nVidia nForce 650/680i SLI/Ultra

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 14.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190625

Moederbord
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 3300 MHz (9 x 367)
Moederbordnaam Asus P5W DH Deluxe (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset Intel Glenwood-DG i975X
Systeemgeheugen 4096 MB (DDR2-800 <** DDR2 SDRAM)
BIOS Type AMI (03/07/07)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)

Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug Intel Glenwood-DG i975X
Ondersteunde FSB-snelheden FSB800, FSB1066
Ondersteund Geheugentype DDR2-533 SDRAM, DDR2-667 SDRAM <** :P
Revisie C0
Verpakkingstype 1202 Pin FC-BGA
Verpakkingsformaat 3.4 cm x 3.4 cm
Core Spanning 1.5 V
In-Order Queue Depth 12

PCI Express apparaat
PCI-E x16 port #2 Bezet @ x16 (nVIDIA PCI Express Root Port)

Veld Waarde
Zuid Brug Eigenschappen
Zuid Brug Intel 82801GR ICH7R
Revisie / Stepping E1 / A1
Verpakkingstype 652 Pin mBGA
Verpakkingsformaat 3.1 cm x 3.1 cm
Core Spanning 1.05 V

PCI Express apparaat
PCI-E x1 port #1 Leeg
PCI-E x1 port #4 Bezet @ x1 (Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller)
PCI-E x1 port #6 Bezet @ x1 (JMicron JMB363 SATA-II RAID Controller)

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 190625 op 22-03-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:05
Gurneyhck schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:43:
@Robin4
Haal gewoon de videokaart die de beste prestaties levert voor het geld wat je wilt uitgeven. Download vervolgens ATITool en stel je 2d clocks in op 200MHz voor je core en 200MHz voor je geheugen. Dat scheelt meer dan genoeg.
Denk als je hem te laag instelt gaat hij artifacts geven. Heb dit ook al eens gehad op me notebook. En andere videokaart. Crashed dus meteen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 10:21

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Robin4 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Denk als je hem te laag instelt gaat hij artifacts geven. Heb dit ook al eens gehad op me notebook. En andere videokaart. Crashed dus meteen.
Wil jij het lijstje ook maken? Dan hebben we meteen een P5NT te pakken.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

Ik zit toch met een vraagje.. is de P5N32-SLI Plus nou 650i NB en een 570 SB of is die er ook in de 680i smaak?
Google helpt niet echt hier, sommigen hebben het zelfs over een NF4 Intel Edition...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Garrett schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:05:
Ik zit toch met een vraagje.. is de P5N32-SLI Plus nou 650i NB en een 570 SB of is die er ook in de 680i smaak?
Google helpt niet echt hier, sommigen hebben het zelfs over een NF4 Intel Edition...
Anders gaat dit halve topic er over? En lees de startpost eens:
De combinatie van north en south bridge bepaalt ondere welke serie/type iets valt. Zoals je in de tabel kunt zien is voor de hele 600i serie de northbridge een C55(of C55XE welke 8 lanes extra heeft). De southbridges worden ook voor de Intel en AMD nforce 500 en 4 series gebruikt. (Vandaar dat sommige tools Nforce 570/590 herkennen.)
De nForce 680 heeft 26 (C55XE) + 26 (MCP55) PCI lanes, echter kun je in de bovenste tabel al zien dat er maar 46 lanes gebruikt worden. Asus is met de P5N32-E SLI Plus zo slim geweest de goedkopere, maar op 8 PCI-e lanes na identieke, C55 met een MCP55 te combineren, waarmee ze precies de benodigde 46 (18+28) lanes hebben. Om dat nVidia voor de nForce 680 de C55XE + MCP55 gebruikt kunnen ze de naam niet gebruiken. Op erg veel plaatsen zie je dan ook nForce 650 staan. Dit is NIET juist, voor een nForce 650 heb je een MCP51 (nForce 430) southbridge nodig. Qua driver package, welke alleen southbridge specifieke dingen bevat, heeft de P5N32-E SLI Plus dan ook het 680 package nodig. Als je verder de features uit de bovenste tabel van de nForce 650 en nForce 680 vergelijk met de P5N32-E SLI Plus dan zul je zien deze volledig matched met de 680i. De term "Hybrid" die soms gebruikt wordt doet onterecht vermoeden dat er functies van de 650i en functies van de 680i inzitten. De term "Lite" die soms gebruikt wordt doet onterecht vermoeden dat er functies ontbreken, laten we om verwarring te voorkomen dan ook maar over een nForce 680i spreken, maar wel in ons achterhoofd houden dat er feitelijk niets mist of ander is, maar toch een ander variantje van de northbridge onder de koeler zit.
En zelfs dat andere variantje van de northbridge is niet zeker, dat zijn we nou net aan het uitzoeken. I.e.g. is de Plus qua performance en Features 100% gelijk aan een 680i. Waarschijnlijk klopt het volgende:
C55(650 NB)=C55XE(680NB)
MCP55P(NF4SLI16/AMD570/590/i590 SB)=MCP55PXE(680SB)
In het ergste geval mis je een 8x link welke op de plus niet is aangesloten en op de Striker aan de extra sata controller zit, maar aangezien je die sata controller toch niet hebt...

[ Voor 79% gewijzigd door |sWORDs| op 22-03-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:04

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 171163 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Misschien een beetje kort door de bocht van je.

Ik vind het jammer voor je dat de boel nog niet werkt zoals het hoort maar dat wil nog niet zeggen dat het geen goed product is. Laat staan rommel.

Ten eerste is er volgensmij genoeg te vinden (oplossingen) voor de bekende CPUInit melding. Dus misschien moet je daar eerst eens nar gaan zoeken. Ik heb zelf de Striker Extreme ook gekocht en heb ook een boel ellende gehad met het bord, maar nu draait alles prachtig en wil echt niets anders meer. Ik ben er SUPER tevreden mee. Vooral in games (waar veel mensen over klagen in combinatie met Vista) heb ik hele goede ervaringen.

Dat je bord niet goed boot kan veel redenen hebben, kijk anders eens op het forum van ASUS of Nvidia, waarschijnlijk dat je daar wel bruikbare info vind.
Het is inderdaad niet moeilijk om informatie te vinden over het CPU Init problemen omdat massa's mensen er last van hebben. De oorzaken en oplossingen die worden aangewezen zijn wel erg uiteenlopend. Ik weet niet precies wat het probleem bij mijn bord is. Als ik twee dimm's verwijder en een tijdje ga wachten dan wil het bord soms booten. Ik vind het echter tamelijk waardeloos dat ik elke dag eerst twee modules moet verwijderen en een half tot twee uur moet wachten voordat ik gebruik kan maken van mijn pc. Nieuwe biossen installeren (heb nu 1004, maakt niks uit) en een correcte spanning voor de geheugenmodules opgeven helpt niets bij mijn bord.

Als het eenmaal draait is het wel een aardig bord.

Ik kan er best mee leven dat bepaalde features van een nieuw product tijdelijk niet optimaal werken omdat betere firmware of drivers in ontwikkelingen zijn. In dit geval gaat het echter om een product dat in de meeste gevallen helemaal niet werkt, het wil namelijk niet eens booten. Kijkend naar de hoeveelheid problemen bij andere gebruikers kan ik niet anders concluderen dan dat Asus hier een product op de markt heeft gebracht dat gewoon niet rijp voor productie is.

Het eerste wat er trouwens gebeurde toen ik dit bord uit z'n verpakking haalde was dat de drukknoppen van de led-verlichting en de cmos-reset er vanaf vielen. Kwaliteit kun je tegenwoordig kennelijk niet meer verwachten van Asus. Het stuitende is ook nog eens dat je hier 300 euro voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Femme, vanwaar de keuze voor de P6N Diamond?
offtopic:
Ik wil zeer trots toch even melden dat over 15 minuten mijn pc op op 9 x 375 (3375 MHz) en het geheugen op 4-4-4-12-2T, 2 x 450 (900) MHz, 24 uur Orthos stress overleefd heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 22-03-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
|sWORDs| schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Femme! Die ben ik lang niet meer op got tegen gekomen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook mijn 1e bord (van de Plus) heb moeten rma-en, ik heb zelf een poster en die gaf FF aan. Feit blijft dat de meeste mensen maar 1 slecht bord hebben gekregen. (sommige zelfs twee) Procentueel gezien zijn het maar een paar, dus stuur je bord terug en vraag om een nieuwe Striker of een E (Plus).
A8N-VN CSM was i.d.d. rommel, (helaas heb ik hier 4 van verkocht) de am2 variant was weer top.

De p6n Diamond is niet veel meer dan de EVGA, alle twee reference design.

edit:
Dat had ik in een review gelezen van een MSI 680 bord, echter blijkbaar niet de Diamond, de afbeelding op de msi site is heel anders dan het reference design.

Trouwens, ik vind je niet echt het type voor SLI, zou een 650 dan geen uitkomst kunnen zijn?

edit2:
Hier iemand die het bord al heeft, zonder xfi en precies als het reference design. Ik ga de features van dit bord maar even uit de ts halen, tot er meer duidelijkheid is.
Ik heb ook zo'n moederbord, de P6N zonder X-Fi chipset:

http://www.msi-computer.d..._idx_view.php?Prod_id=658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 13:07
Robin4 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Ik heb het toevallig gisteren ook bij mijn eigen videokaart ingesteld, dat hij in 2d laag moet blijven. Je memory kun je overigens niet onderclocken voor alleen 2d. Misschien dat je vid-kaart daarom artifacts ging geven bij jou. Echter zal ik van het weekend kijken of hij stabiel blijft draaien en dan laat ik het nog wel weten.
Ik heb hem overigens van 700MHz op de core naar 200MHz gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Nuttige info! Waarschijnlijk is de P6N dus reference design en de P6N Diamond eigen design, XFI en 4 x PEG 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

presteert de P5N32-E SLI Plus beter als de MSI P6N Platinum?als je de extra features op het asus bord even buiten beschouwing laat? ik vind het beide aantrekkelijke borden alleen is de MSI een stuk beter geprijst, dus ik was benieuwd of iemand in deze topic misschien ervaring heeft met deze borden, vooral de MSI want daar zijn een stuk minder reviews over te vinden dan van de ASUS

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Guumuus schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:44:
presteert de P5N32-E SLI Plus beter als de MSI P6N Platinum?als je de extra features op het asus bord even buiten beschouwing laat? ik vind het beide aantrekkelijke borden alleen is de MSI een stuk beter geprijst, dus ik was benieuwd of iemand in deze topic misschien ervaring heeft met deze borden, vooral de MSI want daar zijn een stuk minder reviews over te vinden dan van de ASUS
De Platinum is een 650 bord(startpost) en er is maar 1 review minder (zie startpost) van dan van de E Plus (eigenlijk een 680, wat duidelijk in de startpost staat).
Verschillen tussen 650 en 680 staan vrij duidelijk in de startpost.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:48:
[...]

De Platinum is een 650 bord(startpost) en er is maar 1 review minder (zie startpost) van dan van de E Plus (eigenlijk een 680, wat duidelijk in de startpost staat).
Volgens mij wil je hem iets duidelijk maken ;)

Ben zelf wel geinteresseerd in de P6N (een versie van), ff dit topic in de gaten houden tot de C2D wat goedkoper worden en de upgrade plaats gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

[...]

ik ben niet achterlijk, ik weet dat het een 650I bord is, en wat de verschillen zijn met de E Plus, daar heb ik het niet over, ik heb het over de prestaties, en die zou ik graag horen van mensen met ervaring met deze borden, dus jou opmerking is irrelevant...dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Guumuus schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:47:
[...]

ik ben niet achterlijk, ik weet dat het een 650I bord is, en wat de verschillen zijn met de E Plus, daar heb ik het niet over, ik heb het over de prestaties, en die zou ik graag horen van mensen met ervaring met deze borden, dus jou opmerking is irrelevant...dank u
Startpost:
Door dat voor alle borden dezelfde northbridge gebruikt wordt is de perfomance voor alle borden gelijk, behalve SLI (In real life is er echt ook met SLI eigenlijk geen verschil, maar of dit met overklokken van cpu en kaarten ook zo blijft?) en overclock resultaten, verdere verschillen zitten in de geboden features.
Review 1:
Performance is an area that the P6N SLI Platinum excels in as well. Despite not having advanced performance features of the nForce 680i SLI such as LinkBoost and EPP memory, the nForce 650i SLI has proven to be just as able a platform to match the nForce 680i SLI as well as Intel P965 chipset in terms of performance in all areas.
Review 2:
With all that said, based upon the performance results and feature set of the P6N SLI Platinum board it leaves us wondering why we would spend over $70 more for the 680i boards. Sure, the 680i boards have additional features such as dual Gigabit Ethernet connections with DualNet technology, dual x16 graphics slots along with a slot designed for physics capability, an additional two SATA 3Gb/s and USB 2.0 ports, and enhancements like LinkBoost, SLI Ready Memory, and extended overclocking and memory capabilities. However, does every user need these additional features or will they even use them?

For the vast majority of users we think not, and believe the 650i SLI chipset offers basically the same performance as the 680i about 98% of the time for significantly less money. It may turn out that this chipset doesn't deliver a knockout blow to the P965 but instead to the 680i in most cases. In the end, none of this much matters unless the motherboard based upon a 650i chipset lives up to its expectations.
Enige relevantie?
Ook beweer je dat er een stuk minder reviews zijn, ik kom echter niet verder dan één minder.
Ik heb nergens beweerd dat je achterlijk bent, maar ben alleen zo vriendelijk om je te wijzen op enige nuttige informatie met betrekking tot je vraag.

[ Voor 54% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
|sWORDs| schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:55:
[...]

Wil jij het lijstje ook maken? Dan hebben we meteen een P5NT te pakken.
Wel best wel een lijst je maken alleen weet niet hoe. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Robin4 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:11:
[...]

Wel best wel een lijst je maken alleen weet niet hoe. 8)7
Download deze beta van Everest 2007, pak deze uit en start everest.exe. Mocht deze niet in het Engels zijn kun je deze via Bestand->Voorkeuren op Engels zetten.
  • Report->Report Wizard->Next->Custom Selection->
  • Vink Everest Report uit (alles gaat uit)
  • Klap Computer, Motherboard en Devices uit.
  • Vink aan:
  • Computer->Summary
  • Motherboard->Chipset
  • Device->PCI Devices
  • Next->Plaint Text->Finish
Van de lijst die je nu krijg kopieer je:
  • Summary->Alles onder Motherboard
  • Chipset->Northbridge->Alles onder PCI Express Controller
  • Chipset->Souththbridge->Alles onder PCI Express Controller
  • PCI Devices-> Van elke PCI Express Root Port de Device Description & Bus / Device / Function

[ Voor 67% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Met het gevaar een obvious vraag te stellen, maar die X-Fi chip op de P6N platinum, is dat "dezelfde" chip als op een creative X-Fi kaart? Of zijn er verschillen, behalve dat de onboard chip vast wat cpu cycles gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Fly-guy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:12:
Met het gevaar een obvious vraag te stellen, maar die X-Fi chip op de P6N platinum, is dat "dezelfde" chip als op een creative X-Fi kaart? Of zijn er verschillen, behalve dat de onboard chip vast wat cpu cycles gebruikt?
Ik denk dat dit een variant van de X-Fi Xtreme Audio is en dus minder geschikt voor gaming/audio creation.

edit, Na even googlen lijkt mijn gedachte wel eens te kunnen kloppen:
MSI has cooked up a motherboard based on Nvidia's nForce 680i SLI chipset that features an integrated Sound Blaster X-Fi sound chip from Creative, according to a report by DigiTimes. This P6N Diamond motherboard, which MSI is showing off at CeBIT, has a built-in version of the X-Fi XtremeAudio, Creative's cheapest X-Fi sound card on the market today. Naturally, DigiTimes points out that the onboard X-Fi may not have the same features as its sound card brethren. Even the regular X-Fi XtremeAudio seems to lack support for EAX Advanced HD hardware accelerated audio in games, judging by the feature run-down on Creative's website. Nonetheless, the audio chip may provide better sound quality and performance than other onboard solutions.
MSI is quoted by DigiTimes as saying that the P6N Diamond marks the first appearance of the X-Fi on its motherboards, and that the company plans to feature X-Fi audio chips on more boards in the future, including models based on Intel's next-gen Bearlake chipsets. In the meantime, the P6N Diamond is reportedly expected to launch in the second quarter with a price tag of $280.

[ Voor 65% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

Ik zie enige irritatie in je reactie, echter ik stoor me er niet aan.
Het is alleen zo'n gegoochel met die planken dat het niet altijd even duidelijk is.

En ja ik heb de startpost gelezen, net als talloze reviews.
650i/680i is een goeie chipset, er is niet echt een betere aan te wijzen.
Ik vraag me alleen af of ik de Plus moet nemen of de 'gewone' P5N32-E SLI...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:11

pvr

Asus P5N32-E SLI versus Asus P5N32-E SLI Plus

:)
Garrett schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:08:
Het is alleen zo'n gegoochel met die planken dat het niet altijd even duidelijk is.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Garrett schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:08:

|sWORDs| schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:39:
[...]

En wat is het voordeel tenopzichte van de Plus dan? ;)
De plus is in alle opzichten (goedkoper/100% solid caps) beter, de 8 lanes die de NON Plus meer heeft zijn niet eens verbonden. Ook de Plus heeft een Striker pcb met een stickertje er overheen.

Beetje zonde om de non plus op te nemen, straks is iemand zo dom om hem te kopen. Tevens denk ik dat de leverancier van degenen die hem voor 185 verkopen, zich vergist met de Plus, al hoe wel Batum ze beide heeft staan, klopt de verhouding niet met OBCS en 4Launch.
Mijn mening, over E vs E Plus, vandaar dat ik de Plus gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Motherboard:
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (9 x 267)
Motherboard Name Asus P5NT WS (1 PCI, 2 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 1 PCI-X, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset nVIDIA nForce 680i SLI Lite
System Memory [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Award (02/06/07)
Communication Port Communicatiepoort (COM1)
Communication Port Printerpoort (LPT1)

Motherboard Properties:
Motherboard ID 02/06/2007-C55MCP55PXE-P5NT-WS-00
Motherboard Name Asus P5NT WS (1 PCI, 2 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 1 PCI-X, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Chipset Properties:
Motherboard Chipset nVIDIA nForce 680i SLI Lite
Memory Timings 5-5-5-18 (CL-RCD-RP-RAS)
Command Rate (CR) [ TRIAL VERSION ]

Motherboard Physical Info:
CPU Sockets/Slots 1 LGA775
Expansion Slots [ TRIAL VERSION ]
RAM Slots 4 DDR2 DIMM
Integrated Devices Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394
Form Factor ATX
Motherboard Size 240 mm x 300 mm
Motherboard Chipset nForce650i-SLI
Extra Features [ TRIAL VERSION ]

[ North Bridge: nVIDIA nForce 650i SLI (C55) ]

North Bridge Properties:
North Bridge nVIDIA nForce 650i SLI (C55)
Supported FSB Speeds FSB533, FSB800, FSB1066
Supported Memory Types DDR2-400 SDRAM, DDR2-533 SDRAM, DDR2-667 SDRAM, DDR2-800 SDRAM
Revision A2
Package Type PBGA
Package Size 3.3 cm x 3.3 cm
Process Technology 90 nm
Core Voltage 1.25 V

Memory Controller:
Type Dual Channel (128-bit)
Active Mode Single Channel (64-bit)

South Bridge: [ TRIAL VERSION ] ]

