Ik heb hetzelfde als Stampre, en ook mijn vidoe's staan keurig in hun eigen mapjes. Het kan toch niet zo zijn dat je alles op 1 hoop moet flikkeren om maar je hoesjes te kunnen zien? En divx'en kun je nog in 1 map gooien, maar hoe doe je dat met dvd's en de TS_Video en audio folder? Zie ik iets over het hoofd?Stampre schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:18:
Nog een vraag wat me niet niet is gelukt, ik heb al vinkje geprobeerd bij hoofdmap verbergen maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat. Mijn cd's zijn allemaal geordend in de volgende volgorde
bijv: C:\Racoon\album1
\album2
enzovoort.
Met die nieuwe look en feel is het natuurlijk leuk dat je van ALLE albums de hoesjes ziet. Omdat alleen aan de echte albums hoesjes zijn toegekend zie je op hoofdniveau alleen maar iconen. Hier zou iets voor moeten zijn als maak hoofmap transparant ofzo.
Om de 1 of andere reden ben ik nu van het XBE probleem af... heb al mijn cache mappen leeggemaakt, in-game-reset uitgezet in Evox en een groot aantal programma's verwijderd. Ik had dit probleem trouwens al heel erg lang, dus het lag bij mij ergens anders aan dan de vorige build. Zometeen de nieuwe build maar eens installeren
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Problemen met games starten?
e:\cache legen
e:\cache legen
Zou je mij iets duidelijker kunnen vertellen wat je precies aan cache mappen heb leeg gemaakt en verder veranderd hebt.Bigfoot87 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:27:
Om de 1 of andere reden ben ik nu van het XBE probleem af... heb al mijn cache mappen leeggemaakt, in-game-reset uitgezet in Evox en een groot aantal programma's verwijderd. Ik had dit probleem trouwens al heel erg lang, dus het lag bij mij ergens anders aan dan de vorige build. Zometeen de nieuwe build maar eens installeren
Heb net de update naar XBMC van 23-3-2007 maar daar blijft mijn probleem ook nog steeds.
Ik heb meerdere keren de volgende mappen leeg gemaakt:breeeem schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:03:
[...]
Zou je mij iets duidelijker kunnen vertellen wat je precies aan cache mappen heb leeg gemaakt en verder veranderd hebt.
Heb net de update naar XBMC van 23-3-2007 maar daar blijft mijn probleem ook nog steeds.
E:\Cache
E:\TDATA\0face008
E:\UDATA\0face008
X:\
Y:\
Z:\
Maar dat hielp nooit....
Nu heb ik dat gisteren nog een keer gedaan, en heb daarnaast in de instellingen van Evox de IGR (In Game Reset) uitgezet nadat ik ergens op een forum gelezen had dat dit problemen met het starten van games kon veroorzaken.
Verder heb ik programma's als Linksboks en een bios configuratie programma verwijderd.
Daarna had ik nog altijd het zelfde probleem... maar na een paar keer opnieuw opstarten deed ie het opeens wel.
Heel vaag dus maar het werkt bij mij dus weer.
Nu jij nog... veel suc6!
Anoniem: 191095
Hoe kom ik aan wide icons voor games. Thumbnail script werkt bij mij niet, hij geeft een foutmelding m.b.t. tot mijn Q-schijf. (T3CH 23/3 draaien) Voorheen kon je ook thumbs downen via de white button op m'n controller, zie dat dat niet meer gaat...andere opties zijn welkom? Verder vind ik de Vision Skin wel héé'l vet!!
Anoniem: 50683
misschien kan iemand me ff uithelpen, kan ineens niet meer ftp'en naar de xbox
"upload not allowed" ?
"upload not allowed" ?
Als je t over de Thumbnail downloader script hebt, moet je even kijken in de folder van de script (/scripts/thumnail downloader/ ) en moet je even kijken of er een map genaamd 'cache' bij staat.Anoniem: 191095 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:27:
Hoe kom ik aan wide icons voor games. Thumbnail script werkt bij mij niet, hij geeft een foutmelding m.b.t. tot mijn Q-schijf. (T3CH 23/3 draaien) Voorheen kon je ook thumbs downen via de white button op m'n controller, zie dat dat niet meer gaat...andere opties zijn welkom? Verder vind ik de Vision Skin wel héé'l vet!!
Zo niet, dan gewoon een aanmaken, mag leeg zijn.
Ik zal wel even een update doen, volgens mij zit er namelijk een foutje ergens in de script.
Voor het ftp upload probleem, is wellicht de disk vol? Dan kapt hij namelijk je ftp upload gewoon af.
Ben overigens weer bezig met een nieuwe script. Voor subtitles downloaden. Aangezien die xbmcsub al laaaaaaaaaaaaaaang niet meer werkt.
ChrisIsm
Héél veel wide games icons.... http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=574494Anoniem: 191095 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:27:
Korte uitleg:Anoniem: 191095 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:13:
[...]
Héél veel wide games icons.... http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=574494
How do I implement 'Wide Icons'?
If its a TV SHOW, then once you have the WideIcon.png, rename it to folder.jpg
F:\Videos\TV Shows\FamilyGuy\S01E01.avi
F:\Videos\TV Shows\FamilyGuy\S01E02.avi
F:\Videos\TV Shows\FamilyGuy\folder.jpg
If its a GAME, then once you have the WideIcon.png, rename it to default.tbn
F:\Games\Halo\titleimage.xbx
F:\Games\Halo\dashupdate.xbe
F:\Games\Halo\default.xbe
F:\Games\Halo\default.tbn
Note: After you move all your Wide Icons to your Xbox, clear your cache (Remove thumbnails cachefolder located at \UserData\Thumbnails\My Programs\ or \UserData\Thumbnails\My Videos\ and restart XBMC.[/u]
Tegenwoordig haal ik al mijn iconen hier vandaan: http://www.mediaicons.org/. Hier zijn iconen, dvd inconen en wide iconen beschikbaar. Ook staan er iconen op van verschillende spellen. Op die website is er ook een tool te downloaden waarmee je zelf wide icons kunt maken.
Het is me gelukt om te scannen naar library mode, maar wat ik jammer vind is dat ik dan niet die mooie album view kan kiezen zoals bij films. Andere vraag, mijn library barst nu van dubbele albums, welke map moet ik leegmaken om een keer overnieuw te kunnen scannen?
http://specs.tweak.to/6635
Ik vraag me het volgende af:
Is het mogelijk dat als je naar de map MOVIES ga, daar niet alleen alle films te zien krijg die ik in nn Xbox heb staan, in de map F:\MOVIES\ , maar ook films die ik nu in mn server heb in de map XBOX
Want als ik nu naar een film ga die in mn server heb staan moet ik dit dus via de verkenner doen en krijg geen mooie film icoon te zien maar gewoon de bestandsnaam
Is het mogelijk dat als je naar de map MOVIES ga, daar niet alleen alle films te zien krijg die ik in nn Xbox heb staan, in de map F:\MOVIES\ , maar ook films die ik nu in mn server heb in de map XBOX
Want als ik nu naar een film ga die in mn server heb staan moet ik dit dus via de verkenner doen en krijg geen mooie film icoon te zien maar gewoon de bestandsnaam
Daarvoor moet je naar de sources.xml in de userdata map. Hierin kan je alles aanpassen, en ook meteen bijv. een windows share ertussen zitten.
