Je naam is al even cool als je taalgebruik! @ Dannywaus dus
Chapeau, drink er vanavond nog maar een lekkere br33z4h op!
Chapeau, drink er vanavond nog maar een lekkere br33z4h op!
[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 21-03-2007 14:42 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 21-03-2007 14:42 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 14:51 ]
Hmmmmz. In catform aggro pakken, dan doe je iets verkeerdRayden schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:35:
Ik heb KTM wel maar ik kijk er zelden naar, enige keer dat ik hem een beetje gebruikt was, was in black moras. en dat was toen ik in catform was, aangezien je daar zo snel mogelijke de mobs will killen kan het zijn dat ik net ff over de tank agro heen kwam.
Denk dat hier de reden ligt. Ik heb altijd liever iemand die tot het uiterste gaat, maar liever niet dat er onnodige wipes nodig zijn. Ik speel voor mijn lol en mijn tijd is beperkt. Geen zin om extra te moeten farmen omdat iemand net over die grens ging als dat voorkomen had kunnen worden met een tool als KTM.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:40:
Als ik zou moeten kiezen tussen dps-ers die tot de rand en er soms overheen gaan en dps-ers die altijd maar tot 80% gaan, kies ik echt voor de eerste. Dat blijft natuurlijk een keuze die je maakt, maar dan moet je ook niet gaan meuten als je een avond lang loopt te wipen.
denk ook niet dat je hem zo serieus moet nemen, overigens heeft hij wel gelijk met het "kleuter" gehalte aan de alliance kant, feit is gewoon dat veel jonge spelers alliance kant spelenRaseriaN schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:40:
[...]
Jonge? Sjongejonge... brute taal, icm met je 'kleuter alliance' zegt het heel wat.
Reageer gewoon wat subtieler op andere mensen en mensen met andere meningen.
En laat dat Alliance ftl, Horde ftw gedoe nou allemaal, iedereen heeft zo zn eigen kant en elke realm is totaal anders wat dat betreft... op Frostmane was Alliance > Horde qua raidingprogress... dus ach
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 14:52 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
QFTW!!rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:44:
Oh, en kan dat haantjesgedrag weer ophouden? Tof doen in een WoW topic is vrij kansloos.
Ook lang niet allemaal. Enige wat ik gebruik waar ik daadwerkelijk voordeel bij heb als healer zijnde is Grid. Puur een raidframe maar wel één waarbij ik door een rood blokje zie wie getarget is door een mob en wie dus waarschijnlijk healing nodig gaat hebben. Bij Aran is dat meesterlijk, heal landt daar echt een fractie na de eerste AM. Verder geen mod die overhealing tegengaat (heal annuleren anyone?) of een lagere rank cast. (tank 3k health tekort, rank 5 wordt gecast, tank krijgt 3k hit en staat na je cast alsnog op -3k) Meeste addons die ik gebruik zijn voor het gemak (Wardrobe, Atlasloot), voor informatie (FuBar, SW Stats) of voor m'n UI. (Bartender, AGUF, etc) Heck, enige macro die ik gebruik is om te mounten en een buffmod heb ik ook niet.morpheus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:02:
Ik ben geen healer. Maar healers gebruiken bij mijn weten addons die overhealing helpen tegengaan. De beslissing ligt nog steeds bij de healer, hij krijgt enkel informatie.
Trollpoging: 2/10Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:23:
[...]
Nou lekker zooitje dan !
Voor zover ik weet gebruikt vrijwel ELKE guild op onze server KTM...
Ik weet niet hoe dat aan de kleuter (Alliance) kant eraan toe gaat, maarja die gasten bakken er toch nix van !
Verwijderd
Ach ja, het blijft een keuze die je maakt en het blijft een leuke discussie om te voeren natuurlijk.morpheus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:48:
[...]
Denk dat hier de reden ligt. Ik heb altijd liever iemand die tot het uiterste gaat, maar liever niet dat er onnodige wipes nodig zijn. Ik speel voor mijn lol en mijn tijd is beperkt.
Verwijderd
Ik garandeer je dat DPS'ers met KTM meer op het randje kunnen spelen als DPS'ers zonder. Maar dan zonder wipes. Maar dat spreekt voor zich lijkt mij? Daar is KTM tenslotte voor.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:40:
Als ik zou moeten kiezen tussen dps-ers die tot de rand en er soms overheen gaan en dps-ers die altijd maar tot 80% gaan, kies ik echt voor de eerste. Dat blijft natuurlijk een keuze die je maakt, maar dan moet je ook niet gaan meuten als je een avond lang loopt te wipen.
Daar was volgens mij een macro voor ipv een addon.morpheus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:02:
Ik ben geen healer. Maar healers gebruiken bij mijn weten addons die overhealing helpen tegengaan. De beslissing ligt nog steeds bij de healer, hij krijgt enkel informatie.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Cen I joinz ur guild plxxx cus ur so leet!111. Die raidleaders van jullie zijn echt niet goed wijs.Liasis schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:34:
[...]
Kortom, in onze guild zou je het niet naar de zin hebben. Want ja KTM is verplicht en er word op gecontroleerd. En of je nou een healer/dps-er of tank bent, iedereen heeft het. Want wipen omdat de holy priest helemaal losgaat in het begin om zijn tank te redden en daardoor zelf doodgaat waardoor je alsnog wipet is bij ons niet iets wat we leuk vinden. Meer tellertjes zijn misschien niet altijd even leuk, maar zorgt er zeker niet voor dat je minder skill moet hebben (sterker nog, je moet op meer dingen letten ipv op je intuitie afgaan) en zorgt gewoon dat je andere mensen niet met onnodige repaircosts opzadelt. En als je het niet voor jezelf gebruikt, dan is het altijd nog handig voor een ander. De raidleider bijvoorbeeld die ziet dat je 5x achter elkaar de healing aggro pakt omdat je geen vertrouwen hebt in de andere healers....
[ Voor 10% gewijzigd door mdmeijer op 21-03-2007 15:02 ]
Paling Terran & Shaman
Verwijderd
Oh, uiteraard! Maar het lijkt mij juist de kunst dat zónder KTM te doen!Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:58:
[...]
Ik garandeer je dat DPS'ers met KTM meer op het randje kunnen spelen als DPS'ers zonder. Maar dan zonder wipes. Maar dat spreekt voor zich lijkt mij? Daar is KTM tenslotte voor.
Verwijderd
Hè, zijn we toch de middag weer doorgekomen.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:39:
Verbaas me er toch telkens weer over dat zoveel mensen die threat meter gebruiken, dan haal je toch élke uitdaging uit het spel weg? Als je zo'n ding nodig hebt, kan je dan niet beter leren spelen of wat anders gaan doen?
effe de boel wakker schudden
Verwijderd
Blind de snelweg oversteken is een stuk knapper als normaal, maar of het slim is is een tweedeVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:00:
[...]
Oh, uiteraard! Maar het lijkt mij juist de kunst dat zónder KTM te doen!
Verwijderd
Mwoah, Vael vergelijken met de A16 is misschien wat ambitieus.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:03:
[...]
Blind de snelweg oversteken is een stuk knapper als normaal, maar of het slim is is een tweede
Je hebt een geen PM.thanks voor die webstats link btwDie kende ik nog niet!
Verwijderd
Je bedoelt dat het voor hen geen spel meer is, maar werk?rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:06:
Wat zo jammer is dat de ware highend guilds niet meer spelen, maar werken.
Denk dat ik dan denk dat ik destijds een leuke hobby had en dat ik blij ben dat ik het niet al te serieus heb genomen. Voor mij geldt nog altijd RL > WoW.Als je nou over 5 jaar jezelf terugleest op zo'n forum, zou je dan niet vinden dat je way to far bent gegaan in iets wat nog steeds te definieren valt als spel?
