Striker Extreme copieer problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
Beste Tweakers,

Ik loop nu al maanden met mijn mobo te klooien en ik begin er echt helemaal genoeg van te krijgen.

Wat is het probleem dan precies. Nou het systeem in het algemeen loopt niet vloeiend. Als ik iets copieer , of een hele boel dingen tegelijk copieer dan gaat mijn systeem zo traag worden dat ik niks fatsoenlijks kan doen. Bij mijn vorige systeem, waar een A8n32 SLI mobo bij zat had ik daar echt helemaal geen enkel probleem mee, kon 10 copieer schermen tegelijk openzetten, mediagayer open hebben staan, een game open hebben staan en dan nog zo vloeiend als wat lopen. Ik heb heel erg het gevoel dat het aan de harddisk controler ligt, en dat er daardoor geen goede datadoorvoer is.

Het vreemde is dat welke test ik ook uitvoer kwa performance enzo er komt altijd een hele mooie score uit, maar als ik de pc gewoon in het algemeen gebruik zoals ik altijd al doe dan is het echt bagger.

Nou ja dit is nu het hoofdprobleem want ik heb nog veel meer problemen gehad, waaronder veel BSODS maar die heb ik nu afgevangen door bijna alle onderdelen van mijn pc te vervangen. Enigste wat nog niet vervangen is is CPU en moederbord.

Ik heb windowsXP al tig keer opnieuw geinstalleerd met laatste drivers en dit heeft ook geen enkel effect.

Ik zou dus erg graag willen weten of meer mensen dit probleem hebben of hebben gehad, en hoe ze dat hebben opgelost?

Zelf ben ik van dat ik het bordje terug ga sturen, maar ja dan zal je net zien, dan gaan ze hem na kijken, en merken zij niks op en krijg ik hem weer terug, weg geld.

Nou ik hoop op zinnige reacties, ik kan begrijpen dat mijn post misschien wat wazig is maar ik weet het even niet beter uit te leggen als dit. Ik zal nog wel even mijn sys specs hieronder neerzetten.

CAse = Thermaltake Armor 8000A
PSU = Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus Striker Extreme (Bios ver 1102)
Processor = Intel Core Duo E6700
CPU Cooler = ZALMAN 9700 LED
RAM = 2 GIG TwinX2048 6400C4PRO (running 44412)
Graphics card = XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 Extreme Edition
(PV-T71F-YDE (9,R) (soon 8800GTX or ultra)
Soundcard =Creative Labs XFI Music (soon Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro)
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar SE WD3200ks 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Internet connection = ADSL 8 mbit down, 1024kbs up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Welke bios instellingen heb je, en draai je in raid !?

En gebruik je nog steeds een geslipstreamdeinstallatie met xp...

[ Voor 38% gewijzigd door pvr op 18-05-2007 20:35 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Ik heb hier precies hetzelfde probleem! Weliswaar met Vista x64. Maar copieeren duurt zooooo lang en alles word zo traag! Moet je voor de gein is quickpar aanzetten dan kan je helemaal je lol op.

E6600
Asus striker extreme
2x1 gigh firestix pc8000

Ik heb gezocht en kwam het probleem een paar keer tegen. Er werd verteld dat het de chipset drivers waren maar aangezien jij xp draait kan dat bijna dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:03:
Ik heb hier precies hetzelfde probleem! Weliswaar met Vista x64. Maar copieeren duurt zooooo lang en alles word zo traag! Moet je voor de gein is quickpar aanzetten dan kan je helemaal je lol op.

E6600
Asus striker extreme
2x1 gigh firestix pc8000

Ik heb gezocht en kwam het probleem een paar keer tegen. Er werd verteld dat het de chipset drivers waren maar aangezien jij xp draait kan dat bijna dus niet.
Yow mate, nou weet je ik vraag me dus echt af of dat die drivers zijn, ik hoor maar HEEL weinig mensen hierover die een striker extreme hebben, en van andere 680I mobos hoor ik daar helemaal niks van.

Maar, ik weet al wat voor een test ik ga doen. Ik ga komende maandag bij een winkel bij mij in de buurt een andere striker extreme halen, die ga ik inbouwen en kijken hoe mijn systeem dan draait. Draait die het zelfde dan weet ik het ligt aan de striker extreme dat dit allemaal gebeurt. Doet ie het zoals een systeem wel hoort te draaien dan weet ik dat mijn mobo gewoon gaar is.

Maar stel hij doet dus precies het zelfde als mijns striker extreme nu ook doet dan kan ik dat nieuwe mobo nog terug brengen, want een product kan tot 7 dagen na aankoop zonder vragen gewoon terug gebracht worden, dan kan ik een ander 680I mobo nemen, bvb van evga, en dan eens kijken wat er gebeurd. kijk als zelfs DAT mobo ook die problemen geeft, dan is het super duidelijk dat die 680I chipset gewoon bagger is voor data transfer.

Als dat het geval is ga ik echt iets anders nemen, bvb iets met een intel chipset of zo.

Maar je gaat nog van mij horen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
pvr schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:28:
Welke bios instellingen heb je, en draai je in raid !?

En gebruik je nog steeds een geslipstreamdeinstallatie met xp...
Beste PVR,

Tsja das een zeer uitgebreide vraag :P welke bios instellingen gebruik ik, ben ik wel even zoet mee om alles te vertellen hier :) maar ik gebruik geen bizondere instellingen, ik heb via vele posts een aantal dingen uitgezet die het systeem zouden vertragen maar thats it de rest staat opstandaard. Ik heb nu bios versie 1102.

En ja ik gebruik nu de geslipstreamde installatie. Ik heb trouwens ook windows 2000 laatst er op gezet, helemala schoon geinstalleerd, enigste wat ik heb geslipstreamd is dat die nvidia chipset drivers er in zaten, de rest was allemaal zoals altijd en nog liep die w2k bagger, precies zoals die xp liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
DrDeathhand schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:15:
[...]

Beste PVR,

Tsja das een zeer uitgebreide vraag :P welke bios instellingen gebruik ik, ben ik wel even zoet mee om alles te vertellen hier :) maar ik gebruik geen bizondere instellingen, ik heb via vele posts een aantal dingen uitgezet die het systeem zouden vertragen maar thats it de rest staat opstandaard. Ik heb nu bios versie 1102.

En ja ik gebruik nu de geslipstreamde installatie. Ik heb trouwens ook windows 2000 laatst er op gezet, helemala schoon geinstalleerd, enigste wat ik heb geslipstreamd is dat die nvidia chipset drivers er in zaten, de rest was allemaal zoals altijd en nog liep die w2k bagger, precies zoals die xp liep.
Lol dat is idd een zeer uitgebreide vraag :D Ik heb ook echt van alles geprobeerd. Van zeer standaard naar behoorlijk zware overclock. Ik gebruik een legale retail versie van vista ultimate x64. Ik las ook dat de pata drivers van de nforce gaar waren dus heb ik die geprobeerd en die van windows welke ik nu nog heb draaien.

Ik zou het idd super van je vinden als je laat weten hoe dit afloopt m8. Ik heb hem dan al 3 weken inmiddels en nog steeds hopende op een oplossing zoals nog een nieuwe bios of update chipset drivers.

Ik heb zelf het meeste last van quickpar! Dit is gewoon echt om te janken. Als ik zit te parren duurt het niet alleen een half uur voor 4.5 gigh maar me hele systeem word echt onwijs traag. Dit had ik dus niet met me amd +3800 dualcore. Daar was het parren in nog geen 10 min klaar. Aangezien quickpar geen processor belastende taak is, maar een I/O afhankelijke taak, heb ik quickpar dus op 4 verschillende schijven proberen te installeren maar het probleem blijft! Alles wijst dus weer op die copieer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Woppie1979 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:03:

E6600
Asus striker extreme
2x1 gigh firestix pc8000

Dat kan het niet zijn, ik heb ook een 680 en Vista x64 en XP, geen problemen. Tevens heeft de 680 een van de beste controllers voor real life performance (alleen uit cache ietsje minder dan de 965/975, maar overal is ie toch echt beter).

Hebben jullie het probleem ook zonder XFI? (in de eerdere biosen waren er ook problemen met de XFI). Hebben jullie het probleem ook met bios 1002?

Maar ik snap niet waarom jullie niet Asus support gebruikt hebben, die gasten reageren binnen een dag.
|sWORDs| schreef op zondag 25 maart 2007 @ 03:18:
Ik wilde wel eens weten hoe het zat met de diskperformance, dus ik heb vandaag twee 150 gig raptortjes gehaald en zie hier het Everest resultaat:
[afbeelding]
Ik heb de test twee keer gedaan om te kijken of de resultaten consequent waren.

HDtach:
[afbeelding]

Atto:
[afbeelding]

Atto 32,8:
[afbeelding]

Sandra:
[afbeelding]

Alleen de random read in Sandra is niet heel erg hoog, maar dat zie ik bij andere testen ook. Voor alsnog zie ik geen schokkende afwijkingen. (tenzij je de scores met een controller met cache gaat vergelijken).

Hier staan de tools en wat vergelijkingsmateriaal.

IOmeter XP:
[afbeelding]

Grappig is trouwens dat bij een coldboot er een staggered spinup en array detectie gedaan wordt, bij een reboot schiet ie meteen door. Nice.
Verder heb ik het probleem ook in nVidia nForce 650/680i SLI/Ultra gequote.

[ Voor 67% gewijzigd door |sWORDs| op 20-05-2007 12:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Dat kan het niet zijn, ik heb ook een 680 en Vista x64 en XP, geen problemen. Tevens heeft de 680 een van de beste controllers voor real life performance (alleen uit cache ietsje minder dan de 965/975, maar overal is ie toch echt beter).

Hebben jullie het probleem ook zonder XFI? (in de eerdere biosen waren er ook problemen met de XFI). Hebben jullie het probleem ook met bios 1002?

Maar ik snap niet waarom jullie niet Asus support gebruikt hebben, die gasten reageren binnen een dag.

[...]

[...]

[...]

LOL met Atto: 160 Gigh Sata

0.5 Write is 56 Read 6128

192.0 Write is 6690 read 49448

Dit met een total length van 32 mb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb mijn pc gisteren opnieuw geinstalleerd en kan ook klagen over de disk controller. Ik heb uiteraard de striker extreme, Windows XP SP2 en de WHQL drivers die op de website staan, 9.53 geloof ik. Ik moest flink wat data kopieeren en halverwege hield het ding opeens op met een rare foutmelding, een of ander bestand dat een naam had met allemaal rare tekens kon niet gekopieerd worden (iets als ~^@ en nog wat rechte haakjes, zoiets 30 karakters lang :?
Daarna schijven (Raptor 150GB en Western digital 500GB, beide als SATA schijven zonder RAID) even laten testen, maar alles is goed volgens de WD lifeguard tools, SMART OK en quicktest OK. Ik heb een vergelijkbare set data met mijn oude bord een stuk of 5 keer gekopieerd en nooit een foutmelding gehad. Alles lijkt het verder goed te doen, maar ik ben toch ernstig een RMA aan het overwegen, ik gebruik SLI toch niet en zou inmiddels ook met een eenvoudiger bordje uit kunnen. Dan maar weer gewoon een saaie Intel chipset, daar hoor je vrijwel nooit dit soort rariteiten over.
Kijk voor de gein ook maar eens hier http://www.google.nl/sear...ndpoint+lsass+yukon&meta=
Dit was de error die ik kreeg en waardoor ik opnieuw moest installeren, ik had in ieder geval geen PAE of 3GB switches in mijn boot.ini staan zoals op de Microsoft site staat vermeld. De striker extreme voelt al met al niet meer als stabiel platform aan. Draai trouwens bios 1004 met een X-fi, heb over 1102 in de grote NVidia 650/680i topic weer slechte dingen gehoord.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik snap ook sowieso niet dat iemand de Striker neemt ipv de Plus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:10:
Dat is hier niet echt relevant he ;) Ik heb de Extreme genomen omdat ik die gewoon wou hebben! En het lijkt mij niet dat Asus mij afstraft dat ik geen plus heb genomen of wel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:10:
Ik had hem vorig jaar december, toen was de plus er nog niet, dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Woppie1979 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:14:
[...]

Dat is hier niet echt relevant he ;) Ik heb de Extreme genomen omdat ik die gewoon wou hebben! En het lijkt mij niet dat Asus mij afstraft dat ik geen plus heb genomen of wel :O
Vandaar ook het clowntje... 120 euro voor een paar leds (2 euro), switches(0,50 euro), eSata (2 euro) en LCD Poster (10 euro) jullie zijn goed gek. :P

Maar even serieus, ik snap niet waar het verschil met de andere 680 borden vandaan komt, de bios is wel nieuwer, misschien kun je eens een aantal versies terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Vandaar ook het clowntje... 120 euro voor een paar leds (2 euro), switches(0,50 euro), eSata (2 euro) en LCD Poster (10 euro) jullie zijn goed gek. :P

Maar even serieus, ik snap niet waar het verschil met de andere 680 borden vandaan komt, de bios is wel nieuwer, misschien kun je eens een aantal versies terug gaan?
Hehe ja maar ik had geen zin meer om te knutselen, ik had daar even genoeg van na het installeren van mijn watercooling :P

Downgraden naar oudere biossen is iets wat ik nog nooit heb hoeven te doen in het verleden. Zou dit serieus het probleem kunnen verhelpen? Ik zal anders toch eerst even contact opnemen met Asus. Kijken wat zij hierop te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
[...]

[...]

Beste sWORDs,

Ik heb nu bios versie 1102, en natuurlijk heb ik het zonder de XFI geprobeerd maar de zelfde zooi, en trouwens, het zou toch wel raar worden dat ik mijn audio kaart er uit moet gaan halen om normale sys preformance te krijgen. Dat moeten hun oplossen niet ik.

Ook heb ik asus support geprobeerd maar daar krijg je de standaard riedel van, van doe dit dat zus zo, en das de zelfde shite die ik overal al gezien heb, gehoord heb, en ook gedaan heb op deze pc. Dus, van die asus support word ik ook niet echt blij van. Tevens heb ik hun forums echt enorm doorzocht voor mensen met het zelfde probleem en kan niet echt iets daar vinden.

Maar dus ik ga gewoon verder met uitzoeken. Ik ben dus heel benieuwd wat er gaat gebeuren als ik dus een andere striker mobo haal. En ik wil natuurlijk wel de allerlaatste revisie van dat moederbord. Ik laat jullie meer weten morgen als ik het bordje heb gehaald en heb ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Er zijn voor Vista inmiddels wat nieuwe SATA en RAID drivers uitgelekt: versie 9.92. Even googlen en dan vind je ze wel. Werken bij mij prima. De pc voelt een stuk "vlotter" dan met de oudere drivers. Ook kan in NCQ aan- en uitzetten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Bas van der Doorn schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:07:
Ik heb mijn pc gisteren opnieuw geinstalleerd en kan ook klagen over de disk controller. Ik heb uiteraard de striker extreme, Windows XP SP2 en de WHQL drivers die op de website staan, 9.53 geloof ik. Ik moest flink wat data kopieeren en halverwege hield het ding opeens op met een rare foutmelding, een of ander bestand dat een naam had met allemaal rare tekens kon niet gekopieerd worden (iets als ~^@ en nog wat rechte haakjes, zoiets 30 karakters lang :?
Daarna schijven (Raptor 150GB en Western digital 500GB, beide als SATA schijven zonder RAID) even laten testen, maar alles is goed volgens de WD lifeguard tools, SMART OK en quicktest OK. Ik heb een vergelijkbare set data met mijn oude bord een stuk of 5 keer gekopieerd en nooit een foutmelding gehad. Alles lijkt het verder goed te doen, maar ik ben toch ernstig een RMA aan het overwegen, ik gebruik SLI toch niet en zou inmiddels ook met een eenvoudiger bordje uit kunnen. Dan maar weer gewoon een saaie Intel chipset, daar hoor je vrijwel nooit dit soort rariteiten over.
Kijk voor de gein ook maar eens hier http://www.google.nl/sear...ndpoint+lsass+yukon&meta=
Dit was de error die ik kreeg en waardoor ik opnieuw moest installeren, ik had in ieder geval geen PAE of 3GB switches in mijn boot.ini staan zoals op de Microsoft site staat vermeld. De striker extreme voelt al met al niet meer als stabiel platform aan. Draai trouwens bios 1004 met een X-fi, heb over 1102 in de grote NVidia 650/680i topic weer slechte dingen gehoord.
Beste Bas,

Die 1004 bios is indd wel ok, maar ik zelf heb nu dus die 1102 bios draaien en moet zeggen ik heb weinig problemen daarmee. Maar jij zei van dan moet ik voor een saai intel chipsetje gaan, weet je ik ben dus benieuwd he, stel ik haal maandag die nieuwe striker bouw die in en hij doet het nog niet goed, ik neem hem terug en neem van EVGA een 680I chipset mobo mee, en die doet het wel gewoon zoals alles hoort te werken, dan is het gelijk duidelijk dat het aan de Striker ligt. Dus dan gaat die er uit. Maar ik hoop toch echt dat die Striker toch gewoon normaal werkbaar te maken is pffff. Anders snap ik dus ECHT niet al die super positieve berichten van die review mensen van dat het allemaal zo super loopt met die Striker enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
http://img502.imageshack.us/img502/9778/screenxv2.jpg
Dit kan dus niet he!

Ik ga even die nieuwe drivers installen Biobak. ( Helaas geen verbetering )

[ Voor 19% gewijzigd door Woppie1979 op 20-05-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Beste sWORDs,

Kijk :) ik vond die mobo gewoon ERG nice, ziet er erg goed uit, en hij is op zich ook goed, ik heb hem nu redelijk stabiel draaien maar echt niet zoals mijn vorige systeem. Maar misschien als het dus met die andere Striker dus niks word, en ik dat ding van EVGA ga halen, en die loopt wel gewoon soepel en zoals het hoord, dan blijf ik daar bij, heb zo in zo al goede ervaringen daarmee.

Maar ik ben allemaal zo bang dat het die 680I chipset is die op al die mobos de zelfde shit zal veroorzaken, tsja dan zou je aan de andere kant dus daar VEEL meer over moeten horen.

Ik hoop gewoon echt HEEL Erg dat het met die striker ook goed gaat.

Ik zit ook te denken om ook nog een E6700 mee tenemen bij die zaak, om dat ook te proberen, kijk de processor heb ik niet kunnen vervangen, maar wel goed uit kunnen testen en op zich ging dat allemaal goed maar jah dan heb ik dus echt ALLES vervangen op het mobo, en als die dan nog dat doet dan bouw ik hem om met het andere Striker moederbord. Tis een idee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:24:
http://img502.imageshack.us/img502/9778/screenxv2.jpg
Dit kan dus niet he!

Ik ga even die nieuwe drivers installen Biobak. ( Helaas geen verbetering )
Yow wizard,

Welke versie van ATTO Disk Benchmark gebruik je???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
DrDeathhand schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:04:
[...]

Yow wizard,

Welke versie van ATTO Disk Benchmark gebruik je???
Versie 2.34

Ik heb net trouwens alle cache op de schijven uitgezet en de uitkomsten zijn nu allemaal zoals ze horen te zijn. Copiereen en winrar tegelijk vind mijn pc nog steeds niet grappig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Versie 2.34

Ik heb net trouwens alle cache op de schijven uitgezet en de uitkomsten zijn nu allemaal zoals ze horen te zijn. Copiereen en winrar tegelijk vind mijn pc nog steeds niet grappig :(
Nou mate,

Je ziet nu wel dat dat dus echt niet goed is.

Op mijn vorige rigg, ik zal de specs van die rigg hierbeneden wel effe zetten had ik echt die problemen niet. Ik kon winrar aanhebben, kon tegelijk divxconverter aan hebben, de media gayer, plus zo veel andere programmas en dan nog liep alles soepel, nou als ik nu indd net zo iets doe dan is het voorbij BAGGER is het dan. Dus ben erg benieuwd. Kunt u trouwens die versie naar mij sturen??? van die bench proggie??

CAse: Thermaltake Armor 8000A
PSU : Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus A8N32 SLI Bios version 1103
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo
CPU Cooler : ZALMAN 9500A
RAM : 2 GIG Corsair 3500LL PRo
Graphics card: XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 Extreme Edition
(PV-T71F-YDE (9,R))
Soundcard: Creative Labs XFI Music
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 2x Western Digital Caviar SE WD2000JS, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
2x Western Digital Caviar SE WD320JS 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

[ Voor 28% gewijzigd door DrDeathhand op 20-05-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Klopt. Ik had daar met mijn amd x3800 dualcore ook geen problemen mee. Ik kon gemakkelijk gamen en quickparren tegelijk. Of rarren en branden tegelijk. Dat moet ik nu ook echt niet doen.

De link was hierboven al vermeld: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1193708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:26:
Klopt. Ik had daar met mijn amd x3800 dualcore ook geen problemen mee. Ik kon gemakkelijk gamen en quickparren tegelijk. Of rarren en branden tegelijk. Dat moet ik nu ook echt niet doen.

De link was hierboven al vermeld: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1193708
Srry dude, had de link over het hoofd gezien, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

DrDeathhand schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:34:
[...]

Maar ik ben allemaal zo bang dat het die 680I chipset is die op al die mobos de zelfde shit zal veroorzaken, tsja dan zou je aan de andere kant dus daar VEEL meer over moeten horen.

Ik hoop gewoon echt HEEL Erg dat het met die striker ook goed gaat.

Ik zit ook te denken om ook nog een E6700 mee tenemen bij die zaak, om dat ook te proberen, kijk de processor heb ik niet kunnen vervangen, maar wel goed uit kunnen testen en op zich ging dat allemaal goed maar jah dan heb ik dus echt ALLES vervangen op het mobo, en als die dan nog dat doet dan bouw ik hem om met het andere Striker moederbord. Tis een idee hoor.
Dat kan niet, de 680 staat bekende om zijn goede i/o performance. In dit topic hoor je ook alleen mensen met een Striker Extreme. Daarnaast de benches die ik poste zijn van mijn 680 en erg goed.

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 20-05-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:53:
[...]

Dat kan niet, de 680 staat bekende om zijn goede i/o performance. In dit topic hoor je ook alleen mensen met een Striker Extreme. Daarnaast de benches die ik poste zijn van mijn 680 en erg goed.
Beste sWORDs

Nou daarom juist :) ik ga gewoon morgen dus een andere striker halen, en dan kijken wat er gebeurd, of ie wel goed loopt, en doet ie dat niet , dan ga ik een andere board halen met de 680I chipset, om te kijken hoe dat gaat lopen, loopt dat ook bagger dan houd de 680I op voor mij.

Dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Ik ben heel erg benieuwd! Ik wil nu ook wel is van dat gezeik af :P Als de chip juist bekend staat om zijn goede I/O prestaties, dan zit er wel verdomd wat fout! Ik hoor het graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Performance is op mijn systeem niet om over te klagen, maar ik heb een raid5 array, en als ik een rar uitpak van een paar honderd meg of groter, dan blijft het proces na een willekeurig % altijd hangen. Hetzelfde met kopieeracties van en naar dezelfde raid5 array. (Oorzaak dus niet winrar)

Wanneer ik mijn bootpartitie als tempdisk inricht (winrar) en via die raid0 een kopieer actie of extract actie doe, dan werkt het perfect.

Heb hierover nog niets beslissends gevonden, en weet nu niet of het een driver probleem is of een vista probleem. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Specs: Vista x64 Enterprise, 4Gig mem, 512Mb Readyboost, Raid0 Bootpartitie (2*74Raptor), Raid5 Datapartitie (4*WD RE2).

Update: Striker Extreme, Nvidia 8800 GTX, E6600

[ Voor 3% gewijzigd door michelzwarts op 21-05-2007 17:31 . Reden: Update systeemspecs ]

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
michelzwarts schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:30:
Performance is op mijn systeem niet om over te klagen, maar ik heb een raid5 array, en als ik een rar uitpak van een paar honderd meg of groter, dan blijft het proces na een willekeurig % altijd hangen. Hetzelfde met kopieeracties van en naar dezelfde raid5 array. (Oorzaak dus niet winrar)

Wanneer ik mijn bootpartitie als tempdisk inricht (winrar) en via die raid0 een kopieer actie of extract actie doe, dan werkt het perfect.

Heb hierover nog niets beslissends gevonden, en weet nu niet of het een driver probleem is of een vista probleem. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Specs: Vista x64 Enterprise, 4Gig mem, 512Mb Readyboost, Raid0 Bootpartitie (2*74Raptor), Raid5 Datapartitie (4*WD RE2).

Update: Striker Extreme, Nvidia 8800 GTX, E6600
Yow mate,

Ik heb de striker nog niet kunnen halen, pfffff ik moet effe op cash wachten, dus hopen dat die shit zo snel mogelijk binnen komt.

En kwa prestaties, loopt alles hier ook goed, als ik een 3dmark of een system test doe gaat alles harstikke nice, maar het gaat me om gewoon dingen copyeren. Het Saven in games gaat langzaam, als de schijven bezig gaan in een game, gaan mijn games stotteren, en ga zo maar door. Echt fing shite is dat.

Nou jullie horen nog van mij. Ben echt zeer benieuwd wat die andere striker mobo gaat doen.

GRoeten van DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
DrDeathhand schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:10:
[...]

Yow mate,

Ik heb de striker nog niet kunnen halen, pfffff ik moet effe op cash wachten, dus hopen dat die shit zo snel mogelijk binnen komt.

En kwa prestaties, loopt alles hier ook goed, als ik een 3dmark of een system test doe gaat alles harstikke nice, maar het gaat me om gewoon dingen copyeren. Het Saven in games gaat langzaam, als de schijven bezig gaan in een game, gaan mijn games stotteren, en ga zo maar door. Echt fing shite is dat.

Nou jullie horen nog van mij. Ben echt zeer benieuwd wat die andere striker mobo gaat doen.

GRoeten van DrDeathhand
Yo DrDeath,

Is goed man, we wachten het nog wel even af ;) Ik ben ondertussen elke avond aan het kloten met bios ed. Ik verbrande net zowat me klauwen aan die heatpipe :+ Mijn e6600 loopt op 3 gigh. Ik heb nu die heatpipekoeler erop gegooid. Ik heb watercooling voor me processor, en heb nu maar 2x een 12cm erbij gedaan. Bij mij draait alles echt als een sneltrein, behalve het copieeren en quickpar nog steeds :( Ik had die nforce drivers eraf gegooid, driver cleaner eroverheen en opnieuw de drivers geinstalleerd en heb nog steeds dezelfde problemen! Toch ben ik bang dat ik het in die richting moet zoeken. In het bios heb ik alle ide settings goed staan dus daar kan het zowieso niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Elke heer Beste, Hoi, Hallo, Yo, Foo, Bar zeggen hoeft hier ook weer niet ;) We zien jullie namen ook wel links naast de posting en in de quotes B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet of jij dat al weet, Maar er waren sata problemen met de 680i chipset. De meeste probleem gevallen werden opgelost met een bios update, Maar er waren paar mobo's die gewoon door bleven gaan met bsod trage data overdrachten. Rubbish dus miss heb jij ook een rubbish mobo.?

ik hoop dat het goed komt.

groeten

P.S ik heb hier zelf ook een 680i chipset van evga en die geeft nu nog steeds af en toe raid toegangs fouten had ik met mijn vorige rig(msi diamond plus S939) nooit.

Er is/was een 680i topic miss moet je daar maar eens een kijkje nemen. Daar waren ook een aantal mensen met sata ploblemen.

verder wens ik je veel succes ik werd er ook helemaal gek van gelukkig werkte de bios update in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:33:
Ik weet of jij dat al weet, Maar er waren sata problemen met de 680i chipset. De meeste probleem gevallen werden opgelost met een bios update, Maar er waren paar mobo's die gewoon door bleven gaan met bsod trage data overdrachten. Rubbish dus miss heb jij ook een rubbish mobo.?

ik hoop dat het goed komt.

groeten

P.S ik heb hier zelf ook een 680i chipset van evga en die geeft nu nog steeds af en toe raid toegangs fouten had ik met mijn vorige rig(msi diamond plus S939) nooit.

Er is/was een 680i topic miss moet je daar maar eens een kijkje nemen. Daar waren ook een aantal mensen met sata ploblemen.

verder wens ik je veel succes ik werd er ook helemaal gek van gelukkig werkte de bios update in mijn geval.
Yup ik weet hier zeker al van, Evga was de eerst die met dit probleem kwam, en ook oploste, en daarna zijn er zo veel van geweest. Ik had zelf dus ook nooit problemen met mijn a8n32sli, was een puik mobotje, die nforce4 chipset is rete goed.

Maar ja, ik word er indd gek van, dus ik hoop dat het met die andere striker of andere Evga mobo opgelost word. Zo niet dan stap ik er vanaf.

Ow en met die bios spul , tsja er hebben veel bedrijven het met een bios update opgelost. Ik zit ondertussen al aan bios update 1104, die bios updates hebben in iedergeval mijn systeem veel stabieler gemaakt, krijg nog maar HEEL zelden BSODS, maar die copieer problemen blijven. Ik ga morgen vroeg XP NOG een keer opnieuw installeren, helemaal clean om te kieken of dat nog wat uit haald maar ik denk het niet.

Jullie horen snel nog van me over die andere striker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

DrDeathhand

Probeer eens vista erop te zetten, misschien ..........................

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
pvr schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:51:
DrDeathhand

Probeer eens vista erop te zetten, misschien ..........................
LOLZ :) mate ik heb er al windows 2000 op gehad, Wxp opgehad, en vista, heeft weer andere dingen, en ik hoor hier al van mensen dat dat ook geen hol oplost. En, hoe dan ook, dit ding moet gewoon goed onder XP werken klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:35:
[...]

Yo DrDeath,

Is goed man, we wachten het nog wel even af ;) Ik ben ondertussen elke avond aan het kloten met bios ed. Ik verbrande net zowat me klauwen aan die heatpipe :+ Mijn e6600 loopt op 3 gigh. Ik heb nu die heatpipekoeler erop gegooid. Ik heb watercooling voor me processor, en heb nu maar 2x een 12cm erbij gedaan. Bij mij draait alles echt als een sneltrein, behalve het copieeren en quickpar nog steeds :( Ik had die nforce drivers eraf gegooid, driver cleaner eroverheen en opnieuw de drivers geinstalleerd en heb nog steeds dezelfde problemen! Toch ben ik bang dat ik het in die richting moet zoeken. In het bios heb ik alle ide settings goed staan dus daar kan het zowieso niet aan liggen.
Nou de cash is binnen, dus morgen kan ik het andere Striker moederbordje gaan halen bij de winkel. Ik haal me gelijk een andere audio kaartje en een paar kleinere sata kabeltjes en een stroomkabel. En dan maar gelijk inbouwen met die zooi! Dus waarschijnlijk horen jullie morgen avond meer van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
DrDeathhand schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:35:
[...]

Nou de cash is binnen, dus morgen kan ik het andere Striker moederbordje gaan halen bij de winkel. Ik haal me gelijk een andere audio kaartje en een paar kleinere sata kabeltjes en een stroomkabel. En dan maar gelijk inbouwen met die zooi! Dus waarschijnlijk horen jullie morgen avond meer van mij.
Nou succes ermee! Ik ben echt onwijs benieuwd! Ik had Asus nog een mail gestuurd met het hele verhaal. Wat we geprobeerd hadden met drivers, bios, testen van hardware enz. Krijg ik een kort mailtje terug met:

Beste Ronald,

Graag wil ik je vragen om even te kijken bij je harddisk fabrikanten, want van seagate weet ik zelf dat er diverse problemen zijn met diverse harddisks en dat deze nieuwe firmware nodig hebben.

Ik hoop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

TSD ASUS
---------- Original Message ----------
From : rzitter@quicknet.nl
Sent : 5/25/2007 3:00:38 AM
To : "tsd@asus.com.tw"
Subject : <TSD> Motherboard Striker Extreme

Toevallig is 1 van de 4 hd`s namelijk een seagate en dat is de bootdisk. Ik zoeken maar kan echt geen firmware hiervoor vinden. En daarbij duurt het copieeren van de andere 3 ook eeuwen. En Seatools werkt niet onder vista 64 bits alleen 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Nou succes ermee! Ik ben echt onwijs benieuwd! Ik had Asus nog een mail gestuurd met het hele verhaal. Wat we geprobeerd hadden met drivers, bios, testen van hardware enz. Krijg ik een kort mailtje terug met:

Beste Ronald,

Graag wil ik je vragen om even te kijken bij je harddisk fabrikanten, want van seagate weet ik zelf dat er diverse problemen zijn met diverse harddisks en dat deze nieuwe firmware nodig hebben.

Met vriendelijke groet,

TSD ASUS

Toevallig is 1 van de 4 hd`s namelijk een seagate en dat is de bootdisk. Ik zoeken maar kan echt geen firmware hiervoor vinden. En daarbij duurt het copieeren van de andere 3 ook eeuwen. En Seatools werkt niet onder vista 64 bits alleen 32.
Ach man, wat een onzin bericht, ik heb 4 schijven van Westerndigital er in hangen, en daarvoor had ik er 3 in hangen maar toen waren het 200 gig schijven, en die gaven ook de zelfde problems. Maar jullie horen nog van me, ben zelf ook erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Beste Ronald,

Met vriendelijke groet,

TSD ASUS

OKIES!!! de Striker is binnen, ik ga nog efkes wat eten en dan ga ik hem inbouwen, ik laat jullie straks meer weten. Ik ga ze beide even vergelijken, kijken wat voor revisie het is enzo. Ben benieuwd welke versie Bios het bordje nu standaard heeft. Maar het was wel lache want ik was bij CDROMLAND en vertelde dus van ik wil deze uitproberen, maar als die problems geeft wil ik hem terug brengen, was geen probleem zei die gast, en dan kan je wel voor een evga bordje gaan want die zijn echt harstikke goed zei ie. :P Dat was ook mijn plan moet ik zeggen als dit niet gaat werken met die Striker. Dus!!! we zien zo drek wel verders!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Ok!!

Hij hangt er in, was gelukkig een lekkere snelle operatie want alles lag nog netjes op zijn plek, dus het was inpluggen en draaien, moet nog even een bios update draaien enzo. Het bord is nog steeds het zelfde type en revisie als die ik had. Hij heeft nu dus wel standaard bios versie 7001 of zo iets, in iedergeval in de 7 reeks.

Ik heb nu al het gevoel dat alles soepeler draait, maar jullie horen nog van mij, ik ga nou of, moet op bezoek bij iemand pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
DrDeathhand schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:54:
Ok!!

Hij hangt er in, was gelukkig een lekkere snelle operatie want alles lag nog netjes op zijn plek, dus het was inpluggen en draaien, moet nog even een bios update draaien enzo. Het bord is nog steeds het zelfde type en revisie als die ik had. Hij heeft nu dus wel standaard bios versie 7001 of zo iets, in iedergeval in de 7 reeks.

Ik heb nu al het gevoel dat alles soepeler draait, maar jullie horen nog van mij, ik ga nou of, moet op bezoek bij iemand pfff.
Voor je gevoel nu al stabieler? Ik ben erg benieuwd of dat blijft na het copieeren van voornamelijk grote bestanden. Als het nou opgelost is door een nieuwe Striker dan stuur ik hem echt RMA, wat ik best vervelend zou vinden omdat het een behoorlijke klus gaat worden om dat ding er weer uit te moeten halen i.v.m. mijn watercooling :@ En ik heb nou ook niet echt het gevoel dat er weer snel een nieuwe bios uit gaat komen. Er zijn mensen die praten over een 1104 maar die kan ik echt nergens vinden, alleen 1102.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Voor je gevoel nu al stabieler? Ik ben erg benieuwd of dat blijft na het copieeren van voornamelijk grote bestanden. Als het nou opgelost is door een nieuwe Striker dan stuur ik hem echt RMA, wat ik best vervelend zou vinden omdat het een behoorlijke klus gaat worden om dat ding er weer uit te moeten halen i.v.m. mijn watercooling :@ En ik heb nou ook niet echt het gevoel dat er weer snel een nieuwe bios uit gaat komen. Er zijn mensen die praten over een 1104 maar die kan ik echt nergens vinden, alleen 1102.
Nou, ik heb het mobotje nu een dag draaien, verschillende dingen op gedaan, en ik heb het gevoel dat nu alles wel vloeiender loopt, en sneller loopt, maar ik wil hem nog echt een paar dagen testen om echt zeker te zijn of er echt verschil is of niet, dus jullie horen er nog van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Jannemantje schreef op maandag 28 mei 2007 @ 04:28:
[...]

I/O problemen ? Toch niet dat als je wat wilt kopieren van de ene naar de andere hardeschijf dat dit dan een eeuwigheid duurt ? Zo ja... Disable dan je command queuing onder apparaatbeheer \ opslagcontrollers \ Nvidia nForce serial ata controller, tablad port 1 of 2. ( maar net op welke je hd zit )

Wizardofporn schreef op maandag .......
Omg!!! Ongelovelijk dude Door jou kan ik na 1.5 maand eindelijk weer 4.5 gigh repareren binnen 10 minuten in quickpar In plaats van 40 minuten. EINDELIJK. Mijn systeem is wel nog een beetje vertraagd tijdens het parren maar dat vind ik minder belangrijk. Hoe kwam jij aan deze oplossing? Bedankt he

Dit heeft bij mij alle problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik volg dit topic nou al even aangezien ik een striker extreme mobo wilde kopen.
Reden dat ik dit bord wil kopen is dezelfde problemen die jullie nu hebben, maar ik heb dit met een Gigabyte GA 965P DS4 mobo.
Alle problemen precies hetzelfde. Kopieren van grote bestanden (4 gig) duurt soms wel 8 uur en systeem blijft tijdens kopieren en lezen soms hangen. 1 groot drama.
Ik heb op dit bord 2 raid controllers.
1 is softwarematig (JMicron) en een gewone controller (ICH8R)
Bij die JMicron connector werd alles dus zo traag. Maar aangezien dat een softwarematige raid controller is gebruikt ie dus ook de cpu en geheugen.
Daarom heb ik alle schijven aan de ICH8R connectors gehangen maar nu stopt het kopieren na 20 sec, hangt het hele systeem 30 sec en dan gaat ie weer verder om vervolgens na 10 sec. weer te gaan hangen. Soms ook als ie gaat hangen BSOD.

Ik werd hier gek van en wilde van dit probleem af zijn en hoopte dat dit Asus bord beter zou zijn maar..... niet dus.

Check dit eens: Als het kopieren vertraagd, check dan de cpu belasting eens. Die knalde bij mij altijd naar 100%. Daardoor wordt de pc ook zo traag. Vraag blijft, wat veroorzaakt de cpu belasting ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Royer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:32:
Ik volg dit topic nou al even aangezien ik een striker extreme mobo wilde kopen.
Reden dat ik dit bord wil kopen is dezelfde problemen die jullie nu hebben, maar ik heb dit met een Gigabyte GA 965P DS4 mobo.
Alle problemen precies hetzelfde. Kopieren van grote bestanden (4 gig) duurt soms wel 8 uur en systeem blijft tijdens kopieren en lezen soms hangen. 1 groot drama.
Ik heb op dit bord 2 raid controllers.
1 is softwarematig (JMicron) en een gewone controller (ICH8R)
Bij die JMicron connector werd alles dus zo traag. Maar aangezien dat een softwarematige raid controller is gebruikt ie dus ook de cpu en geheugen.
Daarom heb ik alle schijven aan de ICH8R connectors gehangen maar nu stopt het kopieren na 20 sec, hangt het hele systeem 30 sec en dan gaat ie weer verder om vervolgens na 10 sec. weer te gaan hangen. Soms ook als ie gaat hangen BSOD.

Ik werd hier gek van en wilde van dit probleem af zijn en hoopte dat dit Asus bord beter zou zijn maar..... niet dus.

Check dit eens: Als het kopieren vertraagd, check dan de cpu belasting eens. Die knalde bij mij altijd naar 100%. Daardoor wordt de pc ook zo traag. Vraag blijft, wat veroorzaakt de cpu belasting ???
Mijn Striker werkt nu helemaal super hoor! Ik had het opgelost door de hier boven vermelde truuk uit te halen.Ik weet niet of het voor jou zal helpen, ik had namelijk helemaal geen last van cpu belasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:26:
Jannemantje schreef op maandag 28 mei 2007 @ 04:28:
[...]

I/O problemen ? Toch niet dat als je wat wilt kopieren van de ene naar de andere hardeschijf dat dit dan een eeuwigheid duurt ? Zo ja... Disable dan je command queuing onder apparaatbeheer \ opslagcontrollers \ Nvidia nForce serial ata controller, tablad port 1 of 2. ( maar net op welke je hd zit )

Wizardofporn schreef op maandag .......
Omg!!! Ongelovelijk dude Door jou kan ik na 1.5 maand eindelijk weer 4.5 gigh repareren binnen 10 minuten in quickpar In plaats van 40 minuten. EINDELIJK. Mijn systeem is wel nog een beetje vertraagd tijdens het parren maar dat vind ik minder belangrijk. Hoe kwam jij aan deze oplossing? Bedankt he

Dit heeft bij mij alle problemen verholpen.
Ok mensen :) eerst maar even doorgeven dat alles way vloeiender gaat op dit mobo dan op de andere, maar het copieren vind ik nog niet echt van YAY, dus wat ik nu effe ga proberen is die opties die hierboven beschreven worden, ben erg benieuwd! als dat echt zo veel uitmaakt.

Maar dan even een vraag, want als ik naar die controlers ga onder het gene wat hier aangegeven word, en ik open bvb de 1e controler, dan heb ik een Primary Channel en Secondary Channel, moet ik dan op beide die "Enable Command Queuing" uitschakelen??? en dit dan bij alle controlers? want bij het Striker bordje heb je 3x de Nvidia Nforce 590/570/550 Serial ATA Controler in het lijstje staan.

en die andere opties. Ik heb deze er nog bij staan

Let BIOS select Transfer mode ?
Enable Read Caching
Enable Write Caching
En dan nog de optie dus Command Queuing

Ik ben benieuwd, ik ga in iedergeval die command queuing uitschakelen op alle controlers, op de Primary en Secondary Channel, als dat niet goed is hoor ik het wel

GReetsss van DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
DrDeathhand schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:10:
[...]

Ok mensen :) eerst maar even doorgeven dat alles way vloeiender gaat op dit mobo dan op de andere, maar het copieren vind ik nog niet echt van YAY, dus wat ik nu effe ga proberen is die opties die hierboven beschreven worden, ben erg benieuwd! als dat echt zo veel uitmaakt.

Maar dan even een vraag, want als ik naar die controlers ga onder het gene wat hier aangegeven word, en ik open bvb de 1e controler, dan heb ik een Primary Channel en Secondary Channel, moet ik dan op beide die "Enable Command Queuing" uitschakelen??? en dit dan bij alle controlers? want bij het Striker bordje heb je 3x de Nvidia Nforce 590/570/550 Serial ATA Controler in het lijstje staan.

Enable Read Caching
Enable Write Caching

Ik ben benieuwd, ik ga in iedergeval die command queuing uitschakelen op alle controlers, op de Primary en Secondary Channel, als dat niet goed is hoor ik het wel

GReetsss van DrDeathhand
Jep m8, op alle 3 de sata controllers en op alle primairy en secondary. En alleen de command queuing :D Laat idd even weten hoe dit bij jou afloopt. Bij mij werkte het namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woppie1979 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:35:
[...]

Jep m8, op alle 3 de sata controllers en op alle primairy en secondary. En alleen de command queuing :D Laat idd even weten hoe dit bij jou afloopt. Bij mij werkte het namelijk.
Yow, nou, ik moet zeggen, alles loopt nu lijkt het wel zelfs nog wat sneller, maar ik ben nog steeds niet zeker van die zaak.

Ik ga in iedergeval mijn oude mobo gewoon terug brengen. En misschien vraag ik er gewoon puur voor de test het bord van EVGA. Hoewel ik nu zie dat ie bij de shop waar ik hem vandaan heb uitverkocht is. Dus misschien even nog paar daagies wachten. Ik hoef hem toch zaterdag pas echt terug te brengen.

Ow en btw deze dingen

Enable Read Caching
Enable Write Caching

Wat houden deze opties in ??? die 1e 3 ? en heeft het uitzetten daarvan nut?? kwa snelheid?? en zo ja wat gebeurd er kwa betrouwbaarheid??

En, nog iets tis leuk dat wij die command queuing uit hebben gezet he... maar ik heb dat nooit hoeven te doen op mijn A8n32 SLI, waarom werkte het dan wel normaal op die Nforce4 chipset en niet op ons boardje?? OF was die command queuing niet beschikbaar op de Nforce 4 chipset??

GReetss van DrDeathhand

[ Voor 27% gewijzigd door DrDeathhand op 30-05-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Nou,

Ik heb nu een tijd toch dit mobotje onder de test, en ik moet zeggen ddat ik nog steeds zeer mijn twijfels heb over het snel lopen, vloeiend lopen van dit systeem. Als ik toch meerdere dingen aan zet, bvb, ik speel neverwinter 2 en terwijl dat heb ik Revconnect aanstaan op de achtergrond, dan merk ik dat gelijk enorm in performance, word stotterig , en als ik ergens dan iets op het net moet opzoeken bvb, dan gaat alles ook erg traag, en hoor ik de schijven kraken als een gek.

Ik ga toch door met mijn plan om het evga bord te halen. En die uit te proberen. Ik zie trouwens ook dat er een nieuwe chip uit is van intel, de P35 en G33, en daar zijn ook leuke bordjes van, wel erg nieuw dus die zal nog niet echt uitzijn ergens denk ik.

Ik laat jullie weten hoe en wat, en als ik straks iets anders heb wat het prestatie verschil word.

Ik krijg ook een nieuwe set geheugen deze week binnen, misschien lost dat ook wat op. En ik ga misschien ook proberen de processor te vervangen, hoewel ik niet denk dat dit daar aan ligt, maar je weet maar nooit

GReetss van DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom niet de E SLI Plus? Bespaart een hoop geld.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 30-05-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrDeathhand schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:10:
[...]

Enable Read Caching
Enable Write Caching

GReetsss van DrDeathhand
moet ik dan op beide die "Enable Command Queuing" uitschakelen??? en dit dan bij alle controlers? want bij het Striker bordje heb je 3x de Nvidia Nforce 590/570/550 Serial ATA Controler...

Deze staat er 3 keer omdat je 6 sata aansluitingen hebt op je mobo. 3 keer met een port 1 en 2 is totaal 6. Je hoeft ze dus alleen uit te schakelen als er een harddisk aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de mensen die willen weten wat command queuing nou eigenlijk doet.......

http://en.wikipedia.org/w...ommand_Queuing#_note-test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
|sWORDs| schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:31:
Waarom niet de E SLI Plus? Bespaart een hoop geld.
Hmzzzz, Nou eigenlijk omdat dat een mobotje is van asus, ik kan dat natuurlijk proberen maar ik wil dan eigenlijk effe voor een totaal ander merk gaan, dan asus gewoon om het verschil te zien, als het systeem dan nog niet vloeiend werkt dan kan ik met 100% zekerheid zeggen, tis de 680I chipset, dus tijd voor wat anders. Daarom dus. Als ik naar die E SLI Plus kijk, is het bijna 100% het zelfde bordje, met zelfs de chips op bijna de zelfde plekken.

Daarom dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
OKIES!!,

Ik heb het mobotje omgeruild, ik heb nu nieuw vers van de pers in de tas zitten een "EVGA 680I mobo met product nr 122-CK-NF68-A1 het gaat hier om dit mobo http://www.evga.com/produ...=122-CK-NF68-A1&family=20

Dus, deze ga ik vanavond inbouwen en dan ben ik benieuwd. Ik heb ook net een nieuwe set geheugen gekregen. Die ga ik eerst nog even op mijn striker zetten.

GReetss van DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Het is al een tijdje stil in dit topic, is er nog nieuws over de I/O problemen? Ben zelf erg benieuwd namelijk, hoewel alles nu al bijna twee weken goed draait hier. Maar goed, de vorige windows installatie hield er bij mij na wat I/O problemen ook opeens na 4 maanden mee op, dus dat zegt nog niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
zoooo,

Het EVGA bordje zit er eindelijk in, en draait als een tierelier, alleen is het bordje kwa design en layout echt niet zo goed als de striker. Nou, nog een aantal daagies testen, uitproberen, en ik laat jullie weten hoe alles nu loopt enzo.

De omzet operatie was in iedergeval simpel. Op 1 stom punt na en das dat mijn case voor de powerconnector een 3 pins connector dingetje heeft, en het bord heeft maar een 2 pins aansluiting. LOL staat in het boekie van dan moet je hem doorknippen enzo :P ik van nou dan maar geen powerlampie dat brand.

Ik ga in iedergeval flink gamen, en kijken hoe alles gaat lopen, zo drek nog even bios update doen.

Jullie horen nog van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
DrDeathhand schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:10:
[...]

Hmzzzz, Nou eigenlijk omdat dat een mobotje is van asus, ik kan dat natuurlijk proberen maar ik wil dan eigenlijk effe voor een totaal ander merk gaan, dan asus gewoon om het verschil te zien, als het systeem dan nog niet vloeiend werkt dan kan ik met 100% zekerheid zeggen, tis de 680I chipset, dus tijd voor wat anders. Daarom dus. Als ik naar die E SLI Plus kijk, is het bijna 100% het zelfde bordje, met zelfs de chips op bijna de zelfde plekken.

Daarom dus :)
Ik had ook eerst een Gigabyte 965P DS4 met een hoop RAID problemen.
Ben nu overgestapt naar een Asus P5B Deluxe. Dezelfde chipset maar problemen zijn verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Command Queuing?

Ik heb ook de problemen dat mijn systeem hangt als ik ga kopieren. Heb ik al sinds het begin, heb het bord nu een half jaar en wacht ook al die tijd al op (tevergeefs) op een nieuwe driverset.

Ik kan dat command queuring echt niet vinden, ik heb geen menu als ik in apparaatbeheer op mijn opslagcontrolers klik. Ik draai Vista. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het kan vinden?

Ik sta op het punt om dit bord op te sturen en hoop dat ik dan een nieuwe krijg, word namelijk best moe van de striker extreme. Voor 300+ (toen ik hem kocht) mag je toch wel verwachten dat alles goed werkt. Dat doet het ook wel, alleen niet als ik ga kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:35:
Command Queuing?

Ik heb ook de problemen dat mijn systeem hangt als ik ga kopieren. Heb ik al sinds het begin, heb het bord nu een half jaar en wacht ook al die tijd al op (tevergeefs) op een nieuwe driverset.

Ik kan dat command queuring echt niet vinden, ik heb geen menu als ik in apparaatbeheer op mijn opslagcontrolers klik. Ik draai Vista. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het kan vinden?

Ik sta op het punt om dit bord op te sturen en hoop dat ik dan een nieuwe krijg, word namelijk best moe van de striker extreme. Voor 300+ (toen ik hem kocht) mag je toch wel verwachten dat alles goed werkt. Dat doet het ook wel, alleen niet als ik ga kopieren.
Als je de nieuwste chipset drivers instaleerd van Nvidia, dan moet je deze optie zeker hebben onder opslagcontrollers
je kan ze hier downloaden... http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Platform Nforce drivers / 680i (LT)sli / ( en je besturings systeem wat je gebruikt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Als je de nieuwste chipset drivers instaleerd van Nvidia, dan moet je deze optie zeker hebben onder opslagcontrollers
Platform Nforce drivers / 680i (LT)sli / ( en je besturings systeem wat je gebruikt )
Indd, maar het zijn nog wel steeds de zelfde 9.53 drivers die er bijna een jaar terug al waren. Ik snap nog steeds niet dat de ontwikkelingen van nieuwe drivers hiervoor zo enorm traag moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Nou lads,

Ik heb de EVGA bord er in hangen. Alles liep gelijk, heb weinig nieuwe shite hoeven te installeren, alleen even wat drivers voor IDE spul. Ik heb ook nog een clean install gedaan.

Maar, ik moet zeggen, ik vind alles wat ik nu ervaar niet echt een verbetering. Het enigste echte verschil wat ik wel merk is stabiliteit. Dit bordje kan ik met veel shit laten draaien zonder dat ik een BSOD krijg, maar als ik dan weer dingen ga copieren of gewoon kwa algemeen gebruik dan krijg ik de zelfde dingen als bij de striker.

Tsja, misschien is het toch dat het aan mij ligt. Ik bedoel enigste wat nu nog niet geprobeerd is is een mobo met andere chipset, van intel bvb, of een andere processor.

Ik snap gewoon niet waarom er zo'n verschil zit tussen mijn vorige systeem, wat een AMD systeem was met een 4800X2 op een Asus A8n32SLI.

Nou jah, in iedergeval, ik ga hem zo weer uitbouwen. En morgen maar terug brengen.

PFfffff ik heb er allemaal een kut gevoel bij, zo'n gevoel van, waar is heel die heisja over die er allemaal is over die 680I chipset en die Core Duo.

Als ik het bordje terug heb gebracht laat ik jullie weten wat mijn volgende stap word. Waarschijnlijk toch een andere mobo met andere chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Ah zo, ja nee die heb ik niet geinstalleerd want als ik dat doe krijg ik een probleem dat mijn harde schijven aan/uit, aan/uit, aan/uit gaan bij het afsluiten. Heel irritant en tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden.

Vind het schandalig dat er nog steeds geen nieuwe drivers zijn voor deze chipset maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Ok,

Nou ik heb gisteren nog een flinke stabiliteits test gedaan om het evga bordje goed uit te testen, heb het volgende opengezet en een boel uren laten draaien.

Medieval total war 2
Vietcong
Warcraft 3
Neverwinter nights 2
VLC Media player met film Interstella 5555
Windows media gayer met film Dune
Revconnect
Everest
2 explorer schermen
MSN
Hot CPU Tester Pro laatste versie.
Outlook Express

Nou dit heeft van 01.00 tot vanochtend 10.00 uur gelopen en hij draaide nog als een tiet, wel was mijn internet verbinding er uitgeklapt :P maar das niks nieuws.

Ik ga nou de striker er in douwen, ik ga het zelfde spul draaien, ook een hele hoop uurtjes, en als hij daarmee op zijn bek gaat met een mooi bsod dan is de zaak voor mij duidelijk. Ik laat het jullie nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
OK,

Striker zit er weer in, ga zo drek al die shit aan zetten. Maar nu al heb ik de eerste problemen. Echt ik snap er geen F van.

Als ik nu via deze computer, met de rechter muis knop op een drive letter klik, dan hoor je normaal een snelmenu te krijgen, bij mij loopt heel explorer vast. Gebeurt dan niks meer, moet dan via de taskmanager die shit killen. OF ik wacht heel lang, zeker een minuut en dan komt de snelmenu als nog. Ik ga de pc zo nog even opnieuw starten maar ik snap daar gewoon echt geen hol van. Waar kan dat toch van komen?

[ Voor 6% gewijzigd door DrDeathhand op 07-06-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Misschien een domme opmerking, maar heb je je sata kabeltjes al eens vervangen? Ik heb eens gehad dat ik de kabeltjes te strak getiewrapt had en toen werkte het ook niet zo lekker meer (heel veel stotteringen enzo).

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Yup, Nieuwe kabeltjes enzo allemaal geprobeerd.

Nou ik heb ook nog wat test gedaan en ik hou het toch maar op mijn striker moederbord, die evga verkoop ik aan een vriend van mij, met mijn processor, dan kan ik toch nog een andere processor proberen, en dat was het wel.

Ik moet zeggen dat de striker nu echt 100% s tabiel draait, geen BSODS meer enzo, alleen nog wel af en toe van die zeer vreemde copyeer dingen.

Als ik bvb soms rechts klik op iets, dat windows HEEEL lang nodig heeft om dan het menu te laten zien.

Maar misschien hebben andere mensen nog tips dus die zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Misschien dat één of ander onschuldig stukje software roet in het eten gooit, zonder dat je vermoedt welke.
Voorbeeld? Wel, als ik het programmaatje Core Temp opstart dan krijg ik na een tiental seconden spontaan een reboot....slaat nergens op maar toch is het zo. Mijn broertje heeft ook een Striker Extreme met precies hetzelfde probleem. Gelukkig was voor mij de oplossing dus zeer makkelijk. Gebruik nu speedfan voor de core temps zonder problemen.
Met mijn vorig Nforce4 Epox mobo zorgde Atitool voor een algehele vertraging van het systeem, maar dan ook werkelijk alles. Heb ik per toeval op tijd ontdekt en na deïnstallatie werkte mijn systeem als een tiet. Je moet wel bedenken dat ik na verschillende fresh XP install's zonder resultaat de wanhoop nabij was en mijn mobo in RMA wou sturen. Wie gaat nou verwachten dat zo een populair stukje software zulke problemen kan veroorzaken? 8)7 ... toch wel bij mij.
Wil niet zeggen dat bovenstaande de oplossing van je probleem zou kunnen zijn maar laat wel zien dat sommige problemen uit een zeer onverwachte hoek komen.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Pagina: 1