[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 19.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:12
Plaagje schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:56:
Gister kon ik niet gebeld worden, vanochtend om 6:00 ook niet, en nu opeens wel... Maar POP3 doet het nog steeds niet, dit terwijl ik met de oude configuratie (dus zonder voip) wel erop kon komen...

Maar ik heb nog twee (waarschijnlijk domme:P) vragen:
Hoe sluit je meer dan 2 telefoons op de router aan? (kan je met een splitter met twee telefoons tegelijk bellen?)
Hoe sluit een een isdn telefoon erop aan? (dus met grotere, 4-pollige connector)
Wat zijn de POP3 instellingen voor Speedlinq?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouwe lui hebben ook last van de storing op speedlinq mail servers...

Geen uitgaande mail beschikbaar, mail komt wel binnen.... Hopelijk wordt het spoedig opgelost :)

Verder niets anders dan lof over speedlinq, we zijn er zéér tevreden mee. :D

hopelijk gaan ze niet zeuren over mijn grote dataverkeer ivm mijn eweka..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Klopt mijn rekensommetje?

1 KByte = 8 Kbit
2956 KByte = 23648 Kbit

Dit lijkt me iets te veel. Speedtest geeft namelijk aan dat ik een download heb van 2956 KByte, hetgeen dus overeen komt met 23648 Kbit. En mijn abonnement is 6016 K/bit.

Waar zit mijn rekenfout? :P

Hoeveel KByte download heb ik als ik een abonnement heb van 6016 K/bit? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Han schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:47:
Klopt mijn rekensommetje?

1 KByte = 8 Kbit
2956 KByte = 23648 Kbit

Dit lijkt me iets te veel. Speedtest geeft namelijk aan dat ik een download heb van 2956 KByte, hetgeen dus overeen komt met 23648 Kbit. En mijn abonnement is 6016 K/bit.

Waar zit mijn rekenfout? :P

Hoeveel KByte download heb ik als ik een abonnement heb van 6016 K/bit? :)
752 KByte/sec.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Daar kwam ik ook op uit... Echter geeft Speedtest aan dat ik 2956.2 KByte/sec download heb. Dus er moet ergens een rekenfout zitten volgens mij :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Speedtest.nl is totaal niet representatief..... Beter is om gewoon een 100 Mbyte bestand te downloaden van bijvoorbeeld http://speedtest.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34
CHeeCH schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:47:
Ben zelf enkele weken gelden overgestapt van Xs4all (20/1) naar een Speedlinq 20/1 (via kpn netwerk)
Heb tot nu toe absoluut geen klachten; overstap is vlekkeloos gegaan, modem traint in op 19645/1029kb/s en heb via ftp en usenet (xsnews) nog steeds een super-stabiele download van 1550-1600KB/s, upload stabiel op 100-105KB/s. Ik gebruik hun mailserver niet dus daar heb ik geen ervaring mee. En de helpdesk heb ik ook nog niet hoeven bellen.

Voor mij dus een perfecte ervaring dat Speedinq (en van 90€ maandelijks naar 25€ voor exact dezelfde lijn natuurlijk). Tussen alle negatieve berichten hier wilde ik dit toch ff vermelden :P

Speedlinq _/-\o_
Hoe heb je dat met opzeggen van xs4all gedaan ik heb nogsteeds geen brief van ze gehad dat ik kon opzeggen. speedlinq werkt ook nog steeds niet bij mij, adsl lampje brand wel maar het internet lampje niet. zou v/d week naar gekeken worden volgens helpdesk van speedlink.
gelukkig staat de wifi v.d buren open, kan ik toch nog internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 13:49
Eik zou ik vanaf vandaag speedlinq 20mbit hebben, maar KPN moet de lijn nog controleren, dat ging vandaag niet door en wordt nu vrijdagochtend.. toch had ik gister voor de grap al modem ingeplugd en zag dat ie wel DLS signaal had maar geen ATM (ofzo) en die daaronder ook niet :P...

Heb ik nu straks al wel ADSL of pas nadat de KPN is geweest???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog steeds geen mail verzenden via Speelinq , gebruik nu uwnet.nl ( gratis) dit werkt goed.
Via Speedlinq zijn verscheidene naar mij toegestuurde emails niet aangekomen.
Zijn dus gewoon weg .
Dit probleem heb ik sinds afgelopen vrijdag en volgens de helpdesk ( kosten ca 20 Euro) zou dit probleem gisteravond worden opgelost.
Ik bel ook niet meer met die club want tot op heden voor meer dan 300 Euo gebeld.
Moet nog 8 maanden uitzitten voordat ik kan opzeggen.
Wat een idioten daar.
Dit is toch niet normaal .
Op brieven wordt niet gereageerd .
Eerst van 20mb verbinding naar een 6mb verbinding en dit werkt nog niet goed.
Betaal hetzelfde hiervoor.
Dan wordt de telefoon lijn regelmatig verbroken.
Nu weer geen email.
En vooral vriendelijk blijven aan de telefoon anders verbreken ze de verbinding .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb een speedlinq acount van 20 mb down en 1 up met voip bellen.
Dit werkt allemaal perfect down 18 mb up 1 mb.
Maar mijn enige probleem is dat ik moeilijk kan uppen.
Mijn e-mail kan ik niet versturen dit geld voor alle acounts
Ik kan niet posten
En ik kan niet msn gebruiken.
Zover ik nu weet komt dit door mijn firewall die ik op mijn pc gebruik!
Waarschijndelijk moet ik een poort open zetten, maar ik weet tot opheden nog niet welke poort.
Als ik mijn firewall uit zet doet alles het gewoon.
Ik gebruik nu op dit moment sygate 5.6, zonealarm had ik er op staan maar heb ik verwijderd, omdat ik dacht dat het daar aan lag!
Tevens gebruik ik een speedtouch modem 716 v5
Ik weet niet of dit probleem hier al is behandeld maar ik heb het nog niet gezien.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Zo ja ik zou dan graag willen weten wat je dan hebt gedaan!

Bij voorbaat hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Schweino schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:19:
Speedtest.nl is totaal niet representatief..... Beter is om gewoon een 100 Mbyte bestand te downloaden van bijvoorbeeld http://speedtest.bbned.nl/
Bij BBnet worden de volgende gegevens weergegeven: 8388.6 kbps
Dat is iets sneller dan een 8Mbit ADSL abonnement.

Dus ook niet slecht voor mijn 6Mbit abonnementje :o

Het downloaden van het 100MB bestand gaat met 823 kB/sec

Het enige wat ik nog niet kan vinden is het aanmaken van extra email accounts. Waar doe ik dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Han op 04-04-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich zit ik ook al een paar dagen te wachten op een goede uitgaande emailverbinding en vraag mij af welke emails er verloren zijn gegaan.
Ik zit dan ook erg te twijfelen over het doorzetten van mijn abo in juli/augustus of verkassen naar een andere ISP.
Alleen dit probleem is eigenlijk het eerste probleem wat ik werkelijk heb: de verbinding is goed, bellen gaat lekker en [als ik mijn 6mb omzet naar een 20mb] nergens zijn deze opties zo goedkoop als bij SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 20 mbit verbinding incl. bellen via KPN Netwerk, sinds vanmiddag 13.00 krijg ik geen verbinding met internet, heeft iemand dezelfde problemen??
Krijg de melding netwerk fout, afgelopen dagen had ik totaal geen problemen (wel met verzenden van mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:32:
Tip mensen: gebruik gmail. Daar kan je ook mee poppen en je hebt nooit gezeik meer met mail, aangezien ze daar een hele batterij aan mailservers hebben staan. Ik heb sinds dag 1 mijn speedlinq mailaccount links laten liggen, omdat ik problemen bemerkte mbt traagheid/foutmeldingen etc. Overgestapt op gmail en geen problemen meer gehad.
Het gaat niet zo zeer om het poppen, maar meer om de SMTP server die ik nodig heb voor het mailen met mijn eigen domein naam....

Nog een mailtje van consuwijzer:
Geachte heer ***

Dank u voor uw email van 3 april 2007, waarin u aangeeft dat de mail server van Speedlinq niet werkt en waarin u vraagt of u op basis hiervan het contract kan laten ontbinden.

Wij kunnen niet beoordelen of hier sprake is van een wanprestatie. Het ligt eraan op welke algemene voorwaarden u het contract bent aangegaan.

U kunt het abonnement opzeggen als u van mening bent dat er sprake is van een wanprestatie. Hiervoor is wel van belang dat u eerst schriftelijk (het liefst aangetekend met ontvangstbevestiging ) de aanbieder een laatste kans geeft tot nakomen van de dienst. U kunt in deze brief kort weergeven wat de problemen zijn en dat u het probleem binnen een redelijk termijn (zie algemene voorwaarden van uw contract anders kunt u 2 tot 4 weken aanhouden) opgelost wilt hebben.

U heeft vervolgens twee mogelijkheden tot ontbinden, Dit houdt in dat u vanaf dat moment niet meer aan de overeenkomst bent gebonden en eventueel kunt overstappen naar een andere aanbieder.
1. Direct in de eerste brief aangeven dat wanneer KPN niet aan de gestelde termijn voldoet, u gerechtigd bent het abonnement te ontbinden en dit ook te doen.
2. Bij het verstrijken van de termijn een (2de) ontbindingsbrief sturen, waarin u aankondigt te ontbinden omdat de aanbieder niet binnen de termijn heeft gereageerd/opgelost.

Indien u advies wilt over uw specifieke contractuele rechtspositie kunnen wij u verwijzen naar een rechtswinkel, juridisch loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.hetjl.nl), of rechtsbijstand.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust weer contact op met ConsuWijzer. Vermeld daarbij uw contactnummer 2582494. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. ***
Ik ga even kijken of ik dit verder ga uitzoeken, een week zonder mail zitten is een beetje te gek...

[ Voor 63% gewijzigd door Eppo © op 04-04-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:42
Klopt het dat je nergens een user name + password in de 1616 hoeft in te vullen bij speedlinq over kpn.

Heb nu bijna alles geprobeert om op het net te komen maar de enige instelling(pppoa werkt dus niet) die werkt is RFC1483 bridged(RFC 1483/2684) en daarbij heb ik nergens gezien dat ik een username/password in had hoeven te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Shinoki schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:34:
Klopt het dat je nergens een user name + password in de 1616 hoeft in te vullen bij speedlinq over kpn.

Heb nu bijna alles geprobeert om op het net te komen maar de enige instelling(pppoa werkt dus niet) die werkt is RFC1483 bridged(RFC 1483/2684) en daarbij heb ik nergens gezien dat ik een username/password in had hoeven te vullen.
RFC werkt inderdaad zonder username/password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Laatst online: 13:42
trolleystad schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:37:
[...]

RFC werkt inderdaad zonder username/password.
Ahh ok dankje heb ik het dus toch wel goed ingesteld... ik maar denken waarom geven ze je een wachtwoord als je het niet in hoeft te vullen 8)7 .

Trouwens zijn er andere mensen in almere die deze verbinding hebben via het kpn netwerk (20 mbit) in de buurt van tussen de vaarten?

Ik haal namelijk me max snelheid niet... en heb een klapperlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
Shinoki schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:58:
[...]

Ahh ok dankje heb ik het dus toch wel goed ingesteld... ik maar denken waarom geven ze je een wachtwoord als je het niet in hoeft te vullen 8)7 .

Trouwens zijn er andere mensen in almere die deze verbinding hebben via het kpn netwerk (20 mbit) in de buurt van tussen de vaarten?

Ik haal namelijk me max snelheid niet... en heb een klapperlijn
Die gebruikersgegevens zijn voor de email en het servicepunt, maar dat stond natuurlijk ook in de afgelopen 5 topics :X

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Han schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:03:
Het enige wat ik nog niet kan vinden is het aanmaken van extra email accounts. Waar doe ik dat?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
bedoel je een alias of een compleet andere mailbox?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:02:
@ CHeeCH ... geef nu maar gewoon toe dat je voor SpeedStress werkt want waarom zou je anders op zoek gaan naar een forum zonder een klacht te hebben.
Als niet..sorrie he!......maar.....probeer ze dan maar eens te bellen, dan horen we je graag terug!

groetjes....nog maar 10,5 maandjes wachten...jehaa!...dan weer echt internet plezier
:D

Heb ze inderdaad nog niet hoeven te bellen, hoop ook dat te kunnen vermijden tegen die prijzen.
En nee hoor, ik werk echt niet voor ze. Maar ik heb absoluut dezelfde kwaliteit verbinding als de afgelopen jaren met xs4all. En omdat het topic 'speedlinq ervaringen' heet dacht ik bij mezlef ik zet er gewoon een (welgemeend) positief bericht neer. Eneee .. ik post al een hele tijd op tweakers hoor, ik was niet naar een forum op zoek waar speedlinq in voor kwam ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Hilarisch! Op het invulformulier op http://www.speedlinq-faq.nl/ staat bij 'e-mail adres': "Speedlinq adviseert voor correcte aflevering altijd gebruik te maken van uw speedlinq e-mail adres"

Ja! Want dat is het er al... binnen een week nadat het verstuurd is! Stukken sneller dan de helpdesk je terugbelt.

Blegh.... Nog altijd hetzelfde problem met mijn Zyxel 2602 H D1A modem... Ben het best beu elke dag te moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Het lijk zowel dat het mail probleem is opgelost, test mailtje dat ik verstuurde naar mezelf kwam 5 min later aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ja bij mij ook.

Heb het net ingesteld in Outlook (ging prima!) en kan mailen van en naar m'n speedlinq E-mail adres. :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
steven2 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:16:
[...]

Ik ben iig geïnteresseerd in beide opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Laatst online: 16-08-2020
SL heeft er weer 1 erbij....Ik mocht dat zijn.

Maar ervaring is goed, maar installatie liet even te wensen over qua activeren van internet en telefonie. Bij installatie van internet de stappen doorgelopen en eerste instantie niet werkende gekregen. Reden was dat ik een Speedtouch thomson 706 heb zonder WiFi, maar de install cd gaf een verkeerd plaatje weer. Hard op de 706 geklikt (dus met antennetje) en na uurtje prutsen "connectie" ! Had ik maar eerder onderop de thomson gekeken :)

Oke prima.. nu telefonie.. Ook weer de cd gepakt/geïnstalleerd en aan het einde spontaan internet eruit en qua modem geen reactie. Dit wel 10x gedaan te hebben dacht ik , goh laat ik internet gewoon laten zoals hij werkt en handmatig in het menu de telefoon erin zetten. En spontaan "Klik!" :) DONE ! geregisteerd!

Geweldig...Maar nu..Ik heb diverse speedtests ondergaan en Nuria gebruikt.
Via http://speedtest.bbned.nl/ 100mb binnen gehaald (02:00am) met 550Kb/Sec.

Nuria geeft aan cijfer 2 bij downloaden :

gemiddeld: 4035 Kb/sec
anderen: 9363 Kb/sec

Dit met Comfort 20000 KPN en ik zou 1775meter van de centrale zitten.
Overige waardes van Nuria: surfen 8,3, gamen 7,2 , uploaden 6,5

Ik heb 2 vragen:

1. Normale verbinding? (min. 1x per dag ligt hij er 2minuten uit. Onderhoud denk ik)
2. Hoe lees ik van de modem de firmware uit? En is deze op te slaan als een backup?

Bij VoorBaat Dank :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier doet de mail het weer "gewoon"
sinds vanmorgen
nu maar hopen dat het zo blijft want er gebeuren wel rare dingen laatste tijd bij SL

de storingspagina is ook weer bijgewerkt..... gisteren stond er nog dat alles was opgelost en dat het nog 12 uur kon duren voor het normaal was [ gerekend vanaf dinsdag]
nu staat er

Mail server problemen
Sinds vrijdag ondervinden wij een probleem met één van onze e-mailservers waardoor er enige vertraging kan ontstaan bij inkomend en uitgaande e-mail, ook kan het zijn dat u af en toe een foutmelding krijgt.

Uiteraard doen we ons uiterste best om deze problemen zo spoedig mogelijk op te lossen.

Laatst geupdate op ( woensdag 04 april 2007 )

lateen we hopen dat het nu ook inderdaad verholpen is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt nog steeds het verzenden (SMTP) van e-mails niet, het is allemaal om te :'(

Nu dus weer een e-mail server die een geruime tijd niet goed functioneert…..Mijn slechte droom wordt alsmaar langer en werkelijkheid:

Leidingen moeten zowel in de meterkast alsmede voor in de straat omgelegd worden vanwege een 'oude' adsl verbinding die ze er niet vanaf kunnen halen.
Resultaat: lijn wordt een week later dan afgesproken opgeleverd.

Lijn opgeleverd....echter modem wat nu niet op tijd wordt geleverd... zou zoekgeraakt zijn, advies: 40 km verderop maar bij het postkantoor vragen hoe of wat!
Na diverse boze telefoontjes (a een hoop geld) met de klantenservice modem toch nog de volgende dag aanwezig!

Uiteindelijk modem geleverd....met verkeerde software/handleiding waardoor de installatie van zowel de ADSL verbinding en VOIP niet vlekkeloos verlopen is.

Als ik uiteindelijk alles werkend heb gekregen, blijkt dat ik niet hoger dan 8Mbits van de 20Mbits kan downloaden. Na wederom diverse telefoontjes (a een hoop geld) zou er iets niet goed zijn met de lijn. Uiteindelijk wordt de schuld in de schoenen van BBned geschoven... en is zonder enig overleg de lijn teruggeschroefd naar een 8Mbits verbinding....

Paar weken verder, na diverse dure telefoontjes met de helpdesk en de problemen nog steeds niet opgelost en enkele grote en landelijke storingen, werken nu de e-mail servers niet nabehoren.

Tevens vraag je via de actievoucher, die je zelf eerst op hun site moet zoeken, conform de voorwaarden de benodigde actiekosten terug... ondanks de bevestiging waarin ze mededelen dit geld over te maken...wordt dit maar niet op je rekening gestort... Dit ondanks dat ze wel ontzettend snel de modem en abonnementskosten e.d. van je rekening hebben afgeschreven. Nu wordt ik dus weer verplicht om flinke telefoonkosten te maken om hun klantenservice te bereiken.

Dus voor een ieder die op zoek is naar een goede provider, stabiele en snelle verbinding, lees dit forum eerst maar eens goed door voordat je een beslissing neemt ;)
Er zijn zat aanbieders en ook voor een laag maandelijks bedrag….

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik wil bij mijn adsl+bellen+tv de digitenne Topfield recorder (ipv de singletuner), maar kan nergens vinden hoe ik dit bij mijn bestelling kan opgeven. Weet iemand dat toevallig?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de mail problemen opgelost zijn, alles werkt hier weer (west brabant)
Alle mail is ook aangekomen, dus niks zoek geraakt.

@SeaT
Je moet je niet zo druk maken, daar schiet je niks mee op.
Sommige problemen kunnen gewoon niet opgelost worden, b.v. als je te ver van een centrale afzit kan je wel een 20000 abo hebben maar zal je toch genoegen moeten nemen met een lagere snelheid. Dit is geen probleem die door Speedlinq opgelost kan worden, dit is een infrastuctuur probleem. Ik heb ook de nodige problemen ondervonden, kijk hier maar eens: [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5 Hier staat mijn hele verhaal, en ik heb niet een keer de helpdesk gebeld, ik heb gewoon brieven geschreven, en nu is het ook opgelost.
Kijk ook maar eens naar dit verhaal: [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5
zo kan het dus ook.
Als je problemen heb, is dit heel vervelend, maar soms heb je ook wel eens met de wet van Murphy te maken. En ik weet, ook uit eigen ervaring, en ondanks dat ik al bijna 20 jaar in de IT branch zit, dat de meeste fouten door de gebruiker zelf veroorzaakt worden. Ik heb mezelf ook wel eens voor mijn kop geslagen, als het niet lukte, omdat ik iets over het hoofd had gezien, of een verkeerde instelling gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMTP kan ook via Gmail gaan. Ik heb de mailproblemen van de afgelopen weken dan ook niet ondervonden. Bij tijd en wijle merk ik wel dat mijn binnenkomende mail via de POP server van SL niet werkt. Hier komen echter alleen maar de facturen van SL binnen... :)
Eppo © schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:28:
[...]

Het gaat niet zo zeer om het poppen, maar meer om de SMTP server die ik nodig heb voor het mailen met mijn eigen domein naam....

Nog een mailtje van consuwijzer:

[...]
Ik ga even kijken of ik dit verder ga uitzoeken, een week zonder mail zitten is een beetje te gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Laatst online: 07-05 11:17
Hey allemaal. Ik ben op zoek naar een goedkopere manier van internetten + bellen, en kwam zodoende bij Speedlinq terecht. Dit scheelt toch aardig wat in de kosten, in vergelijking met mijn huidige ADSL Lite verbinding. Ik kom hier echter nog wel wat nadelige dingen van Speedlinq tegen, ik lees toch wel een aantal malen dat de verbinding wegvalt. Dit heb ik nou in zeg maar 3 jaar 1 keer met mijn ADSL verbinding gehad, wat ik toch vrij netjes vind ;). Hoe zit dat nou met Speedlinq?

En, hoe kom ik erachter wat voor snelheid ik nou daadwerkelijk zal halen? Ik zit volgens een of andere test 977 meter van de centrale. Als ik nou als voorbeeld het abonnement "ADSL Comfort 8064
(8064/1024 Kbit/s)" neem, voor €23/m. Ik haal met mijn huidige Lite abonnement (3mbit down, 0,5mbit up) zo'n 320kb/s down en 50kb/s up. Hoe kom ik er nou achter of ik in de buurt kom van de theoritische snelheden van respectievelijk 900kb/s en 100kb/s?

En zit er nou een adder onder het gras, want ik vind het toch vreemd dat ik meer dan dubbel zo snel internet kan krijgen, tegen een maandelijks tarief dat ipv 30 euro, 23 euro wordt...

En nog een vraag, hoe zit het met de telefoondienst van Speedlinq? Voor hetzelfde abonnement zou dit ipv 23 euro, 28 euro/m kosten. Hoe zit het hier met de ervaringen?

Nou ik hoop dat jullie hier mij van dienst kunnen zijn, alvast bedankt!

EDIT: ik lees net dat het bellen naar nationale nummers een starttarief van 5 cent heeft, en dat het verder per minuut gratis is... waarom geloof ik dit nou niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Googolplex op 05-04-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 cent per gesprek naar vaste nummers klopt inderdaad. Ik heb nu maandelijkse belkostenfacturen van 1 of 2 Euro :)

En 977 meter volgens de postcodecheck kan ook best 1500 meter zijn, maar zelfs dan haal je die 8 Mbps nog steeds makkelijk. Je zult dan in de praktijk op zo'n 800-850 kByte/s uitkomen met downloads.

Speedlinq is een spotgoedkope provider, waar ik zelf best tevreden over ben qua prijs/prestatie.

Verwacht je echter goede service met weinig downtime, lage helpdeskkosten en snelle oplossing van problemen, dan kun je beter voor 2 of 3x zoveel geld naar XS4ALL gaan. Mijn ervaring is dat de doorlooptijd van een issue bij Speedlinq 2-3 weken is, maar nogmaals, daar is de prijs dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Hah wat een snelle reactie, thanks ;-)

Opzich heb je (hopelijk) niet veel te maken met de helpdesk. Ik heb die van mij nog nooit gecontacteerd. Ik las trouwens net ook dat het bellen via VoIP gaat, met Speedlinq bel je dus niet meer via de "gewone" telefoonlijn, maar via het internet. Maar, als dit zo is, dan hoop ik toch niet dat het internet er vaak uitligt, dit lijkt me vrij frustrerend. Wat zijn jullie ervaringen dan ook omtrend de downtime? En, hoe is de kwaliteit van het bellen? Ik vraag dit, omdat bellen via bv Skype nou niet van een bijster goede kwaliteit is...

Nog een laatste vraag, ik game vrij graag, en ook online. Is er nog iets op te merken over de ping? Bij games als Battlefield 2 moet dat natuurlijk niet al te hoog zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "klapperen" van de lijn had ik alleen met de Speedtouch 716v5 WL met firmware 6.1.7.2.

Teruggeflasht naar 5.4.0.14 (helaas niet meer te vinden overigens) en de problemen zijn over, hij staat nu 20 dagen on-line zonder enige onderbreking.

Het punt is dat de kwaliteit/capaciteit van de lijn niet constant is met de tijd op de dag. Als je hem nu laat intrainen in een worst case scenario (lees ca. 22.00 uur 's avonds) dan zal hij een lagere waarde geven maar wel stabiel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik snap niet helemaal wat je met dat laatste stuk bedoelt. Ik bedoel, heb je rond 22:00 een tragere verbinding (lage down en upload), een hoge ping, een slechte kwaliteit van bellen? Dit hang zeker ook af van je omgeving, nou moet ik wel zeggen dat ik in een klein dorp woon, misschien dat dit het wel ten goede komt?

Kan ik trouwens mijn huidige ADSL modum + router blijven gebruiken? Het is een "E-Tech ADSL Ethernet Router". Ik heb namelijk weinig zin om een andere router aan te schaffen. Ook heb ik er een Lynksys Wireless Access Point op aangesloten, dit blijft ook werken hoop ik?

Ben je ook tevreden met het bellen via Speedlinq? Is de kwaliteit nou verschillend met die van de gewone lijn, of merk je daar niet zoveel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:34:
Kan ik trouwens mijn huidige ADSL modum + router blijven gebruiken? Het is een "E-Tech ADSL Ethernet Router". Ik heb namelijk weinig zin om een andere router aan te schaffen. Ook heb ik er een Lynksys Wireless Access Point op aangesloten, dit blijft ook werken hoop ik?

Ben je ook tevreden met het bellen via Speedlinq? Is de kwaliteit nou verschillend met die van de gewone lijn, of merk je daar niet zoveel van?
Als je ook gebruik wilt maken van VOIP moet je sowieso een andere router.
Kwaliteit van het bellen vind ik niet best. Echter het klapperen ben ik kwijt na het eerder genoemde downgraden van de software icm het beruchte DMT tooltje.

Kortom, het is wat gepriegel, soms wat ergenis (zoals nu met die mail 8)7 ) maar prijs kwaliteit verhouding is dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Maar de kwaliteit van het bellen is niet best? Dat vind ik jammer om te horen... Maar goed, ook hier geld weer, je betaald er ook naar. Maar qua kwaliteit komt het dus niet in de buurt van een gewone telefoonlijn?

Maar wat downtime betreft valt het nog wel mee na die downgrade? Dat vind ik zelf vrij belangrijk, dat er geen downtime is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
Ik vind de kwaliteit van het bellen wel goed ! Zo zie je maar dat alles ook smaak is.
Internet snelheid eigenlijk ook, ik haal altijd de volle snelheid (8Mbit)
Maar of je de volle snelheid hebt ligt aan je afstand tot de centrale.

Ik heb wel even flink gebaald dat de mailserver ermee gestopt was deze week.
Maar dat is ook pas de eerste keer.
EleanorNL schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:01:
Maar de kwaliteit van het bellen is niet best? Dat vind ik jammer om te horen... Maar goed, ook hier geld weer, je betaald er ook naar. Maar qua kwaliteit komt het dus niet in de buurt van een gewone telefoonlijn?

Maar wat downtime betreft valt het nog wel mee na die downgrade? Dat vind ik zelf vrij belangrijk, dat er geen downtime is.

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 05-04-2007 13:06 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:25:
SMTP kan ook via Gmail gaan. Ik heb de mailproblemen van de afgelopen weken dan ook niet ondervonden. Bij tijd en wijle merk ik wel dat mijn binnenkomende mail via de POP server van SL niet werkt. Hier komen echter alleen maar de facturen van SL binnen... :)
[...]
Ook geprobeerd, alleen dan komt mijn Gmail email adres als replay adres te staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Hallo iedereen,
Ik heb zelf op dit moment Leaseweb ADSL2+ bbned 10mbit voor zo'n 27 euro p/m. Afstand tot centrale is 1800m volgens checks. Werkelijk gemeten door bbned is dit bijna 2300 meter. Zowel down als up haal ik nagenoeg de volledige snelheid. Pingtijden naar AIX oid is continu 12 a 13 ms.

Nu is mijn vraag, is het verstandig om over te stappen op Speedlinq aangezien deze voor minder dan wat ik nu betaal een 20mbit heeft ipv 10mbit bij Leaseweb. Ik kan alleen nergens concreet vinden wat voor pingtijden je bij speedlinq mag verwachten met 20mb op bbned of babyxl. Ik speel veel online en de stabiliteit en pingtijden van de lijn zijn daarom nogal van belang.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:34:
Ik snap niet helemaal wat je met dat laatste stuk bedoelt. Ik bedoel, heb je rond 22:00 een tragere verbinding (lage down en upload)
De "analoge" ADSL modems, dus die van jou thuis en die in de centrale, communiceren op dat tijdstip het moeizaamst.

En als je hem dus hoger laat intrainen ('s ochtends) dan heb je dus meer kbps download, alleen trekt 'ie het dan niet meer en gaan 'ie resyncen omdat hij eigenlijk een te gunstige snelheid met het andere modem onderhandelt heeft, wat dan niet meer waargemaakt kan blijven.

Maar goed, als jij "maar" 8 Mbit neemt en hij synct altijd op 8064, dan hoef je je over bovenstaande geen zorgen te maken. Deze problemen zijn er als je een 20 Mbps verbinding hebt en dat niet haalt. Meestal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Killah schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:29:
Hallo iedereen,
Ik heb zelf op dit moment Leaseweb ADSL2+ bbned 10mbit voor zo'n 27 euro p/m. Afstand tot centrale is 1800m volgens checks. Werkelijk gemeten door bbned is dit bijna 2300 meter. Zowel down als up haal ik nagenoeg de volledige snelheid. Pingtijden naar AIX oid is continu 12 a 13 ms.

Nu is mijn vraag, is het verstandig om over te stappen op Speedlinq aangezien deze voor minder dan wat ik nu betaal een 20mbit heeft ipv 10mbit bij Leaseweb. Ik kan alleen nergens concreet vinden wat voor pingtijden je bij speedlinq mag verwachten met 20mb op bbned of babyxl. Ik speel veel online en de stabiliteit en pingtijden van de lijn zijn daarom nogal van belang.
Ik zou blijven waar je nu zit. Heel veel sneller zal het gezien je koperkabelafstand niet worden en je hebt veel meer te verliezen dan te winnen. Never change a winning team.

En qua games, praat maar eens met Frenchman hier op het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
EleanorNL schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:14:
Hah wat een snelle reactie, thanks ;-)

Opzich heb je (hopelijk) niet veel te maken met de helpdesk. Ik heb die van mij nog nooit gecontacteerd. Ik las trouwens net ook dat het bellen via VoIP gaat, met Speedlinq bel je dus niet meer via de "gewone" telefoonlijn, maar via het internet. Maar, als dit zo is, dan hoop ik toch niet dat het internet er vaak uitligt, dit lijkt me vrij frustrerend. Wat zijn jullie ervaringen dan ook omtrend de downtime? En, hoe is de kwaliteit van het bellen? Ik vraag dit, omdat bellen via bv Skype nou niet van een bijster goede kwaliteit is...

Nog een laatste vraag, ik game vrij graag, en ook online. Is er nog iets op te merken over de ping? Bij games als Battlefield 2 moet dat natuurlijk niet al te hoog zijn!
hier bellen wel goed via speedlinq
zit ook sinds 2 weken op speedlinq comfort 8000/1024(hiervoor @home)
snelheid dik in orde 845 down via nieuwsgroepen eweka met een speedtouch st780 modem(erg stabiel modem na mijn mening)
780 meter van centrale

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-09 16:49
ohw ja ping btw zit ik op 9 ms speel zelf ook battlefield 2 :-) zit wel goed dus ealanor.

mvg

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik gebruik mijn Gmail adres al een jaar of 4 incl 2 providerwissels. Gebruik die mail accounts van de providers helemaal niet meer. Scheelt elke wissel weer een hoop gedoe met het omzetten van email adressen bij de diverse online diensten (bankieren, webwinkels etc) en het doorgeven van je nieuwe email adres aan je vrienden, kenissen, familie etc.
Eppo © schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:26:
[...]

Ook geprobeerd, alleen dan komt mijn Gmail email adres als replay adres te staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 07:22:

de storingspagina is ook weer bijgewerkt..... gisteren stond er nog dat alles was opgelost en dat het nog 12 uur kon duren voor het normaal was [ gerekend vanaf dinsdag]
Eh.. storingspagina?

Heb ik nog niet gevonden. Linkje?

Alvast bedankt. :)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Han schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:03:
steven2 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:16:
_Brake_ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 01:17:
Ik ben iig geïnteresseerd in beide opties :)
Ik ook, geïnteresseerd in beiden. DUs als iemand het volgende weet, post het even:

- aanmaken van email aliassen, waar? Hoe?
- aanmaken van extra mailboxen, waar? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:54:
Gebruik die mail accounts van de providers helemaal niet meer.
[...]
Helemaal mee eens (heb zelf een eigen domein+mailserver) maar speedlinq gebruikt wel het speedlinq.nl adres voor facturen en voicemail. En dat kan ik nergens laten aanpassen of doorsturen. Dus ben ik wel verplicht die mailbox uit te lezen (via fetchmail).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 14-09 19:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:19:
Dus voor een ieder die op zoek is naar een goede provider, stabiele en snelle verbinding, lees dit forum eerst maar eens goed door voordat je een beslissing neemt ;)
Er zijn zat aanbieders en ook voor een laag maandelijks bedrag….
Niet op het KPN netwerk, dan betaal je voor een vergelijkbaar abonnement bij een andere provider minimaal 60 euro per maand (excl telefoonlijn). Dat is dus als je geen BBNed/Versatel/BabyXL hebt.

En helaas hoor ik bij die groep :(

Kabelinternet is ook geen optie, dan mag je 16 euro p.m. gaan betalen voor TV (wat ik toch niet kijk). Kom je uiteindelijk ook op 60 euro uit.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:13:
- aanmaken van email aliassen, waar? Hoe?
- aanmaken van extra mailboxen, waar? Hoe?
Aliassen kun je gewoon gelijk gebruiken, dus als je email-adres info@j-jansen.speedlinq.nl is, dan kun je ook:

aap@j-jansen.speedlinq.nl
noot@j-jansen.speedlinq.nl
mies@j-jansen.speedlinq.nl
wim@j-jansen.speedlinq.nl
zus@j-jansen.speedlinq.nl

etc. gebruiken. Daar hoef je verder niks voor te doen.
Qua POP-mail komen ze allemaal in dezelfde box, met Webmail op tools.speedlinq.nl/webmail kun je dan wel filteren op hetgeen voor de apestaart staat.

Extra email-boxen kosten 2,50 per maand en moet je dus aanvragen. Volgens mij moet dat via het service menu. Ik gebruik gewoon Gmail-accounts voor mijn huisgenoten, want die zijn natuurlijk gewoon gratis en dat scheelt je dus 30 Euro per emailbox per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik heb diverse speedtests ondergaan en Nuria gebruikt.

Hier thuis gemiddeld: 4035 Kb/sec
bij anderen volgens Nuria: 9363 Kb/sec

Ik heb 2 vragen:

1. Normale verbinding? (min. 1x per dag ligt hij er 2minuten uit. Onderhoud denk ik)
2. Hoe lees ik van de modem de firmware uit? En is deze op te slaan als een backup?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:54:
[...]

Wat voor modem met wat voor firmware heb je?

Toch geen Speedtouch 716v5 WL met versie 6.1.7.2?

In dat geval kun je beter terugflashen naar 5.4.0.14 wat al diverse mensen hier met succes gedaan hebben.
Kan iemand mij nog helpen aan deze 5.4.0.14 versie van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
RichieB schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:47:
[...]

Helemaal mee eens (heb zelf een eigen domein+mailserver) maar speedlinq gebruikt wel het speedlinq.nl adres voor facturen en voicemail. En dat kan ik nergens laten aanpassen of doorsturen. Dus ben ik wel verplicht die mailbox uit te lezen (via fetchmail).
Je kan een kopie van deze berichten (factuur etc.) door laten sturen naar een E-mail adres naar keuze! Hiervoor staat op de website een formulier. Je kunt het ook terug in de FAQ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Kan iemand eens naar mijn modem instellingen kijken ?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/dsl%20smal.JPG
plaatjes zijn aanklikbaar.

dit ziet er toch goed uit ?.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/internet%20smal.JPG
hier loopt het vast bij DHCP server, ik krijg maar geen ip adres.
en klopt dat ETHoH type ?.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/controle%20smal.JPG
hier DSL en ATM goed Ethernet blijft rood.
Fout in centrale ?. of moet speedlinq nog wat vrijgeven.
alle configuraties geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
modem is een ST 780WL.
iemand nog ideeén. 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starwave schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:08:
[...]

Niet op het KPN netwerk, dan betaal je voor een vergelijkbaar abonnement bij een andere provider minimaal 60 euro per maand (excl telefoonlijn). Dat is dus als je geen BBNed/Versatel/BabyXL hebt.

En helaas hoor ik bij die groep :(

Kabelinternet is ook geen optie, dan mag je 16 euro p.m. gaan betalen voor TV (wat ik toch niet kijk). Kom je uiteindelijk ook op 60 euro uit.
Je bent inderdaad afhankelijk in welk postcodegebied je woonachtig ben.
Maar ben je daar niet direct afhankelijk van zijn er best wel interessante alternatieve te vinden.

Tele2vision Bronze 20480/1024 incl. bellen en digitale TV a 22,90 per maand

Orange ADSL Family & Telefonie 20Mbit/s a 24,95 euro per maand.

Tiscali ADSL T20 + telefonie 20480/1024 a 39,95 euro per maand.

Dit was even snel Googelen….ongetwijfeld als je wat verder zoekt zullen er nog meer interessante abonnementen te vinden zijn.
Tevens zullen ongetwijfeld vanwege de concurrentie meerdere aanbieders zijn die hun prijzen zullen aanpassen.
Dus voor minder dan 60 euro is best wel wat te kiezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:30:
modem is een ST 780WL.
Gewoon even wachten, bij mij duurde het ook 1 of 2 dagen voordat ze het IP nummer aangemaakt hadden.

Als het dan nog niet werkt, zit er weinig anders op dan de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Wie heeft er net als mij een SpeedTouch Thomson 706 (zonder WiFi) ?
En heeft tijdens de installatie om de WPA op laag gezet?

Kan dat de reden zijn dat ik niet alles uit de lijn trek?

gemiddeld: 4035 Kb/sec
anderen: 9363 Kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

heb je deze configuratiewizard gebruik?

http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v10.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een copperjet 1616-2p kan intrainen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Nee.. heb ik niet gedaan.
Tenminste als je het tegen mij hebt.

Is de oude te backuppen op één of ander manier?
(mocht het misgaan dan kan ik internet niet op voor oude firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

X-Rayonline schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:07:
[...]

Nee.. heb ik niet gedaan.
Tenminste als je het tegen mij hebt.

Is de oude te backuppen op één of ander manier?
(mocht het misgaan dan kan ik internet niet op voor oude firmware)
Ik had het tegen jou ja. Misschien is dit een betere, inclusief uitleg:

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=13&Itemid=29

[ Voor 15% gewijzigd door knakworst op 05-04-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
knakworst schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:09:
[...]

Ik had het tegen jou ja. Misschien is dit een betere, inclusief uitleg:

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=13&Itemid=29
Dank je wel!

Ja sorry.. mijn eerste ervaring met ADSL. Ik heb helaas jaren met chello moeten doen.
Maar ik heb op de Thomson SpeedTouch geen WiFi moet ik dan de WPA helemaal omlaag schuiven?

Zie :

http://www.speedlinqsupport.nl/images/stories/stconfig09.jpg

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de link om een extra emailbox voor 2,50 per maand aan te vragen:

http://www.speedlinq.nl/php/form_aanvullend.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik heb nu ook een .NL :) jaja maar de ruimte is dat te vergroten?
Zou makkelijk kunnen zijn als ik CODserver draai met ReDirect voor de mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

X-Rayonline schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:14:
[...]

Dank je wel!

Ja sorry.. mijn eerste ervaring met ADSL. Ik heb helaas jaren met chello moeten doen.
Maar ik heb op de Thomson SpeedTouch geen WiFi moet ik dan de WPA helemaal omlaag schuiven?

Zie :

http://www.speedlinqsupport.nl/images/stories/stconfig09.jpg

Bedankt!
Geeft niets hoor. Maar het verbiedt je niet om de hele handleiding te lezen ;)

Onder het plaatje staat:

Hier kiest je het beveiligings niveau voor het draadloze netwerk. Weet je niet wat je moet kiezen, heeft je modem geen draadloos deel of gebruikt je het niet? Kies dan hoog

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rayonline schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:23:
Kan dat de reden zijn dat ik niet alles uit de lijn trek?

Velen, waaronder ikzelf, zijn je met zo'n situatie al voorgegaan.

1775 meter is de afstand hemelsbreed, maar er kan makkelijk 2600 meter koperkabel tussenliggen.

Als je in de statistieken van je modem kijkt, zie je een download demping (attenuation) in dB. Globaal is de afstand in km's die demping gedeeld door 13 dB, m.a.w. bij 26 dB demping praat je over ca. 2 km kabel en bij 39 dB over ca. 3 km.

Kun je verder HELEMAAL NIKS aan doen, en Speedlinq ook niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden vanaf het begin dat speedlinq opgeleverd was de volgende problemen:

-Alleen hele kleine mails waren te versturen (alleen een paar woorden tekst).
-hotmail werkte niet.

Na lang zoeken bleek dat de mtu setting in de router niet goed was.
mtu is de maximum transfer unit.
Deze stond standaard op 1500 en nadat die iets lager was gezet (1478) werkte alles wel goed.
op de volgende link staat beschreven hoe je de juiste mtu setting kunt bepalen.
http://www.dslreports.com/faq/6264

misschien dat iemand hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
knakworst schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:31:
[...]

Geeft niets hoor. Maar het verbiedt je niet om de hele handleiding te lezen ;)

Onder het plaatje staat:

Hier kiest je het beveiligings niveau voor het draadloze netwerk. Weet je niet wat je moet kiezen, heeft je modem geen draadloos deel of gebruikt je het niet? Kies dan hoog

succes!
Je hebt gelijk ivm handleiding :)
Maar ik zei in het 'verhaal' dat er juist geen WiFi op zit :)
"dat ik een Speedtouch thomson 706 heb zonder WiFi"
Er zit geen antennetje aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
dirk38 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:30:
Kan iemand eens naar mijn modem instellingen kijken ?
[afbeelding]
plaatjes zijn aanklikbaar.

dit ziet er toch goed uit ?.

[afbeelding]
hier loopt het vast bij DHCP server, ik krijg maar geen ip adres.
en klopt dat ETHoH type ?.
[afbeelding]
modem is een ST 780WL.
Volgens mij moet je in de verbindingsinstellingen RFC 1483 Bridged kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Isaak Asimov schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:40:
[...]

Volgens mij moet je in de verbindingsinstellingen RFC 1483 Bridged kiezen.
Mijn gegegens:

DSL-verbinding

Meer weergeven...

Actief: 0 dagen, 1:06:47

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 5.359

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 217,38 / 167,11
--------------------------------------------------------------------------------
Internet
Meer weergeven...

Type: ETHoA

Actief: 0 dagen, 1:06:46

IP-adres: 89.xxx.xx.xx

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]:

26,38 / 27,82

[ Voor 17% gewijzigd door XRayXI op 05-04-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
ja heb ik ook gedaan met het config tool maar dan komt dit in het modem te staan

deze dus http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v10.exe
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/config1.JPG

en vervolgens voor KPN.

[ Voor 59% gewijzigd door dirk38 op 05-04-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:33:
[...]

Velen, waaronder ikzelf, zijn je met zo'n situatie al voorgegaan.

1775 meter is de afstand hemelsbreed, maar er kan makkelijk 2600 meter koperkabel tussenliggen.

Als je in de statistieken van je modem kijkt, zie je een download demping (attenuation) in dB. Globaal is de afstand in km's die demping gedeeld door 13 dB, m.a.w. bij 26 dB demping praat je over ca. 2 km kabel en bij 39 dB over ca. 3 km.

Kun je verder HELEMAAL NIKS aan doen, en Speedlinq ook niet,
Heel lijstje maar dit is wat ik heb kunnen vinden. :

Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 1:24:19
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 5.359
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 277,29 / 208,59
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 31,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 7.336 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 510 / 65
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.931 / 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

31.5 dB signaalverzwakking / 13 = 2400 meter kabel

Zat ik er niet zo ver naast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmware 5.4.0.14 gevonden voor de Speedtouch 716v5 WL op 1 van mijn disks !!!

Is alleen dik 5 MB ...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Dank je wel :)

Er is niets aan te doen, maar zou je dan de klachten moeten verzamelen tegen de KPN?
Per dag ligt mijn DSL rond de 2 á 3 keer eruit wegens wat de monteur zei "onderhoud".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Eppo © schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:28:
[...]

Gmail heeft ook zijn eigen SMTP servers. Ik gebruik al mijn mailadressen van mijn 3 domeinen met Gmail en maak gebruik van hun POP en SMTP servers -> zie http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:25:

[...]
Inderdaad, zo doe ik het dus ook (en kan het iedereen aanraden).
Eppo © schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:26:
[...]

Dat ligt dan helaas toch aan jezelf: je hebt je mailclient niet goed ingesteld dan. Je kan de Gmail SMTP gebruiken met elk gewenst reply-to address.

[ Voor 46% gewijzigd door Schweino op 06-04-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:02:
[...]
Dat ligt dan helaas toch aan jezelf: je hebt je mailclient niet goed ingesteld dan. Je kan de Gmail SMTP gebruiken met elk gewenst reply-to address.
Dat klopt, dat kun je alleen NIET instellen via Outlook Express, want dat overschrijft ie doodleuk.

Je moet gewoon inloggen op www.gmail.com en daar de instellingen aanpassen qua afzenderadres. Het kan er volgens mij maar eentje zijn overigens.

Gmail heeft trouwens wel 1 nadeel. Als je meerdere POP-clients gebruikt, wordt nieuwe mail alleen op de zich eerst aanmeldende POP-client gedownload, ook bij een "leave messages on server" instelling. Je kunt wel iedere keer op elke client alle mail downloaden, maar dan krijg je 88x hetzelfde oude mailtje in je box en dat wil je natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 07:50:
[...]

Dat klopt, dat kun je alleen NIET instellen via Outlook Express, want dat overschrijft ie doodleuk.

Je moet gewoon inloggen op www.gmail.com en daar de instellingen aanpassen qua afzenderadres. Het kan er volgens mij maar eentje zijn overigens.

Gmail heeft trouwens wel 1 nadeel. Als je meerdere POP-clients gebruikt, wordt nieuwe mail alleen op de zich eerst aanmeldende POP-client gedownload, ook bij een "leave messages on server" instelling. Je kunt wel iedere keer op elke client alle mail downloaden, maar dan krijg je 88x hetzelfde oude mailtje in je box en dat wil je natuurlijk ook niet.
Weet je dat zeker? Ik gebruik Outlook 2003 en heb daar meerdere e-mail accounts in staan welke ik allemaal via de SMTP van Gmail verzendt. De ontvangers krijgen bij elk mailtje gewoon mijn originele mailadres te zien, en niet het Gmail adres. Op Gmail.com kan je meerdere afzenderadressen invullen (in de Engelstalige versie iig, je kan daar ook een mailfetcher instellen).

Je laatste punt is een goede inderdaad. Als je graag van meerdere computers popt dan gaat dat niet werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouww ik zal nu mijn speedlinq ervaring even posten ;

Oplevering etc ging allemaal prima alles was netjes optijd binnen.(behalve de welkomsbrief)
Eerste avond alles aangesloten en ingesteld. Ik heb een hele avond goed internet gehad en daarna begon het gezeur. Je raad het al het het internet vliegt er de hele tijd uit..
Ik kan beter gaan turfen hoe vaak ik wel internet heb ipv hoe vaak die het doet.
Meerdere malen met de belsnolletjes aan de lijn gehangen.

1ste keer moest ik de spliter er maar even tussen uit halen.
2de keer zou ik maar even een Firmware update moeten uitvoeren(had ik gelukkig al gedaan).
Je kan trouwens beter gelijk ophangen als je je telefoon nummer etc moet achterlaten want terugbellen hebben ze niet eens van gehoord.

Nu hebben ze me eindelijk aangemeld voor verder onderzoek:S
Speedlinq zuigt echt!!! Ik heb het nu 2 weken en daarvan heb ik miss 2 dagen kunnen internetten:S

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik hier mee aan moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rayonline schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:12:
Dank je wel :)

Er is niets aan te doen, maar zou je dan de klachten moeten verzamelen tegen de KPN?
Per dag ligt mijn DSL rond de 2 á 3 keer eruit wegens wat de monteur zei "onderhoud".
Download het DMT tooltje even, hiermee kan je de modeminstellingen een beetje fine-tunen.
Je kan er of meer snelheid mee uithalen, of meer stabiliteit, maar dan lever je wel in op de snelheid.
http://dmt.mhilfe.de/
Een paar pagina's terug heb ik beschreven hoe je het moet gebruiken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dank je wel Nobel..
Ik zal dat is proberen:)
Wacht het nog even af hoe het gaat met speedlinq anders maar even een website de lucht in helpen
http://www.klachten-speedlinq.nl ofzo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:09:
Nouww ik zal nu mijn speedlinq ervaring even posten ;

Oplevering etc ging allemaal prima alles was netjes optijd binnen.(behalve de welkomsbrief)
Eerste avond alles aangesloten en ingesteld. Ik heb een hele avond goed internet gehad en daarna begon het gezeur. Je raad het al het het internet vliegt er de hele tijd uit..
Ik kan beter gaan turfen hoe vaak ik wel internet heb ipv hoe vaak die het doet.
Meerdere malen met de belsnolletjes aan de lijn gehangen.

1ste keer moest ik de spliter er maar even tussen uit halen.
2de keer zou ik maar even een Firmware update moeten uitvoeren(had ik gelukkig al gedaan).
Je kan trouwens beter gelijk ophangen als je je telefoon nummer etc moet achterlaten want terugbellen hebben ze niet eens van gehoord.

Nu hebben ze me eindelijk aangemeld voor verder onderzoek:S
Speedlinq zuigt echt!!! Ik heb het nu 2 weken en daarvan heb ik miss 2 dagen kunnen internetten:S

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik hier mee aan moet..
Ik zit me hetzelfde probleem. Heb al 4 weken geen internet. Net met de helpdesk gebeld en ze zijn er nog mee bezig, de 23e hebben ze kpn al ingeschakled en die heeft niks van zich laten horen. En er is niemand die je ook maar iets kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik wacht het nog wel even af..
Anders maar even wat andere actie's verzinnen:)

1. Klachten website
2. Radar van tros inschakkelen:D
3. Website publiceren op internet vergelijk pagina's

Vinden ze bij speedlinq denk ik neit zo leuk:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Iedereen heeft het in dit topic steeds over DMT waarbij de SNRM niet onder de 6 mag, dus ik vroeg me af of dit wel normaal is:

Afbeeldingslocatie: http://images.animarc.nl/dmt.png

6Mbit verbinding btw.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

marcieking schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:17:
Iedereen heeft het in dit topic steeds over DMT waarbij de SNRM niet onder de 6 mag, dus ik vroeg me af of dit wel normaal is:

[afbeelding]

6Mbit verbinding btw.
Zoals je ziet is de SNRM ruim boven de 6, dat ziet er dus prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens zo'n copperjet geval..
Dan werkt dat tooltje niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:17:

[afbeelding]

6Mbit verbinding btw.
Die 6 geld voor de 20000abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

knakworst schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:45:
[...]

Zoals je ziet is de SNRM ruim boven de 6, dat ziet er dus prima uit.
Ik had begrepen dat hij zo laag mogelijk moest zijn, maar niet onder de 6, maar dat klopt dus niet (iig niet voor mijn verbinding?

Wat betekent die 11390 kbps trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:02:
@ CHeeCH ... geef nu maar gewoon toe dat je voor SpeedStress werkt want waarom zou je anders op zoek gaan naar een forum zonder een klacht te hebben.
Als niet..sorrie he!......maar.....probeer ze dan maar eens te bellen, dan horen we je graag terug!

groetjes....nog maar 10,5 maandjes wachten...jehaa!...dan weer echt internet plezier
Denk je dan echt dat alle klanten van speedlinq ontevreden zijn? Ik ga binnenkort de gok ook nemen (al ben ik niet een groot voorstander van goedkoop internet, dure helpdesk en geen storingen die via een duidelijke mail binnenkomen behandelen).

Als de adsl verbinding gewoon werkt, ben ik al blij. SMTP en POP mail regel ik zelf, net als nieuwsgroepen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:16:
[...]

Ik had begrepen dat hij zo laag mogelijk moest zijn, maar niet onder de 6, maar dat klopt dus niet (iig niet voor mijn verbinding?

Wat betekent die 11390 kbps trouwens?
11Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Hier heb ik misschien iets heel doms gedaan.
Toen ik speedlinq kreeg had ik nog een analoge kpn lijn voor de tel. Heb toen dus de splitter ertussen gedaan. Echter nadat mijn analoge lijn door speedlinq was overgenomen heb ik die splitter gewoon laten zitten. Nu heb ik deze er dus sinds kort uitgehaald en voorlopig heb ik hier geen last meer van wegvallende verbinding:

Stom stom |:(

[ Voor 78% gewijzigd door Sperminator op 06-04-2007 14:09 ]

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omgeving Oosterhout, Tilburg. Goed werkende telefoon.
Ik ben nu al 15 dagen onafgebroken met internet verbonden, geen problemen meer na het e-mail gedoe, telefoonverbinding sinds 9/2 slechts een maal verbroken geweest. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nobel

Kan je mij vertellen hoe ik dit allemaal aan de praat moet krijgen met een copperjet 1616-2p.
Heb alles al gezocht maar kan niks vinden over de copperjet met DMZ tool..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:51:
@Nobel

Kan je mij vertellen hoe ik dit allemaal aan de praat moet krijgen met een copperjet 1616-2p.
Heb alles al gezocht maar kan niks vinden over de copperjet met DMZ tool..
Wat is je probleem met de copperjet? (internet, telefoon, verbinding verbreekt?)
Wat krijg je niet aan de praat?
Ik weet niet of het DMT tooltje er voor de copperjet is.
Zoek even met google, soortgelijke tooltjes zijn er voor meer modems.
Heb je een NL handleiding bij je copperjet?
Kom je er met deze handleiding niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quickfoxz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Heb gisteren mijn modem "speedtouch 706" ontvangen. Alles werkt prima en snel.

Nu wil ik graag mijn Router "Linksys wrt54g" gaan gebruiken om toch draadloos te kunnen internetten.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen, en is dit geen problemen voor Voip bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
quickfoxz schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:58:
Heb gisteren mijn modem "speedtouch 706" ontvangen. Alles werkt prima en snel.

Nu wil ik graag mijn Router "Linksys wrt54g" gaan gebruiken om toch draadloos te kunnen internetten.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen, en is dit geen problemen voor Voip bellen?
*pas* vele malen beantwoord deze vraag in dit topic (en vele andere topics). Misschien even zoeken?

Even een kort antwoord: nee, het is geen probleem en het werkt prima met Voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quickfoxz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Schweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:07:
[...]

*pas* vele malen beantwoord deze vraag in dit topic (en vele andere topics). Misschien even zoeken?

Even een kort antwoord: nee, het is geen probleem en het werkt prima met Voip.
*bedankt*
Had al gezocht maar kon niets vinden. Dus ik dacht misschien dat iemand mij zo kon helpen.
Nou ja helaas....moet ik maar ff verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Verrassend... En waar komt die 11 mbit vandaan bij een 6Mbit abbonement?

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.