Toon posts:

Pc (game) systeem, cc. 900 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Om zeker te weten dat ik nu toch echt de goede pc heb samengesteld, wil ik het nog een keer op een Topic zetten...
Graag wil ik er Battlefield 2 op spelen (maar de pc moet ook een beetje voorbereid op de toekomst zijn natuurlijk, zodat ik niet na een tijdje weer een nieuwe grafische kaart moet kopen natuurlijk!). Ik gebruik hem voor films downloaden (en uiteraard branden op dvd) muziek luisteren, tekst verwerken, msn'en en natuurlijk gewoon surfen op het internet. Af en toe ook nog wel voor fotobewerking (met Photoshop CS2 bijvoorbeeld)
Ik heb dit systeem samen gesteld met de hulp van de Product Survey... En de topics gelezen uiteraard. Ook heb ik nog even bij de Best Buy Guide gekeken...

De pc heeft de volgende specificaties:

Behuizing Antec Lifestyle Sanota II €96,-
Moederbord Gigabyte GA-965P-DS3 €113,-
Processor Intel Core 2 Duo E6300 €168,-
Harddisk De Seagate Barracuda 7200.10, 320GB €77,-
Geheugen Kingston Dimm 1gb DDR2 PC2 5300 €69,-
Videokaart Asus GeForce 7600GT Silent €140,-
Monitor Samsung 710N 17” Zilver €150,-
Dvd-brander Samsung SH-S182D €28,-
Ik ben van de goedkoopste prijzen uitgegaan bij de Product Survey, dus ik heb niet bij een webwinkel naar de prijzen gekeken!

Waarom deze producten?
Behuizing: Hij heeft een mooie vormgeving, en heeft voldoende voeding voor wat ik er mee wil gaan doen (450 watt toch?!)
Moederbord: Deze sluit aan bij mijn Processor, en volgens mij zijn de Netwerkkaart, de controller en de Geluidskaart reeds aanwezig op dit moederbord!? (of vergis ik me?)
Processor: Een snelle processor voor een goede prijs, kan ook eventueel een Intel Core 2 Duo E6400 worden, maar dat weet ik niet cker of dat nodig is
Harddisk: Ik heb veel gehoord over De Seagate Barracuda, en volgens mij is dit wel een goed merk...Voor films en muziek (en games) heb ik genoeg ruimte
Videokaart: Volgens mij is hij goed genoeg voor mijn wensen... Veel mensen raden mij een X1950 Pro aan, maar deze is niet in een Silent uitvoering verkrijgbaar volgens mij!?
Monitor: Is groot genoeg volgens mij, en ik kan er de meeste games wel op spelen
Dvd-brander: Volgens de Product Survey is dit een goede brander... daar ga ik tenminste van uit.

Ook zal ik over een tijdje mijn geheugen upgraden denk ik, naar 2GB...

Ik zou graag de mening/commentaar/tips van de tweakers willen weten! Alvast bedankt voor jullie reacties!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je redenaties kloppen aardig, maar had je nou ook nog ergens vragen over? :? Als je niet meteen weer een nieuwe videokaart wil kopen voor games, dan zou ik toch nu voor een wat snellere gaan. Die 7600GT gaat het in de toekomst snel moeilijk krijgen denk ik, als je met de laatste games meewil.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:04:
Je redenaties kloppen aardig, maar had je nou ook nog ergens vragen over? :? Als je niet meteen weer een nieuwe videokaart wil kopen voor games, dan zou ik toch nu voor een wat snellere gaan. Die 7600GT gaat het in de toekomst snel moeilijk krijgen denk ik, als je met de laatste games meewil.
Ik wil weten of de geluidskaart, netwerkkaart en de controller al reeds aanwezig zijn op het moederbord..

Welk toetsenbord+muis jullie me aan kunnen raden! (heb zoals het er nu uit ziet nog zo'n 50 euro daar voor over)

Welke videokaart zou jij me aanraden dan? (die trouwens ook silent is) :P

• snobbel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 18:45
Hey,

ik weet niet of het mag op het forum, maar ik heb nog een leuk systeem voor je staan voor een leuke prijs. Als je interesse hebt PM maar. :)

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:44
Ik zal dit topic ook op de voet gaan volgen want ook ik heb een budget van 900 euro beschikbaar.
Om niet in herhaling te vallen en een zelfde topic te openen stel ik hier ook mijn vragen even.
Ik heb precies hetzelfde systeem in gedachte, Alleen vraag ik me net als de topicstarter af of het echt nodig is om een E6400 te nemen.
Haal je hier zoveel meer performance winst uit?
Ook vraag ik mij af of de videokaart voldoende is voor het komende jaar? (wil volgend jaar een directx10 kaart aanschaffen)

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens, met een Dual Core processor, van 1,86 Ghz, verdubbeld het aantal Ghz dan? (heb niet zoveel verstand van processoren;)

Trouwens denk ik dat die videokaart die ik gekozen had, niet echt genoeg is voor volgend jaar... Welke kan ik dan kiezen? Iets van een 7900 ofzo? (maar dan zit je al snel aan 250 euro..., en dat kan ik niet betalen) weet iemand nog andere suggesties? tot 190 euro?

• snobbel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 18:45
Hey Michael,

Heb je net een mailtje gestuurd met mijn aangeboden systeem.
Dit is échte een gamepc met een Radeon EAX1950XTX voor de allerlaatste games :)

http://www.hardware.info/...wproduct/ASUS_EAX1950XTX/

@ J_Velsink je e-mail is niet openbaar dus kan je geen mailtje sturen.
Als je interesse hebt kun je mij wel mailen:)

[ Voor 14% gewijzigd door snobbel op 17-03-2007 12:30 ]

Verwijderd

snobbel schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:09:
Hey,

ik weet niet of het mag op het forum, maar ik heb nog een leuk systeem voor je staan voor een leuke prijs. Als je interesse hebt PM maar. :)
Nee dat mag niet! Daar is de V&A voor en die moet daar ook blijven.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Ik wil weten of de geluidskaart, netwerkkaart en de controller al reeds aanwezig zijn op het moederbord..

Welk toetsenbord+muis jullie me aan kunnen raden! (heb zoals het er nu uit ziet nog zo'n 50 euro daar voor over)

1. Dat kan je op zoeken. Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II
2. Dat is nogal persoonlijk. Sommige mensen willen kleine muizen omdat ze kleine handen hebben. Andere willen juist grotere muizen zodat hun handen niet verkampen tijdens het gebruik. Persoonlijk ga ik voor iets kleinere muizen(mx310 heb ik hier, een G3 besteld).
3. x1950pro (niet van sapphire)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:23:
En trouwens, met een Dual Core processor, van 1,86 Ghz, verdubbeld het aantal Ghz dan? (heb niet zoveel verstand van processoren;)

Trouwens denk ik dat die videokaart die ik gekozen had, niet echt genoeg is voor volgend jaar... Welke kan ik dan kiezen? Iets van een 7900 ofzo? (maar dan zit je al snel aan 250 euro..., en dat kan ik niet betalen) weet iemand nog andere suggesties? tot 190 euro?
Nee, je hebt dan alleen 2 processors. Die kunnen alleen samen werken als de software daar voor geschikt is en meerdere threads(http://en.wikipedia.org/wiki/Thread_%28computer_science%29) maakt. Theoretisch zou je dan 2x zo snel zijn. In de practijk is het rond 80%. Maar dat is pas ALS de software geschikt is.

Zie punt 3 hier boven.

edit:
J_Velsink schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:14:
Ik zal dit topic ook op de voet gaan volgen want ook ik heb een budget van 900 euro beschikbaar.
Om niet in herhaling te vallen en een zelfde topic te openen stel ik hier ook mijn vragen even.
Ik heb precies hetzelfde systeem in gedachte, Alleen vraag ik me net als de topicstarter af of het echt nodig is om een E6400 te nemen.
Haal je hier zoveel meer performance winst uit?
Ook vraag ik mij af of de videokaart voldoende is voor het komende jaar? (wil volgend jaar een directx10 kaart aanschaffen)
Het verschil is minimaal. Maar als je niet gaat overclocken is het te overwegen waard.(het scheelt maar ong 300 mhz).

Ja die is voldoende voor komend jaar als je volgend jaar een dx10 kaart wil hebben
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:03:
Hallo tweakers,

Om zeker te weten dat ik nu toch echt de goede pc heb samengesteld, wil ik het nog een keer op een Topic zetten...
Graag wil ik er Battlefield 2 op spelen

*knip *

Geheugen Kingston Dimm 1gb DDR2 PC2 5300 €69,-

*knip*

Ook zal ik over een tijdje mijn geheugen upgraden denk ik, naar 2GB...

Ik zou graag de mening/commentaar/tips van de tweakers willen weten! Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop dat je wel weet dat als je BF2 of zijn alle hoogst wil spelen, je 2GB geheugen nodig hebt. De textures die BF2 wil gaan gebruiken nemen 1,5GB aan geheugen in beslag. Heb je dit niet gaat ie swappen van af de harddisk. Dat gaat natuurlijk een heel stuk langzamer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 13:08 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Dat zit allemaal onboard, ik zei al dat het klopte :)

Over de videokaart... tsja, als je silent wilt is die 7600GT een goede keus, maar niet erg snel. Aangezien je even met de kaart wilt doen, en schijnbaar wilt gamen, zou ik een snellere pakken. Er is ook nog een 7950GT silent, maar die is wel een stuk duurder.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:23:
Nee.
7950GT silent dus, zoals ik al zei :) Al is die wat duurder.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 09:56

Chakotay

Lick here to continue

Persoonlijk zal ik de meerprijs van een 6400 boven een 6300 niet de moeite waard vinden voor die ~300 MHz extra, vooral omdat die dingen ook redelijk moeiteloos te overklokken zijn. De geld wat je daarmee uitspaart kan je beter in een videokaart steken, met een beetje zoeken kan je voor iets meer dan 200 euro wel een 7900GT vinden. Oh wacht, je wou een silent versie... Red je niet voor dat geld helaas.
Dual Core betekent letterlijk wat er staat, dat je processor 2 cores heeft. Deze draaien allebei gewoon op 1.86GHz, maar het zijn er wel 2 :)

Daarnaast zou ik met het oog op de toekomst proberen om er meteen 2 GB geheugen in te proppen, vooral als je van plan bent om Vista te gaan draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 17-03-2007 12:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Topicstarter
Chakotay schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:49:
Persoonlijk zal ik de meerprijs van een 6400 boven een 6300 niet de moeite waard vinden voor die ~300 MHz extra, vooral omdat die dingen ook redelijk moeiteloos te overklokken zijn. De geld wat je daarmee uitspaart kan je beter in een videokaart steken, met een beetje zoeken kan je voor iets meer dan 200 euro wel een 7900GT vinden. Oh wacht, je wou een silent versie... Red je niet voor dat geld helaas.

[...]

Dual Core betekent letterlijk wat er staat, dat je processor 2 cores heeft. Deze draaien allebei gewoon op 1.86GHz, maar het zijn er wel 2 :)

Daarnaast zou ik met het oog op de toekomst proberen om er meteen 2 GB geheugen in te proppen, vooral als je van plan bent om Vista te gaan draaien.
Dan houd ik het waarschijnlijk gewoon bij een E6300!

En mijn kloksnelheid zal dan 3,3 GHz worden? Heb ik ff uitgerekent (Reinman zei dat bij een dual-core ongeveer 80% meer is dan een enkele.. dus dan wordt het 1,86X0,8 (80%) + 1,86 = 3,3 GHz...) als mijn berekeningen kloppen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:12:
[...]

Dan houd ik het waarschijnlijk gewoon bij een E6300!

En mijn kloksnelheid zal dan 3,3 GHz worden? Heb ik ff uitgerekent (Reinman zei dat bij een dual-core ongeveer 80% meer is dan een enkele.. dus dan wordt het 1,86X0,8 (80%) + 1,86 = 3,3 GHz...) als mijn berekeningen kloppen :P
Dat is ALS je software geschikt er voor is!!! Wat de meeste niet is! Dus zo mag je niet rekenen!

http://www.viaarena.com/d...ageID=5&ArticleID=461&P=4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:45:
[...]

Dat zit allemaal onboard, ik zei al dat het klopte :)

Over de videokaart... tsja, als je silent wilt is die 7600GT een goede keus, maar niet erg snel. Aangezien je even met de kaart wilt doen, en schijnbaar wilt gamen, zou ik een snellere pakken. Er is ook nog een 7950GT silent, maar die is wel een stuk duurder.

[...]

Nee.

[...]

7950GT silent dus, zoals ik al zei :) Al is die wat duurder.
Dat gaat dan nog moeilijk worden, met de grafische kaart!
Maar ik koop waarschijnlijk de pc pas rond Juli... Dan heb ik genoeg geld bij elkaar gespaard :P
En dan zullen de prijzen ook al wel wat gedaald zijn...! Hoop ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:14:
[...]

Dat is ALS je software geschikt er voor is!!! Wat de meeste niet is! Dus zo mag je niet rekenen!

http://www.viaarena.com/d...ageID=5&ArticleID=461&P=4
Ow, hoe snel schat jij de processor dan? Rond 3 GHz? 2,8Ghz? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:15:
[...]

Ik schat niets, het is gewoon een 1,8ghz dual core. Niets meer niets minder. GHzen zeggen niet zo veel meer. Alleen onderling in de zelfde processor model zeg het iets over de snelheid.

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Maar ik koop waarschijnlijk de pc pas rond Juli... Dan heb ik genoeg geld bij elkaar gespaard :P
Waarom maak je dan nu dit topic al? :? Over een paar maand kan er veel veranderen. Niet erg zinvol zo.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:15:
[...]

Dat is geen vergelijking. De processor is geen 3,3ghz oid, maar gewoon 2x1,86ghz. Verdiep je anders even in hoe de materie in elkaar zit. In de meeste games bijvoorbeeld, wordt er maar 1 core gebruikt, dus kun je maar de helft van de beschikbare kracht gebruiken.

Als je processoren wil vergelijken moet je dat op basis van prestaties doen, en niet op basis van nietszeggende specs.

Verwijderd

Als je fatsoenlijk wil gamen (en ook in de toekomst zoals je zegt) mag wel je even doorsparen want met dit systeem ga je dat niet redden.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:21:
[...]

Waarom maak je dan nu dit topic al? :? Over een paar maand kan er veel veranderen. Niet erg zinvol zo.

[...]

Dat is geen vergelijking. De processor is geen 3,3ghz oid, maar gewoon 2x1,86ghz. Verdiep je anders even in hoe de materie in elkaar zit. In de meeste games bijvoorbeeld, wordt er maar 1 core gebruikt, dus kun je maar de helft van de beschikbare kracht gebruiken.

Als je processoren wil vergelijken moet je dat op basis van prestaties doen, en niet op basis van nietszeggende specs.
Ik wil gewoon alvast info krijgen! En dan ben ik benieuwd hoeveel hetzelfde systeem zou kosten over een paar maanden! ;) En als ik het geld dan heb, dat ik er meteen eentje écht kan samenstellen, en bestellen! Dat ik niet dan pas moet beginnen met kijken naar producten! Want daar gaat wat tijd in zitten :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:25:
[...]

Ik wil gewoon alvast info krijgen! En dan ben ik benieuwd hoeveel hetzelfde systeem zou kosten over een paar maanden! ;) En als ik het geld dan heb, dat ik er meteen eentje écht kan samenstellen, en bestellen! Dat ik niet dan pas moet beginnen met kijken naar producten! Want daar gaat wat tijd in zitten :P
In computerland gaat verandering heel snel. Wat vandaag het snelste is, is morgen midden moot. Wat vandaag good value for money is, is morgen te duur voor wat het waard is. Je had het beter een maandje van te voren kunnen beginnen met het openen van een topic. Zo veel tijd gaat er nauw ook weer niet in zitten.(je had nu al iets samen gesteld wat goed binnen je budget past en ook nog goed op elkaar aan sloot.)

Edit: in mei komt AMD/ATI met zijn nieuwe lijn(en) uit en Nvidia met de midden moot voor de 8 serie.(8600GT en GTS). Ik bedoel, dat veranderd de zaak voor jouw grafische kaart enorm.
nieuws: 'GeForce 8600 pas begin mei in de rekken'
nieuws: nVidia GeForce 8600 GT/GTS foto's lekken uit

edit 2: en ook intel met zijn betaalbare quadcores nieuws: Intel plant meer sterke prijsverlagingen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 13:35 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

In april is er een prijsdaling voor de dual cores. Dat je daarom wacht met het kopen van een nieuwe pc is dus wel slim.
Maar over het algemeen geld natuurlijk gewoon dat wachten vrij weinig uithaalt omdat je "altijd" een oude pc koopt, de volgende dag is er alweer wat nieuws op de markt.

Misschien kan je nog even wat dual core informatie zoeken via googel oid, het lijkt erop dat je daar nog niet echt veel over weet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:25:
[...]

Ja maar we hebben het hier over juli, dat is over 4(!) maanden. Tegen die tijd zijn de C2D's een stuk in prijs verlaagd, de 8600's al lang geintroduceerd, enz. Dus het heeft geen zin om nu een systeem samen te gaan stellen.
Als je in het algemeen jezelf in wilt lezen over het eea kun je beter even rondkijken in PMG/VB, zoals:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon PMG FAQ **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Genoeg informatie te vinden :)
Ook topics met een vergelijkbaar budget en de BBG's kunnen je veel inzicht verschaffen in het samenstellen van een systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 17-03-2007 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:28:
[...]

In computerland gaat verandering heel snel. Wat vandaag het snelste is, is morgen midden moot. Wat vandaag good value for money is, is morgen te duur voor wat het waard is. Je had het beter een maandje van te voren kunnen beginnen met het openen van een topic. Zo veel tijd gaat er nauw ook weer niet in zitten.(je had nu al iets samen gesteld wat goed binnen je budget past en ook nog goed op elkaar aan sloot.)
Oke, en als ik daadwerkelijk ook echt die pc ga kopen; dan pas ik uiteraard nog wat dingen aan.. omdat de prijzen vast naar beneden gaan! Dan heb ik een beter systeem; voor dezelfde prijs! :9
Maar in ieder geval bedankt voor je info! Ik heb er genoeg aan gehad :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb trouwens net gelezen: dat een Intel Core 2 Duo de processoren met elkaar deelt... dus je mag de 1,86Ghz wel keer 2 doen volgens mij hoor! Tenminste, als ze de 2 processoren delen... dan lijkt het me dat je allebei de 1,86 Ghz kan benutten!?

Verwijderd

Nee dat kan dus niet. Je kan meestal namelijk een programma niet door 2en hakken zodat ze over de 2 cores verdeeld worden. Dit kan alleen als het zo geprogrameerd is dat hij 2 punten heeft waar mee de cores kunnen werken die onafhankelijk van elkaar zijn. zie hier in het nederlands http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiprogrammeren
edit: misschien is deze nog wat makkelijker: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thread_(informatica)

En waarom zou je het x 2 willen doen? Ik bedoel, GHZ ZEGGEN NIETS!!!!!! ik kan mijn 2ghz AMD XP niet vergelijken met jouw 1,8GHZ intel core 2 duo. De architectuur is heel anders en gaan ze dus anders om met hun snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 14:14 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:06:
Maar ik heb trouwens net gelezen: dat een Intel Core 2 Duo de processoren met elkaar deelt... dus je mag de 1,86Ghz wel keer 2 doen volgens mij hoor! Tenminste, als ze de 2 processoren delen... dan lijkt het me dat je allebei de 1,86 Ghz kan benutten!?
Fout...zi het meer als een auto met twee motoren, een achter en een voor. Het zal voor de snelheid zelf niet veel uitmaken maar voor de Tractie en Trekkracht juist meer.

Als je een paard voor een volle wagen spant dan kan hij het wel trekken maar niet al te snel. Zet je er twee voor dat delen ze de last en kunnen ze het sneller doen. Ik praat hier over PERFORMANCE niet snelheid! Met twee paarden ga je niet twee keer zo snel..maar de wagen is wel sneller op volle snelheid

Performance is iets anders dan rauwe snelheid, het is namelijk de uiteindelijke snelheid en kracht.

Computer gezien, met twee cores kan je Antivirus, Anti spyware, Firewall, etc op een core draaien terwijl een game die niet voor multi cores geschikt is gewoon een core for zichzelf heeft. Heb je software die multi cores aankan zoals 7zip, bepaalde media (video/audio) encoders of proffesionele image pakketen zoals Adobe Photoshop dan is het als twee paarden die een last trekken!

2 cores betekent niet "dan heb ik gewoon 2xGhz aan snelheid" nee..als een taak maar een "paard" kan gebruiken is het maar 1,86ghz in jou geval. En aangezien Ghz niet gekoppeld is aan performance ( bepaalde processor lijnen hebben hoge Ghz...lage relatieve performance ) moet je meer kijken naar wat je uiteindelijk ermee doet. Performance is het woord!

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 17-03-2007 14:16 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:41:
[...]

Nee dat mag niet! Daar is de V&A voor en die moet daar ook blijven.
[...]

1. Dat kan je op zoeken. Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II
2. Dat is nogal persoonlijk. Sommige mensen willen kleine muizen omdat ze kleine handen hebben. Andere willen juist grotere muizen zodat hun handen niet verkampen tijdens het gebruik. Persoonlijk ga ik voor iets kleinere muizen(mx310 heb ik hier, een G3 besteld).
3. x1950pro (niet van sapphire)

[...]

Nee, je hebt dan alleen 2 processors. Die kunnen alleen samen werken als de software daar voor geschikt is en meerdere threads(http://en.wikipedia.org/wiki/Thread_%28computer_science%29) maakt. Theoretisch zou je dan 2x zo snel zijn. In de practijk is het rond 80%. Maar dat is pas ALS de software geschikt is.

Zie punt 3 hier boven.

edit:

[...]

Het verschil is minimaal. Maar als je niet gaat overclocken is het te overwegen waard.(het scheelt maar ong 300 mhz).

Ja die is voldoende voor komend jaar als je volgend jaar een dx10 kaart wil hebben
[...]

Ik hoop dat je wel weet dat als je BF2 of zijn alle hoogst wil spelen, je 2GB geheugen nodig hebt. De textures die BF2 wil gaan gebruiken nemen 1,5GB aan geheugen in beslag. Heb je dit niet gaat ie swappen van af de harddisk. Dat gaat natuurlijk een heel stuk langzamer.
Jij maakt een klein foutje. BF2 op maximale instellingen en AA op 4 trekt 1200MB geheugen, mocht je je achtergrond programma's zoals msn etc afsluiten zit je op 1150MB, is tog wel een verschil vergeleken bij 1.5GB ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is waar... Maar ik denk dat ik toch 2 gb ga kopen! dat lijkt me het beste... dan kun je hem vollop spelen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Jij maakt een klein foutje. BF2 op maximale instellingen en AA op 4 trekt 1200MB geheugen, mocht je je achtergrond programma's zoals msn etc afsluiten zit je op 1150MB, is tog wel een verschil vergeleken bij 1.5GB ;)
Je zal helemaal gelijk hebben. Ik speel geen BF2. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat 1GB te weinig was. Want in dat geval maakt het niet uit of het 1.2gb is of 1.5, swappen gaat ie dan toch.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Zou je niet beter voor de HiS 1650XT kunnen gaan. Deze is een stuk sneller dan de standaard 1650XT + een stille koeling. En hijs ook een stuk sneller dan de 7600GT

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Solid_Aapie schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:11:
Zou je niet beter voor de HiS 1650XT kunnen gaan. Deze is een stuk sneller dan de standaard 1650XT + een stille koeling. En hijs ook een stuk sneller dan de 7600GT
Euhmm, wat is HiS? En wat zijn de specificaties van dit product? Kan hem namelijk niet vinden! :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Een X1650XT van het merk His. Specs kun je wel vinden op de website van de fabrikant. Maar het gaat niet zozeer om de specs, meer om de prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net de Asus 7950GT staan, dat is wel een hele goede volgens mij... 512 mb videogeheugen... Maar wel €220,-. En die is er niet Silent volgens mij. Dus dan zou ik een gewone koeler moeten kopen toch? het lijkt me dat dat wel nodig is bij zo'n grafische kaart!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:44:
Een X1650XT van het merk His. Specs kun je wel vinden op de website van de fabrikant. Maar het gaat niet zozeer om de specs, meer om de prestaties.
Is dit een goede kaart met oog op de toekomst? En kan ik er Battlefield 2 op minimaal medium mee spelen? Want hij heeft 256 mb videogeheugen, is dat genoeg?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Is dit een goede kaart met oog op de toekomst? En kan ik er Battlefield 2 op minimaal medium mee spelen? Want hij heeft 256 mb videogeheugen, is dat genoeg?
Als je zo snel een reactie hebt terwijl er nog niemand heeft gereageerd kan je beter de edit knop gebruiken ipv een nieuwe reactie te plaatsen.

Zoek wat reviews op van de betreffende kaarten en vergelijk die met elkaar. Met alle respect maar wij kunnen niet alles gaan voorkauwen voor je, je moet ook zelf wat initiatief tonen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Je moet wel googlen mijn vriend!
http://www.pcper.com/arti...aid=315&type=expert&pid=5

En hoeveelheid geheugen zegt niet zo veel als de kaart niet snelgenoeg is om al dat geheugen vol te maken (een X1300/7300 met 512mb DDR2 geheugen is dus totaal onzin). Ook merk je vaak pas dat je meer geheugen op je videokaart hebt als je op hele hoge resolutie speelt (boven 1280x1024).

HIS heeft er een hele mooie dual slot cooler er op zitten(iceQ3). Schijnt erg stil te zijn.
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=270&view=yes
Is dus zeker een goeie keus.

Edit: Toch als ik jouw was zou ik een videokaart nemen met iets meer punch.
X1950pro met stille koeler van HIS bijvoorbeeld.
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=277&view=yes

Tja dit gaat dan over AGP maar hier kan je wel mooi alle koelers zien.
Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2
De stilste koelers zijn dualslot(meestal hoor ;))

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:56:
[...]

Je moet wel googlen mijn vriend!
http://www.pcper.com/arti...aid=315&type=expert&pid=5

En hoeveelheid geheugen zegt niet zo veel als de kaart niet snelgenoeg is om al dat geheugen vol te maken (een X1300/7300 met 512mb DDR2 geheugen is dus totaal onzin). Ook merk je vaak pas dat je meer geheugen op je videokaart hebt als je op hele hoge resolutie speelt (boven 1280x1024).

HIS heeft er een hele mooie dual slot cooler er op zitten(iceQ3). Schijnt erg stil te zijn.
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=270&view=yes
Is dus zeker een goeie keus.

Edit: Toch als ik jouw was zou ik een videokaart nemen met iets meer punch.
X1950pro met stille koeler van HIS bijvoorbeeld.
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=277&view=yes

Tja dit gaat dan over AGP maar hier kan je wel mooi alle koelers zien.
Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2
De stilste koelers zijn dualslot(meestal hoor ;))
Die link die je mij stuurde was een erg goede link! En is trouwens helemaal niet duur, die X1960XT... Dus dat zou een goede optie zijn! Beter als de 7600GT denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze grafische kaart gezien: Asus Extreme EAX1950 Pro HTDP 256MB. Deze is niet in een Silent versie verkrijgbaar. Dus ik zou er een koeler bij moeten kopen. Welke soort koeler kan iemand mij aanraden? Een Zalman VF700-cu koeler?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

zie de sluitpost van mijn collega Thandor in je vorig topic. Aangezien je bijna de BBG kopieert is het niet wat ons betreft niet noodzakelijk om daar een eigen topic over te openen.
daarom gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.