Xbox in XBcase inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Topicstarter
Aangezien ik al een modded Xbox heb , wil ik deze gaan gebruiken als Multimedia speler.

Mara natuurlijk niet met de huidige look ;) Daarvoor wil ik een XBcase

Afbeeldingslocatie: http://www.bestplayer.de/images1/gehaeuse_schwarz_bg.jpg

gebruiken :)

Nou heb ik wat vragen over het ombouwen. Als iemand dit al ooit gedaan heeft wil ik graag meer info over het volgende:

-Kun je de remote ontvanger inbouwen zodat deze geen aansluiting aan de voorkant in beslag neemt.
-Zijn er dingen die je er gewoon bij moet bestellen of wordt de case compleet geleverd (buiten de coolers)
-Nou kun je twee schijven inbouwen en dmv een switch kun je deze aan of uit zetten. betekend dit dat je twee keer de originele Xbox software moet installeren (op elke schijf 1x :? ) Ik wil namelijk 1 voor spellen gebruiken en 1x voor mn films.
-Als ik een USB poort wil hebben voor bv een keyboard , kan dit en wat moet ik nemen.

Hopelijk klan iemand mij hier mee even helpen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:09

SA007

Moderator Tweaking
1. Dat ligt helemaal aan je modding skillz, als jij het ding weet weg te werken kan dat.
2. Je xbox krijg je er niet bij :P, voor de rest weet ik niet.
3. Als je voor beide de originele software nodig hebt wel jah.
4. De controller poorten op een xbox zijn gewoon usb, gewoon het plugje aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

-

[ Voor 100% gewijzigd door M55 op 11-07-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op www.xboxscene.com onder tutorials kan je een tutorial vinden hoe je je remote weg kunt werken

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Heeft nou niemand ooit deze mod gedaan :?

Ik ben namelijk erg benieuwd of het goed werkt en een beetje stil is. :z

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31
Ze zijn nogal duur vandaar dat er maar weinig mensen deze mod uitgevoerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

PhuSioN schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:57:
Ze zijn nogal duur vandaar dat er maar weinig mensen deze mod uitgevoerd hebben.
er was een ia geweest van die dingen geloof ik.

kijk eens op http://inkoopacties.nl of www.laupro.nl zouden beide het zelfde meoten zijn maar soms werkt er 1 niet geloof ik.

maar als je daar de inkoopactie op zoekt zouden ze je denk ik wel kunnen helpen :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:04
probeer ook eens www.xbox-info.nl , het forum dan he!!

Door die site te lezen heb ik zelf mijn xbox omgebouwd/chip gesoldeerd.

Ook veel tutorials daar, Die hdd zal software nodig hebben.. je schakelt ertussen.. Al met al weinig nut om 2 schijven erin te hangen.. eerder onhandig. Je xbox kan ook heel goed films van een server of netwerkschijfje streamen..

Succes

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat weet ik , maar ik wil juist mn PC niet aan hebben als ik een film aan het kijken ben.

Wat de inkoopsactie betreft, ik had al ergens gelezen dat die er ooit was , maar jammer genoeg is die alweer voorbij.
Daarom mijn vraag hier , misschien dat iemand toendertijd een gekocht heeft en weet wat je allemaal nodig heb

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

seninha schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:24:
Dat weet ik , maar ik wil juist mn PC niet aan hebben als ik een film aan het kijken ben.

Wat de inkoopsactie betreft, ik had al ergens gelezen dat die er ooit was , maar jammer genoeg is die alweer voorbij.
Daarom mijn vraag hier , misschien dat iemand toendertijd een gekocht heeft en weet wat je allemaal nodig heb
dat ie voorbij was dat wist ik ook wel :P
het ging me er om dat er mensen waren die het dus hebben gekocht en inhebben gebouwd en dat wil jij ook doen
dus als je die vraagt hoe ze dat hebben gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJohn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2024

LongJohn

Hotel-Whiskey 13-1

seninha schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:49:
Heeft nou niemand ooit deze mod gedaan :?

Ik ben namelijk erg benieuwd of het goed werkt en een beetje stil is. :z
Misschien heb je hier iets aan:
http://gathering.tweakers..._messages/901919///xbcase

Gevonden met de search.. :P

Ik heb maar 10 seconde nodig.........................................om je van top tot teen nat te likken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dank je , maar daar had ik natuurlijk als eerste gekeken ;)

Maar nog steeds weet ik niet of het wat is en wat je allemaal MOET bestellen om deze transformatie goed te laten verlopen :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

seninha schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:59:
Dank je , maar daar had ik natuurlijk als eerste gekeken ;)

Maar nog steeds weet ik niet of het wat is en wat je allemaal MOET bestellen om deze transformatie goed te laten verlopen :)
hoop gedult
xbox ofkoors
die case

goede schroevendraaiers enzo
verder lijkt het mij dat je hem er uit haalt en er weer inschroeft not sure ofkoors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
enriqueeeee schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:44:
[...]

hoop gedult
xbox ofkoors
die case

goede schroevendraaiers enzo
verder lijkt het mij dat je hem er uit haalt en er weer inschroeft not sure ofkoors
Mijn god , wat voor TAAL spreek jij :| Dacht ff dat ik een poolse GOT op mn scherm had 8)7

FF zonder gein... ik heb namelijk ergens gelezen dat je veel te solderen heb als je alle aansluitingen aan de achterkant wilt gebruiken. Maar blijkbaar heet niemand hier ooit zo,n kast besteld . :'(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 18:47
Na zelf een paar xbox-en gemod te hebben...

-Kun je de remote ontvanger inbouwen zodat deze geen aansluiting aan de voorkant in beslag neemt.

Ja, gewoon 1 van de poorten niet aansluiten aan de voorkant, en daar de ontvanger inplugen, en dit binnen de kast houden. Een plaats voor deze ontvanger moet je wel weten te vinden, maar zo lastig kan het niet zijn.

-Zijn er dingen die je er gewoon bij moet bestellen of wordt de case compleet geleverd (buiten de coolers)

Voor zover ik weet is de kast alles dat je krijgt.

-Nou kun je twee schijven inbouwen en dmv een switch kun je deze aan of uit zetten. betekend dit dat je twee keer de originele Xbox software moet installeren (op elke schijf 1x :? ) Ik wil namelijk 1 voor spellen gebruiken en 1x voor mn films.

Ik heb nog nooit meerdere schijven in 1 xbox gebruikt, maar het gebeurt vaak met een modchip + switch, waardoor je de originele xbox drive ongemod kan laten, waardoor je dus ook nog op live kan. De 2e drive wordt dan bv xbmc op geinstalleerd, je kan dus dan met de switch kiezen welke drive je boot, origineel of je films.

-Als ik een USB poort wil hebben voor bv een keyboard , kan dit en wat moet ik nemen.

Ja, dit kan zeer goed. Je kan zo een extra usb poort of meerdere usb poorten parralel aan je huidige controller poorten solderen. Deze zullen dan gewoon werken in een gemod dashboard en linux, etc. Zelf heb ik 2 van de controller poorten vervangen door usb poorten, omdat ik er toch nooit meer dan 2 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

seninha schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 07:00:
[...]

Mijn god , wat voor TAAL spreek jij :| Dacht ff dat ik een poolse GOT op mn scherm had 8)7

FF zonder gein... ik heb namelijk ergens gelezen dat je veel te solderen heb als je alle aansluitingen aan de achterkant wilt gebruiken. Maar blijkbaar heet niemand hier ooit zo,n kast besteld . :'(
Hmmm is mijn taal gebruik dan zooo slecht :S
Ik wist dat ik veel spel fouten maak (dislectisch) maar dit valt toch wel mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 23:31

un1ty

Join the Arena!

ja het is, echt, zonder gein..
heel erg... dyslectici kunnen het nog beter ;) kan ik weten.. ik ken er ruim 10..

maargoed back ontopic.
lijkt me wel leuk ideetje.
ik koop zelf een 360 denk ik. en dan is misschien wel leuk om 'm in een leuke pc case te bouwen :)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134763

offctopic: tegenwoordig is half nederland dislectisch :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik hoop dat ik slapende honden niet onnodig wakker maak, maar ik ben wel zeer benieuwd naar de afloop van dit project, want ik zit eraan te denken om mijn Xbox er ook in te schuiven en er een Xbmc bak van te maken met 2 papst fannetjes erin, om muziek, series en films vanaf mijn PC te kunnen uploaden/streamen.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:41
niet totaal on topic maar een x-box kun je normaal wel in krijgen.
ik heb mijn x-box zelfs in mijn pc kast ingebouwd (naast een werkende pc natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152326

Hallo, het is mischien wat laat om te reageren, maar weet iemand waar je deze cases op dit moment nog kunt kopen? ik vind ze echt nergens, ook al overal naartoe gemaild maar geen antwoorden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Als je op google zoekt kom je bij dit:

http://www.piojo.net/blog/index.php/2004/10/05/xbcase-is-af/

En die kerel verwijst naar deze site:

http://www.bestplayer.de/

En als je op hun site kijkt, kan je box zelf niet vinden, maar wel nog een of andere instalatie CD en een nieuw frontje voor die case.

Dus wat rest jouw;

Een mailtje in je beste duits aan bestplayer.de of ze die case nog leveren. :9

Maar wat ik niet snap, waarom neem je geen xbox 360 en een mooie behuizing erbij? Want dat ding koste 125, maar dat zal nu wel nog meer zijn....

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 08:31
Of juist minder.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:46
Mielmania schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:59:

Maar wat ik niet snap, waarom neem je geen xbox 360 en een mooie behuizing erbij? Want dat ding koste 125, maar dat zal nu wel nog meer zijn....
Omdat een xbox niet zo veel meer kost, en natuurlijk vanwege de mediacenter-mogelijkheden van de xbox :9~

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Denk dat je het beste zelf een case kan maken. Ik ben toedertijd ook achteraan gegaan maar het werd me allemaal ff te duur.
Mijn Xbox draait hier nog steeds , wel in z'n oude vorm.

Denk er vaak aan om zelf iets moois van te maken, maar had ivm mn CarPC project niet echt veel tijd voor.
Aangezien deze al zonder probleem in de auto werkt, ga ik me weer in de Xbox verdiepen.

Want je heb gelijk , het is een erg goede Media Center voor weinig. Het is alleen jammer dat de Xbox geen HDTV aan kan.

Wacht trouwens met smart tot de 360 zover is om XBMC te gebruiken. (vind namelijk de 360 skin nou niet echt mooi, werk liever met XBMC :) )

Maat van me heeft een Media Center van Acer gekocht om DVD's , MP3's en Avi's af te kunnen spelen. Niet eens om TV op te nemen.
Nou baalt hij ervan dat hij zo veel betaald heeft , terwijl de Xbox het ook makkelijk aan kan.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1