Toon posts:

[xbox] Xbox media center - Deel VII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 07:40
welke witte knop bedoel je precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Bad_Karma schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:27:
[...]
Nou.....zit maar 1 doorzichtige/witte knop op je controller.....3x raden welke je moet hebben ;) .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 197658

Bij het FTP-en krijg ik nogal eens foutmeldingen en dan blijkt het vaak aan de filenaam te liggen (lengte, haakjes, komma's etc). Het is mij echter niet duidelijk waarom bepaalde bestanden wel goed gaan en andere niet. Weet iemand dat precies?

NB Ik maak gebruik van FlashFXP icm Win XP maar heb ook andere FTP-proggies gebruikt en allen gaven foutmeldigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 08:43
Bad_Karma schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:27:
Serieus :/ in de tijd dat jij die post had geschreven had je hem volgens mij ook al gevonden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Heb mijn XBMC ook maar weer eens geupdate. Meteen uitzendinggemist weer werkend. Vind mijn vrouw erg fijn. Geweldig dat ie weer werkend is gemaakt.

Heb alleen een vraag over apple movie trailer script. Is het bij jullie ook zo dat hij telkens eerst movie info ophaalt als je naar de volgende trailer wil gaan? Vind het nogal storend dat ik telkens moet wachten voordat ik naar de volgende kan gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad_Karma
Kaspers schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:45:
[...]

Serieus :/ in de tijd dat jij die post had geschreven had je hem volgens mij ook al gevonden..
Ik gebruik geen controller maar de Microsoft afstandsbediening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 22:55
Is het dan niet de info knop ofzow? (ik weet het zo ook niet, iig 1 van die knoppen dacht ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad_Karma
Met de info knop kun je informatie opvragen van een film die op dat moment op een dvd in de xbox speler zit. Dat wil ik dus niet.
Ik wil een willekeurige film kunnen opzoeken waarvan ik de naam handmatig invoer.
Vroeger kon dat. Nu zoekt hij alleen nog in de lokale xbmc database.

[Voor 14% gewijzigd door Bad_Karma op 04-05-2007 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 17:12
MADG0BLIN schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:51:
Heb mijn XBMC ook maar weer eens geupdate. Meteen uitzendinggemist weer werkend. Vind mijn vrouw erg fijn. Geweldig dat ie weer werkend is gemaakt.

Heb alleen een vraag over apple movie trailer script. Is het bij jullie ook zo dat hij telkens eerst movie info ophaalt als je naar de volgende trailer wil gaan? Vind het nogal storend dat ik telkens moet wachten voordat ik naar de volgende kan gaan.
AMT Script updaten ;)
Bad_Karma schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:10:
Met de info knop kun je informatie opvragen van een film die op dat moment op een dvd in de xbox speler zit. Dat wil ik dus niet.
Ik wil een willekeurige film kunnen opzoeken waarvan ik de naam handmatig invoer.
Vroeger kon dat. Nu zoekt hij alleen nog in de lokale xbmc database.
Dat kan wel gewoon op de title knop drukken en dan imdb kiezen (je moet wel in library mode zitten)

[Voor 31% gewijzigd door SyphOn op 04-05-2007 21:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
MADG0BLIN schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:51:

Als je een full build doet van de AMT database dan werkt het beter (Uiteraard met laatste SVN versie van AMT). Gewoon ff je database van AMT deleten (deze staat in je AMT script directory of, bij nieuwere versies, in je Userdata\script_data (of zoiets) folder. Dan AMT starten en dan vraagt ie of hij moet rebuilden. Dan een full-rebuild doen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Okay even terug komend op mijn probleem bij iedere dash die ik installeer heb ik problemen met het spelen van games vanaf me hdd , zou dit mogelijk veroozaakt kunnen worden door het niet over zetten van de epprom informatie naar de nieuwe harddrive ?

Ik zal vanavond even proberen dit te fixen door een nieuwe epprom derop te zetten en een andere hdd mocht dit niet helpen

[Voor 20% gewijzigd door ShadowBumble op 05-05-2007 06:30]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 05-06 08:43
Je bedoeld je HDD-key ?
Reflashen van je EEPROM is een heel ander verhaal :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 22:55
ShadowBumble schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 06:28:
Okay even terug komend op mijn probleem bij iedere dash die ik installeer heb ik problemen met het spelen van games vanaf me hdd , zou dit mogelijk veroozaakt kunnen worden door het niet over zetten van de epprom informatie naar de nieuwe harddrive ?

Ik zal vanavond even proberen dit te fixen door een nieuwe epprom derop te zetten en een andere hdd mocht dit niet helpen
Dat zou niet echt mogen boeien volgens mij.
In geval van een chip zou ik:
Een verse ms dash 5960 op de c schijf zetten, en dan van de E schijf alles wissen, en de zooi daar ook weer in orde zetten. (de E schijf heeft in principe weinig nodig, als je de mapjes: CACHE, UDATA, TDATA maar hebt staan, daar hoeft dan eigenlijk niks in)
Er zijn ook wel bootable cd/dvd'tjes met installers die dit voor je kunnen dacht ik. (ik zou het zelf gewoon via ftp doen. :P, met zo'n installer als noodgeval voor dat er iets misging.)

Als je nog iets moet weten ofzo, kun je me ook wel even een berichtje sturen via GOT. (DM ofzow)
(gezien dit ook nogal wat offtopic gaat.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
CACHE, UDATA en TDATA zijn niet nodig. Die kan je gewoon verwijderen.
Ze zullen de volgende keer dat je opstart vanzelf weer aangemaakt worden.
E:\CACHE\ wil ook wel eens de oorzaak zijn van sommige problemen dus het is altijd goed om die eens te verwijderen. Evenals de inhoud van de X,Y en Z partities.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik heb problemen met de bediening van mijn xbmx, icm mijn Harmony 555... weet niet of het topic helemaal juist is.

Ik heb op internet een IR module besteld, (niet orgineel van microsoft), Harmony insteld dat hij de xbox als game console kan zien. Xbox doet echter helemaal nix... nakkes, nada, njente... wel met AB die er bij zat, niet met Harmony, noch bij het instellen van de activity, noch bij het selecteren van de device game console.

Als ik Harmony aan usb/pc hang en ga trouble shooten vraagt hij of ik met AB van xbox achter op de harmony wil richten en enkele knoppen wil gebruiken. Hij zegt dan dat ik de juiste instellingen gebruik.

Meer mensen met deze ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05-2022
Dus je hebt via de harmony software aangegeven dat de AB zich ook moet gedragen als de XBOX AB. (just checking). Zit de IR module in Controler port 1 of 2?, 3 en 4 werken namelijk niet.
Zelf heb ik namelijk ook de 555 en die werkt bij mij perfect. Zelf gebruik ik een MADCAT IR module (in poortje 2)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Weet iemand of het volume ergens opgeslagen wordt?? Bij mij is het namelijk zo dat al mn films in vergelijking met TV erg zacht klinken.

Als er een spelletje gespeld wordt hebben we daar weer geen last van.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

Wie weet wat de goedkoopste oplossing is om een keyboard aan te sluiten op de Xbox. Moet iets bestaands zijn want solderen etc kan ik niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 197658 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:02:
Wie weet wat de goedkoopste oplossing is om een keyboard aan te sluiten op de Xbox. Moet iets bestaands zijn want solderen etc kan ik niet
zoeken is ook een vak? http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Zie toch zo al 3 of 4 producten staan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

8)7 had wel ff gegoogeld maar niet op die manier ... het kan soms zo simpel zijn pfffff

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10:57
seninha schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:52:
Weet iemand of het volume ergens opgeslagen wordt?? Bij mij is het namelijk zo dat al mn films in vergelijking met TV erg zacht klinken.

Volume kan je regelen met de AB door 3 en 6 te gebruiken. Op de controller is het één van de thumbsticks dacht ik.
Dit geld enkel voor xbmc, als je games speelt wordt hier idd geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Fire69 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:28:
[...]

Volume kan je regelen met de AB door 3 en 6 te gebruiken. Op de controller is het één van de thumbsticks dacht ik.
Dit geld enkel voor xbmc, als je games speelt wordt hier idd geen rekening mee gehouden.
Hier was ik al op de hoogte van, probleem is dat als ik volume op 0db zet deze nog steeds te laag is tov TV

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad_Karma
SyphOn schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:51:

[...]

Dat kan wel gewoon op de title knop drukken en dan imdb kiezen (je moet wel in library mode zitten)
Als ik in library mode zit en op de title knop druk, krijg ik instellingen..
Misschien ligt het aan de versie die ik gebruik? (T3CH XBMC 2007-04-29 SVN rev8692)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 154173

Hey ik heb een vraag.

Ik kijk graag via p2p-programma's naar voetbalwedstrijden.
Is het mogelijk om dit via XBMC op m'n televisie te kijken?
Of is er iemand hier zo goed om hier werk van te kunnen maken?

Mvg,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• q2no
(griebels.. wat is het lastig om hier niet op te antwoorden met een antwoord als "misschien een uitgebreid digitaal-TV pakketje aanschaffen?")
Scripts hebben in het algemeen een gedeelde intresse.
Welke wedstrijden bedoel je? Lokaal, regionaal, nationaal, internationale, regionale internationale wedstrijden??
Als jij kunt aangeven hoe dat P2P precies in elkaar zit en iemand kunt vinden die er tijd voor vrij wil maken, dan heb je een kans van slagen.
Persoonlijk heb ik nog geen scripts voorbij zien komen die iets dergelijks in zich hebben.
Wel heb ik een script voorbij zien komen met allerlei internationale video streaming kanalen, echter waren deze kanalen niet live.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Als je de streams aan zet op je pc, dan kun je ze via VLC weer laten verspreiden over je netwerk. LAat je xbox connecte op die stream en klaar is kees.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 16:52
sander-, zou je hier misschien wat duidelijker over kunnen zijn?
Mij lijkt dit ook wel lachen!

En met streams bedoel IK dan bijvoorbeeld een youtube filmpje of uitzendinggemist (van de kanalen die het script op dit moment nog niet ondersteunen).

Ik heb VLC player hoe zorg ik dat die streams worden verspreidt binnen het netwerk? En wat moet ik dan met mijn xbox doen om die streams af te spelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 09:41
Anoniem: 197658 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:32:
Bij het FTP-en krijg ik nogal eens foutmeldingen en dan blijkt het vaak aan de filenaam te liggen (lengte, haakjes, komma's etc). Het is mij echter niet duidelijk waarom bepaalde bestanden wel goed gaan en andere niet. Weet iemand dat precies?

NB Ik maak gebruik van FlashFXP icm Win XP maar heb ook andere FTP-proggies gebruikt en allen gaven foutmeldigen.
Je hebt hier speciale programma's voor die je bestanden FATX (disk format van xbox) legal maken.
Kijk maar even op Xbox-HQ bij de downloads. Moet er tussen zitten, ik gebruik baRenameX.

Ik weet niet de preciese regels voor FATX, maar meestal ligt t aan t feit dat je alleen korte namen mag gebruiken en niet zulke lange als onder NTFS bijvoorbeeld.

Even een andere vraag. Aangezien niemand had gereageerd over de keymap voor een UPC afstandbediening voor XBMC, heeft iemand een site of iets dergelijks hoe je de keymap moet aanpassen, snap t nog niet helemaal en ik mis mn submenu'tje (bijv. met film-info bij t films scherm) op mn UPC afstandbediening op dit moment.

ChrisIsm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
De FTP-server in XBMC past normaalgezien zelf de namen aan zodat ze voldoen aan FATX.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 10:55

Harrie

NederVlaming

seninha schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:52:

Ik heb dit probleem ook. Maar met mp3s is het volume wel in orde dacht ik. (vanavond nog eens controleren). Ik dacht altijd dat het aan de films zelf lag... Maar het is dus misschien toch iets wat met xbmc te maken heeft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisism
Fire69 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:11:
De FTP-server in XBMC past normaalgezien zelf de namen aan zodat ze voldoen aan FATX.
Niet altijd.. bij mij tenminste. Mappen maakt hij dan wel aan met afgekorte namen, alleen dan werkt je queue in Flashfxp verder niet meer omdat hij verwacht naar de map met de volledige naam te uploaden.. die er dus niet is.

ChrisIsm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Harrie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:26:
[...]
Ik heb dit probleem ook. Maar met mp3s is het volume wel in orde dacht ik. (vanavond nog eens controleren). Ik dacht altijd dat het aan de films zelf lag... Maar het is dus misschien toch iets wat met xbmc te maken heeft...
Ik heb het ook. Komt volgens mij gewoon door de geluidssterkte in de film.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• q2no
vooral bij DIVX-achtige films is het geluid veel zachter dan een bij een DVD film.
Vooral als je het geluid via alle speakers laat lopen gaat het volume achteruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nou , ik kan je vertellen dat ik dit probleem ook heb met alle ISO's die ik op mn server heb staat.
Dus het komt niet alleen voor bij Divx

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• q2no
hmmz.. ik kan het helaas niet voor je controleren. Mijn boxje staat momenteel bij mijn vriendin.
Eigenlijk is dit best wel een vreemde situatie.
Kan iemand allicht vertellen of een verschil in geluid ook optreedt bij het afspelen op een pc / divx speler? Misschien is het wel een bug in de mediaplayer van xbmc.
Wat ik persoonlijk heel irritant vind is dat ik het volume bij het vocale gedeelte van een film mijn versterker omhoog moet gooien, terwijl ik het volume bij een actiescene weer zachter moet zetten.(ik moet ook een beetje rekening houden met mijn buren)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 11:18
Is er eigenlijk ook een soort equalizer aanwezig voor/in de XBMC..?
Dat mis ik namelijk nog wel een beetje..
Ik heb namelijk geen versterker aanwezig om alles in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
bartosiej schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:50:
sander-, zou je hier misschien wat duidelijker over kunnen zijn?
Mij lijkt dit ook wel lachen!

En met streams bedoel IK dan bijvoorbeeld een youtube filmpje of uitzendinggemist (van de kanalen die het script op dit moment nog niet ondersteunen).

Ik heb VLC player hoe zorg ik dat die streams worden verspreidt binnen het netwerk? En wat moet ik dan met mijn xbox doen om die streams af te spelen?
Bij het openen van de stream of het bestand het vinkje voor Stream/Save aanzetten en dan bij de geavanceerde opties bijv voor http kiezen en dan starten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 06-06 16:52
ohja idd! cool!

en hoe kan ik het dan op de xbox afspelen?
moet je zeker een scriptje o.i.d. voor schijven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Ok, heb de views nu klaar voor 16x9, file mode.

Library mode en 4x3 komen er nog aan. Voor de fonts wacht ik nog op fire69 ;) Die ga ik fixen zodra ik de goede afmetingen weet :)

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/wrapm_thumb.png

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/wrapv_thumb.png

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/wraps_thumb.png

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/cd1_thumb.png

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/cd2_thumb.png

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/cd3_thumb.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 11:35
Klinkt misschien als een stomme vraag maar hoe krijg ik al die hoesjes bij mijn videos te zien.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
SyphOn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:59:
Ok, heb de views nu klaar voor 16x9, file mode.

Library mode en 4x3 komen er nog aan. Voor de fonts wacht ik nog op fire69 ;) Die ga ik fixen zodra ik de goede afmetingen weet :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er ongelooflijk goed uit!
Wat moet je van mij nog juist weten? Ik had je toch ge'DMed dat het lettertype van de tijd die rechtsboven staat te groot is? Da's alles dat ik heb kunnen vinden. :)

Even een stukje uit de changelog van de nieuwe T3CH:
* Changed : PM3 Removed Dashboard button from the shutdown menu and replaced it with a button to the new Favourites menu. This means you can get to your favourites from anywhere now. For those people who don't use xbmc as their default dash just add your dash to the favourites menu instead.
Hoe kan je dat Shutdown menu van eender waar openen? :?

[Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 08-05-2007 08:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Laatst online: 06-06 13:37
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:30:
Hoe kan je dat Shutdown menu van eender waar openen? :?
Door de rechter stick in te drukken. :)

[Voor 17% gewijzigd door Bigfoot87 op 08-05-2007 09:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 06-06 17:35
Echt hulde voor je skin! Ziet er echt onwijs goed uit en ik ga hem zeker gebruiken als 'ie af is _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Bigfoot87 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:32:
[...]

Ik heb geen stick op mijn AB :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:14:
[...]

Ik heb geen stick op mijn AB :P
Moet toch aan te passen zijn in de keymap.xml neem ik aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Ja, zal wel, maar had ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan. :P
Het was trouwens ook nooit nodig vroeger, maar nu met die Favorites die ze daar verstopt hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik heb een "foegy woegy" dvd kit besteld van internet.. als kit werk het prima, maar het inleren van de knoppen in mijn Harmony 555 is een k*t karwij..niet het inleren zelf, maar meer het juiste IR signaal overkrijgen. Als ik druk: of signaal komt 2x.. of signaal komt te traag... of ... ellende!

dus TIP: koop een orgineel microsoft dvd kit als je van plan bent hem te gebruiken icm een universele AB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04

CodeIT

Code IT

Zerveza schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:19:
ik heb een "foegy woegy" dvd kit besteld van internet.. als kit werk het prima, maar het inleren van de knoppen in mijn Harmony 555 is een k*t karwij..niet het inleren zelf, maar meer het juiste IR signaal overkrijgen. Als ik druk: of signaal komt 2x.. of signaal komt te traag... of ... ellende!

dus TIP: koop een orgineel microsoft dvd kit als je van plan bent hem te gebruiken icm een universele AB
De Harmony software "kent" de Xbox codes toch? Of stuurt de kit andere signalen uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:52

JC

- minimalistic -

pretorian_nl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:00:
Klinkt misschien als een stomme vraag maar hoe krijg ik al die hoesjes bij mijn videos te zien.
Door je films scannen in XBMC. Ik doe dat als volgt:
- Selecteer de map waar je films in staan
- Druk op de witte knop op je controller of de Info knop op je AB
- Selecteer 'Films' als content
- Selecteer 'IMDb' als bron
- Vink de optie aan om te scannen.
- Klik op OK

... and you're ready to go :)
Even een bakkie doen en hopen dat XBMC je films herkent (o.b.v. de bestandsnamen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-03 10:51
Bigfoot87 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:32:
[...]

Aha... dat is dus de truck :) Ik had die vraag al weggezet op het forum van Xbox Scene. Ik had ook geen idee hoe je het shutdownmenu kon benaderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
CodeIT schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:52:
[...]

De Harmony software "kent" de Xbox codes toch? Of stuurt de kit andere signalen uit?
Zo'n nep kit stuurt andere signalen uit, anders krijgen ze problemen met RCA ivm licenties (waarvan de originele kit de signalen van gebruikt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:30:
[...]

Ziet er ongelooflijk goed uit!
Wat moet je van mij nog juist weten? Ik had je toch ge'DMed dat het lettertype van de tijd die rechtsboven staat te groot is? Da's alles dat ik heb kunnen vinden. :)
Ohh heb ik niet gelezen!

Ga ik zsm aanpassen en dan post ik een geupdate rar file :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Je hebt er nochtans op geantwoord ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Ok haha ik vergeet nog al eens wat!

Heb van alles opgeschoond :)

Heb nu als het goed is de fonts goed. Nieuwe views zitten er in (16x9).

Default is nu blauw. Mint en Orange optie.

En als verassing glass theme beta :P

Feedback graag via PM/DM

http://members.home.nl/m....xbmc/Concept_8-5-2007.rar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Dus die leuke cd/dvd views zitten er nu in? Cool. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
Heb 'm gedownload... zal vanavond gelijk ff checken 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisism
JC schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:21:
[...]

- Klik op OK

Even een bakkie doen en hopen dat XBMC je films herkent (o.b.v. de bestandsnamen).
Mag dit eindelijk eens in de TS, want dit is al zo'n 1000 x beantwoord in t forum.
Wellicht de meestgestelde vraag.
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:54:
Dus die leuke cd/dvd views zitten er nu in? Cool. 8)
Eh.. met hoesjes? Dit kon toch allang?

ChrisIsm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:07
[...]

- Klik op OK

Is hier nog iets aan te doen? bijvoorbeeld aangeven in welk formaat je film hernoemt zijn? (bijv die van mij zijn: (jaar) - titel.avi )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
chrisism schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:39:
Eh.. met hoesjes? Dit kon toch allang?
Nee :) Niet met realistische hoesjes :)

Hij bedoelde mijn views (Zie paar posts terug)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:56
pretorian_nl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:00:
ben ik ook benieuwt naar, helaas geen reacties nog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
Onderstaande methode pakt ook de hoesjes erbij als ik me niet vergis. Anders een plaatje van het hoesje als folder.jpg in de hoofdmap van je film zetten.
[...]

- Klik op OK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:52

JC

- minimalistic -

@DarkShadow: zie mijn post en die van EbOoZ ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
SyphOn schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:08:
[...]

Allereerst... echt super vette skin! En inderdaad... het hoesjes effect is ook echt super!

Nog wel een paar opmerkingen, maar die pm ik nog wel even :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Ivm die hoesjes bij de films: Mijn divx'en staat per 3 tot 6 op een dvd. Ik kan ze nu moeilijk allemaal (rond de 300) gaan herschrijven om een folder.jpg bij te zetten...
Als ik nu xbmc de dvd laat scannen voor ik een film bekijk, zet hij die dan allemaal in zijn database, zodat ik de hoesjes volgende keer als die dvd erin zit terug krijg? Snappie? 't is nogal moeilijk uitgelegd. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
Ik heb geen idee... ik heb het spul alleen maar op DVD staan en het zal me een zorg zijn of er een icoontje wordt geladen aangezien de film gelijk wordt opgestart als ik de DVD plaats ;)

Nog even een vraagje vanaf mijn kant... ik kom net via het script Nederlandse Internet TV het kanaal Open Haard TV tegen. Ziet er wel grappig uit, en is zeker sfeervol als je eters hebt (om maar iets te noemen).

Uiteraard kan de Open Haard TV niet tegelijkertijd gedraait worden met muziek, dus nu mijn vraag; kent iemand een screensaver die een open haard simuleert?

edit:

@SyphOn: Ik zit nu al een tijdje te spelen, maar je skin draait echt super stabiel! Mijn complimenten

[Voor 9% gewijzigd door EBOOZ op 08-05-2007 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:00:
Nog even een vraagje vanaf mijn kant... ik kom net via het script Nederlandse Internet TV het kanaal Open Haard TV tegen. Ziet er wel grappig uit, en is zeker sfeervol als je eters hebt (om maar iets te noemen).

Uiteraard kan de Open Haard TV niet tegelijkertijd gedraait worden met muziek, dus nu mijn vraag; kent iemand een screensaver die een open haard simuleert?

edit:

@SyphOn: Ik zit nu al een tijdje te spelen, maar je skin draait echt super stabiel! Mijn complimenten
Thx! Je hebt nog feedback (je eerdere post)? Ik wacht je DM wel af ;)

En die screensaver ben ik ook al een hele tijd naar op zoek. Ik ga eens kijken of ik er zelf een kan maken.
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:00:
Ivm die hoesjes bij de films: Mijn divx'en staat per 3 tot 6 op een dvd. Ik kan ze nu moeilijk allemaal (rond de 300) gaan herschrijven om een folder.jpg bij te zetten...
Als ik nu xbmc de dvd laat scannen voor ik een film bekijk, zet hij die dan allemaal in zijn database, zodat ik de hoesjes volgende keer als die dvd erin zit terug krijg? Snappie? 't is nogal moeilijk uitgelegd. :P
Als het goed is wel :)

[Voor 42% gewijzigd door SyphOn op 08-05-2007 23:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 06:00
send2XBMC v3.0.0508
quote: part of send2xbmc.txt
send2XBMC makes it easy to send either an URL or the address of a remotely shared (SMB) or local media file to your Xbox. This can be done by opening the file through the dialog of send2XBMC or by providing the path/URL by a commandline parameter. To use paths with spaces, add quotation marks to the parameter. Be sure to have the Web Interface enabled on your Xbox. Sending multiple files to XBMC at once is allowed.

send2XBMC will send URLs and remotely shared files directly to your Xbox (after checking the existence of the file in case of a SMB-share). If the supplied path is a local file, send2XBMC will automatically search for an available SMB share that leads to the file. If found, it'll send
the network path to your Xbox.

To use send2XBMC with Total Commander from its Start Menu, point to the location of send2XBMC and use "%L" or "/add %L" (no quotes) as parameters. This will send/add the file under the cursor to play on your Xbox or all selected files.

You can create a shortcut to send2xbmc.exe in the SendTo folder of your user profile to use send2XBMC from the context menu. To add files to the XBMC playlist, create a shortcut with the parameter "/add" (no quotes).

send2XBMC can open up your download folder at start by using an optional INI-file. Here you can also manually enter the IP-address of your Xbox (by default, send2XBMC will try to connect using 'http://xbox'). Furthermore, you can manually configure the file extensions recognition for audio and video files when adding multiple files at once from commandline.
Changes since v2.1.0429:
========================
* Code restructuring
* Added audio playlist extensions to variable AudioExt
+ Ability to send/queue more files at once from commandline / file dialog
+ Ability to send files containing the following characters: & + ; #
+ Short paths to files allowed (C:\Progra~1\...)
+ Total Commander temporary list file compatibility (%L)

Download

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
SyphOn schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Gisteren geen tijd gehad om te testen (2 kinderen in bed, wandelen met de hond en de avond is weer voorbij voor je het weet :'( )
En die screensaver ben ik ook al een hele tijd naar op zoek. Ik ga eens kijken of ik er zelf een kan maken.

[...]

Als het goed is wel :)
Die screensaver is wel leuk, eigenlijk zouden ze nog een optie in xbmc moeten hebben om video af te spelen waarbij je zelf de audio kiest.
Mooi vuurtje van de dvd op je tv maar het geluid van een sfeervolle cd erbij. Zou wel leuk zijn.
Dat moet toch mogelijk zijn zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
Lijkt mij ook dat het mogelijk is, maar er zit niet echt veel haast bij denk ik bij de developers van XBMC.

Op het forum van xbmc.com is al in 2004 een request gedaan voor zoiets, maar er is blijkbaar nog nooit enige ontwikkeling voor gedaan :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:04:
Die screensaver is wel leuk, eigenlijk zouden ze nog een optie in xbmc moeten hebben om video af te spelen waarbij je zelf de audio kiest.
Mooi vuurtje van de dvd op je tv maar het geluid van een sfeervolle cd erbij. Zou wel leuk zijn.
Dat moet toch mogelijk zijn zoiets?
Misschien een idee om het voor te stellen in het de XBMC forums. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Als de xbox het standaard kan om in games je eigen muziek eraan te plakken, zouden die devvers het tijdens hun slaap erin moeten kunnen zetten. :P
Linkje naar de request? Misschien kunnen we hier allen even het topic volspammen? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
Video (XMV/WMV/AVI) playlist/loop as screensaver
http://www.xboxmediacente...ght=fireplace+screensaver

En hier de feature request om een fireplace als screensaver te krijgen
http://sourceforge.net/tr...41&func=detail&aid=909112

Beide erg gedateerd :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Zie ik dat nou goed?
Een script voor Google maps :)

Vanavond maar eens testen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
EbOoZ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:14:
Video (XMV/WMV/AVI) playlist/loop as screensaver
http://www.xboxmediacente...ght=fireplace+screensaver

En hier de feature request om een fireplace als screensaver te krijgen
http://sourceforge.net/tr...41&func=detail&aid=909112

Beide erg gedateerd :X
Hier vragen ze natuurlijk wel té expliciet naar een fire place screensaver.
Eigenlijk zou er gewoon naar een gesplitste audio/video-stream gevraagd moeten worden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
SyphOn schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Verstuurd 8)
Fire69 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:24:
[...]

Hier vragen ze natuurlijk wel té expliciet naar een fire place screensaver.
Eigenlijk zou er gewoon naar een gesplitste audio/video-stream gevraagd moeten worden. :)
Bij de eerste link niet. Daar wordt een open haard of aquarium als voorbeeld gebruikt ;) Maar ik ben niet tegen om een nieuwe request te ondersteunen ofzo hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisism
SyphOn schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:08:
[...]

owww... doh.
Maar hij begint er wel netjes uit te zien inderdaad. Moet m ook nog eens testen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
EbOoZ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:29:
[...]

Verstuurd 8)

[...]

Bij de eerste link niet. Daar wordt een open haard of aquarium als voorbeeld gebruikt ;) Maar ik ben niet tegen om een nieuwe request te ondersteunen ofzo hoor :)
Laatste reply daar is van een maand of 2 geleden. Als we nu een nieuwe request openen, zullen ze wel niet zo happy zijn denk ik.
We kunnen gewoon in dat topic de vraag met zen allen stellen toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 11:59
Heb mijn Harddisk (60GB) bijna helemaal vol gekregen dus ben van plan een nieuwe harde schijf erin te zetten. Zijn er (behalve dat het natuurlijk IDE moet zijn) nog tips om de juiste schijf uit te zoeken?
Ik begreep dat sommige schijven nogal lawaaiig kunnen zijn. Ik zag wel een cheapo Western Digital 250 GB, maar hoe weet ik of deze niet veel te veel lawaai maakt.

Ook las ik dat het wel eens voorkomt dat de XBOX niet alle GB's herkent. Hoe weet ik of dat bij mij ook niet gebeurt en is hier wat aan te doen?

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schweino
xoun schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:48:
Heb mijn Harddisk (60GB) bijna helemaal vol gekregen dus ben van plan een nieuwe harde schijf erin te zetten. Zijn er (behalve dat het natuurlijk IDE moet zijn) nog tips om de juiste schijf uit te zoeken?
Ik begreep dat sommige schijven nogal lawaaiig kunnen zijn. Ik zag wel een cheapo Western Digital 250 GB, maar hoe weet ik of deze niet veel te veel lawaai maakt.

Ook las ik dat het wel eens voorkomt dat de XBOX niet alle GB's herkent. Hoe weet ik of dat bij mij ook niet gebeurt en is hier wat aan te doen?
Ik zou een Samsung spinpoint schijf nemen, die zijn echt muisstil. Wat betreft het herkennen van een gote schijf: Dit heeft te maken of je bios LBA 48 ondersteunt, anders wordt alleen de eerst 137GB van je schijf herkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisism
Schweino schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:55:
[...]

Ik zou een Samsung spinpoint schijf nemen, die zijn echt muisstil. Wat betreft het herkennen van een gote schijf: Dit heeft te maken of je bios LBA 48 ondersteunt, anders wordt alleen de eerst 137GB van je schijf herkend.
Xbox gebruikt FATX en kan max een 500 gig schijf aan.
USB uitbreidingen zit je ook met dat probleem, hij kan alleen simpele FAT32 usb disks aan (en niet alle, er is een compatible list te vinden op internet). Tot nu toe kan je zeg maar alleen van die simpele 256 mb sticks enzo aansluiten.. dus geen grote USB disks.

Beste uitbreiding zonder problemen, wat ik zelf ook heb gedaan nadat mn 320 gig hd in mn xbox vol zat, is een externe server/pc te gebruiken en via t netwerk de schijf te benaderen.
Alles vanaf een Pentium 3 is in feite goed (let op dat sommige P3 moederboarden geen grote schijfen ondersteunen, meestal te verhelpen met t flashen van de bios).
Je kan dus een oude goedkope bak op de kop tikken hiervoor.

Ik heb op dit moment een aparte server met 1 TB aan hd ruimte. Daar staan al mn films en muziek op. Het voordeel is dat ik van elk systeem op mn netwerk (desktop pc, laptop, xbox) bij mn muziek en films kan.

Films of muziek afspelen op de xbox via t netwerk gaat probleemloos.
1 punt, ik weet dit niet zeker, maar volgens mij moeten xbox spellen wel lokaal staan.

ChrisIsm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Films of muziek afspelen op de xbox via t netwerk gaat probleemloos.
1 punt, ik weet dit niet zeker, maar volgens mij moeten xbox spellen wel lokaal staan.
Klopt, alleen lokaal opgeslagen spellen zijn te spelen, anders gaat het niet lukken.

Verder moet ik zeggen dat het heerlijk werkt met een simple fileserver in je netwerk. Zet er Linux of FreeNas software op en je hebt een prima servertje voor je hele huis :)

Enige wat soms nog ff nodig is is een beetje tweaken met je buffers in XMBC omdat hij anders gaat haperen tijdens het afspelen van DVD5 en DVD9 films.

[Voor 14% gewijzigd door Sander op 09-05-2007 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
sander- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:48:
[...]

Klopt, alleen lokaal opgeslagen spellen zijn te spelen, anders gaat het niet lukken.

Verder moet ik zeggen dat het heerlijk werkt met een simple fileserver in je netwerk. Zet er Linux of FreeNas software op en je hebt een prima servertje voor je hele huis :)

Enige wat soms nog ff nodig is is een beetje tweaken met je buffers in XMBC omdat hij anders gaat haperen tijdens het afspelen van DVD5 en DVD9 films.
Over dat tweaken ... ik stream weleens vanaf m'n laptop naar XBMC, alleen heel af en toe hapert het dus. Komt dat omdat ik draadloos van m'n laptop -> router ga en met draad naar router -> XBMC ? Waar kan ik dan in m'n buffers gaan tweaken ?

Verder ff kleine opmerking dat die nieuwe skin er echt fantastich uit ziet ! Vanavond ff proberen! _/-\o_

PVOutput: PV SeeS 3910Wp Oost SF SMA 3600TL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Als je wireless een dvd streamt, zou dat wel eens kunnen net te nipt zijn ja.
In je system settings kan je je buffers aanpassen, maar of dat verschil zal maken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
Fire69 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:58:
Als je wireless een dvd streamt, zou dat wel eens kunnen net te nipt zijn ja.
In je system settings kan je je buffers aanpassen, maar of dat verschil zal maken...
hmm zal es ff wat proberen dan ... kan natuurlijk ook met draad streamen, router staat tenslotte achter de bank. Kabeltje is zo getrokken dan. Maar als het makkelijk kan, waarom dan omslachtiger te werk gaan ;)

PVOutput: PV SeeS 3910Wp Oost SF SMA 3600TL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schweino
chrisism schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:32:
[...]
Xbox gebruikt FATX en kan max een 500 gig schijf aan.
Dat neemt niet weg dat je naast de FATX limitatie ook nog de LBA 28 limitatie hebt van de xbox bios. De meest recente biossen (alweer een paar jaar oud) hebben overigens wel allemaal LBA 48 ondersteuning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:43
chrisism schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:39:
[...]
Mag dit eindelijk eens in de TS, want dit is al zo'n 1000 x beantwoord in t forum.
Wellicht de meestgestelde vraag.
En misschien daarbij het antwoord, hoe krijg ik in mijn XBMC een hoesjes overzicht van alle films die ik op cd heb staan en dus niet in een video share? Dat je dus een overzicht hebt binnen XBMC van al je films inclusief alle CDs/DVDs. Ik heb ooit gelezen dat het kon, maar kan het nergens meer vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Dat is wat ik dus ook vroeg. Volgens mij moet je je cd's/dvd's 1 voor 1 plaatsen en laten scannen naar de video-library.
En dan hopen dat je die niet eens per ongeluk overschrijft bij een nieuwe xbmc-versie. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot87
Zojuist het Google-maps script geprobeerd, werkt zo als het zou moeten werken, had mijn straat binnen de kortste keren gevonden :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 11:35
[...]

- Klik op OK

Zal wel aan mijn versie van XBMC liggen, want als ik op info druk krijg ik dat niet te zien.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wederom een aantal posts verwijderd. Ik snap niet dat het zo moeilijk blijkt om niet offtopic te gaan. Hoe groot je nieuwe HDD in je Xbox moet zijn; en welke dan wel niet stil zijn hoort gewoon niet in dit topic thuis; net als vragen en antwoorden over softmods

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:35
Sinds de laatste paar versies kunnen dvd-iso's of VOB files niet meer afgespeeld worden, heeft iemand anders dit probleem ook? Is er iets veranderd aan de mplayer dll?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:24
Vraagje: Ik vind XBMC echt super, maar toch vind ik het 1 groot nadeel hebben. Namelijk de onstabiliteit. Ik weet dat XBMC gewoon een zooitje gehackte scripts bij elkaar is, maar ik had gehoopt dat dit na een paar jaar wel een stuk stabieler zou kunnen worden.

Voornamelijk met scripts van derde zoals bijvoorbeeld youtube, apple.com & uitzendinggemist wil mijn xbox wel eens hangen. Meestal met het starten. Als een stream eenmaal draait dan blijft hij het altijd ook wel doen.

Als je xbox een stream aan het laden is en je wil het afbreken door op cancel te drukken dan werkt dat 9 van de 10x ook niet.

Hebben jullie hier ook last van? Ziet het er naar uit dat XBMC ooit nog echt stabiel gaat worden? Wat zijn jullie ervaringen?

blog.wapnet.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

OhMyGod schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:18:
Vraagje: Ik vind XBMC echt super, maar toch vind ik het 1 groot nadeel hebben. Namelijk de onstabiliteit. ....

Hebben jullie hier ook last van? Ziet het er naar uit dat XBMC ooit nog echt stabiel gaat worden? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik maak gebruik van een van de laatste builds van T3CH icm met het laatste UitzendingGemist script en mijn ervaring is dat XBMC (bijna) niet meer hangt dit itt eerdere versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Geen crashes hier. Ook de cancel knop werkt gewoon. (Oke, dat kan even duren maar dat komt omdat hij het proces pas kan killen als het sub proces gedaan is)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBOOZ
Hier af en toe crashes, maar ik denk dat dat eerder aan de scripts ligt dan aan XBMC zelf!

@Fire69: De skin van SyphOn al getest?

• Bigfoot87
Vraagje: Ik vind XBMC echt super, maar toch vind ik het 1 groot nadeel hebben. Namelijk de onstabiliteit. Ik weet dat XBMC gewoon een zooitje gehackte scripts bij elkaar is, maar ik had gehoopt dat dit na een paar jaar wel een stuk stabieler zou kunnen worden.

Voornamelijk met scripts van derde zoals bijvoorbeeld youtube, apple.com & uitzendinggemist wil mijn xbox wel eens hangen. Meestal met het starten. Als een stream eenmaal draait dan blijft hij het altijd ook wel doen.

Als je xbox een stream aan het laden is en je wil het afbreken door op cancel te drukken dan werkt dat 9 van de 10x ook niet.

Wanneer je XBMC stabiel wilt draaien moet je de 2.01 versie downloaden, dat is de officiële stabiele versie. De stabiliteit van de versies tussen 2.01 en 3.0 is niet gegarandeerd.

• Fire69
[...]
Ik weet dat XBMC gewoon een zooitje gehackte scripts bij elkaar is,...
[...]

Wat zijn jullie ervaringen?
Gehachte scripts? :? XBMC is gewoon in C++ of zoiets geschreven hoor.

Een stream cancellen duurt soms idd wat lang, en soms heb ik problemen met dvd's (zelfs originele) afspelen, maar om het daarom nu instabiel te noemen...
EbOoZ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:12:
[...]
@Fire69: De skin van SyphOn al getest?
Yep, en feedback gegeven. Enkele kleine esthetische dingetjes gewoon, wordt al aan gewerkt ondertussen. :)

Anoniem: 218682

Heb nu sinds een jaar ook XBMC en ben achter dit forum gekomen. Erg goede info. Heb eerst mn vraag proberen op te lossten met deze pagina maar kwam er niet uit: http://xboxmediacenter.com/wiki/index.php?title=TV_Shows

Ik heb mijn series geshared op mijn pc voor de xbox gerenamed naar aanleiding van een post hier een pagina of 20 terug. Bijvoorbeeld:

D:\series\24\Season 1\SE01E01.avi
D:\series\24\Season 1\SE01E02.avi
D:\series\24\Season 1\SE01E03.avi
D:\series\24\Season 1\SE01E04.avi
etc.

D:\series\Psych\SE01E15.avi

D:\series\Scrubs\Season 1\SE01E01.avi
D:\series\Scrubs\Season 1\SE01E02.avi

etc etc.

Als ik de info binnenhaal van TV.com bijvoorbeeld van 24 dan gaat dat op zich goed. Echter als ik dat daarna doe bij Grey's Anatomy dan krijg ik de wide image van 24 weer en soms verkeerde info. Het lijkt wel of hij de informatie van 24 gebruikt omdat de avi's dezelfde titels hebben als de afleveringen. Ik ben inmiddels al 24 uur bezig met het correct renamen en heb uiteindelijk zelf alle wide images maar in de mappen geplaatst. Tevens krijgen alle afleveringen maar geen thumbnails (zoals TV.com toch zou moeten doen) Wat doe ik fout?

En tevens is het niet mogelijk om via bibliotheekmodus de afleveringen op te starten. Klopt dit?

PS: dit is mn eerste post hier, heb alles doorgelezen maar vond hier geen duidelijk antwoord op..

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 218682 op 10-05-2007 09:03]

• SyphOn
Je moet ze ook zo nummeren:

24s01e01.avi

Anoniem: 218682

SyphOn schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:29:
Je moet ze ook zo nummeren:

24s01e01.avi
Ha Syphon,

dank voor je reactie! Dus ik moet elke keer wel de shownaam ervoor zetten dus ook scrubss01e01.avi?
ik heb je nieuwe skin, pm je straks wat commentaar. erg mooi design!
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee