OnsBrabantNet

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 95.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik van mensen uit de buurt hoor is het analoge beeld van OBN niet echt denderend.. combinatie van slechte bron (sateliet) en analoge overdracht denk ik. Ik hou in ieder geval voorlopig m'n UPC DVR en neem alleen telefoon + internet van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bigs: Is het signaal wel beter dan de standaard kabelsignaal? Ik hoop van wel, m'n LCD TV straft een mindere bronsignaal gelijk af. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De signaalsterkte en signaal/ruisverhouding zullen prima zijn als je dat bedoelt, aangezien het signaal z'n oorsprong vind in jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bigs: bedankt voor je snelle response d:)b . Ik ben te weinig technisch onderlegd om uit jouw woorden de conclusie te trekken hoe de beeldkwaliteit uiteindelijk zal zijn op m'n LCD TV.

Bedoel je dat het binnenkomende digitale signaal gewoon heel goed is, maar dat de omzetting van digitaal naar analoog (via een kastje?), en de kabels van het kastje en m'n TV van mindere kwaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:17:
@Bigs: bedankt voor je snelle response d:)b . Ik ben te weinig technisch onderlegd om uit jouw woorden de conclusie te trekken hoe de beeldkwaliteit uiteindelijk zal zijn op m'n LCD TV.

Bedoel je dat het binnenkomende digitale signaal gewoon heel goed is, maar dat de omzetting van digitaal naar analoog (via een kastje?), en de kabels van het kastje en m'n TV van mindere kwaliteit zijn?
Waarschijnlijk wel, tot aan jou meterkast gaat het signaal via de glasvezel wat betekent dat daar geen verzwakking of interferentie plaats kan vinden.

Deze verzwakking of interferentie kan dus alleen plaats vinden bij jou in huis, achter het kastje van OBN wat het signaal omzet in output via coax. Je kunt de verzwakking en interferentie dus zelf grotendeels tegengaan door goede kabels, splitters en connectors te gebruiken.

Bij een normale kabelprovider is ook het stuk van de wijkcentrale tot aan jou meterkast al coax, daardoor kan ook hier al verzwakking en interferentie optreden in tegenstelling tot bij OBN.

Het enige waar het beeld wel minder van wordt bij OBN is het feit dat OBN het beeld van de satteliet afhaalt, UPC doet dit bij de meeste zenders rechtstreeks vanaf de mediagateway in Hilversum.

Maar ik denk dat het uiteindelijke beeld toch wel iets beter zal zijn doordat er minder storingen op kunnen treden onderweg van de bron naar jou meterkast. Bovendien moet je bedenken dat UPC ook lang niet alle zenders van de mediagateway afhaalt, die maken voor sommige zenders dus ook gewoon gebruik van de satteliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op mijn LCD is het beeld gewoon goed, niks aparts maar ook zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:00:
Waarschijnlijk wel, tot aan jou meterkast gaat het signaal via de glasvezel wat betekent dat daar geen verzwakking of interferentie plaats kan vinden.
Volgens mij is het TV signaal over de glasvezel echter gewoon een analoog signaal, net zoals het signaal over de coax (dat is het in ieder geval in de meeste CATV netwerken op glasvezel). Daar vindt dus wel degelijk verzwakking plaats. Als het goed is, is het echter zo ingesteld dat een voldoende signaal nivo je woning binnenkomt, en daar omgezet wordt naar een (alweer) analoog electrisch signaal (coax). De kwaliteit hiervan hangt ook af van de kwaliteit van de omzetter die gebruikt is.

Verder moet je niet vergeten dat over een inherent analoog medium (coax) ook digitale signalen getransporteerd kunnen worden (digitale TV). In dat geval is er beeld of geen beeld, en hangt de kwaliteit (mits het werkt) puur af van de gebruikte bronsignalen aan de zend-kant.

Bovenstaande verhaal geldt overigens voor de 'normale' analoge TV, niet voor IP-TV voor zover dat wordt aangeboden, dat wordt namelijk door de gehele keten digitaal overgezet, behalve eventueel het laatste stukje van settopbox naar TV (en met HDMI kan zelfs dat digitaal).

Dat er onderweg minder storing kan optreden klopt wel - een optisch signaal is normaal vele malen minder storingsgevoelig dan een electrisch signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:07:
Ik ga binnenkort ook over op OBN (Brandevoort).

Momenteel kijk ik TV met zo'n UPC SD mediabox (dus zonder HDTV) op m'n 32'' HD ready LCD TV. Ik ben behoorlijk tevreden over de beeldkwaliteit.

Is de kwaliteit van het OBN TV signaal vergelijkbaar met die van de UPC mediabox?
Bij ons is het beeld via OBN beter dan destijds via UPC.

Met de D-Link DIR655 haal ik trouwens strak 85Mbit, sneller zal vast kunnen maar ik heb geen zin om nog meer settings te gaan zitten pielen :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PauseBreak: je stelt 'Bij ons is het beeld via OBN beter dan destijds via UPC.'.

2 vragen:
1. Was je TV rechtstreeks aangesloten op de kabel, of zat er een UPC SD mediabox tussen?
2. Heb je aanpassingen moeten doen om de kwaliteit op te krikken (bv. upgrade kabels, splitters en connectoren (ook de kabels in de muren???)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
PauseBreak schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:23:
[...]

Bij ons is het beeld via OBN beter dan destijds via UPC.

Met de D-Link DIR655 haal ik trouwens strak 85Mbit, sneller zal vast kunnen maar ik heb geen zin om nog meer settings te gaan zitten pielen :p
Kan je mij vertellen wat je in die router hebt ingesteld?
Ik heb sinds gisteren ook deze routert, ik heb hem bedraad nog niet getest, maar draadloos zit ik aan een snelheid die ook te halen is met een type g router (20 Mbit/s) en dat valt me vies tegen. Ik heb 128bits WEP versleuteld, zou het daar aan kunnen liggen?

Mijn PCI adapter is een D-Link DWA-547 ('Rangebooster'), de signaalsterkte is maximaal: er zitten maar twee kalkzandsteen muurtjes tussen. Hemelsbreed misschien 3 meter.

Trouwens, de webinterface van deze router is wel heerlijk in vergelijking met wat ik gewend ben met de oude Sitecom die ik had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:12:
@PauseBreak: je stelt 'Bij ons is het beeld via OBN beter dan destijds via UPC.'.

2 vragen:
1. Was je TV rechtstreeks aangesloten op de kabel, of zat er een UPC SD mediabox tussen?
2. Heb je aanpassingen moeten doen om de kwaliteit op te krikken (bv. upgrade kabels, splitters en connectoren (ook de kabels in de muren???)?
Volgens OnsBrabantNet is de signaal sterkte ten opzichte van bijvoorbeeld UPC hoger. Er wordt zelfs in een aantal gevallen melding gemaakt van een te sterk signaal welk weer met een verzwakker is terug te brengen (ik geloof zelfs dat je die gratis bij OBN kunt aanvragen als hier sprake van is).

Als ik kijk bij de FAQ van OBN uit mijn regio (Helmond) dan staat daar nog het volgende:

Wat is de signaal/ruis verhouding en hoe hoog is de signaalsterkte?

Zowel de verhouding signaal/ruis (C/N circa 45 dB) als de signaalsterkte (tussen de 75 en 80 dBuV) zijn beiden uitstekend.

Ik heb geen direct vergelijkingsmateriaal met de waardes van UPC, maar volgens mij is dit meer dan voldoende om het signaal eventueel onversterkt op te splitsen zonder dat je daar iets van merkt.

Mocht onverhoopt de signaalsterkte, bij de TV aansluiting, te laag zijn (wat me sterk lijkt) dan heb je waarschijnlijk last van zware verliezen in de kabel en/of aansluitpunten. Mijn advies is dan ook altijd, zorg dat je goede kabels hebt liggen met fatsoenlijk aansluit materiaal, daarmee beperk je het verlies tot een minimum en voorkom je ook instraling van eventuele "stoorzenders". Dit laatste schijnt vooral in Mierlo een probleem te zijn i.v.m. de zendmast aldaar. Goede kabels en aansluit materiaal zijn er o.a. van Hirschmann (wel wat duurder dan de standaard kabeltjes en plastic plugjes van de Gamma/Karwei/Praxis).

Op http://www.stai.nl/ kun je nog meer achtergrondinformatie krijgen over zaken zoals interferentie.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gerritjuh schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:33:
[...]

Wat is de signaal/ruis verhouding en hoe hoog is de signaalsterkte?

Zowel de verhouding signaal/ruis (C/N circa 45 dB) als de signaalsterkte (tussen de 75 en 80 dBuV) zijn beiden uitstekend.

Ik heb geen direct vergelijkingsmateriaal met de waardes van UPC, maar volgens mij is dit meer dan voldoende om het signaal eventueel onversterkt op te splitsen zonder dat je daar iets van merkt.
Dit is de output uit mijn UPC modem:

Downstream
Freq/Power: 458.750 MHz -4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 61.472 MHz 52 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Het signaal van OnsBrabantNet is dus inderdaad een behoorlijk stuk sterker lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:54:
Dat gaat echter over data transport (up en downstream), en niet over het TV signaal. Ik betwijfel of een kabelmodem iets kan meten aan het TV-signaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Dat gaat echter over data transport (up en downstream), en niet over het TV signaal. Ik betwijfel of een kabelmodem iets kan meten aan het TV-signaal zelf.
Een modem heeft altijd een afwijking inderdaad maar ik heb niets beters om het mee te meten en te kunnen vergelijken.

Bovendien klopt het toch wel ongeveer hoor, het modem zit rechtstreeks op het groene kastje van UPC aagesloten en deze waardes zijn wel degelijk normale kabel signaal waardes die je ook bij de televisie zit (met name de signaal ruis verhouding van op het moment van meten 35dB).

Als deze waarde te laag is (ik dacht lager dan <29dB) dan zul je wel degelijk ook een slecht televisie signaal hebben.

Samengevat, het zijn volgens mij wel de juiste waardes maar een modem heeft wel een meetafwijking en is dus niet zo nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
[...]

Downstream

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 61.472 MHz 52 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Het signaal van OnsBrabantNet is dus inderdaad een behoorlijk stuk sterker lijkt het.
Dit zegt niet zoveel hoor.. sowieso zie hier niet eens de signaalsterkte van je downstream signaal. Je ziet alleen dat die bij jou wat aan de zwakke kant is. Bij OBN heb je bovendien ook al 3 dB verlies bij de eerste splitter, net zoals dat je bij UPC hebt, dus van die waardes die ze opgeven verdwijnt direct al een deel.

Indien je binnenhuisbekabeling goed is zal het verschil in signaalkwaliteit lood om oud ijzer zijn. Ik heb nog nooit meegemaakt dat UPC in een woning structureel een te zwak signaal aanbied. Uiteraard heb ik mensen dat wel horen beweren, maar die hadden dan toch meestal hier en daar wat spitters, goedkope versterkers en dunne coax tussen hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
Hoe hebben jullie eigenlijk voor elkaar gekregen om 2 telefoons aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er vanaf mei 2008 in Best glasvezel komt te liggen van onsbrabantnet ben ik wat voorbereidend werk aan het treffen. Aangezien ik nu 12 servers bij Interconnect heb hangen die alleen gebruikt worden om op te testen en als verkoop instrument. Ben ik vanplan om deze straks op ons kantoor onder te gaan brengen. Immers kan dat straks makkelijk met die snelheid.

Maar daar komt het probleem. De mensen bij onsbrabantnet vragen (en ja ik heb het veelvuldig nagevraagd) op jaarbasis 977,50 voor 1 aansluiting met slechts 5 effectieve IP adressen. SLIK SLIK SLIK over de 13 adressen variant ga ik nog maar niet beginnen dat is meer dan het dubbele. Je krijgt er geen extra glaslijnen bij alleen 5 IP adressen. Nou dat is gewoon belachelijk. Dat bedrag komt gewoon uit op hetzelfde bedrag waar ik mijn colo bij Interconnect voor huur. En die betalen dan nog mijn 400 watt stroom erbij per server.

Maar heel lang geleden heb ik ooit eens iets geprobeerd (en dat heeft gewerkt) om achter 1 statisch IP adres meerdere webservers te hangen. Helaas kan ik daar niets over vinden (in HOWTO variant) hoe je dat nu binnen een linux server/router kan realiseren.

Aan de hand van een simpel voorbeeld wil ik het even uitleggen.

Nu hebben deze 12 servers 12 IP adressen met 12 domeinnamen die elk naar 1 IP linken.

Nu wil ik die 12 domeinnamen behouden maar moeten die naar 1 vast IP linken. De server die aan dat vaste IP hangt moet op basis van de gekozen domeinnaam zelf bepalen naar welke server (die lokaal achter hem hangt) hij deze moet doorverbinden.

Is zo`n optie mogelijk? Heeft iemand enig idee hoe je zoiets kan realiseren of zijn er ergens makkelijk HOWTO`s te vinden? Ik denk dat veel mensen bij OnsNet er wat aan hebben. Immers kan ik voor 900 euro makkelijk een extra server/router aankopen die echt wel langer meegaat dan 1 jaar. En 1 statisch IP kost maar 25 euro eenmalig aan inschrijfgeld. Waardoor het allemaal wel weer aantrekkelijk word.

Ik vernam vanuit Onsbrabantnet dat er in Eindhoven / Nuenen etc slecht 4 mensen zijn die een IP subnet afnemen waarvan slechts 1 de 16 IP variant. Dus volgensmij is hier wel degelijk wat behoefte aan.

Daarnaast had ik dan graag van iemand sde specs waar dit alles aan moet voldoen. Aangezien de onsnet kast geen 1000mbit heeft heb je aan 2x 100mbit netwerk kaartjes genoeg in de server/router en dan hoor ik graag nog welke betaalbare switch ik er achter kan hangen. Ik verwacht geen Cisco spul te hoeven gebruiken. De belasting is immers ook niet zo groot ik ga uit van een continu van maximaal 25 mensen over 12 servers. Op piek momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Kermisman: Kun je daar niet beter een apart topic voor openen in netwerken? Dit lijkt me daarvoor niet echt een geschikte plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je kunt meerdere websites achter 1 vast ip-adres hangen door meerdere poorten te gebruiken. Standaard is dit poort 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08
Ehm, waarom woon ik weer net te ver van eindhoven... voor ze in cranendonck bezig gaan duurt nog wel even gok ik zo :P

wel handig zo snel internet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

[...]

Downstream

[..]

Om hierin even wat duidelijkheid te scheppen:

Hier staat de gemeten waarde van je ontvangstfrequentie van je modem weergegeven in dBmV.

Dit is de amerikaanse notatie, in Europa werken we liever met dBuV. (waarbij m=milli en u=micro)

Verschil is 60, zie ook hier.

Je modem ontvangt dus ongeveer 60-4=56 dBuV.

Ongeveer omdat je modem niet zo nauwkeurig zal kunnen meten als geijkte meetapparatuur.

Er rekening mee houdend dat de dragers voor Docsis ongeveer zo'n 6-8 dBuV onder PAL niveau liggen, ontvang je dus minimaal 62 dBuV aan niveau voor je analoge tv-dragers.

Je modem zit ook nog eens achter een 2-verdeler, dus tel er nog maar eens 3-4 dBuV bij op, en je komt aan 65 dBuV.

Als Onsnet claimt minimaal 75 dBuV af te leveren, zit je idd wel een stuk hoger, maar het komt zo wel erg dicht tegen de grens van "te hoog" aan te zitten, m.a.w., dan wordt je beeldkwaliteit er ook niet beter op, eerder slechter... (Overmodulatie e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik zou op een particuliere verbinding geen servers gaan hosten, gewoon lekker bij Interconnect laten hangen. Daar zijn de voorzieningen veel beter en de verbinding is een stuk betrouwbaarder. Zolang de stroom niet uitvalt zoals vanmiddag :)

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:47:
[...]

Ik zou op een particuliere verbinding geen servers gaan hosten, gewoon lekker bij Interconnect laten hangen. Daar zijn de voorzieningen veel beter en de verbinding is een stuk betrouwbaarder. Zolang de stroom niet uitvalt zoals vanmiddag :)
Het gaat ook niet om hosting of wat dan ook. De verbinding van onsnet behoord (en dat heb ik van vele mensen gehoord) enorm stabiel tezijn en ook goede snelheden te halen.

Als wij die servers die alleen voor testdoeleinden gebruikt worden bij ons op kantoor kunnen plaatsen bespaard me dat elke maand minimaal 2 keer een ritje van een werknemer naar Den Bosch om een nieuwe install uit te moeten voeren. De kosten daarvan reken ik ook gewoon mee.

Daarnaast word het wat flexibeler en kunnen wij deze servers ook anders inrichten zodat niet alleen een VPN maar ook een daadwerkelijke LAN snelheid getest kan worden op ons kantoor.

De rest van de servers mogen mooi in Den Bosch blijven daar ga ik echt niet aan rommelen maar alles wat eigenlijk teveel geld kost en wat onderhoudsproblemen met zich meebrengt wil ik ergens anders onderbrengen en met dergelijke infrastructuur kom je snel bij je eigen kantoor uit.

Ik ga mijn bericht eens in een ander topic of forum plaatsen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Molybdenum schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:04:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook deze routert, ik heb hem bedraad nog niet getest, maar draadloos zit ik aan een snelheid die ook te halen is met een type g router (20 Mbit/s) en dat valt me vies tegen. Ik heb 128bits WEP versleuteld, zou het daar aan kunnen liggen?

Mijn PCI adapter is een D-Link DWA-547 ('Rangebooster'), de signaalsterkte is maximaal: er zitten maar twee kalkzandsteen muurtjes tussen. Hemelsbreed misschien 3 meter.

Trouwens, de webinterface van deze router is wel heerlijk in vergelijking met wat ik gewend ben met de oude Sitecom die ik had. :)
Je moet even goed lezen wat er bij de omschrijvingen staat bij de draadloze instellingen. Je kunt het beste WPA2 gebruiken met een bepaalde encryptie, en de zaak in stellen op N-only. Alleen dan zul je 300mbit (theoretisch) kunnen halen. Op (B)GN haal je namelijk max 130mbit.

Tesla Model Y RWD (2024)

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:16:
Maar heel lang geleden heb ik ooit eens iets geprobeerd (en dat heeft gewerkt) om achter 1 statisch IP adres meerdere webservers te hangen. Helaas kan ik daar niets over vinden (in HOWTO variant) hoe je dat nu binnen een linux server/router kan realiseren.
Wat jij wilt kan prima en wordt al jaren gebruikt door hosting providers die werken met een shared hosting omgeving. Zoek maar eens in de docs van Apache naar "virtual hosts". Met virtual hosts kan je meerdere domeinnamen apart onderbrengen onder één IP-adres. Het http-protocol is hierop afgestemd.

Mocht je echt fysiek meerdere webservers willen gebruiken (heb je daar een goede reden voor?) kan je uit de voeten met bijvoorbeeld Shorewall i.c.m. Squid en je servers in een DMZ te plaatsen.

• Avvd
  • Niet online
ik had nou eindelijk eens een account in outlook 2003 aangemaakt maar als ik daar een mail probeer te verzenden krijg ik: Relay access denied

als ik het via webmail doe lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:52:
ik had nou eindelijk eens een account in outlook 2003 aangemaakt maar als ik daar een mail probeer te verzenden krijg ik: Relay access denied
als ik het via webmail doe lukt het wel
Je moet voor versturen (uitgaande email) de smtp server van je provider gebruiken, niet die van je email-host (of vorige provider). In sommige gevallen kun je wel de smtp server van je email-host gebruiken, maar dan moet je meestal een username/password opgeven zodat de server weet dat je niet een willekeurige spammer bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Bij Onsnet Nuenen is het zelfs zo dat ook voor de eigen SMTP server van Onsnet authenticatie vereist is. Hadden ze een jaar terug ineens ingevoerd zonder eerst de gebruikers te waarschuwen... |:(
Hoe en wat staat ergens halverwege op de nieuwspagina.
Misschien is dit ook het geval voor OnsBrabantNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Hier is de inschrijfdatum opgeschoven tot 17 Maart.
Ik vraag me af hoeveel inschrijvingen ze nog nodig hebben ( Vaartbroek )
Wel begreep ik dat appartementen eerder voorzien zullen worden dan de huizen. Eindelijk eens een voordeeltje. Nu maar hopen dat er genoeg inschrijvingen binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:04:
[...]

Even hierop terugkomen:

Met de WEP-versleuteling springen de adapter en router meteen in g-modus, omdat WEP kennelijk niet voor n-modus is. Met WPA versleuteling haal ik 8,5 MB/s, wat toch een mooie 68 Mbits/s is (tot nu toe, kan wellicht nog vlotter, omdat OnsNetEindhoven - in dit geval - 's avonds wel eens wat lager klokt).

Ook handig om te weten: de driver die D-link voor de DWA-547 levert is niet zo goed voor Windows XP: Het systeem begint te stotteren, zelfs de muis hapert. Soms hangt de boel wel voor 10 seconden. Het uitschakelen van de adapter verhielp het. Windows Update leverde een alternatieve driver die het heel goed doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
68 Mbit draadloos kan denk ik niet veel hoger, dat is de grens waar de wireless n apperatuur op het moment nog tegen aan loopt volgens mi.

Haal je met een draad aan de router wel een hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgends het eindhovens dagblad gaan ze ook in veldhoven beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:53:
[...]

Je moet voor versturen (uitgaande email) de smtp server van je provider gebruiken, niet die van je email-host (of vorige provider). In sommige gevallen kun je wel de smtp server van je email-host gebruiken, maar dan moet je meestal een username/password opgeven zodat de server weet dat je niet een willekeurige spammer bent :)
ik gebruik voor smtp en pop3 gewoon mail.onsbrabantnet.nl zoals op de site van onsbrabantnet staat

[ Voor 3% gewijzigd door Avvd op 01-03-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
ik222 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:53:
68 Mbit draadloos kan denk ik niet veel hoger, dat is de grens waar de wireless n apperatuur op het moment nog tegen aan loopt volgens mi.

Haal je met een draad aan de router wel een hogere snelheid?
Ik zat gisteren op 10,5 MB/s wireless. :)

84 Mbits. Ik ben dik tevreden.

Met draad moet ik nog proberen. Ik heb de DIR-655 en die haalt volgens specs 320 Mbits WAN-LAN.

[ Voor 10% gewijzigd door Molybdenum op 02-03-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Security schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:47:
Hier is de inschrijfdatum opgeschoven tot 17 Maart.
Ik vraag me af hoeveel inschrijvingen ze nog nodig hebben ( Vaartbroek )
Wel begreep ik dat appartementen eerder voorzien zullen worden dan de huizen. Eindelijk eens een voordeeltje. Nu maar hopen dat er genoeg inschrijvingen binnenkomen.
Zal waarschijnlijk nepperij zijn. Ze willen natuurlijk zo veel mogelijk inschrijvingen om de kosten te kunnen dekken, dus plakken ze er met een smoes nog een maand achteraan. Ik denk dat ze er wel zijn hoor. Vorige week ofzo stond nog in de krant/op internet dat de laatste inschrijfweek 1200 aanmeldingen binnen waren. Stel dat de weken er voor ook elke keer 1200 was dan hebben ze er nu echt al een hele hoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
He waar herken ik dat van? Hebben ze zo'n truc hier in Valkenswaard en in Best ook niet uitgehaald ;)

Is gewoon een spelletje om zo veel mogelijk mensen over te halen, de ene week hadden ze er veel te weinig en een week later zaten we ineens ruim over de 50% lijkt me geen toeval :P

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 02-03-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekrul
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05-2014
Hallo luitjes,
Ik zit met een vreemd probleem met onsbrabantnet.
Ik krijg op sommige routers, en sommige imac's geen ip adres. Hang ik een bedrade linksys router eraan, werkt alles perfect. Hang ik er een draadloze linksys wrt150n eraan krijg ik ook geen ip adres.
Iemand enig idee?

Groetjes Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
kareltjekrul schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:49:
Hallo luitjes,
Ik zit met een vreemd probleem met onsbrabantnet.
Ik krijg op sommige routers, en sommige imac's geen ip adres. Hang ik een bedrade linksys router eraan, werkt alles perfect. Hang ik er een draadloze linksys wrt150n eraan krijg ik ook geen ip adres.
Iemand enig idee?

Groetjes Ben
Je moet gewoon een tijdje wachten, het duurt even voordat het oude mac uit het systeem is bij onsbrabantnet. Als je het sneller wilt moet je het mac adres van je oude router clonen in dat van de nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
leasetijd is een uur (bij OnsnetEindhoven)

anders eerst "ipconfig /release" als je pc direct aan de modem hangt
of 'release' in je router kiezen voor je de kabel uit de modem trekt.

als je dan een ander device aan de modem hangt, dan krijg je meteen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekrul
Dus als ik jullie goed bergrijp, kan ik het beste via de router die er nu aan hangt het ip adres vrijgeven, dan de stekker uit de modem, andere router eraan hangen, en weer prik op de modem.
Dan zou ik wel een nieuwe lease op de router krijgen?
Of de stekker er een uurtje uit en dan de pc/router wisselen...................

Bedankt voor de reacties,

Groetjes................Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Modem hoef je niet te resetten. Gewoon netwerkkabel in een ander device pluggen (=router/client kaart). Maar eerst dus commando voor vrijgeven geven. Hier werkt dat. Anders gewoon een uur wachten nadat je de netwerkkabel eruit hebt gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekrul
Luitjes, bedankt, had er zelf aan moeten denken :(
Zojuist de router omgewisseld, heb nu 8Mb up en down op speedtest.net
Bedankt voor de reacties..............groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Molybdenum schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:05:
[...]

Ik zat gisteren op 10,5 MB/s wireless. :)

84 Mbits. Ik ben dik tevreden.

Met draad moet ik nog proberen. Ik heb de DIR-655 en die haalt volgens specs 320 Mbits WAN-LAN.
Zeer netjes :9~ Kan niet wachten totdat ze hier ook klaar zijn met aanleggen 8)
Overigens is de maximale WAN - LAN snelheid van de DIR-655 geen 320 maar 230 Mbit. Wat natuurlijk nog steeds meer als wat je maximaal kan halen met OnsBrabantNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
230, idd, typefoutje!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Hier in Valkenswaard zijn ze begonnen met het aanleggen van de hoofdpijpen voor de kabels :D.

In Mei hier hopelijk de aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
Denzo schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:43:
Hier in Valkenswaard zijn ze begonnen met het aanleggen van de hoofdpijpen voor de kabels :D.

In Mei hier hopelijk de aansluiting!
Hoop het voor je.
Maar hier in geldrop-mierlo is er ook vertraging. Mede door kabelbreuk en andere zaken.
Kan zijn dat ze ervan geleerd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De planningen voor Valkenswaard en Best staan op de website van OnsBrabantNet.

Dommelen doet men eerst hier in de gemeente Valkenswaard, daarna komt mijn wijk in Valkenswaard aan de beurt :)

Planning Valkenswaard
Planning Best

[ Voor 46% gewijzigd door ik222 op 05-03-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:26
ik222 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:54:

Dommelen doet men eerst hier in de gemeente Valkenswaard, daarna komt mijn wijk in Valkenswaard aan de beurt :)

Planning Valkenswaard
Planning Best
Waarom dommelen eerst? Snap dat niet :')

Jij woont ook in wijk 1?

Ze zijn ondertussen (3e dag vandaag) ook aan de eindhovenseweg aan het graven, richting waalre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik woon in gebied "AP-8", dat is de eerste wijk die ze in Valkenswaard gaan doen na Dommelen.

Die graafwerkzaamheden richting waalre/eindhoven zijn voor de hoofdaanvoer van het signaal uit Eindhoven volgens mij.

Dat ze eerst een kleiner stuk (Dommelen) doen hebben ze in geldrop - mierlo ook gedaan waar ze eerst mierlo hebben gedaan en daarna pas geldrop. Waarom? Geen idee ;)

[ Voor 33% gewijzigd door ik222 op 06-03-2008 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:26
ik222 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 06:49:
Ik woon in gebied "AP-8", dat is de eerste wijk die ze in Valkenswaard gaan doen na Dommelen.
Ah oké
Die graafwerkzaamheden richting waalre/eindhoven zijn voor de hoofdaanvoer van het signaal uit Eindhoven volgens mij.
Ja dat dacht ik ook.. ondertussen zijn (of waren, eergister reed ik er voorbij) ze ook op de heikantstraat bezig.
Dat ze eerst een kleiner stuk (Dommelen) doen hebben ze in geldrop - mierlo ook gedaan waar ze eerst mierlo hebben gedaan en daarna pas geldrop. Waarom? Geen idee ;)
Ja dat vraag ik me af.. :')

Ik betwijfel trouwens of ze het volgens de planning redden, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Ik snel kijken op de map.... hey ik zit in gebied 1 *O*
Denk yes, gaan ze mijn wijk als eerste doen. Dus niet, als 5e -O-
Had ons dan wijk 5 genoemd :+

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hier in Brandevoort ligt de rubber slang inmiddels tot aan de voorgevel.. nog niks gehoord over wanneer ze het aan komen sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Hier hebben ze allemaal bordjes in de tuinen gezet en dingen aan de deur gehangen... Bij mij niet vreemd genoeg, terwijl ik me wel opgegeven heb. :p

/edit
Heb maar een mail gestuurd of die bordjes willekeurig zijn gezet of dat ze mij vergeten zijn.
Zou dat wel jammer vinden, want tjah... 20/1 mbit of 100/100 mbit.. Moeilijke keus. :D

[ Voor 39% gewijzigd door eX0duS op 07-03-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Bigs

ik woon ook in Brandevoort wij zouden pas tussen 28/04/08 – 09/05/08 aangesloten worden.
Vandaag een brief gekregen dat ik op 31 maart al aangesloten ga worden _/-\o_
Ze hebben haast gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
ik222 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:54:

Planning Valkenswaard
Planning Best
En ik woon in Dommelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uploadsnelheid is op mijn pc met vista --> 20 Mbit op www.speedtest.net
nu sluit ik net mijn laptop met xp aan op de router daar is de uploadsnelheid dik 60Mbit
mijn downloadsnelheden zijn wel gelijk (pc-laptop)
hoe krijg ik dat ook in vasta zo snel ?????
heb dualcore processor 2 gig werkgeheugen sata schijven daar kan het toch niet aan liggen ?
heeft iemand dit ook ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:23:
nu sluit ik net mijn laptop met xp aan op de router daar is de uploadsnelheid dik 60Mbit
heb dualcore processor 2 gig werkgeheugen sata schijven daar kan het toch niet aan liggen ?
Speedtest.net is niet betrouwbaar met dit soort snelheden, de enige manier om je snelheid te meten is het uploaden van een groot bestand via ftp maar dan moet je natuurlijk wel over een ftp server besckikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
http://speedtest.onsnetnuenen.nl/

alleen voor onsnetabonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kun je daar ook de upload testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
voor zover ik weet niet. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Molybdenum schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:52:
voor zover ik weet niet. helaas.
Dat is inderdaad meestal het probleem, goede download testen zijn er genoeg maar upload is lastiger met zo'n snelle verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
Upload is redelijk goed hoor.
6 mb/s haalde ik laatst niet te klagen dus :)

Vrijdag maar zelf alles aangesloten.
Anders nog wachten tot 20Maart had ik geen zin meer in.
Werkt goed alleen telefoon moet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Het modem hangt hier inmiddels ook al aan de muur :). Volgende week wordt alles aangesloten en ingesteld door de monteur. Meteen maar een nieuwe router aangeschaft voor de 100mbit verbinding. De D-Link DIR-655. Ik ben overigens zeer te spreken over het feit dat OBN een goede nieuwsserver heeft, waarbij de retentie op 50+ dagen zit, en je vrijwel alles compleet kunt binnenhalen (GigaNews) dus ben benieuwd. Alleen jammer van de snelheidslimiet die op 250Kb/s zit. Maar goed, ik ben allang blij dat ze het aanbieden. ;)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Vorige week aangesloten, Download is ok, maar de upload komt niet echt vooruit. 700 kb/s hoogst haalbare. Ook connecten met ftp servers duurt lang... beetje teleurstellend.

(maak gebruik van de Dir-655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Wat voor downloadsnelheid haal je dan i.c.m. de DIR-655 als ik vragen mag?

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Dukeh schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:36:
Mijn record is 10.5 MB/s wireless met WPA encriptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2023
Sinds vorige week heb ik ook 100/100 brabant net alleen met mijn oude router maar 3.4mb/s (draytek vigor 2900) dus ik heb hem vandaag ook besteld.

Zal over 2 a 3 dagen even posten wat mijn snelheids resultaten zijn bij het binnehalen van een onsbrabant net server

[ Voor 16% gewijzigd door LSosa900 op 10-03-2008 22:43 . Reden: zie dat je hem ook hebt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
9.52 mb...die is dus wel aardig ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Vanmiddag zonder encryptie 11.3 MB/s. Komt al aardig in de buurt van de 11.7 MB/s die ik haalde door de kabel direct aan de vezelmodem te hangen. :)

D-Link DIR-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Molybdenum schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:00:
Vanmiddag zonder encryptie 11.3 MB/s. Komt al aardig in de buurt van de 11.7 MB/s die ik haalde door de kabel direct aan de vezelmodem te hangen. :)

D-Link DIR-655
Dat betekent dus dat je bedraad aam de D-link waarchijnlijk gewoon de volle snelheid haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Jazeker, op papier heeft de dir-655 ook wan-lan snelheid van 230 Mbs (zie iets verder terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Weet ik, heb dat overzicht van smallnetbuilder al eens helemaal bekeken. Maar ik kan eigenlijk geen betere router vinden als deze, en 130 euro voor een router die zelfs meer kan dan de volledige 100 Mbit van OnsBrabantNet vind ik ook een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Ik weet niet of ik het hier al had gemeld, maar de windows drivers die bij de client kaart worden geleverd (ik heb de D-Link DWA-547 pci) gaven bij mij ernstige problemen. Na een windows update waar windows nieuwere drivers had gedownload werkte alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:03:
He Bigs

ik woon ook in Brandevoort wij zouden pas tussen 28/04/08 – 09/05/08 aangesloten worden.
Vandaag een brief gekregen dat ik op 31 maart al aangesloten ga worden _/-\o_
Ze hebben haast gekregen?
18 maart hier :D Nu snel een router uitzoeken. Denk dat het de DIR-655 wordt, alhoewel ik liever een router zou willen hebben waar ik een harddisk aan kan hangen. Nog ff zoeken dus :) Wil in ieder geval niet veel meer uitgeven dan een DIR-655 kost. Misschien wordt het een Airport Extreme.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 11-03-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2023
LSosa900 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:40:
[...]

Sinds vorige week heb ik ook 100/100 brabant net alleen met mijn oude router maar 3.4mb/s (draytek vigor 2900) dus ik heb hem vandaag ook besteld.

Zal over 2 a 3 dagen even posten wat mijn snelheids resultaten zijn bij het binnehalen van een onsbrabant net server
Even terug komend op dit bericht van gister, heb vanmiddag de dir-655 opgehaald en haal snelheden van 11,7 maar gemiddeld 11,3mb/s via XSNews (nieuwsgroepen)

*effe stoer doen!
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/769/downloadspeedbq7.jpg
By lsosa at 2008-03-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
nice! dat betekent dat de router de snelheid evenaart die ik ook haal als ik de kabel direct aan de modem hang. :)

ik had deze test nog niet gedaan. nieuwsgroepen zijn wel goed om dl-snelheid te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LSosa900 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:17:
[...]

Even terug komend op dit bericht van gister, heb vanmiddag de dir-655 opgehaald en haal snelheden van 11,7 maar gemiddeld 11,3mb/s via XSNews (nieuwsgroepen)

*effe stoer doen!
[afbeelding]
By lsosa at 2008-03-11
Dan is t netwerk van OnsBrabantNet beter dan dat van OnsNet Eindhoven / OnsNet Nuenen, want daar is mn top piek 11.5 mb/s via http://speedtest.onsneteindhoven.nl/files/1024MByte.bin met een DIR-655 helemaal gefinetuned (dhcp server uit, traffic shaping uit, qos uit, wireless uit, dmz aan, nieuwste firmware 1.11 B39). Voorspel trouwens nog goede zaken voor D-Link nu iedereen een DIR-655 wil :P En slechte zaken voor OnsBrabantNet want die moeten straks een hoop bandbreedte gaan bijkopen waarschijnlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
@Alexander: In Eindhoven haal ik bij vlagen ook 11.7 MB/s hoor, maar de laatste tijd zitten ze te knijpen en zit ik eerder op 8.5 MB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die al zo'n plus tv kastje heeft. Is dat een beetje een leuk apparaat niet te groot bedoel ik. Plaatjes? of typenummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
plus tv is er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:23:
probleem opgelost !!
http://www.speedtest.net/result/245979948.png heb nu bijna 3x zo snelle uploadsnelheid achter mijn router
door die ''ellendige'' vista te verwijderen en XP te installeren !
verder heb ik tune up 2008 gedraaid ( verbeterd de snelheden)
en heb ik deze link uitgevoerd en ge-reboot http://www.techzine.nl/tweaks/410/2/1/0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:15:
[...]

Dan is t netwerk van OnsBrabantNet beter dan dat van OnsNet Eindhoven / OnsNet Nuenen, want daar is mn top piek 11.5 mb/s via http://speedtest.onsneteindhoven.nl/files/1024MByte.bin met een DIR-655 helemaal gefinetuned (dhcp server uit, traffic shaping uit, qos uit, wireless uit, dmz aan, nieuwste firmware 1.11 B39). Voorspel trouwens nog goede zaken voor D-Link nu iedereen een DIR-655 wil :P En slechte zaken voor OnsBrabantNet want die moeten straks een hoop bandbreedte gaan bijkopen waarschijnlijk.
Ik weet van een betrouwbare bron dat er vanaf EduTel naar Amsterdam een uplink van 20Gbit ligt, redundant uitgevoerd. Vanaf EduTel loopt de lijn naar Geldrop/Mierlo over Nuenen en Helmond (Brandevoort). Eindhoven heeft een "eigen lijn" naar EduTel, los van Nuenen.
Met het gebruik van een overboekingsfactor (een x aantal gebruikers krijgt een bepaalde bandbreedte toegewezen) zorgen ze ervoor dat die uplink van 20Gbit niet geheel dichtslibt.

Als jouw top gecapped ligt op 11.5MB/s (ik weet het, we zijn verwend) is er iets mis met jouw aansluiting. Ik woon ook in Nuenen en mijn top ligt wel op 11.7MB/s.
Mijn router is gewoon een mini-atx pc met een Pentium III en PfSense als routersoftware. Werkt perfect en verbruikt om-en-nabij de 50w.

[ Voor 11% gewijzigd door Pingelmonster op 13-03-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingelmonster schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:25:
[...]

Ik weet van een betrouwbare bron dat er vanaf EduTel naar Amsterdam een uplink van 20Gbit ligt, redundant uitgevoerd. Vanaf EduTel loopt de lijn naar Geldrop/Mierlo over Nuenen en Helmond (Brandevoort). Eindhoven heeft een "eigen lijn" naar EduTel, los van Nuenen.
Met het gebruik van een overboekingsfactor (een x aantal gebruikers krijgt een bepaalde bandbreedte toegewezen) zorgen ze ervoor dat die uplink van 20Gbit niet geheel dichtslibt.

Als jouw top gecapped ligt op 11.5MB/s (ik weet het, we zijn verwend) is er iets mis met jouw aansluiting. Ik woon ook in Nuenen en mijn top ligt wel op 11.7MB/s.
Mijn router is gewoon een mini-atx pc met een Pentium III en PfSense als routersoftware. Werkt perfect en verbruikt om-en-nabij de 50w.
En is dat ook van speedtest.onsneteindhoven.nl die 11.7 mb/s ? Of op welke server heb je dat gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net op ongeveer 30 verschillende test servertjes in NL getest. Zowel met 100mb als 1000mb bins en ik haal er max 11.4 uit. Lijn zit direct op PC. Alleen op speedtest.onsneteindhoven haal ik heel ff 11.5 mb/s, maar zakt meteen terug naar 11.4 weer dan.

aan m'n pc kan het ook niet liggen, die heeft een Intel QX6850 Quad Core 3Ghz CPU, 8GB DDR667 en 2x 150GB 10.000rpm raptors in Raid0 waarop een volledig ge-update Windows Vista Ultimate x64 staat. Lijn is aangesloten op een onboard Marvell Yukon PCI-E Gbit Adapter waarbij zowel de receive als send buffers op 512 staan. Bovendien heb ik QoS in Vista verdwijdert bij Eigenschappen van m´n LAN verbinding. UTP kabel is CAT5e (enkele meters lang).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pingelmonster schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:25:
[...]

Volgens mij komt de lijn naar Valkenswaard uit Eindhoven, waar de lijn naar Best vandaan komt weet ik niet.

Dat mensen niet de volledige 100 Mbit halen maar ongeveer 90 Mbit komt volgens mij vooral doordat het breedbandkastje een 100 Mbit netwerk aansluiting heeft. Een 100 Mbit netwerkkaart haalt ook nooit de volledige 100 Mbit namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 14-03-2008 08:37 . Reden: Nog wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:10:
[...]

Volgens mij komt de lijn naar Valkenswaard uit Eindhoven, waar de lijn naar Best vandaan komt weet ik niet.

Dat mensen niet de volledige 100 Mbit halen maar ongeveer 90 Mbit komt volgens mij vooral doordat het breedbandkastje een 100 Mbit netwerk aansluiting heeft. Een 100 Mbit netwerkkaart haalt ook nooit de volledige 100 Mbit namelijk.
Een goeie netwerkkaart (denk aan de Intel PRO-serie) haalt vrijwel altijd 95-100MBit, dat is mijn ervaring iig. Het hangt natuurlijk ook van de rest van je netwerk af (switches en routers) wat voor snelheid er maximaal doorgevoerd kan worden.

Zoals in mijn vorige post gaan er lijntjes vanaf EduTel naar Onsnet Eindhoven. Geldrop/Mierlo en Helmond worden gevoed vanuit Nuenen.
Ik denk haast dat er vanuit EduTel ook aparte lijnen naar Best en Valkenswaard lopen, dat lijkt mij vrij logisch maar het fijne daarvan weet ik niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:35:
[...]
En is dat ook van speedtest.onsneteindhoven.nl die 11.7 mb/s ? Of op welke server heb je dat gehaald?
Vanaf verschillende HTTP-servers haal ik die snelheden. Wat ook nogal ns scheelt is om met bijv DC++ te testen en daarnaast DUMeter te draaien ofzo. Iedere keer weer kom ik op 11,7MB/s uit maximaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Pingelmonster op 14-03-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik ben gisteren aangesloten in Geldrop ;o)

TV zenders lijken wat minder goed van kwaliteit dan voorheen (UPC analoog). Hebben meer mensen daar last van?

Internet zou het het pas in de loop van de dag gaan doen, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Wel vreemd dat dat niet meteen werkt, eerst moet de papieren werkopdracht verwerkt zijn, daarna werkt internet pas. Nu maar hopen dat die werkopdracht vandaag verwerkt wordt, anders zit ik het hele weekend zonder internet.

Weet iemand of OnsBrabantNet binnenkort ook gaat beginnen met digitale tv en HD TV-kanalen? Ik zou eigenlijk best wel Film1 willen hebben en de Olympische Spelen in HD zie ik ook wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:19

Simkin

Bzzzzz

Maandagochtend is mijn modem aangesloten en ik heb tot heden nog geen internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
TV is inderdaad ronduit slecht. UPC vliegt er hier niet uit.
Ik begreep in iedergeval dat ze wel iets aan het signaal gingen doen.

Bij mij is overigen de download geen probleem, maar de upload blijft bij mij behoorlijk achter...max 1 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
MrTGT schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:43:
TV is inderdaad ronduit slecht. UPC vliegt er hier niet uit.
Ik begreep in iedergeval dat ze wel iets aan het signaal gingen doen.

Bij mij is overigen de download geen probleem, maar de upload blijft bij mij behoorlijk achter...max 1 mb
Hier (OnsNet Nuenen) geen problemen met de kwaliteit van TV. Het verschil t.o.v UPC is duidelijk merkbaar. Ik weet wel dat er in Mierlo in het begin wat storingen optraden door de TV-toren die daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pingelmonster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:57:
[...]

Hier (OnsNet Nuenen) geen problemen met de kwaliteit van TV. Het verschil t.o.v UPC is duidelijk merkbaar. Ik weet wel dat er in Mierlo in het begin wat storingen optraden door de TV-toren die daar staat.
Je bedoelt dus dat OnsBrabantnet bij jou beter beeld geeft dan UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:34:
[...]

Je bedoelt dus dat OnsBrabantnet bij jou beter beeld geeft dan UPC?
Zoals aangegeven woon ik in Nuenen, daar heet het OnsNet. Praktisch is het hetzelfde, zelfde internetprovider en televisie-provider...

[ Voor 26% gewijzigd door Pingelmonster op 01-04-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
Pingelmonster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:57:
[...]

Het signaal voor Nuenen en Geldrop wordt door dezelfde leverancier geleverd. Komen van hetzelfde 'kopstation'. Het verschil.... UPC krijgt het signaal rechstreeks vanuit Hilversum met 8mb (dvd kwaliteit is 6-8 mb), OnsNet/OnsBrabantNet krijgt het signaal vanuit de satteliet met 3,5 mb. Duidelijk een verschil. Het probleem ligt bij de bron niet aan het netwerk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
MrTGT schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:30:
[...]

Het signaal voor Nuenen en Geldrop wordt door dezelfde leverancier geleverd. Komen van hetzelfde 'kopstation'. Het verschil.... UPC krijgt het signaal rechstreeks vanuit Hilversum met 8mb (dvd kwaliteit is 6-8 mb), OnsNet/OnsBrabantNet krijgt het signaal vanuit de satteliet met 3,5 mb. Duidelijk een verschil. Het probleem ligt bij de bron niet aan het netwerk zelf.
Jep maar van de andere kant heeft glasvezel wel minder last van storingen die optreden ondeweg van die bron naar jou meterkast dus dat zou het (in ieder geval gedeeltelijk) moeten compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
MrTGT schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:30:
[...]
Als dat zo was dan zouden wij hier net zo'n matige beeldkwaliteit hebben als dat het geval is bij OnsBrabantNet. Hoe het technisch gezien precies zit weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat wij hier niet hoeven te klagen over de beeldkwaliteit.
In het begin zijn er wel wat problemen geweest met de kwaliteit van o.a. SBS6 maar dat is nu allemaal opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door Pingelmonster op 14-03-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad in Geldrop - Mierlo heeft men problemen door een zendmast voor digitenne, men probeert dat op te lossen door zenders op andere frequenties te zetten.

Overigens kun je voor de kwaliteit van je beeld zelf ook veel doen (vooral om die storing tegen te gaan), zorg in ieder geval voor een goede (afgeschermde) binnenhuisinstallatie. Dus geen standaard bouwmarkt kabels / splitters / koppelstukjes ed.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 14-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Simkin schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:41:
Maandagochtend is mijn modem aangesloten en ik heb tot heden nog geen internet ;)
Oplevering van je verbinding duurt 5 werkdagen, dus nog ff geduld... :)

Zijn er hier mensen die problemen hebben met PPTP verbindingen van / naar UPC hosts?
Sinds de switch van Xs4all naar OBN heb ik hier last van en heb verschillende dingen geprobeerd (3 verschillende routers, DMZ).

Rare is dat het soms wel werkt, maar meestal niet... :+

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Idd.. interferentie van die zendmast lijkt mij toch vooral een gevalletje binnenhuisinstallatie. Ik kan me niet voorstellen dat die OBN kast zo slecht is afgeschremd dat hij daar gevoelig voor is eigenlijk.

OBN gebruikt natuurlijk een andere frequentieindeling dan UPC, waardoor interferentieproblemen bij sommige mensen misschien nu pas naar boven komen (omdat ze eerst nooit naar zenders met interferentieproblemen keken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:19

Simkin

Bzzzzz

Whee-hoo, eindelijk glas.

Even de statistieken:
Down haal ik 6.7 mb/s achter een Linksys wrt350N
Getest met http://speedtest.onsbrabantnet.nl/
QoS reserve op 0

Duidelijk nog genoeg te tweaken als ik de andere snelheden hier lees 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
ik222 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Jep maar van de andere kant heeft glasvezel wel minder last van storingen die optreden ondeweg van die bron naar jou meterkast dus dat zou het (in ieder geval gedeeltelijk) moeten compenseren.
Zo slecht is het UPC netwerk niet hoor :-) Als je Digitaal kijkt via UPC dan mag er geen zeker verschil zijn. Overigens wel de opmerking plaatsen dat je het verschil pas ziet op een LCD of Plasma op een gewone CRT zie je het verschil tussen die 3,5 mb en 8 mb niet echt.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.