South Bridge Properties:
South Bridge [ TRIAL VERSION ]
Revision A2
Package Type PBGA
Package Size 3.3 cm x 3.3 cm
Process Technology 90 nm

Heb de belangrijke dingen eruit gevist, maar vind niks over de south bridge.
Volgens mij is de north bridge de: North Bridge nVIDIA nForce 650i SLI (C55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Robin4 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:25:
Heb de belangrijke dingen eruit gevist, maar vind niks over de south bridge.
Je mist de belangrijkste, de PCI Express Controller en rootpoorten/device. In ieder geval is de chipset combo wel duidelijk:
C55MCP55PXE->C55 & MCP55PXE

Het gaat om deze rijtjes en dan voor de North & Southbridge:
PCI Express apparaat:
PCI-E x16 port #0 Bezet @ x16 (nVIDIA GeForce 8800 GTS (p356) Video Adapter)
PCI-E port #1 Leeg
PCI-E x1 port #2 Bezet @ x1 (JMicron JMB360 SATA-II AHCI Controller)
PCI-E x1 port #3 Leeg

nVIDIA nForce 650i SLI (C55) - PCI Express Root Port (x1)
0/5/0
nVIDIA nForce 650i SLI (C55) - PCI Express Root Port (x16)
0/7/0
nVIDIA nForce 650i SLI (C55) - PCI Express Root Port (x4)
0/3/0
nVIDIA nForce 650i SLI (C55) - PCI Express Root Port (x8)
0/1/0

[ Voor 77% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
[ System Slots / PCI1 ]

System Slot Properties:
Slot Designation PCI1
Type PCI
Usage Empty
Data Bus Width 32-bit
Length Short

[ System Slots / PCI2 ]

System Slot Properties:
Slot Designation PCI2
Type PCI
Usage In Use
Data Bus Width 32-bit
Length Short

[ System Slots / PCIEX16_1 ]

System Slot Properties:
Slot Designation PCIEX16_1
Type PCI-E x1
Usage In Use
Data Bus Width x16
Length Short

[ System Slots / PCIEX16_2 ]

System Slot Properties:
Slot Designation PCIEX16_2
Type PCI-E x1
Usage Empty
Data Bus Width x16
Length Short

[ System Slots / PCIEX16_3 ]

System Slot Properties:
Slot Designation PCIEX16_3
Type PCI-E x1
Usage Empty
Data Bus Width x16
Length Short

[ System Slots / PCIEX1_1 ]

System Slot Properties:
Slot Designation PCIEX1_1
Type PCI-E x1
Usage Empty
Data Bus Width x1
Length Short

Je hebt mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Zou dit een goed bord zijn?

ECS PN2-SLI2+ 680i

review

review
Despite all these voltage adjustments, the ECS PN2 SLI2+ would did turn out to be the best overclocking Intel Core 2 Duo motherboard PCSTATS has yet tested.
:>

En waar zijn deze te koop?

Ziet er wel leuk uit. Ik heb al wat gezocht maar ik kan geen winkels vinden waar ie te koop is. :/

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 23-03-2007 20:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
RappieRappie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:36:
Zou dit een goed bord zijn?

ECS PN2-SLI2+ 680i

review

review

[...]
:>

En waar zijn deze te koop?

Ziet er wel leuk uit. Ik heb al wat gezocht maar ik kan geen winkels vinden waar ie te koop is. :/
Dat klopt, de ECS nForce 600i borden lijken nog niet in nederland geleverd te worden. Bord is waarschijnlijk wel top, het is namelijk wederom een reference design. (net als sommige MSI's en de Evga) De nieuwe A1 en T1 Evga staan nog niet in de Pricewatch, maar als het goed is zijn de oudere niet meer leverbaar (vanaf Evga) met een mailtje naar je leverancier kun je misschien regelen dat je een Evga A1 of T1 krijgt.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat dit een variant van de X-Fi Xtreme Audio is en dus minder geschikt voor gaming/audio creation.

edit, Na even googlen lijkt mijn gedachte wel eens te kunnen kloppen:

[...]
Zoiets vermoede ik al, maar je gequote stukje maakt het wel duidelijk dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Fly-guy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:42:
[...]

Zoiets vermoede ik al, maar je gequote stukje maakt het wel duidelijk dan. :)
Verder zouden ze ook nog eens goedkopere DAC's kunnen enzo kunnen gebruiken, de chip alleen is niet voldoende garantie voor goed geluid. Op Vista werkt de HW acceleratie voor games toch niet en zou het misschien wel een leuk alternatief voor een "echte" X-FI kunnen zijn, als de DAC's enzo gelijk zijn.

De X-FI Xtreme Audio is maar €43,35 en de Extreme Music (wel alle opties) maar €65,00. Voor de X-FI moet je hem dus niet kopen, tenzij het prijsverschil met een ander bord wat je overweegt minder is. Tevens zorgt een losse kaart voor minder storing (analoog) en kun je hem dan tenminste bewaren bij een nieuw bord.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Jij ook ;)

Ik kan je i.e.g. vertellen dat aan de 8x link van de south bridge je PCI-X slot hangt.
PCI Express Controller:
PCI-E x16 port #0 In Use @ x16 (XFX GeForce 6600 GT PCI-E Video Adapter)

PCI Express Controller:
PCI-E x1 port #1 In Use @ x1 (Silicon Image SiI 3531 PCI-E x1 SATA-II Controller)
PCI-E x8 port #5 In Use @ x4 (NEC uPD720400 PCI Express - PCI/PCI-X Bridge)

Maar zoals je ook kunt zien hangt de Silicon Image aan een 1x poort van de South Bridge, dat had ik dan weer niet verwacht. De rest ben ik nog aan het bekijken.

nVIDIA nForce 650i SLI (C55) - PCI Express Root Port (x16)
device 3
nVIDIA nForce 590 SLI (MCP55P) - PCI Express Root Port (x8 + VC1)
device 19
nVIDIA nForce 590 SLI (MCP55P) - PCI Express Root Port (x8)
device 23

De VC poort is een Virtual Channel. Helaas wordt de rest niet herkent, wat wel vaker gebeurd als de apparaten niet aangesloten zijn. I.e.g. is je chipset gelijk aan die van mij.

I.e.g. lijkt dit voor alle C55(XE)'s het geval te zijn:
#PCI-E TypeName
0x16x16
1x8Hidden
2x1x1
3x1x4

En dit voor alle MCP55P(XE)'s:
#PCI-E TypeName
0x16x16
1x1x4 + VC1
2x1x4
3x1x4
4x1x8 + VC1
5x8x8

[ Voor 54% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:44:
[...]

Verder zouden ze ook nog eens goedkopere DAC's kunnen enzo kunnen gebruiken, de chip alleen is niet voldoende garantie voor goed geluid. Op Vista werkt de HW acceleratie voor games toch niet en zou het misschien wel een leuk alternatief voor een "echte" X-FI kunnen zijn, als de DAC's enzo gelijk zijn.

De X-FI Xtreme Audio is maar €43,35 en de Extreme Music (wel alle opties) maar €65,00. Voor de X-FI moet je hem dus niet kopen, tenzij het prijsverschil met een ander bord wat je overweegt minder is. Tevens zorgt een losse kaart voor minder storing (analoog) en kun je hem dan tenminste bewaren bij een nieuw bord.
Voor die soundchip moet je hem inderdaad niet kopen, maar zou wel een leuke extra zijn. Zit zelf naar de 650 variant, waarschijnlijk de p6n platinum te kijken, omdat veel reviews de 650 op bijna gelijke voet (in ieder geval voor mijn toepassingen) zetten met de 680. (en 2x Pata aansluiting heeft, wat mijn 3x 200gb IDE drives weer te goed komt, zonder verloopstekkers)

Maar het blijft een beetje bomen en bos verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Fly-guy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:49:
[...]

Voor die soundchip moet je hem inderdaad niet kopen, maar zou wel een leuke extra zijn. Zit zelf naar de 650 variant, waarschijnlijk de p6n platinum te kijken, omdat veel reviews de 650 op bijna gelijke voet (in ieder geval voor mijn toepassingen) zetten met de 680. (en 2x Pata aansluiting heeft, wat mijn 3x 200gb IDE drives weer te goed komt, zonder verloopstekkers)

Maar het blijft een beetje bomen en bos verhaal :)
Ga je overklokken? Wat voor videokaart gaat er in? Welke andere hardware? Welke toepassingen? Misschien kan ik een voorselectie + mijn beredenering geven om het ietsje overzichtelijker te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Ook beweer je dat er een stuk minder reviews zijn, ik kom echter niet verder dan één minder.
[...]
Inmiddels is het zelfs gelijk ik heb een MSI P6N SLI Platinum review toegevoegd.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:50:
[...]

Startpost:

[...]

Review 1:

[...]

Review 2:

[...]

Enige relevantie?
Ik heb nergens beweerd dat je achterlijk bent, maar ben alleen zo vriendelijk om je te wijzen op enige nuttige informatie met betrekking tot je vraag.
ik snap je punt, maar ik bedoel ermee dat ik liever direct ervaringen toegespeeld krijg van mensen die 1 van de 2 borden in bezit hebben, ik heb daar persoonlijk een stuk meer aan dan websites die de zooi even vlug bekijken...zo kom je ook achter eventuele problemen die gebruikers met het bord ondervonden hebben en dus weet je beter waar je aan toe bent, ik hecht trouwens nooit zoveel waarde aan reviews van t internet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Guumuus schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:40:
[...]

ik snap je punt, maar ik bedoel ermee dat ik liever direct ervaringen toegespeeld krijg van mensen die 1 van de 2 borden in bezit hebben, ik heb daar persoonlijk een stuk meer aan dan websites die de zooi even vlug bekijken...zo kom je ook achter eventuele problemen die gebruikers met het bord ondervonden hebben en dus weet je beter waar je aan toe bent, ik hecht trouwens nooit zoveel waarde aan reviews van t internet:)
Ik lees ook altijd diverse fora compleet door (voor ik een bord koop) en hoe langer ik zoek hoe meer ik denk dat bijna niemand nog zo'n bord heeft. Echter lijkt hij wel op voorraad bij leverancier te zijn. (Maar sommige bekende webshops beweren ook de Diamond binnen 1-5 werkdagen te kunnen leveren, wat zeer onwaarschijnlijk is.)
Veel verder dan dit kom ik niet:
http://www.bleedinedgesup...um/showthread.php?t=27426
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1164174
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=289683
offtopic:
Nadeel van Asus is de support site welke het te vaak niet/heel traag doet. Zoals nu.

[ Voor 35% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171163

Ik heb misschien een beetje rare vragen maar ga ze toch stellen >:)

Opzich ben ik best wel tevreden met mijn systeem, na de nodige problemen loopt de boel nu goed.
Echter zijn er nog een paar puntjes waar ik me (lichte) zorgen over maak.

Nummer 1 =

Ik vraag me af of de tijd die mijn pc er over doet om te starten wel normaal is. Bij mijn vorige systemen was deze tijd veel korter. Ik bedoel het niet tot in Vista maar vanaf het aanzetten tot de postscreen. Als ik kijk bij mijn oude pc doet hij daar nog geen 2 seconden over maar bij mijn systeem duurt het tussen de 5 en 8 seconden. Is dit niet wat heel erg lang? Of komt het puur doordat het een zwaar bord is en deze gewoon wat meer tijd nodig heeft om te starten. Het ligt niet aan de voeding want heb er inmiddels 3 geprobeerd en bij alle drie hetzelfde. Het maakt overigens maar heel weinig uit of ik hem helemaal van de stroom af haal of dat ik hem op het net laat zitten als hij uit staat. Ook bij opnieuw opstarten doet hij er best lang over tot de post.

Kan iemand mij vertellen wat hum ervaringen hiermee zijn?

Hier even mijn specs:

Striker Extreme
E6600
2x Kingston PC6400 (serie nummer weet ik zo niet maar staat op de QVL)
ASUS 7900GT 256Mb (komt binnenkort een 2e in)
2x Western Digital. 1x 80Gb 1x 250gb
OCZ GameXstream 600Watt

Zo dat was wel het belangrijkste denk ik.

Nu nummer 2 van de probleempjes:

Ik heb in Vista last van het knipperen van mijn beeldscherm en heb geen flauw idee waar het door komt. Hij knippert gewoon een keer, dan weer een paar minuten niet en dan weer. Dus niet constant maar wel irritant. Zou dit aan mijn moederbord kunnen liggen? Ik heb mijn kaart uitvoerig getest en mijn hele systeem aardig aan de benchmarks gehangen en kom overal gewoon goed uit de tests dus het lijkt er op alsof er niets aan het handje is. Toch heeft mijn beeldscherm last van knipperen. Verschillende drivers versies geprobeerd maar niet echt verschil. Schone install gedaan van Vista maar ook geen effect. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Oh ja, het ligt niet aan mijn beeldscherm want mijn LCD (woonkamer) heeft er ook last van...

Als laatste heb ik nog steeds een probleem met de drivers van Nvidia (15.00), ik heb hier ook een topic over geopend maar hier is niet echt iets uitgekomen. Heb uiteindelijk maar besloten om de drivers niet te installeren en dan werkt het allemaal wel. Wanneer ik ze wel installeer en ik sluit mijn pc af slaan mijn harde schijven aan/uit, aan/uit, aan/uit. Echt heel vreemd. Kan naar mijn mening ook niet goed zijn voor de schijven.

Deze 3 punten bijelkaar laten mij toch een beetje twijfelen over de gezondheid van mijn Striker Extreme. Ik hoop dat er iemand is die de twijfel voor een deel weg kan nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:02:
[...]

Ga je overklokken? Wat voor videokaart gaat er in? Welke andere hardware? Welke toepassingen? Misschien kan ik een voorselectie + mijn beredenering geven om het ietsje overzichtelijker te maken?
Het is onderdeel van een upgrade welke wel een tijdje mee moet gaan. Ben geen powergamer, maar een spelletje zo nu en dan wordt er zeker wel gespeeld en dan wil ik zoveel mogelijk eye-candy, echter niet ten koste van de inhoud van mijn hele bankrekening :) Verder doe ik (praktisch) niets aan video- of fotobewerking o.i.d., games en office is wel wat de computer doet 90% van de tijd.

Dus het wordt waarschijnlijk een C2D6600 met een 8800gts. Zal zeker de 6600 op 3,0 Ghz proberen te laten lopen, maar daar stopt mijn overclock ambitie dan ook. Aangezien mijn gehele muziek collectie inmiddels op hardeschijf staat, zijn de twee IDE aansluitingen op het bord erg handig. Scheelt mij weer omzetten van PATA naar SATA, al komt er uiteraard naast de 2 of 3 IDE schijven ook een "grote" (250-320GB) SATA schijf in. Het scheelt ook verloopstekkers van PATA naar SATA.

De prijs is niet erg hoog (€135), en omdat er van de ASUS variant vrij vaak gemeld wordt dat de southbridge vrij heet wordt en MSI dit met een mooie heatpipe heeft voorzien (of het werkt moeten we maar afwachten), leek mij dit wel een mooie keus.

Rest van de hardware wordt denk ik een p180 kast (staat in de woonkamer, dus moet wel stil zijn) een goeie 500W (ong) voeding, X-fi geluidskaart en uiteraard minimaal 2048MB pc5400 (6400 lijkt me overdreven met een overclock tot 3 Ghz) geheugen.

Uiteraard zit er een boel spul op wat ik niet ga gebruiken, zoals firewire en mogelijk SLI, dat neem ik voor lief, maar heeft wel support voor 1333Mhz FSB, dus eventueel komt er later nog een quadcore in. Verder wacht ik met het kopen van een videokaart tot wat meer duidelijk is wat ATI doet. Mogelijk brengt dat de 8800GTS prijs naar beneden, of stap ik over naar ATI...

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 24-03-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Fly-guy schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:14:
[...]

Het is onderdeel van een upgrade welke wel een tijdje mee moet gaan. Ben geen powergamer, maar een spelletje zo nu en dan wordt er zeker wel gespeeld en dan wil ik zoveel mogelijk eye-candy, echter niet ten koste van de inhoud van mijn hele bankrekening :) Verder doe ik (praktisch) niets aan video- of fotobewerking o.i.d., games en office is wel wat de computer doet 90% van de tijd.

Dus het wordt waarschijnlijk een C2D6600 met een 8800gts. Zal zeker de 6600 op 3,0 Ghz proberen te laten lopen, maar daar stopt mijn overclock ambitie dan ook. Aangezien mijn gehele muziek collectie inmiddels op hardeschijf staat, zijn de twee IDE aansluitingen op het bord erg handig. Scheelt mij weer omzetten van PATA naar SATA, al komt er uiteraard naast de 2 of 3 IDE schijven ook een "grote" (250-320GB) SATA schijf in. Het scheelt ook verloopstekkers van PATA naar SATA.

De prijs is niet erg hoog (€135), en omdat er van de ASUS variant vrij vaak gemeld wordt dat de southbridge vrij heet wordt en MSI dit met een mooie heatpipe heeft voorzien (of het werkt moeten we maar afwachten), leek mij dit wel een mooie keus.

Rest van de hardware wordt denk ik een p180 kast (staat in de woonkamer, dus moet wel stil zijn) een goeie 500W (ong) voeding, X-fi geluidskaart en uiteraard minimaal 2048MB pc5400 (6400 lijkt me overdreven met een overclock tot 3 Ghz) geheugen.

Uiteraard zit er een boel spul op wat ik niet ga gebruiken, zoals firewire en mogelijk SLI, dat neem ik voor lief, maar heeft wel support voor 1333Mhz FSB, dus eventueel komt er later nog een quadcore in. Verder wacht ik met het kopen van een videokaart tot wat meer duidelijk is wat ATI doet. Mogelijk brengt dat de 8800GTS prijs naar beneden, of stap ik over naar ATI...
Omdat de bus van 1333 standaard door de C55 ondersteund wordt, is een e6600 op 3 GHz (bus van 1333) voor het bord eigenlijk geen overclock. Tevens is het niet de south, maar northbridge die erg heet wordt, de southbridge mag een klein blokje hebben (P5N-E heeft er niets op, dat gaat wel erg ver). Heatpipes zijn dus niet noodzakelijk, maar een nadeel is het zeker niet.

Als je gaat gamen op 1280x1024 is een 320MB GTS ook een optie. Qua prijs/performance lijkt die zelfs beter dan een 8600 GTS, tenzij de laatste benchmarks niet representatief zijn. Ati ben ik persoonlijk niet zo weg van, van de PC's die ik met ATI videokaarten verkocht heb zijn er gewoon erg veel problemen met allerlei spellen. Nou moet ik daar eerlijk aan toevoegen dat ik om die reden sindsdien bijna alleen nVidia verkoop en dus nauwelijks over de X serie en later kan oordelen.

De extra snelheid van PC6400 is niet geheel nutteloos, hou er ook rekening mee dat timings op deze borden echt verschil uitmaken, dus cas4 PC6400 of beter kan ik wel aanraden.

Misschien kun je qua voeding en geheugen kijken of in dezelfde prijsklasse ook SLI-Ready onderdelen zitten, geeft iets meer zekerheid op stabiliteit en compatibiteit.

Doordat je eisen niet zo hoog zijn kan ik je keuze niet verkleinen. Als je eisen had gehad zoals flink overklokken, SLI, firewire etc, dan was dat wat makkelijker. Toch hoop ik dat je hier iets aan hebt, al is het maar een bevestiging van je eigen conclussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb de MSI P6N-SLI Platinum nu ongeveer 3 weken en ben er zeer tevreden over. De prijs was het mij echt wel waard. Bordje klokt lekker over (E6400@2800, FSB@350, mem 1:1, allemaal zonder voltageverhoging) en de heatpipe doet prima zijn werk. Pas bij 360 MHz FSB moet de NB voltage ietsje omhoog (1.3V voor 380FSB). Die heatpipe wordt nog niet eens echt heet, heel ander verhaal zoals de P5N-E SLI waar je je vingers aan brandde (bordje heb ik ook). Als cpu koeler gebruik ik een freezer 7 pro @1000rpm, blaast dus weinig over de heatpipe.
Cell menu in bios werkt ook simpel, heel overzichtelijk en duidelijk waar je voltage's op staan.
40 mm fan die je op de NB koeler kan doen werkt ook goed, al gebruik ik hem niet (ding draait +- 8000rpm :X ). Plus alle accesoires die je erbij krijgt, gewoon een heel compleet bordje voor relatief weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
|sWORDs| schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:03:
[...]

Omdat de bus van 1333 standaard door de C55 ondersteund wordt, is een e6600 op 3 GHz (bus van 1333) voor het bord eigenlijk geen overclock. Tevens is het niet de south, maar northbridge die erg heet wordt, de southbridge mag een klein blokje hebben (P5N-E heeft er niets op, dat gaat wel erg ver). Heatpipes zijn dus niet noodzakelijk, maar een nadeel is het zeker niet.

Als je gaat gamen op 1280x1024 is een 320MB GTS ook een optie. Qua prijs/performance lijkt die zelfs beter dan een 8600 GTS, tenzij de laatste benchmarks niet representatief zijn. Ati ben ik persoonlijk niet zo weg van, van de PC's die ik met ATI videokaarten verkocht heb zijn er gewoon erg veel problemen met allerlei spellen. Nou moet ik daar eerlijk aan toevoegen dat ik om die reden sindsdien bijna alleen nVidia verkoop en dus nauwelijks over de X serie en later kan oordelen.

De extra snelheid van PC6400 is niet geheel nutteloos, hou er ook rekening mee dat timings op deze borden echt verschil uitmaken, dus cas4 PC6400 of beter kan ik wel aanraden.

Misschien kun je qua voeding en geheugen kijken of in dezelfde prijsklasse ook SLI-Ready onderdelen zitten, geeft iets meer zekerheid op stabiliteit en compatibiteit.

Doordat je eisen niet zo hoog zijn kan ik je keuze niet verkleinen. Als je eisen had gehad zoals flink overklokken, SLI, firewire etc, dan was dat wat makkelijker. Toch hoop ik dat je hier iets aan hebt, al is het maar een bevestiging van je eigen conclussie.
In ieder geval bedankt :)

Klopt dat 3,0 Ghz niet echt een grote overclock is, maar aangezien ik niet zo'n ervaring heb hierin, zal ik daar beginnen, en mogelijk iets verder, aan het bord zal het niet liggen...

En (lichtelijk) offtopic, ik ga inderdaad gamen op 1280x1024, maar twijfel nog over 320mb of 640mb. Nu is 320 genoeg, maar wie weet wat de toekomst brengt. Ik ben meer op ATI gericht, maar dat is gebaseerd op verleden, en ik kijk eerst wel waar ATI mee komt, hopelijk brengt dat de prijzen naar beneden...

Dat ik geen verdere eisen heb, maakt het juist lekker makkelijk. De prijs van een p6n is niet hoog (vergeleken met een 680 bord), stroomverbruik wel wat hoger, maar dat neem ik maar voor lief.... En een heatpipe kan inderdaad geen kwaad, of het echt nodig is, wet ik niet, maar je kunt beter een heat pipe hebben dan niets en temperatuurproblemen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik wilde wel eens weten hoe het zat met de diskperformance, dus ik heb vandaag twee 150 gig raptortjes gehaald en zie hier het Everest resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/3089/everestdiskhr3.jpg
Ik heb de test twee keer gedaan om te kijken of de resultaten consequent waren.

HDtach:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/9822/hdtachwr9.jpg

Atto:
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/2003/attoha6.jpg

Atto 32,8:
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/671/atto2hh4.jpg

Sandra:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1795/sandraqu5.jpg

Alleen de random read in Sandra is niet heel erg hoog, maar dat zie ik bij andere testen ook. Voor alsnog zie ik geen schokkende afwijkingen. (tenzij je de scores met een controller met cache gaat vergelijken).

Hier staan de tools en wat vergelijkingsmateriaal.

IOmeter XP:
Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/3092/ciometerut1.jpg

Grappig is trouwens dat bij een coldboot er een staggered spinup en array detectie gedaan wordt, bij een reboot schiet ie meteen door. Nice.

[ Voor 97% gewijzigd door |sWORDs| op 25-03-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:35

FikkieHo

Wokmaster

gamen op 1280 x 1024 kan met 256 ook hoor. als we dan toch offtopic praten..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
FikkieHo schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:36:
gamen op 1280 x 1024 kan met 256 ook hoor. als we dan toch offtopic praten..
Het ging over de 8800 GTS, die is er alleen in 320 en 640 MB.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 25-03-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:35

FikkieHo

Wokmaster

ja dat weet ik, maar er was twijfel of 320 mb wel genoeg was.. dus gewoon een indicatie..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 18:56
Waar downloaden jullie de bios drivers>?

Want http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

krijg iedere keer time outs

ik zoek driver/bios updates voor p5n32-e

Iemand ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Fantasy-Bart schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:00:
Waar downloaden jullie de bios drivers>?

Want http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

krijg iedere keer time outs

ik zoek driver/bios updates voor p5n32-e

Iemand ideën?
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:00:
[...]
offtopic:
Nadeel van Asus is de support site welke het te vaak niet/heel traag doet. Zoals nu.
Dit is erg vaak zo, wat ik meestal doe is het later nog eens proberen. Waardeloos dat Asus hier al jaren last van heeft, maar er niets aan doet. Ik neem aan dat de sites van nVidia en Microsoft meer traffic hebben, die doen het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Topic schijnt ferm te zakken in lijst, nu maar weer even opkrikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik heb wat reviews gelezen van de 680i LT (lite) chipset, tering dat is een tegenvallen. Kun je beter de 650i SLI kopen, veel goedkoper en nagenoeg dezelfde specs. (2 sata minder, sli x8 ipv x16, geen certified sli mem mogelijk, etc geen spannende dingen). Snap niet waarom ze het op de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
The Source schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:13:
Ik heb wat reviews gelezen van de 680i LT (lite) chipset, tering dat is een tegenvallen. Kun je beter de 650i SLI kopen, veel goedkoper en nagenoeg dezelfde specs. (2 sata minder, sli x8 ipv x16, geen certified sli mem mogelijk, etc geen spannende dingen). Snap niet waarom ze het op de markt zetten.
Precies. Volgens mij hoef je niet meer naar de chipset naam te kijken maar meer naar de extra,s die het desbetreffende board heeft. of het nou een 650i een 680i of een 680i LT is maakt kwa prestaties helemaal niks uit als ik zo de de vergelijkingstesten lees op verschillende sites..

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de Asus P5N32-e SLI Plus omdat deze sli-ready geheugen ondersteund wat ik al klaar heb liggen. (OCZ pc8500) en zijn goede prijs. Maar wat ik dan met dat 3de PCI-e slot aanmoet, Geen idee
Of het nou een 680i of een 650i is. In de pricewatch staan ze allebei voor de zelfde prijs.. Lekker verwarrend allemaal 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ikbengoofy op 28-03-2007 23:34 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ikbengoofy schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:33:
[...]
Of het nou een 680i of een 650i is. In de pricewatch staan ze allebei voor de zelfde prijs.. Lekker verwarrend allemaal 8)7
Goh is die vraag niet ruimschoots behandeld?
|sWORDs| schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:23:
  • De nForce 680 heeft 26 (C55XE) + 26 (MCP55) PCI lanes, echter kun je in de bovenste tabel al zien dat er maar 46 lanes gebruikt worden. Asus is met de P5N32-E SLI Plus zo slim geweest de goedkopere, maar op 8 PCI-e lanes na identieke, C55 met een MCP55 te combineren, waarmee ze precies de benodigde 46 (18+28) lanes hebben. Om dat nVidia voor de nForce 680 de C55XE + MCP55 gebruikt kunnen ze de naam niet gebruiken. Op erg veel plaatsen zie je dan ook nForce 650 staan. Dit is NIET juist, voor een nForce 650 heb je een MCP51 (nForce 430) southbridge nodig. Qua driver package, welke alleen southbridge specifieke dingen bevat, heeft de P5N32-E SLI Plus dan ook het 680 package nodig. Als je verder de features uit de bovenste tabel van de nForce 650 en nForce 680 vergelijk met de P5N32-E SLI Plus dan zul je zien deze volledig matched met de 680i. De term "Hybrid" die soms gebruikt wordt doet onterecht vermoeden dat er functies van de 650i en functies van de 680i inzitten. De term "Lite" die soms gebruikt wordt doet onterecht vermoeden dat er functies ontbreken, laten we om verwarring te voorkomen dan ook maar over een nForce 680i spreken, maar wel in ons achterhoofd houden dat er feitelijk niets mist of ander is, maar toch een ander variantje van de northbridge onder de koeler zit.
|sWORDs| schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:23:
Dat heb je verkeerd, je haalt sloten en snelheden door elkaar. De Non Plus en Striker Pci Express Graphics gebruiken maar 40 (16,16,8) lanes net als de Plus en gebruiken drie 16x sloten (de derde dus met een snelheid van 8x). Een 650 bord is het absoluut niet, waar is de 430 gebleven en waarom werken de 650 drivers dan niet? Over een Hybrid kun je het niet hebben, de southbridges van de Nforce AMD 550, 570, 590, Intel 590, Intel 680 zijn gewoon hetzelfde, wat voor label ze er ook opplakken. Ik wist niet dat je een Non Plus had, nofi en nee het maakt weinig uit, maar de Plus heeft alleen voordelen (Asus heeft hem niet voor niets Plus genoemd en niet Lite). Mocht ik je er echt gelukkig mee maken dan neem ik hem wel op.
|sWORDs| schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:09:
Die had ik al gelezen.
Het is de northbridge van de 650 met de southbridge van de AMD 570/590 en Intel 590 en 680.
De chipset als geheel is dus niet bestaand. Een 650 chipset is het dus niet, er zit geen nForce 430 southbridge op. Een 680 chipset is het dus ook niet, echter is dus het enige verschil het niet aanwezig zijn van 8 toch niet gebruikte PCI-e Lanes, waarmee de chipset qua features dus 100% gelijk is aan de 680. Dus de northbridge is een 650i(C55), de southbridge een 590i(MCP55P) en de chipset eigenlijk naamloos. Om verwarring over de functies te voorkomen staat in de ts dat termen als Hybrid en Lite niet handig zijn.
|sWORDs| schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:14:
Ik vraag me inmiddels af of er wel echt een versie van de C55 met 8 lanes minder is. Kijk eens naar dit plaatje van het EVGA 680i reference bord welke voor reviews uitgegeven is:
[afbeelding]
Ik denk echt dat de XE varianten van de C55 en MCP55 gewoon een mooi labeltje zijn.
|sWORDs| schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:15:
Anders gaat dit halve topic er over? En lees de startpost eens:

En zelfs dat andere variantje van de northbridge is niet zeker, dat zijn we nou net aan het uitzoeken. I.e.g. is de Plus qua performance en Features 100% gelijk aan een 680i. Waarschijnlijk klopt het volgende:
C55(650 NB)=C55XE(680NB)
MCP55P(NF4SLI16/AMD570/590/i590 SB)=MCP55PXE(680SB)
In het ergste geval mis je een 8x link welke op de plus niet is aangesloten en op de Striker aan de extra sata controller zit, maar aangezien je die sata controller toch niet hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
Oke...

Bedankt voor de informatie.. Echter ga ik niet zo diep in op wat voor matriaal ernou precies op het bord zit maar ga ik als doorgaans gebruiker af op de benchmarks en reviews van een product.

Dus zodoende kwam ik uit op de Plus omdat deze kwa prijs kwaliteit me aanspreekt. Dus neem een kijkje in de pricewatch waar ik een 680i versie en een 650i versie zie staan voor precies de zelfde prijs. had op dat moment niet gelijk in de gaten dat het allemaal te maken heeft met wat voor southbridge of Notrhbridge erop zit.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 22:01
Ik had een Asus P5N-E sli, had inderdaad. Het bord klokte super, met mijn e6300 kwam ik makkelijk op de 3.2ghz echter bleef het bord instabiel. Zelfs @ stock snelheden en instellingen. Verschillende soorten geheugen gebruikt (MDT 800 en Corsair xms 2 800) en andere componenten. Naar een week van problemen het bord omgeruild voor een P5B. Nu gelukkig geen problemen meer, als mis ik die extra pata aansluiting en overklokgeintjes wel. De P5B heeft wat dat betreft minder in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ikbengoofy schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:21:
Oke...

Bedankt voor de informatie.. Echter ga ik niet zo diep in op wat voor matriaal ernou precies op het bord zit maar ga ik als doorgaans gebruiker af op de benchmarks en reviews van een product.

Dus zodoende kwam ik uit op de Plus omdat deze kwa prijs kwaliteit me aanspreekt. Dus neem een kijkje in de pricewatch waar ik een 680i versie en een 650i versie zie staan voor precies de zelfde prijs. had op dat moment niet gelijk in de gaten dat het allemaal te maken heeft met wat voor southbridge of Notrhbridge erop zit.
Dat heeft het ook niet, het zijn dezelfde borden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Startpost bijgewerkt:
• Abit IN9 32X-Max - 11 final bios
• Asus P5N32-E SLI - 1002 beta bios
• Realtek HD 1.64 x86/x64 drivers (2K/2K3/XP/Vista)
• Veel extra reviews
• Prijs updates

offtopic:
Vanwege de bios updates, welke makkelijk over het hoofd te zien zijn, extra melding.

[ Voor 178% gewijzigd door |sWORDs| op 31-03-2007 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

sWORDs kan je bij de NVIDIA nForce 650i SLI de bus aan passen van 1066 MHz naar 1333 MHz
Aangezien de borden het officeel ondersteunen?
Ik heb net een MSI P6N SLI gekocht waar om de doos staat
Quad core proccesor op 1333mhz bus ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195088

ja hoor gewoon in het cell menu van dat bord je fsb verzetten van 266 naar 333. ik heb het bord ook, fijn plankje vind je niet :9

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 195088 op 01-04-2007 19:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 8819 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:42:
sWORDs kan je bij de NVIDIA nForce 650i SLI de bus aan passen van 1066 MHz naar 1333 MHz
Aangezien de borden het officeel ondersteunen?
Ik heb net een MSI P6N SLI gekocht waar om de doos staat
Quad core proccesor op 1333mhz bus ondersteunt.
Sommige fabrikanten ondersteunen het, dat staat dan ook als vermelding bij het bord. nVidia niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb sinds 3 uur een P5N32-E SLi maar man, wat geeft dit ding een boost in geheugenbandbreedte tov de P5B Deluxe. Dit bord geeft me in Everest 9600MB/s tegen 8900 oid op de P5B. :)

Lekker hoor... ;)

Morgen even lekker een middagje tweaken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 31-03-2007 17:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Weet iemand hoe je "Speedstep" kan aanzetten op een P5N32-E SLi?

Ik heb het enabled in de BIOS maar hij pakt het niet? :X Of vergeet ik misschien nog iets anders te enablen?

Very sorry; ik heb het al; de PC op "minimaal energieverbruik" zetten.

Nu weet ik dus waarom de PC idle warmer was! Ik dacht eerst dat het door de gloeiend hete chipset kwam, maar het is Speedstep die uitstond. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Format-C op 03-04-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Hmm ik zit eens te kijken naar de startpost en vraag me af of die eerste tabel nog wel helemaal klopt n.a.v. nieuws: Asus biedt twee pci express x16-slots met 650i-chipset
Net als de non-plus voorganger kan de P5N32-E SLI Plus overweg met fsb-snelheden tot 1333MHz en geheugen met snelheden tot 1200MHz.
Daar staat dat ook de 650i EPP ondersteunt? In elk geval staat op de site van Asus dat ze 1333MHz FSB ondersteunen en dat vind ik niet terug in de TS.

De P5N-E SLI Plus heeft in de specs in elk geval de vermelding SLI ready memory (=EPP, 1200MHz). De non-Plus heeft deze vermelding echter niet. Hoe zit dit nou? :?

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 03-04-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:41:
Hmm ik zit eens te kijken naar de startpost en vraag me af of die eerste tabel nog wel helemaal klopt n.a.v. nieuws: Asus biedt twee pci express x16-slots met 650i-chipset

[...]

Daar staat dat ook de 650i EPP ondersteunt? In elk geval staat op de site van Asus dat ze 1333MHz FSB ondersteunen en dat vind ik niet terug in de TS.

De P5N-E SLI Plus heeft in de specs in elk geval de vermelding SLI ready memory (=EPP, 1200MHz). De non-Plus heeft deze vermelding echter niet. Hoe zit dit nou? :?
Dat is helemaal geen 650 chipSET (waar is de nForce 430?), maar een "680 Hybrid", daarnaast staat toch echt in de startpost 1333 als feature bij de 650 borden met 1333 support. Daarnaast kan EPP en SLI Ready ook 800 MHz zijn, de getallen geven de maximaal ondersteunde snelheid voor de chipset, de modules zijn momenteel te krijgen tussen de 800 en 1250 MHz. Dus zo als de startpost nu is klopt het helemaal, hoeft niets te veranderen.

Het is heel makkelijk:
ChipsetEPP1333
650NeeNee
680LT800Ja
6801200Ja

Asus P5N-E wel EPP 1200 en 1333. (Geen support door nVidia, wel van Asus.)
MSI P6N SLI en MSI P6N SLI Platiunum wel 1333. (Geen support door nVidia, wel van MSI.)
Zo vreemd is dit niet aangezien de northbridge (o.a. geheugencontroller en fsb) van alle 600i borden in principe identiek is, bios support is dus het enige wat anders is.

[ Voor 34% gewijzigd door |sWORDs| op 03-04-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Ik wilde je niet afkraken hoor ;). De TS ziet er schitterend uit, maar door de bomen zie ik het bos simpelweg niet meer.

Oow een klein foutje BTW: 680i SLI<->PCI-X Moet dat niet zijn PCI-e? En in de acronym voor dezelfde staat Praphics ipv. Graphics.

[ Voor 35% gewijzigd door The__Virus op 03-04-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:44:
Ik wilde je niet afkraken hoor ;). De TS ziet er schitterend uit, maar door de bomen zie ik het bos simpelweg niet meer.

Oow een klein foutje BTW: 680i SLI<->PCI-X Moet dat niet zijn PCI-e? En in de acronym voor dezelfde staat Praphics ipv. Graphics.
Zo heb ik dat niet opgevat, ik wilde je alleen aan de correcte info helpen. En ik wilde laten zien dat de startpost correcte info bevatte, echter staat alles natuurlijk open voor discussie.

Nee, dat is een PCI-X slot, acronym fixed.

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 03-04-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik moet zeggen, wat een prachtige TS! Zit vast veel werk in... mooi werk!
Om orde op zaken te stellen heb ik dit plaatje even van XS-Forums geplukt, dan weten we ook weer wat nou de verschillen zijn. ;)
Graag gedaan!

Linkje*

Edit: De fabrikanten met moederborden met de 650i chipsets hebben zelf 1333MHz FSB-support toegevoegd, houd daar rekening mee!

[ Voor 17% gewijzigd door Limit-NL op 03-04-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
l1m1t schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:28:
Ik moet zeggen, wat een prachtige TS! Zit vast veel werk in... mooi werk!
Om orde op zaken te stellen heb ik dit plaatje even van XS-Forums geplukt, dan weten we ook weer wat nou de verschillen zijn. ;)
Graag gedaan!

Linkje*
Die heb ik (nVidia PartnerForce) echter lijkt ie niet te kloppen.

edit:
Hier staan de enige kloppende fact lists:
http://www.nvidia.com/obj...d_by_nvidia_680i_sli.html
http://www.nvidia.com/obj...y_nvidia_680i_lt_sli.html

De 650i SLI en Ultra hebben geen eigen pagina, maar de specs kloppen in deze lijst (die van de LT hier niet:
http://www.nvidia.com/page/nforce_600i_tech_specs.html

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Verder staat er ook de nieuwe MSI nF650i Ultra plank op, de P6N2 Ultra. Zie de link.

Linkje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
l1m1t schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:35:
Verder staat er ook de nieuwe MSI nF650i Ultra plank op, de P6N2 Ultra. Zie de link.

Linkje*
Ze hadden blijkbaar geen zin in een nieuw pcb en hebben gewoon geen bridgechip gebruik waardoor het tweede pci-e slot niet aangesloten is. Of zouden ze gewoon het plaatje van de SLI gebruikt hebben? Wel raar dat de naam van het plaatje sli bevat:
http://www.msi.com.tw/ima...mg/mbd_img/7346_SLI_B.jpg
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=788
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/page/products/mainboard/product_photo_note_eng.gif

Edit: Ze hebben het plaatje van de P6N SLI gebruikt:
http://www.msi.com.tw/ima...mg/mbd_img/7346_SLI_B.jpg
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=787

[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

_/-\o_ Handig topic met een mooie TS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Er zijn twee XFX borden in de PW gekomen, een 680 en een 680LT, deze ga ik toevoegen aan de startpost.
Tnx!

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
P5N32-E SLI 1002 bios is nu final
Voor alle Asus borden, er is een nieuwe PCProbe, 1.04.12 2K/XP/2K3/Vista x86/x64,
de laatste Asus Update is 7.09.03 2K/XP/2K3/Vista x86/x64.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157288

|sWORDs| schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:40:
[...]

[...]

Dit is erg vaak zo, wat ik meestal doe is het later nog eens proberen. Waardeloos dat Asus hier al jaren last van heeft, maar er niets aan doet. Ik neem aan dat de sites van nVidia en Microsoft meer traffic hebben, die doen het perfect.
ASUS heeft de traagste website die ik ken, even een QVL of wat documentatie opzoeken en je bent lekker bezig (met wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Er zijn mensen die denken dat de Scythe Infinity processorkoeler niet past op een ASUS Striker Extreme.

Scythe Infinity past wel, maar het is lastiger om te monteren. :)

http://www.scythe-eu.com/en/support/compatibility.html

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
pvr schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:25:
Er zijn mensen die denken dat de Scythe Infinity processorkoeler niet past op een ASUS Striker Extreme.

Scythe Infinity past wel, maar het is lastiger om te monteren. :)

http://www.scythe-eu.com/en/support/compatibility.html
Ja dat had ik ook op een asus p5nt ws board.

Reviews van dit bord:

http://forum.coolaler.com/showthread.php?t=150101

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 04-04-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Robin4 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:20:
[...]

Ja dat had ik ook op een asus p5nt ws board.

Reviews van dit bord:

http://forum.coolaler.com/showthread.php?t=150101
Robin4 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:33:
Ik heb ntune gedownload, hij ondersteunt alles dan behalve het moederbord overklokken.
Waarom ik niet in het bios overclock, omdat het bios nog niet helemaal optimaal is. Want het is pas het eerste bios. Ten tweede kan ik me geheugen niet op 1:1 krijgen in het bios. Kan ook geen 1T of 2T instellen, kan ook nog geen cas en al die geheugen timings instellen. Dus daarom gebruik is liever een direct windows programma.
1:1 (Linked, 1:1 in bios)
http://www.opbcorner.com/...s/dualcore/9x400pi32m.jpg
1T (command per clock):
http://www.opbcorner.com/HWbench/p5ntws/bios/p5ntws15.jpg

Bios is niet veel anders dan dat van mij, iets minder opties en iets andere indeling.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
De E SLI en E SLI Plus zakken als bakstenen, een LT heeft al geen nut meer en nog even en de 650 SLI kan ook inpakken.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:32:
Heb sinds 3 uur een P5N32-E SLi maar man, wat geeft dit ding een boost in geheugenbandbreedte tov de P5B Deluxe. Dit bord geeft me in Everest 9600MB/s tegen 8900 oid op de P5B. :)

Lekker hoor... ;)

Morgen even lekker een middagje tweaken. :)
Even uit nieuwschierigheid .. ik kom op 8350 :P en vraag me af hoe kan ik die score opkrikken ?
(4-4-4-12 op 370mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|sWORDs| schreef op zondag 25 maart 2007 @ 03:18:
Ik wilde wel eens weten hoe het zat met de diskperformance, dus ik heb vandaag twee 150 gig raptortjes gehaald en zie hier het Everest resultaat:
[afbeelding]
Ik heb de test twee keer gedaan om te kijken of de resultaten consequent waren.

HDtach:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u34/Scherpmes/pfff.jpg

Nou met die Raid 1 2x seagate 320.10 schiet ik ook geen fluit op .. had toch iets meer verwacht..
Nou heb ik uiteraard een hoop meuk draaien op de achtergrond .. maar toch.. is echt huilen met de pet op in vergelijking met die benchmark van jou twee raptortjes
En ik had nog wel zo'n hoop op een beetje fatsoenlijke prestaties :P Onderzoekje Raptor vs raid Tomshardware

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 190625 op 08-04-2007 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
afaik is dat FlexXLC PC2-9200 (mogelijk ook PC2-6400) geheugen ook SLi-ready, ik kan het niet direct zo vinden maar ik meen dat het echt SLi-ready memory is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Raid 1 (mirror) is natuurlijk veel trager, je moet Raid 0 (stripe) gebruiken.
m0nkey schreef op zondag 08 april 2007 @ 06:02:
afaik is dat FlexXLC PC2-9200 (mogelijk ook PC2-6400) geheugen ook SLi-ready, ik kan het niet direct zo vinden maar ik meen dat het echt SLi-ready memory is.
Niet volgens nVidia en ook niet volgens OCZ specs.

[ Voor 71% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 190625 schreef op zondag 08 april 2007 @ 05:38:
[...]

Even uit nieuwschierigheid .. ik kom op 8350 :P en vraag me af hoe kan ik die score opkrikken ?
(4-4-4-12 op 370mhz)
Je geheugen overklokken en de CAS latencies zo laag mogelijk houden. 1T gaat niet lukken omdat je geen 680i chipset hebt.

Edit: let wel; mij geheugen draaide tijdens die test op 890Mhz CL4 1T.

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 08-04-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Vraag uit [OC] E4300 de nieuwe overclock koning?[DEEL 2]:
diabyte schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:55:
Volgens mij zijn er best wat mensen in dit topic die een P5N-E SLI moederbord hebben. Ik voel me een zeer grote n00b maar ik kan echt werkelijk waar nergens iets vinden in de bios wat ook maar op overclock opties lijkt. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen :P ?

Heb wel 2x geprobeerd de bios te flashen via windows, maar beide keren met opnieuw opstarten deed ie vaag. Maar lijkt me niet dat er dan opties ofzo uit de bios verdwijnen :?
Zet eerst AI op Manual:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p5ne-sli/jumperfree-s.jpg
System Clocks. Zet hier je Pci-E op 100:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p5ne-sli/pcie-s.jpg
Voltage Control. Zet hier je VCore op 1.425/1.375/1.325 (stap voor stap):
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p5ne-sli/vcore-s.jpg
Cpu Configuration. Alles disabled behalve Execute Disable Bit en CPU Multiplier op 9:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p5ne-sli/cpu-s.jpg
FSB & Memory Config. Unlinked en FSB 1066/1200/1333 (stap voor stap), Mem (pcxxxx/8, dus 6400:8=800):
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p5ne-sli/fsb-s.jpg

Dus beginnen met voltage 1.425 en bus 1066, dan bus 1200, dan bus 1333, dan voltage 1.375, dan voltage 1.325. Vooral goed benchen elke keer (uurtje Orthos), zodra je de max bus bij het minimale voltage denkt te hebben lang benchen (12/24 uur Orthos).

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29
k bedankt, ik ga het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Voor de beginner, is dit ook een leuk filmpje van Hardware info:

http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29
pvr schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:36:
Voor de beginner, is dit ook een leuk filmpje van Hardware info:

http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/
Die heb ik idd ook bekeken, de theorie is het probleem niet, maar ik was op zoek naar de optie CPU frequency (had die guide van hun uitgeprint) maar die kon ik dus niet vinden. Maar blijkbaar kan je dus die rated fsb verhogen en dan gaat de bus speed ook omhoog.

Is er nog een speciale formule van xxxx rated fsb is xxx bus speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
diabyte schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:40:
[...]

Die heb ik idd ook bekeken, de theorie is het probleem niet, maar ik was op zoek naar de optie CPU frequency (had die guide van hun uitgeprint) maar die kon ik dus niet vinden. Maar blijkbaar kan je dus die rated fsb verhogen en dan gaat de bus speed ook omhoog.

Is er nog een speciale formule van xxxx rated fsb is xxx bus speed?
/4, vanwege de quadpomped bus.

Dus 1333 / 4 = 333.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI P6N SLI
Deze bord heb ik gehad.
Was binnen een week terug naar alternate.
Bord had problemen met mijn geheugen timings.
Bord had cold boot problemen.
Bord kon mijn intel 805d niet overklokken.

Ben nu over gestapt naar een gigabyte ga-965p-ds3 versie 3,3 met 1333mhz ondersteuning.
Prik alles er op (zelfde geheugen en de zelfde proc) geen probleem en gelijk de intel 805-d op 3,2g draaien.
Voor mij is dit de laatste nvidia moederbord. (ervaring met socket 939)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 8819 schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:49:
MSI P6N SLI
Deze bord heb ik gehad.
Was binnen een week terug naar alternate.
Bord had problemen met mijn geheugen timings.
Bord had cold boot problemen.
Bord kon mijn intel 805d niet overklokken.

Ben nu over gestapt naar een gigabyte ga-965p-ds3 versie 3,3 met 1333mhz ondersteuning.
Prik alles er op (zelfde geheugen en de zelfde proc) geen probleem en gelijk de intel 805-d op 3,2g draaien.
Voor mij is dit de laatste nvidia moederbord. (ervaring met socket 939)
Stond je geheugen op de support list?

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|sWORDs| schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:51:
[...]

Stond je geheugen op de support list? De enige vijf merken met support die je hier kan kopen zijn:
Crucial, Corsair, Kingston, Mushkin, OCZ.
nee helaas niet
Wat ik ook onzin vind omdat mijn geheugen zelfs draait op een asrock bordje waar ik zelf de timing kon zetten zoals ik dat wil.
Als zelfs een b merk als asrock die geheugen draait vind ik het achterlijk dat een a merk er mooite mee heb.
Wie wil weten welke merk het was.
Team elite 4-4-4-12 667mhz 1,8volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Koop een kritisch Asus bord en je hebt hetzelfde probleem. Tevens staan overal waarschuwingen over geheugen compatibiliteit, bij de Asus 600i borden staat dit zelfs met rode stickers op de dozen.
De nForce 600i serie is nogal picky qua timings, sommige timings van geheugen die op andere chipsets wel werken doen het op de 600i serie niet. SPD heeft dus niet altijd gelijk.
Maar je kunt dus niet de timings zetten op een reference 650 bord? Dat is wel erg naar en dus een goede reden om voor een niet reference 650 of een 680 bord te gaan.

[ Voor 104% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|sWORDs| schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:08:
Koop een kritisch Asus bord en je hebt hetzelfde probleem. Tevens staan overal waarschuwingen over geheugen compatibiliteit, bij de Asus 600i borden staat dit zelfs met rode stickers op de dozen.

[...]

Maar je kunt dus niet de timings zetten op een reference 650 bord? Dat is wel erg naar en dus een goede reden om voor een niet reference 650 of een 680 bord te gaan.
Klopt ja dat zij alternate ook.
Hun rade me dus ook af als ik geen sli gebruikt om een anderen chips set te nemen .
Maar ook al zette ik het handmatige in de bios van de msi bord dan starte het bord niet meer op en kan je een bios reset doen.

Als ik de proc gewoon op 533bus laat en de geheugen op 533bus was er geen probleem met opstarten.
Het probleem was wel dat de proc zeer traag was omdat de geheugen timing gelijk op zijn laagste word gezet. (langzaamste stand)
In vergelijk met de asrock conroe945-dvi was de msi een slak.
Waarom wilde ik een andere bord?
Wegens de 1333mhz bus ondersteuning omdat ik een quad-core van intel wilen hebben.
De asrock was van mijn media center waar ik de cpu van gebruikt (amd-x2 games machine verkocht)
Ik dacht dus dat ik aan een nforce 650i voldoende was (ging me dus niet om sli) wel om 1333mhz bus.
Ben dus voor een vervanger gaan zoeken die ook 1333bus ondersteunt.
Dat werd dus een bord met een intel chip set 965p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 8819 schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:36:
[...]

Klopt ja dat zij alternate ook.
Hun rade me dus ook af als ik geen sli gebruikt om een anderen chips set te nemen .
Maar ook al zette ik het handmatige in de bios van de msi bord dan starte het bord niet meer op en kan je een bios reset doen.

Als ik de proc gewoon op 533bus laat en de geheugen op 533bus was er geen probleem met opstarten.
Het probleem was wel dat de proc zeer traag was omdat de geheugen timing gelijk op zijn laagste word gezet. (langzaamste stand)
In vergelijk met de asrock conroe945-dvi was de msi een slak.
Waarom wilde ik een andere bord?
Wegens de 1333mhz bus ondersteuning omdat ik een quad-core van intel wilen hebben.
De asrock was van mijn media center waar ik de cpu van gebruikt (amd-x2 games machine verkocht)
Ik dacht dus dat ik aan een nforce 650i voldoende was (ging me dus niet om sli) wel om 1333mhz bus.
Ben dus voor een vervanger gaan zoeken die ook 1333bus ondersteunt.
Dat werd dus een bord met een intel chip set 965p
Ik bedoelde niet dat je een niet nForce 600i bord moet nemen, maar een niet reference 600i. Maar met de P965 is ook niets mis hoor, zo als in de startpost al staat zijn de verschillen tussen de 600i, 965 en 975 borden minimaal. Ik heb zelf een DS4 rev 3.3 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

|sWORDs| schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:08:
nu je het heb over geheugen timings, de eep of epp setting die sli geheugen heeft kan die ook het voltage verhogen?
je hoor soms dat geheugen niet boot omdat het bord standaard te weinig volt geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 161608 schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:59:
[...]

nu je het heb over geheugen timings, de eep of epp setting die sli geheugen heeft kan die ook het voltage verhogen?
je hoor soms dat geheugen niet boot omdat het bord standaard te weinig volt geeft.
Als je geheugen epp ondersteuning heeft gaat alles vanzelf goed. (ook voltages en commandrates) Je kunt een van de profiles kiezen.
Door naast de standaard al aanwezige SPD-gegevens extra informatie over zaken als kloksnelheid, voltage, latency's en command rate op te slaan op de reep hoeft een (beginnende) overklokker er niet meer zo hard over na te denken wat hij allemaal kan of mag instellen in het BIOS. Het risico dat het systeem onstabiel wordt of juist niet optimaal presteert als een onervaren persoon met overklokkersgeheugen aan de slag gaat wordt hiermee teruggebracht.
http://www.nvidia.com/content/epp/epp_specifications.pdf

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
OCZ heeft nu ook een PC6400 4-4-4-15, 1T, SLI Ready, EPP module.
2 x 1GB kit
1GB Module
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/memory/b/OCZ_sliready_xtc_dc.jpg
OCZ Technology Announces Groundbreaking PC2-6400 NVIDIA SLI-Ready Certified Modules with 1T Command Rate
2007-03-29

Sunnyvale, CA—March 29, 2007—OCZ Technology Group, Inc., a worldwide leader in innovative ultra-high performance and high reliability memory, today announced the latest addition to the award-winning OCZ NVIDIA® SLI™ certified series, the PC2-6400 SLI-Ready DDR2 modules. Optimized specifically for current and next generation nForce platforms, this series features reduced latencies and a 1T command rate for ultra fast memory accesses at 800MHz data rate.

As part of the NVIDIA SLI technology ecosystem, these modules undergo a rigorous series of tests by NVIDIA and are certified to provide enthusiasts and gamers the performance, compatibility, and stability they seek when building an SLI gaming system. Tailor-made for the NVIDIA gamer, each OCZ PC2-6400 certified module features the exclusive black SLI-Ready XTC (Xtreme Thermal Convection) heatspreader.

“With increasing system memory density, the number of interleaved banks of memory increases and therefore creates a need for more commands to keep data transfers running smoothly,” commented Dr. Michael Schuette, VP of Technology Development at OCZ Technology. “It is obvious that this can be achieved by maintaining one command per clock cycle even at high operating frequencies. The new OCZ 800MHz SLI-Ready series is the world’s first memory series to fulfill the criteria required by NVIDIA for full qualification as a 1T SLI high speed memory, thereby furthering the leading role of OCZ Technology as a leading edge enabler of high performance platforms.”

PC2-6400 memory modules are built with an EPP (Enhanced Performance Profiles) programmed SPD to provide a true Plug and Play overclocking feature that eliminates the need for manual configuration and makes memory optimization easy for the complete range of consumers. With this option, the PC2-6400 SLI certified memory boots with the aggressive timings of 4-4-4 1T on compatible NVIDIA nForce SLI MCPs boards.

All SLI-Ready memory is 100% hand-tested for quality assurance and furthermore, each OCZ SLI-Ready module is backed by the industry leading OCZ Lifetime Warranty and technical support for unparalleled peace of mind.

[ Voor 85% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:44
|sWORDs| schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:59:
OCZ heeft nu ook een PC6400 4-4-4-15, 1T, SLI Ready, EPP module.
Niet zo heel bijzonder als je het mij vraagt.

Er is een nieuwe bios voor de Striker Extreme opgedoken: 1102
Heb m'n moederbord geflasht zonder problemen. Linkboost is uit de bios verdwenen.

Daarna heb ik al 2 hangers gehad (systeem reageert niet meer). Terug naar 1004

[ Voor 14% gewijzigd door biobak op 09-04-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
biobak schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:08:
[...]

Niet zo heel bijzonder als je het mij vraagt.

Er is een nieuwe bios voor de Striker Extreme opgedoken: 1102
Heb m'n moederbord geflasht zonder problemen. Linkboost is uit de bios verdwenen.

Linkje: http://users.pandora.be/OAP/Striker/SE1102.zip
Flashen natuurlijk voor eigen risico ;)
Heb je wel gezien wat er bold is? En kun je 1 geheugenmodule noemen die dit ook heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:44
|sWORDs| schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:53:
[...]

Heb je wel gezien wat er bold is? En kun je 1 geheugenmodule noemen die dit ook heeft?
Mijn eigen G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ (4-4-4-12 1T)

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/2iiiqm0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, het werkt ook gewoon met mijn Team Extreem...

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/131fs434673.jpg

Het staat er dan niet specifiek op, maar ik denk dat het met nagenoeg alle DDR2 modules wel werkt.

Tis gewoon weer een extra reclame" feature" voor OCZ imho.

[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 09-04-2007 12:35 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.