[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer uber kleine kans. Je moet gewoon zorgen dat ie niet heter word als rond de 60 graadjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
what the fuck?
Hoe warm wil je een cpu laten worden??

@ nFo, ik zag het ja, is wel een interessante cpu. Hoewel de clocksnelheden tov een goede 360 wel lager zijn (fun factor)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afaik smelt plastic niet bij -104, dan zou je toetsenbord nu namelijk al helemaal als plakje drek op je bureau liggen, met wat drijvend tin erin :>

Verder zijn het zeer leuke dingetjes.. Bij de poll heb ik gestemd op benchmark, maar het was de bedoeling CPUz te stemmen, wat natuurlijk veel leuker en eerlijker is :) Eigenlijk moet ik zeggen dat twee competities (SuperPi 1M en CPUz-valid bijvoorbeeld) gewoon het leukst zouden zijn ;)
Misschien is het iets om met deze contest, wanneer 'ie komt, het GoT HWBot.org team eens tot leven te wekken? http://hwbot.org/profile.team.do?teamId=1411

@onder: IK zag die, maar Blizzard2005 blijkbaar niet, en bij jou leek het er ook een beetje op..Wegens gebrek aan een smiley van jou of humor van mij Vandaar :P

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 11-07-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
TheZeroorez schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:47:
Afaik smelt plastic niet bij -104, dan zou je toetsenbord nu namelijk al helemaal als plakje drek op je bureau liggen, met wat drijvend tin erin :>

Verder zijn het zeer leuke dingetjes.. Bij de poll heb ik gestemd op benchmark, maar het was de bedoeling CPUz te stemmen, wat natuurlijk veel leuker en eerlijker is :) Eigenlijk moet ik zeggen dat twee competities (SuperPi 1M en CPUz-valid bijvoorbeeld) gewoon het leukst zouden zijn ;)
Misschien is het iets om met deze contest, wanneer 'ie komt, het GoT HWBot.org team eens tot leven te wekken? http://hwbot.org/profile.team.do?teamId=1411
note the -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

@ nFo, ik zag het ja, is wel een interessante cpu. Hoewel de clocksnelheden tov een goede 360 wel lager zijn (fun factor)
Ja dat is wel zo, en de 360 serie heeft geen last van FSB wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

De 420 Celeron is binnen! :) Heb alleen helaas geen tijd om hem te testen. Ga morgen een weekje weg. Daarna heb ik overklok resultaten van het ding. De batch is Q650A443.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Deze valt me eigenlijk best tegen :|
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=151243

vergelijk alleen de spi tijd eens met die van overcrash :P beetje tweaken kan geen kwaad, maar erg jammer van de FSB wall :(

[ Voor 40% gewijzigd door Extera op 12-07-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Toch nog maar even snel m'n pc omgebouwd. Heb de FSB gelijk op 375 gezet en dat werkt prima :) Nog even een paar uurtjes verder prutsen en kijken hoe hoog de FSB wall is :P

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/4687/4203000mhzjk1.png

EDIT: Valt een beetje tegen. Ben tot 391 FSB gekomen tot nu toe. Daarboven start de pc gewoon niet meer. Op 391FSB is het geheel 100% stabiel. Voltages kneiterhoog ( O-) ) schijnt ook niet te werken. Voorlopig stop ik even met dit ding. Even een weekje zonder computer relaxen :) ;) Als ze allemaal een FSB wall hebben is het misschien niet echt een topding voor een contest? Even wat meer resultaten met een 420 afwachten. Wie heeft er nog meer een besteld/getest? :P

[ Voor 49% gewijzigd door R-O-Y op 13-07-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

http://geizhals.at/deutschland/a240118.html

Intel Celeron D 360 3.46GHz Sockel-775 tray @ € 40,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik zie dat er bij de buren (AMD contest) meer en meer mensen afhaken omdat het organiseren te lang duurt, omdat er niets concreet uit de bus komt en er dus niet echt schot in zit...
Reden te meer om er hier een beetje spoed achter te steken en misschien zou het mooi zijn als de contest 2 maand openblijft, zodat ierdereen dus kan oc'n wnr hij wil.

22 juli komen er weer prijsverlagingen, dus misschien een goed idee om dan eens definitief de knoop door te hakken welke processor we kiezen ?!

Ik kan niet meteen de site met prijsverlangingen terugvinden, (kzoek het morgen op) maar ik weet nog dat een C2D 4300 nog 70$ zal kosten... wat al veel zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ward Vr schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:14:
Ik zie dat er bij de buren (AMD contest) meer en meer mensen afhaken omdat het organiseren te lang duurt, omdat er niets concreet uit de bus komt en er dus niet echt schot in zit...
Reden te meer om er hier een beetje spoed achter te steken en misschien zou het mooi zijn als de contest 2 maand openblijft, zodat ierdereen dus kan oc'n wnr hij wil.
Ik denk dat dat hier minder snel zal gebeuren. Ten eerste liggen de contests 'normaal gesproken' meer dan een jaar uit elkaar, en ten tweede is 775, in tegenstelling tot 939, geen socket dat aan het verouderen is.

@onder: Of gewoon nog even wachten. Weet niet of de E2410 (oid) nog ging dalen bij de komende prijsdalingen.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 18-07-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
We moeten eerst nog kiezen wat we liever willen, een mogelijk coldbug, of een fsb wall _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kriebel kriebel kriebel.....

mayb doe ik wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
En nu zit ik toch vaak aan de GPU te denken... want die hebben bijna nooit bugs..
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:10:
kriebel kriebel kriebel.....

mayb doe ik wel mee
*O* wout doet mee...... d:)b

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
*O* Oh yeah :9

[ Voor 53% gewijzigd door Extera op 18-07-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Dat klinkt als zware concurrentie }:|
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook maar eens mee gaan doen :)
Volg het al sinds de vorige contest, en nu ik eindelijk wat betere hardware (en ambitie) heb denk ik dat ik ook maar meedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Intel Celeron 420 Sockel-775 tray @ € 32,-

http://geizhals.at/deutschland/a262102.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ik hoor hier klagen over een fsb wall van de Celeron (420 hoofdzakelijk), maar hoever kunnen de hedendaagse S775 bordjes zo gemiddeld ?!

Ik dacht dat de meeste toch wel 350 à 400 Mhz halen (minstens)
Alles onder de 400 Mhz kan een fsb wall geven want:
400x8= 3200 ...
Hier is te zien hoe iemand met stock voltage en -cooler al 3.3Ghz haalt ... fsb: 412Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Moet je ook even lezen wat erbij staat he, dit dus

The only problem is that they have a very low FSB wall. This was the maximum at any voltage, stock or 1.6V doesnt mattter

Dus dan zitten we met zijn allen op 412fsb vast , zelfs diegene die de stock koeler gebruiken......leuke contest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Ward Vr schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:31:
Ik hoor hier klagen over een fsb wall van de Celeron (420 hoofdzakelijk), maar hoever kunnen de hedendaagse S775 bordjes zo gemiddeld ?!
De (veelgebruikte) 965 en P35 chipsets kunnen veel verder dan de huidige cpu's. Bijna altijd cpu die de bottleneck vormt wat max FSB betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liet me gister vertellen dat ik misschien leuke celerons kan krijgen voor een cheap prijs. Geen garantie (who cares)... schijnt een pallet te zijn.

Ga morgen wel is vragen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
beetje noob question maar ik heb het mij nooit afgevraagd:
Dus het is het max. voltage die de doorslag geeft (en voor iedereen anders is?!) hoever je geraakt met die bepaalde proc. (als aan de andere voorwaarden wordt voldaan natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Ward Vr op 18-07-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Die: Celeron 3XX serie werkt niet met een P35 chipset. :X
Lust geen 533 fsb bus cpu's.

http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2532
http://support.asus.com/c...=en-us&model=P5K%20Deluxe
http://global.msi.com.tw/...ukindprod&cpu_kind_no=226

Dan pak ik mijn 975X bord wel.
P965 of 945 kan natuurlijk ook. :)

[ Voor 135% gewijzigd door nFo op 18-07-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
nvm :o

[ Voor 122% gewijzigd door Viss op 18-07-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Viss schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:
Weet ik echt niet. Doelde meer op C2D. De vraag was hoe ver de borden kunnen. Een redelijke Conroe doet 500~550 FSB op lucht, de bordjes (veel) meer, afhankelijk van de chipset natuurlijk. Met 975 bijvoorbeeld is het bord dat je veelal tegen zal houden.
Sorry, zat je te quoten om niks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ward Vr schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:48:
beetje noob question maar ik heb het mij nooit afgevraagd:
Dus het is het max. voltage die de doorslag geeft (en voor iedereen anders is?!) hoever je geraakt met die bepaalde proc. (als aan de andere voorwaarden wordt voldaan natuurlijk)
max voltage en koeling +skillz, hoewel je dat laatste bij conroe niet echt nodig hebt.

conroe is beetje o/c for dummies. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:03:
[...]

max voltage en koeling +skillz, hoewel je dat laatste bij conroe niet echt nodig hebt.
Ik denk bij de contest toch wel. Kijk maar naar de vorige. Over het algemeen is VGA klokken ook simpel, omdat je twee schuifjes hebt die je één voor één open gooit. Het enige lastige is het vinden van artifacts voor een dagelijks systeem.

Bij die-hard overklokken, en zeker bij de contest, komen er dingen als LOD-tweaks, voltmods, extra koeling, etc. bij kijken.
conroe is beetje o/c for dummies. :X
Op 'normaal' niveau is het inderdaad heel simpel FSB oppompen en wat volts aanpassen. Denk toch alleen wel dat het met Celerons (als er nog goede gevonden kunnen worden) anders zal gaan hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheZeroorez schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:08:
[...]
Ik denk bij de contest toch wel. Kijk maar naar de vorige. Over het algemeen is VGA klokken ook simpel, omdat je twee schuifjes hebt die je één voor één open gooit. Het enige lastige is het vinden van artifacts voor een dagelijks systeem.

Bij die-hard overklokken, en zeker bij de contest, komen er dingen als LOD-tweaks, voltmods, extra koeling, etc. bij kijken.

[...]

Op 'normaal' niveau is het inderdaad heel simpel FSB oppompen en wat volts aanpassen. Denk toch alleen wel dat het met Celerons (als er nog goede gevonden kunnen worden) anders zal gaan hier ;)
Zoals je zelf nu ook al aangeeft is het dus met vga een beetje lastiger, daar zijn tweaks/drivers/koeling en voltmods die het verschil uitmaken.

bij een cpu contest gaat het meer om je spullen er omheen, bijv:
heb je een moederbord die de 400fsb kan halen ? (ja er zijn er nog genoeg die het niet halen)
heb je geheugen die 400mhz kan halen ? (geen lagere divider als 1:1 meestal)

En daar komt bij dat als zo'n conroe L al op default voltage met boxed koeler de 100% o/c kan halen dat dus zelfs de slechtste in de serie dat ook wel kan, dus iedereen zit op 390-420 vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
nFo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:48:
Die: Celeron 3XX serie werkt niet met een P35 chipset. :X
Lust geen 533 fsb bus cpu's.

http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2532
http://support.asus.com/c...=en-us&model=P5K%20Deluxe
http://global.msi.com.tw/...ukindprod&cpu_kind_no=226

Dan pak ik mijn 975X bord wel.
P965 of 945 kan natuurlijk ook. :)
pleur hem er straks in hier, geloof er niets van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Extera schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:39:
[...]

pleur hem er straks in hier, geloof er niets van eigenlijk.
Het is volgens mij wel zo . Zie ook dit topic waarin een celeron D ook niet werkt in een p35 bordje.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:20:
[...]

bij een cpu contest gaat het meer om je spullen er omheen, bijv:
heb je een moederbord die de 400fsb kan halen ? (ja er zijn er nog genoeg die het niet halen)
heb je geheugen die 400mhz kan halen ? (geen lagere divider als 1:1 meestal)
Dat zal wel een probleem worden ja. Of je nu op SuperPi 1M gaat, of op CPUz valid, het blijft enorm van de hardware afhangen.
En daar komt bij dat als zo'n conroe L al op default voltage met boxed koeler de 100% o/c kan halen dat dus zelfs de slechtste in de serie dat ook wel kan, dus iedereen zit op 390-420 vast.
Ik kan me niet voorstellen dat je geen andere koeling nodig hebt. Ik begrijp dat LN2 nogal overbodig is voor een Celeron (alhoewel, als je er een hebt die lekker gaat...), maar er zal denk ik toch meer dan een boxed aan te pas komen.

Is er anders niet zo'n restje Prescott's te vinden, P4 of Celeron? Die dingen draaien als het goed is op de meeste moederborden van nu, en zijn wél moeilijk over te klokken. Zo niet, is een (afgeleide van) de Core Duo misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheZeroorez schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je geen andere koeling nodig hebt. Ik begrijp dat LN2 nogal overbodig is voor een Celeron (alhoewel, als je er een hebt die lekker gaat...), maar er zal denk ik toch meer dan een boxed aan te pas komen.
Heb je wel eens een cpu gehad met een fsb wall ? en dan bedoel ik niet een cpu die je niet verder meer kreeg , de eigenschappen van een cpu met fsb wall is het volgende:

tot een bepaalde hoogte van fsb super overclocken maar bijv 412fsb een 32m draaien zonder enig probleem en op 413fsb niets meer kunnen doen, zelfs niet een suicide screen, ongeacht het voltage.

Extreme koeling van -30 > -100 wil dan wel eens een verbetering geven van 3 tot 5 fsb maar dan heb je weer het zelfde verhaal.

en dit alles is het verhaal met de conroe L , en dan nog zelfs op stock voltage ook.

Geloof me , daar is niks aan.... dagen kloten / uitzoeken om verder te komen en er zeker van te zijn dat het niets anders is maar uiteindelijk toch opgeven.

in een contest is dat naar mijn idee funest aangezien de meeste dan met dezelfde score of hoogte van cpu-z screen aankomen en we in een paar dagen klaar zijn.
niet echt een contest imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarom moeten we die ook niet hebben. Met FSB wall is het niet leuk nee, anders is het echt niet verkeerd hoor.
TheZeroorez schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:08:
@onder: Daarom juist. Wat ik heb opgepikt van zowel P4 Prescotts als Celly D Prescotts, is dat ze enorme koeling nodig hebben, en enorm veel GHz'en doen. Daarom juist leuk voor een contest, vooral als er nog een tray te vinden is.

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 18-07-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
TheZeroorez schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:27:
Is er anders niet zo'n restje Prescott's te vinden, P4 of Celeron? Die dingen draaien als het goed is op de meeste moederborden van nu, en zijn wél moeilijk over te klokken. Zo niet, is een (afgeleide van) de Core Duo misschien iets?
Prescotts vind ik zeker geen slecht idee, zeker omdat het ware kacheltjes zijn :9
Ze nog vinden aan een lage prijs zal iets anders zijn...
Hier alle mogelijke prescott cores :kacheltjes van 84W-115W
TheZeroorez schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:35:
Daarom moeten we die ook niet hebben. Met FSB wall is het niet leuk nee
Ben ik volledig mee eens

[ Voor 14% gewijzigd door Ward Vr op 18-07-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Liever een coldbug als een FSB wall, zo kan iedereen iig nog het meeste kans maken ;)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dus de 360 nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
De C1 en D0 stepping blijken dus soms een coldbug te hebben, ik heb er eens een en ander rond opgezocht en het schijnt dat zeker niet alle C1 en D0 procs er een hebben.
Waarbij ik mij afvraag of het niet kan dat ze enkel met bepaalde mobo's coldbuggen ???

bv.
[klik]zieeek[klik] :9~ ... D0 stepping :S
Op een P5WDG2 WS Pro, Intel i975X chipset.

[ Voor 18% gewijzigd door Ward Vr op 20-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Als de andere Celeron 4** zo'n bugs hebben wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Ward Vr schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:55:
De C1 en D0 stepping blijken dus soms een coldbug te hebben, ik heb er eens een en ander rond opgezocht en het schijnt dat zeker niet alleC1 en D0 procs er een hebben.

bv.
Als je een tray besteld zullen ze denk ik wel allemaal identiek zijn (op een paar dingetjes na dan) dus je zou er een kunnen testen op de C1 of D0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Uhm, maar wat is er mis met Prescott/Cedar Mill? Als deze een beetje te vinden zijn, lijkt dit me een veel betere optie, volgens mij lusten de meeste moederborden ze wel.

En anders is coldbug inderdaad beter dan FSB wall, een Coldbug kun je nog enigzinds omheen tweaken, waar je bij een FSB wall totaal kansloos staat.

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 20-07-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ward Vr schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:55:
De C1 en D0 stepping blijken dus soms een coldbug te hebben, ik heb er eens een en ander rond opgezocht en het schijnt dat zeker niet alle C1 en D0 procs er een hebben.
Waarbij ik mij afvraag of het niet kan dat ze enkel met bepaalde mobo's coldbuggen ???

bv.
Op een P5WDG2 WS Pro, Intel i975X chipset.
Hé dat bord heb ik ook nog liggen. :P
With all the modes :9

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 20-07-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheZeroorez schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:45:
Uhm, maar wat is er mis met Prescott/Cedar Mill? Als deze een beetje te vinden zijn, lijkt dit me een veel betere optie, volgens mij lusten de meeste moederborden ze wel.

En anders is coldbug inderdaad beter dan FSB wall, een Coldbug kun je nog enigzinds omheen tweaken, waar je bij een FSB wall totaal kansloos staat.
360 is een cedar mill kerel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Prescott.. mmm leuk er zullen wel een hele hoop restpartijen zijn dus zijn ze redelijk goedkoop.. maar dan het verbruik... :\ aangezien ik m'n waterkoelsetje heb verkocht komt het op luchtkoeling aan.. EN ZE WORDEN ZO VERSCHRIKKELIJK HEET (moest er even uit ;)) Om het allemaal nog een beetje leuk te houden voor luchtkoelers zou ik eerst kijken naar "koele jongens"

Btw. De P4 is wel een goed alternatief omdat veel bordjes hem aankunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Blizzard2005 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:32:
Prescott.. mmm leuk er zullen wel een hele hoop restpartijen zijn dus zijn ze redelijk goedkoop.. maar dan het verbruik... :\ aangezien ik m'n waterkoelsetje heb verkocht komt het op luchtkoeling aan.. EN ZE WORDEN ZO VERSCHRIKKELIJK HEET (moest er even uit ;)) Om het allemaal nog een beetje leuk te houden voor luchtkoelers zou ik eerst kijken naar "koele jongens"

Btw. De P4 is wel een goed alternatief omdat veel bordjes hem aankunnen :D
de 360 is een redelijk "koele" processor, ik had hem zonder al teveel moeite op lucht op 5400mhz.

prescott partijen zijn er helaas niet , cedar mill ook niet , niemand wil het maar waar al die zooi gebleven is / blijft ...... geen idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Rol-Co schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:45:
prescott partijen zijn er helaas niet , cedar mill ook niet , niemand wil het maar waar al die zooi gebleven is / blijft ...... geen idee :?
Lol :+
offtopic:
Ben zo nieuwsgierig: hoe weet je dat allemaal ??? :?
Om het allemaal nog een beetje leuk te houden voor luchtkoelers zou ik eerst kijken naar "koele jongens"
Ik denk niet dat je met luchtkoeling veel kans maakt in de categorie +0°C :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Ward Vr schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:32:
[...]

Lol :+
offtopic:
Ben zo nieuwsgierig: hoe weet je dat allemaal ??? :?

[...]

Ik denk niet dat je met luchtkoeling veel kans maakt in de categorie +0°C :P
Als er veel deelname was dan gingen we toch in "groepen"werken?
En wie zegt dat de sub-zero mensen zo hoog komen.? het is vooral de creativiteit die ervoor zorgt dat je zo ver komt! (check de lego verzameling in TS)

[ Voor 17% gewijzigd door Bliz op 21-07-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Blizzard2005 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:07:
[...]
Als er veel deelname was dan gingen we toch in "groepen"werken?
Ik moet iets gemist hebben, want daar weet ik niets van hoor ;) Ik heb het topic doorzocht en er lijken mij niet echt (concrete) afspraken rond gemaakt te zijn ...
Blizzard2005 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:07:
En wie zegt dat de sub-zero mensen zo hoog komen.? het is vooral de creativiteit die ervoor zorgt dat je zo ver komt! (check de lego verzameling in TS)
Huh ? Wat bedoel je toch ?! Zo hoog als wat ? Ik heb het erover dat je met luchkoeling niet echt veel kans zal maken (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:44:
[...]

360 is een cedar mill kerel... ;)
Mja, klopt. Ik doelde meer op 'andere CM' :P
EN ZE WORDEN ZO VERSCHRIKKELIJK HEET (moest er even uit ;)) Om het allemaal nog een beetje leuk te houden voor luchtkoelers zou ik eerst kijken naar "koele jongens"
Dat maakt het toch juist leuker? Gewoon een categorie 'normale' en 'extreme' koeling zou hiervoor al genoeg zijn, verschil tussen stock/air/water hoeft allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Celeron D 365 Is dat niks ? :P
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9KJ

Is wel lastig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Njah, daar zijn wss nog hogere frequenties mee te halen, heeft een mp van 27 tov 26 van de 360
Aan de andere kant heeft het weinig zin denk ik, omdat hij tg niet veel harder zal gaan dan de 360.
Beetje en prijs/kwaliteit verhouding-dilemma ;)
edit: hier is er al over gediscussieerd geweest

[ Voor 12% gewijzigd door Ward Vr op 21-07-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

jawel, de 360 en 365 hebben beide een tdp van 65w dus beide ideaal, alleen de prijs van de 360 was een maandje terug binnen het budget , en de 365 niet.
maakt niet echt uit welke van de 2 als ze maar binnen de 50-55,- incl rondsturen vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Zat mij juist af te vragen: de Celeron 430 en 440 zullen ook wel een fsb wall hebben zeker ?! -O-
Morgen prijsverlagingen *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Ward Vr op 21-07-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Dat maakt het toch juist leuker? Gewoon een categorie 'normale' en 'extreme' koeling zou hiervoor al genoeg zijn, verschil tussen stock/air/water hoeft allemaal niet.....

Dat bedoelde ik dus..

Ik zat net F1 te kijken en ik zag dat ze de motoren koelde met ventilatoren en droogijs (zodat de koude lucht de motor in gaat.. Als ik nou ook iets maak zodat er koude lucht (van de droogijs af) naar de luchtkoeler gaat.. val ik dan onder de luchtkoelers of extreme koeling?

JOEPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Prijsverlaging! :D

zou iemand met teveel geld de 430 en 440 kunnen testen? want als die het wel doen dan word het pas leuk (door de lage TDP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

430-440 hebben zelfde fsb wall......kijk maar op xs

en daar komt bij dat de 360 veel meer deelnemers kan trekken door de lage prijs en omdat niet iedereen een core2duo compattible bord schijnt te hebben.

en die droogijs kan je beter gelijk op je cpu zetten.....in een tube. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Rol-Co op 21-07-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Blizzard2005 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:13:
Gewoon een categorie 'normale' en 'extreme' koeling zou hiervoor al genoeg zijn, verschil tussen stock/air/water hoeft allemaal niet.
Ik zat net F1 te kijken en ik zag dat ze de motoren koelde met ventilatoren en droogijs (zodat de koude lucht de motor in gaat.. Als ik nou ook iets maak zodat er koude lucht (van de droogijs af) naar de luchtkoeler gaat.. val ik dan onder de luchtkoelers of extreme koeling?
Hmmmzz... ik denk niet dat de categoriën normale/extreme koeling echt interessant zijn, want de discussie over wat nog normaal is en wat extreem is kan lang duren. :/

Anderzijds vrees ik dat veel mensen met sub-zero materiaal gaan meedoen in bv. een +0°C categorie (die laten dan bv. een kompressor in de laagste stand draaien om de boel op 0 à 1°C te houden) Zo maken mensen met goede luchtkoeling of waterkoeling dan weer minder/geen kans.

Dus is dit misschien een idee (vul mij aan plz O-) )
  • categorie +kamertemp (Zodat mensen met luchtkoeling en waterkoeling ook een kans maken)
  • categorie kamertemp tot 0°C (Voor bv.luchtkoelers icm droogijs, mensen die met ijsblokjes of oude vriezerkompressoren aan de slag gaan)
  • categorie - 0°C (Voor de échte die-hards met het zware geschut)
(kamertemp 21°C ofzo)
Blizzard2005 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:13:
zou iemand met teveel geld de 430 en 440 kunnen testen?zie post hierboven
En misschien een 360 of 365 van hier Dan weten we of die tray coldbugt of niet

[ Voor 5% gewijzigd door Ward Vr op 21-07-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

360 heb ik liggen, komt wel uit de usa en is boxed maar dat zal niets uitmaken, ik gooi hem wel even onder de prom.
vloeibaar stikstof heb ik atm niet om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
#^&$^@**#^*#&$*#^*$&#* Celeron D niet op een P35, en laat ik net een p35 willen halen. (ik heb geen niet oem systeem meer :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Hmmm, mijn oude P4 met 133FSB werkt wel op mijn P5K deluxe. Alleen met overklokken moest ik direct naar 200FSB (=4GHZ) springen. Dat bord is namelijk instelbaar van 200-800MHz. Als ik alles op defauot liet staan dan starte het spul gewoon op 2,66GHz. Het werkte dus wel. Waarschijnlijk werkt een celeron dan toch ook wel? :) Kan je het niet even testen anders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:47:
liet me gister vertellen dat ik misschien leuke celerons kan krijgen voor een cheap prijs. Geen garantie (who cares)... schijnt een pallet te zijn.

Ga morgen wel is vragen hoe of wat.
Iemand ???
Plots niemand meer die post ?! Iedereen lijkt wel doodgevallen ... :?

Nu, wat denken jullie hiervan:edit: nog leuke processortjes:(kmoet weg maar ik zoek vanavond nog eens de oc mogelijkheden op :Y) )

Hier nog eens de volledige specs van de processoren

[ Voor 19% gewijzigd door Ward Vr op 06-08-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:52:
[...]

Iemand ???
Plots niemand meer die post ?! Iedereen lijkt wel doodgevallen ... :?

Nu, wat denken jullie hiervan:(kmoet weg maar ik zoek vanavond nog eens de oc mogelijkheden op :Y) )
Damn die 805 ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Laatst online: 10-09 20:36
Die 805 is zeker leuk, en ook nog eens een leuke uitdaging om hem te koelen! Die 631 is ook een mooie cpu, ik heb al een boel mensen daar 7 of 8 GHz mee zien halen :D. De 631 gebruikt ook nog eens niet zoveel stroom, want op goedkopere bordjes kunnen de fet's eruit fikken met die 805 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 11-09 22:06
631 is idd wel leuk en die smithfield zou qua hitte idd wel een leuke uitdaging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ben begonnen met een kleine zoektoch naar wat oc results ...

De Pentium D 805, de nieuwe overclockkoning ?
-> Naar mijn idee niet, hij haalt met moeite de 4 Ghz, wat nog verre van een 100 % oc is ...

Dit is pas een overclock:
Pentium D 631 van 3 Ghz naar 8 Ghz
5.5 Ghz @ air
B1 blijkt een goeie stepping te zijn, C nog beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:53:
Ben begonnen met een kleine zoektoch naar wat oc results ...

De Pentium D 805, de nieuwe overclockkoning ?
-> Naar mijn idee niet, hij haalt met moeite de 4 Ghz, wat nog verre van een 100 % oc is ...

Dit is pas een overclock:
Pentium D 631 van 3 Ghz naar 8 Ghz
5.5 Ghz @ air
B1 blijkt een goeie stepping te zijn, C nog beter ...
true maar die 631 kost wel zo'n 60euro..
Dan is het beter om een cedar mill celeron te kiezen denk ik :)

Bijv de Celeron D 352
klik

65nm, <50euro en lekker hoge multi (24x) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:54:
[...]

true maar die 631 kost wel zo'n 60euro..
Dan is het beter om een cedar mill celeron te kiezen denk ik :)

Bijv de Celeron D 352
klik

65nm, <50euro en lekker hoge multi (24x) :)
Probleem is dat 533 MHz cpu's officieel niet ondersteund worden door P35 mobo's (wel door mijn G33 mobo tho'...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:16:
[...]

Probleem is dat 533 MHz cpu's officieel niet ondersteund worden door P35 mobo's (wel door mijn G33 mobo tho'...).
hmm tja waarschijnlijk werken ze wel gewoon.. maar het is wel een risico idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Het probleem is dat je CPU vaak wel werkt als je alles DEFAULT laat staan. Dan draait dat ding gewoon op stock speeds. Alleen met overklokken heb je een "probleem". Bij bvb een P5K deluxe is de minimale FSB 200MHz die je in kan stellen. Dat is dus de minimale overklok die je dan dus moet halen :P Moet opzich best te doen zijn toch :+

4,8GHz draait zo'n cellie wel toch? :P

[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 07-08-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Geen probleem, :P
Hier nog een scores van mij:
356 @ 5,9GHz http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=61678
661 @ 6GHz http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=61757

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 07-08-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Wat dachten jullie van 347 ( goedkoopste cedarmill die er te koop is ) vanaf 32.28. Heb er al eentje van thuis liggen en die doet 5.3 met boxed cooler( mss zelfs iets meer ).

min-punten :

bord moet 65nm ondersteunen.
p35 werkt niet met deze cpu (getest met gigabyte p35 ds3p )
11.31 verzend kosten

plus punten :

geen fsb wall ( zo ver we weten, netburst )
lage prijs ( 32.28 )
geen conroe supported bord nodig
multi van 23

Ik ben wel in voor een contest. 3d contest was ook leuk maar helaas weinig tijd gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door LyP0 op 08-08-2007 01:54 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt interessant. Dan is het dus even afwachten hoeveel mensen er zijn die alleen de beschikking hebben over een P35 bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Celeron D 352 en 347 ... allemaal goede ideeën _/-\o_ , maar zouden die ook coldbuggen zoals de 360 ? edit: 84W tov de 65W vande 360 ... lekker }) }) })

[ Voor 25% gewijzigd door Ward Vr op 08-08-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Met een vapochill ls en suicide screen, niet echt goed tenopzichte van een 360 die 5400 1m air loopt.
Celeron D 352 en 347 ... allemaal goede ideeën , maar zouden die ook coldbuggen zoals de 360 ? edit: 84W tov de 65W vande 360 ... lekker
Sinds wanneer is een hoger wattage beter?? 7(8)7 in overclock opzicht dan he? :)

ik stel voor dat sommige even het topic terug lezen, dat lost een hoop vragen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Rol-Co schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:50:
Sinds wanneer is een hoger wattage beter?? 7(8)7 in overclock opzicht dan he? :)
Grotere uitdaging natuurlijk >:)
ik stel voor dat sommige even het topic terug lezen, dat lost een hoop vragen op.
Idd, zo is de Celeron D 352 al eens (even) langsgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het punt is dat er nog steeds niks gekozen is.

Ik stel voor dat we gewoon twee pollen (:P) maken; een voor de start en einddatum en een voor de cpu die we kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

[...]

Met een vapochill ls en suicide screen, niet echt goed tenopzichte van een 360 die 5400 1m air loopt.
Nee, maar is een oude B1 hé.
Ik heb nog wel een: Celeron D 365 liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:06:
het punt is dat er nog steeds niks gekozen is.

Ik stel voor dat we gewoon twee pollen (:P) maken; een voor de start en einddatum en een voor de cpu die we kiezen.
Misschien omdat het ook onzinnig is om iets te kiezen als de contest pas over 2 maanden is.
Zeker met een cpu contest, als je de prijzen naar beneden ziet "vallen" , misschien is over 2 maanden een e6600 wel interessant. :+

Stuur de TS (extera) anders even een mailtje over hoe en wat, misschien kan je hem helpen met het regelen van de contest.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Uiteindelijk heeft het pas zin een cpu te kiezen en een termijn te stellen als er duidelijke spelregels zijn en die heb ik nog niet echt zien langskomen of heb ik wat gemist? Zolang we het niet over de manier van benchen/resultaten maken eens zijn valt er weinig "te contesten" ;)

[Edit] Moet ik wel toegeven dat ik ook nog niet echt een idee heb. Verschillende benchmarks zijn teveel afhankelijk van andere onderdelen. Daarom moet het lijkt me óf een benchmark worden die echt alleen afhankelijk is van de cpu, óf afgaan op de maximaal behaalde clocksnelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Comp-Freak op 08-08-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:05:
[...]

Misschien omdat het ook onzinnig is om iets te kiezen als de contest pas over 2 maanden is.
Zeker met een cpu contest, als je de prijzen naar beneden ziet "vallen" , misschien is over 2 maanden een e6600 wel interessant. :+
ja tuurlijk, maar ik wist niet dat de contest pas over 2 maanden zal plaatsvinden?
Stuur de TS (extera) anders even een mailtje over hoe en wat, misschien kan je hem helpen met het regelen van de contest.
;)
Ik? :P
lol, zal ik doen als het echt nog twee maanden gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

opzich is t wel eerlijk om alleen op clocksnelheid af te gaan, zelfs om 8 ghz te halen met een cely d 347 heb je maar een fsb van 348 nodig. dwz je geheugen hoeft maar ~ 700mhz te draaien, dat red bijna elk mem. En ook een heel groot deel van de borden red wel 300fsb dus al genoeg voor 6900mhz.

Een bench draaien zoals s-pi, 3dmark,sandra,everest en andere progjes hangen ook te veel af van vga/bord/mem ( timings ). De nieuwe celerons/pentium e2140/2160 zijn niet echt handig om te nemen omdat ze allemaal fsb wallen rond 400, dan is t gewoon een kwest van geluk. pentium d 805 is ook niet handig omdat ie erg veel van t bord vraagt bord en is lastig om over 4 ghz te komen. dan is de pentium d 915 handiger ( 2x cedarmill ipv 2x prescot ).
imho s775 is beste keuze aangezien de meeste nu hun 939 bord verkocht hebben en zijn overgestapt op 775.

LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
LyP0 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:43:
Een bench draaien zoals s-pi, 3dmark,sandra,everest en andere progjes hangen ook te veel af van vga/bord/mem ( timings ). De nieuwe celerons/pentium e2140/2160 zijn niet echt handig om te nemen omdat ze allemaal fsb wallen rond 400, dan is t gewoon een kwest van geluk. pentium d 805 is ook niet handig omdat ie erg veel van t bord vraagt bord en is lastig om over 4 ghz te komen. dan is de pentium d 915 handiger ( 2x cedarmill ipv 2x prescot ).
Foutje: pD 915 is een presler
Cedar Mills bestaan enkel in Celeron D of P4 (bv. 631) smaak als ik mij niet vergis.
LyP0 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:06:
Wat dachten jullie van 347 ( goedkoopste cedarmill die er te koop is ) vanaf 32.28. Heb er al eentje van thuis liggen en die doet 5.3 met boxed cooler( mss zelfs iets meer ).
Weer fout: :+ Celeron D 347 is een prescott volgens balusc Celeron D 352 is de goedkoopste Cedar Mill.

[ Voor 29% gewijzigd door Ward Vr op 09-08-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Mensen, ik vind dat het de slechte kant opgaat met het topic ... slechts weinigen weten nog wat er al afgesproken is en wat niet.
bv.:
Comp-Freak schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:16:
Uiteindelijk heeft het pas zin een cpu te kiezen en een termijn te stellen als er duidelijke spelregels zijn en die heb ik nog niet echt zien langskomen of heb ik wat gemist?
Ja :). Ik denk dat we het er redelijk over eens kunnen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=213818&layout=2&sort=prc context
Rol-Co schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:05:
[...]
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:30:
[...]
ja tuurlijk, maar ik wist niet dat de contest pas over 2 maanden zal plaatsvinden?
[...]
Ik ook niet :o ... daar is nooit iets concreet rond afgesproken, er is wel al rond gediscussieerd geweest hier, en het beste voor iedereen leek rond september.
Ik heb er geen bezwaar tegen als de contest nu al binnenkort opengaat en openblijft tot eind september ofzo.

Zal ik anders een pol starten om begin- en eind datum en processor te kiezen ?!
Als jullie nu nog eens enkele suggesties geven / keuzes waaruit de poll moet bestaan.
Als processorkeuzes stel ik voor:
  • Pentium D 805:
    - :533FSB, lastig om over 4Ghz te geraken, TDP van 95W => zwaar voor et mobo
    + :90nm, wordt door ieder bord nog ondersteund denk ik, prijs: 43EUR
  • P4 631:
    - :prijs:56EUR, 65nm
    + :Cedar Mill, FSB 800Mhz
    + : zeer groot overclockpotentieel
    + of - :TDP: 86W
  • Celeron D 356:
    - :533FSB
    - :65nm
    - : coldbug zoals de 360 ?????
    + :prijs: <50EUR
    + :groot overclockpotenieel
    + of - :TDP: 86W
Ook zat ik te denken: waarom geen prescott P4 van rond de 85W => 5xx reeks of een Celeron D prescott bv. Celeron D 355, die is gelijk aan de 356, maar heeft een prescott core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ward Vr schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:30:
[...]

Foutje: pD 915 is een presler
Cedar Mills bestaan enkel in Celeron D of P4 (bv. 631) smaak als ik mij niet vergis.

[...]

Weer fout: :+ Celeron D 347 is een prescott volgens balusc Celeron D 352 is de goedkoopste Cedar Mill.
punt 1 : cedarmill is gewoon 1 core ipv 2 core's.
punt 2 : toch is en blijft de 347 de goedkoopste cedarmill - > zie
hier
en hier

en als je me dan nog niet gelooft google dan maar eens naar celeron d 347 + sl9xu(c1 revisie) of sl9kn (d0 revisie)

En waarom cedarmill ipv prescot, 1 prescot is op 90nm gebakken dus meer warmte tegenover de 65nm cedarmill, 2 de prescot zal meer naar stroom snakken dan de c-m en 3 de hoogste snelheid behaald met een prescot celeron is 5509 mhz, t hoogste met een c-m celeron is 6666.95 ( ik weet dat er gasten zijn die meer hebben gehaald maar dit komt uit de world record database van XS, hicookie heeft zelfs 7.2 ghz gehaald )

ow en btw zo te zien is dit t record van de 347 atm. klik

[ Voor 23% gewijzigd door LyP0 op 10-08-2007 01:45 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
LyP0 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:27:
punt 1 : cedarmill is gewoon 1 core ipv 2 core's.
Idd, wist ik niet 8)7
LyP0 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:27:
punt 2 : toch is en blijft de 347 de goedkoopste cedarmill - > zie
hier
en hier
Wikipedia:
"Based on the Cedar Mill Pentium 4 core, this version of the Celeron D was launched May 28th, 2006,and continued the 3xx naming scheme with the Celeron D 347 (3.06 GHz), 352 (3.2 GHz), 356 (3.33 GHz), 360 (3.46 GHz), and 365 (3.6GHz). The Cedermill Celeron D is largely the same as the Prescott-256, except with double the L2 cache (512KB) and based on a 65nm manufacturing process. The Cedar Mill-512 Celeron D is LGA 775 exclusive. The main benefits of the Cedar Mill Celerons over the Prescott Celerons are the slightly increased performance due to the larger L2 cache, higher clock speeds, and less heat dissipation, with several models having a TDP of only 65"
Het blijkt dus toch te kloppen ... na wat opzoekwerk blijkt dat éérst de 352 en de 356 uitgekomen zijn en dan pas later de andere modellen, dat verklaart mn fout :$
Er staan dus (ook) fouten op de site van balusc ?! Had ik niet verwacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Zo... Back from spain :P

Heb t mailtje gelezen, Triplle A (ben net een paar uurtje's thuis, geen zin om alle mail te beantwoorden)
Wat mij persoonlijk betreft duurt de contest nog wel ff :P maar sneller starten mag ook.

Ik heb zelf helaas geen werkend moederbord weer, P5K-deluxe nummero dos is ook dood. Alleen schaf ik tegen die tijd wel een bordje aan. Ik denk dat persoonlijk dat we ff moeten wachten met de contest, ik heb persoonlijk nog een hoop te doen, nieuwe baan, dingen regelen, en ik ben platzak van de vakantie :P

Wat mij betreft praten we 1 Sep weer verder, een netburst cpu lijkt me ook wel lachen.

Ik ben niet direct de organisator van de contest he jongens, jullie mogen wat mij betreft zo beginnen, dat het mij persoonlijk niet uitkomt is mijn probleem. Ik vind alleen over een maandje beter uitkomen, dan is iedereen weer terug van vakantie, is het warme weer (kuch) afgelopen, en kan er weer gewerkt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

warme weer maakt inprinciepe ook niet zo veel uit hoor. Hier in NL is t toch altijd tropisch warm }:| :Y
maar inderdaad, wat mark zegt.... platzak. net nieuw systeem aangeschaft,vakantie geweest en moet nog een heleboel regelen voor school enz.

netburst cpu lijkt me leuker om te doen omdat meer mensen dan mee kunnen doen op dat er geen speciale eisen zijn aan t moederbord. En ze zijn een stuk goedkoper dan de core cpu's ( die zonder fsb wall dan ;) )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Testje: Intel Celeron D 365: :)
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=229681

Intel Boxed koeler, is wel voor een Quad bedoelt.
Dus wel een kopere kern. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:46:
Zo... Back from spain :P

Heb t mailtje gelezen, Triplle A (ben net een paar uurtje's thuis, geen zin om alle mail te beantwoorden)
Wat mij persoonlijk betreft duurt de contest nog wel ff :P maar sneller starten mag ook.

Ik heb zelf helaas geen werkend moederbord weer, P5K-deluxe nummero dos is ook dood. Alleen schaf ik tegen die tijd wel een bordje aan. Ik denk dat persoonlijk dat we ff moeten wachten met de contest, ik heb persoonlijk nog een hoop te doen, nieuwe baan, dingen regelen, en ik ben platzak van de vakantie :P

Wat mij betreft praten we 1 Sep weer verder, een netburst cpu lijkt me ook wel lachen.

Ik ben niet direct de organisator van de contest he jongens, jullie mogen wat mij betreft zo beginnen, dat het mij persoonlijk niet uitkomt is mijn probleem. Ik vind alleen over een maandje beter uitkomen, dan is iedereen weer terug van vakantie, is het warme weer (kuch) afgelopen, en kan er weer gewerkt worden :P
Kan me niet herrinneren dat ik een mail heb gestuurd? :P

haha

iig, ik heb ook geen haast. ik volg het wel en als er een datum geprikt is laat ik het wel weten :) het punt is dat ik begin september op een nieuwe school ga beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

nFo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:35:
Testje: Intel Celeron D 365: :)
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=229681

Intel Boxed koeler, is wel voor een Quad bedoelt.
Dus wel een kopere kern. :P
clocks zijn niet echt speciaal, vooral niet met een copper-core box cooler. Maar t geld wat de 365 meer kost boven de 347 kan volgensmij beter gestopt worden in een bord of in ram want de 365 bied niets extra's. Want de 3st snelste cpu ( qua mhz dan ) is de 347. zie hier duck heeft nu 8320 gehaald met de 631, team italy blijft staan op plek 2 en 3e plek is team latavia met een 347 @ 8011 mhz. Nu wil dat niet zeggen dat ze allemaal zo hoog gaan maar ihmo wel de beste keuze want de 631 is nog te duur om een contest mee te houden en de 347 is de goedkoopste cedarmill. hoe goedkoper hoe meer mensen mee doen en hoe meer risico ze durven te nemen."ooh jee dadelijk is mijn 60 euro kostende 631 kapot, hmm mss toch maar de vcore terug schroeven naar normale nivea's" " hmm 1.9 vcore op een 65nm cpu.. zou dat kunnen ?? aah boeie is toch maar 30 euro "
get my point ?
T enige wat andere celerons hoger hebben is de multi ( 23 is al hoog genoeg ) en pentium cedar mill heeft als extra meer cache maar dat verbruikt meer stroom = meer warmte en ten 2e hoe minder transistors in de chip hoe kleiner de kans dat je een rotte hebt die de rest tegen houd. En de pentium cedar mill's hebben al een multi van 15 en een fsb van 200 ( bij de 631 ) dus minder interesant voor mensen met borden die niet erg hoge fsb redden.

ik voel me lekkaah !!!

• Rol-Co

Rol-Co

Iedergeval geen coldbug tot -100 :P

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=242664

Validation

ow .en natuurlijk pi he 8)

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/cel360ln.jpg

Verwijderd

Een 3e score met deze cpu :X hoe leuk gaat de contest worden? ;)
Netjes hoor :)

• nFo

nFo

Rol-Co schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 03:18:
Iedergeval geen coldbug tot -100 :P

[afbeelding]

Validation

ow .en natuurlijk pi he 8)

[afbeelding]
Mooie clocks, got to 7GHz :P

Hier de mijne btw: Intel Celeron D 365 @ 6GHz / VapoChill LightSpeed
Hebben jullie een beetje een idee, hoe ver ze gaan.
Validation wil niet lukken met Cpu-Z 1.41. :S

Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/Pi3656000.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 15-09-2007 15:11 ]

• Extera
Leuk spul :D

• Rol-Co

Rol-Co

Ze gaan ver nfo
3e met cpu-z en wr met s-pi voor de celeron 360 :P

• Comp-Freak
Ziet er wel erg leuk uit zo allemaal :) Zo'n fsb is nog een keer te doen met mn 975x :P

offtopic:
moet toch eens ergens LN2 spulletjes vandaan halen, dewar enzo

• TheZeroorez
  • Niet online
Erg mooi!

Heb je ook al gekeken hoe hoog je de FSB krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik zal het vanmiddag even testen.
Dacht niet zo hoog,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

nFo schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:08:
[...]

Mooie clocks, got to 7GHz :P

Validation wil niet lukken met Cpu-Z 1.41. :S
Thanks
wat valideren betreft, of je file is corrupt, en wat ook wel voorkomt is dat je de file moet renamen naar .cvf .
het gebeurt namelijk wel eens dat er niets achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Bedankt :) , ik moest het nog even renamen.
cvf moest er nog achterstaan.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=243290
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit is zoals bassie_ al aangeeft een discussie topic. Vragen over overklokken horen hier niet thuis!