IR zenders bij sensoren lijkt me ook overbodig, als je toch IR nog extra wil gebruiken kan je beter de gun IR module gebruiken (of eventueel nadien nog een aparte module bijmaken)
Pic is fine by me, absoluut geen ervaring met AVR dus jah
Zou zowieso controller in het wapen steken, kan je er veel leukere dingen mee doen en kan je idd nog altijd zelf beslissen of je bv een lcd op je wapen wil of op je pack (dmv de modulariteit)
/edit: zie wat Stoney zegt voor wat ik hiermee bedoel
Wat die leds betreft mja, het is toch wel handig om de kleuren te hebben als je ze wil gebruiken, je kan ze beter hebben en afzetten als je ze niet wil dan ze niet hebben en ze nodig hebben denk ik zo..
Qua kabels was ik zo even aan het denken, waarom geen USB connectoren? Twee voedingslijnen, twee lijnen die je als TX en RX kan misbruiken, makkelijk verkrijgbaar dus goedkoop... alleen geen vergrendeling op, tenzij er zo'n varianten bestaan natuurlijk.
MBT het protocol, asynchrone seriele overdracht kan je ook adressering mee doen, verschillende pics beschikken bv over een 9e bit waarmee je kan aangeven dat het om een adres gaat en niet om data.Zelfs als je dit niet hebt is het nog relatief eenvoudig in software af te handelen (bv 7 bits signaal en 8e bit bepaalt of het data of adres is) voordeel hiervan is de iets mindere gevoeligheid...
Als je een paar amperes gaat pulsen aan 40kHz kan je dat wel es gebruiken