[Pricewatch]Hardware totaal uit de pricewatch halen

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Lieve Adjes,

Ik ben vandaag bezig geweest met het scannen van de price watch om mij te orienteren op mijn volgende aankoop. Nu zag ik dat bij enkele zaken Hardware totaal vrij goedkoop was, echter waar veel webstores groene balkjes hebben zit hardware totaal in het oranje al bijna tegen rood aan. Dus ik besluit even de shop survies door te nemen die over hardware totaal zijn geschreven. Na het lezen van een enkele survies was ik echt geschrokken van het bedrijf. Het lijkt wel op een malafide bedrijf dat orders aanneemt vervolgens niets opstuurt en het geld maanden van mensen vast houd. Ik denk dat tweakers.net hardwaretotaal uit de price watch zou moeten halen of in iedergeval een negatief koop advies geven. Ik zeg dit niet alleen vanwege de oranje status van hardware totaal maar omdat de dingen die hardware totaal doet echt niet door de beugel kunnen, ze zijn gewoon illegaal bezig.

Met vriendelijke groet,

illstid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
Dat het balkje oranje/rood is moet al waarschuwing genoeg zijn. Door de hele shop uit de PW te halen kan je mensen niet meer waarschuwen ervoor en dat lijkt me niet wenselijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Lieve AdjesBuyers Zone :) . Dit heeft niet zoveel met het forum te maken, namelijk.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals Hahn al zegt zouden we met het verwijderen van HardwareTotaal uit de Pricewatch eveneens de informatie uit de Shop Survey over HardwareTotaal verliezen. Wanneer HardwareTotaal uit de Pricewatch wordt verwijderd, wordt de shop eveneens uit de Shop Survey verwijderd.
Daardoor gaat het adviserende karakter van de Shop Survey verloren en kunnen user hun klachten of complimenten ten aanzien van HardwareTotaal niet meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag komt zowel hier op het forum, als via de mail regelmatig binnen. :)

Om te beginnen is het zo dat de Pricewatch en de Shop Survey één pakket zijn. Je zal begrijpen dat een aantal Shops de Surveys liever zien verdwijnen. Andersom is het dus zo dat als we een Shop zouden verwijderen uit de Pricewatch, dat de Surveys ook weg zijn. Naar mijn idee is het beter zoveel mogelijk informatie te bieden (zowel als dat positief is danwel negatief) om het onze bezoekers mogelijk te maken de beste keus te maken. Verwijderen van Shops draagt niet bij aan de informatievoorziening.

Daarnaast is het zo dat wij een platform bieden waar winkels hun prijzen kunnen weergeven, en gebruikers hun ervaringen. Die gebruikerservaringen in de Shop Survey worden vervolgens nagekeken op een aantal technische eisen - *niet* inhoudelijk.

Inhoudelijk kan namelijk niet: als de gebruiker zegt dat iets is afgesproken en de winkel zegt van niet, dan kunnen wij simpelweg niet beoordelen of iets waar is of niet. Het enige wat we kunnen bieden is dat een winkel kan reageren op een Survey. Overigens kan je stellen dat er wellicht overtuigende bewijzen zijn die overhandigd kunnen worden, maar wij zijn ten eerste geen consumentenorganisatie (bieden slechts informatie), en ten tweede geen rechter. (En jij denk ik ook niet; je conclusie dat HT illegaal bezig is is dan ook slechts een mening, totdat een rechter zich uitspreekt over bepaalde handelingen).

Hier zit hem gelijk de kneep de andere kant op: als wij niet inhoudelijk een oordeel vellen over wat waar is in een Shop Survey, hoe kunnen wij dan op basis van diezelfde Shop Surveys oordelen dat een winkel 'slecht' is. Vellen we dat oordeel, dan verliezen we ons neutrale standpunt, wat nu juist (getuige de vele verwijzingen op diverse consumentensites naar onze ShS) zo waardevol is.

Wat we dus doen, is een bron vormen van zoveel mogelijk informatie - neutrale informatie, op basis waarvan de bezoeker zelf zijn oordeel kan vellen. De verantwoording voor vooronderzoek alvorens over te gaan tot aankoop ligt mijns inziens overigens ook bij de gebruiker. Dat mensen vaak achteraf bij een slechte ervaring melden dat ze graag de Shop Survey vooraf hadden gelezen is wellicht vervelend, maar een goede les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal ook geen goede reclame zijn voor t.net om zomaar bedrijven te verwijderen met negatieve racties.

daarnast heeft hardware totaal ook vast een contract met T.net, dus laat ze maar lekker betalen, al die negeative posts zien, en hopen dat ze iets veranderen daar.

ook die kans moet je een bedrijf geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:30:
het zal ook geen goede reclame zijn voor t.net om zomaar bedrijven te verwijderen met negatieve racties.

daarnast heeft hardware totaal ook vast een contract met T.net, dus laat ze maar lekker betalen, al die negeative posts zien, en hopen dat ze iets veranderen daar.

ook die kans moet je een bedrijf geven.
De abonnementen worden geregeld en verstrekt door de commerciële tak van Tweakers.net. De Shop Surveys en communicatie daarover worden gecontroleerd door een volledig onafhankelijk opererende groep die specifiek de opdracht heeft zaken neutraal te beheren.

Zoals gezegd zit de waarde van de Shop Survey in de neutraliteit; daarom zijn de belangen ook nadrukkelijk gescheiden in de organisatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:33:
[...]

De abonnementen worden geregeld en verstrekt door de commerciële tak van Tweakers.net. De Shop Surveys en communicatie daarover worden gecontroleerd door een volledig onafhankelijk opererende groep die specifiek de opdracht heeft zaken neutraal te beheren.

Zoals gezegd zit de waarde van de Shop Survey in de neutraliteit; daarom zijn de belangen ook nadrukkelijk gescheiden in de organisatie :)
kortom:

als jullie hardware totaal verwijderen krijgen jullie ruzie met de commerciele tak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25
Dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven, gezien de grote hoeveelheid shops in de pricewatch met een abonnement (zeg maar alles met een kleur) denk ik dat het hele pricewatch gebeuren een van de grootste inkomstenbronnen van t.net is. Gezien het feit dat er ook mensen werkzaam zijn die ook hun maandelijkse hypotheek en huur moeten ophoesten zullen die niet blij zijn als er op wat voor manier dan ook accounts verwijdert worden..... :) (tenzij ze uiteraard niet meer betalen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je helemaal begrepen hebt dat het verwijderen van een Shop ongewenst is omdat je daarmee relevant informatie verliest. Het niet neutraal beheren van de zaken in het algemeen is -zoals gezegd- slecht voor de betrouwbaarheid en reputatie.

Goede betrouwbaarheid en reputatie dragen bij aan de bezoekersaantallen, bezoekers bekijken advertenties, daardoor zijn er meer inkomsten. Ik neem aan dat je niet serieus bedoelt dat dit je geachte is? Zo kan je ieder standpunt of handelswijze die bijdraagt aan iets waar je achterstaat omtoveren tot een commercieel belang 8)7

Degenen die dit beheer doen, zijn allen vrijwilligers, zonder enige boterham die betaald moet worden vanuit Tweakers.net. Alleen al de insinuatie dat er hier dingen achter de schermen gehouden worden en "nooit toegegeven" kan m'n bloed laten koken, daar ik dat als een regelrechte belediging ervaar richting alle uren die ik van mijn vrije tijd doneer om *ook jullie* informatie te bieden.

Ik vraag me tevens af waarom je - als medewerker van een Shop in de Shop Survey - probeert zo naarstig een onbetrouwbaar beeld van Tweakers.net probeert te schetsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:26:
Ik denk niet dat je helemaal begrepen hebt dat het verwijderen van een Shop ongewenst is omdat je daarmee relevant informatie verliest. Het niet neutraal beheren van de zaken in het algemeen is -zoals gezegd- slecht voor de betrouwbaarheid en reputatie.
Daarin geef ik je ook helemaal geen ongelijk. (mocht je dat wel uit mijn post lezen, dan verneem ik dat graag) Wat de meeste mensen mateloos irriteert is dat een dergelijk bedrijf als hardwaretotaal nog altijd aktief reclame maakt op jullie site met de meest geweldige prijzen maar aan de andere kant compleet afgekraakt word door hun werkwijze en service richting consumenten.
Goede betrouwbaarheid en reputatie dragen bij aan de bezoekersaantallen, bezoekers bekijken advertenties, daardoor zijn er meer inkomsten. Ik neem aan dat je niet serieus bedoelt dat dit je geachte is? Zo kan je ieder standpunt of handelswijze die bijdraagt aan iets waar je achterstaat omtoveren tot een commercieel belang 8)7
Ik heb ook nergens gezegd dat de pw de enigste inkomstenbron is voor t.net, ik ben niet op de hoogte van de online-advertentie markt maar aangezien ik wel de prijzen ken voor de diverse pwm-abbo's kan ik mezelf een beeld vormen wat voor bedrag er daarvoor richting t.net gaat.
Degenen die dit beheer doen, zijn allen vrijwilligers, zonder enige boterham die betaald moet worden vanuit Tweakers.net. Alleen al de insinuatie dat er hier dingen achter de schermen gehouden worden en "nooit toegegeven" kan m'n bloed laten koken, daar ik dat als een regelrechte belediging ervaar richting alle uren die ik van mijn vrije tijd doneer om *ook jullie* informatie te bieden.
Waarvoor hulde, geweldig werk.... Maar aangezien t.net gewoon een BV is met naast vrijwillige werknemers ook gewoon betaalde werknemers die dit voor hun broodwinning doen maak je mij niet wijs dat de commerciele gedachte in veel dingen op de site een vinger in de pap heeft. Kortom, pak mijn vorige post vooral niet op als een belediging of persoonlijke aanval op je vrijwillige inzet hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste 2 alinea's waren gericht aan de poster boven je ;)

Zoals gezegd is de boel gescheiden om de waarde te garanderen. Dus ja, er zijn commerciële belangen, en die belangen zijn neutraal beheer en betrouwbaarheid van informatie.
Waarover gesproken - Shop Surveys worden met enige regelmaat nagelopen, en we zijn ons ervan bewust dat het best mogelijk is een positieve survey te plaatsen als betrokkene bij de Shop. Vroeg of laat zal zoiets toch uitkomen, meer informatie volgt per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Lees de draad voor je blaat!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 18:54 ]

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:26:
Ik vraag me tevens af waarom je - als medewerker van een Shop in de Shop Survey - probeert zo naarstig een onbetrouwbaar beeld van Tweakers.net probeert te schetsen.
(deze laatste edit had ik nog niet gezien, mijn excuses voor de verlate reactie)

Ik ben er niet op uit om een negatief beeld van t.net te schetsen, echter geld het omgekeerde ook. Men moet zich niet roomser voordoen als de paus..... :) Mijn excuses als ik het liet overkomen alsof ik op slechte voet leef met t.net, niets is minder waar. Ik irriteer me alleen aan hoe sommige dingen hier geregeld zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als ik aangeef dat de commercie en het beheer gescheiden zijn, reageer je dat je dat niet kan geloven. Dan is er voor mij weinig over, aangezien ik uitleg hoe het is, maar je dat blijkbaar niet gelooft.

Je irriteert je dan aan hoe dingen geregeld zijn, terwijl je je eigen invulling wil vasthouden van hoe die dingen dan geregeld zouden zijn. Ik zie een cirkel ;)

Ik kan nog wel een keer vertellen dat er een absolute scheiding is, maar met welk doel? De discussie zit klem als wat ik zeg gewoon niet geloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Daarom was de discussie wat mij betreft ook al maand geleden gesloten, vond het alleen nog wel nodig om te melden dat ik niet t.net poog zwart te maken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:51

Wokschotel

Op 6 wielen

Nou, gezien het volgende berichtje in de SS kan HW Totaal er nu wel uit:

http://tweakers.net/shopsurvey/6728#55703

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Nee, aangezien dat bericht uitsluitend betrekking heeft op BestelCentrum en niet op HardwareTotaal. Dat iemand van een forum een papiertje op de deur plakt, wil nog niet zeggen dat de shop niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:43

robhof

Lembongan view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 19:44

Veritas

concedo nulli

Hardware Totaal was net op TV bij het consumentenprogramma Kassa. De website is uit de lucht gehaald, het pand waarin het bedrijf gevestigd was is leeg en de eigenaar is gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje laat voor alle gedupeerden. K ben best geschrokken hiervan, ik zou voorheen best 1000 euro vooruitbetalen aan HT, ze hadden best een goede naam. ik zal vanaf nu nooit meer vooruit betalen bij webshops, zelfs de beste kunnen zomaar eruit vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een beetje dubbel, zie hier:
Over het voortbestaan van Hardwaretotaal.nl

Doe ik deze dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.