Eigenlijk natuurlijk wel grappig dat je in een spel een hulpmiddel gebruikt om te zien wie de boss getarget heeft. Hoezo hulp? Je begint al te healen voor er damage isExitium schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:54:
[...]
Ook lang niet allemaal. Enige wat ik gebruik waar ik daadwerkelijk voordeel bij heb als healer zijnde is Grid. Puur een raidframe maar wel één waarbij ik door een rood blokje zie wie getarget is door een mob en wie dus waarschijnlijk healing nodig gaat hebben.
Verwijderd
Yes I lolled!Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:05:
Mwoah, Vael vergelijken met de A16 is misschien wat ambitieus.
De verplichtingen in sommige high-end guilds hebben meer weg van een baan dan van een hobby jaVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:09:
[...]
Je bedoelt dat het voor hen geen spel meer is, maar werk?
[...]
Denk dat ik dan denk dat ik destijds een leuke hobby had en dat ik blij ben dat ik het niet al te serieus heb genomen. Voor mij geldt nog altijd RL > WoW.
dat is dus niet Nihilum, want ze zijn HordeVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:48:
[...]
Nou, hij staat op hun site en ik ben er dus blind vanuit gegaan dat 'ie ook van één van hen is. Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Timers zijn GotWood wat je op de Wowace site kan halenVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:57:
[...]
Hoet heet die timer van die totems hiero? Ik heb zelf totemtimer maar daar zie je de duration niet in seconden.
En die GRID mod is dat veel tijd om die goed in te stellen of lukt dat wel in een half uurtje?
Als healende druid moet ik zeggen dat je aan het begin van het gevecht het een en ander best kan verneuken. Regrowth crit + nature's swiftness + grootste healing touch + rejuv +swiftmend in 5 seconden kan je behoorlijke aggroproblemen opleveren. Dat je dan panisch aan het healen bent, das weer een ander verhaalmorpheus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:09:
[...]
Eigenlijk natuurlijk wel grappig dat je in een spel een hulpmiddel gebruikt om te zien wie de boss getarget heeft. Hoezo hulp? Je begint al te healen voor er damage is
Verder vraag ik me af hoeveel healers hier die mening hebben dat ze liever geen KTM gebruiken en hoeveel DPS. Een healer zal nooit zovaak als een DPS'er die agrogrens opzoeken
Ach, discussie hierover is voor mij wel af zoals ik eerder al zei.
Verwijderd
Tja, er zullen zoveel redenen zijn waarom mensen dat doen. Wellicht de behoefte om enig aanzien te krijgen, ook al is het van een online gemeenschap. Of ergens in willen/kunnen uitmunten waar je dat in het "echte" leven om welke reden dan ook niet kunt. Het gevoel hebben dat je ergens heel goed in bent, kan ervoor zorgen dat je daar steeds verder in gezogen wordt tot je op een gegeven moment inderdaad 7 dagen per week van 17:00 tot 0:00 bezig bent. Been there, done that. Alleen niet met WoW.rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:13:
[...]
De verplichtingen in sommige high-end guilds hebben meer weg van een baan dan van een hobby ja
|{ brrr }] |
Klopt, maar is in principe hetzelfde als MTT's target. Alleen moet de tank daar een mob geselecteerd hebben (maakt het lastiger op trash) en laat deze het bij de getargette player op z'n raidframe zien in plaats van in een apart window. Klein voordeel dus.morpheus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:09:
[...]
Eigenlijk natuurlijk wel grappig dat je in een spel een hulpmiddel gebruikt om te zien wie de boss getarget heeft. Hoezo hulp? Je begint al te healen voor er damage is
Verder vraag ik me af hoeveel healers hier die mening hebben dat ze liever geen KTM gebruiken en hoeveel DPS. Een healer zal nooit zovaak als een DPS'er die agrogrens opzoeken
Ach, discussie hierover is voor mij wel af zoals ik eerder al zei.
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:39 ]
Als je het zo stelt (ik kan me er wel iets bij voorstellen) is dat toch eigenlijk best triest. En daarmee wil ik niet zeggen kansloos, dom of debiel (leef en laten leven), maar triest. Jammer dat mensen, die ongetwijfeld toch capaciteiten hebben, die capaciteiten liever inzetten in een wereld die hen uiteindelijk niks zal opleveren. Wellicht een makkelijke uitvlucht ook.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:17:
[...]
Tja, er zullen zoveel redenen zijn waarom mensen dat doen. Wellicht de behoefte om enig aanzien te krijgen, ook al is het van een online gemeenschap. Of ergens in willen/kunnen uitmunten waar je dat in het "echte" leven om welke reden dan ook niet kunt. Het gevoel hebben dat je ergens heel goed in bent, kan ervoor zorgen dat je daar steeds verder in gezogen wordt tot je op een gegeven moment inderdaad 7 dagen per week van 17:00 tot 0:00 bezig bent. Been there, done that. Alleen niet met WoW.
Verwijderd
Zonder het hele sociale aspect, zou ik het volgens mij niet eens spelen. Ik heb ook Guild Wars gespeeld, maar dat vond ik sociaal gezien niet zo geweldig als World of Warcraft. Nou ben ik misschien ook enorm verwend doordat ik dat eerst gespeeld heb. Ik sluit niks uit.Exitium schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:09:
Sociale aspect in WoW is sowieso veel groter dan veel mensen zich beseffen, met name mensen die de game zelf niet spelen. Leuke is dat als ze je dan bezig zien in een party, chattend en op Teamspeak, ze eigenlijk altijd aangeven dat ze het niet zo verwacht hadden. Veel mensen denken dat gamers zich nog altijd compleet afsluiten van de buitenwereld terwijl dat met de invoering van MMO's erg meevalt.
Mwa. Ik vind het sociale aspect ook leuk, maar ik hou het strikt gescheiden van RL. Ik zal nooit naar een guildmeeting gaan bijvoorbeeld. En daarnaast vind ik een biertje drinken in de stad met vrienden ook niet te vergelijken met het sociale gebeuren in WoW. Een beetje lam lullen over vrouwen is een stuk leuker als er daar ook wat van rondlopenVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:22:
Zonder het hele sociale aspect, zou ik het volgens mij niet eens spelen. Ik heb ook Guild Wars gespeeld, maar dat vond ik sociaal gezien niet zo geweldig als World of Warcraft. Nou ben ik misschien ook enorm verwend doordat ik dat eerst gespeeld heb. Ik sluit niks uit.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:39 ]
https://niels.nu
Verwijderd
Onzin. Ik ken heel veel mensen die dag in dag uit met ziel en zaligheid voor een amateur voetbalclub bezig zijn. Prof zullen ze nooit meer worden, daar zijn ze te oud voor maar ze doen dit omdat ze het leuk vinden. Dit heeft niets met triest zijn of een uitvlucht te maken, maar met.... PLEZIER.rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:21:
[...]
Als je het zo stelt (ik kan me er wel iets bij voorstellen) is dat toch eigenlijk best triest. En daarmee wil ik niet zeggen kansloos, dom of debiel (leef en laten leven), maar triest. Jammer dat mensen, die ongetwijfeld toch capaciteiten hebben, die capaciteiten liever inzetten in een wereld die hen uiteindelijk niks zal opleveren. Wellicht een makkelijke uitvlucht ook.
De eerste 15sec van een combat is puur gevoel en zal niet zo snel veranderen. In die eerste fase ben je zo druk bezig jezelf te positioneren dat KTM echt totaal niet gebruikt wordt. KTM komt in beeld als je een steady situatie hebt. Juist steady situaties die door een sullige overagro whipe verpest worden komen je snel de strot uit.rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:15:
[...]
Als healende druid moet ik zeggen dat je aan het begin van het gevecht het een en ander best kan verneuken. Regrowth crit + nature's swiftness + grootste healing touch + rejuv +swiftmend in 5 seconden kan je behoorlijke aggroproblemen opleveren. Dat je dan panisch aan het healen bent, das weer een ander verhaal
Verwijderd
Tuurlijk is dat triest, helemaal mee eens. Kan me aan scala aan redenen voorstellen, variërend van heftig stotteren tot aan een gebrek aan motivatie/discipline. Maar triest is het zeker.rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:21:
[...]
Jammer dat mensen, die ongetwijfeld toch capaciteiten hebben, die capaciteiten liever inzetten in een wereld die hen uiteindelijk niks zal opleveren. Wellicht een makkelijke uitvlucht ook.
Jaaa, maar op de voetbalclub komt er ook echt iets uit je handen en ben je daadwerkelijk met iets bezig. Warcraft is een computerspelletje, ik zie toch wel degelijk een groot verschil.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:24:
[...]
Onzin. Ik ken heel veel mensen die dag in dag uit met ziel en zaligheid voor een amateur voetbalclub bezig zijn. Prof zullen ze nooit meer worden, daar zijn ze te oud voor maar ze doen dit omdat ze het leuk vinden. Dit heeft niets met triest zijn of een uitvlucht te maken, maar met.... PLEZIER.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:27 ]
Absoluut! Alleen die mensen zetten hun capaciteiten wel in "in de echte wereld". En daar zit imo toch nog steeds een verschil in.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:24:
[...]
Onzin. Ik ken heel veel mensen die dag in dag uit met ziel en zaligheid voor een amateur voetbalclub bezig zijn. Prof zullen ze nooit meer worden, daar zijn ze te oud voor maar ze doen dit omdat ze het leuk vinden. Dit heeft niets met triest zijn of een uitvlucht te maken, maar met.... PLEZIER.
Overaggro door healen in een steady situatie? Ik moet het nog tegenkomen, maar aan high end encounters ben ik in TBC dan ook nog helemaal niet toegekomen dus wellicht liggen de zaken dara andersmorpheus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:24:
[...]
De eerste 15sec van een combat is puur gevoel en zal niet zo snel veranderen. In die eerste fase ben je zo druk bezig jezelf te positioneren dat KTM echt totaal niet gebruikt wordt. KTM komt in beeld als je een steady situatie hebt. Juist steady situaties die door een sullige overagro whipe verpest worden komen je snel de strot uit.
Dat klopt. Vooral die nub shaman.Cen I joinz ur guild plxxx cus ur so leet!111. Die raidleaders van jullie zijn echt niet goed wijs.
Als je zonder KTM maximaal DPS haalt dan heb je of onwijs veel geluk, of je kan heel heel goed je combatlog met je hersenen parsen en doorrekenen. Nou vind ik het op zich best leuk hoor en geloof ook echt wel dat je bosses om krijgt als je geen KTM hebt, maar ik geloof er niets van dat je altijd het maximale uit je class haalt. En dat op zich is geen vereiste ofzo, maar als je het hebt om boss fights gemakkelijker te maken dan is onder andere het maximaliseren van je DPS binnen alle mogelijke grenzen, waaronder de threat. Het voornaamste probleem is ook dat bij een heel groot aantal boss encounters je tegenwoordig geen of nauwelijks aggro mag pullen omdat het al meteen kan leiden tot doden. Als je het over de huidige raidcontent hebt dan praat je dan gewoon over een onnodige wipe. En natuurlijk, je kan ook per definitie voorzichtig zijn, en daardoor geen aggro trekken als de tank zijn werk goed doet, maar dat zet weer druk op je healers en tanks. Die moeten het langer volhouden omdat de DPS niet maximaal presteerd. Ik ben ook de laatste die zegt dat je het moet gebruiken, ik vind alleen het argument dat het veel beter/stoerder is zonder een threatmeter niet opgaan. Het is ook in strijd met je doelstelling binnen een raid. Je wilt tenslotte bosses omleggen, je komt daar niet om aan te tonen hoe goed je damage kan doen, zonder threat te krijgen zonder hulpmiddelen. Toch?Oh, uiteraard! Maar het lijkt mij juist de kunst dat zónder KTM te doen!
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Ik denk dat er een beetje een onderscheid is tussen mensen die minder sociaal begaafd zijn, en die behoeftes dan gaan botvieren in een online spel, en mensen die het toch meer gewoon als hobby zien, iets om je tijd mee te verdoen.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:25:
Tuurlijk is dat triest, helemaal mee eens. Kan me aan scala aan redenen voorstellen, variërend van heftig stotteren tot aan een gebrek aan motivatie/discipline. Maar triest is het zeker.
Denk overigens dat het voor een heeele hoop mensen ook een uitvlucht uit het echte leven, meer dan je denkt volgens mij.
Ik vind het wel een interessante discussie. Beter dan geneuzel over guilds en UIsJaaa, maar op de voetbalclub komt er ook echt iets uit je handen en ben je daadwerkelijk met iets bezig. Warcraft is een computerspelletje, ik zie toch wel degelijk een groot verschil.
(jullie zijn straks van me af hoor, ben vroeg weg)
SighVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:17:
[...]
Tja, er zullen zoveel redenen zijn waarom mensen dat doen. Wellicht de behoefte om enig aanzien te krijgen, ook al is het van een online gemeenschap. Of ergens in willen/kunnen uitmunten waar je dat in het "echte" leven om welke reden dan ook niet kunt. Het gevoel hebben dat je ergens heel goed in bent, kan ervoor zorgen dat je daar steeds verder in gezogen wordt tot je op een gegeven moment inderdaad 7 dagen per week van 17:00 tot 0:00 bezig bent. Been there, done that. Alleen niet met WoW.
[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2007 15:38 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Precies, ik heb ook de grootste lol online. Lekker ouwehoeren en met mensen uitdagingen aangaan. Dat is gewoon leuk. 7 dagen per week lijkt me op een gegeven moment wat veel worden, maar soms verlang ik wel eens terug naar m'n studententijd, toen ik dat regelmatig haaldeMrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:33:
[...]
Sigh
Of misschien omdat het gewoon _heel_ erg leuk is!
Waarom wordt er altijd zo verschrikkelijk gezeurt over mensen die dit leuk vinden? Ik begin er zo moe van te worden.
Vind het opzich wel leuk om te zien hoe andere dingen managen met hun (eventuele) RL.Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:31:
Ik vind het wel een interessante discussie. Beter dan geneuzel over guilds en UIsZelf heb ik ook een sport (hockey) als hobby en ben door de week 2-3 avonden op 't veld te vinden, en ben daarnaast (een deel van) m'n zondag kwijt aan de wedstrijd. Maar dit vind ik toch wat 'gezonder' dan jezelf opsluiten op je kamer, als je te weinig met mensen spreekt (en chatten vind ik niet echt tellen, non-verbale communicatie is een erg belangrijk aspect wat je niet 'traint' als je chat) zakken je social skills in geloof ik.
Lees mijn post een paar reacties terug, vlak voor deze. Daar vroeg ik mezelf ook al af wie er nu het meest gebruik zou maken van KTM. DPS'ers.rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:29:
[...]
Overaggro door healen in een steady situatie? Ik moet het nog tegenkomen, maar aan high end encounters ben ik in TBC dan ook nog helemaal niet toegekomen dus wellicht liggen de zaken dara anders
Teamspeak/Ventriloals je te weinig met mensen spreekt (en chatten vind ik niet echt tellen, non-verbale communicatie is een erg belangrijk aspect wat je niet 'traint' als je chat) zakken je social skills in geloof ik.
[ Voor 101% gewijzigd door Cyberia404 op 21-03-2007 15:40 ]
Verwijderd
Dat klinkt bekend, in elke hobby ga ik ook wel voor de volle 100%. Bij WoW lukt het me ook om het in de hand te hebben, anders zat ik ook elke avond non-stop te gamen denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:22:
[...]
Zelf ben ik enorm gevoelig voor spelverslavingen (verslavingen in het algemeen misschien ook, maar daarom is het maar goed dat ik geen alcohol lust, geen interesse in 'geestverruimende' drugs heb en sigaretten smerig vind),
Zekers, alleen kiest niet iedereen daar dezelfde hulpmiddelen voor of de meest gemakkelijke weg. Da's een vrije keuze voor iedereen.Liasis schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:30:
[...]
Je wilt tenslotte bosses omleggen, je komt daar niet om aan te tonen hoe goed je damage kan doen, zonder threat te krijgen zonder hulpmiddelen. Toch?
Blijf je wel ademhalen?MrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:33:
[...]
Waarom wordt er altijd zo verschrikkelijk gezeurt over mensen die dit leuk vinden? Ik begin er zo moe van te worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:40 ]
Ik denk dat je pure communicatie/netwerk vaardigheden vrij stil blijven staan als je wereld en doen en laten voornamelijk uit WoW bestaat. Verscheidene zaken mis je toch. Non verbaal is er al een goed voorbeeld van.Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:31:
[...]
Ik denk dat er een beetje een onderscheid is tussen mensen die minder sociaal begaafd zijn, en die behoeftes dan gaan botvieren in een online spel, en mensen die het toch meer gewoon als hobby zien, iets om je tijd mee te verdoen.
[...]
Ik vind het wel een interessante discussie. Beter dan geneuzel over guilds en UIsZelf heb ik ook een sport (hockey) als hobby en ben door de week 2-3 avonden op 't veld te vinden, en ben daarnaast (een deel van) m'n zondag kwijt aan de wedstrijd. Maar dit vind ik toch wat 'gezonder' dan jezelf opsluiten op je kamer, als je te weinig met mensen spreekt (en chatten vind ik niet echt tellen, non-verbale communicatie is een erg belangrijk aspect wat je niet 'traint' als je chat) zakken je social skills in geloof ik.
Verwijderd
Hardcore spelers zijn toch niet per definitie minder sociaal begaafde randdebielen mensen die allerlei behoeftes gaan botvieren in een online spel?Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:31:
Ik denk dat er een beetje een onderscheid is tussen mensen die minder sociaal begaafd zijn, en die behoeftes dan gaan botvieren in een online spel, en mensen die het toch meer gewoon als hobby zien, iets om je tijd mee te verdoen.
Ik ben in het dagelijks leven project manager en dat is 80% ouwehoeren. Ben blij als ik thuis ff mn bek kan houden en chattenHydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:31:
[...]
Doe je een opleiding Psychologie? Heb je in een totale Hardcore End Game PVE raiding guild gezeten? Ken je mensen persoonlijk (en goed) die het doen?Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:38:
Blijf je wel ademhalen?![]()
Ik geloof niet dat mensen, die élke dag 7 uur lang raiden dat doen omdat het zo'n leuk spel is. Dat gaat er bij mij echt niet in, daar moet nog wat anders spelen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ik begrijp dat je geen vriendin meer heb inmiddels?MrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:33:
[...]
Sigh
Mijn ex deed er ook zo moeilijk over (ik _moest_ stoppen, ik heb 1 x in het jaar geraid). De vergelijking die ik maakte was ook volledig onterecht volgens haar. Wat volgens mij dus wel klopt, ik kon wel 2 x in de week voetbal trainen en op zaterdag voetballen, maar ik kon niet 2 x in de week WoW'en om op vrijdag te raiden.
Terwijl het zoveel vergelijkingen heeft, je bent sociaal met een groep bezig iets te doen wat je leuk vindt en je hebt ook nog een doel voor ogen!
Er is verschil tussen mensen die het leuk vinden en mensen die een verplichting voelenMrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:33:
[...]
Sigh
Verwijderd
Jij wel?MrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:
[...]
Doe je een opleiding Psychologie? Heb je in een totale Hardcore End Game PVE raiding guild gezeten? Ken je mensen persoonlijk (en goed) die het doen?
Zo nee? Dan weet je er niets van af.
Mijn ex was is geobsedeerd. Ik heb het dan ook uitgemaakt ik werdt er gek van. Zij snapte niet dat ik ook dingen voor mezelf wou doen en hoezo probeer jij _wel_ tijd vrij te maken? Ik zei toch dat ik in 1 jaar wow maar 1 x een raid had gedaan savonds?BootVluchteling schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:
[...]
ik begrijp dat je geen vriendin meer heb inmiddels?
ik weet niet wat ik zou doen als ik een vriendin had.. ligt aan de situatie en de vrije tijd.
momenteel 0 vrije tijd dus geen WoW ook.. voor een vriendin probeer ik wel tijd te maken..
ennuh, over die topic report, ik doe ook mee
EEKMrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:46:
[...]
Mijn ex was is geobsedeerd. Ik heb het dan ook uitgemaakt ik werdt er gek van. Zij snapte niet dat ik ook dingen voor mezelf wou doen en hoezo probeer jij _wel_ tijd vrij te maken? Ik zei toch dat ik in 1 jaar wow maar 1 x een raid had gedaan savonds?
Ik zit nu in een vrij hardcore guild, we raiden dan wel geen 7 uur achter elkaar etc, maar ken wel mensen persoonlijk die het doen/hebben gedaan. Die hadden de grootste lol met elkaar, dus ja die ken ik wel.
Ik vind dat mensen die niet snappen wat leuk is aan spelletjes en wel GTST kijken heel erg hun mond moeten houden hoorMrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:33:
Mja. 2 vriendinnen terug raide ik ook nog, maar m'n vriendin toen vond het prima dat ik dat deed, en als ik een keer weer draken moest vermoorden kwam ik wat later, vond ze niet erg. Maar ook toen had raiden geen prio, tegen je vriendin zeggen dat je echt een spelletje 'moet' spelen in plaats van met haar iets leuks te doen is killer voor je relatie. Ik zou dat zelf ook slecht trekken.Mijn ex deed er ook zo moeilijk over (ik _moest_ stoppen, ik heb 1 x in het jaar geraid). De vergelijking die ik maakte was ook volledig onterecht volgens haar. Wat volgens mij dus wel klopt, ik kon wel 2 x in de week voetbal trainen en op zaterdag voetballen, maar ik kon niet 2 x in de week WoW'en om op vrijdag te raiden.
Mwoa, ik vind het 'sociaal' bezig zijn nogal meevallen. Je werkt samen naar een doel toe, dus het is wel teamwork, maar da's niet per definitie sociaal. Ik heb een paar hockey teamgenoten waar ik ook niet echt wat mee heb, maar ik hockey d'r wel mee samen. Ik zie mensen met wie ik een spelletje samen speel gewoon niet op die manier. Zou net zo iets zijn als jullie als vrienden te beschouwenTerwijl het zoveel vergelijkingen heeft, je bent sociaal met een groep bezig iets te doen wat je leuk vindt en je hebt ook nog een doel voor ogen!
M'n vriendin neemt aardig wat van m'n wow-tijd in beslag hoor, we hebben ook nog niet zo lang wat (bijna 2 maanden) dus van sleur is nog geen sprake en een avond met haar is gegarandeerde seksRaseriaN schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:36:
Vind het opzich wel leuk om te zien hoe andere dingen managen met hun (eventuele) RL.
Je bent net zoals ik ook vrij actief aan het sporten maar je kan het toch vrij goed combineren met WoW en een vriendin
Sowieso, als je 8 uur per dag werkt heb je al vrij veel sociale contacten en zul je dat dus al goed genoeg trainen, lijkt mij
Werken ja! Niet 8 uur per dag GoTen
Mijn week: maandag vrij, dinsdag dames team trainen, woensdag zelf trainen, donderdag vrij/shoppen, vrijdagavond potje ballen / bier drinken, zaterdagavond de stad in, zondag wedstrijd en eventueel een hockeyfeest. En dan maandag weer bijkomenZelf werk ik 8 uur per dag a 5 dagen in de week, 2 avonden fitnessen en 2 avonden naar school door de weeks, zaterdagochtend fitness en zaterdagavond stappen, zondag bijkomen en evt. andere verplichtingenAchja... druk leven > druk raiden
M'n vorige vriendin was een stuk lekkerder dan m'n huidige (ook lekker, maar die vorige was gewoon perfect kwa figuur), maar ging me op den duur (of nja, binnen een maand) best wel irriteren. Leuke vriendin > lekkere vriendin. Binnen bepaalde 'lekker' ranges natuurlijk, moet het er wel goed op kunnenBootVluchteling schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:48:
tja, nogmaals, ligt beetje aan de situatie.. als ik een lekkere vriendin heb, weet ik daar wel raad mee
[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 21-03-2007 15:51 ]
Verwijderd
Super absoluut een vooruitgang! Had er pre-TBC mijn twijfels over maar het is uitstekend uitgepakt.BootVluchteling schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:47:
mensen, laten we de welles-nietus discussie beeindigen aub.. de sfeer wordt er niet beter op..
ik heb mijn mening geventileerd, anderen ook, accepteer het and move on.. volgend onderwerp..
25man raid systeem is geslaagd.. discussie aub
Verwijderd
Da's 2 uit 3, jij hebt dus ook geen idee.MrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:48:
[...]
Ik zit nu in een vrij hardcore guild, we raiden dan wel geen 7 uur achter elkaar etc, maar ken wel mensen persoonlijk die het doen/hebben gedaan. Die hadden de grootste lol met elkaar, dus ja die ken ik wel.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:53 . Reden: -minder flamerig- ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Het sociale aspect is het deel wat het spel nou eenmaal verslavend maakt. De contacten die je hebt, beetje ouwehoeren met de een of een serieus gesprek met een goeie vriend(in) ingame, het ouwehoeren en doornemen van tactics op TS, gezelligheid in /g, in party zitten met buddies terwijl je op je lvl 5 alt in Teldrassil bent terwijl zij in Nagrand bezig zijn. Zonder al dat zou het hele spel vrij snel door z'n diepgang heen zijn en geen 8 miljoen spelers hebben.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:22:
[...]
Zonder het hele sociale aspect, zou ik het volgens mij niet eens spelen. Ik heb ook Guild Wars gespeeld, maar dat vond ik sociaal gezien niet zo geweldig als World of Warcraft. Nou ben ik misschien ook enorm verwend doordat ik dat eerst gespeeld heb. Ik sluit niks uit.
Hoe dan ook, vind ik het gewoon prachtig om in een spel 'rond te lopen' en daarbij duizenden mensen van over de hele wereld tegen te komen en ermee te praten. En vrijwel iedereen heeft ook nog meer dan genoeg interesses buiten het spel om en dat maakt het soms een soort veredelde IM-client. Voordat ik anderhalf jaar geleden stopte, heb ik een paar avonden gehad dat ik alleen maar inlogde om te kunnen chatten met guildies die een Molten Core run aan het doen waren, terwijl ik zelf ergens in Winterspring op een heuvel zat en keek naar iedereen die voorbij kwam rennen.
...
Vroeger ging de sfeer thuis ook stevig naar de klote: ik kwam op zaterdag en zondag ergens rond drie uur 's middags m'n nest 'ns uitgekropen, pakte ergens wat broodjes vandaan of gooide een pizza in de oven. Op zondag ontbijten we thuis altijd met z'n allen en ik was er dus nooit bij. Eten was 's avonds ook afhankelijk van het raiding schema. Kortom, ik was een klassiek 'geval' die uitsluitend aan het spel voorrang gaf en daarbij vrijwel alle RL zaken verwaarloosde (werk uitgezonderd, want zonder werk geen geld, zonder geld geen World of Warcraft). Maar, nu ren ik een stuk gemakkelijker weg als het etenstijd is of als ik ergens voor gevraagd wordt, zonder dat het vervelend voelt. Soms ben ik wel heel erg dood als ik weer terugkom, maar ach, dat hoort erbij. En toch heb ik nog steeds dezelfde 'immersie' als voorheen – dat was waar het me vooral om ging. Het gevoel dat je 'in' het spel zit.
As said, ik ben net op vakantie geweest naar twee mensen die ik via WoW heb leren kennen. Die beschouw ik als vrienden en zij mij ook. Het is net zo sociaal als je het zelf wil maken.Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:49:
Mwoa, ik vind het 'sociaal' bezig zijn nogal meevallen. Je werkt samen naar een doel toe, dus het is wel teamwork, maar da's niet per definitie sociaal. Ik heb een paar hockey teamgenoten waar ik ook niet echt wat mee heb, maar ik hockey d'r wel mee samen. Ik zie mensen met wie ik een spelletje samen speel gewoon niet op die manier. Zou net zo iets zijn als jullie als vrienden te beschouwen
Leuk, ik zou heel graag wat langer geen heals casten, betekend dat ik uit de 5s regel ben, 350mana regen en geen pots gebruiken. Helaas hebben wij geen tank's met 20k+ healthpoint die even 10s zonder healing kunnen.Liasis schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:34:
[...]
Je doet of alleen 5 mans, of je bent zo onwijs leet dat je de enige healer bent in een raid? Het is dus zeker niet lood om oud ijzer. Als jij hoog in de threat-lijst staat kan je beter stoppen met healen. De tank kan zichzelf wel even redden + je hebt andere healers in een raid. Als dat niet zo is, dan heb je niets aan KTM.
De raidleider bijvoorbeeld die ziet dat je 5x achter elkaar de healing aggro pakt omdat je geen vertrouwen hebt in de andere healers....
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
maandag-vrijdag 5.10 uur de wekker, om 6 uur rijden richting hilversum, 16.00 uur terug richting De Lier, eten, in bad, ff computeren (online poker) 21.00 uur binnenkant oogleden bestuderenHydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:49:
[...]
Mijn week: maandag vrij, dinsdag dames team trainen, woensdag zelf trainen, donderdag vrij/shoppen, vrijdagavond potje ballen / bier drinken, zaterdagavond de stad in, zondag wedstrijd en eventueel een hockeyfeest. En dan maandag weer bijkomenNou, daarbinnen moet dus nog m'n vriendin passen, dus veel tijd overhouden doe ik niet
Soms zou een 4-dagen werkweek wel erg relaxed zijn
Nee, ik vind van niet.BootVluchteling schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:47:
25man raid systeem is geslaagd.. discussie aub
Verwijderd
Welke boss in Karazhan kan je absoluut niet zonder KTM als dps zijnde in Karazhan? Ik speel er op me mage altijd, #1 dps, en nog nooit aggro van bosses. Ik zie echt het nut er niet van aangezien je eigenlijk nooit meer 10minuten lang op een boss kan dpsen want er is altijd wel iets anders wat er bij komt kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:59 ]
Verwijderd
Maar ik wel!MrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:43:
[...]
Doe je een opleiding Psychologie? Heb je in een totale Hardcore End Game PVE raiding guild gezeten? Ken je mensen persoonlijk (en goed) die het doen?
Zo nee? Dan weet je er niets van af.
Het kan leuk beginnen, maar daarna een verplicht nummertje worden; je bent eraan begonnen, dus je wilt het afmaken. Soms is het hilarisch als de hele groep wiped op een boss, maar na een paar keer doordat je de tactics niet onder de knie hebt, wordt het voor velen bijzonder frustrerend. Het is een spel, maar ook spellen kunnen de gemoederen prima hoog op laten lopen, want je speelt -met elkaar- tenslotte. De E-Peen is gewoon een feit, hoewel niet iedereen er even 'serieus' mee omgaat en niet iedereen er gevoelig voor is. Veel raiding guilds doen het in mijn ogen voor 'name and fame'. Je behaalt met de groep een bepaald resultaat wat je vaardigheden binnen het spel onderstreept en omdat humor een belangrijk deel van de sfeer bepaald (ik had altijd enorm veel lol met een van de priests), is het in mijn ogen noodzakelijk dat je tijdens het raiden ook voldoende lol hebt.Ik zou niet weten waarom ze het zouden doen behalve voor plezier, als je iets 7 uren lang achter elkaar doet en je vindt er geen hol aan .. dan doe je dat toch niet? Ik kan me heel goed voorstellen dat ze heel erg trots en blij zijn als ze een server/world kill maken! En al dat gedoe over E-peen enzo is Purple is onzin, tuurlijk is het leuk als er naar je wordt opgekeken (dat is overal zo). Maar ik geloof niet dat de echte Hardcore PVE'ers het daarvoor doen.
Hmm, wel grappig, brengt me op een onderwerp waar ik me wel vaker over heb verbaast: TS. In m'n huidige guild krijgt ik vrij vaak het verzoek op TS te komen omdat 't gezellig is, vind ik eigenlijk helemaal niet. Ik vind chat prima, als ik wil kletsen bel ik wel een vriendExitium schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:52:
Het sociale aspect is het deel wat het spel nou eenmaal verslavend maakt. De contacten die je hebt, beetje ouwehoeren met de een of een serieus gesprek met een goeie vriend(in) ingame, het ouwehoeren en doornemen van tactics op TS, gezelligheid in /g, in party zitten met buddies terwijl je op je lvl 5 alt in Teldrassil bent terwijl zij in Nagrand bezig zijn. Zonder al dat zou het hele spel vrij snel door z'n diepgang heen zijn en geen 8 miljoen spelers hebben.
Dat is precies het gevoel dat ik er bij kreeg. De eerste paar keer in BWL waren geweldig, first kills op bosses zijn enorm tof om mee te maken. Je eerste drops krijgen, etc. Maar op een gegeven moment werd het sleur, en meer een soort baan, maar ik bleef toch dorogaan omdat ik m'n tier 2 set compleet wou hebben. Moest weer MC in voor de pants, mensen ongefocussed omdat het een saaie kutinstance is, wipes op trash, frustraties, etc. Toen ik m'n tier 2 chest kreeg, het laatste item waar ik echt m'n zinnen op gezet had (tier 2 pants had ik maar losgelaten), was opeens de lol van het raiden er compleet vanaf. Undead mage gerolled, en gaan PvPen. Eerst casual, toen enthousiaster omdat ik rank 11 wou halen. Tja, en toen van het een op 't andere moment had ik compleet genoeg van WoW, en ben er 3 maanden mee gekapt.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:57:
Het kan leuk beginnen, maar daarna een verplicht nummertje worden; je bent eraan begonnen, dus je wilt het afmaken. Soms is het hilarisch als de hele groep wiped op een boss, maar na een paar keer doordat je de tactics niet onder de knie hebt, wordt het voor velen bijzonder frustrerend. Het is een spel, maar ook spellen kunnen de gemoederen prima hoog op laten lopen, want je speelt -met elkaar- tenslotte. De E-Peen is gewoon een feit, hoewel niet iedereen er even 'serieus' mee omgaat en niet iedereen er gevoelig voor is. Veel raiding guilds doen het in mijn ogen voor 'name and fame'. Je behaalt met de groep een bepaald resultaat wat je vaardigheden binnen het spel onderstreept en omdat humor een belangrijk deel van de sfeer bepaald (ik had altijd enorm veel lol met een van de priests), is het in mijn ogen noodzakelijk dat je tijdens het raiden ook voldoende lol hebt.
[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 21-03-2007 16:08 ]
Ik woon nu nog bij mijn ouders thuis dus hoef gelukkig niet zoveel te doen, kook af en toe wel. Maar het is idd belangrijk goed voor jezelf en je omgeving te zorgen, als dat wordt genegeerd dan is er een probleem. Ik sla ook wel een raid over om morgen naar 300 te gaan, of om in de lente weer te voetballe of op vrijdat te zuipen en zondag te werken. (maar deze "discussie" gaat niet over mij).Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:49:
[...]
Ik vind dat mensen die niet snappen wat leuk is aan spelletjes en wel GTST kijken heel erg hun mond moeten houden hoorMaar alles is prima, mits in moderatie. Hoeveel ik WoW is compleet afhankelijk van m'n vrije tijd. Ik zit ook wel eens een zaterdag alleen maar te WoW-en, maar het heeft bij mij geen prioriteit over andere leuke dingen. Het heeft voornamelijk prio over dingen zoals een was draaien en m'n huis stofzuigen
Dus jij zou het slecht trekken als je vriendin zij dat ze een keer iets voor haar zelf wou doen? Wat zij leuk vindt om te doen? Als je respect hebt voor elkaar dan weet je dat niet iedereen gelijk is en dat sommigen gewoon ook leuke dingen willen doen zonder hun vriend/in. Tuurlijk is het suf en stom als je na 4 x raiden zegt "sorry schat, kom vanavond niet ik _moet_ raiden". Dat heb ik dan ook nooit gedaan, althans, wel geprobeerd om het 1x te raiden maar ja... ik dwaal af.[...]
Mja. 2 vriendinnen terug raide ik ook nog, maar m'n vriendin toen vond het prima dat ik dat deed, en als ik een keer weer draken moest vermoorden kwam ik wat later, vond ze niet erg. Maar ook toen had raiden geen prio, tegen je vriendin zeggen dat je echt een spelletje 'moet' spelen in plaats van met haar iets leuks te doen is killer voor je relatie. Ik zou dat zelf ook slecht trekken.
Sommige lui uit mijn guild zijn nu IRL vrienden, super aardige mensen en helemaal geen nerds etc. Ik ga zelfs met 1tje naar de Bios morgen (300). Dus ja ik vindt dat als je veel met elkaar praat en om gaat dat je sociaal bezig bent. En sociaal bezig zijn is niet alleen aardig zijn maar ook fatsoenlijk met elkaar om gaan en dat is ook zeker wel nodig, de frustraties kunnen hoog oplopen.Mwoa, ik vind het 'sociaal' bezig zijn nogal meevallen. Je werkt samen naar een doel toe, dus het is wel teamwork, maar da's niet per definitie sociaal. Ik heb een paar hockey teamgenoten waar ik ook niet echt wat mee heb, maar ik hockey d'r wel mee samen. Ik zie mensen met wie ik een spelletje samen speel gewoon niet op die manier. Zou net zo iets zijn als jullie als vrienden te beschouwen
Ik had een relatie van bijna 4 jaar. Wij zaten ook nog niet in een sleur, maar ze was nogal (erg) bezitterig, jaloers etc, erg jammer.M'n vriendin neemt aardig wat van m'n wow-tijd in beslag hoor, we hebben ook nog niet zo lang wat (bijna 2 maanden) dus van sleur is nog geen sprake en een avond met haar is gegarandeerde seks
Eh.. wat?M'n vorige vriendin was een stuk lekkerder dan m'n huidige (ook lekker, maar die vorige was gewoon perfect kwa figuur), maar ging me op den duur (of nja, binnen een maand) best wel irriteren. Leuke vriendin > lekkere vriendin. Binnen bepaalde 'lekker' ranges natuurlijk, moet het er wel goed op kunnen
Kaap schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:01:
Och ik woon samen en werk 40 uur per week. Daarnaast is er het huishouden natuurlijk. Om de week ga ik in het weekend op stap met mijn vriendin en soms 2 avonden ook. Vanwege mijn gezondheid is lichamelijke sport geen optie.
Ik zie WoW als een hobby c.q. tijdverdrijf. Waar mijn vriendin kiest om TV te kijken s'avonds, ga ik WoW spelen. Ik vind TV helemaal niet leuk, nooit echt gevonden ook, behalve voetbalwedstrijden. Mijn vriendin snapte dat in het begin ook niet. Ik denk dat mijn probleem is dat ik na 30 minuten stil zitten/liggen er genoeg van heb en iets wil "doen". In een spelletje ben ik dat gevoel kwijt.
Wat ik altijd humor vind is dat mensen die geen spelletjes spelen TV kijken heel normaal vinden als tijdverdrijf, maar gamen dan weer niet. Vreemd vind ik dat.
Gelukkig begrijpt mijn vriendin na enkele jaren heel goed hoe ik in elkaar zit en geeft ze me die vrijheid. Ik game, zij kijkt TV of doet der eigen ding. Uiteraard roken we tussendoor een cigaretje of kletsen we wat of spelen we met de huisdieren.
Ik zou kunnen zeggen dat ik mischien iets teveel WoW speel, maar ik durf zeker wel te zeggen dat ik een real life heb.
black moras begon ik met ravage op die elite dan een mangle en dan meestal 2 shreds.rodie83 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:42:
[...]
Hmmmmz. In catform aggro pakken, dan doe je iets verkeerd.
Op elke cooldown even cower gebruiken en klaar ben je. Overigens is DPS in catform echt brilliant simpel. Kwestie van welgeteld 3 knoppen: rake, mangle, rip. Met die combinatie kom ik in DPS ongeveer even hoog uit als een rogue (iets minder over heel black morass) en qua ggro heb ik dan echt geen greintje pijn. En daar heb ik KTM echt niet voor nodig, aanvoelen en # sunder armors bekijken werkt ook.
Zat redenen waarom iemand wel kan roken maar geen lichamelijke sport kan beoefenen. Mischien ben ik wel gehandicapt, je weet het niet.
[ Voor 37% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-03-2007 16:08 ]
Er is niets wat je absoluut niet kan zonder KTM. De persoon die eerder zei dat er allerlei andere zaken in gevechten zijn waardoor KTM minder nuttig heeft heeft erg gelijk. Er zijn een stuk minder tank & spank gevechten in Karazhan, dus daar is KTM een stuk minder interessant. Maar neem je Prins Malchazar dan is het 1 punt meer aggro is weglopen bij de tank en shadow nova in je groep. Tel daarbij op dat hij heelveel hp heeft en hij dus om de healing te kunnen halen eigenlijk hard genuked moet worden, is KTM in zo'n gevecht echt heel erg handig.Welke boss in Karazhan kan je absoluut niet zonder KTM als dps zijnde in Karazhan? Ik speel er op me mage altijd, #1 dps, en nog nooit aggro van bosses. Ik zie echt het nut er niet van aangezien je eigenlijk nooit meer 10minuten lang op een boss kan dpsen want er is altijd wel iets anders wat er bij komt kijken.
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
zo mss?BootVluchteling schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:48:
[...]
EEK
tja, nogmaals, ligt beetje aan de situatie.. als ik een lekkere vriendin heb, weet ik daar wel raad raid mee
Oeh! Op de teentjes getrapt? (als je die nog hebt)Kaap schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:05:
[...]
Zat redenen waarom iemand wel kan roken maar geen lichamelijke sport kan beoefenen. Mischien ben ik wel gehandicapt, je weet het niet.
Dus zon stomme reactie kan je beter voor je houden als je de achtergrond niet weet.
M'n oude guild is pas opgesplitst en een aantal mensen hebben bedankt of zijn niet uitgenodigd, mensen die ik al een paar jaar ken. We hebben met een paar van ons een nieuw guildje opgestart waar een deel van die ouwe guild in zit samen met alts van de mensen die er in gezeten hebben en nu in raidguilds zitten. Zit eigenlijk iedere avond op de TS van die guild, tenzij ik moet raiden.Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:02:
Hmm, wel grappig, brengt me op een onderwerp waar ik me wel vaker over heb verbaast: TS. In m'n huidige guild krijgt ik vrij vaak het verzoek op TS te komen omdat 't gezellig is, vind ik eigenlijk helemaal niet. Ik vind chat prima, als ik wil kletsen bel ik wel een vriend
[ Voor 4% gewijzigd door Exitium op 21-03-2007 16:12 ]
Sja dat kan hij niet raden ook. Daarnaast heeft hij niet echt een aanval op je gemaakt. En roken is wetenschappelijk bewezen in ieder geval niet goed voor je gezondheid. Maar goed iedereen moet vooral doen wat hij/zij zelf leuk vind. Dat is het voordeel van het wonen in Nederland enzo. En volgens mij voor de rest best wel offtopic.Kaap schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:05:
[...]
Dus zon stomme reactie kan je beter voor je houden als je de achtergrond niet weet.
In dat geval moet men ook geen TV meer kijken (straling), niet meer achter de PC (RSI) en geen drank meer drinken (leverklachten).Bosmonster schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:10:
[...]
Oeh! Op de teentjes getrapt? (als je die nog hebt)
Ow dus als je gehandicapt bent is roken gezond?
Het minste wat je dan voor je lichaam kunt doen is natuurlijk het niet nog erger maken, maar misschien is dat een gek idee
In ieder geval erg off-topic...
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-03-2007 16:16 ]
Euh, die vind ik een beetje euh...laag.
Ik vind het juist interessant om te zien hoe verschillende mensen WoW 'beleven' en hoe ze ermee omgaan. Dus lul maar een eind weg over je eigen situ hoorMrVegeta schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:02:
Ik woon nu nog bij mijn ouders thuis dus hoef gelukkig niet zoveel te doen, kook af en toe wel. Maar het is idd belangrijk goed voor jezelf en je omgeving te zorgen, als dat wordt genegeerd dan is er een probleem. Ik sla ook wel een raid over om morgen naar 300 te gaan, of om in de lente weer te voetballe of op vrijdat te zuipen en zondag te werken. (maar deze "discussie" gaat niet over mij).
Neenee, helemaal niet. Waar ik op doelde is dat als je vrijdag een raid afgesproken hebt, en je vriendin iets quality-time achtigs wil doen wat alleen dan kan, moet je IMHO niet een prio gaan geven aan een raid. Die is er volgende week ook wel weer. Natuurlijk moet je ruimte hebben voor je eigen dingen, dat is juist iets waar ik heel erg veel behoefte aan heb zelfs. Het ging me er specifiek om dat je je vriendin niet het idee moet geven dat een computerspelletje leuker is dan zij.Dus jij zou het slecht trekken als je vriendin zij dat ze een keer iets voor haar zelf wou doen? Wat zij leuk vindt om te doen? Als je respect hebt voor elkaar dan weet je dat niet iedereen gelijk is en dat sommigen gewoon ook leuke dingen willen doen zonder hun vriend/in. Tuurlijk is het suf en stom als je na 4 x raiden zegt "sorry schat, kom vanavond niet ik _moet_ raiden". Dat heb ik dan ook nooit gedaan, althans, wel geprobeerd om het 1x te raiden maar ja... ik dwaal af.
Hmm, grappigSommige lui uit mijn guild zijn nu IRL vrienden, super aardige mensen en helemaal geen nerds etc. Ik ga zelfs met 1tje naar de Bios morgen (300). Dus ja ik vindt dat als je veel met elkaar praat en om gaat dat je sociaal bezig bent. En sociaal bezig zijn is niet alleen aardig zijn maar ook fatsoenlijk met elkaar om gaan en dat is ook zeker wel nodig, de frustraties kunnen hoog oplopen.
Ik heb een relatie gehad van 2 jaar dat om die regen uitgegaan is, en toen speelde ik nog nieteens WoWIk had een relatie van bijna 4 jaar. Wij zaten ook nog niet in een sleur, maar ze was nogal (erg) bezitterig, jaloers etc, erg jammer.
Even een gedeeltelijke quote.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:57:
[...]
Maar ik wel!
Veel raiding guilds doen het in mijn ogen voor 'name and fame'. Je behaalt met de groep een bepaald resultaat wat je vaardigheden binnen het spel onderstreept
[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 21-03-2007 16:22 ]
persoonlijk vind ik KTM teveel van het spel wegnemen, aggrolists zijn nu eenmaal een van de essenties van wow. net zoals die healing addons (main is een priest) zal elke class wel addons hebben die ervoor zorgt dat je minder intuitie nodig hebt voor het spelen van je class, en dat vind ik gewoon jammer.Liasis schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:07:
[...]
Er is niets wat je absoluut niet kan zonder KTM. De persoon die eerder zei dat er allerlei andere zaken in gevechten zijn waardoor KTM minder nuttig heeft heeft erg gelijk. Er zijn een stuk minder tank & spank gevechten in Karazhan, dus daar is KTM een stuk minder interessant. Maar neem je Prins Malchazar dan is het 1 punt meer aggro is weglopen bij de tank en shadow nova in je groep. Tel daarbij op dat hij heelveel hp heeft en hij dus om de healing te kunnen halen eigenlijk hard genuked moet worden, is KTM in zo'n gevecht echt heel erg handig.
BTW, kent iemand Nederlandse Horde guilds buiten Trollbane? Zit hier iemand in zo'n guild toevallig?
Speltip 1: laat je niet te snel kennenKaap schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:05:
[...]
Vanaf het moment dat ik thuis kom van werk en ik heb gegeten ga ik op vent. Gewoon Ouwehoeren en dat gaat de hele avond door.Hydra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:02:
[...]
Hmm, wel grappig, brengt me op een onderwerp waar ik me wel vaker over heb verbaast: TS. In m'n huidige guild krijgt ik vrij vaak het verzoek op TS te komen omdat 't gezellig is, vind ik eigenlijk helemaal niet. Ik vind chat prima, als ik wil kletsen bel ik wel een vriend
Ik vind dat mensen die zeuren over "walls of text" misschien eens wat minder moeten gamen en wat meer boeken moeten lezensbmuc schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:33:
*wall of text crits you for 95634 dmg
|{ brrr }] |
Inderdaad ja, dat is erg jammer.Yellow|A schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:48:
Het is sowieso nu nog 10man raids met saved to instance waardoor je dus meerdere "groepjes" in je guild krijgt waar het vroegah' nog allemaal een geheel was. Je was toen guild X. Nu ben je Guild X group Y.
Bijkomend nadeel van de 10-man zooi is het gebrek aan vraag naar DPS. Waar in een 40-man raid er gelijke plek was voor iedere class, is het nu 5 man voor tank/healers en overige 5 spots voor alle dps classes (rogues/mages/warlocks/hunters/etc). Met als resultaat dat je als DPS class blij mag zijn als je eens in de 3 raids mee mag.Yellow|A schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:48:
Ten eerste BC zelf vind ik wel een succes. Tank en Spank is vrijwel volledig verdwenen en blizzard heeft bewezen dat ze ook voor groepjes van vijf een leuke encounter kunnen maken.
Twentyfive man raids vind ik tot nu toe niks. Het is sowieso nu nog 10man raids met saved to instance waardoor je dus meerdere "groepjes" in je guild krijgt waar het vroegah' nog allemaal een geheel was. Je was toen guild X. Nu ben je Guild X group Y.
Hopelijk zal het binnen een paar maanden zal het allemaal anders zijn als je tenminste als een guild geheel bezig bent op een encounter.
Druid tanks, druid healers, paladins, priests, warriors, shamansBosmonster schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:01:
[...]
Bijkomend nadeel van de 10-man zooi is het gebrek aan vraag naar DPS. Waar in een 40-man raid er gelijke plek was voor iedere class, is het nu 5 man voor tank/healers en overige 5 spots voor alle dps classes (rogues/mages/warlocks/hunters/etc). Met als resultaat dat je als DPS class blij mag zijn als je eens in de 3 raids mee mag.
[ Voor 9% gewijzigd door danslo op 21-03-2007 17:05 ]
[ Voor 7% gewijzigd door UltraR-pc op 21-03-2007 17:20 ]
blup
Vragen kan altijd. Zou het gewoon proberen. Je kan altijd AH checken of er toevallig al zijn item op staat en net onder de prijs gaan zitten ofzo. Je kan het ook linken naar een vriend/guildie die auctioneer heeft. Kan ie je een mooi gemiddelde prijs geven.UltraR-pc schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:19:
......"kijk wat die idioot daarvoor durft te vragen).
zomg kijk wat die idioot daarvoor durft te vragen!!!UltraR-pc schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:19:
Of zal ik hem gewoon voor 900g bid, 1000g BO op de ah zetten en kijken of een of andere gek dat ervoor betaald?
Ik heb hem voor 790g bid, 945g BO gedaan. En gelijk ff een reclame uiting in trade channel "on ah: plans etc."Helox-in-a-box schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:59:
[...]
zomg kijk wat die idioot daarvoor durft te vragen!!!
Heerlijk dat hufterige AH gedragHooli-gan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:33:
[...]
Vragen kan altijd. Zou het gewoon proberen. Je kan altijd AH checken of er toevallig al zijn item op staat en net onder de prijs gaan zitten ofzo. Je kan het ook linken naar een vriend/guildie die auctioneer heeft. Kan ie je een mooi gemiddelde prijs geven.
http://www.auctioneeraddon.com/
Verwijderd
Nouja.... dit is natuurlijk niet echt de definitie van "naaien" ik bedoel dat heet gewoon heel simpel: Marketing !Bosmonster schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:03:
[...]
Heerlijk dat hufterige AH gedragWacht dan even een paar uur ipv die ander te naaien door 1G goedkoper te gaan zitten.. die betaalt ook z'n inleg hoor..
Magoed.. misschien ben ik als AH-groot-handel al te vaak genaaid door dat soort actiesSommige mensen hebben de onbeheersbare neiging altijd goedkoper te moeten zitten dan anderen.
blup
Of je koopt alles van hetgene dat jij wilt verkopen en zet alles met jouw prijs eropeendje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:18:
dat is geen onbeheersbare neiging.. dat is gewoon slim aanbieden... ik ga ook altijd lekker eronder zitten verkoop ik het tenminste
Idd, dat heb ik voor TBC met essences of air gedaan, ik had een hele monopoly positie op dat gebiedJerry schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:46:
[...]
Of je koopt alles van hetgene dat jij wilt verkopen en zet alles met jouw prijs erop.
Zo heb ik al aardig wat winst geboekt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq