OnsBrabantNet

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 95.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Gisteren middag aangesloten en vandaag al verbinding. Achter de DIR-655 haal ik bijna 11MB/s. Ik ben dus wat dat betreft zeer tevreden. Ook de snelheid waarmee men de verbinding heeft geactiveerd verbaast me.

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/3664/speedtestgz1.jpg

Helaas vandaag bijna geen tijd meer om nog meer uit te proberen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe jullie aan diehoge snelheden komen. Ik kom tot op heden niet hoger dan 66 Mb/s. Op dit moment is het helemaal drama 3,35 MB/s. Das nog geen 26 Mb/s

Valt me overigens op dat er download snelheidverschil is tussen explorer en firefox. Firefox lijkt trager. Is jullie dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
sodsod? hoe zit jij verbonden met internet?, zit jou computer rechtstreeks op de modem aangesloten of heb je er een router tussen zitten? want misschien kan dat de bottleneck zijn omdat de meeste routers geen 100 mbit kunnen routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JobH schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:43:
Binnenkort wordt ook bij ons de glasvezel binnengebracht (De Veste, Brandevoort).

Nu vraag ik me af op welke wijze de verbinding tussen PC en modem geconfigureerd moet worden (wil daar graag een netbsd-firewall/router aan hangen).

Wordt er een PPTP-verbinding opgezet? Of 'hang' je direct aan het netwerk? Draait er een dhcp-server op het netwerk? Of is het de bedoeling dat je je netwerk-interface statisch configureert?

Ik hoor 't graag van julllie.
Gewoon DHCP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook wat snelheidstesten te doen, wireless 5,66 MB/s bedraad 10,8 MB/s.
Volgens mij zit er niet veel meer in. Weet iemand hoe ik de UP kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
adenisl, als je wil kan je morgen middag of avond een test bestand naar mijn ftp server uploaden, ik heb morgen middag de glasvezel verbinding online en ik haal intern van mijn werkstation naar mijn server 11 mb/s dus dat moet via de glasvezel ook te halen zijn als de upload verbinding echt 100 mbit is.
Ik ga de modem rechtstreeks op mijn server aansluiten en dan vanuit daar de verbinding door laten routen naar alle werkstations in huis.

[ Voor 18% gewijzigd door lumix91 op 03-04-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:18:
Ik zit nu ook wat snelheidstesten te doen, wireless 5,66 MB/s bedraad 10,8 MB/s.
Volgens mij zit er niet veel meer in. Weet iemand hoe ik de UP kan testen?
In ieder geval controleren dat dingen als Qos in je router uitgeschakeld zijn. Je kunt ook nog even TCP optimizer gebruiken. Dat kan misschien nog 0,5 MB/sec verbetering opleveren maar op zich is 10,8 MB/sec al een mooie snelheid natuurlijk.

Upload werkt inderdaad het beste als je upload naar een snelle ftp server en dan via een programma als down upload meter kijken hoe snel het gaat.

www.speedtest.net is makkelijker uit te voeren en geeft ook nog een redelijke indicatie heb ik op sommige sites voorbeelden van gezien. Maar hier moet je niet al te veel waarde aan de resultaten hechten omdat die testbestanden eigenlijk veel te klein zijn voor dergelijke verbindingen.

[ Voor 28% gewijzigd door ik222 op 04-04-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:14:
Ik weet niet hoe jullie aan diehoge snelheden komen. Ik kom tot op heden niet hoger dan 66 Mb/s. Op dit moment is het helemaal drama 3,35 MB/s. Das nog geen 26 Mb/s

Valt me overigens op dat er download snelheidverschil is tussen explorer en firefox. Firefox lijkt trager. Is jullie dat ook opgevallen?
Dat snelheidsverschil heb ik inderdaad ook. Met de meest recente versie van Firefox ligt de download maximaal rond de 4,5MB/s, terwijl dit met IE7 tussen de 10,6MB/s en 11,5MB/s schommelt.
Zie ook de screenshots. Beide files naar dezelfde map gedownload, natuurlijk niet tegelijkertijd :p

IE7:
Afbeeldingslocatie: http://xs126.xs.to/xs126/08146/speedtest_obn728.png.xs.jpg

FF2:
Afbeeldingslocatie: http://xs126.xs.to/xs126/08146/speedtest_obn_ff2872.jpg.xs.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
Nou vandaag internet werkend,

Ik zit nu met mijn werkstation via mijn Windows Server 2003 op internet en ik haal met newsleecher 9.50 mb/s ongeveer, ik ben met deze snelheid al super tevreden, ik ga deze week eens kijken of ik nog het een en het ander kan tweaken zodat deze snelheid nog hoger word

zie hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerhulpgeldrop.nl/zooi/speed.JPG

Ik download via XLNed.nl.

Als ik de modem rechtstreeks op mijn werkstation aansluit haal ik een snelheid van 11.2 mb/s dus ik ga kijken of er via mijn server nog wat te tweaken valt.

ik ben erg tevreden, als upload haal ik 7.5 mb/s!!! dit heb ik getest met mijn maat die ook onsbrabant net heeft via een ftp server die op mijn Windows 2003 server draait, ik heb toen als test het 1024 mb bestand overgepomt van mij naar hem, dit ging dus met 7.5 mb/s:) ook met dit resultaat ben ik dik tevreden!!! als iemand zijn/haar upload wilt testen mag u van mijn ftp server gebruik maken, mail me eventjes op kevin@djsonstage.nl

Kevin Bentlage

[ Voor 9% gewijzigd door lumix91 op 07-04-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan men die geen TV van OBN neemt. Hebben jullie ook gewoon signaal op de coax aansluiting? Als test had ik even een tv aangesloten en kon gewoon alle zenders bekijken. Even voor de duidelijkheid, ik heb als het goed is alleen internet en telefonie van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:15:
Vraag aan men die geen TV van OBN neemt. Hebben jullie ook gewoon signaal op de coax aansluiting? Als test had ik even een tv aangesloten en kon gewoon alle zenders bekijken. Even voor de duidelijkheid, ik heb als het goed is alleen internet en telefonie van OBN.
Ik zou het wel willen proberen, maar ze hebben die box hier zo knullig opgehangen dat zowel m'n TV als telefoonkabels (die morgen aangesloten moeten worden) niet lang genoeg zijn om bij de box te komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 04:19

Simkin

Bzzzzz

@lumix91

Haal je die snelheid ook gemiddeld over 5 minuten downloaden of is dit een pieksnelheid?
Wat voor soort processor gebruik je? Ik vermoed dat bij de usenet download gelimiteerd wordt tot 45Mb door mn CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Simkin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:09:
@lumix91

Haal je die snelheid ook gemiddeld over 5 minuten downloaden of is dit een pieksnelheid?
Wat voor soort processor gebruik je? Ik vermoed dat bij de usenet download gelimiteerd wordt tot 45Mb door mn CPU.
Of door je usenetprovider natuurlijk, welke usenetprovider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:09:
[...]
Of door je usenetprovider natuurlijk, welke usenetprovider heb je?
Tweaknews. Maar als ik meerdere accounts gebruik blijft de downloadsnelheid gelijk dus ik vermoed niet dat het daaraan ligt. Aangezien andere OBN gebruikers wel een snellere verbinding halen vermoed ik dat het aan mijn CPU ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Simkin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:16:
[...]

Tweaknews. Maar als ik meerdere accounts gebruik blijft de downloadsnelheid gelijk dus ik vermoed niet dat het daaraan ligt. Aangezien andere OBN gebruikers wel een snellere verbinding halen vermoed ik dat het aan mijn CPU ligt.
Wat voor snelheid haal je van http://speedtest.onsbrabantnet.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

9.6 MB/s met router, 11.4 MB/s zonder router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dan denk ik dat het toch eerder aan tweaknews ligt dat geen 100 Mbit ondersteund... Of het aan je CPU ligt is overigens simpel te controleren door even te kijken of het CPU gebruik niet naar 100% schiet terwijl je download via usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:25:
Dan denk ik dat het toch eerder aan tweaknews ligt dat geen 100 Mbit ondersteund... Of het aan je CPU ligt is overigens simpel te controleren door even te kijken of het CPU gebruik niet naar 100% schiet terwijl je download via usenet.
Ik heb ook combinaties geprobeerd met Tweaknews en XsNews die elk afzonderlijk de 40Mb halen.
De CPU wordt vol benut, dat had ik natuurlijk al lang gezien, vandaar mijn vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dan zal inderdaad je CPU wel de bottleneck zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
Simkin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:09:
@lumix91

Ik haal in prencipe constant deze snelheid, alleen mijn pc houd het coderen van newsleecher soms niet bij en dan stopt hij tijdelijk de download totdat hij klaar is met coderen en gaat daarna weer verder, in dat geval heb ik wel heel veel pieken, ik heb nu een Pentium 4 op 3.2 ghz, volgende week een C2D E8400 met 4 gig ram, kijken hoe hij dan download.

Ik haal met XLned de volle 100 mbit, ook op drukke avond uren:D

[ Voor 4% gewijzigd door lumix91 op 10-04-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:15:
Dat signaal staat er altijd op :) Ongeacht of je wel of niet een abonnement hebt :) (is bij iedereen zo. - en zal ook zo blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
razorhead schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:39:
[...]

Dat signaal staat er altijd op :) Ongeacht of je wel of niet een abonnement hebt :) (is bij iedereen zo. - en zal ook zo blijven)
Dus eigenlijk kan je tv gewoon opzeggen als je internet en telefoon hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 12-09 11:00
ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:40:
[...]

Dus eigenlijk kan je tv gewoon opzeggen als je internet en telefoon hebt?
Jup ;)
Ik heb het niet in mijn abbo zitten. Maar maak er wel dankbaar gebruik van :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
razorhead schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:39:
[...]

Waarop baseer jij de informatie dat het altijd zo zal blijven? Lijkt me sterk dat OBN iedereen gratis TV zal geven, misschien alleen de eerste 6 maanden omdat deze periode toch "gratis" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je de voicemail kunt uitzetten? Kan verder over de voicemail niets vinden op de OBN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:56:
Weet iemand toevallig hoe je de voicemail kunt uitzetten? Kan verder over de voicemail niets vinden op de OBN site.
Misschien door 1233 te bellen? Je kunt zo in ieder geval wel de voicemail afluisteren of je aankondiging wijzigen. Ik weet alleen niet of je hem daar ook uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niet op deze manier. Waarschijnlijk zal ik de helpdesk moeten bellen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleeh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 15:36
Ben nu al een paar weken aan het klooien om de 10MB/s te halen op OBN.Hij blijft steeds op 6 MB/s hangen (rechtstreeks op de kast.)
Tot nu toe geen succes.ik heb mijn systeem eens bij een maat geprobeerd in geldrop.
Die haalde de 10 MB/s op zijn athlon 2500+ op een NF2 Mobo'tje.
Hang ik mijn systeem eraan max van 6 MB/s.. ook op usenet. |:( .
Zijn er toevallig nog bepaalde settings die ik in de gaten moet houden in windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je netwerkkaart de bottleneck is.. wat voor netwerkkaart (of chipset) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aleeh schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:13:
Ben nu al een paar weken aan het klooien om de 10MB/s te halen op OBN.Hij blijft steeds op 6 MB/s hangen (rechtstreeks op de kast.)
Tot nu toe geen succes.ik heb mijn systeem eens bij een maat geprobeerd in geldrop.
Die haalde de 10 MB/s op zijn athlon 2500+ op een NF2 Mobo'tje.
Hang ik mijn systeem eraan max van 6 MB/s.. ook op usenet. |:( .
Zijn er toevallig nog bepaalde settings die ik in de gaten moet houden in windows ?
Ben ook wel eens benieuwd naar de chipkaart. Ik blijf ook hetzelfde probleem houden. Heb het geprobeert op mijn oude medion en op mijn nieuwe medion akoya (of hoe heet dat ding) die onlangs bij de aldi heb aangeschaft. Volgens mij zit daar een intelkaart in (10/100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoe staat het met het cpu gebruik als je volledig aan het downloaden ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar weken gebruik van OBN toch iets minder leuks, als ik aan het bellen ben dan verbreekt regelmatig opeens de verbinding. Hebben anderen hier ook wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Heeft iemand al Plus-TV? En hoe bevalt dat?

Ik zit bij OnsNetEindhoven, het zusje van OnsBrabantNet, en daar wordt al jaren HDTV beloofd, maar in de praktijk komt er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
/\/\|) schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:39:

Ik zit bij OnsNetEindhoven, het zusje van OnsBrabantNet, en daar wordt al jaren HDTV beloofd, maar in de praktijk komt er niets van.
Plus-TV gaat mee worden begonnen zodra Valkenswaard en Best zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:08
/\/\|) schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:39:

Per 1 juni in Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt dat ze niet zo laf te werk gaan als bijv UPC en mensen gewoon hun eigen decoder laten kiezen en niet de boel gaan lopen encrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen ze dus wel.

Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket*?

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:

* Het ontvangen van de digitale kanalen van PlusTV is alleen mogelijk via de door OnsBrabantNet geleverde homebox.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:05:
Doen ze dus wel.

Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket*?

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:

* Het ontvangen van de digitale kanalen van PlusTV is alleen mogelijk via de door OnsBrabantNet geleverde homebox.
Gadverdamme zeg... Wat is dat nou. Ik hoop dat OnsNet Eindhoven wel beter weet als die het straks gaan uitrollen... Ze moeten eens gaan inzien dat er steeds meer TV's komen met ingebouwde DVB-C tuner en steeds meer mensen digitale TV willen kijken op hun Media Center! En voor het opnemen door mensen tegen te gaan hoeven ze het niet te doen met die magere satteliet bron van ze. Als er nou direct een lijntje lag naar hilversum, maar dat is nog niet eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dat heet iets met support geven op apparaten. Als ze 1 apparaat geven dan kunnen ze daar goed support op geven. Als iedereen er zelf één koopt en die werkt toevallig niet dan krijgt obn de schuld. Opzich vrij logisch dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:20:
dat heet iets met support geven op apparaten. Als ze 1 apparaat geven dan kunnen ze daar goed support op geven. Als iedereen er zelf één koopt en die werkt toevallig niet dan krijgt obn de schuld. Opzich vrij logisch dat ze dat doen.
Volges mij heeft dat gewoon te maken met 'je aan de standaarden houden'. Netzo als elke netwerkkaart met een Ethernet verbinding om kan gaan... Als OBN gewoon gewoon fatsoendelijk DVB-C signaal levert volgens de standaarden dan moet dit geen enkel probleem zijn voor welke decoder dan ook. Support geven op een decoder is ook onzin. Bij een netwerkkaart doen ze dat ook niet. Ik wil gewoon betalen voor het signaal en m'n spullen regel ik zelf wel. Precies zoals dat ook met Internet geregeld is! Wel treurig dat OBN net als UPC hiervoor gekozen heeft. Ik had verwacht dat OBN JUIST op dit soort punten goed hadden nagedacht om het voor de consument zo open mogelijk te maken met kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad een groot nadeel van digitale tv bij UPC nu is dat je geen eigen decoder kan kiezen (vooral dat je een ingebouwde decoder niet kan gebruiken)...

Jammer dat OBN hier niet op inspringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Voordat we van alles gaan roepen, volgens mij weet nog niemand hier welke codering er gebruikt gaat worden, dus laten we eerst afwachten tot er daadwerkelijk betrouwbare informatie komt.

Dat er een hoop staat te gebeuren in onze regio is wel duidelijk. Edutel heeft recent een nieuwe locatie gevonden, waar vanaf 1 mei ook Hertzinger (onze leverancier voor TV) gevestigd zal worden en als ik de foto juist interpreteer komen alle andere partijen ook in die gebouw te werken (of werken ze er al). Dit prachtige gebouw wordt het "glasvezelcentrum" genoemd en bevindt zich net buiten het centrum van Eindhoven.

Dus voor dat we allemaal roepen dat ze iets moeten leren van UPC en soortgenoten zullen we eerst even af moeten wachten. Tenminste dat vindt ik.

Edit:

Op http://www.hertzinger.nl/...20Hertzinger%200207lr.pdf kun je een PDF ophalen waarin staat:

Voor slechts € 7,50 per maand krijgt de abonnee de beschikking over een hybride High Definition settop box waarmee Radio en TV programma’s en High Definition televisiekanalen kunnen worden ontvangen via DVB-C. De hybride settop box maakt het mogelijk om het beste uit elk platform te halen, naast DVB-C is de settop box ook geschikt voor IP diensten zoals Video On Demand en uitzending gemist. Het dienstenpakket via IP zal in de toekomst worden uitgebreid met nieuwe interactieve diensten.

Het lijkt dus een DVB-C signaal te worden, vraag is nu dus of het 100% compatibel is.

[ Voor 32% gewijzigd door Gerritjuh op 25-04-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

KlereBak schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:32

Het lijkt dus een DVB-C signaal te worden, vraag is nu dus of het 100% compatibel is.
DVB-C betekent alleen maar Digital Video Broadcasting - Cable...

Dat zal het dus wel moeten worden, het gaat immers niet via de ether of sateliet...

DVB-C zegt ook nog niets over een eventuele codering van het signaal...

[ Voor 4% gewijzigd door Mark_640 op 25-04-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:32:
Voordat we van alles gaan roepen, volgens mij weet nog niemand hier welke codering er gebruikt gaat worden, dus laten we eerst afwachten tot er daadwerkelijk betrouwbare informatie komt.

Dat er een hoop staat te gebeuren in onze regio is wel duidelijk. Edutel heeft recent een nieuwe locatie gevonden, waar vanaf 1 mei ook Hertzinger (onze leverancier voor TV) gevestigd zal worden en als ik de foto juist interpreteer komen alle andere partijen ook in die gebouw te werken (of werken ze er al). Dit prachtige gebouw wordt het "glasvezelcentrum" genoemd en bevindt zich net buiten het centrum van Eindhoven.

Dus voor dat we allemaal roepen dat ze iets moeten leren van UPC en soortgenoten zullen we eerst even af moeten wachten. Tenminste dat vindt ik.

Edit:

Op http://www.hertzinger.nl/...20Hertzinger%200207lr.pdf kun je een PDF ophalen waarin staat:

Voor slechts € 7,50 per maand krijgt de abonnee de beschikking over een hybride High Definition settop box waarmee Radio en TV programma’s en High Definition televisiekanalen kunnen worden ontvangen via DVB-C. De hybride settop box maakt het mogelijk om het beste uit elk platform te halen, naast DVB-C is de settop box ook geschikt voor IP diensten zoals Video On Demand en uitzending gemist. Het dienstenpakket via IP zal in de toekomst worden uitgebreid met nieuwe interactieve diensten.

Dat er een codering gebruikt gaat worden is mij in ieder geval wel duidelijk. Kijk naar de decoders in dat pdf'je. Die hebben allemaal zon fijne gleuf voor een cam met smartcard in te stoppen. Het gebruiken van codering/encryptie vind ik zoiezo al een slechte houding naar de consument toe! Bovendien komt hun signaal van de satteliet, dus de bitrate is daarmee een stuk minder dan bij UPC. Dus wat boeit t als mensen gaan opnemen? Een kwaliteitskopie voor op het internet te zetten maak je er toch niet van.

OBN, Doe zoals het hoort en lever ons gewoon ongecodeerd digitaal signaal zonder al die poespas erbij! Gewoon net zoals bij het Internet abo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik zie dat ze tot en met Mei dit jaar bezig zijn met het aanleggen van de vezel in Helmond Brandevoort, heeft iemand enig idee of de rest van Helmond hierna ook aan de beurt komt (medewerkers bij OBN laten niet veel vrij hierover)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
deeltje schreef op zondag 27 april 2008 @ 03:06:
Ik zie dat ze tot en met Mei dit jaar bezig zijn met het aanleggen van de vezel in Helmond Brandevoort, heeft iemand enig idee of de rest van Helmond hierna ook aan de beurt komt (medewerkers bij OBN laten niet veel vrij hierover)?
Volgens mij is het inderdaad de bedoeling om op termijn heel Helmond aan te sluiten. Men heeft nu alleen Brandevoort als eerste gedaan omdat de kabel daar langs kwam richting Geldrop - Mierlo.

Maar als je leest op de site van OBN lijkt het inderdaad de bedoeling om uiteindelijk heel Helmond aan te sluiten, er wordt alleen geen tijdstip genoemd...

Zie dit artikel op de site van OBN

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 27-04-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

ik222 schreef op zondag 27 april 2008 @ 08:53:
[...]

Volgens mij is het inderdaad de bedoeling om op termijn heel Helmond aan te sluiten. Men heeft nu alleen Brandevoort als eerste gedaan omdat de kabel daar langs kwam richting Geldrop - Mierlo.

Maar als je leest op de site van OBN lijkt het inderdaad de bedoeling om uiteindelijk heel Helmond aan te sluiten, er wordt alleen geen tijdstip genoemd...

Zie dit artikel op de site van OBN
Thanks voor de link. Een beetje een algemeen kort verhaaltje alleen, jammer. Ik woon zelf in een flatje (24 woningen), denk je dat vrijstaande/rijtjes-huizen makkelijker en dus eerder een aansluiting zullen krijgen dan een flat(je)? Of zal dat niet veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Flats betekent minder graafwerk. Voor een rijtjeshuis moet voor elke voordeur een sleuf worden gegraven, dus apartementengebouwen lijken mij makkelijker.

Maar ik denk dat ze eerder per straat/blok te werk gaan.

Overigens, ik heb hier in Eindhoven de laatste weken nooit de maximale snelheid weten te halen, maar sinds gisteren gaat alles weer als een trein. Draadloos via de d-link 655 haal ik weer netjes 11 MB/s. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Molybdenum op 27-04-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een rijtjeshuis of flat maakt niets uit, ze kijken waarschijnlijk gewoon per wijk of genoeg mensen het willen en dan wordt gewoon iedereen aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Graven zal dan ook wel via de stoep gebeuren en de straat hoeft daar niet voor opengebroken te worden als ik het goed begrijp?

Ze zijn hier namelijk de heleboel aan het openbreken (straten) i.v.m. het vervangen van de riolering, dit duurt tot November dit jaar, leek mij een mooie kans om het 1 en ander te combineren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
deeltje schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:50:
Graven zal dan ook wel via de stoep gebeuren en de straat hoeft daar niet voor opengebroken te worden als ik het goed begrijp?

Ze zijn hier namelijk de heleboel aan het openbreken (straten) i.v.m. het vervangen van de riolering, dit duurt tot November dit jaar, leek mij een mooie kans om het 1 en ander te combineren....
Graven gaat meestal via de stoep ja, ze kunnen ook moeilijk alle asfaltwegen openbreken en opnieuw asfalteren natuurlijk ;)

Waar ze toch onder zo'n weg door moeten gebeurt dat dmv boringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

ik222 schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:12:
[...]

Graven gaat meestal via de stoep ja, ze kunnen ook moeilijk alle asfaltwegen openbreken en opnieuw asfalteren natuurlijk ;)
Dat zeg je nou wel zo snel maar ze doen niet anders hier momenteel, ok ok riolering is iets anders dan een glasvezel leggen, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
deeltje schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:26:
[...]

Dat zeg je nou wel zo snel maar ze doen niet anders hier momenteel, ok ok riolering is iets anders dan een glasvezel leggen, maar toch :)
Voor riolering moet men wel, die buizen zijn te dik om te kunnen leggen met alleen de stoep open. Dus moet de weg open, maar voor glasvezel wat vrij "dunne" kabels zijn is dat niet nodig en doet men het dus ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
In Geldrop en Mierlo wordt al flink naar het eind gewerkt, Brandevoort is ook al bijna klaar. Me dunkt dat er dan binnenkort een folder in de bus komt voor de wijken 't Hout, de Akkers etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Nitrohoss schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:22:
In Geldrop en Mierlo wordt al flink naar het eind gewerkt, Brandevoort is ook al bijna klaar. Me dunkt dat er dan binnenkort een folder in de bus komt voor de wijken 't Hout, de Akkers etc...
Vergeet Straakven niet a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Even gebeld vandaag met OnsBrabantnet maar uiteraard weten ze nog van niets.

Er staan borden over Helmond verspreid waarin wordt vermeld dat het Industrieterrein als 1e aangesloten zou worden, nu blijkt dat Brandevoort als 1e woonwijk aangesloten is. Logischerwijs zou dan 't Hout/Brouwhuis/West/Centrum en Oost als volgende kandidaten beschikbaar zijn.

Maar het zal wel net als onsnet Nuenen minimaal 2 jaar duren voordat er plannen worden gemaakt om verder uit te breiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Het centrum van Helmond (misschien ook wel meer) was altijd wel onderdeel van Kenniswijk. MIsschien dat die als eerst-volgende worden aangesloten? Ze zijn daar immers druk met flinke stadsvernieuwing (Binnenstad-Oost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Molybdenum schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:41:
Het centrum van Helmond (misschien ook wel meer) was altijd wel onderdeel van Kenniswijk. MIsschien dat die als eerst-volgende worden aangesloten? Ze zijn daar immers druk met flinke stadsvernieuwing (Binnenstad-Oost).
Klopt... alleen bestrijkt de "kenniswijk" slechts een deel van Helmond. De gemeente heeft toen een alles of niks uitspraak gedaan.. dat was al in 2005 oid. Nu is het dus alles.. maar heel er gefaseerd.

En weinig openbare bekendmakingen van planningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Vertraging met de aanleg in Valkenswaard en Best

De planningen zijn verwijderd van de site van OBN, er is nu voor beide gemeentes een publicatie met uitleg geplaatst:

Publicatie Valkenswaard
Publicatie Best

Was natuurlijk wel te verwachten, dit soort projecten loopt altijd uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:26
ik222 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:48:
Vertraging met de aanleg in Valkenswaard en Best

De planningen zijn verwijderd van de site van OBN, er is nu voor beide gemeentes een publicatie met uitleg geplaatst:

Publicatie Valkenswaard
Publicatie Best

Was natuurlijk wel te verwachten, dit soort projecten loopt altijd uit ;)
Was inderdaad te verwachten.. maar blijft jammer natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
OnsBrabantNet gaat verder in Veldhoven!

Goed nieuws voor de tweakers uit Veldhoven, in navolging van Geldrop - Mierlo, Brandevoort (Helmond), Valkenswaard en Best start medio mei de inschrijving in Veldhoven.

De geruchten waren er al langer maar nu is het officieel: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=61

[ Voor 56% gewijzigd door ik222 op 30-04-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vreemd eigenlijk dat ze niet eerst Eindhoven verder uitrollen, en dan pas Veldhoven erbij plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:00:
Vreemd eigenlijk dat ze niet eerst Eindhoven verder uitrollen, en dan pas Veldhoven erbij plakken.
Eindhoven wordt gedaan door OnsNetEindhoven, dat is dus een andere organisatie dan OnsBrabantNet. Er zitten dus wel dezelfde initiatiefnemers achter maar OnsNetEindhoven zal verder gaan in Eindhoven terwijl OnsBrabantNet tegelijkertijd andere plaatsen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 20:59
Vandaag eindelijk een keer de TV aangesloten (normaal kijk ik via UPC digitaal) maar het signaal valt mij vies tegen, sommige zenders zijn echt niet goed, en al helemaal niet ivgl met UPC digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SiNisTrAD schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:21:
Vandaag eindelijk een keer de TV aangesloten (normaal kijk ik via UPC digitaal) maar het signaal valt mij vies tegen, sommige zenders zijn echt niet goed, en al helemaal niet ivgl met UPC digitaal.
Je moet een analoog signaal natuurlijk ook niet vergelijken met een digitaal signaal. Zeker op LCD / Plasma schermen zie je dan duidelijk verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dubbel, verwijderen a.u.b.

[ Voor 155% gewijzigd door ik222 op 03-05-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

ik222 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:28:
[...]

Je moet een analoog signaal natuurlijk ook niet vergelijken met een digitaal signaal. Zeker op LCD / Plasma schermen zie je dan duidelijk verschil...
Mijn ervaring is dat ook het analoge signaal van Onsnet van mindere kwaliteit is dan het analoge signaal van UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mark_640 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:31:
[...]

Mijn ervaring is dat ook het analoge signaal van Onsnet van mindere kwaliteit is dan het analoge signaal van UPC...
Zou best kunnnen dat weet ik pas als het hier is aangesloten... Dat zou inderdaad jammer zijn.

Maar ik bedoelde alleen aan te geven dat elk analoog signaal tegenvalt als je verder altijd digitaal kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
ik222 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:33:
[...]

Zou best kunnnen dat weet ik pas als het hier is aangesloten... Dat zou inderdaad jammer zijn.

Maar ik bedoelde alleen aan te geven dat elk analoog signaal tegenvalt als je verder altijd digitaal kijkt.
Er gaan geruchten dat OBN met een update komt zodat de weergave, vooral op LCD's, beter wordt.

Ik vindt het signaal in vergelijk met UPC analoog niet zo heel erg slecht, ik merk eigenlijk alleen verschil op Ned 1,2 en 3. Andere zenders zijn gelijk of soms zelfs beter (ik kijk zowel via Plasma als via CRT).

Grote voordeel, vindt ik dan, dat het signaal wel heel sterk is. Nu heeft vooral mijn MediaCenter er minder moeite mee.

Overigens een te sterk signaal kan ook leiden tot slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang OBN het signaal via de sat krijgt, zal het nooit zo mooi worden als UPC.
UPC haalt de Nederlandse zender via de media gateway uit Hilversum.
Bitrate op de satelliet is per zender relatief laag, zo'n 3 Mb/s tegen 8 Mb/s bij UPC.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/268399209.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:32:
OnsBrabantNet gaat verder in Veldhoven!

Goed nieuws voor de tweakers uit Veldhoven, in navolging van Geldrop - Mierlo, Brandevoort (Helmond), Valkenswaard en Best start medio mei de inschrijving in Veldhoven.

De geruchten waren er al langer maar nu is het officieel: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=61
Is er een postcode range bekend waar het mogenlijk wordt, mits het animo er is, of is het gewoon voledig veldhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds problemen om een redelijke snelheid te halen bij het uploaden. Als ik test op speedtest.net (en dergelijke andere sites) of ik upload iets via een ftp naar een server dan haal ik een max van ongeveer 1,5 mb/s. Programma's als tcpoptimizer en tune-up utilities brachten geen uitkomst. Bij het downloaden haal ik netjes 7 tot 8 mb/s van de OBN server. Mijn oude sitecom dc202 (v5) router haalt intern (upload) wel zo'n 75 mbit.
Iemand een idee waar dit nog aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Dan kan het nog steeds aan de router liggen. De WAN poort van een router staat eigenlijk "los" van de andere poorten die gewoon als switch functioneren. Vooral oudere en goedkopere hebben problemen met de hoge snelheden op de WAN poort. Probeer het eens rechtstreeks met de pc, dus zonder de router.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:29:
Mijn oude sitecom dc202 (v5) router haalt intern (upload) wel zo'n 75 mbit.
Iemand een idee waar dit nog aan zou kunnen liggen?
No way dat die Sitecom 100 Mbit haalt als throughput door de WAN-poort... ;)

Het wordt echt tijd dat je voor een andere router gaat kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:21:
[...]

Is er een postcode range bekend waar het mogenlijk wordt, mits het animo er is, of is het gewoon voledig veldhoven?
Gewoon heel Veldhoven, zoals is te lezen in die link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:48:
[...]

No way dat die Sitecom 100 Mbit haalt als throughput door de WAN-poort... ;)

Het wordt echt tijd dat je voor een andere router gaat kijken...
Ah, oke de WAN-poort zal dan idd wel de bottleneck zijn. Nieuwe draadloze router zat al in de planning. bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-01 20:11
Hier (Brandevoort Schutsboom) sinds 14 april het modem in huis. TV werkte direct en internet 3 dagen later. Mij Asus router haalde de snelheid niet dus ook maar een D-Link DIR-655 gekocht. Na het aansluiten haalde ik nog steeds de snelheid niet dus ook maar ff TCPoptimizer gebruikt zoals eerder in dit topic beschreven. Tot nu toe zit ik altijd boven de 11 MB/sec. :9~ dus wat dat betreft ben ik heel tevreden. Ook op de drukke tijden haal ik deze snelheid. We moeten het natuurlijk nog maar afwachten of dit zo blijft maar tot nu toe kan UPC hier niet tegenop :)

TV signaal is een stuk beter dan UPC maar op een groot plasma scherm zie je ook hier ruis. Gelukkig heb ik ook een schotel hangen en dat ziet er perfect uit. Ik neem straks wel digitale TV via OBN en ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Ook een minpuntje nog. Mijn telefoon zou op 5 mei worden geporteerd en had daar ook netjes een brief van gehad maar toen ik die avond thuis kwam werkte het niet en toen ik de kabel weer terug prikte in de UPC modem werkte het wel :? . Nu blijkt dat de portering helemaal niet in gang is gezet en gaan er blijkbaar nu zo'n 5 werkdagen overheen om het alsnog te porteren. Ik hoop dat dit lukt want dan kan ik eindelijk UPC helemaal opzeggen.

Ik heb nu nog wel 1 probleempje met de D-Link router. Ik heb nl. een vast ip-adres aangevraagd en deze inmiddels ook gekregen. Wanneer ik dit adres invoer samen met de GW, Subnetmask, DNS etc. krijg ik de volgende melding (van de router):

WAN Gateway ip-address *.*.*.* must be within the WAN subnet

Deze melding klik ik weg maar de instellingen worden ook niet behouden. Heeft iemand hier toevallig hetzelfde probleem gehad en/of weet iemand een oplossing hiervoor?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij betekent dit dat het ip adres dat je ingeeft niet in hetzelfde subnet als de gateway ligt. Controleer dus of je dat beide goed hebt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
Dan hebben ze mij de verkeerde gegevens gegeven.

IP: 88.159.2**.***
GW: 88.159.165.254
Subnetmask: 255.255.254.0

Kan iemand mij vertellen of dit zo mogelijk is? Ik weet ff niet meer hoe het ook alweer zat 8)7
Moet de GW dan ook niet in 88.159.2** zitten met een subnetmask van 255.255.254.0?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Mark_640 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:31:
[...]

Mijn ervaring (OnsNetEindhoven) is dat ook. Tenzij ze binnenkort met een goed digitaal HD-aanbod komen (met een kwaliteit vergelijkbaar met UPC HD), ga ik voor televisie terug naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
Nog even een reaktie op mijn eigen posts hierboven.

Ze hebben mij dus het verkeerde GW adres gegeven. Nu ik de juiste heb werkt het prima d:)b
Ik moet er even bij zeggen dat ik toch iedere keer netjes wordt geholpen en nooit het gevoel krijg dat ze mij zo snel mogelijk van de telefoon willen hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Napo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:21:
[...]

14 mei gaat de PC checker werken voor VHV (volgens de site).
Is de verbinding ook echt 100 mbit? Dan kan ik op mijn notebook nooit de volledige snelheid halen (zelfs met N niet; 108 mbit).
:?

[ Voor 18% gewijzigd door VonFoX op 09-05-2008 19:53 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:39:
Is de verbinding ook echt 100 mbit? Dan kan ik op mijn notebook nooit de volledige snelheid halen (zelfs met N niet; 108 mbit).
Afgezien van lagere abonnementmogelijkheden die er (misschien?) zullen zijn, zal de glasvezelverbinding waarschijnlijk 'gewoon' Fast Ethernet zijn (100Mbps), dus precies zo snel als de meeste (bedrade) netwerkkaarten. Overigens halen de meeste wireless producten lang niet de geadverteerde (theoretische!) snelheid, omdat de wireless standaarden veel meer overhead hebben dan wired Ethernet, zodat de wireless verbinding in de meeste gevallen toch de bottleneck zal blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:41:
[...]

zodat de wireless verbinding in de meeste gevallen toch de bottleneck zal blijven.
Dat bedoel ik dus precies, mijn notebook is om practische redenen wireless verbonden (g), dus zelfs als ik upgrade naar N dan benut ik niet eens de volledige snelheid van OBN, zelfs als die verbinding op 100% zit. :/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee met wireless N kun je ogeveer 70 Mbit a 80 Mbit halen als maxium, afhankelijk van de signaalsterkte kan dat minder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb ook nog een xbox 360 die geen N aankan, dus N kan niet eens :/ En kabels trekken gaat ook niet lukken.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
ik222 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:05:
Nee met wireless N kun je ogeveer 70 Mbit a 80 Mbit halen als maxium, afhankelijk van de signaalsterkte kan dat minder zijn...
ik heb met mijn dir-655 anders toch mooi een keer 11,9 MB/s gehaald, toch een 95 Mbits/s. Sneller zou best kunnen, maar mijn internetverbinding is niet sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Molybdenum schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:56:
[...]

ik heb met mijn dir-655 anders toch mooi een keer 11,9 MB/s gehaald, toch een 95 Mbits/s. Sneller zou best kunnen, maar mijn internetverbinding is niet sneller. :)
Dat doe je goed dan, heb eens een review van de dir-655 gelezen op hardware.info (dacht ik) waarin ze niet hoger kwamen dan zo'n 70 a 80 Mbit...

Maar het kan dus sneller blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
wel een leuk detail:

tussen de pc en de router zit 4 m afstand en twee muren, een met gewapend beton en een van kalkzandsteen.
als ik de pc een paar cm verplaats, dan zakt de snelheid aanzienlijk in. blijkbaar moet je af en toe een interferentieplekje zoeken, waar het signaal sterk is! :p

ik heb nu in ieder geval een optimaal plekje gevonden, waar ik die hoge snelheid haal. wel handig dat de pc op wieltjes staat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Tijdens de introductie vorig jaar zeiden ze dat je ook 100MB webruimte kreeg, waarom heb ik hier sindsdien niets meer van gehoord en kan ik het niet meer teruglezen op de site van onsbrabantnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Zou het hier dan toch gaan komen?
Ik weet overigens niet of dit onder OnsBrabantNet zou gaan vallen.
Oud bericht overigens maar ik hoorde dat de inschrijvingen ervoor binnenkort zouden opengaan?
Son en Breugel wil graag glasvezelnetwerk

woensdag 26 maart 2008 | 02:55 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 26 maart 2008 | 08:07

SON EN BREUGEL - De gemeente Son en Breugel gaat optreden als ambassadeur voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in Son en Breugel.

Wethouder Marina Starmans: "KPN wil het plan graag uitvoeren en onderzoekt momenteel of het financieel haalbaar is. Als vijftig procent van het totale aantal huishoudens een aansluiting wil, gaat KPN het netwerk aanleggen." Volgens Starmans is het met name met het oog op de toekomst van groot belang dat de glasvezel er komt. "De mogelijkheden van glasvezel zijn natuurlijk ongekend.

Dat houdt niet op bij internet, televisie en radio. Kijk maar naar Ekkersrijt, waar al glasvezel ligt. Dankzij glasvezel is daar nu een groot netwerk van beveiligingscamera's." Als de uitkomst van het onderzoek van KPN positief is, kan volgens Starmans de aanleg snel beginnen.

"De gesprekken daarover zijn nog gaande. Zo is nog niet besloten of ook het buitengebied van Son en Breugel aangesloten wordt en moet er natuurlijk ook een planning gemaakt worden voor het aanleggen. Je kunt niet alle straten in het dorp tegelijkertijd openbreken."

[ Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 13-05-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:40
Ik woon in Meerhoven (nieuwbouwwijk in Eindhoven, tussen de A2 en Veldhoven in) en afgelopen weekend hebben we een folder in de bus gekregen. Later deze week krijgen we een inschrijfformulier en wordt er een informatiecentrum in de wijk geopend: aanmelden kan dan tot ergens half juli. Indien meer dan 50% meedoet wordt er na de zomervakantie begonnen met de aanleg: als alles volgens planning verloopt zou de wijk eind 2008/begin 2009 aangesloten moeten zijn.

Dit geldt trouwens voor Zandijk en Grasrijk: Waterrijk en Bosrijk krijgen -als ik het goed heb- standaard al glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VonFoX schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:12:
Ik heb ook nog een xbox 360 die geen N aankan, dus N kan niet eens :/ En kabels trekken gaat ook niet lukken.
Dus?

Met deze verbinding zit je bottleneck bij je eigen apparatuur. Met een willekeurige andere ISP zit de bottleneck bij de ISP. Dat is toch het mooiste wat je kunt hebben? :)

En geen kabels trekken? Iedere dubbele linkshandige kan nog een UTP kabel langs een plint timmeren :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Laten we het erop houden dat kabels ivm de 'baas' niet mogelijk zijn :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

a6amt

Nostalgie

Glasvezel in Son en Breugel
tuinïnen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:42:
Zou het hier dan toch gaan komen?
Ik weet overigens niet of dit onder OnsBrabantNet zou gaan vallen.
Oud bericht overigens maar ik hoorde dat de inschrijvingen ervoor binnenkort zouden opengaan?

[...]
Ja het is zover, alleen niet van OnsBrabantNet maar van KPN.
Geen 100Mb/100Mb maar keuze uit 3 pakketen met resp. 30Mb/3Mb , 50Mb/5mb en 60Mb/6Mb inclusief RTV over IP (ontvanger gratis) en onbeperkt bellen in Nederland .
Deze week meer info in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

a6amt schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:48:
Glasvezel in Son en Breugel

[...]

Ja het is zover, alleen niet van OnsBrabantNet maar van KPN.
Geen 100Mb/100Mb maar keuze uit 3 pakketen met resp. 30Mb/3Mb , 50Mb/5mb en 60Mb/6Mb inclusief RTV over IP (ontvanger gratis) en onbeperkt bellen in Nederland .
Deze week meer info in de brievenbus.
Oei das lullig... Nu is de kans op een concurrent bijna direct bekeken. Terwijl als je deze prijzen ziet tov onsbrabantnet zijn ze enorm hoog en leveren ze een stuk minder.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ah man ik zie nu de prijzen pas. 110 euro in de maand.. En dan 'maar' met respectievelijk 60Mb/6Mb. En digitale televisie.

Ik weet nu nog niet wat ik er van moet denken.
GOUD (110 euro per maand)
60 Mb download
6 Mb upload
-Goedkoop bellen (meestal gratis!)
-Haarscherpe interactieve TV
Meer dan 100 digitale zenders op de huiskamer Tv, basispakket op Tv’s in het gehele huis.
Gratis harddiscrecorder voor 100 uur

ZILVER (80 euro per maand)
50 Mb download
5 Mb upload
Haarscherpe interactieve TV
Meer dan 70 digitale zenders op uw huiskamer TV, basispakketten op tv’s in het gehele huis.
Gratis harddiscrecorder voor 100 uur.
Goedkoop bellen (meestal gratis!)

BRONS (65 euro per maand)
30 Mb download
3Mb upload
Haarscherpe interactieve TV
Meer dan 50 tv kanalen.
Goedkoop bellen (meestal gratis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk dat Son en Breugel met die beunhazen van KPN in zee is gegaan. Hoe dom kun je zijn? KPN vraagt altijd veel te hoge prijzen voor wat je krijgt. En dan nog vaak een hoop storingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
110 euro per maand :') Ik heb altijd dikke internetverbindingen gehad, maar zoveel zou ik echt nooit betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:47:
Ongelofelijk dat Son en Breugel met die beunhazen van KPN in zee is gegaan. Hoe dom kun je zijn? KPN vraagt altijd veel te hoge prijzen voor wat je krijgt. En dan nog vaak een hoop storingen ook.
Of een meneertje bij OnsBrabantNet KPN heeft een nieuw zwembad in zijn tuin nodig.. kan natuurlijk ook.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.