wat gaat dat snle hier op GoT, ik ben 2 dagen
weg, en er zijn weer 3 pagina's bijgekomen!
Persoonlijk ben ik heel erg
voor het gebruiken van een VM, of inieder geval voor het eenvoudig game-types maken, wat snel kan met een VM+scripttaaltje.
Voor één van de protocollen zat ik te denken aan een serie bitjes die gestuurd worden, waarvan dan de eerste paar bits zijn gereserveerd voor een code met het soort gebeurtenis, gevolgd door een rits bits met de code van de afzender.
Dan krijg je op je pak dus binnen iets als dit:
<schiet><pietje>
<health><dokter1>
<schiet><mijn1>
etc. Via de centrale server (waar ik dus ook voor ben), kun je dan opzoeken of het friendly fire of niet was enzo.
Op deze manier weet je meteen
dat je beschoten bent, en door wie, en iets later komt er bij dat het friendly fire of niet was.
Misschien kun je dit tussen het pak en de gun ook nog doen, zodat je gun een signaal geeft waarin je aangeeft dat ie moet schieten, op commando van iemand. Is die iemand ook degene in het bijbehorden pak, dan word er geschoten.
Je kunt het dan nog zo maken dat je gun ook op anderen gaat reageren, als ware je gun stuk ofzo.
<edit>
Op de wiki stond al wat over het protocol, maar denk hier asjeblieft eens over na. Dit lijkt me flexibeler, maar das mijn mening over een idee van mezelf
[
Voor 8% gewijzigd door
Loy op 18-03-2007 16:38
]