Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net een Bold 9000 met instant email van T-Mobile. Toen ik dit instant email aanvroeg had ik een nogal zenuwachtig meisje aan de lijn die mij waarschuwde de goede instellingen in te voeren in mijn toestel omdat ik anders enorme rekeningen zou krijgen. Ik schrijven, zij dicteren. Ik opgehangen, kijk in mijn toestel, komen de velden en parameters die zij me opgaf totaal niet overeen. Maar goed, ik nog een keer bellen, kreeg ik een meid aan de lijn die niet eens wist wat instant email was. Verschrikkelijke service daar.

Ik heb begrepen dat ik nu via web n walk gratis kan surfen, mijn vragen zijn nu:
welke instellingen mogen absoluut niet fout staan?
kan ik gewoon een andere browser installeren, of moet ik dan betalen?
en hoe zit het met apps, moet ik het dataverkeer daarbij ook betalen?

Een kennis van mij had ook instant email, alles ingesteld via instantemail op t-mobile website, krijgt ie na een paar maanden een rekening met daarop gespecificeerdf blackberry solutions, terwijl dit eerst instant email was. Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je browser mag niet op t-zones staan en er moet geen vinkje bij APN staan onder TCP/IP instellingen.

Qua apps moet je ze nooit instellen op Direct TCP
Übertwitter kun je instellen op BIS-B.
De Wordpress app werkt (nog) niet over BIS-B en kost dus geld.

Opera Mini werkt (gratis) op de Blackberry Bold. Ik ben er alleen niet zo'n fan van.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Heeft iemand ooit problemen gehad met zijn / haar Audio Jack.

Sinds kort lijkt mijn Koptelefoon ingang namelijk gebreken te vertonen, zo nu en dan kan ik geen telefoongesprek voeren omdat mijn telefoon constant tussen TelefoonSpeaker en KopTelefoon springt.

Dit is te verhelpen door te een beetje met een Audio Plug in de Jack te frutten, soms springt deze echter zomaar terug naar dit probleem en moet ik opnieuw frutten.

Iemand enig idee?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Zelf heb ik zo'n zelfde problemen wel eens gehad bij een MP3 speler en de enige oplossing was toen openschroeven en vastsolderen. Dat verhielp het probleem erg goed. Echter denk ik dat wanneer je nog garantie hebt je dit beter nog kunt claimen, aangezien zoiets nog wel eens een 'nasty probleem' kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Bij vorige telefoons vond ik het al kut als ik ze zo'n 4 weken kwijt was, van mijn BlackBerry ben ik echter zo afhankelijk geworden mede door alle mail services die ik erin gesynced heb, dat ik eigenlijk geen zin heb om deze nu te missen. Ik denk dat ik pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Net even geprobeerd mijn telefoon te syncen met de PUSH-weerservice, alleen kom ik niet veel verder dan een stad selecteren.

Bij Accuweather is namelijk het dichtsbij dat ik bij huis kom Nijmegen en bij The Weather Network 's-Hertogenbosch, althans deze had ik op hun site gevonden. Wil ik deze dan in mijn Blackberry invoeren heb ik bij dat netwerk alleen de keuze uit Amsterdam... Beetje jammerlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
JunkieXP schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:23:
Heeft iemand ooit problemen gehad met zijn / haar Audio Jack.

Sinds kort lijkt mijn Koptelefoon ingang namelijk gebreken te vertonen, zo nu en dan kan ik geen telefoongesprek voeren omdat mijn telefoon constant tussen TelefoonSpeaker en KopTelefoon springt.

Dit is te verhelpen door te een beetje met een Audio Plug in de Jack te frutten, soms springt deze echter zomaar terug naar dit probleem en moet ik opnieuw frutten.

Iemand enig idee?
IK heb al verschillende 8900's gezien met dit probleem, bij ons hielp inderdaad het plugje een beetje heen en weer halen en dan ging alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Sinds afgelopen weekend hoorde ik allemaal plopjes / clickjes in de speaker van mijn Bold als ik aan het bellen was of met de trackbal rolde wanneer ik het geluid aan had staan. Echter had ik geen problemen bij het afspelen van muziek bij de interne speaker... Dus even wat op Crackberry zitten lezen en daar zeggen ze dat zulke problemen vaak op een 'opgeblazen' speaker wijzen.

Dus naar de KPN winkel geweest (waar ik mijn Bold heb gekocht) en daar gaven ze aan dat het ongeveer 3 weken kon duren om het te laten maken :|... Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of kent iemand toevallig een soort van Blackberry Service Point? Zoals Nokia dit ook heeft namelijk. Ik kan eigenlijk mijn telefoon geen drie weken missen namelijk en vind het ook absurd lang voor zo'n relatief duur en zakelijk toestel 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
alex3305 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:03:
Sinds afgelopen weekend hoorde ik allemaal plopjes / clickjes in de speaker van mijn Bold als ik aan het bellen was of met de trackbal rolde wanneer ik het geluid aan had staan. Echter had ik geen problemen bij het afspelen van muziek bij de interne speaker... Dus even wat op Crackberry zitten lezen en daar zeggen ze dat zulke problemen vaak op een 'opgeblazen' speaker wijzen.

Dus naar de KPN winkel geweest (waar ik mijn Bold heb gekocht) en daar gaven ze aan dat het ongeveer 3 weken kon duren om het te laten maken :|... Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of kent iemand toevallig een soort van Blackberry Service Point? Zoals Nokia dit ook heeft namelijk. Ik kan eigenlijk mijn telefoon geen drie weken missen namelijk en vind het ook absurd lang voor zo'n relatief duur en zakelijk toestel 8)7.
Blackberry ruilt toestellen meteen om, en de 'reparatie' duurt dus minder lang dan bij andere toestellen. Waar andere merken 3 weken kan duren, duurt het bij een Blackberry minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

klopt, ik heb mijn BB ooit eens binnengedaan, 3 dagen later had ik gewoon een nieuwe. Service werd verleend door proximus overgens..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Yalopa schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:59:
klopt, ik heb mijn BB ooit eens binnengedaan, 3 dagen later had ik gewoon een nieuwe. Service werd verleend door proximus overgens..
Ook in Nederland :+?

De reden dat ik dit vraag is eigenlijk omdat ik tot nu toe alleen maar slechte en negatieve ervaringen heb gehad met heel dit Blackberry / KPN verhaal. Om even een kleine opsomming te maken.
  • Verkeerd voorgelicht in de winkel (medewerker zelfs ontslagen vanwege dat hij fabeltjes vertelde aan klanten :| blijkbaar), dat mijn nieuwe abo bij KPN (ik kwam van Hi af) 3 maanden later kon ingaan...
  • Blackberry abonnement bij Hi was lastig en ik kreeg een verkeerd abonnement, waar ik niets aan had.
  • Opzegging abonnement bij Hi is niet geregistreerd geweest.. Pas na twee maanden!
  • Bij KPN hetzelfde klantnummer gekregen als mijn vader!! Waardoor ik dus zijn rekeningen in kon zien/wijzigen/etc
  • En dan nu speaker van mijn Blackberry afgelopen week stukgegaan
Uiteindelijk van KPN een tegoedbon van 50 euro gekregen voor in de KPN winkel en van Hi een slordige 120 euro teruggekregen aan teveel betaalde abonnementskosten. Echter kan ik niet echt zeggen dat ik geluk heb gehad met dit alles. Daarom ook wel wat huiverig om mijn telefoon kwijt te raken, om het zo maar even te zeggen. Ach ja, we gaan van de week maar weer eens terug dan...

Misschien komt deze post een beetje over als een rant, het is toch meer een beschrijving van wat je wel niet kan gebeuren wanneer je een nieuwe telefoon aanschaft op een zaterdagmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik werk zelf bij the phone house, en alle Blackberry's die bij ons ter reparatie worden binne gebracht, die worden omgeruild voor een nieuwe.
Zorg dus wel dat je een backup maakt van al je gegevens :)

Het terug zetten van mail adressen is geen probleem, dat kun je gewoon doen door het IMEI en PIN nummer aan te passen bij je http://kpn.blackberry.com account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Weet iemand hier hoe ik op een BB 8900 kan browsen op mijn interne netwerk? Ik gebruik de standaard browser die is meegeleverd en kan alles op Internet, maar als ik intern naar mijn dev webserver wil browsen dan werkt dat niet. Het lijkt wel of hij mijn interne IP naar de BIS stuurt en die kan dat natuurlijk niet bereiken. :(

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het is al een tijdje zo maar het valt me op dat de e-mail bezorging van kpn/hi eindeloos online blackberry langzamer is geworden :(

Anders gezegd, eerder kreeg ik e-mails binnen op mijn blackberry bijna gelijktijdig met mij outlook client op de pc.. nu zit er gerust een vertraging op van 5-10 minuten :(.

Is iemand anders met kpn/hi dit ook opgevallen? Best balen.. Eerder kon ik altijd heel snel een mail beantwoorden voor iemand als ik onderweg was.. nu moet men sowieso eerst 5-10 minuten wachten.

Dit komt overigens voor bij alle mailboxen op mijn blackberry, dus het moet wel kpn zijn die dit doet. Ik heb overigens BIS en niet BES.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
@ Workaholic; Heb ik ook bij KPN Hi. Heb het een paar maanden geleden ook al gehad en dat ging vanzelf weer voorbij. Dacht dat het aan mij lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Nope.. ze zullen de auto sync/push instellingen wel hebben aangepast..

zal wel komen door die blackberry hype.. eerder hadden alleen zakelijke mensen blackberries.. nu zie ik zelfs kinderen al mee lopen..

Ze zullen dus wel vanwege de toename aan BB gebruikers de snelheid van het syncen omlaag hebben gezet :(

edit : die kreeg ik eerder vandaag ook.. lig er niet echt wakker van... voor mij is een blackberry nog steeds een beter alternatief dan een windows mobile smartphone.. alleen met de e-mail vertraging bezorging is het wel een stuk minder geworden... :/

[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 26-08-2009 16:27 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Kreeg net zelfs dat magazine van Hi binnen, genaamd Paars! "Nu de nieuwste rage, een Blackberry" :r. Dan ben ik er alweer bijna klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
Archie_T schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:07:
[...]

IK heb al verschillende 8900's gezien met dit probleem, bij ons hielp inderdaad het plugje een beetje heen en weer halen en dan ging alles goed.
Ik heb dit probleem inderdaad ook gezien, lijkt gedeeltelijk een hardwarematig probleem maar het komt ook minder voor na het updaten van de software. Ik heb op mij 8900 momenteel 4.6.1.250, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet welke versie ik had toen ik 'm net kocht maar ik ben erg blij dat ik 'm regelmatig update (binnenkort maar weer 's kijken of er nog een leuke bèta beschikbaar is, 5.0 ook geprobeerd maar daar zaten nog wat nare bugs in). Mocht je 'm dus nog niet geupdate hebben zou ik je dat zeker aanraden!
Joepv schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:15:
Weet iemand hier hoe ik op een BB 8900 kan browsen op mijn interne netwerk? Ik gebruik de standaard browser die is meegeleverd en kan alles op Internet, maar als ik intern naar mijn dev webserver wil browsen dan werkt dat niet. Het lijkt wel of hij mijn interne IP naar de BIS stuurt en die kan dat natuurlijk niet bereiken. :(
Heb je al 's geprobeerd wat er gebeurd als je het GSM-netwerk uitschakelt en alleen verbinding maakt via WiFi?

• Joepv
Leekah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:15:
Heb je al 's geprobeerd wat er gebeurd als je het GSM-netwerk uitschakelt en alleen verbinding maakt via WiFi?
Ja, dan pakt die toch de BIS server op als GPRS uit staat. :(

@e-mail vertragingen:
Mijn e-mail wordt nog steeds bijna realtime gepushed. Ik heb KPN en laat mijn Gmail pushen naar de BB.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Leekah
Als je naar Options - Advanced options - Browser gaat, staat deze ingesteld op de WiFi browser?

• alex3305
Je zou ook even gewoon de telefoonfunctie af kunnen zetten, dan weet je zeker dat je via WIFI zit te browsen.

• Joepv
Leekah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:55:
Als je naar Options - Advanced options - Browser gaat, staat deze ingesteld op de WiFi browser?
Die staat op Internet Browser, ik kan daar geen WiFi browser kiezen :?

• Leekah
alex3305 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:56:
Je zou ook even gewoon de telefoonfunctie af kunnen zetten, dan weet je zeker dat je via WIFI zit te browsen.
Dat heeft hij al gedaan, zie zijn vorige post.
Joepv schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Die staat op Internet Browser, ik kan daar geen WiFi browser kiezen :?
Hmm, dan mis je waarschijnlijk een servicebook.
Als je naar Options - Advanced options - Service book gaat, zie je daar Wi-Fi TCP/IP Browser [Browserconfig] en Wi-Fi TCP/IP Transport [WPTCP] staan?

• Joepv
Ja die staat er. Bij Options - Advanced options -> Browser heb ik alleen Hotspotbrowser, Internet Browser en Mobiel Internet staan. Misschien dat het de hotspot browser is, maar kan die nergens vinden in een menu op te starten. :|

• Leekah
Hotspot browser zou kunnen inderdaad, heb je een branded toestel? Als je die instelt zou hij automatisch moeten opstarten bij het starten van je browser (sluit 'm wel eerst even af via menu - close voordat je dit doet)
(ik weet overigens niet zeker of dit de oplossing is hoor, ik heb hier zelf nooit mee gewerkt maar ik probeer het logisch te beredeneren en ik ken BlackBerry's redelijk goed. ;-))

[ Voor 29% gewijzigd door Leekah op 27-08-2009 14:11 ]

• Joepv
Ik ga het vanavond testen als ik thuis ben. Ik heb een KPN toestel dat ik zelf geflashed heb met firmware ergens van een buitenlandse provider. Volgens mij is het niet branded. ;)

• JunkieXP

JunkieXP

Ik heb het gehad met mijn TrackBall en Audio Jack Issue!

Maar toch kan ik nog steeds niet zonder mijn BlackBerry, dit is de reden dat ik het zo moeilijk vind hem op te sturen en hem dan 4 tot 6 weken te moeten missen.

Nu heb ik op een ander forum gelezen dat BlackBerry vanuit zichzelf de Devices niet repareert maar direct een nieuwe aanbied, ik neem aan dat dit kwats is maar wil het eigenlijk toch proberen.

Nu heb ik al geprobeerd om contact te leggen via Help@BlackBerry.com maar dan krijg ik een reactie terug dat het niet mogelijk is op deze manier contact te leggen.

Heeft iemand hier zijn / haar BlackBerry ooit via BlackBerry zelf laten repareren (dus niet door Dynafix) en hoe is dit afgehandeld.

PS. Als ik een nieuwe FirmWare op mijn BlackBerry deponeer, maakt hij een BackUp, is deze BackUp voldoende om op een nieuw (of gereset) toestel terug te zetten?

• Leekah
JunkieXP schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:44:
Ik heb het gehad met mijn TrackBall en Audio Jack Issue!

Maar toch kan ik nog steeds niet zonder mijn BlackBerry, dit is de reden dat ik het zo moeilijk vind hem op te sturen en hem dan 4 tot 6 weken te moeten missen.

Nu heb ik op een ander forum gelezen dat BlackBerry vanuit zichzelf de Devices niet repareert maar direct een nieuwe aanbied, ik neem aan dat dit kwats is maar wil het eigenlijk toch proberen.

Nu heb ik al geprobeerd om contact te leggen via Help@BlackBerry.com maar dan krijg ik een reactie terug dat het niet mogelijk is op deze manier contact te leggen.

Heeft iemand hier zijn / haar BlackBerry ooit via BlackBerry zelf laten repareren (dus niet door Dynafix) en hoe is dit afgehandeld.

PS. Als ik een nieuwe FirmWare op mijn BlackBerry deponeer, maakt hij een BackUp, is deze BackUp voldoende om op een nieuw (of gereset) toestel terug te zetten?
Ik weet niet of je BIS of BES gebruikt. Bij mij worden de belangrijke gegevens gebackupped op de BES dus ik raak nooit wat kwijt na het upgraden/wipen van m'n BlackBerry. Ik weet niet of hij ook alles opslaat als je BIS gebruikt. Ik geloof wel dat het mogelijk is in de BlackBerry Desktop Manager om handmatig een back-up te maken en hierbij kun je alles selecteren waarvan je een back-up wilt maken.

Mijn BlackBerry nog nooit laten repareren dus heb daar gelukkig geen ervaring mee. Ik heb wel ook problemen met de trackball maar ik ga 'm binnenkort zelf even openschroeven om de boel daar te fixen. Alleen even aan een TORX schroevendraaier komen. ;-)
Joepv schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:57:
Ik ga het vanavond testen als ik thuis ben. Ik heb een KPN toestel dat ik zelf geflashed heb met firmware ergens van een buitenlandse provider. Volgens mij is het niet branded. ;)
Ik ben benieuwd! Nee, dan is hij inderdaad niet (meer) branded. Ik heb 't nog even nagekeken en het is bij mij inderdaad ook de HotSpotbrowser (like I said, ik gebruik die niet. ;-))

[ Voor 12% gewijzigd door Leekah op 27-08-2009 22:01 ]

• JunkieXP

JunkieXP

Ik wil het eigenlijk ook zelf doen, ben alleen bang dat het Jack Probleem zich verergert.

Die schroevendraaier hebben ze hier (DealExtreme) vrij goedkoop en geen verzendkosten.

Heb je misschien ook een blijvende oplossing gevonden voor het Jack probleem wat bij de 8900 ook vaker voor schijnt te komen.

• Leekah
JunkieXP schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:18:
Ik wil het eigenlijk ook zelf doen, ben alleen bang dat het Jack Probleem zich verergert.

Die schroevendraaier hebben ze hier (DealExtreme) vrij goedkoop en geen verzendkosten.

Heb je misschien ook een blijvende oplossing gevonden voor het Jack probleem wat bij de 8900 ook vaker voor schijnt te komen.
Ja, ik weet het. Maar heb ook genoeg vrienden met zo'n ding dus dat is net zo makkelijk. :-)

Blijvende oplossing niet echt, ik ervaar het zelf niet omdat ik 'm niet gebruik (ik heb meer telefoons ;-))

Paar oplossingen die bij sommige mensen werken:
-Batterypull
-Niet volledig inpluggen maar tot net na de klik, anders maakt hij geen goed contact
-Upgraden

Anders vrees ik dat het toch een reparatie gaat worden, erg vervelend, ik zou ook niet meer zonder m'n BlackBerry willen.

• JunkieXP

JunkieXP

De koptelefoon werkt wel hoor alleen het probleem is er juist wanneer de koptelefoon niet is ingeplugd. Gebruik nu express geen koptelefoon!

• Leekah
Sorry, dat heb ik dan verkeerd gelezen. En als je handmatig kiest (in het belscherm bijvoorbeeld) voor menu - activate handset?

• JunkieXP

JunkieXP

Kan alleen kiezen voor "Luidspreker", de switch tussen Handset of Headset (3.5mm) doet hij zelf, waarom moeten apparaten toch steeds slimmer worden :p

• Leekah
Dan zou ik toch voor je 'm repareert een software upgrade uitvoeren. :-)

• JunkieXP

JunkieXP

Dat doe ik meestal pas als ik iedereen erover hoor praten :p, dat houdt meestal namelijk in dat het echt een stable version betreft :p. Draai nu: V4.6.1.206

• Leekah
Haha, ok, ja daar ben ik wat makkelijker in maar downgraden is natuurlijk ook zo gedaan.Heb nu overigens ook al tjiden m'n 8900 niet meer geupgrade, draai nu op 4.6.1.250 sinds een maand of drie en die bevalt perfect.

• JunkieXP

JunkieXP

Wat is de Changelog hiervan dan, wat is er volgens jou zoal veranderd?

*.231 geeft:

•Improved battery life
•Improved performance and stability
•Improved UMA and data performance
•Enhancements to audio and the speakerphone
•Fixes myfaves issues
•Fixes uncaught exception errors

Maar wat is er (ongeveer) sinds *.206 veranderd in *250?

• Leekah
De changelog heb ik niet, die kan ik je dus niet geven. De veranderingen sinds *.206 ook niet, ik ben van *.199 overgestapt naar deze. Needless to say dat de batterijduur enorm verbeterd is met deze upgrade. Het verschil met *.231 schijnt niet zo groot te zijn. Verder voornamelijk de stabiliteit van het OS.
Maar wat je 's zou kunnen bekijken is 'm upgraden naar 5.0, ik zou 'm daar niet op houden vanwege de nare bugs die er nog in zitten, je kan wel kijken of je dan dezelfde problemen nog hebt en anders weer terug naar 4.6. :-)

• JunkieXP

JunkieXP

Het enige aanwezige probleem is het gemis van de Klikkende TrackBall, het Audio Jack probleem laat zich hooguit 1x per maand zien (tot dusver 2x gehad).

• Leekah
Ooh, dat valt alles mee. Dan zou ik lekker niks doen :-p

• JunkieXP

JunkieXP

Heb hem reeds overgezet naar *.250 maar zie niet echt wezenlijke verschillen (ook Activate Handset zie ik niet te staan, dit kan ik overigens wel doen tijdens het afspelen van een MP3tje maar niet in de BelFunctie (die overigens nu wel werkt maar zou mijn BB graag vertellen nooit de Koptelefoon te gebruiken(hooguit een BT Headset of Speaker functie)).

edit: Wel irritant dat alles wat ik ingesteld had in *.206 in *.250 niet meer actief is, alle programma's zijn nog aanwezig, alleen al mijn Ringtone instellingen waren weg, BerryBuzz en andere applicaties waren ook alle instellingen kwijt. Had dit tijdens mijn vorige upgrade van Stock naar *.206 (volgens mij) niet.

[ Voor 79% gewijzigd door JunkieXP op 28-08-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Leekah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:51:
[...]Ik ben benieuwd! Nee, dan is hij inderdaad niet (meer) branded. Ik heb 't nog even nagekeken en het is bij mij inderdaad ook de HotSpotbrowser (like I said, ik gebruik die niet. ;-))
Het is inderdaad de Hotspot Browser! Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vandaag zelf een operatie uitgevoerd op mijn BlackBerry Curve 8900, het Klikprobleem behoort vanaf nu, officieel tot het verleden.

Er zat ongelofelijk veel rotzooi onder de TrackBall verstopt waardoor de Klik als het ware werd ingedempt.

Ik heb het gevoel dat de Klik nog niet optimaal is, maar hij is in iedergeval terug.

Grootste voordeel vind ik nog wel dat dit me hooguit 1u geduurd heeft terwijl ik hem anders 4 tot 6 weken kwijt geweest was.

Ben blij dat ik het zelf heb uitgevoerd.

Zojuist was mijn TrackBall Klik toch weer verdwenen. Opnieuw de BlackBerry uit elkaar gehaald en heb nu een Ingedeukt koperen stukje onder de TrackBall en de TrackBall scrollt niet meer bij een instelling onder de 80 maar toch werkt het beter dan zonder de Klik!

[ Voor 22% gewijzigd door JunkieXP op 30-08-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

*Oeps*

[ Voor 99% gewijzigd door JunkieXP op 30-08-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

JunkieXP schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:14:
Zojuist was mijn TrackBall Klik toch weer verdwenen. Opnieuw de BlackBerry uit elkaar gehaald en heb nu een Ingedeukt koperen stukje onder de TrackBall en de TrackBall scrollt niet meer bij een instelling onder de 80 maar toch werkt het beter dan zonder de Klik!
Waarom breng je de blackberry niet terug ipv zelf te zitten schroeven, het is hier al meerdere malen aangegeven dat blackberry je een nieuwe geeft. (en dit duurt idd +/- 4/5 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik heb dit ook op sommige plekken gelezen en geprobeerd een manier te vinden om BlackBerry / RIM direct te contacteren, ook aangegeven dat dit niet gelukt is. Nu is het telaat aangezien ik zelf bezig geweest ben denk ik.

P.S. Heb contact gehad met GSMWeb en gevraagd of zij zich hier bewust van waren, kreeg echter als reactie dat ik hem op moest sturen en dat hij dan naar DynaFix ging (zelfde procedure als andere dus) het was niet mogelijk hem als het ware, om te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
JunkieXP schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:27:
P.S. Heb contact gehad met GSMWeb en gevraagd of zij zich hier bewust van waren, kreeg echter als reactie dat ik hem op moest sturen en dat hij dan naar DynaFix ging (zelfde procedure als andere dus) het was niet mogelijk hem als het ware, om te ruilen
Jawel, dat doet Dynafix voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Krijg je dan een nieuwe of een refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb in elk geval een onberispelijk toestel teruggekregen, als dat nu een nieuw of een refurbished was kan ik niet uitmaken, het boeit me eerlijk gezegd ook niet, want de garantie blijft toch.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
JunkieXP schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:47:
Heb hem reeds overgezet naar *.250 maar zie niet echt wezenlijke verschillen (ook Activate Handset zie ik niet te staan, dit kan ik overigens wel doen tijdens het afspelen van een MP3tje maar niet in de BelFunctie (die overigens nu wel werkt maar zou mijn BB graag vertellen nooit de Koptelefoon te gebruiken(hooguit een BT Headset of Speaker functie)).

edit: Wel irritant dat alles wat ik ingesteld had in *.206 in *.250 niet meer actief is, alle programma's zijn nog aanwezig, alleen al mijn Ringtone instellingen waren weg, BerryBuzz en andere applicaties waren ook alle instellingen kwijt. Had dit tijdens mijn vorige upgrade van Stock naar *.206 (volgens mij) niet.
In de belfunctie zou je als het goed is, als er een headset/koptelefoon is aangesloten moeten kunnen kiezen voor activate handset (of activate headset als dat nog niet automatisch is gebeurd). Het lijkt mij dat hij dan, als het probleem zich voordoet, ook activate handset weergeeft.

Heb zelf mijn instellingen nog nooit verloren, dat is wel irritant ja!
B0MBACI schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Waarom breng je de blackberry niet terug ipv zelf te zitten schroeven, het is hier al meerdere malen aangegeven dat blackberry je een nieuwe geeft. (en dit duurt idd +/- 4/5 dagen)
Tsja, ik ga toch ook zelf schroeven. Op dit moment werkt de trackball vaak niet, blijft vastzitten, het klikken reageert hij nauwelijks op etc. Ik heb dit bij elke BlackBerry met een trackball gehad, ik kan 'm dan wel elke paar maanden terugbrengen maar dat heeft natuurlijk ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Voordat ik 'em op ga sturen (morgen), toch nog een (klein) vraagje. Moet je de batterij ook erbij opsturen of alleen een kale telefoon (zonder SIM, SD, batterij) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
alex3305 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:32:
Voordat ik 'em op ga sturen (morgen), toch nog een (klein) vraagje. Moet je de batterij ook erbij opsturen of alleen een kale telefoon (zonder SIM, SD, batterij) ?
Kale telefoon behalve als er ook problemen met de batterij zijn. Dus geen achterklepje, geen batterij, geen SIM/SD of ander accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Leekah schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:37:
[...]

Kale telefoon behalve als er ook problemen met de batterij zijn. Dus geen achterklepje, geen batterij, geen SIM/SD of ander accessoires.
En hij ligt inmiddels bij de KPN winkel...

Echter verstuurde ze alleen telefoons op maandag en donderdag, dus hij kon vandaag niet meer verzonden worden (om 2 uur binnengebracht). Ach ja, nooit meer KPN voor mij in ieder geval.

EDIT: Nog even de bon zitten lezen en daar stond op dat de reperatietijd "Meer dan 3 weken" zou zijn. Lijkt mij echt stug, maar goed..

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 31-08-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
beste mensen, ik zoek nu al een tijdje op dit probleem maar ik kom er niet uit; ik verhuis binnenkort naar een locatie waar geen internet beschikbaar is. Ik heb een Curve 8900 met een unlimited internet abbonement (helaas via GPRS). Is het mogelijk om de blackberry als doorgeefluik voor internet te laten fungeren als ik deze met usb aan mn pc hang? Zo heb ik in ieder geval nog iets als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
bedankt voor je info, ik krijg het toch niet aan de praat..
ik heb de BB desktop software + usb &modem drivers geinstalleerd.
Dan maak ik een nieuwe inbelverbinding aan die inbelt naar het
nummer *99# met username&password tmobile/tmobile

Als ik op inbellen klik krijg ik meteen de error: Het maken van de verbinding is mislukt (Fout 6). Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapparaat). :/

Iemand hier ervaring mee :?

edit; ik heb bij de advanced modem options '+cgdcont=1,”IP”,”internet”' ingesteld, en heb blackberry desktop manager en connection manager openstaan tijdens de sessies

[ Voor 10% gewijzigd door Xanthium op 02-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Volgens mij is je wachtwoord en username fout. Zoek eens de APN instellingen van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Als het goed is gaat dit niet meer (zonder tussenkomst van software) met de nieuwe Blackberries, althans dat heb ik een tijdje terug zo gelezen. Dit zou komen omdat ze de software-modem uit het huidige generatie OS zouden hebben gesloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Moet volgens mij nog gewoon kunnen. Gebruikersnaam/wachtwoord zijn bij T-Mobile tmobile maar je kunt ze ook leeg laten. Wat wel belangrijk is het invullen van deze string:

+cdgcont=1,"ip","internet","",0,0

In Windows volgens mij bij Modem Properties - Advanced (weet dat niet zeker, gebruik al jaren geen Windows meer ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Tethering heeft bij mij nog nooit gewerkt (9000/debitel). Ik heb denk ik alle forumtopics doorgenomen die er zijn, het werkt gewoon _niet_ bij mij. Heel irritant, snap ook niet waarom dat zo moeilijk moet gaan. Dat was bij m'n TyTN II een stuk beter geregeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:58
Er zijn steeds meer geruchten over de BB Pearl 3G / Stratos (zoals ie ook wel genoemd wordt). Iemand hier die insiders heeft? :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• EQJim
Tethering werkt bij mij met zowel de Bold icm met Hi als met een 8900 icm met Vodafone. Ik kan het mis hebben, maar ze kunnen het toch helemaal niet blocken aangezien het gewoon dataverkeer is net zoals normaal browsen?

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben nu een tijdje in het bezit van een BB Curve + Tmobile flex 15 & BB instant email. Op zich wel geinig, maar niet geweldig. Ik zit er dan ook over te denken om een ander toestel te nemen (geen BB meer). Nu vroeg ik mij af of dit eventueel problemen zou geven bij het gebruik van mobiel internet? De BB maakt namelijk gebruik van de BIS server. Als ik de simkaart in b.v. een Iphone zou stoppen, dan maakt hij gewoon verbinding met 3G lijkt me. Krijg ik dan geen dubbele rekening (apart voor internet gebruik) ? :)

Ik kon hierover geen duidelijk antwoord vinden. Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

• Leekah
Ja, dat geeft kosten. BlackBerry's gebruiken namelijk een ander APN (access point name) en het normale APN zit niet in je bundel. Je zou 's contact met ze op kunnen nemen of je je bundel niet kunt wijzigen naar een normale internetbundel (dan moet je daarna alleen niet de BlackBerry meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Na bijna 2 jaar een Curve 8310 te hebben gehad gaat het tijd worden voor een nieuwe.

Momenteel zie ik dat ik keuze heb uit een 8900 of een bold toestel.

De 8900 lijkt het meest interessant vanwege zijn gewicht, afmetingen en zijn overeenkomsten met de huidige curve.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen nieuw toestel nodig heb, maar meer ga voor wat "nieuws". De 8900 is misschien wel om die reden het minst interessant, hij ziet er niet veel anders uit en is bijna hetzelfde als de 8310 (feature wise).

De bold daarin tegen is compleet anders en ziet er net even wat gelikter uit. Ook de 3g ondersteuning is leuk, ik weet alleen niet of dit werkt in combinatie met KPN BIS/ Hi Blackberry Eindeloos online?

Helaas is de bold wel een stuk groter en zwaarder, ook lijkt hij minder bij mijn zakelijk gebruik te passen. Standby tijd is ook slecht te noemen met 3g ingeschakeld.

Wat ik me tevens afvraag is of 3g alleen ingeschakeld kan worden bij het gebruik van de internet browser, voor pushmail lijkt me dit niet batterijvriendeijk. Ook lees ik links en rechts dat er problemen zijn met de belkwaliteit/ontvangst van 3g.

Of het de 8900 of de 9000 bold gaat worden.. ik weet het niet.. features/zakelijk vs emotioneel/uiterlijk.

Iemand anders voor dezelfde keuze gestaan? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.. en voor welk toestel ik het beste zou kunnen gaan?

[ Voor 78% gewijzigd door Workaholic op 04-09-2009 11:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
De 8520 komt inderdaad in oktober naar NL. The phonehouse gaat hem verkopen o.a.

Ook tegen alle verwachtingen in komt de Tour 9630 naar Nederland. In Oktober te bestellen o.a. bij Typhone.

ik verwacht in November de Onyx 9700, dat wordt de nieuwe Bold.

bron: http://www.typhone.nl/gsm...1520/blackberry-tour-9630

Eind dit jaar zal de Storm 2 ook denk ik zijn debuut maken.

Wordt leuk zo met alle nieuwe blackberry's. Ook is het straks mogelijk om op een apple computer de blackberry desktop manager te gebruiken. Hij is nog een beta fase, maar het zit er aan te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/groot-480/blackberry-tour-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.intomobile.com/wp-content/uploads/2009/08/t-mobile-blackberry-9700.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door jatmoos op 05-09-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:58
basicbeat schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:14:
De 8520 komt inderdaad in oktober naar NL. The phonehouse gaat hem verkopen o.a.

Ook tegen alle verwachtingen in komt de Tour 9630 naar Nederland. In Oktober te bestellen o.a. bij Typhone.

Wordt leuk zo met alle nieuwe blackberry's. Ook is het straks mogelijk om op een apple computer de blackberry desktop manager te gebruiken. Hij is nog een beta fase, maar het zit er aan te komen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Weet jij ook meer over de nieuwe Pearl?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onyx wordt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:55
basicbeat schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:14:

[afbeelding]
[afbeelding]
Euhm de Blackberry Curve 8520 is al simlock vrij te kopen.
http://www.pdashop.nl/pro...ve-8520-black-qwerty.html

Ik heb hem al, gekocht bij de Belgische Pdashop. Hij bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
Nee ik kijk elke dag op blackberry sites, maar ben nog geen info tegen gekomen over de nieuwe pearl

Wat ik wel gezien heb is een video waar de 9700 wordt vergeleken met de 9000 en de curve 8900
http://www.youtube.com/watch?v=0OJgO_dvJDc

[ Voor 43% gewijzigd door jatmoos op 06-09-2009 16:51 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een vraagje over blackberry's in het algemeen. Loop al jaren met zo'n ding en ik weet prima hoe het werkt met BES. Heb alleen geen ervaring met BIS. Nou wil mijn zusje een Bold kopen en die zal dan met BIS worden uitgeleverd. Werkt dit precies hetzelfde als BES? Ik bedoel dus werkt de push mail ook meteen, ik stuur een mail en zij ontvangt hem meteen op de Bold?
Ik heb altijd begrepen dat BIS niets meer is dan een BES server bij je provider of ga ik hier de fout in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Dat klopt wel aardig geloof ik. Direct push is in ieder geval snel bij mijn BIS abbo...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
Sinds kort is de BlackBerry App Store ook beschikbaar in Nederland!

@ Archie_T:
Het grote verschil tussen BES en BIS zit hem in de synchronisatie van gegevens. (BIS heeft dat niet)
Het pushen van e-mail werkt bij allebei even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50
De Curve 8520 is ook al incl. abo te koop.
Is een leuk low budget toestelletje; scherm en look&feel zijn imo matig te noemen; zéker i.t.t. de Bold.

Een vraag over de app store:
Ik krijg een error dat ik geen oneindig internet abo heb (vrij vertaald).
Dit heb ik echter wel, nmlk. Instant E-mail via T-mobile.
Zodoende kan ik dus niet de App Store gebruiken, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Even een algemene vraag? Hier op het werk hebben de BB's van de zaak directe sync met de mail, calender etc. van werk. Gebruikt de BB hierbij ook Mail for Exchange of juist een heel ander systeem? Ik krijg het namelijk niet werkende op mijn E75, dus wilde ik het checken bij de BB van mijn collega, maar daar kon ik zo direct niets vinden wat op MfE instellingen leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik denk dat er daar intern een BES (BlackBerry Enterprise Server) gedraaid wordt welke de Exchange connectie afhandelt en door Pushed naar de BlackBerry.

Recentelijk bij vage dubbele weergave van verjaardagen uit de Contact lijst van de BlackBerry mijn complete Kalender omgegooit.

Iemand enig idee waarom er zowel "complete dagen" vermeldingen zijn (zoals het hoort) en (in mijn geval) van 22:00 tot 22:00 vermeldingen, krijg nu de verjaardagen niet weer terug op de kalender, iemand een idee?

Bij het herinrichten van de kalender gelijk Google Calendar Sync in gebruik genomen, werkt best leuk, jammer dat hij niet de complete agenda synchroniseert (4 weken terug, 24 weken vooruit, geen complete back-up dus). Helaas lijkt niet altijd alles over en weer te worden gesynced, ook bij handmatige sync pakt hij deze dan niet, weet nog niet wat de reden hiervoor is.

[ Voor 70% gewijzigd door JunkieXP op 15-09-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik zit er over te denken de Blackberry 8520 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of het internetten via WiFi een beetje te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Ja hoor, werkt prima en vlot. Het is uiteraard wel een klein schermpje om je dagelijkse browse-werk op te doen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Paar vraagjes:

Ik kan een Vodafone Bold (9000) krijgen, echter wil ik deze met mijn KPN abo gaan gebruiken, dus;

- Levert Vodafone die toestellen met simlock, of simlockvrij? Hoe gaat het simlockvrij maken in zijn werk?
- Kan ik het toestel met mijn Hosted Exchange account gebruiken zonder BIS/BES (welke heb ik uberhaupt nodig?). De provider zegt dat ze Blackberry ondersteunen, maar ik heb geen idee in hoeverre deze ondersteuning bruikbaar is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Heb gister de Curve 8520 binnengehad. Voor een budget telefoon ben ik zeer tevreden. Ondanks de 320*240 resolutie en de 2mp cam vindt ik het voor een telefoon best acceptabel.

Had al meerdere smartphones gehad, meeste met winmo, maar nog nooit een BB, ik kan me in de besturing (optical trackpad) best vinden. Alles is vrij intuïtief imo.

Moest wel mijn internet blox (vodafone) omzetten naar BIS (dus gelijk een antwoord voor hierboven; je hebt BIS/BES nodig voor internet/email), maar dit was in 10 minuten gebeurt.

Al met al een mooi ding, zeker als je bekijkt dat het een low-end BB is.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
N.v.m.

[ Voor 124% gewijzigd door Ronwiel op 26-09-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij overtuigen om een Blackberry bold / blackberry curve te kopen ipv een Nokia e71/E72? want wat zijn nou echt de voordelen van een balckberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Integratie met je mail, accu en het toetsenbord zijn voor mij de belangrijkste punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

Ook vind ik de zakelijke (sync) mogelijkheden van de Blackberry Bold erg sterk.

Leuke review: http://www.boygeniusrepor...rip-each-other-to-shreds/

[ Voor 44% gewijzigd door Nitai op 25-09-2009 14:09 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Reb87 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
Ik ben nu een tijdje in het bezit van een BB Curve + Tmobile flex 15 & BB instant email. Op zich wel geinig, maar niet geweldig. Ik zit er dan ook over te denken om een ander toestel te nemen (geen BB meer). Nu vroeg ik mij af of dit eventueel problemen zou geven bij het gebruik van mobiel internet? De BB maakt namelijk gebruik van de BIS server. Als ik de simkaart in b.v. een Iphone zou stoppen, dan maakt hij gewoon verbinding met 3G lijkt me. Krijg ik dan geen dubbele rekening (apart voor internet gebruik) ? :)

Ik kon hierover geen duidelijk antwoord vinden. Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.
Ik had twee jaar geleden hetzelfde probleem (ben toen op een iphone overgestapt) en ik kon toendertijd bij tmobile kosteloos mijn BB abo omzetten in een normaal internet mobiel abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Weet iemand al iets over de losse prijs en de releasedata van de Tour?

• Ronwiel
  • Niet online
Is het zinvol om in de volgende situatie een BB te nemen?

- Simonly abo met alleen minuten en smsjes (ik wil GEEN internet abo)
- Grootste gedeelte van de week in WIFI omgeving.

Graag zou ik namelijk in de WIFI omgeving de native BB apps willen gebruiken voor mail (Gmail sync), agenda (Google) en internet. Kan dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronwiel op 26-09-2009 22:51 ]

• jatmoos
Kethij schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:15:
Weet iemand al iets over de losse prijs en de releasedata van de Tour?
Oktober 2009.
Prijs n.n.b.

bron

• jatmoos
Nitai schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:07:
Ook vind ik de zakelijke (sync) mogelijkheden van de Blackberry Bold erg sterk.

Leuke review: http://www.boygeniusrepor...rip-each-other-to-shreds/
Leuke review inderdaad, die kende ik nog niet.
De opvolger van de E71, de E72, gaat denk ik nek aan nek over de finish straks met de nieuwe Blackberry Bold 9700 die in November wordt verwacht.

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 13:20
ronwiel schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:32:
Is het zinvol om in de volgende situatie een BB te nemen?

- Simonly abo met alleen minuten en smsjes (ik wil GEEN internet abo)
- Grootste gedeelte van de week in WIFI omgeving.

Graag zou ik namelijk in de WIFI omgeving de native BB apps willen gebruiken voor mail (Gmail sync), agenda (Google) en internet. Kan dat?
Uit mijn eigen ervaring kan ik melden dat dit geen goed idee is.
Ik heb nadat mijn abbo was afgelopen nog een tijdje met de Bold rond gelopen. Het werkt dan meteen een stuk minder.
Je kan bijvoorbeeld niet pingen, niet mailen, google maps / talk/ sync werkte ook niet meer.
Het enige wat ik er nog mee kon doen was internetten.
Het kan zijn dat dit aan mijn instellingen lag maar daar ga ik niet van uit.

Zonde een BB zonder Bis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Dus ik kan de BB applicaties voor mail, agenda en internet niet gebruiken over wifi zonder bis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
nope.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32
Gisteren voor de grap mijn sim in een Blackberry gestopt, ik heb T-Mobile met Web'n'Walk, nu kon ik gewoon internetten, maar ik kon nergens een icoontje vinden om bij m'n SMSjes/berichtjes te komen. Is dat dus omdat ik die BB-services mis? Is dat op te lossen als ik zelf een BES server ga draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
ConZito schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:43:
Gisteren voor de grap mijn sim in een Blackberry gestopt, ik heb T-Mobile met Web'n'Walk, nu kon ik gewoon internetten, maar ik kon nergens een icoontje vinden om bij m'n SMSjes/berichtjes te komen. Is dat dus omdat ik die BB-services mis? Is dat op te lossen als ik zelf een BES server ga draaien?
Nee, je kan op twee manieren de SMSjes weergeven. De eerste optie is in de algemene box (waar dus ook e-mail etc. terecht komen). De tweede optie is te bereiken door naar je mailbox te gaan, op de menuknop te drukken en te kiezen voor Options daar kies je voor General Options en dan bij SMS and Email Inboxes kies je voor Separate. Daarna heb je een aparte box voor je SMSjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
maar e-mail in die inboxes gaat niet werken zonder BIS/BES...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32
Njah, ik moet nog 4 maanden geduld hebben omdat het voor T-Mobile blijkbaar verschrikkelijk moeilijk is om dat web'n'walk om te zetten naar instant email. Maar ik heb geen zin om nog 4 maanden geduld te hebben met het aanschaffen van een BB. Geen email functionaliteit is niet direct een probleem, zolang ik maar gewoon internet toegang heb dan red ik me wel even via webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Heb op ebay uk een BB Tour gezien voor een redelijke prijs. Zouden dit gewoon geunlockte US branded toestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik zie idd unlocked BB tours op Ebay.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50