[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.687 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik download weer van Eweka met 600KBps, ik zal morgen eens kijken of dat zo blijft!

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
S7eph4n schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Goed, op ADSL (1) modems wordt gebruikt: RFC 1863 BRIDGED, PPPoA en oE worden niet gebruikt. in de ADSL2 modem wordt nog een andere gebruikt, waardoor die (bij mij) getrained wordt op 20002, downstream...Knip..
Bedoel je misschien Bridged RFC 1483 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30
Plaagje schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:06:
Nadat we nu twee weken speedlinq hebben, hebben we nu eindelijk telefonie (na 3 dagen zonder). Alleen heb ik nu een aantal problemen:
Ik kan niet worden gebeld, als ikmezelf probeer te bellen (via mobiel) krijg ik een in bezet toon. Maar ik kan wel naar buiten bellen.
Komt mij bekend voor. Ik heb hier al een case voor lopen bij SL

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nu een paar weken speedlinq comfort 20mb, het draait wel, maar toch enkele [i][i]probleempjes waar ik niet uitkom:

1. sinds enkele dagen is de internet verbinding weg, netwerk werkt nog gewoon, maar via de webtool moet ik het modem (Zyxel 2602H) restarten, waarna internet weer een aantal uren werkt.

2. minder belangrijk maar wel vaag, msn live messenger kan maar niet connecten via de hoofd pc (andere pc's via wireless router kunnen dit wel, maar wel na herstellen van msn telkens, dit werkt dus niet op de hoofdpc), het vreemde is ook dat dit wel gewerkt heeft.

3. het lijkt er op alsof poort 12000 geblocked is bij speedlinq, heb deze geprobeerd open te zetten voor een bepaalde service maar lukt niet (ook niet met testen met firewall uit!).

4. sommige pagina's kunnen niet, of na refreshen pas geladen worden (hotmail bijna niet en gmail moet ik eerst een keer refreshen).

Iemand enig idee, en dan vooral probleem nr.1

=================================================================
Probleem 1 heb ik niet, maar ik heb wel continue problemen met MSN en ik moet regelmatig bij het gebruik van gmail de pagina refreshen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerst ruim een week zeer lage downloadsnelheid te hebben gehad heb ik daarna vanaf 21-maart tot 23-maart 's avonds geen enkele verbinding met inetrnet gehad.
Vanmorgen de verbinding een paar keer goed voor een paar minuten.
Meer mensen die de laatste paar dagen geen ADSL hebben gehad?

Ik heb een SL Comfort 20/1 abonnement via KPN

Vanaf 15-februari (ingang SL abonnement) tot nu slechts 2 weken normaal kunnen internetten.
Kortom ver beneden peil.
Kees

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericth schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:41:
Wil een andere router aanschaffen dan de huidige speedtouch.
Moet een router zijn met voip.
Iemand ergens goed ervaringen mee?
Je kan er ook gewoon een router bij zetten.
Ik heb een speedtouch780WL bij mijn KPN punt, hier heb ik ook de telefoon op zitten.
Aan de andere kant van de kamer heb ik mijn PC staan, en daar heb ik een Belkin WL router staan.
Ik heb beide routers d.m.v. WDS aan elkaar gekoppeld, zodat de spreiding van de WiFi verbinding door het hele huis veel beter is. Als ik dan met mijn laptop ergens boven zit, of buiten in de tuin, wordt automatisch het sterkste signaal gepakt. Dat kan de ene keer de Speedtouch zijn en de andere keer de Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb de 2602H-D1A Zyxel modem (dus niet wireless) ook gekregen bij mijn abonoment, en had ook het probleem van een wegvallende internet verbinding om de zoveel uur - erg vervelend als je een servertje probeert te draaien ;).

Ik heb de firmware die een paar pagina's terug genoemd is - die aangekondigd was als enkel voor de 2602HW - ook geinstalleerd, en hij werkt iig ook op mijn 2602H.

Aangezien hij nu op de speedlinq site staat zal hij ook wel min of meer officieel zijn:
http://www.speedlinq.info/firmware/Firmwared1a.zip

(Dit is precies hetzelfde bestand inhoudelijk als het eerder door jorgvandijk geposte bestand http://vandijk4u.nl/download/Firmwared1a.zip ).

Na de installatie: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007

Net een half uurtje geleden geinstalleerd, dus nu nog even afwachten of mijn verbinding ook daadwerkelijk niet meer wegvalt... Laten we het hopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anako:
www.speedlinq.info is géén officiële speedlink site....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
marcieking schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:29:
Ik download weer van Eweka met 600KBps, ik zal morgen eens kijken of dat zo blijft!
Schijnbaar hebben ze dan nog niet alles in orde want ik download bij pfcorner nog steeds met 60 - 80KB/s ipv de 2MB/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
@anoko

wij hadden hetzelfde probleem, en die firmware lost niks op. we hebben contact gehad met zyxel maar die claimen dat het aan speedlinq ligt omdat zij geprobeerd hebben het probleem te reproduceren wat niet gelukt is.

we zitten nu al enkele dagen via een speedtouch 780WL en daarmee hebben we geen problemen tot nu toe.

kortom; ik vrees dat jij over enkele uren weer moet resetten, bij ons was dat in ieder geval wel zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
ponq schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:24:
Mss een wat kromme gedachte maar...:

-Speedlinq is sinds enige tijd van KPN
ong een jaar geleden overgenomen afaik:

http://tweakers.net/nieuw...neemt-Speedlinq-over.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 22:33

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Gister kon ik niet gebeld worden, vanochtend om 6:00 ook niet, en nu opeens wel... Maar POP3 doet het nog steeds niet, dit terwijl ik met de oude configuratie (dus zonder voip) wel erop kon komen...

Maar ik heb nog twee (waarschijnlijk domme:P) vragen:
Hoe sluit je meer dan 2 telefoons op de router aan? (kan je met een splitter met twee telefoons tegelijk bellen?)
Hoe sluit een een isdn telefoon erop aan? (dus met grotere, 4-pollige connector)

[ Voor 7% gewijzigd door Plaagje op 24-03-2007 15:58 ]

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Isaak Asimov schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:59:
[...]

Bedoel je misschien Bridged RFC 1483 :?
Ja, klopt... excuus, en de andere die ik bedoel is Enet Encap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

anoko schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:27:
Ik heb de 2602H-D1A Zyxel modem (dus niet wireless) ook gekregen bij mijn abonoment, en had ook het probleem van een wegvallende internet verbinding om de zoveel uur - erg vervelend als je een servertje probeert te draaien ;).

Ik heb de firmware die een paar pagina's terug genoemd is - die aangekondigd was als enkel voor de 2602HW - ook geinstalleerd, en hij werkt iig ook op mijn 2602H.

Aangezien hij nu op de speedlinq site staat zal hij ook wel min of meer officieel zijn:
http://www.speedlinq.info/firmware/Firmwared1a.zip

(Dit is precies hetzelfde bestand inhoudelijk als het eerder door jorgvandijk geposte bestand http://vandijk4u.nl/download/Firmwared1a.zip ).

Na de installatie: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007

Net een half uurtje geleden geinstalleerd, dus nu nog even afwachten of mijn verbinding ook daadwerkelijk niet meer wegvalt... Laten we het hopen! :)
Het bestand op speedlinq.info is een mirror :) Ofwel, een 2e downloadlocatie.
En zojuist zie ik: op speedlinq.info
Deze site is onafhankelijk van Speedlinq BV. en gecreëerd door gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Plaagje schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:56:
Maar ik heb nog twee (waarschijnlijk domme:P) vragen:
Hoe sluit je meer dan 2 telefoons op de router aan? (kan je met een splitter met twee telefoons tegelijk bellen?)
Hoe sluit een een isdn telefoon erop aan? (dus met grotere, 4-pollige connector)
1. Ik denk dat je wel een soort van splitter/stekkerdoos voor telefonie kan gebruiken, maar dat je alleen kan bellen met een telefoon per groep (je hebt dan dus twee groepen)

2. Het modem ondersteund alleen analoge modems

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Oh right, ik dacht dat www.speedlinq.info van speedlinq was zonder erop te kijken, beetje naief.

Anyway, mijn modem doet het met de nieuwe firmware inderdaad ook niet goed... Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zyxel is wel stabieler nadat ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd. In ieder geval het rebooten bij wireless connecties lijkt verleden tijd. Verder zal ik een paar dagen moeten kijken hoe de Zyxel zich verder gedraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

steven2 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:42:
[...]

1. Ik denk dat je wel een soort van splitter/stekkerdoos voor telefonie kan gebruiken, maar dat je alleen kan bellen met een telefoon per groep (je hebt dan dus twee groepen)

2. Het modem ondersteund alleen analoge modems
Bedankt voor de informatie
Op de speedlinq site staat wel: "Je kunt maximaal 4 onafhankelijke telefoontoestellen per telefoonpoort aansluiten" dus je zal het wel via een splitter moeten doen.

Alleen jammer dat een ISDN toestel niet kan worden aangesloten.

Maar mijn problemen zijn nog niet opgelost :( Nou dacht ik eindelijk dat ik kon bellen, bleek dat ook teveel gevraagd :(. Als ik een mobiel nummer bel, hoor ik de telefoon overgaan, en als de mobiel wordt opgenomen kan de beller mij horen, maar ik hem niet. Als ik naar een vast nummer bel hoor ik helemaal niks, maar hij gaat wel over bij de persoon waar ik heen bel, deze persoon kan ook horen wat ik zeg, maar kan niks terug zeggen.

Iemand dit al eerder gehad, of een oplossing hiervoor?

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaagje schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:06:
Nadat we nu twee weken speedlinq hebben, hebben we nu eindelijk telefonie (na 3 dagen zonder). Alleen heb ik nu een aantal problemen:
Ik kan niet worden gebeld, als ikmezelf probeer te bellen (via mobiel) krijg ik een in bezet toon. Maar ik kan wel naar buiten bellen.
Ik kan geen POP3 email ophalen. (Ik kan wel op www.speedlinq.nl komen, wat andere mensen met dit probleem niet konden, ook kan ik via outlook succesvol "acount instelling testen")

Modem is een Speedtouch 780 met fw 6.2.16.3.
Iemand een oplossing?
je moet even terug flashen naar software versie 6.1.7.2
te downloaden van http://www.speedlinqsupport.nl/speedtouch/start.html
waarschijnlijk zijn dan een hoop problemen verholpen.
heb ik ook gedaan op advies van de helpdesk, het is een stuk beter geworden maar werkt nog niet geheel vlekkeloos.
ook even de wizzard voor configureren downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:11:
[...]

Komt mij bekend voor. Ik heb hier al een case voor lopen bij SL
houd me even op de hoogte als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding is nu ook weer traag! In plaats van bijna de 2MBps zoals eerder nu weer rond de 600KBps! Eerst was dit 6 dagen zo ongeveer en nu begint het weer. Wie heeft er ook nog meer last van?

KPN Comfort van Speedlinq 20Mbps + Tel. (Hoogezand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het nog slechter geworden. Haal nu max zo'n 300KBps maar.....
Diep triest dus weer met Speedlinq.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Laatst online: 22-12-2024
menllyos schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:34:
@anoko

wij hadden hetzelfde probleem, en die firmware lost niks op. we hebben contact gehad met zyxel maar die claimen dat het aan speedlinq ligt omdat zij geprobeerd hebben het probleem te reproduceren wat niet gelukt is.

we zitten nu al enkele dagen via een speedtouch 780WL en daarmee hebben we geen problemen tot nu toe.

kortom; ik vrees dat jij over enkele uren weer moet resetten, bij ons was dat in ieder geval wel zo :(
Ook ik heb ondanks het upgraden van de firmware nog steeds last van de wegvallende verbinding en gedoe om hem steeds te resetten. Hoe zijn jullie aan die speedtouch 780WL modem gekomen. Gekregen van speedlinq, of zelf ergens anders gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?

Zijn er eigenlijk mensen met deze modem die niet steeds hoeven te restarten?

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
Sperminator schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:29:
[...]

Ook ik heb ondanks het upgraden van de firmware nog steeds last van de wegvallende verbinding en gedoe om hem steeds te resetten. Hoe zijn jullie aan die speedtouch 780WL modem gekomen. Gekregen van speedlinq, of zelf ergens anders gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?

die speedtouch hebben we gekregen/geleend van een kennis van ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperminator schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:29:
[...]

Ik had de goedkoopste modem besteld bij speedlinq maar ik kreeg dus de 780wl voor het zelfde geld :P :P
internet verbinding draait perfect heb nog nooit hoeven resetten (via kpn netwerk) .
bellen is nog niet helemaal 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:37:
[...]

Ik had de goedkoopste modem besteld bij speedlinq maar ik kreeg dus de 780wl voor het zelfde geld :P :P
internet verbinding draait perfect heb nog nooit hoeven resetten (via kpn netwerk) .
bellen is nog niet helemaal 100%
Oh sorry ik bedoelde eigenlijk mensen met de Zyxel 2602H-D1A modem.
Maar zo te horen is overstappen naar een andere modem de enigste optie

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:26:
[...]

je moet even terug flashen naar software versie 6.1.7.2
te downloaden van http://www.speedlinqsupport.nl/speedtouch/start.html
waarschijnlijk zijn dan een hoop problemen verholpen.
heb ik ook gedaan op advies van de helpdesk, het is een stuk beter geworden maar werkt nog niet geheel vlekkeloos.
ook even de wizzard voor configureren downloaden.
Bedankt voor de firmware, nu werkt alles in een keer weer :)

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen waar speedlinq op dit moment plat licht?, Mijn speedtouch krijgt vanmiddag geen adsl verbinding (Via KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:41:
Zijn er nog meer mensen waar speedlinq op dit moment plat licht?, Mijn speedtouch krijgt vanmiddag geen adsl verbinding (Via KPN).
Daar zit ik al twee weken mee. Als het goed is gaan ze de lijn doormeten. Zit inmiddels wel al op minimaal 50 euro belkosten :( . De 3 maand hiervoor was het prima.

KPN Comfort 12Mbit, Omgeving Leeuwarden

[ Voor 10% gewijzigd door Pos2007 op 25-03-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ging hij vanmiddag plat, had de hele ochtend prima gewerkt. Nu blijft het "DSL"-ledje op mijn speedtouch modem de hele tijd snel knipperen met zo af en toe een interval erin....

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond wederom slecht met de snelheid. Overdag is de snelheid ok te noemen. Maar in de avond stort het in. Duidelijk capaciteitsproblemen dus. Wie o wie heeft er nog meer last van?? :(

(Speedlinq - KPN Comfort 20Mbps) Hoogezand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, hier al dagen nix meer aan het handje (KPN 4/1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Plaagje schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:39:
Maar mijn problemen zijn nog niet opgelost :( Nou dacht ik eindelijk dat ik kon bellen, bleek dat ook teveel gevraagd :(. Als ik een mobiel nummer bel, hoor ik de telefoon overgaan, en als de mobiel wordt opgenomen kan de beller mij horen, maar ik hem niet. Als ik naar een vast nummer bel hoor ik helemaal niks, maar hij gaat wel over bij de persoon waar ik heen bel, deze persoon kan ook horen wat ik zeg, maar kan niks terug zeggen.

Iemand dit al eerder gehad, of een oplossing hiervoor?
Ja ik had dit ook. Blijkt dat je alleen firmwares van Speedlinq kan gebruiken. Ik had de nieuwste firmware van speedtouch.nl gedownload, en had precies dezelfde problemen als jij.

http://klanten.speedlinq.nl/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

Wat je ook kan doen is om de SIP-settings (advanced) aanpassen dat het werkt, door verkeerde instellingen kon ik ook niet goed bellen.. nu werkt alles prima :) Maar ik zit op ZyXel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emping
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-04 12:18
De laatste firmware 340AOR1b1 werkt bij mij wel stabieler maar ik heb toch 1 keer a 2 keer per 24 uur een softreset van de Zyxel 2602HW-D1A nodig. In afwachting van weer verbeterde firmware heb ik een proggie geschreven die elke 3 minuten een ping geeft naar Zyxel - indien er geen response komt heeft het modem blijkbaar een reset nodig en dat voert het programma dan ook uit. Ik heb nu maximaal 5 minuten geen internet/telefonie meer. Wie niet sterk is moet slim zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn, vandaag weer een factuur van Speedlinq (4de maand). Echter nog steeds geen geld terug gezien van hun. Vorige week gebeld en zou er eind van de maand opstaan.

Nog 5dagen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik heb bij Speedlinq melding gemaakt van het feit dat ik mijn homepage (www.naampje.speedlinq.nl) niet kan gebruiken. Onderstaande tekst heb ik naar Speedlinq gestuurd:

"Ik wil graag melding maken van het feit dat ik geen bestanden kan uploaden naar mijn website/homedirectory. (http://www.naampje.speedlinq.nl) Vermoedelijk is dit een rechten probleem.
Ik kan geen ls (listing) uitvoeren en krijg tevens bij de statistieken via de persoonlijke pagina een access denied."

Het bericht wat ik terug kreeg was hetvolgende:

"Geachte heer Bastiaan,

Het spijt ons te lezen dat u problemen ondervindt met de verbinding.
Helaas kan de Speedlinq administratie u niet helpen met het oplossen van technische problemen.
Om inzicht te krijgen in de problemen die zich bij u voordoen, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze medewerkers bij de technische helpdesk.
Zij zullen dan samen met u een aantal stappen doorlopen en proberen u spoedig en vakkundig van de problemen af te helpen."

Een beetje jammer dus dat ik een redelijk simpel probleem niet kan melden via de mail.
Ik ben hiervoor 70ct/m te bepalen terwijl ZIJ het niet correct hebben opgeleverd.

Oh well, dan maar gaan www.naampje.speedlinq.nl

Bastiaan

Edit: Of weet iemand een mailadres waar ik deze vraag kan droppen?

[ Voor 2% gewijzigd door basduijn op 26-03-2007 10:10 . Reden: Mailadres gevraagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:09:
Ik heb bij Speedlinq melding gemaakt van het feit dat ik mijn homepage (www.naampje.speedlinq.nl) niet kan gebruiken. Onderstaande tekst heb ik naar Speedlinq gestuurd:
Ik heb dit probleem ook gehad. Ben er toen achter gekomen dat WS_FTP het verkeerde protocol gebruikte. Dit moet het FTP protocol zijn en niet het HTTP.

Ik hoop dat hiermee ook jou probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net mijn 2e factuur binnen. Klopt het dat je bij een KPN comfort 20/1 abo. met bellen ook nog maandelijks apart 4,95 betaalt voor bellen (dus 24,95+4,95). Dacht zelf dat dit bedrag bij de 24,95 inzit.Op de site staat ook bij het KPN abo. :inclusief Speedlinq Bellen en toeslag vaste lijn. Iemand die mij dit kan vertellen voordat ik die fijne helpdesk kan bellen.(dat rijmt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:08:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad. Ben er toen achter gekomen dat WS_FTP het verkeerde protocol gebruikte. Dit moet het FTP protocol zijn en niet het HTTP.

Ik hoop dat hiermee ook jou probleem is opgelost.
Ik denk het niet.
Ik heb een DOS box geprobeerd en een FTP client.
Bij beide werkt het niet.

Het is echt een rechten-probleem bij SL.

[ Voor 30% gewijzigd door basduijn op 26-03-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:37:
Hallo,

Ik heb net mijn 2e factuur binnen. Klopt het dat je bij een KPN comfort 20/1 abo. met bellen ook nog maandelijks apart 4,95 betaalt voor bellen (dus 24,95+4,95). Dacht zelf dat dit bedrag bij de 24,95 inzit.Op de site staat ook bij het KPN abo. :inclusief Speedlinq Bellen en toeslag vaste lijn. Iemand die mij dit kan vertellen voordat ik die fijne helpdesk kan bellen.(dat rijmt :) )
@yooy : Volgens mij wordt dit achteraf terug gestort middels je voucher.

[ Voor 12% gewijzigd door basduijn op 26-03-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yooy : Volgens mij wordt dit achteraf terug gestort middels je voucher

Denk het niet want het word niet eenmalig maar elke maand afgeschreven. Via je voucher krijg je volgens mij alleen de eenmalige bedragen zoals deel modem kosten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ditzelfde heb ik dus ook, betaal 4.95 voor speedlinq bellen + 9.95 voor toeslag vaste lijn..
Terwijl op de site staat dat dit Inc. toeslag vaste lijn zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Laatst online: 09-09 08:54
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:47:
@yooy : Volgens mij wordt dit achteraf terug gestort middels je voucher

Denk het niet want het word niet eenmalig maar elke maand afgeschreven. Via je voucher krijg je volgens mij alleen de eenmalige bedragen zoals deel modem kosten terug.
Je krijgt via je voucher alle actiekortingen terug, dus incl 12x maandelijkse korting en daarna betaal je 12 keer het volledige bedrag.
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:27:
Ditzelfde heb ik dus ook, betaal 4.95 voor speedlinq bellen + 9.95 voor toeslag vaste lijn..
Terwijl op de site staat dat dit Inc. toeslag vaste lijn zou zijn.
Ik betaal voor het 20mbit abbo:
15.50 Internet
9.50 KPN lijn
4.95 Bellen
en krijg met mijn voucher als het goed is ongeveer 60 euro terug op abbokosten, dat is dus die 24.95 per maand incl vaste lijn toeslag in het eerste jaar.

[ Voor 34% gewijzigd door SavageNL op 26-03-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
SavageNL schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:29:
[...]

Je krijgt via je voucher alle actiekortingen terug, dus incl 12x maandelijkse korting en daarna betaal je 12 keer het volledige bedrag.

[...]

Ik betaal voor het 20mbit abbo:
15.50 Internet
9.50 KPN lijn
4.95 Bellen
en krijg met mijn voucher als het goed is ongeveer 60 euro terug op abbokosten, dat is dus die 24.95 per maand incl vaste lijn toeslag in het eerste jaar.
Precies. Dat heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik heb ontdekt dat het niet alleen de FTP site van Speedlinq is die problemen geeft, maar elke FTP site op mijn verbinding. Ik krijg de melding : Illegal PORT command

Blijkbaar kan ik geen Active FTP gebruiken, maar alleen Passive FTP, maar hoe doe je dat met het DOS-FTP commando ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok snap het nu, probleem opgelost.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:02:
Ik heb ontdekt dat het niet alleen de FTP site van Speedlinq is die problemen geeft, maar elke FTP site op mijn verbinding. Ik krijg de melding : Illegal PORT command

Blijkbaar kan ik geen Active FTP gebruiken, maar alleen Passive FTP, maar hoe doe je dat met het DOS-FTP commando ? :?
Gebruik gewoon WS_FTP, werkt prima, kan je gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sindskort ook een speedlinq 20 mbit abonnement via het kpn netwerk, ik heb van het weekend alles aangesloten maar ik haal maar een snelheid van ongeveer 8 a 9 mbit ik heb een speedtouch 507, telefonie krijg ik ook niet aan de praat.

Hebben jullie nog suggesties, om de modem instellingen te veranderen of zo iets, als ik in de router gaat zie ik dat ik ongeveer een bandbreedte heb van 9870 download.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds december 2006 heb ik een abonnement bij speedlinq comfort 4096. Per maand zou ik volgens de actie E9.95 moeten betalen, zouden er geen aansluitkosten zijn en verder zou het modem gratis zijn. De abonnementskosten zijn inmiddels al meerdere malen van de rekening afgeschreven E19.95 zelfs. Ook zijn er aansluitkosten en de kosten voor het modem van de rekening afgeschreven. Nu heb ik al eerder in dit topic iets gelezen dat er wel 3 maanden voorbij konden gaan voordat dit geld werd teruggeschreven, maar die zijn inmiddels al voorbij.

Ik zie dat meer mensen hiermee problemen mee hebben.

Wat kan ik het beste doen?
- Afwachten
- Contact opnemen met de klantenservice voor maar liefst 70 cent/min
- e-mailen waarvan ik soms lees dat er niet wordt gereageerd of de reageertijd wel 3 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:21:
Hallo,

Ik heb sindskort ook een speedlinq 20 mbit abonnement via het kpn netwerk, ik heb van het weekend alles aangesloten maar ik haal maar een snelheid van ongeveer 8 a 9 mbit ik heb een speedtouch 507, telefonie krijg ik ook niet aan de praat.

Hebben jullie nog suggesties, om de modem instellingen te veranderen of zo iets, als ik in de router gaat zie ik dat ik ongeveer een bandbreedte heb van 9870 download.

Kijk eerst even hoe ver je van de KPN centrale afzit.
http://www.speedtest.nl/ADSL/

De snelheid wordt bepaald door afstand van de centrale en kwaliteit van je kabels.

Google ook even het tooltje DMT.exe hiermee kan je de snelheid ook wat mee opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:27:
Sinds december 2006 heb ik een abonnement bij speedlinq comfort 4096. Per maand zou ik volgens de actie E9.95 moeten betalen, zouden er geen aansluitkosten zijn en verder zou het modem gratis zijn. De abonnementskosten zijn inmiddels al meerdere malen van de rekening afgeschreven E19.95 zelfs. Ook zijn er aansluitkosten en de kosten voor het modem van de rekening afgeschreven. Nu heb ik al eerder in dit topic iets gelezen dat er wel 3 maanden voorbij konden gaan voordat dit geld werd teruggeschreven, maar die zijn inmiddels al voorbij.

Ik zie dat meer mensen hiermee problemen mee hebben.

Wat kan ik het beste doen?
- Afwachten
- Contact opnemen met de klantenservice voor maar liefst 70 cent/min
- e-mailen waarvan ik soms lees dat er niet wordt gereageerd of de reageertijd wel 3 weken kan duren.
Heb je het voucher ingestuurd?
Heb je de bevestiging ontvangst door Speedlinq gekregen?
Als dit in beide gevallen ja is moet je nog even afwachten.
Ik heb eind december aangemeld, en afgelopen week het geld gestort gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ongeveer op 2100 meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:35:
[...]

Heb je het voucher ingestuurd?
Heb je de bevestiging ontvangst door Speedlinq gekregen?
Als dit in beide gevallen ja is moet je nog even afwachten.
Ik heb eind december aangemeld, en afgelopen week het geld gestort gekregen.
Ik heb geen voucher ingestuurd. Ik heb namelijk gewoon op de website van speedlinq aangemeld. Je hoeft toch niet een speciaal voucher in te sturen?

Overigens heb ik me vanaf oktober al aangemeld, maar pas het abonnement in december laten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen voucher ingestuurd. Ik heb namelijk gewoon op de website van speedlinq aangemeld. Je hoeft toch niet een speciaal voucher in te sturen?

Overigens heb ik me vanaf oktober al aangemeld, maar pas het abonnement in december laten ingaan.
Je moet volgens mij wel voucher insturen. Ik heb me begin december ook aangemeld via de site en eind februari geld terug gekregen. Wel een voucher ingevuld. Anders toch maar even bellen want als je te laat bent kun je zowieso naar je centen fluiten. In de algemene voorwaarden staat aangegeven hoe lang je de tijd hebt om een voucher in te vullen. (je kunt via de formulieren op speedlinq.nl een formulier invullen en dat faxen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand dit te bevestigen dat dit nodig is? Ik kan namelijk niet geloven dat dit nodig zou zijn.

Weet iemand als dit zo is hoe lang je de tijd hebt dit voucher in te vullen?

[update] inmiddel heb ik op de website van speedlinq gevonden dat dit bij de acties nodig is om dit voucher op te sturen.

Weet iemand of ik nog genoeg tijd heb om het voucher in te sturen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
op de site van speedlinq is ook terug te vinden bij je actie tot hoe lang je de tijd hebt om je voucher terug te sturen.
De actievoorwaarden zijn als volgt:
Je betaalt eerst het modempakket en de eerste en de tweede abonnementsfactuur Op de eerste abonnementsfactuur staan ook de aansluitkosten.

Je stuurt de geheel ingevulde actievoucher (die je bij je welkomstbrief ontvangen hebt) samen met een recente kopie van je Speedlinq factuur of je KPN telefoonrekening op naar Speedlinq, binnen de daarvoor gestelde termijn. Je Speedlinq factuur kan je vinden in je Speedlinq mailbox. De sluitingsdatum voor insturen vind je op de aan jou verzonden voucher en in de actievoorwaarden.

Vermeld de actie waaraan je deelneemt. Mocht je vergeten zijn aan welke actie je deelneemt, kijk dan in de Actievoorwaarden. Aan de hand van de datum van je aanvraag zie je aan welke actie je deelneemt.
zie ook: http://www.speedlinq.nl/php/privacyoud.php#actieoud_oud

[ Voor 83% gewijzigd door Schweino op 26-03-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:21:
Hallo,

Ik heb dus exact hetzelfde probleem, ik zit op ongeveer 1600 meter van de centrale af, en ik haal als absolute maximum 12283 kbit/s...... Niet echt geweldig zeg maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:05

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:02:

Weet iemand of ik nog genoeg tijd heb om het voucher in te sturen?
Helaas ben je te laat:

4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 januari 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde probleem, ik zit op ongeveer 1600 meter van de centrale af, en ik haal als absolute maximum 12283 kbit/s...... Niet echt geweldig zeg maar!!
Ik zit op ook op ongeveer 1600m, en haal 14mbit. De snelheid is afhankelijk van de kwaliteit vd koperkabel / afstand, dus 12mbit is niet onredelijk.

Wat er "niet echt geweldig" aan is snap ik niet. Ok, geen 20mbit, maar ja, dat geld alleen onder optimale omstandigheden, en dat is niet iets waar speedlinq schuldig aan kan zijn. Ook bij een andere provider houd je dit, de koperkabel tussen je huis en de centrale blijft altijd dezelfde.

Ik wist op voorhand dat ik rond deze snelheid zou uitkomen, maar heb toch 20mbit genomen. Waarom? 12Mbit + kaalkoper toeslag is duurder dan 20mbit (die is incl kopertoeslag), verder zit telefonie bij de 20mbit ook nog eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Vandaag is mijn telefonie-probleem opgelost, maar ik ben ook van 19423 down naar 17729 down gegaan. En ik heb ik aan de modem niets gewijzigd :? Heb zelfs een paar keer gereboot, maar de waarden blijven lager :?

Dit zijn mijn waarden momenteel:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:20:39
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 17.729
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 28,82 / 827,65
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 8
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 249 / 5

[ Voor 75% gewijzigd door steven2 op 26-03-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Ik heb geen actievoucher ontvangen.. ben ik de enige? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
DemonTPx schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:40:
Ik heb geen actievoucher ontvangen.. ben ik de enige? :(
Nee, dat krijgt niemand volgens mij meer. Even de actiefolder invullen bij de forms en dan deze opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het modem: ZYXEL p-2602HW-D1A steeds reset, heb ik hiervoor een oplossing gevonden. Ik heb voor dit modem ons oude modem geplaatst. De configuratie ziet er nu als volgt uit.

DSL (meterkast)
||
\/
Modem (speedtouch 510)
||
\/
2602HW
||
\/
telefoons en computers

Met deze configuratie heb ik geen last meer van resetten. De modems hebben nu een system uptime van 213:03:07 (ongeveer 9 dagen) En het bellen en internetten werkt prima (abonnement 6000 met bellen via kpn). De twee modems zijn op elkaar aangesloten dmv een ethernet (LAN)-kabel

De Speedtouch heb ik als volgt ingesteld:
-DHCP-server aan;
-Server op x.x.x.x (Dit is het ip adres wat ik op de zyxel P2602HW ingesteld heb; op deze manier worden alle poorten doorgelust naar de zyxel)

De Zyxel heb ik als volgt ingesteld:
- DHCP-server uit;
- Bij WAN Backup setup heb ik traffic redirect aangevinkt. En bij gateway het lan-ip- adres van de speedtouch.
- Bij LAN heb ik een statisch ip-adres ingesteld.

De sip gegevens heb ik niet gewijzigd omdat dit nog stond ingesteld.

Dit is onze huidige configuratie en nu dus een uptime van ongeveer 9 dagen bereikt. Dit is niet echt een oplossing, maar meer een omzeiling van de problemen van de zyxel. Ik denk niet dat iedereen dit moet proberen, maar een handig iemand kan het wel werkend krijgen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb sinds zondag (of misschien zaterdagavond) al geen verbinding meer thuis. Ik woon in Rotterdam (postcode 3031).

Hebben anderen in (de omgeving van) Rotterdam last van storingen?

Mijn domein (webpagina met foto's) laadt ook al niet (of zeer traag). Toch genoeg reden om niet meer te wachten met contact zoeken :(

[ Voor 27% gewijzigd door Twee Dee op 27-03-2007 08:56 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik heb op 3 februari een 20Mb abbo'tje aangevraagd op het bbned netwerk, ik dacht mooi: over 3-4 week zal ik wel aangesloten worden. Dus niet....
Na 4 week wachten belde ik uit interesse maar eens naar de helpdesk: nee sorry, maar we hebben uw server ID nodig om u aan te sluiten bij bbned! Dus ik bellen naar Hetnet (huidige provider), kreeg het ID zonder morren en heb het doorgebeld richting Speedlinq. Ik zou zo snel mogelijk een welkomstbrief krijgen en aangesloten worden!

Tot op de dag van vandaag nog helemaal niks gehoord van Speedlinq... Behalve de modemkosten: die zijn al wel van mijn rekening af.

Meer van dit soort ervaringen bij Speedlinq? En is het normaal dat ze een Server ID nodig hebben om iemand over te switchen van het Kpn netwerk naar bbned?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
steven2 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:44:
[...]

Nee, dat krijgt niemand volgens mij meer. Even de actiefolder invullen bij de forms en dan deze opsturen.
Dank! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

Voor iedereen met een Speedtouch 716 v5 WL modem en last van disconnects.

Heb van de week de firmware geupdated en nu loopt het als een zonnetje.

Ik zit op een 20Mbit abbo via het Tiscali netwerk. Ik heb na de update wel de config tool van speedtouch site gebruikt en niet van de speedling cd.

Ik heb nu ook geen rare internet gateway meer in mijn netwerkverbindingen.

Uitstekend :P

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Speedlinq heb ik een abonnement aangevraagd met alles erop en eraan dus:

20 Mbit ADSL
Telefonie
Digitale tv met Digitenne

Tot nu toe heb ik gekregen:

- modempakket
- informatiebrief Speedlinq over oplevering Speedlinq aansluiting + overzicht abonnementsgegevens
- digitenne tuner met smartcard

De kosten voor het modem zijn al afgeschreven. Maar ik weet niet of ik de voucher nu al op moet sturen in verband met actie op het digitenne abonnement (5 euro per maand inclusief gratis tuner/smartcard). Ik wel echter ook de voucher niet te laat op sturen want dan ben ik mijn geld kwijt. Heeft iemand ervaring met hoe te handelen met voucher als het gaat om dit complete pakket?

Bellen naar hun helpdesk kan ik niet want ik heb geen telefoon op dit moment (wacht immers op die van Speedlinq).

Hopelijk weet iemand wat ik wel/niet moet declareren met die voucher.

Tnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit 523 meter van de KPN centrale. Mijn modem trainede op ongeveer 17Mbit in.
Met het DMT tooltje heb ik dit opgekrikt naar 19254. Waar je wel rekening mee moet houden is de
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 6,0
De downstrean mag hier niet onder de 6 komen, anders wordt het modem instabiel.
Dus met kleine stapjes steeds een beetje bij pakken. (ik ben van 8.0 naar 6.0 gegaan en heb daar 2 Mb mee gewonnen)
http://speedtest.bbned.nl geeft mij nu een snelheid af van 17400 (dat is 2,14MB/s)
Ik heb SUSE-Linux DVD gedownload van ftp.belnet.be (3,61GB) met een transfer rate van 1.56MB.
Dit vind geen verkeerde snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:15:

Hopelijk weet iemand wat ik wel/niet moet declareren met die voucher.

Tnx alvast!
Het voucher moet je op de website van Speedlinq invullen, uitprinten, en met kopieen van je rekeningen opsturen of faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Das nog knap... en ben er maar tevreden mee...wij zitten op 1556 meter van de wijkcentrale en halen een max van 8Mbps.... Tevens hebben ze maar, zonder mij ff in te lichten of te overleggen, automatisch de lijn(modem) ingetraint/afgeknepen op 8Mbit. Volgens hun zeggen zou dit een stabiele verbinding moeten opleveren. Dit terwijl mijn verbinding vanaf dag 1 stabiel is en altijd hetzelfde is gebleven alleen nooit boven de 8Mbps downloaden is gekomen.
De kosten zouden aan het einde van de rit verrekend worden aangezien ik nu voor een 20MB abonnement betaal.

Maar er is nog hoop.... aangezien je een beetje vertrouwen in de mens moet blijven houden zijn ZE er mee bezig.... wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 15:17
Beste tweakers

Hier mijn ervaringen tot nu toe.

13 februari speedlinq comfort 20000 aangevraagd op 23 maart alles up and running. Geen problemen dus, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Poos lopen klooien met mijn etech router die ik achter de copperjet 1616-2p heb geplaatst maar na wat google-werk en trial and error alles in orde.

Mijn vraag is echter of iemand even naar deze gegevens wil kijken en of daar nog verbetering in zit, of dat ik een kniesoor ben en zo tevreden moet zijn met mijn downloadsnelheid

Volgens de postcodecheck zit ik 151 meter van de centrale :)

Tx Bit Rate 1029100
Rx Bit Rate 16944900
Rx Attn DR 16960000

Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 18.5 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB

Bovenstaande traint mijn modem op zou dus (theoretisch??) nog winst in moeten zitten. Ik heb een aantal maal de 100 MB test gedaan van bbned, hier haal ik dan een snelheid van 1.53 MB/s. Wanneer ik uit ga van de theoretische snelheid van 2.5 MB die ik zou kunnen halen zit ik op =/- 60 % van wat zou moeten kunnen.

Ik heb de copperjet rechtstreeks aangesloten op het isra punt, kabeltje is +/- 30 centimeter. Graag hoor ik jullie reacties tips trucs en of het zin heeft contact op te nemen met speedlinq om mijn lijn te laten door meten.Of dat ik tevreden moet zijn, hetgeen ik natuurlijk als een echte hollander niet helemaal ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kybuz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:03:
Beste tweakers

Hier mijn ervaringen tot nu toe.

13 februari speedlinq comfort 20000 aangevraagd op 23 maart alles up and running. Geen problemen dus, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Poos lopen klooien met mijn etech router die ik achter de copperjet 1616-2p heb geplaatst maar na wat google-werk en trial and error alles in orde.

Mijn vraag is echter of iemand even naar deze gegevens wil kijken en of daar nog verbetering in zit, of dat ik een kniesoor ben en zo tevreden moet zijn met mijn downloadsnelheid

Volgens de postcodecheck zit ik 151 meter van de centrale :)

Tx Bit Rate 1029100
Rx Bit Rate 16944900
Rx Attn DR 16960000

Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 18.5 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB

Bovenstaande traint mijn modem op zou dus (theoretisch??) nog winst in moeten zitten. Ik heb een aantal maal de 100 MB test gedaan van bbned, hier haal ik dan een snelheid van 1.53 MB/s. Wanneer ik uit ga van de theoretische snelheid van 2.5 MB die ik zou kunnen halen zit ik op =/- 60 % van wat zou moeten kunnen.

Ik heb de copperjet rechtstreeks aangesloten op het isra punt, kabeltje is +/- 30 centimeter. Graag hoor ik jullie reacties tips trucs en of het zin heeft contact op te nemen met speedlinq om mijn lijn te laten door meten.Of dat ik tevreden moet zijn, hetgeen ik natuurlijk als een echte hollander niet helemaal ben.
Als je het DMT.exe tooltje download, moet je dicht tegen de 20Mbit kunnen komen.
Aangezien je Local SNR Margin nog op 8.0 dB staat, kan je nog zo'n 2 Mbit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:51:
Voor iedereen met een Speedtouch 716 v5 WL modem en last van disconnects.

Heb van de week de firmware geupdated en nu loopt het als een zonnetje.

Ik zit op een 20Mbit abbo via het Tiscali netwerk. Ik heb na de update wel de config tool van speedtouch site gebruikt en niet van de speedling cd.

Ik heb nu ook geen rare internet gateway meer in mijn netwerkverbindingen.

Uitstekend :P
Welke firmware versie en welke versie wizzard heb je gebruikt.
Verder ontbreekt het telefoniegedeelte. Hoe heb je dat aan gepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:48:
[...]

Als je het DMT.exe tooltje download, moet je dicht tegen de 20Mbit kunnen komen.
Aangezien je Local SNR Margin nog op 8.0 dB staat, kan je nog zo'n 2 Mbit winnen.
Dat tooltje ondersteunt de Copperjet niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:58
kybuz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:03:
Wanneer ik uit ga van de theoretische snelheid van 2.5 MB die ik zou kunnen halen zit ik op =/- 60 % van wat zou moeten kunnen.
Die 20 Mbit/s is de ADSL lijn snelheid. Als je dat wilt vertalen naar effectieve download snelheid moet je 20% overhead (van ATM en IP) vanaf halen. Dus dan kom je uit op 2 Mbyte/s. Die 2.5 is theoretisch gewoon niet haalbaar.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat mijn Modem aangeeft dat ik op 17,2 Mbit zit en speedtest.nl en speedtest.bbned.nl een waarde van 13,5 Mbit aangeeft. Gaat deze snelheid verloren in mijn kabel naar mijn pc (20m)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:56
Weet iemand hier hoe dat zit met overstappen van xs4all naar speedlinq.
as vrijdag moet de boel overgezet worden, maar bij xs4all weten ze nog van niks.en bij KPN ook niet.
het gaat om ADSL2+ Comfort 20000 via KPN. heb nu gewoon ADSL via xs4all met KPN lijn.
wordt dit automatich geregeld, of moet ik zelf nog stappen ondernemen. kan xs4all ook nog niet opzeggen, want ze moeten eerst bevestiging van speedlinq krijgen dat ze de lijn overnemen.
O ja Modem st 780WL en welkomstbrief heb ik al 2 weken in huis.

[ Voor 6% gewijzigd door dirk38 op 27-03-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51

gex

De gekste

Ik ben overgestapt van planet naar speedlinq, had mijn planet wel opgezegd per 23 februari, en speedlinq per 19 februari (uiteindelijk 21 of zo geworden), en de overgang is probleemloos gegaan (over de rest zullen we het maar niet hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik wacht nu al een week op mijn internetaanleg. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:26:
[...]
Maar er is nog hoop.... aangezien je een beetje vertrouwen in de mens moet blijven houden zijn ZE er mee bezig.... wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit :?
Ik weet echt niet waar je op hoopt.

Je lijn zal niet sneller worden en je krijgt die 8064 ook gewoon voor 15,50 gefaktureerd net als die 20000.

Misschien als je de 8064 voor het normale bedrag van 22,95 gefactureerd wilt hebben, dat ze dat verzoek inwilligen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Modem traint hier in (na een tijdje) op een SNR van 4.0! (Nieuwbouw uit 2000, ~3 km van de centrale 6 mbit).
Snelheid wordt er helaas niet hoger van, stabiliteit ook niet. Direct na een reset is de SNR 6~7 met zelfde snelheid. Verbinding is qua verbinding is stabiel, snelheden wisselt van 250 KBps tot 660.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:51:
Ik zit 523 meter van de KPN centrale. Mijn modem trainede op ongeveer 17Mbit in.
Met het DMT tooltje heb ik dit opgekrikt naar 19254. Waar je wel rekening mee moet houden is de
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 6,0
De downstrean mag hier niet onder de 6 komen, anders wordt het modem instabiel.
Dus met kleine stapjes steeds een beetje bij pakken. (ik ben van 8.0 naar 6.0 gegaan en heb daar 2 Mb mee gewonnen)
http://speedtest.bbned.nl geeft mij nu een snelheid af van 17400 (dat is 2,14MB/s)
Ik heb SUSE-Linux DVD gedownload van ftp.belnet.be (3,61GB) met een transfer rate van 1.56MB.
Dit vind geen verkeerde snelheid. :)
Ik heb sinds januari Speedlinq 20 Mb (kpn netwerk). Na een week geklooi dat DMT tooltje gebruikt en nu een stabiele verbinding. Dit zijn mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ishaags.nl/dmt.jpg

Zijn hier nog verbeteringen in te behalen denken jullie?

Rich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Dat tooltje klinkt interessant, ik heb alleen in een ver verleden mijn password veranderd, en heb geen idee meer wat het is. Kan je dat resetten of ben je dan ook alle instellingen kwijt? Done

Nu herkent het tooltje mijn modem niet, ik heb gewoon de nieuwste genomen. Doe ik iets fout?

[ Voor 22% gewijzigd door marcieking op 27-03-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal in de avond uren dus tussen 18:00 richting 24:00 nog steeds maar max 900KBps. Overdag gewoon rond de 2MBps.
Iemand nog meer last van capaciteitsproblemen bij Speedlinq???

20Mbps Comfort via KPN (Speedlinq) in Hoogezand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:55:
Weet iemand hier hoe dat zit met overstappen van xs4all naar speedlinq.
as vrijdag moet de boel overgezet worden, maar bij xs4all weten ze nog van niks.en bij KPN ook niet.
het gaat om ADSL2+ Comfort 20000 via KPN. heb nu gewoon ADSL via xs4all met KPN lijn.
wordt dit automatich geregeld, of moet ik zelf nog stappen ondernemen. kan xs4all ook nog niet opzeggen, want ze moeten eerst bevestiging van speedlinq krijgen dat ze de lijn overnemen.
O ja Modem st 780WL en welkomstbrief heb ik al 2 weken in huis.
Vermoei vooral je bankrekening niet door contact op te nemen met 1 van deze 3 partijen want ze zullen allen naar elkaar wijzen en vooral het langdurige maar niet bepaald intieme contact met Speedlinq zal het nodige geween en financieel tandengeknars met zich meebrengen.

Concreet: ik zat in dezelfde situatie (Xs4all - KPN - Speedling 20MB) en heb na veel contact opnemen en veel frustratie de conclusie getrokken dat je gewoon het moment moet afwachten dat Xs4all contact met je opneemt per brief om mee te delen dat je je ADSL hebt opgezegd wegens
de verhuis naar een andere provider. Via deze brief krijg je ook de mogelijkheid om je Xs4all pack te behouden (emailadres en andere diensten). Het kan tot enkele weken ná oplevering van je lijn door Speedlinq duren voor je die brief krijgt. Wat ik van KPN begreep is Xs4all verantwoordelijk voor de communicatie met jou want tot het moment dat zij die brief sturen zijn zij nog steeds officieel jouw provider. Mocht je dus ongeduldig worden en heb bellen, laat je dan niet afschepen met "u moet Speedlinq bellen want die moeten ons inlichten over de verhuis", blijf dus op je strepen staan dat zij dat moeten regelen maar bter dus, wacht even af, die brief komt wel vanzelf.

Succes,
Connick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:18:
Ik haal in de avond uren dus tussen 18:00 richting 24:00 nog steeds maar max 900KBps. Overdag gewoon rond de 2MBps.
Iemand nog meer last van capaciteitsproblemen bij Speedlinq???

20Mbps Comfort via KPN (Speedlinq) in Hoogezand.
Ik ook overdag rond de 1,6mb/sec en 's avonds 1,06mb/sec. Is dit weer een storing van SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:12:
[...]

Ik weet echt niet waar je op hoopt.

Je lijn zal niet sneller worden en je krijgt die 8064 ook gewoon voor 15,50 gefaktureerd net als die 20000.

Misschien als je de 8064 voor het normale bedrag van 22,95 gefactureerd wilt hebben, dat ze dat verzoek inwilligen :X
Mijn modem staat nu vast ingetraint op 8052 kbps en heb ik een heel groot vermoeden wat hier gebeurd is en waarom mijn verbinding redelijk constant tussen de 6 en 8 mbit is.
Aan de (koper) infrastructuur e.d. kan het niet liggen. Want van mijn huis tot aan de wijkcentrale staan allemaal recente woningen(wijken) die allemaal na de jaren 90 zijn gebouwd/aangelegd... dus ook wat onder de grond ligt is vrij recent.

Alleen dat kleine stukje infrastructuur wat voor mijn huis onder de grond ligt en waar ze begin van de maand in hebben zitten wroeten en leidingen hebben omgeleid, tja,..in dat stukje infrastructuur heb ik niet zo'n vertrouwen...
Deze om leidingen, ook in onze meterkast, zijn gedaan omdat de vorige bewoners nog aangesloten zouden zitten bij Scarlet(die ze hebben opgezegd wegens verhuizing naar een ander land) en de oorspronkelijke en originele lijn daarom niet vrijgegeven wordt.
Tevens zeggen de helpdeskmedewerkers die ik van SL heb gesproken dat er iets niet goed zit en er een veel te lage verbinding is. Dit zou verder niks, volgens hun metingen e.d., met de afstand tussen wijkcentrale en ons huis te maken hebben. Het is ook wel vreemd dat via allerlei postcode checks wij op 1556 meter van de centrale afwonen en via het opvragen van een lijnstatus de attenuation downstream 38 db is en dus een vele malen groter afstand is.

Ook kan het niet liggen aan hoe hier alles is aangesloten. Mijn modem zit met een kabeltje van +/- 20 centimeter restreeks aangesloten op het IS/RA punt in de meterkast. Vervolgens zijn de modem en pc verbonden met een Cat5 netwerkkabel.

Vandaar mijn hoop..... dat ze ook nog de moeite nemen om bovenstaande te onderzoeken en dit uiteindelijk het probleem is/was...en anders 1 jaartje SL met een 8052 kbps aansluiting (wat overigens ook niet de beroerdste snelheid is) en volgend jaar wel een goede provider die alles weer via de originele lijnen verbindt.

Maar in ieder geval bedankt voor je medeleven....... en misschien zie je het nu ook een keer met een andere 8) op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03
dat DMT.exe tooltje, is dat ook bruikbaar voor de Zyxel? Of alleen de Speedtouch?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik wil graag nog even melden dat ik nu geen problemen meer ondervindt! Het probleem deed zich wel eens voor dat sommige pagina's af en toe heel langzaam binnenkwamen, terwijl ze na een F5 meteen verschenen. Dit doet zich (volgens mij) niet meer voor. Het modem registreert mijn telefoon nog niet:
01 day 07:30:31 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01 day 07:30:31 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Maar dit kan ook te maken hebben met de kabel van 25 meter tussen IS/RA en Speedtouch, daarnaast heb ik volgens mij de splitter niet aangesloten én er is geen telefoon aangesloten op het modem. Binnenkort zal ik dit allemaal in orde maken en kijken of het probleem dan nog terugkomt.

Ook het downloaden van torrents of downloaden via LimeWire geeft geen problemen. Sommige modems lopen hierop vast vanwege de vele connecties. Hier heb ik geen last van! :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Aesculapius schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:03:
dat DMT.exe tooltje, is dat ook bruikbaar voor de Zyxel? Of alleen de Speedtouch?
Nee, voor zover ik zie alleen voor de Annex B modellen :? Als het er zou zijn staat het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:54:
[...]
Maar in ieder geval bedankt voor je medeleven....... en misschien zie je het nu ook een keer met een andere 8) op.....
Nee, de 8) is nog steeds hetzelfde ...

Van de ene kant balen dat je je net als ik van tevoren lekker gemaakt hebt op een snelheid die dik boven de 10 Mbit/s ligt en helaas flink daaronder blijft door omstandigheden waar noch jij noch Speedlinq (of welke ADSL provider dan ook) ook maar ene moer aan kan doen.

Aan de andere kun je met kabel NIET beter krijgen. In mijn geval zou het bij Casema 18 Euro extra + ca. 5 Euro extra belkosten (tikken) kosten om in de buurt te komen van wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:25
Nog meer iemand in omgeving Breda waarbij de verbinding er uit ligt? Vamorgen lag mijn verbinding plat. De check wees uit dat ik wel DSL signaal heb, maar geen ATM en geen DHCP. Ik heb een 780WL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik zit in Waalre (onder Eindhoven) en bij mij ligt internet er ook uit (BBNED).
Maakt het nog uit welk soort abonnement je hebt? Ik dacht eerst dat alleen de KPN abo's problemen hadden, maar het lijkt dat de problemen toch bij de servers van Speedlinq liggen. Ik heb inderdaad wel ADSL maar geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n

S7eph4n

In zaltbommel rond 08.00 ~ 08.15 had ik gewoon verbinding.
01 day 07:30:31 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01 day 07:30:31 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
kan ook te maken hebben met onjuiste inloggegevens/instellingen :)

[ Voor 63% gewijzigd door S7eph4n op 28-03-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:03:
Het DMT tooltje werkt volgens mij alleen met de Speedtouch modems.
Mischien kan je met google wel zoeken op soortgelijke tools voor andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:58
Voor Zyxel ADSL modems is er het vergelijkbare zyxmon. Volgens mij werkt die ook met de 2602H/HW modems. (Zelf nog niet geprobeerd.) DMT en Zyxmon zouden moet gaan intergreren.

[ Voor 27% gewijzigd door RichieB op 28-03-2007 11:45 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Wortelstok schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:38:
Ik zit in Waalre (onder Eindhoven) en bij mij ligt internet er ook uit (BBNED).
Maakt het nog uit welk soort abonnement je hebt? Ik dacht eerst dat alleen de KPN abo's problemen hadden, maar het lijkt dat de problemen toch bij de servers van Speedlinq liggen. Ik heb inderdaad wel ADSL maar geen IP.
Yup, hier ook (Laren NH). Al sinds 8:15 vanmorgen. Nu nog steeds geen DSL. (en dat durven ze dan 'Business DSL' te noemen... :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
basz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Yup, hier ook (Laren NH). Al sinds 8:15 vanmorgen. Nu nog steeds geen DSL. (en dat durven ze dan 'Business DSL' te noemen... :X)
Speedlinq Business DSL? ;)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.