[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.688 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30
Ik heb gisteren geklaagt over mijn lagere intrainwaarden. van dik 19000 naar 17000 down. Ik ben vandaag teruggebeld door SL en de mevrouw vertelde mij dat de lijn wordt doorgemeten/gecontroleerd. Tevens zei ze dat ze een lijn tussen de 16Mb en 20Mb gerandeerde.
Als je lijn minder zou zijn dan zouden ze mij op een lagere abonnement zetten. En dat wil ik nu net niet, want het was eerder wel mogelijk om hogere waarden standaard te halen zonder DMT :(

Ik heb thuis niets veranderd aan mijn aansluiting dus er zal wel iemand in de telefoonkast buiten aan het klooien zijn geweest. Een of andere 3de partij. Of het komt door de opgravingen die men hier in de buurt aan het doen zijn ivm waarschijnlijk glasvezel (Deventer wordt langzaam helemaal van glas :) )

Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

UPDATE:
Ik heb momenteel weer iets hogere waarden 18000

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee firmwares voor een 780WL: 6.1.7.2_sip en 6.2.G.3_sip ?

Ik heb hierover al een vraag gestuurd naar Speedtouch, maar ik krijg geen antwoord van ze :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de speedlinq website vond ik zojuist een link. Deze link staat in de FAQ onder "problemen oplossen":http://www.speedlinqsupport.nl/

hier staat meer informatie over de speedtouch en zyxel. Ik heb de nieuwe firmware voor de zyxel nog niet uitgeprobeerd. Ben benieuwd naar de reactie van anderen. Ik had een andere 'oplossing' verzonnen.http://gathering.tweakers...message/27742572#27742572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Doane schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:40:
[...]

Speedlinq Business DSL? ;)
Neeheej, BBned met DSL van IS Interned........
maar dat kon je niet weten, ik was incompleet in m'n post. Mijn fout, excuses, etc. :+

[ Voor 18% gewijzigd door basz op 28-03-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier in een studentenhuis ook een speedlinq 20mbit vebinding via BBned, hierbij hebben we een speedtouch 716 modem/router gekregen, en al vanaf het begin valt de verbinding willekeurig om de paar uur weg. :(
Na het advies van de klantenservice om de hele handel opnieuw te installeren, nieuwe firmware en alles bleef het probleem bestaan. Ze wouden geen monteur sturen omdat de afstand vanaf het aansluitpunt in het huis tot aan het modem groter was dan 2m (metertje of 10). Nou lijkt het me sterk dat dit zoveel uithaalt :?
Maar kennelijk zijn er nog veel meer mensen met dit probleem, en ook met verschillende routers, en nog geen oplossing...

Vandaag was het ook weer feest met de klantenservice. Al vanaf vanochtend vroeg konden we geen verbinding met internet maken, dus toen hebben we alsnog maar het modem dichterbij het aansluitpunt geplaatst, maar het werkt nog steeds niet.
Na een kwartier te hebben gewacht hebben we een medewerker van de klantenservice aan de lijn gekregen, en die kon van ons modem aflezen dat deze de instellingen kwijt was. We moesten maar weer even opnieuw de firmware op het modem zetten, en de instellingen opnieuw invoeren.
Zo gezegd, zo gedaan... Maar natuurlijk nog steeds geen internet.
Wéér een kwartier vervelende liedjes bij de klantenservice aanluisteren, krijgen we een andere medewerker aan de lijn, die er nog even naar zou kijken. 5 minuten verder komt ie tot de geweldige conclusie dat we in een storingsgebied zitten en daarom geen verbinding kunnen krijgen..
Wat een stelletje lampies daar zeg.... 8)7

(blijft natuurlijk wel raar dat medewerker 1 wel kan zien dat ons modem de instellingen kwijt is, en medewerker 2 verteld doodleuk dat er een storing is waardoor we geheel geen verbinding kunnen krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:47:
...Ze wouden geen monteur sturen...
Wat studeer je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:16:
op de speedlinq website vond ik zojuist een link. Deze link staat in de FAQ onder "problemen oplossen":http://www.speedlinqsupport.nl/
Soow! Die site hebben ze net aangepast, staat nu echt veel goeie info op!
(Die mag echt wel in de begin-info van dit topic!)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scheepsbouwkunde (maritieme techniek)
en in huis zitten nog twee mensen die werktuigbouw doen en eentje van bouwkunde. en toch komen we er niet uit, misschien moeten we de pabo maar gaan doen, of moet je daar ook voor kunnen rekenen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:47:
....Ze wouden geen monteur sturen omdat de afstand vanaf het aansluitpunt in het huis tot aan het modem groter was dan 2m (metertje of 10). Nou lijkt het me sterk dat dit zoveel uithaalt :?
Als je CAT5 netwerkkabel gebruikt heb je geen signaalverlies tussen je aansluitpunt en je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
S7eph4n schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:14:
In zaltbommel rond 08.00 ~ 08.15 had ik gewoon verbinding.

[...]
kan ook te maken hebben met onjuiste inloggegevens/instellingen :)
Heb het net opnieuw ingesteld (brief is ook wel redelijk onduidelijk..)

Anyway, je had gelijk! Het werkt nu _/-\o_ Én ik heb m'n oude nummer nog (nergens zorgen om gemaakt dus ivm een 'speedlinqnummer'.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Wortelstok schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:38:
Ik zit in Waalre (onder Eindhoven) en bij mij ligt internet er ook uit (BBNED).
Maakt het nog uit welk soort abonnement je hebt? Ik dacht eerst dat alleen de KPN abo's problemen hadden, maar het lijkt dat de problemen toch bij de servers van Speedlinq liggen. Ik heb inderdaad wel ADSL maar geen IP.
Inmiddels storing opgelost. Het is een BBNED storing geweest:
Op dit moment is er een grote storing in het netwerk van BBned waardoor verschillende locaties last hebben van deze storing.
Update 9:50 BBned heeft een reset uitgevoerd op een van de lijnkaarten van de core routers hierdoor kan het nodig zijn dat het modem herstart moet worden.
Update: 15:40 BBned heeft een aantal lijnkaarten gereset en dit blijkt te helpen en gaat nu de andere lijnkaarten resetten. mogelijk dient u hierna het modem 30 sec van de stroom te halen. Wij verwachten dat om 16:00 alle lijnkaarten gereset zijn en alle verbindingen weer online zullen zijn
Update 15:45 BBned heeft zojuist de problemen opgelost. mocht u nog problemen hebben met de verbinding dan kunt u contact opnemen met de supportdesk

Diensten : BBned core Netwerk
Symptomen : Wel line sync, geen data verkeer
Start tijd storing : 6:00
Eind tijd storing : Verwachting 16:00
Reden storing : in onderzoek
Source: DIS-Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:14:
[...]

Als je CAT5 netwerkkabel gebruikt heb je geen signaalverlies tussen je aansluitpunt en je modem.
WIj hadden ook al een UTP kabel gebruikt als kabel tussen aansluitpunt en modem. Hiervoor hadden we zelfs de kabel opgedeeld in 2 keer 4 kernen, en nog steeds ging ie er geregeld uit. Dus nu hebben we alles dichterbij het aansluitpunt gezet, en zodra het er weer uit stijgt, mag er een monteur langs komen om ons te vertellen waar het wél aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:12:
[...]

Ik weet echt niet waar je op hoopt.

Je lijn zal niet sneller worden en je krijgt die 8064 ook gewoon voor 15,50 gefaktureerd net als die 20000.

Misschien als je de 8064 voor het normale bedrag van 22,95 gefactureerd wilt hebben, dat ze dat verzoek inwilligen :X
Kan aan mij liggen maar die 15,50 zijn dan toch alleen maar op papier. Kreeg hier deze maand de factuur en was 15,50 + 9,50 (voor de lijn)+ 4,95 (bellen) en zit toch echt nog in de eerste 12 maanden. Kreeg dit abbo omdat mijn aangevraagde 20 mb verbinding na 2 maanden problemen niet mogelijk was volgens de kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:29:
[...]

Kijk eerst even hoe ver je van de KPN centrale afzit.
http://www.speedtest.nl/ADSL/

De snelheid wordt bepaald door afstand van de centrale en kwaliteit van je kabels.

Google ook even het tooltje DMT.exe hiermee kan je de snelheid ook wat mee opkrikken.
Het is niet alleen de afstand. zit zelf op 1500 mtr en zou toch rond de 15 mb uit moeten komen. Na lijndoormeting door kpn bleek mijn lijn niet geschikt te zijn voor 20 mb verbinding. Kwam zelf ook nooit hoger uit dan 7 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empty, LOL

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook sinds twee weken problemen met Speedlinq bellen. Tig keer helpdesk gebeld a 0.70 cent per minuut. Ze moeten nog terugbellen.
Na twee weken gespeur kwam ik op een link terecht van Speedlinq zelf.
Hier staan downgrades van de software en bij werkte alles weer prima.
Met dank aan de onbekende redder die mij deze link heeft gegeven, want ik was radeloos en 40 Euro armer. Ik kon dus niet bellen, maar wel gebeld worden of soms andersom.

http://www.speedlinqsupport.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empty, LOL komt er van als je iemand gaat lopen affikken

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overnemen en opsturen, SP nummer even invullen en naam veranderen, lets go, laten we dit eens even goed aanpakken allemaal, oke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S7eph4n schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:14:
In zaltbommel rond 08.00 ~ 08.15 had ik gewoon verbinding.
In Zaltbommel vandaag de hele dag gewoon verbinding. ;)
is wel wat langzamer hier dan dat het zou moeten zijn.
20 MB comfort abbo KPN modem traint op 17332
BBned 100 Mb downloadgeeft 800-850 Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

123, weg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewist

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb blijkbaar niet begrepen dat je hier iets mag zeggen wat een ander niet leuk vind, dus, post gewist, LOL

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand wel eens gehoord van een rechtzaak van SL tegen een klant die niet betaald. Ik verhuis binnenkort en wil SL niet meenemen, we weten allemaal hoe dat kan aflopen. Ik ben dan ook van plan SL te verzoeken de problemen met mijn verbinding op te lossen in een aangetekende brief. Aangezien zij hier toch geen actie op gaan ondernemen, wil ik vervolgens de betaling blokkeren en zo indirect het abonnement af laten lopen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe SL op dit soort zaken reageert. Andere adviezen zijn overigens ook welkom.

@ estate:
Goeie actie van je. kan je misschien een lijst van alle (mail)adressen posten, ik denk dat de drempel voor velen zo lager komt te liggen om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik heb gewoon geen zin om hier afgefikt te worden, dus, post gewist, LOL

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:23:
Heeft er iemand wel eens gehoord van een rechtzaak van SL tegen een klant die niet betaald. Ik verhuis binnenkort en wil SL niet meenemen, we weten allemaal hoe dat kan aflopen. Ik ben dan ook van plan SL te verzoeken de problemen met mijn verbinding op te lossen in een aangetekende brief. Aangezien zij hier toch geen actie op gaan ondernemen, wil ik vervolgens de betaling blokkeren en zo indirect het abonnement af laten lopen.
Het lijkt me sterk dat SL je voor de rechter daagt als jij netjes hebt opgezegd. Ze zullen hooguit een deurwaarder sturen, maar als je die netjes laat zien dat SL hun zaakjes niet op orde heeft druipt die vanzelf af. Gewoon alle correspondentie bewaren, en alles goed documenteren. En inderdaad betalingen blokkeren nadat je je abbo hebt opgezegd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empty, LOL

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:30:
[...]
SP wist het van voren en had jou moeten vertellen dat hun abbo daar niet geleverd kan worden met die speed hebben ze dat niet gedaan ? dan hebben ze zich schuldig gemaakt aan misleiding en/of oplichting, simple as that.
Ik vraag me af of jij aan kan tonen dat SL dat inderdaad van te voren wist. Verder staat er overal dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale en andere externe factoren. Je doet er beter aan je te concentreren op de zaken die SL echt fout doet: slechte service en hele slechte communicatie. Daar heb je gewoon een punt dat wellicht bij de rechter stand houdt. Wat de politiek hier verder mee te maken heeft snap ik niet helemaal. Consumentenbond en consumentenprogramma's lijkt me inderdaad een betere optie.

Je moet je ook afvragen wat je doel is: schadevergoeding? Dan moet je de geleden schade aantonen. Hogere snelheid? Dat kan je gewoon vergeten. Genoegdoening? Dan is de media wellicht je beste optie, met slechte publiciteit raak je ze het hardst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige sites willen hier niet laden. Ofja, heeel langzaam, en dan na 3 minuten geeft ie http-500 fout, pagina kan niet worden weergegeven. Iemand een oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
even een goed bericht tussendoor :-)

mijn speedlinq avontuur.

aanvraag voor speedlinq comfort(kpn)8 mbit gedaan + bellen :27-02-2007

facturatie modem: 29-02-2007

ontvangst inloggegeven + opleverdatum(27-03-2007): 14-03-2007

modem ontvangen speedtouch st780: 23-07-2007

monteur kpn test lijn: 27-03-2007

Adsl aangesloten en snelheid volledig: 27-03-2007

:P zit nu op newsleecher te downloaden 840 kb/s down(eweka)

als alles goed is krijg ik morgen de inloggegevens voor het bellen :P

binnenkort als de eerste factuur is geweest even actievoucher versturen en als dat goed gaat =ik tevreden.

tot nu toe nog alles goed alle pagina's ook bereikbaar(ook www.speedlinq.nl)

mvg

Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:40:
Sommige sites willen hier niet laden. Ofja, heeel langzaam, en dan na 3 minuten geeft ie http-500 fout, pagina kan niet worden weergegeven. Iemand een oplossing? :?
Home > SpeedTouch > Configuration > Configure

System Configuration > Web Browsing Interception op disabled zetten

Dit werkt volgensmij best aardig... :)

Edit: Kan de pagina niet weergeven
HTTP 500
Meest waarschijnlijke oorzaken:
Aan deze website wordt gewerkt.
De website bevat een programmeerfout.

Mogelijke acties:
De pagina vernieuwen

Ga terug naar de vorige pagina

Meer informatie

Deze fout (HTTP-fout 500 - Interne serverfout) houdt in dat de bezochte website een serverprobleem heeft waardoor de webpagina niet goed kan worden weergegeven.

Raadpleeg Help voor meer informatie over HTTP-fouten.

Niet dus...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:27:
Overnemen en opsturen, SP nummer even invullen en naam veranderen, lets go, laten we dit eens even goed aanpakken allemaal, oke ?
Joh. Kan ik ff met je afspreken dat je niet namens mij spreekt?
En als je dat niet accuut bevestigt, mail ik de SP! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:43:
[...]

In Zaltbommel vandaag de hele dag gewoon verbinding. ;)
is wel wat langzamer hier dan dat het zou moeten zijn.
20 MB comfort abbo KPN modem traint op 17332
BBned 100 Mb downloadgeeft 800-850 Kbps.
Ik heb dus ook die 20MB comfort abbo van KPN en train ook op 18440 maar haal in de avond uren ook maar maximaal 750KBps. Overdag prima richting de 2MBps. Ik zit in Hoogezand. Capaciteitsproblemen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:22:
[...]
www.nl.eu.org of zoiets, gratis eu.org domeinen, zoveel je wilt en ze werken altijd, dan MX recordje aanmaken naar je eigen IP en zelf webservertje neerzetten, dan ben je tenminste baas in eigen buik ;)
Dat vroeg hij niet denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik heb sinds gisteren een nieuwe DNS server gekregen (DHCP)
Secondary DNS: 62.100.48.199 ns3.qinip.net (BBNED)

Zijn toch aan het sleutelen met de servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, klachten, rechtszaken, allemaal kansloos en zinloos.

Een aantal van jullie zit elkaar gewoon op te naaien met uiteindelijk als enige effect dat je (onterechte) frustraties alleen maar groter worden.

Ik kan Volvo Nederland en/of de Nederlandse staat ook wel gaan aanklagen dat ik 's ochtends tussen 8 en 9 uur gemiddeld niet harder kan dan 50 km/h waar 100 of 120 is toegestaan. Bovendien betaal ik altijd op tijd de volledige wegenbelasting!

En nee, ik heb geen enkele relatie met Speedlinq, just common sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
En idd ook niet namens mij spreken a.u.b.
Ik heb geen problemen met Speedlinq.
Ik heb een stabiele internetverbinding, een uploadload snelheid van hoger dan 100Kb/s en ik download met newsleechter met ruim 15Mb, dus ik ben tevreden. :)
Doane schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:39:
[...]

Joh. Kan ik ff met je afspreken dat je niet namens mij spreekt?
En als je dat niet accuut bevestigt, mail ik de SP! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik ben de codes voor speedlinq bellen kwijt geraakt. En nu ik me modem heb geupgrade naar de nieuwe firmware, kan ik het bellen niet meer instellen. Weet iemand of er een manier is om deze codes opnieuw te krijgen zonder de helpdesk te hoeven bellen en hier een berg euro's voor neer te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taarmen schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:06:
Ik ben de codes voor speedlinq bellen kwijt geraakt. En nu ik me modem heb geupgrade naar de nieuwe firmware, kan ik het bellen niet meer instellen. Weet iemand of er een manier is om deze codes opnieuw te krijgen zonder de helpdesk te hoeven bellen en hier een berg euro's voor neer te tellen?
Via je persoonlijke servicepunt op de SL site>bellen>voice wachtwoord. Deze wordt per post opnieuw naar je toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben intussen een tevreden Speedlinq klant. Heb ook aanloopproblemen gehad, mijn ervaringen heb ik hier ook uitgebreid gepost, met nog de nodige tips om sommige problemen te voorkomen. Mijn modem trained in op 19254, haal op de BBnedtest ruim 17Mb.
Telefoon werkt probleemloos, met een zeer goede geluidskwaliteit, zelfs naar en vanuit het buitenland.
Ik vind alleen alle tarieven, behalve naar vast dan, veel te hoog. Dus gebruik ik hem alleen om naar vast (binnenland) te bellen, en gebruik mijn mobiel om naar een ander mobiel te bellen. Gesprekken ontvangen kost geen geld, dus daar wordt de VOIP dan ook voor gebruikt.
Je leest op dit soort forums alleen maar de negatieve berichten, van mensen die op dat moment een probleem hebben. Maar als hun probleem is opgelost hoor je ze niet meer, dus krijg je automatisch een scheef beeld dat er helemaal geen tevreden klanten zijn bij Speedlinq.
Dus als mensen nu ook eens melden dat het wel goed loopt, en niet alleen maar posten om te kankeren, wordt dit beeld mischien een beetje representatief neergezet.

En nee, ook ik heb geen verdere banden met Speedlinq, dan alleen een 20Mb Comfort (met bellen)abo op een KPN lijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik wil eigenlijk overstappen van mijn @home abonnement (€ 47,95 p/m + € 14,95 tv) naar Speedlinq 20mbit/telefonie/televisie (€ 29,95 p/m).

Voor televisie (digitenne) betaal je slechts 4,95 (ipv 9,95) p/m. Ik zie echter geen setupkosten hiervoor (zoals de 29,95 die kpn in rekening brengt wanneer je het via hun afsluit). Maar wel staat er een decoder die je kan kopen voor 89,95. Bij kpn kost deze ook 89,95 maar deze kosten krijg je via een voucher weer terug.

Vraag: zit er bij de decoder die je bij speedlinq koopt ook een voucher voor teruggave van dit bedrag?

1 jaar KPN: 1ste maand gratis + 11x 9,95 + 29,95 starterskit + 89,95 decoder - 89,95 voucer = 138,74 euro
1 jaar Speedlinq: 12x 4,95 + 89,95 decoder = 149,35 euro

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Vannacht overgegaan van Demon naar SL. In één woord probleemloos.. Had me enorm te sappel gemaakt vanwege de berichten alhier, maar uiteindelijk hoefde ik in de DSL-aansluiting niets te doen, gewoon mijn oude modem laten zitten (een Zyxel Prestige 650R in bridge modus) met losse router. Dankzij het feit, dat ik op het zelfde netwerk (BabyXL) ben blijven zitten.. :+
OK, ik heb slechts een 2Mb/1Mb-verbinding maar ik betaal ook maar €5,- per maand.. Kortom voorlopig uitzinnig tevreden.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-09 16:49
nog even terugkomend op mijn eerder goede verhaal over speedlinq.

vandaag brief gekregen voor speedlinq bellen

eerst geprobeerd via de cd-rom maar dies waardeloos hiervoor.

zelf sip gegevens in modem gezet en tadaaa meteen is bellen geregistreerd

net even naar paar mensen gebeld gaat geheel probleemloos en super geluid.

tot nu toe een blije speedlinq klant (en met bellen geactiveerd nog steeds downloadsnelheid(via eweka)840 kb/s

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Tot op heden ben ik tevreden over Speedlinq. Aansluiting en dergelijke is in een keer perfect gegaan zonder problemen.

Enigste waar ik een beetje last van heb is schommelingen van de snelheid, dat zou te maken kunnen hebben met de kwaliteit van het koper hier. Maar daar ga ik wel even melding van maken bij ze, mischien dat ze de KPN (Lijn gaat ook over KPN) het een en ander kunnen laten doormeten waar het probleem zou kunnen liggen. Afstand van ISRA -> Modem begin ik niet eens over.... dat is ongeveer 30 centimeter ;) Snelheid zelf schommelt op dit moment rond de 12mbit,

Wel loop ik te etteren met het modem wat ik ontvangen heb, het is een Speedtouch 706, en die werkt in principe goed, alleen een paar zaken krijg ik niet voor elkaar. Ik wil het volgende kunnen:

1) Of de modem in Bridge zetten zodat mijn server het publieke IP adres krijgt
2) Of de server in het DMZ kunnen zetten van de modem

voor punt 2 heb ik wel het kopje kunnen vinden in de modem, alleen als ik daar op klik dan krijg ik de melding: "No compatible connection found."

Is er hier toevallig iemand die het wel weet en mij het goede pad op kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:00:
Tot op heden ben ik tevreden over Speedlinq. Aansluiting en dergelijke is in een keer perfect gegaan zonder problemen.

Enigste waar ik een beetje last van heb is schommelingen van de snelheid, dat zou te maken kunnen hebben met de kwaliteit van het koper hier. Maar daar ga ik wel even melding van maken bij ze, mischien dat ze de KPN (Lijn gaat ook over KPN) het een en ander kunnen laten doormeten waar het probleem zou kunnen liggen. Afstand van ISRA -> Modem begin ik niet eens over.... dat is ongeveer 30 centimeter ;) Snelheid zelf schommelt op dit moment rond de 12mbit,

Wel loop ik te etteren met het modem wat ik ontvangen heb, het is een Speedtouch 706, en die werkt in principe goed, alleen een paar zaken krijg ik niet voor elkaar. Ik wil het volgende kunnen:

voor punt 2 heb ik wel het kopje kunnen vinden in de modem, alleen als ik daar op klik dan krijg ik de melding: "No compatible connection found."

Is er hier toevallig iemand die het wel weet en mij het goede pad op kan sturen?
heb hetzelfde probleem met de 716v5wl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter correctie, ik spreek idd niet namens de mensen die geen problemen hebben en mij niet hebben gemaild, laat ik daar even duidelijk over zijn.

Ik spreek alleen namens diegene die er geen heil meer in ziet en mij gevraagd heeft mee te werken aan een krachtenbundeling.

Ik realiseer me ook dat je tegen SP niets begint en dat je een hogere snelheid wel kan vergeten, maar een eerlijke behandeling kan ik wel verlangen en daar schort het flink aan bij SP, en dan zwijg ik nog maar even over een helpdesk die je probleem zou moten aanpakken maar in plaats daarvoor de makkelijke uitweg kiest en jou een verlaging van je abo door de strot ramt.

Maar genoeg gemaild en gepost hierover, ik kap er mee, helaas voor diegenen die me wél gevaagd hebben hen te helpen, ik heb geen zin om elke inspanning te zien worden afgefikt hier, zoals D de M pleegt te zeggen "krijg toch allemaal lekker de kolere" en zoek het verder zelf lekker uit oke.

Dit is de zoveelste keer dat er toch weer een paar achterlijke mongolen zijn die het nodig vinden iemand de grond in te trappen en vervolgens dit forum meer schade aanbrengen dan eens proberen mee te helpen.

Tegen deze paar zieligerds wil ik alleen maar zeggen "get a life, looserts"

Verzoek aan de admin van dit forum, deze looserts aan te pakken of mijn account te verwijderen en al mijn gegevens uit uw database te verwijderen.

Ik groet u, en voor de gebruikers die nog steeds last hebben van SP, veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Nou zakt mijn broek af....

ik probeer voor de zoveelste keer de optie RFC1483 en dan Bridged zonder telefonie (uit de tool ST7xx_config_nl_R6x_v10.exe)

en verrek nu ineens krijg ik wel het publieke ip adres toegewezen.... nouja zeg... het werkt dus wel dus ik ben helemaal tevreden nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik rechter zou zijn of in de politiek zou zitten en een meneer J. Snijder c.s. kan met zijn Speedlinq abonnementje van 29,95 niet snel genoeg auteursrechtelijk beschermd materiaal downloaden, zou ik dat ook zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Paulxx87 bedankt, heb de codes toch nog gevonden :X

Sinds ik mijn modem geupgrade heb krijg ik me telefonie niet meer aan de praat. Alles gedaan zoals word aangeraden, via de cd rom. Wachtwoord ect goed ingevuld. Waardes met de startpost vergeleken, kloppen.
Staat in de modem geactiveerd. Alleen staat er bij dat hij niet geregistreerd is.
Volgens het speedlinq service punt:
Diagnostische gegevens VoIP Modem aangemeld bij centrale: Nee
Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

[ Voor 19% gewijzigd door Taarmen op 29-03-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Jaguar645 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:00:

Ik heb een 716, en daar kun je gewoon een nieuwe applicatie aanmaken die je bijvoorbeeld dmz noemt, en port -65536 tot +65536 forwarden, TCP en UDP. Die hang je dan aan je server. Kan dat niet in de 706?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Na onwijs veel gedonder met Speedlinq gaan ze me nu overzetten naar zo'n comfort 20000 abo. Dit zou al moeten werken, maar m'n speedtouch 546 zegt nog dat ie op 12mbit zit. Kan dat liggen aan bepaalde instellingen die ik zelf moet veranderen? Of hebben ze de boel bij SL gewoon nog niet omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik begrijp hem ff niet meer.. Ik heb een maandje of 2 geleden mijn speedlinq comfort 20mb via KPN aanvraag gedaan.. Dat is 24,95 incl. bellen en de lijnkosten..

Gisteren lag dus mijn link plat, ff modem settings aangepast naar de speedlinq settings en viola.. direct werken.. Perfect !, dagje te vroeg maar who cares.. De verbinding blaast, niet normaal meer..

Echter, dezelfde dag kreeg ik ook een factuur voor April t/m Juni van KPN (ik had een belbudget lijn voor mijn oude ADSL abo)

Voor zover ik weet zit de lijn inbegrepen in de prijs van het 20mb comfort abo van speedlinq en zou speedlinq dan ook de lijn overnemen voor me.

Moet ik nou zelf mijn kpn nog opzeggen ? ik ben bang dat ik dan de lijn kwijt raak.

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Moet je bij speedlinq + bellen nog een apart KPN Basis abonnement hebben?

Op breedbandshop staat het volgende:
KPN abonnement nodig
Heeft u een KPN telefoon abonnement nodig bij dit abonnement.

Nee, u kunt dit abonnement ook aanvragen zonder dat u een KPN telefoon abonnement heeft. Heeft u momenteel een KPN telefoon abonnement dan kunt u dit na de aanvraag en oplevering van het Speedlinq ADSL abonnement opzeggen. Indien u geen telefoon abonnement van KPN (meer) heeft krijgt u wel € 9,50 p/mnd extra gefactureerd van Speedlinq (eenmalige kosten van € 49,00)!
Je gaat dus € 9,50 p/m extra betalen als je speedlinq je lijn laat overnemen?

edit: (ff speuren op de speedlinq site) ja dus, tenzij je X-tra 20000 COMPLEET neemt
2.4 De X-tra 20000 COMPLEET Abonnementen bestaan uit ADSL met de maximale snelheid van 20000/1024 Kbps en Speedlinq Bellen. Speedlinq factureert per maand €15,50 voor het ADSL, €4,95 voor Speedlinq Bellen en, indien de Klant zijn KPN abonnement opzegt, tevens €9,50 toeslag voor het gebruik van de telefoonlijn conform artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden ADSL. KPN is gerechtigd deze toeslag voor het gebruik van de lijn in rekening te brengen. Speedlinq berekent deze kosten door aan de Klant.

[ Voor 30% gewijzigd door M411007 op 30-03-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

weet iemand of je bij Speedlinq de digitenne decoder ook gratis krijgt -via voucher- (net als wanneer je dit via KPN rechtstreeks zou afsluiten)?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 02:23:
Hoi!

Na onwijs veel gedonder met Speedlinq gaan ze me nu overzetten naar zo'n comfort 20000 abo. Dit zou al moeten werken, maar m'n speedtouch 546 zegt nog dat ie op 12mbit zit. Kan dat liggen aan bepaalde instellingen die ik zelf moet veranderen? Of hebben ze de boel bij SL gewoon nog niet omgezet?
Het kan ook aan de afstand tot de centrale liggen, kan je hier checken.
http://www.speedtest.nl/ADSL/

Kan het modem wel 20Mb aan, m.a.w. is het modem ADSL2.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
ADSL2 = max 12 Mbit.
ADSL2+ = max 24 Mbit. (20Mbit bij de meeste providers).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, afstand tot de centrale is 1370m, dus daar ligt het niet aan. Sinds ik de nieuwe 546 firmware erop heb staan kom ik internet niet meer op :( Net 30 minuten gebeld met de helpdesk maar helaas nog steeds niet opgelost. Nu gaan er weer dagen overheen omdat kpn gecontact moet worden...

Misschien als ik de oude firmware er weer op zou zetten dat ik 'm aan de praat krijg? Maar ik kan nergens de oude firmware vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Zoveel nieuwe info!
Ik zeg: tijd voor een Deel6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen met snelheids dalingen in de avond uren? Dus bijv overdag wel richting de 2MBps maar tussen 18:00 en 01:00 maar max 750KBps? Ik heb hier sinds 2 weken last van. Every single night.
Hiervoor nooit problemen. Zijn er bekende capaciteitsproblemen? :?

(Speedlinq Comfort 20000 via KPN + tel.) Hoogezand
(Modem 716v5. Laatste firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws:
Na mijn klacht kreeg ik van Speedlinq 3 maanden internet terug.

Klagen over een onterechte behandeling heeft dus WEL zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik wil zelf Speedlinq aanvragen. Ik weet alleen niet welk netwerk het best/stabielst is? Iemand die me dat kan vertellen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:41:
Moet je bij speedlinq + bellen nog een apart KPN Basis abonnement hebben?

Op breedbandshop staat het volgende:

[...]

Je gaat dus € 9,50 p/m extra betalen als je speedlinq je lijn laat overnemen?

edit: (ff speuren op de speedlinq site) ja dus, tenzij je X-tra 20000 COMPLEET neemt

[...]
Dat is standaard bij elke provider omdat je KPN voor het gebruik van de fysieke lijn moet betalen. Of je hebt een abonnement bij hen of je betaalt Speedlinq extra, die dat geld aan KPN betalen voor de lijnhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:17:
[...]

Dat is standaard bij elke provider omdat je KPN voor het gebruik van de fysieke lijn moet betalen. Of je hebt een abonnement bij hen of je betaalt Speedlinq extra, die dat geld aan KPN betalen voor de lijnhuur.
Dat is logisch maar wat is dan het voordeel? Of je nu 9,95 per maand aan kpn betaalt voor bel budget of dat je 9,50 aan speedlinq betaalt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Vandaag een emailtje gekregen van SL over mijn klachten over de diverse dingen die misgegaan zijn en de belkosten die hieraan gemoeid waren. Ik kwam op ca. 95 EUR uit aan het bellen. Tevens ook geklaagd over de 10 dgn bijna niet gebeld kunnen worden.

Ik krijg 6 maanden internet en 10 dgn bellen gecrediteerd welke dan wel worden verrekend met mijn toekomstige facturen.

Klagen werkt dus wel degelijk bij hun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:05:
Nog mensen met snelheids dalingen in de avond uren? Dus bijv overdag wel richting de 2MBps maar tussen 18:00 en 01:00 maar max 750KBps? Ik heb hier sinds 2 weken last van. Every single night.

Ik heb exact hetzelfde... Snelheids dalingen na 18.00... Nou is mijn verbindig downstream sowieso al niet wat het wezen moet, maar s'avonds is het gewoon diep triest!!! Heb ook exact hetzelfde abonement... Woon in de regio Arnhem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
reskobon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:39:
[...]

Dat is logisch maar wat is dan het voordeel? Of je nu 9,95 per maand aan kpn betaalt voor bel budget of dat je 9,50 aan speedlinq betaalt.
Heel simpel:
Toen 2 weken geleden voip 24 uur lang en in het hele land uitviel, was ik toch nog bereikbaar met mijn Belbudget.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:05:

Ik haal nu sinds een tijd weer opeens de 2MBps in de avond uren!! Hebben ze het eindelijk gefixed of is het maar een tijdelijk wonder? We'll see... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
cornfed99111 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:42:
[...]

Heel simpel:
Toen 2 weken geleden voip 24 uur lang en in het hele land uitviel, was ik toch nog bereikbaar met mijn Belbudget.... 8)
Dat bedoel ik dus ook, voor die 45 cent meer per maand heb je dus nog een aparte kpn lijn ernaast. Dan ga je toch niet die lijn via Speedlinq nemen....

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
reskobon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:22:
[...]

Dat bedoel ik dus ook, voor die 45 cent meer per maand heb je dus nog een aparte kpn lijn ernaast. Dan ga je toch niet die lijn via Speedlinq nemen....
Volgens mij kan je bij zo'n all-in abonnement niet anders. Je betaalt daarbij die lijnhuur sowieso, ook al hou je gewoon je KPN lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Laatst online: 13-09 11:56
Nou ben vandaag over gegaan maar ik krijg het niet werkend, krijg wel een dsl verbinding

Actief: 0 dagen, 0:24:59

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 18.898

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 10,00 / 0,00

maar geen internetverbinding

Verbindingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:26:05

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 73,12 / 3,37

Verbindingsinstellingen

Info PVC (VPI.VCI): 0.34

Type: Bridge

ik krijg geen extern ip adres
het gaat hier over een KPN verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
marcieking schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:43:
[...]
port -65536 tot +65536 forwarden, TCP en UDP
Negatieve TCP en UDP poorten? 8)7 Van 0 t/m 65535 is genoeg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Zal iemand mij kunnen helpen met speedlinq bellen, het werkte "altijd goed". Maar sinds een firmware upgrade van mijn modem [speedtouch 716wl] werkt het bellen niet meer. Ik heb het geinstaleerd via de cd-rom en dat werkte niet. Hierna handmatig met de waardes die in de startpost staan voor KPN [wat ik heb]. Werkt het ook nog steeds niet. Natuurlijk heb ik de wachtwoorden en gebruikers naam goed ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

RichieB schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:39:
[...]

Negatieve TCP en UDP poorten? 8)7 Van 0 t/m 65535 is genoeg hoor.
Je hebt gelijk, die bestaan niet zie ik nu. Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, maar ze zijn er idd alleen in positieve smaken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
Ik heb een speedlinq comfort abbo 6 mb + bellen over KPN.

Ik kreeg een copperjet 1616-2p (blauw) geleverd.

Internetten gaat prima.
Uitbellen gaat prima.

Maar gebeld worden op mijn internet nummer gaat 9 van de 10x fout.
Vaak direct doorgeschakeld naar de voicemail.

Er zijn meerdere problemen bekend met bellen maar heeft iemand op bovenstaand probleem ooit al eens een goed antwoord gehad in combinatie met de Copperjet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Taarmen schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:19:
Paulxx87 bedankt, heb de codes toch nog gevonden :X

Sinds ik mijn modem geupgrade heb krijg ik me telefonie niet meer aan de praat. Alles gedaan zoals word aangeraden, via de cd rom. Wachtwoord ect goed ingevuld. Waardes met de startpost vergeleken, kloppen.
Staat in de modem geactiveerd. Alleen staat er bij dat hij niet geregistreerd is.
Volgens het speedlinq service punt:
Diagnostische gegevens VoIP Modem aangemeld bij centrale: Nee
Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Username en telefoonnummer zijn het SIP nummer op de brief hé! Hier ging het bij mij ook fout :) En i kreeg een wachtwoord van speedlinq met een [ erin en die pakte de wizard niet 8)7

Dit wachtwoord heb ik online veranderd en bij mij werkt de telefonie nu ook gewoon!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:45:
hm, afstand tot de centrale is 1370m, dus daar ligt het niet aan. Sinds ik de nieuwe 546 firmware erop heb staan kom ik internet niet meer op :( Net 30 minuten gebeld met de helpdesk maar helaas nog steeds niet opgelost. Nu gaan er weer dagen overheen omdat kpn gecontact moet worden...

Misschien als ik de oude firmware er weer op zou zetten dat ik 'm aan de praat krijg? Maar ik kan nergens de oude firmware vinden...
Ff opnieuw het config-tooltje van die speedtouch draaien. Is een beetje een buggie apparaatje, wat ineens je instellingen naar het internet kan wissen/in de soep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
steadye schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:26:

Internetten gaat prima.
Uitbellen gaat prima.

Er zijn meerdere problemen bekend met bellen maar heeft iemand op bovenstaand probleem ooit al eens een goed antwoord gehad in combinatie met de Copperjet..
Kijk is op bij speedlinq onder speedlinq bellen en dan optie doorschakelen. Daar kan je het e.e.a. instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
dirk38 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:11:
Nou ben vandaag over gegaan maar ik krijg het niet werkend, krijg wel een dsl verbinding

Actief: 0 dagen, 0:24:59

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 18.898

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 10,00 / 0,00

maar geen internetverbinding

Verbindingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:26:05

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 73,12 / 3,37

Verbindingsinstellingen

Type: Bridge

ik krijg geen extern ip adres
het gaat hier over een KPN verbinding
Heb je wel de goede configuratie file:

SPEEDLINQ-R6_ROUTERPLUS_VOIP_ADSL2_PSTN_V1.2.tpr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
_Brake_ schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 01:10:
[...]

Username en telefoonnummer zijn het SIP nummer op de brief hé! Hier ging het bij mij ook fout :) En i kreeg een wachtwoord van speedlinq met een [ erin en die pakte de wizard niet 8)7

Dit wachtwoord heb ik online veranderd en bij mij werkt de telefonie nu ook gewoon!
Rick bedankt, maar om een of andere vage reden staat er nu opeens wel een V bij geregistreed, :?
Maar raar of niet raar het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
ronald97 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Heb je wel de goede configuratie file:

SPEEDLINQ-R6_ROUTERPLUS_VOIP_ADSL2_PSTN_V1.2.tpr
waar vind ik deze ?
imiddels helpdesk gebeld en gedaan wat hun zeiden maar dat helpt niks, krijg geen internet verbinding, lampje blijft uit op sp 780wl modem.
Internet

Verbindingsinformatie

Koppelingsstatus: Verbinding verbroken

Laatste foutmelding: Link failure

Verbindingsinstellingen

Type: ETHoA

TCP/IP-instellingen

IP-adres: -

Standaardgateway: -

Primaire DNS: -

Secundaire DNS: -

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
steadye schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:26:

Internetten gaat prima.
Uitbellen gaat prima.

Lijkt wel verdacht veel op mijn probleem. Doorgeven via de helpdesk van SL, dan gaan ze dit uitzoeken bij BBNED (daar is sip.ritstele.com van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
dirk38 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:01:
[...]

waar vind ik deze ?
imiddels helpdesk gebeld en gedaan wat hun zeiden maar dat helpt niks, krijg geen internet verbinding, lampje blijft uit op sp 780wl modem.
Internet

Verbindingsinformatie

Koppelingsstatus: Verbinding verbroken

Laatste foutmelding: Link failure

Verbindingsinstellingen

Type: ETHoA

TCP/IP-instellingen

IP-adres: -

Standaardgateway: -

Primaire DNS: -

Secundaire DNS: -

--------------------------------------------------------------------------------
Deze file heb je ook al eens gedraaid? http://klanten.speedlinq...._Speedlinq_R61_nl_v10.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
ja heb alles al geprobeerd
ze gaan het nu nakijken in de centrale v/d week als het goed is
helpdesk vrij rap aan de lijn dit keer binnen 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sinds enige tijd last van een modem die naar mijn mening ongeveer om het uur reset. Het betreft de 716v5. Nu las ik in dit topic dat 5.4.0.14 de beste firmware zou zijn, en ook wel eens dit probleem op kan lossen. Heeft iemand deze upgradefile nog? Ik heb nu de nieuwste firmware van de speedtouchsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Goed dat Speedlinq een 'support' site heeft opgericht ( http://www.speedlinqsupport.nl/ ), maar wel een beetje jammer dat ze inmiddels wel op de hoogte zouden moeten zijn van het vastlopen van de 2602H-D1A (wat niet opgelost is in de nieuwe firmware), maar doodleuk op hun site melden:
Zyxel 2602-HW D1A Overzicht bekende problemen

Alle bekende problemen met de Zyxel 2602-HW D1A zijn opgelost met de nieuwste firmware. Klik hier voor een handleiding om dit uit te voeren.
Bij ons bekende problemen:

* Modem herstart spontaan (vooral bij draadloze verbinding, maar niet altijd)

Laatst geupdate op ( donderdag 29 maart 2007 )

[ Voor 3% gewijzigd door anoko op 31-03-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Volgens mij gaan is er iets mis met de mail.
Gisteren zat ik met iemand aan de telefoon en verstuurde een mail.
Kwam niet aan. Dacht er nog niets bij....
Vandaag even een test mailtje naar mezelf en naar een extern mail adres van mij.

Er komt inderdaad niets door.....

Meer mensen last van ?

update.... ik ontvang ook niets meer....

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 01-04-2007 14:46 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat het ook een beetje mis met de mail.
Aantal verstuurd, niet aangekomen.
Daarna een testmailtje via de webmail, die kwam weer wel aan.
Ook een mailtje gestuurd van een ander account naar mijn Speedlinq mail,
komt ook niet aan. Problemen met de mailserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het bellen met speedlinq? is het goede kwaliteit? of is het echt bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:43:
Ik heb een hele goede kwaliteit, zelfs telefoontjes uit Hongarije komen perfect over.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen een 20 mbit ADSL only abbo van Speedlinq en Orange. Zoals ik het hier lees zijn er veel minder problemen met ADSL en meer met het bellen, bij berichten over Orange lees ik ook vaak over problemen met het bellen maar ook vaak met de internetverbinding zelf... Is Speedlinq een goede provider als het alléén om een ADSL aansluiting zonder telefonie gaat (heb zelf een belbudget lijn van KPN en bel uit via VoipBuster)? Of kan ik dan beter naar Orange gaan? Bij voorbaat dank voor wat tips...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op adsl.nl wordt gezegt dat ik bij speedlinq tot Speedlinq Comfort 4096 + Telefonie kan

Terwijl de website van speedlinq geeft aan dat ik het volgende aan kan:
ADSL Comfort 8064
(8064/1024 Kbit/s)

de website van speedlinq heeft het niet eens over Speedlinq Comfort 4096 + Telefonie ..:s

ik neem aan dat ik de website van speedlinq zelf moet geloven?

en dan heb ik nog een vraagje.. ik zit 1800 meter van de centrale af, hoe veel snelheid haal ik dan als ik 8064kbits heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
ADSL1 gaat op 1800 tot 8Mbit, maar dat gaat er wel van uit dat het ook 1800 meter kabel is.
Als je op 1800 meter van de colo af zit, maar de kabel van de colo naar jouw huis blijkt toch 2800 meter lang te zijn dan haal je die 8Mbit zeker niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Heeft speedlinq geen storingspagina ?
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Mondjes maat komen nu de mails met een vertraging van 12 uur binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
driel24 schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:09:
Heeft speedlinq geen storingspagina ?
Nee, want dat zou je het dure helpdesk nummer niet meer hoeven te bellen als er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:28:
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:43:
Voorzover ik weet (ouders) bijna geen verschil met 'gewoon'. Elke week een gesprek uit Canada, ma merkt geen verschil zegt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier zelfde probleem, geen mail verzenden of ontvangen
ook niet via webmail ..... krijg melding ......... Deze afzender werd niet geaccepteerd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook, melding 425 insufficient storage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anoko schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:26:
Goed dat Speedlinq een 'support' site heeft opgericht ( http://www.speedlinqsupport.nl/ ), maar wel een beetje jammer dat ze inmiddels wel op de hoogte zouden moeten zijn van het vastlopen van de 2602H-D1A (wat niet opgelost is in de nieuwe firmware), maar doodleuk op hun site melden:
[...]
Staat ook dat de nieuwste firmware voor speedtouch 706 versie 6.1.7.2 is. Van de cd die ik van Speedlinq kreeg heb ik 6.1.9.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
nou nou......

Het is nog steeds niet opgelost.
Nog steeds komen de mails niet aan.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.