Toon posts:

[xbox] Xbox media center - Deel VII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:56
Post nr 1000 :)

Ik gebruik xbmc nog steeds veelvuldig, heb nu ook een hdtv dus baal er wel van dat hij geen hd content aankan. En met mn xbox360 werkt transcode360 niet goed (althans vistax64 zorgt voor problemen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Ik ben er eindelijk (Na een half jaar) achter wat de oorzaak is van mijn problemen met het starten van xbe files binnen XBMC. Vreemdgenoeg blijkt de webserver een conflict te geven. Wanneer ik deze uitschakel is het probleem de wereld uit. Fire69, weet niet of jij ook nog met dit probleem zit maar dit zou dus voor jou ook de oplossing kunnen zijn. :)

Edit:

Ik ben bezig om mijn streampack aan te passen, de thumbs zijn nu transparant wat er een stuk beter uit ziet.

Enkele screenshots:

RTL FM
Radio 538
Diversen

[Voor 34% gewijzigd door Bigfoot87 op 18-05-2007 03:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
Oke, dan zijn er twee mogelijke oorzaken:
1) Mijn edit2 van mijn vorige post: Nu bedenk ik me nog iets: je hebt toch niet toevallig XML bestanden (progwindow.xml) van UZG in je skinfolder van XBMC gekopieerd of wel? Dat zou de problemen verklaren. Kan je dat nog eens checken?

2) Linksboks loopt waarschijnlijk achter op de SVN Trunk, waardoor recentelijke fixes voor WindowXML niet werken. Als je Linksboks niet gebruikt, zou ik de T3CH versies gebruiken. Die zijn altijd van de Trunk gemaakt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 197658

Ik wil gebruiken maken van de functie nieuwste T3CH downloaden installeren. Downloaden gaat goed want daar staat de bekende rar-file. Nu moet die automatisch installeren in de map e:/app (heb ik aangegeven) daar maakt die wel een dir maar er wordt nix geunrart. Is dat een buggie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:03
T3CH's XBMC is geinstalleerd als dash hier, met een gesoftmodde Xbox. Nu lijkt het erop dat er iets fout is gegaan met XBMC: tijdens het booten zien we even T3CH's logo en daarna zwart beeld. Via FTP inloggen werkt niet meer.

Ik kan twee oplossingen bedenken:
- de HDD aansluiten op pc en een oudere versie van XBMC in E:\Apps terugzetten
- Softmod Installer Deluxe v5.0 DVD die ik ergens gevonden heb in de Xbox leggen en die z'n werk laten doen

Wat raden jullie aan??
Ik heb met beide opties geen ervaring voor de duidelijkheid...

[Voor 6% gewijzigd door Drogo op 18-05-2007 14:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 08:43
Ik raad aan om ff UnleashX op een DVD te branden, die te booten en XBMC er even opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik heb last van het feit dat bij het script van Uitzending Gemist (V 2.5.2) het geluid niet helemaal synchroon loop. Het scheelt een fractie maar als je er op gaat letten dan grrrrr .....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Leenroc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 21:32
Dat probleem heb ik ook.
Heb vandaag de Mike en Thomas Shop zitten kijken maar het scheelt een halve seconde denk ik.

Iemand een oplossing?

Wanneer ik het gewoon via de laptop op de site bekijk is het geluid wel synchroon met het beeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16603

Harrie schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:03:
[...]

Hmm, blijkbaar hebben anderen dit probleem niet, en moet ik misschien mijn xbmc eens updaten met een nieuwere build...
Ik heb het probleem ook, wel vaker met andere scripts ook trouwens. Ik heb geen idee of ik de laatste build heb, waar kan ik dat controleren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Makkelijkst is gewoon voor jezelf even nagaan of je de afgelopen paar dagen nog een nieuwe build naar de xbox gekopieerd hebt :)

En als de streams niet in sync zijn dan moet je ze in sync zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
_Leenroc schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:42:
Dat probleem heb ik ook.
Heb vandaag de Mike en Thomas Shop zitten kijken maar het scheelt een halve seconde denk ik.

Iemand een oplossing?

Wanneer ik het gewoon via de laptop op de site bekijk is het geluid wel synchroon met het beeld.
In het audio en subtitle menu audio delay op -0.3 seconden zetten. Je doet dit door tijdens het afspelen menu in te drukken, dan naar audio en subtitle menu tegaan, daar zie je een hele rij met opties, waaronder audio delay. Daarmee was het bij mij opgelost.

Iemand mijn eeder genoemde problemen al een oplossing voor?

[Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 18-05-2007 18:40]

Ontspan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16603

RolfLobker schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:39:
Makkelijkst is gewoon voor jezelf even nagaan of je de afgelopen paar dagen nog een nieuwe build naar de xbox gekopieerd hebt :)

En als de streams niet in sync zijn dan moet je ze in sync zetten.
Ah, ik heb deze versie al een half jaar ofzo, geen idee dat dat zo vaak geupdate wordt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Ik kreeg vandaag via mn mail de volgende link:

http://www.1001videoclips.nl/

Zou dit ook als script via de Xbox bekeken kunnen worden???

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Bigfoot87 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:12:
Ik ben er eindelijk (Na een half jaar) achter wat de oorzaak is van mijn problemen met het starten van xbe files binnen XBMC. Vreemdgenoeg blijkt de webserver een conflict te geven. Wanneer ik deze uitschakel is het probleem de wereld uit. Fire69, weet niet of jij ook nog met dit probleem zit maar dit zou dus voor jou ook de oplossing kunnen zijn. :)
[...]
XBE's launchen werkt hier perfect sinds ze een week of 2 geleden een fix hebben uitgebracht.
Met of zonder webserver, no problemo. :)

Ik las in een post op het xbmc-forum dat het probleem zich niet zo zeer in xbmc bevindt, maar in de 5035-bios voor de X2.
[insert-een-zwaar-technische-uitleg-hier]
Het komt er op neer dat het belangrijk is in welke bank je bios geflashed is.
Bij het launchen van een xbe checkt xbmc eerst iets in je bios, waarna de x2-bios verkeerde memory-adressen teruggeeft. Hoe het precies zat weet ik niet meer, zoek even op het forum van xecuter naar een topic hierover (waarop trouwens door xecuter absoluut niet gereageerd wordt, x2 is end-of-life, dus geen support meer :( )
Daarom dat xbmc dus die setting in de advancedsettings.xml aanraad, maar blijkbaar werkt het niet bij iedereen zo...

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Fire69 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:40:
[...]

XBE's launchen werkt hier perfect sinds ze een week of 2 geleden een fix hebben uitgebracht.
Met of zonder webserver, no problemo. :)

Ik las in een post op het xbmc-forum dat het probleem zich niet zo zeer in xbmc bevindt, maar in de 5035-bios voor de X2.
[insert-een-zwaar-technische-uitleg-hier]
Het komt er op neer dat het belangrijk is in welke bank je bios geflashed is.
Bij het launchen van een xbe checkt xbmc eerst iets in je bios, waarna de x2-bios verkeerde memory-adressen teruggeeft. Hoe het precies zat weet ik niet meer, zoek even op het forum van xecuter naar een topic hierover (waarop trouwens door xecuter absoluut niet gereageerd wordt, x2 is end-of-life, dus geen support meer :( )
Daarom dat xbmc dus die setting in de advancedsettings.xml aanraad, maar blijkbaar werkt het niet bij iedereen zo...
Ja ok, maar ik heb ook al andere biossen gebruikt. Het lijkt er op dat het dus 2 verschillende problemen zijn. Ach... zo vaak gebruik ik de webserver functionaliteit nou ook weer niet. :)

Anoniem: 87113

Anoniem: 197658 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:31:
Ik heb last van het feit dat bij het script van Uitzending Gemist (V 2.5.2) het geluid niet helemaal synchroon loop. Het scheelt een fractie maar als je er op gaat letten dan grrrrr .....
Met een oude mplayer build (die van 2.0.1 final bijvoorbeeld) gaat het bij mij al stukken beter. Als ik een nieuwe build gebruik dan gaat het geluid steeds meer achter lopen naarmate je de stream langer aan hebt staan.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

greatgonzo

schit-te-rend!

begrijp ik het goed dat, als je XBMC wilt draaien, je de box aan een netwerk moet hangen? Ik heb hier namelijk wlan, en was niet van plan dure apparatuur als een wlan bridge aan te moeten schaffen, om XBMC erop te zetten.

Of kan je XBMC er ook op zetten door het te kopieren van je pc, via een router, naar je box?

[Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 19-05-2007 11:38]

Ik denk dat als je de mogelijkheden van XBMC goed wilt benutten dat het toch handiger is om die in je netwerkt te hange.

Je kan je XBOX (desnoods) tijdelijk aan een router hangen om XBMC erop te zetten maar ja en dan ... Je wilt ws muziek en films kunnen gebruiken en die wil je er op zetten dus moet je je xbox weer koppelen aan je router etc. Je kan de xbox ook rechtstreeks koppelen aan je pc maar ook dan ben je weer bedraad bezig.

Ik heb zelf ook een WLAN maar m'n xboxen (ja ik heb er 2) zijn gewoon bedraad met de router en dat werkt prima

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

maar ik kan dus de software om films te kunnen draaien gewoon erop zetten via de pc? Films kan ik zo op cd branden en dan afspelen, toch?

Klopt, maar in mijn ogen gebruik je het dan meer als een DVD/cd-speler en dat kan maar ja er zijn nog zoveel meer opties die ik dan zou missen (Uitzending Gemist-script, Weersverwachting, webradio etc).
Verder was ik het beu om iedere keer als DiskJockey te spelen en weer cd/dvd te moeten gaan zoeken. Ik heb nu al mijn cd's/dvd's op mijn harde schijf gezet en kan dat ten alle tijde bekijken/beluisteren zonder mijn kast op de kop te hoeven zetten

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

punt is dat mijn dvd speler geen divx leest, en laptop heeft kuren, dus het zou een mooi alternatief zijn

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 11:40
GroteBozewolf schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:44:
[...]

Oke, dan zijn er twee mogelijke oorzaken:
1) Mijn edit2 van mijn vorige post: Nu bedenk ik me nog iets: je hebt toch niet toevallig XML bestanden (progwindow.xml) van UZG in je skinfolder van XBMC gekopieerd of wel? Dat zou de problemen verklaren. Kan je dat nog eens checken?

2) Linksboks loopt waarschijnlijk achter op de SVN Trunk, waardoor recentelijke fixes voor WindowXML niet werken. Als je Linksboks niet gebruikt, zou ik de T3CH versies gebruiken. Die zijn altijd van de Trunk gemaakt.
1) Nee ik heb die 2 XML bestanden (progwindow.xml) + (channelwindow.xml) niet in de skinfolder van XBMC staan.

2) Ik heb zojuist XBMC-SVN_2007-05-14_rev8943-T3CH geïnstalleerd en alles werkt perfect.
Dank je wel voor de tip ! _/-\o_

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 11:40
Ik heb zojuist mijn XBMC vernieuwd, en nou krijg ik mijn (oude) scrips niet meer te zien in het menu (zie foto) http://i14.tinypic.com/5y7zx95.jpg
Ik zie hier alleen de standaard scripts die in deze build zit.
Kun je dat menu ook aanpassen om de oude scripts toe te voegen ?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Je gaat gewoon naar scripts (staat nu onder Weather), drukt op Info (op je AB) of de witte knop (op je controller) en hup, het script staat in je Favorites ;)

Deze topic wordt afgesloten. Ga verder in DEEL VIII

[Voor 190% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 19-05-2007 23:49]

[Voor 245% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 19-05-2007 23:48]

[Voor 237% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 19-05-2007 23:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deel 8 alweer: [xbox] Xbox media center - Deel VIII

en qwyrp een keer is wel genoeg hoor, dat geldt zowel voor berichten als topics ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee