Dit is erg makkelijk van je, en ook niet erg onderbouwd. Tevens staat het je vrij om nuance te vragen.
Er valt uit reacties op kopersbelangen.nl op te maken dat mensen hier op tweakers toch niet gewoon hun mening kunnen geven, ook al is die mening misschien wat onbezonnen, ongefundeerd, ongenuanceerd etc. geven die meningen vaak wel de kern van de zaak weer. Zoals nu voorgekomen is uit hwt, voelt een grote groep mensen zich ondanks jullie openheid zich toch in de steek gelaten door jullie.
Ik zie op het betreffende forum slechts één insteek: Wij zijn gedupeerd, en dat geeft ons onverminderd alle recht wie dan ook daarvoor verantwoordelijk te stellen zonder hand in eigen boezem te steken. Zelfs vanuit het beheer lijken nadrukkelijk conclusies getrokken te worden op basis van willekeurige input, en zonder enig onderzoek of verificatie.
Als er iets ongenuanceerd en plat kortzichtig genoemd mag worden, is het dit stukje wel.
Maar een korte reactie hier: Je moet ergens beginnen...wat elke willekeurige rechtenstudent je zou kunnen vertellen.
Niemand geeft enige conclusie weer, althans veel mensen uiten hun wanhoop en vragen of iets waar is....dat jij dat dan als conclusie ziet prima, maar dat is wel persoonlijk. Nogmaals, het staat je vrij om te reageren op de mensen die conclusies trekken. Het is trouwens mens eigen om te zoeken naar vastigheid...(volgens mijn ethisch ondernemenboek

)
Je eigen reactie daar is een mooi voorbeeld. Er is perfect terug te vinden waarom Shop Surveys verwijderd kunnen worden, en eenieder is van een verwijdering op de hoogte gesteld met uitgebreide uitleg. Het niet opnieuw plaatsen van een survey die wél aan de richtlijnen voldoet is een eigen keuze geweest van betreffende personen.
en het volgende zal wel, ik denk dat je je teveel blind staart op de lui die wel snappen hoe het werkt, er zijn ook mensen die dit niet snappen...en graag wel begrepen worden...en om een totaalbeeld te kunnen vormen zal je ook dit moeten meenemen.
Hoe het beheer van de Shop Survey werkt en welk doel het heeft is ook prima terug te vinden, zo ook dat wij enkel actie ondernemen op verifieerbare zaken zoals faillietverklaringen, en waarom wij ons niet inhoudelijk mengen in de Shop Survey. Kortom, er wordt veel geschopt, maar weinig gekeken naar hoe de zaken werkelijk beheerd worden.
een mooie verwoording, tijd voor wat transparantie misschien?
Het lijkt me dat de regel dat jullie zo laat mogelijk actie ondernemen om webshops niet te duperen misschien eens opnieuw onder de loep mogen nemen.....het wordt wel eens tijd niet? tweakers.net heeft best wat invloed.
Persoonlijk vind ik het perfect dat een groep zich inzet om gedupeerden te helpen hun recht te halen.
helemaal mee eens... en het is zeker nodig omdat jullie dit niet volledig doen.....anders zou dit wel zijn gebeurt.
Echter is er geen sprake meer van enige nuance, waardoor het verwordt tot één klaagmuur van enkel gedupeerden zonder andere klanken - kijken naar één kant van het verhaal dus. Een dergelijk insteek van eenzijdige berichtgeving nodigt mij niet in ieder geval niet uit ook maar enige effort te doen uitleg en verduidelijking te geven.
Dit is jouw interpretatie van hetgeen er ergens anders gebeurt, wat naar mijn inzicht redelijk kortzichtig is en een ongenuanceerde redenatie van jouw persoonlijk is. Tevens nogmaals, het staat je vrij om te vragen naar feiten, nuances en iets te doen waar je misschien geen zin in hebt. dit is jouw keuze, maar als je het niet doet, zal niet iedereen je begrijpen.
Ik denk dat toch niet iedereen zich op tweakers.net kan uiten, dit (concluderend) uit de reacties van sommige mensen die gebanned zijn op jullie fora en die op andere websites wel hun mening kunnen geven, maar waar ook de menigte vaak om meer inhoud vraagt, dit is iets wat sommige mensen niet automatisch doen, maar er na het tonen van enig begrip vaak wel in zit.
We hebben hier een topic lopen waarin onderbouwd gediscussieerd kan worden over het functioneren van de Shop Survey. Als mensen denken daar een nuttige bijdrage aan te kunnen leveren zijn ze van harte welkom.
Precies, je slaat de spijker op de kop. alleen constructieve kritiek over het geheel, geen kritiek waar je iets anders mee moet omgaan en over door moet vragen en ook meer initiatief zal moeten stoppen.
En daar komt bij dat sommige mensen niet 100% weten hoe tweakers werkt en deze zijn niet zo welbespraakt als de rest hier.
Ik denk dat de vele meningen van de mensen er niet om liegen, en dat je alles misschien iets meer in perspectief moet zien.
Als iemand van tweakers er wat meer moeite in zou hebben gestopt of zou stoppen, denk ik ook dat jullie wat meer begrip zouden krijgen...het is echt niet zo moeilijk!!
Het zou jullie sieren als jullie als organisatie de 'klagenden' helpen ipv de 'bosjes' in sturen.
Hiernaast heb ik nog wat vragen naar tweakers.net toe, misschien dat jij als moderator hier wat in kan verduidelijken:
- Wat is er gebeurt met de kritiek op deze webwinkel uit de 2e helft van 2006 en januari 2007 tot 5 maart 2007?
- Wat hebben jullie gedaan voorafgaand aan het faillissement om de mensen dit leed te besparen?
- Welke inspanningen worden er geleverd om de gedupeerde mensen te helpen of te begeleiden nu het faillissement van HWT 100 procent zeker is.
(PS. Wist je trouwens dat sommige mensen niet shopsurveys lezen en bestellen bij winkels die als matig worden beoordeeld?)
En ik ben blij dat de shopsurvey bestaat, dat de helden die hun tijd er vrijwillig instoppen dit doen, alleen ik wil niet ontkennen dat jullie ontzettend gegroeid zijn in de laatste 8 jaar dat ik het meemaak, en dat er ook wel eens iets kan worden verbeterd zoals in elke organisatie.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 22-03-2007 19:55
. Reden: spelfout ]