Vanaf Saturnus in "\[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 d..."Rol-Co schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:31:
[...]
ik vind het nog best een groot verschil , daarbij heb je alleen getest met verschillende subtimings ......maar alles cl 2.5
ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd op een 350+ htt en 280+ geheugen 2-2-2-5 .1T...
Amen!Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:45:
we hebben opzich wel geschikte tests gevonden maar de tests moeten ook beetje leuk zijn
Ik stem voor CPUMark, hoewel saai vind ik dat geschikter dan een SS validation. Daarnaast testen met Sandra wellicht? Ik ben helaas weinig thuis (volgende week dinsdag weer) maar dan kan ik vergelijken wat er gebeurd op een Celly i.c.m. DDR & DDR2 op hetzelfde platform, 2 vliegen in 1 klap!
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
ik weet niet of het wat uitmaakt, maar CPUmark onthoud de beste score als ik het goed heb. of hij is zo geheugenonafhankelijk dat er geen verschil zit in een setup met 3700+ @ stock en 1GB @ddr400 of een setup van 3700+ @ stock en 1GB @ddr200. maaruh..... zoals altijd zeggen pics meer dan woorden...:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(sorry, eerste keer dat ik pics post, als ik uitgevogeld heb hoe ik ze in de post te zien krijg zal ik nog een poging doen)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(sorry, eerste keer dat ik pics post, als ik uitgevogeld heb hoe ik ze in de post te zien krijg zal ik nog een poging doen)
[ Voor 25% gewijzigd door Jird op 15-03-2007 23:06 ]
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Lijkt er wel op, maar ik had het vermoeden ook dattie scores onthoud. Ga volgende week weer ff testen, als m'n Asus Commando niet teveel aandacht opeist.Cio schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:44:
Intel Celeron 341 @ 3,65Ghz (166x22)
CPUmark 2.1 test 1
Single channel DDR2 300MHz 4-4-4-12
1939.2
Single channel DDR2 266MHz 4-4-4-12
1939.2
Single channel DDR2 200MHz 3-3-3-9
1939.2
[ Voor 20% gewijzigd door Cio op 16-03-2007 01:51 ]
Verwijderd
Crosspost uit het S939 topic:
Verwijderd in "\[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 d..."
Test 1 en 3 lijken mem onafhankelijk, maar test 2 lijkt er wel gevoelig voor te zijn.
Test 1 en 3 lijken mem onafhankelijk, maar test 2 lijkt er wel gevoelig voor te zijn.
Zo...
Super kick weer een contest, vorige was boeiende om mee te mpgen lezen maarre mee doen is leuker!
Is er nu al een idee wat het gaat worden welke CPU? en eigen Mobo en Ram of toch 1 totaal koop?
Centjes is namelijk wel effe belangrijk.
Super kick weer een contest, vorige was boeiende om mee te mpgen lezen maarre mee doen is leuker!
Is er nu al een idee wat het gaat worden welke CPU? en eigen Mobo en Ram of toch 1 totaal koop?
Centjes is namelijk wel effe belangrijk.
My life is in 2D, How about yours?
Verwijderd
dat hadden we in dit topic ook al lang uitgevondenVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:13:
Crosspost uit het S939 topic:
bij de vrienden van socket 939 schiet het lekker op (check startpost) moeten wij ook niet een beetje vaart gaan maken? ik zie dat er redelijk vaak word gevraagt wat de stand van zaken is.. kunnen we niet in een nieuw socket 775 topic starten of de startpost editen? dit maakt het wel wat overzichtelijker.. (zie ook socket 939 startpost)
Vanwaar al die haastBlizzard2005 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:42:
bij de vrienden van socket 939 schiet het lekker op (check startpost) moeten wij ook niet een beetje vaart gaan maken? ik zie dat er redelijk vaak word gevraagt wat de stand van zaken is.. kunnen we niet in een nieuw socket 775 topic starten of de startpost editen? dit maakt het wel wat overzichtelijker.. (zie ook socket 939 startpost)
Je wilt toch een goede contest, niet een die al snel komt?
Ik zal vanavond Jurgen nog eens aanspreken over de contest. Ik heb trouwens totaal geen haast, ik heb een beetje m'n geld op gemaakt
Kijk dat bedoel ik is er nu al een idee wat de contest gaat kosten ?
als basis 50 -100 is fine , maar 150 -200 word voor mij toch echt te gek
als basis 50 -100 is fine , maar 150 -200 word voor mij toch echt te gek
My life is in 2D, How about yours?
Echt opschieten doet het niet helaas. Heb een 356 C1 step 4 geprobeerd. Wilde weer niet booten met stock mach. Dit is wat ik met wat geklooi netaan kan draaien, graadje kouder en systeem hangt...

Zowel C1 als D0 hebben een coldbug dus, maakt de stepping ook niet meer veel uit (daarvoor, wel voor multiplier/OC potentieel natuurlijk)
Niks haastig, maar goed ..
Volgens mij gaat dat cpu-contesten wel zoveel problemen opleveren dat we binnenkort toch maar weer terugvallen op een gpu contest 
Maar serieus, de discussie is hier nu een beetje tot rust gekomen, maar als ik die zo bekijk blijven er gewoon veel haken en ogen aan zitten, waar de vga contest geen last van had. Misschien dat die daarom ook zo succesvol was.
[Edit] Of ben ik nu een doemdenker?
Als de prijs gewoon rond de €50 blijft doe ik wel gewoon mee hoor
Maar serieus, de discussie is hier nu een beetje tot rust gekomen, maar als ik die zo bekijk blijven er gewoon veel haken en ogen aan zitten, waar de vga contest geen last van had. Misschien dat die daarom ook zo succesvol was.
[Edit] Of ben ik nu een doemdenker?
[ Voor 13% gewijzigd door Comp-Freak op 19-03-2007 20:23 ]
Al geprobeerd. 1.6v met multi proc driver. Temp zit dan tijdens prime rond de nul en idle -15. Dat gaat net. -20/21 in windows is bsod. Voor de zekerheid alles eraf en proc op ditzelfde bord met lucht om windows opnieuw te installeren. Niets aan de hand dus bord is het probleem niet en cpu werkt. Wie kan ik voor de zekerheid die 360 sturen om te testen?
Heb zowel D0 als C1 gezien met cascade en LN2 die wel gewoon werken..
Heb zowel D0 als C1 gezien met cascade en LN2 die wel gewoon werken..
@ Compfreak, als we er eenmaal uit zijn hoeft het nooit mee he, dit gekibbel.
Verwijderd
celly op LN2 : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=137615
viss, wat voor cpu's heb je zonder problemen koud gehad op dat mobo?
viss, wat voor cpu's heb je zonder problemen koud gehad op dat mobo?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 20:45 ]
En nog 1: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=130877. Cascade: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=134261. Deze gaat beter dan 360 maar veel is het nog niet.
De P4 630 zou ook wel leuk zijn, die komt op 62 euro...
Iemand wel eens een coldbugged P4 gezien? (Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste celly die ik zie coldbudggen...)
Iemand wel eens een coldbugged P4 gezien? (Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste celly die ik zie coldbudggen...)
Vind het ook vreemd, vooral 2x.... vandaar wie test de andere voor de zekeheid als ik hem opstuur?
welke andere?
ik wil best een cpu onder mijn SS gooien...
ik wil best een cpu onder mijn SS gooien...
weet iemand wat die cpu's @ stock speed verbruiken? ik kan het namelijk nergens vinden..
maar midden in de zomer een contest is niet echt bepaald handig voor de air coolers
maar midden in de zomer een contest is niet echt bepaald handig voor de air coolers
niet? uit-da-ging
is juist leuker, krijg je meer verschillende niveaus van lef, de een legt bijv droogijs op zn cooler, de ander bouwt echt een droogijstube etc..
*burp*
'S nachts is het ook wel fris hoor in de zomer!
. Anders pak je een emmer water met ijs en sluit je daar je waterkoeling op aan. En als je nog geen waterkoeling hebt, bij de intratuin heb ik een tijd geleden een vijverpompje van 600l/h voor een tientje gehaald, waterblok is zelf wel te fixen.
idd, hoe creatiever hoe beter! en leuker!
*burp*
ik hoor het al MAM waar is ons ijsblokjes bakje. moeders wat is er dan ja ik moet ijsblokjes maken voor de pc
intel celeron D 360 onderweg voor de test ..... 52 euro
[ Voor 3% gewijzigd door Rol-Co op 20-03-2007 19:45 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
dalik heb jij al een paar weken voorsprong 
maar jah ben wel blij dat je het doet....
weten we teminste zeker dat hij goed te overclocken is.
maar jah ben wel blij dat je het doet....
weten we teminste zeker dat hij goed te overclocken is.
Ben benieuwd!Rol-Co schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:45:
intel celeron D 360 onderweg voor de test ..... 52 euro
even oude vriezer pakken dan kan ik hem helemaal vullen met ijsblokjesframaster schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:40:
ik hoor het al MAM waar is ons ijsblokjes bakje. moeders wat is er dan ja ik moet ijsblokjes maken voor de pc
maar wat betreft de celeron.. heb nu zelf even een 360 bij een vriend erin gepropt (tja cod begon sloom te gaan dus kleine upgrade
en dadelijk ga ik even met mijn ouder praten of ik mee mag doen
Mooi dan is probleem blijkbaar toch iets hier (bord wellicht aangezien die andere ook niet echt wilt). Alleen screen of blijft die netjes draaien? Doet ie wat met meer vcore
ze worden aardig warm...
[ Voor 6% gewijzigd door Viss op 21-03-2007 19:37 ]
Ik heb Paint.NET en .NET Framework geinstalleerd op die temp 
hij draait gewoon stabiel. Ik heb vanavond misschien nog wel tijd om een 32M te draaien, en wat meer Vcore erop... gelijk even kijken wat hij doet met setfsb
hij draait gewoon stabiel. Ik heb vanavond misschien nog wel tijd om een 32M te draaien, en wat meer Vcore erop... gelijk even kijken wat hij doet met setfsb
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=137615
(sorry was al gepost)
(sorry was al gepost)

[ Voor 42% gewijzigd door DMN op 23-03-2007 15:28 ]
Freude am Fahren
uhmm, even voor de duidelijkheid, welke bench gaat er nu gebruikt worden? de Sandra Sisoft bench die de mensen van 939 ook als geheugenonafhankelijk hadden getest, of CPUmark die als eerste als geheugen onafhankelijk werd getest, of is er ondertussen besloten weer een ander of een combinatie van meerdere benchmarks te gebruiken? ikzelf zie wel wat in het gebruiken van meerdere benchmarks en deze dan te koppelen tot 1 overall score zoals voorgestelt word eerder in dit topic, wat denken jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door Jird op 25-03-2007 22:04 ]
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
PCMark 05 / Cpu test ?
@ Viss: De Intel Celeron D 356 ES B1 van mij ging zonder problemen onder de: Vapochill LS.
http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=61678
@ Viss: De Intel Celeron D 356 ES B1 van mij ging zonder problemen onder de: Vapochill LS.
http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=61678
[ Voor 87% gewijzigd door nFo op 26-03-2007 18:39 ]
Weet niet wat het is/was, bord in ieder geval niet. Pentium D geprobeerd zonder probs met zelfde P5B en Mach.
Even afwachten wat rob zijn cpu doet, maar ik ga liever niet benchen met een cpu die een coldboot probleem heeft bij de -20. Viss, de cpu komt van de week jou richting weer op
Heeft geen haast hoor zie hem wel verschijnen.
Blijft gek, computer hardware ..
Zo werkt alles goed, dan totaaaaal niet meer, en voordat je het weet is er weer niks aan de hand
Zo werkt alles goed, dan totaaaaal niet meer, en voordat je het weet is er weer niks aan de hand
net binnen , van het weekend ff testenExtera schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:42:
Even afwachten wat rob zijn cpu doet, maar ik ga liever niet benchen met een cpu die een coldboot probleem heeft bij de -20. Viss, de cpu komt van de week jou richting weer op
en een teaser , het is inderdaad een celeron D 360

nu nog ff kijken he
edit: effe een paar snelle testjes......
en hop 5ghz 1m 1.28v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3605ghzpr.jpg
en 8m 1.28v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3608mpr.jpg
en 5200mhz 1.38v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3605200pr.jpg
en 5400 1.46v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3605400pr.jpg
niet veel dividers beschikbaar , en diegene die er zijn werken niet, multiplier is niet instelbaar.
verder een leuke cpu .....en niet slecht voor -20 temp 1april , was op air
screens aangepast

nu nog ff kijken he
edit: effe een paar snelle testjes......
en hop 5ghz 1m 1.28v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3605ghzpr.jpg
en 8m 1.28v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3608mpr.jpg
en 5200mhz 1.38v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3605200pr.jpg
en 5400 1.46v
http://82.173.172.10/Rol-Co/3605400pr.jpg
niet veel dividers beschikbaar , en diegene die er zijn werken niet, multiplier is niet instelbaar.
verder een leuke cpu .....en niet slecht voor -20 temp 1april , was op air
[ Voor 67% gewijzigd door Rol-Co op 02-04-2007 23:10 ]
en hoe ging het overclocken valt dit door iedere newbe te doen of heeft de celeron D ook wat "moeilijke" momenten?
Als die die moeilijke momenten heeft, valt daar genoeg over te vinden, en dat weet je zelf ook wel.Blizzard2005 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:52:
en hoe ging het overclocken valt dit door iedere newbe te doen of heeft de celeron D ook wat "moeilijke" momenten?
Aangezien je meteen je vraag hier dropped, zonder eerst zelf wat uit te zoeken, denk ik niet dat meedoen aan een contest als dit iets voor jou is
Het zijn regelrechte kachels
heb net vandaag mijn D 352 binnengehaald, en die eens even op mijn P5B-deluxe geprikt, bootten boven de 5400 is een no-go, voltage in de bios dan op 1.5 volt in windows iets van 1.44 ofzo. Spi draaien wil wel (26.5 sec) maar de temp schiet dan omhoog naar 72 graden
(met een AF7pro) morgen maar eens de koelpasta er beter tussendoen, en hopen dat de temp wat zakken. En over 2 weken waterkoeling
ik wil de 6Ghz eigenlijk wel halen
, maar voor de contest zijn voor de mensen die meedoen wel goeie koelers aan te raden. Op stock voltage blijft hij mooi koud (45 graden orthos) maar daarboven wordt ie echt heet

de 360 en 365 hebben dan ook een 65w TDP en jouw 352 (en alle andere celeron d's) een 84w TDP
On topic:
Gezien het recente nieuws, denk ik dat voor 50 euro ik momenteel geen netburst aan ga schaffen, hoe leuk de contest me dan ook lijkt. Over 3 weken is er al voor ~110 euro een E4300 aan te schaffen en in juni een Celeron 430 (basicly een Core 2 Solo 1,8GHz 800MHz 512KB 65W) voor ~50 euro
Waarschijnlijk NOG leuker om daarmee te klooien namelijk.
On topic:
Gezien het recente nieuws, denk ik dat voor 50 euro ik momenteel geen netburst aan ga schaffen, hoe leuk de contest me dan ook lijkt. Over 3 weken is er al voor ~110 euro een E4300 aan te schaffen en in juni een Celeron 430 (basicly een Core 2 Solo 1,8GHz 800MHz 512KB 65W) voor ~50 euro
Waarschijnlijk NOG leuker om daarmee te klooien namelijk.
[ Voor 66% gewijzigd door Cio op 04-04-2007 01:10 ]
cio betaal die 50 euro van je dagje-uit-budget
en doe veel suicide runs, misschien sloop je em dan binnen een dag, heb je toch een goedkoop dagje lol gehad
*burp*
Dat dagje uit budget beslist mijn vriendin over mee
Besides, als de contest op dit tempo blijft vorderen word het onmogelijk een goedkope netburst te vinden
Vind het niet erg trouwens, heb een DI tube "in bestelling" en dat zal nog wel even duren.
Besides, als de contest op dit tempo blijft vorderen word het onmogelijk een goedkope netburst te vinden
[ Voor 20% gewijzigd door Cio op 04-04-2007 14:32 ]
Haast en gespoed...
Maar haast is toch niet nodig? Een gpu contest is al eens opgezet en makkelijk te herhalen. De opzet van een cpu contest is wat moeilijker, maar daarna heb je over het algemeen wel een soort template voor een volgende contest. Ik ben benieuwd naar Rob zijn coldbug test, in mijn ogen hebben we geen drol aan een cpu die amper koud kan worden. Het is geen TCA contest natuurlijk
Maar haast is toch niet nodig? Een gpu contest is al eens opgezet en makkelijk te herhalen. De opzet van een cpu contest is wat moeilijker, maar daarna heb je over het algemeen wel een soort template voor een volgende contest. Ik ben benieuwd naar Rob zijn coldbug test, in mijn ogen hebben we geen drol aan een cpu die amper koud kan worden. Het is geen TCA contest natuurlijk
[ Voor 22% gewijzigd door Extera op 04-04-2007 15:13 ]
Schijt hebben aan beperkinging is ook behoorlijk die-hard natuurlijk. En zoals ik al aangaf, vind het geen probleem dat het wat langer duurt. Gelukkig kunnen we behoorlijk wat software side gedoe afleiden van de 939 contest, dus voornamelijk hardware gerelateerd uitzoekwerk.
Ik draait een paar keer de contest bench, en de rest van de dag ga ik superpi, cinebench, wprime, pifast enz draaien

Verwijderd
ik weet niet wanneer die conroe-L celerons uitkomen maar dat lijken mij heel leuke cpus voor een contest
Klopt, alleen zal niet iedere 775 MoBo die CPU ondersteunen ..
Juni, en support is een probleem ja. Maar 40 euro voor iets wat de helft zuiniger is, net zo goed presteerd (of beter) en beter overclocked...
Reken je ook de kosten van een nieuw moederbord mee?Cio schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:41:
Juni, en support is een probleem ja. Maar 40 euro voor iets wat de helft zuiniger is, net zo goed presteerd (of beter) en beter overclocked...

Waarschijnlijk valt 2/3 af in het geval je die Celeron L gaat gebruiken.
Tsjah, de 360/365 zullen door een heleboel oude mobo's ook niet ondersteund worden ben ik bang.
Ik denk dat een poll hierover geen slecht idee is, omdat de meeste mensen die nu op LGA775 zitten al een core-ready mobo hebben en de anderen hier rekeing mee kunnen houden bij het aanschaffen.
Ik denk dat een poll hierover geen slecht idee is, omdat de meeste mensen die nu op LGA775 zitten al een core-ready mobo hebben en de anderen hier rekeing mee kunnen houden bij het aanschaffen.
Ik zeg eerlijk, gebruik liever ook een Celeron L.
Of een nieuwere Pentium versie met Conroe core.
Lekker nieuw voor iedereen, en meer bang voor je geld.
Maar gaat ook om de rest, dus wie willen wat en wie kunnen er wat
Ga toch nieuwe halen, dus Pentium met Conroe core is mogelijk
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Maar kom je dan niet vast te zitten aan hoge FSB's en het feit dat de Conroe/nieuwe cellie core ook door het bord ondersteund moet worden. Dit beperkt het aantal deelnemers al wat verder. Een Celeron D met Netburst architectuur werken in de oude S775 borden ook, hierdoor kunnen er meer meedoen lijkt me. Aan de andere kant ziet het potentieel van de nieuwe celeron er goed uit en heb je er later meer aan.Reg-Edit schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:33:
Ik zeg eerlijk, gebruik liever ook een Celeron L.
De wijzen komen uit het Oosten!
De belangrijkste vraag is dan ook: hoeveel mensen gaan er mee doen met een mobo wat geen Core proc's ondersteund?
Ik vind persoonlijk de max FSB ook wel relevant.
hier 380FSB voor 70 euro incl. verzendkosten of deze DFI zonder C2D support voor 50 euro incl.
Ik vind persoonlijk de max FSB ook wel relevant.
hier 380FSB voor 70 euro incl. verzendkosten of deze DFI zonder C2D support voor 50 euro incl.
Dus hier, omdat het maar een beetje stil begint te worden, de poll:Cio schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:25:
Tsjah, de 360/365 zullen door een heleboel oude mobo's ook niet ondersteund worden ben ik bang.
Poll: Wie heeft er geen D360+ ondersteunend mobo?
• Mijn moederbord ondersteunen deze wel.
• Mijn mobo niet, maar ik ga binnenkort toch upgraden naar een +D360 ondersteunend mobo..
• Mijn mobo ook niet, en ik ben niet van plan om binnenkort te upgraden.
Ook een poll maken? Klik hier
www.koopeendroom.nl
Als het een CPU contest word lijkt het me vet om mee te doen, kan ik gelijk mijn waterchiller pushen!
Count me in bij dezen!
Het lijkt me ook erg interessesant om eens met NITROGEN te koelen
Je kunt het beste de volgende categorieën maken:
-Verschillende koelmethodes. (lucht, h20, phase change.)
-Verschillende chipset. (nvidia, intel of el cheapo.)
Als benchmark programma kunnen we het beste een programma nemen dat puur en alléén de cpu test.
Count me in bij dezen!
Als benchmark programma kunnen we het beste een programma nemen dat puur en alléén de cpu test.
[ Voor 49% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-04-2007 17:42 ]
Ahh sh*t. Kga net volgedne week op vakantie en ben nog aan het wachten op een boete, geen compo voor mij
Gaat er iemand met een Bong proberen te werken?
Schijn je temps onder kamer temp te kunnen krijgen en is eens wat anders dan droog ijs
Succes mensen!
Schijn je temps onder kamer temp te kunnen krijgen en is eens wat anders dan droog ijs
Succes mensen!
Sorry maar om maar eens een beetje te stoken:
edit:
Bij Azerty staat deze al in de pre-order:
Core 2 Duo E2140 1,6 GHz Socket 775 Boxed € 77,17
Dit zal nog niet eens de allergoedkoopste shop zijn.
Maar zo'n bedrag wordt mij teveel voor een compo. Heb niet voor niks een E6600 in mn pc zitten, dan hoef ik er zoeen niet meer bij
Zoals je heb kunnen lezen hebben we het hier al uitgebreid over gehadHugoBoss1985 schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:29:
Als het een CPU contest word lijkt het me vet om mee te doen, kan ik gelijk mijn waterchiller pushen!
Count me in bij dezen!
Ik zal rol-co eens aanspreken binnenkort, zijn 360 wacht al te lang smachtend op LN2
Als dat ding geen coldbug heeft kunnen we langzaam aan de slag.
verschillende chipsets categoriseren heeft geen zin als we alleen de cpu testen.
bedenk trouwens goed wat je allemaal nodig hebt om LN2 te gebruiken, met alleen het spul zelf ben je er niet, helaas
Wat is een Bong? Ik ken ze alleen in de vorm van wietpijpSlitch schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:38:
Ahh sh*t. Kga net volgedne week op vakantie en ben nog aan het wachten op een boete, geen compo voor mij![]()
Schijn je temps onder kamer temp te kunnen krijgen en is eens wat anders dan droog ijs![]()
Succes mensen!
Is best interessant, maar wat mij behalve de lage prijs van een celleron (netburst cellie) aanspreek is de pure clocksnelheid die je eruit kan persen, het zou leuk zijn als we daar een WR mee halen, de 7Ghz grens moet wel te doorbreken zijn.DaOverclocker schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:45:
Sorry maar om maar eens een beetje te stoken:
edit:
Daarbij hebben we daarvoor ook nieuwere moederborden nodig (P965 en nieuwer)
inderdaadComp-Freak schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:30:
Maar zo'n bedrag wordt mij teveel voor een compo. Heb niet voor niks een E6600 in mn pc zitten, dan hoef ik er zoeen niet meer bij
Kortom, die 360 van rol-co moet maar eens onder LN2
Het weer word ook steed beter, om nu met 30 graden te gaan clocken, nee. Dan lig ik liever ergens aan het strand of zit ik op een terrasje. Veel mensen gaan straks op vakantie ed. Misschien moeten we wachten tot het seizoen weer begint
[ Voor 45% gewijzigd door Extera op 25-04-2007 09:46 ]
Ik kan niet vinden of mijn moederbord (evga 680i sli) een celeron d360 ondersteunt...
[quote]Extera schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:40:
[...]
Zoals je heb kunnen lezen hebben we het hier al uitgebreid over gehad
Ik zal rol-co eens aanspreken binnenkort, zijn 360 wacht al te lang smachtend op LN2
verschillende chipsets categoriseren heeft geen zin als we alleen de cpu testen.
bedenk trouwens goed wat je allemaal nodig hebt om LN2 te gebruiken, met alleen het spul zelf ben je er niet, helaas
[...]
Je hebt idd gelijk w.b.t. de chipsets, maar dat is alleen maar OK om de kosten laag te houden.
Ik weet wat er allemaal komt kijken bij LN2
Ik moet gaan nadenken waar ik dat spul kan halen, hoe ik aan zo'n koperen koelpijp kom... isolatie heb ik al 
Maarja als het een contest word dan zijn natuurlijk (dus ook simpelere) alle koelmethode goed?
Ik wil in ieder geval erg graag meedoen, als ik weet of mijn mobo de d360 ondersteunt!
[quote]Extera schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:40:
[...]
Zoals je heb kunnen lezen hebben we het hier al uitgebreid over gehad
[...]
Je hebt idd gelijk w.b.t. de chipsets, maar dat is alleen maar OK om de kosten laag te houden.
Ik weet wat er allemaal komt kijken bij LN2
Maarja als het een contest word dan zijn natuurlijk (dus ook simpelere) alle koelmethode goed?
Ik wil in ieder geval erg graag meedoen, als ik weet of mijn mobo de d360 ondersteunt!
[ Voor 85% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-04-2007 12:24 ]
nVidia nForce 650/680i SLI/UltraHugoBoss1985 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:20:
Ik kan niet vinden of mijn moederbord (evga 680i sli) een celeron d360 ondersteunt...
"koperen koelpijp" komt er binnenkort ook aanHugoBoss1985 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:20:
Ik weet wat er allemaal komt kijken bij LN2Ik moet gaan nadenken waar ik dat spul kan halen, hoe ik aan zo'n koperen koelpijp kom... isolatie heb ik al
offtopic:
Alu waarschijnlijk deze week klaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten-NForce op 25-04-2007 16:19 ]
www.koopeendroom.nl
Wat kost het nou om zo'n ding te laten maken en waar haal jij dat koelmiddel?Maarten-NForce schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:18:
[...]
"koperen koelpijp" komt er binnenkort ook aan
offtopic:
Thanks, ik had me nog niet echt verdiept in dat gedeelte van de TS
[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-04-2007 11:03 ]
Volgens mij heb je je daar ook niet echt verdiept in dat gedeelte van de topicstartHugoBoss1985 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:03:
[...]
Wat kost het nou om zo'n ding te laten maken en waar haal jij dat koelmiddel?
Je hebt helemaal gelijk.Extera schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:15:
[...]
Volgens mij heb je je daar ook niet echt verdiept in dat gedeelte van de topicstart
Ik heb me er inmiddels in verdiept en weet nu waar ik Ln2 en Droogijs kan halen.Extera schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:15:
[...]
Volgens mij heb je je daar ook niet echt verdiept in dat gedeelte van de topicstart
Mijn vader kent iemand in Soest die kan voor mij wel zo'n koperen koelpijp frezen, moet ik even over het ontwerp na gaan denken.
Het is wel gruwelijk wat je kan bereiken met die shit!
Als het doorgaat met de D360 dan doe ik mee in de categorieeën lucht, waterchiller, en LN2 of Droogijs
Pas je wel op? ik zou eerst droogijs proberen. Hoef je ook geen dure thermometer en dewar voor aan te schaffen
Als ik zo de poll bekijk, zie ik zo toch wel dat het merendeel al een +D360 ondersteunend moederbord heeft, dus ik denk niet dat we ons daar zorgen over hoeven te maken
.
www.koopeendroom.nl
Ik zal héél voorzichtig te werk gaan als ik met Ln2 ga werken. (niet zoals die gozer die geen handschoenen aandeed op een ander forumExtera schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:59:
Pas je wel op? ik zou eerst droogijs proberen. Hoef je ook geen dure thermometer en dewar voor aan te schaffen
Misschien is het idd verstandiger (en makkelijker) om met droogijs te beginnen.
Ik heb al wel gezien dat een Dewar kopen veel geld kost en dat die dingen lastig te krijgen zijn.
Qua kosten moet het wel een beetje leuk blijven.
Maar een D360 kopen om eens flink over te klokken vind ik wel te doen !
Een Dewar is dus zo'n vat waar het Ln2 in zit, toch?
Er wordt op alle fora bij hoog en laag beweerd dat je júist geen handschoenen moet gebruiken bij LN2 gebruik... Als het LN2 namelijk op je hand komt vloeit het er gewoon af en/of verdampt meteen. Als je een handschoen aanhebt zal het daarop blijven 'plakken' en zul je dus brandwonden oplopen.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:15:
[...]
Ik zal héél voorzichtig te werk gaan als ik met Ln2 ga werken. (niet zoals die gozer die geen handschoenen aandeed op een ander forum)
Misschien is het idd verstandiger (en makkelijker) om met droogijs te beginnen.
Een Dewar is dus zo'n vat waar het Ln2 in zit, toch?
En ja, een dewar is een LN2 'vat'
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Het is een erg goed plan om geen handschoenen aan te trekken...
[t is vroeg
]
[t is vroeg
[ Voor 14% gewijzigd door Viss op 27-04-2007 10:42 ]
Bedankt
Ben wel benieuwd wat nou beter is, met of zonder handschoenen...
Ik heb net gelezen dat ze Ln2 gebruiken om brandwonden te behandelen!
Vage shit hoor.
Maar op wrattenspreekuur gebruiken ze het toch ook?
Ik heb net gelezen dat ze Ln2 gebruiken om brandwonden te behandelen!
Maar op wrattenspreekuur gebruiken ze het toch ook?
[ Voor 52% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2007 23:17 ]
Geen handschoenen is volgens mij beter.
Waarom?
Stel, je morst LN2 en je hebt handschoenen aan, de LN2 trekt in je handschoenen, waardoor het langer duurt eerdat het verdampt is, hierdoor maakt de vloeibare stikstof langer contact met je huid, en zorgt zo ook voor meer en grotere wonden.
Nou mors je LN2, maar heb je geen handschoenen aan, als de LN2 in contact komt met je huid, verdampt het al bijna gelijk door de lichaamstemperatuur van ongeveer 37 graden. Doordat het snel verdampt, is de LN2 niet lang in contact met je huid, en hou je er minder tot geen wonden aan over.
Waarom?
Stel, je morst LN2 en je hebt handschoenen aan, de LN2 trekt in je handschoenen, waardoor het langer duurt eerdat het verdampt is, hierdoor maakt de vloeibare stikstof langer contact met je huid, en zorgt zo ook voor meer en grotere wonden.
Nou mors je LN2, maar heb je geen handschoenen aan, als de LN2 in contact komt met je huid, verdampt het al bijna gelijk door de lichaamstemperatuur van ongeveer 37 graden. Doordat het snel verdampt, is de LN2 niet lang in contact met je huid, en hou je er minder tot geen wonden aan over.
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Om te verdampen heeft stikstof energie nodig. [Q = c . m . T]
Als de stikstof op de handschoen drupt geeft die al een deel van die benodigde energie aan het stikstof af waardoor de te overbruggen temperatuur, en daarmee de energie, lager wordt.
Aan de hand daarvan zou ik zeggen dat mét handschoenen beter is.
Voor de contest:
Count me in =)
Als de stikstof op de handschoen drupt geeft die al een deel van die benodigde energie aan het stikstof af waardoor de te overbruggen temperatuur, en daarmee de energie, lager wordt.
Aan de hand daarvan zou ik zeggen dat mét handschoenen beter is.
Voor de contest:
Count me in =)
zijn er al plannen wanneer er word begonnen met de inschrijvingen ?

Vanwaar die haast? De contests van videokaarten waren gemiddeld een jaar na elkaar, de discussie en planning van deze is meteen begonnen.framaster schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:35:
zijn er al plannen wanneer er word begonnen met de inschrijvingen ?
Een goede planning kan nooit kwaad, zeker niet met een heel ander type contest (GPU != CPU).
Daarbij zie je in de post boven je een kick na enige tijd, je denkt echt dat er niet gereageerd is terwijl er al data zijn geprikt?
Dat is waar.
En van de cpu's lijkt me beter nog even te wachten de cpu's dalen hard in prijzen
En van de cpu's lijkt me beter nog even te wachten de cpu's dalen hard in prijzen
SuccesVuikie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:34:
ff een
maare ik ben blij te vertellen dat mijn D360 vandaag binnen is... ik ga eens kijken wat ik eruit kan halen met een mobo hier uit... (Kon ik via werk krijgen)
Rol-Co in "\[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 d..."
[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 16-06-2007 00:19 ]
Mijn eerste attempt op lucht gekoeld
Het is achteraf toch niet die HP mobo geworden want daar moest ik een of ander vage voeding voor bestellen die bij €100 koste, vond ik iets teveel.
Houdige OC is trouwens op lucht met een Zallman 9500 cU (Ja zo'n grote ronde waaier)
Wat ik alleen wel vaag vind is dat CPU-Z zegt dat ie maar 1 core heeft... volgens mij is het toch echt een Celeron-D Intel propaganda

maar goed... pics/screenies komen nog.
Het is achteraf toch niet die HP mobo geworden want daar moest ik een of ander vage voeding voor bestellen die bij €100 koste, vond ik iets teveel.
Houdige OC is trouwens op lucht met een Zallman 9500 cU (Ja zo'n grote ronde waaier)
Wat ik alleen wel vaag vind is dat CPU-Z zegt dat ie maar 1 core heeft... volgens mij is het toch echt een Celeron-D Intel propaganda
maar goed... pics/screenies komen nog.
Let op:
Dit is zoals bassie_ al aangeeft een discussie topic. Vragen over overklokken horen hier niet thuis!
Dit is zoals bassie_ al aangeeft een discussie topic. Vragen over overklokken horen hier niet thuis!