[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 56.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:48:
[...]

http://tweakers.net/pricewatch/151295/creative-zen-visionm-sync-adapter.html
Bij Salland dus.
Even zoeken op de creative site dat het een sync adapter is, en dat dan invoeren in de pricewatch.
Ik kan begrijpen dat je in pure paniek bent vergeten dat er een creative site was. ;)
Huh, bij mij staat er: geen prijzen bekend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:01:
[...]

Huh, bij mij staat er: geen prijzen bekend :'(
Mja, die zijn dus net weg.
Kennelijk ook bijna overal geen voorraad.
Amazon.com heeft ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is een docking station geen optie voor je? Dit werkt ook prima, vind het zelf prettiger werken want je zet hem er zo in om met je computer syncen. Dit past uiteraard niet als je de 'oude' 60 gig versie hebt, dan issie te dun.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik volgende week naar Hong Kong vlieg (12 uur) heb ik een batterijhoudertje met 4 oplaadbare NiMh penlites aan de sync adapter aangesloten. Ben vandaag met een testje bezig. De zen speelt sinds vanmorgen 10:15 continu video af, het is nu 23:00 en hij draait nog steeds. Als ik de batterijhouder afkoppel staat mijn accu nog op helemaal vol. Zodra ik 'm weer aansluit komt het stekkertje weer tevoorschijn.

Mijn doel (langere speelduur met met name video) is nu al gehaald. Ik wil eigenlijk wel weten hoe lang íe het volhoudt nu, de interne accu is nog niet eens gebruikt, en die was al niet helemaal vol toen ik de test begon.

je kunt de externe batterij als oplader gebruiken of als 'stekker'voeding. Ik ben erg tevreden, dacht dat het nuttig was dit ff te delen. kost minder dan 5 euro aan onderdelen bij Conrad. Nu nog een mooi behuizinkje zoeken om die 4 penlites in te huisvesten.

In deel 2 staat de 'officiele' versie van dit idee: http://www.pocketables.net/2006/08/review_zvm_exte.html

nog 7 uur te gaan dus....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

He, dat is zeker interessant. Als je bijvoorbeeld naar het buitenland gaat (USA, UK, Azië) en het stopcontact is anders, moet je weer een converter aanschaffen ofzo. Op deze manier heb je altijd stroom bij je. En het kost niet meer dan een paar onderdelen en penlites. Ook handig voor als je geen stopcontact in de buurt hebt (openbaar vervoer, midden in de les ;), auto, noem maar op).

Alleen, durf je wel je speler te gebruiken in het vliegtuig? Er zijn hier al wat ervaringen dat de hdd er mee stopt door het gebruik in het vliegtuig. Zou kunnen dat ze hem aan hadden tijdens opstijgen en landen, maar je weet maar nooit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben de afgelopen tijd weggeweest,,,en heb de zen zondr problemen gebruikt in het vliegtuig +/- 6 uur...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 07-01-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Hero Of Time schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:47:
Alleen, durf je wel je speler te gebruiken in het vliegtuig? Er zijn hier al wat ervaringen dat de hdd er mee stopt door het gebruik in het vliegtuig. Zou kunnen dat ze hem aan hadden tijdens opstijgen en landen, maar je weet maar nooit.
Mijn speler heeft vlak na mijn vakantie de geest gegeven. En ik heb hem in het vliegtuig dus gebruikt, zowel op de heen als terugweg. Maar een week of 2 daarna is (waarschijnlijk) de harde schijf kapot gegaan. Geen idee of het door het drukverschil in het vliegtuig is gekomen maar het zou natuurlijk kunnen....

[ Voor 8% gewijzigd door Bergie op 07-01-2008 09:49 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

met wat kan ik de speler het beste beschermen tegen schermbreuk,
mijn vorig schermpje was gebarsten voor onvoorklaarbare redenen..

iemand een hard plastieken omhulsel tegengekomen...,?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna
  • Laatst online: 28-04-2008

janna

holy macaroni

RoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:35:
Voor de geïnteresseerden; Bij Rockbox hebben ze het voor elkaar gekregen om alternatieve firmware op de ZVM te laden. Op het moment is nog vrij beperkt, je kunt andere themes en fonts gebruiken, en daarmee houdt het wel ongeveer op. Maar er wordt niet uitgesloten dat er in de toekomst dingen mogelijk zijn zoals Flac en Ogg.
Link

Wellicht interessant om even naar te kijken :)
Sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh, valt wel mee, de themes zijn niet heel veel meer dan een ander achtergrondje.
Het enige wat te veranderen valt zijn de plaatjes, maar niet de positie ervan.
Wachten totdat de ZVM echt gehaxx0rd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag.

Is er ook andere software om playlists te maken voor de ZVM?

Ik werk namelijk zeer veel met playlists die ik vooraf op de computer heb gemaakt, maar de ZVM Media Explorer is daar helemaal niet zo goed mee. Er is geen zoekfunctie om bestanden te zoeken op de ZVM en de tracks zijn gesorteerd op laatst toegevoegd (?). Ik heb ongeveer 3 kwart van mijn muziek in 1 map staan en het is geen doen om een los nummer in dat kleine schermpje op je computer te gaan zoeken. Ik wil zoiets als met iTunes: Zoeken en slepen naar een playlist.

Erg jammer dat er zulke slechte software wordt geleverd bij ZVM.

Edit: Heb zojuist gevonden dat je met MediaSource ook playlists kan maken, ook al werkt het niet zo lekker. Mijn excuses. :)

Justin

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:46:
Vraag.

Ik werk namelijk zeer veel met playlists die ik vooraf op de computer heb gemaakt, maar de ZVM Media Explorer is daar helemaal niet zo goed mee. Er is geen zoekfunctie om bestanden te zoeken op de ZVM en de tracks zijn gesorteerd op laatst toegevoegd (?). Ik heb ongeveer 3 kwart van mijn muziek in 1 map staan en het is geen doen om een los nummer in dat kleine schermpje op je computer te gaan zoeken. Ik wil zoiets als met iTunes: Zoeken en slepen naar een playlist.

Justin
Creative MediaSource Player/Organizer 5.10.38: Daarin kun je gewoon slepen.
Downloads @ Creative (Vista - Engels)

(Bij mij zag ie pas de ZVM weer nadat ik Creative PlaysForSure Devices Plugin 5.00.36 for Creative MediaSource 5 Player/Organizer had geïnstalleerd (ook op die pagina bij Creative te downloaden).

--
Ik zag je edit pas nadat je zelf gewijzigd had. Maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 14-01-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bedankt. Heb wat updates geinstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:46:
Vraag.

Edit: Heb zojuist gevonden dat je met MediaSource ook playlists kan maken, ook al werkt het niet zo lekker. Mijn excuses. :)

Justin
Mediamonkey werkt hemels.
Werkt trouwens met alle spelers (zelfs iPod) dus als je eens een nieuwe koopt dan hoef je niet heel je bibliotheek over te zetten naar een ander progsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:59
De shuffle functie lijkt niet helemaal te werken zoals ik verwacht. Als ik een playlist selecteer en ik zet de play mode of shuffle, dan shufflet ie wel, maar hij onthoudt niet welke nummers geweest zijn. Zo hoor ik soms in 1 uur 2 keer hetzelfde nummer, terwijl de playlist wel 200 nummers bevat. Is er een bepaalde instelling, of werkt de speler nou eenmaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
De speler speelt alle nummers in de playlist in willekeurige volgorde af. Wanneer hij alle nummers afgespeeld heeft, dan stopt de speler. Test dit maar uit met een kleine playlist.

Als je toch bepaalde nummers meerdere malen hoort, dan kan het zijn dat:

- je speler op shuffle repeat all staat.
- je bepaalde nummers dubbel in de playlist hebt staan.
- je speler voor langere tijd heeft uitgestaan.

Aangezien je zegt dat je een playlist hebt geselecteerd, lijkt optie 2 me erg waarschijnlijk. Ik heb zelf ook playlists waarin nummers 'dubbel' voorkomen. En ja, die worden soms ook wel eens kort achter elkaar afgespeeld, ondanks dat er 1000 nummers in de playlist staan.

Wat ook zo is, als je je speler uitzet, dan schakelt ie niet helemaal uit. Dat merk je ook, want als je hem weer aan zet, dan staat ie zo weer aan.

Pas als ie voor langere tijd uitstaat en je het apparaat vervolgens ongeveer 4 uur uit laat staan, dan gaat ie helemaal uit (het scherm geeft ook even een flits als dat gebeurt).

Wanneer je hem dan weer aan zet, dan duurt ten eerste het opstarten veel langer, maar dan weet hij ook niet meer welke nummers hij al gespeeld heeft en begint ie eigenlijk weer helemaal opnieuw met het willekeurig afspelen van de playlist.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:59
Ok ja, dat laatste is bij mij het geval. Ik gebruik de speler alleen 's ochtends en 's avonds in de auto... Dan zit er denk ik niks anders op dan de shuffle functie uit te schakelen of de playlist al te shufflen voordat ik 'm op de Zen zet. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren continu muziek gedraaid met een volle accu en al na minder dan 3 uur was de accu leeg. Twee vraagjes:

1. Het beeldscherm bleef daarbij non-stop aanstaan. Hoe kun je het beeldscherm uitzetten als er muziek wordt gespeeld?

2. Zelfs al stond het beeldscherm aan, dan nog is 3 uur wel erg kort, gezien bij de specs wordt aangegeven dat de speler tot 5 uur non-stop videobeelden kan afspelen. Is dit laatste een wat erg ruime schatting of is er toch echt iets mis met mijn accu? Anderen hier met soortgelijke ervaringen?

Alvast heel hartelijk dank voor reacties.

Groeten Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Batterijduur is altijd wat variabel. Als je hele zware bestanden afspeelt zul je zeker een stuk minder lang met de batterij kunnen doen. Je kunt de bitrate en resolutie eventueel verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
3 uur is als je het mij vraagt veel te kort voor audiobestanden.

Het scherm kan je uitzetten door de speler op hold te zetten. (aan/uit schakelaar helemaal naar rechts).

Ik speel zelf de accu's nooit helemaal leeg. Ik gebruik hem voornamelijk in de auto. Dan wordt ie ongeveer tussen de 1 tot 3 uur op een dag gebruikt, verdeeld over de dag. Aan het einde van de dag dan geeft het batterij icoontje nog vol aan of er is 1 streepje weg (75% vol) en gaat ie op de lader. Overigens staat het scherm tijdens gebruik wel uit.

Je zou nog eens een test kunnen doen met scherm uit. Is ie dan nog binnen drie a vier uur leeg, dan zou ik eens kijken of je garantie kunt claimen als je daar nog recht op hebt.

Hoe oud is de speler eigenlijk en hoe vaak wordt deze gebruikt?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb het even verkeerd gelezen. Ik dacht dat het 3 uur video was. 3 uur audio is inderdaad véél te weinig. Dan lijkt het me vrij logisch dat er iets mis is met de batterij. Als je garantie hebt, zeker claimen, want dit is onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik de ZVM op de pc aansluit en er vervolgens muziek vanaf wil spelen doet hij dit gewoon standaard, weet iemand hoe je hem random liedjes door de pc kan laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of creative nog van plan is een ZVM 80gb te maken want aan 60gb kom ik tekort en ik wil eigenlijk graag een creative maar lukt dit niet dan moet ik maar de ipod classic kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Die komt waarschijnlijk niet, Creative heeft gezecht dat ze niet meer verder werken aan deze speler. Misschien werkt Creative aan een opvolger voor deze speler maar tot die speler er is(als die ooit al komt) zullen ze wel een tijdje verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:03:

Hoe oud is de speler eigenlijk en hoe vaak wordt deze gebruikt?
Mijn speler is nu zo'n 8 maanden oud en ik gebruik 'm zeer weinig. Er is tevens niets bijzonders mee gebeurd.

Er lijkt toch wel echt een probleem te zijn met de accu nu, gezien de Vision:M enkel nog knippert als ik m aan de pc hang. Ik kan 'm niet meer aan doen. Het gekke is dus dat ie toen ik 'm voor het laatst gebruikte nog een volle accu leek te hebben. Een leeglopende accu? Een aparte adapter voor opladen heb ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb hier een zen vision m 30 gb met FW1.40.02
die wilde ik upgraden naar 1.62.02, maar om de eoa reden wil dat niet
firmware upgarde failed; iemand een idee?

syncen lukt btw ook niet echt

[ Voor 9% gewijzigd door sander817 op 19-03-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Met een melding als "het wil niet, wat nu?" kunnen we niet veel. Daarbij mag je problemen in een nieuw topic posten, zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb ook weer een fijn probleem. Ik ben net van Vista Hp 32bit naar XP home terug gegaan, alleen kan ik in XP niet meer gewoon mn ZVM 60gb in explorer openen? Hij wordt ook ineens helemaal niet meer herkend door de creative software omdat XP hem graag als mediaspeler pakt.

Heeft iemand een oplossing?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lees mijn post hierboven eens ;) Gaarne voor dit soort dingen een nieuw topic openen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
DonMetal schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:33:
Ik heb ook weer een fijn probleem. Ik ben net van Vista Hp 32bit naar XP home terug gegaan, alleen kan ik in XP niet meer gewoon mn ZVM 60gb in explorer openen? Hij wordt ook ineens helemaal niet meer herkend door de creative software omdat XP hem graag als mediaspeler pakt.

Heeft iemand een oplossing?
Plays for sure proggie geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

RoD schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:11:
Lees mijn post hierboven eens ;) Gaarne voor dit soort dingen een nieuw topic openen dus.
Ik vind dit nou eigenlijk niet echt een eigen topic waard moet ik zeggen :/
Helsie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:43:
[...]

Plays for sure proggie geïnstalleerd?
Ik heb werkelijk waar geen enkel idee... Wat ik wel weet is dat ik hem niet als verwisselbare schijf kan benaderen zodat ik gewoon direct mappen kan kopieren, en dat is nou eigenlijk het enige wat ik er mee moet :/

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
DonMetal schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen enkel idee... Wat ik wel weet is dat ik hem niet als verwisselbare schijf kan benaderen zodat ik gewoon direct mappen kan kopieren, en dat is nou eigenlijk het enige wat ik er mee moet :/
Staat op de creative site bij downloads:
Creative PlaysForSure Devices Plugin 5.00.36 for Creative MediaSource 5 Player/Organizer (27.90 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
DonMetal schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Ik vind dit nou eigenlijk niet echt een eigen topic waard moet ik zeggen :/
Ik wel. Grote topics zijn nadrukkelijk niet bedoelt voor het bespreken van problemen. Daarvoor behoor je een eigen topic aan te maken, zoals er duidelijk staat te lezen in de topicwaarschuwing. Dus mocht je hier over door willen gaan graag een eigen topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Windows Media Player 10 of 11 installeren als je MTP support wilt, geld voor ALLE MTP spelers. Heel simpel maar toch daadkrachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:04:
ik heb hier een zen vision m 30 gb met FW1.40.02
die wilde ik upgraden naar 1.62.02, maar om de eoa reden wil dat niet
firmware upgarde failed; iemand een idee?

syncen lukt btw ook niet echt
WMP11 er af gooien. Ook de runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De originele Creative ZEN Power adapter bij Kijkshop van 29,95 voor 19,95
Ook handig als je van je Freebees afmoet
Zowel mijn 30GB als mijn 60GB nu eindelijk oplaadbaar zonder gerommel of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik snpa er geen fuck meer van. Ik heb mijn creative een tijdje niet geupdate met muziek. Wel had ik de firmware een keer geupdate met de amerikaanse 1.62 versie.

Nu wil ik weer muziek adden en dan playlists maken. Dat kon ik altijd prima met een proggie van de CD. Maar die kan ik niet meer vinden en ik weet niet meer welk programma dat was. Ik heb nu zen organizer maar daarmee lukt het niet echt :S.

Als ik muziek via explorer erop kwak, of het nu in de directory playlists is of een andere music dir, dan kan ik ze wel vinden via albums of artists(via de ID3 tag dus), maar een nieuwe playlist in exploder aanmaken wil dus niet, dan maakt hij gewoon een directory en that't it.

Ik zit er al een tijde mee te worstelen en word er een beetje moe van :/.

Iemand suggesties?

blieb: solved.

kennelijk moest ik deze hebben: Creative PlaysForSure Devices Plugin 5.00.36 for Creative MediaSource 5 Player/Organizer (27.90 MB)

Via de softwareupdate van ZENorganizer gedaan :).

Maar tis wel een janboel met die creative software 8)7 :X }:O

[ Voor 21% gewijzigd door Tripp op 09-04-2008 21:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vrij vervelend dat het zo lang duurt om via netstroom de zen op te laden (echt erg lang), hebben meer mensen hier last van?

Ook het werken met playlist vind ik niet fijn, wil ik 1 nummer toevoegen uit een album aan mijn playlist. Voegt de speler vervolgens het hele album aan de playlist toe.
Als ik dan een nummer uit de playlist wil verwijderen, is het een harde delete .. dus ook van de schijf.
Is dit beter met nieuwe firmware of wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Waarom update je sowieso niet naar de laatste firmware? Dat is altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:08:
Ik vind het vrij vervelend dat het zo lang duurt om via netstroom de zen op te laden (echt erg lang), hebben meer mensen hier last van?
Wat voor lader gebruik je? Gaat het sneller als je via de computer oplaadt? Misschien is je batterij een beetje gaar aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:10:
Waarom update je sowieso niet naar de laatste firmware? Dat is altijd aan te raden.
Geen idee eigenlijk, vaak heb ik ook geen idee welke toegevoegde waarden een nieuwe firmware versie heeft.
joepert schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:10:
[...]

Wat voor lader gebruik je? Gaat het sneller als je via de computer oplaadt? Misschien is je batterij een beetje gaar aan het worden?
Ik gebruik de officiele creative zen oplader, via de computer gaat zeker 3x zo snel dus het lijkt me niet dat mijn batterij gaar aan het worden is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3XiE: Laad je op met de Creative lader via de USB ingang of met de 5 volt plug?
Je hebt Creative laders van 20,00 en van 30,00 Euro (zit ongetwijfeld verschil in de capaciteit). Met mijn Creative lader vd Kijkshop zijn ze binnen 3 uur helemaal vol. Via USB duurt dat al gauw 'n uur of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:14:
[...]

Geen idee eigenlijk, vaak heb ik ook geen idee welke toegevoegde waarden een nieuwe firmware versie heeft.
Dat kun je doorgaans in de changelog lezen die je bij de firmware vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Ik heb destijds met lader aangeschaft (zat erbij). Het ding kan 2.4A leveren op 5V. Duurt een uurtje of 2 ofzo voordat ie weer helemaal vol is :).

[ Voor 18% gewijzigd door Tripp op 16-04-2008 18:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:42:
D3XiE: Laad je op met de Creative lader via de USB ingang of met de 5 volt plug?
Je hebt Creative laders van 20,00 en van 30,00 Euro (zit ongetwijfeld verschil in de capaciteit). Met mijn Creative lader vd Kijkshop zijn ze binnen 3 uur helemaal vol. Via USB duurt dat al gauw 'n uur of 7.
Tripp schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:21:
Ik heb destijds met lader aangeschaft (zat erbij). Het ding kan 2.4A leveren op 5V. Duurt een uurtje of 2 ofzo voordat ie weer helemaal vol is :).
Voor de duidelijkheid, via USB binnen een uurtje of 2 (heel raar dat het bij jou 7 uur duurt)
Met de creative lader (toendertijd 29,95) duurt het wel een uurtje of 6/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Ik vind die netstroomadapter van Creative wel erg duur, wat zijn de alternatieven?
Er zijn universele netstroomadapters naar USB die vrijwel zeker met de ZVM werken. Omdat USB universeel is, kun je vrijwel altijd de ZVM gemakkelijk opladen met zon adapter. Ze zijn vrij goedkoop en zijn bijvoorbeeld bij de Mediamarkt te vinden.
Waar je wellicht wel nog even naar moet kijken is de polariteit, die niet bij elke lader hetzelfde is.
Dit is niet waar, zo heb ik ondervonden, toen ik in de zomer mijn ZVM kocht werd ook een netadapter 'aangespeerd' die ik zeker moest hebben, omdat ik op vakantie geen pc heb om hem op te laden (en een aantal dagen ernaa ging ik op vakantie) maar wel de beschikking heb over netstroom, heb ik hem toch maar aangeschaft en wat bleek: niet geschikt voor de ZVM de enige adapter die ik heb kunnen vinden zat in een accessoirepacket die ik bij bol.com heb besteld voor 50 euro, maar die deed het wel!
Dit is wel iets waar je goed op moet letten! En wat ik ook erg jammer vind, dat je niet de adapter los kunt kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:48:
[...]

[...]

Voor de duidelijkheid, via USB binnen een uurtje of 2 (heel raar dat het bij jou 7 uur duurt)
Met de creative lader (toendertijd 29,95) duurt het wel een uurtje of 6/7.
Dat is raar, want usb levert max maar een stroom van 500mA.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Wat ik ergens eens heb gelezen, is dat op de een of andere manier een gewone USB-lader niet goed werkt op de ZVM. Opladen via de USB-kabel werkt alleen als je 'm aan de computer hangt. Een externe lader moet je op het middelste poortje aanlsluiten, maar dat zou dan toch elke universele lader moeten kunnen zijn, als-ie maar 5V geeft met tenminste 500mA. Als dus een USB-lader aansluit op het linker poortje laadt-ie nauwelijks op. Vraag me niet om het te verklaren...
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6gyefdl.jpg.
edit: kijk even op pagina 3 en 4 van dit topic, daar wordt ingegaan op dit probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door joepert op 21-04-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij komt dat doordat een USB lader USB-Host moet emuleren om het ding te laten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb de M 60 naar volle tevredenheid 1 jaar in gebruik.
Ik heb diverse M 60 spelers voor kennissen gekocht en meegenomen naar Ecuador (daar kan je ze niet kopen) en iedereen daar is er ook blij mee.
Nu word mij weer gevraagd er 3 mee te nemen volgende maand maar ik kom er nu achter dat de Z 60 niet meer gemaakt/verkocht word.
Creative vertelde mij dat er niets in de pipeline zit met een 60 Gyg schijf of groter, onbegrijpelijk vind ik.

Nu zou ik zelf graag een MP3 speler hebben met meer schijfruimte zoals de Ipod classic 160, mijn Zen M gaat dan naar Ecuador.
Het geluid van de Zen M vind ik fantastisch, voor mij is dat heel belangrijk.
Zijn hier mensen die met beide spelers ervaring hebben (dus de Zen M en een Ipod Classic) en mij kunnen vertellen of het geluid van de Ipod even goed is als de Zen M of minder, ik lees namelijk nogal eens mindere ervaringen over de Ipod.
Zijn er nog andere argumenten om mij te weerhouden de Ipod aan te schaffen nu Creative het laat afweten met een speler met veel geheugen?

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-04-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierboven stond o.a. dat je ze bij dixons nog wel kunt krijgen. Die van mij kwam van Hardenberg naar Leiden, maar als je 2 weken kunt wachten kun je er nog wel een (paar) krijgen denk ik.

Maar Rene, stuur mij een mail als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:53:
Hierboven stond o.a. dat je ze bij dixons nog wel kunt krijgen. Die van mij kwam van Hardenberg naar Leiden, maar als je 2 weken kunt wachten kun je er nog wel een (paar) krijgen denk ik.

Maar Rene, stuur mij een mail als je wilt.
Bedankt voor het aanbod maar het is niet meer nodig!

Ik kreeg echter net een aanbod van Creative zelf die ervoor zal zorgen dat er deze week 4 X ZEN M 60 naar mij toe komen door een leverancier uit mijn buurt (Delft), probleem is dus opgelost.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat hij uit productie is genomen overigens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

laatst wou ik de software voor de ZVM toen ik tot mijn grote verbazing zag dat de 60gb versie (die ik dus heb) niet meer ondersteund wordt, en uit productie genomen is.
Maar gister zag ik op de creativesite dat hij weer ondersteund wordt :s maargoed...

Gister heb ik de amerikaanse firmware gedownload, maar ik kom niet verder dan versie 1.21.02, maar nu lees ik op de site waar de instructies staan om de volume cap te verwijderen dat versie 1.30.02 te downloaden is, maar klik ik op de link, dan staat er de eerst genoemde versie, met die versie werkt het ook, maar ik lees zelfs hier een aantal berichten eerder dat 1.60 er al is, maar die staat niet op de creative site! Kan iemand mij vertellen hoe dat precies zit, en waar ik V1.60 kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat die 1.60 (en inmiddels als 1.62) alleen voor de 30GB-versie is, en dat de 60GB-versie een andere nummering gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

oke Tnx! ik heb het nog ff gechecked op de creative-site en het klopt inderdaad, de 30GB-versie is al een paar getallen verder ;)
Maar die geluidscap deleten werkt echt! alleen is het jammer dat de volume nummering niet verder loopt, het geluid kan immers harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Rockbox werkt op de ZVM!!!
Dat wil zeggen het start op, je kan er verder nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcprutser schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:27:
oke Tnx! ik heb het nog ff gechecked op de creative-site en het klopt inderdaad, de 30GB-versie is al een paar getallen verder ;)
Maar die geluidscap deleten werkt echt! alleen is het jammer dat de volume nummering niet verder loopt, het geluid kan immers harder...
Wat houdt dat precies in, een volumecap deleten? Dat de speler gewoon harder kan? Zoja, blaas je daar je oordopjes/speakers niet mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:47:
[...]

Wat houdt dat precies in, een volumecap deleten? Dat de speler gewoon harder kan?
Ja.
Zoja, blaas je daar je oordopjes/speakers niet mee op?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

ja je mp3-speler kan harder, het volume gaat zichtbaar tot 25, maar hoorbaar is het echt harder!
en het ligt eraan wat voor oordopjes je hebt, sommige zul je al opblazen als je het volume met volumecap op zijn hardst hebt staan... maar de meeste doppen zullen het wel houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Heb even de overstap gedaan naar een ipod, maar ben nu toch weer terug bij mijn zen.
Niets ten nadele van de ipod, maar ik vind het super om weer een radio te hebben, en gewoon media weg te kunnen gooien zonder itms. Tevens vind ik persoonlijk de besturing v/d zen ook fijner.

Heb nu alleen een probleemje na een windows reinstall, dat mijn speler niet herkend word ondanks het installeren van de drivers.
Ik ben via dit topic al weer op wat andere fora terecht gekomen en ik denk dat het wel gaat lukken.
Dus ik wil zeker de topic warning niet negeren.
Maar misschien is dit specifieke probleem iets voor de OP? Ik de vraag nl meerdere malen tegen.

probleem: zen vm wordt niet herkend icm wmp11 (en oude firmware?)
(mogelijke) oplossing
- nieuwe fw
- wmp11 deinstall, wmp 10 install
- .......
(De oplossing kan ik nog niet definitief posten omdat het nu nog niet werkt, maar ik kom er nog op terug :P)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een speler die niet herkend wordt heeft meerdere oorzaken en de dingen die je hier beschrijft zijn standaarddingen die je sowieso zou moeten proberen als je speler niet meer herkend wordt :) Als de ZVM nu een specifieke bug of wat dan ook, inclusief bijbehorende oplossing, dan had het wel een plekje in de TS kunnen krijgen.
Nu blijft het gewoon een individueel probleem waarbij de troubleshooting ook vrij individueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wel een geprobeerd om firmware van de 60GB op een 30GB speler te zetten, zodat je met de 30GB Vision M een USB host functie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Firmwarematig een USB Host maken is leuk, maar wat heb je eraan als er geen USB Host op de 30GB-versie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:44:
Heeft iemand wel een geprobeerd om firmware van de 60GB op een 30GB speler te zetten, zodat je met de 30GB Vision M een USB host functie krijgt?
jij wordt dan een van de eersten (A)
Als het niet werkt kun je altijd nog terug naar de laatste firmware van de 30gb versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb n ZVM 60gb, en ben er erg tevreden mee (muv vorige maand toen ie tijdens een reis een keer helemaal leeg was en iedere keer dat ik m aanzette moest rebuilden, waarna hij geen trackinfo liet zien (wel muziek speelde) en geen foto's of video's kon vinden (terwijl in de systeeminfo wel stond dat er 50 films op stonden). Nieuwe firmware heeft t opgelost.
Het enige wat ik echt zonde vind is dat er voor ipods zoveel sounddocks zijn van andere merken en voor weinig geld, en voor ons apparaatje alleen die van creative (en dezelfde met ipod connector kost de helft). Of zijn er sounddocks die ik over t hoofd zie?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

ik denk dat je gelijk hebt... helaas!

Weet iemand of en waar die invisible shields van zagg te krijgen zijn in nederland? ik heb namelijk geen zin om een paypal account te aan te maken, aangezien ik daar nogal 'slechte' verhalen over heb gehoord (rekeningen geplunderd enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Laatst online: 13-10-2023
Probeer het eens in de V&A.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 17-05-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
pcprutser schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:58:
ik denk dat je gelijk hebt... helaas!

Weet iemand of en waar die invisible shields van zagg te krijgen zijn in nederland? ik heb namelijk geen zin om een paypal account te aan te maken, aangezien ik daar nogal 'slechte' verhalen over heb gehoord (rekeningen geplunderd enz...)
Ik heb al jaren een paypal-account en heb nog nooit problemen gehad. Ebay zou allang op de fles zijn als paypal notoir onbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

oke, ik vraag wel aan mijn ouders of ik de skin met hun creditcard kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
pcprutser schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:04:
oke, ik vraag wel aan mijn ouders of ik de skin met hun creditcard kan kopen...
Je kunt paypal tegenwoordig ook direct aan je bankrekening koppelen; je hebt dus niet eens een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
verkeerde topic..

[ Voor 97% gewijzigd door hershel op 19-05-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje met betrekking tot het volgende:
Via de pc opladen gaat redelijk, alleen nu zit ik dus op mijn werk en ze hebben rechten ingevoerd voor USB poorten. Nouja niet veel aan de hand, usb in de pc stekkertje in de speler en de speler zegt dat hij aan het opladen is. Echter na 3 uur laden is er nog geen enkel streepje bijgekomen, zou het te maken hebben met de rechten van de usb poort? Ik kan dus niet IN de mp3 speler komen, maar de poort geeft wel stroom en laadt niet op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij moet USB-Host geëmuleerd worden om de speler op te laden. Als dat niet gebeurd dan laadt de speler niet op. Afaik is dat ook de reden dat sommige universe laders het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:25:
Volgens mij moet USB-Host geëmuleerd worden om de speler op te laden. Als dat niet gebeurd dan laadt de speler niet op. Afaik is dat ook de reden dat sommige universe laders het niet doen.
Wat een apart verhaal zeg, maar nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

jaaaa! vandaag heb is (eindelijk) mijn invisibleshield binnen gekomen :D
Eerst mocht mijn ZVM wel eens een schoonmaakbeurtje hebben; sinds ik hem heb (maand of 10) heb ik hem altijd in dat meegeleverde zakje gehad. Inmiddels is dat zakje veranderd in een of ander ribbelig, vies ding waar de gaten inzitten... En de laatste tijd zat er een soort van ruw laagje op de ZVM, inderdaad, die troep van dat zakje dat langzaam los kwam :s

Maargoed, nadat ik toch een paypal account had aangemaakt, heb ik gelijk de volledige skin gekocht... Na het uitpakken van de skin en het schoonmaken van mijn ZVM (eerst onder de douche, gevolgd door een bak dure-maar-waar-je-toch-lang-mee-doet-afwasmiddel en tot slot de hogedruk spuit erop, en ja hij doet het nog), kon het lezen van de handleiding beginnen, toen kon het plakken eindelijk beginnen. Ik ben geen plak kampioen, maar aangezien de voorkant alleen maar platte vlakken bevatte, heb ik dat maar eerst geplakt, wat er uiteindelijk vrij goed opzit. De achterkant is een ander verhaal, die heeft hoeken en lastige stukken, dat is nog redelijk goed gelukt, maar perfect is anders (A), maar ik ben er te vreden over, het is immers toch maar de achterkant. Al met al is hij er toch goed opgekomen ondanks mijn enorm goede plakkunsten (NOT!)!

En voor die 16 en een halve euro (ongeveer) kon ik het niet laten, en je ziet er nagenoeg geen drol van :D

Dus is er iemand die nog een verbruikt ORGINEEL ZVM zakje wil hebben? laat het me weten, ik zal hem niet gaan missen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

*idle kick :p

Komt er net een pakketje binnen, 3 maal raden! Nog een full body skin van invisible shield!
Nu vraag je je natuurlijk af hoe kan dat? Nou, ik had na ruim 1 week na betaling een mailtje gedaan naar invisible shield, of ze wisten hoever mijn pakketje was...
ik had gekozen voor gratis verzending, dus de kans dat dat zou lukken was klein, maar toch... De volgende dag kreeg ik mijn betaalde shield maargoed...
Na een automatische mail heb ik verder niets meer gehoord.. Tot nu! Gewoon een gratis invisible shield, van invisible shield!
Toch netjes! Jammer dat je geen Amerikaanse shop kan revieuwen, in de pricewatch :(

Ik denk dat ik hem maar bewaar, voor mocht het eens nodig zijn... bv als ik mijn ZVM voor reparatie moet opsturen.. Maar dan vervangen ze het shield kosteloos, of te wel! een super bedrijf!

-edit-
Ik heb net voor de digitale spiegelreflex camera een shield besteld, maar ik kreeg een 20% kortingscode.. deze is 30 dagen geldig... en ik denk niet dat ik tussen nu en 30 dagen nog een bestelling doe.. dus mocht er iemand zijn die hem wil hebben, let me know it! ik zal hem je geven...

[ Voor 15% gewijzigd door pcprutser op 14-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraagje,

Heb een 60 gb versie van zen vision M. Nu heb ik vanmiddag mijn zen aangeloten op mijn stereo toren. Dit met een universele A kabel. Ik heb deze kabel met de mini jack in mijn AV gat gestoken en de twee tulp stekkers achterin mijn stereotoren. Het geluid was heirbij goed.

Heb ik vervolgens geprobeerd met de mini jack in de oordopjes uitgang, geluid was duidelijk minder en vervolgens rook ik een sterke schroei brand lucht. Heb direct de kabel eruit getrokken.

Mijn vraag.

kan ik gewoon een universele A kabel (dus met twee streepjes (stereo) ) gebruiken om mijn muziek af te spelen op mijn stereo. Of heb ik echt een creative kabel nodig.

Ik sluit deze dan aan op mijn AV ansluiting.

Een A stekker op een AV aansluiting en dan ook nog een universeel stekker, kan dat?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Als het werkt kan het :+ (lijkt mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/av-pinouts-zune.jpg
Hiermee moet het lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Lui,

Ik heb ook zo'n ding gekocht, de 60 Gb variant en heb 'm al een tijdje in bezit.

Ik ben helemaal niet te spreken over manier waarop de muziek te selecteren is.
Hiervoor had ik een acer mp3 speler die gewoon een soor verkenner-achtige omgeving had en dat vond ik best makkelijk.

Maar bij deze zoek ik me eigen rot, hij zet ook alles weg in verschillende mapjes enzo, kan dat nou niet anders ingesteld worden?? Ik wil gewoon een lijst met mappen zien.

Mijn muziekverzameling is behoorlijk groot maar helaas kloppen alle tags niet, hoe krijg ik dat zo snel en gemakkelijk mogelijk op orde??

Ik ben echt een noob op dit gebied..... :?

thnx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Even zoeken naar wat programma'tjes waarmee je files kunt taggen. Is voldoende over te vinden met de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

ik gebruik mp3-tag om alles te taggen... maar zelfs dan kan op de een of andere manier de ZVM er slecht/niet mee omgaan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is dat dan mogelijk? Dan moet die de artiesten toch gewoon op alfabetische volgorde weergeven? :?

Ik gebruik gewoon een freeware progje "Mp3 tag tools" en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Ik heb geen idee hoe het kan, maar het is wel bijzonder irritant :@
Wat ik ook merkte is dat bij sommige nummers een seconde overslaat :s ik weet bijna zeker dat het aan de speler ligt omdat dat zelfde mp3'tje het op de pc wel goed doet!
Ik zit er aan te denken om een ipod te gaan aanschaffen, niet zozeer omdat ik dan een ipod heb, maar omdat het maken van afspeellijsten makelijker is, kan 'scrobblen' met last.fm, meer ruimte (wil een ipod classic 160gb ofso) en nog een paar van die kleine dingetjes waar ik me steeds meer aan begin te storen...
Tis alleen dat mn portomonee het op dit moment niet echt toelaat om een andere player te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcprutser schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:02:
ik gebruik mp3-tag om alles te taggen... maar zelfs dan kan op de een of andere manier de ZVM er slecht/niet mee omgaan :s
gebruik mediamonkey als muziekspeler op je pc, kan je heel gemakkelijk en snel je tags veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

gebruik ik ook, maar niet om te taggen..als ik morgen ff tijd heb zal ik het eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Mijn vision:m is overleden lijkt. Als ik hem aanzet dan komt het creative logo en zen logo en dan word het beeld zwart en doet hij niks meer en kan hem ook niet uit doen.

Ik kan wel in dat boot menu komen om te formatten,cleanen en de firmware te upgraden.

Ik heb hem geformat, gecleaned en ik heb ook succesvol de nieuwste firmware geinstalleerd, maar hij wil nog steeds niet in mijn hoofdmenu komen. :?

Mischien dat de hardeschijf kapot is ofzo, maar dat lijkt me stug. Ik ga er nooit ruig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

mischien dat hij gereset moet worden.. soms wil dat nog wel eens helpen, als het niet werkt kun je terug naar de winkel.. omdat je in het boot menu bent geweest neem ik aan dat je weet waar het reset knopje zit ;)

edit = toevoeging:
Ik kan me niet meer herinneren of het al een keer aanbod is geweest hier 8)7 maar toch;
Zenses werkt voor geen meter! Als je nu denkt: 'wtf waar heb jij het over?' dan moet je eens langs last.fm gaan! Dan weet je waar ik het over heb ;)
Op zich worden de nummers wel herkend als ik m'n ZVM aansluit en laat zoeken naar de gespeelde nummers, het verzenden wil ook nog wel eens lukken ( 8)7 ) en daarna gaat het mis, op de last.fm site komt er dan een opmerking dat ik probeer te spammen/cheaten/whatever :X terwijl ik dus alleen maar m'n geluisterde nummers van m'n speler probeer te scrobblen :'(. Ik weet dat het een veel voorkomend probleem is bij deze speler.. En tot overmaat van ramp is de developer ook nog een paar maanden terug gekapt met het ontwikkelen (voor zover je het ontwikkelen kon noemen trouwens) van zenses :'(

Heeft iemand een alternatief voor Zenses? En waarom is er op GOT geen 'Het Grote Last.fm Topic'? |:(

[ Voor 70% gewijzigd door pcprutser op 18-07-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Er loopt een Last.fm topic in de Huiskamer. In MED kun je lezen hoe je HK-XS aan kunt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
reset is uiteraard al gedaan. Heb hem al meer als 2 jaar ofzo, dus denk dat ik garantie wel kan vergeten. Toch maar een ze x-fi of cowon kopen ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Ik dacht vanmiddag, goh laat ik toch nog eens proberen om wat nummers te scrobblen van m'n ZVM... Na het vinden van zenses (want ja, dat had ik dus niet meer), had ik inmiddels ook een site die me heeft geholpen: Clix Scrobbling ze zeggen dat je de vertraging op 100 seconden of meer moet zetten, maar deze heb ik maar op 150 gezet, en toen nog een tijd vinden dat ik een tijd geen muziek luister (en aangezien ik nu vakantie heb, luister ik echt te veel muziek :p, dus dat was lastig (A)) maar toen schoot me te binnen dat 's nachts een mooie tijd was om te gebruiken!

Na het instellen van de tijd dat de eerste track gescrobbeld moet worden (5:00) was het tijd om te kijken of het nu eens wel een keertje wilden gaan werken.
Speler ontkoppelen, en ff wat muziek luisteren vanaf de speler, opnieuw aansluiten, wachten en er vervolgens achter komen dat je de tijd pas in hoeft te stellen als je daadwerkelijk gaat scrobbelen :| Nogmaals geprobeert, ingelogt op last.fm en ja hoor! Eindelijk geen waarschuwing, maar netjes de nummers gescrobbeld :D:D
Met dank aan het Clix Scrobbling topic

@ quicksilvernet: dat klinkt niet al te best.. Mischien dat Creative zo lief is om je een nieuwe te sturen... moet je ff naar ze mailen en veel geduld hebben ;)
De klantenservice van Creative staat bekend om een goede service :D

[ Voor 8% gewijzigd door pcprutser op 18-07-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Vraagje ik heb de zen vision ik heb 4gb aan removable disk space aangewezen.

Nu wil ik er 8 gb van maken en dan begint hij te zeuren dat ik dat moet doen via de çreative zen removable disk manager, iemand enig idee wat voor programma dat is en waar ik het kan vinden. Ik heb op de creative site niks gevonden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar heb je al geprobeerd om je removeble disk uit te schakelen (eerst ff je documenten/bestanden eraf halen ;)) en hem dan op 8 gb te zetten of werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet op de CD staan waar die mee kwam. Het is op mijn computer geinstalleerd en ik heb het nooit gebruikt/nodig gehad, dus het moet meegeinstalleerd zijn de eerste keer. Dus dat wordt zoeken naar de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bedankt voor de info.
Hij staat inderdaad op de installatie cd.

Alles geinstalleerd en het werkte.

[ Voor 57% gewijzigd door Wii4all op 19-07-2008 21:24 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

quicksilvernet schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:48:
Mijn vision:m is overleden lijkt. Als ik hem aanzet dan komt het creative logo en zen logo en dan word het beeld zwart en doet hij niks meer en kan hem ook niet uit doen.

Ik kan wel in dat boot menu komen om te formatten,cleanen en de firmware te upgraden.

Ik heb hem geformat, gecleaned en ik heb ook succesvol de nieuwste firmware geinstalleerd, maar hij wil nog steeds niet in mijn hoofdmenu komen. :?

Mischien dat de hardeschijf kapot is ofzo, maar dat lijkt me stug. Ik ga er nooit ruig mee om.
Snik, dit hrb ik nu ook. Mijn speler wil alleen nog maar booten naar eeen recovery menuutje :(
Ik denk dat de HD overleden is. En dat terwijl ik hem alleen thuis gebruik...... Balen!
Oh ja, nog net buiten de garantie periode ook :(

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:39:
[...]

Snik, dit hrb ik nu ook. Mijn speler wil alleen nog maar booten naar eeen recovery menuutje :(
Ik denk dat de HD overleden is. En dat terwijl ik hem alleen thuis gebruik...... Balen!
Oh ja, nog net buiten de garantie periode ook :(
Nou als de garantie nog maar net verlopen is en er is zo'n fundamenteel gebrek, dan zou ik me er niet zomaar bij neerleggen. Teruggaan naar de winkel en eisen dat er wat aan gedaan wordt om de verwachtte levensduur nog lang niet verstreken is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een vraagje:

Ik heb zo'n auto-oplader voor TomTom navigatie. Ene eind plug je in bij de aansluiting van sigarettenaansteker en andere eind (USB) in de TomTom.

Denken jullie dat je 'm ook op de Zen: M aan zou kunnen sluiten?

Dit is 'm:
http://www.tomtom.com/pro...AccessoryCategory=6&Tab=0
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast