Hier (Brandevoort Schutsboom) sinds 14 april het modem in huis. TV werkte direct en internet 3 dagen later. Mij Asus router haalde de snelheid niet dus ook maar een D-Link DIR-655 gekocht. Na het aansluiten haalde ik nog steeds de snelheid niet dus ook maar ff TCPoptimizer gebruikt zoals eerder in dit topic beschreven. Tot nu toe zit ik altijd boven de 11 MB/sec.

dus wat dat betreft ben ik heel tevreden. Ook op de drukke tijden haal ik deze snelheid. We moeten het natuurlijk nog maar afwachten of dit zo blijft maar tot nu toe kan UPC hier niet tegenop
TV signaal is een stuk beter dan UPC maar op een groot plasma scherm zie je ook hier ruis. Gelukkig heb ik ook een schotel hangen en dat ziet er perfect uit. Ik neem straks wel digitale TV via OBN en ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Ook een minpuntje nog. Mijn telefoon zou op 5 mei worden geporteerd en had daar ook netjes een brief van gehad maar toen ik die avond thuis kwam werkte het niet en toen ik de kabel weer terug prikte in de UPC modem werkte het wel

. Nu blijkt dat de portering helemaal niet in gang is gezet en gaan er blijkbaar nu zo'n 5 werkdagen overheen om het alsnog te porteren. Ik hoop dat dit lukt want dan kan ik eindelijk UPC helemaal opzeggen.
Ik heb nu nog wel 1 probleempje met de D-Link router. Ik heb nl. een vast ip-adres aangevraagd en deze inmiddels ook gekregen. Wanneer ik dit adres invoer samen met de GW, Subnetmask, DNS etc. krijg ik de volgende melding (van de router):
WAN Gateway ip-address *.*.*.* must be within the WAN subnet
Deze melding klik ik weg maar de instellingen worden ook niet behouden. Heeft iemand hier toevallig hetzelfde probleem gehad en/of weet iemand een oplossing hiervoor?