gewoon proberen... als hij niet goed is gaat hij ook niet opladen... en de kans is groot dat hij niet gaat laden...
Verwijderd
Heb mijn Zen Vision M nu ook al een dik jaar en ben zeer tevreden. Sinds de aankoop van een iPhone en een iPod shuffle (sport) word deze door mijn zus gebruikt. Maar omdat ik een leuke muziekbibliotheek heb vraagt ze telkens of ik de muziek wil bijwerken. Dat doe ik met veel plezier. Echter werk ik met een MacBook met Leopard. En dat is net het minpunt dat je hem volgens mij alleen met XNJB kunt vullen met muziek/foto's. Muziek lukt prima. Echter zou ik hem ook graag als harde schijf willen gebruiken op mijn Mac. Maar ik heb nu gekozen dat hij 2GB moet gebruiken als verwisselbare schijf. Maar mijn Mac herkent hem niet. Iemand een oplossing? Zal hem direct even formatteren en op de Vistabak van men zus eens proberen met de Software van Creative. Zou hem trouwens graag als harde schijf gebruiken om mijn films van men MacBook te transporteren naar haar Vistabak.
Bootcamp installeren en Windows gebruiken is volledig uitgesloten nu dat ik niets meer moet weten van Windows
.
Zie nu dat er via XNJB een mogelijkheid bestaat om data te transfereren. Excuses.
Bootcamp installeren en Windows gebruiken is volledig uitgesloten nu dat ik niets meer moet weten van Windows
Zie nu dat er via XNJB een mogelijkheid bestaat om data te transfereren. Excuses.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 11:38 ]
Mijn Vision:M ligt al enige maanden stof te vangen omdat ik de oplaad/usb adapter kwijt ben. Weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen/bestellen afgezien van de creative site?
It's Evolution Baby!
Punaisebal, dit topic is niet de plaats voor "waar moet ik kopen?"-vragen. Ik zou eens beginnen met rondvragen bij verschillende shops en/of kijken op plaatsen zoals Ebay. Mocht je er niet zelf uit kunnen komen kun je in SF een topic openen.
mischien een beetje raar maargoed:
Inmiddels heb ik een iPod Classic 160gb gekocht, en de ZVM te koop. Als je dit topic volgt dan weet je wellicht dat mijn ZVM ongeveer 1 jaar oud is... Echter heb ik geen idee wat het ding nu nog echt waard is!
Ik heb al verschillende biedingen binnen, maar weet dus niet wat een beetje een 'richtlijn' is...
Je zou kunnen zeggen 1 jaar oud = helft van de nieuwwaarde, maar dat is een beetje kort door de bocht denk ik (of zit ik nu fout
)...
Inmiddels heb ik een iPod Classic 160gb gekocht, en de ZVM te koop. Als je dit topic volgt dan weet je wellicht dat mijn ZVM ongeveer 1 jaar oud is... Echter heb ik geen idee wat het ding nu nog echt waard is!
Ik heb al verschillende biedingen binnen, maar weet dus niet wat een beetje een 'richtlijn' is...
Je zou kunnen zeggen 1 jaar oud = helft van de nieuwwaarde, maar dat is een beetje kort door de bocht denk ik (of zit ik nu fout
Wat de gek er voor geeft. Eventueel kun je eens naar ZVM's zoeken op de V&A, Marktplaats, Speurders, etc om te kijken wat ze er daar voor vragen. Met een beetje mazzel vind je iemand die specifiek een ZVM wil. Vind je die niet zul je er ook wel niet gek veel voor kunnen krijgen. Het ding mag dan een jaar oud zijn, hij is al wel behoorlijk verouderd en niet echt interessant meer voor de gemiddelde consument.
Echter, dit is verder toch iets wat je zelf moet bepalen. Taxaties zijn koffiedikkijken.
Echter, dit is verder toch iets wat je zelf moet bepalen. Taxaties zijn koffiedikkijken.
Heb net mijn laptop opnieuw geinstalleerd en ben op zoek gegaan naar Media Explorer van Creative, omdat dat de enige manier is die bij mij werkt om Album Art op dat ding te krijgen. Wat denk je, nergens meer te vinden voor Windows XP.Creative heeft blijkbaar de plug eruit getrokken. Wat gebruiken jullie tegenwoordig om te synchen met de Vision M? (Weet trouwens dat WMP11 het tegenwoordig ondersteunt, maar dat weiger ik te gebruiken)
Over software staat ook een stukje in de topicstart. Je kunt bijvoorbeeld het veelgeprezen Mediamonkey gebruiken.
Het probleem is dat ik eigenlijk niet zo'n programma wil. Ik tag al mijn files met Tag&Rename en speel het af met foobar. Het mooiste zou zijn als ik gewoon in Windows Explorer een map met daarin een folder.jpg kan kopieren naar de Zen. Op een of andere manier gebruikt de Zen die alleen niet.RoD schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:35:
Over software staat ook een stukje in de topicstart. Je kunt bijvoorbeeld het veelgeprezen Mediamonkey gebruiken.
Het kan toch ook via explorer? Het ding werkt immers via MTP. Het werkt wel wat anders dan een echt UMS-speler, maar het kan wel grotendeels.
Dat kan ook wel, maar dan werkt Album Art dus niet. Heb het met zowel embedded art in de ID tags als met een folder.jpg in de map geprobeerd. Beide werken niet. Weet niet precies waarom niet.
Vervelende is ook dat ik toch een kopie van de Creative Explorer heb kunnen vinden, maar dat deze nu niet meer werkt. Als ik mijn speler dan met de laptop verbind, dan installeert hij gewoon een MTP device en Creative Explorer ziet hem dan niet.
Vervelende is ook dat ik toch een kopie van de Creative Explorer heb kunnen vinden, maar dat deze nu niet meer werkt. Als ik mijn speler dan met de laptop verbind, dan installeert hij gewoon een MTP device en Creative Explorer ziet hem dan niet.
[ Voor 43% gewijzigd door AgeOfPanic op 03-11-2008 22:54 ]
mijn zen start niet meer op. als hij aan de usb ligt gebeurt er niks meer, geen accuaanduiding meer...
als ik de powerknop naar links verschuif knippert er 4x een blauw lampje achter, en dat was het
wat zou dit kunnen zijn?
als ik de powerknop naar links verschuif knippert er 4x een blauw lampje achter, en dat was het
wat zou dit kunnen zijn?
ja, errst powerknop naar links, en dan reset...maar er gebeurt helemaal niks
behalve dat blauwe lampje wat 4 keer knippert
gister is ie nog wel aan gegaan een enkele keer, nu doet ie helemnaal niks, ook geen recovery mode
behalve dat blauwe lampje wat 4 keer knippert
gister is ie nog wel aan gegaan een enkele keer, nu doet ie helemnaal niks, ook geen recovery mode
Verwijderd
hey
mijn zvm doet raar...
als ik hem aandoe moet ik hem resetten om tot het menu te komen (en soms begint hij tussendoor vanzelf met resetten). De achtergrond is een foto die ik zo geinstalleerd heb, maar fotos of videos kan ik niet meer kijken. Als ik een lied wil horen kan ik dat wel maar op het scherm geeft hij niet aan dat hij een lied speelt, daar staat dan nog dat ik een lied uit moet kiezen (terwijl ik het dus wel gewoon hoor)
de computer herkent hem wel maar kan hem niet meer openen. akku opladen gaat dus nog wel gewoon!
help!
gr's marieke
mijn zvm doet raar...
als ik hem aandoe moet ik hem resetten om tot het menu te komen (en soms begint hij tussendoor vanzelf met resetten). De achtergrond is een foto die ik zo geinstalleerd heb, maar fotos of videos kan ik niet meer kijken. Als ik een lied wil horen kan ik dat wel maar op het scherm geeft hij niet aan dat hij een lied speelt, daar staat dan nog dat ik een lied uit moet kiezen (terwijl ik het dus wel gewoon hoor)
de computer herkent hem wel maar kan hem niet meer openen. akku opladen gaat dus nog wel gewoon!
help!
gr's marieke
Voor problemen mag je een nieuw topic aanmaken, zie de topicwaarschuwing.
Verwijderd
ik heb hetzelfde probleem (hd stuk) maar bij mp3shop willen ze mij niet helpen omdat de garantie verlopen is.joepert schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:56:
[...]
Nou als de garantie nog maar net verlopen is en er is zo'n fundamenteel gebrek, dan zou ik me er niet zomaar bij neerleggen. Teruggaan naar de winkel en eisen dat er wat aan gedaan wordt om de verwachtte levensduur nog lang niet verstreken is!
werd door gestuurd naar creative , maar ook daar wordt ik niet geholpen , want ze geven aan dat ze niet kunnen (of willen) repareren en ze zeggen dat er geen onderdelen zijn. wat moet ik hier nu verder mee . WIE HEEFT HET JUISTE IDEE
tonyzen, dit is een ervaringentopic. Garantie-afhandelingen of reparatie hoort hier dus niet thuis. Open even een apart topic waarin je uiteenzet wat er mis is, wat je hebt geprobeerd, en wat er dus niet goed gaat.
Wie kan mij vertellen hoe ik het verwisselbare schijf gedeelte geformatteerd krijg als NTFS?
Volgens dit bericht zou het moeten kunnen.
Maar als ik in Windows wil formatteren heb ik als enige keus het FAT 32 bestandssysteem.
Het gaat om een Creative Zen Vision: M 30GB met firmware 1.62.02e geinstalleerd.
Maar als ik in Windows wil formatteren heb ik als enige keus het FAT 32 bestandssysteem.
Het gaat om een Creative Zen Vision: M 30GB met firmware 1.62.02e geinstalleerd.
geen idee, die optie nooit gezien.. waarom wil je dat eigenlijk doen?Lorenzo013 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 06:14:
Wie kan mij vertellen hoe ik het verwisselbare schijf gedeelte geformatteerd krijg als NTFS?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Om de reden die ook in dat bericht gegeven staat.
Ik wil bestanden groter dan 4 GB er op kunnen zetten.
ah ok.Lorenzo013 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:46:
Om de reden die ook in dat bericht gegeven staat.
misschien kan je als workaround die bestanden zippen in kleiner dan 4Gb chunks en ze dan zo op je Zen zetten (ervanuit gaande dat het puur om transporteren van bestandan gaat)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, als het gewoon data was die overgezet moest worden naar een andere pc ofzo.
Maar het gaat om .mkv files.
Ik speel die namelijk af op mijn Samsung LE40B650.
Nu kan ik dus alleen files onder de 4 GB bekijken.
Maar het gaat om .mkv files.
Ik speel die namelijk af op mijn Samsung LE40B650.
Nu kan ik dus alleen files onder de 4 GB bekijken.
Ik heb mijn Zen Vision:M weer eens uit de kast gehaald. Als ik hem aan de stroom hang, gaat het blauwe lampje wel knipperen, maar aan krijg ik hem niet. Ook niet als ik hem 10 uur aan de stroom hang. 1 keer heb ik hem heel even aangekregen, maar toen zag ik in het scherm het accu'tje knipperen (rood).
Zijn er nog manieren?
Zijn er nog manieren?
Hebbie al een reset geprobeerd?PWM schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:10:
Ik heb mijn Zen Vision:M weer eens uit de kast gehaald. Als ik hem aan de stroom hang, gaat het blauwe lampje wel knipperen, maar aan krijg ik hem niet. Ook niet als ik hem 10 uur aan de stroom hang. 1 keer heb ik hem heel even aangekregen, maar toen zag ik in het scherm het accu'tje knipperen (rood).
Zijn er nog manieren?
Via de onderkant, daar zit zo'n knopje wat je alleen met een speld kan indrukken.
Misschien reset die zich dan wel goed.
Burp
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast