Nederlands Kampioenschap Casemodden 2007

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Het is de keus van de modder wat voor kast hij maakt. Als hij alleen de buitenkant zichtbaar wil maken, dan mag dat toch? Dan maakt het weinig uit hoe de pc erin zit, de eis was dat er een pc in zat. De oplossing om 1 punt weg te laten, en door 1 minder te delen vind ik goed. Dit kan best als je genoeg beoordelingspunten hebt. Als je maar 3 punten had kun je er natuurlijk niet 1 weglaten.

Verder vind ik dit een beetje ouwe koeien uit de sloot halen en spammen over hoe perfect het tbcl wel niet is.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 17:10
k8skaaay schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:28:
" Nog een puntje ter overdenking dan: hoe beoordeel je een mod waarvan het binnenste niet zichtbaar en niet relevant is ? "

Dus eigenlijk kan je iets moois in elkaar zetten, je hardware er los in leggen en je hebt een casemod ? :/

Sorry, zolang het PC's betreft hoort de hardware er nájuist wel bij !
Dark Portal? Unbreakable? Bij deze twee was de binnenkant en hardware niet zichtbaar, maar geef je ze dan punten aftrek? Of moeten ze de kast dan opentrekken? Ook bij -XIXIV- is de binnenkant niet zichtbaar. Nu ken je de binnenkant uit worklogs, maar dat behoort niet mee te tellen bij een beoordeling. Je kan er dus niets over zeggen.
Bij voldoende onderdelen om te beoordelen vind ik het prima om bij bepaalde mods onderdelen weg te strepen en het totaal aantal punten door minder te delen. Red Rogue heeft geen thema, had ik daarom punten aftrek moeten krijgen?

Ennuh, ja, je kan iets moois maken, er hardware inkieperen en het een casemod noemen, je staat dan alleen niet in de finale van een wedstrijd... :)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Maar stel dat er van de binnenkant niks meer te zien valt en je maakt die wel goed in orde, dan zou je daar van mij punten voor mogen krijgen. Onder het kopje afwerking oid. Zou IMO niet rechtvaardig zijn als je dingen die minder zijn (in dit voorbeeld de binnenkant) zou kunnen verhullen en vervolgens wordt er niet meer naar gekeken/beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
In casemods is toch juist regel dat er dingen worden verhuld? Ergens maak je een zooi om het op een andere plek netjes te krijgen. Dubbele bodems, extra verdiepingen. Ik zou het juist onrechtvaardig vinden dat je, als je geen window hebt, wel wordt afgestraft op hetgeen wat niet te zien is. En met een window niet. Onder de verdieping van Red Rogue is het echt niet clean hoor, daarboven juist wel, want dat zie je!

Ik vind dan ook dat casemods alleen beoordeeld mogen worden op wat je kan zien tijdens de wedstrijd, zo staat de kast er namelijk ook in real life bij en zo is hij gemaakt. Als je kasten wel op een onzichtbare binnenkant wilt beoordelen, dan zouden ze open moeten (beoordelen via worklogkennis is namelijk niet de bedoeling). In dat geval moeten alle kasten open en moet elk gedeelte bekeken worden, wat niet te doen is.

Overigens gaat dit totaal niet meer over het NKCM, meer over casemods jureren in het algemeen. Het lijkt me een goed plan om dit topic te laten afzakken en degene met behoefte daaraan een Casemod jurerings topic te laten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Godric schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:46:
[...]

Dark Portal? Unbreakable? Bij deze twee was de binnenkant en hardware niet zichtbaar, maar geef je ze dan punten aftrek? Of moeten ze de kast dan opentrekken? Ook bij -XIXIV- is de binnenkant niet zichtbaar. Nu ken je de binnenkant uit worklogs, maar dat behoort niet mee te tellen bij een beoordeling. Je kan er dus niets over zeggen.
Bij voldoende onderdelen om te beoordelen vind ik het prima om bij bepaalde mods onderdelen weg te strepen en het totaal aantal punten door minder te delen. Red Rogue heeft geen thema, had ik daarom punten aftrek moeten krijgen?

Ennuh, ja, je kan iets moois maken, er hardware inkieperen en het een casemod noemen, je staat dan alleen niet in de finale van een wedstrijd... :)
Nou, aan de XIXIV bijv zie ik dus _wel_ dat het een PC is. Er zijn ook uitzonderingen uiteraard, bij de darkportal zie je het ook niet, mee eens. Hardware in een case-mod boeit niet imo. Ok, voor het publiek is de meest recentste hardware leuk, maar het is nu voor de modders niet altijd te betalen.

Over het algemeen (shoot me if im wrong) vallen de casemods waarbij je de hardware ziet óf een echt goed uitgewerkt concept is in de prijzen. Althans, dat valt me op. PC's waarbij je de hardware niet ziet worden toch al minder 'cool' gezien. Zelfde geld voor waterkoeling in een pc. Met is (natuurlijk) veel gaver voor het publiek.

[ Voor 7% gewijzigd door sky- op 12-06-2007 16:37 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Godric schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:04:
In casemods is toch juist regel dat er dingen worden verhuld? Ergens maak je een zooi om het op een andere plek netjes te krijgen. Dubbele bodems, extra verdiepingen. Ik zou het juist onrechtvaardig vinden dat je, als je geen window hebt, wel wordt afgestraft op hetgeen wat niet te zien is. En met een window niet. Onder de verdieping van Red Rogue is het echt niet clean hoor, daarboven juist wel, want dat zie je!
Zo had ik het niet bedoeld. Het komt wel overeen maar ik bedoel meer van: Je hebt een lelijke naad waar je twee dingen mee kan doen. Je kan hem dicht plamuren en mooi schuren of je maakt er een plaatje voor waar je verder niks mee doet. Mijn voorkeur zou naar de eerste optie uit gaan. Ander voorbeeld: Je hebt een ruimte waar je kabels nogal rommelig liggen. Deze wil je liever niet laten zien dus maak je je window kleiner. IMO moeten de dingen die je niet ziet ook goed zijn. Natuurlijk is dit bijna niet te doen maar alle modders doen hun best erop. De grens is dan ook moeilijk tot niet te bepalen maar ik hoop dat het een beetje duidelijker is wat ik bedoel.

Wat praktijkvoorbeelden:
-Snakez die zijn kabels voor de LED's sleeved. Zeer netjes IMO terwijl je er toch echt niks meer van ziet.
- Behuizinkje maken voor alle wirwar van elektronica welke op een punt samen komt. Denk aan Waterkoud. Of _Ferry_. Zie je alter niks meer van maar toch wordt het niveau van de mod er beter van.
- Verven achteraf nog een keer beter doen: Kijk naar jezelf. Plamuur ging niet helemaal lekker (dacht ik?) dus je doet die laag opnieuw. Mensen die er niet op letten zien het niet maar toch weer zeer netjes waardoor het niveau stijgt.

Toevallig heb ik het onderste gedeelte van je kast gezien toen je hem aan Waterkoud liet zien op tBCL maar dit zag er toch wel redelijk netjes uit. Voor zover ik weet dan natuurlijk ;) Maar om alle kabels die lang elkaar lopen even een tie-rip (schrijf je dat zo?) of een krimpkousje oid is gewoon netter dan alles maar bij elkaar in pleuren :P

Hopelijk snap je me ;)

offtopic:
Naar mijn idee ben ik op dit punt gigantisch afgegaan met TKC dus daarom let ik er zo op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 22:15
[b]Godric schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:04 Onder de verdieping van Red Rogue is het echt niet clean hoor, daarboven juist wel, want dat zie je!
Waar ken ik dat toch van :), trek de kap van Unbreakable er maar eens van af (niet dat je daar 10 minuten me bezig bent). Dan komen je de kabels te gemoet, ik wou ze wel opruimen maar had daar geen tijd meer voor het NKCM. Nu worden ze wel geordend en opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wat hierboven gezegd wordt, er zijn mensen die ook de niet-zichtbare dingen top afwerken, en dat vind ik eigenlijk ook wel het beste, maar dat is niet te doen om ook daarop te beoordelen. Je kunt niet echt van een deelnemer verwachten dat de jury alle hoekjes en gaatjes mag zien. Dat wil gewoon niet tijdens zo'n event. Je baseren op een werklog is een andere oplossing, maar mods beoordelen op foto's en verhaaltjes doet ook vaak geen recht aan de mods zelf.

Kortom: sommige dingen kun je best willen maar het moet in de praktijk ook haalbaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik ben het ook 100% met je eens dat je op dergelijke details moet letten bij het modden. Bij Red Rogue zitten de kabels onder de verdieping, maar ze zijn allemaal bij elkaar gebonden en indien mogelijk netjes weggewerkt. Ik wilde die kast zo netjes mogelijk hebben, ook op punten die je niet ziet, gewoon voor mijzelf. Punt is dat we het over jurering hebben, en op dit soort punten is het nu eenmaal niet mogelijk te beoordelen.

Mijn mening is dan ook dat je de kast alleen kan beoordelen zoals hij er staat. Dat ik Red Rogue een tweede verfbeurt heb gegeven die vele malen strakker is dan de eerste behoort geen puntenwinst op te leveren. Net als dat bijvoorbeeld het sleeven van onzichtbare kabels geen puntenwinst behoort op te leveren. Je kan het dan namelijk nooit eerlijk doen, want misschien heeft pietje dit ook wel gedaan, maar niet gemeld in zijn log etc.

Wat Carpento zegt, dergelijke afwerking geniet voorkeur maar is praktisch onhaalbaar. (maar als ze het gaan doen ben ik spekkoper, zo snel gaat mijn kast open, wil Terw_Dan zijn gezicht ook wel zien als TRC open gaat :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik was even vergeten dat het om het jureren ging idd. :X Maar goed, punt is wel duidelijk.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste