Toon posts:

[xbox] Xbox media center - Deel VII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.409 views sinds 30-01-2008

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
SyphOn schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:29:
Je moet ze ook zo nummeren:

24s01e01.avi
Dus "Jericho - 1x01 - Home.avi" is niet goed? "24s01e01.avi" vind ik er ECHT kut uitzien... :/

Anoniem: 218682

het maakt me niet zoveel uit hoe die bestanden eruit zien. Ik las op het XBMC forum dat er sinds de laatste T3CH release problemen zijn met scannen soms. Bij mij wordt de info nou wel binnen gehaald maar ik zie t niet terug in de bibliotheek.

Check dit: http://www.xboxmediacente...?t=26034&highlight=tv.com

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 22:45
Anoniem: 218682 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:02:
Ik ben inmiddels al 24 uur bezig met het correct renamen en heb uiteindelijk zelf alle wide images maar in de mappen geplaatst.
24 Seizoen 7? :+

geloof me dat zou een saaie serie worden :)

ik snap niet dat ik dit probleem niet kan oplossen. Inmiddels is het zo vaag dat ik zelfs altijd naar imdb ga met info, zelfs als ik tv.com selecteer. Ik wacht wel op een nieuwe build :)

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:52

JC

- minimalistic -

Fire69 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:03:
[...]

Dus "Jericho - 1x01 - Home.avi" is niet goed? "24s01e01.avi" vind ik er ECHT kut uitzien... :/
Ik heb er zelf nog niet aan gesleuteld, maar in het bestand advancedsettings.xml staat het formaat van de bestanden beschreven (regexp). Dat ziet er ongeveer zo uit:
<tvshowmatching>
<regexp>Season ([0-9]+) - Episode ([0-9]+)[^\\/]*</regexp>
</tvshowmatching>

Door hierin dingen te wijzigen kan je je bestandsnaam ongewijzigd laten en XBMC dan toch de juiste info te laten vinden. Met de standaardinstellingen werken een aantal naamgevingen waaronder:
[naam van tv show].s[seizoennr].e[afleveringnr].[naam van aflevering].[avi/wmv/divx/etc]
Dus bv. entourage.s01.e1.avi

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 09:41
Fire69 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:03:
[...]

24s01e01.avi ziet er wellicht niet uit.. maar eh.. in de bieb modus zie je toch gewoon de episode titels dan.. en helemaal niet de bestandsnaam? Dus wat maakt t uit dan.
Of gebruik je bieb modus niet?

[Voor 53% gewijzigd door chrisism op 10-05-2007 12:56. Reden: te snelle conclussie over modbreak]

ChrisIsm

• chrisism
Spider.007 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:27:
Wederom een aantal posts verwijderd. Ik snap niet dat het zo moeilijk blijkt om niet offtopic te gaan. Hoe groot je nieuwe HDD in je Xbox moet zijn; en welke dan wel niet stil zijn hoort gewoon niet in dit topic thuis; net als vragen en antwoorden over softmods
nee, moet er toch op reageren.
Dingen over je HD in je Xbox of extern hoort wel bij dit topic vind ik. XBMC kan gewoon niet met alle oplossingen overweg en aangezien je wel graag alles via xbmc wil doen, is t dus wel belangrijk dat je een oplossing hebt die met XBMC werkt.

Hoe je een schijf in je xbox doet en hoe je m mod is offtopic.

ChrisIsm

• Fire69
chrisism schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:55:
[...]

24s01e01.avi ziet er wellicht niet uit.. maar eh.. in de bieb modus zie je toch gewoon de episode titels dan.. en helemaal niet de bestandsnaam? Dus wat maakt t uit dan.
Of gebruik je bieb modus niet?
Meeste kijk ik op de laptop in de trein, dus wil ik wel duidelijke bestandsnamen, 't is enkel wanneer ik 's avonds niks anders te doen heb dat ik via xbmc kijk :)
En aangezien ik alle divx'en op dvd's heb staan, weet ik zelfs niet of die library-mode goed werkt zo.

• chrisism
Fire69 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:17:
[...]

Meeste kijk ik op de laptop in de trein, dus wil ik wel duidelijke bestandsnamen, 't is enkel wanneer ik 's avonds niks anders te doen heb dat ik via xbmc kijk :)
En aangezien ik alle divx'en op dvd's heb staan, weet ik zelfs niet of die library-mode goed werkt zo.
ja, okee. . dan is dat zo inderdaad. Ik kijk t inderdaad alleen via mn xbox, en heb alles in de bieb modus. Kick er nogal op dat je gelijk alle informatie en hoesjes etc. kan zien, dat is voor dan weer belangrijker.

ChrisIsm

Anoniem: 211793

Weet iemand of het mogelijk is om via XBMC een domein (WS 2003) share te benaderen ?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:25
Anoniem: 211793 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:42:
Weet iemand of het mogelijk is om via XBMC een domein (WS 2003) share te benaderen ?
ja is vaak genoeg besproken. sources.xml aanpassen.

• Fire69
Er staat in je sources.xml een voorbeeld van hoe het er moet uitzien.

dubbelpost

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 218682 op 10-05-2007 16:51]

Zojuist heb ik advancedsettings.xml geupload op de xbox en toen ik op 24 season 1 ging staan en tv.com details ging downloaden toen deed hij er lang over omdat hij per episode details ging downloaden. Echter ik zag niks staan in de library terwijl ik vrijwel zeker ben dat de details zijn gedownload van tv.com..

hoe kan dat?

Anoniem: 211793

bedankt voor de info, ik heb het nu inderdaad werkend met een domein.

Nog even een ander vraagje, is het niet mogelijk om direct te linken naar een video_ts.ifo file ?

Wanneer ik namelijk de map opgeef waarin het bestand zich bevindt, opent deze de map, wanneer ik de share opgeef inclusief video_ts.ifo, geeft ie aan dat deze niet kan connecten.

• chrisism
jeps, ik heb zelf een w2003 staan.. Met een aantal smb shares.
Je hoeft tegenwoordig niet meer in sources.xml zelf te kutten he.
Je kan gewoon locatie toevoegen kiezen in de video/muziek sectie (als je niet in bieb modus staat).

Als je geen verstand hebt van smb of xml kan je beter t gewoon via xbmc zelf doen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 211793 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:07:
bedankt voor de info, ik heb het nu inderdaad werkend met een domein.

Nog even een ander vraagje, is het niet mogelijk om direct te linken naar een video_ts.ifo file ?

Wanneer ik namelijk de map opgeef waarin het bestand zich bevindt, opent deze de map, wanneer ik de share opgeef inclusief video_ts.ifo, geeft ie aan dat deze niet kan connecten.
Volgens mij kan je enkel een locatie opgeven als source, geen bestand zelf.
Je kan wel een Favorite van dat bestand maken, die heb je dan ook overal beschikbaar als je je Favorites opent.
chrisism schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:10:
[...]

jeps, ik heb zelf een w2003 staan.. Met een aantal smb shares.
Je hoeft tegenwoordig niet meer in sources.xml zelf te kutten he.
Je kan gewoon locatie toevoegen kiezen in de video/muziek sectie (als je niet in bieb modus staat).

Als je geen verstand hebt van smb of xml kan je beter t gewoon via xbmc zelf doen.
Juist, maar het gaat wel 10x sneller als je het gewoon even in je xml typt.
Als het de eerste keer niet lukt, doe je het gewoon via xbmc en dan kijk je in de xml wat hij er van gemaakt heeft :) Daarna is het vaak gewoon copy/paste en de sharenaam aanpassen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 09:32

Nitai

Feels good man

Ja dat is idd wel waar. Maar als je gewoon een user aanmaakt op je win2k3 domein die gewoon shares heeft toebedeeld gekregen dan is het 1 keer username/password inkloppen via XBMC en dan onthoudt hij het ook. Werkt perfect :)

Maar zelf ik prefereer ook jouw manier, editten in de xml.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 11:35
Heeft er iemand hier ervaringen met het vervangen van de ventilator. Ik wil mijn Xbox eigenlijk iets stiller hebben en vroeg me af of XBMC een nieuwe fan ook langzamer kan laten lopen.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 08:43
Ja dat kan.
Hij past gewoon de spanning aan, dus die fansnelheid is wel te regelen.

Ik heb een 80mm fan gebruikt.

[Voor 82% gewijzigd door Kaspers op 11-05-2007 14:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Is het echt veel aanpassingswerk? Mijn fan begint ook nogal hard te brommen, maar zie het niet zitten om gans die HD-cage aan te passen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 17:12
Fire69 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:54:
Is het echt veel aanpassingswerk? Mijn fan begint ook nogal hard te brommen, maar zie het niet zitten om gans die HD-cage aan te passen...
Je moet er een stukje vanaf knippen:

http://www.xbox-scene.com/articles/80mm-fan.php

Maar ik heb xbmc op 60c staan en hoor de fan dan niet (Alleen als het echt muis stil is in de kamer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
En hoe heb je de power gedaan? Op een molex, of via die 12v-mod?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 07:29
Zelfde hier, gewoon dezelfde aansluiting gebruikt als de originele fan.
In XBMC inderdaad ook 60 graden geselecteerd en de monitor geeft 2% aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Zelfde aansluiting, maar de zwarte draad dan aan de kast bevestigd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
Uhm volgens mij heb ik de oude connector gebruikt..
Fire69 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:57:
Zelfde aansluiting, maar de zwarte draad dan aan de kast bevestigd?
Nee.

Zaagwerk valt trouwens best mee, HDD bracked is het enige wat ff gesloopt moet worden.

[Voor 72% gewijzigd door Kaspers op 11-05-2007 16:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Weet iemand wat goede software om XBMC remote te besturen? Die webinterface is ook niet alles.
(mijn TV is even broken, dus kan even niets zien :))

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218907

@Kaspers,
Wat voor merk fan heb je gebruikt?
Mijn ervaringen zijn nl. niet zo geweldig.
De eerste fan, een Swif 801 was erg stil, maar de Xbox werd tre warm, de fan kon het niet bijbenen.
De tweede een snelle Papst maakte net zoveel herrie als de orginele (erg luide) fan (Sunon).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
CRiSiS schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:07:
Weet iemand wat goede software om XBMC remote te besturen? Die webinterface is ook niet alles.
(mijn TV is even broken, dus kan even niets zien :))
Ik gebruik Ajax en Xbmccontrol waarmee je ook tekst kunt verzenden naar de Xbox, heel handig bij het aanpassen van je sources of bijvoorbeeld favorieten menu.

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Bigfoot87 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:42:
[...]

Ik gebruik Ajax en Xbmccontrol waarmee je ook tekst kunt verzenden naar de Xbox, heel handig bij het aanpassen van je sources of bijvoorbeeld favorieten menu.
thx! ik kan xbmxcontrol zo snel niet vinden, maar die Ajax is meer dan voldoende. Werkt perfect. :)

• Bigfoot87
CRiSiS schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:13:
[...]

thx! ik kan xbmxcontrol zo snel niet vinden, maar die Ajax is meer dan voldoende. Werkt perfect. :)
Hij is inderdaad heel erg moeilijk te vinden, heb hem eindelijk hier gevonden, officieel is hij voor PDA's maar op de pc werkt het ook perfect.

• Kaspers
Anoniem: 218907 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:15:
@Kaspers,
Wat voor merk fan heb je gebruikt?
Mijn ervaringen zijn nl. niet zo geweldig.
De eerste fan, een Swif 801 was erg stil, maar de Xbox werd tre warm, de fan kon het niet bijbenen.
De tweede een snelle Papst maakte net zoveel herrie als de orginele (erg luide) fan (Sunon).
Een 80mm fan uit een rotzooi bak.
Ik weet zeker dat hij stiller is, want dat is gewoon duidelijk te horen.

Ik heb automatische temperatuurcontrole in xbmc geactiveerd, en die staat op 55 graden.

Heb je trouwens wel dat ijzer uit het shield gesloopt achter de fan ?
Als daar lucht doorstroomt resoneert dat ding namenlijk mee.. misschien kun je daar nog aan werken...

[Voor 12% gewijzigd door Kaspers op 12-05-2007 10:11]

Anoniem: 111556

Hallo,

Klopt het dat Mediacenter partitie Q aanmaakt en gebruikt ?? Kan ik dan een 2e mediacenter erlangs installeren, ik heb net pimped gezien en wil gasgiver proberen..
ik draai mediacenter als applicatie, voorziet iemand problemen ??

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06-2021
Anoniem: 111556 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:03:
Hallo,

Klopt het dat Mediacenter partitie Q aanmaakt en gebruikt ?? Kan ik dan een 2e mediacenter erlangs installeren, ik heb net pimped gezien en wil gasgiver proberen..
ik draai mediacenter als applicatie, voorziet iemand problemen ??
de 'Q' partitie is een virtuele partitie naar de XBMC folder. als je een andere XBMC opstart vormt dat geen probleem.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
[...]

Dat ik dit nog niet eerder tegen ben gekomen, ideaal. Alleen jammer dat de playlist niet gevuld wordt, maar dat zal wel gefixt worden zodra er een normale release uitkomt.

http://www.peedjeeh.net/xbmc/screenshots/xbmc_ajax/xbmc_ajax_control_small.jpg

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Anoniem: 197658

Peedjeeh schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:30:
[...] Alleen jammer dat de playlist niet gevuld wordt, maar dat zal wel gefixt worden zodra er een normale release uitkomt.
Gewoon links op de op het blaadje + PLUS klikken en voila een playlist, waarin je ook gewoon kan skippen etc

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Anoniem: 197658 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:45:
[...]

Gewoon links op de op het blaadje + PLUS klikken en voila een playlist, waarin je ook gewoon kan skippen etc
Hij laadt dan die witte flash loading zien en dan is de playlist weer leeg.. :? Het is er wel, als ik op start playlist klik dan wordt het wel afgespeeld. :D

Ik heb die problemen ook heel soms maar het is een beta. Het werkt wel beter in Firefox dan in IE

• Zandhaas
  • Laatst online: 04-06 23:20

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

even over die bibliotheekmodus in film.
Ik kan geen mogelijk terugdraaien naar andere modus met AB en controller. Het lijkt muurvast, weet iemand hoe ik die moet fixen?

Script
Vandaag voor de eerste keer aangesluiten met internet.
Meteen IMDB leegplunderen. Nu klaagt mijn vriendin waarom ik geen Nederlandse IMDB heb.
Dus bestaat die er dan?

[Voor 6% gewijzigd door Zandhaas op 12-05-2007 17:43]

Met de script voor uitzendinggemist heb ik lang niet hetzelfde aanbod als op de website, ik heb deze scripts geprobeerd:

uitzendinggemistv12.zip

Met deze gaat bv. Ned1 tot de letter M, ook problemen met streamen.

uitzending gemist v0.3b.zip

Met deze (gesorteerd per dag van de week) gaat het maar een maandje of 3 diep.

Is hier iets aan te doen ??

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 111556 op 12-05-2007 18:06]

• SyphOn

Acties:
  • 0Henk 'm!

@ SyphOn

Het werkt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
I know. Binnenkort komt versie v2.5 uit met skin-support.

[Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 13-05-2007 18:49]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:49
Ik heb het probleem dat geluid en beeld niet synchroom lopen. Is dit een codec-probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
[...]

Hm, die beta 3 is van april 2006... Wordt hier nog actief aan gewerkt?
Ziet er allemaal schitterend uit, vooral met die "remote desktop" _o_ , maar het werkt nog niet heel vloeiend vind ik. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 17:46
Wat is de maximale HDD grote die wordt ondersteund door XBMC?

Ik heb nu een 160GB erin, maar die loopt wel heel snel vol met films voor de kids, ik kan me eigen films en series niet eens meer kwijt.
Kan ik een 500GB plaatsen?

Betreft een xbox v1.0 met een Xecuter 3 chip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 22:55
smeerbartje schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:50:
Ik heb het probleem dat geluid en beeld niet synchroom lopen. Is dit een codec-probleem?
Waarmee heb je dit precies? (je probleem mag wel iets duidelijker omschreven worden.)
Heb je toevallig niet een offset voor het geluid ingesteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:16
Hoodlum77 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:35:

Ik heb nu een 160GB erin, maar die loopt wel heel snel vol met films voor de kids, ik kan me eigen films en series niet eens meer kwijt.

Ja dat kan, maar dan moet je wel wat aanpassingen doen. Als je kijkt op de wiki van xbmc dan vind je daar hoe het moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Hier hetzelfde probleem als smeerbartje. Probleem is er eigenlijk bij ieder programma. Veel meer valt er niet aan te omschrijven. Wat bedoel je met offset voor geluid?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:26:
[...]

Hm, die beta 3 is van april 2006... Wordt hier nog actief aan gewerkt?
Ziet er allemaal schitterend uit, vooral met die "remote desktop" _o_ , maar het werkt nog niet heel vloeiend vind ik. :'(
Ik kwam in de XBMC forums de volgende link tegen: klik
Zou een update zijn van maart 2007.. ik ga hem vanavond testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Die zag ik al een paar weekjes terug. Die is veel minder uitgebreid en doet het niet heel goed in IE. :'(
Raar trouwens, want het is van dezelfde maker.

[edit]
De rar-file is trouwens van 1 Maart.

[Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 14-05-2007 14:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:59:
Die zag ik al een paar weekjes terug. Die is veel minder uitgebreid en doet het niet heel goed in IE. :'(
Raar trouwens, want het is van dezelfde maker.
Ja zeker raar, wel leuk dat hij de album thumbs ophaalt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 22:10
Aangezien ik me xbox nu alleen nog maar als mediacenter (aanschaf 360) gebruik wil ik graag een mooie case voor me xb.

Ik heb er ooit 1 gezien die leek op een DVD speler of HIFI set.

In iedergeval slank en silver.

Ik heb me wezeloos gegoogeld maar kan hem niet meer vinden.

Iemand die weet waar ik zo'n hifi case kan bestellen?

Of een andere mooie case

DANKU _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Hoodlum77 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:35:

XBMC heeft niets te maken met maximale grootte van een HDD.
Dat is hetzelfde als vragen wat de maximale grootte van een HDD is voor Windows Media Player.

Tuurlijk kan je een 500GB HDD gebruiken, je kan tot een terrabyte gaan in de xbox.
Met 16K clusters heb je alleen een limiet van 256GB per partitie en softwarematig is er alleen mogelijkheid voor een F en een G partitie.
Wil je dus een 500GB schijf gebruiken dan moet je de HDD formatteren met 32K clusters of opdelen in twee partities.

Ik raad overigens altijd aan met shares te werken waar mogelijk.
Stop die 500GB lekker in de PC dan heb je er veel meer aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
0Burner0 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:55:
Aangezien ik me xbox nu alleen nog maar als mediacenter (aanschaf 360) gebruik wil ik graag een mooie case voor me xb.

Of een andere mooie case

DANKU _/-\o_
Ik weet over welke case je het hebt, heb hem ooit gezien. Volgens mij was het een casemod. Maar helaas heeft het niets met XBMC te maken, dus ik kan je er in dit topic niet mee helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:59

Dr C

met C en CK

Bigfoot87 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:26:
[...]

Ik weet over welke case je het hebt, heb hem ooit gezien. Volgens mij was het een casemod. Maar helaas heeft het niets met XBMC te maken, dus ik kan je er in dit topic niet mee helpen.
er was idd een 42cm case voor de xbox. Ik kan hem ook wel herinneren. Was iig goed duur (rond de 130euro) maar het zag er wel goed uit. Misschien zijn ze nog wel te vinden op eBay. Zo'n case lijkt me ook wel wat eigenlijk.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 22:10
cramwinckel schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:16:
[...]

er was idd een 42cm case voor de xbox. Ik kan hem ook wel herinneren. Was iig goed duur (rond de 130euro) maar het zag er wel goed uit. Misschien zijn ze nog wel te vinden op eBay. Zo'n case lijkt me ook wel wat eigenlijk.
|
Mocht je wat vinden PM me ff kunnen we mischien verzend kosten delen?

edit is het geen plaatje :9~ :9~ :9~
http://falz.net/gallery2/d/48841-2/closeup.jpg

(helaas is deze niet te koop maar er was wel zoiets te koop stond me bij)

[Voor 17% gewijzigd door 0Burner0 op 14-05-2007 22:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geinteresseerden. Op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) (en straks ook op www.xbmcscripts.com) treffen jullie versie 2.5.0 aan van Uitzendinggemist.v2.

Nieuw in versie 2.5 is SKIN SUPPORT via WindowXML. Dus iedereen kan nu zijn eigen skins gaan gebruiken in combinatie met Uitzendinggemist.v2.PM III en MC360 skins zijn included, al is de laatste voor verbetering vatbaar.Nieuwe skins zijn altijd welkom. Je kan ze mailen naar het adres onderaan deze post.

Hieronder de changes sinds versie 2.4:
  • Added: initial MC360 skin support (Still needs testing)
  • Changed: More NOS Uitzendinggemist history. All episodes present on the site should now be visible.
  • Fixed: cleaning of URL with &amp; insided the url.
  • Added: common.py has ID's for the used controls defined in channelwindow.xml.
  • Added: windowxml skinning support (See further down for more notes).
  • Changed: icons for channels/episodes
  • Changed: more robust checking for streams in Kanalenkiezer. Html is now filtered out before playback (had to check HTTP first) to prevent problems with mplayer.
  • Changed: location of constants changed to the channel-libary files.
  • Changed: all constants in CAPITALS, variable in camelCase and methodes in PascalCase
Bugs/Opmerking/Suggesties graag via het XBMC forum (http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?p=130060) of via de e-mail (ook nieuw): uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com.

Veel plezier ermee.

[Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 14-05-2007 23:22]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Ik heb waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.. want klopt het dat de IMDB functie compleet verdwenen is uit XBMC? Heb een paar DIVX filmpjes en zou er graag informatie bij zien... maar kan de functie niet meer terugvinden...

Edit:

Ik heb niks gezegd, heb het gevonden en het is veel beter als vroeger, je kunt nu tussen verschillende website's kiezen. Helaas staat Moviemeter er nog niet tussen. Maar IMDB voldoet voor nu ook :)

[Voor 31% gewijzigd door Bigfoot87 op 15-05-2007 00:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

0Burner0 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:55:

Of een andere mooie case

DANKU _/-\o_
Wat jij bedoeld is een XBcase, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1052270

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 05-06 15:25
Jammer genoeg worden ze niet meer gemaakt en waren ze toendertijd vrij duur (120 euro)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
En jammer genoeg is dit een XBMC en geen xbox MOD topic. Keep it on-topic.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 210739

Ik ben nu een release aan het downloaden die vandaag is uitgebracht "XBMC-SVN_2007-05-15_rev8922-links-deff". Heeft iemand deze al? Bevalt deze?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Ken ik niet. Als het gewoon een rechtstreekse svn-build is zal er wel niks mis mee zijn. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:40
Jammer dat de TS altijd klakkeloos wordt gekopierd. Als sinds het begin werkt deze link niet... :(
Hier kun je in detail zien wat ze lezen en niet, en hoe je je thomson drive kunt modden zodat hij alles leest ( wel voor echte profi's ) : [url="http://www.xbox-linux.org...Boot_CD/DVD_Burning_HOWTO"]http://www.xbox-linux.org/Talk:Xbox_Linux_Boot_CD/DVD_Burning_HOWTO[/url]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Djerique schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:09:
Jammer dat de TS altijd klakkeloos wordt gekopierd. Als sinds het begin werkt deze link niet... :(

[...]
En wat staat er in de TS. Een DM sturen als er iets aangepast moet worden. Al gedaan?

TS onderhouden is veel werk....zeker als deze steeds wordt doorgegeven aan iemand anders.

Even voor de compleetheid.....dit is de werkende link:
http://www.xbox-linux.org...Boot_CD/DVD_Burning_HOWTO

[Voor 9% gewijzigd door DeOS op 15-05-2007 20:55]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
We zitten al bijna aan een nieuwe TS ;)

Iemand T3CH Versie van gisteren al draaien?

• Bigfoot87
SyphOn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:36:
We zitten al bijna aan een nieuwe TS ;)

Iemand T3CH Versie van gisteren al draaien?
Heb hem vandaag toevallig geinstalleerd bij een vriend van me, maar geen bijzondere vernieuwingen gezien vanmiddag, tot ik net even de changelog bekeek en zag dat er gesleuteld is aan het XBE launching probleem waar ik nog altijd veel last van heb. Dus ik ga bij mezelf ook zo snel mogelijk de nieuwste build installeren. Zou geweldig zijn als ik eindelijk van dat probleem af ben. Morgenavond weet ik meer.

Edit:

Oplossing zoals hij in vele forums gegeven wordt:

Maak AdvancedSettings.xml in je UserData folder aan en voeg daar deze regel aan toe: <disablemodchipdetection>true</disablemodchipdetection>

Dat zou het XBE probleem voor mensen met een X2 chip op moeten lossen. Ben echt zeer benieuwd of dit mijn probleem na maanden frustratie op gaat lossen. Zoals ik eerder aangaf, vanavond weet ik meer.

[Voor 25% gewijzigd door Bigfoot87 op 16-05-2007 10:24]

Ik maak al een tijdje gebruik van XBMC en ben er goed tevreden over. Er zijn (nog) wel wat probleempjes, bugs etc maar per keer worden die wel weer gefixt. Ook ik heb een X2-chip en ben benieuwd wat het XBE-probleem is. Kan iemand dat omschrijven (mag ook via pm) want wie weet is het dan voor mij ook beter om over te gaan.

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-03 10:51
Anoniem: 210739 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:06:
Ik ben nu een release aan het downloaden die vandaag is uitgebracht "XBMC-SVN_2007-05-15_rev8922-links-deff". Heeft iemand deze al? Bevalt deze?
Deze XBMC is samengesteld door 'Deff". (Zie Xbox Media Center Forums) Dit zijn geen "officiele releases" vandaar ook alleen via Torrent te downloaden. Deze release bevat de geintegreerde LinksBoks, de xbox webbrowser.

Ik ben zeer benieuwd hoe deze release is... Wil je wat screenshot posten misschien?

Wat betreft de nieuwe T3CH release van 14-05: draait hier prima... de 'busy indicator' is vernieuwd en ziet er goed uit!

[Voor 13% gewijzigd door Dynamix op 16-05-2007 13:39]

• Walkman
  • Niet online
Heb m'n XBMC laatst geupdate en hij draait op het moment op 720p resolutie voor het grootste gedeelte goed. Wanneer ik echter naar bv. het weer of naar scripts wil gaan klopt heel de opmaak niet meer en kan ik onmogelijk scripts kiezen of andere opties. Is dit een bekend probleem bij hogere resoluties?

• Bigfoot87
Anoniem: 197658 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:33:
Ik maak al een tijdje gebruik van XBMC en ben er goed tevreden over. Er zijn (nog) wel wat probleempjes, bugs etc maar per keer worden die wel weer gefixt. Ook ik heb een X2-chip en ben benieuwd wat het XBE-probleem is. Kan iemand dat omschrijven (mag ook via pm) want wie weet is het dan voor mij ook beter om over te gaan.
Een aantal mensen kunnen helemaal geen XBE bestanden meer opstarten vanuit XBMC.
Dus geen programma's, games en dashboards. Als het goed is moet het nu op te lossen zijn door een Advancedsettings.xml bestand aan te maken.

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 16:05
Hoe kan het dat met de versie 2.4.1 en 2.5.0 van uitzendinggemist (www.rieter.net) en de laatse 2 versies van xbmc T3CH er geen streams van van RTL 4,5 en 7 worden weergegeven.
Nederland 1,2 en 3 doen het wel

Anoniem: 210739

Surineeslander schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:36:
[...]

Deze XBMC is samengesteld door 'Deff". (Zie Xbox Media Center Forums) Dit zijn geen "officiele releases" vandaar ook alleen via Torrent te downloaden. Deze release bevat de geintegreerde LinksBoks, de xbox webbrowser.

Ik ben zeer benieuwd hoe deze release is... Wil je wat screenshot posten misschien?

Wat betreft de nieuwe T3CH release van 14-05: draait hier prima... de 'busy indicator' is vernieuwd en ziet er goed uit!
Dat gaat niet want deze release start niet eens:S Fatal Error. Kan een bestand niet vinden. Ik weet niet of dit aan mij ligt, maar hier bespaar je dus frustatie mee.

• Magnolia
  • Laatst online: 16:29
Dat probleem met uitzendinggemist script heb ik ook, en daarbij kan ik niet meer vinden hoe ik naar dashboard ga in de voorlaatste tech versie, normaal ging ik naar de 'rode uitknop' en koos dan dashboard, alleen die is nu vervangen door 'favorites'

Iemand een idee?

Ontspan.

• GroteBozewolf
breeeem schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:12:
Hoe kan het dat met de versie 2.4.1 en 2.5.0 van uitzendinggemist (www.rieter.net) en de laatse 2 versies van xbmc T3CH er geen streams van van RTL 4,5 en 7 worden weergegeven.
Nederland 1,2 en 3 doen het wel
Ik zal er vanavond eens naar kijken. Heb me vooral heel erg geconcentreerd op NOS en de Skins. Zou iemand met deze problemen een debug log kunnen mailen naar mij? uitzendinggemist.vx [@t] gmail [d0t] com.

[Voor 11% gewijzigd door GroteBozewolf op 16-05-2007 18:59]

• breeeem
GroteBozewolf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Ik zal er vanavond eens naar kijken. Heb me vooral heel erg geconcentreerd op NOS en de Skins. Zou iemand met deze problemen een debug log kunnen mailen naar mij? uitzendinggemist.vx [@t] gmail [d0t] com.
Met de final versie van T3CH werkte de versie 2.4.1 wel goed. Heb een nieuwe installatie gedaan naar versie T3ch 2007-05-07 omdat het XBE probleem opgelost is en toen werkte 2.4.1 niet meer. Vervolgens naar 2.5.0 geupdate en werkte wederom niet. Vandaag T3ch versie 2007-05-14 er overheen geschreven en nog steeds niet goed.

• GroteBozewolf
Oke, ik heb het probleem gevonden. Er wordt nu bij RTL gechecked op Referrer lijkt me. Dus die doen het even niet, totdat ik het gefixed heb.

• breeeem
GroteBozewolf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:32:
Oke, ik heb het probleem gevonden. Er wordt nu bij RTL gechecked op Referrer lijkt me. Dus die doen het even niet, totdat ik het gefixed heb.
Nog interesse in een debug log ?? Ik kan hem hem mailen

• GroteBozewolf
breeeem schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:43:
[...]

Nog interesse in een debug log ?? Ik kan hem hem mailen
Als je hem hebt, dan zou ik dat fijn vinden.

EDIT: Probleem gevonden. De URL's zijn wat veranderd....Fix is onderweg.

[Voor 15% gewijzigd door GroteBozewolf op 16-05-2007 22:31]

• GroteBozewolf
Voor de geinteresseerden. Op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) (en straks ook op www.xbmcscripts.com) treffen jullie versie 2.5.1 aan van Uitzendinggemist.v2.

Deze versie is een bugfix voor v2.5.0 waar de RTL 4,5 & 7 Streams niet meer werkten. Als het goed is zouden ze nu weer moeten werken.

Bugs/Opmerking/Suggesties graag via het XBMC forum (http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?p=130060) of via de e-mail (ook nieuw): uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com.

Veel plezier ermee.

GroteBozewolf wijzigde dit

• Bigfoot87
Probleem met de niet startende XBE's bestaat nog steeds, ben ten einde raad.
Zodra je een programma/ spel start komt de nieuwe busy indicator in beeld en die blijft er eeuwig staan.
Om gek van te worden.
Ik denk dat ik maar gewoon moet gaan accepteren dat XBE's starten vanuit XBMC niet mogelijk is.

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 11:40
GroteBozewolf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:07:
Voor de geinteresseerden. Op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) (en straks ook op www.xbmcscripts.com) treffen jullie versie 2.5.1 aan van Uitzendinggemist.v2.

Deze versie is een bugfix voor v2.5.0 waar de RTL 4,5 & 7 Streams niet meer werkten. Als het goed is zouden ze nu weer moeten werken.

Veel plezier ermee.

Ik heb zojuist Uitzendinggemist.v2.5.1 geïnstalleerd.
Maar ik krijg alleen een zwart beeld als ik het programma run.
Als ik vervolgens rechts druk en enter op mijn remote dan zie ik wel heel licht wat programma's staan.
Ik heb in de skins map van (Uitzendinggemist.v2.5.1) de map MC360 hernoemd naar Project Mayhem III
Want dat is ook de skin die ik gebruik in XBMC-2007-05-06-PIMPED-linksboks

[Voor 61% gewijzigd door ultralover op 17-05-2007 01:35]

• GroteBozewolf
ultralover schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:49:
Ik heb zojuist Uitzendinggemist.v2.5.1 geïnstalleerd.
Maar ik krijg alleen een zwart beeld als ik het programma run.
Als ik vervolgens rechts druk en enter op mijn remote dan zie ik wel heel licht wat programma's staan.
Ik heb in de skins map van (Uitzendinggemist.v2.5.1) de map MC360 hernoemd naar Project Mayhem III
Want dat is ook de skin die ik gebruik in XBMC-2007-05-06-PIMPED-linksboks
Ik gok dat het probleem is dat je de skins mappen hebt hernoemd. Met welke reden heb je dat gedaan?

Het kan ook nog zo zijn dat de linksboks SVN-Branch niet up-to-date is met de WindowXML objecten. Er is eind april een bugfix geweest die dit probleem heeft opgelosd.

Maar met een debug log kom ik een stuk verder. Zou je mij die kunnen mailen?

• Harrie
  • Laatst online: 10:55

Harrie

NederVlaming

GroteBozewolf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:07:

Veel plezier ermee.

Bij mij komt er alleen eventjes running te staan, om vervolgens terug naar het menu te gaan.
Als ik dan in de python output bekijkt staat er:

code:
1
2
classProgwindow(xbmcgui.WindowXML):
AtributeError: 'module' object has no attribute 'windowXML'

• robbydw
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

GroteBozewolf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:49:
[...]

Als je hem hebt, dan zou ik dat fijn vinden.

EDIT: Probleem gevonden. De URL's zijn wat veranderd....Fix is onderweg.
:) Helemaal top. RTL doet het weer als vanouds!! tnx

Geen commentaar

• ultralover
GroteBozewolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:22:
[...]

Ik gok dat het probleem is dat je de skins mappen hebt hernoemd. Met welke reden heb je dat gedaan?

Het kan ook nog zo zijn dat de linksboks SVN-Branch niet up-to-date is met de WindowXML objecten. Er is eind april een bugfix geweest die dit probleem heeft opgelosd.

Maar met een debug log kom ik een stuk verder. Zou je mij die kunnen mailen?
Ik heb de map MC360 hernoemd naar Project Mayhem III omdat ik dacht dat je in de skins map van uitzendinggemist dezelfde map voor skins moest hebben dat je gebruikt in XBMC.

Uitzendinggemist uses the same folder-name to lookup the skin as the foldername XBMC is using. So the skinfolder for Uitzendinggemist.v2 should have the same name as the folder in which the XBMC-skin is present. E.g. for MC360: the XBMC skin-folder for MC360 is called 'MC360'. So the folder that holds the skin for Uitzendinggemist.v2 should also be called 'MC360' and should be located in the '<scriptfolder of uitzendinggemist>\skins\' folder (which is usually scripts\uitzendinggemist\skins\'.
If no identically named folder is found. The skin located in the 'Skins\Default' folder is used.

Het XBMC logbestand is hier: xbmc.old.log - 0.04MB

[Voor 4% gewijzigd door ultralover op 17-05-2007 14:15]

• Magnolia
  • Laatst online: 16:29
Ik vind XBMC erg relax, alleen hoelanger ik het gebruik, hoe meer 'downsides' ik ontdek.
Enkele opgesomd:

-Ik heb nog vrij regelmatig dat XBMC vastloopt, vooral bij het gebruik van scripts, als ik bijv een stream laad via uitzendinggemist, en ik wil voortijdig cancellen, hij hangt bij 'canceling'. Ook soms als XMBC heel lang idle is, reageert de remote niet langer. Enkel een cold reboot helpt daartegen. Mijn temps zijn prima (CPU/GPU onder 40C meestal). Een 'ctr-alt-del' functie op de remote zou erg fijn zijn, een keertje rebooten vind ik niet zo'n ramp, maar helemaal opstaan en handmatig rebooten is wel lastig.

-Terugspoelen in divx/dvd gaat niet/moeizaam, heel haperig, vooruit gaat perfect, ook krijg ik soms een audio desync bij terugspoelen. Lastig. Spoelen in streams kan helemaal niet, ook geen 'go to' functie.

-Er ontbreekt een 'go to' functie via de remote controller. Ik kan niet bijv naar 23min en 12 sec in een bestand, maar moet 2x omhoog (10min) en 6x rechts (1/2min) en dan nog 'n stukje vooruit spoelen.

-De grootte van mijn E schijf klopt niet. Ik heb laatst hem helemaal leeg gegooid, en een softmod preinstall erop gemikt (Shademand's Ready Made Xbox Softmod.iso), die is iets van 50mb (de E schijf dan) en daarnaast XBMC (laatste t3ch versie) iets van 100mb. De E schijf is volgens XBMC 4.8GB groot, alleen hij heeft dan al meteen 1.5GB ingebruik, terwijl er maar 150mb opstaat? Erg vreemd.

Ik heb een 1.4 softmod Xbox aan een 32" CRT Loewe tv met Component kabel. Ik gebruik altijd de laatste T3CH versie, en bedien via de RC.

Ik heb al een paar van mijn problemen eerder gelezen bij andere mensen, maar nog niet echt oplossingen gezien. Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen?

Ontspan.

• GroteBozewolf
ultralover schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:11:
[...]

Ik heb de map MC360 hernoemd naar Project Mayhem III omdat ik dacht dat je in de skins map van uitzendinggemist dezelfde map voor skins moest hebben dat je gebruikt in XBMC.

Uitzendinggemist uses the same folder-name to lookup the skin as the foldername XBMC is using. So the skinfolder for Uitzendinggemist.v2 should have the same name as the folder in which the XBMC-skin is present. E.g. for MC360: the XBMC skin-folder for MC360 is called 'MC360'. So the folder that holds the skin for Uitzendinggemist.v2 should also be called 'MC360' and should be located in the '<scriptfolder of uitzendinggemist>\skins\' folder (which is usually scripts\uitzendinggemist\skins\'.
If no identically named folder is found. The skin located in the 'Skins\Default' folder is used.

Ik snap al wat er gebeurd. Maar laat ik eerst nog een keer uitleggen wat UZG doet bij het laden van skins:

1) UZG kijkt welke skin XBMC gebruikt. In jouw geval is dat "Project Mayhem III"
2) UZG gaat in zijn eigen skinfolder zoeken naar de folder "Project Mayhem III"
3) Vindt ie die, dan gebruikt hij die. Vindt ie hem niet, dan default hij naar de "Default" skin.

En daar gaat het mis! De default skin gebruikt files uit de "Project Mayhem III" skin, maar als je een andere skin gebruikt, dan kan ie die files niet vinden en dus geeft ie ze niet weer! Dus dat moet ik nog ff gaan fixen.

Maar in jouw geval, als je niets renamed, zal ie dus geen "Project Mayhem III" vinden en terugvallen naar de Default folder. Alles moet dan werken.

EDIT: v2.5.2 (het gaat snel) staat al weer online. Deze heeft een Default skin (die dus wordt gekozen als er geen juiste wordt gevonden) met eigen background images. Verder heeft ie nu ook PMIII skin, die de images van de originele skin gebruikt.

[Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 17-05-2007 16:05]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 15:03

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb een raar probleem dat ik niet helemaal snap, ik draai de T3CH release van 14-05, ik kan de streams van uitzending gemist ophalen en bekijken, maar het lijkt erop dat elke andere connectie naar het internet niet werkt, album info, weather, apple movie trailer, overal krijg ik de melding dat er geen connectie met het internet gemaakt kan worden... maar zoals gezegd, uitzending gemist geen enkel probleem, ook het browsen van de rest van het netwerk gaat gewoon goed. Iemand enig idee?

[edit]

hmm http proxy uitgezet en nu lijkt het te werken.... leermomentje

[Voor 7% gewijzigd door DeFeCt op 17-05-2007 16:09]

Flickr

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Vrijwilligers gezocht:
Nog een paar post en dat is alweer zover, dan kan er een nieuw topic gestart worden.
Mijn vraag is dus als volgt, wie voelt zich geroepen om de volgende TS van dit topic opzich te nemen. Wegens omstandigheden heb ik maar weinig tijd om regelmatig een update en/of vernieuwingen te doen aan de TS.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nieuwe versie van XBMC geinstalleerd: XBMC-SVN_2007-05-14_rev8943-T3CH.rar, ook de userdata heb ik verwijderd.

Bij een totale scan van films op een folder gaat het fout, je zou de films 1 voor 1 moeten scannen. Maar dat ga ik dus niet doen :(

[Voor 17% gewijzigd door GoT op 17-05-2007 17:00]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• ultralover
GroteBozewolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:54:
[...]

Ik snap al wat er gebeurd. Maar laat ik eerst nog een keer uitleggen wat UZG doet bij het laden van skins:

1) UZG kijkt welke skin XBMC gebruikt. In jouw geval is dat "Project Mayhem III"
2) UZG gaat in zijn eigen skinfolder zoeken naar de folder "Project Mayhem III"
3) Vindt ie die, dan gebruikt hij die. Vindt ie hem niet, dan default hij naar de "Default" skin.

En daar gaat het mis! De default skin gebruikt files uit de "Project Mayhem III" skin, maar als je een andere skin gebruikt, dan kan ie die files niet vinden en dus geeft ie ze niet weer! Dus dat moet ik nog ff gaan fixen.

Maar in jouw geval, als je niets renamed, zal ie dus geen "Project Mayhem III" vinden en terugvallen naar de Default folder. Alles moet dan werken.

EDIT: v2.5.2 (het gaat snel) staat al weer online. Deze heeft een Default skin (die dus wordt gekozen als er geen juiste wordt gevonden) met eigen background images. Verder heeft ie nu ook PMIII skin, die de images van de originele skin gebruikt.
Zojuist v2.5.2 geinstalleerd.
Hij geeft bij mij nou wel de "Project Mayhem III" skin weer, ik zie nou alleen geen tekst meer. :?

• Kaspers
savegame van xbmc al verwijderd ?

• GroteBozewolf
ultralover schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:18:
[...]
Zojuist v2.5.2 geinstalleerd.
Hij geeft bij mij nou wel de "Project Mayhem III" skin weer, ik zie nou alleen geen tekst meer. :?
Heb je wel de oude folders van Uitzendinggemist.v2 gedelete alvorens de nieuwe versie te installeren?

• Harrie
  • Laatst online: 10:55

Harrie

NederVlaming

Harrie schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Bij mij komt er alleen eventjes running te staan, om vervolgens terug naar het menu te gaan.
Als ik dan in de python output bekijkt staat er:

code:
1
2
classProgwindow(xbmcgui.WindowXML):
AtributeError: 'module' object has no attribute 'windowXML'
Hmm, blijkbaar hebben anderen dit probleem niet, en moet ik misschien mijn xbmc eens updaten met een nieuwere build...

• GroteBozewolf
Harrie schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:03:
[...]
Hmm, blijkbaar hebben anderen dit probleem niet, en moet ik misschien mijn xbmc eens updaten met een nieuwere build...
Precies. Je moet een recente (van mei-2007) hebben om WindowXML te ondersteunen.

• ultralover
GroteBozewolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:44:
[...]

Heb je wel de oude folders van Uitzendinggemist.v2 gedelete alvorens de nieuwe versie te installeren?
Ja ik heb de oude folder /E/Apps/XBMC/scripts/Uitzending Gemist v2.5.1 compleet gewist.
En vervolgens Uitzending Gemist v2.5.2 geïnstalleerd.

• GroteBozewolf
ultralover schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:37:
[...]

Ja ik heb de oude folder /E/Apps/XBMC/scripts/Uitzending Gemist v2.5.1 compleet gewist.
En vervolgens Uitzending Gemist v2.5.2 geïnstalleerd.

Ergens gaat er iets goed mis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\1on.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\1off.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\2on.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\2off.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\3on.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\3off.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\searchon.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\searchoff.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\rtlon.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\rtloff.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\kkon.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\kkoff.png

hij kijkt op de verkeerde plaats naar de files. Weet niet waardoor het komt. Ik weet wel dat ze veel aan het fixen zijn met die WindowXML en dat er recentelijk een bug is oplost mbt lookup van files. Bij mij op zowel mijn xbox als mijn PC versie werkt het prima.

Welke SVN versie gebruik je?

EDIT: ik ga eens wat posten op het XBMC om wat meer duidelijkheid te krijgen over de zoek-volgorden van de paden.

EDIT2: Nu bedenk ik me nog iets: je hebt toch niet toevallig XML bestanden (progwindow.xml) van UZG in je skinfolder van XBMC gekopieerd of wel? Dat zou de problemen verklaren. Kan je dat nog eens checken?

[Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 17-05-2007 23:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ultralover
GroteBozewolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:07:
[...]

Ergens gaat er iets goed mis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\1on.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\1off.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\2on.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\2off.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\3on.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\3off.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\searchon.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\searchoff.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\rtlon.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\rtloff.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\kkon.png
21:29:26 M: 36941824   ERROR: Texture manager unable to load file: Q:\skin\Project Mayhem III\media\kkoff.png

hij kijkt op de verkeerde plaats naar de files. Weet niet waardoor het komt. Ik weet wel dat ze veel aan het fixen zijn met die WindowXML en dat er recentelijk een bug is oplost mbt lookup van files. Bij mij op zowel mijn xbox als mijn PC versie werkt het prima.

Welke SVN versie gebruik je?

EDIT: ik ga eens wat posten op het XBMC om wat meer duidelijkheid te krijgen over de zoek-volgorden van de paden.

EDIT2: Nu bedenk ik me nog iets: je hebt toch niet toevallig XML bestanden (progwindow.xml) van UZG in je skinfolder van XBMC gekopieerd of wel? Dat zou de problemen verklaren. Kan je dat nog eens checken?
Ik gebruik XBMC-2007-05-06-PIMPED-linksboks
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee