Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Iemand ?
Mijn 6 Mbit lijn is ook een constante 8.5 Mbit lijn... vraag niet hoe het kan, ben er gewoon blij meemarcieking schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:02:
Verrassend... En waar komt die 11 mbit vandaan bij een 6Mbit abbonement?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik wil gewoon de mensen bedanken voor hun geduld en tijd dat ze hier erin steken.
Met name zeker: Nobel en Knakworst
Mag ook een keer!
Ps
Van het weekend ga ik dingen uittesten dus.. tot.. euhm.. online
[ Voor 17% gewijzigd door XRayXI op 07-04-2007 00:44 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Verwijderd
Dat is wat de lijn echt kan leveren, en die knijpen ze dan tot 6Mbitmarcieking schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:02:
[...]
Verrassend... En waar komt die 11 mbit vandaan bij een 6Mbit abbonement?
Verwijderd
Situatie voor, ISDN via KPN met ADSL
01-01-2007 Speedlinq aangevraagd (Comfort 6016 met bellen) op 1 januari 2007 (had eigenlijk net voor de jaarwisseling gemoeten maar ja).
05-01-2007 Welkomstbrief ontvangen, verwachte opleverdatum 28-02-2007
Vervolgens eigen ADSL opgezegd, telefoonlijn zou opgezegd worden door Speedlinq
19-02-2007 Brief van KPN gehad met de mededeling dat de ADSL lijn op 19-03-2007 buiten dienst zal worden gesteld
28-02-2007 vroegere ADSL abbonement loopt af, we hebben dus wel een signaal maar geen ISP meer
08-03-2007 Brief van KPN met de mededeling dat de ADSL lijn per 02-04-2007 wordt afgesloten
20-03-2007 De lijn is beschikbaar en na installatie van de modem en het goedzetten van alle settings kunnen we online via speedlinq, meteen bellen aangevraagd.
02-04-2007 KPN trekt de stekker uit onze analoge telefoonlijn maar we kunnen nog neit speedlinq bellen omdat we nog niet de inlogcodes heben
05-04-2007 De brief met inlogcodes voor speedlinq bellen (waar eigenlijk dus 5 dagen voor staat) komt binenn (gedateerd op 2 april) en na het instellen kunnen we ook weer bellen en gebeld worden.
Nu ben ik dus soepel online met speedlinq en het bellen werkt ook naar behoren, ik heb wel even moeten zoeken naar de optie om niet altijd met nummer onbekend te bellen maar dat bleek je in te moeten stellen via de speedlinq site. De snelheden van ADSL zijn goed, speedtest geeft 5200kbit (ipv de 6016 die gespecificeerd is) en 589kbit (ipv de 768 die gespecificeerd is), dit was echter bij de vorige provider ook al zo dus het zou goed kunnen dat dit aan de lijn ligt.
Al met al, het was een ruige rit die verre van goed is verlopen, al heb ik het idee dat dit buiten de macht van speedlinq ligt. KPN heeft pas op 20 maart de lijn opgeleverd waardoor de bellen aanvraag ook toen pas de deur uit kon, gevolg was dat we even telefonisch onbereikbaar zijn geweest. Ik denk dat als KPN de lijn eerder (bijvoorbeeld 01-03-2007) had klaargemaakt hadden we meer tijd gehad om bellen aan te vragen en hadden we zeer waarschijnlijk ook geen downtime gehad wat betreft de telefoon. Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor de datum wanneer KPN de lijn oplevert en of je daar ook eisen aan kunt stellen maar eind goed al goed wat mij betreft. Tot op heden niets van problemen gemerkt.
Verwijderd
Het kan zijn dat je bij je Pa niet hebt uitgelogd, en je kan niet twee maal ingelogd zijn.VerkerkSander schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:44:
vaag heb een account bij ekeka en tweaknews, wanneer ik bij me pa ben met me laptop kan ik hiervan prima downloaden. Kom ik thuis (half uur later) geven ze allebei foutmeldingen van access denied to you node. Wanneer ik de nieuwsserver van tweaknews instel kan ik wel downloaden...
Iemand ?
quickfoxz schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:58:
Heb gisteren mijn modem "speedtouch 706" ontvangen. Alles werkt prima en snel.
Nu wil ik graag mijn Router "Linksys wrt54g" gaan gebruiken om toch draadloos te kunnen internetten.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen, en is dit geen problemen voor Voip bellen?
*pas* vele malen beantwoord deze vraag in dit topic (en vele andere topics). Misschien even zoeken?
Even een kort antwoord: nee, het is geen probleem en het werkt prima met Voip.
Is er misschien iemand die mij toch zou kunnen helpen, ondanks het feit dat dit al meerdere malen zou zijn besproken. Loop al dagen te zoeken en honderden pagina's door te bladeren.
Zou graag willen weten hoe ik mijn speedtouch 706 en mijn linksys WRT54G in moet stellen om vervolgens draadloos te kunnen internetten en Voip kan blijven gebruiken.
Verwijderd
Je moet eerst de router instellen. Deze moet in de zelfde IP reeks liggen die je 706 uitdeelt aan je vaste computer. Dus als je vaste computer 192.168.1.64 heeft, kan je de router 192.168.1.65 geven.quickfoxz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:37:
quote:
quickfoxz schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:58:
Heb gisteren mijn modem "speedtouch 706" ontvangen. Alles werkt prima en snel.
Nu wil ik graag mijn Router "Linksys wrt54g" gaan gebruiken om toch draadloos te kunnen internetten.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen, en is dit geen problemen voor Voip bellen?
*pas* vele malen beantwoord deze vraag in dit topic (en vele andere topics). Misschien even zoeken?
Even een kort antwoord: nee, het is geen probleem en het werkt prima met Voip.
Is er misschien iemand die mij toch zou kunnen helpen, ondanks het feit dat dit al meerdere malen zou zijn besproken. Loop al dagen te zoeken en honderden pagina's door te bladeren.
Zou graag willen weten hoe ik mijn speedtouch 706 en mijn linksys WRT54G in moet stellen om vervolgens draadloos te kunnen internetten en Voip kan blijven gebruiken.
Je moet in de router het DHCP uitschakelen, want dit wordt al door de 706 gedaan.
Je koppelt de 706 en de router via een netwerkpoort, dus niet via de WAN poort.
Als je hem aangesloten hebt, kan je hem benaderen met je vastgestelde IP nummer.
Nu kan je het draadloos instellen.
Zo heb ik het draaien, maar dan met een Belkin router.
Dat is altijd zo bij ADSL dat je een 10 a 15% verschil hebt tussen lijnsnelheid (abonnement snelheid) en de behaalde snelheid. Speedtest rekent met 8 bits in een byte en bij een ADSL verbinding is rekenen met 9,6 verstandiger omdat je dan het verlies ook meerekent.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:08:
Nu ben ik dus soepel online met speedlinq en het bellen werkt ook naar behoren, ik heb wel even moeten zoeken naar de optie om niet altijd met nummer onbekend te bellen maar dat bleek je in te moeten stellen via de speedlinq site. De snelheden van ADSL zijn goed, speedtest geeft 5200kbit (ipv de 6016 die gespecificeerd is) en 589kbit (ipv de 768 die gespecificeerd is), dit was echter bij de vorige provider ook al zo dus het zou goed kunnen dat dit aan de lijn ligt.
De behaalde snelheid klopt hier prima met je lijnsnelheid.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Thanx!!! deze uitleg had ik nodig..werkt perfect nu!Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:09:
[...]
Je moet eerst de router instellen. Deze moet in de zelfde IP reeks liggen die je 706 uitdeelt aan je vaste computer. Dus als je vaste computer 192.168.1.64 heeft, kan je de router 192.168.1.65 geven.
Je moet in de router het DHCP uitschakelen, want dit wordt al door de 706 gedaan.
Je koppelt de 706 en de router via een netwerkpoort, dus niet via de WAN poort.
Als je hem aangesloten hebt, kan je hem benaderen met je vastgestelde IP nummer.
Nu kan je het draadloos instellen.
Zo heb ik het draaien, maar dan met een Belkin router.
en wanneer krijg je je eerste afschrijving, tot op heden heb ik alleen de modem kosten betaald.
heeft het nog nut die klachten pagina in te vullen. reeds verschillende malen gedaan maar krijg alleen een bevestiging mailtje terug.
Verwijderd
Lees even wat eerdere posts hierover, zoals rustig blijven en de tijd er voor nemen.dirk38 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:08:
Heeft het nog nut om te probeeren de helpdesk te bellen. als je aansluiting niet werkt, heb dit reeds een week terug al gedaan en er zou naar gekeken worden. of kan ik het beter een tijdje afwachten en hopen dat het goed komt. krijg je nog een bevestiging van ze als je aangesloten ben, kreeg wel een mailtje van ze dat het telefoongedeelte aangemeld kon worden.
en wanneer krijg je je eerste afschrijving, tot op heden heb ik alleen de modem kosten betaald.
heeft het nog nut die klachten pagina in te vullen. reeds verschillende malen gedaan maar krijg alleen een bevestiging mailtje terug.
De meeste problemen zijn op te lossen door dit forum even te lezen (of je moet geen signaal hebben dan) Er staan heel veel oplossingen beschreven, maar ook daar moet je wat tijd insteken.
Nogmaals een tip, als je zelf niet zo goed thuis bent in computer hardware, laat het dan aansluiten, scheelt je veel geld en ergenis.
Verwijderd
thx voor de info, het was me al opgevallen dat dat bij de vorige provider ook zo was dus ik stoor me er ook eigenlijk niet aan het is alleen voor de ervaringen wel handig om erbij te vermelden zodat mensen die 6mbit willen hebbben een duurder/sneller abbo moeten nemenbjck schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:32:
[...]
Dat is altijd zo bij ADSL dat je een 10 a 15% verschil hebt tussen lijnsnelheid (abonnement snelheid) en de behaalde snelheid. Speedtest rekent met 8 bits in een byte en bij een ADSL verbinding is rekenen met 9,6 verstandiger omdat je dan het verlies ook meerekent.
De behaalde snelheid klopt hier prima met je lijnsnelheid.
Verwijderd
Mijn verbinding vliegt er de hele tijd uit.. Dat DMT tooltje heb ik overal gezocht maar is nergens te vinden voor mijn modem.. Ik had gehoopt met dmt mijn verbinding iets stabieler te krijgen.
Ik kom er net ook achter dat het downloaden met nieuwsgroepn ook niet echt soepel verloopt dus dat ga ik zo ook even uitzoeken:)
Thx vor helping btw
Verwijderd
Als het DMT tooltje er niet is voor jouw modem, moet je even met google zoeken naar een modem tool voor het model wat jij gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:51:
@nobel
Mijn verbinding vliegt er de hele tijd uit.. Dat DMT tooltje heb ik overal gezocht maar is nergens te vinden voor mijn modem.. Ik had gehoopt met dmt mijn verbinding iets stabieler te krijgen.
Ik kom er net ook achter dat het downloaden met nieuwsgroepn ook niet echt soepel verloopt dus dat ga ik zo ook even uitzoeken:)
Thx vor helping btw
Ik ga , denk ik, het scriptje maar eens gebruiken dat Cleopet gemaakt heeft. Dan zou de verbinding zichzelf herstellen.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om met een soort dialplan in dit modem automatisch 0031 of 003140 voor je telefoonnummers te laten zetten?
Ik gebruik dezelfde laptop.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:32:
[...]
Het kan zijn dat je bij je Pa niet hebt uitgelogd, en je kan niet twee maal ingelogd zijn.
Iemand ?
EDIT:
Heb vorige week wel een firmdowngrade gedaan, (had daarvoor upgrade gedaan en werkte niet naar behoren) misschien ligt het hieraan..
Heeft iemand die versie 5 voor mij ?kan ik die erop zetten.
[ Voor 29% gewijzigd door Daros op 08-04-2007 19:46 ]
Kan je deze posten ?? please.. of mailen?Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:24:
Het "klapperen" van de lijn had ik alleen met de Speedtouch 716v5 WL met firmware 6.1.7.2.
Teruggeflasht naar 5.4.0.14 (helaas niet meer te vinden overigens) en de problemen zijn over, hij staat nu 20 dagen on-line zonder enige onderbreking.
Het punt is dat de kwaliteit/capaciteit van de lijn niet constant is met de tijd op de dag. Als je hem nu laat intrainen in een worst case scenario (lees ca. 22.00 uur 's avonds) dan zal hij een lagere waarde geven maar wel stabiel blijven.
Verwijderd
Ik neem aan dat je Pa een ander IP heeft als jij thuis. Als je dan niet uitlog (als je bij je Pa op die site ben geweest) en je probeer thuis (met een ander IP) weer in te loggen, zal dit niet lukken.VerkerkSander schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:42:
[...]
Ik gebruik dezelfde laptop.
Iemand ?
EDIT:
Heb vorige week wel een firmdowngrade gedaan, (had daarvoor upgrade gedaan en werkte niet naar behoren) misschien ligt het hieraan..
Heeft iemand die versie 5 voor mij ?kan ik die erop zetten.
Verwijderd
Ook naar mij AUBVerkerkSander schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:29:
[...]
Kan je deze posten ?? please.. of mailen?
Zoals ik al zeg, ik gebruik de zelfde laptop.Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:30:
[...]
Ik neem aan dat je Pa een ander IP heeft als jij thuis. Als je dan niet uitlog (als je bij je Pa op die site ben geweest) en je probeer thuis (met een ander IP) weer in te loggen, zal dit niet lukken.
Ga er dus vanuit dat dit geen probleem is omdat het op dezelfde laptop blijft. en het is nu al een paar dagen zo. dus mocht ik nou in het systeem blijven staan zali k verwachten dat ik nu na een paar dage ner wel uit ben. Daarnaast mag je bij eweka sowieso meerdere ip adressen gebruiken dus zou die sowieso moeten werken toch ?
Verwijderd
Geef jullie email-adressen maar ...
Of een FTP-site waar ik iets kan uploaden ...
Let wel ... Het is een .exe dus erg lastig in het kader van scanners en filters die de boel tegen kunnen houden ....
Misschien werkt dit: http://www.4shared.com/fi...ouch716Firmware54014.html
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 09:26 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Van mij mogen ze de doodstraf voor providers gaan invoeren!
En dat bellen naar hun kost een vermogen maar bereiken kan ik ze niet; ze zullen steeds terugbellen maar nog steeds geen contact
Weet iemand het adres van speedlinq??
Verwijderd
Speedlinq BV
Postbus 136
2270 AC Voorburg
Lees mijn verhaal maar eens, ook veel aanloop problemen, maar nu draait het al een tijdje probleemloos.
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5
Hier staan ook de e-mailadressen van twee directeuren van Speedlinq, het heeft mij geholpen.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 10:51 ]
Verwijderd
Zit ook in Oosterhout brabant. heb gelukkig geen problemen meer met de verbinding en telefoon werkt ook prima. Voor het hosting probleem van games met de 716v5wl hebben we maar voor Hamachi gekozen. Lukt via dit proggie wel. Beetje raar dat het zo moet maar goed het werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:15:
Omgeving Oosterhout, Tilburg. Goed werkende telefoon.
Ik ben nu al 15 dagen onafgebroken met internet verbonden, geen problemen meer na het e-mail gedoe, telefoonverbinding sinds 9/2 slechts een maal verbroken geweest.
Of dat alles optimaal ingesteld staat weet ik niet maar het werkt dus blijf ik overal vanaf. Maak me nu al zorgen hoe het zal verlopen als we eind van het jaar gaan verhuizen. Hopelijk beetje soepel. Voordeel is dat ik dan volgens de postcodecheck amper 500 meter van de centrale af kom te zitten ipv zoals u 1800 meter.
Private storage is alleen te gebruiken door mensen met een betaald account. Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je aan zo'n account komt.
Toppie gelukt ! nu gelijk ff testen...Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:09:
[...]
Let wel ... Het is een .exe dus erg lastig in het kader van scanners en filters die de boel tegen kunnen houden ....
EDIT:
Heb hem erin geflasht, telefoon werkt ook. Nu afwachten wat me verbinding doet.
Voor usenet toegang heeft het niks uitgemaakt, dat is nog steeds bagger.
[ Voor 45% gewijzigd door Daros op 09-04-2007 13:00 ]
- Deze is niet te bestellen via de Speedlinq website (als ik m'n postcode/huisnummer invul kan ik alleen kiezen uit de duurdere abbos met hogere snelheid)
- Op de Speedlinq site staat dat als ik overstap (in mijn geval vanaf Demon/bbned) ik eerst Speedlinq moet bestellen en daarna Demon moet mailen mbt afsluiting. Echter, via Adslwinkel staat dat ik moet aangeven wanneer m'n oude account zal worden beeindigd. Ik heb maar 1-5-07 ingevuld...
- Ergens in de voorwaarden staat dat de 'gratis' DVD speler optioneel is, maar in het mailtje van Adslwinkel staat dat ik m 4 weken na realisatie van m'n verbinding opgestuurd krijg. Ik heb nergens kunnen aangeven dat ik dat ding niet wil (ik heb al een DVD speler en het niet accepteren van iets overbodigs bespaart me weer een tientje verzendkosten die ik anders zou moeten betalen).
- Het schijnt dat je 75 Euro's moet dokken als je later van Speedlinq af wilt, maar waar precies in de voorwaarden staat dat? Is er nergens een pagina met alle mogelijke kosten waar Speedlinq je voor wilt laten betalen?
- Ik heb een Zyxel modem, nog van Demon en ik heb aangegeven dat ik geen nieuwe modem nodig heb, zo zou ook weer een tientje verzendkosten moeten kunnen besparen.
Ja, je ziet het, ik doe van alles om geld te besparen. Maar ik heb het dan ook niet zo breed momenteel. Nu maar hopen dat ik de helpdesk niet nodig heb...
Ach, binnen 7 dagen kan ik dit annuleren....
Verwijderd
Geweldig, ik heb hem net geflashed. Weet iemand trouwens hoe ik kan monitoren of mijn modem reset of niet?? Een of ander tooltje misschien?Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:09:
[...]
Verwijderd
"normale" mirror (zonder betaal-accounts enz):Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:09:
[...]
http://www.djsmiley.com/got/Speedtouch716Firmware54014.zip
Opzich kan dit een verklaring zijn, maar volgens mij heeft dit niet iets met mijn verbinding specifiek te maken..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| C:\>tracert nos.nl Bezig met het traceren van de route naar nos.nl [145.58.30.20] via maximaal 30 hops: 1 6 ms 100 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254] 2 10 ms 10 ms 10 ms 89.220.64.1 3 11 ms 10 ms 9 ms 10.8.10.97 4 10 ms 11 ms 10 ms 10.8.10.45 5 10 ms 10 ms 11 ms nikhef.openpeering.nl [195.69.144.189] 6 13 ms 11 ms 11 ms omroep.mediagateway.nl-ix.net [193.239.116.94] 7 11 ms 11 ms 11 ms mgw-sr21-sr26-tg.omroep.nl [145.58.253.34] 8 * * * Time-out bij opdracht. 9 ^C C:\> |
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of zijn er mensen die weten hoe ik dit op moet lossen?
heb de laatste firmware nu geflashed maar krijg nog steeds geen ip adres.
Heb het config bestand stInstall1.exe, in de map speedtouch, van de speedlinq cd gebruikt.
Welke ik volgens de helpdesk moest gebruiken.
edit: en oh ja: ook al een proxy gebruikt.. Overigens heb ik hier ook een laptop staan die hetzelfde probleem heeft (ik heb nog niet geprobeerd om daar dus ook een andere DNSserver/proxy te gebruiken)
[ Voor 34% gewijzigd door n3ck op 09-04-2007 22:46 ]
Anders zal Windows vrolijk eerst uit zijn eigen cache lezen.
command-prompt openen.
ipconfig /flushdns uitvoeren
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Ik heb al geprobeerd om de nieuwste firmware van de Speedtouch site erin te zetten, maar die geeft elke keer aan dat er geen modem is gevonden...
Nu heb ik veel gelezen over de DMT tool, maar het is me niet helemaal duidelijk of voor een stabielere verbinding de SNR schuif omhoog of omlaag moet. Ook eventueel andere tweaks met de tool zijn welkom.
Xbox Live Knalle Arie
Ik dacht slim te zijn en zet de openDNS servers na de speedtouch dns in het modem, maar dat pakt hij niet, sites als craigslist.og (testje van opendns) doen nog steeds niks. DNS cache al geleegd, nog niks. Iemand een suggestie?
Edit:
Wordt het niet eens tijd voor een nieuw deeltje?
[ Voor 7% gewijzigd door marcieking op 09-04-2007 23:43 ]

Ik heb namelijk in februari al een 20Mb pakketje (alleen adsl) bij BBNed aangevraagd, belde in maart eens hoe het zat met mijn order. Er was een service ID nodig, dus ik die opgevraagd bij mijn huidige provider (hetnet) en doorgebeld met SL. Het zou in orde gemaakt worden!
2 week later, nog niks nada noppes. Dus ik weer bellen, nee het proces was stopgezet. Maar de Helldesk medewerker zou het weer in gang zetten! 10 dagen zou het uiterlijk duren!
Tot op heden nog steeds niks gehoord, hoe kan ik ze zover krijgen dat zij de zaak gewoon wat pushen om mij gewoon aangesloten te krijgen
ps: ik moet nu eigenlijk wel doorgaan met SL, ze hebben namelijk op 5 februari al 119 euro van mijn rekening afgehaald...

Ga naar www.jellerbert.nl
Verwijderd
Als je de schuif bij DMT omhoog doet, wordt de verbinding trager, maar wel stabieler.Marvie schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:30:
Na goede ervaringen te hebben met mijn speedlinq verbinding heb ik die ook voor m'n zus aangevraagd. Helaas werkt het daar niet zoals het hoort, de verbinding wordt elke keer verbroken met het internet en het modem (Speedtouch 706) gaat weer opnieuw trainen. De onderbrekingen zijn ongeveer om de 5-10 minuten dus echt niet werkbaar!
Ik heb al geprobeerd om de nieuwste firmware van de Speedtouch site erin te zetten, maar die geeft elke keer aan dat er geen modem is gevonden...
Nu heb ik veel gelezen over de DMT tool, maar het is me niet helemaal duidelijk of voor een stabielere verbinding de SNR schuif omhoog of omlaag moet. Ook eventueel andere tweaks met de tool zijn welkom.
Kijk eerst even naar de SNRM waardes. Als de download waarde ruim boven de 6 is dan denk ik dat het daar niet mee te maken zal hebben
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk het hele traject. Bestellen via een belwinkel of zo, niet rechtstreeks, dat is dan jou aanspreekpunt, hoef je zelf geen dure 0900 nummer te bellen. Laten aansluiten, als je zelf niet zo bedreven ben in instalaties, kan je ook daar op terugvallen zonder het dure 0900 nummer te bellen.Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:02:
@nobel: helaas, de monteur van SL is ook geen garantie dat SL gaat werken. Kom net bij iemand vandaan die voor t eerst adsl kreeg en t door SL had laten installeren. Sindsdien wekenlang geen telefoon meer, en draadloos internet werkte ook niet. Bellen met helpdesk leverde niets op, terugkeer van monteur ook niet. Heb eens gekeken, bleek dat er tussen de binnenkomende lijn en het zyxel-modem een splitter geplaatst was. Leek me vreemd, dat was in begintijd van adsl nodig, maar toen ik onlangs overstapte naar een andere provider werd juist uitdrukkelijk gezegd dat die splitter er tussenuit moest omdat de verbinding anders niet stabiel zou zijn. Splittertje er tussenuitgehaald en verdraaid: telefoon doet het, draadloos internet ook.
Bij overstap, je oude provider 1 maand dubbel laten meelopen, dan kan je het met brieven doen, kost je maar 0,44 cent per brief.
Nu de splitter er tussenuit is, blijf het nu wel stabiel werken? Ik denk dat je de splitter alleen maar nodig hebt als je naast internet ook nog een vaste lijn van de KPN gebruikt.
Verwijderd
Probeer van alles maar ben er nog nie uitgekomen....
Top trouwens al de info van verschillende mensen! Heeft me goed op weg geholpen
De SNRM waarde staat nu op 6,5.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:21:
[...]
Als je de schuif bij DMT omhoog doet, wordt de verbinding trager, maar wel stabieler.
Kijk eerst even naar de SNRM waardes. Als de download waarde ruim boven de 6 is dan denk ik dat het daar niet mee te maken zal hebben
Ik zal de schuif eens wat omhoog doen en kijken of de verbinding stabieler wil worden.
Xbox Live Knalle Arie
Volgens mij heb ik zoiets wel gedaan; als je je verbinding opnieuw instelt zie ik hem dat altijd wel doen. In ieder geval zal het een probleem van KPN geweest zijn.. gisternacht en nu doen de sites het gewoon weer.kalizec schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:06:
Heb je tussen het switchen van DNS servers wel je DNS-cache geleegd?
Anders zal Windows vrolijk eerst uit zijn eigen cache lezen.
command-prompt openen.
ipconfig /flushdns uitvoeren
Verwijderd
Het zelfde als voor het modem. Normaal staat dit op Administrator en geen password.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:42:
Misschien beetje domme vraag; maar wat is het login+password voor het DMT-tooltje (ST706).
Probeer van alles maar ben er nog nie uitgekomen....
Top trouwens al de info van verschillende mensen! Heeft me goed op weg geholpen
Ik heb al sinds 12 maart geen internet meer en sinds 15 maart geen adsl-signaal meer. Al diverse keren de klacht doorgegeven aan de klantenservice en aan de technische helpdesk. Deze zijn sinds 23 maart! de lijn aan het doormeten, ja dat duurt ongeveer 4 dagen meneer! Het is nu 10 april en heb nog niks gehoord en heb ook nog geen adsl-signaal. De helpdesk kan me niks anders uitleggen dan dat ze er mee bezig zijn. Ik kan hier niks mee. Ik heb vandaag en brief de deur uit gedaan richting klachtenbox te Voorburg. Ik heb ze als termijn gesteld dat ik voor zondag weer signaal wil hebben. Wat kan ik verder nog doen? Ik heb het liefst dat ik weer online kan en dat ze de kosten (gemaakte belkosten ontvang ik pas over een maand, maar bedraagt inmiddels wel 70-80 euro denk ik) vergoeden. Ook betaal ik mijn abonnementsgeld nog steeds a 20 euro per maand. Ik heb al gezegd dat ik de betalingen stop zet maar dan bekijken ze de klacht ook niet werd mij verteld.
Het heeft sinds december prima gedraaid tot de 12e van maart dus. Ik heb niks aan mijn instellingen veranderd dus ik zou niet weten waar het aan ligt.
Hoet sterk sta je als je er vanaf wilt. Dus krijg ik dan gemaakte kosten en abo geld nog terug?
Ik zou zeggen: check de AV.Pos2007 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:36:
Hoe sterk sta je als je er vanaf wilt. Dus krijg ik dan gemaakte kosten en abo geld nog terug?
PSN: djmurcielago
En dat voor 0,05 minder per maand ook nog eens...

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en hoe het afloopt...
Verwijderd
Ik kom van Xs4all ADSL en heb nu Speedlinq KPN Comfort 20000 inc. bellen.
Internetten gaat ok, het bellen is nu redelijk stabiel maar ik loop nog steeds
tegen volgend hardnekkig probleem aan:
Ik heb mijn Xs4all emailadres behouden via pack en als ik via mijn mailclient (eudora)
de Xs4all mail wil ophalen lukt dat probleemloos. Als ik wil versturen loopt echter alles
vast en kan ik niets meer op internet doen. Als ik vervolgens bvb. een browsertje open
gooi dan zoekt ie contact met een ip adres ipv. de website te laden en rest me niets
anders dan hard resetten omdat alles supertraag wordt en de computer niet meer wil
afsluiten.
Ik heb alle mogelijke dns-servers proberen in te vullen bij de netwerkinstellingen
(Speedlinq, Xs4all, Opendns...) maar niets wil werken.
Op dit moment kan ik dus enkel via webmail versturen en dat is best
lastig want ik moet voor mijn werk vaak tot 25 cc's tegelijk doen.
Ik hoop dat iemand raad heeft want ik denk en hoop eerlijk gezegd dat het in een klein hoekje
zit.
Alvast hartelijk dank,
Connick
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Yep, kan gewoon. Ik heb nog nooit de mailservers van Speedlinq gebruikt. Ik ontvang/verstuur via mn eigen server. De mailbox van speedlinq wordt leeggehaald door mijn server, mocht daar ooit belangrijike mail binnekomen.marcieking schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:27:
Is het niet mogelijk een andere SMTP server te gebruiken? Misschien komt het doordat je via speedlinq de XS4ALL servers probeert te bereiken. Gmail biedt gratis smtp aan.
XS4all staat idd gebruik van buitenaf van zijn SMTP servers toe. Voorwaarde is alleen dat je een geldig username/pass gebruikt.
btw: 10 dec speedlinq aangevraagd, 11 jan online (14000 out-of-20mbit ivm afstand), vorige week 238 eur actiekorting teruggestort gehad
Verwijderd
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.Bvd.
En ik kan er ook niet mee ontvangen..Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:52:
Ik heb een vraag Ik heb naast een speedlinq mailadres ook een gmailadres waar ik wel mee kan ontvangen maar niks kan versturen. Heb wel gmail in mijn outlook geconfigureerd volgens gmail helpcentrum. Ligt de foute instelling bij mij of bij speedlinq?

Verwijderd
gmail maakt gebruik van secure poorten.
Outgoing mail (SMTP) 465
Incoming mail (POP3) 995
Dit moet je wijzigen op de advanced tab van je account properties.
Bij jouVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:52:
Ik heb een vraag Ik heb naast een speedlinq mailadres ook een gmailadres waar ik wel mee kan ontvangen maar niks kan versturen. Heb wel gmail in mijn outlook geconfigureerd volgens gmail helpcentrum. Ligt de foute instelling bij mij of bij speedlinq?
Werkt al 8 maanden perfect hier
Stond al ingesteld bij mij..Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:16:
[...]
gmail maakt gebruik van secure poorten.
Outgoing mail (SMTP) 465
Incoming mail (POP3) 995
Dit moet je wijzigen op de advanced tab van je account properties.
Is dus niet het euvel, maar bedankt voor het meedenken..
Bij mijn weten werkt het bij mij wel gewoon. Ik zal thuis de instellingen even controleren voor je!Isaak Asimov schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:11:
[...]
Stond al ingesteld bij mij..![]()
Is dus niet het euvel, maar bedankt voor het meedenken..
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Hier ook, het gaat alleen wel heel erg tráág.
Verwijderd
Zou kunnen. Volgens mij moet je in de webomgeving van Gmail ook aangeven dat je het op wilt halen met een mailclient. Kijk hier ook nog even naar. In principe moet de handleiding van Google hiervoor je uit de brand kunnen helpen.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:04:
Instellingen van poorten staan goed maar als het bij anderen wel goed werkt zal het ergens anders aan liggen. Ik zoek verder. Misschien firewall ??
Anders misschien even het Gmail account verwijderen en opnieuw instellen?
Deze info heb ik al uit het topic(ik ben nu alle paginas aan het doorpluizen maar dat duurt nogal lang:
Extra DNS servers:
62.108.1.66
62.108.1.65
NetCon
P: 195.95.244.2
S: 195.95.245.2
EuroNet Internet
P: 194.134.5.5
S: 194.134.0.97
Demon
P: 194.159.73.135
S: 194.159.73.136
HCCnet
P: 62.251.0.6
S: 62.251.0.7
Bbeyond/BBned
62.177.144.11
82.204.127.40
Planet Internet
P: 195.121.1.34
S: 195.121.1.66
Wanadoo
P: 194.134.5.5
S: 194.134.5.55
Xs4All
P: 194.109.6.66
S: 194.109.9.99
Zon:
P: 62.58.50.5
S: 62.58.50.6
12move:
195.241.77.53
195.241.77.54
195.240.240.222
195.240.240.254
Chello:
212.83.68.130
212.83.68.131
Cistron:
195.64.65.26
62.216.31.55
195.64.68.29
Surfnet
192.87.106.101
192.87.36.2
145.41.1.167
195.169.131.4
192.87.5.137
192.87.36.3
Tiscali
195.241.48.33
195.241.49.33
uunet
193.67.79.39
193.79.237.39
193.79.251.39
193.79.247.39
193.78.240.12
193.79.242.39
WXS / Planet / HetNet
195.121.1.34
195.121.1.66
Zonnet / Tele2
62.58.50.4
62.58.50.5
62.58.50.6
@home
212.120.66.204
213.51.129.97
212.120.66.194
212.120.66.195
213.51.129.131
213.51.129.132
213.51.129.133
213.51.129.67
213.51.129.68
213.51.129.69
213.51.129.70
EN de info uit de startpost als dat nog niet duidelijk was.
ns1.tiscali.nl 195.241.77.53
ns2.tiscali.nl 195.241.77.54
ns3.tiscali.nl 195.241.77.55
ns4.tiscali.nl 195.241.77.58
old-ns1.tiscali.nl 195.241.48.33
old-ns2.tiscali.nl 195.241.49.33
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Ik zou eens beginnen met de openingspost lezen. Verder is het toch geen DNS-opsomtopic gewordenSefyu schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:30:
andere settings zijn ook welkom, zoals subnetmasker, instellingen in modem indien het handmatig moet etc.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
En jou lijkt het logisch dat ik de startpost niet heb gelezen terwijl ik bezig ben met het hele topic uit te pluizen?knakworst schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:40:
[...]
Ik zou eens beginnen met de openingspost lezen. Verder is het toch geen DNS-opsomtopic geworden
Ik heb nog nooit een topic hier op GoT gezien waarbij ALLE info uit het topic ook in de startpost staat.
Er staat wel wat info over modemsettings in de startpost, maar dat kan nooit alles zijn, op mijn huidige experiabox zijn er ook veel meer instellingen dus vandaar dat ik het vraag.
SNR ratio lag met 5.0.14 firmware rond de 8.5 db. Ligt dit nu aan mijn verbinding of kan het zijn dat mijn utp bedrading niet helemaal goed is. Naar mijn weten goed de plugjes verbonden aan de cat5e kabel. Wel heb ik de al zeer dunne telefoonkabel gestript zodat deze blank in de klempjes zit in de splitter. Zou het een oplossing zijn om gewoon de kabeltjes met behulsing (rood/blauw plastic) in de klempjes van de splitter te duwen?
Graag jullie tips opmerkingen of moet ik toch maar met de technische hulplijn contact opnemen die mij waarschijnlijk ook niet echt kunnen helpen...
Bedankt alvast
"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]
Verwijderd
Je moet de rekeningen meesturen waar de posten opstaan die je terug krijg.dirk38 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:53:
Nou ik wens je veel suces, ik ben 30 Maart overgegaan van Xs4all ADSL naar speedlinq en sindsdien geen internet meer. KPN monteur moet de boel nog steeds nakijken in de centrale, zeker druk daar. Hoe zit dat met die actievoucher die je samen met KPN telefoonrekening moet opsturen, moet daar iets opstaan van Speedlinq. of kan ik een oudere nota daarvoor gebruiken.
Dus: modem, aansluiten, enz
Situatie :
ik zit bij PILMO (bbned) en wil naar Speedlinq (20mbit) heb ook al VOIP via PILMO en wil dus aanmelden bij speedlinq.
Tijdens aanmelden wordt er gevraagd wat voor telefoonlijk ik heb :
Als ik geen kies : gaan ze 1 aanvragen (maar de koperlijn heb ik al)
Als ik analoog kies: vragen ze om de KPN gegevens, deze heb ik dus niet omdat ik al VOIP heb!
Wel kan ik dan ingangs datum invullen en mijn telefoon nummer die geporteerd moet worden!
Weet iemand wat ik moet kiezen?
Alle info is welkom!
Verwijderd
Het enige nadeel dat ik van Speedlinq heb gehad is wanneer er een probleem was. De eerste keer dat ik de helpdesk moest bellen duurde dat ruim 1 uur incl. wachttijd. En omdat het een fout van Speedlinq was (verzenden van verkeerd modem), verzocht ik de helpdesk medewerker om mij terug te bellen. Want één uur naar een € 0,70 p/m nummer bellen is niet gezond voor mijn telefoonrekening. Maar dit kon niet.
Vreemde van die keer was dat onder het gesprek met die helpdesk medewerker er ineens iemand op de lijn inbrak, die mij vragen begon te stellen over hoe ik vond dat de helpdesk medewerker het deed. Een soort onderzoekje in mijn tijd en geld zeg maar.
In de overige keren dat ik al dan wel of niet de neiging had om Speedlinq helpdesk te bellen heb ik maar gekozen om dat zoveel mogelijk uit te stellen. De meeste oplossingen of ervaringen heb ik hier gevonden en gelezen. Dat koste mij dan slechts 1 drankje bij het internet cafe op de hoek van de straat.
Persoonlijk vind ik Speedlinq geen slechte provider als het gaat om de snelheid en betrouwbaarheid van de adsl verbinding. Maar ik had sterk het gevoel dat sommige problemen bewust door de marketing afdeling zijn ingezet en gebruikt om argeloze klanten te verleiden toch maar even met de helpdesk contact op te nemen. Je kan natuurlijk een mail sturen. Als je tenminste zin hebt om twee weken te wachten op antwoorden die je zelf ook wel had kunnen bedenken.
zonder een KPN lijn te nemen, als ik het verhaal goed gelezen heb. word dit door speedlinq geregeld, en betaal je eenmaalig een x-bedrag.
ik heb op 2 april netjes een brief ontvangen dat de aanvraag doorgekomen was en dat ik binnen 2 weken door KPN gebeld zou worden. morgen verstreiken de 2 weken, en tot op heden heb ik nog niks van KPN of Speedlinq gehoord. is dit normaal?
ben 2 weken geleden ook verhuist, en het jeukt wel om weer internet thuis te hebben
Ik wens je veel succes.........Gohan-san schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:27:
Ik heb op 29 maart speedlinq (Babyxl)ADSL2+ All-in 20000/1024 bellen en internetten aangevraagd.
zonder een KPN lijn te nemen, als ik het verhaal goed gelezen heb. word dit door speedlinq geregeld, en betaal je eenmaalig een x-bedrag.
ik heb op 2 april netjes een brief ontvangen dat de aanvraag doorgekomen was en dat ik binnen 2 weken door KPN gebeld zou worden. morgen verstreiken de 2 weken, en tot op heden heb ik nog niks van KPN of Speedlinq gehoord. is dit normaal?
ben 2 weken geleden ook verhuist, en het jeukt wel om weer internet thuis te hebben
Ik heb speedlinq 22dec aangevraagd en ik heb daarna alles moeten voorkouwen..... 15 jan gebeld dat ik een aanvraag gedaan had.... reactie speedlinq: ohja dat staat sinds vandaag in het systeem. ...
alles met ze doorgenomen en of ze bij problemen met het huisnummer contact wilde opnemen... een paar dagen later modemkosten afgeschreven.
begin februari maar eens gebeld hoe het er mee stond. reactie speedlinq ja uhm het is druk bij de ptt (kpn natuurlijk ik ben er nog steeds niet aan gewend) die hebben niet genoeg capaciteit (in het centrum

brief gekregen dat het druk was.
eind februari nog maar eens gebeld. reactie speedlinq ja uw canvas adres klopt niet.... we kunnen de lijn niet laten inschieten..... u moet zelf de kpn bellen.
Ik de kpn bellen....... 2 of 3 uur later uur later heb ik eindelijk iemand te pakken die weet welke afdeling dat weet. maar ik moet maandag terugbellen want die afdeling sluit al om 1700
maandag terugebeld weer 4 medewerkers van de kpn nodig om de juiste afdeling te pakken te krijgen..... canvas adres gescoord (gewoon adres doorgeven en je krijgt het dus waarom speedlinq dat niet kan.... ik heb bij de aanvraag toch echt niks gelezen over dat speedlinq het canvas adres nodig heeft)
een week later telefoontje dat de eerst mogelijke dag dat er een monteur langs kan komen (newlineservice ik kom van upc af) 2 april is.......
ik de week voor 2 april maar eens bellen waar mijn welkomst brief en modem blijft....... reactie speedlinq we zullen het uitzoeken meneer..... ik word dus pissig en zeg dat ze maar eens op moeten schieten..... zegt ze oh maar meneer we hebben alle tijd u heeft officieel nog niet eens een lijn liggen.......................... op dat moment wenste ik een wurg telefoon......... hoe durf je zoiets te zeggen als je zo slecht je werk doet. anyway...... en wij kunnen geen modem versturen dat doet onze leverancier.....
ik krijg 4 april de modem thuis...... maar blijkbaar is de papierleverancier laat met zijn levering want tot nu toe, 12 april, geen welkomstbrief ontvangen en dus ook nog steeds geen telefoon.... wel internet zoals je kunt lezen....
ps van 20mbit1mbit beloofd krijg ik maar 14mbit/800kbit helaas...... wel een achteruitgang ten opzichte van upc in up speed. Maar ja.... 29,95 p/m ipv 45 p/m en ook nog eens telefoon in huis.... dat tv signaal kan mij gestolen worden...maar ja dat word alleen bij de buren afgesloten.
dus nogmaals ik wens je succes want ook de andere reacties zijn niet al te hoopvol op een snelle afhandeling. Ze zeggen vooral niet bellen en gewoon afwachten op hun site maar...... je moet ze blijkbaar achter hun broek aanzitten want anders gebeurt er niks.
Maar ja, dan is het altijd maar de vraag of het aankomt en of het opgepakt wordt. Aangetekend versturen is gelijk weer een heel stuk duurder en geeft je eigenlijk alleen maar de garantie dat de brief is aangekomen. Je mist dan toch de directe communicatie met een medewerker die je over de telefoon wel hebt.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:15:
Je kan, ipv bellen ook gewoon een brief sturen, dit kost je maar 0,44 cent.
Yamaha MT-09
Ben benieuwd (keeping my fingers crossed)
I'm just taking care of business
Wat is de lol van al die dns-servers? En de relevantie?Sefyu schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:28:
Als alles goed gaat wordt de 18 alles aangesloten hier(Comfort 20000 + Bellen, multi pc modem), maar mocht het allemaal niet zo probleemloos gaan zou ik graag genoeg informatie willen hebben zodat ik het zelf op kan lossen.
Deze info heb ik al uit het topic(ik ben nu alle paginas aan het doorpluizen maar dat duurt nogal lang:
Extra DNS servers:
/snipped
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
volgens mij is dat niet mogelijk. maar je kan het altijd proberen.basduijn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:13:
Weet iemand of het ook mogelijk is om je VOIP gegevens te gebruiken in een programma welke kan bellen met SIP. Een programma zoals Yate of Express Talk?
Wat ik wel weet is als je dit nou namelijk niet aan de praat krijgt. En je zou de helpdesk bellen. Dat ze je daar niet mee gaan helpen
18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!
nee ook dat kost mij niks.......... mijn baas overigens wel wat.......Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:15:
Je kan, ipv bellen ook gewoon een brief sturen, dit kost je maar 0,44 cent.
Ik ben super geïrriteerd dat ik idd lang in de wacht heb gestaan maar uit het verhaal wat ik heb neergezet blijkt dit nergens
Nobel je reactie slaat nergens op en ik hoop dat je de volgende keer een relevantere opmerking plaatst.
Bergie..... directe communicatie met slowlinq?....... het enige wat je van de helpdesk medewerkers krijgt te horen is we zullen het doorsturen naar de afdeling die daar over gaat....... en als je dan vraagt over wat voor termijn we het dan hebben krijg je een standaard antwoord zo spoedig mogelijk.
basduijn Voip (of zoals jij het correct verwoorde iets wat met sip overweg kan) zou moeten werken met elk apparaat aan jouw kant van de lijn dat het protocol ondersteunt. Je hebt dus geen voip modem nodig om van voip gebruik te maken, maar het is wel handig want je kunt je pstn telefoon er op aansluiten.
overigens vergeet ik nu nog te vragen hoe mensen de modem transparant hebben gemaakt, oftewel van router naar bridge.
met de config tool van speedlinq kan het niet zo te zien en de config van de modem zelf is niet zo succesvol bij mij.
iig heeft iemand het aan de praat hier en zover ik zijn verhaal begreep heeft hij de configuratie tool van thomson meerdere keren doorlopen totdat het werkte zonder tussentijds de instellingen te veranderen.
Is dit correct of heb ik ergens overheen gelezen.
[ Voor 18% gewijzigd door Mafketel op 12-04-2007 21:13 ]
Maar waarom je telefoon nota ?. dat vragen ze hier http://www.speedlinq.nl/php/form_kortingsvoucher.phpVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:43:
[...]
Je moet de rekeningen meesturen waar de posten opstaan die je terug krijg.
Dus: modem, aansluiten, enz
of bedoelen ze je speedlnq tel rekening.
en ik lees nergens iets over het meesturen van modemkosten en aansluitkosten nota's in deze link.
Wel moet ik voor 30 april insturen zie ik.
Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 30 april 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.
Dat ga ik niet redden als ik 25 april mijn eerste rekening krijg
[ Voor 20% gewijzigd door dirk38 op 12-04-2007 22:01 ]
Ik hoor je echt alleen maar klagen mja.
Je hebt zelf de thomson modem? Zo ja dan is er genoeg te vinden om een router over te zetten naar bridged. De meeste modems zijn dit hierbij echt mega simpel in te stellen. En ja dit zonder je intellingen kwijt te raken.
[ Voor 64% gewijzigd door carlino op 12-04-2007 21:20 ]
18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!
hmm das inderdaad wel mooi sata, ik zit nu al meer dan 6 weken zonder internet ivm verhuizing.Mafketel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:05:
[...]
Ik wens je veel succes.........
Ik heb speedlinq 22dec aangevraagd en ik heb daarna alles moeten voorkouwen..... 15 jan gebeld dat ik een aanvraag gedaan had.... reactie speedlinq: ohja dat staat sinds vandaag in het systeem. ...
alles met ze doorgenomen en of ze bij problemen met het huisnummer contact wilde opnemen... een paar dagen later modemkosten afgeschreven.
begin februari maar eens gebeld hoe het er mee stond. reactie speedlinq ja uhm het is druk bij de ptt (kpn natuurlijk ik ben er nog steeds niet aan gewend) die hebben niet genoeg capaciteit (in het centrum![]()
![]()
![]()
)
brief gekregen dat het druk was.
eind februari nog maar eens gebeld. reactie speedlinq ja uw canvas adres klopt niet.... we kunnen de lijn niet laten inschieten..... u moet zelf de kpn bellen.
Ik de kpn bellen....... 2 of 3 uur later uur later heb ik eindelijk iemand te pakken die weet welke afdeling dat weet. maar ik moet maandag terugbellen want die afdeling sluit al om 1700
maandag terugebeld weer 4 medewerkers van de kpn nodig om de juiste afdeling te pakken te krijgen..... canvas adres gescoord (gewoon adres doorgeven en je krijgt het dus waarom speedlinq dat niet kan.... ik heb bij de aanvraag toch echt niks gelezen over dat speedlinq het canvas adres nodig heeft)
een week later telefoontje dat de eerst mogelijke dag dat er een monteur langs kan komen (newlineservice ik kom van upc af) 2 april is.......
ik de week voor 2 april maar eens bellen waar mijn welkomst brief en modem blijft....... reactie speedlinq we zullen het uitzoeken meneer..... ik word dus pissig en zeg dat ze maar eens op moeten schieten..... zegt ze oh maar meneer we hebben alle tijd u heeft officieel nog niet eens een lijn liggen.......................... op dat moment wenste ik een wurg telefoon......... hoe durf je zoiets te zeggen als je zo slecht je werk doet. anyway...... en wij kunnen geen modem versturen dat doet onze leverancier.....
ik krijg 4 april de modem thuis...... maar blijkbaar is de papierleverancier laat met zijn levering want tot nu toe, 12 april, geen welkomstbrief ontvangen en dus ook nog steeds geen telefoon.... wel internet zoals je kunt lezen.....
ps van 20mbit1mbit beloofd krijg ik maar 14mbit/800kbit helaas...... wel een achteruitgang ten opzichte van upc in up speed. Maar ja.... 29,95 p/m ipv 45 p/m en ook nog eens telefoon in huis.... dat tv signaal kan mij gestolen worden...maar ja dat word alleen bij de buren afgesloten.
dus nogmaals ik wens je succes want ook de andere reacties zijn niet al te hoopvol op een snelle afhandeling. Ze zeggen vooral niet bellen en gewoon afwachten op hun site maar...... je moet ze blijkbaar achter hun broek aanzitten want anders gebeurt er niks.
Dan morgen maar even bellen
Meerdere mensen ?
klagen? JA, maar niet over de telefoonkosten. en mag ik een beetje klagen en ik probeer Gohan-san alleen een tip te geven dat je ze behoorlijk achter hun broek moet zitten want ze stoppen gewoon, als hun werk uit iets meer bestaat dan normaal.
Ik bedoel hiermee onder andere op het canvas adres wat wat voor hun zeer makkelijk opvraagbaar is en als ze dat dan niet willen dan moet ze dat maar meteen op het aanvraag formulier zetten dat zij dat nodig hebben.
Tot nu toe vind ik het product wat speedlinq levert ver onder de maat en ik heb eigenlijk nog geen enkel probleem of moeilijkheid. Alleen maar last van een bedrijf wat zelfs maar te belabberd is om alle gegevens van hun klanten te vragen die ze nodig hebben en ook nog eens zeer laks is met hun administratie en communicatie naar de klant toe.
En nee wat mij nu overkomt kost hun ook alleen maar geld, als zij direct canvas adres hadden gevraagd op het aanmeld formulier of aan de telefoonlijn toen ik de eerste keer belde over hoe het met mijn aanvraag stond (waar dus tot dan aan toe helemaal niks aan gedaan was, overigens wel direct een bevestigings mailtje gehad dus wat dat betreft werkte het wel). En de modem verstuurd nadat die betaald was en als laatste een brief met gegevens zodat ik kan inloggen op hun website en mijn telefoonlijn kan instellen en activeren.
gelukkig wel als ik zie hoeveel problemen die zyxel geven heb ik nog een klein beetje geluk gehadJe hebt zelf de thomson modem?
Gelukkig wel want de optie in de modemsoftware werkt niet dit is bijvoorbeeld een linkje..... die niet op de cdrom staat wat toch vreemd is aangezien een leverancier toch verplicht is een handleiding mee te leveren is http://www.speedtouch.nl/docs/ST706sip_UserGuide.pdfZo ja dan is er genoeg te vinden om een router over te zetten naar bridged.
Ik ben niet bang om mijn instellingen kwijt te raken..... wel vind ik het vervelend dat ik niet zelf de instellingen kan invoeren maar een windows programma moet gebruiken om de gegevens in de modem te krijgen. Tenminste op een moment dat je geen internet hebt is het niet zo handig op het nternet een andere manier op te zoeken.De meeste modems zijn dit hierbij echt mega simpel in te stellen. En ja dit zonder je intellingen kwijt te raken.
Dit is gewoon hele slechte service. Ik zou ze een aangetekende brief sturen met daarin een termijn (bijv. 2 weken) waarin je het geregeld wilt zien. Als ze dat niet lukt stel je ze daarna met een 2e brief in gebreke en zeg je wegens wanprestaties je abbo op en storneer je de afschrijvingen. Vervolgens vraag je ADSL aan (op een nieuwe lijn) bij een andere provider.Pos2007 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:43:
Ik zit inmiddels ook al een maand zonder internet, hiervoor 3 maand prima gedraaid. Nu geen adsl signaal meer. Had een 12mbit comfort abo. Wordt bij de THD/ klantenservice steeds afgescheept met een standaard verhaal, "we zijn er mee bezig" "meer kan ik er niet aan doen" enz. Wat kan hier nou aan de hand zijn, moet het nou echt zo lang duren om een lijn door te meten of wat ze ook moeten doen om te kijken wat er aan de hand is?
De brieven en eventuele antwoorden goed bewaren om aan de deurwaarder te laten zien die ze ongetwijfeld zullen gaan sturen.
Gisterenavond was het blijkbaar al voor elkaar... Dat is wel héél snel...Red Boll schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:49:
Net een snelheidsverhoging aangevraagd na een jaar van 5Mbit down naar 20Mbit down.
En dat voor 0,05 minder per maand ook nog eens...![]()
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en hoe het afloopt...
20Mbit haal ik bij lange na niet maar dat hoeft niet aan SL te liggen natuurlijk:
Your current bandwidth reading is: 11.77 Mbps which means you can download at 1.47 MB/sec. from our servers. (http://speedtest.bbned.nl)
Ach, ruim 2 x zo snel voor minder centjes ook nog...
Your current bandwidth reading is: 95.26 Mbps which means you can download at 11.91 MB/sec. from our servers.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5
Wegens nummerportering sluit de KPN de telefoon af.
2 dagen later inloggegevens ontvangen van Speedlinq.
Vandaag instellingen ingevoerd, en 10 minuten later VOIP telefoon aangesloten en werkend.
Zo kan (en moet) het dus ook.
Verwijderd
Laat je je modem toch wel 24 uur per dag aanstaan?VerkerkSander schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:49:
Heb ik nu eindelijk versie 5.4.0.14 heb ik van 1900 tot 2030 erg veel last van timeouts...
Meerdere mensen ?
Anders krijg je dat feest van resyncen iedere keer weer ....
De lijn wordt namelijk steeds slechter in de loop van de dag met ca. 22.30 uur als dieptepunt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 19:37 ]
Hier wordt je dus moe van....
vandaag maar weer eens gebeld of ze al papier hadden om mijn gegevens op te printen zodat ik verder met de telefoon installatie kan gaan.
zegt speedlinq dat ik ze dat helemaal niet vertelt heb de vorige keer dat ik geen welkomst brief heb ontvangen......... ik vraag de dame nog een keer goed te kijken en warempel, ze zegt: ohja het staat er wel bij..... daar zullen ze wel overheen hebben gekeken. Dus ik heb vanochtend de toezegging gehad dat de brief vandaag nog de deur uitgaat.
Echt niet te geloven dit..... en nu maar hopen dat ik daadwerkelijk de welkomst brief ga ontvangen.
Ik zie vaak genoeg staan dat er iets niet werkt, en als iets niet werkt dan los ik het graag zelf op door zoveel mogelijk verschillende dingen te proberen, de dns servers zijn slechts een deel van de informatie, het gaat mij niet om alleen dns server, maaargoed, ik heb zelf al wat kunnen verzamelen van andere sites.Doane schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:01:
[...]
Wat is de lol van al die dns-servers? En de relevantie?
Ik heb het zojuist de hele avond geprobeerd.RichieB schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:07:
Zijn er hier ook anderen die de Speedlinq telefonie via Voxalot gebruiken? Zo ja, zouden jullie eens naar mijn vraag kunnen kijken? Ik heb problemen met uitgaande gesprekken via Voxalot.
Het lukt mij echter ook niet. Nu heb ik op http://www.sjlabs.com/sjp.html SJPhone gedownload.
Let op! Versie 1.60 (in versie 1.65 kun je geen port instellen)
Nu is het mij wel gelukt om uitgaand te bellen. Direct via sip.ritstele.com (poort 38383)
Dit topic is gesloten.