[xbox] Xbox media center - Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.686 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Lang geleden heb ik volgens mij ooit een programma gezien waarmee je in MSN kunt laten zien wat je afspeelt. (dus iets wat je personal message aanpast net als met b.v. winamp). Ik heb kan het nergens meer vinden; weet iemand waar ik het kan vinden (als het al bestaat)?

Ik heb wel een webapplicatie geschreven die het kan, en samen met messenger plus dmv van een commando laat zien wat er speelt. (http://www.home.intellit.nl/np) maar personal message is beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35
Ik heb het waarschijnlijk nog op mijn vorige laptop staan. Als ik het niet vergeet, zal ik het ding even vanonder het stof halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Fire69 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:31:
Ik heb het waarschijnlijk nog op mijn vorige laptop staan. Als ik het niet vergeet, zal ik het ding even vanonder het stof halen :P
Dat zou heel fijn zijn ;) thx! E-mail: crisis AT intellit PUNT nl

EDIT: Ik bedenk me trouwens net dat ik vrij eenvoudig mijn "programma / plugin" voor Messenplus kan aanpassen zodat hij dit ook automagisch doet. Stom dat ik daar niet eerder aan het heb gedacht (plugin is al 6 maanden oud :))

[ Voor 27% gewijzigd door J3roen op 17-04-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Ik gebruik hier een steengoed programma dat het nummer wat je luistert in je pm van MSN laat zien, je kunt de tekst voor de nummers aanpassen en het programma automatisch opstarten bij het starten van windows door de snelkoppeling die er bij zit in de opstartenmap te gooien.

Hier te downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot87 op 18-04-2007 00:34 . Reden: URL aangepast van eigen server naar bron zelf. ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Bigfoot87 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:55:
Ik gebruik hier een steengoed programma dat het nummer wat je luistert in je pm van MSN laat zien, je kunt de tekst voor de nummers aanpassen en het programma automatisch opstarten bij het starten van windows door de snelkoppeling die er bij zit in de opstartenmap te gooien.

Hier te downloaden.
Nice, werkt prima.. Waar heb je dit vandaan? Ik ben wel benieuwd naar de source..
Zit bijvoorbeeld een bug in dat hij geen UTF8 characters aankan. Ik ga denk ik nog steeds
even die messengerplus plugin maken ernaast :)

[ Voor 11% gewijzigd door J3roen op 18-04-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
CRiSiS schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:28:
[...]

Nice, werkt prima.. Waar heb je dit vandaan? Ik ben wel benieuwd naar de source..
Zit bijvoorbeeld een bug in dat hij geen UTF8 characters aankan. Ik ga denk ik nog steeds
Uit de officiele XBMC forums, zie nu dat er een nieuwere versie uit is.

Klik

en voor de download zelf:

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb een aantal berichten over 2e hands XBOX-en hun prijzen verwijderd; dat heeft niets met XMBC te maken en maakt dit topic iets te gezellig offtopic over zaken die te weinig raakvlak hebben met XBMC :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 18-04-2007 09:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
CRiSiS schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:28:
[...]

Deze bedoelde ik ook dus. Jij niet dan? :?
Spider.007 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:34:
Ik heb een aantal berichten over 2e hands XBOX-en hun prijzen verwijderd; dat heeft niets met XMBC te maken en maakt dit topic iets te gezellig offtopic over zaken die te weinig raakvlak hebben met XBMC :)
Sowwy :*

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 18-04-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 22-06 09:13
Ok heb mijn de rar file van mijn skin weer geupdate.

Paar changes:

- animaties gefixed
- poging tot betere fonts
- Login screens
- paar andere kleine fixes (4x3 etc.)

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Concept.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geupdate tov gisteravond? (Na mijn DM's :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216429

Hoi allemaal,

Zoals vele XBOX 360 bezitters vond ook ik het jammer dat de Online TV dienst Uitzending Gemist via de XBOX 360 als extender niet werkt.
Transcode 360 zou een oplossing zijn, maar omdat die via het "Uitzending Gemist"-menu niet geactiveerd kan worden, werkt dit ook al niet.

Daarom heb ik een programma'tje gemaakt die dit wél mogelijk maakt!
Het programma werkt tot nu toe alleen maar met Windows Vista omdat ik geen MCE2005 tot mijn beschikking heb waarop ik dit kan testen.

Je kan hem downloaden op http://www.cheelio.nl/downloads/ug360setup.msi.

Instructies:
1. Zorg dat Transcode 360 werkt.
2. Installeer de VLC360 Plugin http://transcode360.co.uk/files/folders/t360/entry114.aspx.
3. Installeer mijn programma'tje (Uitzending Gemist voor de XBOX360)
4. Pas eventueel het configuratiebestand aan. (C:\Program Files\Cheelio\Uitzending Gemist voor de XBOX 360\UitzendingGemist360Service.exe.config). Het enige dat je momenteel kan veranderen is de Temporary Internet Files-map van de XBOX360 Extender Account. Standaard is dat "C:\Users\Mcx1\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files".
5. Start de UitzendingGemist360Service. (via Services of met het commando "net start UitzendingGemist360Service" vanaf de command prompt)
6. Behalve de Windows Service heeft de setup ook een AddIn voor Vista Media Center geïnstalleerd. Deze is direct vanuit het Media Center Menu te starten (Hij heet UitzendingGemist360). Ga nu naar de XBOX 360 en start Media Center op.
7. Ga naar Online TV en naar Uitzending Gemist.
8. Zoek en start de stream die je wilt bekijken en je ziet de bekende melding "Cannot play video".
9. Druk op de Media Center-knop en kies "UitzendingGemist360".
10. De stream wordt nu gestart.

Op zich vind ik dit wel een mooie workarround. Ik ben benieuwd naar jullie reacties/problemen/vragen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Anoniem: 216429 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:45:
Hoi allemaal,

Zoals vele XBOX 360 bezitters....
Dit is oldschool xbox... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vind XBMC met het scriptje handiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Jep, ben ik mee eens.
XBMC is nog steeds geweldig, vooral omdat het opensource is en ik gewoon alles kan aanpassen naar mijn eigen wensen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
SyphOn schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:32:
Ok heb nu ook een 4x3 versie van mijn skin.

Edit: Oeps url vergeten: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Concept.rar

Voel je vrij om hem te testen. Commentaar en ideen, suggesties welkom :) maar graag via een DM, anders bevuilt het topic zo erg ;)

Heb nu drie kleuren (Als Skin theme te kiezen)

Standaard (Mint)

[afbeelding]

Orange

[afbeelding]

Blue

[afbeelding]
Geen zin om the porten naar MediaPortal toevallig ? :) Prachtige skin.
MediaPortal is tenslotte een kind van XBMC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Bram77 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:41:
[...]

Geen zin om the porten naar MediaPortal toevallig ? :) Prachtige skin.
MediaPortal is tenslotte een kind van XBMC :P
hmmz zal eens kijken of dat makkelijk te doen is :)

edit: Ik ga het proberen..

Eerst even een theme voor uitzending gemist, AMT en lyrics

[ Voor 13% gewijzigd door SyphOn op 18-04-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Geweldig! Super tof. Dat gaat gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Mint en Orange komen er aan ;)

Miscchien kan degen van rieter.net skin support inbakken?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/ug_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/sc_thumb.png

Oh en selectie textures werken ook weer bij alle scripts (uitzending gemist etc.)

[ Voor 34% gewijzigd door SyphOn op 19-04-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 22:53
Beste tweakers,

Omdat ik het hier voor de helft kon vinden en zelf ff heb lopen vogelen en zoeken op het internet is dit misschien wel nuttige info voor in de startpost (al een keer aangegeven door andere posters). Gisteren kwam mijn HD-kabel binnen (deze : http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html - geen reclame!!) en uiteraard 's avonds meteen lopen pielen. De kabel meteen op component gezet (kan via het schuifje) en aangesloten op m'n LCD-scherm. Niet alles lukt de eerste keer, dus na hier gelezen te hebben heb ik via m'n opstartscherm het programma PAL-NTSC voor NTSC gekozen (anderen gebruiken geloof ik Enigma). Xbox opnieuw opgestart en in de dash de opties 489 / 720 en 1080 aangevinkt. Opgestart en nu superstrak en XBMC (PMIII) stond op 1080i, games zien er ook veel mooier uit (had ik dit eerder geweten ;) ). Echter had ik geen geluid. Ik heb wel een optical-aansluiting (dus die zwart vierkantjes) op mijn oude sony-stereo maar op 1 of andere manier kreeg ik daar geen geluid uit.
Toen bedacht ik me dat ik de andere kabels van de HD-kabel ook kon gebruiken en de witte en rode stekker in de audio-ingangen gestopt (analoog) van de LCD en voila ik heb geluid :D (achteraf wel logisch uiteraard maar ik kon het nergens vinden...)

Bovenstaand kan dus als informatief bscohouwd worden ;) Echter heb ik wel een vraag (misschien dat iemand dit weet, ik zoek het uiteraard zelf nog op). Ik heb dus die optical aangesloten vanaf de Xbox naar mijn sony-stereo toren (1-lullig kabeltje) en op DAT gezet (neem aan dat dit moet) maar geen geluid. Weet helaas niet het typenummer maar tis zo'n sonygeval met 2 componenten verdeeld met cassetedeck, cd-speler, tuner en equalizer. Handleiding van de set heb ik niet meer, dus als iemand weet hoe ik daar geluid over kan krijgen ben ik zeer dankbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
@ SyphOn:

Handig dat die selectie terug werkt, want als je niet ziet wat er geselecteerd is, werkt het niet zo leuk :P

Ik heb trouwens (na de update van gisteren) nog steeds problemen met het lettertype:
Afbeeldingslocatie: http://got.fire69.net/conceptscreenshot16x9.jpg

In de screenshot is het lettertype rechtsboven (datum/tijd) is goed leesbaar, maar je ziet dat de iconen in de verkeerde proportie getoond worden.
Echter, op de tv is het net omgekeerd, de iconen zijn goed, maar het lettertype is te klein.
Zo ziet het er op tv uit:
Afbeeldingslocatie: http://got.fire69.net/conceptscreenshottv.jpg

MS-dash staat op Widescreen, XBMC staat op PAL 16x9.

Zoals je in de eerste screenshot kan zien, is het beeld niet echt widescreen, maar wordt het daar wel naar gestretched.

Zo zag ik ook iets raars als ik een screenshot van PMIII nam:
Afbeeldingslocatie: http://got.fire69.net/pmiiiscreenshot16x9.jpg

Waarom valt er rechts dat stuk zonder 'arcering' buiten beeld?

@ Sees: ik moet mij receiver op DVD zetten en dan Optical kiezen. Zeker dat het bij jou op DAT moet? Normaal gezien staat er boven je optical-in toch aangeduid welke source het is?

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 19-04-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Fire69 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:52:
[afbeelding]

Klopt, dat is sinds kort zo. Je kan het aanpassen met de optie waarbij je het dashboard kan "zoomen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21
SyphOn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:30:
Oh en selectie textures werken ook weer bij alle scripts (uitzending gemist etc.)
Dank u dank u dank u, had ik idd al gepost op xbox-scene, hier stond 't niet naar mijn weten. Vraagje: wat is het verschil tussen Default en Mint Icons? En waarom zijn de iconen in 't home screen anders voor Default/Mint dan voor Blue/Orange (ik vind de Orange/Blue veel beter overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Schweino schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:34:
[...]

Klopt, dat is sinds kort zo. Je kan het aanpassen met de optie waarbij je het dashboard kan "zoomen"
En het nut is? :?
guillaume schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:40:
[...]

Dank u dank u dank u, had ik idd al gepost op xbox-scene, hier stond 't niet naar mijn weten. Vraagje: wat is het verschil tussen Default en Mint Icons? En waarom zijn de iconen in 't home screen anders voor Default/Mint dan voor Blue/Orange (ik vind de Orange/Blue veel beter overigens).
Default = Mint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Nee bij default zijn de icoontjes wit, Bij mint zijn ze helemaal mint... :)

Ik maak ook nog wel even vierkante mint icons :)

fixes:

- Audio Player Fullscreen controls.
- Custom background

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Concept.rar
[afbeelding]

Dat komt omdat de wallpaper groter is dan je scherm ;)

[ Voor 41% gewijzigd door SyphOn op 19-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dat de overlay dus wel netjes over de achtergrondfoto past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137840

Is er al iemand bezig met een Nederlandse Scraper? Bijvoorbeeld via www.moviemeter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 15:17
@sjobbels, was het maar zo, dat zou errug mooi zijn. Als ik wist hoe ik dit aan moest pakken zou ik het wel willen maken. Maar helaas... geen idee hoe een scraper werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Anoniem: 137840 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:28:
Is er al iemand bezig met een Nederlandse Scraper? Bijvoorbeeld via www.moviemeter.nl
Nope... dus ga je gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45
Ik zag gisteren dan Team Blackbolt gestopt is .. jammer want ik was er benieuwd naar de nieuwste skin.
Sayonara Mr Blackbolt.
15 April 2007

Hello everybody. Ok so here is the deal. When I started skinning a few years ago, I had loads of free time, just come out of college and was able to spend hours each day working away. When I began MC360 on December 29th 2005. yes that long ago, it seemed like a couple of months project. Obviously it turned from that into something bigger. The time I spent on MC360 caused a lot of problems for me and I made many sacrifices to spend the time and energy working on the skin and site. But in the past month, its becoming more apparent that I just can't keep doing the skinning work at the moment.

So, what I am doing today is in effect going into open retirement from skinning. I don't want to say I won't come back eventually to complete the skins I had planned to do, but I don't see myself doing them any time soon. I know that some people will be a bit miffed because I had promised to bring the eX skin and also the THREE skin to life, but I can't see a way to complete them effectively in the near future. Our current skins will still be on the The official XBMC Skinning SVN, which also houses many other new skins like Vision, xTV and Clearity.

I would like thank every single person who has helped Team Blackbolt and also the members of the team who have helped along the way. Thanks to Jezz_X for all the coding he did, which was ALOT and to Team XBMC for creating the best application EVER. Hopefully I will be back one day, maybe if XBMC ever sees light of day on the 360. Well till then, See Ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
m3gA schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:18:
Ik zag gisteren dan Team Blackbolt gestopt is .. jammer want ik was er benieuwd naar de nieuwste skin.

[...]
eX en neXus bijna hetzelfde... dus als je op eX zat te wachten kan je ook neXus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 22:53

@ Sees: ik moet mij receiver op DVD zetten en dan Optical kiezen. Zeker dat het bij jou op DAT moet? Normaal gezien staat er boven je optical-in toch aangeduid welke source het is?
tja ik heb nog zo'n ouderwets 2.1 stereotorentje waar ik alleen DAT, Tuner, Tape, CD kan kiezen. Daarom vind ik het vaag dat er wel zo'n optical geval heb ...

Ik zal vnvd nog ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Dat vind ik nou jammer :P Ben ik mijn zwarte achtergrond zeker kwijt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Dan zet je deze als custom background:

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/black.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
SyphOn schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:22:
[...]

eX en neXus bijna hetzelfde... dus als je op eX zat te wachten kan je ook neXus gebruiken.
Ik vind neXus lang niet zo mooi als eX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Oh ok je hebt gelijk, had de nieuwe eX screenshots niet gezien :p

XBMCScripts ook even aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/sc_thumb.png

[ Voor 57% gewijzigd door SyphOn op 19-04-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
GroteBozewolf schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:18:
[...]

Toch nog wat tijd gevonden! Op mijn website http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ kunnen jullie versie v.2.4.0b downloaden. Deze heeft BETA ondersteuning voor www.kanalenkiezer.nl.
Als er kanalen niet werken, laat dat dan even weten in het discussie topic op de XBMC forums (zie link op mijn site). Vermeld duidelijke welk Kanaal in welke groep niet werkt.

Veel plezier ermee!
Hoi Bas,

heb je enig idee waarom de stream van Pauw en Witteman het niet meer doet? Enne: super bedankt voor je script, ik gebruik het dagelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 20-04-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Geweldig dat dit topic nog zo leeft, en terecht overigens. Ik maak nu een jaar gebruik van XBMC en geniet er nog iedere dag van. Er zijn nog steeds veel ontwikkelingen op gang voor XBMC, zoals de integratie van Linksboks in XBMC. Kan niet wachten tot deze in de SVN verschijnt (maker geeft aan dat het niet lang meer duurt!)
Ook het uitzendinggemist script is geweldig! Ik wil de maker daarvan ook enorm bedanken voor versie 2.4. Ik kan nu wel alle streams openen namelijk. _/-\o_ Ook ik had het probleem dat bepaalde programma's niet opgehaald werden. (kom van versie 2.2, die te downen was via XBMCScripts)
Dit script ga ik nog heel veel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Schweino schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:06:
[...]

Hoi Bas,

heb je enig idee waarom de stream van Pauw en Witteman het niet meer doet? Enne: super bedankt voor je script, ik gebruik het dagelijks.
Er zit ergens een bug in het ophalen van het plaatje bij uitzendingen. Er zijn nog enkele mensen die last krijgen. Om het te achterhalen heb ik wat logfiles van XBMC nodig die zijn gemaakt met debug-logging enabled (via advancedsettings.xml). Als je die online kan zetten of kan mailen naar het adres op mijn website, dan kan ik er beter naar kijken en proberen op te lossen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
@SyphOn: Hoe krijg ik je script skins dan? Verder krijg ik geen indicator/cursortje als ik door video heen zoek met de thumbstick en is de tijd op 't homescreen z.g.a. onleesbaar en wellicht kunnen de knopteksten in de balk onderaan ook wel iets groter? Voor de rest, echt een heerlijke, uiterst overzichtelijke skin, niets dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
guillaume schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:04:
@SyphOn: Hoe krijg ik je script skins dan? Verder krijg ik geen indicator/cursortje als ik door video heen zoek met de thumbstick en is de tijd op 't homescreen z.g.a. onleesbaar en wellicht kunnen de knopteksten in de balk onderaan ook wel iets groter? Voor de rest, echt een heerlijke, uiterst overzichtelijke skin, niets dan lof.
Video indicator fixed sinds gisterochtend. (Download even de nieuwe rar file ;))

Fonts word druk aan gewerkt. Moet de buttons namelijk ook aanpassen :(

Concept Uitzendinggemist Blue

Concept XBMC Scripts Blue

Ik ben nog bezig met AMT Skin. Oranje en Mint komen er ook nog aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SyphOn op 20-04-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
guillaume schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:04:
Jij hebt dus dezelfde problemen als ik. ;)
SyphOn schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:13:
[...]

Video indicator fixed sinds gisterochtend. (Download even de nieuwe rar file ;))

Fonts word druk aan gewerkt. Moet de buttons namelijk ook aanpassen :(

Concept Uitzendinggemist Blue

Concept XBMC Scripts Blue

Ik ben nog bezig met AMT Skin. Oranje en Mint komen er ook nog aan ;)
Blij dat je er mee bezig bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Ok, ik ben pas net bezig met m'n omgebouwde xbox .. maar ik heb een vraag.
Als ik bijvoorbeeld die "uitzending gemist"-zip download en uitpak, waar moet ik hem dan neerzetten
zodat ik het kan gebruiken?

ik kon het niet zo snel vinden, waarschijnlijk omdat het een te domme vraag is :$

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 14:44
Zet dat in de scripts map van je xbmc dash. Zorg ervoor dat er een .py bestand is, want deze bestandjes worden opgestart als script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in "/E/apps/XBMC/scripts/uitzendinggemist/" de mapjes "Cache" en "images" en het bestand uitzendinggemist.py staan ..
maar hoe kan ik het uitvoeren op mn xbox? :x

sorry maar ik word er een beetje ongeduldig van, dus vraag ik het maar hier .. ipv op inet te zoeken sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Als je standaard pm3 hebt: Rechts onderin de blauwe pijl. Dan scripts. Als het goed is staat die daar tussen.

[ Voor 56% gewijzigd door SyphOn op 21-04-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok laat maar zitten allemaal, het lag gewoon aan de skin oid.
als ik die andere skin selecteer is het inderdaad via rechtsonder te vinden.

nogmaals bedankt! :)

[ Voor 136% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 21-04-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90784

Hallo.
Even een vraagje tussendoor:
Sinds tijden gebruik ik XBMC 2.1, werkt op zich perfect, maar heb er nu maar weer eens een nieuwere versie opgezet (t3ch en Pimped edition allebei getest).
Grote probleem dat ik nu heb is dat een flink aantal films niet meer wil afspelen.
De films staan op het netwerk, aantal is in .rar formaat, en met de 2.1 versie werkte dat feiloos.
Nu echter niet meer.
Heb al gezocht hierover, maar kan eigenlijk niks daarover terug vinden.
Is dit een bekend probleem ??

[edit] Toch wat info kunnen vinden. Blijkt "bekend" probleem te zijn, alleen een oplossing is er (volgens mij) dus nog niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 90784 op 21-04-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Anoniem: 90784 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:51:
Hallo.
Even een vraagje tussendoor:
Sinds tijden gebruik ik XBMC 2.1, werkt op zich perfect, maar heb er nu maar weer eens een nieuwere versie opgezet (t3ch en Pimped edition allebei getest).
Grote probleem dat ik nu heb is dat een flink aantal films niet meer wil afspelen.
De films staan op het netwerk, aantal is in .rar formaat, en met de 2.1 versie werkte dat feiloos.
Nu echter niet meer.
Heb al gezocht hierover, maar kan eigenlijk niks daarover terug vinden.
Is dit een bekend probleem ??

[edit] Toch wat info kunnen vinden. Blijkt "bekend" probleem te zijn, alleen een oplossing is er (volgens mij) dus nog niet :(
Heb/had ik ook last van. Een oplossing is om de bestanden op een andere share ter plaatsen. Dan doen ze het wel. Waarschijnlijk iets met de cache of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 18:06

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Sowieso zorg ik er altijd voor dat ik een volledig werkende versie van XBMC heb, mocht er bij een update nog wat dingen mislopen dan kan je altijd een werkende versie terug zetten.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 23-06 09:20
Hey, ik kan met het uitzendinggemist script v2.3.1 niet langer doorspoelen in streams, als ik vooruit druk 30sec of 10min, doet hij niks, er komt wel de tijd rechtsbovenin te staan, maar doorspoelen lukt niet. Iemand hier 'n oplossing voor? Ik gebruik de t3ch build van 15 april 07.

Wat ik nog mis zijn het zoeken in in stream naar een bepaalde lokatie, zowel voor gewone avi's als in het uitzendinggemist script. Dat enkel ter suggestie aan de makers.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90784

salgera schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:16:
[...]

Heb/had ik ook last van. Een oplossing is om de bestanden op een andere share ter plaatsen. Dan doen ze het wel. Waarschijnlijk iets met de cache of zo.
Da's wel erg wazig dan. Als ik terug ga naar de 2.01 stable, dan werkt alles wel.
Helaas beschik ik maar over 1 storage-lokatie voor de film, dus ze "even" ergens anders neerzetten is niet echt een work-around.
Maar zal het in ieder geval eens testen met een film.
Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Info bij de laatste T3CH build: "* This build is released a little earlier than usual because Team XBMC has finally found the reason why XBE Launching wasn't functional for X2.* modchips."

Daar hebben we het probleem wat een aantal gebruikers (waaronder ik zelf) bergen aan frustratie gekost heeft. Nu zou het over moeten zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ging ik net ook posten. Ben mijn 2de box aan't modden, ga het direct testen als ik klaar ben! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Magnolia schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:20:
Hey, ik kan met het uitzendinggemist script v2.3.1 niet langer doorspoelen in streams, als ik vooruit druk 30sec of 10min, doet hij niks, er komt wel de tijd rechtsbovenin te staan, maar doorspoelen lukt niet. Iemand hier 'n oplossing voor? Ik gebruik de t3ch build van 15 april 07.

Wat ik nog mis zijn het zoeken in in stream naar een bepaalde lokatie, zowel voor gewone avi's als in het uitzendinggemist script. Dat enkel ter suggestie aan de makers.
Dat heeft in iedergeval niet met het script Uitzendinggemist.v2 te maken, maar met XBMC. Ik heb zelf nooit kunnen zoeken in streams. Dat heeft volgens mij met caching te maken. Als iemand weet hoe het wel moet, dan hoor ik dat graag.
Ik zal zelf eens kijken of ik het niet zo kan doen dat Uitzendinggemist.v2 de file naar de HD begint te schrijven en hem ondertussen vanaf de HD af begint te spelen. Misschien dat het dan beter werkt.

Dat zal echter nog ff duren. Ik ben nu bezig met versie v2.4 (zie mijn website http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) te debuggen. Zit een raar probleem in met thumbnail caching. Als dat ik opgelost, dan zal ik eens kijken of ik een soort eigen cache kan schrijven. Maar ik beloof niet dat het gaat werken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:34:
Ging ik net ook posten. Ben mijn 2de box aan't modden, ga het direct testen als ik klaar ben! _o_
En het werkt!!! _/-\o_ _/-\o_

Die 2de xbox daarentegen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wil toch nog even vermelden dat ik het echt top vind dat je er zoveel moeite en tijd insteekt! Ik ben erg blij met het script!

[ Voor 4% gewijzigd door BertusG op 22-04-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Wat vinden jullie van deze theme?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/glass_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/glass2_thumb.png

[ Voor 28% gewijzigd door SyphOn op 22-04-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die vind ik eigenlijk nog mooier dan je Concept _o_

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 22-04-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 24-06 21:47

CodeIT

Code IT

wauw! prachtig! al te downloaden? suggestie voor de naam: Reflecta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
nog even wat textures fine tunen... hopelijk vandaag of morgen klaar :P

Eerst die verdomde fonts nog fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 05-05 14:36
SyphOn schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:40:
nog even wat textures fine tunen... hopelijk vandaag of morgen klaar :P

Eerst die verdomde fonts nog fixen ;)
Ik heb 1 probleem met je skin.
Als ik in het menu zit komt er bij mij linksonder niets te staan.
Dus als ik de map programa's of films of muziek selecteer staat dat niet linksonderin.
Kan ik dit ergens aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een externe harde schijf op mijn pc aangesloten is het nu mogelijk om daarop films en backups van games te zetten en die af te spelen vanaf de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
certefied schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:24:
[...]

Ik heb 1 probleem met je skin.
Als ik in het menu zit komt er bij mij linksonder niets te staan.
Dus als ik de map programa's of films of muziek selecteer staat dat niet linksonderin.
Kan ik dit ergens aan zetten?
Skin options -> Kan je het aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik reply hier maar... Ik had je via xs forum al gevonden...

Erg mooi!! En ik persoonlijk vind het huidige theme strakker eruitzien, maar deze icons als extra theme kunnen uiteraard erg prettig zijn...

Overigens heb ik (nog) geen op- of aanmerkingen :-)

Erg mooie skin heb je gemaakt!!

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MuSeLive schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:18:
Ik heb een externe harde schijf op mijn pc aangesloten is het nu mogelijk om daarop films en backups van games te zetten en die af te spelen vanaf de xbox?
Alles behalve games, die kan je enkel van cd/dvd of lokale HD afspelen.
Muziek, video en foto's gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:46:
[...]

Alles behalve games, die kan je enkel van cd/dvd of lokale HD afspelen.
Muziek, video en foto's gaat perfect.
Ah ok, standaard kunnen er maar 3 oid kopieen op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:48
MuSeLive schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:50:
[...]

wat bedoel je met maar 3 kopieen van ?

bedoel je met de standaard hardeschijf?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ziet er erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 19:55
MuSeLive schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:50:
[...]

Dit ligt aan de grootte van de games en de grootte van je hd.
Maar op de standaard hd passen inderdaad niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisteren die svn van 20-04 erop gezet, nu is mijn hele library overhoop gegooid. :(
Blijkbaar is hun manier van sorteren veranderd, niet meer album-tag & path, maar album-tag en album artist-tag.
Nu zit ik dus met 15000 mp3's waar ik die album artist-tag moet leeg maken, omdat ik met tag&rename enkel de album, artist en title-tags invul. :/
Persoonlijk vind ik dat ze toch wel een optie zouden hadden mogen inbouwen dat je kan kiezen welke tags er gebruikt worden...

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 23-04-2007 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
is het niet handiger om cd's om te zetten met tracknr - songtitle - artist - album
(nu ik er over nadenk.. hoe doe ik het eigenlijk... :? . thuis maar eens kijken hoe ik mijn Exact Copy heb ingesteld :z )
Ik kan de compiled versie van 20-4 helaas niet op de gebruiklijke plaatsen vinden :'(

[ Voor 17% gewijzigd door q2no op 23-04-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Je kan beter op de homescreen geen folder icons doen, maar normale icons.. :)

voor de rest ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
q2no schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:28:
is het niet handiger om cd's om te zetten met tracknr - songtitle - artist - album
(nu ik er over nadenk.. hoe doe ik het eigenlijk... :? . thuis maar eens kijken hoe ik mijn Exact Copy heb ingesteld :z )
Ik kan de compiled versie van 20-4 helaas niet op de gebruiklijke plaatsen vinden :'(
Mijn cd's (ik verzamel gee losse nummers) staan op een share onder <artist> - <albumnaam>.
De nummer daaronder staan als <tracknr.>. <songtitel>.
De tags die ik invul zijn enkel tracknr, songtitel, artist, albumnaam en jaar. Al de rest boeit me niet.
Gaat al tijden goed zo, nu komen de devvers plots op de proppen met Album Artist. :/
Kunnen ze je toch op zijn minst de keuze laten, vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 09:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik laat niet zo vaak van me horen maar dit is echt een geweldige skin ik ga binnekort me hele XBOX opnieuw doen ivm upgrading en dergelijke. 80Gig gaat deruit 40 GB gaat derin enz. de 80 GB gebruik ik toch niet aangezien ik alles stream van me fileserver.

Iemand nog meer tips voor scripts ? Themes ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

_/-\o_ die ziet er steengoed uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 18:29

Sr_Ogel

Klop klop klop

Fire69 schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:12:
Gisteren die svn van 20-04 erop gezet, nu is mijn hele library overhoop gegooid. :(
Blijkbaar is hun manier van sorteren veranderd, niet meer album-tag & path, maar album-tag en album artist-tag.
.....
Persoonlijk vind ik dat ze toch wel een optie zouden hadden mogen inbouwen dat je kan kiezen welke tags er gebruikt worden...
Ik draai hier de vorige t3ch versie 15-04 maar daar zit zo'n funcite in onder de instellingen van muziek, tab bestande en tracks weergeven als. daar kun je aangeven welke tags hij moet weergeven. volgens mij is dat wat je zoekt. bij mij werkte het namelijk uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Denk dat dat enkel is voor de info die hij weergeeft als het afspeelt.
Ik bedoel dus als je in de Library de Albums kiest. Ik ben al meer dan 5u bezig geweest om al mijn artisten gelijk te krijgen (ft - ft. - feat. - ..., zo'n dingen), nu lijkt het allemaal nutteloos geweest te zijn als ze alleen naar Album Artist kijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Iemand ervaring met het streamen van ISO's vanaf je pc? Ik krijg namelijk alleen maar beeld en geen geluid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Surineeslander schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:24:
Iemand ervaring met het streamen van ISO's vanaf je pc? Ik krijg namelijk alleen maar beeld en geen geluid 8)7
Vreemd, zou gewoon moeten werken.
Al meerdere ISO bestanden geprobeerd?
Wel geluid wanneer je een DVD afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 24-06 18:06

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Surineeslander schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:24:
Heb je al gecheckt of je geluid in XBMC niet rond de -60dB staat? Kan je checken door het rechterpookje op en neer te bewegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pjottski op 23-04-2007 16:39 . Reden: Is wel handig als je ook even vertelt hoe je het kan checken. ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Vinden jullie deze icons mooier?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/glass3_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Vind deze minder mooi als ik eerlijk ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Schweino schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:34:
[...]
Hoe en waar kan ik dat precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Anoniem: 197658 schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:53:
[...]

Appearance -> Skins -> Skin zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Anoniem: 197658 schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:53:
Die was wel erg lastig zeg 8)7.
Ik denk dat je het zelf eerder had gevonden in de tijd die je het heeft gekost om je bericht te tikken en op je antwoord te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

SyphOn schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:30:
[...]
Appearance -> Skins -> Skin zoom
Bedankt, ik heb het gevonden
Kaspers schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:02:
[...]
Die was wel erg lastig zeg 8)7.
Ik denk dat je het zelf eerder had gevonden in de tijd die je het heeft gekost om je bericht te tikken en op je antwoord te wachten..
Ik vond het wel lastig en kon het niet vinden. Maar jij was zeker ook die gozer in de klas die vooraan zat en heftig aan het schudden was als er weer een zogenaamde 'domme' vraag gesteld werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Bedankt voor jullie snelle reacties. Het volume staat gewoon aan en ik heb tientallen ISO's op mijn share geprobeerd. Het rare is ook dat als ik een ISO mount met Deamon en dan mijn virtuele drive share, ik gewoon perfect de dvd kan streamen. Deze manier gebruik ik nu al enige tijd. Ik kwam toevallig van de week tot de ontdekking dat ik dus gewoon ISO's kan openen (wat een hoop trapgeloop scheelt ;) ) Maar helaas dus geen geluid...
Kan het aan de extensie liggen van een ISO misschien?

Ik gebruik trouwens de T3CH versie van XBMC met releasedate 15-04-07.

[ Voor 6% gewijzigd door Dynamix op 23-04-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58
Surineeslander schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:21:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Het volume staat gewoon aan en ik heb tientallen ISO's op mijn share geprobeerd. Het rare is ook dat als ik een ISO mount met Deamon en dan mijn virtuele drive share, ik gewoon perfect de dvd kan streamen. Deze manier gebruik ik nu al enige tijd. Ik kwam toevallig van de week tot de ontdekking dat ik dus gewoon ISO's kan openen (wat een hoop trapgeloop scheelt ;) ) Maar helaas dus geen geluid...
Kan het aan de extensie liggen van een ISO misschien?

Ik gebruik trouwens de T3CH versie van XBMC met releasedate 15-04-07.
Ehm.....jah een ISO moet de extensie .iso hebben he ;) . Maar nero images (.nrg) werken bijvoorbeeld (bij mij in de meeste gevallen) niet nee. Maar alle .iso bestanden zouden moeten werken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
SyphOn: kun je alsjeblieft in Uitzending Gemist en XBMCScripts ook voor 'n vergroting (font) van 't actieve item in de lijst zorgen, net als in lijsten van video/music etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
DeOS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 07:49:
[...]

Ehm.....jah een ISO moet de extensie .iso hebben he ;) . Maar nero images (.nrg) werken bijvoorbeeld niet nee. Maar alle .iso bestanden zouden moeten werken.
.NRG images werken wel en .ISO werkt ook perfect (dus incl. geluid)

Surineeslander: gebruik je toevallig een optische kabel en heb je de xbox op 5.1 ingesteld?
In dat geval moet je bij AC3/DD5.1/DTS film de optie 'Output to all Speakers' aanzetten anders krijgt je TV geen geluid (maar wel je versterker, daar moet altijd geluid uit komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Modbreak:Wat grappig zeg _O-

Wat nog grappiger is, is dat de grap nu weg is. *O*

[ Voor 88% gewijzigd door pasta op 24-04-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Deze post is door het modbreaken van de vorige post overbodig geworden. :)

[ Voor 82% gewijzigd door pasta op 24-04-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
RolfLobker schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:50:
[...]

.NRG images werken wel en .ISO werkt ook perfect (dus incl. geluid)
.IMG werkt overigens ook.

Ik stream al sinds het mogelijk is in XBMC en heb nog nooit problemen ondervonden. Misschien dat je een andere build kan proberen of een keer je XBMC cache kan legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geinteresseerden: ik heb net versie v2.4.1b van Uitzendinggemist.v2 online gezet. Voornamelijk wat code gerelateerde zaken (graag hoor ik bugs via het forum bij XBMC). Hier de changelog:

Changelog v2.4.1b 2007-04-24
  • Changed: to make things a bit more easy to maintain I changed from a single default.py to multiple files.
  • Added: seperate python scripts for libraries (libs), channels and a default.py.
  • Changed: each channel has it's own python file with instructions.
  • Fixed: on some systems the Cache dir was not present which prevented the script from running! Checking this now on startup.
Uiteraard is hij te vinden op mijn website: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Ik heb de vorige versie van uitzending gemist 2.4b? getest en ik moet zeggen: _/-\o_
Erg snel in overgang van menu's. Het enige wat ontbrak waren de thumbnails van het programma en de kanalenkiezer werkte niet (streaming geneuzel, zelfs op mijn pc werkte het niet)
Is het eigenlijk ook mogelijk om de snelheid van de internet verbinding te kiezen (small / broadband)?
Ow.. en een "panic button"... het komt mij op een of andere manier te veel voor dat een script vast loopt in een menu... reboot (de bank af kruipen en de box aan en uit zetten) is dan het enig wat op dat moment werkt. Ter verduidelijking.. ik gebruik een Harmony afstandsbediening en de soft-reset zoals op de controler is voor mij geen optie. (zelfs mijn controler ligt nu bij mijn vriending }:O )

Ik zal zo eens die nieuwe versie installeren.. mochten er dingetjes crashen dan meld ik het hier wel.
(zelfs mijn vriendin is je dankbaar echter is "wie is de mol" al afgelopen ;))

[ Voor 4% gewijzigd door q2no op 24-04-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 24-06 21:47

CodeIT

Code IT

GroteBozewolf schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:01:
Voor de geinteresseerden: ik heb net versie v2.4.1b van Uitzendinggemist.v2 online gezet.
Perfect! Ik gebruik je script met veel plezier!! Geen bugs tegengekomen.
q2no schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:07:
reboot (de bank af kruipen en de box aan en uit zetten)
Dan doet 'ie het nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
GroteBozewolf schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:01:
Voor de geinteresseerden: ik heb net versie v2.4.1b van Uitzendinggemist.v2 online gezet. Voornamelijk wat code gerelateerde zaken (graag hoor ik bugs via het forum bij XBMC). Hier de changelog:

Changelog v2.4.1b 2007-04-24
  • Changed: to make things a bit more easy to maintain I changed from a single default.py to multiple files.
  • Added: seperate python scripts for libraries (libs), channels and a default.py.
  • Changed: each channel has it's own python file with instructions.
  • Fixed: on some systems the Cache dir was not present which prevented the script from running! Checking this now on startup.
Uiteraard is hij te vinden op mijn website: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/
Ik heb hem nu ook draaien op mijn box, maar zodra ik de RTL stream wil openen blijft hij hangen bij: Opening request url: http://www.rtl.nl/system/video/menu/videomenu.xml. Echter als ik deze in mijn normale browser intyp komt hij er wel. Verder echt geweldig super script!! dank daarvoor.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
TheWarden schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:06:
[...]
Ik heb hem nu ook draaien op mijn box, maar zodra ik de RTL stream wil openen blijft hij hangen bij: Opening request url: http://www.rtl.nl/system/video/menu/videomenu.xml. Echter als ik deze in mijn normale browser intyp komt hij er wel. Verder echt geweldig super script!! dank daarvoor.
Dan zou ik graag een debuglog van jou willen ontvangen zodat ik kan zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
q2no schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:07:
Ik heb de vorige versie van uitzending gemist 2.4b? getest en ik moet zeggen: _/-\o_
Erg snel in overgang van menu's. Het enige wat ontbrak waren de thumbnails van het programma en de kanalenkiezer werkte niet (streaming geneuzel, zelfs op mijn pc werkte het niet)
Is het eigenlijk ook mogelijk om de snelheid van de internet verbinding te kiezen (small / broadband)?
Ow.. en een "panic button"... het komt mij op een of andere manier te veel voor dat een script vast loopt in een menu... reboot (de bank af kruipen en de box aan en uit zetten) is dan het enig wat op dat moment werkt. Ter verduidelijking.. ik gebruik een Harmony afstandsbediening en de soft-reset zoals op de controler is voor mij geen optie. (zelfs mijn controler ligt nu bij mijn vriending }:O )

Ik zal zo eens die nieuwe versie installeren.. mochten er dingetjes crashen dan meld ik het hier wel.
(zelfs mijn vriendin is je dankbaar echter is "wie is de mol" al afgelopen ;))
Als het goed is, zou hij altijd weer het script moeten kunnen. Mocht dat niet zo zijn, dan klopt er dus iets niet. Daarom zou ik graag een debuglog van jou willen ontvangen zodat ik kan zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Ned 1, 2, 3, streams gaan goed, kanalenkiezer gaat goed (voor zover de kanalen het script toelaten, SCiFi werkt bijv. niet)

verder gaat het goed fout hier :(
Maar dit zou ook nog wel eens aan de mediaplayer van XBMC kunnen liggen want een dergelijke probleem heb ik vaker.
Als een internetfeed gestart is en de connectie kan niet gemaakt worden dan keert de player terug naar het script. Echter, gebeurt dit te vaak, dan loopt het script in de soep en werkt de besturing niet meer. Stop, play, next etc. werken niet meer.. een softreset dmv de controler zou allicht kunnen helpen, maar deze heb ik niet bij de hand (vandaar die panic buton request zodat het ook werkt met een afstandsbediening).
Misschien dat het probleem ligt in de afhandeling van de mediaplayer en internetfeeds.
Als een link aan de player wordt aangeboden dan moet hij hier iets mee doen.
De afhandeling van foute feeds lijkt dus mis te gaan. Dit gebeurd overigens ook bij het youtube en het quicktime movie script.

Hoe krijg ik mijn debug script van mijn box naar de auteur?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd