Nu heb ik in december toevallig ook problemen gehad met dit bedrijf (overigens wel opgelost) en ben daardoor de verschillende topics op de verschillende fora gaan lezen.
Ik weet dat jullie reacties hebben verwijderd uit de pricewatch (waarschijnlijk wel terecht wegens het niet voldoen aan de regels).
Toch blijf ik een aantal dingen raar vinden:
1).Wanneer je vanuit de pricewatch van tweakers op een product klikte was het product goedkoper dan wanneer je rechtstreeks bij hardwaretotaal bestelde.
Bedrijven weten dat als wanneer mensen iets willen hebben deze mensen even kijken op jullie pricewatch wanneer een partij als hardwaretotaal producten (alleen via jullie link !!) onder groothandelsprijzen aanbied moet er ook bij jullie een lichtje gaan branden, kom nu niet met het verhaal dat jullie niets kunnen controleren.
2).Jullie pretenderen volledig onafhankelijk te zijn met de pricewatch en de shopsurvey, jullie krijgen hier echter geld voor dus kan je nooit volledig onafhankelijk zijn (niet dat ik geen geld zou willen verdienen maar pretendeer dan niet dat je volledig onafhankelijk bent, meld gewoon dat bedrijven betalen en dat je daardoor nooit 100% onafhankelijk bent).
3).Pas nu wordt er actie ondernomen terwijl het al duidelijk was dat er in Januari zeer grote problemen waren bij dit bedrijf, dit is meerdere keren door verschillende users aan tweakers.net gemeld, hier werd niet op gereageerd, er had wel degelijk een waarschuwing of iets dergelijks geplaatst kunnen worden in de pricewatch.
Tweakers.net heeft vind ik in deze zaak zeker een verantwoordelijkheid, de goede naam van de pricewatch wordt door zeer veel mensen gebruikt en inderdaad deze mensen lezen niet allemaal de shopsurvey maar kiezen puur en alleen op basis van de prijs ,die door Tweakers.net wordt geadverteerd en mogelijk gemaakt (zie punt 1).
Ik vind het echt te makkelijk om te zeggen:"hadden mensen maar de shopsurvey moeten lezen" dit omdat de prijs van doorslaggevend belang is (de psyche van de mens werkt nu eenmaal zo en daar maken "dubieuze" bedrijven dankbaar gebruik van).
Ook tweakers.net heeft een verantwoordelijkheid tenopzichte van de consument (net als iedere andere commerciele instelling), en juist Tweakers wat ooit is groot geworden door dezelfde consumenten en users heeft hierin een voortrekkers rol omdat men nog steeds graag gezien wil worden als voor en door users....
[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 07-03-2007 13:14 ]