DrDeathhand schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:48:
Beste Tweakers,
Ik loop nu al maanden met mijn mobo te klooien en ik begin er echt helemaal genoeg van te krijgen.
Wat is het probleem dan precies. Nou het systeem in het algemeen loopt niet vloeiend. Als ik iets copieer , of een hele boel dingen tegelijk copieer dan gaat mijn systeem zo traag worden dat ik niks fatsoenlijks kan doen. Bij mijn vorige systeem, waar een A8n32 SLI mobo bij zat had ik daar echt helemaal geen enkel probleem mee, kon 10 copieer schermen tegelijk openzetten, mediagayer open hebben staan, een game open hebben staan en dan nog zo vloeiend als wat lopen. Ik heb heel erg het gevoel dat het aan de harddisk controler ligt, en dat er daardoor geen goede datadoorvoer is.
Het vreemde is dat welke test ik ook uitvoer kwa performance enzo er komt altijd een hele mooie score uit, maar als ik de pc gewoon in het algemeen gebruik zoals ik altijd al doe dan is het echt bagger.
Nou ja dit is nu het hoofdprobleem want ik heb nog veel meer problemen gehad, waaronder veel BSODS maar die heb ik nu afgevangen door bijna alle onderdelen van mijn pc te vervangen. Enigste wat nog niet vervangen is is CPU en moederbord.
Ik heb windowsXP al tig keer opnieuw geinstalleerd met laatste drivers en dit heeft ook geen enkel effect.
Ik zou dus erg graag willen weten of meer mensen dit probleem hebben of hebben gehad, en hoe ze dat hebben opgelost?
Zelf ben ik van dat ik het bordje terug ga sturen, maar ja dan zal je net zien, dan gaan ze hem na kijken, en merken zij niks op en krijg ik hem weer terug, weg geld.
Nou ik hoop op zinnige reacties, ik kan begrijpen dat mijn post misschien wat wazig is maar ik weet het even niet beter uit te leggen als dit. Ik zal nog wel even mijn sys specs hieronder neerzetten.
CAse = Thermaltake Armor 8000A
PSU = Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus Striker Extreme (Bios ver 1102)
Processor = Intel Core Duo E6700
CPU Cooler = ZALMAN 9700 LED
RAM = 2 GIG TwinX2048 6400C4PRO (running 44412)
Graphics card = XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 Extreme Edition
(PV-T71F-YDE (9,R) (soon 8800GTX or ultra)
Soundcard =Creative Labs XFI Music (soon Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro)
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar SE WD3200ks 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Internet connection = ADSL 8 mbit down, 1024kbs up