[XP] geen muis en keyboard meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:23
Na installatie van Windows XP -> PC uit -> PC aan ->
XP opgestart werkt de muis en keyboard niet meer (allebei USB).

Dus tijdens de installatie werkt alles nog, ook als de eerste keer in WinXP gestart wordt doet alles het prima. Na het uitzetten van de PC, vervolgens weer opstarten, start WinXP prima op, geen meldingen van de BIOS of van WinXP dat hij geen keyboard of muis heeft, maar muis en keyboard werken totaal niet. Zelfs de NumLock toets reageert niet.

Kan dit een USB probleem zijn aangezien keyboard en muis allebei USB zijn?
Ik heb nog niet getest met een (gewoon) PS/2 toetsenbord en muis.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Je kan ook van die convertertjes gebruiken, ik zie nog steeds het nut niet helemaal van usb toetsenborden en muizen (ik heb alleen mijn muis in mijn usb omdat ie in mijn ps/2 lawaai geeft)

Strava

• ramos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07-2023
IRQ tijd. kijk in de bios de interupts na.
je kan de compoorten uitschakellen dit geeft de USB bus IRQ ruimte.
In XP kan je nakijken of er een IRQ conflict aanwezig is.
ook even nakijken of the juiste USB drivers zijn geladen.
(xp of w2k drivers)

ITIL, Prince2, IT service management

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:23
Ik heb de oplossing gevonden!

In de BIOS de optie USB KB/Mouse legacy op DISABLED gezet, dit stond op KB + MOUSE.

Nu werkt het weer!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:27 schreef ArchRAIDen het volgende:
Ik heb de oplossing gevonden!

In de BIOS de optie USB KB/Mouse legacy op DISABLED gezet, dit stond op KB + MOUSE.

Nu werkt het weer!
nu heb ik hetzelfde probleem, maar dan zet ik dat dus op disabled dan doet die het
maar ik heb dus ook als ik m'n computer aanzet dat ik kan kiezen tussen winme en winxp, maar dan reageert de toetsenbord niet :(
is best irritant eigenlijk
heeft iemand hier oplossing voor ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 20:57 schreef Flappel het volgende:

[..]

nu heb ik hetzelfde probleem, maar dan zet ik dat dus op disabled dan doet die het
maar ik heb dus ook als ik m'n computer aanzet dat ik kan kiezen tussen winme en winxp, maar dan reageert de toetsenbord niet :(
is best irritant eigenlijk
heeft iemand hier oplossing voor ?
Dat komt omdat je dan in je bootmenu zit, en daar zit geen USB support in. Enige oplossingen zijn dan om USB support weer aan te zetten in je BIOS, of een verloopstekkertje te gebruiken, als dat gaat werken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet in je BIOS onder boot options de optie Enable PS/2 mouse support op ENABLED zetten!!! Ik had het zelfde probleem met een Lenco draadloos keyboard/mouse...
In mijn BIOS stond deze setting op auto ingesteld en dit zorgde ervoor dat muis ophield te functioneren na het drukken van een willekeurige toets op het keyboard.

'HAG

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor je oplossing, maar het topic is al een jaar of 2 oud :) Ik ga het topic nu sluiten om te voorkomen dat mensen nog gaan reageren op oudere messages :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.