[xbox] Xbox media center - Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Icekiller2k6 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:11:
ff een domme vraag ik heb zo een 'dvd cover' pack gedownload maar wat ben ik er nu mee? moet ik deze manueel inde juiste map zetten?

tot nu toe heb ik gewoon altijd op IMDB (via info) m'n icon laten afhalen..
Je kan de Jpeg in de juiste map zetten en hernoemen naar folder.jpg, dan zal 'ie zichtbaar zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:50:
[...]

Heeft iemand ook een link naar een website waar ik altijd de laatste versie van dit script kan krijgen ?
Hier misschien? (Al eerder gemeld in dit topic)

[ Voor 29% gewijzigd door Schweino op 12-04-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:18:
[...]

Het vage beeld komt alleen voor bij 720p..(had ik ook) probeer eens 480 of 1080 ziet er een stuk scherper uit.
Ik heb 480p ook geprobeert, maar de kleuren blijven slechter dan bij PAL. De resolutie is wel hoger, maar dat vind ik bij de DVD's die ik kijk minder belangrijk dan de kleurweergave. Op 4 meter afstand zie ik het verschil in resolutie toch niet meer, maar de fletsere kleuren vallen direct op. Ik blijf dus lekker Component-PAL kijken, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 11:30
SyphOn schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:13:
RssFeeds.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<rssfeeds>
  <set id="1">
    <feed updateinterval="30">
     http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen
    </feed>
  </set>
</rssfeeds>
Hij werkt bij mij ook weer, ik dank u vriendelijk :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:10:
[...]

Ik heb 480p ook geprobeert, maar de kleuren blijven slechter dan bij PAL. De resolutie is wel hoger, maar dat vind ik bij de DVD's die ik kijk minder belangrijk dan de kleurweergave. Op 4 meter afstand zie ik het verschil in resolutie toch niet meer, maar de fletsere kleuren vallen direct op. Ik blijf dus lekker Component-PAL kijken, no problem!
480p is lager in resolutie dan PAL. PAL is 720*576, 480p is 720*480. Enige voordeel is eigenlijk dat het niet interlaced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
SyphOn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:39:
[...]

Ik kan het wel als optie inbouwen?

Zeg maar even welke skin je gebruikt en welke resolutie etc. dan pas ik het wel ff snel aan.
Eh.. waarin inbouwen?
Ik heb het gewoon zelf ingevoerd in een xml in de standaard versie van T3CH dacht ik.
Of zat jij daar achter? Is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan, weet t niet meer precies.
Gebruik PMIII overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door chrisism op 12-04-2007 10:21 ]

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 05-09 00:30
chrisism schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:19:
[...]

Eh.. waarin inbouwen?
Ik heb het gewoon zelf ingevoerd in een xml in de standaard versie van T3CH dacht ik.
Of zat jij daar achter? Is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan, weet t niet meer precies.
Gebruik PMIII overigens.
Ik bedoel: Ik kan wel even wat xml files aanpassen in pm3 zodat je de rss feed op elke pagina hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Dat uitzending gemist werkt nu wel helemaal goed bij mij.. Ik kan me herinneren dat er ooit is een post voorbij is gekomen met een script voor kanalenkiezer.. Weet iemand of die nog werkt en waar ik die vandaan kan halen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
SyphOn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:48:
[...]

Ik bedoel: Ik kan wel even wat xml files aanpassen in pm3 zodat je de rss feed op elke pagina hebt
Ahw op die manier. Scheelt mij weer tijd met opzoeken :P .
Maar dat is natuurlijk weer weg bij een update van XBMC.
Maar ben toch benieuwd, of zal het irritant worden als je de hele tijd de feed onderin hebt staan?

Probleem bij mij is over het algemeen dat ik niet lang genoeg op dat start scherm sta om t allemaal te lezen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
grotere TV kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al geruime tijd XBMC en maak ook gebruik van het fantastische uitzenddinggemist script.
Mijn vriendin maakt er ook dankbaar gebruik van door ONM te kijken, maar dat even terzijde. ;-)

Nu ben ik benieuwd of ik in het hoofdscherm van bijv "Video's" een link kan plaatsen naar het script zodat ik niet eerst naar de locatie hoef te browsen om handmatig het script te starten.

Is dat eenvoudigerwijs mogelijk door een xml aan te passen? (was dat niet xboxmediacenter.xml?)
Als ik dat xml bestand aanpas dan zie ik de nieuwe toevoeging niet verschijnen namelijk.

Wie kan mij helpen. Alvast dank.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik zou je aanraden om Dialogsubmenu.xml aan te passen (te vinden in skin\Project Mayhem III\PAL) en gooi daar het volgende in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    <control>
      <description>SubMenu button</description> <visible>yes</visible>
      <type>button</type>               <onclick>q:\scripts\uitzendinggemist\default.py</onclick>
      <id>1114</id>                     <label>NL TV</label>
      <posx>30</posx>
      <posy>290</posy>
      <width>110</width>
      <height>20</height>
      <font>font101</font>
      <onleft>1114</onleft>
      <onright>1114</onright>
      <onup>1115</onup>
      <ondown>1113</ondown>
      <align>center</align>
      <textoffsety>0</textoffsety>
      <texturenofocus>-</texturenofocus>
    </control>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, ik zal het vanavond eens uitproberen.

Groet, Chris
Schweino schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:22:
Ik zou je aanraden om Dialogsubmenu.xml aan te passen (te vinden in skin\Project Mayhem III\PAL) en gooi daar het volgende in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    <control>
      <description>SubMenu button</description> <visible>yes</visible>
      <type>button</type>               <onclick>q:\scripts\uitzendinggemist\default.py</onclick>
      <id>1114</id>                     <label>NL TV</label>
      <posx>30</posx>
      <posy>290</posy>
      <width>110</width>
      <height>20</height>
      <font>font101</font>
      <onleft>1114</onleft>
      <onright>1114</onright>
      <onup>1115</onup>
      <ondown>1113</ondown>
      <align>center</align>
      <textoffsety>0</textoffsety>
      <texturenofocus>-</texturenofocus>
    </control>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

De kabel die je bij Consoleshop kan kopen, op welke wijze verschilt hij van de Advanced Scart cable van Microsoft zelf? Ik heb deze laatste namelijk al en vraag me af of het meerwaarde heeft om de HD kabel aan te schaffen bij Consoleshop.nl

Ik heb sindskort een plasma tv die 2 hdmi ingangen heeft / hd-ready is. Het beeld is al prachtig met de Adv.Scart cable.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Advanced Scart is Scart en de HD-kabel is component om HD te kunnen doorgeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:38:
De kabel die je bij Consoleshop kan kopen, op welke wijze verschilt hij van de Advanced Scart cable van Microsoft zelf? Ik heb deze laatste namelijk al en vraag me af of het meerwaarde heeft om de HD kabel aan te schaffen bij Consoleshop.nl

Ik heb sindskort een plasma tv die 2 hdmi ingangen heeft / hd-ready is. Het beeld is al prachtig met de Adv.Scart cable.
Een paar posts eerder heb ik mijn bevindingen mbt deze component kabel weergegeven. Ook ik heb een advanced scart kabel, en nu dus ook nog een Component kabel. Mijn indruk (op een Panasonic Plasma TV) is dat de resolutieverhoging van 480, 720 en 1080(i) niet opweegt tegen het verlies aan kleur en "levendigheid" (moeilijk te definiëren begrip) van PAL (je moet nl. van PAL naar NTSC om van deze resoluties gebruik te kunnen maken). Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de component kabel want ik vind hem nog beter dan de al prima MS-RGB scart kabel (ook PAL). Enige nadeel is dat het geluid nu altijd via optical naar je versterker moet lopen, en niet meer via de TV. Voor die 16 euro (oid), zou ik het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ook problemen dat je met het uitzendgemist script niet alles vind wat er via de website te vinden is.

Ik wil afleveringen van Dragons Den bekijken, staan wel op www.uitzendinggemist.nl maar niet op de XBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:45:
Mensen ook problemen dat je met het uitzendgemist script niet alles vind wat er via de website te vinden is.

Ik wil afleveringen van Dragons Den bekijken, staan wel op www.uitzendinggemist.nl maar niet op de XBox.
Dat klopt! Het probleem is niet het script, maar de pagina van www.uitzendinggemist.nl. Daar haal ik de data op door de uitzendingen van bijv. NED3 te sorteren op datum (http://www.uitzendinggemi...r&net_zender=3&sort=datum). En daar staat Dragon Den niet bij! Ondanks dat de uitzending op 6 april was!. Zelfs in de lijst op naam gesorteerd staat hij er niet bij.
Kortom: probleem ligt bij Uitzendinggemist! Als iemand een betere meer complete lijst weet van wat er te vinden is op Uitzending gemist laat het me dan weten, dan script ik die in Uitzendinggemist.v2

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:00:
Enige nadeel is dat het geluid nu altijd via optical naar je versterker moet lopen, en niet meer via de TV. Voor die 16 euro (oid), zou ik het doen!
Dat kan dus WEL.

Heb ik hier ook. Gewoon de rode en witte tulp stekkers in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp missen er eigenlijk een heleboel programma's?

Eigenlijk zou je dus gewoon de pagina's moeten kunnen krijgen per alfabet. De standaard lijst kun je zo laten, maar dat je ook de lijsten toevoegt die staan onder Ned. 3 beginnend met een D. Weet niet of dat veel moeite is om in te bouwen? Zou wel cool zijn, op die manier zou je dus wel alles kunnen krijgen van uitzendinggemist. Want hier http://www.uitzendinggemi...?searchitem=titel&titel=4 staat hij wel gewoon bij.

Of de zoek optie die er op uitzendinggemist is, dat je dus gewoon dragons invoert en dat hij ze er zelf bij zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Fire69 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:53:
Advanced Scart is Scart en de HD-kabel is component om HD te kunnen doorgeven? :?
Fire69, wehehehe, dit meen je serieus? :P

@Leonhard: Bedankt, dat wilde ik weten. Ik heb ook een Panasonic Plasma TV, ik heb het maar besteld, eens kijken of de kleuren daadwerkelijk beter uitkomen. In principe maakt het qua optical out niet uit, die staat sowieso op m'n surround set aangesloten (kijkt fijner :)) Dank jullie wel voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyphOn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:20:
[...]

Dat kan dus WEL.

Heb ik hier ook. Gewoon de rode en witte tulp stekkers in de tv.
Kijk eens aan, zo leer je nog es wat. Ik ga straks direct even twee tulpjes planten!
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Ik ben nog op zoek naar icons voor mijn theme. Ik heb nu ps3 icons voor de navigatie voor het homescreen, maar zoek nog icons voor navigatie van de video en music players. (Pause Stop, Loop etc.) Iemand iedeen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:05:
Dus als ik het goed begrijp missen er eigenlijk een heleboel programma's?

Eigenlijk zou je dus gewoon de pagina's moeten kunnen krijgen per alfabet. De standaard lijst kun je zo laten, maar dat je ook de lijsten toevoegt die staan onder Ned. 3 beginnend met een D. Weet niet of dat veel moeite is om in te bouwen? Zou wel cool zijn, op die manier zou je dus wel alles kunnen krijgen van uitzendinggemist. Want hier http://www.uitzendinggemi...?searchitem=titel&titel=4 staat hij wel gewoon bij.

Of de zoek optie die er op uitzendinggemist is, dat je dus gewoon dragons invoert en dat hij ze er zelf bij zoekt.
In principe zou het moeten kunnen. Ik zal er eens naar kijken. Hou mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) maar in de gaten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik wil mijn harde schijf in mijn XBMC vervangen voor een andere. Nu ken ik dan unlockken en locken gebeuren en Disc copy. Alleen ik zit met een vraag over de warmte. Er zit momenteel een Maxtor Diamond Plus 250GB 7200RP M 16MB cache in dit wil ik naar richting de 400GB doen... Er zit een Smartxx V3 modchip op. Dus de ruimte ziet hij wel als het goed is al is dit misschien met extra letter... Iemand enig idee of de warmte na langere tijd problemen oplevert? Heb nog de standaard 6CM Fan erin zitten... Als ik bijvoorbeeld GTA SA speel erop dan hoor ik de HDD best veel laden af en toe... Zeker als je in een leuk wagentje best hard gaat en je zicht veel veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteBozeWolf

Als ik het goed begrijp is het daarmee even gemakkelijk om te sorteren op genre als op zender?
Dan zou ik het geweldig vinden om op alle "uitklapmenu's" te kunnen selecteren. Het zou wat mij betreft ideaal zijn als het net zo'n soort "library view" is en dan met:
* titel
* dag
* net/zender
* omroep
* genre

In het volgende scherm zie je dan bij bijvoorbeeld "dag", de mogelijkheden
* maandag
* dinsdag
* ...
* zondag

Is dit iets wat kan? Is dit makkelijk?

Gr Dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Oke,

op mijn site (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) staat inmiddels versie v2.3.0 van Uitzendinggemist.v2. Hierin kan er gezocht worden voor NED1,2 & 3. Alleen op de eerste letter van een programma!
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:05:
@GroteBozeWolf

Als ik het goed begrijp is het daarmee even gemakkelijk om te sorteren op genre als op zender?
Dan zou ik het geweldig vinden om op alle "uitklapmenu's" te kunnen selecteren. Het zou wat mij betreft ideaal zijn als het net zo'n soort "library view" is en dan met:
* titel
* dag
* net/zender
* omroep
* genre

In het volgende scherm zie je dan bij bijvoorbeeld "dag", de mogelijkheden
* maandag
* dinsdag
* ...
* zondag

Is dit iets wat kan? Is dit makkelijk?

Gr Dev
Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb er echter voor gekozen om programma's te zoeken en daarna alle episodes te laten zien. Dit is het meest voor de handliggend als je het mechanisme van www.uitzendinggemist.nl wat beter bekijkt. Ik denk dat met de zoekfunctie een hoop zaken eenvoudiger zijn:

- Je zoekt gewoon op 'r' voor Radar
- krijgt dan een lijstje met alle programma's die met een 'r' beginnen
- selecteer radar
- krijgt dan een lijst met alle episodes + beschrijvingen
- selecteert welke je wilt zien

Hoop dat het zo meer mensen bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Ok hier even een kleine howto voor diegenen die de rss feed op alle pagina's willen:

in PM3\PAL\includes.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    <include name="rsstop">
    <control type="rss" id="0">
        <description>rss feed</description>
        <posx>0</posx>
        <posy>10</posy>
        <width>720</width>
        <font>font13</font>
        <urlset>1</urlset>
        <titlecolor>ffD2FF00</titlecolor>
        <headlinecolor>DDced8da</headlinecolor>
        <textcolor>ffD2FF00</textcolor>
        <visible>!Player.HasVideo</visible>
        <visible>!Player.HasAudio | Skin.HasSetting(NoAudioRSS)</visible>
    </control>  
</include>

En in elke pagina waar je de rss feed in wilt hebben:

code:
1
<include>rsstop</include>

Let wel op dat je even kijkt welke folder je moet hebben, PAL of PAL16x9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nitai schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:18:
[...]

Fire69, wehehehe, dit meen je serieus? :P

[...]
Als jij het ook serieus meent wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

GroteBozewolf schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:46:
Oke,

op mijn site (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) staat inmiddels versie v2.3.0 van Uitzendinggemist.v2. Hierin kan er gezocht worden voor NED1,2 & 3. Alleen op de eerste letter van een programma!

[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb er echter voor gekozen om programma's te zoeken en daarna alle episodes te laten zien. Dit is het meest voor de handliggend als je het mechanisme van www.uitzendinggemist.nl wat beter bekijkt. Ik denk dat met de zoekfunctie een hoop zaken eenvoudiger zijn:

- selecteer radar

Wauw! Ik gebruiktje je script al, maar dit ziet eruit als een fikse verbetering! Ik ga het vanavond gelijk proberen. Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:52:
[...]

Je kan de Jpeg in de juiste map zetten en hernoemen naar folder.jpg, dan zal 'ie zichtbaar zijn.

[...]

Hier misschien? (Al eerder gemeld in dit topic)
Klopt dat die link die jij nu geeft al eerder gepost is, echter is dit niet het adres waarnaar ik opzoek ben, ik zoek die van dat alternatieve project van die uni student met zijn 0.3b versie van uitzendinggemist script, die werkt bij mij het beste namelijk
die andere van Basje wil niet werken bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:37:
Klopt dat die link die jij nu geeft al eerder gepost is, echter is dit niet het adres waarnaar ik opzoek ben, ik zoek die van dat alternatieve project van die uni student met zijn 0.3b versie van uitzendinggemist script, die werkt bij mij het beste namelijk
die andere van Basje wil niet werken bij mij
Ik ben opzich wel benieuwd waarom mijn script niet goed werkt bij jou? Zou je wat meer info kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 19:37
- selecteer radar
In een woord geweldig!!!! Fijn dat er iemand met verstand van zaken de moed heeft opgepakt om het uitzendinggemist script weer goed werkend te maken. Dat niet iedereen jouw keuzes "perfect" vindt maakt niets uit... het is in ieder geval voor iedereen werkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

is er nou ook een script voor kanalenkiezer? Heb op XBMCscripts gezocht maar staat niets.. Ik kan me toch herinneren dat het hier langs is geweest, weet iemand hier meer over??

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Na al tijden mijn xbox geweldig draaiende te hebben willen steeds meer mensen in mijn omgeving ook een xbox (media center)

Een vriend van me heeft via Marktplaats een xbox gekocht die eerst ge-soft-mod was maar de vorige eigenaar wilde xbox live en heeft hem terug gezet naar "originele" configuratie.

Als ik nu via Splinter cell hem opnieuw probeer te modden krijg ik error code 21.
Dit is volgens de TS een generieke error code dat ie een error wil laten zien.

Ik kan geen back-up games op starten dus ga er vanuit dat Slayer o.i.d. ook niet werkt.
de laatste versie van MS Dashboard staat er op dus via Xbox live kan ik hem ook geen update laten doen, wat kan ik nog doen, moet ik dan toch echt gaan solderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
The FLow schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:50:
is er nou ook een script voor kanalenkiezer? Heb op XBMCscripts gezocht maar staat niets.. Ik kan me toch herinneren dat het hier langs is geweest, weet iemand hier meer over??
Zoeken blijft moeilijk ;)
Bigfoot87 is hier dus mee bezig geweest en het script stond op http://www.xboxmediacenter.be/ . Maar die site is bij mij iid geval niet meer te bereiken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Ronald_stage schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:59:
Na al tijden mijn xbox geweldig draaiende te hebben willen steeds meer mensen in mijn omgeving ook een xbox (media center)

Een vriend van me heeft via Marktplaats een xbox gekocht die eerst ge-soft-mod was maar de vorige eigenaar wilde xbox live en heeft hem terug gezet naar "originele" configuratie.

Als ik nu via Splinter cell hem opnieuw probeer te modden krijg ik error code 21.
Dit is volgens de TS een generieke error code dat ie een error wil laten zien.

Ik kan geen back-up games op starten dus ga er vanuit dat Slayer o.i.d. ook niet werkt.
de laatste versie van MS Dashboard staat er op dus via Xbox live kan ik hem ook geen update laten doen, wat kan ik nog doen, moet ik dan toch echt gaan solderen ofzo?
Hoe vervelend het ook is, we kunnen je in dit topic niet helpen met het modden van een xbox.
Simpelweg omdat dit een beetje tegen de policy van tweakers.net indruist.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DeOS schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:03:
[...]

Zoeken blijft moeilijk ;)
Bigfoot87 is hier dus mee bezig geweest en het script stond op http://www.xboxmediacenter.be/ . Maar die site is bij mij iid geval niet meer te bereiken.
Nee klopt, het bedrijf waar ik die website hoste is opeens mysterieus verdwenen...
Helaas heb ik geen backup meer van de website.
Ik ben op het moment erg druk maar zal asap weer eens met kanalenkiezer.nl aan de slag gaan.
Heb gezien dat er enorm veel zenders zijn toegevoegd dus dat gaat wel even duren....
Ik denk dat een script dat de links van de website ophaalt misschien beter is dan een stream-pack omdat je een behoorlijke kans loopt dat de helft dan na een paar maanden niet meer werkt.
Maar ik zal mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Laatst online: 21:41

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Peedjeeh schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:33:
[...]

Hoe vervelend het ook is, we kunnen je in dit topic niet helpen met het modden van een xbox.
Ik wil net posten dat het niet meer nodig is, ik heb het opgelost.
Nu wil ik de policy niet aanvallen, maar is toch een beetje lastig
om het ergens over te hebben waar iets anders voor vereist is.

Maar de savegame bestanden waaren beschadigd op de usb stick, formateren, nieuwe bestanden en werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Ronald_stage schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:45:
[...]

Ik wil net posten dat het niet meer nodig is, ik heb het opgelost.
Nu wil ik de policy niet aanvallen, maar is toch een beetje lastig
om het ergens over te hebben waar iets anders voor vereist is.

Maar de savegame bestanden waaren beschadigd op de usb stick, formateren, nieuwe bestanden en werkt als een trein!
Gelukkig kan je verder, vragen over XMBC kan je hier wel kwijt. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Iemand die mijn skin wil testen? Hij is alleen nog maar 16x9.

Laat het even weten via een DM.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/tmb/008.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:12:

[afbeelding]
Zodra de 4:3 versie uitkomt test ik met liefde _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 20:54
als de 4:3 versie er idd is, dan ben ik ook zeker weten van de partij!!

Nog een vraagje btw, ik vroeg me af wat het verschil was tussen de XBMC versies.
Ik zie namelijk 2 verschillende soorten op het internet: T3CH en PIMPED. Waarbij de PIMPED versies altijd net even iets groter zijn...

Kan iemand mij het verschil uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:34:
[...]

Nee klopt, het bedrijf waar ik die website hoste is opeens mysterieus verdwenen...
Helaas heb ik geen backup meer van de website.
Ik ben op het moment erg druk maar zal asap weer eens met kanalenkiezer.nl aan de slag gaan.
Heb gezien dat er enorm veel zenders zijn toegevoegd dus dat gaat wel even duren....
Ik denk dat een script dat de links van de website ophaalt misschien beter is dan een stream-pack omdat je een behoorlijke kans loopt dat de helft dan na een paar maanden niet meer werkt.
Maar ik zal mijn best doen.
Ik heb even zitten kijken naar die www.kanalenkiezer.nl en ik denk dat het niet zo heel lastig is om zoiets te scripten. Kwestie van 3 pagina's parsen en dan heb je de categorien, namen, omschrijvingen en streams.

Ik heb er alleen de komende week geen tijd voor. Het hele weekend zit vol en de week erop ben ik de hele week van huis voor een cursus. Misschien het weekend erna. Of heel misschien vanavond nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
bartosiej schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:49:
als de 4:3 versie er idd is, dan ben ik ook zeker weten van de partij!!

Nog een vraagje btw, ik vroeg me af wat het verschil was tussen de XBMC versies.
Ik zie namelijk 2 verschillende soorten op het internet: T3CH en PIMPED. Waarbij de PIMPED versies altijd net even iets groter zijn...

Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Kort door de bocht is de PIMPED versie eentje met nog een heleboel scripts inbegrepen.
T3CH release is steeds een update met alleen meer de technische vernieuwingen.

Dus in feite, als je toch al zelf via xbmcscripts bijvoorbeeld al je gewenste scripts bijelkaar zoekt, is de T3CH versie genoeg.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
GroteBozewolf schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:55:
[...]

Ik heb even zitten kijken naar die www.kanalenkiezer.nl en ik denk dat het niet zo heel lastig is om zoiets te scripten. Kwestie van 3 pagina's parsen en dan heb je de categorien, namen, omschrijvingen en streams.

Ik heb er alleen de komende week geen tijd voor. Het hele weekend zit vol en de week erop ben ik de hele week van huis voor een cursus. Misschien het weekend erna. Of heel misschien vanavond nog een beetje.
Probleem puntje van kanalenkiezer.nl . Het is niet 1 site met allemaal streams, t is meer een site met een verzameling online streams en andere soorten videos.. Sommige kanalen openen een website in een popup, andere zijn weer direct streams etc.
Volgens mij kan je al veel van de streams vinden in de NITv script (zie xbmcscripts).

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
[...]

Als het goed te doen is graag!
Het is over het algemeen toch veel werk om van elke zender de link te zoeken en in strm bestanden te plakken... om nog maar niet te spreken over de thumbnails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,

Relaxt, ga hem gelijk testen. Denk inderdaad dat ik (en anderen) hier een stuk meer mee kunnen. Ben blij dat je dit gelijk heb kunnen regelen. Super!

Edit: Gelijk getest, en ik kan inderdaad bv. Dragons Den bekijken. Staat nu inderdaad veel meer op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

SyphOn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:12:

[afbeelding]
Syphon, zonder tekst is af het en toe best moeilijk navigeren lijkt me, als ik zo naar de screenshots kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Nitai schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:14:
[...]

Syphon, zonder tekst is af het en toe best moeilijk navigeren lijkt me, als ik zo naar de screenshots kijk.
Er staat toch tekst? DIe kan je trouwens gewoon aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 12-09 21:02
[...]

Bedankt alvast voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
hmm ik heb mijn xbox vernaggeld denk ik met wat dom gekloot:
Ik had een modchip maar deze is nooit goed gesoldeerd geweest, wat pins die opeens totaal eruit vielen bijvoorbeeld. Een hele poos geleden opgelost door tijdens een zeldzame boot op C de xbox dash te vervangen door een file die automatisch doorstuurde naar e:\root. Daar staat xbox mediacenter waarmee de xbox dus altijd opstart.
Nou heb ik dus vandaag een component kabel binnengekregen, en moet daarvoor in het microsoft dashboard wat opties wijzigen. Laat dat ms dashboard dus niet meer werken doordat die file vervangen was.
Anyways, er zijn wat files vervangen op c:\ en ik zit nu met een constant bootende xbox. Geen ftp mogelijkheid, booten van cd doet die niet meer. Tjah en nu :(
Leuk zo'n kabel waar ik het resultaat nooit meer van gezien heb. Iemand tips (behalve hotswappen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
DinoPK schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:26:
hmm ik heb mijn xbox vernaggeld denk ik met wat dom gekloot:
Ik had een modchip maar deze is nooit goed gesoldeerd geweest, wat pins die opeens totaal eruit vielen bijvoorbeeld. Een hele poos geleden opgelost door tijdens een zeldzame boot op C de xbox dash te vervangen door een file die automatisch doorstuurde naar e:\root. Daar staat xbox mediacenter waarmee de xbox dus altijd opstart.
Nou heb ik dus vandaag een component kabel binnengekregen, en moet daarvoor in het microsoft dashboard wat opties wijzigen. Laat dat ms dashboard dus niet meer werken doordat die file vervangen was.
Anyways, er zijn wat files vervangen op c:\ en ik zit nu met een constant bootende xbox. Geen ftp mogelijkheid, booten van cd doet die niet meer. Tjah en nu :(
Leuk zo'n kabel waar ik het resultaat nooit meer van gezien heb. Iemand tips (behalve hotswappen?)
slayersboot disk? kun je wel nog 'back ups' opstarten?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 20:54
Of Harde schijf eruit halen, op een computer aansluiten en de desbetreffende files wijzigen zodat alles wel weer moet werken?

[ Voor 15% gewijzigd door bartosiej op 14-04-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

SyphOn schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:49:
[...]

Er staat toch tekst? DIe kan je trouwens gewoon aan en uit zetten.
Nee onder de iconen bedoelde ik 8) Zo is bijvoorbeeld het internet iccontje, weer informatie, etc. Kan soms verwarrend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Nee helaas , slayer bootdisc start ook niet op, hij gaat nu rechtstreeks naar het corrupte ms dashboard.
Harde schijf eruit halen en in de pc stoppen? volgens mij leest de pc de HDD niet of vergis ik mij hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
SyphOn, als ik bij een share Set Content doe, komt er één en ander over elkaar te staan. De lijst van sites waar hij films moet gaan opzoeken en wat hij daarna moet doen (automatic scan en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
DinoPK schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:28:
Nee helaas , slayer bootdisc start ook niet op, hij gaat nu rechtstreeks naar het corrupte ms dashboard.
Harde schijf eruit halen en in de pc stoppen? volgens mij leest de pc de HDD niet of vergis ik mij hierin?
XBOXHDM kan hem voor je benaderen.
Optie 1 of 2 booten. Dan kan je via xbrowser je schijf benaderen en bestanden van de dvd naar je hdd kopieeren.
Als de schijf gelockt is wel eerst unlocken en daarna weer locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
DinoPK schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:28:
Als je dan toch de hdd er uithaalt, kun je mischien gelijk die modchip er uithalen en een softmod toepassen.
Ben je gelijk van het probleem van die verotte chip af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Hmm zo makkelijk wordt het allemaal niet denk ik: XboxHDM heeft de eeprom nodig, die moet je in de iso meebranden. Lekker makkelijk aan te komen als de Xbox nu niet meer te bereiken is..
Sowieso erg complex als ik dat allemaal zo lees, ik ben geen super techneut met dit soort dingen.

De chip stond al tijden uit omdat deze geen verbinding meer maakte (chip aan , gevolg: 3x reboot en dan de rood-groen flash). In principe zat er nu dus al een softmod in, xboxdash.xbe start gelijk door naar e:\root . Die verrotte chip zat er nog in maar deed dus al even niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DinoPK schreef op zondag 15 april 2007 @ 09:25:
Hmm zo makkelijk wordt het allemaal niet denk ik: XboxHDM heeft de eeprom nodig, die moet je in de iso meebranden. Lekker makkelijk aan te komen als de Xbox nu niet meer te bereiken is..
Sowieso erg complex als ik dat allemaal zo lees, ik ben geen super techneut met dit soort dingen.

De chip stond al tijden uit omdat deze geen verbinding meer maakte (chip aan , gevolg: 3x reboot en dan de rood-groen flash). In principe zat er nu dus al een softmod in, xboxdash.xbe start gelijk door naar e:\root . Die verrotte chip zat er nog in maar deed dus al even niets meer.
Ik weet niet of ik het mag melden hier ivm. policy, maar ik denk dat je op forums.xbox-scene.com eens moet zoeken naar een tutorial 'The Art of Hotswapping'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedjeeh schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:33:
[...]

Beetje hypocriet lijkt me. Ik kan begrijpen dat tweakers "illegale" activiteiten liever niet op haar forum ziet. Als je echter voor dit beleid staat zou een topic met als naam "Xbox media center" uberhaubt niet mogen bestaan op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:00:
[...]

Beetje hypocriet lijkt me. Ik kan begrijpen dat tweakers "illegale" activiteiten liever niet op haar forum ziet. Als je echter voor dit beleid staat zou een topic met als naam "Xbox media center" uberhaubt niet mogen bestaan op tweakers.
Xbox Media Center zelf is 100% legaal.
Het modden van je Xbox niet.
Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Voor de mensen die mijn skin aan het testen zijn:

Ik heb de RAR File vervangen door een nieuwere versie.

Changes:

- Als ik mijn muziek naar de library scan (wat ik regelmatig doe nu, omdat ik 100gig aan mp3's aan het "regulariseren" ben :/ ), komt dat scan-schermpje over gans het scherm bijna en kan ik dus ondertussen niks anders doen.

Fixed

- Als ik bij een share Set Content doe, komt er één en ander over elkaar te staan. De lijst van sites waar hij films moet gaan opzoeken en wat hij daarna moet doen (automatic scan en zo).

Fixed

- De extra opties (bijvoorbeeld bij Weather) onderin zijn niet goed (helemaal niet) leesbaar, door een te klein lettertje.

Fixed

- Bij het afspelen van muziek komt de virtualisatie door het menu heen. Op zich heel mooi, maar rommelig en niet echt werkbaar zonder een virtualisatie die er op is afgestemd.

Dit is aan en uit te zetten bij de skin opties.

- Contrast van de letters is niet helemaal goed (bij bijv. settings).

Fixed

- teksten onder de plaatjes bij het navigeren komen niet uit de taalspecifieke xml. (Engels ipv NL)

Fixed

- Dialogbox is een zwart vlak. met een titel erboven

Welke Dialogbox? Er zijn er meerdere ;)

- Mintgroen is niet helemaal mijn favoriet, misschien een skin setting van maken?

Ga ik mee bezig zodra ik alle xml werk af heb ;)

Heb wel de icons al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf

Toch nog wat tijd gevonden! Op mijn website http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ kunnen jullie versie v.2.4.0b downloaden. Deze heeft BETA ondersteuning voor www.kanalenkiezer.nl.
Als er kanalen niet werken, laat dat dan even weten in het discussie topic op de XBMC forums (zie link op mijn site). Vermeld duidelijke welk Kanaal in welke groep niet werkt.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
* removed: sources.xml is now no longer in svn, it will be created on boot if it doesn't exist
* sources.xml: this file has been removed from SVN
Woehoe, moet ik eindelijk niet meer vrezen dat ik hem ooit eens ga overschrijven met een default leeg exemplaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
GroteBozewolf schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:18:
[...]

Toch nog wat tijd gevonden! Op mijn website http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ kunnen jullie versie v.2.4.0b downloaden. Deze heeft BETA ondersteuning voor www.kanalenkiezer.nl.
Als er kanalen niet werken, laat dat dan even weten in het discussie topic op de XBMC forums (zie link op mijn site). Vermeld duidelijke welk Kanaal in welke groep niet werkt.

Veel plezier ermee!
_o_ bedankt voor alle moeite die je er in wil steken :) ga hem morgen eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Fire69 schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:37:
[...]

Woehoe, moet ik eindelijk niet meer vrezen dat ik hem ooit eens ga overschrijven met een default leeg exemplaar :P
hehe :P Ik heb dat soort files inclusief eeprom op een backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zou ik ook eens moeten doen.
Maar mijn eeprom is al niet meer de originele. Via E-bay een andere gekocht omdat ik de mijne per ongeluk laten blocken had via Xbox Live. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Even met een color theme aan de gang gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/tmb/Orange_thumb.png

Edit: Nog een:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/shots/tmb/Blue_thumb.png

[ Voor 29% gewijzigd door SyphOn op 16-04-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:37:
Even met een color theme aan de gang gegaan.

[afbeelding]

Edit: Nog een:

[afbeelding]
Die eerste ben ik niet zo enthousiast over, maar houd nou eenmaal niet zo van bruin :)
Maar die 2e... manmanman _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Ok heb nu ook een 4x3 versie van mijn skin.

Edit: Oeps url vergeten: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Concept.rar

Voel je vrij om hem te testen. Commentaar en ideen, suggesties welkom :) maar graag via een DM, anders bevuilt het topic zo erg ;)

Heb nu drie kleuren (Als Skin theme te kiezen)

Standaard (Mint)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Skin/Mint_thumb.png

Orange

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Skin/Orange_thumb.png

Blue

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/Skin/Blue_thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door SyphOn op 16-04-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
SyphOn schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:32:
Ok heb nu ook een 4x3 versie van mijn skin.

Voel je vrij om hem te testen. Commentaar en ideen, suggesties welkom :) maar graag via een DM, anders bevuilt het topic zo erg ;)
Misschien kun je hiervoor een apart topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
salgera schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:36:
[...]

Misschien kun je hiervoor een apart topic openen?
Zat ik al aan te denken maar waar dan te plaatsen? Programming? Graphics? Client Software Algemeen? Denk ook niet dat het erg veel nut heeft :P

Iemand van de XBMC Forums heeft me wat geholpen met de eerste xml (Als je het eenmaal door hebt is het best simpel). Ben van daaruit zelf verder gegaan.

Ik ga zowiezo nog een topic op XBMC Forums aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Bigfoot87 schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:45:
[...]

Xbox Media Center zelf is 100% legaal.
Het modden van je Xbox niet.
Vandaar :)
Hoe vaak moet ik het nog zeggen ?
Het modden van je Xbox is gewoon legaal, je hebt dat ding gekocht, en omdat het jouw eigendom is mag je deze (volgens de nederlandse wetgeving) gewoon aanpassen.

Wanneer is het niet legaal ? et is niet legaal wanneer je een orgineel bios aanpast, dan overschrijd je de autoeursrechten. maar er zijn genoeg vrije en opensource biossen te verkrijgen die je dus helemaal legaal mag gebruiken.

Dat tweakers.net het niet graag heeft over het modden van gameconsoles is begrijpelijk aangezien bij veel andere gameconsoles de eerste intentie van het modden het spelen van gekopieerdee games is. maar wanneer je op het Forum kijkt naar de Xbox onderwerpen kun je zeker concluderen dat dit bij de Xbox niet het geval is en de eerste bedoeling vooral is het ontsluiten van extra functionaliteiten.

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
soepkip schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:44:
[...]

Het modden van je Xbox is gewoon legaal, je hebt dat ding gekocht, en omdat het jouw eigendom is mag je deze (volgens de nederlandse wetgeving) gewoon aanpassen.

Wanneer is het niet legaal ? et is niet legaal wanneer je een orgineel bios aanpast, dan overschrijd je de autoeursrechten. maar er zijn genoeg vrije en opensource biossen te verkrijgen die je dus helemaal legaal mag gebruiken.

Dat tweakers.net het niet graag heeft over het modden van gameconsoles is begrijpelijk aangezien bij veel andere gameconsoles de eerste intentie van het modden het spelen van gekopieerdee games is. maar wanneer je op het Forum kijkt naar de Xbox onderwerpen kun je zeker concluderen dat dit bij de Xbox niet het geval is en de eerste bedoeling vooral is het ontsluiten van extra functionaliteiten.
Vind ik ook prima, maar dit is een XBMC topic en geen topic over modchips of een discussietopic over modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
soepkip schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:44:
[...]

Volgens de Europese Wetgeving is het verboden om beveiligingen te omzeilen. Maar zoals eerder gezegd het gaat hier over XBMC en niet over modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:Kunnen we nu kappen met het modden, het wel of niet legaal zijn van modden, softmodden etc etc? :/ Dit is een topic over de XMBC, niet over allerlei andere onderwerpen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Iemand die een naam weet voor de skin? Ik zoek een engels woord wat de skin reflecteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
paar maanden geleden is bij een woninginbraak mijn Xbox (met XMBC) gejat. Tot op heden nog geen nieuwe gekocht omdat ik het weinig gebruikt en stiekem toch een LCD TV wilde en ik niet wist hoe dit ondersteund wordt. Die heb ik nu aangeschaft en komt deze week binnen.

Omdat ik nu toch weer wat meer dingen op mijn tv ga kijken ipv op het 21 inch pc-schermpje (tv series) zat ik toch weer te denken aan een xbox. Maar hoe zijn de ervaringen met de Xbox op een HD-Ready LCD TV? Is het om aan te zien? En kan hij de DVD's en Xvids op die hoge resoluties nog wel aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 16-04-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Met de konig component kabel is het zeer zeker om aan te zien :D (consoleshop.nl)

DVD's en Xvid's (HR) gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe hoog is de resolutie van jouw dvd's misschien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Fire69 schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:55:
Hoe hoog is de resolutie van jouw dvd's misschien? :?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Is het nog de moeite om een Xbox te kopen? Niet alleen als mediacenter, maar ook voor games? Ik denk niet dat er bijv nog titels als GTA etc voor uitkomen? Zit sterk te twijfelen... :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:50:
paar maanden geleden is bij een woninginbraak mijn Xbox (met XMBC) gejat. Tot op heden nog geen nieuwe gekocht omdat ik het weinig gebruikt en stiekem toch een LCD TV wilde en ik niet wist hoe dit ondersteund wordt. Die heb ik nu aangeschaft en komt deze week binnen.

Omdat ik nu toch weer wat meer dingen op mijn tv ga kijken ipv op het 21 inch pc-schermpje (tv series) zat ik toch weer te denken aan een xbox. Maar hoe zijn de ervaringen met de Xbox op een HD-Ready LCD TV? Is het om aan te zien? En kan hij de DVD's en Xvids op die hoge resoluties nog wel aan?
Ik heb um via component gekoppeld aan een 50" (1366x786) plasma en kan je vertellen dat XBMC er rete strak uitziet. Ook DVD's worden haarscherp ge-up-scaled. Bij divx hangt het natuurlijk erg af van de resolutie waarin een divx is geconverteerd. De HD divx die je zo nu en dan her-en-der tegenkomt zijn wel super.

Ik zou het wel de moeite waard vinden. Het is alleen jammer dat de 360 nog niet gehacked is, anders was de keuze helemaal reuze.. Maar totdat dit gebeurd is de Xbox1+XBMC ook op de grotere schermen nog steeds een topperrrrrrtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
ik heb ook z`n componenten kabel, maar zie niet echt verschil t.o.v. de scart uitvoering dus ik denk dat ik hem niet echt goed ingesteld heb.

Kan iemand mij vertellen hoe de instellingen in xbmc moeten staan als ik hem gebruik met een LG 32" lcd scherm ...

Als ik bv kijk bij instellingen --> systeem --> video hardware, dan kan ik 480p, 720p en 1080i aanvinken, maar zodra ik xbmc opstart zijn deze instellingen verloren. of zit ik dan helemaal verkeerd :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:36:
[...]

Ik heb um via component gekoppeld aan een 50" (1366x786) plasma en kan je vertellen dat XBMC er rete strak uitziet. Ook DVD's worden haarscherp ge-up-scaled. Bij divx hangt het natuurlijk erg af van de resolutie waarin een divx is geconverteerd. De HD divx die je zo nu en dan her-en-der tegenkomt zijn wel super.

Ik zou het wel de moeite waard vinden. Het is alleen jammer dat de 360 nog niet gehacked is, anders was de keuze helemaal reuze.. Maar totdat dit gebeurd is de Xbox1+XBMC ook op de grotere schermen nog steeds een topperrrrrrtje!
heb um ook op lcd, perfect gewoon.
gister nog een xbox via marktplaats gekocht 60euro, 2x controler-S, race stuur, remote, paar org games, adv scart.,headset. was orgineel. na 5min gesoftmod,xbmc erop en staat nu boven als extra mediacentre. de rest als spareparts voor xbox beneden.
dus sla gewoon je slag

ja en ook ik wacht op xbmc op 360, hopelijk voor Halo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:32:
ik heb ook z`n componenten kabel, maar zie niet echt verschil t.o.v. de scart uitvoering dus ik denk dat ik hem niet echt goed ingesteld heb.

Kan iemand mij vertellen hoe de instellingen in xbmc moeten staan als ik hem gebruik met een LG 32" lcd scherm ...

Als ik bv kijk bij instellingen --> systeem --> video hardware, dan kan ik 480p, 720p en 1080i aanvinken, maar zodra ik xbmc opstart zijn deze instellingen verloren. of zit ik dan helemaal verkeerd :?
kijk ff een paar bladzijdes terug, daar werd ut al besproken, zeker als je softmod hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:41:
Iemand die een naam weet voor de skin? Ik zoek een engels woord wat de skin reflecteerd....
Je zegt het zelf al :P

Réflexion (Op zn Frans...)
Reflection (Op zn Engels)
of SyphOn ....en dat was het wel zo'n beetje...

[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot87 op 16-04-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:39:
[...]

kijk ff een paar bladzijdes terug, daar werd ut al besproken, zeker als je softmod hebt
volg het hier al een paar maanden, maar kan niks vinden over die instellingen.
en ik heb geen softmod.

heb zelf nog de vergissing gemaakt door te denken dat in het menu LCD de instellingen aangepast moeten worden, maar begreep dat dit te maken heeft met een LCD scherm in de xbox :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Bigfoot87 schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:51:
[...]

Je zegt het zelf al :P

Réflexion (Op zn Frans...)
Reflection (Op zn Engels)
of SyphOn ....en dat was het wel zo'n beetje...
Ik bedoelde meer een woord wat in een keer de skin weergeeft ;)

Maar refleXion is wel een mooie, die neem ik in overweging :)

Ik heb trouwens een topic aangemaakt bij xbmc forums:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=598397

Dus voor support etc. even DM Sturen hier of daar posten :)

[ Voor 6% gewijzigd door SyphOn op 17-04-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:10:
[...]

Ik bedoelde meer een woord wat in een keer de skin weergeeft ;)

Maar refleXion is wel een mooie, die neem ik in overweging :)

Ik heb trouwens een topic aangemaakt bij xbmc forums:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=598397

Dus voor support etc. even DM Sturen hier of daar posten :)
Tja dan maak je het wel lastig hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
pvdlaan schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:53:
[...]

volg het hier al een paar maanden, maar kan niks vinden over die instellingen.
en ik heb geen softmod.

heb zelf nog de vergissing gemaakt door te denken dat in het menu LCD de instellingen aangepast moeten worden, maar begreep dat dit te maken heeft met een LCD scherm in de xbox :|
Komt hier echt heel vaak naar voren toe. Ik weet zo niet of het al in de startpost staat, maar anders moet het er maar eens inkomen, want het word echt tevaak gevraagt hier. :P
Misschien kom je er met deze post:
DarkShadow in "[xbox] Xbox media center - Deel VII"
En anders komt het nog wel vaker voor in dit topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
SyphOn schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:31:
eeprom_off.bin in e:\ plaatsen -> widescreen zetten -> xbox uit ->xbox aan -> eeprom_off.bin verwijderen -> xbox uit -> xbox aan -> tadaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Ik heb het vanmorgen zo geprobeert, eeprom_off.bin bestandje aangemaakt (omdat ik deze niet kon vinden in de xbmc map) vervolgens in e:/ gezet en de stappen gevolgt. maar helaas zie nog niet echt een zichtbaar verschil. Ook de vinkjes achter 480p, 720p en 1080i staan weer uit, terwijl ik ze voor het uitzetten van de xbox aangezet had :?

De manier van DarkShadow zal ik vanavond uitproberen, dan heb ik iets langer de tijd.

Trouwens goed idee om het in de startpost toe te voegen, ik neem aan dat meerdere xbmc gebruikers hier een voordeel aan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Je moet je xbox wel op ntsc in xbox dash zetten en ook in je startup dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:35:
[...]

heb um ook op lcd, perfect gewoon.
gister nog een xbox via marktplaats gekocht 60euro, 2x controler-S, race stuur, remote, paar org games, adv scart.,headset. was orgineel. na 5min gesoftmod,xbmc erop en staat nu boven als extra mediacentre. de rest als spareparts voor xbox beneden.
dus sla gewoon je slag

ja en ook ik wacht op xbmc op 360, hopelijk voor Halo3
Verdomd nette prijs... Moet zelf er ook eens eentje vinden voor dat budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:51:
[...]
Verdomd nette prijs... Moet zelf er ook eens eentje vinden voor dat budget...
Kan je wel stellen, ben zelf ook nog op zoek, moet er ene voormezelf erbij hebben (voor op de slaapkamer) en ene voor een maatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hehe, nadat ik de post van denhuff gelezen heb, ben ik ook maar eens op zoek gegaan. Altijd handig, voor als de oude kapot is. :P Heb ondertussen al 15 mails gestuurd. Je vind ze genoeg maar sommige gekken vragen abnormale prijzen. Gechipte Xbox met 2 controllers en 50 games (zullen wel kopies zijn dan) => 500€ :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik moet ook nog even opzoek naar een tweede Xbox voor een mooi prijsje. Kan altijd van pas komen een extra Xbox en voor die prijs hoef je het niet te laten. Binnenkort me XBMC weer updaten en een grotere HDD plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Als jullie nou allemaal ff een weekje wachten :P dan heb ik er al 1 gekocht... Maaruh sowieso ga ik voor een kale xbox met controller niet meer dan 50e betalen. indien softmod en/of dvd-kit dan gaat het iets omhoog, maar ben niet van plan om bedragen te betalen waarvoor ik em nieuw in de winkel kan halen...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd