[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 56.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Tot nu toe is het nog niet gebleken dat er een andere speler zit aan te komen. Dus het houdt nog stand. Maargoed, zoals ik al zei, er kan nog best een andere speler aan komen. Ik vind het zelf ook een rare keuze op de Zen als opvolger voor de ZVM te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:19:
Denk dat de "oude" ZVM zich nog steeds prima kan meten met de laatste gen iPods... Alleen de capaciteit blijft achter, maar 60GB zou genoeg moeten zijn lijkt me?
Capaciteit blijft achter? :D
Misschien heb je gelijk, maar ik heb liever dat de accu wordt verbeterd.
Dat is echt rampzalig (voor alle mp3-spelers). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, wat noem je rampzalig? Elke mp3speler kun je een dag volop gebruiken. Om hem dan 's nachts aan de lader te moeten leggen noem ik geen groot probleem. Bovendien moet de speler een beetje portable blijven, dus je wilt er ook geen bakbeesten van batterijen in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Zo, nieuw in dit topic. Vandaag de ZV:M 60GB gekoched voor €159 (€199-40 euro kadobonnen).
Ff wat lezen en ervaringen delen!

Kunnen jullie m via usb in de computer opladen en dan in het menu van de ZVM?

[ Voor 24% gewijzigd door nl_umpire op 15-10-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nu voor het eerst muziek erop gezet die de Zen niet goed afspeelt (haperingen erin...). Het gaat om 320kbit MP3 op 48kHz stereo. Valt dat buiten de specs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zou niet mogen. Is het één bestand of meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

hmm, mijn Zen lijkt een beetje dood te zijn :S

Bij het aanzetten verschijnt er nog wel Creative Zen op het scherm maar dan hoor je de harde schijf opspinnen en voor de rest gebeurt er niks. Het scherm blijft leeg (backlight is wel aan) en ik kan de speler niet eens meer uitzetten. Resetten helpt ook niet, dan begint het gewoon weer van voren af aan.

Het gekke is dat ik hem zaterdag nog heb gebruikt en toen deed hij het prima. En ik haal hem net van mijn slaapkamer af en hang hem aan de pc en hij doet niks meer. Naja, de harde schijft blijft als een gek rondjes draaien maar daar heb ik niet zoveel aan :+

Iemand nog suggesties? Ik laat hem maar gewoon aanstaan (anders kan ook niet :P) totdat de accu leeg is. Dan kijk ik wel weer even verder. En anders maar even kijken of ik nog garantie heb.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:07:
Zou niet mogen. Is het één bestand of meerdere?
Bij alle bestanden van die cd. En op de PC spelen ze perfect af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bergie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:07:
hmm, mijn Zen lijkt een beetje dood te zijn :S

Bij het aanzetten verschijnt er nog wel Creative Zen op het scherm maar dan hoor je de harde schijf opspinnen en voor de rest gebeurt er niks. Het scherm blijft leeg (backlight is wel aan) en ik kan de speler niet eens meer uitzetten. Resetten helpt ook niet, dan begint het gewoon weer van voren af aan.

Het gekke is dat ik hem zaterdag nog heb gebruikt en toen deed hij het prima. En ik haal hem net van mijn slaapkamer af en hang hem aan de pc en hij doet niks meer. Naja, de harde schijft blijft als een gek rondjes draaien maar daar heb ik niet zoveel aan :+

Iemand nog suggesties? Ik laat hem maar gewoon aanstaan (anders kan ook niet :P) totdat de accu leeg is. Dan kijk ik wel weer even verder. En anders maar even kijken of ik nog garantie heb.
Als de harde schijf blijft spinnen klinkt het alsof het booten niet helemaal lekker gaat. Of dat softwarematig of hardwarematig is, is zo niet te zeggen. Tsja, wat moet je hieraan doen... Op resetten en formatteren na is er weinig wat je kunt doen. En als de pc hem niet meer herkent wordt het natuurlijk helemaal lastig.
Eventueel kun je er nog een topic over openen, zie de topicwaarschuwing.
Helsie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:11:
[...]

Bij alle bestanden van die cd. En op de PC spelen ze perfect af...
Maf. Dan zou je toch zeggen dat de bitrate te hoog is, inderdaad. Maar een speler die wel video met een relatief hoge bitrate kan afspelen, en geen 320kbps audio aankan klinkt wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:20:
[...]

Als de harde schijf blijft spinnen klinkt het alsof het booten niet helemaal lekker gaat. Of dat softwarematig of hardwarematig is, is zo niet te zeggen. Tsja, wat moet je hieraan doen... Op resetten en formatteren na is er weinig wat je kunt doen. En als de pc hem niet meer herkent wordt het natuurlijk helemaal lastig.
Eventueel kun je er nog een topic over openen, zie de topicwaarschuwing.
Mja, zoals je zelf al zegt kan ik niet veel beginnen op het moment. Hij boot inderdaad niet door dus de pc kan er ook niks mee. Blijft resetten over en ook dat helpt niet.
Morgen maar weer even kijken en ondertussen de bon maar opzoeken :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, vanmiddag een leuk avontuur beleeft >:)

M'n pa las een stukje over de Amerikaanse firmware voor de ZVM die het volume een stuk hoger laat zijn. Ik dus van dat doe ik wel eventjes. Updateprocedure netjes gevolgd, maar ja hoor 'player not connected'. Best wel even paniek want geen enkele PC herkende hem. Uiteindelijk zat het 'm in WMP11; een rollback naar WMP10 zorgde ervoor dat het firmwaretooltje de ZVM netjes herkende en voila, we draaien nu een geAmerikaniseerde ZVM met hoger volume _/-\o_

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ok maar over 10 jaar niet gaan huilen dat je gehoor voor een groot deel kwijt bent of dat je continu een fluittoon hoort. dag in, dag uit en het is onbehandelbaar te horen krijgt. ;)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
jelbo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:28:
Zo, vanmiddag een leuk avontuur beleeft >:)

M'n pa las een stukje over de Amerikaanse firmware voor de ZVM die het volume een stuk hoger laat zijn. Ik dus van dat doe ik wel eventjes. Updateprocedure netjes gevolgd, maar ja hoor 'player not connected'. Best wel even paniek want geen enkele PC herkende hem. Uiteindelijk zat het 'm in WMP11; een rollback naar WMP10 zorgde ervoor dat het firmwaretooltje de ZVM netjes herkende en voila, we draaien nu een geAmerikaniseerde ZVM met hoger volume _/-\o_
Welke versie had je en heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

nl_umpire schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:06:
[...]

Welke versie had je en heb je nu?
We hadden 1.40.02e (Europees) en nu 1.62.02 (Amerikaans). M'n pa merkt enorm verschil met eerst in geluidsniveau. Eerst was max soms niet genoeg, nu is het een stukje daaronder al hard zat :) Ik gebruik 'm zelf niet dus kan niet ingaan op verdere vernieuwingen. Hoewel, m'n vader zei nog dat het inzoomen op breedbeeldfilmpjes nu beter gaat dan eerst (hor- ipv fullscreen stretch of zo).

Bestandsnaam van de USA firmware is trouwens ZENVisionM_30GB_PCFW_L21_1_62_02.exe

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximaal niet genoeg. Dude. :X
Ik zet de mijne vrijwel nooit harder dan 20 van de 25. En dan zit ik er iedere dag mee in de trein.
Het is natuurlijk jouw keuze, maar erg slim is het niet. Ga maar eerst iets lezen over gehoorbeschadigingen (ivm mp3-spelers) voordat je hierop in gaat. Het probleem is groter dan de meeste mensen denken. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Yep en als je langzaam doorkrijgt dat er iets met je gehoor aan de hand is, ben je al te laat. Het kan niet meer teruggroeien ofzo. Het klinkt wel lekker zo hard op je oren, dat snap ik wel. Maar juist doordat het zo dicht op je oren zit. Merk je niet dat je gehoor langzaam achteruit gaat itt een paar boxen in je kamer die te hard staan. kan je aanraden met iets minder genoegen te nemen. een piek is geen probleem maar 30 minuten voluit wel.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik van Dam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 14:17
ErikRo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:44:
Ok maar over 10 jaar niet gaan huilen dat je gehoor voor een groot deel kwijt bent of dat je continu een fluittoon hoort. dag in, dag uit en het is onbehandelbaar te horen krijgt. ;)
Het is dat ik in-ear oordopjes heb, maar zonder die dingen zou ik de geluidslimiet heel vervelend hebben gevonden. Ik kijk namelijk veel films op het apparaat (in de bus), en vaak hebben die een zeer laag geluidsniveau zodat ik de speler op volume 22-24 moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Damn, maximaal niet genoeg... :s
Met de europese firmware heb ik op de trein meestal genoeg aan 13/25 geluidsniveau, thuis is een setting van 6/25 al ruimschoots voldoende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zoals hij zegt heeft hij videos met een zeer laag geluidsniveau. Het is niet alleen het volumeniveau op de speler die de output bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Rik van Dam schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Het is dat ik in-ear oordopjes heb, maar zonder die dingen zou ik de geluidslimiet heel vervelend hebben gevonden. Ik kijk namelijk veel films op het apparaat (in de bus), en vaak hebben die een zeer laag geluidsniveau zodat ik de speler op volume 22-24 moet zetten.
Het is ook voor dat soort gevallen dat het handig is. Ik weet dat je met ReplayGain oid het volume wel omhoog kan krijgen, maar met de USA firmware hoeft dat niet meer (of het volume van muziek/films moet echt enorm laag zijn). Maar goed ik zal jullie waarschuwingen even doorgeven aan m'n vader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:28:
[...]

Mja, zoals je zelf al zegt kan ik niet veel beginnen op het moment. Hij boot inderdaad niet door dus de pc kan er ook niks mee. Blijft resetten over en ook dat helpt niet.
Morgen maar weer even kijken en ondertussen de bon maar opzoeken :)
Nou dat schiet ook niet op zo. De winkel wil mij geen garantie meer geven 1,5 jaar na aankoop. Dus vervolgens maar contact met Creative gehad, deze gaven nog de suggestie voor een recovery mode, ook zonder effect. Maar garantie geven willen ze ook niet aan beginnen :(

Blijkbaar mag een apparaat van een paar honderd euro dus na 1,5 jaar zomaar kapot gaan :?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik bij de MM bij mij in de buurt begreep, was dat Creative een garantie termijn van een jaar heeft op zijn mp3 spelers. Voor andere hardware is dit 2 jaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ja klopt, ze hanteren idd een garantietermijn van 1 jaar op mp3 spelers.

Ik weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet. Ik ben van mening dat dat ding buiten mijn schuld om is stuk gegaan. En bij normaal gebruik mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer dan 1,5 jaar mee gaat.
Heeft iemand als eens eerder met dit soort kwesties te maken gehad?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zijn al veel van dit soort gevallen, en je hebt inderdaad gelijk. Probleem is, probeer maar eens je gelijk te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bergie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:34:
Ja klopt, ze hanteren idd een garantietermijn van 1 jaar op mp3 spelers.

Ik weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet. Ik ben van mening dat dat ding buiten mijn schuld om is stuk gegaan. En bij normaal gebruik mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer dan 1,5 jaar mee gaat.
Heeft iemand als eens eerder met dit soort kwesties te maken gehad?
Dat de fabrieksgarantie is verlopen wil niet zeggen dat je met lege handen zou moeten staan. Stel de gemiddelde levensduur van een mp3 speler is 3 jaar, dan zou je van de winkelier toch nog de helft van het aankoopbedrag moeten terugkrijgen (of voor half geld een nieuwe speler). Het hangt er dus vanaf wat een redelijke levensduur voor zo'n apparaat is. Ik zou wel zeggen drie jaar. Maar gelijk hebben is inderdaad iets anders dan gelijk krijgen. Toch zou ik nog maar eens naar de winkel gaan. Zij hebben het aan jou verkocht, je hebt met hun een koopovereenkomst dus zij zijn ervoor verantwoordelijk dat er een apparaat wordt geleverd dat redelijkerwijs aan de verwachtingen voldoet. Indien dat niet zo is, dan moeten ze compenseren. Dat weet de winkelier donders goed alleen ze houden zich gewoon van de domme en verwijzen je naar de fabrikant. Dat moeten ze niet doen, je hebt het bij hun gekocht, niet bij de fabrikant! Als je bij de supermarkt bedorven bier meekrijgt wordt je toch ook niet naar Heineken gestuurd? Dit is gewoon standaard consumentenrecht, alleen maakt bijna niemand er gebruik van omdat het doorgaans wel veel moeite kost om je recht te halen.
Compensatie gaat dus naar rato van de reeds verstreken tijd dat je het apparaat wel zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Een nieuwe zal je dus niet krijgen. Je mag wel verwachten dat er gerepareerd wordt. Het kan zijn dat je dan toch zelf iets (maar niet het volledige bedrag) moet bijdragen in de reparatiekosten (bijvoorbeeld als ze er een hele nieuwe harde schijf in zouden zetten). Check anders 'ns de site van Vara's Kassa of iets dergelijks. Daar weten ze er nog wel iets meer van. Of natuurlijk de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 07:07:
[...]

Capaciteit blijft achter? :D
Misschien heb je gelijk, maar ik heb liever dat de accu wordt verbeterd.
Dat is echt rampzalig (voor alle mp3-spelers). :'(
De nieuwe iPods schijnen dus 40-60 uur te halen, dat is erg netjes. Dat weet je ook dat je over twee jaar ook nog op 20-30 uur mag rekenen. <20 is idd onacceptabel. Een jaar later haal je dan de 10 niet eens.

Capaciteit blijft weldegelijk achtig. 5 jaar geleden waaren er ook al 80GB spelers en nu net is Apple de eerste met een 160GB versie (nog net te klein voor mijn muziek). Ik wou dat er meer fabrikanten zulke capaciteiten aanboden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Brent schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:16:
[...]

De nieuwe iPods schijnen dus 40-60 uur te halen, dat is erg netjes. Dat weet je ook dat je over twee jaar ook nog op 20-30 uur mag rekenen. <20 is idd onacceptabel. Een jaar later haal je dan de 10 niet eens.

Capaciteit blijft weldegelijk achtig. 5 jaar geleden waaren er ook al 80GB spelers en nu net is Apple de eerste met een 160GB versie (nog net te klein voor mijn muziek). Ik wou dat er meer fabrikanten zulke capaciteiten aanboden.
Offtopic, maar Apple is zeker niet de eerste. Archos heeft al een tijdje 160GB spelers. Verder vind ik elke batterijduur die 10+ is acceptabel. Dat is genoeg om een dag flink te luisteren waarna het ding gewoon weer aan de stroom gaat. Ivm teruggang van de batterijduur is een betere duur wel zo handig, maar als je je batterij netjes behandeld moet hij het ook na een paar jaar nog goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

joepert schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:47:
[...]

Dat de fabrieksgarantie is verlopen wil niet zeggen dat je met lege handen zou moeten staan. Stel de gemiddelde levensduur van een mp3 speler is 3 jaar, dan zou je van de winkelier toch nog de helft van het aankoopbedrag moeten terugkrijgen (of voor half geld een nieuwe speler). Het hangt er dus vanaf wat een redelijke levensduur voor zo'n apparaat is. Ik zou wel zeggen drie jaar. Maar gelijk hebben is inderdaad iets anders dan gelijk krijgen. Toch zou ik nog maar eens naar de winkel gaan. Zij hebben het aan jou verkocht, je hebt met hun een koopovereenkomst dus zij zijn ervoor verantwoordelijk dat er een apparaat wordt geleverd dat redelijkerwijs aan de verwachtingen voldoet. Indien dat niet zo is, dan moeten ze compenseren. Dat weet de winkelier donders goed alleen ze houden zich gewoon van de domme en verwijzen je naar de fabrikant. Dat moeten ze niet doen, je hebt het bij hun gekocht, niet bij de fabrikant! Als je bij de supermarkt bedorven bier meekrijgt wordt je toch ook niet naar Heineken gestuurd? Dit is gewoon standaard consumentenrecht, alleen maakt bijna niemand er gebruik van omdat het doorgaans wel veel moeite kost om je recht te halen.
Compensatie gaat dus naar rato van de reeds verstreken tijd dat je het apparaat wel zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Een nieuwe zal je dus niet krijgen. Je mag wel verwachten dat er gerepareerd wordt. Het kan zijn dat je dan toch zelf iets (maar niet het volledige bedrag) moet bijdragen in de reparatiekosten (bijvoorbeeld als ze er een hele nieuwe harde schijf in zouden zetten). Check anders 'ns de site van Vara's Kassa of iets dergelijks. Daar weten ze er nog wel iets meer van. Of natuurlijk de consumentenbond.
Bedankt voor je bericht maar dit was mij ook al allemaal bekend :) Je geeft het zelf ook al aan, gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2.
Ik heb in eerste instantie ook bij de webshop een RMA aanvraag gedaan maar die werd (zoals verwacht) al afgewezen omdat de garantie verlopen was. Ik heb het toen bij Creative geprobeerd maar die zijn ook niet echt behulpzaam. Reparatie buiten garantie doen ze niet aan, ik kan wel een gereviseerd model krijgen voor 135 euro.

Nu vind ik dat op zich niet eens zo'n verkeerde prijs. Maar het probleem zit hem ook een beetje in het feit dat ik de speler eigenlijk amper meer gebruik. Om er dan nog weer 135 euro + waarschijnlijk verzendkosten aan uit te geven vind ik misschien weer een beetje te veel van het goeie. Maar niet repareren is ook weer zonde.

Maar nu ik het standpunt van Creative weet ga ik het maar weer bij de webshop proberen denk ik. Misschien dat ik hen zover kan krijgen om me wat tegemoet te komen hierin.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Door een eigen stomme :( fout heb ik mijn lieve, mooie, fijne ZVM 60 GB (slim) gesloopt. :'(
Creative zelf zegt helemaal niets meer te hebben aan een defecte speler en adviseert me het ding in de prullebak te gooien. Nu lijkt dit me ontzettend zonde, het scherm is immers nog volledig intact en ook heb ik nog alle accessoires.
Handig ben ik niet, maar nu is mijn vraag of ik überhaupt nog iets met mijn defecte lieveling kan doen, of dat ik haar inderdaad aan de vuilnisman moet toevertrouwen...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Als je niet zo handig bent kan je er waarschijnlijk niets meer aan doen, maar waarom niet gewoon proberen? Kapotter gaat ie toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heb je dan gesloopt? Laten vallen? En idd, gewoon wat proberen, hijs toch al stuk. En voor 200 euro ofzo heb je al weer een nieuwe, mits je hem nog kan vinden in de winkel. En anders, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

master007 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:33:
Als je niet zo handig bent kan je er waarschijnlijk niets meer aan doen, maar waarom niet gewoon proberen? Kapotter gaat ie toch niet.
Daar heb je natuurlijk volledig gelijk in. Ik kan dat zeker proberen, maar zal dan een nieuwe harde schijf moeten bestellen die ik voor niets bestel als ik het ding er niet in kan plaatsen. Dat zou dan weer een beetje zonde zijn.
Eigenlijk stel ik dus, op een verkapte en bedekte manier :D , de vraag of jullie weten of er opkopers zijn voor defecte ZVM's. Ik weet namelijk dat dit voor de iPod wel het geval is...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht dat er hier in dit topic iemand was die ze wilde hebben. Weet nou niet meer of het nou zo was dat de hdd het nog moest doen of niet. Moet je even nakijken, paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

orejas schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:26:
Door een eigen stomme :( fout heb ik mijn lieve, mooie, fijne ZVM 60 GB (slim) gesloopt. :'(
Creative zelf zegt helemaal niets meer te hebben aan een defecte speler en adviseert me het ding in de prullebak te gooien. Nu lijkt dit me ontzettend zonde, het scherm is immers nog volledig intact en ook heb ik nog alle accessoires.
Handig ben ik niet, maar nu is mijn vraag of ik überhaupt nog iets met mijn defecte lieveling kan doen, of dat ik haar inderdaad aan de vuilnisman moet toevertrouwen...
Wat heb je precies gedaan dan? Een mislukte firmware flashactie? Daarmee heb ik er ook bijna eentje om zeep geholpen (ZVM 40G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jelbo schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:09:
[...]

Wat heb je precies gedaan dan? Een mislukte firmware flashactie? Daarmee heb ik er ook bijna eentje om zeep geholpen (ZVM 40G).
40 GB? Ze zijn er toch alleen in 30 en 60? Moet wel een type zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

jelbo schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:09:
[...]

Op een niet zo goede avond dacht ik mijn ZVM beter in mijn broek te kunnen laten dan in mijn jas aan een onbewaakte kapstok. Toen ik diezelfde avond op een stoel neerplofde hoorde ik iets kraken. Gat in behuizing -> speler defect :'( . Hij start nog wel op, maar alleen in de beveiligde modus.

Ja ja, lach me maar uit. 8)7

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
[Nelson]Ha-Ha![/Nelson]

Ergens ben ik wel blij met mijn Zen Touch waar je letterlijk iemand mee zou kunnen doodmeppen :) . Voor de mensen die beweren dat de onderkant goedkope plastic is van die Touch (volgens mij oa een review op T.net) hebben het mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

orejas schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:18:
[...]

Op een niet zo goede avond dacht ik mijn ZVM beter in mijn broek te kunnen laten dan in mijn jas aan een onbewaakte kapstok. Toen ik diezelfde avond op een stoel neerplofde hoorde ik iets kraken. Gat in behuizing -> speler defect :'( . Hij start nog wel op, maar alleen in de beveiligde modus.

Ja ja, lach me maar uit. 8)7
Wat is er stuk denk je? De HD of de printplaat?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Orejas,

ik heb nog goed werkende printplaat + behuizing zonder gat liggen
Scherm werkt niet en harde schijf zit er niet meer in. De rest mag je hebben als je verzendkosten betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
RoD schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

Offtopic, maar Apple is zeker niet de eerste. Archos heeft al een tijdje 160GB spelers.
Heb je gezien hoe groot die is ;) of over de accuduur maar niet te spreken (<10u).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Heb je gezien hoe groot dat scherm is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Brent schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:47:
[...]

Heb je gezien hoe groot die is ;) of over de accuduur maar niet te spreken (<10u).
Dat maakt ze niet minder de eerste :P Batterijduur minder dan 10 uur klopt overigens niet.

Maargoed, we dwalen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Bergie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:28:
[...]

Wat is er stuk denk je? De HD of de printplaat?
Ik heb werkelijk waar geen idee. Wat is de manier om daar achter te komen, enig idee?
Het gat zit aan de achterkant van de behuizing. Ik weet helaas niet wat zich daar bevindt, de printplaat of de harde schijf.
nickske_v schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:39:
Orejas,

ik heb nog goed werkende printplaat + behuizing zonder gat liggen
Scherm werkt niet en harde schijf zit er niet meer in. De rest mag je hebben als je verzendkosten betaald :)
Kijk aan, dat zou nog eens mooi wezen! Hopen maar dat het aan de printplaat ligt, dan.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Orejas, in de OP staat een manual om je zen uit elkaar te halen, voer die voorzichtig uit, er is ook een filmpje ervan (meerdere te vinden op youtube). Ik ben bang dat je hdd kapot kan zijn, want die zit namelijk aan de achterkant, de printplaat zit daar boven vlak onder het scherm en de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:51:
Orejas, in de OP staat een manual om je zen uit elkaar te halen, voer die voorzichtig uit, er is ook een filmpje ervan (meerdere te vinden op youtube). Ik ben bang dat je hdd kapot kan zijn, want die zit namelijk aan de achterkant, de printplaat zit daar boven vlak onder het scherm en de knoppen.
Dan vermoed ik ook dat het de harde schijf is. Vanavond maar eens het ding met fluwelen handschoenen uit elkaar slopen en enige zekerheid proberen te verkrijgen...
Iig bedankt voor de reactie!

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Wat ik je kan vertellen over kapotte hd's

Koop ze niet op ebay, je kan wel een 30gig travelstarretje kopen, met zo een ziff aansluiting. Maar dan nog ben je niet zeker of het wel dun genoeg is. Na 2 miskopen op ebay (weliswaar 2 keer een andere 30gb mini harde schijf met een ziff aansluiting) heb ik gewoon een kapotte zen vision m opgekocht. Zelfs uit dit topic :)

De harde schijven van de zen vision:M zijn zeer gevoelig. Mijn vriendin had hem van op handhoogte laten vallen en alleen de harde schijf was kapot. Al de rest werkte nog perfect...

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht vandaag eens de in-ear dopjes te gebruiken die je bij het Accessoiry Pack krijgt. Ik had ze eerder nog niet gebruikt, omdat ik het geluid te schel vond. Dat bleek dus te komen doordat ik te kleine rubbertjes gebruikte. Nadat ik iets grotere rubbertjes erop heb gezet was dat schelle geluid over. Maar wat een verschil met de normale oordopjes!! Het geluid staat nu op 13/25 ipv 18/25 en ik hoor in principe net zo veel muziek. En in de trein/tram dempt het ook nog eens veel omgevingsgeluid, dus hoeft het geluid niet eens zoveel harder. Dit had ik niet verwacht. Geweldig! :D

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Heb al een tijd naar tevredenheid mijn Zen.

Alleen nu sluit ik mijn Zen net aan op mijn laptop en ineens wordt de zen niet meer herkend. Wat ik ook doe. Mijn zen laadt ook niet op via usb. Scherm blijft ook in normale modus ipv dat docking icoon wat je anders ziet. Iemand Enig idee wat te doen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
USB drivers refreshen, andere pc proberen. Start daar eens mee.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je laptop de USB poort heeft uitgeschakelt. Probeer hem eens in een andere poort, of een andere computer. Dan kan je zien of hij nog wel herkend wordt (en dus of je kabel het nog doet). Verander ook eens van Energieschema, check je apparaatbeheer om te kijken of je USB poorten aan staan of op powersave. Snelste test is een usb stick te pakken en die erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
heb sinds een paar dagen ook een vision M 60gb slim, en wat een prachtding! heb eerst een hele tijd lopen klooien om avi's erop te zetten, maar uiteindelijk gelukt met die organizer software. Ik kreeg alleen niet via windows verkenner de avi's erop. telkens foutbericht dat ie niet ondersteund werd. Maarja, dat heb ik ook maar op 1 pc geprobeerd. wel belangrijk aangezien ik volgende week voor 5 maanden op reis ga!
Wat ik verder nog lastig vind is hoe je mp3 afspeellijsten maakt. Je kiest voor een aantal mp3's "toevoegen aan selectie" en dan ga naar now playing ofzo, en sla op als lijst. Nou weet ik niet hoe je in now playing kunt zien welke nummers erin staan.ik zie dan wel staan dat het nummer 23 uit 50 is ofzo, maar die andere 49??? En: hoe kun je een lijst die je hebt opgeslagen editen en er later nog nummers aan toevoegen? En hoe maak je de now playing lijst weer leeg? Dit kan vast allemaal via de zen organizer, maar die heb ik op reis in een internetcafe niet bepaald voorhanden.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Je kan toch ook een deel van je speler instellen als "portable harddisk" ? Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04-2008

janna

holy macaroni

Bij 'extra's - verwisselbare schijf' kan je dat instellen...

Als je dan op de pc wil dat je die portable harddisk ziet, moet je op je speler daar naar toe gaan en hem dan aansluiten, anders krijg je alleen je muziek te zien.
Op de mac krijg je automatisch partable harddisk (en niet je muziek maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Brent in "[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic de..."
Hero Of Time schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:57:
Ik denk dat je laptop de USB poort heeft uitgeschakelt. Probeer hem eens in een andere poort, of een andere computer. Dan kan je zien of hij nog wel herkend wordt (en dus of je kabel het nog doet). Verander ook eens van Energieschema, check je apparaatbeheer om te kijken of je USB poorten aan staan of op powersave. Snelste test is een usb stick te pakken en die erin te stoppen.
Dat heb ik dus allemaal al geprobeerd :(

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, mijn brand-spanking new ZVM gaat niet aan.
Als ik het schuifje naar de aanpositie doe, dan gaat het blauwe lampje knipperen en dan niks.
Ik kan dat schuifje er een minuut houden en dan gaat ie nog niet aan. Heeft al een uur aan de USB poort gehangen.
DOA of zie ik iets over het hoofd?
Resetknop induwen werkt ook niet.
Als ie aangesloten is op power, dan brandt het blauwe lampje onder het aanknopje wel.

Nee, doet het al weer \o/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hebben andere ook het leuke voorval dat als je de remote in je Zen steekt, deze dan aangaat zonder ergens op gedrukt te hebben? Ik merkte het ook toen ik mijn computer speakers aansloot, ging hij ook spontaan aan. Wel handig is dat als je remote eraan hebt en de Zen uitstaat hij aangaat als je op Play/Pause drukt. Naja, handig, ligt eraan of je dat wil of niet ;).

Verwijderd

Tyfus, computer herkent speler niet als ik de firmware probeer up te daten.
Nu zit ik dus met een niet werkende speler. :'(

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:50:
Tyfus, computer herkent speler niet als ik de firmware probeer up te daten.
Nu zit ik dus met een niet werkende speler. :'(
Probeer het eens op een andere computer. Wellicht dat het daar wel werkt.

Eventueel kan je de firmware van de speler nog resetten. Je kan dit doen door (ik geloof) hem aan te zetten met het resetknopje ingedrukt. Je krijgt dan een soort van servicemenu zegmaar waarin je oa kunt kiezen voor een firmware reset. Je gaat dan naar een 'lege' firmware die je dan eerst via de pc moet updaten naar een functionele firmware. Maar dit zou ik echt als laatste mogelijkheid gebruiken.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Is nu gelukt, het is de WMP11 runtime die voor gekloot zorgde, die is er nu af, dus alles werkt nu.
Lekker mijn oren er uit blazen met amerikaanse firmware. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ja want niks zo leuk als een fikse gehoorbeschadiging op je 25e :|

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:07:
Ja want niks zo leuk als een fikse gehoorbeschadiging op je 25e :|
Nouja, aids op je 19e komt in de buurt.

Maar even zonder gekheid, het is iets handiger, omdat het aansluiten op je stereo dan wat makkelijker gaat (als in: volume niet omhoog te hoeven krikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Interessant stukje over custom firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren de zen vision 60gb binnen gehad.
Mooi apparaat...goed geluid, alle files die ik tot nu toe geupload heb werden direct afgespeeld, ook AVI files.

Inderdaad een nadeeltje dat er geen poweradapter bij zit.

Een AV kabel had voor het geld ook wel gemogen dacht ik zo en een degelijk tasje...
Maar goed...

Bediening is wennen.

Ik heb een tweetal vraagjes:
-Als ik op vakantie ben en een andere pc gebruik, dan is de enige manier om uberhaupt mp3's over te sturen (die je ook wilt beluisteren) om de software te installeren?
Via mass storage kun je toch de files niet afspelen/gebruiken in de zen?

Via PTP op mijn canon A640 kan ik files oversturen naar de zen, ik doe dit vanuit de Zen, is er een mogelijkheid om files te selecteren die je wilt oversturen, of is het alles of niks?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-Dat klopt, maar een gemiddelde pc heeft wel Windows XP met WMP10 of hoger... dus dan kan het weer wel.
-Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ok thnx.

Iemand enig idee of de mediamarkt van die speciale av kabels voor de zen vision verkoopt?
Ben morgen in de stad (rdam) dan neem ik hem gelijk mee.

OF zijn er misschien andere alternatieven behalve diegene die hier in de OP genoemd worden? Waar jullie ervaring mee hebben?

Anders moet ik hem online bestellen, maar dat doe ik liever niet ivm. verzendkosten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wii4all schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:01:
ok thnx.

Iemand enig idee of de mediamarkt van die speciale av kabels voor de zen vision verkoopt?
Ben morgen in de stad (rdam) dan neem ik hem gelijk mee.

OF zijn er misschien andere alternatieven behalve diegene die hier in de OP genoemd worden? Waar jullie ervaring mee hebben?

Anders moet ik hem online bestellen, maar dat doe ik liever niet ivm. verzendkosten.
Ik zou zeggen, bel de MM even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bij de MM verkopen ze ze niet.

Toch maar zon kabeltje bestellen.

Ander vraagje:
Als je een AVI hebt, die normaal 16:9 is
Als je hem dan op je zen zet en hem dan afspeelt via de AV kabel, is hij dan nog steeds 16:9 zelfde resolutie?
Of is de resolutie zo 'groot' als op de zen zelf?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die video veranderd niet spontaan. Die blijft gewoon 16:9. Tenzij de ZVM de aspect ratio aanpast, maar dat lijkt me niet, of tenminste instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ok bedankt weer!

Ik ga toch maar zon originele video kabel bestellen...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Iemand enige idee, of deze kabels gaan werken op de creative in combinatie met de tv?
89600 Audio/Video–Kabel 1,5m, 3xM/1xM
3,5mm Jack Male op 3x RCA Male voor Digitalcamcorder
http://www.tergro.com/easyshopmaker/e46_1.jpg

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 13:51
Als dat een normale jack is net als gewone oordopjes etc. dan kijkt het te gaan werken. Als je tv ook de goede ingangen heeft natuurlijk. Ziet er net uit als de videokabel die ik bij de zen kreeg. Verschil is dat die creative kabel goldplated aansluitingen heeft.

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik kan overigens iedereen het programmatje tag&rename aanraden.

Ik had zo'n 5000 mp3's..
waarvan sommige werden weergegevn als 01.02...etc etc. zonder artiest.

Vanavond dat programma geinstalleerd.
Zoeken via amazon/selecteren updaten....

Alles behalve de echte onbekenden zijn nu allemaal netjes gesorteerd....

Kost effe...maar dan is wel alles meteen netjes.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:30:
Iemand enige idee, of deze kabels gaan werken op de creative in combinatie met de tv?
89600 Audio/Video–Kabel 1,5m, 3xM/1xM
3,5mm Jack Male op 3x RCA Male voor Digitalcamcorder
http://www.tergro.com/easyshopmaker/e46_1.jpg
Elke video kabel werkt, maar alleen als je de plug niet helemaal in het blokje duwt. Doe je dit wel, hoor je alleen geluid en heb je geen beeld. Kijk ook anders naar dit youtube filmpje waarin ze dit laten zien..
http://www.youtube.com/watch?v=Tq1QhQJJkL0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Maar dan heb je wel mono geluid.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 weken een zen vision M 60Gb. Het probleem is dat regelmatig het touchpad weigert te reageren op scroll beweging, maar alleen op tikken. Ik heb het idee dat het gebeurt nadat ik gesynchroniseerd heb, maar dan pas de volgende ochtend: 's avonds synchroniseren, compu uit, volgende dag in de trein: doet ie het niet.

De vorige twee keer was het 's avonds weer vanzelf opgelost. Nu gisteren ochtend gebeurde het weer, en nu is ie nog steeds dood. Resetten helpt niet.

Heb bij creative op het forum gekeken en daar kun je vergelijkbare verhalen vinden maar niet met het symptoom dat klikken het nog wel doet of in relatie met die sync. Het advies is altijd om de firmware opnieuw te laden en in de recovery mode te gaan. Daar kan ik niets omdat ik geen selectie kan maken.

Ook opnieuw laden van firmware met de computer haalt niets uit. De links naar hogere firmware die je via google of de startpost vindt leiden allemaal naar de 1.21 die ik nu al heb dus ook dat kan ik niet testen. Iemand een suggestie behalve terug naar de Dixons en hopen dat ie niet 6 weken weg is ter reparatie?

Edit:
Ok, heb net de site Nomadness.net gevonden waar de files wel te downloaden zijn. Ik vind hier veel firmware die voor zen vision:M zou zijn maar in de filename staat dan specifiek de 30Gb genoemd. Weet iemand of dat problemen oplevert? En als dat evt. zo is, kan ik dan terug naar de officiele firmware? Ik ben nu bijna zover dat ik naar 1.11.04 terug ga. als die touchpad het maar doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb bij de mediamarkt av kabels van archos gekocht, deze werken perfect!
Ondanks dat de mensen van de MM beweerde dat hij het niet zou doen.
Kostte 9 euro, stuk minder dan de originele creative kabel.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Question: is het mogelijk om zonder je avi te converten met een ondertiteling erin gebakken, gewoon de avi met ondertiteling bestand (srt) op je creative zen vision m te zetten en dat hij dan alsnog die ondertiteling laat zien? Dus simpelweg de avi en srt op je zen zetten. Misschien via een apart programma'tje die je op de zen kan zetten?

Ik heb namelijk zo'n videokabel en ook al duurt converten niet super lang, het is wel wat gemakkelijker. Scheelt weer tijd.

Hopelijk weet iemand of dit mogelijk is, ik heb het zelf niet zo'n 1, 2, 3 kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harlow Solid Italic is een mooi lettertype voor de ZVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor mensen met Linux, ik heb een programma werkend gekregen om zoals je dat kan met de Creative Media Explorer in Windows, bestanden kan overzetten via je filemanager. Zoek naar 'mtpfs', download de source (er is voor een aantal distros een kant en klaar pakket mogelijk, kijk hiervoor in je repo) en compile deze. Bij mij werkt het prima, het is wat traag en gebruikt best veel cpu. Nadeeltje erbij is dat als hij disconnected is, dat je je player opnieuw moet mounten (unmount, mount). Dit zou moeten werken voor elk MTP apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knuppelhout schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 02:22:
heb sinds een paar dagen ook een vision M 60gb slim, en wat een prachtding! heb eerst een hele tijd lopen klooien om avi's erop te zetten, maar uiteindelijk gelukt met die organizer software. Ik kreeg alleen niet via windows verkenner de avi's erop. telkens foutbericht dat ie niet ondersteund werd. Maarja, dat heb ik ook maar op 1 pc geprobeerd. wel belangrijk aangezien ik volgende week voor 5 maanden op reis ga!
Wat ik verder nog lastig vind is hoe je mp3 afspeellijsten maakt. Je kiest voor een aantal mp3's "toevoegen aan selectie" en dan ga naar now playing ofzo, en sla op als lijst. Nou weet ik niet hoe je in now playing kunt zien welke nummers erin staan.ik zie dan wel staan dat het nummer 23 uit 50 is ofzo, maar die andere 49??? En: hoe kun je een lijst die je hebt opgeslagen editen en er later nog nummers aan toevoegen? En hoe maak je de now playing lijst weer leeg? Dit kan vast allemaal via de zen organizer, maar die heb ik op reis in een internetcafe niet bepaald voorhanden.
In the now playing list (dus ook playlist) andere nummers zien: Bij het now playing scherm> 2x in het midden tikken (1e keer is sterren geven, 2e keer is de lijst zien)

Hoe kun je een lijst die je hebt opgeslagen editen en er later nog nummers aan toevoegen? Dit kan niet, moet je een nieuwe lijst maken.

En hoe maak je de now playing lijst weer leeg? Gewoon andere muziek afspelen. (of de muziek in je now plaing list verwijderen)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cd als iets als volgt: http://files.filefront.co...D/;7186294;/fileinfo.html misschien? Simpele google query is voldoende.

Ik vraag me wel af waarom iedereen het over een nieuwere firmware heeft. Ik zie als laatste alleen de 1.21.02e staan welke ik al heb, maar als ik de pagina's hier moet geloven is er een die nieuwer is. Zelfs op de US pagina vind ik alleen deze versie (maar dan zonder de 'e'). Waar is 1.40 of 1.62 te vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
GENETX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:47:
[Nelson]Ha-Ha![/Nelson]

Ergens ben ik wel blij met mijn Zen Touch waar je letterlijk iemand mee zou kunnen doodmeppen :) . Voor de mensen die beweren dat de onderkant goedkope plastic is van die Touch (volgens mij oa een review op T.net) hebben het mis :+
De mijnne heeft een val van nog geen meter anders niet overleefd. De touchpad reageerde niet meer. De onderkant is wel plastic, maar dan wel erg stevige. Dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Misschien een tipje voor degene met een TomTom Go en aanverwanten. De 220v oplader + de caradapter werken ook op de Zen. Hij kan 2A trekken op die opladers dus je Zen is in no-time vol.

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik krijg morgen als het goed is de 60gig versie binnen en ik heb alvast een vraagje,

Mijn oude Mp3 speler (Sony NW A3000) had er wel een netstroom lader bij zitten, eentje die je in het stopcontact stak en dan de USB kabel er direct in kunt rammen. Ik heb al wat gelezen over verschillende lader-oplossingen alleen lijkt het van mij een beetje moeilijk te zijn met spanningen enzo want ik ben een echte electronica n00b. Ik heb dus even de adapter onder de scanner gelegd :+ (Bij gebrek aan een goede camera)

Afbeeldingslocatie: http://xs322.xs.to/xs322/07515/sonylader.jpg

Kan iemand mij vertellen of dit gaat werken als ik daar de USB kabel van de ZVM inplug?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
USB heeft altijd 5V, dus qua spanning zit je altijd goed. Wat de ZVM trekt qua stroom weet ik niet, maar dat kan afaik weinig kwaad. Geeft de lader te weinig mA zal het opladen gewoon langer duren :)

Dit is overigens nog geen garantie dat het gaat werken. Creative heeft geprobeerd zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen andere (universele) laders gaan gebruiken. In de meeste gevallen werkt het niet als de lader geen USB-host emuleert. Om zekerheid te hebben zul je dus af moeten wachten en het proberen zodra je de speler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

RoD schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:42:
USB heeft altijd 5V, dus qua spanning zit je altijd goed. Wat de ZVM trekt qua stroom weet ik niet, maar dat kan afaik weinig kwaad. Geeft de lader te weinig mA zal het opladen gewoon langer duren :)

Dit is overigens nog geen garantie dat het gaat werken. Creative heeft geprobeerd zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen andere (universele) laders gaan gebruiken. In de meeste gevallen werkt het niet als de lader geen USB-host emuleert. Om zekerheid te hebben zul je dus af moeten wachten en het proberen zodra je de speler hebt.
Dus het zou in principe veilig moeten zijn om hem er aan te hangen?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het kan geen kwaad inderdaad. Het is immers ook gewoon een USB-aansluiting. Daar kan weinig aan mis gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Kheb hem uiteindelijk vanmiddag al mogen ontvangen, maar ik heb dus last van een blijkbaar bekend probleem: Aansluiten en alleen een knipperend blauw lampje, aan de PC doe ie dus niks maar als ik hem aan de lader van mn oude MP3 speler hang doet ie het wel, maar eens zien hoe dat uitpakt dan...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DonMetal schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:28:
Kheb hem uiteindelijk vanmiddag al mogen ontvangen, maar ik heb dus last van een blijkbaar bekend probleem: Aansluiten en alleen een knipperend blauw lampje, aan de PC doe ie dus niks maar als ik hem aan de lader van mn oude MP3 speler hang doet ie het wel, maar eens zien hoe dat uitpakt dan...
Dat komt omdat hij nog te leeg is om met de computer te kunnen werken. De computer levert ook weinig stroom waardoor je dit krijgt. Laadt hem eerst helemaal op met je andere lader of laat hem aan de computer hangen totdat hij aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Nounou, eindelijk na 1,5 uur wordt hij herkend door de PC en ik ben nu even 20 gig aan het overpompen ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden; Bij Rockbox hebben ze het voor elkaar gekregen om alternatieve firmware op de ZVM te laden. Op het moment is nog vrij beperkt, je kunt andere themes en fonts gebruiken, en daarmee houdt het wel ongeveer op. Maar er wordt niet uitgesloten dat er in de toekomst dingen mogelijk zijn zoals Flac en Ogg.
Link

Wellicht interessant om even naar te kijken :)

Verwijderd

Eén keer is genoeg, zie removable media instellen

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 27-12-2007 13:11 ]

• Vihaio
Als je een topic er voor maakt is dat wel genoeg hoor ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6gyefdl.jpg
ik ben deze connector onderaan kwijt.
weet iemand of ik die ergens kan bestellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:51:
[afbeelding]
ik ben deze connector onderaan kwijt.
weet iemand of ik die ergens kan bestellen?
http://tweakers.net/pricewatch/151295/creative-zen-visionm-sync-adapter.html
Bij Salland dus.
Even zoeken op de creative site dat het een sync adapter is, en dat dan invoeren in de pricewatch.
Ik kan begrijpen dat je in pure paniek bent vergeten dat er een creative site was. ;)

Verwijderd

Nou, ik kan het dus niet vinden in de handleiding.
Wellicht praten we over twee verschillende dingen:
1. Verwisselbare schijf: inderdaad instelbaar in het menu Extra's en dan verwisselbare schijf. Had ik reeds gevonden.
2. Ik heb ontdekt dat als ik een ander kaartje in de camera doe (in dit geval een compact flash 4 gb) hij die grootte gaat opslaan. Ik denk dus dat je dit onbeperkt kan doen zolang de harde schij niet vol is. Bij toeval ontdekt! Ik dacht ik deel het even.

Moet me wel even van het hart dat er nogal heftig wordt gereageerd door bepaalde personen op basis van aanname (ik zal de handleiding wel niet hebben bekeken of hebben gegoogled. Beetje jammer!)

Arjan

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Arjan, het is handiger dat je dit soort commentaar even per mail of DM doet :) In ieder geval gaf je topic een heel ander beeld van wat je nou eigenlijk bedoelt.
In ieder geval denk ik dat het tweede punt wat je aandraagt juist is. De ZVM zal waarschijnlijk een stuk ruimte reserveren voor hetgeen op het kaartje staat. Wat gebeurt er als je slechts een selectie naar de speler kopieërt en vervolgens de camera loskoppelt? Zie je dan nog steeds die grootte van 4GB of is het dan al aangepast naar de "echte" hoeveelheid data die je naar de ZVM gekopieërd hebt?

Verwijderd

Dat moet ik even onderzoeken!

Verwijderd

Gedaan: hij neemt alleen de ruimte van de foto's in. Ik had 2 geupload en daarna weer verwijderd. Scheelde 12 mb.
Opgelost.

Arjan
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast