Laatst een boete gekregen op de A12 richting Antwerpen aan de afslag Ekeren (Belgie)
Ik rijd al 125-130 waar ik 120 mag. Kom ik op het rechterbaanvak een hoop trager rijdende auto's en vrachtwagens tegen die rond de 90-100km/u rijden merk ik als ik de gas moet inhouden.
Wat doe ik? Ik kijk in m'n linkerspiegel of er iets aankomt, pink naar links, kijk nog es in m'n spiegel en over m'n schouder.
Niets te zien, dus ik ga naar links. Trek op tot 120 en rijd de sliert wagens en vrachtwagens moeiteloos voorbij.
Zie ik ineens in de verte een dikke bmw aankomen (ja die angel-eyes vallen op

) die gezien de snelheid dat hij dichterbij kwam zeker 140+ gereden moet hebben. Jullie kennen het verhaal wel zeker? Met de koplampen dimmen, heel de retteketet. Komt ie zo dicht achter me rijden dat ik de grijns op z'n gezicht al zie in de achteruitkijkspiegel.
Wat doe ik in zo'n situaties? Ik kijk naar rechts, maar ik ben nog steeds aan het inhalen en alle auto's rijden te dicht op elkaar (wat wil je als ze allemaal de afslag Antwerpen moeten hebben) Ik denk dat ik een gat zie, dus ik pink naar rechts, maar wat doet klojo op het rechterbaanvak? Die geeft ineen een beetje gas bij zodat het gat nog minder dan 2 autolengtes is. Daar plak ik me echt niet tussen met 120km/h om dan vol op de rem te gaan.
Reactie? Gas geven proberen de auto's voorbij te rijden zodat ik wel naar recht kan en de bumperklever er ook voorbij kan.
Ben ik er bijna voorbij, wordt ik geflitst met 138km/h

en die bmw achter me had dat natuurlijk gezien want die ging vol op z'n rem.
Het enige waar ik toch blij om was, was dat ik bij het accelereren een dikke roetwolk had achtergelaten (2.2L Diesel)
Moraal van het verhaal. Volgende keer zet ik em gewoon op cruise control 120 of 125 km/h en dan ergert die persoon achter me zich maar. Ik ga naar rechts wanneer de situatie het toelaat.
Overigens rijd ik bijna nooit links tenzij ik wil inhalen. En als dat dan maar 1 of 2 auto's is geef ik even goed gas zodat ik zo snel mogelijk voorbij kan en dan terug naar het rechterbaanvak zonder die auto's op het rechterbaanvak te hinderen uiteraard door plots gas te minderen zoals zo velen doen.