Probleem Gigabyte P35 Ds3r (power error?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Hallo allemaal, ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een nieuwe mobo, geheugen, vga en cpu gekocht, alles netjes gebouwd en aangesloten.
Maar nu, wanneer ik mijn pc aanzet, krijg ik geen beeld maar wel piepjes, volgends de piepjes die het mobo geeft via de speaker, kan ik afleiden dat het gaat om: OF een power error (continious short beeps) OF videocard not insert correctly (continious long beeps). Het laatste lijkt mij super sterk, omdat ik het met 2 videokaarten heb geprobeerd (een 7800gt en een NIEUWE 8800gts die ik vandaag gehaald heb).

Power error lijkt mij ook best wel sterk, omdat deze voeding de dag ervoor nog gedraaid heeft in een ander systeem. (gaat om eem OCZ modstream 520watt), ook heb ik beide power connectoren aangesloten. (ja ook die van de vga).

Systeem doet hetzelfde met het geheugen eruit en de vga eruit. (misschien ook wel even handig om te weten, ik heb er een Intel celeron D336 cpu, 2e hands overgenomen van iemand hier op Tweakers, dit omdat ik maandag een e6750 ga halen na de prijsdalingen ;) )

Is hier nu sprake van een DOA mobo? of is het mijn CPU? misschien hebben jullie nog ideeen, maar ik ben nu flink aan het balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
je hebt al gecontroleerd dat alle draden en aansluiting goed vastzitten? en heb je de voeding al op een andere pc getest?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
Jep ik heb alles gecontroleerd, ik heb zelfs een andere voeding gebruikt (zelfde probleem) .... de OCZ heeft zelfs de dag ervoor nog in mijn AMD systeem gedraaid. (en daarvoor 2 maand ook zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Je hebt al het nodige geprobeerd, maar met de troubleshooter stap voor stap doorlopen weet je zeker welk onderdeel problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Weet je ook zeker dat je de 4 pins power aansluiting voor de cpu hebt aangesloten?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
@Just_I ik heb een zalman (cnps 9500) cooler erop zitten, met een 3 pins aansluiting, dit geeft toch geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

nee, hij bedoelt de P4 stekker

Die zit links bovenin. Zo'n vierkant blokje waar een stekker in moet..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt dat je een 20pins moederbord aansluiting hebt, en een 4pins nog ergens bovenin. Dit kan er wellicht voor zorgen dat je mobo eventjes aangaat en alles draait, maar hierna automatisch uitgaat :)

EDIT: @hieronder: sorry, ik bedoel dus idd 20+4 pins, maar omdat deze apart zitten noem ik ze zo (Asus P5B ervaring althans)

[ Voor 22% gewijzigd door hexagram op 17-07-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Nee, ik bedoel die vierkante 4 pins connector die de cpu van stroon voorziet. Deze komt gewoon uit je voeding en moet je op het moederbord inpluggen.

Ik bedoelde dus niet de voeding voor de cpu fan ;)

Het is dus de middelste van de bovenste rij:
Afbeeldingslocatie: http://www.enermaxusa.com/catalog/images/ps_701ax2_4_big.jpg

@ hierboven, het moederbord heeft een 24 pins aansluiting nodig en dat is dus niet een 20pins aanluisting plus de 4pins connector.

[ Voor 39% gewijzigd door Just_I op 17-07-2007 20:37 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

en hier zit die

Afbeeldingslocatie: http://ferry.lghosting.nl/bestanden/ceRYwXn3uZUWc.jpg

:P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als het nou nog niet lukt weet ik het ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
Zoals ik al had vermeld, alle stekkers zijn aangesloten, zowel de 4 pins voor de cpu als de 24 (20+ een losse 4 die je eraan klemt). Ik weet het ook niet meer.... |:(

Ik heb even de manual nagelezen en dit stond er ook nog in:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k232/Rep1v/PC/gigabytevolt-1.jpg

Lijkt mij sterk dat mijn voeding niet geschikt is? (vooral het 2 puntje)

[ Voor 81% gewijzigd door Rep1v op 17-07-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
Nog even een foto, ik ben toch niet gek? alles is aangesloten zoals aangegeven op de pijlen, ik mis toch niks? Of is een intel systeem bouwen heel anders dan een amd systeem? ( :? )

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k232/Rep1v/PC/mobo_1.jpg

(sorry voor de dubbel post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Nope, volgens mij je geen kabel. Probeer eens een andere voeding als je die hebt. Of met 1 reep geheugen proberen te booten.

[ Voor 20% gewijzigd door OcGuru op 17-07-2007 23:17 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
Geheugen is het ook niet, dat heb ik al geprobeerd (tja of ze zijn allebei stuk, maar dan krijg je wel andere piepjes neem ik aan).
Zit toch zelf te denken aan de CPU (die 2e hands is, maar volgends de verkoper maar weinig heeft gedraaid) of tja toch het (nieuwe) mobo, dus een DOA.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Misschien past die processor niet op je moederbord:
http://www.gigabyte.eu/Su...3&ProductName=GA-P35-DS3R

Ook gekeken of het geheugen wel compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
Daar zeg je me wat.... de cpu.... ga je toch niet menen het dat hij gewoon niet word ondersteund |:( :
Intel Celeron D 336(2.8GHz,256KB) 533 N/A (N/A betekend not supported volgends de Gigabyte site) Geheugen is wel compatible (Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (Retail, SLI-Ready, KHX6400D2LLK2/2GN))

Denk dat we daar de oplossing hebben! dat word dus tot maandag wachten om een e6750 te halen.
Ik had trouwens die Celeron gekocht om toch mijn nieuwe systeem te kunnen draaien tot na 22 juli (ik had mijn "oude" hardware al verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ja, de P35 chipset ondersteunt geen FSB van 533Mhz, dus er kunnen geen oude celerons of pentium4s met een FSB van 533mhz op :)

[ Voor 35% gewijzigd door silmaril8 op 18-07-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overklokken naar 800Mhz? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kan een beetje moeilijk als de pc niet met de processor opstart :P

Acties: