[xbox] Xbox media center - Deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
q2no schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:52:
Misschien een leuk onderwerp voor bij de startpost: Welke kabel heb ik nodig om een HD signaal op mijn HD Ready TV te toveren.
Mijn Xbox is nu aangesloten aan een Philips HD ready TV met een advanced scart maar ik kan de opties 480p, 720p en 1080i niet aangevinkt.
Op de TV heb ik de scart aansluiting geprobeert en de SVHS aansluiting maar in beide gevallen geen resultaat. Iemand suggesties? Wanneer ik namelijk ga zoeken naar HD ready, kabels (Cables) en xbox dan krijg ik alleen maar resultaten terug voor de xbox 360.

Cheers!
Ik had hetzelfde probleem, ben er eigenlijk nog steeds mee bezig, heb zelf een paar paginas naar boven een linkje gekregen (kan ook in het vorige topic zijn). Ben het wel met je eens dat het een goed onderwerp voor in de startpost zou zijn. Volgens mij was het bij iets als consoleshop.nl (een component cable, met een switch erop waarbij je kan kiezen tussen component en s-video).

Verder moet je je xbox omzetten naar ntsc om die opties te krijgen, waarschijnlijk moet je het dan ook nog veranderen in je msdash (waarin je de opties pas te zien krijgt als hij op ntsc staat en is aangesloten met een hd kabel). Als je xbox is gesoftmod, heb je waarschijnlijk een probleem omdat je EEPROM niet onthoud dat de setting NTSC moet zijn en dus elke reboot je xbox terug zet op PAL. Dit kan verholpen worden door het configmagic in je EEPROM te veranderen.

Programmas die je nodig hebt:
Enigmah video selector (terug te vinden op de slayer's disc, maar in de laatse versies (vanaf 2.6), om een vage reden disabled)
En mogelijk configmagic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik ben nu een tijdje aan het klooien met XBMC, en heb nu alles werkende, behalve het stacken van mijn videobestanden.
ik heb de online handleiding op xboxmediacenter gelezen maar kom er nog niet uit.
Hierin staat dat je het advancedsettings.xml bestand moet aanpassen maar ik kom hier dus niet uit, ik heb al mijn films benoemd als Mijnfilm CD1.avi en Mijnfilm CD2.avi

ik heb mijn advancedsettings.xml als volgt

<moviestacking>
<regexp>[ _\ ]+cd[\]*(0-9+)</regexp>
</moviestacking>

wat klopt er niet

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
q2no schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:52:
Misschien een leuk onderwerp voor bij de startpost: Welke kabel heb ik nodig om een HD signaal op mijn HD Ready TV te toveren.
Mijn Xbox is nu aangesloten aan een Philips HD ready TV met een advanced scart maar ik kan de opties 480p, 720p en 1080i niet aangevinkt.
Op de TV heb ik de scart aansluiting geprobeert en de SVHS aansluiting maar in beide gevallen geen resultaat. Iemand suggesties? Wanneer ik namelijk ga zoeken naar HD ready, kabels (Cables) en xbox dan krijg ik alleen maar resultaten terug voor de xbox 360.

Cheers!
Met een advanced scart kabel kan het niet. Je moet de component kabel hebben: http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:30
Wanneer ik mijn 2GB usb-stick aan mijn Xbox hang krijg ik de volgende melding in XBMC: "Kan de geheugenmodule niet koppelen"

Dit betreft een gewone geheugenstick, als FAT geformateerd... iemand enig idee hoe ik bij mijn bestanden kan komen?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Ik heb een tijdje geleden een manier zien langskomen om via een knopje op de remote een script te starten maar kan dit niet meer vinden. Kan iemand me nog een keer vertellen hoe ik dit moet doen? Dus wat er in de keymap.xml moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook een probleem bij het nieuwe script van uitzendinggemist? Ik kan mooi alle programma's opzoeken (mooi gedaan trouwens), maar als ik er op druk gebeurt er niks. Er komt zo'n schermpje van dat hij aan het cachen is, dat gaat na 2 seconden weg, waarna er niks gebeurt. Hij loopt ook niet vast ofzo. Iemand het zelfde probleem, en misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
DarkShadow schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:30:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, ben er eigenlijk nog steeds mee bezig, heb zelf een paar paginas naar boven een linkje gekregen (kan ook in het vorige topic zijn). Ben het wel met je eens dat het een goed onderwerp voor in de startpost zou zijn. Volgens mij was het bij iets als consoleshop.nl (een component cable, met een switch erop waarbij je kan kiezen tussen component en s-video).

Verder moet je je xbox omzetten naar ntsc om die opties te krijgen, waarschijnlijk moet je het dan ook nog veranderen in je msdash (waarin je de opties pas te zien krijgt als hij op ntsc staat en is aangesloten met een hd kabel). Als je xbox is gesoftmod, heb je waarschijnlijk een probleem omdat je EEPROM niet onthoud dat de setting NTSC moet zijn en dus elke reboot je xbox terug zet op PAL. Dit kan verholpen worden door het configmagic in je EEPROM te veranderen.

Programmas die je nodig hebt:
Enigmah video selector (terug te vinden op de slayer's disc, maar in de laatse versies (vanaf 2.6), om een vage reden disabled)
En mogelijk configmagic
De Enigma oplossing kam ik (gelukkig) ergens ook al tegen. Nu staat de enigma eprom progger ook onder mijn programma's, maar heb ik helaas nu alleen niet een controler bij me :( (wel een afstandsbediening maar dat werkt dan weer eens niet)
Wel erg vreemd overigens dat het alleen met de component werkt, gezien het feit dat het een samengesteld signaal is. Ik had eigenlijk wel SHVS of Scart verwacht.... :?
Gelukkig heeft mijn boxje geen softmod dus zal ik morgen, thuis, eens loeren of ik mijn doosje standaard op NTSC kan zetten.
Mijn kabel heeft overigens SVHS, Scart, digital en component dus dat klooien komt wel goed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:49:
Ik ben momenteel leuk aan het spelen met makkelijke koppelingen aan het maken naar mijn servertje toe. Films, Opgenomen TV etc.. Maar dus ook muziek. De muziek staat in MP3 opgeslagen en kan ook gewoon afgespeeld worden door XBMC. Alleen zit met het probleem dat XBMC telkens als ik de map Muziek wil openen dat hij alle liedjes gaat inlezen. De informatie enzo. Hoe voorkom ik dit? Want als ik op Annuleren tijdens het inlezen druk zie ik keurig alle mappen en dergelijke staan.
Het inlezen zal altijd gebeuren. Duurt het je te lang kan je beter de bestanden in je library opnemen. Via het context menu (witte op de pad) kan je daarvoor kiezen.
In het music scherm kan je links de library mode aanvinken waarna je de inhoud van al je 'ingescande' muziek kan zien. Als de mp3 info niet goed is ingevuld bij je mp3's dan wordt logischerwijs het library overzicht ook niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:04:
Hebben jullie ook een probleem bij het nieuwe script van uitzendinggemist? Ik kan mooi alle programma's opzoeken (mooi gedaan trouwens), maar als ik er op druk gebeurt er niks. Er komt zo'n schermpje van dat hij aan het cachen is, dat gaat na 2 seconden weg, waarna er niks gebeurt. Hij loopt ook niet vast ofzo. Iemand het zelfde probleem, en misschien een oplossing?
Welke versie gebruik je? Deze? http://www.student.tue.nl...ding%20gemist%20v0.3b.zip
Deze staat nog niet op xbmcscripts, omdat hij bij mij nog niet optimaal werkt, maar bij Bigfoot87 draait hij zonder problemen. Aan jou bericht te lezen denk ik dat de verkeerde stream urls geladen worden, dat zou opgelost moeten zijn in die laatste versie, of de site is nog eens aangepast? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Iemand die de Konig Component kabel heeft?

Ik wil hem gaan bestellen maar zou graag eerst ervaringen willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ongeloofelijk, ik probeer mn eeprom nu aan te passen met configmagic, maar het lukt nog steeds niet. Telkens als ik hem aanpas en update, blijkt hij het uiteindelijk toch niet onthouden te hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Probeer Enigma Video Mode Switch eens. Deze werkt bij mij prima (ndure softmod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SyphOn schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:21:
Probeer Enigma Video Mode Switch eens. Deze werkt bij mij prima (ndure softmod)
Dat heb ik al lang geprobeerd. Het probleem is dat hij het gewoon reset, en ik met configmagic blijkbaar mijn eeprom ook niet kan veranderen. Ik weet niet hoe ik dit kan fixen, maar het werkt blijkbaar gewoon niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
DarkShadow schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:45:
[...]

Dat heb ik al lang geprobeerd. Het probleem is dat hij het gewoon reset, en ik met configmagic blijkbaar mijn eeprom ook niet kan veranderen. Ik weet niet hoe ik dit kan fixen, maar het werkt blijkbaar gewoon niet ;(
je moet hem op NTSC zetten en dan de xbox uitzetten.. ga je op andere toetsen klikken dan zet ie het gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
m3gA schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:03:
[...]

je moet hem op NTSC zetten en dan de xbox uitzetten.. ga je op andere toetsen klikken dan zet ie het gewoon weer terug.
dat werkt niet, bij reboot zet hij hem gewoon weer op Pal.

Ik ben er zelf ook verbaasd over, zie niemand anders met dit probleem. Er waren meerderen waarbij enigmah niet werkte, maar iedereen werd vervolgens configmagic aangeraden. Ik heb gewoon het probleem dat mijn eeprom niet wil veranderen. Zou het mogelijk zijn dat dit te maken heeft met een shadow c drive? Ik kan hem niet zomaar deleten en heb op het moment geen evox versie waarbij ik hem kan detachen.

[ Voor 40% gewijzigd door DarkShadow op 02-04-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
DarkShadow schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:13:
[...]

dat werkt niet, bij reboot zet hij hem gewoon weer op Pal.

Ik ben er zelf ook verbaasd over, zie niemand anders met dit probleem. Er waren meerderen waarbij enigmah niet werkte, maar iedereen werd vervolgens configmagic aangeraden. Ik heb gewoon het probleem dat mijn eeprom niet wil veranderen. Zou het mogelijk zijn dat dit te maken heeft met een shadow c drive? Ik kan hem niet zomaar deleten en heb op het moment geen evox versie waarbij ik hem kan detachen.
Als je een softmod hebt (met shadow_c) dan even op e:\ "EEPROM_off.bin" aanmaken (gewoon een leeg bestand)

Xbox herstarten -> Enigma ntsc zetten -> xbox uit -> xbox aan -> Nog steeds ntsc? -> "EEPROM_off.bin" verwijderen.

Mocht na het verwijderen van de eeprom_off file hij weer op pal springen, dan dit bestand lekker laten staan.

Hopelijk lukt het zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
had ik ook al gedaan, maar hielp helaas niet ;(. Nu heb ik de hele softmod opnieuw uitgevoerd, met als enige resultaat dat mn ftp retetraag is geworden.

Ik gebruik overigens de uxe complete softmod, de enige die ik altijd gebruikt heb. Heb geen memstick of savegames dus doe gewoonlijk snel hotswappen. de uxe mod gebruikt nkpatcher, welke dus volgens mij gebruikt maakt van een virtuele eeprom. Maar ik kan niet uitvinden hoe ik dat kan omzeilen.

[ Voor 52% gewijzigd door DarkShadow op 02-04-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Ah, die methode van mij was voor ndure softmod.

Deze ook trouwens: Dus misschien hotswappen en toch ndure via xboxhd gebruiken?
1. Get your XBOX into an FTP-able state.
2. FTP a blank file to your E:\ drive called "shadowC_off.bin".
3. Reboot your hard drive and go back into your dashboard (in this case, UnleashX).
4. Run NDure's installer again on your computer, but this time install only the Shadow C files.
5. Copy the newly created shadowc.img from this installation to C:\shadowc\. That is, there should be a list of files in your C:\ drive now.
6. Delete the "shadowC_off.bin" file that was created in the E:\ partition earlier.
7. Reboot your XBOX, and copy E:\backup\* to C:\, restoring this shadow C to the state of a retail XBOX. Alternatively you can use the "retail" C directory found in one of Slayer's Evo-X boot discs.
8. You should now be able to boot the MS dashboard from UnleashX.
9. Before you do this, use the FTP to create a file called "EEPROM_off.bin" in your E:\ drive.
10. Reboot, go into the MS Dashboard, and change settings.
11. Reboot, remove the "EEPROM_off.bin" you created earlier in E:\, and reboot once more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
SyphOn schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:31:
Iemand die de Konig Component kabel heeft?

Ik wil hem gaan bestellen maar zou graag eerst ervaringen willen weten...
Niemand?

Ik vraag me af of deze kabel nou ghosting veroorzaakt of niet, anders ga ik op zoek naar een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SyphOn schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:11:
[...]

Niemand?

Ik vraag me af of deze kabel nou ghosting veroorzaakt of niet, anders ga ik op zoek naar een andere kabel.
Ik heb die van consoleshop.nl, weet niet of dat dezelfde is. Maar verder heb ik er nog te weinig ervaring mee om er echt wat over te zeggen. Het zag er in ieder geval stukken beter uit dan de advanced scart cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

m3gA schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:47:
Ik heb een tijdje geleden een manier zien langskomen om via een knopje op de remote een script te starten maar kan dit niet meer vinden. Kan iemand me nog een keer vertellen hoe ik dit moet doen? Dus wat er in de keymap.xml moet staan.
In keymap xml het volgende:
code:
1
 <one>XBMC.RunScript(Q:\scripts\mijnscript\mijnscript.py)</one>

Bij het indrukken van "1" op de remote wordt "mijnscript.py" gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:42:
[...]

Welke versie gebruik je? Deze? http://www.student.tue.nl...ding%20gemist%20v0.3b.zip
Deze staat nog niet op xbmcscripts, omdat hij bij mij nog niet optimaal werkt, maar bij Bigfoot87 draait hij zonder problemen. Aan jou bericht te lezen denk ik dat de verkeerde stream urls geladen worden, dat zou opgelost moeten zijn in die laatste versie, of de site is nog eens aangepast? :?
Ik gebruik de versie van xbmcscripts, 2.0.1. Het ziet er heel anders uit, nu werkt de indeling van Nederland 1, 2 en 3 wel bij mij. Ook krijg ik als ik nu op een programma druk een nieuw scherm, waar een aantal afleveringen + datum bij staan. Erg mooi allemaal, maar als ik wil kijken dan krijg ik zo'n laad schermpje en verder niks. Die versie die jij gaf lijkt op de ''oude'', en die werkt dus ook gewoon. Heb jij of iemand anders enig idee waarom de nieuwe het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
SyphOn schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:11:
[...]

Niemand?

Na woensdag zou ik het je kunnen vertellen. Woensdag haal ik namelijk de "König Xbox Digital Optical AV Cable" op bij consoleshop.nl

Ik denk namelijk dat dit dezelfde is als die jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

ik word gek.. Heb sinds vorige week ook een lcd dus wil ook direct XBMC op 720p draaien. Had een een advanced scart cable, lukte niet.. Ook gelezen dus logisch. Nu heb ik een component kabel, zitten ook de aansluitingen voor RGB en svideo aan, maar krijg ik nog steeds in ms dash, alleen widescreen, letterbox of normal te zien. Heb m wel via scart met schakelaartje op av. Xbox staat op NTSC via enigmah. Of moet ik dan echt het beeld met zo'n geel tulpstekkerte (dat is volgens mij PAL) aansluiten, ik dacht dat dit juist het meeste slechte beeld was...

Moet ik dan toch een HD pack hebben, zoals op vorige pagina een plaatje van staat??

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
? Je moet gewoon met de component verbinding hem aansluiten, niet via scart. Ik snap je niet helemaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SyphOn schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:24:
Ah, die methode van mij was voor ndure softmod.

Deze ook trouwens: Dus misschien hotswappen en toch ndure via xboxhd gebruiken?

[...]
Als ik de ndure installer run, vraagt hij om een pass die ik moet invullen. Dus ik kan er zo weinig mee, beetje vreemd overigens

Ik heb geen games om de savegame te gebruiken, is het ook mogelijk om de installer anders te gebruiken? Want ik weet niet welke files ik nou moet overzetten.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkShadow op 02-04-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

DarkShadow schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:07:
? Je moet gewoon met de component verbinding hem aansluiten, niet via scart. Ik snap je niet helemaal denk ik.
welke component aansluiting dan? Die gele tulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
The FLow schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:14:
[...]

dat is niet de component aansluiting, component bestaat uit een blauwe, groene en rode tulp. Als je tv geen aansluiting hiervoor heeft is het helaas niet mogelijk om hd te spelen/kijken. De switch op je kabel moet ook op component staan. zodra je dit doet krijg je ook de ntsc opties vooor 720p etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

The FLow schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:14:
[...]

De gele is voor RGB / Composiet aansluiting en niet voor component.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
DarkShadow schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:09:
[...]

Als ik de ndure installer run, vraagt hij om een pass die ik moet invullen. Dus ik kan er zo weinig mee, beetje vreemd overigens

Ik heb geen games om de savegame te gebruiken, is het ook mogelijk om de installer anders te gebruiken? Want ik weet niet welke files ik nou moet overzetten.
Magic words: ndure + xboxhdm

Backup van je eeprom maken en kopieren naar je pc!!!
evt. ook nog eens op cd branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
Dag mensen,

ik heb de afgelopen (wist niet dat hier ook al nieuwe versies waren) dagen gewerkt aan Uitzendinggemist v2.0 MET RTL4,5 & 7 ondersteuning. Deze staat op www.xbmcscripts.com en heeft de volgende changelog:
  • Added: first support for RTL 4,5 & 7 (please use the XBMC forum link to let me know if there are bugs)
  • Added: icons for folders/video-files
  • Added: animations
  • Changed: tabs instead of spaces for indentation
  • Added: readme.txt
  • Fixed: now again working with www.uitzendinggemist.nl
  • Fixed: working ASX streams (requires recent XBMC version)
  • Added: support for multiple episodes of a programm
  • Added: new background
  • Changed: layout
  • Fixed: display most recent programms, instead of the first in alphabetical ranking
Meer info vind je hier: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php
en discussieren kan hier:http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?p=130060

Groeten,

Bas

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SyphOn schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:07:
[...]

Magic words: ndure + xboxhdm

Backup van je eeprom maken en kopieren naar je pc!!!
evt. ook nog eens op cd branden
ik vond alleen maar ndure installers voor savegames, maar heb nu de kingroach installer gevonden met een goede guide erbij (hotswapping). Het gaat allemaal vast goedkomen, morgen even hotswappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:16:
Dag mensen,

ik heb de afgelopen (wist niet dat hier ook al nieuwe versies waren) dagen gewerkt aan Uitzendinggemist v2.0 MET RTL4,5 & 7 ondersteuning. Deze staat op www.xbmcscripts.com en heeft de volgende changelog:
  • Added: first support for RTL 4,5 & 7 (please use the XBMC forum link to let me know if there are bugs)
  • Fixed: display most recent programms, instead of the first in alphabetical ranking
en discussieren kan hier:http://www.rieter.net/ext...m/showthread.php?p=130060

Groeten,

Bas
Ziet er leuk uit, vooral de achtergrond. Die is simpelweg prachtig!
Animaties en informatie zijn ook erg mooi.
Maar qua gebruikersgemak vind ik het script van Harry toch nog altijd beter
aangezien je daar alle programma's van "gisteren" in een lijst kunt bekijken.
Verder kan ik de lijst van RTL 4, 5 en 7 niet ophalen.

Visueel 1 van de mooiere scripts die ik de afgelopen tijd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
@bigfoot
Stampre schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:00:

Ik zag gisteren dat er een nieuwe versie van uitzendinggemist op xbmcscripts is geplaatst. Super die nieuwe look. Er zit alleen nog wel een bug in. Op het moment dat je een programma kiest, bijvoorbeeld de lama's dan springt het volgende scherm op miniatuur formaat naar links bovenin de hoek. Dus niet alleen de letters, maar echt het hele scherm, zal vandaag wel weer ff screenshotje plaatsen.
is dit probleem bekend bij je? Maar complimenten voor de layout!!! :9 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:16:
[...]
Ziet er leuk uit, vooral de achtergrond. Die is simpelweg prachtig!
Animaties en informatie zijn ook erg mooi.
Maar qua gebruikersgemak vind ik het script van Harry toch nog altijd beter
aangezien je daar alle programma's van "gisteren" in een lijst kunt bekijken.
Verder kan ik de lijst van RTL 4, 5 en 7 niet ophalen.

Visueel 1 van de mooiere scripts die ik de afgelopen tijd gezien heb.
Dat eerste is een kwestie van smaak. Persoonlijk zoek ik altijd naar 'dit of dat programma' en niet naar 'dit of dat programma op die dag'. Maar over smaak valt niet te twisten :D.
Wat betreft de RTL lijsten die je niet kunt ophalen: daarvoor ben ik benieuwd naar je xbmc.log file. Daaraan kan ik eventueel zien waarom het niet werkt. Zou je die bijv. op pastebin.com kunnen plaaten? Zowel op mijn XBox versie de PC versie (waarop ik script) werkt het prima.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Voor iedereen die alleen even een progressbar voorbij zien komen maar geen video: in nieuwere builds van XBMC zit ondersteuning voor het afspelen van ASX files. Daarop gaat het dus prima. Oudere versies ondersteunen dat nog niet. Ik zal wel een oplossing inbouwen vanavond zodat het altijd werkt.

Edit: op http://www.rieter.net/uitzendinggemist staat versie v2.1.1 met daarin ondersteuning voor oudere XBMC versies.

Edit2: ik heb het idee dat de discussie van verschillende nieuwe versies van Uitzendinggemist een beetje door elkaar lopen. Kan iedereen duidelijk vermelden over welke versie (auteur vermelden ofzo) het gaat?

[ Voor 22% gewijzigd door GroteBozewolf op 03-04-2007 09:38 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
GroteBozewolf schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:17:
[...]

Dat eerste is een kwestie van smaak. Persoonlijk zoek ik altijd naar 'dit of dat programma' en niet naar 'dit of dat programma op die dag'. Maar over smaak valt niet te twisten :D.
Wat betreft de RTL lijsten die je niet kunt ophalen: daarvoor ben ik benieuwd naar je xbmc.log file. Daaraan kan ik eventueel zien waarom het niet werkt. Zou je die bijv. op pastebin.com kunnen plaaten? Zowel op mijn XBox versie de PC versie (waarop ik script) werkt het prima.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Voor iedereen die alleen even een progressbar voorbij zien komen maar geen video: in nieuwere builds van XBMC zit ondersteuning voor het afspelen van ASX files. Daarop gaat het dus prima. Oudere versies ondersteunen dat nog niet. Ik zal wel een oplossing inbouwen vanavond zodat het altijd werkt.

Edit: op http://www.rieter.net/uitzendinggemist staat versie v2.1.1 met daarin ondersteuning voor oudere XBMC versies.

Edit2: ik heb het idee dat de discussie van verschillende nieuwe versies van Uitzendinggemist een beetje door elkaar lopen. Kan iedereen duidelijk vermelden over welke versie (auteur vermelden ofzo) het gaat?
Ehm ja.. ik raak nu beetje de draad kwijt. Ik heb nu nog die versie van Harrie.
Kunnen ze niet andere namen aannemen?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Stampre schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:09:
@bigfoot

[...]
is dit probleem bekend bij je?
GroteBozewolf schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:17:
[...]

@ Stampre: Nee, daar heb ik gisteren geen last van gehad.Maar zodra het gebeurd meld ik het.

@GroteBozeWolf: Ja daar heb je gelijk in, ik zal vanavond als ik thuis ben de logfile proberen te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

GroteBozewolf schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:16:
Dag mensen,

en discussieren kan hier:http://www.rieter.net/ext...m/showthread.php?p=130060

Groeten,

Bas
wow, die screenshot ziet er alvast veel belovend uit! _/-\o_ Ik ga het vanavond eens proberen. Vooral het weergeven van info bij een uitzending is wat ik mis in mijn eigen brouwsel. Verder is rtl4,5 en 7 support natuurlijk ook erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Laatst online: 07-09 10:26
Een algemene tip voor iedereen hier; gebruik UnleashX als dashboard. Als je hierin bepaalde settings wijzigt -zoals enable 480p, 720p, 1080i- dan veranderd hij ze ook meteen in de MS Dash (eeprom). Zeker als je een softmof hebt is dit erg handig; aangezien je niet altijd je MS dash meer hebt.

Ook kan je in UnleashX een game forcen in PAL60; en dat ziet er stukken beter uit dan NTSC! Scherper en diepere kleuren. Dus zet je Xbox middels Enigmah Switcher op NTSC (anders werken de HD modes niet) en force PAL60 in UnleashX; dat is de instelling voor de beste kwaliteit. Bijvoorbeeld Rallisport Challenge in 480p PAL60 forced. Echt prachtig :p

Er waren geen andere dashboards die zo goed werkten; Avalaunch biedt de opties, maar ze werken niet goed. Zelfde met XBMC (als je een game forced op PAL60, schiet je XBox terug op PAL Eeprom; en das dus geen SD/HD modes). Evox is helemaal beperkt.

Anyhowz; ik kwam hier onlangs achter. Doe ermee wat je wilt :)

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ligt er denk ik aan. Als je games wilt spelen misschien. Ik doe dat eigenlijk niet meer en ga dus gewoon voor xbmc als dash.

Overigens lukt het me niet om op C te schrijven, en shadowC_off lijkt geen effect te hebben, met hotswap lukt het natuurlijk wel, maar heeft het kopieren van bestanden geen gewenst effect.

edit: nevermind, een refresh in flashfxp was voldoende :)

Alles werkt nu, inclusief het hele ntsc debacle. Ik denk dat de oude uxe mod gewoon niet meer voldeed en er is te weinig ondersteuning voor. Hier nu ook een blije gebruiker van Ndure :)

[ Voor 71% gewijzigd door DarkShadow op 03-04-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteravond xTv skin uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat die mij erg bevalt. Vooral het browsen van de films is erg mooi gedaan.

Je kan HIER via TurtoiseSVN altijd de volgende (laatste versie) skins downloaden:

- CEOMR
- Clearity (van Smokehead, ouwe bekende hier op het forum :) )
- MC360
- PDM (Smokehead)
- Project Mayhem I
- Project Mayhem II (Smokehead)
- Project Mayhem III Lite (Smokehead)
- Vision
- Xbox-Classic
-xTV

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 03-04-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

zo! O+

* SYQ heeft eindelijk weer een xbox thuis puur voor mediacenter + ouwe emu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik ben een ruim half jaar een tevreden gebruiker van mijn XBMC en ben bijna helemaal tevreden.
Waar ik mijn set met name voor gebruik is het luisteren van muziek.
Als ik echter een visualisatie kies wordt de visualisatie na een paar minuten echter fullscreen en als ik geen visualisatie kies gaat mijn screensaver aan, waardoor ik niet meer zie welk nummer er speelt.

Nu is een visualisatie natuurlijk wel een leuke aanvulling op mijn scherm maar ik wil altijd kunnen zien welk nummer er speelt en ik mis dan de volgende info:
-albumhoes
-tijdbalk van het nummer of verstreken/totale tijd
-Artiest en titel
-Playlist

Visualisatie is dan mooi erbij, maar niet strict noodzakelijk

Zijn er al zulke of soortgelijke skins gemaakt of moet ik dan zelf aan de slag. En wat moet ik dan gaan aanpassen. En het moet natuurlijk wel een beetje gaan overeenstemmen met mijn skin (nu Media Center Edition 2006 v.6), maar ik denk dat ik daar zelf wel uit zou moeten komen.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Tijdens het afspelen van muziek druk je op de blauwe x (controller) of op display (a.b.) voor full-screen visualisatie, om vervolgens de albumhoes, tijdbalk en artiest en titel erbij te krijgen druk je op de witte knop (controller) of op info (a.b.).

Een playlist tijdens full screen visualisatie is niet mogelijk, daarvoor moet je even switchen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Pjottski op 03-04-2007 13:37 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 16:14
Of je stelt gewoon bij de settings in dat als er iets afgespeeld wordt, hij geen screensaver moet starten maar die visualisatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Laatst online: 28-03-2023
Kan ik ook aangeven dat ik die visualisatie helemaal niet fullscreen wil?
Ik druk liever niet op knopjes.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Vanochtend even een stukje van een xvid van een serie bekeken en dat viel toch wat tegen. Toch maar voor de HR versies gaan denk ik. Het gekke is dat ik het beeld met transcode360 naar mijn 360 toch beter vond, ondanks dat ik het daar niet op 720p renderde. Het filmpje zelf was natuurlijk ook niet beeldvullend, en daarom moest ik de zoomfunctie gebruiken.

Ik zit er nu aan te denken om mijn xbox up te graden met 128mb geheugen en 1ghz proc, dan schijn je 720p materiaal (x268) af te kunnen draaien. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

DarkShadow schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:53:
Vanochtend even een stukje van een xvid van een serie bekeken en dat viel toch wat tegen. Toch maar voor de HR versies gaan denk ik. Het gekke is dat ik het beeld met transcode360 naar mijn 360 toch beter vond, ondanks dat ik het daar niet op 720p renderde. Het filmpje zelf was natuurlijk ook niet beeldvullend, en daarom moest ik de zoomfunctie gebruiken.

Ik zit er nu aan te denken om mijn xbox up te graden met 128mb geheugen en 1ghz proc, dan schijn je 720p materiaal (x268) af te kunnen draaien. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel eens gelezen dat het solderen van de geheugenchips erg moeilijk is. Je kan ze niet gewoon in een slot steken zoals bij een pc he? Je moet ze echt op het moederbord solderen, en dat zijn best een hoop pinnetjes op een erg kleine ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Harrie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:56:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel eens gelezen dat het solderen van de geheugenchips erg moeilijk is. Je kan ze niet gewoon in een slot steken zoals bij een pc he? Je moet ze echt op het moederbord solderen, en dat zijn best een hoop pinnetjes op een erg kleine ruimte.
op xbox-scene doet een gozer in china het voor je voor een erg schappelijk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Skillz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:04:
Gisteravond xTv skin uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat die mij erg bevalt. Vooral het browsen van de films is erg mooi gedaan.

Je kan HIER via TurtoiseSVN altijd de volgende (laatste versie) skins downloaden:
Als je via hier wilt downloaden moet je een gebruikersnaam en wachtwoord hebben.. Heb jij die? Ik kan ze nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

DarkShadow schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:35:
[...]

op xbox-scene doet een gozer in china het voor je voor een erg schappelijk prijsje.
Eeuh, wat is een schappelijk prijsje ? en hoe wil je dat qua logistiek doen ? (als in je xdoos naar china zenden, en dan wordt hij weer teruggezonden ? dan komt er nog een leuk bedragje bovenop)

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
"added: Project Mayem III Style web server with Media and System info support"

Een nieuwe web-interface! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Shit, wil ik net die kabel bestellen, uitverkocht :(

Nu maar hopen dat hij weer terug komt.

Edit: Net gebeld. Kan tot twee weken duren |:(

Iemand anders nog ervaring met een andere goede webshop?

[ Voor 39% gewijzigd door SyphOn op 03-04-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
The FLow schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:52:
[...]
Als je via hier wilt downloaden moet je een gebruikersnaam en wachtwoord hebben.. Heb jij die? Ik kan ze nergens vinden...
Ik maakte dezelfde fout :P

Hierbij de oplossing:
Download TortoiseSVN.

Create a folder somewhere. Right click -> SVN Checkout.

Type in the URL of the repository:

https://svn.sourceforge.net/svnroot/xboxmediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

SyphOn schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:57:

Ik heb eens zo'n kabel besteld via ebay (ebay.de geloof ik) werkte prima, no-name, maar een replica van de officiele MS zeg maar, ook met optical uitgang.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nou zo leuk aan de inhoud van de UitzendigGemist script? Kwaliteit van de filmpjes vind ik persoonlijk echt om te janken...
Of doe ik nu weer iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bigfoot87 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:43:

_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:58:
Wat is er nou zo leuk aan de inhoud van de UitzendigGemist script? Kwaliteit van de filmpjes vind ik persoonlijk echt om te janken...
Of doe ik nu weer iets verkeerd?
't is handig voor als je een keer wat hebt gemist. Verder is de qualiteit van de NOS files inderdaad minder, maar die van RTL zijn echt goed. Soms wel 800 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Bigfoot87 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:43:

Uhh waar zie jij dat bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect voor degene die het Uitzending gemist scriptje nieuw leven in heeft geblazen. Ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:43:
[...]

Gewoon in de changelog, heb de link hier niet... zal hem vanavond posten.
Een update van de webinterface was hard nodig, dus ben er wel blij mee, hoewel je natuurlijk al veel langer uitgebreide webinterfaces als XBMC AJAX hebt. Maar dat ie er standaard bij zit scheelt een hoop gedoe :)

@ GroteBozewolf: Hoe maak ik een logbestand aan? Is me gisteravond niet gelukt namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot87 op 04-04-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat doet hij automatisch en zet het in de root van je xbmc-folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:05:
Dat doet hij automatisch en zet het in de root van je xbmc-folder.
Ja ok, maar ik heb het over een logbestand van het Uitzendinggemist script, of geldt dat daarvoor ook? :)

EDIT:

Oja, aan de post van GroteBozewolf wel.
Vanavond maar eens kijken dan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bigfoot87 op 04-04-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Ik heb een poos een KiSS DP-1500 met netwerkfunctionaliteit gehad, maar overal werd aangeraden om een XBOX te kopen.

Ik heb mijn oog nu laten vallen op een omgebouwde XBOX, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Maakt het uit welke chip er in zit?

Zit er standaard ook al een HDD in de Xbox? En is deze makkelijk te vervangen?

Is de XBOX Mediacenter ook handig als je puur wilt streamen vanaf PC? Of werkt dit niet goed?

Kan je ook normaal surfen met XBOX Media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KRG schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:43:
Ik heb een poos een KiSS DP-1500 met netwerkfunctionaliteit gehad, maar overal werd aangeraden om een XBOX te kopen.
Goed advies :)
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een omgebouwde XBOX, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Maakt het uit welke chip er in zit?
Niet echt, zie misschien dat je voor een goed prijsje eentje kan krijgen met de remote er al bij en een advanced scart (voor crt-tv) of een HD-Pack (voor lcd-tv)
Standaard zit er een hd in, maar die is maar 8GB.
Ze is makkelijk te vervangen (zeker als je xbox een chip heeft)
Is de XBOX Mediacenter ook handig als je puur wilt streamen vanaf PC? Of werkt dit niet goed?
Ik gebruik het niet anders :)
Nope, daarvoor zal je een release moeten zoeken waar de experimentele browser in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
KRG schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:43:

Puntje van aandacht is de DVD-speler (zie TS) verder maakt het niet veel uit welke chip je gebruikt.
Mocht je een LCD scherm in de voorkant van de Xbox willen bouwen dan is het verstandig een Xecuter 3 chip te nemen.
Standaard zit er een harde-schijf van 8 GB in die vrij gemakkelijk door het volgen van een tutorial op bijvoorbeeld Xbox-scene.com te vervangen is voor een grotere.

Het streamen van de pc naar de Xbox werkt perfect, bestanden worden zelfs afgespeeld als ze nog gecomprimeerd zijn als bijvoorbeeld een rar of iso bestand.

EDIT:

Surfen is nog niet mogelijk met XBMC, maar hier wordt wel aan gewerkt als we het team mogen geloven. Tot die tijd kun je de applicatie Linksboks gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot87 op 04-04-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Aan het surfen wordt al een eeuwigheid gewerkt overigens :P
Voor mij ook niet heel belangrijk. De xbox is een prachtig apparaat voor het streamen van je xvidjes. Zeker als je een hdtv hebt met een hdpack. Het is wel erg jammer dat het apparaat vrij sloom is (700mhz), normale xvids werken perfect, de HR releases kunnen af en toe wat stotteren en hd materiaal is helaas onmogelijk.

Voor mij is het dan ook hopen dat de xbox360 snel helemaal gekraakt wordt en xbmc daarheen geport wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:56:
[...]
@ GroteBozewolf: Hoe maak ik een logbestand aan? Is me gisteravond niet gelukt namelijk.
Als je de XBMC logfile hebt ingesteld op Debugging (via de Advancedsettings.xml) dan is dat de logfile die ik bedoel. Daarin staan dan ook (op dit moment nog uitgebreide) info over het Uitzendinggemist script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:04:
[...]

Als je de XBMC logfile hebt ingesteld op Debugging (via de Advancedsettings.xml) dan is dat de logfile die ik bedoel. Daarin staan dan ook (op dit moment nog uitgebreide) info over het Uitzendinggemist script.
Aha :) dat moet gaan lukken dan. U hoort hedenavond van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een xbox met xbmc overgekocht, maar nu blijkt dat dat nog een oude versie ervan is en ik wil graag gaan updaten. De xbox is gechipped met evolutionX ofzo :p Het is een doorzichtbare met 80 GB harddrive...

Nu wil ik weten; is dat updaten moeilijk? Want dan ga ik nog een ftp verbinding enzo moeten maken en dat kan ik allemaal nog niet. Is het gevaarlijk om te updaten? Kan er iets ernstig misgaan?
Ik denk nog een v1.xxx versie van xbmc heb, nu: is er sindsdien veel veranderd? Ik zie dat de look er al opmerkelijk op vooruitgegaan is :)

Edit: waar kan ik de nieuwste versie vinden? Is er nu al deftige rmvb support?

Zoveel vragen dat ik heb :o

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:13:
Hallo, ik heb een xbox met xbmc overgekocht, maar nu blijkt dat dat nog een oude versie ervan is en ik wil graag gaan updaten. De xbox is gechipped met evolutionX ofzo :p

Nu wil ik weten; is dat updaten moeilijk? Want dan ga ik nog een ftp verbinding enzo moeten maken en dat kan ik allemaal nog niet.
Ik denk nog een v1.xxx versie van xbmc heb, nu: is er sindsdien veel veranderd?
Ja, kijk maar in de TS.
Updaten is zeker de moeite waard.
Er kan van alles mis gaan, maar over het algemeen is alles ook weer te herstellen.
Om XBMC zul je toch moeten FTP'en, of alles op cd moeten zetten en naar je harde schijf kopieeren.
Updaten via FTP is vrij simpel, het kan zelfs via Internet Explorer.

Stap 1: Je gaan naar Internet Explorer.
Stap 2: Zorg dat je Xbox NIET in XBMC staat maar in bijvoorbeeld Evox. (netwerk verbinding is vereist uiteraard)
Stap 3: Typ nu in de adresbalk: 'ftp://000.000.0.0/' (zonder aanhalingstekens) waarbij je in plaats van de nullen het IP adres van je Xbox invult.
Stap 4: Vul nu de gebruikersnaam (xbox) en het wachtwoord (xbox) in en druk op ok.
Stap 5: Zoek de map XBMC en verwijder deze. (staat meestal in E:\Apps\)
Stap 6: Kopieer de nieuwe XBMC map naar de Xbox.
Stap 7: Herstart de Xbox en geniet.

PS: Stuur mij even een mail (mailadres vind je in mijn profiel) dan kan ik je vertellen waar je de laatste versie haalt. Mag niet over gesproken worden op het forum namelijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bigfoot87 op 04-04-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je uitleg :) Ik wist niet dat het zo makkelijk zou zijn. Ik zal je een mail sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

SyphOn schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:57:

hier zijn ze weer op vooraad! :D heb er net zelf ook 1 besteld... morgen binnen als het goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:43:
[...]

http://appliedcuriosity.cc/xbox/changelog.txt

Dit is de changelog :)

En ik kan advancedsettings.xml niet vinden :(
Waar kan ik hem vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
The FLow schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:10:
[...]

hier zijn ze weer op vooraad! :D heb er net zelf ook 1 besteld... morgen binnen als het goed is..
Ik zag het net! gelijk besteld. _/-\o_

Had ik mijn mail maar voor 21:00 gecheckt. Had ik hem morgen gehad. Nu wachten tot vrijdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:16:
[...]En ik kan advancedsettings.xml niet vinden :(
Waar kan ik hem vinden?
Als je die niet hebt, dan kan je hem zelf aanmaken. Hier:
http://www.xboxmediacente...itle=AdvancedSettings.xml
vindt je meer info. Er moet dan in iedergeval het volgende in staan:
code:
1
<loglevel>1</loglevel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

ligt het aan mij of zijn die skins van link niet meer te downloaden.. Ik heb het geprobeerd met turoise, maar krijg maar een paar mapjes binnen.. Met als error:

Error: REPORT request failed on '/svnroot/xboxmediacenter/!svn/vcc/default'
Error: REPORT of '/svnroot/xboxmediacenter/!svn/vcc/default': Could not read response body: Secure connection truncated (https://svn.sourceforge.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
The FLow schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:50:
ligt het aan mij of zijn die skins van link niet meer te downloaden.. Ik heb het geprobeerd met turoise, maar krijg maar een paar mapjes binnen.. Met als error:

Error: REPORT request failed on '/svnroot/xboxmediacenter/!svn/vcc/default'
Error: REPORT of '/svnroot/xboxmediacenter/!svn/vcc/default': Could not read response body: Secure connection truncated (https://svn.sourceforge.net)
Ik kreeg ze eergisteren wel allemaal binnen, maar het overgrote deel werkte niet (Onder andere MC360, XBMC Classic, en PDM) Maar als ik MC360 en Classic gewoon via de website downloade deden ze het wel. Heel vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

:D net de postbode, mn nieuwe konig componentkabel brengen.. Je ziet het echt heel goed, XBMC ziet er echt strak uit! Alleen wou een dvdtje streamen vanaf mn hdd van mn pc en dat ging heel schokkerig... beetje jammer.. Avi's doen het wel gewoon goed en games ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Fire69 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:50:
[...]

Goed advies :)

[...]

Niet echt, zie misschien dat je voor een goed prijsje eentje kan krijgen met de remote er al bij en een advanced scart (voor crt-tv) of een HD-Pack (voor lcd-tv)

[...]

Standaard zit er een hd in, maar die is maar 8GB.
Ze is makkelijk te vervangen (zeker als je xbox een chip heeft)

[...]

Ik gebruik het niet anders :)

[...]

Nope, daarvoor zal je een release moeten zoeken waar de experimentele browser in zit.
Wat is er beter aan zo'n advanced scart en wat kost zoiets? Zo'n afstandbediening is zeker wel een must? Weet iemand nog waar die dingen goedkoop te krijgen zijn?

Ik kan van iemand een omgebouwde ovekropen voor 100 euro is dat duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

KRG schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:27:
[...]

Wat is er beter aan zo'n advanced scart en wat kost zoiets? Zo'n afstandbediening is zeker wel een must? Weet iemand nog waar die dingen goedkoop te krijgen zijn?

Vergelijk maar zelf

www.veilingkijker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
KRG schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:27:
[...]

Een advanced scart cable zorgt voor een beetje beter/ scherper beeld en een digitale geluidsuitgang (glasvezel) voor een geluidsset.
100 euro voor een omgebouwde is een redelijke prijs.
Ik zelf gebruik geen afstandsbediening maar een draadloze controller.
Maar het is net wat je het fijnste vind natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Bigfoot87 op 05-04-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is softmod ook een optie als ik een xbox als mediacenter wil gebruiken of is een modchip noodzakelijk? zo ja, welke chip volstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:44:
Is softmod ook een optie als ik een xbox als mediacenter wil gebruiken of is een modchip noodzakelijk? zo ja, welke chip volstaat?
Je kunt je Xbox ook als media center gebruiken via een softmod.
Maar voor meer informatie over chips en softmodden verwijs ik je door naar Xbox-scene.com aangezien het niet toegestaan is op Got om hier over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:44:
Ik raad een softmod aan, omdat je daarmee echt dezelfde resultaten krijgt en je (als je dat wilt) je xbox niet eens hoeft open te maken. Een beetje tweaker moet zich wel kunnen redden met xboxscene tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Ik ben al een tijdje aan het prutsen om 3FM op mijn xbox te krijgen.
Ik die link opslaan uit de TS en die op mjin xbox zetten, werkt het niet.
Vast al duizend keer gevraagd, maar hoe voeg ik makkelijk een radio station toe aan mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
phamoen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:52:
Vast al duizend keer gevraagd, maar hoe voeg ik makkelijk een radio station toe aan mijn xbox?
notepad openen. Link erin plakken.
opslaan met de extensie strm en daarna openen via je xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Muchos Gracias!!
m3gA schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:04:
[...]

notepad openen. Link erin plakken.
opslaan met de extensie strm en daarna openen via je xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
DarkShadow schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:51:
[...]

Ik raad een softmod aan, omdat je daarmee echt dezelfde resultaten krijgt en je (als je dat wilt) je xbox niet eens hoeft open te maken. Een beetje tweaker moet zich wel kunnen redden met xboxscene tutorials.
Helaas is het vervangen van de harddisk uit de Xbox een stuk spannender op een gesoftmodde Xbox in tegenstelling tot een Xbox-mod met chip.

Enehhh, zo duidelijk zijn die tutorials van xboxscene ook weer niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Bart© op 05-04-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Ik heb een probleem wat misschien ook al vaker is langsgekomen maar ik heb niet kunnen vinden met de zoekfunctie. Ik heb de xbox via een avanced scart kabel optisch aangesloten op m'n receiver. Als ik nu in XBMC het geluid instel op digitaal met ac3 en dts ondersteuning werkt die perfect. Als ik echter de xbox opnieuw opstart vergeet XBMC altijd de instelling ac3 en dts ondersteuning, hij blijft wel op digitaal staan. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
BertusG schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:24:
Ik heb een probleem wat misschien ook al vaker is langsgekomen maar ik heb niet kunnen vinden met de zoekfunctie. Ik heb de xbox via een avanced scart kabel optisch aangesloten op m'n receiver. Als ik nu in XBMC het geluid instel op digitaal met ac3 en dts ondersteuning werkt die perfect. Als ik echter de xbox opnieuw opstart vergeet XBMC altijd de instelling ac3 en dts ondersteuning, hij blijft wel op digitaal staan. Is hier iets aan te doen?
Ik weet niet zeker of het klopt maar moet je het niet instellen in het msdash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
phamoen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:52:
Klik, voor alle Nederlandse radiostations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 13-09 21:17
Hoi, ik heb sinds 'n week of 4 ook een xbox met xbmc erop (nieuwste t3ch versie) geweldig programma alleen ik mis nog een aantal opties.

-seeken naar een bepaalde tijd binnen een videobestand (bijv 23 min 12 seconden) je kunt nu zover ik weet alleen 'skippen' met 10min of 30sec

-versneld/vertraag afspelen van videobestanden. Soms wil ik even een scene vertraagd terug zien bijv.

Ik weet niet of ik deze functies gewoon niet kan vinden, of dat ze nog niet geimplementeerd zijn.

Verder werkt mijn uitzendinggemistscript 2.1.1 niet goed, bij de helft van de uitzendingen laad hij het programma gewoon niet. Iemand hier ook last van? Of ligt dit gewoon aan de site van uitzendinggemist.nl?

[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 05-04-2007 16:38 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Magnolia schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:36:
Hoi, ik heb sinds 'n week of 4 ook een xbox met xbmc erop (nieuwste t3ch versie) geweldig programma alleen ik mis nog een aantal opties.

-seeken naar een bepaalde tijd binnen een videobestand (bijv 23 min 12 seconden) je kunt nu zover ik weet alleen 'skippen' met 10min of 30sec

-versneld/vertraag afspelen van videobestanden. Soms wil ik even een scene vertraagd terug zien bijv.

Ik weet niet of ik deze functies gewoon niet kan vinden, of dat ze nog niet geimplementeerd zijn.

Verder werkt bij mijn uitzendinggemist script 2.1.1 de helft van de uitzendingen niet, als ik erop klik dat laad hij het programma gewoon niet. Iemand hier ook last van?
Met de rechter anologe stick kun je de positie bepalen.
En vertraagd afspelen kan volgens mij niet, misschien een idee om het voor te stellen in de officiele XBMC forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 13-09 21:17
Kan het ook met de AB? ik werk nooit met een joystick namelijk. IK heb net even geprobeerd met de joystick, maar dat vind ik ook niet echt handig, je kunt dus niet rustig naar 26 minuten en 14 seconden gaan, maar moet een beetje 'gokken' waar je ongeveer moet uitkomen alsvorens hij naar die positie springt, met dat tijdsbalkje kan nog wel, alleen beter zou zijn dat je op n 2e knop moet drukken om naar die plaats te gaan.

[ Voor 74% gewijzigd door Magnolia op 05-04-2007 16:47 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
m3gA schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:36:
[...]

Ik weet niet zeker of het klopt maar moet je het niet instellen in het msdash?
en die is met een softmod zeker niet meer terug te toveren... de c:\ geeft hij hier iig leeg aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik heb topic doorgelezen/gezocht en niets gevonden over Xbox wireless aansluiten aan mijn netwerk. Toch zou ik dat graag willen doen!

Onlangs mezelf een router aan laten smeren, maar die werkte niet. Ben er niet uit kunnen komen wat ik daarvoor wel nodig heb!?

(ik weet dat MS een gaming bridge heeft, maar die kost 80 euro, hoopte iets goedkopers te kunnen vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Zerveza schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:50:
ik heb topic doorgelezen/gezocht en niets gevonden over Xbox wireless aansluiten aan mijn netwerk. Toch zou ik dat graag willen doen!

Onlangs mezelf een router aan laten smeren, maar die werkte niet. Ben er niet uit kunnen komen wat ik daarvoor wel nodig heb!?

(ik weet dat MS een gaming bridge heeft, maar die kost 80 euro, hoopte iets goedkopers te kunnen vinden.)
Ik gebruik daarvoor een range extender. Plug een netwerkkabel vanuit de xbox in de range extender die je middels een webinterface heb geconfigureerd om met jouw wifi netwerk om te kunnen gaan. Op de Xbox gaat alles verder automatisch via DHCP (of handmatig als je dat liever doet). Ding is van sitecom en kostte 55 euro bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Zerveza schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:50:

Ik heb zelf een Netgear WGE111, die werkt perfect. Deze is nog wel te vinden voor rond de €60. En anders moet je rondzoeken naar tweedehands gaming adapters en zijn ook genoeg van andere merken zoals linksys volgens mij. Een andere oplossing dan een wireless game adapter zou ik niet weten.

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 05-04-2007 18:26 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Magnolia schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:36:
Verder werkt mijn uitzendinggemistscript 2.1.1 niet goed, bij de helft van de uitzendingen laad hij het programma gewoon niet. Iemand hier ook last van? Of ligt dit gewoon aan de site van uitzendinggemist.nl?
Kan je hier iets meer over zeggen? Wat bedoel je met 'laad hij het programma gewoon niet'? Krijg je wel een progress-dialoog en stopt het daarna? Of gebeurt er helemaal niets? Krijg je bij Ned1, 2 & 3 wel een omschrijving van de afleveringen?

Voor mensen met het scaling probleem dat eerder gemeld is. Hier http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php staat versie 2.1.2 van Uitzendinggemist v2 waarin dit probleem is verholpen.

Edit: Om specifiek over Uitzendinggemist v2 te discussieren is het misschien handig om hier: http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?p=130060 (in het Engels) verder te discussieren. Dan wordt het hier niet zo'n rommeltje.

[ Voor 17% gewijzigd door GroteBozewolf op 05-04-2007 21:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd