[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou zo langzamerhand idd gaan denken, als je van de meeste de ervaringen leest, dat ze bij SL hun cliënten express onthouden van informatie om het geheel goed en snel draaiend te krijgen. Dit zodat ze via hun 0900-nummer en installateurs/monteurs hun verdiensten ‘binnen’ halen. Op zich is het helemaal niet vreemd dat een onderneming op zo’n manier hun geld verdient.
Een gezonde onderneming moet immers winst maken om te kunnen overleven of überhaupt te bestaan!

Echter, hoe doen al die andere internetaanbieders het dan?Ook die bieden goedkope (snelle) abonnementen aan! Op hun sites(FAQ) kan je echter wel alle nodige informatie vinden hoe je bijvoorbeeld je modem op de juiste manier moet instellen,hoe je storingen kan oplossen of dat er überhaupt algehele storingen e.d. zijn! En niet die halve info die je op site van SL aantreft.
Tevens ben ik benieuwd of deze aanbieders hun cliënten ook een installatie cd-rom opsturen waar de modem die ze je opgestuurd hebben niet eens in voorkomt. Hierdoor kan je de modem niet op de juiste manier installeren en kunnen er belangrijke gegevens in je instellingen ontbreken!
Dat dit niet het aller- belangrijkste is… en iemand die al wat langer met computers werkt er wel uitkomt…oké… Maar voor iemand die wat minder verstand van computers heeft is dit op zijn minst zeer verwarrend… en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Ook het verder onthouden van de juiste instellingen/ gegevens op hun site is vervelend.
Ze hopen/verwachten natuurlijk dat je dan het installeren aan hun overlaat of hun helpdesk a 70 eurocent per min. waar je zelden contact krijg gaat bellen.

B)
Of je nu wel een 'doe-het-zelf' installatiepakket aanschaft of dat SL zo goedkoop is moet hierbij niks uitmaken. Ook bij al die andere aanbieders kan je zo’n pakket kiezen en zijn die ongeveer net zo duur/goedkoop met hun abonnementen! In mijn postcodegebied was op moment van bestellen alleen SL die 20Mbit/s aan te bieden had…vandaar mijn keuze.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:44:

Toen mijn modem geïnstalleerd was bleek mijn verbinding ongeveer 2,5Mbit/sec te zijn. Dit terwijl ik een 20Mbit/sec verbinding had besteld. Ik moest er via de klantenservice achter komen dat aan de instellingen van het modem lag en dat dit verholpen kan worden door het aanpassen van de instellingen van het modem. De snelheid verhoogde zich naar ongeveer 12Mbit/sec. Dit is nog geen 20Mbit/sec.
Welke instellingen in je modem dienen aangepast te worden zodat je verbinding sneller wordt? Als SL niet de juiste gegevens/instellingen verstrekt op hun site, is het fijn als een ieder die wel de juiste gegevens of tips heeft, deze vermeld. Wellicht dat je dan toch nog het maximale uit je verbinding kan halen en niet blijf steken op geeneens de helft?

Grtzzz,

…:::SeaT:::…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Vorige week lag de telefonie eruit bij Speedlinq, hoewel de volgende dag alles weer werkte geen problemen. Echter is de verbinding ongelovelijk traag, we behalen op dit moment niet eens de 80kbps (of via nieuwsgroepen de 2MB/ps).

Voorheen bij een 100mb.bin bestand, verschillende servers getest, haalde ik ook nog makkelijk boven de 1 mb. nu kom ik dus langena niet op de 80kbps (Je leest het goed, 80!).

Zijn er meerdere personen die er last van hebben? Of kan het zijn dat de verbinding wordt geknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S7eph4n schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:00:
Vorige week lag de telefonie eruit bij Speedlinq, hoewel de volgende dag alles weer werkte geen problemen. Echter is de verbinding ongelovelijk traag, we behalen op dit moment niet eens de 80kbps (of via nieuwsgroepen de 2MB/ps).

Voorheen bij een 100mb.bin bestand, verschillende servers getest, haalde ik ook nog makkelijk boven de 1 mb. nu kom ik dus langena niet op de 80kbps (Je leest het goed, 80!).

Zijn er meerdere personen die er last van hebben? Of kan het zijn dat de verbinding wordt geknepen?
Ff de afgelopen 3 a 4 pagina's lezen, het is een algemene storing bij SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:39:
Je zou zo langzamerhand idd gaan denken, als je van de meeste de ervaringen leest, dat ze bij SL hun cliënten express onthouden van informatie om het geheel goed en snel draaiend te krijgen. Dit zodat ze via hun 0900-nummer en installateurs/monteurs hun verdiensten ‘binnen’ halen. Op zich is het helemaal niet vreemd dat een onderneming op zo’n manier hun geld verdient.
Een gezonde onderneming moet immers winst maken om te kunnen overleven of überhaupt te bestaan!

Echter, hoe doen al die andere internetaanbieders het dan?Ook die bieden goedkope (snelle) abonnementen aan! Op hun sites(FAQ) kan je echter wel alle nodige informatie vinden hoe je bijvoorbeeld je modem op de juiste manier moet instellen,hoe je storingen kan oplossen of dat er überhaupt algehele storingen e.d. zijn! En niet die halve info die je op site van SL aantreft.
Tevens ben ik benieuwd of deze aanbieders hun cliënten ook een installatie cd-rom opsturen waar de modem die ze je opgestuurd hebben niet eens in voorkomt. Hierdoor kan je de modem niet op de juiste manier installeren en kunnen er belangrijke gegevens in je instellingen ontbreken!
Dat dit niet het aller- belangrijkste is… en iemand die al wat langer met computers werkt er wel uitkomt…oké… Maar voor iemand die wat minder verstand van computers heeft is dit op zijn minst zeer verwarrend… en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Ook het verder onthouden van de juiste instellingen/ gegevens op hun site is vervelend.
Ze hopen/verwachten natuurlijk dat je dan het installeren aan hun overlaat of hun helpdesk a 70 eurocent per min. waar je zelden contact krijg gaat bellen.

B)
Of je nu wel een 'doe-het-zelf' installatiepakket aanschaft of dat SL zo goedkoop is moet hierbij niks uitmaken. Ook bij al die andere aanbieders kan je zo’n pakket kiezen en zijn die ongeveer net zo duur/goedkoop met hun abonnementen! In mijn postcodegebied was op moment van bestellen alleen SL die 20Mbit/s aan te bieden had…vandaar mijn keuze.

[...]

Welke instellingen in je modem dienen aangepast te worden zodat je verbinding sneller wordt? Als SL niet de juiste gegevens/instellingen verstrekt op hun site, is het fijn als een ieder die wel de juiste gegevens of tips heeft, deze vermeld. Wellicht dat je dan toch nog het maximale uit je verbinding kan halen en niet blijf steken op geeneens de helft?

Grtzzz,

…:::SeaT:::…
Sorry,
Ik hetb de speedtouch 716 V5 WL.

Dit komt omdat door de functie Web Browser Interception de gehele datastroom wordt gecontroleerd, wat opzich weer tijd kost.Zet daarom Web Browser Interception uit.
Menu SpeedTouch (http://192.168.1.254) => Configuration => Configure.

Ik hoop dat je hiermee wat kan, dit vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:36:
Na de hele week problemen met de downloadsnelheid te hebben nu eens weer de wireless vervangen door een kabeltje. Rara downloadsnelheid 1.3MB/s. Terug naar wireless, binnen 10 seconden weer terug naar 50KB/s. Laatste uur verschillende keren gewisseld telkens zelfde resultaat. Wireless bagger, UTP-kabel perfect.

Daarna van http://klanten.speedlinq.nl laatste firmware en installatiesoftware gedownload. Modem opnieuw hiermee geconfigureerd en helaas, zelfde situatie. Wireless nog steeds prut.
Mijn situatie: SL confort 20000 + bellen met Speedtouch 716V5
Zet je wireless eens op een ander kanaal, deed hier wonderen.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:55:
[...]

Zet je wireless eens op een ander kanaal, deed hier wonderen.
Heb nu alle 11 kanalen geprobeerd, geen significante verschillen.

Vreemde is dat via http://www.speedtest.net Wormerveer altijd zo'n 10x sneller is (3 a 4 Mb/s) dan Amsterdam (~400Kb/s) bij een wireless connectie, terwijl met een kabeltje Amsterdam altijd sneller is (~13Mb/s) dan Wormerveer (~8Mb/s).

Dublin komt er ook wireless altijd veel hoger uit dan Amsterdam en bv. Parijs.

Kortom ik begrijp er weinig meer van.

Heb ook een apart wireless access-point aan de speedtouch gehangen en wireless van de speedtouch uitgezet maar krijg dezelfde slechte resultaten.
Krijg het idee dat het iets met een instelling op de PC zou kunnen zijn, want want de speedtouch weet toch niet dat de access-point wireless is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:48
ronald97 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:16:
[...]

Heb je toch het speciale bestandje nodig. Kijk even naar mijn email adres en stuur berichtje
dan krijg je het bestandje opgestuurd. Direct daarna wordt mijn email-adres verwijdert
Bedankt voor het bestandje.
Internet werkt nu eindelijk, moet alleen nog wachten op de inlogcodes voor het voip gedeelte.
En dan kan dat ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het default password is op een speedtouch 780 we hebben speedlinq en mijn vader zou het wel even aansluiten maar hij komt niet eens in de router. HIj heeft het volgens mij ook over een of ander wizardje waar hij een gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren wat hem niet lukt, weet iemand de antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:53:
Kan iemand mij vertellen wat het default password is op een speedtouch 780 we hebben speedlinq en mijn vader zou het wel even aansluiten maar hij komt niet eens in de router. HIj heeft het volgens mij ook over een of ander wizardje waar hij een gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren wat hem niet lukt, weet iemand de antwoorden?
Volgens mij is dat:

Login: Administrator
Pw: Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
jhamw1 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:26:
Goedenavond, ik heb SMTP issues met Speedlinq.Wanneer ik wil emailen met als SMTP mail.[domeinnaam].speedlinq.nl lukt dat alleen als ik erg kleine emails verzend. Zodra ik een bijlage wil toevoegen van zeg 10 kb, of wat meer dan 1 alinea tekst wil versturen, dan krijg ik al een SMTP timeout. Zowel in Outlook 2003 als in outlook express en dat op 2 verschillende PC's in het netwerk. Ook via webmail van Speedlinq willen grote teksten in emails al niet meer verzenden, dan krijg ik na ee tijd een 'page cannot be displayed'.

De outlook error op de 3 pc's : Your server had unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include serve rproblems, network problems, or a long period of inactivity. Socket error 10053. Error Number 0x800CCC0F

en meestal :
a time out occured while communicating with the smtpserver, error 0x800CCC19

internetten gaat goed, DNS ook geen problemen. Ik ben er al een dag mee zoet, en ik kom er niet uit.

Iemand ideeen?

Thanx...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier hebben we precies hetzelfde probleem!
Ook alleen hele kleine emails zijn te verzenden.

Het eerdere probleem wat we hadden dat de email eerst helemaal niet werkte en dat de site
www.speedlinq.nl niet bereikbaar was, habben we al op kunnen lossen door wat ook rutgerprins
al adviseert: de dns instellingen aanpassen.

Dus als iemand tips voor ons heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:24
Bij mij heb ik, gelukkig, geen last van snelheidsproblemen, maar wel last van dat ik of niet gebeld kan worden (men krijgt de Voicemail aan de lijn, twerwijl ik dan wel naar buiten kan bellen) of zelf niet kan bellen, terwijl er wel een groene V staat bij mijn telefoonnummer. Vandaag is het namelijk al een aantal keer raak geweest :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:43:
Bij mij heb ik, gelukkig, geen last van snelheidsproblemen, maar wel last van dat ik of niet gebeld kan worden (men krijgt de Voicemail aan de lijn, twerwijl ik dan wel naar buiten kan bellen) of zelf niet kan bellen, terwijl er wel een groene V staat bij mijn telefoonnummer. Vandaag is het namelijk al een aantal keer raak geweest :(
dit zou je op je eigen servicepagina moeten instellen dat er niet meer of later doorgeschakeld moet gaan worden naar voicemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:51:
[...]

dit zou je op je eigen servicepagina moeten instellen dat er niet meer of later doorgeschakeld moet gaan worden naar voicemail
Dit staat al ingesteld op 60 sec en het wordt al gedaan na 1 sec. Dit komt ook omdat hij dan niet is aangemeld op de server, maar dan wel is. Dit neem ik iig aan.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Hoe zit het nu met het terugkrijgen van de modem en installatie kosten ? Waar moet ik die actievoucher vandaan toveren en vooral, WAAROM BLOKKEREN DIE ****** HUN EIGEN HOMEPAGE VOOR HUN EIGEN ABBONNEES
Ik dacht dat het een tijdelijk probleem was maar ik zit inmiddels al 3 weken daarmee :(

Overigens, voor de rest werk alles goed, niet zoveel problemen. Ik moet zeggen dat 1Mbit upload voor 20e de maand over KPN netwerk gewoon toppie is en dat ik daar wel erg blij mee ben :)

[ Voor 24% gewijzigd door DaWaN op 19-03-2007 22:07 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:55:
[...]

Dit staat al ingesteld op 60 sec en het wordt al gedaan na 1 sec. Dit komt ook omdat hij dan niet is aangemeld op de server, maar dan wel is. Dit neem ik iig aan.
en als je insteld dat er helemaal niets gedaan moet worden?
zo heb ik het ingesteld

Voicemail instellingen
Bericht aflevering: Voicemailberichten als attachment per email

Doorschakelingen
Alle oproepen Niets doen (functie is uitgeschakeld)
In gesprek Niets doen (functie is uitgeschakeld)
Oproep niet beantwoord Niets doen (functie is uitgeschakeld)
Tijd voordat er doorgeschakeld wordt b.g.g. 20 seconden
Off-line (modem niet aangemeld bij centrale) Niets doen (functie is uitgeschakeld)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Rendier2710 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:30:
Heeft iemand speedlinq ADSL aan de praat gekregen met een Cisco router via KPN? Ik ben erg benieuwd naar de ATM config.
Ik heb het bijna vanaf het begin draaien op een Cisco 1841 met zowel:
- c1841-advipservicesk9-mz.123-11.T7.bin
- c1841-advipservicesk9-mz.124-11.T1.bin

In dit geval met een WIC-1ADSL op een ADSL2 lijn (HWIC-1ADSL volgt als ik weer wat centjes heb :9 )

Dit echter wel met BabyXL/Tiscali. Voor zover mij bekend zou het in principe alleen verschillen in de pvc settings (hoewel ik de 12.3 versie er wel had op staan omdat mijn oude provider, BBned via Demon, niet met versie 12.4 om kon gaan).

Indien gewenst kan ik je wel een configje opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:12:
[...]

Sorry,
Ik hetb de speedtouch 716 V5 WL.

Dit komt omdat door de functie Web Browser Interception de gehele datastroom wordt gecontroleerd, wat opzich weer tijd kost.Zet daarom Web Browser Interception uit.
Menu SpeedTouch (http://192.168.1.254) => Configuration => Configure.

Ik hoop dat je hiermee wat kan, dit vond ik.
Thanks... ik ben in het bezit van een ZyXel P-2602HW-D1A. Ik zal vanavond, als ik thuis ben, het menu van de modem verder uitspitten en checken... wie weet kom ik deze optie ook in de Zyxel tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Zijn de snelheden van Speedlinq (KPN) inmiddels weer omhoog, of kampen ze nog steeds met de problemen??
Ik heb gisteren gebeld, echter moest ik mijn telefoonnummer achterlaten.. Binnen 24 uur word ik terug-gebeld, maar nog niets gehoord :(

Wordt een beetje moe van die gasten...

gr.
m@x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:51:
Hoi,

Zijn de snelheden van Speedlinq (KPN) inmiddels weer omhoog, of kampen ze nog steeds met de problemen??
Ik heb gisteren gebeld, echter moest ik mijn telefoonnummer achterlaten.. Binnen 24 uur word ik terug-gebeld, maar nog niets gehoord :(

Wordt een beetje moe van die gasten...

gr.
m@x
Bij mij is het probeem nog steeds hetzelfde dit wordt echt te gek voor woorden.
Is dit probleem nu niet uit de wereld te helpen?
dit wordt voor mij nu al de 6de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem dito ...

Surfen en mailen werkt op zich gewoon, maar ik stel mijn "grote downloads" maar even uit tot volgende week of zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:56:
[...]

Bij mij is het probeem nog steeds hetzelfde dit wordt echt te gek voor woorden.
Is dit probleem nu niet uit de wereld te helpen?
dit wordt voor mij nu al de 6de dag.
Ik heb ook gebeld en ze hebben netjes terug gebeld en zouden de lijn gaan testen, maar de snelheid is nog zeer traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappen ze niet dat het probleem ergens centraal zit ofzo? Als ze iedereen apart willen gaan testen kan het nog wel ff duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
Alleen SL-abonnees via het KPN netwerk hebben dus last van de lage snelheden of zijn er ook mensen via een ander netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Heb hier 6/1 + telefonie via BBned en heb nergens last van. Telefonie is er vorige week 1 dag uit geweest, maar de verbinding gaat als een tierelier (735kb/sec van Eweka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Neo2K- schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:14:
Alleen SL-abonnees via het KPN netwerk hebben dus last van de lage snelheden of zijn er ook mensen via een ander netwerk?
KPN netwerk is de boosdoener en het ligt volgens mij inderdaad aan een routing probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier is de snelheid nog steeds bedroevend laag

4mb lijn via KPN en ik haal amper 50 kb/s
zelfs de radio wil niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een idee om KPN eens te gaan bellen... als het alleen KPN lijnen betreft? Misschien kunnen we zo de druk wat opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 19:37
Ik heb het probleem ook (woonachtig in zuidoost Drenthe). Surfen gaat rete traag.. een bestand via http binnehalen gaat ook errug traag ( < 80kb/s)... echter, downloads die over een andere poort dan de standaard poort 80 van http gaan gaan wel snel. Dan haal ik opeens een down snelheid van 600kb/s+... Ook bittorent downloads gaan nog steeds supersnel, ook 600kb/s+

Alleen http, poort 80 dus niet... 'k heb het gevoel dat speedlinq het op een of andere manier knijpt doordat ze een nieuw filter of zo geinstalleerd hebben (welke dus niet echt lekker werkt).
speedtest.nl is belaberd langzaam (gaat over poort 80)
speedtest.bbnet.nl gaat supersnel (gaat over een andere poort, 'k geloof ftp, dus poort 21)

BTW, ik gebruik *geen* proxy dus daar kan het niet aan liggen...

'k heb nog niet gebeld met speedlinq, maar mocht iemand van jullie bellen dan kan je dit in ieder geval ook doorgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
ahendriks schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:48:
Alleen http, poort 80 dus niet...
Nieuwsgroepen (poort 119) gaan ook errrrug langzaaaaam ZzzZzzZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Speedlinqers!

We krijgen bij Eweka sinds Maandag veel snelheidsklachten van Speedlinq klanten, en hebben dit
doorgegeven aan Speedlinq (XB Networks/Qinip) waar ze er als het goed is naar aan het kijken zijn. We zijn dus bekend met het probleem en hopen dat het zo spoedig mogelijk opgelost wordt.

Groeten Bart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
Goed om te horen dat Eweka alles probeert om haar klanten tevreden te stellen, hadden sommige ISP'ers ook maar zo'n instelling O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook (woonachtig in zuidoost Drenthe). Surfen gaat rete traag.. een bestand via http binnehalen gaat ook errug traag ( < 80kb/s)... echter, downloads die over een andere poort dan de standaard poort 80 van http gaan gaan wel snel. Dan haal ik opeens een down snelheid van 600kb/s+... Ook bittorent downloads gaan nog steeds supersnel, ook 600kb/s+

Alleen http, poort 80 dus niet... 'k heb het gevoel dat speedlinq het op een of andere manier knijpt doordat ze een nieuw filter of zo geinstalleerd hebben (welke dus niet echt lekker werkt).
speedtest.nl is belaberd langzaam (gaat over poort 80)
speedtest.bbnet.nl gaat supersnel (gaat over een andere poort, 'k geloof ftp, dus poort 21)

BTW, ik gebruik *geen* proxy dus daar kan het niet aan liggen...

'k heb nog niet gebeld met speedlinq, maar mocht iemand van jullie bellen dan kan je dit in ieder geval ook doorgeven...
Ik ben nogal een n00b op dit gebied, maar is er geen optie eigenhandig die poorten om te gooien, zodat speedtest.nl, IE, newsleecher etc poort 21 gebruikt ipv poort 119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Met speedlinq via KPN heb ik nu het probleem dat het verkeer op poort 80 gewoon de volle 2MB/s haalt maar downloaden uit nieuwsgroepen gaat met zo'n 60KB/s

Is speedlinq dat al aan het repareren of wordt dit weer veel telefoontjes plegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen RUSTIG nou. Het probleem is bekend, het is nu duidelijk. Ze zijn eraan bezig. Het heeft geen zin om hier te lopen g*dveren of vragen of je moet bellen. Gewoon afwachten, meer kunnen we niet doen. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:39:
Mensen RUSTIG nou. Het probleem is bekend, het is nu duidelijk. Ze zijn eraan bezig. Het heeft geen zin om hier te lopen g*dveren of vragen of je moet bellen. Gewoon afwachten, meer kunnen we niet doen. }:|
Rustig, rustig. Het is altijd wat met die *******-provider. Elke keer is er weer stront aan de knikker. Weet je wat dit geintje die ******-lijers weer oplevert aan klantenservice inkomsten. En het duurt nu al bijna een week!! En dan moet ik rustig blijven...das een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
Dankzij Speedlinq wel betere cijfers gehaald voor mn tentamens, anders had ik toch teveel achter de PC gezeten... Speedlinq bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:35
limboconnect schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:25:
Trouwens als ik me niet vergis maakt speedlinq gebruik van de software asterisk als telefooncentrale.
Nu ben ik daar min of meer bekend mee maar dat is inderdaad makelijk geld verdienen.
Kun je op nummerherkening instellen dat de klant eerst 10 min een leuk muziekje moet horen
voordat hij wordt doorgezet naar een medewerker.

ook de random teksten toverd deze centrale onder linux makelijk naar voren zoals het is erg druk of zoiets, hehe.
Dit is echt het meest belachelijke wat ik heb gehoord. Elke (professionele) telefooncentrale kan dit soort dingen wel. Ik geloof echt niet dat een bedrijf dit doet. Ook dingen als 'problemen genereren' wat ik een aantal posts terug lees is onzin. Waarom zou een ISP zoiets doen? Is niet echt goed voor je reputatie.

Ik zie het al helemaal voor me. Mensen komen 's ochtends op hun werk:

sjaak: "zoooo, waar zullen we vandaag eens storing veroorzaken?"
*gooit dartpijl naar kaart van nederland*
pietje: "Ah, in Gasselterveenschemond!"
sjaak: "Nee joh, daarr wonen te weinig mensen. Gooi nog een keer!"
pietje: "Ede!"
sjaak: "Yes! Ede! Ok, maak maar storing daar en dan is het kassa bij de helpdesk!"

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedlinq heb gister mondjesmaat erkend dat er een landelijke storing is.
het lijkt als je hier leest dat het puur om de kpn lijnen gaat.
bij mijn vriend 2MB doet de lijn het sinds gister weer naar behoren.
mijn eigen lijn van 20mb geeft nog steeds erg veel problemen. licht surfen en kleine mailtjes binnen halen en versturen is mogelijk maar meer ook niet, downloaden, streams kijken, youtube afspelen zijn dingen die ik dagelijks deed maar nu niet hoef te proberen.

vorige week heeft 1 dag VOIP eruit gelegen en mijn internet ( zondag ) na 4 uurtjes heeft mijn internet tot donderdagmiddag naar behoren gewerkt. dus ondertussen is dit de 6de dag van de storing in mijn verbinding. SL zegt dat ze ernaar aan het kijken zijn maar waarom een routingsprobleem zo moeilijk is op te lossen vind ik toch een lastige vraag. vind 6 dagen namelijk wel erg lang voor een routingsprobleem. We zullen zien of het snel wordt opgelost.

In iedergeval degene die nog niet geklaagt hebben doe dit even via dit formulier: http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

je weet nooit of ze wat harder voor je gaan lopen :) hoe meer we van ons laten horen hoe sneller er gewerkt zal worden denk ik.

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:48:
[...]

Dit is echt het meest belachelijke wat ik heb gehoord. Elke (professionele) telefooncentrale kan dit soort dingen wel. Ik geloof echt niet dat een bedrijf dit doet. Ook dingen als 'problemen genereren' wat ik een aantal posts terug lees is onzin. Waarom zou een ISP zoiets doen? Is niet echt goed voor je reputatie.

sjaak: "Yes! Ede! Ok, maak maar storing daar en dan is het kassa bij de helpdesk!"

8)7
Een veel slechtere reputatie kan SL niet hebben volgens mij. En SL heeft er nog nooit iets aan gedaan deze te verbeteren. En als ze bij de installatieprocedure 1 A4tje met voorkomende problemen en tutorials zouden leveren, en dat is echt geen extra moeite, dan zouden zoveel frustraties en daaruit voortkomende telefoontjes verholpen zijn. Het gaat immers om langlopende en reeds bekende problemen. Dit moet op te lossen zijn met een minimale inzet. Maar SL verdomt het simpelweg te doen en profiteert bewust van de gegenereerde inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:35
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Een veel slechtere reputatie kan SL niet hebben volgens mij. En SL heeft er nog nooit iets aan gedaan deze te verbeteren. En als ze bij de installatieprocedure 1 A4tje met voorkomende problemen en tutorials zouden leveren, en dat is echt geen extra moeite, dan zouden zoveel frustraties en daaruit voortkomende telefoontjes verholpen zijn. Het gaat immers om langlopende en reeds bekende problemen. Dit moet op te lossen zijn met een minimale inzet. Maar SL verdomt het simpelweg te doen en profiteert bewust van de gegenereerde inkomsten.
Dat zou best kunnen. Maar ik geloof niet dat een ISP express storingen maakt en mensen onnodig in de wacht laten staan als d.m.v. nr. herkenning een 'vervelende klant' o.i.d. geïndentificeerd wordt. Dat is gewoon paranoïa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Heb onlangs telefonisch een klacht ingediend bij Speedlinq over te laat verstuurde brieven, te hoge kosten van de helpdesk e.d. Ik vroeg hierbij een tegemoetkoming in de door mij gemaakte kosten. De reactie die ik binnen 3 dagen zou krijgen is uitgebleven, maar bij de volgende afrekening werden er wel prompt 2 maanden niet in rekening gebracht. Dus een klacht indien helpt... Overigens hik ik hier ook al dagen tegen snelheidsproblemen aan, na afloop gaat er dus ook een weer een klacht (met tegemoetkomings-verzoek) richting speedlinq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik had zo genoeg van de langzame snelheid van Speedlinq dat ik een mailtje gestuurd heb naar de helpdesk en een CC aan de directeuren.
En waarempel, binnen een half uur kreeg ik een telefoontje van Speedlinq. (Overigens van een sympathieke kerel). Hierbij het telefoontje;

Speedlinq: "Goededag mijnheer van ..... We hebben begrepen dat u last heeft van een storing in uw internetaansluiting?".
Ik: "Klopt inderdaad, sinds 6 dagen is mijn downloadsnelheid van 1,5 MB/sec gedaald naar 20 Kb/sec. Is er een algemene storing?".
Speedlinq: "Nee sorry mijnheer, er is geen enkele storing bij ons bekend".
Ik: "Vreemd, op de verschillende Internetfora wordt door honderden, zij het niet duizenden mensen geklaagd over de lage downloadsnelheid. En wel over het netwerk van KPN. Daarnaast staat op Eweka.nl ook de melding dat dit reeds met Speedinq is opgenomen".
Speedlinq: "Nee echt mijnheer, er is niets bekend. Kunnen we uw lijn meten."
Ik: "Ja natuurlijk, maar ben op het werk. Gaan jullie dan bij iedereen de lijn meten? Geef je telefoonnummer maar, dan bel ik terug als ik thuis ben".
Speedlinq: "Sorry, maar heb geen rechtstreeks telefoonnummer. Ik zal verder overleggen en u deze week nog terugbellen. Tot ziens"

Met andere woorden, nog geen structurele oplossing.
Afwachten maar...

gr.
m@x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n idee dat het ook iets met de gebruikte modems te maken heeft.
Bij m'n vader is de snelheid goed (woont +/_ 1000m van de centrale en gebruikt een Copperjet modem) en ik zelf woon +/_ 75 m van de zelfde centrale en gebruik een speedtouch modem en mijn verbinding is ronduit ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:26:
Bij m'n vader is de snelheid goed (woont +/_ 1000m van de centrale en gebruikt een Copperjet modem) en ik zelf woon +/_ 75 m van de zelfde centrale en gebruik een speedtouch modem en mijn verbinding is ronduit ruk.
Maar van de een op de andere dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:31:
[...]

Maar van de een op de andere dag?
Mijn verbinding loopt al vanaf vorige week woensdag langzaam, die van me pa is een nieuwe install, dwz vandaag actief geworden..

p.s. bij me pa loopt alles dus snel, ook speedtest.nl en newsserver (tweaknews)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:20:
en een CC aan de directeuren.
gr.
m@x
Zozo, dat doe je lekker :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je dat mailadres misschien openbaar maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even contact gehad met t for telecom. Zij zeggen dat SL verantwoordelijk is voor de lijn en dat zij er helaas niets aan kunnen doen.

Is er misschien iemand lid van de consumentenbond, dan kunnen we het via die kant eens proberen. Een beetje media aandacht is ook cker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
trolleystad schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:48:
[...]

8)7
sjaak: "pfff alweer een beller even koffie halen"
* loopt langzaam naar de koffie automaat*
pietje: ik had toch ook om koffie gevraagt?
* sjaak loopt weer terug naar de automaat*
* sjaak pakt de telefoon op*
Sjaak: een ogenblik aub ik pak even u gegevens erbij heeft u een ogenblik
(staat toch op zijn scherm heeft toch mijn SP nummer of moet hij echt naar het archief in de kelder)
* leuk muziekje door de hoorn van de telefoon*
Sjaak: sorry maar dat moet ik aan mijn collega vragen heeft u een ogenblik
* alweer een leuk muziekje*
Sjaak: alles is inorde heeft u nog een vraag?

Pfff en nu ga mij niet vertellen dat dit een normale gang van zaken is.
Die reputatie hebben ze zelf veroorzaakt naar mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 19:37
Neo2K- schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:58:
[...]
Nieuwsgroepen (poort 119) gaan ook errrrug langzaaaaam ZzzZzzZ
En toch vindt ik het typisch dat slechts bepaalde poorten traag zijn. Naast 80 dus blijkbaar ook 119.. terwijl 21 (ftp) wel snel gaat...
Dat moet men bij SL toch zelf ook wel al hebben uitgevonden neem ik aan...

Best wel balen dat je nergens op de site van SL iets kan vinden over problemen of iets dergelijks... ze zijn echt zo gebruikersonvriendelijk als de pest. Dit zal ze nog wel een keer opbreken... zo'n storing van een week vergeet men niet snel (zeker niet als ze het vervolgens nog gaan ontkennen ook)...

ff zien... nog 8 maand en dan kan ik weer van m'n speedlinq abbo af... ik kijk er nu al naar uit (hoewel ik de afgelopen maanden doorgaans goed tevreden ben geweest!) :'(
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:48:
In iedergeval degene die nog niet geklaagt hebben doe dit even via dit formulier: http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml
Oke, maar is dit wel een officiele speedlinq site? Via WHOIS info kan ik hier niet achterkomen... 'k ga mijn gegevens hier dus echt niet achterlaten hoor...
(site ziet er verder wel redelijk betrouwbaar uit, maar dat zegt 0,0%!)

[ Voor 21% gewijzigd door ahendriks op 20-03-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het algemene nummer van speedlinq 0703816981. Maar ook hier was niets bekend van een storing :'(

Dit is misschien ook de moeite waard:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2388

Problemen met internetprovider

Ik heb voordurend problemen met mijn internetprovider en ik ben bang dat het via juridische weg moet worden opgelost. Mag ik de betaling stopzetten en het contract ontbinden?

Levert de internetaanbieder een wanproduct?
Voor de beantwoording van de vraag of de aanbieder een wanprestatie levert moet je kijken naar de overeenkomst die is opgesteld. Daarin is vastgelegd dat de provider zorgt voor een internet- en telefoonverbinding met een modem, en dat de klant daarvoor een vergoeding betaalt. Het gaat er om wat de klant mag verwachten. Natuurlijk kan het gebeuren dat er een slecht functionerend modem wordt geleverd of dat de verbinding niet optimaal is. Maar de klant mag verwachten dat de provider deze problemen snel en adequaat verhelpt.

Provider schiet tekort
Wanneer blijkt dat de producten of diensten niet overeenkomen met wat je als koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, wordt dit met een moeilijk woord "non-conformiteit" genoemd. De provider schiet tekort in de nakoming van zijn verplichtingen. Juridisch is het verder van belang of de feiten die zich voordoen redelijkerwijs te voorzien waren ten tijde van de aanschaf van het product of dienst. Als dat niet het geval is, en de provider kan zich niet beroepen op overmacht, dan is er sprake van een toerekenbare tekortkoming, oftewel wanprestatie. In dat geval zijn er mogelijkheden om de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te eisen.

Om de problemen op te lossen ligt het voor de hand om eerst de klachten aan de provider voor te leggen.

Mag ik stoppen met betalen?
De wet voorziet in een oplossing voor gevallen waarin een van de partijen zijn verplichtingen niet nakomt. Wanneer de provider niet aan zijn verplichtingen voldoet en in verzuim is, dan mag je als wederpartij je verplichtingen opschorten, in dit geval stoppen met betalen dus. Verzuim wil zeggen dat de provider per aangetekende brief in gebreke is gesteld waarin tevens een termijn is geboden om de overeenkomst alsnog correct na te komen. Als de provider echter geen gevolg geeft aan deze ingebrekestelling is hij in verzuim. Je moet je niet gek laten maken door de aanmaningen van de internetaanbieder of het dreigen met een deurwaarder. Een deurwaarder kan pas iets doen wanneer de zaak bij de rechter is geweest.

Mag ik de overeenkomst ontbinden?
Je kunt bij klachten de overeenkomst alleen ontbinden wanneer je de provider middels de ingebrekestelling de kans hebt gegeven de problemen op te lossen. Ontbinding is in dat geval toegestaan. Er zijn twee manieren voor ontbinding: buitengerechtelijk, dat wil zeggen per brief, en gerechtelijk, via de rechter dus. Een voorbeeld hiervan is een recente zaak waarin de rechter oordeelde dat een mobiele beller zijn telefoonabonnement tussentijds mag ontbinden bij klachten (het ging hier om een slecht bereik) die niet spoedig en adequaat worden opgelost.

Algemene voorwaarden
Dit artikel gaat echter over niet-nakoming van de overeenkomst bij overmacht, dat is het geval wanneer de problemen aan iets of iemand anders te wijten zijn waar noch de provider noch de internetter iets aan kunnen doen. Het recht op ontbinding volgt gewoon uit de wet en hoeft niet in de algemene voorwaarden bepaald te zijn.

Vergoeding
Het is redelijk dat je het abonnementsgeld terugkrijgt over de periode waarin je niet van de internetdiensten gebruik hebt kunnen maken. Wat veel consumenten niet weten, is dat zij bij een toerekenbare tekortkoming van de leverancier, ook recht hebben op vergoeding van de andere kosten die in dit verband zijn gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de telefoonkosten om de helpdesk te bellen en de kosten van een vervangend abonnement.

Rechtszaak
Als de provider je niet tegemoet wilt komen, dan rest niets anders dan een rechtszaak aan te spannen tegen de provider. Vorderingen tot 5000 euro worden door de kantonrechter behandeld. In zo'n procedure is een advocaat niet verplicht dus de kosten kunnen beperkt blijven. Een probleem is dat de vordering waarschijnlijk slechts enkele honderden euro's bedraagt zodat de kosten, tijd en moeite die met procederen gepaard gaan, niet opwegen tegen het eventueel te behalen resultaat. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de providerzelf besluit naar de rechter te stappen om betaling van het abonnementsgeld te vorderen. In dat geval kun je uiteraard een tegenvordering instellen. Mocht het zo ver komen dan kan JuroFoon je daarin met raad en daad bijstaan.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weer een berichtje van mij.
Speedlinq heeft geen modem opgestuurd. Vorige week weer gebeld: rma hebben ze (zonder mij mede te delen) omgezet in een modem recovery disc opsturen (zonder instructie of zelfs maar label). Werkte natuurlijk niet want mijn modem is kapot want ik kom er simpelweg niet op.
Vorige week dinsdag zou een echte rma zijn aangemaakt nu. Mijnheer Smit wilde mij geen RMA nummer geven, die zou ik krijgen als ik het modem krijg. Heb ik veel aan.
Een week later nog geen modem.
Klacht heb ik woensdag vorige week ingediend via het formulier, nog geen reactie.
Vanavond weer bellen.

Mijn vraag aan jullie is: kunnen jullie mij een lijst geven met alle contact gegevens die hier zijn gepost? Nummers, email adressen, links naar formulieren, alles wat jullie hebben.
Ik zou het zelf allemaal opzoeken maar ik kan alleen op ongefilterd internet hier tijdens mijn pauzes en die zijn simpelweg niet lang genoeg. Ik zou dit heel erg op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand uitsluitsel geven over de 'echtheid' van speedlinq-faq.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens wel opvallend dat speedlinq's eigen (gratis) newsserver wel stabiel draait.........

Met andere woorden: zeg je huidige usenet abbo maar op en kom bij ons ........................

stelletje laaielichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:03:
Trouwens wel opvallend dat speedlinq's eigen (gratis) newsserver wel stabiel draait.........

Met andere woorden: zeg je huidige usenet abbo maar op en kom bij ons ........................

stelletje laaielichters
Wat zijn daar de maximaal haalbare snelheden ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:18:
Kan iemand uitsluitsel geven over de 'echtheid' van speedlinq-faq.nl ?
whois

speedlinq-faq.nl
Houder UBV000002-INTUS
7U BV
Kluyverweg 2a
2629HT DELFT

Deelnemer Internet Unie Services B.V.
Joop Geesinkweg 155
1096AT AMSTERDAM
Netherlands

speedlinq.nl
houder SPE000844-XBNET
Speedlinq
Televisieweg 2
1322AC ALMERE
Netherlands

Deelnemer XB
Televisieweg 2
1322AC ALMERE
Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
Ik heb zelfde problemen als een boel andere mensen melden. Ook SL via KPN...

Wat mij opvalt is dat ik bij iedere teleffontje het volgende in mijn ST 780WL log zie:

Mar 20 16:02:46 IDS dos parser : udp flood (1 of 1) : 62.177.135.43 84.41.xxx.xxx 0060 UDP 14714->20744

Mar 20 16:02:43 FIREWALL replay check (1 of 901): Protocol: ICMP Src ip: 84.41.xxx.xxx Dst ip: 62.177.135.43 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Als ik dit zie snap ik waarom ik niets hoor aan de andere kant. Er kan vanaf mijn ST780 geen data stromen naar sip.ritstele.com (IP = 62.177.135.43) !!

Wellicht dat een handigerd de firewall van de ST780 kan aanpassen?

:ids signature modify signature=udp_flood state=disabled

Zal de resultaten nog eens melden....

[ Voor 6% gewijzigd door Airwin op 20-03-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 19:11
Wat als nu echt poort 119 blijvend gecapped is.
Ik begin hier steeds meer aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:17

dj_dysaster

Stoom \o/

2 redenen waarom niet:
Poort 80 heeft de zelfde problemen als poort 119,
Der zijn een aantal mensen die wel een goede usenet snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:06:
[...]

Wat zijn daar de maximaal haalbare snelheden ongeveer?
De gratis server is 256kb, als je gaat betalen wordt de snelheid hoger tot aan 20Mb (zie ook hun site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
rav994 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:14:
Het zou wel erg vreemd zijn als een provider alleen gebruikers via een specifiek netwerk (KPN) zou cappen op poort 119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rav994 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:14:
Dat is niet zo, routering buiten het Speedlinq netwerk loopt gewoon niet lekker.

Speedtest.bbned.nl en news.speedlinq.nl zitten blijkbaar op het "eigen" netwerk, dus die gaan goed.

Mijn 7 Mbps ADSL verbinding haalt normaal 700 kByte/s met nieuwsservers, maar nu nog geen 100.

Als ik 8 lijnen Easynews + 14 lijnen Freenet.de + 1 lijn Eweka erdoor "pers", haal ik wel pieken van ca. 500 kBytes.

"Gewoon downloaden" van niet-eigen-Speedlinq sites blijft ook steken op zo'n 40-50 kByte/s.

Het grote nieuws is overigens wel:

IK HEB VANDAAG 238 EURO TERUGGEKREGEN VAN SPEEDLINQ !!! :9~

Dus 89 + 89 + 12 x 5 Euro als ik even terugreken, en dat 5 weken vanaf 14-2-2007 toen ik de boel ingestuurd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via het complaint form van speedling-faq.nl heb ik overigens enige tijd terug wel geld van hen terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Dat is niet zo, routering buiten het Speedlinq netwerk loopt gewoon niet lekker.

Speedtest.bbned.nl en news.speedlinq.nl zitten blijkbaar op het "eigen" netwerk, dus die gaan goed.

Mijn 7 Mbps ADSL verbinding haalt normaal 700 kByte/s met nieuwsservers, maar nu nog geen 100.

Als ik 8 lijnen Easynews + 14 lijnen Freenet.de + 1 lijn Eweka erdoor "pers", haal ik wel pieken van ca. 500 kBytes.

"Gewoon downloaden" van niet-eigen-Speedlinq sites blijft ook steken op zo'n 40-50 kByte/s.

Dus 89 + 89 + 12 x 5 Euro als ik even terugreken, en dat 5 weken vanaf 14-2-2007 toen ik de boel ingestuurd heb.
Das mooi, dan kan ik het eind deze week verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:20:
[...]

De gratis server is 256kb, als je gaat betalen wordt de snelheid hoger tot aan 20Mb (zie ook hun site)
Bedankt,
Maar nog een dienst nemen van SL, daar begin ik zeker niet aan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:28:
Via het complaint form van speedling-faq.nl heb ik overigens enige tijd terug wel geld van hen terug gekregen.
Heb je wel een reactie gehad van ze via de mail of alleen geld terug. Het kan nl zijn dat je dat sowieso al had gekregen. En dat het dus puur toeval was dat de klacht en de betaling elkaar opvolgen.

Is er trouwens iemand die al een reactie terug heeft gehad van SL via het kachtenformulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik heb vandaag weer eens 23 min gebeld met SL op de helpdesk.
Men heeft namelijk 7 van de 10 telefoontjes die naar mij gedaan worden de voicemail aan de lijn (Dit is geen instelling probleem). De medewerker zou dit doorspelen naar de juiste afdeling die dit gaat uitzoeken. Tevens ook maar geklaagd dat mijn voicemail bagger klinkt. Je hoort telkens piepjes door de gesproken tekst heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig dat telefoongesprek, gezien het feit dat de SLdame mij gister heeft bekend dat er een landelijke storing is. proberen ze het nu echt te ontkennen of willen ze er niets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
[...]

vreemd toevallig belde ik gisteren waar mijn geld bleef en toen kreeg ik als antwoord dat dit altijd aan het eind van de maand betaald werd dus ik moest maar wachten 8)7

UPDATE:--> kijk net op de rekening en hoe is het mogelijk staat 278 euro erbij :)

[ Voor 4% gewijzigd door limboconnect op 20-03-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik heb net tien minuten lang geprobeerd om de helpdesk te bellen. 7 euro later en nog geen medewerker gesproken vond ik dat het tijd werd opm op te hangen. Vanmiddag vanaf werk gebeld, er was niks bekend van een landelijke of een andere soort storing [hier lees ik wel anders] Ook ik heb SL via kpn met een speedtouch 716WL, down snelheid rond de 20 KB.
Zou het niet mogenlijk zijn om een gezamenlijke brief op te stellen en deze naar alle speedlinq service/directeuren ect mail adressen te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taarmen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:11:
Ik heb net tien minuten lang geprobeerd om de helpdesk te bellen. 7 euro later en nog geen medewerker gesproken vond ik dat het tijd werd opm op te hangen. Vanmiddag vanaf werk gebeld, er was niks bekend van een landelijke of een andere soort storing [hier lees ik wel anders] Ook ik heb SL via kpn met een speedtouch 716WL, down snelheid rond de 20 KB.
Zou het niet mogenlijk zijn om een gezamenlijke brief op te stellen en deze naar alle speedlinq service/directeuren ect mail adressen te sturen?
Ik heb al een aantal mailtjes verstuurd vandaag, alleen ik krijg op elk adres (zoals helpdesk@speedlinq.nl) het verzoek gebruik te maken van de standaard formulieren. Alleen kan je daar geen klacht achter laten, niet eens een gewoon tekstvak.

Ik heb trouwens hetzelfde modem en verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zyxel 2602hw-d1a bezitters opgelet :)

Ik heb vandaag zoals beloofd doorde helpdesk van speedlinq een cdeedtje onvangen met de aangepaste firmware voor ons modem.
Deze zou de problemen betreft het wegvallen van het internet moeten oplossen.

Heb zelf nog niets getest maar de bestanden staan voorlopig hier.

http:/vandijk4u.nl/download/Firmwared1a.zip

Het is ieder voor zich om te kijken of het werkt.
Graag hoor ik eventuele reacties.

Misschien kan er iemand een mirror aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS2K1 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:09:
[...]

whois

speedlinq-faq.nl
Houder UBV000002-INTUS
7U BV
Kluyverweg 2a
2629HT DELFT

Deelnemer Internet Unie Services B.V.
Joop Geesinkweg 155
1096AT AMSTERDAM
Netherlands

speedlinq.nl
houder SPE000844-XBNET
Speedlinq
Televisieweg 2
1322AC ALMERE
Netherlands

Deelnemer XB
Televisieweg 2
1322AC ALMERE
Netherlands
2 verschillende eigenaren? Dus geen onderling verband??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier gaat het nog steeds langzaam...

20mbit
KPN
======
download http:20kbs
usenet:30kbs
torrent:2.2MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Taarmen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:11:

Ik ben een voorstander van deze actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
limboconnect schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:02:
[...]

Ik ben een voorstander van deze actie
Ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:26:
Iemand een idee waarom het op een Copperjet modem wel goed werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten en heb net gebeld met SL. De technische dienst gaf wel aan dat er een landelijk probleem was maar niet hoe en wanneer het verholpen zou zijn. Verder werd mij verzekerd dat mijn modemkosten en aansluitkosten in april op mijn rekening zouden staan. Voor de gemaakte telefoonkosten moest ik maar een brief schrijven naar SL met de facturen van mijn telefoon.

Verder gaven beide telefonisten aan dat er geen mailadres noch een formulier is waar een klacht kan worden ingediend. Alles moet per post gebeuren.

Deze info heeft me ongeveer €34,- gekost (49min)!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
Mss een wat kromme gedachte maar...:

-Speedlinq kent snelheids probs sinds een paar dagen, zeg eind vorige week
-Speedlinq is sinds enige tijd van KPN
-KPN heeft *grote* problemen met InternetPlusBellen
(ik ben niet op de hoogte van de technische kant van ISP's, IPB etc, dus mss slaat het volgende nergens op)...

-KPN heeft een duidelijk ultimatum gehad van de Consumentenbond om uiterlijk vorige week vrijdag duidelijk te laten zien dat de probs met IPB worden verholpen.

-Zou het kunnen zijn dat KPN er voor heeft gekozen om 'bandbreedte' die normaal gebruikt wordt voor de abbo's van SL nu wordt gebruikt om IPB meer ruimte te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Download hier is constant 865kb/s en up 96kb/s. In orde dus.

Maar VOIP is een ramp, de persoon aan de andere kant hoort ons niet of stotterend, omgekeerd is dat ook wel.

Ik heb de juiste codecs geselecteerd, g729>G711 a-law en omgekeerd geprobeerd mag niet baten.
Telfoon hook flash timer 50ms > 600ms in 50-100 veranderd mag niet baten.
codec rate 10-20-30-40-50 ms? mag niet baten
Jitter buffer adaptive/seq. of uit en op 10ms, of 40ms maakt niet uit.
Echo canceller delay off/8ms-64ms maakt niet uit.

Wat zijn de beste instellingen in deze opties? QQS staat voor 95% op VOIP en dat werkt goed want met downloaden/uploaden geen extra problemen.

Kan nog wel andere instellingen doen, maar die hebben er weinig mee te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:08:
[...]

vreemd toevallig belde ik gisteren waar mijn geld bleef en toen kreeg ik als antwoord dat dit altijd aan het eind van de maand betaald werd dus ik moest maar wachten 8)7

UPDATE:--> kijk net op de rekening en hoe is het mogelijk staat 278 euro erbij :)
ik heb de vouchers al op 30-01 opgestuurd[aangetekend] en wel mail gehad dat ie onvangen was maar nog geen geld
zal toch eens moeten bellen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
5 feb voucher ingestuurd, vandaag geld terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik heb het probleem ook (woonachtig in zuidoost Drenthe). Surfen gaat rete traag.. een bestand via http binnehalen gaat ook errug traag ( < 80kb/s)... echter, downloads die over een andere poort dan de standaard poort 80 van http gaan gaan wel snel. Dan haal ik opeens een down snelheid van 600kb/s+... Ook bittorent downloads gaan nog steeds supersnel, ook 600kb/s
KPN 6 mbit hier: Alleen problemen met downloaden van websites (http?)

speedtest.bbned.nl gaat met 660 kbps (lijn max.) Zit hier in dezelfde omgeving. Torrents van Zudeo gaan ook 600 kbps +.

Net ff voip getest via X-Lite en werkte prima.

Downloaden is traaag, 30 kbps, uploaden is prima en connecties per minuut is ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door SpiceWorm op 20-03-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:23:

Ik heb vandaag zoals beloofd doorde helpdesk van speedlinq een cdeedtje onvangen met de aangepaste firmware voor ons modem.

Bdway.
Hier geen enkel snelheidprobleem. Dit was ook al voor de update ????????

KPN Netwerk > eweka 18 mb
voip in orde

Vlijmen N-Brabant bij DenBosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat ze vandaag uitbetaaldag hebben :)
Ik heb vandaag ook mijn 218 euro gehad ( 89 + 69 + 12x5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:43:
[...]

Ik denk dat ze vandaag uitbetaaldag hebben :)
Ik heb vandaag ook mijn 218 euro gehad ( 89 + 69 + 12x5)
Het is zeker hun uitbetaaldag ;-)
Vandaag ook 218 euro gekregen. Proberen ze ons nu een beetje blijer te maken vanwege traagheid???

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm youtube filmpjes loaden SUPERRRRRRRRRRRRR traag maar bij http://www.dailymotion.com/ is het wel in orde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
5 feb. actievoucher ingestuurd en de 6e bevestiging gehad, maar nog geen geld terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook mijn 218 euri terug gehad, tis ongelovelijk. Mijn ontvangst bevestiging is 9 februari verstuurd. Nou alleen nog een fatsoenlijke snelheid en geen onderbrekingen tijdens het bellen en ik hoor ook bij de schaarse tevreden SL-klanten. Maar die kans acht ik zeer klein. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
gertitombo schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:10:
[...]

Het is zeker hun uitbetaaldag ;-)
Vandaag ook 218 euro gekregen. Proberen ze ons nu een beetje blijer te maken vanwege traagheid???
nee ik denk dat ze weer genoeg geld hebben ontvangen van de mensen die de helpdesk afgelopen dagen gebeld heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Speedlinq abonnee, Op 7 februari 2007 hebben we je actievoucher ontvangen.

Echter tot op heden nog geen geld retour.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ponq schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:31:
5 feb voucher ingestuurd, vandaag geld terug ontvangen.
heb gister zoals al eerder gezegt SL gesproken en zoals op internet ook staat wordt 3 maanden na de aansluiting je geld teruggestort.

Verder ben ik er wel voor in om een gezamelijke brief te sturen en dan iedereen zijn/haar naam en abboneenmr. zodat ook gelijk bekend is hoeveel mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:23:

Ik probeer 'm te downloaden, echter is het traag en als "firefox & internet explorer" zeggen klaar, dan is maar een kleine 500kb gedownload van de 6 mb! Anders had ik wel graag een mirror aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Als we nu het volgende doen:

- we geven speedlinq nog tot a.s. vrijdag de tijd dit probleem op te lossen

- is het probleem niet opgelost dan gaan we massaal de automatische incasso stopzetten

- eens kijken hoe snel ze dan zullen reageren

Ik ga ervanuit dat hier mensen van speedlinq meelezen en snel met een passende actie
komen.

Dus ik zet bij de bank a.s. vrijdag om 10.00 uur alles stop en verder succes met je speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm net 20.58 met klantenservice gebeld. Binnen 10sec iemand aan de lijn... Deze aardige mevrouw ging even alles voor mij nakijken... Echter werd om 21u exact de verbinding automatisch verbroken... De mevrouw wist me wel nog te zeggen dat mijn voucher binnen was gekomen op bovengenoemde datum (07-02-07)

Morgenvroeg maar eens even terugbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:08:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Betaaldag ofzo? Bij mij ook vandaag! Welliswaar maar € 218,- maar toch. Weet iemand wara die prijsverschillen in zitten. Ik heb die KPn Comfort variant.

Belde gisteren met Speedlinq en ook bij mij de beloft voor eind maart. Enfin, ben toch blij.

Dan maar gelijk m'n bevinding in Den Haag qua verbinding. Giganews kanlt lekker door. Surfen is ruk. Gaat wel, maar zeer traag. telefonie is zoals altijd slecht. Gewoon slecht geluid, maar dat was altijd al.

Pluspunt is wel dat de Helpdesk beter bereikbaar is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:03:
Als we nu het volgende doen:

- we geven speedlinq nog tot a.s. vrijdag de tijd dit probleem op te lossen

- is het probleem niet opgelost dan gaan we massaal de automatische incasso stopzetten

- eens kijken hoe snel ze dan zullen reageren

Ik ga ervanuit dat hier mensen van speedlinq meelezen en snel met een passende actie
komen.

Dus ik zet bij de bank a.s. vrijdag om 10.00 uur alles stop en verder succes met je speedlinq.
Ik ben het cker met je eens, maar je moet dit eens lezen:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2388

Mag ik stoppen met betalen?
De wet voorziet in een oplossing voor gevallen waarin een van de partijen zijn verplichtingen niet nakomt. Wanneer de provider niet aan zijn verplichtingen voldoet en in verzuim is, dan mag je als wederpartij je verplichtingen opschorten, in dit geval stoppen met betalen dus. Verzuim wil zeggen dat de provider per aangetekende brief in gebreke is gesteld waarin tevens een termijn is geboden om de overeenkomst alsnog correct na te komen. Als de provider echter geen gevolg geeft aan deze ingebrekestelling is hij in verzuim. Je moet je niet gek laten maken door de aanmaningen van de internetaanbieder of het dreigen met een deurwaarder. Een deurwaarder kan pas iets doen wanneer de zaak bij de rechter is geweest.

Mag ik de overeenkomst ontbinden?
Je kunt bij klachten de overeenkomst alleen ontbinden wanneer je de provider middels de ingebrekestelling de kans hebt gegeven de problemen op te lossen. Dit is inderdaad gebeurd: Frits heeft meerdere keren contact gezocht, zonder acceptabel resultaat. Ontbinding is in dat geval toegestaan. Er zijn twee manieren voor ontbinding: buitengerechtelijk, dat wil zeggen per brief, en gerechtelijk, via de rechter dus. Een voorbeeld hiervan is een recente zaak waarin de rechter oordeelde dat een mobiele beller zijn telefoonabonnement tussentijds mag ontbinden bij klachten (het ging hier om een slecht bereik) die niet spoedig en adequaat worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik denk dat vrijdag al stoppen met betalen te snel is, speedlinq verzuimt een goede dienst te lenen.

Wanneer de provider niet aan zijn verplichtingen voldoet en in verzuim is, dan mag je als wederpartij je verplichtingen opschorten, in dit geval stoppen met betalen dus. Verzuim wil zeggen dat de provider per aangetekende brief in gebreke is gesteld waarin tevens een termijn is geboden om de overeenkomst alsnog correct na te komen. Als de provider echter geen gevolg geeft aan deze ingebrekestelling is hij in verzuim.

Dus er moet eerst een aangetekende brief verstuurd worden, waarin een termijn geboden word. Ik stel voor om er een termijn van 3 werkdagen aan te stellen met ingang van de ontvangst datum. 3 dagen klinkt en is ook weinig, maar dit gaat over een dienst die 24/7 beschikbaar hoort te zijn [internet en telefonie]. In deze brief moeten de deelnemers allen hun naam en klantnummer geven en begin datum van de klachten. En eventueel ook het aantal minuten wat naar de klanten service is gebeld zonder bevredigend resultaat of alleen maar wachttijd, zodat dit vergoed kan worden.
En als hier geen gehoor aangegeven word is er voor ons de mogenlijkheid om ons contract op te zeggen.
Consumenten recht is niet mijn vakgebied, zeerwaarschijnlijk is hier iemand aanwezig die er meer van af weet dan een leraar aardrijkskunde in opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier het geld terug! gister werd mij gemeld dat ik het waarschijnlijk eind maart zou ontvangen!
ik denk dat het een zoethoudertje is omdat ik mijn actievoucher al op 9 januari gestuurd had met ontvangstbericht en hier mensen lees van februari die vandaag dus ook geld hebben ontvangen.
denk dat ze dus wel aan het probleem werken anders zouden ze denk ik niet proberen ons zoet te houden????
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.