[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.681 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb voor mijn ouders een speedlinq 4 mbit ADSL abonnement besteld via KPN (Comfort) met een single PC modem (géén wireless of VOIP).

Kan iemand mij vertellen welk merk en type modem dan geleverd wordt? Ik zie in dit en het vorige topic zoveel verschillende typen langs komen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wil vanwege de verhalen hier over de helpdesk zo min mogelijk daarvan gebruik maken en me dus vantevoren inlezen v.w.b. de modem.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:03
icecoolsniper schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:18:
Weet iemand of het ook mogelijk is om mijn KPN nummer te behouden en dan gebruik maken van Speedlinq bellen?
Dat is mogelijk , bij het aanvragen kan je kiezen voor een nieuw nummer. Heb het zelf ook gedaan , comfort 20000 aangevraagd , krijg een bevestiging dat ik 15,50 ,voor de adsl ga betalen + 4,95 voor het bellen, die 9,50 vaste lijnkosten hoef je dan dus niet af te rekenenen, kan je eventueel je vaste lijn omzetten naar belbudget. Als je aanmeld via www.bestadsl.nl/metro krijg je ook nog gratis installatie door een monteur , scheelt volgens mij een hoop problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik wil helemaal geen nieuw nummer aanvragen. Ik wil gewoon gebruik maken van mijn huidige netnummer, dus dat ik via dat nummer speedlinq bellen kan gebruiken.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Claude schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:27:
Kan iemand mij vertellen welk merk en type modem dan geleverd wordt?
Dat weet je pas als je de doos openmaakt. Tis altijd weer een verassing wat Speedlinq uit zijn hoge hoed tovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die wel kunnen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lekker, ligt het bellen-gezeik nu aan SL of aan de R62G3 in mijn 780wl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Laatst online: 21:03
icecoolsniper schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:41:
Ik wil helemaal geen nieuw nummer aanvragen. Ik wil gewoon gebruik maken van mijn huidige netnummer, dus dat ik via dat nummer speedlinq bellen kan gebruiken.
Dat is ook mogelijk natuurlijk , dan kies je bij het aanmelden i.p.v nieuw nummer voor nummerportering , wordt je bestaande nummer overgezet naar speedlinq bellen en vervalt je analoge lijn, nadeel is hierbij dat als er storing is in voip (zoals wel blijkt op dit moment ) je helmaal niet meer bereikbaar bent en ook niet kan bellen , terwijl in het geval dat je een nieuw nummer aanvraagt , je bestaande analoge lijn ook blijft bestaan en je dus 2 nummers krijgt . als je je huidige abonnement van belbasis overzet naar belbudget ga je de helft aan abonnementskosten aan KPN betalen. Als je je nummer porteert naar speedlinq , ga je 9,50 'toeslag vaste lijn ' betalen aan speedlinq, behalve bij all-in 20000 , daar zit die 9,50 al in verwerkt , maar volgens mij betaal je die dus niet als je je huidige analoge lijn/nummer blijft houden en heb je uiteindelijk voor 15,45 per maand 20 mB adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:22:
Ja lekker, ligt het bellen-gezeik nu aan SL of aan de R62G3 in mijn 780wl :?
Helaas zyxel 2602hw-d1a ook. en 716v5WL beide Geen telefoon.

Heb inmiddels een speedtouch op de kop getikt via marktplaats voor 30 euro. Kan ik een beetje vergelijken. Internet is in ieder geval stabiel niet meer iedere 8 uur uitval net als bij mijn zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben Speedlinq ook al zat na pak 'm beet 2,5 maand.
Opzich wel knap want over het algemeen ben ik niet zo snel met concluderen en "kijk ik het eerst even aan".
Maargoed ik heb nu een 1,5mbit aanbieding abo'tje van chello besteld "voor erbij" zodat ik in ieder gevak online blijf. Veel andere keus is er niet omdat SL die lijn pas vrijgeeft als je na een jaar opzegt.
Opzeggen kan ook pas vanaf 2 maanden voor einde contract. Vage zooi daar.......
Maarrrrr moet gezegd, ALS het werkt dan is het ook retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Nog steeds is de telefoon dood, hier zo...pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Heeft iemand de Helpdesk al gebeld, misschien kan er dan wat info gegeven worden

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook downloaden wil niet meer happen dan een kleine 100 kb/s :X :?
Wat de ruk zijn die gasten bij SL aan het doen gek...Hebben ze hun rose-vise over een server gemikt ofzo :+

Edit: ik ga iig ff terug naar vorige de firmware...6.2.13.6 komt dan nog wel eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meerdere keren geprobeerd.
Net eindelijk verbinding ze draaien een bandje dat er een storing is op het bellen platform en dat er niet in of uit kan worden gebeld.Er wordt aan gewerkt je kunt daarnaar blijven hangen voor een mederwerker, dat heb ik maar niet gedaan.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog lekkerder, als ik terug wil naar 6172 of 6196, zegt de upgradetool na 16% bij: starten van de upgrademodus in het toestel: Fout: toestel reageert niet tijdens detectie.

WTF |:(

PS: Speedlinq webmail-site en Servicepunt zijn down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Claude schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:27:
Heb voor mijn ouders een speedlinq 4 mbit ADSL abonnement besteld via KPN (Comfort) met een single PC modem (géén wireless of VOIP).

Kan iemand mij vertellen welk merk en type modem dan geleverd wordt? Ik zie in dit en het vorige topic zoveel verschillende typen langs komen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wil vanwege de verhalen hier over de helpdesk zo min mogelijk daarvan gebruik maken en me dus vantevoren inlezen v.w.b. de modem.
Heb nét voor een 2 mbit - abo een SpeedTouch 546 v6 gekregen. Heeft men er ervaring mee, laat me dat weten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry weer een post, kan t niet laten. Hele SL site nu plat. Zou het dan toch koffie zijn geweest :(
Shit, net belde weer een onbekende, en ik hoorde niks...&*^^$(&*(^^$^%$$#&*(*(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:10:
Nog lekkerder, als ik terug wil naar 6172 of 6196, zegt de upgradetool na 16% bij: starten van de upgrademodus in het toestel: Fout: toestel reageert niet tijdens detectie.
Heb ik ook paar keer gehad, toch ff 192.168.1.254 kijken daarna, blijkt vaak toch gelukt.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjef, helaas. Ik heb t nu al stuk of 10 keer gedaan, met 2 verschillende firmwares. Steeds loopt ie klem bij detectie na 16% ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

gex

De gekste

Hier lag net internet er uit, internet lampje bleef rood branden op dat bagger zyxel modem, na enkele keren bij internet access setup op apply drukken (toeval?) werkt het gelukkig weer, maar wat heb ik een spijt van speedlinq, ben blij dat ik voip nog niet gedaan heb, ik ga dat wel aanvragen, maar houd toch maar m'n eigen kpn nummer met belbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier postcode 5301
aboo is comfort 20000
heb nu een upload van 105 kbps dus dat ik ok.
De down is nu echter 25 kbps (slechts 200 kBps ) dus ongeveer 1%
zwaar kl**te meer mensen hier last van zo te zien/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggie1972
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 22:37
hier in Wijchen is het niks
werkelijk waar heb toch wel gruwelijke spijt dat ik met sp
in zee ben gegaan je krijgt een wapper klapper verbinding
die maar niet in de lucht wil blijven en dan een download van 40 kb/s

lekker verhaal allemaal weer (ben in alle staten)

werd net ook weer gebeld en ja jullie raden het al geen contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Er zal een storing zijn, maar die hadden ze wel even mogen doorcommuniceren via de site oid. Het duurt namelijk wel erg lang. Maar goed, ik heb zelf de afgelopen 3 maanden geen problemen gehad, afgezien vd telefonie die het 1 keer niet deed, en nu doet het internet het 'matig' wat nog altijd beter is dan niet. Ik had het soms ook wel met Tiscali, dus wat dat betreft valt het mee. Alleen heb je hier natuurlijk de dure helpdesk, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier kijkt, en die gaat gewoon bellen en veel geld kwijt zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:25:
Sjef, helaas. Ik heb t nu al stuk of 10 keer gedaan, met 2 verschillende firmwares. Steeds loopt ie klem bij detectie na 16% ;(
Wireless of met draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak, altijd via utp. Tis me onderhand gelukt 6196 erop te zetten. Vraag me niet hoe. Echter nog steeds fantastische download van 31 kb/s. En bellen zal vast ook nog niet goed lukken. NOUWJA hopelijk is het morgen gefixt... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq is een goedkope provider wanneer alles werkt. Niets meer en niets minder. Echter... het is niet zo vanzelfsprekend dat alles werkt bij Speedlinq. Ik ben inmiddels aan mijn 3e adsl modem toe en mijn 20mbit verbinding via KPN heeft een connectie van DOWN 11664 kbps / UP 1031 kbps ... misschien nog wel acceptabel maar vandaag is mijn score met Speedtest.nl:

27.7 KByte (222kbps) DOWN
92.5 KByte (740kbps) UP

Ik heb een snellere upload dan download. Het hoogste wat ik in de anderhalve maand Speedlinq 20mit heb gehaald was ongeveer 1000 KByte Downstream met Speedlinq en meestal slechts 750.... is dit een wanprestatie? Ik denk eraan Speedlinq in gebreke te stellen en asap van provider te wisselen. Goedkoop is duidelijk weer eens Duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K vin t allemaal niet erg....ALS het MORGEN maar weer gefixt is. Heb nu al een stuk of 10 telefoontjes niet kunnen beantwoorden. Een middag/avond is nog tot daar aantoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb om +/- 20.30 de helpdesk gebeld, deze vertelde dat de storing later op de avond verhopen moet zijn.
Nog even gevraagd waarom dat niet op hun site staat, ze waren bezig om een overzicht te maken van de aanwezige storing(en) op hun site.
Maar zijn er ook mensen die er last van hebben als ze bellen dat ze een andere nummer krijgen dan welke je draait ? of 2 gesprekken door elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik heb het probleem. Dat men mij niet hoort maar ik hun wel. Tevens duurt het eeuwen todat ik contact maak als ik een mobielnummer bel.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero ook
vandaag belde tot 4 keer toe de politie op ze konden me niet verstaan O-)

dat is wel superrrrrrr iritant afgelopen zaterdag ook al zo'n megastoring
het moet niet gekker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is inderdaad niet zoveel soeps vandaag, bellen werkt ook hier in Breda niet goed.

Internet doet het wel, maar download schommelt tussen 50 en 500 kByte/s terwijl ik normaal over de 700 kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
Ik heb hier geen problemen. Downloaden gaat met zo'n 1.4Mb/sec (ivm lijnafstand)

Bellen... mjah, ik heb t nog nooit gebruikt, m'n linksys IP phone hangt aan budgetphone (wat ik al had) en aan de telefooncentrale vd zaak. De speedlinq-rj11 poortjes van mn modem hangen er doelloos bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhu
  • Laatst online: 30-11-2021

mhu

Mij lukt het ook niet om te bellen. Gebeld worden lukt soms, maar dan is er niets van te verstaan. Locatie: Utrecht. Modem: Fritz!Box Fon WLAN 7050. Lijn is van BBNed.

[ Voor 6% gewijzigd door mhu op 16-03-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Hier in friesland werkt het weer dus. Kon net probleemloos naar mobiel bellen. Kwam er in 1 keer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zit nu al vanaf maandag zonder Inet. Gisteravond ook geen dsl signaal meer. Zit op KPN comfort, omgeving Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen doet het hier weer in Breda, qua net getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:00
Bellen in 6800 werkt ook weer.
Iemand de nieuwe firmware voor de Zyxel P-2602H D1A nog getest (zie eerder post)?
Denk dat ik mijn Zyxel maar openbaar ga verbranden gezien de problemen die er mee zijn.
Sinds de installatie van de speedtouch 716 geen problemen meer gehad met het wegvallen van de verbindingen naar/van het internet.
Ook mijn mailserver heeft geen problemen meer met het verzenden van de mail. Met de Zyxel regelmatig problemen dat de mail niet kon worden afgeleverd op de ontvangende server, timeout na data error na +/- 2 minuten.

We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigRonnyV schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 07:45:
Bellen in 6800 werkt ook weer.
Iemand de nieuwe firmware voor de Zyxel P-2602H D1A nog getest (zie eerder post)?
Denk dat ik mijn Zyxel maar openbaar ga verbranden gezien de problemen die er mee zijn.
Sinds de installatie van de speedtouch 716 geen problemen meer gehad met het wegvallen van de verbindingen naar/van het internet.
Ook mijn mailserver heeft geen problemen meer met het verzenden van de mail. Met de Zyxel regelmatig problemen dat de mail niet kon worden afgeleverd op de ontvangende server, timeout na data error na +/- 2 minuten.
Exact dezelfde ervaring ook met de nieuwe firmware is het regelmatig problemen.

De speedtouch traint iets langzamer in. maar is verder stabiel . Ga er toch nog op door om te kijken hoe dit op te lossen. Maar voor de d1a bezitters is een kijkje op marktplaats naar 716 wel een aanrader. Ik had er 1 voor 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Bellen lag er gister hier in Groningen (BBNED) ook vaag uit. Sinds vanochtend is het weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Gisteren werkte de telefoon ook niet bij mij. SInds vanochtend kon ik weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo nu valt me berichtje teminste op en lees je het misschien
ik kan geen mail sturen via deze site, dus heb ik je ff toegevoegd als buddy.

hey hoe is speedlink in breda ik wil voor die 20mb verbinding gaan maar twijfel tussen tele2 en speedlinq. Heb nu het veel te dure casema.
Heb je veel last van storing?
Hoe is de snelheid?

Modbreak:Als mensen je vraag niet lezen mag dat, het is en blijft vrijblijvend allemaal. Maar wel graag je post netjes houden zodat het forum ook netjes en leesbaar blijft.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 17-03-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

gex

De gekste

Vanwege alle problemen durf ik nu (nog) niet voor nummer portering te kiezen, weet iemand of het mogelijk is om wanneer ik nu voor een nieuw nummer kies, ik later alsnog mijn andere nummer kan porteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:49:
[...]

Sjaak, altijd via utp. Tis me onderhand gelukt 6196 erop te zetten. Vraag me niet hoe. Echter nog steeds fantastische download van 31 kb/s. En bellen zal vast ook nog niet goed lukken. NOUWJA hopelijk is het morgen gefixt... :O
Sjaak, Sjef? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Laatst online: 21:48
Een vriend heeft een speedlinq comfort abonnement powered by KPN aangeschaft.
Hij heeft het modem (Copperjet1616) ontvangen en splitter ontvangen. Ik ben dat toen gaan aansluiten. Telefoon weer aangesloten, modem aangesloten. Telefoon doet het weer, adsl lampje op het modem brandt. Maar nu begint het....
Als ik de bijgeleverde cd gebruik zegt ie op het laatst van de wizard, uw internetverbinding werkt.
Maar dat doet ie dus helemaal niet.
Als ik een verbinding handmatig ga instellen , dan kies ik voor PPPoA routed
wanneer ik dan de verschillende instellingen (VPI, VCI, Encapsulation) en hierna
de gebruikersnaam en wachtwoord invoer, dan blijft ie maar proberen te verbinden.
Nou heb ik het vermoeden dat het aan de gebruikersnaam ligt. Dit is spXXXXXX, terwijl
normaal bij adsl via kpn, de gebruikersnaam uit een e-mail adres bestaat.
Ik heb de helpdesk proberen te bellen, maar als je moet wachten à 70ct per minuut, dan
probeer ik het liever op deze manier.
Wie kan me zeggen wat de instellingen zijn voor het copperjet 1616 modem met kpn aansluiting,
of waar ik deze kan vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, sorry :> Maar alles werkt hier weer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
[quote]EciRuam schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:
Hij heeft het modem (Copperjet1616) ontvangen en splitter ontvangen. Ik ben dat toen gaan aansluiten. Telefoon weer aangesloten, modem aangesloten. Telefoon doet het weer, adsl lampje op het modem brandt. Maar nu begint het....
Als ik de bijgeleverde cd gebruik zegt ie op het laatst van de wizard, uw internetverbinding werkt.
wanneer ik dan de verschillende instellingen (VPI, VCI, Encapsulation) en hierna
de gebruikersnaam en wachtwoord invoer, dan blijft ie maar proberen te verbinden.
Nou heb ik het vermoeden dat het aan de gebruikersnaam ligt. Dit is spXXXXXX, terwijl
Ik heb de helpdesk proberen te bellen, maar als je moet wachten à 70ct per minuut, dan
Wie kan me zeggen wat de instellingen zijn voor het copperjet 1616 modem met kpn aansluiting,

Alvast bedankt.

Je moet even kijken bij de quick start en select Provider configuration daar moet onder staan (NL) Speedlinq. Ik heb zelf KPN 20000 met telefoon werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hoewel bellen het weer doet hier(Rotterdam), is internet nog altijd brak. Kan nog steeds niet downloaden met een goede snelheid, blijf maar schommelen rond de 50kbps, balen zeg. Hoop dat het nou snel wordt opgelost.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Test met Nuria 3.3

Abo KPN

Download 14027 kbit/s
Up-load 779 kbit/s
Surfen 1 sec.
Gamen 0,010 seconden

Sprundel omgeving Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al lang die abo
hoe zijn je ervaringen?
Welk abo heb je?

Niels uit Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij in Rotterdam kon ik gisteren wel bellen, maar als er opgenomen wordt, dan hoor ik niets en de ontvanger ook niets.
Als ik gebeld wordt gaat ie over, neem ik op dan hoor ik niets en de beller hoort 'dit nummer is niet in gebruik'....

Weet niet hoelang dit als is, heb laatst van vast gebeld voor de landelijke storing

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhu
  • Laatst online: 30-11-2021

mhu

Bellen werkt hier ook weer (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Sinds 1 maart snelheid vrij constant alleen gisteren zoals iedereen geen telefoon.
Alleen abon.kosten al € 40,-- omlaag en snelheid 5x omhoog.

ABo KPN ADSL2+ Comfort (20000/1024 Kbit/s) met Bellen voor € 24,95 per mnd

modem Copperjet 1616-2p

[ Voor 26% gewijzigd door ronald97 op 16-03-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag overstappen naar speedlinq (van Planet/KPN comfort -> Speedlinq 6016 met bellen.)

Alleen zit ik hier nog met een ISDN aansluiting van KPN ( gebelt om het op te zeggen, maar dat kan volgens KPN niet..... ) Je voelt de bui al hangen 8)7 ik betaal elke 2 maand meer dan 100 euro voor een internet verbinding 8)7 |:( |:(

Stel ik stap over, word mijn ISDN aansluiting dan overgenomen of kan ik "analoog" verder ? ( wat mij dus behoorlijk veel scheelt )
Hoe zit het met de nieuwsgroepen van Speedlinq, is deze vergelijkbaar met Nova ?

Als ik Planet afmeld en Speedlinq aanvraag, zit ik dan 3 tot 6 weken zonder internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
adsl + isdn -> adsl + analoog = minimaal 6 weken geen internet
eerst moet het adsl van de lijn, dan moet isdn naar analoog omgezet worden, en dan weer adsl erop
je kunt het bij kpn ook over laten zetten naar isdn1, dat scheelt 5 euro per maand

[ Voor 20% gewijzigd door Murcielago op 16-03-2007 13:16 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Volgens mij kan je ISDN zonder meer bij de KPN omzetten naar analoog. Daarna aanvragen bij Speedlinq. Ik heb op 10-2-2007 aanvraag gedaan met oplevering 1 maart. Mijn contract bij Planet liep tot 10 maart 2007. Op 1 maart was speedlinq online. Bericht van KPN ontvangen dat mijn nummer per 12 maart zou worden overgedragen aan andere provider. Na 2 dagen een activatiecode gehad en telefoon geactiveerd.

Problemen met de Helpdesk opgelost (werd niet teruggebeld) door nummer in Den Haag te bellen. Werd binneneen kwartier door de helpdesk gebeld en kreeg tevens een nieuw configuratie bestandje aangeleverd. "SPEEDLINQ-R6_ROUTERPLUS_VOIP_ADSL2_PSTN_V1..tpr

Name Value
Driver Version 1.65
API Version GS_API_593
Firmware Version E.67.5.12
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 1029100
Rx Bit Rate 18340000
Rx Attn DR 18356000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2427
Rx Cell Rate 43254
Data Boost Disable
Profile MAIN BT SPAIN SBC COVAD BRAZIL MII KT TELSTRA XR HAN FRANCE
Profile Status MAIN
Standard G.Dmt G.Dmt.Bis G.Dmt.BisPlusAuto G.Dmt.BisPlusOnly G.Span G.Span+ G.Span++ t1.413 g.lite Multimode ALCTL_14 ALCTL ADI
Ec Fdm Mode EC FDM
Code Type ADSL2A AnnexA
Defaults None ADSL2 ADSL2PlusAuto ADSL2PlusOnly AnnexA
Activate Line None Abort Start
Reset Defaults false true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Overstappen van ISDN naar analoog
U hebt ISDN met ADSL en wilt over naar een analoge lijn. Dit kunt u om technische redenen niet in één keer regelen, u moet daarvoor een aantal stappen doorlopen. De meeste abonnees willen hun loginnaam en e-mailadressen graag behouden.
U gaat dan als volgt te werk:

Stap 1. U zegt uw huidige ADSL abonnement op.
Neem hiervoor contact op met de afdeling Sales, op telefoonnummer 020 398 76 54 (op werkdagen van 9 tot 18 uur). In dit telefoongesprek krijgt u informatie over de eventuele resterende looptijd van uw contract en over de opzegprocedure. Houdt u er rekening mee dat de verwerkingstijd van een opzegging 1 maand bedraagt.
Let op: Tijdens de opzegging geeft u aan dat u uw Pack wilt behouden. Dit betekent dat uw loginnaam en e-mailadressen blijven werken.

Stap 2. U vraagt bij KPN een overstap aan van ISDN naar een analoge lijn

Stap 3. U vraagt opnieuw ADSL aan op de nieuwe lijn met uw eigen logingegevens. Houdt u rekening met de opleveringstijd van de nieuwe ADSL aanvraag (ca. 2 weken).

Wilt u geen dag zonder ADSL zitten, dan kunt u natuurlijk een analoge lijn aanvragen naast uw ISDN. Op de nieuwe analoge lijn vraagt u dan ADSL aan met een nieuwe loginnaam. Na de oplevering zegt u uw oude ADSL abonnement en uw ISDN op. Met deze methode bent u wel uw oorspronkelijke loginnaam en e-mailadressen kwijt. Stap 1 heeft volgens mij betrekking op XS4ALL

http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/wijzigen.php

[ Voor 3% gewijzigd door ronald97 op 16-03-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Vandaag even gebeld naar de administratieve helpdesk om zeker te zijn van een naadlose overname van mijn oude abonnement bij Demon naar SL. Ik was binnen drie minuten klaar en slechts €1,90 armer. Heel aardige dame aan de lijn gehad, die me kon duidelijk maken dat idd bekend was dat het om overname ging en dat de indicatiedatum 29 Maart vrij scherp vastlag, kan één dag later worden.. :)
Gegeven het feit dat mijn contract met Demon op 4 April afloopt, lijkt het de ideale migratie te worden, even alles afkloppen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
ronald97 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:29:
Je moet even kijken bij de quick start en select Provider configuration daar moet onder staan (NL) Speedlinq. Ik heb zelf KPN 20000 met telefoon werkt prima.
Daar staat alleen BBNED als provider in, en dit werkt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door EciRuam op 16-03-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EciRuam schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:59:
[...]

http://Klanten.speedlinq.nl

Daar staat de gehele handleiding / setupfile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
EciRuam schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:59:
[...]

Heb je toch het speciale bestandje nodig. Kijk even naar mijn email adres en stuur berichtje
dan krijg je het bestandje opgestuurd. Direct daarna wordt mijn email-adres verwijdert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:59:
hey hoe is speedlink in breda ik wil voor die 20mb verbinding gaan maar twijfel tussen tele2 en speedlinq. Heb nu het veel te dure casema.
Heb je veel last van storing?
Hoe is de snelheid?
Op zich werkt het na wat aanloopperikeltjes (3x moeten bellen voor 10 Euro) best goed, heb alleen het Speedtouch modem moeten terugflashen van 6.1.7.2 naar 5.4.0.14 om de stabiliteit op orde te krijgen. Ook werkt 195.64.32.3 als DNS beter dan de DNS van Speedlinq zelf.

Alles doet het, upload, download, mailen, bellen, nummerweergave, mailtje met MP3 als bijlage bij een voicemail.

Volgens de afstandstabellen zat ik op 1982 meter van de Breda Burgst centrale, maar helaas achteraf is de praktijk dat er bijna 3 kilometer koperdraad tussenligt en de demping 40 dB is, zodat ik helaas maar 7 Mbps haal.

Maar ja, 32,95 + 4,95 + belkosten voor 4,2 Mbit bij Casema Multi is slechter dan 29,95 + 5 cent per gesprek bij Speedlinq en dan nog steeds 1,5 x sneller.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan op dit moment al tijden geen emails verzenden via : smtp.domeinnaam.speedlinq.nl. Iemand ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
smtp verandere in mail.domeinnaam.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
ronald97 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:16:
[...]

Heb je toch het speciale bestandje nodig. Kijk even naar mijn email adres en stuur berichtje
dan krijg je het bestandje opgestuurd. Direct daarna wordt mijn email-adres verwijdert
Sorry dat ik het vraag, maar het wordt tijd dat die verbinding gaat werken.
Maar wat bedoel je daar precies mee??? Naar jouw email adres of...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Bij mijn profiel staat tijdelijk mijn email adres.

Bij mij stond ook eerst BBNED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Vraagje aan de personen die gisteren problemen hadden met internet (traagheid). Zijn de problemen al verholpen, want hier bij mij nog niet heb SL via het KPN netwerk 6016 en als ik 20kB/s down haal is het veel, de upload is wel hoger.

Geprobeerd te bellen maar wachttijd te lang zeggen dat ik wordt teruggebeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier bellen volgens mij in orde, snelheid bagger...
Maastricht 6mbit KPN. Down 21kbs en up 73 kbs :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:04:
Hier bellen volgens mij in orde, snelheid bagger...
Maastricht 6mbit KPN. Down 21kbs en up 73 kbs :/
Mijn verbinding is ook een zooitje.. Ik kan met eweka nog maar met 50 kb/s downloaden terwijl ik 430 moet halen, ook is mn ping soms bagger en ik kom niet altijd op msn... sommige sites zijn SUPER traag :S

ik gebruik 195.18.114.5 en 195.18.115.5 als dns.. want anders kom ik niet op sommige sites... ik haat speedlinq nu al #@$@#

Ik heb ook zon K** router, die speedtouch 780 WL waar je helemaal niks kunt instellen.. ik gebruik telkens maar dat instellings bestandje van de cd om mn router te configureren.. maar weet iemand hoe ik dit zelf kan doen zodat het misschien beter gaat lopen?

Ik heb 4 mbit SL van KPN

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Speedlinq connected by KPN is geen PPPoA, maar een bridged verbinding (RFC1483 Bridged) :) Je hoeft dus helemaal geen gebruikersnaam op te geven.

Speedlinq via KPN is dus anders dan bijvoorbeeld Planet of Xs4all via KPN :)

VPI/VCI is overigens 0/34 maar dat wist je waarschijnlijk al

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
JokerLash schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:48:
Vraagje aan de personen die gisteren problemen hadden met internet (traagheid). Zijn de problemen al verholpen, want hier bij mij nog niet heb SL via het KPN netwerk 6016 en als ik 20kB/s down haal is het veel, de upload is wel hoger.

Geprobeerd te bellen maar wachttijd te lang zeggen dat ik wordt teruggebeld. :(
Ben blij dat er nu eindelijk reacties komen van wat meer mensen. Ik heb het ook nog altijd, en ik erger me er vreselijk aan. Maar goed, je kan er niks aan doen voor de rest en het is ff afwachten. Bellen doet het inderdaad wel weer.
KPN 6mbit Rotterdam btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Shailesh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:43:
[...]

Ben blij dat er nu eindelijk reacties komen van wat meer mensen. Ik heb het ook nog altijd, en ik erger me er vreselijk aan. Maar goed, je kan er niks aan doen voor de rest en het is ff afwachten. Bellen doet het inderdaad wel weer.
KPN 6mbit Rotterdam btw
Hier dus KPN 6mbit sittard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook ontzettend traag (zaanstad)....

KPN 6mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:18:
hier ook ontzettend traag (zaanstad)....

KPN 6mbit
Ik heb vandag in Culemborg en Helmond van 20mbit KPN gebruik gemaakt. Culemborg zie eerdere post en in Helmond 22,1 Kbyte/sec.... beiden zeer traag dus. Doet denken en de oude ISDN inbel-tijden... hoe lang gaat dit duren Speedlinq? Misschien even je klanten mailen of iets op de site zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhenen, Speedlinq 20/1 via KPN, tot nu toe niet boven de 50 KByte/sec download
Telefoon werkt hele dag goed.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellendoorn
telefoon doet t weer maar internet is bagger.............
down 25 Kbyte/sec en up 50 Kbyte/sec

op een 4MB lijn kpn

ook nu zaterdag is t hopeloos haal 20 a 21 Kbyte/sec

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
EciRuam schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:

Alvast bedankt.
Een vraagje, heb je deze topic wel goed gelezen. Want daar stond al eerder in dat de verwijzing van comfort een fout heeft. Kies voor all-in of zoek in de speedlinq directory het juiste installatiebestand.
Tevens staat er in de startpost de juiste instellingen voor ADSL en het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
Ik heb Speedlinq Comfort 20000.

Mijn bevindingen van de laatste paar dagen:
  • Met Eweka download ik sinds gister met maar +- 50KB/s, normaal met 1,6MB/s.
  • Als ik op speedtest test, is mijn download uitermate laag 30KB/s en upload normaal 100KB/s.
  • Problemen met gmail.
  • Downloaden op de FTP van Xs4all gaat wel met de normale snelheid.
    ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/
Erg vreemd allemaal, er staat idd ook niets vermeld op hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe poging p-2602-D1A:
Zojuist gebeld door speelinq. Had gisteren gebeld voor het probleem en kreeg de 15 min wachtijd u wordt terug gebeld.

Deze voorgelegd dat mijn modem iedere 6 uur stilvalt.wel dsl maar geen internet en ik nieuwe firmware heb gekregen van zyxel die dit ook niet oplost.
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.0) | 10/03/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Dit was bij speedlinq bekend, en zij hebben inmiddels zelf gesleuteld aan de firmware om dit probleem op te lossen. Ze sturen een cdeetje op. Zou waarschijnlijk dinsdag binnen zijn.
Na alle negatieve geluiden weer eens iets positiefs.

Dus even afwachten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Lees mijn antwoorden van vandaag goed door. Heb een nieuwe configuratiefile gekregen voor
KPN COMFORT 20000 met een Copperjet 1616-2P.

Kreeg deze email van de Helpdesk met daarbij het juiste configuratieprofiel.

Geachte heer ,

Zoals afgesproken stuur ik u hierbij het juiste configuratieprofiel.

Deze kunt u via de telefonisch aangegeven stappen opslaan in het modem.

Indien er problemen ontstaan bij het uitvoeren van deze handeling dan dient u contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900-7733354.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

D. Draaisma

Speedlinq

Kijk even in mijn profiel daar staat mijn email adres stuur daar een emailtje naar en ik zal het betreffende bestandje doorsturen.

Omdat dit tijdelijk is haal ik vanavond mijn email adres bij mijn profiel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, ik heb SMTP issues met Speedlinq.Wanneer ik wil emailen met als SMTP mail.[domeinnaam].speedlinq.nl lukt dat alleen als ik erg kleine emails verzend. Zodra ik een bijlage wil toevoegen van zeg 10 kb, of wat meer dan 1 alinea tekst wil versturen, dan krijg ik al een SMTP timeout. Zowel in Outlook 2003 als in outlook express en dat op 2 verschillende PC's in het netwerk. Ook via webmail van Speedlinq willen grote teksten in emails al niet meer verzenden, dan krijg ik na ee tijd een 'page cannot be displayed'.

De outlook error op de 3 pc's : Your server had unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include serve rproblems, network problems, or a long period of inactivity. Socket error 10053. Error Number 0x800CCC0F

en meestal :
a time out occured while communicating with the smtpserver, error 0x800CCC19

internetten gaat goed, DNS ook geen problemen. Ik ben er al een dag mee zoet, en ik kom er niet uit.

Iemand ideeen?

Thanx...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo2K- schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:04:
Ik heb Speedlinq Comfort 20000.

Mijn bevindingen van de laatste paar dagen:
  • Met Eweka download ik sinds gister met maar +- 50KB/s, normaal met 1,6MB/s.
  • Als ik op speedtest test, is mijn download uitermate laag 30KB/s en upload normaal 100KB/s.
  • Problemen met gmail.
  • Downloaden op de FTP van Xs4all gaat wel met de normale snelheid.
    ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/
Erg vreemd allemaal, er staat idd ook niets vermeld op hun website
Inderdaad, download vanaf die xs4all site gaat bij mij ook supersnel met >1.6MB/Sec.

Kees

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 21:48 . Reden: downloadsnelheid aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wonder lijkt geschied...
Net testje gedraaid op de newsserver van forteinc en ik kom aan de normale snelheid van ~1MB/s
Uurtje geleden nog 40KB/s.

probleem lijkt dus hier opgelost.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Hier nog wel hetzelfde gezeur (Den Bosch):
Speedtest.nl -> Download Traag (46kB/s down, 77.8kB/s up)
Speedtest.net -> Traag (<10kbps (ja kilo bit) frankrijk is wel snel)
Eweka -> Traag (80kB/s)
die FTP van XS4All -> snel (1.6mB/s)

heb al van alles geprobeerd met mijn modem maar het lijkt erop dat dat het probleem niet hier is... Hopen dat het hier morgen dan ook opgelost is :(

[ Voor 4% gewijzigd door SavageNL op 16-03-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:26:
Goedenavond, ik heb SMTP issues met Speedlinq.Wanneer ik wil emailen met als SMTP mail.[domeinnaam].speedlinq.nl lukt dat alleen als ik erg kleine emails verzend. Zodra ik een bijlage wil toevoegen van zeg 10 kb, of wat meer dan 1 alinea tekst wil versturen, dan krijg ik al een SMTP timeout. Zowel in Outlook 2003 als in outlook express en dat op 2 verschillende PC's in het netwerk. Ook via webmail van Speedlinq willen grote teksten in emails al niet meer verzenden, dan krijg ik na ee tijd een 'page cannot be displayed'.

De outlook error op de 3 pc's : Your server had unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include serve rproblems, network problems, or a long period of inactivity. Socket error 10053. Error Number 0x800CCC0F

en meestal :
a time out occured while communicating with the smtpserver, error 0x800CCC19

internetten gaat goed, DNS ook geen problemen. Ik ben er al een dag mee zoet, en ik kom er niet uit.

Iemand ideeen?

Thanx...
Waarschijnlijk kun jij www.speedlinq.nl ook niet bezoeken? Zo ja, dan moet je even andere DNS instellen: 195.18.114.5 en 195.18.115.5.. dan werkt je mail ook meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de normale snelheid was maar van korte duur. Ik ben weer terug naar af. 40KB/s

Als dit morgen nog niet opgelost is moeten ze toch eens naar een andere
netwerkbeheerder omkijken

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageNL schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:26:
Hier nog wel hetzelfde gezeur (Den Bosch):
Speedtest.nl -> Download Traag (46kB/s down, 77.8kB/s up)
Speedtest.net -> Traag (<10kbps (ja kilo bit) frankrijk is wel snel)
Eweka -> Traag (80kB/s)
die FTP van XS4All -> snel (1.6mB/s)

heb al van alles geprobeerd met mijn modem maar het lijkt erop dat dat het probleem niet hier is... Hopen dat het hier morgen dan ook opgelost is :(
Heb het zelfde probleem hier in Den Bosch, hoewel hij vanochtend ff een paar minuten weer normaal leek te werken, is het vanavond weer echt bagger...
Normaal haal ik minimaal de 1,2 MB per sec met downloaden van Eweka, nu is het triest met maximaal 80KB... :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik haal hier gewoon 850kB/sec... (max snelheid)..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Hier in Oss is het zaterdagochtend nog steeds enorm traag (60kb ipv 1,8Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Laatst online: 27-07 04:34
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:09:
Zojuist gebeld door speelinq. Had gisteren gebeld voor het probleem en kreeg de 15 min wachtijd u wordt terug gebeld.

Deze voorgelegd dat mijn modem iedere 6 uur stilvalt.wel dsl maar geen internet en ik nieuwe firmware heb gekregen van zyxel die dit ook niet oplost.

Dit was bij speedlinq bekend, en zij hebben inmiddels zelf gesleuteld aan de firmware om dit probleem op te lossen. Ze sturen een cdeetje op. Zou waarschijnlijk dinsdag binnen zijn.

Dus even afwachten
Dat probleem heb ik ook. Ook tijdens het bellen over VOIP valt het af en toe stil. Als je het CDtje binnen hebt, wil je mij dan ook gelukkig maken met een kopietje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon OK, snelheid in Breda nog steeds niet lekker. Schommelt enorm ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhenen, 20/1 via KPN erg straag 60KB/s ipv 1.6MB/s
Telefoon doet het goed

kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds een tijdje Speedlinq adsl+bellen en heb dit werkend op een speedtouch 716. Nu heb ik ook een Grandstream Handytone HT386 waarmee ik via voipbuster bel.
Het lukt mij niet om Speedlinq bellen ook via die ATA te laten lopen.

Op HT386 heb ik opgegeven:

SIP Server: sip.ritstele.com
Outbound Proxy: sip.ritstele.com
SIP User ID: 31 netnummer-zonder-nul abonneenummer
Authenticate ID: als vorige
...
...
local SIP-port: 38383

Heeft iemand een tip om dit werkend te krijgen??

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier :
No problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Beuningen (bij Nijmegen) ook veel langzamer dan normaal:

Speedtest.nl -> Download 46kB/s, upload 60.8kB/s

Speedtest.net -> Amsterdam => downl 235 kb/s upl 527 kb/s
vreemd-> via Rome => downl 5313 kb/s upl 522 kb/s

http://speedtest.bbned.nl/ -> 100 mb test bestand -> 1,20 MB/sec
FTP van XS4All -> snel gemiddeld 1.19 MB/s

Eweka = 80 KB/sec max.... (normaal ook 1,20 MB/sec)

Gmail krijgt soms een https melding ???

Telefoon doet het nu weer wel gelukkig.

Weet iemand al waar dit nu aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:00
In 6800 bagger.... lijkt op een klapperende lijn voor heel nederland :(

We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij in Rhenen werkt het nu weer als een trein.
Allerlei plaatsen geprobeerd op speedtest.net, alles snel.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:09:

Dus even afwachten
hmm, miss moet ik dan ook maar eens gaan bellen hiervoor, want ik neem aan dat deze dan weer specifiek voor die wireless uitvoering is?

ik heb hier (omgeving eindhoven) trouwens geen snelheidsproblemen, gaat gewoon allemaal op max snelheid (kpn, 6mbit: 640 KB/s - 80 KB/s )... zit wel nog steeds met dat 6u disconnect gedoe en msn/hotmail dat niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
In omgeving Voerendaal ook snelheidsproblemen sinds eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelheid nog steed bagger...

In mijn modem (zyxel P-2602HW-D1A ) staat bij DNS "obtained from ISP:
First dnsserver: 62.100.32.133
Second dnsserver: 62.100.48.199

Ik zie net op de site van speedlinq bij modeminstellingen het volgende staan: (http://www.speedlinq-faq....id=36&sc_id=225&fq_id=434)

first: 195.18.114.5
second: 195.18.115.5

Ik heb de dns in modem naar deze instellingen gewijzigd, maar helaas geen verbetering in de snelheid.

Wat moet nu eigenlijk de dns waarden zijn. 62.xxx reeks of de 195.xxx reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn adsl doet het perfect, heb nu bellen geactiveerd. Maar die doet het niet.
Heb comfort 20000 via kpn, modem 706.
Ben niet geregistreerd staat er in speedtouch adresboek en op servicepunt staat er dat voipmodem bij centrale niet aangemeld is. Maar helemaal boven staat dat bellen wel actief is...???!!
Wie weet daar wat meer over te vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:51:
snelheid nog steed bagger...

In mijn modem (zyxel P-2602HW-D1A ) staat bij DNS "obtained from ISP:
First dnsserver: 62.100.32.133
Second dnsserver: 62.100.48.199

Ik zie net op de site van speedlinq bij modeminstellingen het volgende staan: (http://www.speedlinq-faq....id=36&sc_id=225&fq_id=434)

first: 195.18.114.5
second: 195.18.115.5

Ik heb de dns in modem naar deze instellingen gewijzigd, maar helaas geen verbetering in de snelheid.

Wat moet nu eigenlijk de dns waarden zijn. 62.xxx reeks of de 195.xxx reeks?
ik maak ook gebruik van de 62 reeks en normaal geen probleem ligt denk ik toch aan iets
anders.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.