zyxel volgens mij altijd een harde resetgex schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:23:
[...]
Ondanks het feit dat ik de niet wireless versie heb, heb ik hem gisterenavond gedownload en geinstalleerd, dit ging allemaal goed, alleen valt hij na 6 uur toch nog uit, moet je soms na de installatie ook nog iets van een harde reset uitvoeren, of is de restart die gebeurd in de firmware update procedure voldoende?
Verwijderd
Alles leek hersteld te zijn in de middag, speedtesten ging toen zo'n 600-650kb/sec , echter heb ik nu een gemiddelde d/l snelheid van 250-300 kb/sec met een SL op het KPN netwerk (6mbit)
Iemand ook met KPN die nog steeds trager internet heeft dan normaal?
Hier omgeving Leeuwarden.is mijn ADSL signaal nog steeds dood, sinds 12 maart. Heb een KPNcomfort 12mbit abo.
De THD heeft standaard van 8.30 tot 21.00 meer dan 15 minuten wachtijd. Ik snap hier niks van, zit nu maar via mobiele telefoon te interetten maar dat schiet niet op.
De THD heeft standaard van 8.30 tot 21.00 meer dan 15 minuten wachtijd. Ik snap hier niks van, zit nu maar via mobiele telefoon te interetten maar dat schiet niet op.
uitgaand bellen werkt hier _niet_, meer mensen er last van?
Hier (Uithoorn, 0297.....) werkt het ook niet. Krijg direct "in gesprek" toon. Melding in de LOG:S7eph4n schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:09:
uitgaand bellen werkt hier _niet_, meer mensen er last van?
Mar 21 20:54:33 VOIP: Send ACK
Mar 21 20:54:33 VOIP: Recv 500 Server internal failure
Mar 21 20:54:33 VOIP: Recv 100 trying -- your call is important to us
Mar 21 20:54:32 VOIP: Send INVITE
Die error 500 heb ik nog niet eerder gezien.... Altijd leuk, zoiets nieuws.
Inkomende gesprekken gaan overigens prima.
Ik heb vandaag de brief met inlogcodes voor Speedlinq bellen binnen gekregen. Ik snap echt geen hol van dat Speedlinq bellen:

Bij gebruikersnaam staat mijn telefoonnummer (UserID in de brief)

Hij blijft echter zeggen dat hij niet geregisteerd is..

Ik heb een Speedtouch 780i WL met de laatste firmware:
Bij gebruikersnaam staat mijn telefoonnummer (UserID in de brief)
Hij blijft echter zeggen dat hij niet geregisteerd is..
Ik heb een Speedtouch 780i WL met de laatste firmware:
Ik heb al van alles geprobeerd maar het wil niet. Volgens speedlinq is mijn account actief.Softwareversie: 6.2.16.3
Iemand een idee? Heb het ook al een paar keer met de CD geprobeerd, maar dat werkt echt voor geen meter (krijg niet eens een internet verbinding..).Je Speedlinq Bellen account is actief
wtf betekent dat laatste01:32:32 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
01:32:32 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01:32:32 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
01:32:22 (since last boot) VOIP: Recv 403 That is ugly -- use To=id in REGISTERs
[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 21-03-2007 21:08 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Inderdaad nu doet ie het wel... In de startpost staat 310 ..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Culemborg: nu ineens downloads van plm 400-500 kbps via Speedtest.nl ... nog niet wat het was maar aanzienlijk beter dan de 20-50 kbps de afgelopen dagen (20mbit/KPN)
Verwijderd
Heb KPN 20000 comfort.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:30:
Alles leek hersteld te zijn in de middag, speedtesten ging toen zo'n 600-650kb/sec , echter heb ik nu een gemiddelde d/l snelheid van 250-300 kb/sec met een SL op het KPN netwerk (6mbit)
De hele week niet meer dan 20-35 kbps down gehad op websites.
bittorrent en bbned ging wel rap. en upload was ook zoals het hoorde.
Vandaag lijkt het alsof de snelheid weer enigsinds terug is.... haal nu ongeveer 800 kbps.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 21:23 ]
Hier in Deventer ligt VOIP ook eruit, kan ook al sinds vanmiddag niet uitgaand bellen, meteen in gesprek. Waarschijnlijk ligt telefonie in een wat groter gebied eruit (iig Uithoorn en Deventer)
die error 500 kan ik hier alleen niet terugvinden in de logs.
die error 500 kan ik hier alleen niet terugvinden in de logs.
Verwijderd
@gex
ff hier >>>klikken<<<
Staat van A tot Z uitgelegd hoe je een firmware moet vernieuwen.
Grtzzz,
...:::SeaT:::...
@feertje22
ff offtopic... nog steeds aan het rammelen op de laptop... volgens mij op die van je dochter... wat ik mij nog voor de geest kan halen
ff hier >>>klikken<<<
Grtzzz,
@feertje22
ff offtopic... nog steeds aan het rammelen op de laptop... volgens mij op die van je dochter... wat ik mij nog voor de geest kan halen
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 21:50 ]
Nog geen 10 minuten up en gelijk raak. Ik kan de beller horen maar zij mij niet..
En ook dezelfde melding:
En ook dezelfde melding:
02:16:09 (since last boot) VOIP: Recv 500 Server internal failure
Verwijderd
Joepiedepoepie, voor de mensen die de Itto soap volgen: ik heb mijn nieuwe modem. De buurvrouw had het pakketje aangenomen. Net aangesloten, installatie cd gedraaid.
Ik had eerst een copperjet 1616, nu een speedtouch 706 (geen wireless). Ben ik wel blij mee aangezien hier tenminste een uitknop opzit.
VOIP via de cd geconfigureerd, werkt ook (ingaand en uitgaand) met nummer herkenning. Dit weekend dus mijn klachtenbrief op de bus doen.
Ik had eerst een copperjet 1616, nu een speedtouch 706 (geen wireless). Ben ik wel blij mee aangezien hier tenminste een uitknop opzit.
VOIP via de cd geconfigureerd, werkt ook (ingaand en uitgaand) met nummer herkenning. Dit weekend dus mijn klachtenbrief op de bus doen.
Hier ook een 20MB verbinding van kpn en een ZyXel Multi PC modem (model nummer P-2602H-D1A)
en firmware V3.40(AOR.0) | 10/03/2006.
Helaas heb ook ik om de de zoveel tijd (soms 6 uur soms 17 uur soms 3 uur) geen internetverbinding meer en geen VOIP. Als ik dan ga checken in de modem via 192.168.1.1 lijkt alles gewoon goed te zijn. Slechts een restart opdracht herstelt de internet en VOIP verbinding. Erg shit is dit want zo ben ik dus om de zoveel tijd niet telefonisch berijkbaar.
Hoewel ik enorme snelheden haal (richting de 1900 kb/s) is deze herhalende uitval een ernstig probleem. Heb er nu al spijt van voor speedlinq gekozen te hebben:(
Helaas heb ook ik om de de zoveel tijd (soms 6 uur soms 17 uur soms 3 uur) geen internetverbinding meer en geen VOIP. Als ik dan ga checken in de modem via 192.168.1.1 lijkt alles gewoon goed te zijn. Slechts een restart opdracht herstelt de internet en VOIP verbinding. Erg shit is dit want zo ben ik dus om de zoveel tijd niet telefonisch berijkbaar.
Hoewel ik enorme snelheden haal (richting de 1900 kb/s) is deze herhalende uitval een ernstig probleem. Heb er nu al spijt van voor speedlinq gekozen te hebben:(
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
jee, ik krijg nu:
1 | 03/21/2007 22:07:26 | VoIP Call End Phone[1] | Traffic Log |
1 | 03/21/2007 22:07:26 | SIP Response Error :method:INVITE | Rsp code:403 |
1 | 03/21/2007 22:07:26 | VoIP Call Start Ph[1] -> 06******** | Traffic Log |
Verwijderd
herkenbaar probleem. ben nog in testfase met de nieuwe firmware zie mijn eerdere berichten.Sperminator schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:10:
Hier ook een 20MB verbinding van kpn en een ZyXel Multi PC modem (model nummer P-2602H-D1A)
Ligt echter wel aan dit type modem. Heb met mijn speedtouch W716 geen problemen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 22:24 ]
Verwijderd
Sorry voor de noob vraag maar....steven2 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:03:
[...]
DNS kan je instellen bij de LAN instellingen van je netwerkkaart. Daar vul je dan eveneens je IPnr, subnet en gateway in.
Hoe kom ik aan IPnr, subnet en gateway ??
Verwijderd
Verwissel jij mij niet met iemand anders? Ik rammel wel op een laptop, klopt, maar die is gewoon van mezelf en...ik heb twee zonen zover ik weet en geen dochtersVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:42:
@feertje22
Stuur me anders maar een berichtje
Verwijderd
start ----- uitvoeren daar typ je cmd.....dan komt er en dos venster en daar typ je ipconfig/all.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:26:
[...]
Sorry voor de noob vraag maar....
Hoe kom ik aan IPnr, subnet en gateway ??
Ik vraag mij iets af. Waarom wordt er voor BBNED en KPN sip.ritstel.com gebruikt en voor Tiscali sip.telefoniedienst.nl gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door steven2 op 21-03-2007 22:47 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Ja, kom nog steeds niet boven de 200 uitVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:30:
Verwijderd
Bij mij werkt geloof alles weer, heb net mezelf ff gebeld maar geen probleem....alleen werd er niets teruggezegdVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:39:
Downloadsnelheid is weer toppie, alleen de telefoon ligt er helemaal uit ...
Verwijderd
Ik weet het niet meer
Ik heb de DNS veranderd en nu kanik wel op speedlinq.nl komen wat eerst niet kon
Ik kan nog steeds niet
mijn hotmail email bekijken
en problemen bij verschillende websites ook markt plaats en ebay en bv solo-kids.nl ik kom in de problemen bij 'volgende ' wat nooit komt. ook heb ik net IPnr, subnet en gateway ingevoerd zoder resultaat. Het moet toch iets simpels zijn....hier heb ik geen last en downloaden gaat met 1,3 dus mooi....iemand nog ideeen of sugesties en zou de helpdesk hier antwoord op hebben!
Groetjes Aafke
speedlinq comfort via kpn met speedtouch 780
Ik heb de DNS veranderd en nu kanik wel op speedlinq.nl komen wat eerst niet kon
Ik kan nog steeds niet
mijn hotmail email bekijken
en problemen bij verschillende websites ook markt plaats en ebay en bv solo-kids.nl ik kom in de problemen bij 'volgende ' wat nooit komt. ook heb ik net IPnr, subnet en gateway ingevoerd zoder resultaat. Het moet toch iets simpels zijn....hier heb ik geen last en downloaden gaat met 1,3 dus mooi....iemand nog ideeen of sugesties en zou de helpdesk hier antwoord op hebben!
Groetjes Aafke
speedlinq comfort via kpn met speedtouch 780
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 23:04 ]
Je moet het IPnummer invoeren die je met ipconfig krijgtVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:15:
start ----- uitvoeren daar typ je cmd.....dan komt er en dos venster en daar typ je ipconfig/all.
[/quote]
Hier staat een ander Ip adres dan in het menu in mijnmodem...welke moet ik dan invullen onder mijn netwerk verbinding ?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
hier omgeving hellendoorn werkt alles weer volgens mij
telefoon geen problemen ... internet nog niet helemaal stabiel .... maar wel net zo snel als voor de problemen
430kb/s voor een 4 mb abbo kpn lijn
telefoon geen problemen ... internet nog niet helemaal stabiel .... maar wel net zo snel als voor de problemen
430kb/s voor een 4 mb abbo kpn lijn
iig gebeldworden verloopt zonder problemen, bellen naar andere lijn verloopt nog _met_ problemen
Verwijderd
Ik heb ook een Speedlinq 20MBit Abbo met Tel. via het KPN Netwerk in Hoogezand. Ook sinds vorige week donderdag snelheidsproblemen. Daarvoor altijd rond de 2MBps download snelheid. Sinds donderdag waren sommige sites nog wel snel en andere heel langzaam. Bijv 100mb.bin bestanden downloaden ging prima. Maar snelheids testen bij bijv speedtest.nl en mordax.nl kwamen niet hoger dan de 30KBps uit. Terwijl een snelheidsmeting via coax.nl wel rond de 20Mbps uitkwam. Maar sinds vanavond kom ik op alle snelheidsmetingen niet hoger uit dan 800KBps. Ik haal dus max de helft nu van wat ik normaal kreeg. Mijn modem trained wel richting de 20Mbps. Eweka Nieuwsgroepen zegt dat Speedlinq dus een routeringsprobleem heeft. Hoe lang moet dit nog zo gaan duren?! Speedlinq, WAKE UP! Greetzzz
Verwijderd
Internet nog steeds goed, maar telefoon deed het nog steeds niet vanochtend.
Toen in het modem by Telephony -> Configure op "edit" en "apply" geklikt (en niks veranderd uiteraard) en toen ging het groene REGISTERED V-tje weer aan!
Vaag, maar alles opgelost dus!
Toen in het modem by Telephony -> Configure op "edit" en "apply" geklikt (en niks veranderd uiteraard) en toen ging het groene REGISTERED V-tje weer aan!
Vaag, maar alles opgelost dus!
Verwijderd
Hier, Alkmaar, wel alles redelijk ok via KPN comfort.
Alleen bellen is niet helemaal ok, valt vaak meteen in de voicemail (of in gesprek) als iemand ons belt.Zelf bellen gaat dan wel goed....
Heb hier al even gekeken wat ik daar aan kan doen, maar kan het niet zo snel vinden.
Of hoort dat ook bij de storing?
Alleen bellen is niet helemaal ok, valt vaak meteen in de voicemail (of in gesprek) als iemand ons belt.Zelf bellen gaat dan wel goed....
Heb hier al even gekeken wat ik daar aan kan doen, maar kan het niet zo snel vinden.
Of hoort dat ook bij de storing?
Verwijderd
Bij mij alles weer in orde. Haalde weer 1.2 MB down, zoals gewoonlijk. Ik snap niet dat SL geen storingspagina heeft op hun website. Want dit grapje heeft me toch zeker € 20 aan helpdeskkosten gekost.
Verwijderd
Rinkel de kinkel.... wakker worden... 1 + 1 =...... een hoop inkomenVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:52:
Bij mij alles weer in orde. Haalde weer 1.2 MB down, zoals gewoonlijk. Ik snap niet dat SL geen storingspagina heeft op hun website. Want dit grapje heeft me toch zeker € 20 aan helpdeskkosten gekost.
Verwijderd
Op 17-02-2007 heb ik gemeld dat het modem defekt was, en op 16-03-2007 kreeg ik het nieuwe modem geleverd. Dus dat is bijna 1 maandVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:30:
[...]
Heb jij binnen 3 dagen je nieuwe modem ontvangen?! Ik wacht al sinds vorige week dinsdag en hij zou gisteren pas verstuurd zijn!
Verwijderd
Pagina´s laden duurt eeuwen of helemaal niet .Heb alles ingesteld Dns Ip gateway etc.
Onder het laden krijg ik javascript:void;(0) onderin beeld
iemand nog iedeeen?
Thx
PS ik block geen popups(nooitgedaan') heb geen fire wall meer en de splitter is naar het aansluitpunt verhuist allemaal zonder resultaat
iemand nog iedeeen?
Thx
PS ik block geen popups(nooitgedaan') heb geen fire wall meer en de splitter is naar het aansluitpunt verhuist allemaal zonder resultaat
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 12:20 ]
Verwijderd
Je moet op je computer alleen de DNS gegevens invullen, het IP en zo staat al in je modem, dit krijg je via DHCP aangeleverd.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:02:
Pagina´s laden duurt eeuwen of helemaal niet .Heb alles ingesteld Dns Ip gateway etc.
iemand nog iedeeen?
Thx
Waarschijnlijk gebruik je nu een intern IP 192.168.x.x of zo, en dat werk niet.
raar. wordt ineens mn modem vervangen (oftewel: moet de ouwe opsturen), en een rekening erbij van 60 euro omdat dit een wireless multipc is, en die ik had was dat ook maar had ik gratis gekregen ipv de wires 1pc modem dat ze toen niet op voorraad hadden. en het rare is dat ik helemaal niet om vervanging heb gevraagd!
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
OMG... helaas behoor ik nu ook tot de groep "klanten" van Speedlinq die kan meeklagen... Hier die situatie (ik moet de frustratie even van me af typen):
Ik ben sinds januari 2006 SL klant op het BBNed netwerk met een snelheid van 8Mbit. Om de (KPN) kosten te drukken besluit ik februari van dit jaar om ook telefonie van SL af te gaan nemen. Dit omdat, ondanks de slechte naam van SL, ik eigelijk nooit problemen heb gekend. Tevens leek mij een abonnementswijziging bij dezelfde provider op hetzelfde netwerk niet een exercitie waar iets bij mis kon gaan.... Wel dus
7 maart constateer ik voor het eerst dat "internet het niet doet". 8 maart bel ik de HD die me niet kan helpen omdat ik niet "on site ben". Voor de zekerheid vraag ik even of het niet iets met de abonnemets wijziging te maken kan hebben. Dat is neit het geval volgens de HD medewerker. Thusigekomen na het werk vind ik een pakketje met een nieuw ST780 modem. Dus toch de abonnementswijziging denk ik bij mezelf en ga er van uit dat na installatie van het modem alles weer werkt. Niet dus
HD gebeld die me vroegen enkele werkdagen geduld te hebben aangezien BBNed de lijn gereed aan het maken was voor mijn nieuwe abbo. Ok, fair enough ik wacht wel een paar dagen. Maar als ik dan dinsdag 13 maart nog steeds niet kan internetten terwijl ik wel een groen DSL lampje heb branden bel ik maar weer eens met de HD. Deze constateert dat BBNed de lijn op 8 maart heeft opgevelerd maar dat er "iets" mis is met de koppeling tussen de lijn en het systeem van SL (wat BBNed had moeten doen volgens de HD). De HD medewerker krijgt namelijk een foutmelding op het moment dat deze de orderdetails van mijn order probeert op te vragen. "Order niet bekend". Goed probleem is bekend. Dat is gunstig want problemen kan je oplossen denk ik bij mezelf. Met 1 a 2 werkdagen neemt er iemand contact met me op van support beweert de HD medewerker. Helaas... ik hoor niets en besluit zelf maar weer te bellen.
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nog steeds geen internet. Ik heb al vele malen zelf met de HD gebeld niet mij niets anders kunnen vertellen dan dat het onderzoek loopt. Hoe ziet u dat dan vraag ik dan, waarop ik het briljante antwoord krijg omdat er nog geen terugkoppeling is geweest. Niemand kan of wil me verder vertellen of er iemand ook daadwerkelijk ook al actie heeft ondernomen op mijn probleem. Door verbinden wordt niet gedaan en ik heb het er als klant maar mee te doen.
Serieus, ik ben op dit moment wanhopig. Hopelijk heeft iemand een tip of suggesties wat ik nu verder het beste kan ondernemen om toch zo snel mogelijk weer in de 21e eeuw te raken. (buiten opzeggen om)
Zo. Het lucht iig wel op dit nu even van me af te schrijven.
Ik ben sinds januari 2006 SL klant op het BBNed netwerk met een snelheid van 8Mbit. Om de (KPN) kosten te drukken besluit ik februari van dit jaar om ook telefonie van SL af te gaan nemen. Dit omdat, ondanks de slechte naam van SL, ik eigelijk nooit problemen heb gekend. Tevens leek mij een abonnementswijziging bij dezelfde provider op hetzelfde netwerk niet een exercitie waar iets bij mis kon gaan.... Wel dus
7 maart constateer ik voor het eerst dat "internet het niet doet". 8 maart bel ik de HD die me niet kan helpen omdat ik niet "on site ben". Voor de zekerheid vraag ik even of het niet iets met de abonnemets wijziging te maken kan hebben. Dat is neit het geval volgens de HD medewerker. Thusigekomen na het werk vind ik een pakketje met een nieuw ST780 modem. Dus toch de abonnementswijziging denk ik bij mezelf en ga er van uit dat na installatie van het modem alles weer werkt. Niet dus
HD gebeld die me vroegen enkele werkdagen geduld te hebben aangezien BBNed de lijn gereed aan het maken was voor mijn nieuwe abbo. Ok, fair enough ik wacht wel een paar dagen. Maar als ik dan dinsdag 13 maart nog steeds niet kan internetten terwijl ik wel een groen DSL lampje heb branden bel ik maar weer eens met de HD. Deze constateert dat BBNed de lijn op 8 maart heeft opgevelerd maar dat er "iets" mis is met de koppeling tussen de lijn en het systeem van SL (wat BBNed had moeten doen volgens de HD). De HD medewerker krijgt namelijk een foutmelding op het moment dat deze de orderdetails van mijn order probeert op te vragen. "Order niet bekend". Goed probleem is bekend. Dat is gunstig want problemen kan je oplossen denk ik bij mezelf. Met 1 a 2 werkdagen neemt er iemand contact met me op van support beweert de HD medewerker. Helaas... ik hoor niets en besluit zelf maar weer te bellen.
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nog steeds geen internet. Ik heb al vele malen zelf met de HD gebeld niet mij niets anders kunnen vertellen dan dat het onderzoek loopt. Hoe ziet u dat dan vraag ik dan, waarop ik het briljante antwoord krijg omdat er nog geen terugkoppeling is geweest. Niemand kan of wil me verder vertellen of er iemand ook daadwerkelijk ook al actie heeft ondernomen op mijn probleem. Door verbinden wordt niet gedaan en ik heb het er als klant maar mee te doen.
Serieus, ik ben op dit moment wanhopig. Hopelijk heeft iemand een tip of suggesties wat ik nu verder het beste kan ondernemen om toch zo snel mogelijk weer in de 21e eeuw te raken. (buiten opzeggen om)
Zo. Het lucht iig wel op dit nu even van me af te schrijven.
Verwijderd
Ik zou ff via het 070 (?) telefoonnummer proberen te bellen, en anders ff naar die 2 hoge pieten proberen te mailen. Misschien dat er dan echt iemand werk van gaat maken. Duidelijk weer een typisch SL probleem, ontiegelijke slordigheid...
Vraag namens mij had hem gepost in het derde deel van het topic maar niet op gereageerd. Heb het zelf ook nog niet geprobeerd.
Dat VOIP telefonie van sip.ritstele.com is dat ook te gebruiken vanaf andere netwerken? Heb Speedlinq incl. VOIP maar zou het ook op andere locaties willen gebruiken (bijvoorbeeld op UT-netwerk). Iemand enig idee of dit mogelijk is met een willekeurig VOIP proggie? Of is dat afgeschermd door middel van een IP-check/range?
Dat VOIP telefonie van sip.ritstele.com is dat ook te gebruiken vanaf andere netwerken? Heb Speedlinq incl. VOIP maar zou het ook op andere locaties willen gebruiken (bijvoorbeeld op UT-netwerk). Iemand enig idee of dit mogelijk is met een willekeurig VOIP proggie? Of is dat afgeschermd door middel van een IP-check/range?
[ Voor 5% gewijzigd door thestiffmeister op 22-03-2007 13:53 ]
Verwijderd
Wellicht is het handiger voor je om van A tot Z een (algemene) handleiding te lezen/volgen hoe je een IP adres in windows dient in te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:41:
Nou ip weer terug gezet naar automatsch toe wijzen het helpt allemaal niks.......
Die op de Zyxel site is een goede en duidelijke handleiding en >>>hier<<< te vinden.
Tevens kan je nog veel meer belangrijke en algemene informatie vinden op de Zyxel site ongeacht het type/merk modem wat je gebruikt.
Veel suc6
Grtzzz,
Ik heb gisteren via bovenstaande instructie de firmware geinstalleerd en daarna de fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas zag ik vanochtend dat internet er weer uitlag, ik ben benieuwd of het bij anderen wel werkt.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:42:
@gex
ff hier >>>klikken<<<
[ Voor 5% gewijzigd door gex op 22-03-2007 14:04 ]
Verwijderd
@gex,
Welke uitvoering van de Zyxel 2602H modem heb je eigenlijk en heb je die van Speedlinq ontvangen? In de 2602H serie heb je namelijk enkele uitvoeringen en is dat best wel belangrijk als je een firmware up-date uitvoert!
1.Firmware bedoelt voor een bepaald model werkt in de regel alleen bij dat specifieke model en niet bij andere modellen.
2.Sommige modellen, welke geleverd worden door een internet provider, hebben firmware nodig welke alleen van de website van die provider te betrekken is.
"Gewone" firmware werkt niet met deze modellen { knippen/plakken Zyxel site }
Ook ik heb nog van mijn vorige provider een Zyxel 2602 HW 61c liggen die niet 1,2,3 goed functioneert vanwege de firmware oude provider.
De juiste firmware van je Zyxel modem kan je >>>hier<<< vinden....
Verder er van uitgaan dat je al >>>hier<<< en vooral >>>hier<<< heb gekeken en je de juiste firmware van je modem hebt geïnstalleerd en dit geen verbetering biedt, zal het waarschijnlijk toch aan je KPN lijn/aansluiting/verbinding liggen.
Welke uitvoering van de Zyxel 2602H modem heb je eigenlijk en heb je die van Speedlinq ontvangen? In de 2602H serie heb je namelijk enkele uitvoeringen en is dat best wel belangrijk als je een firmware up-date uitvoert!
1.Firmware bedoelt voor een bepaald model werkt in de regel alleen bij dat specifieke model en niet bij andere modellen.
2.Sommige modellen, welke geleverd worden door een internet provider, hebben firmware nodig welke alleen van de website van die provider te betrekken is.
"Gewone" firmware werkt niet met deze modellen { knippen/plakken Zyxel site }
Ook ik heb nog van mijn vorige provider een Zyxel 2602 HW 61c liggen die niet 1,2,3 goed functioneert vanwege de firmware oude provider.
De juiste firmware van je Zyxel modem kan je >>>hier<<< vinden....
Verder er van uitgaan dat je al >>>hier<<< en vooral >>>hier<<< heb gekeken en je de juiste firmware van je modem hebt geïnstalleerd en dit geen verbetering biedt, zal het waarschijnlijk toch aan je KPN lijn/aansluiting/verbinding liggen.
Ik heb m'n Zyxel van speedlinq, de 2602H D1A, dus niet de wireless versie, maar hij laadt hem wel gewoon, zie ik ook aan de datum van de firmware.
Mijn ouders zijn verhuisd op 1 mrt. Midden januari hebben zij via mutatieformulier dit aangegeven. Uiterlijk 10 dagen na 1 mrt zou er weer internet zijn.
Nu blijkt na meerdere telefoontjes dat het hele verhuizingsproces beëindigd te zijn door (*&$^#) speedlinq omdat 'er geen kpn verbinding op het adres aanwezig is', Logisch, aangezien de vorige bewoners deze hebben meegenomen.
Dus onze vraag was dan ook "maar dit is toch een onderdeel van elk verhuisproces?". Dus niet. Volgens speedlinq moet je dus eerst zelf maar een kpn-lijn aanvragen (100 euro) en dán kan pas Speedlinq erop. Dat is absurd natuurlijk, want wanneer je speedlinq aanvraagt wanneer je geen vaste telefoon hebt, dan sluit speedlinq je ook gewoon aan (maar betaal je 45 euro extra).
Het lullige is ook dat ze je gewoon laten wachten en bellen, zonder dat ze dit even terugkoppelen. En wat nu dus? KPN mijn ouders laten aansluiten op vaste telefonie (of adsl aansluiting), opnieuw een verhuizing aanvragen bij speedlinq en vervolgens weer 3 weken wachten.
Onvoorstelbaar dat dit bedrijf zo mag opereren. Halve informatie geven in de hoop dat de klant belt en vervolgens daar flink op verdienen. En ook nog eens een (vaak) slecht product leveren wat niet dat is waar zij mee adverteren!
Nu blijkt na meerdere telefoontjes dat het hele verhuizingsproces beëindigd te zijn door (*&$^#) speedlinq omdat 'er geen kpn verbinding op het adres aanwezig is', Logisch, aangezien de vorige bewoners deze hebben meegenomen.
Dus onze vraag was dan ook "maar dit is toch een onderdeel van elk verhuisproces?". Dus niet. Volgens speedlinq moet je dus eerst zelf maar een kpn-lijn aanvragen (100 euro) en dán kan pas Speedlinq erop. Dat is absurd natuurlijk, want wanneer je speedlinq aanvraagt wanneer je geen vaste telefoon hebt, dan sluit speedlinq je ook gewoon aan (maar betaal je 45 euro extra).
Het lullige is ook dat ze je gewoon laten wachten en bellen, zonder dat ze dit even terugkoppelen. En wat nu dus? KPN mijn ouders laten aansluiten op vaste telefonie (of adsl aansluiting), opnieuw een verhuizing aanvragen bij speedlinq en vervolgens weer 3 weken wachten.
Onvoorstelbaar dat dit bedrijf zo mag opereren. Halve informatie geven in de hoop dat de klant belt en vervolgens daar flink op verdienen. En ook nog eens een (vaak) slecht product leveren wat niet dat is waar zij mee adverteren!
I'm just taking care of business
Verwijderd
hier ook niet goed gegaan. Helaasgex schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:04:
[...]
Ik heb gisteren via bovenstaande instructie de firmware geinstalleerd en daarna de fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas zag ik vanochtend dat internet er weer uitlag, ik ben benieuwd of het bij anderen wel werkt.
Het moet toch echt aan het modem liggen. Via een Speedtouch w716 . Vlekkeloze verbinding ????
Toch maar weer aktie ondernemen
Ik krijg net een mailtje van Speedlinq dat mijn actiekorting is teruggestort. Ik heb voor het modem € 89 teruggekregen terwijl ik er maar € 69 voor heb betaald.
Dan heb ik toch weer wat van m'n belkosten terug die ik heb moeten maken om aangesloten te worden.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
[quote]mr. TCB schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:56:
KPN nieuwe aansluiting kost 47.55 zie hier geen 100
maar als ze niet kunnen/willen leveren kan je er toch vanaf? volgens mij tenminste
KPN nieuwe aansluiting kost 47.55 zie hier geen 100
maar als ze niet kunnen/willen leveren kan je er toch vanaf? volgens mij tenminste
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 17:14 ]
Verwijderd
Mijn moeder is dus laatsts bij het kantoor in Den Haag langsgeweest, toevallig liep ene mevrouw opperhoofd daar rond en heeft een monteur toegezegd. Vandaag gekomen en heeft hetzelfde geconstateert als ik.
Wel IP, DNS etc maar geen connectiviteit, denk dat er aan de kant van SL een router niet goed staat ingesteld. maarja, monteur is weer weggegaan en moeder nogsteeds zonder internet, ontwenningsverschijnselen beginnen al drastische vormen aan te nemen.
na het weekend maar weer naar het kantoor en daar een oplossing eisen.
Wie weet hoe sterk wij staan rechtsgeldig? de aansluiting heeft nooit gewerkt en ik zie het binnenkort ook nog niet werken. Eigenlijk willen we er vanaf en naar een andere toko gaan, maar SL zegt kanniet (natuurlijk kan het volgens SL niet, => bel de helpdesk maar 0900-kassa)
Wel IP, DNS etc maar geen connectiviteit, denk dat er aan de kant van SL een router niet goed staat ingesteld. maarja, monteur is weer weggegaan en moeder nogsteeds zonder internet, ontwenningsverschijnselen beginnen al drastische vormen aan te nemen.
na het weekend maar weer naar het kantoor en daar een oplossing eisen.
Wie weet hoe sterk wij staan rechtsgeldig? de aansluiting heeft nooit gewerkt en ik zie het binnenkort ook nog niet werken. Eigenlijk willen we er vanaf en naar een andere toko gaan, maar SL zegt kanniet (natuurlijk kan het volgens SL niet, => bel de helpdesk maar 0900-kassa)
als ik een andere dns server adres invoer
is het dan ook zo dat de verbinding met gamen stabieler is
speel namelijk COH en heel vaak word mijn verbinding verbroken
of ik kan niet connecten met andere spelers
wie kan mij hier antwoord op geven
bvd Remco
is het dan ook zo dat de verbinding met gamen stabieler is
speel namelijk COH en heel vaak word mijn verbinding verbroken
of ik kan niet connecten met andere spelers
wie kan mij hier antwoord op geven
bvd Remco
Ik heb mijne vanochtend maar ook geflashed. Tot nu toe loopt ie nog steeds soepel. So far so good. Normaliter had internet en VOIP er al zeker een keer uitgelegen. Laten we hopen dat dit sow blijft.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:13:
[...]
hier ook niet goed gegaan. Helaas
Het moet toch echt aan het modem liggen. Via een Speedtouch w716 . Vlekkeloze verbinding ????
Toch maar weer aktie ondernemen
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
mijn verbinding is nog steeds erg instabiel
klapt er de hele tijd uit ga kijken of ik morgen de hele zooi kan
stopzetten heb mn buik er helemaal vol van
kutbedrijf
zo dat moest er ff uit
klapt er de hele tijd uit ga kijken of ik morgen de hele zooi kan
stopzetten heb mn buik er helemaal vol van
kutbedrijf
zo dat moest er ff uit
Ik heb in de vorige draadjes niets kunnen vinden over een overstap van adsl naar adsl2
Op dit moment heb ik een 8 mb adsl van Speedlinq. Ik wil eigenlijk overstappen naar een 20 mb. Iemand enig idee hoe lang (of beter, hoe kort!) ik zonder internet zit?
Iemand ervaring met het overstappen?
Op dit moment heb ik een 8 mb adsl van Speedlinq. Ik wil eigenlijk overstappen naar een 20 mb. Iemand enig idee hoe lang (of beter, hoe kort!) ik zonder internet zit?
Verwijderd
Speedlinq kennende wordt het op zijn minst maanden, al dan niet jarenpolleke schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:20:
Ik heb in de vorige draadjes niets kunnen vinden over een overstap van adsl naar adsl2

Zeg je dat uit ervaring of om speedlinq af te zeiken?Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:31:
[...]
Speedlinq kennende wordt het op zijn minst maanden, al dan niet jaren
Verwijderd
Ik heb geen problemen met Speedlinq....polleke schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:35:
[...]
Zeg je dat uit ervaring of om speedlinq af te zeiken?
Zou alleen als ik jou was Deel 1 2 3 4 en 5 doorlezen !
zoals ik al zei, die heb ik doorgenomen maar geen concreet antwoord gevonden.
ennuh, ik heb ook absoluut geen problemen met speedlinq. En dat wil ik graag zo houden dus vandaar mijn vraag.
ennuh, ik heb ook absoluut geen problemen met speedlinq. En dat wil ik graag zo houden dus vandaar mijn vraag.
[ Voor 42% gewijzigd door polleke op 22-03-2007 21:44 ]
Zou kunnen met een paar minuten downtime, maar als je pech hebt krijg je heel, heel veel problemen... (en ben je een maand down, en 100 euro lichter aan helpdesk kosten).
check even onder Voip > phone of voor je phone1 (of phone2 net welke poort je gebruikt) je sipje op incomming en outgoing staat
[ Voor 30% gewijzigd door cleopet op 22-03-2007 23:32 ]
Verwijderd
Username is fout volgensmij...?S7eph4n schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:06:
Ondertussen heb ik dan een probleem met bellen, gebeld worden gaat goed, maar uitgaand nog steeds niet.
Hieronder de instellingen, als iemand iets fout ziet?:
neeeuh die heeft hij even "gewit" BTW wie is Bob? die zich zojuist heeft aangemeld?
Heeft er niets mee te maken, maar ik zou je primary compression type op G711A zetten, en de G729 onderaan. G711 heeft een betere kwaliteit dan G729.S7eph4n schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:06:
Ondertussen heb ik dan een probleem met bellen, gebeld worden gaat goed, maar uitgaand nog steeds niet.
[afbeelding]
Verwijderd
Hoi
Ik wil even melden dat ik het dns 195.64.32.3 dat ik hier gevonden heb ingesteld heb als primary dns. Mijn problemen (zie vorige post) waren niet op gelost ik kon nog steeds niet verder komen dan pagina 1 en het laden bleef steken. Later heb ik mijn modem geupdate via
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780
en de pc opnieuw gestart en voila SUPER. Ik kan je niet vertellen of het met de dns vanspeedlinq ook zo gaat want nu het goed is wil ik niks meer veranderen
een ieder bedankt
en tot volgende week wanneer ik ga bellen via speedlinq 
groetjs dental
Ik wil even melden dat ik het dns 195.64.32.3 dat ik hier gevonden heb ingesteld heb als primary dns. Mijn problemen (zie vorige post) waren niet op gelost ik kon nog steeds niet verder komen dan pagina 1 en het laden bleef steken. Later heb ik mijn modem geupdate via
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780
en de pc opnieuw gestart en voila SUPER. Ik kan je niet vertellen of het met de dns vanspeedlinq ook zo gaat want nu het goed is wil ik niks meer veranderen
groetjs dental
Als dat zo zou moeten, dan is er iets goed fout aan de TopicStart. In de TS zou in principe alle informatie moeten zitten van de voorgaande delen(1,2,3,4).Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:38:
Zou alleen als ik jou was Deel 1 2 3 4 en 5 doorlezen !

Username moet zonder @...etcS7eph4n schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer ook Send Caller ID eens aan te zetten...
Verwijderd
In de TS staat niks van hoe een overloop van ADLS naar ADLS2 verloopt, Daarvoor moet je toch echt de reacties van alle mensen lezen.Djerique schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:10:
[...]
Als dat zo zou moeten, dan is er iets goed fout aan de TopicStart. In de TS zou in principe alle informatie moeten zitten van de voorgaande delen(1,2,3,4).
De rest staat goed, maar alleen "uitgaand" gaat fout. Dan krijg ik zo'n drietonig ding te horen.cleopet schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:30:
check even onder Voip > phone of voor je phone1 (of phone2 net welke poort je gebruikt) je sipje op incomming en outgoing staat
Username stond, dacht ik, met de originele firmware ook zo.Dr0pSHoT schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:15:
[...]
Username moet zonder @...etc
Probeer ook Send Caller ID eens aan te zetten...
Verwijderd
Ligt de speedlinq server eruit? Kan niet naar de site en mail werkt ook niet ligt het aan mij??
Het ligt aan jou.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:14:
Ligt de speedlinq server eruit? Kan niet naar de site en mail werkt ook niet ligt het aan mij??

Bij mij werkt alles. De speedlinq site, mijn "persoonlijke" pagina, etc.etc.
Werkt er bij jou helemaal niks?
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:38:
[...]
Jij kan gewoon naar de speedlinq site?? Alles werkt behalve speedlinq?
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met overzetten, wel met de 20Mbit verbinding. Ik heb een maand via mijn mobiel moeten internetten, met 8kb/sec, daar wordt je niet vrolijk van. En ik hou dit topic al enige tijd in de gaten en kan je vertellen dat ik al de gekste dingen gehoord heb met SL. Maar het komt er in het kort op neer: als alles naar behoren werkt dan heb je idd geen problemen met SL. Zodra je gaat communiceren gaat het vaak gruwelijk mis. Speedlinq laat je eerst op je bek gaan en dan verwachten ze van jou dat jij ze gaat bellen en vragen om hulp à 70ct/min (ik heb laatst 37min!! in de w8 gestaan met een totale gespreksduur van 50 min = €35,-)polleke schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:35:
[...]
Zeg je dat uit ervaring of om speedlinq af te zeiken?
En voor het overzetten van je verbinding is helaas enige communicatie noodzakelijk, dus het brengt een risico met zich mee.
Verwijderd
Ja alles behalve de speedlinq site en de mail? Heb ik een ip-ban aan mijn broek ofzo?basduijn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:43:
Bij mij werkt alles. De speedlinq site, mijn "persoonlijke" pagina, etc.etc.
[...]
Nee, dat lijkt me sterk.
Ik denk aan een DNS probleem.
Probeer eens om een andere DNS server in te stellen.
Bijvoorbeeld die van XS4ALL. Die zijn altijd wel goed.
194.109.6.66
104.109.9.99
194.109.6.66
104.109.9.99
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:00:
[...]
Ja alles behalve de speedlinq site en de mail? Heb ik een ip-ban aan mijn broek ofzo?
Ik lees hier niets meer over snelheids problemen. Is dit voor iedereen voorbij of zo?
Voor mij niet. Gisteravond kwamen mijn downloads niet boven de 400kb/s... d'r vanuitgaande dat ik niet de enige ben heb ik maar weer een kijkje in dit topic genomen... en ik zie geen klachten meer staan van mensen... dus vandaar mijn vraag...
Voor mij niet. Gisteravond kwamen mijn downloads niet boven de 400kb/s... d'r vanuitgaande dat ik niet de enige ben heb ik maar weer een kijkje in dit topic genomen... en ik zie geen klachten meer staan van mensen... dus vandaar mijn vraag...
Verwijderd
Als ik een andere dns server invoer doet ie helemaal niks meer. Maar deze berichten komen ook gewoon over mijn speedlinq lijntje. Alleen de site van speedlinq en de mailserver kan ik niet benaderen?basduijn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:06:
Nee, dat lijkt me sterk.
194.109.6.66
104.109.9.99
[...]
edit:
Als ik naar speedlinq wil geeft ie "ongeldige syntaxis" wat houdt dit in?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 11:45 ]
De omzetting van 8mb naar 20mb is aangevraagd. Ben benieuwd en laat jullie weten hoe het afloopt......
Verwijderd
Problemen opgelost: het probleem zat hem in het modem ander modem eraan en hop alles werkt naar behoren.
Verwijderd
Bij mij is het opgelost in ieder geval. Sinds eergisteren weer snelle verbinding.ahendriks schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:42:
Ik lees hier niets meer over snelheids problemen. Is dit voor iedereen voorbij of zo?
Opw elk netwerk? BBNed? Dan hoop ik dat ze niet dezelfde fout maken als bij mij... Zit nu al sinds 7 maart zonder internet...polleke schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:06:
De omzetting van 8mb naar 20mb is aangevraagd. Ben benieuwd en laat jullie weten hoe het afloopt......
Ik ben een klant bij Demon, dat door het veel te dure Acces4all overgenomen wordt. Met angst en beven ga ik toch de gok maar wagen om met Speedlinq in zee te gaan. Met een actietarief van slechts €5,- voor een 2Mb/1Mb -abo lijkt me dat er wel iets mis mág gaan..
Volgende week wordt het signaal overgenomen via een telco-telco overname, ik heb dit telefonisch gecheckt, maar lijkt goed gepland. Ik blijf het afkloppen, maar tot nog toe gaat alles dus wel goed..
Goed bedoelde tip van mijn kant: doe NOOIT afstand van je KPN-telefonie abo, maar breng het terug naar belbudget en houd in ieder geval een betrouwbare lifeline achter de hand: de €10,- die je dit per maand kost, ben je immers toch kwijt aan de kaal koper kosten.
Zelf heb ik een Lidl Targa telefoon die de vaste lijn én een Voip-abonnement via bijvoorbeeld Voipbuster kan bedienen. Daarmee bel ik met mijn oude KPN-nummer uit voor zo goed als NOP-kosten.. Geen enkel ISP-telefonie abo kan zó gunstig zijn en tegelijk zó betrouwbaar..
PS
Bij de start-post zou ik tóch wat meer info willen zien over eventuele handmatig ingevoerde instellingen, mocht de installatie CD van Speedlinq floppen.. In mijn geval zou ik dan graag de instelgegevens willen hebben voor een ST 545 V6 op het BabyXL/Tiscali-netwerk..
Volgende week wordt het signaal overgenomen via een telco-telco overname, ik heb dit telefonisch gecheckt, maar lijkt goed gepland. Ik blijf het afkloppen, maar tot nog toe gaat alles dus wel goed..
Goed bedoelde tip van mijn kant: doe NOOIT afstand van je KPN-telefonie abo, maar breng het terug naar belbudget en houd in ieder geval een betrouwbare lifeline achter de hand: de €10,- die je dit per maand kost, ben je immers toch kwijt aan de kaal koper kosten.
Zelf heb ik een Lidl Targa telefoon die de vaste lijn én een Voip-abonnement via bijvoorbeeld Voipbuster kan bedienen. Daarmee bel ik met mijn oude KPN-nummer uit voor zo goed als NOP-kosten.. Geen enkel ISP-telefonie abo kan zó gunstig zijn en tegelijk zó betrouwbaar..
PS
Bij de start-post zou ik tóch wat meer info willen zien over eventuele handmatig ingevoerde instellingen, mocht de installatie CD van Speedlinq floppen.. In mijn geval zou ik dan graag de instelgegevens willen hebben voor een ST 545 V6 op het BabyXL/Tiscali-netwerk..
Wat voor instellingen wil je nog meer hebbenIsaak Asimov schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:24:
PS
Nou bijvoorbeeld of het PPoA of PPoE is, of de provider mij herkend aan mijn MAC-adres óf dat ik moet inloggen met Usernaam en Wachtwoord..steven2 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:27:
[...]
Wat voor instellingen wil je nog meer hebben
Relax dude, Ik heb toevallig een maand geleden dezelfde migratie aangevraagd en acht dagen na de aanvraag was het zover.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:17:
Problemen opgelost: het probleem zat hem in het modem ander modem eraan en hop alles werkt naar behoren.
Geen downtime gehad (migratie heeft om 5.30 plaatsgevonden, misschien wel downtime gehad toen, maar niet gemerkt wegens slaapactiviteiten).
Modem traint nu in op 17000 down, up op 1250. Haal down 1,8 MB/s, up 125 kb/s.
Goed, op ADSL (1) modems wordt gebruikt: RFC 1863 BRIDGED, PPPoA en oE worden niet gebruikt. in de ADSL2 modem wordt nog een andere gebruikt, waardoor die (bij mij) getrained wordt op 20002, downstream.Isaak Asimov schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:31:
[...]
Nou bijvoorbeeld of het PPoA of PPoE is, of de provider mij herkend aan mijn MAC-adres óf dat ik moet inloggen met Usernaam en Wachtwoord..
In het begin dacht ik er precies hetzelfde over, als het zou gaan via de KPN Lijn. Tevens heb je dus _geen_ username en wachtwoord nodig om in te vullen op je modem. Dan heb ik het alleen over de DSL verbinding.
Bedankt hiervoor alvast.. Het is enorm lastig ingang te vinden tot dit soort info, zeker wanneer je het acuut nodig hebt en - dus - geen toegang tot Internet hebt ..S7eph4n schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:11:
[...]
Goed, op ADSL (1) modems wordt gebruikt: RFC 1863 BRIDGED, PPPoA en oE worden niet gebruikt. in de ADSL2 modem wordt nog een andere gebruikt, waardoor die (bij mij) getrained wordt op 20002, downstream.
In het begin dacht ik er precies hetzelfde over, als het zou gaan via de KPN Lijn. Tevens heb je dus _geen_ username en wachtwoord nodig om in te vullen op je modem. Dan heb ik het alleen over de DSL verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door Isaak Asimov op 23-03-2007 15:26 ]
Verwijderd
Zeer tevreden nu met Speedlinq. Na wat aanloop problemen (kijk even naar mijn post daarover) nu een goede verbinding. Via de test van BBned, http://speedtest.bbned.nl/test/ haal ik ruim 17Mbps dat is 2,13MB p/sec. Ook telefoon werkt probleemloos.
Ik zal mijn vraag hier maar eens stellen.
Ik heb nu ADSL Basic van XS4ALL maar omdat dit toch iets te prijzig is geworden wil ik nu overstappen naar Speedlinq. En dan het Comfort 20000 COMPLEET abonnement nemen.
Nu vroeg ik ma af wat ik nouw precies moet betalen als ik een multi-pc modem bij het abonnement neem. Is dat 89+119 euro waarvan ik dan 153,- euro terug krijg gestort?
En hoe soepel kan ik trouwens overstappen? Gaat dit beteken dat ik dagen zonder internet zit?
En weet iemand hoe het zit met die actie, eerste jaar betaal je 25,- euro daarna 35.- komt dat omdat je het tweede jaar wel voor de lijn behoud betaalt en het eerste jaar niet?
Kan ik niet gewoon 25.- euro voor altijd betalen en dan zelf via KPN nog een abonnement afsluiten voor de lijn a 10.- euro?
Ik heb nu ADSL Basic van XS4ALL maar omdat dit toch iets te prijzig is geworden wil ik nu overstappen naar Speedlinq. En dan het Comfort 20000 COMPLEET abonnement nemen.
Nu vroeg ik ma af wat ik nouw precies moet betalen als ik een multi-pc modem bij het abonnement neem. Is dat 89+119 euro waarvan ik dan 153,- euro terug krijg gestort?
En hoe soepel kan ik trouwens overstappen? Gaat dit beteken dat ik dagen zonder internet zit?
En weet iemand hoe het zit met die actie, eerste jaar betaal je 25,- euro daarna 35.- komt dat omdat je het tweede jaar wel voor de lijn behoud betaalt en het eerste jaar niet?
Kan ik niet gewoon 25.- euro voor altijd betalen en dan zelf via KPN nog een abonnement afsluiten voor de lijn a 10.- euro?
Verwijderd
Ik had een tijdje geleden ook ellende met Speedlinq, nu heb ik mijn modem van speedlinq al bijna 3 weken, alleen de ellende wordt steeds groter... Mijn DSL verbindig gooit ie er regelmatig uit, de snelheid van 20mbit haal ik niet(meestal rond de 9/10mbit) en de telefoon klapt der ook regelmatig uit.
Ik heb de Speedtouch 780, en geconfigureerd met de Speedlinq CD. Mijn verbinding is een KPN lijn, met dus het 20000+bellen abo. Bij het instaleren vanaf de CD druk ik op KPN, en hij doet niks. Ik probeer de instellingen van BabyXL, en die pakt hij wel. Waar ligt dit aan? Kan hierdoor mijn snelheid en verbinding zo lopen kloten??
*Update*
Het lukt me nu ineens wel mijn ADSL te instaleren met de KPN instellingen, Bellen wil alleen nog niet.... Ook is er niks veranderd aan de snellheid van mijn verbinding, die is niet veranderd.. Ligt dit aan mijn kabel ofzo??
Mijn DMT resultaten op een Comfort 20000+bellen:
Downstream:
Bitrate 12283 kbit/s
Attenuation: 27,5 dB
SNRM: 8,5 dB
tx pwr: 19 dBM
Upstream:
Bitrate: 1029 kbit/s
Attenuation: 12,5 dB
SNRM: 13,0 dB
tx pwr: 12,0 dbM
Technische gegevens modem:
SpeedTouch 780 (pots) eth=SWITCH
board_name=BANT-R companyID=ALCL
flash_image=6.1.7.2.0 build_name=ZZOGAA6.172
bcm96348_V1.0.109ae_ADSL_PHY_A2pBT009.d16l
Ik heb de Speedtouch 780, en geconfigureerd met de Speedlinq CD. Mijn verbinding is een KPN lijn, met dus het 20000+bellen abo. Bij het instaleren vanaf de CD druk ik op KPN, en hij doet niks. Ik probeer de instellingen van BabyXL, en die pakt hij wel. Waar ligt dit aan? Kan hierdoor mijn snelheid en verbinding zo lopen kloten??
*Update*
Het lukt me nu ineens wel mijn ADSL te instaleren met de KPN instellingen, Bellen wil alleen nog niet.... Ook is er niks veranderd aan de snellheid van mijn verbinding, die is niet veranderd.. Ligt dit aan mijn kabel ofzo??
Mijn DMT resultaten op een Comfort 20000+bellen:
Downstream:
Bitrate 12283 kbit/s
Attenuation: 27,5 dB
SNRM: 8,5 dB
tx pwr: 19 dBM
Upstream:
Bitrate: 1029 kbit/s
Attenuation: 12,5 dB
SNRM: 13,0 dB
tx pwr: 12,0 dbM
Technische gegevens modem:
SpeedTouch 780 (pots) eth=SWITCH
board_name=BANT-R companyID=ALCL
flash_image=6.1.7.2.0 build_name=ZZOGAA6.172
bcm96348_V1.0.109ae_ADSL_PHY_A2pBT009.d16l
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 17:58 ]
Mijn 2 centen: Usenet is weer in orde (iig Eweka), maar Youtube is nog niet echt fijn hier.
(4451, maar is er iemand die kan zeggen wat dat er mee te maken heeft?)
(4451, maar is er iemand die kan zeggen wat dat er mee te maken heeft?)
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Verwijderd
Heb je wel problemen aangemeld ofzo?knuppelhout schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:06:
raar. wordt ineens mn modem vervangen (oftewel: moet de ouwe opsturen), en een rekening erbij van 60 euro omdat dit een wireless multipc is, en die ik had was dat ook maar had ik gratis gekregen ipv de wires 1pc modem dat ze toen niet op voorraad hadden. en het rare is dat ik helemaal niet om vervanging heb gevraagd!
Je hoeft alleen extra te betalen als je nieuwe modem duurder is dan je oude, staat in hun actievoorwaarden.
Als je geen problemen hebt zou ik het modem gewoon apart houden en je oude modem niet opsturen.
Waarschijnlijk zit iemand anders nu op een wireless multi pc modem te wachteb
Over enkele dagen krijg ik mijn KPN rekening. Kopietje van maken en samen met mijn verhaal opsturen naar:
Speedlinq t.a.v. klachtenbox
Postbus 136
2270 AC
Voorburg
Verwijderd
Met de serverbelasting misschien?Doane schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:59:
Youtube is nog niet echt fijn hier. (4451, maar is er iemand die kan zeggen wat dat er mee te maken heeft?)
Geen enkel systeem heeft oneindige bandbreedte namelijk, en als het drukker wordt gaat het dus langzamer.
Wil een andere router aanschaffen dan de huidige speedtouch.
Moet een router zijn met voip.
Iemand ergens goed ervaringen mee?
Moet een router zijn met voip.
Iemand ergens goed ervaringen mee?
[ Voor 3% gewijzigd door ericth op 23-03-2007 20:41 ]
En waar komt de postcode er nou in?Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:11:
[...]
Met de serverbelasting misschien?
Geen enkel systeem heeft oneindige bandbreedte namelijk, en als het drukker wordt gaat het dus langzamer.
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
*lol* yep...ook bbned.... ik wacht dus in spanning af..Dirkson schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:14:
[...]
Opw elk netwerk? BBNed? Dan hoop ik dat ze niet dezelfde fout maken als bij mij... Zit nu al sinds 7 maart zonder internet...
Heb net een bevestigings mail gehad. Over een dag of 7 is het geregeld....
Nadat we nu twee weken speedlinq hebben, hebben we nu eindelijk telefonie (na 3 dagen zonder). Alleen heb ik nu een aantal problemen:
Ik kan niet worden gebeld, als ikmezelf probeer te bellen (via mobiel) krijg ik een in bezet toon. Maar ik kan wel naar buiten bellen.
Ik kan geen POP3 email ophalen. (Ik kan wel op www.speedlinq.nl komen, wat andere mensen met dit probleem niet konden, ook kan ik via outlook succesvol "acount instelling testen")
Modem is een Speedtouch 780 met fw 6.2.16.3.
Iemand een oplossing?
Ik kan niet worden gebeld, als ikmezelf probeer te bellen (via mobiel) krijg ik een in bezet toon. Maar ik kan wel naar buiten bellen.
Ik kan geen POP3 email ophalen. (Ik kan wel op www.speedlinq.nl komen, wat andere mensen met dit probleem niet konden, ook kan ik via outlook succesvol "acount instelling testen")
Modem is een Speedtouch 780 met fw 6.2.16.3.
Iemand een oplossing?
Flying High!
Zet bij expiration duration eens: 180S7eph4n schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.