[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 56.774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

mijn schermpje is over een halfjaartje kapot gegaan.
bij creative willen ze er GRATIS naar kijken, en herstellen indien geen schade, anders 100euro

iemand ervaring hierbij, zijn ze laks of heel streng, ik heb een klein deukje onderaan men zen, verweg van het scherm, en het deukje is gekomen nadat het scherm kapot ging...

of heeft misschien iemand losse schermpjes gevonden die ik er kan induwen....?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Ok, nog een 'probleem'.

Bij het menu 'artiest' kies ik een artiest en bij sommige artiesten krijg ik geen tracks/albums, enkel een wit scherm. Als ik bij genre sommige artiesten aanklik heb ik exact hetzelfde! Waarom?

edit:
Ok, ik moet dus 'nummers weergeven' selectere? Is er een oplossing hiervoor?

edit2: hij doet het enkel met artiesten waarvoor geen albums zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door jvvv op 03-08-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Software fout. Flash hem eens opnieuw, misschien dat het opgelost is met de laatste versie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik heb sinds een week de zen vision:M 60 Gb en hij bevalt prima! had eerst een micro, dus de overstap was niet zo groot..
Ik krijg alleen niet alle video's die ik wil erop.. met welk programma rippen jullie DVD's en met welke instellingen zodat de Vision het wel kan afspelen.

ik had wel 1 dingetje over de speler, ik heb een filmpje waarbij die op de PC aangeeft dat het goed is en dat het niet geconverteerd hoeft te worden, maar de speler zelf zegt dat het formaat niet wordt ondersteund (avi). meer mensen met dit probleem?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Er zijn duizenden ripprogramma's, gebruik Google eens zou ik zeggen. Wat de ZVM slikt staat gewoon in de TS. En we kunnen niet zeggen waarom een video niet werkt als je niet eens aangeeft wat de precieze specs van de video zijn.
Voor wat algemene converteertips kun je ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs even doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Gisterren heb ik eens de USB host funcie getest... wat een schande! Het is gewoon afschuwelijk traag! Ik heb zelfs niet kunnen testen hoe lang het duurde om een kaartje van 1gb via men D50 over te pompen... de baterij was ineens leeg. Maar ik gok 0,5mb/s

En met mijn cardreader stopte hij met kopieren na 100 fotos. De functie is bruikbaar als:
- Je een netstroomadapter gebruikt of hem aan een usb poort hangt (kun je het evengoed naar je pc transferren
- Je een werkende cardreader hebt (anders kan je een uur lang geen foto's trekken!)

Is Usb-host altijd zo traag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik gok dat de USB-Host 1.1 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
Ik heb sinds kort de 60 GB versie als vervanging van mijn Zen Xtra aangeschaft. Hiervan was de hoofdtelefoonaansluiting defect geraakt. Ben er tot nu toe erg tevreden over. Het scherm is fantastisch en ook de meegeleverde plugin voor Windows Explorer vind ik prima werken. Ik vraag me alleen af hoe jullie Album Art toevoegen aan een album. Ik heb alle bestanden los in de map Music staan en de speler deelt deze zelf in dmv de tags.
In de Album view zie ik per album een icoontje staan. Als ik daar een plaatje heen sleep, gaat de Zen wel aan de slag, maar vervolgens zie ik dat plaatje nergens (bijvoorbeeld niet in de Music Library op de player zelf). Ik heb ook geprobeerd de cover aan de tags toe te voegen met Tag & Rename, maar ook dit werkt niet. Heb nu de nieuwste firmware erop staan. Moet ik ergens nog iets aan zetten? Hoe doen jullie dit?

Edit: sorry jongens, op de site van Creative bleek ook nog een update voor Media Explorer te staan die dit probleem oplost. Slepen in Media Explorer werkt nu wel.

[ Voor 8% gewijzigd door AgeOfPanic op 09-08-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:20:ik had wel 1 dingetje over de speler, ik heb een filmpje waarbij die op de PC aangeeft dat het goed is en dat het niet geconverteerd hoeft te worden, maar de speler zelf zegt dat het formaat niet wordt ondersteund (avi). meer mensen met dit probleem?
Ik kijk meestal even met VLC player of een video wel MP3 geluid, DivX of XviD video en een videoresolutie die laag genoeg is (iets van 640 bij 480 was dacht ik het maximum) heeft. Via Toon (View) > Stream and media info > Advanced information is dat te vinden. Is het dat niet dan zet ik het om met een programma als iriverter of ZVM Video Converter. Ik vertrouw niet echt op die standaard software, ik heb niet het idee dat die echt helemaal doorheeft wat alles is.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de zen vision:m graag in de witte uitvoering, maar ik kan die nergens vinden in de nederlandse (web)winkels. Zowel de 30 als de 60 gb versie.. Heeft iemand wel de witte versie gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Even een update. Ik heb een universele netvoeding (adapter) gekocht via Conrad. Volgens de specs heeft die voeding maar een output van 1,2A. En blijkbaar past de Zen zich daar perfect aan of heeft de zen totaal geen 2A nodig zoals men denkt (Creative levert waarschijnlijk gewoon een 2A adapter omdat die mss goedkoper zijn in productie). Ook geeft die geen 5v, maar slechts 4,5v.

Daarnaast heb ik ook een auto-lader gekocht(met zelfde specs) en deze werkt ook perfect met de Zen.

Conrad artnr.:
- Stekkervoeding PA-1000: 518332 13€
- 12v mini-adapter mw206 : 510051 10€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jvvv schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:50:
Even een update. Ik heb een universele netvoeding (adapter) gekocht via Conrad. Volgens de specs heeft die voeding maar een output van 1,2A. En blijkbaar past de Zen zich daar perfect aan of heeft de zen totaal geen 2A nodig zoals men denkt (Creative levert waarschijnlijk gewoon een 2A adapter omdat die mss goedkoper zijn in productie). Ook geeft die geen 5v, maar slechts 4,5v.

Daarnaast heb ik ook een auto-lader gekocht(met zelfde specs) en deze werkt ook perfect met de Zen.

Conrad artnr.:
Waarom koop je niet gewoon het accesory pack, kost €40 maar zit dan ook gelijk alles in (ep-630 in ears, oplader, video cable, silicon skin, screenprotector), dat is het echt dubbel en dwars waard, ik zou het niet waard vinden om voor dat kleine beetje prijsverschil je garantie te riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jvvv schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:50:

Conrad artnr.:
Ik denk dat de ZVM wel 2A aankan, maar zich aanpast aan jou adapter. Het opladen zal dus wel langzamer gaan dan met de normale adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Jazzle schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:13:
[...]

Waarom koop je niet gewoon het accesory pack, kost €40 maar zit dan ook gelijk alles in (ep-630 in ears, oplader, video cable, silicon skin, screenprotector), dat is het echt dubbel en dwars waard, ik zou het niet waard vinden om voor dat kleine beetje prijsverschil je garantie te riskeren.
omdat het enige ik daaruit zou gebruiken de oplader was. Videokabel heb ik liggen (en niet nodig), oordopjes niet nodig (heb al een paar Shure dopjes) en een siliconskin vind ik wat lomp en lelijk.

En nu heb ik voor veel minder ook een autolder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
Nog mensen ervaring met deze speler onder linux?
Gister eindelijk aan de praat gekregen (Debian etch, wat packages van Lenny, en amarok). Werkt (vooralsnog) best fijn. Leuke feature is dat je heel makkelijk kan checken hoe vol je batterij nog is (red ik het nog naar m'n werk, of niet? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een dock voor de Zen Vision :M met een wireless remote.
Het aanbod hiervan is echter beperkt.
De docks met een wireless remote bestaan alleen voor de Ipod.

Mijn vraag, heeft een Ipod dezelfde aansluitingen als een Zen Vision :M en past de laatstgenoemde zonder problemen op een dock welke in eerste instantie bedoelt is voor een Ipod?

Of mocht iemand een dock weten met een wireless remote voor de Zen Vision :M dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Het aanbod is inderdaad beperkt. Naar mijn weten bestaan er slechts twee playdocks voor de ZV:M.

Ten eerste de playdock Z500. Dit is een draagbaar 2.1 speakersetje met afstandsbediening en die eventueel ook op batterijen kan werken. Deze playdock heb ik zelf in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over.

Ten tweede de X-fi sound system Z600. Wederom is dit een 2.1 speakerset, alleen is deze meer bedoeld voor stationair gebruik. (Losse speakers). Uiteraard is deze ook voorzien van afstandsbediening.

Info Z500: http://www.creative.com/p...ategory=683&product=15804
Info Z600: http://www.creative.com/p...ategory=683&product=15868

Mijn Z500 heb ik besteld bij MP3shop.nl maar ik heb gezien dat ie bij Azerty hardware ook verkrijgbaar is.

De Z500 werkt in ieder geval ook met de Zen V (plus). En tevens zijn ze ook verkrijg baar als i500 en i600. (Voor de Ipod, mocht iemand er interesse in hebben).

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen O op 20-08-2007 17:58 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op vakantie myn oplader en dat witte blokje kwytgeraakt. Waar kan ik zo'n wit blokje kopen? Of moet ik dan zo'n dockingstation kopen? En kan je zo'n dockingstation aansluiten op alleen je pc of ook op netstroom, of moet je daar weer een aparte oplader voor bykopen.

Alvast bedankt
Jeroenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Die is er volgens mij alleen bij de creative webshop dat is de Sync Adapter. 17,05 e excl: http://nl.europe.creative...ategory=116&product=1213&

Edit: Ook een gevonden bij een belgische winkel: http://www.hcw.be/p.aspx?p=G6967 17,90e excl en dan heb je nog de amerikaanse sites.

Ik heb zelf ook nog een vraag betreft de zen vision:m 60gb. Is deze een beetje spatwaterdicht? Ben wel van plan de leren hoes erbij te kopen dus ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.

[ Voor 62% gewijzigd door PsYkOfOoL op 20-08-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:04:
Hallo,

Ik ben op vakantie myn oplader en dat witte blokje kwytgeraakt. Waar kan ik zo'n wit blokje kopen? Of moet ik dan zo'n dockingstation kopen? En kan je zo'n dockingstation aansluiten op alleen je pc of ook op netstroom, of moet je daar weer een aparte oplader voor bykopen.

Alvast bedankt
Jeroenn
De dockingstation heeft precies dezelfde functionaliteit (aansluitingen) als de syncadaptor. Je kan het dus zien als een luxe uitgevoerde syncadaptor.

De playdock welke ik een paar posts terug heb beschreven, kan je ook als oplader gebruiken (netvoeding meegeleverd), alleen heeft deze geen USB aansluiting dus je kan er geen bestanden mee overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Jeroen O schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:08:
[...]

De dockingstation heeft precies dezelfde functionaliteit (aansluitingen) als de syncadaptor. Je kan het dus zien als een luxe uitgevoerde syncadaptor.

De playdock welke ik een paar posts terug heb beschreven, kan je ook als oplader gebruiken (netvoeding meegeleverd), alleen heeft deze geen USB aansluiting dus je kan er geen bestanden mee overzetten.
Mag ook wel voor dat geld denk je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Laatst online: 13-02-2023
Was van plan deze vandaag te bestellen in het groen. Gisteravond nog beschikbaar, vandaag 'tijdelijk uitverkocht' bij Mp3shop.nl. (Tja, had ik nu maar gelijk besteld, i.p.v. nog even overdenken ;()

Weet iemand een (web)winkel waar de speler nog in het groen, of in ieder geval een andere kleur dan zwart te verkrijgen is?

En is de grootte van het schermpje voldoende om echt video op te bekijken? Ik betwijfel of je er niet snel last van krijgt dat je naar zo'n klein schermpje aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of het schermpje groot genoeg is moet je voor jezelf bepalen. Persoonlijk vind ik het prima kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
lola schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:04:

En is de grootte van het schermpje voldoende om echt video op te bekijken? Ik betwijfel of je er niet snel last van krijgt dat je naar zo'n klein schermpje aan het kijken bent.
Ik heb er 1 keer in de trein een film (American History X) op gekeken, en dat beviel prima, al vond ik wel het geluid wat zacht af en toe (maar dat kun je fixen met een firmwarehack geloof ik). Een film met ondertitels lijkt me iets minder prettig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Idd, scherm is prima kwa formaat om een film te gaan kijken, maar ondertiteling is geen doen. Ik heb Naruto eens geprobeert te kijken, en de subs waren duidelijk te klein. Het is soms leesbaar, maar vaak te klein. Als je een los subtitel bestand hebt, kan je deze met bepaalde software er hard in zetten en zelf de grootte bepalen. Dan zou het wel te lezen moeten zijn. Maar het nadeel is dan weer dat je meer van het beeld mist door de grote subs en het is geen garantie dat het ook goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ok, nu wordt het link hier...

Ik heb een 40tal mixen van ongev 1u er op gezet en bij 80% van die mp3's kan hij niet de juiste lengte geven. Hij zegt dat het bestand maar 3min duurt en als die 3min om zijn, blijft hij spelen.
Die bestanden werken perfect op mijn archos. Wat nu?

Ik begin hem stilaan beu te worden. Ik heb spijt dat ik geen archos heb gekocht. Gewoon lekker door je directories kunnen blaaderen... waar is de tijd :( Nu moet ik alles perfect taggen want Creative denkt dat er een verschil is tussen 'The Who' en 'The who' ... Ik wordt die library nooit gewoon denk ik...

[ Voor 35% gewijzigd door jvvv op 22-08-2007 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hero Of Time schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:23:
Idd, scherm is prima kwa formaat om een film te gaan kijken, maar ondertiteling is geen doen. Ik heb Naruto eens geprobeert te kijken, en de subs waren duidelijk te klein. Het is soms leesbaar, maar vaak te klein. Als je een los subtitel bestand hebt, kan je deze met bepaalde software er hard in zetten en zelf de grootte bepalen. Dan zou het wel te lezen moeten zijn. Maar het nadeel is dan weer dat je meer van het beeld mist door de grote subs en het is geen garantie dat het ook goed leest.
Hoe doe jij het dan zonder in te bakken :?

Als ik subtitles wil (meestal niet) moet ik eerst converteren en dan converteer ik eerst het *.srt bestand naar *.ssa en dan bak ik 'm in tijdens het converteren van de video. Dat deed ik vroeger altijd omdat ik de film zowiezo moest converteren naar iets binnen de range van 320*240. Tegenwoordig hoef ik dat niet meer omdat de PC 'm als MTP apparaat herkent. Dus zo'n beetje alle formaten kan hij gewoon aan en deze resized de ZVM gewoon automatisch tijdens het kijken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik en inbakken, geen combinatie gevonden. Ik heb danwel losse sub, of hardsubs. Mijn anime is allemaal hardsub.

Verwijderd

Ik ben dus mijn sync adapter (zie plaatje) kwijt voor mijn Creative Zen Vision M 30 Gb
Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod14539_1_61.jpg
Ik kan deze nergens nabestellen omdat ze overal in backorder staan.

Mijn vraag:
Kan ik een andere accessoire kopen waarmee ik hem gewoon kan opladen via het stopcontact (niet via USB)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Jep, het docking station. Kost alleen wel wat meer.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:04:
Ik ben dus mijn sync adapter (zie plaatje) kwijt voor mijn Creative Zen Vision M 30 Gb
[afbeelding]
Ik kan deze nergens nabestellen omdat ze overal in backorder staan.

Mijn vraag:
Kan ik een andere accessoire kopen waarmee ik hem gewoon kan opladen via het stopcontact (niet via USB)
gomadic.com
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Stam + t

Verwijderd

Hillie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:40:
Jep, het docking station. Kost alleen wel wat meer.
Probleem is dat het niet echt makkelijk is om mee te nemen of is dat ding niet zo groot? (want ik ga namelijk een jaar backpacken in Oktober en om dan zo'n docking station mee te nemen is misschien een beetje overkill....

• jvvv
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Probleem is niet echt makkelijk om mee te nemen of is dat ding niet zo groot? (want ik ga namelijk een jaar backpacken in Oktober en om dan zo'n docking station mee te nemen is misschien een beetje overkill....
Kijk een paar posts hoger. Een conrad adapter van 9euro doet het perfect (en nog altijd !)

Overigens, niemand een oplossing voor mijn lastig probleem van mijn vorige post??

[ Voor 8% gewijzigd door jvvv op 23-08-2007 16:03 ]

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Probleem is dat het niet echt makkelijk is om mee te nemen of is dat ding niet zo groot? (want ik ga namelijk een jaar backpacken in Oktober en om dan zo'n docking station mee te nemen is misschien een beetje overkill....
Ik ga ook backpacken en heb eigenlijk juist daarom bij gomadic.com gekocht. Hartstikke mooi spul daar. Je koopt gewoon een USB adapter, een USB kabel en de juiste tip en klaar ben je. Je kan daar ook meteen tips kopen voor de rest van je draagbare apparatuur en door een losse USB adapter en kabel te kopen kan je overal ter wereld zonder al te veel moeite je ZVM opladen.

Stam + t

Verwijderd

jvvv schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:02:
[...]
Kijk een paar posts hoger. Een conrad adapter van 9euro doet het perfect (en nog altijd !)
Ik had al gezocht in deze thread naar sync adapter (maar omdat de persoon boven mij het een "wit blokje" noemde vond ie niks :) )

Ik stel daarom de vraag opnieuw ...

Excuses! ;)

• Jeroen O
De afmetingen van het docking station zijn 75 mm x 47 mm x 40 mm (lengte x breedte x hoogte).
De aansluitingen zijn hetzelfde als bij de sync adapter en je krijgt er nog een USB kabeltje bij.

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een Vision:M 60GB, en ik ben erg tevreden moet ik zeggen! Heb m bij Dixons besteld, daar is hij nu in de aanbieding.

Even een vraagje mbt video encoding: in de OP staat een link naar een speciaal geschreven encoder voor de Vision:M, helaas is dat linkje: <klik> dood. Heeft iemand een mirror van dat progje of kan iemand het even ergens online gooien?

Als dat progje van de aardbodem is verdwenen ga ik gewoon VirtualDub gebruiken hoor, maar volgens de OP was dit de makkelijkste oplossing :)

[ Voor 13% gewijzigd door abbastijn op 30-08-2007 10:07 ]

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Ik heb de Creative Zen Vision:M 60GB ook besteld (bij Dixons), mede danzij de positieve ervaringen die in de topics gepost zijn. Helaas zijn ze hem bij TPG post kwijtgeraakt. Nu kan ik zeker een paar dagen gaan wachten tot ze dat opgelost hebben. Pfft ik was net enthousiast dat ik hem vanmiddag zou kunnen ophalen.
Ik hoop dat ik hem snel in ontvangst mag nemen.

Edit: Opgelost hij is gewoon iets na vijven bezorgd, en nog thuis ook i.p.v. bij de dixons vestiging. Ze hebben dus gewoon de verkeerde bon gescand.

[ Voor 17% gewijzigd door BlooDbeak op 04-09-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze al een keer voorbij gekomen zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=6brTaCxX0eM

en

http://www.youtube.com/watch?v=4ebDtrYubok

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Zen Vision:M (30 GB - Zwart) nu een maand of 3 en ben er erg tevreden mee.
Heb hem samen met de Premium Accessory Pack via mp3shop.nl gekocht.
Die adapter is wel een must voor het apparaat. Zeker als je op vakantie gaat en niet altijd een computer bij de hand hebt. Opladen gaat ook veel sneller.

De meegeleverde oordopjes vind ik goed. Ik vind ze in ieder geval veel beter dan de standaard iPod oordopjes. Beeldkwaliteit is super. Jammer dat de accu snel leeg is, maar dit is bij vrijwel alle mp3-spelers wel hetzelfde. Het apparaat is erg makkelijk te bedienen. Touchpad was wel even wennen. Playlists maken is erg gemakkelijk via de computer.

Ik heb er wel een paar kleine problemen mee:
- Apparaat bleef in het begin af en toe hangen zodra ik de usb kabel uit mijn computer trok.
- De tellertjes bij muziek afspelen lopen soms niet synchroon met de muziek. Vooral aan het begin van een nummer wil hij wel eens de eerste seconden overslaan. Dus tijd gaat dan ineens van 00:00 naar 00:04 terwijl de muziek gewoon loopt. Ik vraag me af hoe dit komt.

Ook komt het apparaat af en toe traag over. Een kleine playlist laden lijkt erg lang te duren. Misschien dat ik hem eens een keer moet formatteren.

Hij is tot nu toe 1 keer 'vastgelopen'. Muziek ging gewoon door, maar ik kon niks meer met de interface doen, dus ook niet uitzetten. Gelukkig viel het apparaat na 5 minuten automatisch uit en deed hij het daarna weer.

Naast deze kleine problemen ben ik heel erg tevreden met de Zen Vision:M.

Ik gebruik trouwens een perfect programma om video's te converteren voor het apparaat. Het programma heet SuperAVConverter.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt de tijdteller ook niet helemaal exact. De ene seconde is de andere niet.
Toch wel erg merkwaardig. Maar het stoort me verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zijn dit toevallig VBR files? Ik heb wel eens gehoord van foute tellers bij VBR-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:49:
Zijn dit toevallig VBR files? Ik heb wel eens gehoord van foute tellers bij VBR-bestanden.
Nee, ik zet alles om naar 128 wma. Continue dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook, zowel bij cbr als vbr mp3.
Stoort verder niet echt maar is wel merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ook ik heb de laatste tijd steeds een paar nummers waarbij de teller voor geen meter klopt. Hij slaat indd soms seconde (of meer) over. Heel vaag. Misschien indd formateren?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij had het gelijk al vers uit de doos, dus formateren zal niet veel uitmaken.

Bedacht me overigens vandaag dat als je dat witte blokje kwijtraakt (wat natuurlijk heel gemakkelijk lukt) je zwaar in de problemen zit.
gelijk maar met ducktape vastgezet aan een usb kabel. Dat wordt het al een stuk lastiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het kán natuurlijk ook gewoon een bug zijn in de firmware. Wellicht eens een belletje/mail doen met Creative om te vragen of ze dit bekend voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mijn muziek bestanden zijn in .mp3 formaat, dus ligt niet alleen aan .vbr bestanden.
Ik heb het probleem ook al sinds ik hem heb ontvangen. Ik denk dat het gewoon aan de firmware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:48:
Al mijn muziek bestanden zijn in .mp3 formaat, dus ligt niet alleen aan .vbr bestanden.
Ik heb het probleem ook al sinds ik hem heb ontvangen. Ik denk dat het gewoon aan de firmware ligt.
Er worden geen .vbr bestandsnamen bedoelt hier, maar mp3 bestanden met een variabele bitrate. Als je zo'n bestand hebt, open deze eens in Winamp en kijk naar de bitrate (file info ook mogelijk, zie je het ook). Deze zal veranderen naarmate de muziek drukker of rustiger wordt (meer of minder informatie). Je kan ze ook zien door de eigenschappen van de bestanden te nemen en naar de laatste tab de uitgebreide details te bekijken.

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:30:
[...]

Er worden geen .vbr bestandsnamen bedoelt hier, maar mp3 bestanden met een variabele bitrate. Als je zo'n bestand hebt, open deze eens in Winamp en kijk naar de bitrate (file info ook mogelijk, zie je het ook). Deze zal veranderen naarmate de muziek drukker of rustiger wordt (meer of minder informatie). Je kan ze ook zien door de eigenschappen van de bestanden te nemen en naar de laatste tab de uitgebreide details te bekijken.
Oke, dank je. Ik wist niet wat de afkorting betekende, maar ik weet wel wat een bitrate is.
Afspeellijsten maak ik gewoon met de Zen Vision:M Media Explorer, Afspeellijsten Maken/Beheren.

Verwijderd

Heeft iemand de Creative Zen Vision (niet de :M versie dus) al aan de gang gekregen onder Windows Vista ? Op de site van Creative kan ik niets vinden aan drivers of software voor Vista. In ieder geval wordt de functie "Harde Schijf" niet herkend door Vista, er verschijnt wel een drive-letter maar volgens Vista staat er niets op de Zen (in Windows XP gaat alles wel goed).

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit topic gaat niet over de Zen Vision. Verder hoort dit in een eigen topic, zie de topicwaarschuwing.

Verwijderd

Waar worden de afbeeldingen van de Album Art eigenlijk opgeslagen? Ik dacht dat deze alleen in de map 'Afbeeldingen' zaten.
Maar als ik daar een hoes verwijder blijft hij evengoed zichtbaar bij het afspelen...Blijkbaar staat de afbeedling ook nog ergens ander?

• Jeroen O
Nee, album art staat opgeslagen in een apart bestand met de extentie .alb

Deze bestanden zijn alleen te verwijderen met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:57:
Nee, album art staat opgeslagen in een apart bestand met de extentie .alb

Deze bestanden zijn alleen te verwijderen met de PC.
Ik heb gezocht met die Zen Vision Media-explorer, maar kan de bestanden zo niet vinden. Of moet op een andere manier werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Met de Zen Vision Media explorer vind je ze niet inderdaad.

Als ik verkenner (Deze Computer) open, dan verschijnt de ZVM twee keer in de lijst. 1x als Zen Vision:M Media explorer en nog een keer onder de naam die je je speler hebt gegeven (kan je instellen op het apparaat zelf).

Bij de eerste zijn de .alb bestanden verborgen. Bij de tweede niet. Maar ik geloof dat je daarvoor wel Windows Media Player 11 geïnstalleerd moet hebben.

WMP installeert de .alb bestanden in een aparte map, maar creative media explorer installeert het .alb bestand in dezelfe map als waar de MP3 bestanden staan.

Als je geen WMP hebt, heb je best kans dat je de album art ook weg kan krijgen door simpelweg de map waar de MP3 bestanden in staan te verwijderen. Zo heb ik in het verleden album art weg gekregen (voordat ik WMP ging gebruiken).

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Hey folks,

Ik heb hier een creative zen vision:m speler van 30GB maar nu is de harde schijf kapot, ik heb een 20gb hdtje op ebay gekocht maar deze is te groot voor in de behuizing, werkte wel maar door de druk is deze ook kapot gegaan.

Nu vroeg ik mij af of :

1) ofwel iemand de behuizing wil kopen, werkend scherm enz
2) ofwel iemand mij een kapotte zen vision wil verkopen met werkende hd?

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit een plaatje gezien bij mijn muziek, maar ik heb WMP 11 niet geinstalleerd (gaar design imo). :p

Hebben jullie ook het idee dat de accu veel minder lang mee gaat dan dat ze beloven? Volgens mij staat er 16 uur bij de beschrijving, maar ik weet zeker dat ik er nog nooit langer dan 10 tot 12 uur mee heb gedaan. Video's kijken doe ik er (nog) niet mee. Als ik muziek luister staat hij vrijwel altijd op 'locked'. Wat ik me af vraag is of het switchen tussen 'locked' en 'unlocked' (wat ik best veel doe) en het aan en uitzetten van het ding soms veel extra stroom gebruikt.

Ook LIJKT het alsof hij veel te vroeg aangeeft dat de accu bijna leeg is. Ik kreeg vandaag opeens 'Battery Low' in beeld, terwijl ik bijna zeker wist dat ik nog zeker een paar uur muziek kon luisteren, maar dat gaat niet meer als je dat schermpje krijgt.

Ik laad hem trouwens op met de adapter uit het Accessory Pack voor de Zen Vision:M.

Justin

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:40:
Ik heb ook nog nooit een plaatje gezien bij mijn muziek, maar ik heb WMP 11 niet geinstalleerd (gaar design imo). :p

Hebben jullie ook het idee dat de accu veel minder lang mee gaat dan dat ze beloven? Volgens mij staat er 16 uur bij de beschrijving, maar ik weet zeker dat ik er nog nooit langer dan 10 tot 12 uur mee heb gedaan. Video's kijken doe ik er (nog) niet mee. Als ik muziek luister staat hij vrijwel altijd op 'locked'. Wat ik me af vraag is of het switchen tussen 'locked' en 'unlocked' (wat ik best veel doe) en het aan en uitzetten van het ding soms veel extra stroom gebruikt.
Die 16 uur is onder ideale omstandigheden. Als jij 320Kbps muziek luistert, veel skipped en veel het backlight aan hebt gaat de batterijduur drastisch naar beneden.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
voor de mensen die de Zen niet online, maar wel voordelig willen kopen: er is een aanbieding bij V&D tijdens het Prijzen Circus (van Za 22-09 tot Zo 7-10) waarbij de Zen Vision M 60GB €239,- kost.

What's in the case?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dixons heeft hem ook voor die prijs, en daar hoef je ook niet persé online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, ik zie nu dat de Zen Vision:M die ze op mp3shop.nl aanbieden met Accessory Pack 12 Euro duurder is geworden. Ik heb er precies 239 Euro voor betaald in juni en nu kost het pakket 251 Euro. Komt dat door die heffingen? :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:59:
Met de Zen Vision Media explorer vind je ze niet inderdaad.

Als ik verkenner (Deze Computer) open, dan verschijnt de ZVM twee keer in de lijst. 1x als Zen Vision:M Media explorer en nog een keer onder de naam die je je speler hebt gegeven (kan je instellen op het apparaat zelf).

Bij de eerste zijn de .alb bestanden verborgen. Bij de tweede niet. Maar ik geloof dat je daarvoor wel Windows Media Player 11 geïnstalleerd moet hebben.

WMP installeert de .alb bestanden in een aparte map, maar creative media explorer installeert het .alb bestand in dezelfe map als waar de MP3 bestanden staan.

Als je geen WMP hebt, heb je best kans dat je de album art ook weg kan krijgen door simpelweg de map waar de MP3 bestanden in staan te verwijderen. Zo heb ik in het verleden album art weg gekregen (voordat ik WMP ging gebruiken).
Bedankt voor je antwoord, maar helaas.....het lukt mij nog steeds niet om de album art terug te vinden. Zitten ze toch ergens nog verscholen/hidden. Ik heb wel WMP11, maar gebruik het niet voor m'n ZEN.
Dat ik erop kwam om die hoesjes terug te vinden kwam doordat ik bij een aantal albums wat verwisselingen had gemaakt, en ik dacht ze even eenvoudig om te zetten. Nu kan ik natuurlijk ook gewoon die albums eraf gooien en opnieuw plaatsen natuurlijk, maar volgens mij moest er toch een andere methode zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juij, mijn Vision:M is ook aangekomen! Ben benieuwd naar de beloofde geluidskwaliteit, alleen jammer dat ie precies eerst wel volledig opgeladen moet zijn eer je er iets mee kan doen. Alhoewel ik daarstraks de batterij-indicator op het schermpje zag en nu niet meer. Ach, het LEDje flikkert alleszins nog. Zucht, nog 5 uur...

Edit: Het toestel hangt nu al een uur aan een stopcontact maar dit lijkt niet echt vooruit te gaan. De batterij-indicator, die er nu plots opnieuw staat, blijft rood. Echt snel gaat dat toch niet lijkt me

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is vreemd. Als hij via het stopcontact oplaadt, moet hij binnen 3 uur klaar zijn. Als je indicator rood blijft, betekend dat hij niet genoeg stroom krijgt of gewoon niet oplaad. Probeer hem eens via USB op te laden. Duurt wat langer, maar als hij genoeg stroom heeft, zou hij automatisch aan moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:00:
...
Als hij via het stopcontact oplaadt, moet hij binnen 3 uur klaar zijn.
...
Tja, dat was ook een "mini-usb naar stopcontact"-geval, dus die was mss ook niet echt geschikt. Enfin, hij hangt nu weer aan de PC. Moest hij tegen een uur of 12 nog niet klaar zijn laat ik wel wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat je in dat geval beter Creative wat kunt laten horen... Als het ding dan nog niet opgeladen is zul je wel met een brakke batterij te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je contact opneemt met Creative, doe dat dan via telefoon (kost wat meer ivm nummer in Ierland) maar is 100x sneller dan via het formulier op de website die een mail stuurt naar ze. Ik heb dat formulier vorige week ingevuld en nog geen antwoord. Heb ondertussen de speler al teruggebracht naar de MM waar ik de waarde terugkreeg in de vorm van een tegoedbon. Daar heb ik hem ook direct weer besteld, maar ze konden mij geen garantie geven of hij nog te leveren was. Als hij echt niet meer te leveren is, dan haal ik hem wel in Utrecht waar ik mijn vorige ook vandaan heb.

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik wil misschien een 30GB Vision:M aan gaan schaffen, samen met een Sennheiser RS 110 Draadloze Hifi headset. Ik vroeg me af of het mogelijk is met nieuwe ( custom ) firmware FLAC af te spelen, ik heb namelijk een paar albums in FLAC en ik heb geen zin om ze te gaan converten.

Alvast bedankt,

Denzo

• Jeroen O
Nee, voor zover ik dat weet is dat niet mogelijk.

Het schijnt heel lastig te zijn om custom firmware te maken voor de ZV:M. Op epizenter.net stond een tijdje terug iets over een project om custom firmware te maken voor de ZVM en andere MP3 spelers.

http://www.epizenter.net/comment.php?comment.news.246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik van Dam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 14:17
Gisteren is mijn Vision:M 60gb binnengekomen. HIj werkt goed maar ik heb wel 2 vragen:

1. In de startpost van dit topic staat dat de Vision:M opgeladen kan worden met een iRiver adapter - en laat ik er daar net nou een van hebben (ik had hiervoor de iRiver H10). Ik heb dus geen adapter bijbesteld. Nu blijkt echter dat mijn iRiver adapter er helemaal niet inpast? Het pinnetje in het "witte blokje" is te dik. Heb ik de startpost verkeerd opgevat?

2. Hoe zorg ik ervoor dat ik in de muziekbibliotheek niet hoef te kiezen uit de id3-tag dingen als album artiest genre en afspeellijsten, maar gewoon de mapstructuur te zien krijg, zoals onder "Foto's"? Als dit niet kan is het voor mij geen doen... ik heb een grote hoeveelheid muziek - ik heb niet voor niets de 60gb versie gekocht - en het zou extreem veel tijd kosten om die allemaal van juiste id3-tags te voorzien.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

1) Regel een connectortje bij de hobbyelectronicazaak die wel past. Kost je €0.75 (en da's duur) en je kunt vooruit.

2) Creative plaatst de muziek in libraries, d.m.v. de tags. Dat betekent dat je even een uurtje met een tag&rename progje aan de slag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik nu alweer 3 maanden (of is het al weer een half jaar) de Vision: M 30 GB
Erg handig vind ik hem ook om in de lessen te gebruiken (ik ben docent). In veel klaslokalen heb je alleen een tv staan. Nu sluit je de Vision M er makkelijk opaan met de AV-kabel en kan je zo allerlei afbeeldingen/ presentaties en videomateriaal zien, zonder te hoeven pielen met beamer en pc.

Daarnaast ben ik erg te spreken over de beeldkwaliteit!

Grappig trouwens dat ik, toch al weer een tijd geleden, de Vision M heb kunnen bemachtigen (incl. pack met adapter etc.) voor 199.95 euro bij Bol.com

• Rik van Dam
  • Laatst online: 07-07 14:17
Hillie schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:26:
1) Regel een connectortje bij de hobbyelectronicazaak die wel past. Kost je €0.75 (en da's duur) en je kunt vooruit.

2) Creative plaatst de muziek in libraries, d.m.v. de tags. Dat betekent dat je even een uurtje met een tag&rename progje aan de slag moet.
Dankjewel voor je reactie.

1) Ik zal kijken of ik zoiets kan vinden.

2) Zoals ik al zei, ik heb daar veel teveel muziek voor ;) Maar ik heb een tip gekregen van iemand anders: gewoon veel afspeellijsten samen stellen. Helaas heeft dit niet zoveel overzicht als het mappensysteem, maar ik kan hiermee leven.

Ik heb trouwens al mijn eerste vastloper gehad :z
Maar de reset-knop bood uitkomst

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Gewoon een Tagger als MusicBrainz gebruiken en compleet getagde albums downloadne vanaf nu :). Kan 3500 nummers prima terugvinden op mn Zen Touch waarvan zeker 90% goed is getagged en de rest is te doen met muziek van voor de opkomst van de tags :)

• Jazzle
  • Niet online
Is het mogelijk om wanneer ik de ZVM een partitie aan laat maken van bv 16GB, deze in windows te formatteren naar ntfs? Heb geen zin om -wanneer het blijkbaar niet kan- de hele zen te moeten resetten en alles terug te moeten zetten.

EDIT: ik heb het net maar gewoon geprobeerd en het werkt :) handig, want zo heb je de 4GB file size limit niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzle op 29-09-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Rik van Dam schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:06:
2) Zoals ik al zei, ik heb daar veel teveel muziek voor ;) Maar ik heb een tip gekregen van iemand anders: gewoon veel afspeellijsten samen stellen. Helaas heeft dit niet zoveel overzicht als het mappensysteem, maar ik kan hiermee leven.
Om hoeveel albums gaat het ongeveer? Er zijn appjes waar je het snel en makkelijk mee kunt doen, hoef je niet meer te klooien met aanpassen per nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 16:29

EgoPro

Time is an illusion.

Heb momenteel een Iaudio X5L en wil eigenlijk wel weer eens wat nieuws, ik gebruik mijn MP3 speler erg veel aan mijn stereo af en toe gebruik ik em mobiel, 60 GB is toch wel interressant voor me ivm mijn collectie. Geloof dat dit een waardig alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericchh
  • Laatst online: 16-12-2022
Nickske,

Heb je dat ding nog ? Mijn zoon heeft er een met een gecrasht scherm. even kijken wie nou wat wil ?

Eric.
nickske_v schreef op woensdag 19 september 2007 @ 01:13:
Hey folks,

Ik heb hier een creative zen vision:m speler van 30GB maar nu is de harde schijf kapot, ik heb een 20gb hdtje op ebay gekocht maar deze is te groot voor in de behuizing, werkte wel maar door de druk is deze ook kapot gegaan.

Nu vroeg ik mij af of :

1) ofwel iemand de behuizing wil kopen, werkend scherm enz
2) ofwel iemand mij een kapotte zen vision wil verkopen met werkende hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Doe dit anders even via DM ofzo..

[ Voor 51% gewijzigd door RoD op 01-10-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericchh
  • Laatst online: 16-12-2022
sorry je hebt gelijk, zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Met welke snelheid worden de foto's naar de Zen overgepompt? Gaat dat met USB 1.1 of met 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
2.0, dat staat gewoon in de TS en op de productpage van Creative. Beetje zoeken kan geen kwaad hoor. Bovendien zijn er tegenwoordig zo goed als geen 1.1 spelers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over mijn gister aangeschafte creative zen vision m 60 gb.
Ik heb de software op mijn pc geinstalleerd en via de usb op de pc aangesloten zodat hij oplaad, ik deed dit gisteren en het enige wat ik na een paar minuten kreeg was een scherm met low-battery en het blauwe lampje stopte met knipperen (dus ook met opladen lijkt mij.)

Ik terug naar de winkel, en de winkelmeneer stopt m in het stopcontact en hij gaat keurig knipperen, hij probeerde het nog met een andere ZVM en die deed hetzelfde, volgens de verkoper niks aan de hand dus, ik moest m alleen eerst HELEMAAL opladen (ongeveer 5 uur) voordat ik er wat mee kan doen.

Ik koppelde de ZVM weer aan de usbpoort van mijn computer en het blauwe lampje ging knipperen maar verder ging het scherm niet aan. pas na een uurtje ofzo zag ik het scherm oplichten en zag ik de batterij indicator aangeven dat hij bezig met opladen was, tegelijkertijd kwam er een schermpje omhoog dat dit usb apparaat niet herkend wordt (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2921/zenvisionnietherkendbx9.jpg
als ik hier op klik krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/7383/hetusbapparaatwordtnietji4.jpg

dit gebeurde een paar keer in de 7! uur dat hij aan het opladen was via de usb, hierna ging het scherm echt helemaal aan en zag ik het menu, ik wilde naar beneden scrollen en de ZVM valt uit en ik krijg een scherm met Low battery :(

Het rare is dat ik hiervoor een zen sleek photo had die sinds een paar weken ongeveer hetzelfde had, als ik m aan mn pc koppelde via usb kreeg ik ook dit schermpje, de computer had wel door dat er "iets" aangesloten was maar ik kon er niks mee, geen bestanden overzetten of eraf halen, in "deze computer" was het apparaat ook niet te zien. Ik dacht dat de zen sleek photo defect was en ging terug naar de winkel waar ik mn geld terug kreeg en ik ergens anders de ZVM kocht. Maar nu heb ik dus WEER hetzelfde probleem :?
Misschien ligt het aan mn usb poort, ik heb 2 usbpoorten aan de voorkant van mijn pc (1 met de muis en 1 lege) maar als ik mijn muis in de andere stop doet de muis het gewoon.
Ik begrijp er helemaal niks van, was ik net zo blij met mn ZVM, krijg ik m dus niet aan de praat....

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit zou kunnen komen of wat ik eventueel fout doe?

(excuus als ik in een verkeerd topic een vraag stel maar aangezien het in dit topic aan de lopende band gebeurd dacht ik dat dit de normale gang van zaken was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou eens een andere PC proberen, als je met 3 spelers problemen krijgt op 1 USB poort kan daar best iets mis zijn. Een muis is een heel ander apparaat welke minder stroom vereist lijkt me en ook geen echte software interactie biedt, de muis geeft alleen coördinaten door, maar zal zelf geen gegevens ontvangen lijtk me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 02:55:
Heeft iemand misschien enig idee hoe dit zou kunnen komen of wat ik eventueel fout doe?
Volgens mij doe je niks fout. Zoals GENETX al zegt zou je eens een andere pc kunnen proberen. Ook zou ik eens een USB-poort aan de achterkant van de pc proberen, zou niet de eerste keer zijn dat het daar aan lag. Verder zou je eens je USB-drivers kunnen refreshen.
(excuus als ik in een verkeerd topic een vraag stel maar aangezien het in dit topic aan de lopende band gebeurd dacht ik dat dit de normale gang van zaken was.)
Zie de topicwaarschuwing. Dit soort dingen horen dus in een eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet t eindelijk, na die 7 uur in de oplader in de usb poort aan de achterkant gedaan (bedankt voor de tip) en toen ik vanmorgen wakkker werd was ie helemaal opgeladen :)
al paar gig aan muziek en een paar afleveringen van heroes erop gezet (wat redelijk snel ging) en moet zeggen dat de beeldkwaliteit aardig goed is, ondertiteling was zelfs goed te lezen.

Topapparaat!

heb 2 uur films gekeken en 2 uur muziek geluisterd en volgens de indicator is de batterij nog voor driekwart vol, valt me ook nog mee eigenlijk aangezien in het boekje 5 uur films kijken staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik heb mijn 30gb vision m al een goed jaar en ondervind nu voor de eerste keer een probleem. Ik heb er zojuist een hele boel nieuwe muziek opgezet (juiste ID3 tags) maar hij toont die niet in de speler. Heb het al een paar keer nagekeken en volgens de computer staat de muziek er wel degelijk op. Het is me wel opgevallen dat ik na disconnecten niet meer de boodschap zie dat de 'bibliotheek wordt bijgewerkt'... Vervelend, ik heb hem al es gereset maar dat heeft niet geholpen. Is er een manier om de bibliotheek handmatig te laten bijwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Is het nog steeds mogelijk om de US firmware op je speler te flashen? Momenteel staat de nieuwste er bij mij op (1.6 nogwat) maar de handleiding uit de startpost zit nog bij de 1.3 firmware. Want ik moet momenteel het volume van mijn autoradio belachelijk hard zetten om via de aux nog een signaal te krijgen. En als de verkeersinformatie komt....

Vervelend dat creative er geen rekening mee houdt dat sommige mensen hun speler op een stereo/ radio aansluiten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Dekaasboer schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:55:
Is het nog steeds mogelijk om de US firmware op je speler te flashen? Momenteel staat de nieuwste er bij mij op (1.6 nogwat) maar de handleiding uit de startpost zit nog bij de 1.3 firmware. Want ik moet momenteel het volume van mijn autoradio belachelijk hard zetten om via de aux nog een signaal te krijgen. En als de verkeersinformatie komt....

Vervelend dat creative er geen rekening mee houdt dat sommige mensen hun speler op een stereo/ radio aansluiten.
Dat werkt nog prima ;) ik heb zelf ook gewoon van 1.6e naar 1.6 geflasht. Moet dan wel op de reset manier (met het reset knopje). Overigens, als je je audio kabel in de video out stopt zou je line-out niveau moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog geruchten over de opvolger van de ZVM?
Mijn Philips GoGear is gestolen ( :'( ), en heb nu dus een nieuwe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
[Flash] Het Creative Zen topic

Dat is de opvolger. Al vragen veel mensen zich af (waaronder ik) hoe Creative de echte high-capacity markt hiermee wil bedienen. Tot nu toe zijn er geen berichten van andere Creative spelers die mogelijk voor opvolging van de ZVM zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus zeg maar vast aan een iPod of een Zune.
Zune is niet verkrijgbaar in NL.
iPod is een makeupdoos.
'oude' ZVM kopen zie ik niet heel erg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
De Zune is wel te krijgen in Nederland, alleen niet officiëel.

Waarom geen ZVM? Dat hij oud is betekent niet dat het een slecht apparaat is. Het feit dat dit topic nu nog leeft wil ook wel wat zeggen over de kwaliteit van het ding. Als het ding voor jou voldoet, waarom dan niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Denk dat de "oude" ZVM zich nog steeds prima kan meten met de laatste gen iPods... Alleen de capaciteit blijft achter, maar 60GB zou genoeg moeten zijn lijkt me?

Waar staat dat de Zen de officiële opvolger is van de ZVM? Ik geloof er niks van. Doordat die krengen steeds kleiner worden wordt het scherm ook kleiner. Op een Zen V ga je niet relaxed filmpjes of foto's kijken lijkt me. Ik denk dat ze om die reden (mede met SD slot) een soort van Zen Vision: Mini hebben gemaakt, de Zen. Daar kan je itt de Zen V wel mooi je foto's op kijken en filmpjes mee kijken.

Verder heeft Creative ook niet een of andere (tijdelijek) oplossing met een 120GB versie oid met de huidige ontwikkelingen van de HDD's. En andere dingen zoals nieuwe functies via firmware. Als ze echt deze joekels lieten vallen dan zouden ze de huidige ZVM nog wel een upgrade geven lijkt me.

Nee ik denk dat Creative binnenkort wel komt met een nieuwe super speler. Tenslotte is daar neit heel veel concurrentie. Die mensen willen dan gene iPod en moeten met een beperkt budget vaak wel voor Creative kiezen aangezien de Zune er niet is in europa en je anders veel duurder komt. Alleen Sony en philips zouden wat concurrentie kunnen bieden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De ZVM gaat eruit en de Zen is degene die ervoor in de plaats kwam. Maar als Creative binnenkort nog met een andere speler kom is dat natuurlijk (waarschijnlijk) de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar waar haal je die info weg dat de Zen zn plaats inneemt? Bron? Of is het puur speculatie van de media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
From what I've been told, the ZEN will be replacing the Vision:M in Creative's lineup. While that is a bit dissapointing for those looking for a true HD replacement, it is a route that Creative said they would be going. There might be another HD player in store for us soon, so don't lose hope yet. The ZEN and other new Creative products will make their debut at the upcoming IFA convention starting August 31st, and will go on sale officially in September.
Het sluit dus nog niks uit, maar het lijkt er wel op. Heb het ook op andere sites gelezen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
"From what I've been told"

Tsja, weer zo lekker duidelijk.. Van een andere journalist of van een Creative medewerker.... Ik zou Creative iig heel dom vinden als ze de HDD's echt laten vallen. Denk niet dta het gaat gebeuren (mede omdat het te slecht in mn oren klinkt). Tenslotte toch waar het mee begonnen is voor deze mensen.

Ach wie weet houden ze ons ook in spanning, wie weet komt creative met een iPod touch killer :+. Maar de Zen is mij te klein, de 20GB touch zit hier vol en kan nog wel even mee, maar zou niet snel een ander merk willen halen (voor mij klopt alles aan de Creative: De communicatie met PC, opbouw library, menu, kwaliteit, prijs). Of het wordt een opvolger, of ik haal over een jaartje een ZVM 60GB voor een hele lage prijs gok ik...
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast