Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Is dezelfde. HWBOT is hoogste superpi 1M voor celeron 360.Joep Stoffels schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:22:
@ Extera. Linkje is niet het WR. Denk dat dat deze is.
Edit: Ben benieuwd of jullie dat halen. Die persoon gebruikt een i975X-mobo en DDR2-PC6400 geheugen. Verder zie ik: "Done with LN2" Veel succes
*burp*

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
*burp*
Verwijderd
ik ga zo is handmatig mijn processor onverclocken maar is 3D-Mark 2006 goed gehoeg om te testen of de overclock stabiel loopt... offf... andere tips??
[ Voor 24% gewijzigd door Bliz op 08-03-2007 17:08 ]
download prime95 als het een single core processor is en orthos als het een dual-core is een laat hem daarmee stressenVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:45:
uhmz... een vraagje.
ik ga zo is handmatig mijn processor onverclocken maar is 3D-Mark 2006 goed gehoeg om te testen of de overclock stabiel loopt... offf... andere tips??
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:17:
uhmz.... en hoe werkt da... als het veld met GO groen blijft van 1.5 min is het dan goed of wat...?

Kom op zeg. Je start orthos, kiest een test, drukt op start. Niet meer niet minder. Als er na 12uur nog geen fouten weinig kans dat ie niet stabiel is. 24u helemaal zeker. 1.5 minuten is te weinig, dan komt je processor net op gang.
Verwijderd
ik ga geen 12 uurtjes wachten op die kut test
en anders zou ik na die 12 uur mijn FSB weer 1 stapje omhoog kunnen zetten.. tot volgendjaar...
dan duurt het overclocken jaaaaaare.....
Zou je graag verder helpen. Maar dit is het GoT Fair Play Contest #3 discussie topic.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:30:
is er geen snellere test of zo... ? ( voor een AMD X2 5200+ )
ik ga geen 12 uurtjes wachten op die kut test
en anders zou ik na die 12 uur mijn FSB weer 1 stapje omhoog kunnen zetten.. tot volgendjaar...
dan duurt het overclocken jaaaaaare.....
Geen overklok help topic.
Ook heb ik een aantal webshops gemaild ook hier zijn geen trays te krijgen alleen kortingen.
Wat maakt het uit of het een tray of boxed is? Denk dat de prijs het meeste uitmaakt. Dat je garantie houdt met een andere koeler is leuk, maar hoeveel maakt het uit? Die boxed versie kan je ook echt wel terug brengen als je hem hebt laten doorbrand (mag natuurlijk niet). En een mooie intel koeler is altijd leuk om te hebbenframaster schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:17:
Ik heb even via mijn bedrijf 2 groothandels gemaild over 'de celly 360 tray processors. Hier is niet aan te komen alleen boxed versies zijn te leveren.
Ook heb ik een aantal webshops gemaild ook hier zijn geen trays te krijgen alleen kortingen.
Wat het uitmaakt? Het is duurder, duurder in transport, en je hebt geen CPU's van dezelfde tray, wat het OC'en minder eerlijk maaktbassie_ schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:05:
[...]
Wat maakt het uit of het een tray of boxed is? Denk dat de prijs het meeste uitmaakt. Dat je garantie houdt met een andere koeler is leuk, maar hoeveel maakt het uit? Die boxed versie kan je ook echt wel terug brengen als je hem hebt laten doorbrand (mag natuurlijk niet). En een mooie intel koeler is altijd leuk om te hebben.
De tray versie's die ik in de winkel zie zijn altijd duurder dan de boxed variant. Of je cpu's van de zelfde tray krijgt weet ik niet. Maar misschien kan je vragen of ze daar op kunnen letten?TheZeroorez schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:07:
[...]
Wat het uitmaakt? Het is duurder, duurder in transport, en je hebt geen CPU's van dezelfde tray, wat het OC'en minder eerlijk maakt
Verder zijn trays altijd goedkoper dan boxed, omdat er minder lang garantie op zit, en geen doos/koeler/boekje bij zit
Dat is wel erg optimistischTheZeroorez schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:34:
Dat valt wel te regelen hoor, als je er 100 haalt
Tijdje geleden gedaan, toen is de Celeron er juist uit gegaan;) Maar om nu nieuwe mobo te kopen voor scoket 775(50 a 60 euro om beetje te kunnen overklokken) en set DDR2 geheugen die ik erna niet kan gebruiken omdat ik nog steeds DDR heb is mij een beetje teveel van het goede, leuk is het zeker, vooral omdat ik nog nooit to the edge ben gegaan maar om er nu even 150 euro uit te geven, beetje teveel van het goede(vind ik danrimpeldinky schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:40:
je schaft toch gewoon upgradesetje aanmooi moment

Stikker
www.koopeendroom.nl
goed bord aanschaffen met goed geheugen en 2ehands vga-kaartje, frommelje nu de oc-cpu in en " later in het jaar" een c2d/quad met mooie videokaart, kom je op een 80 euro wat je extra uitgeeftDarkasantion schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:18:
[...]
Tijdje geleden gedaan, toen is de Celeron er juist uit gegaan;) Maar om nu nieuwe mobo te kopen voor scoket 775(50 a 60 euro om beetje te kunnen overklokken) en set DDR2 geheugen die ik erna niet kan gebruiken omdat ik nog steeds DDR heb is mij een beetje teveel van het goede, leuk is het zeker, vooral omdat ik nog nooit to the edge ben gegaan maar om er nu even 150 euro uit te geven, beetje teveel van het goede(vind ik dan), vooral omdat ik later in het jaar toch alles al ga vervangen! Toch bedankt en zal er zeker over nadenken!
*burp*
Of bedoelde je de rest ook 2de hands?rimpeldinky schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:20:
[...]
goed bord aanschaffen €100 met goed geheugen €100 en 2ehands vga-kaartje €50?, frommelje nu de oc-cpu in en " later in het jaar" een c2d/quad met mooie videokaart, kom je op een 80250 euro wat je extra uitgeeft
Een mobo dat C2D support heeft is echt niet zó goedkoop, zeker niet met fatsoenlijke OC mogelijkheden (dus bijv. geen Asrock).
Dan nog wat geheugen met in het achterhoofd je overgeklokte C2D, dus redelijk snel.
80 euro lijkt me niet echt realistisch?
*burp*
Het is nog niet echt allemaal duidelijk maar volgens mij is het zoiets.Blizzard2005 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:24:
redelijk goede kaart (voor simpele dingen ) heb je al vanaf 40-50 euro bijvoorbeeld een ati x1300(pro) zijn wel fijnmaar nog even on-topic kunnen we niet ff verzamelen wat er nu gaat gebeuren want ik zie door de bomen het meertje niet meer
Processor Celly 360
Benchprogramma cpumark 2.1 en spi (?)
Geheugen 1GB single channel 5-5-5-15
Categorien 2 boven en onder 0 koeling.
Koeling welke je tot je beschikking hebt.
bassie_ schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:52:
[...]
Het is nog niet echt allemaal duidelijk maar volgens mij is het zoiets.
Processor Celly 360

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
SPI is oneerlijk, chipset/memory op 1T of 2T heeft ook invloed, instellingen zijn niet te normaliseren. CPUmark 2.1 test 1 is onbeinvloedbaar door geheugen timings/divider, chipset is nog niet getest.bassie_ schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:52:
[...]
Het is nog niet echt allemaal duidelijk maar volgens mij is het zoiets.
Processor Celly 360
Edit: in het s939 topic blijkt test1 wel te beinvloeden met memory, maar test3 niet. Ik kan helaas dinsdag weer pas testen, als iemand thuis nog een northwood p4 heeft is deze perfect geschikt om te testen (512kb/533mhz).
[ Voor 15% gewijzigd door Cio op 09-03-2007 19:21 ]
Bijvoorbeeld:
Rudolf draait buiten met zijn Tuniq Tower op 5 graden cpu-temp, met die tijden komt hij boven in de categorie boven 0.
In de categorie onder 0, zet Rudolf de 3e score neer.
De contest is afgelopen, Rudolf wint de contest in de categorie boven 0.
Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel
www.koopeendroom.nl
De wijzen komen uit het Oosten!
Hmm, heb wel FX5200 AGP doe erin zou gaan;)rimpeldinky schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:20:
[...]
goed bord aanschaffen met goed geheugen en 2ehands vga-kaartje, frommelje nu de oc-cpu in en " later in het jaar" een c2d/quad met mooie videokaart, kom je op een 80 euro wat je extra uitgeeft
Maar als dan hal ik wel een snelle mamaplank zoals de Asus P5N32-E SLI, mooie 680 chipset, bijna net zo snel als de ROG Striker, dus kun je flink gaan overklokken, omdat ik later tijdens de echte upgrade namelijk waterkoeling ga doen om mijn toekomstige Quad flink te kunnen overklokken, en lekker stil te kunnen werken;)
Maargoed dan heb ik wel een Intel board, en wou misschien AMD als deze beter zijn in Q3 2007, maar dat is maar afwachten;)
Geheugen zal dan 2 Gig aan 800Mhz zijn zodat ik dan lekker de FSB omhoog kan schroeven.
Zal wel kijken als de Contest begint en zal dan zekker kijken of ik meedoe;) Denk van wel kan ik lekker proefdraaien op moederbord en geheugen

agp in een pci-e bord?Darkasantion schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:50:
[...]
Hmm, heb wel FX5200 AGP doe erin zou gaan;)
Maar als dan hal ik wel een snelle mamaplank zoals de Asus P5N32-E SLI, mooie 680 chipset, bijna net zo snel als de ROG Striker, dus kun je flink gaan overklokken, omdat ik later tijdens de echte upgrade namelijk waterkoeling ga doen om mijn toekomstige Quad flink te kunnen overklokken, en lekker stil te kunnen werken;)
Maargoed dan heb ik wel een Intel board, en wou misschien AMD als deze beter zijn in Q3 2007, maar dat is maar afwachten;)
Geheugen zal dan 2 Gig aan 800Mhz zijn zodat ik dan lekker de FSB omhoog kan schroeven.
Zal wel kijken als de Contest begint en zal dan zekker kijken of ik meedoe;) Denk van wel kan ik lekker proefdraaien op moederbord en geheugen
*burp*
Precies. Zelf een tijd neerzetten en je uiteindelijke oc daarmee vergelijken gaat dus niet. Wat wel zou kunnen is percentage t.o.v. een voor iedereen gelijke run, bv neergezet door organisatie. Wat verschillen m.b.t chipset e.d. betreft dat krijg je nooit helemaal gelijk of je moet allemaal identiek systeem aanschaffen. Weet niet hoe dat zit met nvidiakaartje uit 3D contest en de gebruikte chipsets maar zou me zo voor kunnen stellen dat daarvoor zelfde gold. (Sub)timings zijn lastig te controleren, weet dat het fair play is maar zou toch voor discussies kunnen zorgen. Cas is op de huidige chipsets voor zover ik weet iig niet vanuit windows te wijzigen dus misschien is 5-x-x-x een idee.yasinhm schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:41:
maar dan krijg je dat er mensen hun test automatisch langzamer gaan maken in het begin, dus dan heb je gestandaardizeerde tests nodig maar dan heb je weer dat je niks hebt aan procenten.
Verwijderd
B: als je mobo hebt wat helemaal geen timings kan instellen moet je je maar is afvragen of je wel een bordje hebt wat uberhaupt geschikt is voor overclocken en of het slim is om met dat bord mee te doen aan een contest die draait om overclocken.
Verwijderd
dan komt het hele tweaken niet aan de ordeyasinhm schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:23:
waarom niet gewoon steeds valideren met dat je een half uur prime ofzo gedraait moet hebben en de hoogst mogelijke overklock in ghz'en.
dan is het meer een spelletje van wie de meeste vCore eropzet (durft te zetten) en de beste koeling/cpu combo heeft. dan wordt het meer een mazzeltje dat je een goed clockende cpu hebt.
Subtimings/chipset? High end mobo's hebben hiermee een voordeel. Naja, mijn punt lijkt me inmiddels wel duidelijk. Een geheugenonafhankelijke benchmark is het makkelijkst/haalbaarst lijkt me. Als je met een paar verschillende chipsets/mobo's kan testen, 1T/2T & verschillende CPU speeds denk ik dat daarmee wel duidelijk is wat ik bedoel.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:52:
A: timings zijn wel te controleren; cpu-z.
B: als je mobo hebt wat helemaal geen timings kan instellen moet je je maar is afvragen of je wel een bordje hebt wat uberhaupt geschikt is voor overclocken en of het slim is om met dat bord mee te doen aan een contest die draait om overclocken.
Ik dacht zelf iets van:
Cpu Mark 2.1 score van test 1 ---> meer is beter
Spi tijd ---> minder is beter, of meer procent winst is beter
Max cpu-z validatie ---> meer is beter
Nu nog een eerlijke manier om daaruit 1 score te berekenen ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door Extera op 10-03-2007 18:32 ]
kan net het verschil maken
quote]Extera schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:31:
1:1 word gewoon de regel. Van timings hoeven we ons echt niet veel aan te trekken vind ik, we kunnen 5-5-5-15 aanhouden.... de verschillen in chipset, ja nou dag, we kunnen echt niet OVERAL rekening mee houden.
Ik dacht zelf iets van:
[/quote]
jij hebt er verstand van.. btw timings zijn niet belangrijk vind ik je moet gewoon je eigen ideale timing vinden lijkt me veel beter
[ Voor 64% gewijzigd door Bliz op 10-03-2007 18:38 ]
.Extera schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:31:
Simpel ?
We gaan gewoon uit qua ranking van de eindscore.
Voorbeeld:
Max CPU Validation:
1ste Reg-Edit krijgt 1 punt
2de Rol-Co krijgt 2 punten
3de Extera krijgt 3 punten.
4de Blaat krijgt 4 punten
Enz Enz
Best PI:
Enz Enz
Best CPU bench geval:
Enz Enz
------------------------------------------------ +
Reg-Edit - 3 punten
Rol-Co - 6 punten
Extera - 9 punten
Blaat - 12 punten
Dus de gene met de laagste score wint
Je kan het ook andersom doen, winnar krijgt 50 punten (Bij 50 deelnemers aan de contest) , 2de 49 ect.
Maar deze manier lijk me wel het makkelijkst iig
[ Voor 6% gewijzigd door Reg-Edit op 10-03-2007 20:14 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 20:29 ]
maar dit gaat denk ik wel werken maar gaat ook veel tijd kosten.. (ik verwacht dat er toch wel minstens 30 mensen mee gaan doen) dus kan het niet wat eenvoudiger..
Als er 30 man mee doen, betekend het dus dat je per catogorie 1 t/m 30 punten kunt verdienen.
Als je in Catogorie 1, 20ste bent, en Catogorie 2, 15de bent en de 3de als 10de eindigd dan heb je totaal 45 punten
Dat in vergelijk je met de rest van de team
Zou niet zo moeilijk moeten zijn he
Verwijderd
Sorry, maar dit komt gewoon niet geloofwaardig over, Reg-Edit die wint
Maar dit houdt dus wel in dat iedereen aan alle onderdelen mee moet doen. Op zich geen probleem, maar vermeld het wel ff duidelijk
Je moet het gewoon duidelijk begrijpen, niks mis met mijn uitleg
Verwijderd
Straks heb je halve volksstammen die het weer vergeten en maar meedoen met 2 onderdelen.Reg-Edit schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:46:
[...]
Je moet het gewoon duidelijk begrijpen, niks mis met mijn uitleg
(en ik spreek uit ervaring, niet hiermee maar wel met andere dingen...

Daar zal alles wel goed uitgelegt worden over hoe en wat allemaal
Denk dat je wel automatisch een cpu screenie maakt en even spi draait.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:12:
[...]
Straks heb je halve volksstammen die het weer vergeten en maar meedoen met 2 onderdelen.
(en ik spreek uit ervaring, niet hiermee maar wel met andere dingen...)
Maar die telt dan niet omdat we alleen een geldige validation link willen zienbassie_ schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:49:
[...]
Denk dat je wel automatisch een cpu screenie maakt en even spi draait.
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=146603

1:1 met een 133FSB broc op een DDR2 platform? PC2100 dus... niet alle mobo's kunnen datExtera schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:31:
1:1 word gewoon de regel. Van timings hoeven we ons echt niet veel aan te trekken vind ik, we kunnen 5-5-5-15 aanhouden.... de verschillen in chipset, ja nou dag, we kunnen echt niet OVERAL rekening mee houden.
Ik dacht zelf iets van:
Fsb van 800/4=200
Zou je denken dat je 1:1 je ram op 400Mhz kan zetten .. mooi niet
Pas als ik mn Fsb ging verhogen naar 266 werd de 1:1 divider 'unlockt' en kon ik hem gebruiken.
Dit was op een Asus Commando MoBo btw ..
Dat is ook zo gedaan, gaat nog sneller dan een screenie maken.Reg-Edit schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:33:
[...]
Maar die telt dan niet omdat we alleen een geldige validation link willen zien
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=146603
Denk dat het gemiddelde budget mobo de dividers niet eens aan gaat passen naar ingestelde FSB. Ik kan 400/533/667 instellen (2:3, 1:2, 2:5 dus voor 133FSB procs).Reg-Edit schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:59:
Dat klopt ook .. Heb het zelfde ervaard met een E4300.
Fsb van 800/4=200
Zou je denken dat je 1:1 je ram op 400Mhz kan zetten .. mooi nietMoest hem op 533 zetten (laagste stand)
Pas als ik mn Fsb ging verhogen naar 266 werd de 1:1 divider 'unlockt' en kon ik hem gebruiken.
Dit was op een Asus Commando MoBo btw ..
*burp*
En mensen met pc4200 geheugen dan?Cio schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:33:
Ik denk dat (uitgaande van alleen maar DDR2 deelnemers, waar ik persoonlijk op tegen ben) we maar van een divider uit kunnen gaan: 1:2 (533MHz DDR)
Wie gaan er mee doen en heeft er PC4200/PC3200 RAM ?!!!!?
[ Voor 3% gewijzigd door Reg-Edit op 12-03-2007 14:20 ]
Max haalbaar voor mij lijkt me (zeer positief bekeken he) ~800MHz 5-6-6-18 2T ofzo oftewel 200FSB/5200Mhz
[ Voor 1% gewijzigd door Cio op 12-03-2007 14:36 . Reden: 't is wel micron maar toch... ]
Verwijderd
@reg-edit: momenteel heb ik wel pc4200 (ookal haal ik wel de 465 ermee) maar ben bezig vervanging te zoeken.
Verwijderd
ik heb 2 gig ddr2 800.. ( pC 6400 )
die is tog omlaag te krijgen naar de pc 3200/4200 dus zal wel geen probleem zijn.
die zorgen dat ze goed geheugen hebben wat op 533 wil lopen?
*burp*
Dat is de enige divider waarvan je zeker kan weten dat iedereen 'm heeft.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:05:
waarom zou je een 1:2 divider instellen? dan moet je geheugen alleen maar hoger kunnen juist.
Punt was toch de de proc te gebruiken voor de contest? Overige onderdelen moeten zo veel mogelijk buiten schot blijven.rimpeldinky schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:00:
[...]
die zorgen dat ze goed geheugen hebben wat op 533 wil lopen?tis wel de bedoelling dat "iedereen" eerlijk mee kan doen maar toch.. als je geheugen al niet boven stock kunt draaien heb je sowieso weinig kans denk ik
*burp*
Verwijderd
* rimpeldinky hides
*burp*
Jullie snappen toch wel he, dat ik een 1:2 diver ook niet fijn vind, en ook graag een tweakbare benchmark heb? Maar fair-play is belangrijker IMO, en dus doe ik zo moelijk
[ Voor 29% gewijzigd door Cio op 13-03-2007 13:10 ]
Verwijderd
Je hebt als ondertitel "liever bot dan onduidelijk" maar ik snap je posts nooit. Je hebt blijkbaar ergens een probleem mee maar wat het is ontgaat mij totaal.Cio schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:07:
Nuttig ja, haalbaar nee. pc2100/ddr2-266/1:1 lijkt mij een vreemde divider en die zal dan ook zeker niet bij iedereen aanwezig zijn. 2:3 (DDR400) 1:2 (DDR533) 3:5 (DDR667) zal bij de meeste mobo's aanwezig zijn. 1:2 bij alle
Jullie snappen toch wel he, dat ik een 1:2 diver ook niet fijn vind, en ook graag een tweakbare benchmark heb? Maar fair-play is belangrijker IMO, en dus doe ik zo moelijk
elke mobo heeft een 1:1 divider, als je 1:1 draait en je fsb is 200mhz dan is je mem speed ook 200mhz, ga je overclocken naar 250mhz dan gaat je memspeed ook naar 250mhz.
zet je je mobo op 1:2 divider en je draait op 200mhz fsb dan draait je mem op 400mhz, clock je nu over naar 250 dan gaat je mem automatisch mee naar 500mhz. Lijkt me duidelijk wat minder vergt van het geheugen en wat dus eerlijker is. Een divider geeft niet opeens een statische mem speed!
De diver is de verhouding tussen hostclock & non-ddr memspeed. De hostclock van een celly is 133MHz. De hostclock van PC4200 is 266MHz. De meeste moederboarden laten je geen divider instellen maar de memspeed. Ervanuitgaand dat alle mobo's met DDR2 ondersteuning hard 533MHz mem (PC4200/266MHz hostclock) in kunnen stellen, zit je dan aan een 1:2 divider.
Single channel je mem op 533MHz draaien i.c.m. een 533MHz FSB proc is dus NIET 1:1, hostclock voor de proc v.s. hostclock mem = 1:2 verhouding.
De beperkingen op dit platform gezien de kosten en het feit dat een celly eigelijk dual-channel PC2100 wil (en geen single channel PC4200) maken het naar mijn idee onmogelijk een fair-play contest te houden bij een geheugenafhangkelijke bench.
De buren (s939 topic) hebben ook al een bench gevonden zonder geheugeninvloed. Ik heb al aangetoond wat het verschil is met SPI, zelfs als je geheugen meer bandbreedte levert dan je FSB. Ik heb een probleem met de "och zware memory preformance is geen probleem" houding van de grote jongens hier. Eerst een proc van meer dan 50 euro, en straks gedwongen 1T command rate mem aanschaffen om een kans te maken? Fair-play my ass!
533mhz 1:1, hogere memspeeds 4:5, 2:3 & 1:2
ik heb echter geen idee wat er gebeurd als je er een 133mhz fsb cpu inprikt, maar volgens mij kan je dan gewoon 266mhz (1:1) instellen. Dan is er toch geen probleem? Alle borden kunnen naar mijn weten gewoon 1:1 draaien.
Ik kan er makkelijk naast zitten hoor
[ Voor 7% gewijzigd door Extera op 14-03-2007 13:01 ]
133x26=3460
173x20=3460
Is het de bedoeling dat iedereen de default multiplier gaat draaien? (ervanuitgaande dat multi naar beneden unlocked is wat ik betwijfel)
Heb een celeron liggen en hoop dat ik snel de tijd heb om eens uit te gaan proberen, maakt misschien wat dingen duidelijkerExtera schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:01:
ik heb echter geen idee wat er gebeurd als je er een 133mhz fsb cpu inprikt, maar volgens mij kan je dan gewoon 266mhz (1:1) instellen. Dan is er toch geen probleem? Alle borden kunnen naar mijn weten gewoon 1:1 draaien.
Ik kan er makkelijk naast zitten hoorif so, correct me
[ Voor 55% gewijzigd door Viss op 14-03-2007 14:01 ]
Ik moets hem 3x lezen voordat ik hem snapte, moet ik wel erbij zeggen dat ik na 9 bakken koffie vandaag nog half zit te knikkebollen....Viss schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:12:
Ben blij dat ik niet de enige ben die er niet veel meer van snapt..... Lagere multiplier levert ook andere mem speed op terwijl divider & cpu speed gelijk blijft.
133x26=3460
173x20=3460
Zou mooi zijn als je even kan testen, en ja, uiteraard moeten we de multi een vaste verplichte waarde geven. Anders zouden mensen die (er vanuitgaande dat het me de celeron ook lukt, wat ik heel erg sterk betwijfel
Zou mooi zijn als je even kan testen Bart
Goede mobo's geven inderdaad de echte memspeed (dus bij een aangepaste FSB laten ze zien waar het geheugen op draait i.c.m. die FSB). Goede mobo's kunnen inderdaad memspeed naar divider instellen, ongeacht de hostclock van de proc (133MHz in dit geval)Extera schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:01:
De memdividers op mijn bord worden aangegeven in memspeed ja, dit zijn echter wel dividers.
533mhz 1:1, hogere memspeeds 4:5, 2:3 & 1:2
Ik kan er makkelijk naast zitten hoorif so, correct me
Maar mijn 75 euro ECS (945p chipset) geeft me 2 keuzes bij een 133MHz hostclock: DDR2-400 en DDR2-533. Als ik m'n FSB aanpas geeft ie nog steeds die snelheden aan, maar eigelijk stelt ie een divider in, NIET de echte memspeed.
Als ik DDR2-533 instel met een 133MHz hostclock proc, krijg ik een 1:2 divider (hostclock proc = 133MHz, hostclock mem = 266MHz).
Vergeet even de totale FSB (Quad data rate) en DDR-memspeed (double data rate) en reken alleen met base/hostclocks, dan snap je direct wat ik bedoel.
Edit2: punt is dus, alleen dure mobo's gebruiken opelijk dividers. <100 euro mobo's niet.
Helaas, geen EIST/Speedstep ofzo, gelockte multi dus.Viss schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:12:
Is het de bedoeling dat iedereen de default multiplier gaat draaien? (ervanuitgaande dat multi naar beneden unlocked is wat ik betwijfel)
[ Voor 12% gewijzigd door Cio op 14-03-2007 14:32 . Reden: multi verhaal ]
[ Voor 55% gewijzigd door Cio op 14-03-2007 20:29 ]
hoeft ook niet , maar heb je wel laagste van de reeks en hoogste multi.... wel alleen asus bordenCio schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:03:
Nee, helemaal geen andere multi's mogelijk(geen eist/speedstep etc op celly's)
Celeron in P5B met mach erop, mach op temp laten komen (-33 display) booten maar niets. Led op bord gaat 1 sec aan en dan weer uit. Proc eruit en lucht geprobeerd, boot meteen. Weer terug onder mach en weer geen boot. Mach uitgezet en laten opwarmen, boot en bios in. In hardware monitor temp wel tot -37 zien gaan maar F10 en hangen. Evap/proc weer laten opwarmen, zonder mach te starten windows in maar zodra temp zo hoog wordt dat ik mach weer aan moet zetten hangt windows binnen een minuut. Vcore 1.7 en meteen beginnen met prime in windows helpt niets. Heb welgeteld 1 screenshot kunnen maken, revisie..

Batch: 5627B003
Pack date: 12/15/06
China
Revisie C1 zou voor contest wel aardig zijn
kut kut kut, in iedergeval muchas grachias voor het testen bart
[ Voor 63% gewijzigd door Viss op 14-03-2007 23:37 ]
Wat bedoel je? Dat het wel kan, op asus mobo's met "CPU lock free"?Rol-Co schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:
[...]
hoeft ook niet , maar heb je wel laagste van de reeks en hoogste multi.... wel alleen asus borden
347 (3,06GHz, 23 multi) PW ~45 euro
352 (3,20GHz, 24 multi) PW ~50 euro
356 (3,33GHz, 25 multi) PW ~55 euro
-crappy mobo wat bij gebruik van on-bord video maar 800FSB aankan.
-DDR2 ram op een DDR mobo?
Ik zou het topic nog even doorlezen. 4,2 Ghz is max is niet echt denderend voor 100 euro.
En dit wil ik ook even rechtzetten:Putyah schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:45:
Je koopt een setup van 100 euro en je kan er een kaart van 600 euro mee winnen.
Dat er vorige keer vanuit de frontpage eenmalig een prijs beschikbaar is gesteld wil niet zeggen dat dit ook nu weer automatisch zo is. Sterker nog: Ga er maar niet van uit. De contest is gewoon voor de fun en om er wat van te leren
Ik!!Reg-Edit schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:19:
Oke, .. de magic question:
Wie gaan er mee doen en heeft er PC4200/PC3200 RAM ?!!!!?
Maar al die posts hier over mobo's etc.. ik zou gewoon aannemen dat iedereen al een redelijk mobo heeft met de contest en anders maar zelf moeten aanschaffen. Iedereen verplicht een mobo en ram laten kopen gaat wat te ver vind ik.
Wat betreft de CPU, de D0 stepping heeft een lager energieverbruik volgens de Intel site en Rol-Co, dus die geniet mijn voorkeur (beter te koelen op lucht/water).
De wijzen komen uit het Oosten!
[ Voor 78% gewijzigd door Darkasantion op 15-03-2007 17:07 ]
verder.... aan de hand van deze opmerking in het nabijgelegen 939 topic over ditzelfde onderwerp....
opmerking:
wil ik hierbij toch even nog de benchmark rommel een schop geven.Twynn schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:19:
Even een paar opmerkingen:
eerste opmerking doet er voor hier niet toe.
Tweede opmerking: Ik zie hier dingen staan dat de test al bekend is. Deze contest zou een afsplitsing moeten zijn van de 775 versie. Als je al een afwijkende test gaat gebruiken (ik zie in dat topic nog geen geschikte test) dan krijg je gewoon een hele andere contest. Stel dat er daar voor een test wordt gekozen die redelijke stabiliteit nodig heeft, en hier worden suicide tests gedaan den is het gewoon te verschillend. Bovendien is ook de 775 versie net zoals de 939 geheugen-afhankelijk. Probeer dus eerst eens een geschikte opzet te vinden die voor alle platformen werkt. Dan kun je namelijk gewoon dezelfde contest houden (en ook gebruik maken van de ministry site etc.)
Ik zeg overigens niet dat de mensen in het 775 topic de benchmark moeten bepalen, dat moet gewoon gezamelijk gebeuren.
ik post hem hier ook even gezien de laatste opmerking van Twynn, kijken of we een gezamelijk bench eruit kunnen discussieren.Saturnus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:27:
Sisoft Sandra Processor Arithmetic Benchmark:
Score 1 Score 2 CPU Speed Mem. Setting 10978 9221 303x10 2.5-3-3-7 - 253Mhz 10947 9261 303x10 2.5-4-4-8 - 253Mhz 10948 9223 303x10 2.5-4-4-8 - 202Mhz 10492 8865 291x10 2.5-3-3-7 - 242Mhz 10486 8849 291x10 2.5-4-4-8 - 194Mhz
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
ik vind het nog best een groot verschil , daarbij heb je alleen getest met verschillende subtimings ......maar alles cl 2.5Jird schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:13:
wil ik hierbij toch even nog de benchmark rommel een schop geven.wij hebben in het 939 topic ondertussen uitgevogeld dat de Sisoft Sandra Arithmetic Benchmark ook vrijwel geheugenonafhankelijk is, en het leek ons dan ook een geschikte test om te gebruiken.
ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd op een 350+ htt en 280+ geheugen 2-2-2-5 .1T...
Dit is zoals bassie_ al aangeeft een discussie topic. Vragen over overklokken horen hier niet thuis!