En oe moet je dan een share aanwijzen??
Ik heb nu dus schijf G in mn server met een map XBOX.
Moet ik dan als volg toewijzen : <path>smb://SERVER/OPSLAG (G)/XBOX/</path>
En moet ik dit dan onder mn huidige regel voor films ,namelijk:
f:\video\
zetten??
Dus zo iets:
<!-- My Videos shares !-->
<video>
<default>F:\Video</default>
<bookmark>
<name>Videos</name>
>path>smb://SERVER/OPSLAG (G)/XBOX/</path>
<path>F:\Video</path>
<path>G:\Video</path>
</bookmark>
Ik heb nu dus schijf G in mn server met een map XBOX.
Moet ik dan als volg toewijzen : <path>smb://SERVER/OPSLAG (G)/XBOX/</path>
En moet ik dit dan onder mn huidige regel voor films ,namelijk:
f:\video\
zetten??
Dus zo iets:
<!-- My Videos shares !-->
<video>
<default>F:\Video</default>
<bookmark>
<name>Videos</name>
>path>smb://SERVER/OPSLAG (G)/XBOX/</path>
<path>F:\Video</path>
<path>G:\Video</path>
</bookmark>
Ah gewoon in de interface ff op wit of select o.i.d. drukken en dan de share bewerken..
Hoef tegenwoordig niet meer in de xml file..
Volgens mij is het de andere slash, dus SMB:\\etc\
En die spatie gaat ook een prob worden denk ik..
Succes.
Succes.
De pad erheen heb ik gewoon uit mn .xml file gehaald. Dus zou goed moeten zijn.
Zal wel eerst proberen met de witte knop op de afstandbediening.
Hopelijk blijft de huidige F:\video\ map ook werken.
Zal wel eerst proberen met de witte knop op de afstandbediening.
Hopelijk blijft de huidige F:\video\ map ook werken.
Hoeft inderdaad niet meer in de XML file. Witte knop of Title button op remote en dan locatie toevoegen" kiezen om verwijzing aan te maken naast de al aanwezige verwijzing(en)Kaspers schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:26:
Ah gewoon in de interface ff op wit of select o.i.d. drukken en dan de share bewerken..
Succes.
Werkt perfect.
Spaties zijn overigens geen probleem. (hier in ieder geval niet
[ Voor 6% gewijzigd door robbydw op 25-03-2007 22:35 ]
Geen commentaar
Ik heb de locatie toegevoegt in het BESTANDBEHEER.
daar staat nu ook de map XBOX er tussen.
Maar als ik nu naar mn FILMS ga via het menu , dan zie ik de films die in de map XBOX staan er niet op.
En dat is nou juist de bedoeling.
Nou heb ik ook op TITLE gedruk in het hoofdmenu, staand op de knop FILM, maar er gebeurt niets.
Als ik dan in deze map in ga en dan er op druk zien ik geen locatie toevoegen er tussen staat.
Nou zat ik dus in de source.xml te kijken maar kom nergens tegen een voorbeeld hoe je meerdere locaties aan een map (movies , dus) kan toewijzen.
daar staat nu ook de map XBOX er tussen.
Maar als ik nu naar mn FILMS ga via het menu , dan zie ik de films die in de map XBOX staan er niet op.
En dat is nou juist de bedoeling.
Nou heb ik ook op TITLE gedruk in het hoofdmenu, staand op de knop FILM, maar er gebeurt niets.
Als ik dan in deze map in ga en dan er op druk zien ik geen locatie toevoegen er tussen staat.
Nou zat ik dus in de source.xml te kijken maar kom nergens tegen een voorbeeld hoe je meerdere locaties aan een map (movies , dus) kan toewijzen.
Dat komt omdat ie dan standaard bij jou naar 1 map toelinkt. Heb je wel de nieuwste versie van XBMC? Ik raad je zowiezo aan even een nieuwe te downloaden en de oude te wissen. Je path's zooi klinkt namelijk een beetje vreemd.
Als het goed is, en je klikt op films dan, dan kan je dan nog kiezen voor bijv.:
Films op xbox
Films op dataserver
Films in windows netwerk.
Als je het zo zou aanmaken dan uiteraard....
Als het goed is, en je klikt op films dan, dan kan je dan nog kiezen voor bijv.:
Films op xbox
Films op dataserver
Films in windows netwerk.
Als je het zo zou aanmaken dan uiteraard....
Ik heb de laatste versie er al op staan.
verder heb ik net gewoon in mn source.xml de pad toegevoegd zoals ik aangaf, en het WERKT
Ik zie nu dus in de map MOVIES, alle films in de xbox en op in mn server.
Erg handig. Hoef ik teminste niet via de bestandbeheer te zoeken naar de juiste map.
verder heb ik net gewoon in mn source.xml de pad toegevoegd zoals ik aangaf, en het WERKT
Ik zie nu dus in de map MOVIES, alle films in de xbox en op in mn server.
Erg handig. Hoef ik teminste niet via de bestandbeheer te zoeken naar de juiste map.
Ik probeer het nog een keer..., of is het zo'n domme vraag dat niemand hem beantwoordt?
Ik heb mijn mp3's in de structuur C:\artiest a\album 1\, C:\artiest a\album 2 staan, het zelfde geldt voor mijn films c:\movies\movie a\moviea.xvid, c:\movies\movie b\movieb.xvid. Hoe zorg ik er voor dat ik wel mooi mijn hoesjes te zien krijg maar niet constant hoef door te klikken naar de folder zelf?
Zie ook hier: DeFeCt in "[xbox] Xbox media center - Deel VII"
Ik heb mijn mp3's in de structuur C:\artiest a\album 1\, C:\artiest a\album 2 staan, het zelfde geldt voor mijn films c:\movies\movie a\moviea.xvid, c:\movies\movie b\movieb.xvid. Hoe zorg ik er voor dat ik wel mooi mijn hoesjes te zien krijg maar niet constant hoef door te klikken naar de folder zelf?
Nou in xbmc heb je 2 soorten views ( standaard en bibliotheek ). Standaard werkt volgens de mappen structuur en bibliotheek werkt volgens de entries die je toevoegd.DeFeCt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:08:
Ik probeer het nog een keer..., of is het zo'n domme vraag dat niemand hem beantwoordt?
Dus als je in standaard view de mappen hebt ingedeeld zoals jij zegt en je hebt ze toegevoegd aan je bibliotheek ( en hoe dat moet is al meerdere keren beantwoord in de xbmc threads ) dan zal je ze in bibliotheek modus wel gewoon als een laag zien (zonder mappen) en is jou probleem dus opgelost.
Blijf je in de standaard view zitten heb je inderdaad het probleem dat je eerst een map moet openen.
Nogmaals, voor het toevoegen van films/muziek albums aan je bibliotheek moet je gewoon even deze thread goed doorzoeken (en ik ben er nog steeds voor om de uitleg gewoon in de TS te stoppen).
ChrisIsm
Helaas is music mode niet in de mooie album view zichtbaar in bibliotheekmodus. Kan ik ook ergens de bibliotheek leeg gooien, er staan namelijk allemaal dubbele cd´s in bij mij. En hoe voeg ik een cd toe aan de bibliotheek, moet ik dan weer de hele map scannen of kan dat per cd?
Nou, t is wel mogelijk, maar dan moet je dus alles goed toevoegen, ik heb er zelf ook mee lopen rondklooien en gebruik voor muziek eigenlijk de bieb mode niet. (en om terug te komen op de post hiervoor, mij indeling is dan dus /music/artist X - album Y/, /music/artist X - album Z.. etc. )Stampre schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:04:
Helaas is music mode niet in de mooie album view zichtbaar in bibliotheekmodus. Kan ik ook ergens de bibliotheek leeg gooien, er staan namelijk allemaal dubbele cd´s in bij mij. En hoe voeg ik een cd toe aan de bibliotheek, moet ik dan weer de hele map scannen of kan dat per cd?
Wat t belangrijkste is, is dat al je mp3tag info goed staat, want daar kijkt hij vooral naar. Zo heb ik bijvoorbeeld een album er opstaan, waarvan 1 nummer afwijkende mp3tag info heeft en dan krijgt mn folder icon niet de album hoes. Zwaaaar irritant.
Ik ga er zelf ook wel even me spelen, dan kan ik er wat meer over zeggen.
ChrisIsm
Hmm ok, ik heb de hele zaterdag om te gaan klooien (hoop alleen niet dat ik moet gaan taggen opnieuw). Ik krijg ook wel de albumhoes te zien maar niet die horizontale view zeg maar, ik zal wel even screenshotje maken morgen. Heb je ook enig idee waar ik de cache van de bieb leeg kan maken?
Hoe kan ik de X, Y en Z schijven benaderen en eventueel leeg maken.Bigfoot87 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:28:
[...]
Ik heb meerdere keren de volgende mappen leeg gemaakt:
E:\Cache
E:\TDATA\0face008
E:\UDATA\0face008
X:\
Y:\
Z:\
Maar dat hielp nooit....
Nu heb ik dat gisteren nog een keer gedaan, en heb daarnaast in de instellingen van Evox de IGR (In Game Reset) uitgezet nadat ik ergens op een forum gelezen had dat dit problemen met het starten van games kon veroorzaken.
Verder heb ik programma's als Linksboks en een bios configuratie programma verwijderd.
Daarna had ik nog altijd het zelfde probleem... maar na een paar keer opnieuw opstarten deed ie het opeens wel.
Heel vaag dus maar het werkt bij mij dus weer.
Nu jij nog... veel suc6!
Ik zie ze gewoon niet, niet via ftp en niet via de filemanager van xbmc PMIII.
Ik heb het ook zo staan, en ik heb de album art gewoon als folder.jpg in de betreffende album-filder staan, een niveau hoger staat de map artiestnaam. dan kan ik 2 dingen doen, 1 ik kopier een van de folder.jpg's van een van de betreffende albums, ofDeFeCt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:08:
wanneer ik hierbop op info druk dan krijg ik de lijst te zien van de albums voor die artiest, en koppel daar een thumb aan van het album wat ik het liefst voor die arties gekoppeld zie.
dus krijg je
C:\artiest a\album 1\mp3's + folder.jpg van album1
C:\artiest a\album 2\mp3's + folder.jpg van album2
C:\artiest a\album 3\mp3's + folder.jpg van album3
C:\artiest a\album 4\mp3's + folder.jpg van album4
en bij C:\artiest a koppel ik bv de thumb van album 3
Het mooiste is natuurlijk dat je een compilatie image of iets dergelijks aan de map C:\artiest a koppelt. alleen zoals je weet ben ik een luie donder.
p.s. het koppelen mbv de info toets werkt alleen op die specifieke xbox, als je er meerdere hebt, en je mp3's staan op een netwerkdrive dan zul je voor elke box de koppeling apart moeten maken, dan kun je beter de images zelf in de map plaatsen
Ik heb problemen met het spelen van backup spellen. Ik heb een Xbox met samsung drive en xecuter 2 mod.
Ik heb bijvoorbeeld Def Jam: Fight of New York ooit op een Philips DVD+RW gebrand en dat werkte gewoon in mijn xbox. Deze heb ik toen gebrand op een Philips DVD+R en dat werkt ook nog steeds. Nu wou ik een paar andere backups branden, eerst op philips DVD+RW gebrand maar daar deden ze het niet op. Nou heb ik er eentje op een MediaRange DVD-R gebrand, en deze werkt ook niet.. Nou kan het toeval zijn dat hij het op deze dvd-r niet goed doet (kreeg eerst een foutmelding tijdens het branden, toen opnieuw opstart en nogmaals op dezelfde dvd gebrand en toen gaf hij geen foutmelding meer..) maar voordat ik nog meer dvd's ga verspillen.. Hoe kan het dat hij het opeens niet meer doet met mijn DVD+RW van philips, het is exact dezelfde dvd+rw. Hoe kan ik controleren of hij de DVD-R's wel kan lezen. En wat kan ik fout gedaan hebben tijdens het branden..? (ik gebruik Nero)
Ik heb bijvoorbeeld Def Jam: Fight of New York ooit op een Philips DVD+RW gebrand en dat werkte gewoon in mijn xbox. Deze heb ik toen gebrand op een Philips DVD+R en dat werkt ook nog steeds. Nu wou ik een paar andere backups branden, eerst op philips DVD+RW gebrand maar daar deden ze het niet op. Nou heb ik er eentje op een MediaRange DVD-R gebrand, en deze werkt ook niet.. Nou kan het toeval zijn dat hij het op deze dvd-r niet goed doet (kreeg eerst een foutmelding tijdens het branden, toen opnieuw opstart en nogmaals op dezelfde dvd gebrand en toen gaf hij geen foutmelding meer..) maar voordat ik nog meer dvd's ga verspillen.. Hoe kan het dat hij het opeens niet meer doet met mijn DVD+RW van philips, het is exact dezelfde dvd+rw. Hoe kan ik controleren of hij de DVD-R's wel kan lezen. En wat kan ik fout gedaan hebben tijdens het branden..? (ik gebruik Nero)
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Ja, wie helpt hem met het maken van een kopie van een illegale kopie van een XBOX-spel?!Awkwarding schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:56:
Ik heb problemen met het spelen van backup spellen. Ik heb een Xbox met samsung drive en xecuter 2 mod.
ok, voor de duidelijkheid.. ik heb de spellen dus origineel maar omdat we regelmatig hier met een hoop man spellen spelen worden de dvd's snel bekrast. En daar vind ik ze te duur voor, daarom wil ik ze zelf opnieuw op dvd's zetten. Als ze dan niet meer werken brand ik ze opnieuw. Ik heb al 1 spel wat niet meer werkt, das toch een hoop geld weggegooid
Samsung-drive doet het meestal gewoon goed als je een degelijke DVD+R gebruikt EN je de booktype op DVD-ROM zet!
[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 27-03-2007 15:38 ]
ja maar dan kun je toch niet meer DVD+R branden of hoe zit dat? Dat werkt toch via een firmware update? Of hoe zit dat precies? Want mijn dvd-speler heeft de voorkeur voor DVD+R
De meeste nieuwe writers ondersteunen booktype-setting gewoon standaard. Bij sommige moet je een gemodde firmware flashen.
Je kan het dan gewoon in Nero selecteren.
En ELKE dvd-speler heeft de voorkeur aan dvd-rom omdat hij dan denkt dat het gewoon een originele is.
Je kan het dan gewoon in Nero selecteren.
En ELKE dvd-speler heeft de voorkeur aan dvd-rom omdat hij dan denkt dat het gewoon een originele is.
Even 2 vragen. Ik wil toch weer mn oude xbox gebruiken naast xbox360 (totdat ik daar meer mee kan). Nu heb ik een component cable besteld, maar ik heb een logitech z5500 setje met 1 optische ingang, terwijl ik er dus 2 voor nodig heb (voor beide xboxen). Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? (er zit ook nog een coax ingang op het setje).
Verder, is XBMC al compatible met Vista of moet je nog steeds CCXstream (of hoe het heet) gebruiken?
Verder, is XBMC al compatible met Vista of moet je nog steeds CCXstream (of hoe het heet) gebruiken?
Je 5500 inruilen voor een 5400... die heeft er wel 2.DarkShadow schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:47:
Even 2 vragen. Ik wil toch weer mn oude xbox gebruiken naast xbox360 (totdat ik daar meer mee kan). Nu heb ik een component cable besteld, maar ik heb een logitech z5500 setje met 1 optische ingang, terwijl ik er dus 2 voor nodig heb (voor beide xboxen). Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? (er zit ook nog een coax ingang op het setje).
Maar kan me zo voorstellen dat je dat niet wilt.
Hai 
Hoe staat het momenteel met het opnemen van TV met een XBMC? Is er al wat vooruitgang geboekt?
Hoe staat het momenteel met het opnemen van TV met een XBMC? Is er al wat vooruitgang geboekt?
Nee, dat is idd niet echt een optieBigfoot87 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:59:
[...]
Je 5500 inruilen voor een 5400... die heeft er wel 2.
Maar kan me zo voorstellen dat je dat niet wilt.
Vergeet dat gewoon..r0b schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:04:
Hai
Er zit geen tuner in de xbox..
Misschien heb je met linux nog kans met een externe usb tuner,
maar linux geeft op een v1.6 een overscan, wat opzich best vervelend is..
[ Voor 20% gewijzigd door Kaspers op 27-03-2007 17:25 ]
Hm .. dat is opzich wel iets om uit te zoeken; ik heb vrij ruime ervaring met linux, en als ik een Sweex webcam goed aan de praat krijg moet een USB tuner op een XBMC ook lukken.Kaspers schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:24:
[...]
Vergeet dat gewoon..
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=463DarkShadow schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:47:
Iets als dat? Eerste hit op google
Natuurlijk kun je ook één van je beide toslink kabels om laten zetten in een coax-variant, maar dat is een stuk duurder geloof ik..
En wat heeft XBMC met Linux te maken?r0b schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:39:
[...]
Hm .. dat is opzich wel iets om uit te zoeken; ik heb vrij ruime ervaring met linux, en als ik een Sweex webcam goed aan de praat krijg moet een USB tuner op een XBMC ook lukken.
Eh ja inderdaad..
Ik bedoel toch echt native Linux, zoals xDSL.
Ik heb dat ooit wel werkend gehad, maar ik heb een v1.6 en die heeft last van overscan..
en daar is niet mee te werken
.
Ik bedoel toch echt native Linux, zoals xDSL.
Ik heb dat ooit wel werkend gehad, maar ik heb een v1.6 en die heeft last van overscan..
en daar is niet mee te werken
Wat ik dus bedoel met wel een geen album view is het volgende de eerste afbeelding geeft de album view weer bij films (NIET in bibliotheekmodus want daar krijg ik niets aan toegevoegd van films of series) deze view wil ik dus ook bij mp3, maar als je daar alles naar bibliotheek scant, daar lukt het wel dan kom je niet verder dan de onderste view. Iemand een idee hoe je de view van de films ook van toepassing kan laten zijn in de bibliotheek modus van mp3 of zit dat er gewoon nog niet in?
plaatje 1 films:

Plaatje 2 Mp3:
plaatje 1 films:

Plaatje 2 Mp3:

Je kunt bij Booktype kiezen uit (Nero)Fire69 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:38:
Samsung-drive doet het meestal gewoon goed als je een degelijke DVD+R gebruikt EN je de booktype op DVD-ROM zet!
- Automatic
- DVD-ROM
- Physical disc type
- Current recorder seting
Bij mij staat hij op Automatic maar mij lijkt het dat hij dus op DVD-ROM moet. Maar volgens de volgende site moet hij op Automatic staan.. dus daarom vraag ik het maar even voor de zekerheid
http://www.k-probe.com/bi...ess-Booktyping-BitsettingChange Your DVD+R/DVD+RW/DVD+R DL Media to DVD-ROM using Nero Burning ROM
1. This tutorial assumes that you have a working ISO to burn
2. Put in a Blank DVD+R or DVD+RW Disk into your DVD Burner
3. Open up the Nero SmartStart
4. Click "Cancel" button to close out the "New Compilation" window when it pops up
5. Click on "Recorder" > "Choose Recorder".
6. Select your DVD Burner
7. Then click on "Options", then on "Book Type Settings", set to "Automatic" and click "OK"
8. Now whenever you use Nero to burn DVD+R Media, it will automatically change the BookType or BitSet it to DVD-ROM
Zijn er overigens ook nadelen aan booktype DVD-ROM? Of kan ik beter alles gewoon als DVD-ROM branden?
Even solderen. Ik heb het ook gedaan, werkt prima:DarkShadow schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:47:Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? (er zit ook nog een coax ingang op het setje).
http://www.xbox-scene.com/articles/digital-output.php
ehhh.. welke xbmc versie gebruik je.. en is dit de pmIII skin?Stampre schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:47:
Wat ik dus bedoel met wel een geen album view is het volgende de eerste afbeelding geeft de album view weer bij films (NIET in bibliotheekmodus want daar krijg ik niets aan toegevoegd van films of series) deze view wil ik dus ook bij mp3, maar als je daar alles naar bibliotheek scant, daar lukt het wel dan kom je niet verder dan de onderste view. Iemand een idee hoe je de view van de films ook van toepassing kan laten zijn in de bibliotheek modus van mp3 of zit dat er gewoon nog niet in?
plaatje 1 films:
[afbeelding]
Plaatje 2 Mp3:
[afbeelding]
Die eerste view voor films heb ik niet eens.
ChrisIsm
Dit is inderdaad de pmIII skin en ik gebruik de 23 maart versie van T3ch. Ik dacht al dat er wat spraakverwarring over de view aan het ontstaan was :-) ik denk plaatje erbij verduidelijkt veel.
Die view zit in de nieuwe builds standaard in
Die view zit in de nieuwe builds standaard in
Anoniem: 181995
PM III updaten misschien, want bij mij staat die er wel tussenStampre schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:47:
plaatje 1 films:
[afbeelding]
Plaatje 2 Mp3:
[afbeelding]
Ik gebruik dezelfde versie als jou

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181995 op 28-03-2007 21:08 ]
Hee mensen, ik heb vandaag naar lange tijd me xbox ook maar weer is een dashboard update geven.
Veel veranderd met 2 jaar geleden.
Maar om alles een leuk plaatje te geven is het wel pielen.
heb heel veel seizoenen van series als dvd op me xbox staan.
heb nu als mapnaam: 24 sx, maar dat snapt het hij niet. (x als seizoen nr)
krijg elk mapje de zelfde plaatje.
Tevens maakt hij van video_ts een ranzig sexplaatje hier..
ipv het plaatje van de map er voor.
Iemand ideën?
Verder vind ik het jammer dat je de scripts(bv de radio en uitzending gemist niet in een leuke view krijgt.
hmm heb net tumbnail script geinstalled maar die geeft een error: cannot download image
error 2 no such file or dir q:\\scripts\\tumbnail download\\cache
Veel veranderd met 2 jaar geleden.
Maar om alles een leuk plaatje te geven is het wel pielen.
heb heel veel seizoenen van series als dvd op me xbox staan.
heb nu als mapnaam: 24 sx, maar dat snapt het hij niet. (x als seizoen nr)
krijg elk mapje de zelfde plaatje.
Iemand ideën?
Verder vind ik het jammer dat je de scripts(bv de radio en uitzending gemist niet in een leuke view krijgt.
hmm heb net tumbnail script geinstalled maar die geeft een error: cannot download image
error 2 no such file or dir q:\\scripts\\tumbnail download\\cache
[ Voor 11% gewijzigd door Tito129 op 28-03-2007 21:22 ]
Denk dat je naar een cover hebt gezocht met 1 van die ranzige zoekmachines. Thumbs directory leegmaken, maar moet je wel weer al je thumbs aanmaken.Tito129 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:04:
Iemand ideën?
Ik heb een stuk of 5 verschillende views hoor. Zet er leuk uit bij mijVerder vind ik het jammer dat je de scripts(bv de radio en uitzending gemist niet in een leuke view krijgt.
Op welke manier heb jij je cd hoesjes opgeslagen? Ik heb ze met mp3tag getagd en een folder.jpg toegevoegd.Anoniem: 181995 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:02:
[...]
PM III updaten misschien, want bij mij staat die er wel tussen
Ik gebruik dezelfde versie als jou
[afbeelding]
Als je het op Automatisch zet, kiest Nero (normaal gezien) automatisch DVD-ROM als je writer het ondersteund.Awkwarding schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:32:
[...]
Je kunt bij Booktype kiezen uit (Nero)
- Automatic
- DVD-ROM
- Physical disc type
- Current recorder seting
Bij mij staat hij op Automatic maar mij lijkt het dat hij dus op DVD-ROM moet. Maar volgens de volgende site moet hij op Automatic staan.. dus daarom vraag ik het maar even voor de zekerheid
[...]
http://www.k-probe.com/bi...ess-Booktyping-Bitsetting
Zijn er overigens ook nadelen aan booktype DVD-ROM? Of kan ik beter alles gewoon als DVD-ROM branden?
Er zijn geen nadelen aan verbonden.
misschien handig om ergens een tut neer te zetten met directorie en bestandsnaam structuur.
komt nog al nou zo te zien..
komt nog al nou zo te zien..
Dit is misschien niet helemaal gerelateerd aan XBMC maar ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag 
Ik wil mijn XBOX gaan gebruiken op mijn DIY-beamer welke een VGA aansluiting heeft.
Na wat onderzoek bleek dat de meeste VGA-boxen slecht beeld geven maar dat een X2VGA2 uitermate geschikt is hiervoor.

Ik heb dus een X2VGA2 besteld alleen nu zit ik met de vraag hoe ik mijn XBOX aan moet sluiten op dit apparaat? (Ter informatie, mijn XBOX ondersteund zowel PAL als NTSC)
Ik moet een component kabel kopen (toch?), maar wil ook het geluid via de optische aansluiting op mijn versterker laten lopen.
Is deze kabel hier geschikt voor?

Of moet ik een HD pack voor de XBOX kopen?
Ik wil mijn XBOX gaan gebruiken op mijn DIY-beamer welke een VGA aansluiting heeft.
Na wat onderzoek bleek dat de meeste VGA-boxen slecht beeld geven maar dat een X2VGA2 uitermate geschikt is hiervoor.

Ik heb dus een X2VGA2 besteld alleen nu zit ik met de vraag hoe ik mijn XBOX aan moet sluiten op dit apparaat? (Ter informatie, mijn XBOX ondersteund zowel PAL als NTSC)
Ik moet een component kabel kopen (toch?), maar wil ook het geluid via de optische aansluiting op mijn versterker laten lopen.
Is deze kabel hier geschikt voor?

Of moet ik een HD pack voor de XBOX kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door --Erik-- op 29-03-2007 09:14 ]
V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal
Die bovenste Kabel heb ik 2maal, eenmaal om de xbox aan te sluiten op een gewone CRT maar met een TOSlink kabel op mijn receiver, en de 2e maal om de xbox via component aan te sluiten op een LCD-tv op 720P of 1080i
Let wel, voor die resoluties dien je eerst je Xbox van Pal op NTSC te zetten via een video-switch(disc), en dit lukt je alleen bij een gemodde versie, dan pas kun je (ook in het orginele dash) voor de HD resoluties kiezen
Let wel, voor die resoluties dien je eerst je Xbox van Pal op NTSC te zetten via een video-switch(disc), en dit lukt je alleen bij een gemodde versie, dan pas kun je (ook in het orginele dash) voor de HD resoluties kiezen
Het overschakelen van PAL naar NTSC is geen probleem, dit lukt met Enigmah.soepkip schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:21:
Die bovenste Kabel heb ik 2maal, eenmaal om de xbox aan te sluiten op een gewone CRT maar met een TOSlink kabel op mijn receiver, en de 2e maal om de xbox via component aan te sluiten op een LCD-tv op 720P of 1080i
De 1e kabel is dus geschikt en kan gezien worden als een vervanger van een HD pack?
Ja,maar let op en zijn kabels in omloop die pas DTS enzo leveren wanneer je 2 punten op je moederboard verbind, doe je dit niet dan krijg je "standaard" stereo over optisch.
dus die kabel voldoet, maar kijk uit welke je koopt. in ieder geval dien je na aansluiting direct in je dash Dolby + DTS te kunnen kiezen
dus die kabel voldoet, maar kijk uit welke je koopt. in ieder geval dien je na aansluiting direct in je dash Dolby + DTS te kunnen kiezen
Goeie tip, bedankt!soepkip schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:39:
Ja,maar let op en zijn kabels in omloop die pas DTS enzo leveren wanneer je 2 punten op je moederboard verbind, doe je dit niet dan krijg je "standaard" stereo over optisch.
Ik zat aan deze kabel te denken, iemand hier ervaring mee?
Heb hem net besteld bij consoleshop.nl, zie hem nu hier voor 7 euro minder, ik zal mijn ervaringen met de kabel hier melden als ie er isSyphOn schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:12:
Deze is iets goedkoper...
Weet alleen niets van de kwaliteit. Ga er zelf ook nog een bestellen.
Media Center Extender for Xbox (**TV** function on your XBOX)Kaspers schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:24:
[...]
Vergeet dat gewoon..
ik maak hier gewoon gebruik van icm MCE werkt gewoon goed.
With this software you can use almost all your MCE functions
- Live TV
- Time shift
- TV Guide
- Schedule recordings
- Watch recordings (also if they are still in progress)
- Watch DVD, other movie files
- Music
- Pictures
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Center_Extender
Bij consolepro nog 10 euro verzend kosten erbij--Erik-- schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:31:
[...]
Heb hem net besteld bij consoleshop.nl, zie hem nu hier voor 7 euro minder, ik zal mijn ervaringen met de kabel hier melden als ie er is
Maar laat even weten wat je van de kabel vind, dan bestel ik hem ook gewoon bij consoleshop.nl
Oh en is het zo dat je dan alleen de optical out kan gebruiken?
[ Voor 6% gewijzigd door SyphOn op 29-03-2007 16:58 ]
hehehehe..limboconnect schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:03:
[...]
Media Center Extender for Xbox (**TV** function on your XBOX)
- Live TV
- Time shift
- TV Guide
- Schedule recordings
- Music
- Pictures
ja.. dan wel wellicht
maar is geen xbmc he
gewoon Windows Media Center voor op je Xbox
ChrisIsm
Eh ja maar dat voert je xbox niet allemaal uit..limboconnect schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:03:
[...]
Media Center Extender for Xbox (**TV** function on your XBOX)
- Live TV
- Time shift
- TV Guide
- Schedule recordings
- Music
- Pictures
Mijn xbox kan via VNC onder linux ook alles wat ik van een pc verwacht....
Maar die verdomd goede xbmc heeft geen slowmotion optie.
Zelfde manier. Ik zou PMIII is opnieuw downloaden, misschien is dan het probleem wel verholpenStampre schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:
[...]
Op welke manier heb jij je cd hoesjes opgeslagen? Ik heb ze met mp3tag getagd en een folder.jpg toegevoegd.
Anoniem: 8504
Ik gebruik(te) XBMCMythtv om live TV te kunnen kijken op de xbox binnen XBMC.. Backend draait op een licht servertje met een Hauppage hardware encoder en myth-backend.. Draaide als een tierelier, totdat UPC besloot het analoge signaal dusdanig zwak te maken dat ik teveel ruis krijg...chrisism schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:32:
[...]
hehehehe..
ja.. dan wel wellicht![]()
maar is geen xbmc he
gewoon Windows Media Center voor op je Xbox
Zit nu te overwegen een DVB kaart te kopen om digitale TV op te kunnen nemen.
Dit gebruik ik ook inderdaad maar dan voor mijn DVB-S kaart. werkt super.Anoniem: 8504 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:44:
[...]
Ik gebruik(te) XBMCMythtv om live TV te kunnen kijken op de xbox binnen XBMC.. Backend draait op een licht servertje met een Hauppage hardware encoder en myth-backend.. Draaide als een tierelier, totdat UPC besloot het analoge signaal dusdanig zwak te maken dat ik teveel ruis krijg...
Zit nu te overwegen een DVB kaart te kopen om digitale TV op te kunnen nemen.
Anoniem: 124910
via de component heb je ook je gewone audioSyphOn schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:55:
[...]
Oh en is het zo dat je dan alleen de optical out kan gebruiken?
heb deze kabel ook, 5 pluggen in lcd (dus geluid via lcd tv) en optisch naar versterker voor evt geluid over versterker
Anoniem: 202421
Beste mensen, vraagje
Hoe stel je de script torrent-x in? Hij haalt wel gewoon de lijst met downloads op maar als ik deze dan wil downloaden geeft tie een foutmelding "error check your logfile"
Moet ik bij "configure" ook wat instellen, ik zie daar bijvoorbeeld "Pass" en wachtwoord staan. Moet ik ook een ip-adres invullen of doet tie dat zelf en als laatste, moet ik de poort ook anders zetten?
alvast bedankt!!
Hoe stel je de script torrent-x in? Hij haalt wel gewoon de lijst met downloads op maar als ik deze dan wil downloaden geeft tie een foutmelding "error check your logfile"
Moet ik bij "configure" ook wat instellen, ik zie daar bijvoorbeeld "Pass" en wachtwoord staan. Moet ik ook een ip-adres invullen of doet tie dat zelf en als laatste, moet ik de poort ook anders zetten?
alvast bedankt!!
Hallo, ik heb mn component cable binnen, ik vrolijk slayer gebrand, blijkt de optie om naar ntsc te switchen disabled te zijn 
Hoe kan ik dit weer aan zetten?

Met Enigmah kun je switchen tussen PAL & NTSC.DarkShadow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:35:
Hallo, ik heb mn component cable binnen, ik vrolijk slayer gebrand, blijkt de optie om naar ntsc te switchen disabled te zijn
Heb ik gedaan, maar het beeld blijft zwart wit (ik heb de component kabel), daarnaast kan ik nog steeds niet in XBMC het beeld veranderen naar 720p want die optie is disabled, terwijl hij wel aangeeft dat het daadwerkelijk ntsc is.--Erik-- schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:45:
[...]
Met Enigmah kun je switchen tussen PAL & NTSC.
Wat moet ik hieraan doen
Zwart wit betekend dat je tv NTSC niet accepteert.. kan deze het wel aan? Je moet 720p eerst aanzetten in het microsoft dashboard anders ziet XBMC hem niet (msdash.xbe)DarkShadow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:20:
[...]
Heb ik gedaan, maar het beeld blijft zwart wit (ik heb de component kabel), daarnaast kan ik nog steeds niet in XBMC het beeld veranderen naar 720p want die optie is disabled, terwijl hij wel aangeeft dat het daadwerkelijk ntsc is.
Wat moet ik hieraan doen
het is een samsung LE27S71, ik neem aan dat die NTSC wel aankan. Mijn probleem is dat mn ms dash niet meer werkt, als ik die met de slayer disc restore krijg ik een error 21. mediacenter etc werkt overigens allemaal goed.m3gA schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:26:
[...]
Zwart wit betekend dat je tv NTSC niet accepteert.. kan deze het wel aan? Je moet 720p eerst aanzetten in het microsoft dashboard anders ziet XBMC hem niet (msdash.xbe)
even een update, ik heb de xbox dash werkend gekregen. Het probleem is dat als ik mn xbox restart hij weer op pal springt.
Met enigmah zet ik hem om, dan ga ik terug naar xbmc. Als ik dan naar mn dash ga zie ik niet de optie pal60 (dus hij staat nog ntsc), maar verder kan ik alleen maar widescreen kiezen. Start ik dan opnieuw op, dan staat hij weer op pal.
Iemand enig idee waarom hij dit doet?
[ Voor 28% gewijzigd door DarkShadow op 30-03-2007 20:54 ]
Ja, softmod uitgevoerd, maar wel weer mn dash restored. En hoe bedoel je een iets andere manier de dash openen?warcow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:58:
Zeker een softmod uitgevoerd? Daarmee moet je op een iets andere manier xbox dash openen...
edit: met mijn oude advanced scart cable gaat hij ook terug naar Pal als ik hem omzet (bij het herstarten spring hij terug). Overigens blijft het beeld daar wel gewoon zijn kleuren behouden. Ik heb de niet officiele component cable, zou het daaraan liggen dat het zwart wit is?
[ Voor 30% gewijzigd door DarkShadow op 30-03-2007 21:22 ]
Nee dat niet hoeft niet een origineel te zijn denk dat je het probleem anders moet zoeke.
iets minder cryptisch dan misschien? Ik heb een hele avond gekeken naar wat ik mogelijk fout heb gedaan, maar ik kan er zelf niet uitkomen. Hij blijft het terug zetten naar pal.ikweetniks schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:27:
Nee dat niet hoeft niet een origineel te zijn denk dat je het probleem anders moet zoeke.
edit: hmm ik ben er nu pas achtergekomen dat er op de kabel een switch zat, dus de zwartwit kleuren zijn over
[ Voor 48% gewijzigd door DarkShadow op 31-03-2007 01:11 ]
gister even geexpirimenteerd met hd streams via me xbox. Heb de laaste versie xbmc geïnstalleerd (uit me hoofd 27 maart 07). Heb een HDTV x264 rip van mission impossible. Streamen vanaf de pc, of vanaf de xbox resulteert in een heel schokkerig resultaat. Het is niet te kijken. Komt dit doordat de xbox capaciteit te kort komt om dit te kunnen spelen... of kan dit een codec probleem zijn... Leek me wel leuk om een mooie 720p film via me oude boxje te kijken
HELAAS is die een performance probleem dat wordt veroorzaakt door de XBOX. Voor zover ik weet is hier ook niks aan te doen.thefox154 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 09:27:
gister even geexpirimenteerd met hd streams via me xbox. Heb de laaste versie xbmc geïnstalleerd (uit me hoofd 27 maart 07). Heb een HDTV x264 rip van mission impossible. Streamen vanaf de pc, of vanaf de xbox resulteert in een heel schokkerig resultaat. Het is niet te kijken. Komt dit doordat de xbox capaciteit te kort komt om dit te kunnen spelen... of kan dit een codec probleem zijn... Leek me wel leuk om een mooie 720p film via me oude boxje te kijken
Zou ook graag HD films willen streamen
Geen commentaar
Misschien als XBMC voor de PS3 uitkomt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198593 
Het XMB menu beschikt de mogelijkheid om andere besturingssystemen te installeren. Bekende Linux distributies worden ondersteund, zoals Fedora Core 5 en Debian. Daarbij krijgt het besturingssysteem toegang tot de 6 SPEs. Hiermee wordt er ruimte geboden om third-party software op de PS3 te draaien.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Ik ben momenteel leuk aan het spelen met makkelijke koppelingen aan het maken naar mijn servertje toe. Films, Opgenomen TV etc.. Maar dus ook muziek. De muziek staat in MP3 opgeslagen en kan ook gewoon afgespeeld worden door XBMC. Alleen zit met het probleem dat XBMC telkens als ik de map Muziek wil openen dat hij alle liedjes gaat inlezen. De informatie enzo. Hoe voorkom ik dit? Want als ik op Annuleren tijdens het inlezen druk zie ik keurig alle mappen en dergelijke staan.
hdtv kan wel... alleen door je pc te laten downscalen en streamen 
Gewoon uit laten lopen. Is maar eenmalig gebeuren. Tenzij je telkens echt grote wijzigingen aan je mp3 map aanbrengt.Cave_Boy schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:49:
Ik ben momenteel leuk aan het spelen met makkelijke koppelingen aan het maken naar mijn servertje toe. Films, Opgenomen TV etc.. Maar dus ook muziek. De muziek staat in MP3 opgeslagen en kan ook gewoon afgespeeld worden door XBMC. Alleen zit met het probleem dat XBMC telkens als ik de map Muziek wil openen dat hij alle liedjes gaat inlezen. De informatie enzo. Hoe voorkom ik dit? Want als ik op Annuleren tijdens het inlezen druk zie ik keurig alle mappen en dergelijke staan.
[ Voor 83% gewijzigd door SyphOn op 31-03-2007 14:12 ]
Heel vaag, ik heb net nog maar de de 23 maart versie van t#ch erop gezet. Maar nog steeds niet de view. Echt vreemd. Is PMIII ergens los te downloaden? Kun jij anders PMIII niet zippen en mij mailen evt?Anoniem: 181995 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:59:
[...]
Zelfde manier. Ik zou PMIII is opnieuw downloaden, misschien is dan het probleem wel verholpen
Me Xbox heeft inmiddels al een paar keer alles ingelezen maar hij blijft dit inlezen maar doen zonder dat ik ook maar 1 liedje erbij zet...
Anoniem: 209522
Die van mij heeft dit ook, best irritant, als hier een oplossing voor is houd ik me aanbevolen!
Heeft iemand enig idee of XMBC het volume ergens opslaat???
Ik merk namelijk dat het geluid van mn films lagers is dan bv als ik normaal TV kijk.
Ook is het start deuntje van XMBC hoger dus het moet iets zijn met instellingen.
Volume in de Xbox staat al op z'n hoogst (0.00 dB)
Ik merk namelijk dat het geluid van mn films lagers is dan bv als ik normaal TV kijk.
Ook is het start deuntje van XMBC hoger dus het moet iets zijn met instellingen.
Volume in de Xbox staat al op z'n hoogst (0.00 dB)
Zoek even naar ConfigMagic van Team AssemblyDarkShadow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:51:
[...]
iets minder cryptisch dan misschien? Ik heb een hele avond gekeken naar wat ik mogelijk fout heb gedaan, maar ik kan er zelf niet uitkomen. Hij blijft het terug zetten naar pal.
edit: hmm ik ben er nu pas achtergekomen dat er op de kabel een switch zat, dus de zwartwit kleuren zijn over. Nadeel is dat hij nog steeds terug gaat naar Pal. Ik heb begrepen dat dit aan de eeprom kan liggen, maar ben er niet achter hoe ik dit permanent moet veranderen.
Die staat gewoon bij in de SVN van XBMCStampre schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:23:
[...]
Heel vaag, ik heb net nog maar de de 23 maart versie van t#ch erop gezet. Maar nog steeds niet de view. Echt vreemd. Is PMIII ergens los te downloaden? Kun jij anders PMIII niet zippen en mij mailen evt?
Bedankt, vanochtend geprobeerd, helaas vergeten de hdd weer te locken (in a hurry), nu zit ik met een error 05 en mn xbox drive (thomson) word kapot. Dat wordt dus weer hotswappenFire69 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:30:
[...]
Zoek even naar ConfigMagic van Team Assembly
[...]
Die staat gewoon bij in de SVN van XBMC
Heeft iemand hier nog een goed adresje om een nieuwe drive aan te schaffen?
Msdash.xbe opstarten .. via de xbox-explorerDarkShadow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:44:
[...]
het is een samsung LE27S71, ik neem aan dat die NTSC wel aankan. Mijn probleem is dat mn ms dash niet meer werkt, als ik die met de slayer disc restore krijg ik een error 21. mediacenter etc werkt overigens allemaal goed.
even een update, ik heb de xbox dash werkend gekregen. Het probleem is dat als ik mn xbox restart hij weer op pal springt.
Met enigmah zet ik hem om, dan ga ik terug naar xbmc. Als ik dan naar mn dash ga zie ik niet de optie pal60 (dus hij staat nog ntsc), maar verder kan ik alleen maar widescreen kiezen. Start ik dan opnieuw op, dan staat hij weer op pal.
Iemand enig idee waarom hij dit doet?
Gebruik je je drive nog voor iets anders ook? Anders is het een beetje gek om enkel voor dit een nieuwe drive te kopen. Zoek even op x-scene hoe je er (tijdelijk) een gewone dvd-drive aanhangt.DarkShadow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:47:
[...]
Bedankt, vanochtend geprobeerd, helaas vergeten de hdd weer te locken (in a hurry), nu zit ik met een error 05 en mn xbox drive (thomson) word kapot. Dat wordt dus weer hotswappen
Heeft iemand hier nog een goed adresje om een nieuwe drive aan te schaffen?
Anyone?Anoniem: 191095 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:56:
Hoe krijg ik beeld op m'n beamer en tegelijkertijd ook op m'n TV?
Via de beamer kun je vaak gewoon het beeldsingaal doorsluizen naar ene monitor en of Tulip uitgang..
Om het beeld op PAL of om op NTSC te krijgen standaard deed ik dit in de guisettings.xml veranderen. Destijds had ik een oude tv hiervoor en was dit dus nodig. Standaard volume instellingen kun je hier ook toewijzen. Vermoed dat ik mijn instelling van het niet inlezen van muziek via netwerk hier ook uit moet kunnen zetten maar weet nog niet welke dat is. Weet iemand dat? Vind die laadbalk erg lastig. Klik hem nu maar weg omdat als hij alle sgeladen heeft later weer alles gaat scannen.
[ Voor 50% gewijzigd door Cave_Boy op 31-03-2007 22:38 ]
hmm, misschien ook een goed idee, bedankt. Ik wil overigens de drive gewoon graag gebruiken als dvd speler, niet echt noodzakelijk, maar altijd wel handig. Ik geloof dat hij ook iets betere output geeft als xbox360 (in beeldkwaliteit)Fire69 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:08:
[...]
Gebruik je je drive nog voor iets anders ook? Anders is het een beetje gek om enkel voor dit een nieuwe drive te kopen. Zoek even op x-scene hoe je er (tijdelijk) een gewone dvd-drive aanhangt.
Mijn view problem is opgelost. Ik kreeg van de maker van project mayhem skin de tip om eens mijn pmIII skin map te verwijderen en daar uit de laatste release de nieuwe terug te zetten, voila! klaar ik klara.
Ik zag gisteren dat er een nieuwe versie van uitzendinggemist op xbmcscripts is geplaatst. Super die nieuwe look. Er zit alleen nog wel een bug in. Op het moment dat je een programma kiest, bijvoorbeeld de lama's dan springt het volgende scherm op miniatuur formaat naar links bovenin de hoek. Dus niet alleen de letters, maar echt het hele scherm, zal vandaag wel weer ff screenshotje plaatsen.
Ik zag gisteren dat er een nieuwe versie van uitzendinggemist op xbmcscripts is geplaatst. Super die nieuwe look. Er zit alleen nog wel een bug in. Op het moment dat je een programma kiest, bijvoorbeeld de lama's dan springt het volgende scherm op miniatuur formaat naar links bovenin de hoek. Dus niet alleen de letters, maar echt het hele scherm, zal vandaag wel weer ff screenshotje plaatsen.
Zijn er hier meer mensen die hun dvd drive in de xbox helemaal vervangen hebben met een pc dvd? Ik hoef namelijk geen originals af te spelen en zou mn drive best willen vervangen als het maar in de case past. Iemand hier ervaring mee en ook waar ik die zou kunnen kopen?
Daarnaast heb ik nog een vreemd probleem in PMIII, als ik het script menu wil bekijken komt hij midden in mijn scherm terecht en staan alle knoppen bovenelkaar.
Daarnaast heb ik nog een vreemd probleem in PMIII, als ik het script menu wil bekijken komt hij midden in mijn scherm terecht en staan alle knoppen bovenelkaar.
Misschien een leuk onderwerp voor bij de startpost: Welke kabel heb ik nodig om een HD signaal op mijn HD Ready TV te toveren.
Mijn Xbox is nu aangesloten aan een Philips HD ready TV met een advanced scart maar ik kan de opties 480p, 720p en 1080i niet aangevinkt.
Op de TV heb ik de scart aansluiting geprobeert en de SVHS aansluiting maar in beide gevallen geen resultaat. Iemand suggesties? Wanneer ik namelijk ga zoeken naar HD ready, kabels (Cables) en xbox dan krijg ik alleen maar resultaten terug voor de xbox 360.
Cheers!
Mijn Xbox is nu aangesloten aan een Philips HD ready TV met een advanced scart maar ik kan de opties 480p, 720p en 1080i niet aangevinkt.
Op de TV heb ik de scart aansluiting geprobeert en de SVHS aansluiting maar in beide gevallen geen resultaat. Iemand suggesties? Wanneer ik namelijk ga zoeken naar HD ready, kabels (Cables) en xbox dan krijg ik alleen maar resultaten terug voor de xbox 360.
Cheers!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd
Berichten die niet over XBMC gaan horen hier niet thuis en worden dan ook verwijderd