[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.679 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand of het probleem al is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:29:
Bij mij werkt ook alles weer... Het hele speedlinq (qinip) netwerk waar mijn IP adres in zit was van het internet verdwenen! Voordat een dergelijk probleem met BGRP optreed moeten alle border routers die het netwerk adverteren uitvallen. Grote stroomstoring? Of was het een menselijke fout?
Hmm, mxstream-klanten bij Tele2 (zoals ik) kunnen ook al sinds gistermiddag niet meer inloggen. Van KPN krijgen we een mooie vangpagina met de melding "Radiusserver is niet te bereiken". De helpdeskmedewerker geeft als oorzaak een stroomstoring aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gex schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:23:
[...]

Zoals ik zelf al eerder heb aangegeven heb ik dezelfde problemen, ook ik heb al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen, het vreemde is dat het wel allemaal gewoon gewerkt heeft, maar dit is sinds een week of zo (weet het niet meer precies), ik wordt hier langzaam gek van, en verlang terug naar mijn te dure en trage planet adsl. :'(

Hopelijk heeft iemand de oplossing. _/-\o_
Hier zelfde probleem zelfde modem. 1e week een probleem . nu om de 6 uur uitval. :'(
Test nu even met een linksys modem en nu is de lijn weer konstant op. Dus het ligt echt aan het modem . Help Help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44
Voor alle mensen met een Zyxel 2602H(W) modem met problemen: welke firmware draaien jullie?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
Model Number: P-2602H-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.0) | 10/03/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

ik heb al op de site van zyxel gekeken en ik kon daar geen enkele firmware vinden, dus volgens mij kan ik dat niet eens veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menllyos schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:59:

ik heb al op de site van zyxel gekeken en ik kon daar geen enkele firmware vinden, dus volgens mij kan ik dat niet eens veranderen...
kan ik me in vinden.
Heb kontakt opgenomen met de helpdeks van zyxel enkreeg dit berichtje terug.

Geachte,

een nieuwe firmware versie zal als het goed is, pas volgende week uitkomen volgens de fabrikant in Taiwan.

Even een paar andere vragen:

- wat zijn de DSL debug gegevens/logs op dit moment?
Voor meer informatie, kijk op: http://www.zyxel.nl/support/a006.html#afentoe

- op het moment van het probleem stuur ons een schermafdruk van de "status" webmenu-instellingen
De instructie om een schermafdruk te maken staat beschreven achter de onderstaande link:
http://www.zyxel.nl/support/a001.php?toon=schermafdruk

- welke tijden valt de verbinding weg? (is dit om de 2 of 4 uur of anders)

Met vriendelijke groet,
Best Regards,
--------------------------------------------

ZyXEL Support
Mail support@zyxel.nl
Web www.zyxel.nl/support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat hier iets bij?
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaad niet voor de d1a

Maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
vannacht hebben er bij ons geen computers aangestaan. het modem wel. toen ik vanmorgen mijn pc aanzette gaf het modem echter een uptime van enkele minuten aan. net alsof dat ding zichzelf uitzet of in idle gaat of zo zodra er geen dataverkeer is? net na 8 uur was ie dus net online gekomen. nu hebben we net zitten kijken in het modem, en toen de uptime op 6 uur en enkele seconden stond, viel het internet weer uit. verbinding wordt dus inderdaad iedere 6 uur verbroken.

volgens mij hebben we hier nog een ander oud modem liggen dat we er tussen kunnen zetten, of het dan opgelost is. anders hoop ik dat die nieuwe firmware het op lost. zal dat in ieder geval in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds vanochtend valt mijn verbinding om de 20 sec. weg. (ADSL2 Xtra via BBned)
Hebben meer mensen er last van of is het alleen hier in Almere?
Kan die #%$@ helpdesk ook niet bellen want die zijn niet open op zondag.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menllyos schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:09:anders hoop ik dat die nieuwe firmware het op lost. zal dat in ieder geval in de gaten houden.
Wat voor modem met wat voor firmware heb je?

Toch geen Speedtouch 716v5 WL met versie 6.1.7.2?

In dat geval kun je beter terugflashen naar 5.4.0.14 wat al diverse mensen hier met succes gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag hebik een probleempje met mijn telefoon.
ik kan wel bellen, maar als iemand mij probeert te bellen of ik prbeer mezelf te bellen met mijn mobiel, dan krijgt hij/ik een bezettoon. Dit al de hele dag.

Iemadn dit eerder meegemaakt en beter nog iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:43:
Sinds vandaag hebik een probleempje met mijn telefoon.
ik kan wel bellen, maar als iemand mij probeert te bellen of ik prbeer mezelf te bellen met mijn mobiel, dan krijgt hij/ik een bezettoon. Dit al de hele dag.

Iemadn dit eerder meegemaakt en beter nog iemand een oplossing hiervoor?
Veel meer dan wachten en/of je modem een keer resetten kun je niet doen lijkt me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Op welke tijdstippen voert BBNed migraties uit?

Zou vandaag eigenlijk gemigreerd worden naar een 20 Mb pakket, maar heb nog steeds geen welkomstbrief met opleverdatum toegestuurd gekregen... Maar ik had wel 12 maart als gewenste opleverdatum ingevuld.... :/ Hopen dat ik bij Speedlinq niet weer hetzelfde horror verhaal krijg als wat ik bij Planet (ipb) wel had :P

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb de nieuwe firmware voor de Speedtouch 716v5 WL er op gehad.
(6.2.16.3, http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R62G3_sip.exe)
Abo is Speedlinq Comfort met bellen over KPN-net. (Bellen gaat via Rits/BBned.) Je hoort de telefoon niet meer overgaan als je iemand belt en men hoort jou niet tijdens het gesprek. Niet bij alle nummers maar lastig genoeg om terug te gaan naar 6.1.7.2.

Is er iets dat ik handmatig kan tweaken hiervoor, of moet ik wachten op een setup-wizard van Speedlinq?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de st716v5WL. Terug geflashed naar de oude firmware 5.4.0.14 en met dmt terug gezet op dsl ipv dsl2. Alles werkt nu behoorlijk en ben al 27 dagen onafgebroken online. Ook de telefoon MET nummermelding werkt goed. Geen enkele storing tot op heden ook niet de afgelopen dagen ivm algemene storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Doane schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:10:
Ik heb de nieuwe firmware voor de Speedtouch 716v5 WL er op gehad.
(6.2.16.3, http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R62G3_sip.exe)
Abo is Speedlinq Comfort met bellen over KPN-net. (Bellen gaat via Rits/BBned.) Je hoort de telefoon niet meer overgaan als je iemand belt en men hoort jou niet tijdens het gesprek. Niet bij alle nummers maar lastig genoeg om terug te gaan naar 6.1.7.2.

Is er iets dat ik handmatig kan tweaken hiervoor, of moet ik wachten op een setup-wizard van Speedlinq?
Had hetzelfde probleem, hoop dat speedlinq maar snel met een setup wizard komt dan. Ik vind het lastig dat het niet allemaal handmatig valt in te stellen...je bent zo afhankelijk van Speedlinq nu.

Terugflashen naar de oude firmware werkt bij mij helaas nog steeds niet, nog altijd de telefonie die gewoon niet werkt, anders zou het ideaal zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Sinds het probleem van zaterdag is mijn internet zo instabiel is de (*$#@$&#$ (nog instabieler als dat et al was). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Tevens heb ik maar een upload van 30KB/s terwijl dat altijd 90 was :? Mijn download is wel gewoon goed.

[ Voor 26% gewijzigd door dj_dysaster op 12-03-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, en ik krijg het dus niet voor elkaar. Ik gebruik het volgende:
- KPN Chicago 700 dect centrale
- 3x Siemens 4000 Classic
Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/35/a1/9f/20291999.JPG
+ 1x Siemens 4000 Comfort
Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/35/a1/a0/20292000.JPG

De dect telefoons hebben voorheen altijd het nummer laten zien. De Chicago 700 heeft in de specs staan dat ie ook nummerweergave ondersteund. Voordat ik voip kreeg kon ik met de comfort telefoon de instellingen aanpassen in de dect centrale ( toen nog siemens isdn ding). Nu lukt dat niet meer. Ik heb een ST780iWL modem met Speedlinq KPN 6mbit (geen analoge lijn meer). Iemand een id hoe ik nummerherkenning krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij inkomende telefoon gesprekken krijg ik gewoon nummerweergave. Voor uitgaande nummerweergave moet je in het servicepunt bij speedlinq uitgaande nummerweergave aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Shailesh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Had hetzelfde probleem, hoop dat speedlinq maar snel met een setup wizard komt dan. Ik vind het lastig dat het niet allemaal handmatig valt in te stellen...je bent zo afhankelijk van Speedlinq nu.

Terugflashen naar de oude firmware werkt bij mij helaas nog steeds niet, nog altijd de telefonie die gewoon niet werkt, anders zou het ideaal zijn.
Heb je deze geprobeerd: http://www.bns.nl/speedlinq/ ?
Bij mij was m'n telefonie-probleem meteen weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

Door een collega ben ik geattendeerd op Speedlinq, de abonnementen lijken erg voordelig (en dus aantrekkelijk 8)7 ).

Heeft Speedlinq ook een datalimiet ??? ik download vrij veel, zo'n 120 gb per maand en zit niet te wachten op problemen. :?

of kan ik gerust switchen ?

Groeten Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download ook zeer veel, kan geen cijfers noemen, maar heb nooit problemen. Newsleecher staat hier soms dagen 24uur aan op 630kbs te slurpen.
Btw, ik heb firmware 6.2.16.3 in mijn ST780iWL gezet (de nieuwste van de ST site) maar het modem meldt zich niet aan bij de voip van Speedlinq. Iemand nog meer dit probleem? :?

Edit: lama, ww was fout blijkbaar :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:44:
beste tweakers,

Door een collega ben ik geattendeerd op Speedlinq, de abonnementen lijken erg voordelig (en dus aantrekkelijk 8)7 ).

Heeft Speedlinq ook een datalimiet ??? ik download vrij veel, zo'n 120 gb per maand en zit niet te wachten op problemen. :?

of kan ik gerust switchen ?

Groeten Mark
uit de algemene voorwaarden:

Fair Use Richtlijn
512 - 5 GB p/mnd
1024 - 15 GB p/mnd
2048 - 25 GB p/mnd
3072 - 35 GB p/mnd
4096 - 50 GB p/mnd
5120 - 100 GB p/mnd
6016 - 150 GB p/mnd
8000 - 250 GB p/mnd
8064 - 250 GB p/mnd
8192 - 250 GB p/mnd
12000 - 400 GB p/mnd
16000 - 500 GB p/mnd
20000 - 600 GB p/mnd

(links de snelheid in kb/s, en rechts de fair use )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen. Had kontakt gehad met zyxel over de firmware. Kreeg deze vandaag spontaan deze mail

Geachte,

probeer de firmware in de bijlage(uitpakken via winzip).
Vergeet niet na de upgrade het apparaat te resetten voor 30 seconden en dat het ip-adres 192.168.1.1 wordt waar de modem op te bereiken is.

Met vriendelijke groet,
Best Regards,
.

Dus wat dat betreft perfecte service.Ga kijken of dit nu werkt .

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
kun je dat bestandje ook even naar ons doorsturen (smets258@planet.nl)

misschien dat dit onze problemen ook oplost, of kunnen we in ieder geval testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

gex

De gekste

Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe firmware, misschien kun je hem ergens uploaden of anders misschien ook naar mij mailen: gekkogex[at]msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:00
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:28:
[...]

Hallo mensen. Had kontakt gehad met zyxel over de firmware. Kreeg deze vandaag spontaan deze mail

Geachte,

Vergeet niet na de upgrade het apparaat te resetten voor 30 seconden en dat het ip-adres 192.168.1.1 wordt waar de modem op te bereiken is.

Met vriendelijke groet,
Best Regards,
.

Dus wat dat betreft perfecte service.Ga kijken of dit nu werkt .

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007

_/-\o_
Hé wat zijn je ervaringen met de nieuwe firmware?
Kan je deze ook sturen naar klabber.draaier[at]gmail.com?

Tnkz!
_/-\o_

We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mail het maar even naar mij dan zet ik het even op een server zodat iedereen het kan downloaden :)

han.dekkers[at]planet.nl

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:45:
Mail het maar even naar mij dan zet ik het even op een server zodat iedereen het kan downloaden :)

han.dekkers[at]planet.nl
Ik zal vanavond alles op een server plaatsen. Dacht dat het al gebeurd was maar er is kennelijk iets fout gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ok :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Mijn router hangt zich na dit weekend opeens geregeld op.Wat mij opvalt is dit:

2007/03/13 08:48:35 : DHCP Client : Receive Ack from 62.100.30.71, Lease time = -2140143616
2007/03/13 08:48:35 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 88.x.x.x
2007/03/13 08:48:34 : DHCP Client : Receive Offer from 62.100.30.72
2007/03/13 08:48:33 : DHCP Client : Receive Offer from 62.100.30.71
2007/03/13 08:48:33 : DHCP Client : Send Discover
2007/03/13 08:48:33 : DHCP Client Lease Invalid

D'r zijn 2 dhcp servers die me allebij een IP willen geven, en de lease tijd is negatief. Is dat bij jullie ook zo? Ik zit op het babyxl netwerk. Het lijkt alsof de ellende is begonnen na de storing van dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
SpiceWorm schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:17:
[...]

De SNRM van 6.5dB van je downstream lijn is misschien de veroorzaker van je storingen.
Kijk eerst ff of je niet onnodig lange kabels tussen je hoofdaansluitpunt en het modem hebt zitten. Bij mij zit er 2 kabeltjes (van en naar de splitter) van zo'n 10 cm. Kijk ook ff of er misschien oude (beschadigde) kabels tussen zitten.

Mocht dat niet helpen kun je het volgende nog proberen:
Je kan via DMT menu special -> Misc. Options -> unlock experimental erea aanvinken. Je krijgt er nu 2 tabjes bij in het DMT hoofd menu, bij het tabje modemoptions kun je de noise margin omhoog gooien. Als je dan resynced dan traint je modem waarschijnlijk wel op een iets lagere snelheid in.
De kabel is idd oudere telefoonkabel, de verbinding is wel door KPN van te voren doorgemeten en was ok. Nu weet ik niet wat men precies heeft doorgemeten waarschijnlijk alleen gekeken of er signaal was. De kabel van en naar de splitter is niet te lang maar wel heb ik deze "aangepeld" cq. "gestript" misschien had dat niet gehoeven en kan ik deze draadjes afknippen en rode en blauwe draad gewoon in de splitter klemmen. Zou het ook aan slechte UTP kabel kunnen liggen? Heb deze zelf gemaakt...overigens werkt DMT niet met de nieuwe firmware 6.2.x.x.

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_dysaster schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:30:
Sinds het probleem van zaterdag is mijn internet zo instabiel is de (*$#@$&#$ (nog instabieler als dat et al was). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Tevens heb ik maar een upload van 30KB/s terwijl dat altijd 90 was :? Mijn download is wel gewoon goed.
Klopt er was een powerstoring op de AMS-IX op een aantal routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zijn er meer mensen die geen verbinding hebben? Ik zit op KPN comfort en heb sinds gisteren geen verbinding meer. In het weekend was het nog wel goed. Ik heb vanmorgen niet gekeken of ik weer online was, dus misschien is het inmiddels opgelost. Heb gisteren proberen te bellen met de TD van speedlinq maar daar kwam ik er niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 12:32
Ik heb jullie hulp nodig... had al eerder gepost maar nog geen reactie, wat te doen?

- Half november 20mbit + bellen aangevraagd via kpn comfort (met nummerportering)
- 28 februari liep orange af, speedlinq nam over
- Ging perfect, sinds 28 februari internet via speedlinq
- Die dag gelijk bellen aangevraagd (met nummerportering dus..)
- 7 maart zou kpn vaste lijn aflopen en speedlinq het overnemen

7 maart klapte zowel het internet als de analoge lijn eruit... dus geen enkel signaal meer...

Heb meerdere keren gebeld met technische ondersteuning, zegt dat ze ermee bezig zijn... is het enige wat ik kan doen nu gewoon afwachten? Iemand een idee hoe lang dit kan gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
Doane schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:33:
[...]

Heb je deze geprobeerd: http://www.bns.nl/speedlinq/ ?
Bij mij was m'n telefonie-probleem meteen weer weg.
Nee helaas, heeft niet geholpen, ff afwachten dan maar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Misschien nog een ideetje voor in de startpost: speedlinq heeft een simpele usenet server. Je kunt er met 256Kbps vanaf leechen :P

news.speedlinq.nl:119
Tenzij je een extra snel abbo neemt kun je de rest leeglaten

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:06:
[...]

Ik zal vanavond alles op een server plaatsen. Dacht dat het al gebeurd was maar er is kennelijk iets fout gegaan
Wat is je eerste indruk / ervaring met deze nieuwere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigRonnyV schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:51:
[...]

Wat is je eerste indruk / ervaring met deze nieuwere firmware?
Tot op heden 15 uur online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex

gex

De gekste

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:19:
[...]

Tot op heden 15 uur online
Dat klinkt goed, ik haast niet wachten tot je de firmware online kunt zetten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is hij dan.

Tot op heden gaat het goed.
Merk verder weinig van verdere verbetering.

nieuwe firmware voor de zyxel 2602-hw-d1aZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007

http://download.vandijk4u.nl/340AOR1b1-1.zip

Laat even weten wanneer je iets download.Ik laat dit bestand maar een paar weken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex

gex

De gekste

Ik heb de firmware gedownload, maar zie nu pas dat het de w versie is, werkt deze ook voor de niet wireless modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gex schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:44:
Ik heb de firmware gedownload, maar zie nu pas dat het de w versie is, werkt deze ook voor de niet wireless modem?
Ik ben er bang voor.
Waarschijnlijk kun je hem niet eens laden in je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ben een newbie hier. Ik sta op het punt om speedlinq adsl aan te vragen, maar heb een paar vragen. Ik ben op zoek naar een 20 mb internet abo, dus geen telefonie erbij. Als ik de postcodecheck doe is de 20 mb abo niet beschikbaar, maar wel als ik telefonie erbij neem. Ik vraag me dus af of dit een foutje is op de website. speedlinq heeft geen mailadres en bellen doe ik als ik geen andere mogelijkheid heb.

Groeten

Fiekman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles.
Kan gewoon op internet. Kan 1 site niet bereiken: www.speedlinq.nl

Wie weet hoe ik dit kan veranderen?
Het is wel handig om de site van speedlinq te kunnen bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:09:
Bij mij werkt alles.
Kan gewoon op internet. Kan 1 site niet bereiken: www.speedlinq.nl

Wie weet hoe ik dit kan veranderen?
Het is wel handig om de site van speedlinq te kunnen bezoeken.
Andere DNS instellen. Staat hier in deze topic of de vorige topic (Deel 4)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Ik heb toch niet weinig verstand van computers, maar het installeren van VoIP was werkelijk waar een crime!

speedlinq, echt waar, ongeloofelijke bagger geleverd als drivers / handleidingen / wizards... ik kan me niet voorstellen hoe iemand met weinig verstand van pc's ook maar iets van deze zooi zou kunnen brouwen. Dat speedlinq geen topkwaliteit kan leveren is wel duidelijk voor die prijs, moet je ook zeker niet verwachten, maar dit heeft gewoon met zeer slechte interne communicatie / controle op processen te maken, met eerder verachting van kwaliteit. Iemand die even die gemaakte wizards checkt met de verschillende modems, als er nieuwe wizards komen (mijn versie is van 30/1) weer opnieuw test voordat het naar de gebruikers gaat, dat is er niet bij lijkt het.

Ten eerste de oplevertijd: dit was dik in orde. Maar dan. Na 1.5 week later het modem te hebben ontvangen dacht ik, installeren.
Geen een van de wizards klopte op de cdrom, geen werkend, als ik de wizards volg wordt het alleen maar slechter met een eventuele werkende verbinding, geen enkele papieren of digitale handleiding erbij. Geen actievoucher, geen brieven met gegevens om het als alternatief handmatig in te voeren. Brieven kloppen inhoudelijk niet en zelfs de site klopt niet op punten als 'vraag en antwoord' wanneer iets niet lukt. Bellen duurt 15 min. wachttijd tegen 0,70 cent p/m.

Vooral het installeren van Voip bracht de boel in de war. Probleem: internet werkt alleen met de wizard voor BabyXL (ipv KPN). Dan moet je ook de wizard voor BabyXL als wizard gebruiken voor het bellen (anders werkt het niet: ik heb ook dat (speedlinq bellen via kpn) uitgeprobeerd). Dan werkt internet en bellen helemaal niet meer. Weer terug naar internet via BabyXL. Dat werkt, dan maar handmatig de gegens invullen. Hier alle mogelijke combinaties van gegevens opgezocht, maar ook dit kreeg het Voip "niet geregistreerd". Volgens de wiz moet je je bellen pass eerst veranderen en dan de procedure opnieuw doorlopen. Werkt niet.

Uiteindelijk de good old speedtouch wizard van ST zelf maar gedownd. Aangegeven via het RTC protocol (en 'standaard router met Voip') te willen connecten, alle gegevens handmatig ingevoerd (deze sip moet je hebben: sip.ritstele.com) en tada het werkt. Bijna. Nog ff friemelen met de telefoon die eerst dood gaf, werkt alles na ongeveer 6 minuten.

Dus voor medegebruikers die dezelfde problemen ervaren (modem speedtouch 706), advies is om de wizard van speedtouch zelf eerst te gebruiken, bespaart een hoop tijd en werkt beter.

Dit soort producten zijn toch eerder uitbesteed aan computer kenners, die lekker kunnen stoeien met alle instellingen en het als een uitdaging zien om het niet-werkende werkend te krijgen. Ideale werknemers voor bij speedlinq dus.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, bij speedlinq werken alleen sumpele studenten volgens mij. Zeker geen high-tech mensen, dan zou de HD dalijk te slim zijn, en mensen in veel te korte tijd van de bellijn halen...Ze moeten wel wat verdienen aan hun HD he :+

ps: na de nieuwe firmware in mijn st780wl kan ik als ik uitbel de gebelde niet horen. De gebelde hoort mij wel...iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:14:
ps: na de nieuwe firmware in mijn st780wl kan ik als ik uitbel de gebelde niet horen. De gebelde hoort mij wel...iemand een id?
Waarom heb je de laatste firmware er in gezet? Versie 6.1.7.2 werkt bij tot nu toe nog goed.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alweer een tijdje een Speedlinq abo. Als het werkt dan werkt het snel en het is goedkoop. Maar nu heb ik net weer mijn abo verlengd. Ik heb daar een nieuw IPadres bijgekregen en ik kan niet meer bij het adminpanel van mijn webserver. :/ Die bereikte ik twee weken geleden, voor de vernieuwing nog wel prima. Die luistert op poort 2222. Wordt die standaard geblokkeerd door Speedlinq in sommige IPranges? Is het een nieuwe policy van hen waar ik eerder nog niet mee geconfronteerd ben en nu met een vernieuwd abo wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Alien_Inside schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:07:
Ik heb toch niet weinig verstand van computers, maar het installeren van VoIP was werkelijk waar een crime!

speedlinq, echt waar, ongeloofelijke bagger geleverd als drivers / handleidingen / wizards... ik kan me niet voorstellen hoe iemand met weinig verstand van pc's ook maar iets van deze zooi zou kunnen brouwen. Dat speedlinq geen topkwaliteit kan leveren is wel duidelijk voor die prijs, moet je ook zeker niet verwachten, maar dit heeft gewoon met zeer slechte interne communicatie / controle op processen te maken, met eerder verachting van kwaliteit. Iemand die even die gemaakte wizards checkt met de verschillende modems, als er nieuwe wizards komen (mijn versie is van 30/1) weer opnieuw test voordat het naar de gebruikers gaat, dat is er niet bij lijkt het.

Ten eerste de oplevertijd: dit was dik in orde. Maar dan. Na 1.5 week later het modem te hebben ontvangen dacht ik, installeren.
Geen een van de wizards klopte op de cdrom, geen werkend, als ik de wizards volg wordt het alleen maar slechter met een eventuele werkende verbinding, geen enkele papieren of digitale handleiding erbij. Geen actievoucher, geen brieven met gegevens om het als alternatief handmatig in te voeren. Brieven kloppen inhoudelijk niet en zelfs de site klopt niet op punten als 'vraag en antwoord' wanneer iets niet lukt. Bellen duurt 15 min. wachttijd tegen 0,70 cent p/m.

Vooral het installeren van Voip bracht de boel in de war. Probleem: internet werkt alleen met de wizard voor BabyXL (ipv KPN). Dan moet je ook de wizard voor BabyXL als wizard gebruiken voor het bellen (anders werkt het niet: ik heb ook dat (speedlinq bellen via kpn) uitgeprobeerd). Dan werkt internet en bellen helemaal niet meer. Weer terug naar internet via BabyXL. Dat werkt, dan maar handmatig de gegens invullen. Hier alle mogelijke combinaties van gegevens opgezocht, maar ook dit kreeg het Voip "niet geregistreerd". Volgens de wiz moet je je bellen pass eerst veranderen en dan de procedure opnieuw doorlopen. Werkt niet.

Uiteindelijk de good old speedtouch wizard van ST zelf maar gedownd. Aangegeven via het RTC protocol (en 'standaard router met Voip') te willen connecten, alle gegevens handmatig ingevoerd (deze sip moet je hebben: sip.ritstele.com) en tada het werkt. Bijna. Nog ff friemelen met de telefoon die eerst dood gaf, werkt alles na ongeveer 6 minuten.

Dus voor medegebruikers die dezelfde problemen ervaren (modem speedtouch 706), advies is om de wizard van speedtouch zelf eerst te gebruiken, bespaart een hoop tijd en werkt beter.

Dit soort producten zijn toch eerder uitbesteed aan computer kenners, die lekker kunnen stoeien met alle instellingen en het als een uitdaging zien om het niet-werkende werkend te krijgen. Ideale werknemers voor bij speedlinq dus.
Alles wat je hier in je reactie vermeld is vrijwel allemaal bekend. Voor Comfort moet je All-in gebruiken. Die cd is niet goed gemaakt. Er zit namelijk en verkeerde verwijzing het plaatje van Comfort :?

Instellingen kan je halen uit de start post.

Van SL moet je ook niet echt de service verwachten wat bijv. Planet leverd. Als je wilt gaan kiezen voor deze provider moet je een beetje in de materie verdiepen en zowiezo de 5 delen doornemen van deze reeks topics. En je aanvraag op de voet volgen :)
De conclusie is namelijk al vaker getrokken: Als je de verbinding werkend hebt, dan is de kans dat het daarna mis gaat best klein.

Mijn aanvraag is namelijk bijna rond. Vandaag is mijn telnr. geporteerd en ik verwacht mijn aansluitbrief voor bellen morgen of overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:36:
Daar is hij dan.

Tot op heden gaat het goed.
Merk verder weinig van verdere verbetering.

nieuwe firmware voor de zyxel 2602-hw-d1aZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007

http://download.vandijk4u.nl/340AOR1b1-1.zip

Laat even weten wanneer je iets download.Ik laat dit bestand maar een paar weken staan.
Ik heb 'm op mn eigen server gemirrorred: http://www.djsmiley.com/got/340AOR1b1-1.zip
Blijft in principe nog tijden online, hdd upgrade komt eraan in server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:03:
...

De dect telefoons hebben voorheen altijd het nummer laten zien. De Chicago 700 heeft in de specs staan dat ie ook nummerweergave ondersteund. Voordat ik voip kreeg kon ik met de comfort telefoon de instellingen aanpassen in de dect centrale ( toen nog siemens isdn ding). Nu lukt dat niet meer. Ik heb een ST780iWL modem met Speedlinq KPN 6mbit (geen analoge lijn meer). Iemand een id hoe ik nummerherkenning krijg?
Ik heb zelf Softwareversie: 6.1.9.6 op m'n 780 staan, daar doet (deed?) nummerweergave het goed op. Ik moet zeggen dat ik t al weer ruim 2 mnd niet meer gebruikt heb. Ik heb tegenwoordig een Linksys SPA941 IP phone, werkt een stuk beter ;)
Heb verder nog een SPA3000 ATA doos in de meterkast hangen, itt de speedtouch kan ik daar fatsoenlijk dailrules enz mee opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Nou ik ben al sinds maandag offline. Heb gisteren HD proberen te bellen maar na 18 minuten heb ik maar opgehangen. Heb het later nog eens geprobeerd en toen kon ik mijn tel. nummer achterlaten. Nu maar hopen dat ze terug bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
Gisteren de update firmware gedownload, en idd werkt deze niet voor de 'gewone' 2602H D1A.
Aangezien ik het beu ben dat het modem na 6 uur er weer uitligt (lastig resetten op afstand) heb ik gisterenavond deze vervangen door het 'oude' modem speedtouch 716.
Tot op heden werkt de verbinding nog steeds.
De installatie cd werkte natuurlijk niet vannacht op 1 uur de boel weer in de lucht, inclusief bellen.
Heb nog een mailtje gestuurd naar Zyxel voor een eventule firmware update, dus we wachten maar weer af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Iemand ervaring met het abbo voor 4,95 per maand (1e jaar) ?
En wat gebeurt er na het 1e jaar.
Mijn schoonouwelui hebben slechts KPN telefonie (bel basis met pre-select PRETIUM) en voor 4,95 is het wel handig om toch ADSL te nemen en dan iets met VoIP te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
steven2 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:10:
[...]

Waarom heb je de laatste firmware er in gezet? Versie 6.1.7.2 werkt bij tot nu toe nog goed.
Klopt, ik had exact jouw probleem (bij de ouwelui) -> 6.1.7.2 terug er op vanaf http://www.bns.nl/speedlinq/ (firmware en wizard) -> Fixed.

Hopen dat SL/XB/Qinip snel de nieuwe firmware ondersteunen met een wizard.

Hola, ik reageer op de verkeerde...scuzie!

[ Voor 5% gewijzigd door Doane op 14-03-2007 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:14:
Mwa, bij speedlinq werken alleen sumpele studenten volgens mij. Zeker geen high-tech mensen, dan zou de HD dalijk te slim zijn, en mensen in veel te korte tijd van de bellijn halen...Ze moeten wel wat verdienen aan hun HD he :+

Ik had exact jouw probleem (bij de ouwelui) -> 6.1.7.2 terug er op vanaf http://www.bns.nl/speedlinq/ (firmware en wizard) -> Fixed.

Hopen dat SL/XB/Qinip snel de nieuwe firmware ondersteunen met een wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pos2007 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 07:20:
Nou ik ben al sinds maandag offline. Heb gisteren HD proberen te bellen maar na 18 minuten heb ik maar opgehangen. Heb het later nog eens geprobeerd en toen kon ik mijn tel. nummer achterlaten. Nu maar hopen dat ze terug bellen...
Helaas, in 99% van de gevallen doen ze dat toch niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:29:
[...]

Helaas, in 99% van de gevallen doen ze dat toch niet :X
speedlinq als je na 50+ uur wachten nog niet bent teruggebeld en dus zelf maar weer belt en weer 18 minuten gewacht hebt:
Ja meneer, ik zie op de lijst dat u de voicemail ingesproken hebt. Maar u hebt een 06 nummer doorgegeven, en dat mogen we niet terugbellen...
Ik:
als het goed is zie je dan ook dat ik ingesproken heb dat mn verbinding het niet doet en/of mn telefoon niet wil registreren (grmbl#$^), of dat ik overdag niet thuis te bereiken ben
speedlinq:
U hebt een mobiel nummer doorgegeven en dat mogen we niet terug bellen....
enz enz enz

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
Gisteren gemaild naar Zyxel omtrent het wegvallen van de verbinding van de Zyxel P-2602H D1A
Net na twaalven de volgende reactie:

Geachte,

Vergeet niet na de upgrade het apparaat te resetten voor 30 seconden en dat het ip-adres 192.168.1.1 wordt waar de modem op te bereiken is en eventueel opnieuw in te stellen voor het internet.
Zie. instructie : http://www.zyxel.nl/support/z137.php

Als het weer om de 6 uur gebeurd, dan verzoeken we u om contact op te nemen met uw Internet provider om te vragen wat er exact gebeurd om de 6 uur( RENEWALL van het ip???).

Met vriendelijke groet,
Best Regards,

ZyXEL Support
Mail support@zyxel.nl
Web www.zyxel.nl/support

Ik ben dus gisteren tot laat bezig geweest om mijn Speedtouch 716 geschikt te maken voor speedlinq en deze draait nog steeds zonder een verbroken verbinding. Heb nu niet veel zin om de Zyxel weer in te zetten. Misschien als ik me eens verveel :?
Iemand belangstelling voor de firmware en de voorkeur gaat natuurlijk uit voor iemand die 'm kan hosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:52:
Vanuit regio Breda:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>ping 89.220.71.119

Pinging 89.220.71.119 with 32 bytes of data:

Reply from 89.220.71.119: bytes=32 time=61ms TTL=251
Reply from 89.220.71.119: bytes=32 time=23ms TTL=251
Reply from 89.220.71.119: bytes=32 time=53ms TTL=251
Reply from 89.220.71.119: bytes=32 time=66ms TTL=251

Ping statistics for 89.220.71.119:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 23ms, Maximum = 66ms, Average = 50ms

Webserver kom ik niet op ...
ik kan geen mail sturen via deze site, dus heb ik je ff toegevoegd als buddy.
hey hoe is speedlink in breda ik wil voor die 20mb verbinding gaan maar twijfel tussen tele2 en speedlinq. Heb nu het veel te dure casema.
Heb je veel last van storing?
Hoe is de snelheid?

Groeten
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
BigRonnyV schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:19:
Gisteren gemaild naar Zyxel omtrent het wegvallen van de verbinding van de Zyxel P-2602H D1A
Net na twaalven de volgende reactie:

Geachte,

Vergeet niet na de upgrade het apparaat te resetten voor 30 seconden en dat het ip-adres 192.168.1.1 wordt waar de modem op te bereiken is en eventueel opnieuw in te stellen voor het internet.
Zie. instructie : http://www.zyxel.nl/support/z137.php

Als het weer om de 6 uur gebeurd, dan verzoeken we u om contact op te nemen met uw Internet provider om te vragen wat er exact gebeurd om de 6 uur( RENEWALL van het ip???).

Met vriendelijke groet,
Best Regards,

ZyXEL Support
Mail support@zyxel.nl
Web www.zyxel.nl/support

Ik ben dus gisteren tot laat bezig geweest om mijn Speedtouch 716 geschikt te maken voor speedlinq en deze draait nog steeds zonder een verbroken verbinding. Heb nu niet veel zin om de Zyxel weer in te zetten. Misschien als ik me eens verveel :?
Iemand belangstelling voor de firmware en de voorkeur gaat natuurlijk uit voor iemand die 'm kan hosten :)
ja als deze inderdaad voor de niet wireless versie is wel. (email: smets258@planet.nl)

het probleem echter is dat de huidige firmware nergens online staat, dus mochten we uiteindelijk toch terugwillen naar de oude, of als de upgrade mislukt, hebben we niks meer. Die oude is nergers te vinden... weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Is het verstandig om over te stappen van mijn huidige kabel 4200kbit a 32,- per maand naar speedlinq 8064? dit is stukke goedkoper per maand en stukke sneller. Ben alleen bang dat 8mbit de max is van gewoon adsl en over een halfjaar? de snelheden van kabel weer omhoog gaan dat die vervolgens weer sneller worden en ik met een 8mbit max verbinding zit en weer moet overstappen.
Ik kan geen adsl2 ontvangen hier dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
menllyos schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:17:
[...]

ja als deze inderdaad voor de niet wireless versie is wel. (email: smets258[at]planet.nl)

het probleem echter is dat de huidige firmware nergens online staat, dus mochten we uiteindelijk toch terugwillen naar de oude, of als de upgrade mislukt, hebben we niks meer. Die oude is nergers te vinden... weet iemand hier een oplossing voor?
Kan je de oude versie niet saven?

Je hebt meel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
kan het kloppen dat de firmware voor de wireless modem hetzelfde is als die voor de niet wireless modem?

ik heb net die van jouw gedownload (p2602h-d1a) en paar dagen geleden die van jorgvandijk (voor p2602hw-d1a modem) en zijn allebei exact dezelfde naam, datum en grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex

gex

De gekste

Ik heb gisteren toch de wireless versie geinstalleerd, maar hier valt nog om de 6 uur de verbinding weg, ik zou graag de niet wireless versie krijgen om te proberen.

gekkogex[at]msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
gex schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:14:
Ik heb gisteren toch de wireless versie geinstalleerd, maar hier valt nog om de 6 uur de verbinding weg, ik zou graag de niet wireless versie krijgen om te proberen.

gekkogex[at]msn.com
Je hebt meel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
steven2 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:22:
[...]

Alles wat je hier in je reactie vermeld is vrijwel allemaal bekend. Voor Comfort moet je All-in gebruiken. Die cd is niet goed gemaakt. Er zit namelijk en verkeerde verwijzing het plaatje van Comfort :?

Instellingen kan je halen uit de start post.

Van SL moet je ook niet echt de service verwachten wat bijv. Planet leverd. Als je wilt gaan kiezen voor deze provider moet je een beetje in de materie verdiepen en zowiezo de 5 delen doornemen van deze reeks topics. En je aanvraag op de voet volgen :)
De conclusie is namelijk al vaker getrokken: Als je de verbinding werkend hebt, dan is de kans dat het daarna mis gaat best klein.

Mijn aanvraag is namelijk bijna rond. Vandaag is mijn telnr. geporteerd en ik verwacht mijn aansluitbrief voor bellen morgen of overmorgen.
Thankxxx voor deze uitleg, anders was ik weer een vermogen aan helpdesk kwijt geweest

Het werkt alleen met de config via speedtouch zelf op internet met kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 18:11
Alien_Inside schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:07:

Thankxxx voor deze uitleg, anders was ik weer een vermogen aan helpdesk kwijt geweest

Het werkt alleen met de config via speedtouch zelf op internet met kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Weet iemand of ik met een Speedtouch 510 ook op een BBNed adsl2 aansluiting kan internetten?

ps: ik weet het, SP510 is een adsl1 modem, dus hogere snelheden dan adsl1 ga ik niet halen.

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas bij mij nu ook weer weg gevallen.

Iedere keer rond een uur of 15.00

Toch maar een keer naar de helpdesk bellen ??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex

gex

De gekste

Helaas geen mail binnen (ook niet in spamfolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Mijn aanvraag tot nu toe voor Speedlinq All-in 2048 (2048/1024) voor € 4,95 per maand:

Maandag 26 Februari: aanvraag op Breedbandwinkel
Dinsdag 27 Februari: Bevestigingsmail met bevestiging:
Abonnement Speedlinq All-in 2048 (2048/1024) voor € 4,95 per maand
Aanbieding Voordelig instappen! Nu voor slechts € 4,95 per maand, na het eerste jaar betaalt u € 14,95 per maand. U ontvangt een GRATIS ethernet modem (t.w.v. € 69,00) en u heeft GEEN datalimiet!
Deze EXCLUSIEVE AANBIEDING is alleen te bestellen via deze website!

Eenmalige aansluitkosten € 0,00
Heeft u nu al ADSL? Ik heb nu al ADSL van een andere leverancier dan KPN
Woensdag 28 Februari: Welkomstmail van Speedlinq
Donderdag 1 Maart: Papieren bevestiging Speedlinq
Vrijdag 2 Maart: Factuur Modem per Email
Maandag 5 Maart: Afschrijving Modem. Kosteloos telefoontje naar Demon, mijn oude ISP, aardig gesprek waarin de Telco - Telco migratie werd voorgesteld. Papieren opzegging zou niet nodig zijn, daags daarna tóch maar gedaan met verzoek om T-T migratie.
Donderdag 8 Maart: Bevestiging van Demon, beeindiging dienst dd Woensdag 4 April
Dinsdag 13 Maart: Welkomstbrief Speedlinq zónder Voucher, indicatieve opleverdatum Donderdag 29 Maart. Abonnementsgelden worden rond de 25e afgeschreven, hierbij komen €89,- voor de éénmalige aansluitkosten en het resterende maanddeel van Maart.

Dit zo bekijkende, vraagje: heeft het zin de dure helpdesk te bellen om zeker te zijn dat de Telco - Telco migratie doorgaat en geen dom verhaal volgt van "we konden niet installeren, want de lijn was bezet" en vervolgens afgesloten worden en weken wachten? In ieder geval mis ik de actie - Voucher, of kan ik daar op andere wijze aan komen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Isaak Asimov schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:27:
Dit zo bekijkende, vraagje: heeft het zin de dure helpdesk te bellen om zeker te zijn dat de Telco - Telco migratie doorgaat en geen dom verhaal volgt van "we konden niet installeren, want de lijn was bezet" en vervolgens afgesloten worden en weken wachten? In ieder geval mis ik de actie - Voucher, of kan ik daar op andere wijze aan komen? :|
de voucher is in te vullen op de website van SL bij de formulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:07
Mijn speedlinq verbinding valt per dag een paar keer weg, ik heb al een paar keer gebelt en na zelf wat tests te hebben gedaan wat firmware updates erop losgegooit te hebben kreeg ik van ze te horen het word door geschoven naar de 1e lijns helpdesk, ik vragen krijg ik iets te horen als er wat mee is gebeurd en toen zeiden ze ja.

Ik na 1 week denken hey er is iets gebeurd ik heb al 2 dagen ondoorbroken internet, krijg ik een dag later een mail dat me verbinding is gedowngrade of iets ik moest iig minder gaan betalen.

Nu krijg ik het probleem echter weer 2 a 3 keer op een dag, dit is bijzonder onhandig vooral als ik met spelletjes op wachtlijsten sta, en ik eruit gegooit word als ik geen verbinding heb. Zon wachtlast is meestal 1 a 2 uur. :(
Ook krijg ik het altijd voor elkaar de verbinding te verliezen als ik ergens mee bezig ben, bijvoorbeeld bellen of online shooters(Warretjes)

Nu moet ik dus weer gaan bellen en alles uitleggen kijken of ze er nu wel iets mee gaan doen.

Pff begin het nu aardig kl*te te vinden

||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleopet
  • Laatst online: 17:30
Ook ik heb last van het "connectie weg na 4-6 uur" probleem met mijn p-2602hw-d1a router :( Inmiddels heb ik de nieuwe firmware gedownload (dankjewel jorgvandijk en DJSmiley), maar zoals menllyos ook al aangaf ben ik een beetje huiverig voor het flashen zonder dat ik een backup van de oude firmware heb....

Om de verbinding toch in de lucht te houden heb ik een frobel-scripje samen geraapt die om het kwartier -ingesteld via de Scheduled tasks- kijkt of de verbinding nog in de lucht is en zo niet het modem via telnet een rotschop reboot geeft waarna de verbinding weer terug is.

voor de geintreseerden de code van mijn routers.vbs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
Option Explicit

Dim strComputer, objShell, oShell
strComputer = "www.hotmail.com"
'strComputer = "www.asdfg.nl" 
' www.asdfg.nl is een niet bestaande test site om te kijken of de actie bij geen verbinding werkt

Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")

' Ping computer to see if online.
If (PingMachine(strComputer, 1, 750) = True) Then
    'Wscript.Echo "Computer " & strComputer & " is available"
    '(commented out: ik wil geen aktie)
Else
    'Wscript.Echo "Computer " & strComputer & " is NOT available"

objShell.run "CMD.EXE /K TELNET <<voeg hier je ip van de router in>> 23"
    WScript.Sleep 1000
    objShell.Sendkeys "<<voeg hier je wachtwoord de router in>>"
    objShell.Sendkeys "~"

WScript.Sleep 1000
    objShell.Sendkeys "sys reboot"
'   objShell.Sendkeys "exit"
    objShell.Sendkeys "~"

Set objShell = Nothing
End If

' Clean up.
Set objShell = Nothing

Function PingMachine(strHost, intPings, intTO)
    ' Returns True if strHost can be pinged.
    ' Variable objShell has global scope
    ' and must be declared in the main program.

Dim strResults
    Dim objExecObject

If (intPings = "") Then
        intPings = 2
    End If
    If (intTO = "") Then
        intTO = 750
    End If

' Ping the machine.
    Set objExecObject = objShell.Exec("%comspec% /c ping -n " _
        & CStr(intPings) & " -w " & CStr(intTO) & " " & strHost)

' Read the output.
    Do Until objExecObject.StdOut.AtEndOfStream
        strResults = objExecObject.StdOut.ReadAll
    Loop

Select Case InStr(strResults, "TTL=")
        Case 0
            ' No response.
            PingMachine = False
        Case Else
            ' Computer responded to ping.
            PingMachine = True
    End Select
End Function

even zelf de teksten
<<voeg hier je ip van de router in>> en <<voeg hier je wachtwoord de router in>> vervangen
en hupselakee.. mijn mailserver ligt er ten hoogste een kwartier uit. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door cleopet op 14-03-2007 23:37 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ik ben nog steeds niet teruggebeld, en heb al 4 dagen geen internetverbinding meer. Heb al verschillende keren tel.nr. doorgegeven. Zijn er meer met dit probleem?

*EDIT* Half negen en de wachtijd bedraagt al weer een kwartier?!?

[ Voor 17% gewijzigd door Pos2007 op 15-03-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
telefoon ligt er WEER uit.
Kan wel bellen en gebeld worden.

Maar beide kanten horen niets....
Echt irritant.

via BBNED

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet meer gebeld worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Gebeurd wel veel de laatste tijd...

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weet iemand of het ook mogelijk is om mijn KPN nummer te behouden en dan gebruik maken van Speedlinq bellen?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een weekje Speedlinq 8)7 ...maar zoveel spijt heb ik nog nooit ergens van gehad.

Eerst om online te komen 80 euro verbeld en dan stond alleen hun DHCP niet goed ingesteld. :(
Daarna 40 euro verbeld om de voip in orde te krijgen....heeft 2 dagen gewerkt daarna niet meer. :(
Dus dan maar weer voip opzeggen...moet ik wel ff een heel jaar aan voip abonnement betalen. :'(

Nu nog maar 11 maanden en 3 weken wachten om over te stappen naar xs4all _/-\o_ ...ook van kpn maar wel mensen die weten waar ze het over hebben.

Had ik maar wat beter informatie verzamelt 8)7

je kunt trouwens je kpn nummer gewoon behouden ....duurt alleen wat langer!.....maar neem liever geen speedlinq...doe je zelf dat plezier .....lees dit forum maar eens goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:27:
...

Eerst om online te komen 80 euro verbeld en dan stond alleen hun DHCP niet goed ingesteld. :(
....
Volgens mij had ik dat ook de 1e dag van oplevering. "even kijken meneer, vreemd u zou wel verbinding moeten hebben" en plof daar was de verbinding. Maar eerst wel 20 minuten aan de lijn gehangen. Daarna twee maand gee probleem, maar nu vanaf maandag weer hetzelfde probleem maar ik kom er niet doorheen bij de helpdesk. Ben al 4 dane offline. Ik heb de klantenservice al gebeld op abo op te zeggen maar dit kan pas twee maanden voor het einde van contract, of ik moest het afkopen.
Netwerk: KPN Comfort 12Mbit

[ Voor 10% gewijzigd door Pos2007 op 15-03-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Kan sinds vandaag ook niet meer bellen met voip.
Alle verbindingen met de server zijn in orde, krijg ook kiestoon, maar daarna stilte in de lijn...
De servicepagina van Speedlinq Bellen reageert ook niet...
Netwerk BBNed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
cornfed99111 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:46:
Alle verbindingen met de server zijn in orde, krijg ook kiestoon, maar daarna stilte in de lijn...
Netwerk BBNed...
Ik heb hier hetzelfde probleem. (Bodegraven)
(CopperJet 1616-2P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:46:
Netwerk BBNed...
Zelfde probleem via kpn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
en gewoon puur de adsl is wel betouwbaar? zonder die gare voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik heb ook BBNed en ook geen toegang tot mijn telefonie pagina van SpeedLinq

[ Voor 14% gewijzigd door basduijn op 15-03-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, ik heb nog een belbudget analoog lijntje ernaast, gelukkig !!
Alles werkt (internet), alleen voip niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier ....niet meer kunnen bellen
wel kiestoon maar dan stilte
als ik mezelf bel geeft mobiel aan.....dit nummer is buiten gebruik terwijl de gewone telefoon wel overgaat maar als ik oppak ....stilte

gaat via kpn lijn

nog meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Hetzelfde probleem KPN omgeving Etten-Leur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist...Naja dan wacht ik nog maar even met terug te gaan naar 6172 firmware... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Hier in Helmond ook geen werkende Voip meer via KPN netwerk.
Lekker balen is dat weer zeg:s

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hier in Epe (tussen Apeldoorn en Zwolle) kunnen we ook niet bellen via BBNED. Er ligt dus iets plat bij Speedlinq zelf als andere netwerken het ook hebben. Heb nog niet geprobeerd om de HD te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Hier noord-oost friesland, omgeving dokkum ook niks. 2e keer dat ik het merk sinds oktober. Valt mij nog mee, het is wel vervelend maar heb nog altijd mobiel dus voor die enkele keer dat het gebeurd is het niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limburg ook droog op bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Bij mij is de servicepagina van Speedlinq Bellen nu wel beschikbaar.
Je moet wel vele minuten wachten tot hij doorkomt..
Op de status melding staat: modem niet aangemeld.
Tot zover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpdesk onbereikbaar
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.