[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Volgens mij lag net wat dingen bij SL eruit. Eerst geen telefoon, DNS lag er even uit. Volgens mij hebben ze de boel een reset gegeven, want mijn modem heeft zichzelf niet gereset.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs van Provider gewisseld. Van Demon naar Speedlinq. Waarom? “Veel voor weinig”. Voordat ik de stap zette heb ik getracht me goed te informeren. O.a. op dit forum. Ik heb getracht al het mogelijke te doen om ellende te voorkomen. Nu heb ik toch ellende en hoop dat jullie me willen helpen.

Met een maand vertraging heb ik gisteren mijn modem binnen gekregen en tracht het geheel nu aan de praat te krijgen. Je raadt het al, het lukt niet.

Situatie:
ISDN verbinding
Verbinding Speedlinq: ADSL2+ incl. telefonie (nog niet geactiveerd)
Netwerk: BBNED
Modem: Copperjet 1616_2P

Volgens de zeer summiere documentatie is het een kwestie van de verbinding uit de muur in het modem stoppen en de verbinding moet op komen. Mooi niet dus.

Om niet in de traditionele fout te belanden en allerlei instellingen te wijzigen wil ik het graag systematisch aanpakken. Ik neem aan dat hier materiedeskundigen zijn die dit varkentje eerder gewassen hebben.

Ik hoor graag van jullie.
jvdv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 33 minuten !!!! met de helpdesk gebeld waarvan 6 minuten wachttijd.
Voorop gesteld de jongen die ik aan de lijn had was zeer behulpzaam.

Heb COMFORT 20000 van KPN met speedtouch 716 v5 WL firmware 1.6.7.2
Sinds twee dagwn bagger download. (25 kbps) Upload is gewoon goed.

Modem traint op 1029/17634 (663m van de centrale)

Volgens BBned haal ik een down van 829 kbps in werkelijkheid slechts 25 kbps.
speedtest.net geeft aan:

Amsterdam 107 down 840 up
Rome 11419 down 889 up
dublin 6308 down 860 up
Woermerveer 12645 down 873 up

Geen touw aan vast te knopen.

Helpdesk heeft gezegd dat ze de lijn gaan doormeten.
Wat is er misgegeaan want tot voor twee dagen werkte het hier als een speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hier ook wisselende snelheden, normaal 1Mbyte/s via tweaknews, nu ook niet vooruit te branden (Den Bosch, Speedlinq 20MB via KPN). Zit gemiddeld op 25 Kbyte/s.

Sommige sites gaan als de brandweer, andere geven zelfs een time-out.

Naast news is ook http verkeer, internet radio enz wisselend kwa snelheid. Kortom, d'r zit ergens in het netwerk iets niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Hier in Oosterend (friesland, in de buurt van Sneek) gaat het al helemaal geweldig :(

Vandaag de hele dag bij mijn buurman bezig geweest zijn Speedlinq Comfort KPN aansluiting met VOIP werkend te krijgen. Ik heb alles geprobeerd van het flashen van nieuwe firmware, tot het laden van een ander configuratiebestand (er zou een fout in de cd zitten, dus heb ik de "All in" geladen op aanraden). Het WLAN werkt niet of amper, soms heb ik verbinding maar meestal is het lichtje uit.

het VOIP en phone1 lampje hebben zelfs nog nooit gebrand! Alleen het phone1 lampje knippert een keer bij het aanzetten.

Het internet werkt trouwens wel, maar de snelheden wisselen enorm. Speedtest.nl is zeer traag met snelheden van 12 - 80 kb/s. Als ik echter iets download van speedtouch.nl, dan gaat dit met 400+ kb/s.

Wat is hier aan de hand?

Simon-Paul

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon gedonder begint ook weer...of is nog niet verholpen...

Telefoontjes komen hier (Dronten) gewoon binnen...uitgaand telefoneren is niet mogelijk.
Eergisteren de gehele dag niet kunnen bellen...schijnt een landelijk probleem geweest te zijn...gisteren weer wel kunnen bellen... nu weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:20:

Heb COMFORT 20000 van KPN met speedtouch 716 v5 WL firmware 1.6.7.2
Sinds twee dagwn bagger download. (25 kbps) Upload is gewoon goed.

Helpdesk heeft gezegd dat ze de lijn gaan doormeten.
Wat is er misgegeaan want tot voor twee dagen werkte het hier als een speer
Werkt dat Comfort-abootje toevallig via bitstream? Mijn buurman heeft ook het zelfde abootje bij Speedlinq, zelfde problemen. Heb hier een bitstreamlijn van een andere aanbieder, sinds gistermiddag ook snelheidsverlies terwijl de dag daarvoor alles als de brandweer ging met 820kb/sec.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerprins schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:45:
[...]

Waarschijnlijk kun jij www.speedlinq.nl ook niet bezoeken? Zo ja, dan moet je even andere DNS instellen: 195.18.114.5 en 195.18.115.5.. dan werkt je mail ook meteen!
We hebben hier hetzelfde probleem.
Alleen hele kleine emails zonder bijlage zijn te versturen.
eens kijken of het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
ik lees overal veel negatieve berichten over speeldinq vraag mij daarom af of het aan te raden is om een speedlink 8mbit confort abbo te nemen? Geen telefoon gewoon puur adsl. Is dit al een actie om niet eens aan te beginnen? want vind de prijs wl aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:17:
[...]

Werkt dat Comfort-abootje toevallig via bitstream? Mijn buurman heeft ook het zelfde abootje bij Speedlinq, zelfde problemen. Heb hier een bitstreamlijn van een andere aanbieder, sinds gistermiddag ook snelheidsverlies terwijl de dag daarvoor alles als de brandweer ging met 820kb/sec.
Eh...dat weet ik niet...hoe/waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

limboconnect schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:30:
[...]

ik maak ook gebruik van de 62 reeks en normaal geen probleem ligt denk ik toch aan iets
anders.
Ik ben overgestapt op de servers van OpenDNS:
* 208.67.222.222
* 208.67.220.220
Dan weet ik iig zeker dat het daar niet aan ligt.
Telefoon lag er vanochtend weer uit trouwens. Eergisteren ook, zoals bij velen, maar ik had gehoopt dat het gisteren weer gefixt was.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 17-03-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefoon doet t nog steeds maar
internet is nog steeds bagger sinds woensdagavond
zoals het bij velen zo is......... hele lage down +/- 20 en normale up [4 Mb via KPN]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou gek of is het normaal dat een provider *niets* communiceert... en als je belt gaan ze alleen jouw lijn even doormeten. Ze weten daar toch ook net zo goed dat er een structureel probleem is? En waarom dan niet even een berichtje in het keuzemenu van de helpdesk? Hoef je ook niet zo lang te blijven hangen. Ik ga langzamerhand vermoeden dat de financiële cijfers tegenvallen en dat ze daarom de lijnen even knijpen om zo via de helpdesk voor € 0,70 per minuut de vlottende activa wat aan te vullen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:26:
Goedenavond, ik heb SMTP issues met Speedlinq.Wanneer ik wil emailen met als SMTP mail.[domeinnaam].speedlinq.nl lukt dat alleen als ik erg kleine emails verzend. Zodra ik een bijlage wil toevoegen van zeg 10 kb, of wat meer dan 1 alinea tekst wil versturen, dan krijg ik al een SMTP timeout. Zowel in Outlook 2003 als in outlook express en dat op 2 verschillende PC's in het netwerk. Ook via webmail van Speedlinq willen grote teksten in emails al niet meer verzenden, dan krijg ik na ee tijd een 'page cannot be displayed'.

De outlook error op de 3 pc's : Your server had unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include serve rproblems, network problems, or a long period of inactivity. Socket error 10053. Error Number 0x800CCC0F

en meestal :
a time out occured while communicating with the smtpserver, error 0x800CCC19

internetten gaat goed, DNS ook geen problemen. Ik ben er al een dag mee zoet, en ik kom er niet uit.

Iemand ideeen?

Thanx...
Hier hebben we precies hetzelfde probleem!
Ook alleen kleine emails zijn te verzenden.

Het eerdere probleem wat we hadden dat de email eerst helemaal niet werkte en dat de site
www.speedlinq.nl niet bereikbaar was, habben we al op kunnen lossen door wat ook rutgerprins
al adviseert: de dns instellingen aanpassen.

Dus als iemand tips voor ons heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid is nog steeds niet goed.

De Speedlinq nieuwsserver doet het op de volle snelheid (40 kByte/s).

Speedtest.bbned.nl geeft ook de volle snelheid aan.

Alles wat daarbuiten zit zoals Eweka, Easynews, draait retesloom op 1/10 van de normale snelheid, dus daar zit een routeringsprobleem.

Hopelijk is het snel opgelost, want dit schiet letterlijk en figuurlijk niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Al sinds vorige week maandag geen internet meer, sinds donderdag ook geen adsl signaal. Heb al 5x mijn gegevens achtergelaten, maar wordt niet teruggebeld. Volgens de klantenservice moest ik wel gewoon verbinding hebben. De TD is echter al een week zeer slecht tot niet bereikbaar. Nog even en ik laat de betalingen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:24
Hier in deventer precies hetzelfde probleem rest van de sites draait allemaal redelijk maar snelheid via eweka is gewoon 10 x niks en dat allemaal met een comfort 20000 abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
misterx11 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:06:
Hier in deventer precies hetzelfde probleem rest van de sites draait allemaal redelijk maar snelheid via eweka is gewoon 10 x niks en dat allemaal met een comfort 20000 abbonement.
bij mij inderdaad hetzelfde probleem.
Kan het niet ze zijn dat speedlinq poort 119 geknepen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat Speedlinq door het knijpen van poort 119 zo op deze manier hun eigen (dure) nieuwsgroep promoten....

Maar dat verklaart nog niet waarom speedtest.nl ook langzaam gaat.
En sommige video's op youtube, google video zijn ook niet vooruit te branden.

Bij speedtest.net gaat via Amsterdam nog langzaam, maar via Wormerveer en bijvoorbeeld Rome supersnel..

Zijn er mensen waarbij het probleem is opgelost nadat ze een andere dns of instellingen hebben gedaan?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Als ze poort 119 knijpen ga ik ontbinding van mijn contract eisen, dat gaan ze mij echt niet zomaar flikken. Maar vooralsnog ga ik er maar vanuit dat er gewoon een probleem ergens, want er gaat wel meer langzaam.

@hieronder, dat geeft maar gewoon aan dat ze helemaal niet knijpen. Het moet dus wel een storing zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door B-Bandit op 18-03-2007 12:49 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Poort 119 naar Giganews doet het hier (20mbit abbo via BBNed) nog prima hoor. Dus ze zijn niet overal aan het knijpen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq 20 MB flevoland!

heb sinds donderdag snelheidsproblemen internetten gaat prima maar streams kijken, youtube e.d. gaat traag en voornamelijk loopt alles vast. vorige week zondag grote storing dat we er volledig uitlagen maar op mijn werk lag internet er ook uit en die zitten op solcon dus dat lag bij kpn denk ik.

ik hoop dat dit snel opgelost wordt want het is wel behoorlijk irritant. heb de voicemail van speedlinq ingesproken omdat de wachttijd langer dan 20 min was. de vorige keer dat ik zo lange wachttijd had en moest inspreken duurde het een week voor ik teruggebeld werd dus daar ik nu ook vanuit.

wel eis ik een verklaring van ze via een brief want ik heb een bedrijf op deze verbinding en kan dus niets zwaars verzenden wat mij erg veel extra werk kost om het bij de klant te krijgen.

Als iemand nog nieuws heeft horen we het wel! dit is in ieder geval een zeer handig forum!

Simone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
misterx11 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:06:
Welke gedeelte van Deventer woon je dan? Ik woon op het Oosterik en heb goede verbinding van 19120. Ik zit op de telefoonkast op de stationsstraat

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
om nog even terug te komen op het 6 uur disconnect probleem en het niet werken van hotmail/msn via het zyxel P2602H-D1A modem:

we hebben hier nu de speedtouch 780wl geinstalleerd, en sindsdien hebben we nergens meer problemen mee (zijn nu al bijna 1 dag online...). het probleem ligt em dus denk ik dan in die zyxel modem. binnenkort dan maar eens contact zoeken met zyxel hierover.

wij hebben hier btw geen enkele last van snelheidsproblemen... (omgeving eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Ook hier weer speedlinq problemen. Mijn 4/1Mbit abbo haalt volgens speedtest maar 21.6KB/s DOWN en een nette 90KB/s up. Het zullen dus wel weer routerings problemen zijn net als voorige week.

Ik begin het zo langzamerhand wel erg zat te worden, heb 4 jaar een wanadoo abbo gehad zonder ook maar 1 probleem, sinds ik speedlinq heb heb ik vaker problemen dat dat ik gewoon een rustig avondje kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Kunnen we niet voor de mensen die gebruik maken van een comfort abbo via kpn, gewoon de technische dienst bellen van kpn.

Speedlinq is toch een dochteronderneming van KPN.

Misschien dat kpn hier iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:59

gex

De gekste

Download via Eweka met Comfort 20000 gaat hier goed, haal hier gewoon 1,9mb p/s m'n upload werkt voor geen meter, en natuurlijk de bekende problemen met de Zyxel 2602H.

Maar het lijkt er niet op dat de poort voor nieuwsgroepen geknepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vind het altijd lastig om op dergelijke topics te beoordelen of een provider nou goed is of niet.

Waarschijnlijk zullen hier, voor het overgrote deel, mensen reageren die vooral slechte ervaringen hebben.

Maakt het kiezen tussen een uitstekende internetprovider erg lastig.

Zweef tussen upc en speedlinq op het moment nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel tevreden met speedlinq ondanks de slecht start (te laat de modem geleverd) en wat financiele fouten, maar verder als het eenmaal goed dan is het een snelle en betrouwbare verbinding voor een goedkoop maandbedrag. Voip werkt ook goed.

Momenteel is er blijkbaar een storing en dan zie je inderdaad dat de service van speedlinq minder is. geen informatieverstrekking, lange wachttijden met dure helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Hier in Heerjansdam [zuid holland] gaat het internet ook extreem langzaam, downloaden met bittorrent gaat wel snel maar volgens speedtest [alle andere progs afgesloten] haal ik 16 KB/s. Sites openen gigantisch langzaam, telefoon doet het sinds woensdag af en toe. Gebeld worden lukt wel bellen vaak niet.
Ik hoop dat ze dit snel oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:03:
wel eis ik een verklaring van ze via een brief want ik heb een bedrijf op deze verbinding en kan dus niets zwaars verzenden wat mij erg veel extra werk kost om het bij de klant te krijgen.
Niet om lullig te doen, maar SL is echt geen provider voor zakelijke klanten....

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-08 08:13
Is er weer een storing? Krijg namelijk geen ip adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is het compleet brak.

Nieuwsgroepen zijn baggertraag en websites openen zeer traag.
Gisteren had ik nog nergens last van; het is hier sinds vanochtend zo.

De upload is wel normaal. Nu weet ik dat ze aan het pielen zijn met
trafficshapers; want sinds enkele weken is bijvoorbeeld mijn nieuwsgroep-verkeer
gecapped op 80% van de verbindingssnelheid (en niet alleen op poort 119, ze shapen echt op
pakket-niveau).
Ik kan me voorstellen dat de trafficshaper(s) hun werk niet goed meer doen; dat zou het
hele probleem wel verklaren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:38:
Ook hier is het compleet brak.

Nieuwsgroepen zijn baggertraag en websites openen zeer traag.
Gisteren had ik nog nergens last van; het is hier sinds vanochtend zo.

De upload is wel normaal. Nu weet ik dat ze aan het pielen zijn met
trafficshapers; want sinds enkele weken is bijvoorbeeld mijn nieuwsgroep-verkeer
gecapped op 80% van de verbindingssnelheid (en niet alleen op poort 119, ze shapen echt op
pakket-niveau).
Ik kan me voorstellen dat de trafficshaper(s) hun werk niet goed meer doen; dat zou het
hele probleem wel verklaren denk ik.
Hier (4451, hoewel ik me afvraag wat je lokatie er mee te maken heeft) klappert SL ook flink.
Merk het zelf vooral aan youtube, duurt erg lang.
Hoe weet je nou echt zeker dat ze cappen/shapen?
Net even Eweka getest en dat ging met 60 kb. op een 4 mbit-verbinding.
Is er iemand die ze aan de lijn gehad heeft en bevestigd gekregen heeft dat er een probleem is en dat ze er mee bezig zijn?

Klopt het als ik uit dit linkje op denk te kunnen maken dat XB (de netwerkprovider van SL) gewoon peert met Eweka en dat dat dus niet het probleem is/mag zijn? http://www.ripe.net/perl/whois?searchtext=as8608
(Hmm...net ook even giganews getest en die gaat wel op 4 mbit....strange!)

Ik heb via dit formulier op hun site geklaagd, misschien goed om dat allemaal te doen?
http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

[ Voor 16% gewijzigd door Doane op 18-03-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:59:
[...]

Eh...dat weet ik niet...hoe/waar kan ik dat zien?
Wordt er gefactureerd via je KPN rekening? Dacht het niet he?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Ik weet niet of deze links iets zijn om toe te voegen bij de contactgegevens in de topicstart?
(Ze staan nl. niet meer direct klikbaar op de site van SL bij de forms: http://www.speedlinq.nl/php/forms.php.)

http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

http://www.speedlinq-faq....?step=client&qtype=normal

For what it's worth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Heb hier thuis 2 speedlinq aansluitingen, een via BBned (8/1; wordt eind van de maand afgesloten) en eentje via KPN (20/1 Comfort).

De aansluiting via BBned loopt prima, geen traagheid bij downloaden uit de nieuwsgroepen, websites zijn snel en ook internetradio draait prima.

De KPN aansluiting is verschrikkelijk traag, downloaden uit de nieuwsgroepen is erg langzaam, internetradio valt regelmatig stil en sommige websites geven dus een time-out.

Ben benieuwd waar het probleem zit, bij XB Networks (Netwerkleverancier van SL) of toch bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:24
steven2 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:05:
[...]

Welke gedeelte van Deventer woon je dan? Ik woon op het Oosterik en heb goede verbinding van 19120. Ik zit op de telefoonkast op de stationsstraat
zit hier op de telefooncentrale van de nieuwstraat dus ja.....

maar haal toch echt niet meer als 100 kb/s down via eweka wat eerst nog met 1,5 mb/s ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerobase schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:37:
Heb hier thuis 2 speedlinq aansluitingen, een via BBned (8/1; wordt eind van de maand afgesloten) en eentje via KPN (20/1 Comfort).

De aansluiting via BBned loopt prima, geen traagheid bij downloaden uit de nieuwsgroepen, websites zijn snel en ook internetradio draait prima.

De KPN aansluiting is verschrikkelijk traag, downloaden uit de nieuwsgroepen is erg langzaam, internetradio valt regelmatig stil en sommige websites geven dus een time-out.

Ben benieuwd waar het probleem zit, bij XB Networks (Netwerkleverancier van SL) of toch bij KPN?
Doe ons een plezier en probeer eens een traceroute naar een "probleemserver" vanaf beide verbindingen. Dan kunnen we vergelijken of het verkeer via dezelfde routers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Als voorbeeld tweakers.net, doet het via beide aansluitingen (op dit moment) goed, maar zie de verschillen in routering. Het modem op de KPN aansluiting staat in routed-mode, het modem op de BBned aansluiting in Bridged-mode. Na hop 6 loopt de traceroute bij beiden overigens dood, maar http werkt wel (Ander had ik deze reactie niet kunnen geven :) )

BBned:

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 16 ms 15 ms 15 ms 84.41.176.1
2 16 ms 16 ms 16 ms 62.100.32.153
3 * * * Request timed out.
4 26 ms 17 ms 18 ms 195.69.144.171
5 27 ms 17 ms 18 ms 87.233.192.13
6 * * * Request timed out.

En KPN Comfort:

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.3.1
2 8 ms 9 ms 9 ms 89.220.53.1
3 13 ms 10 ms 10 ms 10.8.10.89
4 9 ms 9 ms 9 ms 10.8.10.45
5 10 ms 13 ms 17 ms 195.69.144.163
6 * * * Request timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maastricht : BBNED :

Prima verbinding / geen storing / 1.8mb via Eweka....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:50:
Maastricht : BBNED :

Prima verbinding / geen storing / 1.8mb via Eweka....
Maastricht: KPN: 27 KBs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik heb in mijn log de volgende informatie staan. De regels die zwart gemaakt heb vind ik wel raar. Het lijkt of de authorisatie telkens verkeerd gaat.

Mar 18 18:23:13 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 18:23:13 VOIP: Send REGISTER
Mar 18 18:23:13 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Mar 18 17:23:14 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 17:23:14 VOIP: Send REGISTER
Mar 18 17:23:14 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Mar 18 16:31:23 DHCC lease ip-address xx.xxx.xx.xxx bound to intf Internet
Mar 18 16:31:23 DHCC intf Internet renews lease ip-address xx.xxx.xx.xxx
Mar 18 16:23:15 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 16:23:15 VOIP: Send REGISTER
Mar 18 16:23:15 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Mar 18 15:23:16 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 15:23:16 VOIP: Send REGISTER

Wie weet of je hier iets aan kan doen en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
steven2 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:45:
Ik heb in mijn log de volgende informatie staan. De regels die zwart gemaakt heb vind ik wel raar. Het lijkt of de authorisatie telkens verkeerd gaat.

Mar 18 18:23:13 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 18:23:13 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Mar 18 17:23:14 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 17:23:14 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Mar 18 16:31:23 DHCC lease ip-address xx.xxx.xx.xxx bound to intf Internet
Mar 18 16:31:23 DHCC intf Internet renews lease ip-address xx.xxx.xx.xxx
Mar 18 16:23:15 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 16:23:15 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Mar 18 15:23:16 VOIP: Recv 200 OK
Mar 18 15:23:16 VOIP: Send REGISTER

Wie weet of je hier iets aan kan doen en wat?
Dat heb ik ook in de log staan eigenlijk al vanaf het begin van de aansluiting.
Maar eigenlijk nog niet veel problemen gehad met de sip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg dus het is geen spyware...

heb hier 20mbit via KPN, eweka gaat met 10kbs

sites loaden super sloom, torrents doen het soms, ftp doet het ook soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer dit weer gefixed is?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Ondanks dat SL niet zo'n überprovider is net geprobeerd om een snelheidsverhoging aan te vragen (voor hetzelfde geld van 5Mbit naar 20Mbit):

Na het invullen van alle meuk:
Not Found
The requested URL /php/form_wijz_snelheid.php was not found on this server.

:X *BAH*

BTW: Eweka is zeker niet stabiel, met 5mbit haal ik vandaag soms max 10 KB p/s tot max. 170 KB p/s terwijl ik normaal wel 580 KB p/s haal... Bagger dus...

Edit:
Wanneer ik een 100MB bestand download vanaf http://speedtest.bbned.nl/ kom ik niet onder de 540 KB p/s ... Zit het probleem niet bij Eweka zelf???
( BTW : Ik zit op newsreader77.eweka.nl )

[ Voor 21% gewijzigd door Red Boll op 18-03-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:37:
weet iemand wanneer dit weer gefixed is?????????
Ik neem aan dat niemand dat weet anders had het hier wel ergens gestaan denk je ook niet? ;)

_____

Hier in Joure (tussen H'veen en Sneek in) is de speedtest gemiddeld 40kb/ps via SL comfort 4/1mbit.
Mediastreams zijn absoluut niet te doen, bufferen begint weer zodra deze klaar is en komt zo niet aan afspelen toe. Mijn DU-meter geeft overigens aan dat de snelheden om de seconde schommelen.
Dan weer 400kb, vervolgens drops naar 16kb enz. :(

@speedlinq drama

Schandalig dat een provider zich zo afzijdig houdt terwijl er een structueel probleem heerst.
Er had op zn minst een erkenning van het probleem mogen plaatsvinden vanaf hun kant.
Ik vind dat speedlinq haar verantwoordelijkheden ontloopt door gebruikers niet op de hoogte te stellen van het actuele, en daarnaast achterbaks wegens het vullen van haar zakken met de helpdesk van 70cent per minuut. |:(
Nu zit het hele speedlinq klantenbestand in nederland zonder enig idee van het hoe en wat, en of dat men stappen aan het ondernemen is om het probleem de wereld uit te helpen.
Ik was erg tevreden over mijn verbinding, maar sinds die drop van vorige week heeft de naam speedlinq bij mij een heel bitter smaakje gekregen. :/

Kan de firmware update van het modem nu wel laten zitten, want weet nu iniedergeval dat het daar niet aan ligt.

Hail to tweakers.net! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Een aantal pagina's terug las ik van de config tool van de site BNS.....enz deze link is dood en ook bij mijn verbinding is het e.e.a. tussen speedlinq en mijn modem

Super trage verbindingen |:(
Voip problemen :'(

en tot overmaat van ramp ben ik de configtool van de BNS site kwijt en ligt mn Voip verbinding eruit.

Misschien heeft iemnd de BNS speedlinq config tool en zou hem willen posten.

Michel
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:23:
[...]

Niet om lullig te doen, maar SL is echt geen provider voor zakelijke klanten....
elke provider is voor zakelijke klanten ik heb toch ook een zakelijke verbinding aangevraagd! en voor een klein bedrijf is het niet rendabel om een te dure verbinding van de zelfde snelheid te nemen terwijl je ook daarvan niet weet of ze goed of slecht zijn.

en met SL kon ik ook niet weten dat hun service zo slecht was, heb veel start problemen gehad die eindelijk opgelost, hebben we dit weer. wel moet ik zeggen dat ze me wel voorang geven op bepaalde dingen zo bellen ze normaliter geen 06 nummers terug maar dit hebben ze bij mij toendertijd wel gedaan en er was binnen 2 werkdagen een kpnmedewerker aan de deur toen er problemen waren en ook was dat niet een normale monteur maar iemand van de hogere afdeling die mij uitstekend geholpen heeft. Dus hopelijk zien ze dit keer ook de ernst van de zaak in. en anders wordt het een ontbinding vh contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:18:
[...]

elke provider is voor zakelijke klanten ik heb toch ook een zakelijke verbinding aangevraagd! en voor een klein bedrijf is het niet rendabel om een te dure verbinding van de zelfde snelheid te nemen terwijl je ook daarvan niet weet of ze goed of slecht zijn.

en met SL kon ik ook niet weten dat hun service zo slecht was, heb veel start problemen gehad die eindelijk opgelost, hebben we dit weer. wel moet ik zeggen dat ze me wel voorang geven op bepaalde dingen zo bellen ze normaliter geen 06 nummers terug maar dit hebben ze bij mij toendertijd wel gedaan en er was binnen 2 werkdagen een kpnmedewerker aan de deur toen er problemen waren en ook was dat niet een normale monteur maar iemand van de hogere afdeling die mij uitstekend geholpen heeft. Dus hopelijk zien ze dit keer ook de ernst van de zaak in. en anders wordt het een ontbinding vh contract.
Betaal je dan ook meer voor deze service? Zo niet, dan voel ik mij, als particulier, erg benadeeld.

Betreft het ontbinden van het contact gaat erg lastig worden (in het eerste jaar) en als dat lukt dan
lukt dan liggen ze daar, denk ik, niet meteen wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:18:
elke provider is voor zakelijke klanten ik heb toch ook een zakelijke verbinding aangevraagd!
Geef eens een link waar jij een zakelijke dsl-verbinding bij Speedlinq besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand in dit forum de mogelijkheid om deze al een week durende problemen een aan een grotere klok te hangen? Misschien blijft het via dit forum wel teveel op de achtergrond.
Bredere bekendheid met deze situatie bij SL heeft misschien wel resultaat.
We worden op deze manier behoorlijk aan het lijntje gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het NOS nieuws van 8uur lijkt me wel wat... :+
Maar ff serieus, lijkt me idd fijn/beter als het bekender wordt dat SL op het moment veel problemen heeft. Maar ik mag al blij zijn -dat- ik kan internetten, hetzij met 10kbs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:22:
Heeft niemand in dit forum de mogelijkheid om deze al een week durende problemen een aan een grotere klok te hangen? Misschien blijft het via dit forum wel teveel op de achtergrond.
Bredere bekendheid met deze situatie bij SL heeft misschien wel resultaat.
We worden op deze manier behoorlijk aan het lijntje gehouden.
Massaal het form invullen sowieso, denk ik: http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
Heeft iemand speedlinq ADSL aan de praat gekregen met een Cisco router via KPN? Ik ben erg benieuwd naar de ATM config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kon op een site ( vergelijkbaar met adslwinkel ) en hier kon je je bedrijfsnaam opgeven zodat het aftrekbaar is voor de belasting.
als SL uit gesloten zou zijn voor bedrijven zou dit ook niet als optie erbij staan. Daarom zeg ik ieder bedrijf mag zelf weten bij wie zij internet neemt iedere provider heeft wel eens problemen en zoals jullie heb ik van te voren deze problemen ook niet zien aankomen dus gewoon jammer dat ik daar op aangesproken wordt omdat ik toevallig naast mijn andere activiteiten een eenmanszaak heb en aangeef dat dit nog wel eens kan helpen om betere service te krijgen dus een goede tip voor mensen die ook een bedrijf hebben. was goed bedoeld maar goed.

ik betaal er niet meer voor en merk ( kan toeval zijn ) dat ik over al gemeen vrij snel geholpen wordt. al heb ik nu nog niets gehoord btw. heb klachtenformulier gestuurd met url van dit forum dan is het ze gelijk duidelijk hoeveel klachten erzijn.

het maakt mij niet uit dat hun er niet wakker van liggen als contract ontbonden wordt maar dan kan ik naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan wil ik nu vragen, laten we ontopic blijven het was gewoon een tip voor mensen die ook een bedrijfje hebben en SL gebruiken dat ze dat moeten melden zodat ze wellicht wat sneller geholpen worden.

het gaat hier om de storing en niet om het feit of men het er wel of niet mee eens is dat ik met SL werk onder mijn bedrijfsnaam.

en als je met SL belt altijd alles aandikken want het zijn nu eenmaal trage donders dus altijd je problemen aandikken in de hoop dat ze iets sneller voor je lopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Nou, ik heb ook weer wat hoor. Dit geloof je niet.
Ik kijk net in mijn mailbox, heb ik 10-12 mailtjes van mensen die ik niet ken, waaronder dedicated porno. :-(

Blijkbaar is er iemand die dezelfde domeinnaam als ik heeft ingevuld en blijkbaar werkt dit dus ook.
In ieder geval in mijn geval, want deze persoon heeft namens mijn domeinnaam mails verstuurd dat hij een nieuw e-mail adres heeft.

Ik heb dus naampje-at-duijnhouwer.speedlinq.nl en hij heeft dus mails verstuurd vanuit fam-at-duijnhouwer.speedlinq.nl. Ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen, want IK ga namelijk mijn domeinnaam niet veranderen.

Bastiaan

edit: Heb zojuist het klachtenformulier maar eens ingevuld, want dit vind ik toch echt niet kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door basduijn op 19-03-2007 09:04 . Reden: IP adres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het programma Radar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:02:
Misschien is het programma Radar iets?
Ik heb geen enkel probleem met de snelheid van Speedlinq. Ik ben tevreden over de verbinding die ik heb, echter vind ik het onprofessioneel dat klanten dezelde hostnaam kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
basduijn schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:52:
Nou, ik heb ook weer wat hoor. Dit geloof je niet.
Ik kijk net in mijn mailbox, heb ik 10-12 mailtjes van mensen die ik niet ken, waaronder dedicated porno. :-(

Blijkbaar is er iemand die dezelfde domeinnaam als ik heeft ingevuld en blijkbaar werkt dit dus ook.
In ieder geval in mijn geval, want deze persoon heeft namens mijn domeinnaam mails verstuurd dat hij een nieuw e-mail adres heeft.

Ik heb dus naampje-at-duijnhouwer.speedlinq.nl en hij heeft dus mails verstuurd vanuit fam-at-duijnhouwer.speedlinq.nl. Ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen, want IK ga namelijk mijn domeinnaam niet veranderen.

Als ik deze domeinnaam trouwens ping kom ik uit op 62.100.30.164 terwijl mijn ip adres 89.220.12.117 is. Kan iemand anders ook eens pingen naar hostname a.u.b.?
Nee joh, die maildomeinnamen staan allemaal daar! Jouw ip staat daar he-le-maal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het erg fout dat dat kan met dat domein. en volgens mij kun je die ook nog geen eens zelf uitkiezen dus is het echt hun fout die verwarring en dat kost natuurlijk jouw weer 70 eurocent per minuut omdat te kunnen melden.....

erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:47:
vind het erg fout dat dat kan met dat domein. en volgens mij kun je die ook nog geen eens zelf uitkiezen dus is het echt hun fout die verwarring en dat kost natuurlijk jouw weer 70 eurocent per minuut omdat te kunnen melden.....

erg irritant!
In Service Punt kan je een andere domein aangeven, maar dan moet deze wel vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:25
Ik heb nog steeds geen enkel probleem gehad met Speedlinq :) , nu al 3 jaar tevreden klant, 2 keer zonder problemen gebruik gemaakt van actie aanbieding en van snelheid gewisseld, altijd antwoord op meest uiteenlopende vragen via e-mail binnen 3 dagen, en de verbinding is in die 3 jaar misschien 8 uren down geweest (2x door kabelbreuk KPN). Ook nooit problemen gehad met droppen v/d snelheid, en downloaden van newsservers (SMSUsenet.nl) gaat ook zonder problemen op 2 Mbit/s.

Destijds binnen 2 weken modem gekregen, geld retour v/d modem gekregen, en de week daarop konden we probleemloos internetten :*) .

Ons abbonement: Xtra 2048 (Voorheen hebben we nog Xtra 1024, en Xtra 512 gehad) voor €15 p/mnd.

Misschien Speedlinq maar eens een 'bedankt'-mail sturen ;) .

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
AndriesLouw schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:37:
Ik heb nog steeds geen enkel probleem gehad met Speedlinq :) , nu al 3 jaar tevreden klant, 2 keer zonder problemen gebruik gemaakt van actie aanbieding en van snelheid gewisseld, altijd antwoord op meest uiteenlopende vragen via e-mail binnen 3 dagen, en de verbinding is in die 3 jaar misschien 8 uren down geweest (2x door kabelbreuk KPN). Ook nooit problemen gehad met droppen v/d snelheid, en downloaden van newsservers (SMSUsenet.nl) gaat ook zonder problemen op 2 Mbit/s.

Destijds binnen 2 weken modem gekregen, geld retour v/d modem gekregen, en de week daarop konden we probleemloos internetten :*) .

Ons abbonement: Xtra 2048 (Voorheen hebben we nog Xtra 1024, en Xtra 512 gehad) voor €15 p/mnd.

Misschien Speedlinq maar eens een 'bedankt'-mail sturen ;) .
Ik stap er nu ook in voor een 2048/1024 abo voor maar €4,95/maand.. _/-\o_
Ik twijfel er niet aan dat ik kwalitatief beter uit ben met een vergelijkbaar abonnement van bijv acces4all. Ik vind het dan ook ronduit naief te vooronderstellen, dat men bij SL voor dát bedrag business-quality mag verwachten. Daar moet je dan maar domweg voor betalen.. :+

PS: Veel goede tips gelezen in dit forum, hulde aan alle techneuten die zelfredzaamheid in hun vaandel dragen.. :) Maakt het weer wat draaglijker met alle querulanten, die hier óók posten, om te gaan.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Isaak Asimov op 19-03-2007 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:10:
Een aantal pagina's terug las ik van de config tool van de site BNS.....enz deze link is dood en ook bij mijn verbinding is het e.e.a. tussen speedlinq en mijn modem
en tot overmaat van ramp ben ik de configtool van de BNS site kwijt en ligt mn Voip verbinding eruit.
Misschien heeft iemnd de BNS speedlinq config tool en zou hem willen posten.
http://klanten.speedlinq.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
steven2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:35:
[...]

In Service Punt kan je een andere domein aangeven, maar dan moet deze wel vrij zijn.
Dat weet ik, maar blijkbaar is het iemand toch gelukt dezelfde domeinnaam als mij te kiezen.
Hoe kun je het anders verklaren dat hij mail kan sturen met mijn domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArFo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 16:03
Tot 6 januari was ik een zeer tevreden gebruiker van BBeyond, een zakelijke ISP. Helaas werd mijn account opgezegd bij het veranderen van werkgever en was ik aangewezen op het zelf zoeken naar een ISP'er.

Via o.a. ADSL.nl bij SpeedLinq terecht gekomen en na enig onderzoek tot de conclusie gekomen dat het speedLinq "Comfort 20000 COMPLEET BELLEN" het enige abonnement is dat op mijn postcode gebied 20Mbit kan leveren. Dus aangemeld voor dit "Comfort 20000 COMPLEET BELLEN" abonnement. Ik moest helaas tot 21 februari wachten voor de oplevering van mijn verbinding en toen. . . toen brak de hel pas los!

Ik ontving zo'n klote ZyLex modem en kreeg nog steeds geen verbinding. Na een aantal telefoontje had ik plotseling verbinding zonder dat ik iets gewijzigd had (fout zat dus klaarblijkelijk bij SpeedLinq). Echter ik ontving slechts 4Mbit van de beloofde 20Mbit. Ook kon ik niet bij de service pagina om daar het Internet bellen aan te vragen.

Heel veel telefoontjes, klachten e.d. later (met een totale kosten overzicht van meer dan € 120,- eindelijk de brief met inlog codes ontvangen en kon ik eindelijk weer bellen (KPN had mij namelijk al 4 dagen eerder opgeheven; dus 4 dagen zonder telefoon gezeten!).

Echter eenmaal alles ingesteld werkte het dus nog steeds niet; doordat de modem zich telkens reset heb ik een zeer slechte Internet verbinding en vallen mijn telefoon gesprekken gewoon weg! Via de extreem dure helpdesk kom ik niet verder en evenmin via de klachten procedure. Er wordt gewoon niet gereageerd.

Tot overmaat van ramp heeft hun automatische facturering besloten om mij maar helemaal af te sluiten; ik had namelijk de € 4,63 voor het bellen niet betaald (retentie recht) i.v.m. het zeer slechte opleveren van de diensten.

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen (op dit moment) met deze enorme klote organisatie? Ik begrijp nu waarom SpeedLinq de goedkoopste is: ze leveren namelijk niet wat gevraagd en betaald wordt, maar slecht 25%! Heeft iemand bruikbare tips foor mij over hoe ik dit nu verder moet aanpakken, want ik ben bank dat ik wel mijn telefoonnummer kwijt ben aan SpeedLinq (geporteerd). Of moet ik echt naar Den Haag om ze daar over de balie te sleuren? Overigens ben ikzelf ICT'er dus aan mij kennis ligt het niet; hooguit mijn naïviteit dat ik een toko als SpeedLinq geloof. . .

Graag jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:05:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met de snelheid van Speedlinq. Ik ben tevreden over de verbinding die ik heb, echter vind ik het onprofessioneel dat klanten dezelde hostnaam kunnen maken.
Het lijkt me toch duidelijk dat meningen daarover flink uiteen lopen. Ik denk dat een tevreden klant op dit moment een zeldzaamheid betreft. Of je moet nooit je up en down checken op speedtest.nl
Een onervaren internet gebruiker zal weinig merken a.d.h.v. algemeen surfgedrag.

Ik betwijfel of dat dit zaakje wel helemaal volgens het boekje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:01:
[...]

Het lijkt me toch duidelijk dat meningen daarover flink uiteen lopen. Ik denk dat een tevreden klant op dit moment een zeldzaamheid betreft. Of je moet nooit je up en down checken op speedtest.nl
Een onervaren internet gebruiker zal weinig merken a.d.h.v. algemeen surfgedrag.

Ik betwijfel of dat dit zaakje wel helemaal volgens het boekje gaat.
Via speedtest.nl is mijn upload snelheid 900Kb/s en mijn download snelheid ongeveer 18Mb/s, dus ik ben erg tevreden. (en geen onervaren gebruiker) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt compleet gelijk hoor, Speedlinq is goedkoop maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
De tendentie die hier bedreven wordt zou iets heten te zijn als "goedkoop internet, geen service", echter in de praktijk is dit domweg niet eerlijk.

Speedlinq werkt fantastisch voor juist diegenen bij wie het allemaal vlekkeloos verloopt. Is dat niet het geval? dan beland je dus in een dergelijke soep als deze.

Ik moet zeggen dat ik naast de actuele snelheids problemen ook nog een ander akkefietje heb lopen, betreffende de kortingsactie i.s.m. adslwinkel.nl

Tevens was ook mijn aansluiting telaat geactiveerd, en het modempakket liet nog vier weken extra op zich wachten (na veel gebel voor de beruchte 70cent p/m). De eerste maand was al haast weer om eer dat ik kon internetten. Leveren van het internet kon wel even op zich laten wachten, maar betalen moest ik dan weer wel ogenblikkelijk doen?

Van een gezonde gang van zaken hebben ze bij speedlinq inderdaad weinig kaas gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Via speedtest.nl is mijn upload snelheid 900Kb/s en mijn download snelheid ongeveer 18Mb/s, dus ik ben erg tevreden. (en geen onervaren gebruiker) O-)
We hebben het hier wel over compleet verschillende abbo's, ik zit op de 4/1mbit verbinding via KPN.
Wellicht ervaar jij dus geen problemen omdat je van een ander netwerk gebruik maakt.
Daarnaast zullen ze bij speedlinq harder lopen voor de mensen met duurdere abbo's.. de goedkopere bewaren ze voor het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEEM NOOIT SPEEDLINQ!!! Hieronder mijn elende in briefvorm aan Speedlinq, en ook ik heb te kampen met het snelheidsprobleem van SL van afgelopen week.

Geachte meneer/mevrouw,

Eind november ben ik overgestapt naar Speedlinq. Omdat mijn toenmalige abonnement nog niet afgelopen was, heb ik het abonnement in laten gaan op 2 januari 2007. Dit heb ik gedaan in overleg met de verkoper van t for Telecom, deze garandeerde mij dat de overgang zonder verlies van signaal zou verlopen.
Helaas bleek dit in de praktijk iets anders te verlopen, de datum die gekozen was bleek niet correct te zijn. Het signaal van mijn vorige provider was nog steeds actief. Waardoor Speedlinq de lijn niet kon “inschieten”, zo is mij verteld door een van uw collega’s. De datum is toen verplaatst naar 18 januari. Het modem werd pas in week 6 geleverd, waardoor ik toen pas verbinding kon maken met het internet.

Toen mijn modem geïnstalleerd was bleek mijn verbinding ongeveer 2,5Mbit/sec te zijn. Dit terwijl ik een 20Mbit/sec verbinding had besteld. Ik moest er via de klantenservice achter komen dat aan de instellingen van het modem lag en dat dit verholpen kan worden door het aanpassen van de instellingen van het modem. De snelheid verhoogde zich naar ongeveer 12Mbit/sec. Dit is nog geen 20Mbit/sec.

Nadat het voorgaande probleem opgelost was deed zich het volgende probleem voor. Ik kon uitgerekend de site van Speedlinq niet meer openen. Alle andere sites konden probleemloos geopend worden behalve de Speedlinq site. Ook dit was te verhelpen door een aanpassing in de instellingen van mijn pc. De IP adressen van de DNS-server moesten veranderd worden. Dit alles werd mij uiteraard verteld in een telefoongesprek met de klantenservice.

Het volgende probleem deed zich voor tijdens mijn activatie van Speedlinq bellen. In mijn paswoord stond het teken “[“. Helaas kende de software om het modem te installeren dit teken niet en kon het dus niet ingevoerd worden. Na enige tijd op internet gezocht te hebben bleek dit een bekend probleem. Het verontwaardigd mij dan ook enorm dat dit probleem nog niet is opgelost is door Speedlinq. Dit is ongetwijfeld een probleem dat veel telefoongesprekken naar de klantenservice genereert en dit kan toch niet het beleid van Speedlinq zijn.

Toch was na het veranderen van mijn paswoord het probleem niet opgelost. In de installatiesoftware van het modem werd expliciet gevraagd om “mijn Speedlinq telefoonnummer” in te vullen. Dit telefoonnummer verschilde van mijn eigen nummer. De activatie mislukte echter omdat ik toch wel mijn eigen nummer had moeten invullen, ook dit kwam ik uiteraard te weten via de klantenservice. Dit is wederom een fout in de software die telefoongesprekken genereert.

Tijdens het bellen met Speelinq bellen is het al een aantal keer gebeurt dat de verbinding verbroken werd. Waardoor er opnieuw verbinding gemaakt moest worden. Dit kost echter weer het starttarief en dit kan niet de bedoeling zijn van onbeperkt bellen voor het starttarief.

Verder staat er op de Speedlinq site dat het bedrag voor het modem en de aansluitkostenna twee maanden teruggestort zouden worden. Ik heb inmiddels mijn actievoucher ingeleverd maar nog niets ontvangen. Het betreft 2 x €89,90 = €179,80.

Tijdens het oplossen van bovengenoemde problemen heb ik meermalen gebruik moeten maken van de klantenservice.

Deze problemen zijn geheel buiten mijn toedoen ontstaan en ben dan ook niet verantwoordelijk voor de gemaakte kosten aan de klantenservice. Het totale bedrag is inmiddels opgelopen tot €70,-. Dit vind ik een onacceptabel bedrag voor twee gesprekken die ik buiten mijn schuld om moest voeren met de klantenservice. Een specificatie van deze kosten is bijgevoegd in de bijlage.

Ik hoop dat u begrip op kan brengen voor mijn situatie en mijn gemaakte telefoonkosten vergoed. Ook verwacht ik dat mijn snelheid wordt verhoogd naar de afgesproken 20Mbit/sec en dat telefoongesprekken niet meer onderbroken worden.

Voor vragen ben ik bereikbaar op bovenstaande gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je hebt gekozen voor een 'doe-het-zelf' installatiepakket. Ik zie dat de eerste twee problemen, te weten de modeminstellingen en DNS probleem, te voorkomen waren door voor een monteur te kiezen. Een doe-het-zelf installatie is een risico waarvoor je zelf kiest.
En dat je de helpdesk moet bellen bij problemen en dat deze kosten hoog zijn, had je ook van te voren kunnen weten. Dat is iets wat je voor lief moet nemen wanneer je voor Speedlinq kiest. Als alles goed gaat zit je voor een dubbeltje op de eerste rang, bij problemen ben je in het begin extra kosten kwijt voor de helpdesk. Als je dat niet wilt moet je een andere provider kiezen die een duurdere maandlast in rekening brengen maar wel een gratis helpdesk.

Die 20mbit is geen zekerheid, je snelheid is afhankelijk van meerdere factoren, factoren waar Speedlinq geen invloed op heeft, zoals bijvoorbeeld je afstand naar de centrale. Neem een 20mbit abonnement bij een andere provider en je zal de zelfde problemen ondervinden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Paulxx187

Waarom heb je zelf altijd de helpdesk gebeld?
Als je een contract bij T For Telecom afsluit, zijn zij verantwoordelijk voor je verbinding.
Zij zullen voor jou bellen naar de helpdesk en alles voor je regelen.
Het enigste wat je moet doen is vaker een bezoekje brengen aan de winkel.

Lijkt me trouwens een goede tip voor alle twijfelaars... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Han schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:10:
Je hebt gekozen voor een 'doe-het-zelf' installatiepakket. Ik zie dat de eerste twee problemen, te weten de modeminstellingen en DNS probleem, te voorkomen waren door voor een monteur te kiezen. Een doe-het-zelf installatie is een risico waarvoor je zelf kiest.
En dat je de helpdesk moet bellen bij problemen en dat deze kosten hoog zijn, had je ook van te voren kunnen weten. Dat is iets wat je voor lief moet nemen wanneer je voor Speedlinq kiest. ...
Veel problemen zijn standaard problemen. Deze zijn met een standaard A4-tje wel op te lossen. Dat kunnen ze best op de site plaatsen/ bijvoegen bij de modem of zoiets. Volgens mij is er een groot gedeelte wat tegen dezelfde problemen oploopt. Dat de kosten voor de helpdesk hoog zijn dat weet je. Maar je weet niet dat de helpdesk zwaar onderbezet is, aangezien de wachtijden van 8:30 tot 21:00 meer dan een kwarteir zijn. De kosten die je moet maken tijdens het wachten zijn natuurlijk onacceptabel op deze manier. Over een soms ondeskundige helpdesk nog maar te zwijgen. Dat je vervolgens een bandje krijgt waar je je gegevens kwijt kunt en dat je binnen 24 uur teruggebeld wordt is ook prima, maar je wordt niet binnen 24uur teruggebeld. Ook onacceptabel. Ik heb best begrip voor een noodsituatie waar ze niks aan kunnen doen, maar dat is bij SP zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
Weet iemand al wat de reden is waarom het downloaden met slechts 50KB/s gaat met een 12 of 20Mbit (KPN)lijn? Eweka is hier nog steeds erg traag, evenals speedtest.nl. Veel meer mensen hebben hier last van, heeft iemand toevallig de klantenservice gesproken?

Ik heb de klantenservice geprobeerd te bellen maar ik kom er weer niet doorheen, wachttijd langer dan 15mins, je wordt teruggebeld (yeah right :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:34:
@ Paulxx187

Waarom heb je zelf altijd de helpdesk gebeld?
Als je een contract bij T For Telecom afsluit, zijn zij verantwoordelijk voor je verbinding.
Zij zullen voor jou bellen naar de helpdesk en alles voor je regelen.
Het enigste wat je moet doen is vaker een bezoekje brengen aan de winkel.

Lijkt me trouwens een goede tip voor alle twijfelaars... :/
Dit heb ik in het begin gedaan voordat mijn modem geleverd werd, maar daarna verwees de winkelier mij naar de helpdesk van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:10:
En dat je de helpdesk moet bellen bij problemen en dat deze kosten hoog zijn, had je ook van te voren kunnen weten. Dat is iets wat je voor lief moet nemen wanneer je voor Speedlinq kiest. Als alles goed gaat zit je voor een dubbeltje op de eerste rang, bij problemen ben je in het begin extra kosten kwijt voor de helpdesk. Als je dat niet wilt moet je een andere provider kiezen die een duurdere maandlast in rekening brengen maar wel een gratis helpdesk.

Die 20mbit is geen zekerheid, je snelheid is afhankelijk van meerdere factoren, factoren waar Speedlinq geen invloed op heeft, zoals bijvoorbeeld je afstand naar de centrale. Neem een 20mbit abonnement bij een andere provider en je zal de zelfde problemen ondervinden.
Het gaat mij erom dat Speedlinq je niet attendeert op bekende problemen. Dit zijn problemen die ik in fora van jaren geleden ben tegengekomen. Speedlinq moet tijdens de installatie aangeven dat deze problemen zich voor kunnen doen. En de daarbij behorende (en vaak hele simpele) oplossingen vermelden. Speedlinq daarintegen doet niets en verwacht dat de klant het probleem zelf oplost. En dit gebeurt vaak m.b.v. de klantenservice à 70ct/min, wat kassa is voor Speedlinq.

En zeg nou zelf. Een wachtwoord wat Speedlinq verschaft, welke je vervolgens niet in kan voeren in de installatiesoftware van het modem, dat is ronduit smerig.

Kortom Speedlinq zorgt eigenhandig voor inkomsten uit de klantenservice door het genereren of niet oplossen van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus maar even gebeld en na een heleboel keren proberen eindelijk gesproken met een alleraardigste dame van de helpdesk. "Storing......????? Nee hoor er is geen storing bekend", dat is zeer vreemd vertel ik haar want overal op internet wordt geklaagd over hetzelfde probleem.

Tsja dat moest even worden nagevraagd. Enfin...inderdaad er is dus een storing. Maar of het aan de site ligt die je probeert te bezoeken of aan de nieuwsservers, dat wist ze niet te vertellen. Maar er wordt aan gewerkt. Alleen kon me niet verteld worden hoelang dit nog ging duren. In ieder geval werd wel bevestigd (na doorvragen) dat meerdere klanten hetzelfde snelheidsprobleem hadden, maar dat er na controle door SL schijnbaar niets aan de hand was. Ik heb toen toch maar duidelijk gezeged dat ze dan de verschillende internetfora eens goed moeten lezen, want dat het daar klachten regent.

Niet veel me opgeschoten dus, weer 15 euro armer, dat wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem dito, helpdesk gemeld dat er bij mij sinds donderdag 15-3 snelheids problemen zijn bij internet en usenet, terwijl een test op de backbone (speedtest.bbned.nl) wel op maximale speed loopt beginnen ze te wauwelen over kabellengtes die ik in zou moeten korten maar info over een storing of problemen krijg je van geen kant, stelletje oplichters zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij helpen???

Na drie jaar tevreden gebruik gemaakt te hebben van Speedlinq Xtra 1mb (tja het blijkt mogelijk blijkbaar heeft Murphy mij nooit gevonden...) heb ik een upgrade aangevraagd naar Xtra 8mb via BBned. Voor deze snelheid was een nieuwe modem vereist Speedtouch 780. Na een week wachten, terwijl de lijn al om was (en dus een week geen internet) eindelijk de modem gekregen. Installatie is een ware nachtmerrie. Heb in de afgelopen drie werkdagen bijna 2 1/2 uur met de helpdesk aan de lijn gezeten tegen inderdaad 0,70ct per minuut. Iedere keer hetzelfde liedje.. stuk installeren en dan opnieuw terugbellen. Hou een logboek bij voor de claim aan telefoonkosten.

Wie kan me helpen. Heb installatie volgens CD-Rom gedaan ethernet rechtstreeks op PC, via splitter en zonder splitter rechtstreeks op ISRA-punt. Kan geen verbinding maken met internet. Krijg op elke url die ik opgeef "Netwerk-fout" iets met de DHCP-server? Krijg geen IP 84.41.169.230 toegewezen gekregen ook niet via CMD - ipconfig /release en dan /renew. Zelfs manueel omzetten van verbinding naar Bridge of opnieuw firmware installeren helpt niet.

Ligt dit aan BBNed of is dit te verhelpen in de modem zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:35:
Maar of het aan de site ligt die je probeert te bezoeken of aan de nieuwsservers, dat wist ze niet te vertellen.
Ik heb Eweka zelf gebeld (binnen een minuut iemand aan de lijn, erg netjes) want ik dacht in eerste instantie dat het daar aanlag aangezien ik op de ftp van xs4all bijvoorbeeld wel de normale snelheid haal. Eweka vertelde me dat zij geen storingen hadden en dat het probleem waarschijnlijk bij Speedlinq ligt. Later werd het me wel duidelijk dat het probleem inderdaad bij SL ligt en niet bij Eweka. (youtube, uitzendinggemist, speedtest.nl werken hier ook niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Eweka is het probleem aan het nakijken staat nu zelfs op de site van hun vermeld.
Ik had binnen 1 min iemand aan de lijn. wat een luxe.

Trouwens als ik me niet vergis maakt speedlinq gebruik van de software asterisk als telefooncentrale.
Nu ben ik daar min of meer bekend mee maar dat is inderdaad makelijk geld verdienen.
Kun je op nummerherkening instellen dat de klant eerst 10 min een leuk muziekje moet horen
voordat hij wordt doorgezet naar een medewerker.

ook de random teksten toverd deze centrale onder linux makelijk naar voren zoals het is erg druk of zoiets, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
limboconnect schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:25:
Eweka is het probleem aan het nakijken staat nu zelfs op de site van hun vermeld.

Trouwens als ik me niet vergis maakt speedlinq gebruik van de software asterisk als telefooncentrale.
Nu ben ik daar min of meer bekend mee maar dat is inderdaad makelijk geld verdienen.
Kun je op nummerherkening instellen dat de klant eerst 10 min een leuk muziekje moet horen
voordat hij wordt doorgezet naar een medewerker.

ook de random teksten toverd deze centrale onder linux makelijk naar voren zoals het is erg druk of zoiets, hehe.
Is dit echt zo?!? als dat zo is, is dit dan legaal? Ik zet straks nummerherkenning wel uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Ik heb nu een jaar Speedlinq, 8mb.. Ben bijzonder tevreden, ik kan mij niet herinneren ooit storing te hebben gehad. Ook nieuwsgroepen via Eweka werken prima, tot 900kb down.
Omdat ik tevreden ben, en mijn verlengingsdatum in zicht komt, ben ik aan het kijken naar een nieuw abonnement. En Speedlinq 20Mb incl bellen lijkt mij wel wat. Echter, als ik alle problemen hier lees schrik ik toch wel. Omdat het bij mij tot nu toe altijd goed is gegaan; is de kans dan groot dat het bij een nieuw abonnement (en ook nieuwe modem) ook weer goed zal gaan of zegt dat helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:07:
[...]

Dit heb ik in het begin gedaan voordat mijn modem geleverd werd, maar daarna verwees de winkelier mij naar de helpdesk van Speedlinq.
T For Telecom heeft geld verdiend aan jou. Ze krijgen provisie voor elk contract die ze afsluiten.
Bij WET is de winkelier verantwoordelijk voor dit contract.
Toen ze jou maar verwezen naar de helpdesk, konden of wilden ze niet meer aan hun verplichtingen
voldoen. Dus kon je het contract laten annuleren of je ze moeten je een andere vervangende aanbieding doen. Vertrouw nooit verkopers of bedrijven op hun goede wil...Het enigste wat telt is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Speedlinq heeft op dit moment snelheidsproblemen die worden veroorzaakt door problemen met de routering.

Hierdoor kan het zijn dat u via onze dienst een lage snelheid behaalt. Dit ligt echter niet aan Eweka maar aan Speedlinq.

Wanneer de problemen opgelost zijn is ons vooralsnog onbekend.

Even de tekst overgenomen van eweka. voor de mensen die het nog niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:51:
[...]

Wordt er gefactureerd via je KPN rekening? Dacht het niet he?
nope.... had en heb helemaal geen KPN, daarom heb ik ook dit abbo genomen (20000 comfort + bellen) omdat dit geleverd werd incl. de kpn-lijn waar internet over binnen komt. (eerste jaar 24,95 ipv 29,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:25:
Hier in Maastricht / Speedlinq en Eweka helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Hoewel er hier veel problemen besproken worden is het natuurlijk zo dat je mensen waar alles goed werkt niet hoort klagen... Verder als je zo goedkoop ADSL hebt moet je niet te veel klagen als je per jaar voor minimaal 50 euro naar de helpdesk belt...
Dat heb ik toch ingecalculeert toen ik vorige 1 1/2 week terug een speedlinq abo aanschafte (20mbit + telefonie over netwerk van KPN) met "doe het zelf pakket" en heb nog niets met de KPN te maken (geen tel aansluiting) dus eens kijken hoe dat uit gaat pakken....

Heb al 1 brief in de bus gehad van ze.. zal eens bijhouden hier hoe het verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titan_Chronos schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:47:
Ik ervaar problemen met streaming audio/video. Gaat nooit vloeiend. Echt irritant dus. Ik verwacht nl. wel dat een 20 Mbit verbinding dit aan moet kunnen.
Ik heb hier ook gelezen dat verbindingen vaak 'klapperen of hapert'. Weet dus niet of dit bij mij het geval is. Merk soms wel dat sites blijven hangen, moet dus ff op refresh drukken al is dit wat minder de laatste tijd.

Abbo: Comfort abbo 20 Mb, KPN
Systeem: thuis momenteel een oud systeempje (PIII Windows 2000)
Modem: Speedtouch 716v5 WL

Ik heb dus met DMT 7.31 ff ingelogd op de modem:
ADSL2+

Downstream:
Bitrate: 19413kbit/s
Attenuation: 17.5dB
SNRM: 6.5dB
Tx pwr: 19.0dBm

Upstream:
Bitrate: 1029bit/s
Attenuation: 7.0dB
SNRM: 13.5dB
Tx pwr: 12.0dBm

Afstand tot de centrale zou 245m zijn volgens pc check.

Wat kan ik doen om streaming audio video vloeiend te krijgen cq. klapperen oplossen???
-Nieuwere firmware?
Las dat er nieuwe firmware (6.2.x.x. maar dat deze tevens ook weer problemen geeft met VOIP) beschikbaar is op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716
-...jullie suggesties?

Iemand? DANK _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
datzelfde probleem heb ik ook en ontstaat door haperingen in de verbinding. ik heb speedlinq eindelijk aan de telefoon gehad en er is een landelijke storing ( werd een beetje aarzelend toegegeven ) de technische helpdesk was over bezet dus die konden mij niet te woord staan. er wordt wel aangewerkt maar hoelang het gaat duren is onbekend. blijf gewoon druk op ze zetten. bellen, klachtformulie, brieven sturen, faxen sturen e.d. hoe meer ze de ernst van de situatie in zullen gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xyl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:19:
Ik heb nu een jaar Speedlinq, 8mb.. Ben bijzonder tevreden, ik kan mij niet herinneren ooit storing te hebben gehad. Ook nieuwsgroepen via Eweka werken prima, tot 900kb down.
Omdat ik tevreden ben, en mijn verlengingsdatum in zicht komt, ben ik aan het kijken naar een nieuw abonnement. En Speedlinq 20Mb incl bellen lijkt mij wel wat. Echter, als ik alle problemen hier lees schrik ik toch wel. Omdat het bij mij tot nu toe altijd goed is gegaan; is de kans dan groot dat het bij een nieuw abonnement (en ook nieuwe modem) ook weer goed zal gaan of zegt dat helemaal niets?
ik verwacht wel dat dit verhaal klopt als je belt en krijg een muziekje, je telefoon uitzet en gelijk terug belt krijg je ineens direct iemand aan de lijn terwijl je achteraan aansluit in de wachtrij als het eerlijk zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb ook last van enorme traagheid bij downloaden van eweka via speedlinq, maar de routering is bij mij gelijk, ik kan de newsreader netjes tracerten maar tweakers.net niet :S

Tweakers:
Afbeeldingslocatie: http://images.animarc.nl/tweakers.png

Eweka:
Afbeeldingslocatie: http://images.animarc.nl/eweka.png

Ik heb via een ipv4toipv6 tunnel ook gebrobeerd verbinding te maken met Newszilla, wat 3x50kbps moet opleveren, maar in totaal kom ik niet boven de 80 uit, dat is eweka+newszilla+speedlinq.

[ Voor 19% gewijzigd door marcieking op 19-03-2007 17:16 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst Speedlinq aangevraagd voor mijn moeder, 5 euro per maand een 2048bits lijntje, klinkt best goed.

Bevestigingsbrief komt, modem komt, actievouchers nergens te vinden.

goed, aansluiten die SpeedTouch 546 v6, power, ethernet en DSL gaan branden, kom mooi uit bij die activeringspagina van Tiscali. na activeren modem kwartier uitgezet...... daarna geen internet.

Modem krijgt IP adres, met die speedtouch kan je ook kijken of hij is verbonden, alles OK. IP adres, DNS servers alles krijgt het modem. laptop staat op DHCP, IP adressen v/d laptop zien er ook goed uit.

Enkelt gaat er helemaal geen data over die lijn heen, ik kan nogeneens de DNS server pingen op IP adres.

Voordat ik die gezellige 70ct per minuut lijn ga bellen, zou ik eerst willen weten in welke hoek ik het moet zoeken.

Wie heeft voor mij die actievouchers? ze zaten nl niet bij de doos en dat PHP scriptje op de website vertrouw ik ook niet (immers weten ze niet op welke kortingen ik recht heb.)

Zometeen nog even proberen met een ZyXEL modem, mss is die SpeedTouch gewoon braq of begrijpt hij het Tiscali signaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de hele week problemen met de downloadsnelheid te hebben nu eens weer de wireless vervangen door een kabeltje. Rara downloadsnelheid 1.3MB/s. Terug naar wireless, binnen 10 seconden weer terug naar 50KB/s. Laatste uur verschillende keren gewisseld telkens zelfde resultaat. Wireless bagger, UTP-kabel perfect.

Daarna van http://klanten.speedlinq.nl laatste firmware en installatiesoftware gedownload. Modem opnieuw hiermee geconfigureerd en helaas, zelfde situatie. Wireless nog steeds prut.

Mijn situatie: SL confort 20000 + bellen met Speedtouch 716V5

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:22:
Wie heeft voor mij die actievouchers? ze zaten nl niet bij de doos en dat PHP scriptje op de website vertrouw ik ook niet (immers weten ze niet op welke kortingen ik recht heb.)
Niemand heeft hier een voucher volgens mij.

Dus je zult moeten vertrouwen op dat PHP scriptje :)

Bij mij hebben ze in ieder geval bevestigd dat alles is aangekomen, nu nog wachten op de daadwerkelijke terugstorting.

En hoeveel je terugkrijgt?: (69 + 89 + (12 x de maandkorting))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggie1972
  • Laatst online: 08-09 22:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:22:
Je moet je SP***** nummer ingeven, daaraan kunnen ze de gegevens opzoeken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.