OnsBrabantNet

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 95.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MrTGT schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:42:
[...]

Zo slecht is het UPC netwerk niet hoor :-) Als je Digitaal kijkt via UPC dan mag er geen zeker verschil zijn. Overigens wel de opmerking plaatsen dat je het verschil pas ziet op een LCD of Plasma op een gewone CRT zie je het verschil tussen die 3,5 mb en 8 mb niet echt.
Het gaat vooral om analoog, en wat ik bedoel is dat het transport van de wijkcentrale van UPC naar jou meterkast via coax gaat en dat is gevoelige voor interferentie als glasvezel tot aan de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:05:
Ik heb net op ongeveer 30 verschillende test servertjes in NL getest. Zowel met 100mb als 1000mb bins en ik haal er max 11.4 uit.
Bij dit soort metingen moet je HEEL voorzichtig zijn met de juiste overhead te berekenen. Veel applicaties geven snelheden op verschillende manieren weer (bijvoorbeeld in kilobit met kilo=1000 of kilo=1024) of meten de effectieve datasnelheid of de ruwe pakketsnelheid en zijn daardoor slecht te vergelijken. Een 100Mbit/s lijn kan nooit 100Mbit/s aan data versturen, al is het alleen maar vanwege de minimum interframe gap die door Ethernet wordt voorgeschreven. Daarnaast heb je protocol overhead voor Ethernet, IP, TCP/UDP en eventuele applicatieprotocollen. VLAN tagging kan ook nog wat extra 'kosten', etc. etc.

Deze site legt e.e.a. netjes uit (heb ik ook al eens eerder gepost hier :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:06:
[...]

Het gaat vooral om analoog, en wat ik bedoel is dat het transport van de wijkcentrale van UPC naar jou meterkast via coax gaat en dat is gevoelige voor interferentie als glasvezel tot aan de meterkast.
Die kabel vanaf de wijkcentrale naar je huis is maximaal 1 km ofzo.. en tot de groepverdelers en eindverdelers ligt volgens mij minimaal Coax 6, dus dat is behoorlijk goed afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:54:
[...]

Die kabel vanaf de wijkcentrale naar je huis is maximaal 1 km ofzo.. en tot de groepverdelers en eindverdelers ligt volgens mij minimaal Coax 6, dus dat is behoorlijk goed afgeschermd.
Ik zeg ook niet dat het slecht is afgeschermd, het gaat er mij om dat er bij coax altijd wel een beetje storing optreed. Bij glasvezel is dat gewoon onmogelijk omdat het met licht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
UPC ontvangt ook via de satelliet, de mensen die in de buurt van Helmond wonen zien bij het gebouw van UPC diverse schotels van diverse formaten staan. Dus als ze al rechtstreeks uit Hilversum ontvangen dan geld dat waarschijnlijk alleen voor de niet commerciële omroepen.

En dan nog, het grootste verschil in kijk ervaring zit hem denk ik in de gebruikte TV's (lees tuners) en dan maakt het voor mij niet eens uit of het een CRT, LCD of Plasma gaat. Ik heb hier in huis een zeer goede CRT (Loewe Aconda) en een Plasma (Panasonic 37PV70) en qua beeldkwaliteit maakt dat niet veel uit (ik ontvang nu nog via UPC).

Ik heb ook een tijdje Digitenne van KPN gehad en die hebben nog een lagere stream, maar zowel op de Loewe als de Pana zag dat beeld er gewoon goed uit.

Ik zal het wel zien, na 2 april als mijn aansluiting gereed is/wordt gemaakt.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:07
Gerritjuh schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:06:
UPC ontvangt ook via de satelliet, de mensen die in de buurt van Helmond wonen zien bij het gebouw van UPC diverse schotels van diverse formaten staan. Dus als ze al rechtstreeks uit Hilversum ontvangen dan geld dat waarschijnlijk alleen voor de niet commerciële omroepen.

En dan nog, het grootste verschil in kijk ervaring zit hem denk ik in de gebruikte TV's (lees tuners) en dan maakt het voor mij niet eens uit of het een CRT, LCD of Plasma gaat. Ik heb hier in huis een zeer goede CRT (Loewe Aconda) en een Plasma (Panasonic 37PV70) en qua beeldkwaliteit maakt dat niet veel uit (ik ontvang nu nog via UPC).

Ik heb ook een tijdje Digitenne van KPN gehad en die hebben nog een lagere stream, maar zowel op de Loewe als de Pana zag dat beeld er gewoon goed uit.

Ik zal het wel zien, na 2 april als mijn aansluiting gereed is/wordt gemaakt.
Dat er schotels staan, zegt niets. Ik werk bij een mediabedrijf welke zelf ook signalen aanlevert aan UPC (en Athome, Caseme, OnsBrabantNet etc). Ned 1, 2, 3, RTL 4,5,7,8 en de SBS zenders komen rechtstreeks via Glasvezel vanuit Hilversum met 8 mb (erg hoge kwaliteit). Athome haalt ook rechtstreeks alle signalen en die lopen via Zwolle.

Bij lage bitstream is het ook zo... je kunt een goede TV hebben, maar 'blokjes' (kenmerk lage bitrate) kan geen enkel TV corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
rst77 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:17:
Ik ben gisteren aangesloten in Geldrop ;o)

TV zenders lijken wat minder goed van kwaliteit dan voorheen (UPC analoog). Hebben meer mensen daar last van?
Yep, hier hetzelfde. Kwaliteit van UPC analoog was beter dan het signaal dat ik nu van OnsBrabantNet krijg (afgelopen woensdag aangesloten).
Internet doet ook hier het nog niet, hopelijk komt daar maandag verandering in.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
Atrax schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Yep, hier hetzelfde. Kwaliteit van UPC analoog was beter dan het signaal dat ik nu van OnsBrabantNet krijg (afgelopen woensdag aangesloten).
Internet doet ook hier het nog niet, hopelijk komt daar maandag verandering in.
Er zijn bij ons een paar zenders waar kwaliteit minder is tegenover UPC maar er zijn ook weer zenders waar de kwaliteit juist veel verbeterd is bij mij in iedergeval.

Is het al 4 dagen geleden ??? dat je aangesloten bent want meestal duurt dat zolang maar omdat je al tv ontvangt zul je toch ook internet moeten hebben die worden namelijk tegelijk geactiveerd zeggen ze (4 dagen RTV, internet) 12 dagen (telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
dpz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:14:
[...]

Er zijn bij ons een paar zenders waar kwaliteit minder is tegenover UPC maar er zijn ook weer zenders waar de kwaliteit juist veel verbeterd is bij mij in iedergeval.

Is het al 4 dagen geleden ??? dat je aangesloten bent want meestal duurt dat zolang maar omdat je al tv ontvangt zul je toch ook internet moeten hebben die worden namelijk tegelijk geactiveerd zeggen ze (4 dagen RTV, internet) 12 dagen (telefonie).
Volgens installateur werkte tv meteen (en dat klopt) en zou internet een paar dagen duren. Ik heb ondertussen wel al een paar keer geprobeerd (kabeltje omsteken) maar nog geen internet werkend gehad. Ik ga het zo weer eens proberen.

En over de tv zenders: ik had alles hier perfect liggen voor analoog kabel; alle kabels in huis vervangen door hirschmann, hirschmann versterker met multitap en hirschmann connectors. De versterker heb ik er nu tussenuit gegooid omdat die zinloos geworden is, maar de kwaliteit (op Net 5 na) is minder dan bij UPC (niettemin ben ik blij dat ik van UPC af ben ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Atrax op 17-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 13:28
ik heb hier iets redelijk vaags bij mijn internet. ik heb het internet gedeeld via een server (win2k3) via ICS. alles werkt perfect alleen de downloads op de pc achter de server gaan maar tot max 6 of 7 MB/s. dit is natuurlijk heel snel. maja als je 12MB hebt wil je het ook overal halen.

mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen. is ICS gewoon traag en moet ik wat anders gebruiken? en zo ja kan dit zonder op de pc's achter de server software te moeten installeren. of halen andere internet sharing programma's geen hogere snelheden en is 100Mbit gewoon te snel om te sharen?

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Diamond4ever schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
ik heb hier iets redelijk vaags bij mijn internet. ik heb het internet gedeeld via een server (win2k3) via ICS. alles werkt perfect alleen de downloads op de pc achter de server gaan maar tot max 6 of 7 MB/s. dit is natuurlijk heel snel. maja als je 12MB hebt wil je het ook overal halen.

mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen. is ICS gewoon traag en moet ik wat anders gebruiken? en zo ja kan dit zonder op de pc's achter de server software te moeten installeren. of halen andere internet sharing programma's geen hogere snelheden en is 100Mbit gewoon te snel om te sharen?
Wat haal je met een PC rechtstreeks op het Internetkastje (of in jou geval op de server zelf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:19

Simkin

Bzzzzz

Ik kom ook niet boven downloadsnelheden van net 10 MB/s uit (http) en met usenet haal ik slechts 40Mbit. Ik heb ook geen idee waar dat aan ligt. het maakt niet uit of ik de router er tussen uit haal, snelheid blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Volgens mij hebben die goedkope Realtek kaartje(s) ook moeite om de 100mbit te halen. Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.
Ik weet niet of die er toevallig in zit, als je geen losse router hebt (die die 100mbit niet aan kan), en internet direct op je server hebt gezet, dan kan het best zo zijn dat je netwerkkaartje er gewoon moeite mee heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door eX0duS op 17-03-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ik heb een onboard Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0), lijkt mij dat die de 100Mb makkelijk moet kunnen halen, toch?

Heb wel het idee dat de download onder linux een tikkeltje sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Internet doet het inmiddels....kom echter nog niet boven 60mbit downstream en 20mbit upstream :/ en ik zit toch direct aan het kastje, zonder router of iets dergelijks

Edit:
Inmiddels haal ik 11,5-12MB/s dus het zit wel snor. :9

[ Voor 16% gewijzigd door Atrax op 17-03-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 13:28
ik222 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
[...]

Wat haal je met een PC rechtstreeks op het Internetkastje (of in jou geval op de server zelf)?
met mijn server haal ik de volle 100Mbit... daarom vind ik het ook zo vaag... als ik bij het CPU gebruik kijk van de server als ik op mijn pc die er achter zit download dan is dit gewoon 10% of lager. dus dat ie het niet bij kan houden is het ook niet.

mijn server heeft een Gbit poort en een 100Mbit poort. internet zit op de Gbit (je weet maar nooit mss komt er nog en upgrade :9~) en het netwerk dus op de 100Mbit. als ik via het netwerk kopieer van de server dan gaat dit ook met 9MB+ dus hij moet het wel kunnen.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
Weet iemand of mac adres verbonden is met onsbrabantnet. Ik heb namelijk mijn server klaar alleen hij wilt geen elke manier ip adres toe wijzen... Als het zo is hoe kan je zo iets resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Sky2k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:49:
Weet iemand of mac adres verbonden met onsbrabantnet. Ik heb namelijk mijn server klaar alleen hij wilt geen elke manier ip adres toe wijzen... Als het zo is hoe kan je zo iets resetten?
Eerst je ip releasen voordat je de server aansluit. Of gewoon een een uur wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb met belangstelling dit topic gelezen en er veel van opgstoken.
We hebben hier sinds een paar weken OBN en alles werkt behoorlijk.
Ik zit met één probleempje..... ik krijg de snelheid achter mijn retour (netgear WPN824, dat UPC ding....) niet boven de 5,8MB. De PC hangt via een kabel aan de retour, dus niet draadloos.
Als ik de pc rechtstreeks aan het kastje van OBN hang dan is de snelheid 10/11 MB. Kan die netgear geen troughput verzorgen die hoog genoeg is? Die poorten schijnen toch 100 mb te zijn?

Gr.
TheEdgeV 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:40:
Hallo allemaal,
Ik heb met belangstelling dit topic gelezen en er veel van opgstoken.
We hebben hier sinds een paar weken OBN en alles werkt behoorlijk.
Ik zit met één probleempje..... ik krijg de snelheid achter mijn retour (netgear WPN824, dat UPC ding....) niet boven de 5,8MB. De PC hangt via een kabel aan de retour, dus niet draadloos.
Als ik de pc rechtstreeks aan het kastje van OBN hang dan is de snelheid 10/11 MB. Kan die netgear geen troughput verzorgen die hoog genoeg is? Die poorten schijnen toch 100 mb te zijn?

Gr.
TheEdgeV 8)
Je loopt inderdaad tegen de maximale troughput van dat ding aan. Het gaat niet alleen om de snelheid van de poorten maar ook om het feit of de processor snel genoeg is om de troughput aan te kunnen. Bij jou is die processor dus te langzaam.

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Hij kan dus maximaal 47 Mbit aan. 47/8 = 5,88 MB/sec

Dat klopt dus precies met hetgeen jij haalt, enige oplossing om de volle 100 Mbit te halen is een nieuwe router kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ik222:
Bedankt voor je reactie en de link! Ik denk dat ik maar eens ga shoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik heb gisteren geklaagd over het wachtwoord voor de pop-accounts. Bij het aanmaken van een nieuw pop-account mag je maar MAXIMAAL (!) 6 karakters gebruiken. Foutje misschien dat in de pagina "=<" staat ipv "=>"?

Van eenmaal aangemaakte pop-account kun je het wachtwoord niet meer aanpassen, er staat gewoon nergens een button om het wachtwoord aan te passen. En dat wachtwoord wat ik van OBN heb gekregen is zo willekeurig, dat is gewoon niet te onthouden.

Hopelijk zijn dit gewoon opstartfoutjes en doen ze iets met mijn klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 20:59
vandaag heb ik mijn aansluiting gekregen, helaas nog geen IP adres gekregen, heb al wel verbinding. De man van OBN service center zei dat ik morgen einde dag of dinsdag wel verbinding zou hebben. Ik vroeg m namelijk t wat sneller te laten gaan aangezien ik vanaf donderdag 3 weken op vakantie ga (wil graag daarvoor nog wel ff spelen :P ). Mijn D-Link is al aangesloten, hoef alleen maar ff van WIFI netwerk te switchen om te zien of ik al een IP adres heb :).

Morgen ff kabels trekken naar de TV en s kijken hoe de kwaliteit is.

[ Voor 13% gewijzigd door SiNisTrAD op 20-03-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:58:
Volgends het eindhovens dagblad gaan ze ook in veldhoven beginnen
Heb ik inderdaad ook gelezen, volgens hun gaat de kabel van Valkenswaard naar Best langs Veldhoven en kan het dan niet missen dat Veldhoven volgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
hmm gisteren hebben ze aangesloten bij mij en vandaag heb ik al internet, maar het is niet wat ik gehoopt had .. als ik via de DIR-655 ga en ik probeer speedtest van OBN begint hij met 11.5 maar zakt daarna vrij snel terug naar 4 Mb op mijn laptop. Op mijn PC boven (dual core) met een GB aansluiting is het nog veel erger en daar kom ik niet boven de 2 Mb (een utp kabel van +/- 10 m), zou het kunnen dat mijn verbinding vanuit OBN nog niet helemaal stabiel is omdat ik al zo snel verbinding heb ? Zo nee iemand nog tips om de verbinding op 11 te houden ipv te laten terugzakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hier is de verbinding sinds enkele dagen ook niet 100% stabiel meer te noemen. Haalde eerst altijd 10-11MB Download, nu rond de 5 á 6.. Denk dat het komt door werkzaamheden of zo denk ik?

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook aangesloten op onsbrabantnet met analoge TV. Merk inderdaad wel verschil tussen analoog UPC en onsbranbantnet. Het lijkt net of er een licht nauwelijks waarneembare waas (grijzig) over het beeld zit. Het meest valt me dat op met ondertiteling. Bij UPC waren de letters strak en wit van kleur met zwarte afkadering. Nu zijn is de ondertiteling grijzig/grauw van kleur en zeker niet wit :(

Valt me dus een beetje tegen. Ben wel nieuwsgierig of ze daar nog iets aan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
17 maart 2008:
De tuinprikkeractie heeft een goede response gehad. Totaal hebben ruim 5.000 mensen zich ingeschreven. De beoogte aantallen inschrijvers voor internetdiensten zijn net niet gehaald. De NEM Eindhoven bestudeert de nieuwe cijfers. Wij verwachten binnenkort een definitief besluit over det al dan niet aanleggen van het glasvezelnetwerk.
Besluit over aanleg in Woensel-Oost nog niet genomen

In Woensel-Oost hebben ruim 5.000 bewoners zich aangemeld voor aansluitingen op het glasvezelnetwerk en/of diensten van Ons Net Eindhoven. Het besluit over het daadwerkelijk aanleggen van het netwerk ligt bij de NEM Eindhoven. Deze heeft als voorwaarde gesteld dat er tenminste 50% inschrijvers zijn voor internet. Dit aantal is niet helemaal gehaald. De cijfers worden nu bestudeerd en doorgerekend. Ons Net Eindhoven hoopt dat het besluit snel genomen zal worden, wij verwachten binnen 2 weken. Zodra meer bekend is zullen wij de bewoners in Woensel-oost direct informeren.
21 maart 2008
Tjah, moet ik me nu zorgen gaan maken..? :p Wel raar als net deze week ineens niet genoeg abbo's heeft, zou de eerste zijn. Wel vreemd, want er staan zowat overal bordjes in de tuin (behalve dan bij mij, vreemd genoeg).
Is er wel ooit een wijk geweest waar het niet door ging?
Als het niet door gaat lopen hun sowieso heel veel inkomsten mis, volgens mij is die 50% gewoon onzin, want dat hebben ze er na een tijd echt wel uit natuurlijk.
Als zelfs mijn Indische buurvrouw van 80 jaar zich aangemeld heeft bij Onsnet, lijkt het me toch niet zo'n probleem te zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door eX0duS op 22-03-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eX0duS schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:13:
Tjah, moet ik me nu zorgen gaan maken..? :p Wel raar als net deze week ineens niet genoeg abbo's heeft, zou de eerste zijn. Wel vreemd, want er staan zowat overal bordjes in de tuin (behalve dan bij mij, vreemd genoeg).
Nee, bekend patroon... Geen probleem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Dukeh schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:40:
Hier is de verbinding sinds enkele dagen ook niet 100% stabiel meer te noemen. Haalde eerst altijd 10-11MB Download, nu rond de 5 á 6.. Denk dat het komt door werkzaamheden of zo denk ik?
Ik heb het in dit topic al een paar keer gemeld, maar hier in Eindhoven wisselt het ook. Het lijkt ook elke keer met stappen van 1/2 MB/s te gaan. Misschien knijpen ze de boel wel als het net te zwaar belast dreigt te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:50:
[...]

Ik heb het in dit topic al een paar keer gemeld, maar hier in Eindhoven wisselt het ook. Het lijkt ook elke keer met stappen van 1/2 MB/s te gaan. Misschien knijpen ze de boel wel als het net te zwaar belast dreigt te worden....
Da komt omdat steeds meer mensen hun router vervangen denk ik. Onsnet heeft daar niet op gerekend. Die dachten natuurlijk dat iedereen met die cheap ass routers toch geen 100mbit zouden halen.. Maar als je alleen dit forum al bekijkt hoeveel mensen op een dir-655 overgaan met onsnet / onsbrabantnet, dan zal het steeds krapper worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:39:
[...]

Da komt omdat steeds meer mensen hun router vervangen denk ik. Onsnet heeft daar niet op gerekend. Die dachten natuurlijk dat iedereen met die cheap ass routers toch geen 100mbit zouden halen.. Maar als je alleen dit forum al bekijkt hoeveel mensen op een dir-655 overgaan met onsnet / onsbrabantnet, dan zal het steeds krapper worden.
Buiten dit forum zijn de meeste mensen denk ik niet bezig met het feit of hun router wel of geen 100mbit trekt. Het zijn alleen de die-hard leechers / gamers die er mee bezig zijn volgens mij en dat is maar een kleine groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bigs schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Buiten dit forum zijn de meeste mensen denk ik niet bezig met het feit of hun router wel of geen 100mbit trekt. Het zijn alleen de die-hard leechers / gamers die er mee bezig zijn volgens mij en dat is maar een kleine groep.
Dat gok ik ook. In ben ten opzicht van bijna iedereen die ik ken een veel-downloader en gebruiker. Maar zelf ik trek nog maar hoogstens 20% tot 30% mijn 6 mbit verbinding echt dicht. Laat staan straks 100mbit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Hmm ik ben er ondertussen achter dat het XP een grote factor was in het feit dat ik maar 2 MB/s haal op mijn pc .. wanneer ik in veilige modus met netwerk opstart haal ik gewoon op een 1GB bestand 10.3 MB/s.. dus de herinstall komt eraan want ik kan niet vinden waar het zit in XP, echt met process explorer al alles gekilled enzo maar hij wil niet boven de 2,5 MB/s. Dus voordat je met kabels gaat klooien probeer eerst een XP veilige modus, kan je veel uitzoek werk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
dit werkt in xp als een tiet, trouwens:
http://www.speedguide.net/downloads.php

tcp optimizer.

scheelde bij mij erg veel.

wel ff je registry backuppen, je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb sinds 2 dagen ook internet via OBN, (was UPC) en heb het volgende probleem.

Ik kijk regelmatig streams via mijn PDA (Laatste uitzending van journaal ed.), bij UPC altijd zonder problemen.
Nu bij OBN loopt de stream binnen 1 a 2 minuten vast. Als de stream goed loopt geeft deze een
snelheid van 509 Kbps.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Molybdenum schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:50:
[...]

Ja denk nu idd ook dat ze toch stiekem aan het knijpen zijn. Haal nu ('s nachts) constant 11MB/sec..

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Wat hebben jullie bij de TCPOptimizer ? Als ik de connection speed op 11000 en de MTU op 1500 zet kan ik die testfile van een GB ook echt met 11 MB downloaden alleen gaat dan het laden van bv tweakers.net,nu.nl en andere websites weer langzaam, dus je moet daar een goede middenweg in zoeken denk ik zo.

Wat zijn jullie bevindingen en instellingen ?

[ Voor 3% gewijzigd door SiNisTrAD op 23-03-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gewoon handmatig het TCP receive windows instellen. Als je dan de formule toepast die daar voor is zou je hem in moeten stellen op 192700.

Voor de rest zou ik niets aan de instellingen doen in TCP optimizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rst77 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:36:
Ik heb gisteren geklaagd over het wachtwoord voor de pop-accounts. Bij het aanmaken van een nieuw pop-account mag je maar MAXIMAAL (!) 6 karakters gebruiken. Foutje misschien dat in de pagina "=<" staat ipv "=>"?

Van eenmaal aangemaakte pop-account kun je het wachtwoord niet meer aanpassen, er staat gewoon nergens een button om het wachtwoord aan te passen. En dat wachtwoord wat ik van OBN heb gekregen is zo willekeurig, dat is gewoon niet te onthouden.

Hopelijk zijn dit gewoon opstartfoutjes en doen ze iets met mijn klachten.
Hallo,

ben sinds 19/3 in Geldrop aangesloten.

Beeldkwaliteit is volgens mij niet beter dan UPC, bovendien blijkt er op RTV10 geen teletekst
aanwezig. Verder heb ik bij diverse zenders het probleem dat bij teletekst het laatste cijfer van een
paginaverwijzing wegvalt (vreemd verschijnsel).

Met het aanmaken van extra e-mail accounts had ik eerst ook het probleem dat ik ze niet kon wijzigen, doordat ze niet zichtbaar werden. Dit is nu opgelost.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat met dat teletekst heb ik ook, ik dacht al dat het aan het signaal hier lag. Het is in ieder geval heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat voor nut het heeft om aan te kondigen dat het aantal abbonee's niet gehaad is dat het nog doorgerekend moet gaan worden en dat ze het over twee weken weten...
Overal hier in de buurt zie ik van die bodjes in de tuinen staan en dan zeggen ze dat het niet door gaat?:?
Zelfde als met die inschrijfdatum om die te verlgen omdat er niet genoeg aanmeldingen zouden zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 24-03-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

eX0duS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:33:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat voor nut het heeft om aan te kondigen dat het aantal abbonee's niet gehaad is dat het nog doorgerekend moet gaan worden en dat ze het over twee weken weten...
Overal hier in de buurt zie ik van die bodjes in de tuinen staan en dan zeggen ze dat het niet door gaat?:?
Zelfde als met die inschrijfdatum om die te verlgen omdat er niet genoeg aanmeldingen zouden zijn?
Dat heet marketing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dukeh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:12:
[...]
Ja denk nu idd ook dat ze toch stiekem aan het knijpen zijn. Haal nu ('s nachts) constant 11MB/sec..
Waarom denk je "knijpen" en niet gewoon capaciteitsproblemen :?

Tussen 18u en 23u zijn de drukste momenten in NL. Als je dus uitgerekend dan tragere verbinding merkt, is er gewoonweg minder capactiteit dan vraag. Op welk niveau het fout gaat is vraag twee, het kan je ISP (OBN) zijn, maar ook je USP.

Eea is vrij makkelijk uit te sluiten: meet om 8u 's avonds en 8u 's ochtends. Als 8u 's avonds trager is, is het vrijwel zeker een capaciteitsissue. Als dat zo is, meet dan om 8u 's avonds bij meerdere servers. Als alleen jouw USP traag is, maar bijv. speedtest.net wel snel, dan ligt het bij de USP. Is alles bij benadering even traag, dan zit het ergens bij OBN fout.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
ik denk ook niet dat ze aan het knijpen zijn, na het tunen van tcp optimizer haal ik 11,7 MB/s down (volgens du meter) bij de http://speedtest.onsneteindhoven.nl/files/1024MByte.bin file. op 2de paasdag om 15:00 uur :). Ik vraag mij alleen af of ze inderdaad de snelheden gegarandeerd kunnen houden met al die gemeenten op de breedband.

De instellingen van tcp optimizer die ik gedaan heb zijn:
TCP receive window: 192700
MTU: 1500
TTL: 108
en windows scaling aan.
zie ook: http://www.speedguide.net/analyzer.php en het forum van speedguide: http://forums.speedguide.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hier overigens geen problemen met het TV signaal, kraakhelder beeld. Merk ook wel veel verschil tov het beeld van UPC, dit is veel beter. Ben overigens ook zeer te spreken over de nieuwsserver van OBN, krijg vrijwel alles compleet binnen en hoef vrijwel bijna nooit te repareren.

@dion_b: Had inderdaad beter capaciteitsproblemen kunnen vermelden ipv knijpen. Kans is inderdaad groot dat ze capaciteitsproblemen hebben op het moment. Gister nog getest overigens, en 's morgens is het een stuk stabieler dan 's avonds met betrekking tot de snelheid. Dus inderdaad een capaciteits issue.
Ik denk dat ik die TCP Optimizer ook maar eens ga proberen. Kan altijd kijken of het iets scheelt natuurlijk. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Dukeh op 24-03-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

eX0duS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:33:
Haha misschien moeten we een gezamelijke actie op touw zetten om nog een paar abo's binnen te halen ;) . Overigens vraag ik me wel af wat nu uiteindelijk de cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Security schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Haha misschien moeten we een gezamelijke actie op touw zetten om nog een paar abo's binnen te halen ;) . Overigens vraag ik me wel af wat nu uiteindelijk de cijfers zijn.
Don't worry, in elke gemeente gebruiken ze deze truc om nog wat abbo's binnen te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Danku :) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dukeh schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:50:
[...]

@dion_b: Had inderdaad beter capaciteitsproblemen kunnen vermelden ipv knijpen. Kans is inderdaad groot dat ze capaciteitsproblemen hebben op het moment. Gister nog getest overigens, en 's morgens is het een stuk stabieler dan 's avonds met betrekking tot de snelheid. Dus inderdaad een capaciteits issue.
Ik denk dat ik die TCP Optimizer ook maar eens ga proberen. Kan altijd kijken of het iets scheelt natuurlijk. ;)
Ben wel benieuwd - gaat het alleen om je nieuwsgroepen, of is het de hele verbinding (dus ook gewoon HTTP enzo)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:12:
Dat met dat teletekst heb ik ook, ik dacht al dat het aan het signaal hier lag. Het is in ieder geval heel irritant.
Ik had via splitter 2 TVs aangesloten, nu nog 1 TV direct, en blijkt het wegvallen van Teletekst karakters opgelost.

NIET DUS:
Probleem blijft bestaan, teleonisch kontakt met OBN leert dat deze klacht vaker voorkomt, wordt aan gewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hmm, ik heb er 4 tv's aanhangen maar wel met een kwaliteits splitter + versterker (geen gamma troep), de beeldkwaliteit is verder ook perfect (met upc had ik dit probleem nooit gehad maar wel slechtere beeld kwaliteit).

[ Voor 21% gewijzigd door Avvd op 25-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Hallo

wie weet wanneer Waalre wordt aangesloten ?
als we op ktwaalre moeten wachten zal het nog wel een hele tijd duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

dion_b schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:01:
[...]

Ben wel benieuwd - gaat het alleen om je nieuwsgroepen, of is het de hele verbinding (dus ook gewoon HTTP enzo)?
Het is met alles eigenlijk. Zowel Usenet als HTTP/FTP, heb even screenshotje gemaakt van de snelheid nu:

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/9936/snelheidcq0.jpg

Edit: Snelheid is nu weer een stuk beter, haal nu full speed. Wisselt soms dus eventjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukeh op 25-03-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
tja, die snelheidstest zegt me niet zo veel. als ik met Usenet 10.5 MB/s haal, en ik test daarna de test bij ON-Ehvn, dan kom ik op een veel lagere snelheid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Molybdenum schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:39:
tja, die snelheidstest zegt me niet zo veel. als ik met Usenet 10.5 MB/s haal, en ik test daarna de test bij ON-Ehvn, dan kom ik op een veel lagere snelheid uit.
Ja, klopt inderdaad. Net even getest hier, usenet was 11,1MB/s, daarna getest bij OBN-EVH en kwam ik op ~ 5MB/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
dominicr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:25:
Hallo

wie weet wanneer Waalre wordt aangesloten ?
als we op ktwaalre moeten wachten zal het nog wel een hele tijd duren
Onsbrabantnet heeft niks met KTV Waalre te maken, dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
Daarom, Ktwaalre wil graag alles in eigen beheer doen

dus als we daar op moeten wachten duurt het nog even

maar misschien is er een insider (bij ktwaalre/onsbrabantnet of gemeente, vereninging enz.) hier die meer informatie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
dominicr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:45:
Daarom, Ktwaalre wil graag alles in eigen beheer doen

dus als we daar op moeten wachten duurt het nog even

maar misschien is er een insider (bij ktwaalre/onsbrabantnet of gemeente, vereninging enz.) hier die meer informatie heeft
Nogmaals.. wat heeft OBN met KTWaalre te maken? Als OBN een netwerk aan wil leggen in Waalre kan KTW dat niet tegenhouden hoor.. en ze hebben de infrastructuur van KTW niet nodig.

[edit]
Ow wacht of bedoel je dat OBN juist moet komen omdat KTW niks doet? Dan begrijp ik je ja.

Overigens doet KTW helemaal niet zoveel in eigen beheer.. hun digitale TV wordt geleverd door @Home en hun internet door IAE.

[ Voor 17% gewijzigd door Bigs op 25-03-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
de gemeente werkt ook niet zo mee

de VVD is een groot voorstander van glasvezel, maar het moet weer allemaal zo bureaucratisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi cashflow is het gelukt met de nieuwsgroepen?
mij nog steeds niet. kun je me helpen als je meer weet?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:43:
hoi cashflow is het gelukt met de nieuwsgroepen?
mij nog steeds niet. kun je me helpen als je meer weet?

Thanx
Als een aantal pagina's terug staat dit:
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
Het antwoord van OBN over de newsgroups: news.onsbrabantnet.nl

Kort maar krachtig antwoord, ben benieuwd of dat ook gaat werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Zooo vandaag hebben ze de Vezel in de mantel gepompt/geblazen, het begint hier al op te schieten:)

Vorige week ergens hebben ze de mantel tot aan de deur gelegt en op 2 april komen ze het modem hangen, daarna nog enkele dagen wachten voordat alles geactiveerd word, weet iemand van jullie hoeveel dagen dat ongeveer in beslag neemt??

Volgensmij werken die "extra hulp troepen" toch wel hard door, want onze wijk is naar mijn beleving veel sneller aangesloten als alle andere wijken wat ik zo hier en daar gezien heb.
In sommige wijken zie ik nog steeds kabels bij de deur liggen die al vanaf het begin bezig zijn:S

Ik ga zelf gebruik maken van een Windows 2003 Server als router met 2 nic's ben benieuwd hoe snel windows kan routen en hopelijk trek ik daar de volledige snelheid mee binnen.

Weet iemand van jullie misschien de maximale snelheid waarmee windows kan routen of heeft iemand hier zelf ervaring mee i.c.m. Onsbrabantnet??

De server is een Intel Celeron 3.2 Ghz met 1024 mb ram

Ik ben benieuwd, ik hou jullie wel op de hoogte

Kevin Bentlage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Aanleg glasvezel Woensel-Oost gaat door!

Ons Net Eindhoven heeft de bewoners van Woensel-Oost de afgelopen week in spanning gehouden maar het wachten wordt beloond, er is goed nieuws te melden. NEM Eindhoven, eigenaar en exploitant van het glasvezelnetwerk, heeft vanwege de overweldigende belangstelling vanuit de wijk en het grote aantal aanmeldingen besloten om daadwerkelijk te starten met het uitrollen van het glasvezelnetwerk.

Komende week zal Ons Net Eindhoven de bewoners van Woensel-Oost op de hoogte stellen over de voortgang en verdere activiteiten in de wijk. Ons Net Eindhoven stelt bewoners die zich nog niet hebben aangemeld alsnog in de gelegenheid om zich de komende 2 weken in te schrijven en te profiteren van de uitrolaanbieding.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Gekke is dat het info centrum van OnsNetEindhoven straks tegenover mijn nieuwe apparatementje is, maar dat daar de komende tijd nog geen uitrol word gedaan :|

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:08
Heeft er al iemand die in Brandevoort woont ook daadwerkelijk een werkende verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:00:
Heeft er al iemand die in Brandevoort woont ook daadwerkelijk een werkende verbinding ?
Ja die zijn er wel, bij mij komt morgen de modem. Dus ik hoop donderdag online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lumix91 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:36:
Vorige week ergens hebben ze de mantel tot aan de deur gelegt en op 2 april komen ze het modem hangen, daarna nog enkele dagen wachten voordat alles geactiveerd word, weet iemand van jullie hoeveel dagen dat ongeveer in beslag neemt??

Kevin Bentlage
> Bij mij werkte internet 2 dagen nadat het kastje was opgehangen. Donderdag aangesloten, zaterdagochtend werkte internet toen ik het voor de grap maar weer eens probeerde.....

Overigens: ik hoor van diverse mensen dat ze in 'goeie pc winkels' een router gaan kopen met de mededeling "dat ie snel moet zijn want we hebben glasvezel". Toch zijn er dan winkels die de mensen met een router naar huis sturen met een troughput die de 100 Mb bij lange na niet haalt.. beetje slordig van dat 'deskundig personeel'.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Na Woensel-Oost is Meerhoven aan de beurt, zegt Kox. En vervolgens Hanevoet en Genderbeemd in Gestel. "Ook met Acht en de Achtse Barrier zijn we in verregaande bespreking."
Woei Achtse Barrier zou tijd worden :D

http://www.ed.nl/regio/ei...zel-Woensel-gaat-door.ece

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:35:
[...]

Overigens: ik hoor van diverse mensen dat ze in 'goeie pc winkels' een router gaan kopen met de mededeling "dat ie snel moet zijn want we hebben glasvezel". Toch zijn er dan winkels die de mensen met een router naar huis sturen met een troughput die de 100 Mb bij lange na niet haalt.. beetje slordig van dat 'deskundig personeel'.
Ik adviseer in ieder geval bij mijn kennissen hier op Brandevoort de D-link 655.
Alleen als iedereen die gaat nemen komen we misschien in de problemen met de capaciteit van OBN ;)
Dus laat er maar een paar met een brakke router tussen zitten, vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ adenisl: idd, ik zeg ook: "ach, met de helft ben je nog steeds 2x zo snel als het max van UPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:50:
[...]

Ik adviseer in ieder geval bij mijn kennissen hier op Brandevoort de D-link 655.
Alleen als iedereen die gaat nemen komen we misschien in de problemen met de capaciteit van OBN ;)
Dus laat er maar een paar met een brakke router tussen zitten, vind ik niet erg.
Precies ja, er moet niet teveel over deze router worden gepraat, anders wordt ie straks ook bij de noobs standaard en dan krijg je straks idd capaciteit probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit inmiddels al weer een weekje op OBN. Had eerst last van een maximale internetbandbreedte van 40 Mb/s. Bleek aan mijn oude edimax routertje te liggen wat ik nog als switch gebruikte (max 45 Mb throughput). Inmiddels een linksys wrt150N gekocht. Heeft een throughput van 100 Mb (in de praktijk iets meer da 90 wat logisch is met Ethernet). Kom de laatste dagen met OBN echter niet hoger dan 20 Mb down en 10 Mb up :( Dit heeft niets met die router te maken maar met OBN. Heb in mijn pc een GE interface en zelfs rechtstreeks kwam ik niet hoger. Wordt tijd dat ze de centrale link eens upgraden.

Overigens is de beeldkwaliteit van OBN gelijk aan die van UPC. Kan niet anders zeggen. De problemen met het beeld die ik had bleek aan de TV te liggen. Door de loop der jaren iets te veel liggen rotzooien met de instellingen. Terug naar fabrieksinstellingen en....... :) perfect beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:50:
[...]

Precies ja, er moet niet teveel over deze router worden gepraat, anders wordt ie straks ook bij de noobs standaard en dan krijg je straks idd capaciteit probs.
Ook al zou iedereen die ik ken in Brandevoort een DIR-655 nemen, dan weet ik bijna zeker dat meer als de helft die lijn niet vol trekt. Voor standaard surfen, mailen en een beetje downloaden is een standaard router meer als genoeg. De meeste weten niet eens wat ftp, usenet of torrent is. Dus ik maak me daar niet zo druk om.

Woensdagmiddag ben ik aan de beurt. Ik hoop eigenlijk dat ik in het weekeinde er gebruik van kan maken, maar heb me er al bij neer gelegd dat, dat wel na het weekeinde zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Voor mensen zoals ik, die nog met een ADSL abonnement zitten en eigenlijk niet weten of glasvezel in de nabije toekomst gerealiseerd gaat worden is een router die meerdere WAN mogelijkheden heeft interessant. Kun je hetzelfde apparaat namelijk inzetten voor het huidige ADSL abo en later gewoon omzetten naar glasvezel/kabel.

Tot zover ben ik eigenlijk alleen de D-Link Triple-Play Home Gateway tegengekomen. Ziet er interessant uit, maar lijkt (nog?) niet beschikbaar...

Iemand hier ervaring mee of soortgelijke opties?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ik heb het idee dat ik met usenet download niet hoger kom dan 40 a 50 Mbit, hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Rendo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:00:
Ik heb hier in de Stepekolk sinds een paar dagen verbinding. De monteur die het aansloot zei dat het pas in April zou gaan werken, maar toen ik het donderdag probeerde werkte het ineens. Het lijkt ook vrij stabiel te zijn.

Ik heb alleen nog totaal geen informatie van OBN gehad.. geen klantnummer, geen e-mail gegevens, etc. Alleen een brief dat ons KPN nummer geporteerd gaat worden. Wel matig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb alleen nog totaal geen informatie van OBN gehad.. geen klantnummer, geen e-mail gegevens, etc. Alleen een brief dat ons KPN nummer geporteerd gaat worden. Wel matig..
Dat vroeg ik me dus ook al af, hoelang duurt het voordat je de inloggegevens krijgt?
Gaat dit via de mail of krijg je een brief thuis. Ik heb bij OBN een nieuw telefoonnummer aangevraagd, wanneer werkt dit?
Ik had bij de modem eigenlijk ook wel een beschrijving verwacht hoe alles aan te sluiten, ik weet het dit staat online maar toch. Iets meer info zou wel mooi zijn voor de nieuwe klanten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:53:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al af, hoelang duurt het voordat je de inloggegevens krijgt?
Gaat dit via de mail of krijg je een brief thuis.
Dat is een beetje lastig: je inloggegevens via mail versturen... je zult toch eerst moeten KUNNEN inloggen...

Bij 'ons' in Geldrop kregen we een paar maanden geleden allemaal een brief met daarin je inloggegevens voor OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeldfe hier

Ik dacht dat ik mijn brief met inlog gegevens weers ees was kwijtgeraakt. Heb ook nog geen e-mail adressen e.d. gekregen

Hoe zit het overigens met de snelheid. Zit nu op zo'n 24 Mb down en 5 Mb up. Zit zelf ook in Stepekolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:37:
Zeldfe hier

Ik dacht dat ik mijn brief met inlog gegevens weers ees was kwijtgeraakt. Heb ook nog geen e-mail adressen e.d. gekregen

Hoe zit het overigens met de snelheid. Zit nu op zo'n 24 Mb down en 5 Mb up. Zit zelf ook in Stepekolk
Ik ben zelf nog niet aangesloten, maar 24Mb is niet het maximale. Als je achter een router zit dan kan dat de beperking zijn. Rechtstreeks aangesloten op de PC heeft een medebrandevoorter zojuist ruim 7MB (~73,4 Mb) gehaald via de speedtest van obn http://speedtest.onsbrabantnet.nl. Dat lijkt me gezien zijn 100Mb netwerkkaart een reële waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik piekte gisteravond op 8.9MB/s vanaf de Ons Net Eindhoven speedtest server, via mijn DIR-655 (bedraad). Upload heb ik nog niet uitgebreid getest, maar de 2MB/s heb ik al gehaald en dat is wel voldoende voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dat is snel! Gisteren de kabel naar de meterkast, nu zit ik via OBN te surfen. Te gek!
Edit: telefonie werkt ook al.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Simkin schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:54:
Ik heb het idee dat ik met usenet download niet hoger kom dan 40 a 50 Mbit, hebben hier meer mensen last van?
Hier ligt het aan newsleecher, volgens mij is dit programma niet gemaakt voor hoge snelheden. :o

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:10:
[...]

En ik woon in Dommelen :9~
Ik ook. Lucky us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:37:
Zeldfe hier

Met de gegevens van OBN kon ik inloggen op m'n account en daar naar hartelust extra email-accounts aanmaken etc...

Snelheid is hier (Geldrop) zo'n 10MB (rechtstreeks op het OBNkastje, m'n retour is te traag... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:23:
[...]

Met de gegevens van OBN kon ik inloggen op m'n account en daar naar hartelust extra email-accounts aanmaken etc...

Snelheid is hier (Geldrop) zo'n 10MB (rechtstreeks op het OBNkastje, m'n retour is te traag... :'( )
Hoe meet je de upload snelheid dan?

De meeste upload testers op internet kunnen de hoge snelheden namelijk helemaal niet aan of gebruiken veel te kleine testfiles om een betrouwbare meting te geven van dit soort upload snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:23:
[...]

Welke gegevens bedoel jij. Ik heb nog geen andere gegevens gezien dan een brief met daarin het contract dat ik gekozen heb. En de factuurgegevens

Verder een brief dat ze op 11 april mijn telefonie gaan proteren van KPN IPB (zal mij benieuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Heeft iemand de OnsBrabantNet Usenet server al geprobeerd? Is het nu capped op 250kb/s?
Heb namelijk geen centen voor een betaald usenet accountje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:28:
Heeft iemand de OnsBrabantNet Usenet server al geprobeerd? Is het nu capped op 250kb/s?
Heb namelijk geen centen voor een betaald usenet accountje.
Klopt. Je hebt 4 draadjes van 250. Moet zeggen zit steeds rond de 1,9 a 2 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:20:
[...]

Welke gegevens bedoel jij. Ik heb nog geen andere gegevens gezien dan een brief met daarin het contract dat ik gekozen heb. En de factuurgegevens

Verder een brief dat ze op 11 april mijn telefonie gaan proteren van KPN IPB (zal mij benieuwen)
Ik ben zojuist even langs de OBN winkel geweest in Geldrop. Daar kun je je inloggegevens ophalen. Wel legitimatie meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:50:
[...]

Klopt. Je hebt 4 draadjes van 250. Moet zeggen zit steeds rond de 1,9 a 2 Mb
Op de pagina van OBN staat:

- Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps.

4 * 512kbps = 2000kbps wat ongeveer 200kB/s is (toch?). Is niet echt veel voor een 10MB verbinding natuurlijk, ik haal via ADSL al meer met Newszilla (XS4ALL)

[ Voor 13% gewijzigd door Gerritjuh op 02-04-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 byte is 8 bits.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Als we het dan exact willen weten:

4 x 512kb/s = 2048kb/s = 2048000b/s

Een byte = 8 bits dus 2048000/8 = 256000B/s = 256kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<nostalgie mode>
Hmm.. I remember the days... Toen we nog met 14k4 modempjes de eerste documentjes naar binnen moesten slurpen.. Oh wat waren we toch ongelukkig als de telefoonrekening op de mat viel :)
</nostalgie mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:01:
[...]

Ik ben zelf nog niet aangesloten, maar 24Mb is niet het maximale. Als je achter een router zit dan kan dat de beperking zijn. Rechtstreeks aangesloten op de PC heeft een medebrandevoorter zojuist ruim 7MB (~73,4 Mb) gehaald via de speedtest van obn http://speedtest.onsbrabantnet.nl. Dat lijkt me gezien zijn 100Mb netwerkkaart een reële waarde.
Nou het is dan eindelijk zover, ik kan het internet op via OBN :)

Ook ff een test gedaan 10.6MB/sec :9 (Stepekolk-Brandevoort)

[img]http://bmw_coupe.tripod.com/Speedtest_OBN.jpg[/img]

Ben zeer tevreden, ftp gaat soms nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft één van de Brandevoorters al TV gekeken via OBN? Zo ja, wat is de kwaliteit van het TV signaal (in vergelijking het analoge UPC signaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:44:
Heeft één van de Brandevoorters al TV gekeken via OBN? Zo ja, wat is de kwaliteit van het TV signaal (in vergelijking het analoge UPC signaal)?
Tja wat moet ik er over zeggen tis niet véél beter, sommige zenders zijn echt veel beter RTL4 en SBS6 was bij ons altijd zeer slecht. En nu een stuk beter, ook de duitse zenders zijn nu echt een stuk beter. We hebben er nu ook een hoop zenders bij. Maar geen Helmond TV is nu Nuenen TV. Ook daar wordt aan gewerkt. Ik ben eigenlijk best tevreden tis in ieder geval beter dan bij UPC.

Maar ik ga denk ik toch voor het digitale pakket. Ik heb van mijn buurman gehoord dat sommige LCD tv's niet overweg kunnen met het analoge OBN signaal. Maar dat ze daaraan bezig zijn. Het schijnt ook te maken te hebben met de TV toren in Mierlo, raar allemaal. Maar het zou opgelost worden en dan zouden we hier een stuk beter beeld hebben maar deze is nu al beter dan UPC. Wat ben ik blij dat ik daarvan af ben zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 02:12
Binnenkort wordt ook bij ons de glasvezel binnengebracht (De Veste, Brandevoort).

Nu vraag ik me af op welke wijze de verbinding tussen PC en modem geconfigureerd moet worden (wil daar graag een netbsd-firewall/router aan hangen).

Wordt er een PPTP-verbinding opgezet? Of 'hang' je direct aan het netwerk? Draait er een dhcp-server op het netwerk? Of is het de bedoeling dat je je netwerk-interface statisch configureert?

Ik hoor 't graag van julllie.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.