Over het voortbestaan van Hardwaretotaal.nl

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.904 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
In verband met onduidelijkheid omtrent het voortbestaan van HardwareTotaal.nl, naar aanleiding van diverse mails hierover en de geluiden hierover in de Shop Survey van HardwareTotaal.nl, hebben we dit topic geopend. Op dit moment worden er geen prijzen van HardwareTotaal.nl in de Pricewatch weergegeven.
Mededeling die HardwareTotaal, vandaag op haar site heeft geplaatst

Het is niet meer mogelijk om bestellingen via deze website te plaatsen.
Er is besloten om een faillissement aan te vragen voor Hardwaretotaal.
Na de definitieve uitspraak zullen de gegevens van de aangestelde curator hieronder vermeld worden.
Update 7/3
Vandaag is gebleken dat Hardwaretotaal geen faillissement heeft aangevraagd, maar de onderneming heeft opgeheven.
Update 21/3
Telefoonnummer curator: 030-2635050
Meer informatie is verder te vinden bij Kopersbelangen.nl en Tros Radar

Volgens onze informatie is er vanavond, 10 maart 2007, om 18:50 op Nederland 1 een uitzending over HardwareTotaal op Kassa.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting HardwareTotaal.nl.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 37% gewijzigd door Longbeard op 21-03-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Op de site van Hardwaretotaal kan ik helemaal niets vinden over een eventueele opheffing van deze webshop.
Kan iemand me vertellen warom dit vermoeden leeft?

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wilfred schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:27:
Op de site van Hardwaretotaal kan ik helemaal niets vinden over een eventueele opheffing van deze webshop.
Kan iemand me vertellen warom dit vermoeden leeft?
Lees de reacties eens bij de shopsurvey:
http://tweakers.net/shopsurvey/6728

Dat zegt eigenlijk al niet veel goeds :) Het enige wat je kan doen is afwachten wat het bedrijf zelf te zeggen heeft. Tot die tijd is het rustig afwachten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een aantal interresante links:

http://kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=4248 [kopersbelangen]
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48052 [trosradar]
http://tweakers.net/shopsurvey/6728 [tweakers shopsurvey]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe eindelijk zijn de prijzen verwijderd van dit bedrijf.

Heb tweakers hier vorige week over gemaild maar toen zagen jullie nog geen aanleiding om hun prijzen te verwijderen.

In iedergeval.

Niet zo'n nette zaak dus.
Eerst netjes binnen 24 uur antwoorden.
En als ze het geld binnenhebben. Alleen nog maar standaard antwoorden sturen en moet je er meestal een dag of 3 op wachten.

En dan nog maar hopen dat je ooit wat van je geld terug ziet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:04:

En als ze het geld binnenhebben. Alleen nog maar standaard antwoorden sturen en moet je er meestal een dag of 3 op wachten.
Een dag of 3 :S Was dat maar waar, ik wacht inmiddels 14 dagen op een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:34:
[...]

Een dag of 3 :S Was dat maar waar, ik wacht inmiddels 14 dagen op een reactie!
Bij mij was het tot nu toe steeds een dag of 3. Moet wel zeggen dat ik soms in die 3 dagen wel 2 berichten stuur omdat ik het niet vind opschieten.
Maarja bij mij zullen ze straks ook wel niet meer reageren als ze moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik vind tweakers.net best wel hypocriet, hoe jullie omgaan met klachten over hardwaretotaal.nl.
Pas nu nemen jullie actie om hardwaretotaal.nl van tweakers.net te halen nu het te laat is.
Nu er intussen al zoveel gedupeerden zijn. Al in oktober van het jaar 2006 waren er al veel klachten over dit bedrijf.
Maar geen actie van jullie, geen kwaad woord over dit bedrijf op tweakers.net, op straffe van verwijdering van tweakers.net. Ja, ik ben echt kwaad, omdat jullie er in de eerste plaats voor zijn,
om de consumenten te beschermen voor dit soort bedrijven.
Neem voortaan eens wat eerder actie als er zich zoiets voordoet.

fgeer
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:04:
Hehe eindelijk zijn de prijzen verwijderd van dit bedrijf.

Heb tweakers hier vorige week over gemaild maar toen zagen jullie nog geen aanleiding om hun prijzen te verwijderen.

In iedergeval.

Niet zo'n nette zaak dus.
Eerst netjes binnen 24 uur antwoorden.

En dan nog maar hopen dat je ooit wat van je geld terug ziet.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Frans G schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:45:
Ik vind tweakers.net best wel hypocriet, hoe jullie omgaan met klachten over hardwaretotaal.nl.
Pas nu nemen jullie actie om hardwaretotaal.nl van tweakers.net te halen nu het te laat is.
Nu er intussen al zoveel gedupeerden zijn. Al in oktober van het jaar 2006 waren er al veel klachten over dit bedrijf.
Maar geen actie van jullie, geen kwaad woord over dit bedrijf op tweakers.net, op straffe van verwijdering van tweakers.net. Ja, ik ben echt kwaad, omdat jullie er in de eerste plaats voor zijn,

fgeer

[...]
Wat kan Tweakers.net hier aan doen mag ik vragen? Mensen horen toch eerst het één en ander over een bedrijf op te zoeken voordat ze er werkelijk gaan bestellen? Het lijkt wel alsof je Tweakers.net alle blaam in de schoenen wil schuiven, terwijl het bedrijf Tweakers.net gewoon betaald om te mogen adverteren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet te vergeten dat als we Hardwaretotaal zouden verwijderen uit de PriceWatch, dat dan ook *alle* gegevens uit de Shopsurvey verdwenen zijn en bezoekers dus niet op de hoogte zijn van de slechte ervaringen. Het is op deze manier erg gemakkelijk om Tweakers.net te verwijten, maar als de mensen de Shopsurvey van Hardwaretotaal niet eens lezen, dan kunnen wij daar dan ook niks aan doen als mensen toch besluiten om daar iets te bestellen. Zoveel ervaringen in de Shopsurvey die uitwijzen dat het al de laatste zes maanden slecht gaat, en dan toch nog iets bestellen om vervolgens met de vinger naar ons wijzen ;).
Al in oktober van het jaar 2006 waren er al veel klachten over dit bedrijf.
Als ik door diverse surveys van winkels blader, dan zitten daar meestal slechte reacties bij. Maar om bij het minste en geringste een winkel op slot te zetten en er een waarschuwing bij te zetten, dat getuigt niet van integriteit naar de winkel toe - die op dat moment waarschijnlijk een dipje heeft - en wij komen met ons platform niet betrouwbaar over omdat we snel alle prijzen uit de PriceWatch halen. Voor ons is het ook lastig om te bepalen wanneer het slecht gaat met een winkel, maar komen pas in actie als wij direct te horen krijgen dat een winkel op failliet gaat of ermee ophoudt. Grijpen we te vroeg in dan zijn de winkels boos, maar we kunnen voor de gedupeerde nooit snel genoeg ingrijpen. Daar zit een balans tussen die erg lastig te bepalen is omdat er van alle kanten signalen worden afgegeven die van alles roepen. De ene keer kunnen we op tijd maatregelen treffen, de andere keer niet. Dit keer is het overduidelijk te lezen in de Shopsurvey dat het de afgelopen maanden erg slecht gesteld is met Hardwaretotaal, dan mogen wij dan toch ook van onze bezoekers verwachten dat ze kunnen lezen; de ervaringen geven al ruim aan dat je daar niet moet bestellen. Dan moet je in mijn ogen dan maar een paar euro meer of minder uitgeven en naar een andere winkel stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gebeurt het wel vaker dat bedrijven goedkoper zijn middels de directe links uit de pricewatch. Beetje ernstige zaak, wat mij betreft mag dat ook wel aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er dit soort bedrijven bestaan ik dacht dat dit in nederland niet mogelijk was in deze tijd verwacht je toch betrouwbare webwinkels. Wat ik nergens heb gelezen is dat het KVK nummer van hardwaretotaal niet eens een nederlands nummer is die beginnen altijd met een 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 06:59:
Wat ik nergens heb gelezen is dat het KVK nummer van hardwaretotaal niet eens een nederlands nummer is die beginnen altijd met een 3.
Bogus. De begincijfers van een KvK nummer zijn afhankelijk van de regio waar je ingeschreven staat. Mijn BV's beginnen elk met '09'.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Tweakers.net verwijderd de prijzen bij een shop, wanneer er duidelijke aanwijzingen zijn dat het voortbestaan van de shop in gevaar is. In oktober 2006 waren er klachten echter waren er geen aanwijzingen dat het voortbestaan van de shop gevaar liep.

fgeer
[...]
Zoals ik hier boven al uitleg en al vele malen eerder is uitgelegd in de diverse faillissementstopics, beoordeeld Tweakers.net de shops niet. Via de Shop Survey kunnen de gebruikers van Tweakers.net elkaar waarschuwen wanneer dit noodzakelijk mocht zijn. Tweakers.net is dan ook geen consumenten organisatie zoals de Consumentenbond, Tros Radar, Kassa, etc.

Ten aanzien van je klacht dat wij 'geen kwaad woord over dit bedrijf op tweakers.net' toelieten. De door je geplaatste Shop Surveys zijn verwijderd omdat deze niet voldeden aan de voorwaarden, zoals onderbouwing, die Tweakers.net stelt aan het plaatsen van een shopsurvey. Een shopsurvey waar drie keer 'oplichters' staat wordt inderdaad verwijderd en aangezien bijna geen van je surveys onderbouwd waren krijg je op een gegeven moment een waarschuwing.
Dat heeft niets met deze of andere shops te maken, kritiek op een shop doormiddel van een onderbouwde shopsurvey is geen enkel probleem. Zie de vele 'negatieve' shopsurveys in de Shop Survey van HardwareTotaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Van Hardwaretotaal.nl:
Het is niet meer mogelijk om bestellingen via deze website te plaatsen.
Er is besloten om een faillissement aan te vragen voor Hardwaretotaal.
Na de definitieve uitspraak zullen de gegevens van de aangestelde curator hieronder vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:22

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Daar ben ik niet echt blij mee, ik heb pas geleden een bestelling gepleegd via hun website twv €740,- en deze ook betaald. :X :X

Weet iemand al iets meer hoe het verder afgehandeld gaat worden?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wokschotel schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:46:
Tweakers.net is door meerdere gebruikers gewaarschuwd dat het met HW dezelfde kant opging als andere failliete webshops. Dat jullie HW altijd nog de mogelijkheid hebben gegeven om lage prijzen in de PW te zetten, ondanks de beroerde surveys, de commentaren is wat mij betreft ernstig te betreuren.
Dat we zo voorzichtig zijn komt omdat de schade aan een bedrijf dat door ons onterecht als onbetrouwbaar wordt bestempelt enorm kan zijn, en wij daar (terecht) aansprakelijk voor gesteld zouden kunnen worden. Natuurlijk waren er veel klachten over Hardwaretotaal, maar grotere webshops verwerken duizenden bestellingen per week. Het is niet per definitie een teken van een naderend faillissement als een deel daarvan tot problemen leidt.

Los daarvan is Tweakers.net geen Consumentenbond of andere behartiger van sec het consumentenbelang. Wij zijn een marktplaats waar vraag en aanbod samenkomt en geven daarbij zo objectief mogelijk alle relevante informatie.
Pas op het moment dat wij in redelijkheid kunnen oordelen dat bij het bestellen bij een shop de kans op het uitblijven van levering of terugbetaling groot is kan er besloten worden een shop preventief te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Dan is nu het moment daar om met een collectieve actie de bestuurders van de BV aan te spreken. Het voordeel is dat je dan op basis van de lange historie op tweakers aan kunt tonen dat er duidelijk wanbeheer is gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:38:
[...]

Dan is nu het moment daar om met een collectieve actie de bestuurders van de BV aan te spreken. Het voordeel is dat je dan op basis van de lange historie op tweakers aan kunt tonen dat er duidelijk wanbeheer is gepleegd.
Ben toevallig net bezig met Ondernemingsrecht, maar dit valt niet onder ernstig wanbeheer. Daarvan is alleen sprake indien er duidelijk fraude wordt gepleegd. Bijv, dat er sprake is van ontvreemding van kapitaal door een bestuurder. Hierdoor is er maar een zeer beperkte kans dat mensen hier nog iets van hun geld gaan terug zien.

De opbrengst van de inboedel (onderhandse verkoop of veiling) wordt in 1e instantie gebruikt om de belastingdienst te betalen, daarna leveranciers, en in *laatste* plaats om vorderingen van klanten te betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:26:
[...]

Ben toevallig net bezig met Ondernemingsrecht, maar dit valt niet onder ernstig wanbeheer. Daarvan is alleen sprake indien er duidelijk fraude wordt gepleegd. Bijv, dat er sprake is van ontvreemding van kapitaal door een bestuurder. Hierdoor is er maar een zeer beperkte kans dat mensen hier nog iets van hun geld gaan terug zien.

De opbrengst van de inboedel (onderhandse verkoop of veiling) wordt in 1e instantie gebruikt om de belastingdienst te betalen, daarna leveranciers, en in *laatste* plaats om vorderingen van klanten te betalen....
Mr. StevenK is al wel even langer met ondernemingsrecht bezig ;)

Het voordeel van een beroep op wanbeheer is dat de bestuurders ook met hun privevermogen aansprakelijk kunnen zijn. Als de boedel van de failliete BV niet voldoende opbrengt kan het zo zijn dat de bestuurder van zijn privevermogen gedupeerden moet terugbetalen.

Het beroep op wanbeheer zou wellicht een kans maken gezien de lange historie van de klachten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 09:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Peter schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:29:
[...]

Mr. StevenK is al wel even langer met ondernemingsrecht bezig ;)

Het voordeel van een beroep op wanbeheer is dat de bestuurders ook met hun privevermogen aansprakelijk kunnen zijn. Als de boedel van de failliete BV niet voldoende opbrengt kan het zo zijn dat de bestuurder van zijn privevermogen gedupeerden moet terugbetalen.

Het beroep op wanbeheer zou wellicht een kans maken gezien de lange historie van de klachten.
Mijn vriendin is advocaat en die heb ik nadat ik wat besteld had bij bestelcentrum.nl (onderdeel van hardwaretotaal.nl) gevraagd het een en ander uit te zoeken. Nadat het geld was overgemaakt kreeg ik geen reacties meer. Ook het stellen van vragen hielp niet. Ik heb ze daarna, zoals mijn vriendin adviseerde, ingebreke gesteld en ze gevraagd het geld binnen 30 dagen terug te storten. Aan mijn oproep gaven ze geen gehoor.

Volgens mijn vriendin valt dit zeker binnen ernstig wanbeheer. Op mijn brieven werd geen gehoor geven en het langer dan 30 dagen vasthouden van mijn geld is in strijd met de wet.

Ik ben blij dat iemand ze nu in gebreke heeft gesteld en een faillissement heeft aangevraagd. Alleen op deze manier kan je deze gasten stoppen. Omdat ze vanuit hun eigen rechtspersoon (geen BV of NV) handelden adviseer ik alle mensen toch te blijven aandringen om hun geld of spullen terug te vorderen.

Verder ben ik het met Jur eens en vind ik dat ook tweakers.net een aandeel heeft bij de mensen die via bestelcentrum.nl en/of hardwaretotaal.nl iets besteld hebben:

Het argument dat Tweakers.net onafhankelijk en objectief is vind onzin. Tweakers.net heeft er een commercieel belang bij om advertenties en shops zo lang mogelijk op de website te laten staan. Mensen associeren dat Tweakers.net staat voor een bepaalde kwaliteit en verwachten daarom dat eenzelfde kwaliteit wordt gehandeerd bij het beschikbaar stellen van de informatie (problemen) over de shops. Indien er grote problemen bij een shop zich voordoen verwacht ik van Tweakers.net dat gebruikers hier op worden geattendeerd. Een indicatie geven van een kleurtje (groen of oranje) vind ik in dit geval niet voldoende. Het commerciele belang en de tientallen reacties per dag van boze gebruikers hadden Tweakers.net er toe doen bewegen de shop te doen verwijderen of op zijn minst een extra waarschuwing te geven. Ik zou zelfs nog een stap verder kunnen gaan door te stellen dat als Tweakers.net de advertenties niet had weggehaald er nu minder mensen in de problemen waren geweest; Jullie adviseren door de goedkoopste aanbieder bovenaan de pagina te zetten. Laat het een wijze les voor jullie zijn en ik hoop dat jullie in de toekomst beter met dit soort dingen omgaan!

[ Voor 32% gewijzigd door Erhnam op 06-03-2007 16:19 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hoe kunnen gedupeerden het beste een 'team' vormen zodat ze het geld zeker terugkrijgen? Wat moeten ze doen om bij de lijst van 'schuldeisers' te komen?

Ik ben namelijk ook gedupeerd, maar heb 'maar' +/- 78 euro van ze tegoed. Ben vandaag bij mijn bank geweest en ze zeiden daar dat de kans klein is dat ik het geld terug kan vorderen. Maar voor mij als student is 78 euro toch een aardig bedrag wat ik graag terug zou willen.

HWT heeft me niks laten weten.. ze wisten natuurlijk allang dat ze failliet gingen maar ze lieten nooit weten aan mij dat het product niet leverbaar was oid, dus mijn gevoel over hun is dat ze nu mijn geld gebruiken om hun schulden mee af te lossen, aangezien ik maar voor een relatief klein bedrag een bestelling bij hun heb open staan. Voel me zwaar genaaid!! :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschouw het als leergeld want waarschijnlijk zie je je geld niet meer terug. Klinkt bot, maar wees blij dat je geen 500euro+ hebt uitgegeven. Volgende keer toch maar een webshop opzoeken met betere surveys.

--edit-- @hieronder, het is zeker zeer schandalig, dus de enige kans om echt iedereen gecompenseerd te krijgen is zoals StevenK aangaf, maar dan moet je echt bereid zijn om ver te gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben gewoon met opzet nog zoveel mogelijk geld binnen willen halen.
Aangezien ze tot vorige week ook nog gewoon nieuwe producten toevoegde die alleen nog maar via pre-order te krijgen waren.
En ik neem aan dat ze toen al wel wisten dat ze toen die producten nooit meer gingen leveren.

Schandalig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33
Hi:
Ik was toevallig via gatering-tweakers aan deze winkel terechtgekomen, en het was niets aan de hand maar als ik nu lees…………….
Het is was €50. Ik kan nu gewoon fluiten naar mijn geld denk ik.
Misschien is een goede idee om samen een actie beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 25 februari heb ik ook een bestelling met vooruit betaling gedaan. Ruim EUR 340,-- voor een monitor die op voorraad aanwezig zou zijn. Omdat ik de monitor graag snel wilde ontvangen heb ik direct een e-mail gestuurd en een bericht geplaatst. Nadat ik enkele dagen geen reactie kreeg ben ik gaan bellen en zaken uitzoeken. Er waren in een vrij korte tijd genoeg aanknopingspunten om een aankomend faillissement te veronderstellen. Gisteren per aangetekende brief de onderneming in gebreken gesteld en is het faillissement blijkbaar aangevraagd.

Met betrekking tot de insolventie (faillissement) geldt het volgende:
Dit is nog niet uitgesproken. Waarschijnlijk is dit slechts een kwestie van tijd. Een faillissement kan worden aangevraagd door de ondernemer zelf of door twee schuldeisers (één vraagt aan en de ander dient een steunvordering in). Ervan uitgaande dat de rechtbank inderdaad het faillissement uitspreekt (dit gaat in om 0.00 uur op de dag van uitspraak, dus met terug werkende kracht), dan wordt het bedrijf als ook de ondernemer failliet verklaard. In casu handelt het zich namelijk om een eenmanszaak. Bestuurdersaansprakelijkheid is derhalve niet van toepassing (alleen bij rechtspersonen). Helaas valt er waarschijnlijk weinig te halen. Seperatisten gaan namelijk voor de reguliere crediteuren (hier vallen wij onder). Hierbij moet worden gedacht aan de banken. De aanwezige voorraad moet meestal worden terug gestuurd naar de leveranciers omdat hier eigendomsvoorbehoud op zit en deze waarschijnlijk nog niet betaald zal zijn. Nadat de seperatisten, de fiscus en het loon van de curator is afgerekend worden de crediteuren naar rato betaald uit de boedel. Neem maar van mij aan dat deze bij 99 % van de faillissementen leeg is.

Overigens is bovenstaande verhaal niet volledig. Maar het geeft jullie een beeld wat te verwachten is... niks waarschijnlijk. Hooguit gerechtigheid in de zin van strafvervolging van de eigenaar.

Wat te doen?
Voor de mensen met rechtbijstand de volgende tip. In mijn geval werd de volledige schade door rechtsbijstand vergoed. Procederen kost namelijk veel meer geld en daarom betalen ze simpelweg uit. Feitelijk wordt de vordering 1 op 1 over genomen.

Voor mensen zonder rechtbijstand zou ik de tip willen geven te clusteren. En één zaak te maken, waarbij er één contact persoon is die de curator benadert. Hopelijk lukt het iedereen alles of een deel van zijn centjes terug te ontvangen.

NB. Storneren is niet mogelijk voor diegene die dat dachten. Dat gaat alleen bij machtigingen e.d. Een overboeking is onherroepelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let Op: Wij verzamelen mensen die zoals wij tevens zijn benadeeld.

Wij zoeken reacties en bewijsstukken in de vorm van e-mail etc om de mensen achter hardware totaal aan te klagen wegens oplichting en tevens om onze claim (samen met die van andere gedupeerden) bij de gerechtsdeurwaarder neer te leggen.

Er loopt inmiddels tevens een topic (door iemand anders gestart) op TROS radar en kopersbelangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:22:
Let Op: Wij verzamelen mensen die zoals wij tevens zijn benadeeld.

Wij zoeken reacties en bewijsstukken in de vorm van e-mail etc om de mensen achter hardware totaal aan te klagen wegens oplichting en tevens om onze claim (samen met die van andere gedupeerden) bij de gerechtsdeurwaarder neer te leggen.
nofi, maar *wat* wil je bij een gerechtsdeurwaarder neerleggen ? Je zult toch eerst een executoriale titel moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK: wat dacht je van onze openstaande vordering?

Wat dacht je anders wat een gerechtsdeurwaarder deed?

De eigenaar wordt dan door de rechbank opgeroepen waarna er een uitspraak zal volgen.

Dat er ooit wordt uitbetaald (kale kip) is een tweede, maar nu kunnen ze wel van alles verklaren, ze zijn nog niet failliet, tenminste nog niet.

Wij zijn een bedrijf en blijkbaar ben jij niet zo op de hoogte hoe het een en ander in zijn werk gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 16:51
4-3 200 euro video kaart besteld weg geld bedankt
ik weet het ,mn eigen schuld . ***
ben net een maand geregistreerd lid van tweakers dus
weer nu hoe alles werkt yes ben ik effe slim ***

Gekuist, een beetje minder kan ook.

[ Voor 51% gewijzigd door Longbeard op 06-03-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zovelen ben ik ook "benadeeld" door hardwaretotaal.nl.
Hierbij roep ik een ieder op die nog een openstaande rekening heeft (financieel/ materiaal) met mij contact op te nemen zodat we de krachten kunnen bundelen en eventueel bij een curator sterker staan.
ik hoop dat de site mod. jullie op een discrete wijze aan mij kenbaar kunnen en willen maken zoder dat ik een berg spam en shit krijg.
Sorry mods dat ik het op deze manier doen maar ben niet echt bekend met forum's
mvg
J. Wijman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat me voornamelijk opvalt is dat de meeste mensen die te goeder trouw een bestelling hebben gedaan, niet de volledige schuld bij zichzelf leggen, maar tenminste gedeeltelijk de schuld proberen te verhalen op derden. Het blijft natuurlijk eigen verantwoordelijkheid om, wanneer je je eigen geld stort op een rekening van een bedrijf waar je alleen de website van hebt gezien, te controleren of het wel een nette tent is. Ook kun je natuurlijk gebruik maken van een verzending onder rembours, ik snap al niet dat mensen voor die paar euro extra op hoge bedragen alles maar vooruitbetalen ZONDER eerst het bedrijf grondig te controleren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:39:
StevenK: wat dacht je van onze openstaande vordering?

Wat dacht je anders wat een gerechtsdeurwaarder deed?
Ik denk dat ik daar wel een beeld van heb ;)
De eigenaar wordt dan door de rechbank opgeroepen waarna er een uitspraak zal volgen.
Da's niet de taak van een gerechtsdeurwaarder. En overigens wordt de eigenaar niet door de rechtbank opgeroepen, maar zal de eisende partij een dagvaarding - door de gerechtsdeurwaarder - bij de gedaagde laten bezorgen en daarna bij de rechtbank inleveren, waarna de gedaagde, zoals in de dagvaarding staat, in de gelegenheid wordt gesteld te reageren. Wat er daarna gebeurt, zal verschillen, maar in een gewone incassozaak zal er geen comparitie komen, maar zal de rechter gewoon uitspraak doen. Die uitspraak kan daarna door een gerechtsdeurwaarder ten uitvoer worden gelegd, mits er iets ten uitvoer te leggen is.
Dat er ooit wordt uitbetaald (kale kip) is een tweede, maar nu kunnen ze wel van alles verklaren, ze zijn nog niet failliet, tenminste nog niet.
helemaal mee eens. Probleem is dat je nu wel beslag kunt gaan leggen, maar zodra er wel een faillissement volgt, blijkt dan al je moeite voor niets te zijn geweest. Ik heb hier twee dossiers liggen van dit bedrijf en ik heb half januari de betreffende mensen al verteld dat ik met alle plezier een procedure aan zou willen spannen, maar dat het mijn professionele mening is dat het water naar zee dragen zal zijn, omdat het slechts een kwestie van tijd is voor het faillissement er zal zijn.

Overigens is het voor de schuldeisers wel zaak om nu scherp te blijven: het is betreft een éénmanszaak, dus zal er naar alle waarschijnlijkheid toepassing van de wsnp gevraagd worden. Als de schulden niet te goeder trouw zijn aangegaan, is dat een reden om die aanvraag te weigeren. Stel dat de eigena(a)r(en) toegelaten word(t)(en) tot de schuldsanering, dan kan beëindiging met faillietverklaring gevraagd worden, waardoor de schuldeisers in ieder geval nog een paar centen meer zullen krijgen en de personen nog moeilijker opnieuw zullen kunnen beginnen.
Wij zijn een bedrijf en blijkbaar ben jij niet zo op de hoogte hoe het een en ander in zijn werk gaat,
:+

[ Voor 13% gewijzigd door StevenK op 06-03-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 19:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb op het punt gestaan een bestelling te plaatsen (december).
  • 1 strakke prijs
  • 2 ophalen bij een geliëerde zaak in Hilversum.
Dus snel in huis.....

Na het lezen van de shopsurvey en het alleen vooruitbetalen, ervan af gezien. Maar had bijna de gok gewaagd en dan was mijn geld ook weg geweest............
Lage prijs blijft een enorme koopmagneet, ook al weet ik beter.

[ Voor 16% gewijzigd door OgWok op 07-03-2007 10:03 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26-2 Nog een mailtje gehad van "mevr. van Dongen" dat het geld overgemaakt zou worden en dat er eindelijk een nieuwe muis opgestuurd zou worden.

En nu opeens gaan ze de tent sluiten.
Reken maar dat die curator het zwaar te verduren gaat krijgen.

Ik krijg in iedergeval iets, of me kapotte muis weer terug, of me geld, maar in iedergeval zal die curator iets eraan moeten doen, anders heeft die zelf wettelijk een probleem.

--
Edit

Als reactie op mensen die dingen roepen over ingrijpen en dergelijke.

Tweakers.net moet gewoon 1 ding heel snel invoeren en dat is een icoontje dat aangeeft bij een leverancier of er zich verdachte zaken voor doen.
Als een leverancier dus bij kassa, radar of wat dan ook komt en het gaat om iets meer dan 1 klant.
Hop, icoontje erbij, waarschuwen die mensen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:03:
Zoals zovelen ben ik ook "benadeeld" door hardwaretotaal.nl.
Hierbij roep ik een ieder op die nog een openstaande rekening heeft (financieel/ materiaal) met mij contact op te nemen zodat we de krachten kunnen bundelen en eventueel bij een curator sterker staan.
ik hoop dat de site mod. jullie op een discrete wijze aan mij kenbaar kunnen en willen maken zoder dat ik een berg spam en shit krijg.
Sorry mods dat ik het op deze manier doen maar ben niet echt bekend met forum's
mvg
J. Wijman
Ik heb om het overzicht te behouden en het wat makkelijker te maken voor de mods een mail adres aangemaakt speciaal hiervoor. (ik zie zojuist dat iemand anders zich hier ook al mee bezig houdt, mischien samenwerken? mailadres heb ik er nu toch al voor!! :P )

dit is:
opgelichtdoorhardwaretotaal@gmail.com

Hier wil ik graag een HEEEL kort en bondige uitleg plus de openstaande schade. Zo kan ik kort en effectief gaan kijken wat de totale schade is en zo bekijken of we bij een eventuele curator wat kunnen betekenen.

Overigens is vanaf 14.00 uur vanmiddag de openbaring van de besluiten omtrent faillissement aanvragen bij de rechtbank te a'dam
Hier worden elke dinsdag aanvragen behandeld (deze worden NIET openbaar)
de uitslag van de zittingen wordt elke woensdag vanaf 14.00 openbaar gemaakt.

Vervolgens raad ik een iedereen aan om MET een proces verbaal langs je bank te gaan met het verzoek tot terug boeken. Hier zijn ze niet blij mee maar in enkele gevallen kan je op die manier alsnog je centen terug krijgen. (zodra er een faillissement is uitgesproken kan dit dus niet meer!!!!)
Ik probeer dit bericht op zoveel mogelijk forums te plaatsen echter ik heb niet de mogelijkheid om dit op iedere site te doen. Kom je er één tegen waarop dit nog niet staat. knal mn er maar op met nadrukkelijk het mailadres erbij wat hierboven staat.
bvd
J. Wijman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Heeft er al iemand geverifiëerd of er wel faillissement is aangevraagd ?

Want het gebeurt vaak zat dat zo'n faillissement wel aangekondigd wordt, maar dat daarna de ondernemer met de stille trom vertrekt.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:44:
Vervolgens raad ik een iedereen aan om MET een proces verbaal langs je bank te gaan met het verzoek tot terug boeken.
Wat voor procesverbaal ?

[ Voor 38% gewijzigd door StevenK op 07-03-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Een aantal reacties over het functioneren van de Shop Survey afgeplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ieder bedankt voor het invullen van de Shop Survey bij HardwareTotaal.nl.
Hierdoor heb ik half Januari besloten om hier toch maar niet mijn bestelling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 22-09 16:39
Robin schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:58:
Dit keer is het overduidelijk te lezen in de Shopsurvey dat het de afgelopen maanden erg slecht gesteld is met Hardwaretotaal, dan mogen wij dan toch ook van onze bezoekers verwachten dat ze kunnen lezen; de ervaringen geven al ruim aan dat je daar niet moet bestellen. Dan moet je in mijn ogen dan maar een paar euro meer of minder uitgeven en naar een andere winkel stappen.
Sorry hoor, maar ik was helemaal niet op de hooget van de shopsurvey en ik keek daardoor er niet op. Je kunt wel zeggen dat het duidelijk is, maar niet als je niet weet dat de shopsurvey erg belangrijk is. Je kunt het zien aan een paar blokjes, dat weet ik nu, maar ik lette daarvoor er niet op. Mijn punt is, jullie hadden best iets van een waarschuwing kunnen geven bij zo'n lage ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 22-09 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:10:
Wat te doen?
Voor de mensen met rechtbijstand de volgende tip. In mijn geval werd de volledige schade door rechtsbijstand vergoed. Procederen kost namelijk veel meer geld en daarom betalen ze simpelweg uit. Feitelijk wordt de vordering 1 op 1 over genomen.
Ik heb een rechtsbijstand (via Centraal Beheer), maar die is uitgesloten van hulp bij faillissement. Mooi bedacht weer vande verzekeraars. Zijn er rechtsbijstandverzekeraars die wel deze dekking hebben? Ik heb mijn artikel namelijk via mijn werk besteld en misschien hebben die een andere verzekeraar...

Ongelooflijk dat shops als Hardwaretotaal.nl bestaan, wat ontzettend sneue mensen moeten daar achter zitten. Weten dat je niet gaat leveren en dan toch blijven verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
Gedupeerden,

Ook op Trosradar en kopersbelangen.nl zijn mensen gezamelijk actie aan het ondernemen.
Het bedrijf heeft echter nog geen faillisement aangevraagd en het lijkt erop dat de daders simpelweg op de vlucht zijn geslagen.....

Advies van kopersbelangen is aangifte doen bij de politie.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Ik heb een rechtsbijstand (via Centraal Beheer), maar die is uitgesloten van hulp bij faillissement. Mooi bedacht weer vande verzekeraars. Zijn er rechtsbijstandverzekeraars die wel deze dekking hebben? Ik heb mijn artikel namelijk via mijn werk besteld en misschien hebben die een andere verzekeraar...

Ongelooflijk dat shops als Hardwaretotaal.nl bestaan, wat ontzettend sneue mensen moeten daar achter zitten. Weten dat je niet gaat leveren en dan toch blijven verkopen...
Ik ben verzekerd via Interpolis (Rabobank). Ben erg tevreden over de afwikkeling. Ik had de zaak overigens al gemeld vóórdat het faillissement was aangevraagd. Geen idee of dat in hun beoordeling iets uitmaakt. Naar ik begreep vergoeden ze vrijwel altijd als het bedrag lager dan EUR 1.000,-- is.

Hopelijk krijgen jullie allemaal nog iets terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Namens Tweakers.net
Update 7/3
Vandaag is gebleken dat Hardwaretotaal geen faillissement heeft aangevraagd, maar de onderneming heeft opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
In dat geval lijkt het mij heel erg verstandig dat er zo snel mogelijk - liefst namens de gezamenlijke schuldeisers - alsnog faillissement aangevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:49:
[...]

In dat geval lijkt het mij heel erg verstandig dat er zo snel mogelijk - liefst namens de gezamenlijke schuldeisers - alsnog faillissement aangevraagd wordt.
Dat is een goed advies! Ik zou iedereen ook willen aanraden aangifte bij de politie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chulin schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:17:
Hi:
Ik was toevallig via gatering-tweakers aan deze winkel terechtgekomen, en het was niets aan de hand maar als ik nu lees…………….
Het is was €50. Ik kan nu gewoon fluiten naar mijn geld denk ik.
Misschien is een goede idee om samen een actie beginnen.
http://kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=4248&postdays=0&postorder=asc&&start=0

http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=9743&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Vervolgens raad ik een iedereen aan om MET een proces verbaal langs je bank te gaan met het verzoek tot terug boeken. Hier zijn ze niet blij mee maar in enkele gevallen kan je op die manier alsnog je centen terug krijgen. (zodra er een faillissement is uitgesproken kan dit dus niet meer!!!!)
Ik probeer dit bericht op zoveel mogelijk forums te plaatsen echter ik heb niet de mogelijkheid om dit op iedere site te doen. Kom je er één tegen waarop dit nog niet staat. knal mn er maar op met nadrukkelijk het mailadres erbij wat hierboven staat.
bvd
J. Wijman
Volgens mij heeft naar de bank gaan met een proces verbaal geen zin. Een bank MAG dit geld niet terug boeken. Het zou nogal fraai zijn als dat wel kon. Natuurlijk heeft iedereen er in dit geval recht op. Maar wat te denken als mensen met elke willekeurige aangifte bij de politie een boeking ongedaan kon maken? Dan zou het hek van de dam zijn. Voor banken is een aangifte nog geen bewijs van schuld.... dat doet de rechter namelijk. Bovendien zou een dergelijke boeking volgens mij ook een vernietigbare daad zijn... benadeling crediteuren in het zicht van een faillissement (Actio Paulinia).

Enfin, het enige dat je kunt is een deurwaarder erop af sturen.... maar ik denk dat 't geen zin heeft.... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Afhaaladres (Bevestiging!):
Bussummerstraat 47
1211BJ Hilversum
(Di-Za 11:00-17:00 uur)

is iemand al langsgeweest op dit adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
dit is trouwens een uitreksel uit de KvK

Naam: HardwareTotaal.nl
Vestigingsadres: Ereprijsstraat 183
Vestigingsplaats: 3765AH Soest
Internetadres: http://www.hardwaretotaal.nl
KvK-nummer: 09138740 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25 februari 2007 heb ik nog een bestelling gedaan van € 125,- voor een muis en een externe hardeschijf . omdat ze de goedkoopste waren volgens Tweakers Pricewatch.
Hoeveel negatieve geluiden zijn er nodig voor dat ze uit de Pricewatch worden geweerd.
Na vandaag gegoogled te hebben bleek het al lange tijd hommeless te zijn bij HardwareTotaal.
Nu moet ik weer gaan sparen. Mijn maandelijkse inkomen is laag en heb vrouw en kind. Kan wel janken.

Belachelijk dat er bedrijven zijn die aan de zijlijn toekijken hoe een bedrijf zoveel mensen oplicht. Hun bank, de Rabobank laat hun rekening gewoon actief.
Als ik op de website van HardwareTotaal kijk is die nog gewoon aktief. Hacken die hap.

Weet er iemand hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

Ik ben dus erg boos. op iedereen ja, op tweakers, op hun bank, hun provider en het meest mijzelf. Simpel even googlen voordat je koopt kan veel leed besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een rekening open staan van 170 euro, besteld product wat dus nooit geleverd is. Heb nog screenshots van alle communicatie, waarin ik dus achteraf gezien gewoon ben voorgelogen...
Zal meteen even aangifte doen.
Ik doe graag mee bij alle acties tegen deze oplichters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:23:
Ik ben dus erg boos. op iedereen ja, op tweakers, op hun bank, hun provider en het meest mijzelf. Simpel even googlen voordat je koopt kan veel leed besparen.
Ik snap niet hoe iemand Tweakers.net hier op wat voor manier dan ook ook maar een procent voor de schuld van kan geven. De shopsurvey geeft duidelijk aan dat het een vage winkel is geweest. De conclusies trek je altijd nog zelf voordat je bestelt. Internet is nou eenmaal een oplichtershemel, daar word je zelfs op 't NOS nieuws nog zo af en toe eens aan herinnerd...

Zo'n shop uit de shopsurvey pleuren is ook lekker handig, dan verdwijnt de negatieve feedback en worden mensen dus juist niet meer gewaarschuwd... Laat maar lekker staan, hoe meer negatieve feedback hoe beter. Mensen die opletten zijn daardoor gewaarschuwd.

Het is nog altijd je eigen common sense om te kijken of een winkel betrouwbaar is. Je koopt ook geen Hi-fi speakers van achteruit een bestelbusje...

Ik praat het gedrag van Hardwaretotaal echt niet goed, je webwinkel online houden terwijl je weet dat je kopje onder gaat is gewoon mensen keihard naaien, maar mensen die menen dat die shop uit de ShopSurvey had moeten worden gegooid snap ik even niet...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Het heeft geen zin om Tweakers te bekritiseren op het forum van Tweakers.net zelf. Het maakt niet uit of de kritiek gegrond is of niet, het wordt toch wel verwijdert.
Let op! ik zeg niet dat Tweakers.net schuldig is, maar wel dat ze kritiek richting hun censureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:32:
Jongens,

Het heeft geen zin om Tweakers te bekritiseren op het forum van Tweakers.net zelf. Het maakt niet uit of de kritiek gegrond is of niet, het wordt toch wel verwijdert.
Let op! ik zeg niet dat Tweakers.net schuldig is, maar wel dat ze kritiek richting hun censureren.
offtopic:
Jouw bericht zal sowieso binnen een niet afzienbare tijd verdwijnen, omdat je offtopic gaat en nu aan het flamen bent...
Als je kritiek hebt hoe Tweakers omtrent de webshop is omgegaan is daar een apart topic voor
Het functioneren van de Shop Survey

Als je kritiek hebt of opmerkingen zorg dan in ieder geval dat je het op een NETTE manier formuleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik uit geen kritiek op het functioneren van de shopsurvey. Ik heb kritiek op het feit dat Tweakers.net kritiek die tegen hen is gericht verwijdert ipv hier op een normale manier op ingaat of negeert.
Het feit dat kritiek wordt verwijdert wordt nogmaals direct door jouw bevestigd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Er wordt niks verwijderd. Het wordt in een apart topic geplaatst.
Positief denkend: Dan blijft alles centraal en kan er actie ondernomen worden zodat tweakers.net BV er zelf echt wat mee kan.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:55:
Ik uit geen kritiek op het functioneren van de shopsurvey. Ik heb kritiek op het feit dat Tweakers.net kritiek die tegen hen is gericht verwijdert ipv hier op een normale manier op ingaat of negeert.
Het feit dat kritiek wordt verwijdert wordt nogmaals direct door jouw bevestigd.
Dit topic is voor de gedupeerden van HardwareTotaal. De discussie over de Shop Survey is verplaatst naar Het functioneren van de Shop Survey.

Van iemand die sinds .2002 al lid is had ik wel beter verwacht. Wanneer je een beetje op GoT, in LA bijvoorbeeld, had rond gekeken, dan weet je dat Tweakers.net kritiek op haar functioneren niet censureert.

[ Voor 19% gewijzigd door Longbeard op 08-03-2007 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Al lange tijd heb ik me beziggehouden met HWtotaal, niet omdat ik zelf opgelicht ben, maar omdat het gewoon een duidelijke oplichtingzaak is. Overigens hieronder correspondentie met Tweakers.net hierover, die klaarblijkelijk hun ogen sloten voor hetgeen ik ze vertelde, en wat mij betreft aantoont dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor hun bezoekers, iets wat mij persoonlijk wel dwars zit...

Modbreak:Mail verwijderd. Je kunt een samenvatting geven echter het publiceren van een complete email is niet toegestaan.

Duidelijk dat nu ineens wel kan wat ik al aanraadde (geen prijzen in de pricewatch, wel shopsuverys), en dat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor de korting die hardwaretotaal aan HUN bezoekers gaf (iets dat ze ook af hadden kunnen houden door te zeggen dat ze op geen enkele wijze verbonden wilden zijn aan HWtotaal). Ik vind t in ieder geval niet ok.

[ Voor 78% gewijzigd door Longbeard op 08-03-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
afterparty05 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:29:
Al lange tijd heb ik me beziggehouden met HWtotaal, niet omdat ik zelf opgelicht ben, maar omdat het gewoon een duidelijke oplichtingzaak is. Overigens hieronder correspondentie met Tweakers.net hierover, die klaarblijkelijk hun ogen sloten voor hetgeen ik ze vertelde, en wat mij betreft aantoont dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor hun bezoekers, iets wat mij persoonlijk wel dwars zit...

[...]

Duidelijk dat nu ineens wel kan wat ik al aanraadde (geen prijzen in de pricewatch, wel shopsuverys), en dat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor de korting die hardwaretotaal aan HUN bezoekers gaf (iets dat ze ook af hadden kunnen houden door te zeggen dat ze op geen enkele wijze verbonden wilden zijn aan HWtotaal). Ik vind t in ieder geval niet ok.
Zoals al eerder is aangegeven, is de Pricewatch en Shop Survey één pakket, zonder de Pricewatch geen Shop Survey en zonder de Shop Survey geen Pricewatch.
Tevens kan ik je aanraden het volgende topic door te lezen: Het functioneren van de Shop Survey daar staat meermaals aangegeven waarom Tweakers.net, HardwareTotaal niet eerder op prijsloos heeft geplaatst.

Ten aanzien van de korting die HardwareTotaal aan de bezoekers van Tweakers.net gaf. HardwareTotaal is niet de eerste, niet de laatste en niet de enige shop die een dergelijke korting verstrekt. Waarom zouden wij shops verbieden korting aan de gebruikers van Tweakers.net te geven? Wanneer we een dergelijke korting zouden verbieden, verwacht ik meerdere topics aangaande een dergelijk verbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Longbeard schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:55:
Ten aanzien van de korting die HardwareTotaal aan de bezoekers van Tweakers.net gaf. HardwareTotaal is niet de eerste, niet de laatste en niet de enige shop die een dergelijke korting verstrekt. Waarom zouden wij shops verbieden korting aan de gebruikers van Tweakers.net te geven? Wanneer we een dergelijke korting zouden verbieden, verwacht ik meerdere topics aangaande een dergelijk verbod.
Omdat je als geloofwaardig bedrijf je naam verbindt aan een oplichterszaak die dankzij jouw welwillendheid meer klanten binnen kan halen en meer gedupeerden kan veroorzaken. Zeker als een dergelijke korting sitenieuws is en een lokkertje is dat nog meer inspeelt op hun primaire verkoopargument: de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
afterparty05 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:02:
[...]

Omdat je als geloofwaardig bedrijf je naam verbindt aan een oplichterszaak die dankzij jouw welwillendheid meer klanten binnen kan halen en meer gedupeerden kan veroorzaken. Zeker als een dergelijke korting sitenieuws is en een lokkertje is dat nog meer inspeelt op hun primaire verkoopargument: de lage prijs.
Wanneer is iemand schuldig? In Nederland is dat pas wanneer iemand veroordeeld is. Daarnaast kan ik je aanraden eerst het gehele topic door te lezen met name: Daniel in "Over het voortbestaan van Hardwaretotaa..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Gelukkig na ongeveer 200 berichten via de mail en online berichtgeving heb ik eindelijk mijn geld terug gekregen! Ze werden zo gek van mij en de berichten hebben ze het geld terug gestort, dit duurde ook 7 week... ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Ik vind het goed dat er samengespannen wordt en het rechtvaardige geld terug geeist wordt, waar iedereen gewoon recht op heeft, want ze komen gewoon hun belofte niet aan.

Het begon bij mij al na 14 'werk' dagen nadat ik mijn bestellin geplaatst heb, in hun agreement hebben ze gezegt dat na 14 dagen het geld niet overgemaakt is de order geannuleerd wordt. Ik had het geld na 2 dagen gestort, en na 20 werkdagen hadden ze eindelijk een menselijke reactie gestuurd van een éne willem de vries die er werkt, toen had ik eventjes goed contact! maar nooit verificatie dat het product er uberhaubt was. Daar en tegen WEL dat het geld binnen gekomen was! dus was allang blij, toen na elke dag berichten te sturen hebben ze het geld terug gestort... maar wat een moeite en heb het wel met de mensen die nog beste bedragen open hebben staan... succes met aangifte doen en hoop voor jullie dat het geld weer op de juiste rekening gestort wordt!

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Longbeard schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:23:
[...]

Wanneer is iemand schuldig? In Nederland is dat pas wanneer iemand veroordeeld is.
'schuldig' is een woord met veel juridische betekenissen. Heb je het over strafrecht, dan heb je gelijk. Maar civiel ligt het veel genuanceerder. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat het argument is dat t.net als commerciële een maatschappelijke zorgplicht heeft en dat zij deze heeft verzaakt door niet, toen er melding van werd gemaakt, actief onderzoek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
StevenK schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:01:
'schuldig' is een woord met veel juridische betekenissen. Heb je het over strafrecht, dan heb je gelijk. Maar civiel ligt het veel genuanceerder. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat het argument is dat t.net als commerciële een maatschappelijke zorgplicht heeft en dat zij deze heeft verzaakt door niet, toen er melding van werd gemaakt, actief onderzoek te doen.
Het zou nogal een onwerkbare situatie worden als we elke transactie van elke shop zouden moeten gaan onderzoeken. Feit is en blijft dat, vanwege het simpele feit dat mensen eerder klagen dan tevredenheid spuien, de shop survey en elke andere beoordelingssite een relatief negatiever beeld schetsen dan de werkelijkheid.

Bovendien hoeft er geen sprake van te zijn van kwade opzet op het moment dat er problemen zijn bij een winkel, sterker nog, we hebben meerdere malen in de praktijk meegemaakt dat bedrijven een moeilijke periode doormaakten. We willen niet de partij zijn die ten onrechte de laatste nagel in de doodskist van zo'n bedrijf jaagt door het op grond van door ons verder niet te verifiëren beoordelingen uit de Pricewatch te gaan weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I'll be back

Ik heb even het kantoor van de rabobank gebeld, de doos die ik aan de telefoon kreeg was ronduit onbeschoft. Dat werd ze overigens pas nadat ze er achter kwam waar ik voor belde. Ik wilde alleen even vragen of ze nog betalingen toelaten op dat rekeningnummer.
Na iedere zin die ik zei gaf ze als antwoord; "ik mag u hier geen informatie over geven"

Ik weet niet of ik voor 32 euro rechtsbijstand in zou schakelen.

Er staat op de homepage bij hardwaretotaal wel een berichtje dat je niks meer kan bestellen enzo, maar de shop werkt nog wel, ik zat steeds op een deeplink in te loggen, je kan gewoon overal nog bij, dat is het probleem. En ik maar afvragen waarom ze niet reageren.....

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
StevenK schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:01:
[...]

We kijken sowieso naar de Shop Surveys. Bij HardwareTotaal is, vanwege de klachten, zeer regelmatig gekeken of de HWT de eigen Shop Survey had beïnvloed, of de prijzen in de Pricewatch klopten en wat de status van de shop was. Echter is Tweakers.net geen politie of justitie, we hebben dus niet de middelen om een shop uitgebreid te gaan onderzoeken, zo kunnen we de boekhouding niet inzien en kunnen we niet nagaan of de eigenaren van een shop de zaak flessen. Pas wanneer wij uit officiële bronnen, kunnen constateren dat het voortbestaan van een shop gevaar loopt, grijpen wij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:56
Wat ik me op dit moment nog wel afvraag, en wat ik niet terug kan vinden, is de vraag of de opgeheven shop nu werkelijk mensen schadeloos gaat stellen. Want hier lees ik dat er geen faillissement is aangevraagd, maar dat de shop gewoon wordt opgeheven. Op de site staat nog dat er een faillissement is aangevraagd.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
koppie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:33:
Wat ik me op dit moment nog wel afvraag, en wat ik niet terug kan vinden, is de vraag of de opgeheven shop nu werkelijk mensen schadeloos gaat stellen. Want hier lees ik dat er geen faillissement is aangevraagd, maar dat de shop gewoon wordt opgeheven. Op de site staat nog dat er een faillissement is aangevraagd.
Bij een faillissement is uitschrijven niet mogelijk.
Naam: HardwareTotaal
Vestigingsadres: Ereprijsstraat 183
Vestigingsplaats: 3765AH Soest
KvK-nummer: 09138740 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Gezien hetgeen heeft plaats gevonden is het aan te raden het advies van StevenK op te volgen.
StevenK schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:49:
[...]

[ Voor 21% gewijzigd door Longbeard op 08-03-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft hier een eenmanszaak. Natuurlijk is het alsnog mogelijk om faillissement aan te vragen. Je hebt immers nog een vordering. En daar het een eenmanszaak betreft is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk. Met andere woorden: de vordering heb je nog steeds; maar dan op de eigenaar. Als faillissement wordt uitgesproken, dan geldt dat uiteraard ook voor de eigenaar. Het gevaar is dat deze in de WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijk Personen) komt en daardoor alle schuldeisers buitenspel zet. Het feit dat er hier waarschijnlijk een misdrijf is begaan, maakt het voor deze gast wel lastig om de dans te ontspringen.

Hoe dan ook... ik vrees dat niemand geld vanuit Hardwaretotaal terug krijgt. Hooguit van verzekeraars. Helaas... maar is waarschijnlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:19:
Het betreft hier een eenmanszaak. Natuurlijk is het alsnog mogelijk om faillissement aan te vragen. Je hebt immers nog een vordering. En daar het een eenmanszaak betreft is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk. Met andere woorden: de vordering heb je nog steeds; maar dan op de eigenaar. Als faillissement wordt uitgesproken, dan geldt dat uiteraard ook voor de eigenaar. Het gevaar is dat deze in de WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijk Personen) komt en daardoor alle schuldeisers buitenspel zet. Het feit dat er hier waarschijnlijk een misdrijf is begaan, maakt het voor deze gast wel lastig om de dans te ontspringen.
Een misdrijf zie ik hier nog niet, maar de schuldenpositie is mogelijk wel in strijd met de goede trouw opgelopen en dat is een grond om de schuldsanering te weigeren c.q. te beëindigen.

En vergeet niet dat het ook nog heel goed mogelijk is dat de eigenaar privé genoeg heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 08-03-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

Spotmatic

Ken sent me

StevenK schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:59:
[...]

Een misdrijf zie ik hier nog niet... [knip]
Van oplichting is wel degelijk sprake aangezien een HWT medewerker/eigenaar positieve Shop-Survey beoordelingen heeft geplaatst. Dit is bevestigd in het afgesplitste topic...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:51

Wokschotel

Op 6 wielen

Het lijkt erop alsof een 'bekende' de zaak op naam van 2 katvangers heeft gedreven. Het zaakje stinkt behoorlijk in ieder geval...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 14:23

aex351

I am the one

Spotmatic schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:37:
[...]

Van oplichting is wel degelijk sprake aangezien een HWT medewerker/eigenaar positieve Shop-Survey beoordelingen heeft geplaatst. Dit is bevestigd in het afgesplitste topic...
Dat doen wel meerdere bedrijven hoor. Sommige bedrijven bellen zelfs gebruikers op wanneer ze een slechte survey hebben toegevoegd of ze het niet willen veranderen en veel gebruikers doen dit dan ook vanwege de shock dat ze eindelijk een reactie van bedrijf x krijgen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
[...]

Dat is echt niet genoeg voor een veroordeling wegens oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of het een misdrijf is moeten we de politie laten uitzoeken. Veel aangiften dwingt de politie in elk geval tot het verzetten van werk.

Er zijn hier een aantal zaken gebeurd die niet deugen. Zo staat op de site abusievelijk vermeld dat er faillissement is aangevraagd, terwijl de onderneming in feite is opgeheven. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat de voorraad indicators op de site veel te hoog stonden. In werkelijkheid zal er nooit een voorraad zijn geweest. Mensen zijn dus doelbewust op het foute been gezet. Bovendien zijn er aanwijzingen genoeg dat er katvangers in het spel zijn. Als hardwaretotaal failliet wordt verklaard, dan worden de katvangers (volgens KvK de eigenaren van de ondernemingen) dat ook. Katvangers hebben meestal de gemeenschappelijke eigenschap dat er niks te halen valt en dat ze niks te verliezen hebben.

Het enige waar we op kunnen hopen is dat het brein hierachter wordt opgepakt en dat deze nog vermogen heeft in welke vorm dan ook. De vraag is of deze persoon zo dom is het vermogen te stallen op een plaats waar het voor justitie makkelijk toegankelijk is.

Desalniettemin... we moeten het proberen! Desnoods voor de gerechtigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP Deskjet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Afgelopen vrijdag heb ik via de website van HWT een bestelling t.w.v. EUR92 gedaan. Wegens de onduidelijkheid rondom het bestaan van deze zaak heb ik contact met mijn bank [Postbank] opgenomen. Aangezien dat ik nog geen bevestiging i.v.m. mijn overboeking van HWT heb ontvangen gaat de Postbank mijn overboeking terugboeken en de activiteiten van HWT onderzoeken. Inmiddels heb ik een E-mail naar HWT gestuurd om mijn bestelling officieel te annuleren.

Volgende week gaat de Postbank mij terugbellen om mij op hoogte van de onderzoek te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP Deskjet
Ik zie dat de site inmiddels volledig gesloten is. Op de homepage krijg je nu dit te zien:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.34 Server at www.hardwaretotaal.nl Port 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I&#039;ll be back

HP Deskjet schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:36:
Afgelopen vrijdag heb ik via de website van HWT een bestelling t.w.v. EUR92 gedaan. Wegens de onduidelijkheid rondom het bestaan van deze zaak heb ik contact met mijn bank [Postbank] opgenomen. Aangezien dat ik nog geen bevestiging i.v.m. mijn overboeking van HWT heb ontvangen gaat de Postbank mijn overboeking terugboeken en de activiteiten van HWT onderzoeken. Inmiddels heb ik een E-mail naar HWT gestuurd om mijn bestelling officieel te annuleren.

Volgende week gaat de Postbank mij terugbellen om mij op hoogte van de onderzoek te stellen.
Ik heb onlangs de postbank gebeld voor een terugboeking maar deze zijn onder geen voorwaarde terug te halen aangezien het door de persoon zelf is overgeschreven. Ik geloof dat je alleen machtigingen kan storneren. Als je hier succes mee boekt graag even laten weten! Ik ga het dan zeker ook proberen!

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP Deskjet
shotputty schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Ik heb onlangs de postbank gebeld voor een terugboeking maar deze zijn onder geen voorwaarde terug te halen aangezien het door de persoon zelf is overgeschreven. Ik geloof dat je alleen machtigingen kan storneren. Als je hier succes mee boekt graag even laten weten! Ik ga het dan zeker ook proberen!
doe ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verschrikkelijk bedrijf, het wordt me nu volledig duidelijk hoe 'slim' ze alles hebben aangepakt.

- Valse shopsurveys.
- Een duur helpdesk nummer, zeer beperkt beschikbaar.
- "Afdelingen" die bepaalde dagen niet bereikbaar zouden zijn.
- Een online berichtensysteem, welke dus volledig beheerd worden op hun servers en waardoor ze gemakkelijk aliassen kunnen gebruiken.
- Defecte artikelen opsturen en vervolgens het op de fabrikant/leverancier schuiven.
- Vragen van nieuwe klanten worden meteen beantwoord, maar zodra je betaald hebt kun je het schudden..

Ik hoop dat de mensen achter dit "bedrijf" de rest van hun leven hiervoor moeten boeten. Dat ze helemaal uitgekleed worden. En ik hoop ook dat ze hier meelezen, wat ze allemaal te wachten staat straks. En terecht :) Met zo'n geweten kun je toch niet blijven rondlopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand op één van de twee adressen langs geweest?

Heft in eigen hand, de wet dient jou, jij dient de wet niet. Regels zijn er om je te helpen, niet om je in het cultureel bepaalde gareel te houden.

Als ik tijd en zin heb ga ik morgen een kijk je nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat de discussie over het voortbestaan van Hardwaretotaal, niet over de wijze waarop Tweakers.net werkt.
Je bijdrage zou op zijn plaats zijn in deze draad, maar lees deze dan natuurlijk eerst even door :)
Het functioneren van de Shop Survey

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
Ik ben op de vestiging in Hilversum langsgeweest.
Het hele pand is leeg en er hangt een briefje op de deur dat je aangifte moet doen en naar de site kopersbelangen moet gaan.

Ze hebben we aan veel mensen geld terug gestort

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:50:
[mbr]Hier gaat de discussie over het voortbestaan van Hardwaretotaal, niet over de wijze waarop Tweakers.net werkt.
Je bijdrage zou op zijn plaats zijn in deze draad, maar lees deze dan natuurlijk eerst even door :)
Het functioneren van de Shop Survey[/mbr]
OK dan, moet ik alleen weer mijn verhaal schrijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Longbeard, binnenkort horen jullie meer over de HWT zaak van uit een wat andere hoek. Jullie, als tweakers zijnde komen hier ook niet ongeschonden uit.

Wordt vervolgd....

Wanneer je, je ´dreigement´ zou onderbouwen wil ik daar best naar luisteren. Echter ben ik niet onder de indruk van dit soort ongefundeerd gebral. Wanneer je iets nuttigs te melden hebt, ga je gang, wanneer je wilt blaten kun je beter ergens anders posten.

Longbeard

[ Voor 45% gewijzigd door Longbeard op 10-03-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik ben dan niet een woeste man, maar ik word er ook niet bepaald woest bang van kerel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:50:
He Longbeard, binnenkort horen jullie meer over de HWT zaak van uit een wat andere hoek. Jullie, als tweakers zijnde komen hier ook niet ongeschonden uit.

Wordt vervolgd....
Nou nou wat een stoere praat weer :Y) jij moet echt gelukkig zijn met jezelf :)

Maar goed ontopic, triest voor alle mensen die gedupeerd zijn, maar ik ben van mening dat het makkelijk wijzen is naar anderen, in deze bijv. naar Tweakers.net maar ik vind dat mensen ook wel eens een beetje realistisch mogen zijn. Spullen kosten nu eenmaal een bepaalde hoeveelheid geld, als een bedrijf daar stelselmatig lage prijzen voor hanteert dan is er geen ruimte over om bijvoorbeeld een mindere periode op te vangen.

Neem bijvoorbeeld Informatique, Mycom of Paradigit, mensen klagen wel eens: "Het is te duur!" Ja maar ze bestaan al zolang ik weet dat er computerwinkels bestaan en ze leveren prima kwaliteit en ondersteuning, waar ik dus ook altijd met plezier spullen aanschaf, en ja dan betaal ik misschien iets meer maar wel altijd goede spullen en goede service.

Het voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat al een tijdje niet meer op mensen! Je mag ook best een de hand in eigen boezem steken. Om nu in deze Tweakers.net aan te vallen op het in stand houden van een Survey, wat behoorlijk makkelijk is, vind ik te makkelijk. Want stel dat bijv. de Computer Totaal bijv. een winkel test doet zoals vroeger in de PC Koop ( Voorloper van Computer Idee voor diegene die er zo :| bij zitten ;) ) en de winkel komt er goed uit en jij bestelt je spullen en het gaat mis, ga je dan ook CT aanklagen ?

De verantwoordelijkheid van falen ligt bij de winkel/eigenaar en je bent nog altijd zelf diegene die besluit om je portemonnee te trekken en je cash om te wisselen voor hardware.

Kijk ik heb toevallig net een harddisk besteld van 115 euro, die ik bij een webshop voor 100 kan krijgen maar ik wil zekerheid en die is mij die 15 euro waard dus in dit geval bestel ik hem bij informatique.

Wees gewoon eens reeel en durf ook je eigen verantwoordelijkheid eens onder ogen te nemen zonder meteen iedereen die er zijdelings mee in contact staat/stond af te branden en het toe te rekenen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het vanuit HWT een schandalige manier van handelen is en ik ook eerlijk hoop dat eenieder hier zijn geld terug krijgt en de schuldigen bij HWT daarvoor boeten.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge wat is tweakers weer lekker hyprociet bezig, ze zien het liefst zo weinig mogelijke negatieve reacties bij de shopsurveys zodat zij alleen maar meer bedrijven krijgen en zo dus ook meer geld. Tweakers is er al lange tijd van op de hoogte dat het om een oplichter gaat, er is verschijnende keren verzocht om de winkel te verwijderen maar dit is gewoon niet gedaan. Deze man is ook al een bekende bij iedereen aangezien die dit al meerdere keren heeft gedaan. Ik ben er zelf geeneens door opgelicht maar had wel een berichtjes achter gelaten, ik had hier in vermeld dat het een stel ratten waren en weer iemand van tweakers met iets teveel macht vond dat ik daar gelijk weer een ban voor kon krijgen voor een maand. Ik vind het dan ook erg jammer dat tweakers niet meer zijn best heeft gedaan om zijn gebruikers (klanten) te beschermen tegen deze webshop. Maar iedereen weet nu dus ook dat tweakers het geld van een oplichter liever heeft dan tevreden gebruikers die niet zijn opgelicht. Maar dit berichtje zal wel weer zo snel mogelijk weg zijn aangezien er hier geen enige vorm van zelf kritiek te vinden is.

Dit kloon/account is nu eveneens dicht. Je eerdere account is dicht omdat je, ondanks vele email, je de voorwaarden, zowel de algemene als die van de Shop Survey negeerde.

We kunnen inderdaad niet tegen kritiek |:( We bieden onze gebruikers niet de gelegenheid te reageren en kritiek te uiten. Zal ik dit topic en het Het functioneren van de Shop Survey topic dan maar sluiten? Kijk svp eens verder dan je ongefundeerde conclusies.

Longbeard

[ Voor 16% gewijzigd door Longbeard op 10-03-2007 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 06:22
De enige reden waarom jouw tekst weggehaald zal worden, is omdat het offtopic is. Als je dit topic gelezen had, dan had je geweten waar je wel hierover kan discussieren. Het functioneren van de Shop Survey dus.

Laat dit topic worden waarvoor het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien bedoel je "hypocriet"? Suggestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het aansprakelijk stellen van tweakers.net is kansloos en belachelijk. Ik ben het totaal niet eens met een aantal zaken in de shopsurveys (invloed winkels, bemoeienissen van tweakers.net), echter is het de (ook nog eens gratis voor consumenten) dienst van tweakers.net. Discussie voor veranderingen zijn dus zeker nuttig, maar waarom zou tweakers.net ook maar een promille aansprakelijk zijn?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je, je ´dreigement´ zou onderbouwen wil ik daar best naar luisteren. Echter ben ik niet onder de indruk van dit soort ongefundeerd gebral. Wanneer je iets nuttigs te melden hebt, ga je gang, wanneer je wilt blaten kun je beter ergens anders posten.

Longbeard
Omdat ze een hoop geld hebben gevangen van HWT, en HWT een "voorkeursbehandeling" heeft gegeven. Berichtjes als "Mevr van Dongen"/Wegens succes is HWT administratief er aan onderdoor gegaan waren te belachelijk voor woorden. 2 weken later waren ze weg.
Tweakers had hier nooit aan mee moeten werken, en geld heeft hier een rol in gespeeld.

Nu krijg ik al die vrijwilligers van Tweakers over me heen, maar het gaat hier om het andere gedeelte van Tweakers, de wel betaalde Tweakers. Deze gasten verschuilen zich onder de vrijwilligers hier, die zich weer in onschuld wassen omdat Tweakers zgn. objectief zou zijn.

Dus enig vrijwilliger, voel je niet aangesproken, het gaat om dat andere gedeelte, waar jullie zelf ook niks vanaf weten heb ik begrepen en ook niks van mogen weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens vanavond bij kassa, HWT word behandeld.
En Tweakers komt er ook niet heel vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 02:53:
Het aansprakelijk stellen van tweakers.net is kansloos en belachelijk. Ik ben het totaal niet eens met een aantal zaken in de shopsurveys (invloed winkels, bemoeienissen van tweakers.net), echter is het de (ook nog eens gratis voor consumenten) dienst van tweakers.net. Discussie voor veranderingen zijn dus zeker nuttig, maar waarom zou tweakers.net ook maar een promille aansprakelijk zijn?
Er speelt veel meer dan wat jij denkt, dat ga ik nu niet op dit forum zetten, maar daar komt iedereeen vanzelf achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 08:59:
[...]

Omdat ze een hoop geld hebben gevangen van HWT, en HWT een "voorkeursbehandeling" heeft gegeven. Berichtjes als "Mevr van Dongen"/Wegens succes is HWT administratief er aan onderdoor gegaan waren te belachelijk voor woorden. 2 weken later waren ze weg.
Tweakers had hier nooit aan mee moeten werken, en geld heeft hier een rol in gespeeld.
Welke voorkeurs behandeling? Die mededeling is de ruimte die Tweakers.net een aantal betalende shops bied, een mededeling van HWT niet van Tweakers.net. Deze ruimte wordt ook duidelijk op de Pricewatch Manager pagina vermeld. Het is een ruimte waar T.net geen invloed op heeft.
Nu krijg ik al die vrijwilligers van Tweakers over me heen, maar het gaat hier om het andere gedeelte van Tweakers, de wel betaalde Tweakers. Deze gasten verschuilen zich onder de vrijwilligers hier, die zich weer in onschuld wassen omdat Tweakers zgn. objectief zou zijn.
Wanneer jij kunt aantonen dat er van de Frontpage Admins iemand bij HardwareTotaal werkt/ heeft gewerkt, dan kun je mij die naam door mailen. Echter is bij niemand van de crew bekend die bij HardwareTotaal werkt of heeft gewerkt. Ik zie ook nergens dat je de vrijwilligers van Tweakers.net over je heen krijgt.
Dus enig vrijwilliger, voel je niet aangesproken, het gaat om dat andere gedeelte, waar jullie zelf ook niks vanaf weten heb ik begrepen en ook niks van mogen weten.
Waarvan weten wij niets en mogen wij niets weten?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:10:
[...]

Er speelt veel meer dan wat jij denkt, dat ga ik nu niet op dit forum zetten, maar daar komt iedereeen vanzelf achter.
Het enige dat ik van je hoor zijn vage beschuldigingen. Concreet niets tot een helehoop niet onderbouwd geblaat. Zet of mail je beschuldigingen door en ik zal er naar kijken. Echter als dit geblaat zo door gaat is dit topic straks dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 10-03-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:10:
[...]

Gerechtelijke stappen (dit is waar jij uiteindelijk op doelt) zullen op Tweakers BV geen aanspraak kunnen maken. Dit aangezien Tweakers BV je er niet toe heeft gezet om tot de koop over te gaan bij HWT. Tweakers BV heeft, gerechtelijk gezien, geen enkele rol in de koop/verkoop houding van de consument tegenover de producent. Zij zullen hoogstens een advies uitbrengen dmv een geautomatiseerd kennissysteem over de winkel. Echter licht de keuze nog steeds bij de consument ipv Tweakers BV.

Dus ja, Tweakers BV komt hier ongeschonden uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DaannO schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Gerechtelijke stappen (dit is waar jij uiteindelijk op doelt) zullen op Tweakers BV geen aanspraak kunnen maken. Dit aangezien Tweakers BV je er niet toe heeft gezet om tot de koop over te gaan bij HWT. Tweakers BV heeft, gerechtelijk gezien, geen enkele rol in de koop/verkoop houding van de consument tegenover de producent. Zij zullen hoogstens een advies uitbrengen dmv een geautomatiseerd kennissysteem over de winkel. Echter licht de keuze nog steeds bij de consument ipv Tweakers BV.

Dus ja, Tweakers BV komt hier ongeschonden uit. :)
Ik vind 't knap dat je op een onontgonnen terrein kunt voorspellen hoe een rechter (en daarbij mogelijk de hogere rechter en de Hoge Raad) zal oordelen.

Het ligt allemaal zeker niet zo zwart/wit als jij het nu brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
StevenK schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:30:
[...]

Ik vind 't knap dat je op een onontgonnen terrein kunt voorspellen hoe een rechter (en daarbij mogelijk de hogere rechter en de Hoge Raad) zal oordelen.

Het ligt allemaal zeker niet zo zwart/wit als jij het nu brengt.
Ik weet dat een advocaat het niet laat voorkomen omdat er geen redenen zijn om tweakers BV in twijfel te trekken in deze zaak. Ook zou het tot een kort geding komen, dan zal de rechter (denk ik) naar vergelijkbare zaken kijken in het verleden (wet historische interpretatiemethode) en dan waarschijnlijk tot de conlusie komen dat Tweakers er geen invloed op had.

Je zou ook al volgt kunnen redeneren:

Is hier spraken van dwaling? In artikel 228 boek 6 BW staat het volgende er over: Dwaling doet zich voor als de ene partij niet tot de koop was overgegaan als hij alle feiten had geweten. Echter is dit niet aan de orde aangezien tweakers juist wel alle informatie verstrekte door middel van de shop survey.

Zo zijn er nog een paar redenen waarom tweakers niet aansprakelijk gesteld kan worden. :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Volgens onze informatie is er vanavond, 10 maart 2007, om 18:50 op Nederland 1 een uitzending over HardwareTotaal op Kassa.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting HardwareTotaal.nl.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.