[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeik zeg :+

Nee ff serieus, ik snap de teleurstelling van de mensen wel die niet 60euro over hebben voor een contest voor de lol.. maar aan de andere kant..

Zoals al eerder gezegt is; organiseer dan zelf een tweede contest met 30-40euro cpu's, eventueel amd's ofzo dan is er voor iedereen wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:21:
Wat een gezeik zeg :+

Nee ff serieus, ik snap de teleurstelling van de mensen wel die niet 60euro over hebben voor een contest voor de lol.. maar aan de andere kant..

Zoals al eerder gezegt is; organiseer dan zelf een tweede contest met 30-40euro cpu's, eventueel amd's ofzo dan is er voor iedereen wat.
mee eens en eventueel kan de goedkope groep (de niet celerons?) met vga gaan werken..
btw. houd op met dat gezeik over al dat gezeik 8)7 sorry moest er even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Mag iedereen gewoon een TS voor zo'n contest maken?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Blizzard2005 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:27:
[...]

mee eens en eventueel kan de goedkope groep (de niet celerons?) met vga gaan werken..
btw. houd op met dat gezeik over al dat gezeik 8)7 sorry moest er even uit
Goed idee,

Als je in de PW kijkt, kom je de X700LE, X1300 en 7300GS tegen voor rond de 50,-. Exacte specificaties heb ik niet nagezocht maar volgens mij kun je daar ook mee spelen.

Hier enkel linkjes:

pricewatch: Asus Radeon X700 LE 128MB DDR (PCI-e, DVI), EAX700/TD/128
pricewatch: Sapphire Radeon X1300 512MB DDR2 (PCI-e, DVI, Hybrid)
pricewatch: Asus GeForce 7300 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI) N7300GS/HTD/128M

P.S. Com4 heeft een 7950GT voor 52,- te koop. Zie de PW :+
OConnor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:36:
Mag iedereen gewoon een TS voor zo'n contest maken?
Iedereen mag inderdaad zo'n TS aanmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door DaMarcus op 04-03-2007 19:40 . Reden: aanvulling op OConnor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
DaMarcus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:38:
[...]

Goed idee,

Als je in de PW kijkt, kom je de X700LE, X1300 en 7300GS tegen voor rond de 50,-. Exacte specificaties heb ik niet nagezocht maar volgens mij kun je daar ook mee spelen.

Hier enkel linkjes:

pricewatch: Asus Radeon X700 LE 128MB DDR (PCI-e, DVI), EAX700/TD/128
pricewatch: Sapphire Radeon X1300 512MB DDR2 (PCI-e, DVI, Hybrid)
pricewatch: Asus GeForce 7300 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI) N7300GS/HTD/128M

P.S. Com4 heeft een 7950GT voor 52,- te koop. Zie de PW :+

[...]

Iedereen mag inderdaad zo'n TS aanmaken.
zelf heb ik een X700se fijn ding valt goed te boosten maar een x300 zou ook voldoen het gaat immers om je prestaties en een radeon x1300 is nog gaver :D zit er goed uit!

is iedereen hier een beetje mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Stop is man maak dan een vga discussie topic aan want nu beginnen ze hier weer over vga's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

framaster schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:44:
Stop is man maak dan een vga discussie topic aan want nu beginnen ze hier weer over vga's
Ik geef alleen tips. Ik wil geen VGA contest op touw zetten.

Heb de laatste maand al genoeg 3DMark results gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
DaMarcus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:46:
[...]

Ik geef alleen tips. Ik wil geen VGA contest op touw zetten.

Heb de laatste maand al genoeg 3DMark results gezien :+
men vind cpu's te duur dus dit is ook een uitkomst.. maar als we nu een poll maken zien we waar veel aandacht voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:18
De Celeron 347 die hiervoor in het topic is genoemd lijkt me wel een leuke. De multiplier van die CPU is 23 en hij heeft maar een 533Mhz FSB, daar is dus nog genoeg ruimte over. Met verzendkosten erbij zit je iets boven de €50, wat me een leuke prijs lijkt. Er zijn wel personen die hier schreeuwen dat €60~70 niet veel is en je dat zo effe uit je kleingeldpotje vist, maar als het goedkoper kan en toch nog een competitie kan zijn is het toch goed? Ik kan die €20 ook wel aan andere zaken besteden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Blizzard2005 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:50:
[...]

men vind cpu's te duur dus dit is ook een uitkomst.. maar als we nu een poll maken zien we waar veel aandacht voor is..
Maar doe dat wel in een ander topic. Anders ben ik bang dat ze je gaan boycotten ;)

Hint voor een naam voor je topic: [Poll] GoT Fair Play VGA Contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

'Men' is een vrij select groepje t.o.v. het aantal potentiële deelnemers ;)
NoepZor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:54:
De Celeron 347 die hiervoor in het topic is genoemd lijkt me wel een leuke. De multiplier van die CPU is 23 en hij heeft maar een 533Mhz FSB, daar is dus nog genoeg ruimte over. Met verzendkosten erbij zit je iets boven de €50, wat me een leuke prijs lijkt. Er zijn wel personen die hier schreeuwen dat €60~70 niet veel is en je dat zo effe uit je kleingeldpotje vist, maar als het goedkoper kan en toch nog een competitie kan zijn is het toch goed? Ik kan die €20 ook wel aan andere zaken besteden.
Volgens mij was er nu wel uit dat die 360 het ging worden.

Als je goedkoop wilt kun je vast nog wel ergens een sloot aan PII's op de kop tikken oid, met wat borden erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
[...]

En wie is 'men' ?

+edit+ hmmm weer te traag

Maar goed, als we voor de 360 gaan, dan kunnen we mss de regels gaan opstellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Vuikie op 04-03-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Ik wil niet zeuren hoor, maar nu zijn de mensen aan het zeuren over de mensen die zeuren. Dat schiet ook niet echt op.

Nog even over dat cpu mark. Ik heb het net nog even getest op 400*8 en 400*8 60% load. Zat geen verschil tussen. Het komt dus met die test op de rekenkracht uit wel jammer, een zwaar getweakt os heeft dus geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
Als het de 360 wordt, mag ik dan me eigen exemplaar ophalen bij azerty? ik werk daar een paar honderd meter vandaan namelijk :+ scheelt me weer de verzendskosten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

NoepZor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:54:
weer?

60 euro is geroepen, net als 5x dat er nog niks zeker is.

jij kijkt alleen naar de prijs , maar er zijn hier ook nog mensen die iets verder kijken .. bijv de kwaliteit van de contest doordat het een betere c/q idealere cpu is voor overclocken.

als het aan mij lag werd het de 365 maar aangezien de 360 al iets over de 50 heen gaat houden we het even daarop
voor het zelfde geld komt er iemand met een doos 360 voor 50 p/s....je weet niet he ;)

dus wacht allen nou maar lekker af

iedereen maakt zich druk om niks, vorige contest het zelfde, 10.000 mensen in het topic reageren uiteindelijk doen er van de 25 ingeschreven 22 mee 3 reageren helemaal niet meer 2 laatkomers die mazzel hebben, en na 2 maanden 12 scores op de ministry .......

kortom ......nog lang niet zo ver, zoals al een paar keer geroepen...... de 8800gtx gekte is zeker toegeslagen of zo :+

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:18
Zeker niet, kijk jij maar eens in het vorige topic, die heb ik ook laten varen vanwege de prijs. Het is en blijft toch een contest voor de fun, dus dan vind ik het wel veel geld. Anders wordt het uiteraard als je de CPU daarna nog kunt gebruiken voor andere doeleinden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik stem ook voor de 360 dus zoek de rest maar eens uit :P
aja en nog een vraagje... welke serie moederborden kan ik het beste bestellen( goed te overclocken is) als we socet 775 gaan doen... want ik hier alleen maar amd :(

of kan ik beter wachten met die vraag..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Rol-Co schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:17:
[...]de 8800gtx gekte is zeker toegeslagen of zo :+
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die alleen maar mee willen doen voor ervaring/plezier.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:20:
jah ik stem ook voor de 360 dus zoek de rest maar eens uit :P
aja en nog een vraagje... welke serie moederborden kan ik het beste bestellen( goed te overclocken is) als we socet 775 gaan doen... want ik hier alleen maar amd :(

of kan ik beter wachten met die vraag..??
P5B is een bord welke aan te raden is.

pricewatch: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

goed en cheap is zeker de biostar..... neem iedergeval een conroe based bord, de fsb haal je zoiezo wel.

@noepzor
tuurlijk als je 50,- teveel vind houd het op natuurlijk , nou moet ik wel zeggen dat je vaak met de videokaart niet veel meer kan , ziet er niet meer uit en dus niet verkoopbaar, een cpu daarintegen is geen probleem, ik heb nog nooit een kapotte gehad.
dus kan je altijd weer verkopen...... dan is ook de 360 interessanter om te verkopen als de 347..... dus uiteindelijk kost het je minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
hmm ik kan helaas niet mee doen... mijn moederbordje ondersteund geen 65nm zie ik nou..

ik dacht dat de 355 ook 65nm was, maar dat is dus niet het geval...

jammer :'(

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 04-03-2007 20:36 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat we voor komende contests maar geen discussie topics meer moeten openen eigenlijk :D

wat me wel verbaasd eigenlijk is dat mensen die ik nog nooit gezien heb ik DOC de grootste mond hebben over hoe deze contest georganiseerd moet worden :D

ik wil trouwens mensen verzoeken om geen VGA contest te gaan houden nu! de contests zijn het leuks als er zoveel mogelijk mensen mee doen. Uit de poll blijkt dat merendeel momenteel een cpu contest wil. als we tegelijkertijd 2 contests houden doen er helemaal weinig mee per contest. De volgende vga contest komt hierna wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Rol-Co schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:27:
goed en cheap is zeker de biostar..... neem iedergeval een conroe based bord, de fsb haal je zoiezo wel.
Biostar zal wel uit het buitenland moeten komen ben ik bang. In Nederland is dit bord niet meer leverbaar.

//Edit:
Hier heb ik iets: http://www.mix-computer.d...tails.html?&artNo=GPEI06&

[ Voor 13% gewijzigd door DaMarcus op 04-03-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

DaMarcus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:38:
[...]

Biostar zal wel uit het buitenland moeten komen ben ik bang. In Nederland is dit bord niet meer leverbaar.

//Edit:
Hier heb ik iets: http://www.mix-computer.d...tails.html?&artNo=GPEI06&
nog cheaper
http://www2.hardwareversa...ail.jsp?aid=8146&agid=659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer denken jullie dat dit gaat draaien?
Ga met mijn PD805 systeempje namelijk binnenkort over op water.. En wil er dan voor deze contest nog een leuke bong bij hebben.. Alleen lukt dat kwa tijd?

Verder.. _/-\o_ voor het idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Gezien idd, maar clockt die beter dan de Biostar? Er staat natuurlijk wel Abit op die plank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ach, met alles valt te clocken, alleen via het BIOS, of een BIOS van een ander bord (wat op Asrock bijvoorbeeld weleens kan), is gemakkelijker :P
Rol-Co schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:17:
[...]

kortom ......nog lang niet zo ver, zoals al een paar keer geroepen...... de 8800gtx gekte is zeker toegeslagen of zo :+
Nee, ik ben gewoon sinds nummer 1 bewonderaar, en lul sinds halverwege de tweede mee :+

Maar ik denk wel dat er een aantal mensen rond loopt dat denk een 8800GTX te gaan bemachtigen (of nu een proc), en dan nog zo goedkoop mogelijk ook :X

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 04-03-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:05:
Wanneer denken jullie dat dit gaat draaien?
Ga met mijn PD805 systeempje namelijk binnenkort over op water.. En wil er dan voor deze contest nog een leuke bong bij hebben.. Alleen lukt dat kwa tijd?

Verder.. _/-\o_ voor het idee!
Als je het topic had doorgelezen dan was je ook een post tegengekomen dat ongeveer een maandje gaat duren voordat we beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand interesse heeft kan ie mijn asus M2N-E moederbordje kopen en mijn AMD 5200+ cpu'tje
stap ik gelijk over naar intel :P ( check marktplaats met nog 22 maanden garatien van alternate )

aja en laat die biostar maar zitten heb er nog nooit van gehoord... zooi :P ( tog maar asus )

en bedankt voor de info....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:12:
als iemand interesse heeft kan ie mijn asus M2N-E moederbordje kopen en mijn AMD 5200+ cpu'tje
stap ik gelijk over naar intel :P ( check marktplaats met nog 22 maanden garatien van alternate )

aja en laat die biostar maar zitten heb er nog nooit van gehoord... zooi :P ( tog maar asus )

en bedankt voor de info....
Daarom haalde Syngrow 5.3GHz op die plank met een C2D E6600 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Biostar zooi vraag ff naar syngrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sow.... die man weet wel van aanpakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:50:
sow.... die man weet wel van aanpakken :P
En jij roept dat Biostar zooi is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik ook nog nooit van die "zooi" gehoord had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dan ga ik voor deze sjit:
http://www.alternate.nl/h...=GPIA33&showTechData=true

maar wat is eignelijk het vershil tussen atx en µATX past tog ook wel in een normale kast of niet..?
en als iemand nog iets nadeligs weet te vertellen over dit mobo... info is welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:06:

maar wat is eignelijk het vershil tussen atx en µATX past tog ook wel in een normale kast of niet..?
en als iemand nog iets nadeligs weet te vertellen over dit mobo... info is welkom :P
µATX is kleiner dan ATX. Het nadeel is wel dat je van minder features en aansluiting voorzien bent.

Of dit moederbord lekker overclockt, weet ik niet. Ik heb geen ervaringen met onboardgraka-plankjes i.c.m. overclocken.

Ik zou gewoon een normale P5B nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 04-03-2007 22:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe moet ik dat zien bij die link... dat je er wel een 20 pins stekker in kunt doen en de 4 die over zijn leeg laten...?? want ik heb nog een 20 pins 400 watt voeding van zalman liggen... of zijn er verloop stekkers van 20 - 24 pins ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:06:

Kan het ajb een beetje ontopic blijven :/ ? Het doel van dit discussie topic is bespreken of het een vga/cpu contest word wat al besloten is. Welke cpu/vga er dan gebruikt gaat worden, ook al besloten. En hoe ze getest moeten worden. Als je info wilt over een mobo ga op google zoeken zat te vinden of open een topic, maar die offtopic reacties zijn nutteloos.

Hier een stukje uit de DOC Policy die jij blijkbaar niet gelezen/begrepen hebt.
Eigenlijk horen alleen de extreme overclock topics thuis in dit forum samen met de exteme koelmethodes. Met extreme koelmethodes bedoelen we eigenlijk alles wat onder kamertemperatuur kan koelen. Standaard overclock vragen, alsmede vragen over luchtkoeling, waterkoeling etc horen thuis in Tweaking Algemeen.
Het verschil tussen atx en microatx is dat micro atx een kleinere is voor kleinere computers zoals htpc's.

[ Voor 18% gewijzigd door bassie op 04-03-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we het wel een beetje ontopic houden??? welk mobo je neemt is niet echt relevant voor dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeej sorry....

maar ik verheug me nu eenmaal zo erg :P

maar dan:

regels..?
welke test programma's?
en hoe zit het met geheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:18:
okeej sorry....

maar ik verheug me nu eenmaal zo erg :P

maar dan:

regels..?
welke test programma's?
en hoe zit het met geheugen??
Regels zijn er nog niet omdat dat nog niet mogelijk is
Test programma word nog gezocht. Als je een goede hebt, hier posten
Geheugen waarschijnlijk 1:1 5-5-5-15
Misschien het topic even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Ik ga morgen op mn Commando de tests uitvoeren en dan zal ik de scores posten.
Jammer dat het niet op mn P5W gaat :'( vervloekt !!!

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Graag reg-edit, installeer even die windows die ik je stuurde, dan enkel de drivers erop zetten (en spi, cpu-z en coretemp heb ik erop) Dan kijken we daarna of de tijden gelijk zijn. (Spi 1M)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
OS zal denk ik weinig/niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:15:
kunnen we het wel een beetje ontopic houden??? welk mobo je neemt is niet echt relevant voor dit topic
Inderdaad..
Ineens posten mensen zich helemaal gek in DOC terwijl ze vantevoren 0,0 posts hebben geplaatst?
Imo haalt dit het niveau van DOC omlaag (negatief frontpage effect is er dus ook) maar zolang ze serieus mee gaan doen met de contest is er natuurlijk geen probleem :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Eerst maar even de tests afwachten, spi lijkt me echt veel leuker om mee te testen. Dus het percentage winst nemen als score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Voor mensen die toch willen lullen over welk mobo geschikt is, heb ik een topic geopend met wat algemene info!

[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 Moederbord keuze

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
^^ Leuk topic

Er moet nog aardig wat getest worden, ik wil echt graag spi gebruiken als benchmark. Er moet alleen nog getest worden hoe afhankelijk Spi nu is van de hoeveelheid geheugen, anders kan iedereen mooi 1:1 single channel draaien (of dual als iedereen 1 sticks blijkt te hebben) Maar als 2GB tov 1GB meer winst geeft is het oneerlijk. Hoewel we over een paar 10e niet moeten zeuren vind ik (Ik heb zelf ook maar 1GB....)

Als we meer test results hebben posten we die hier. Hopelijk is Spi bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

extera op hoeveelheid na, wat is er oneerlijk aan met spi? als mensen 2gb hebben en andere 1gb dan zij het zo? als er een _ECHT_ bijv NK overclocking komt dus een vaste hardwareset gesponsord door een hardwaregroothandel met echte prijzen dan kun je alles gelijktrekken.. maar wat mij betreft valt het voordeel van 2gb tegen 1gb (of juist andersom, you never know) onder het tweaken van je configuratie. net als een andere cooler of een vcore mod

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Dat is zo, een contest 100% eerlijk maken kan op dit niveau niet. Je zal mij dan ook niet horen als spi met 2GB wat sneller is. Maar als het TE veel gaat schelen is de lol eraf voor veel mensen, en dat moeten we niet hebben.

In ieder geval heb ik er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
rimpeldinky schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:53:
extera op hoeveelheid na, wat is er oneerlijk aan met spi? als mensen 2gb hebben en andere 1gb dan zij het zo? als er een _ECHT_ bijv NK overclocking komt dus een vaste hardwareset gesponsord door een hardwaregroothandel met echte prijzen dan kun je alles gelijktrekken.. maar wat mij betreft valt het voordeel van 2gb tegen 1gb (of juist andersom, you never know) onder het tweaken van je configuratie. net als een andere cooler of een vcore mod
Probleem is dat je het dan geen oc-contest meer maakt, maar meer een contest: Wie kan het meest besteden aan zijn setup en wint dus?
Door juist de andere hardware-factoren uit te kunnen schakelen kun je er een leuke contest van maken en gaat het puur om die ene processor die iedereen voor hetzelfde geld kan kopen.

Overigens voor iedereen: Als er over bepaalde punten duidelijkheid is (welke proc, welke test, welke datum, wie is de organisatie etc, dan geef het maar aan via een direct message of via een topicreport, dan kan ik in de topicwaarschuwing van dit topic meteen een overzicht geven zodat dit voor iedereen duidelijk is (en raak je dus ook van de discussie af!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Extera schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:00:
Dat is zo, een contest 100% eerlijk maken kan op dit niveau niet. Je zal mij dan ook niet horen als spi met 2GB wat sneller is. Maar als het TE veel gaat schelen is de lol eraf voor veel mensen, en dat moeten we niet hebben.

In ieder geval heb ik er zin in!
Ik zal spi nog wel even testen op een e6400@stock met 1GB dual channel 1GB single 2GB dual 2GB singel.

edit:

1GB dual - - 26.781 - 26.750 - 26.758
1GB singel - - 28.329 - 28.156 - 28.187
2GB dual - - 27.100 - 27.090 - 27.125
2GB singel - - 27.609 - 27.469 - 27.469

[ Voor 18% gewijzigd door bassie op 05-03-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ja verschil valt in 1M wel mee he. Heb helaas geen 512 sticks om mee te testen. Wat valt je op aan je scores bassie? ;)

1Gb single:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/1Msingle4G.jpg

2Gb dual:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/1Mdual4G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Dat zijn best kleine verschillen maar is bijvoorbeeld de chipset ook een factor ? want ik zie nu alleen tests met dual en singel channel geheugen

[ Voor 28% gewijzigd door Xcist op 05-03-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Viss schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:07:
Ja verschil valt in 1M wel mee he. Heb helaas geen 512 sticks om mee te testen. Wat valt je op aan je scores bassie? ;)

1Gb single:
[afbeelding]

2Gb dual:
[afbeelding]
Ja, maar jij hebt hier 4MB aan cache op je processor zitten, en dat hebben die Cellies niet. Dat gaat dus niet helemaal op, want die celerons zullen wel het geheugen nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

SPI is naar mijn weten behoorlijk afhankelijk van extra factoren. On-board video anyone? Wat was er mis met test 1 van CPU mark dan.. die leek zich niets van geheugen of chipset, maar alle CPU aan te trekken. Dat het dan relatief stabiel moet zijn, tsja, dat moet een graka ook zijn om nature te doorlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Viss schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:07:
Vond het ook al vreemd dat 2GB langzamer is dan 1GB, kan het helaas niet meer testen. Die e6400 is trouwens wel traag op stock settings, op 3GHz pas sub 20sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Als iemand een lijste met te testen dingen wil maken, kan ik vanavond wel even testen op mijn Celeron D bak. Helaas alleen Single channel geheugen (512 of 1024). Is wellicht een beter indicatie dan testen op iets met 4MB L2. Ik kan ook testen met & zonder on-board video :)

Denk zoiets? Mening graag over wat van belang is.

CPU mark 2.1 met on-board video & losse kaart
SPI met on-board video & losse kaart, 512mb 4-4-4-12 2T
SPI met on-board video & losse kaart, 1024mb 4-4-412 2T
SPI met on-board video & losse kaart, 512mb 4-4-4-12 1T
SPI met on-board video & losse kaart, 1024mb 4-4-4-12 1T

1T even onder voorbehoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:13:
[...]

Vond het ook al vreemd dat 2GB langzamer is dan 1GB, kan het helaas niet meer testen. Die e6400 is trouwens wel traag op stock settings, op 3GHz pas sub 20sec.
Ja heel traag, ik heb echt medelijden :O :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
weet iemand of je ook cpu mark testen uit kunt zetten. hij draait er 3 en ze zijn denk ik niet allemaal nodig.. (of heb ik dat verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
bassie_ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:12:
[...]

Ik zal spi nog wel even testen op een e6400@stock met 1GB dual channel 1GB single 2GB dual 2GB singel.

edit:

1GB dual - - 26.781 - 26.750 - 26.758
1GB singel - - 28.329 - 28.156 - 28.187
2GB dual - - 27.100 - 27.090 - 27.125
2GB singel - - 27.609 - 27.469 - 27.469
Kijk daar kunnen we wat mee. Het ziet er naar uit dat het mem teveel invloed heeft, of iedereen moet 1GB single channel 1:1 5-5-5-15 kunnen draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Extera schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:25:
[...]

Kijk daar kunnen we wat mee. Het ziet er naar uit dat het mem teveel invloed heeft, of iedereen moet 1GB single channel 1:1 5-5-5-15 kunnen draaien....
1GB single channel moet iedereen wel lukken. Denk wel dat iedereen minimaal 1GB (2*512) heeft tegenwoordig.
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:19:
[...]

Ja heel traag, ik heb echt medelijden :O :P
Zat toch liever op de tijden van Viss :P . Maar dat komt nog wel als ik geheugen heb dat 500 doet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
@ Viss, ik gooi vanavond mijn E6600 ook even op 4Ghz met dezelfde settings om te kijken wat 1Gb single en Dual doet, ik heb alleen wel een vers OS.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c9d159246c0a05b26f947da9519d019/thumb.png

[ Voor 37% gewijzigd door Extera op 05-03-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

hier ook 4g ..... lol
Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/4g1mgemkl.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
vanavond even testen:

FSB 300Mhz x 9 = 2700mhz

divider, latancy, memspeed

1:1 4-4-4-4 (300mhz)

1:1 5-5-5-5 (300mhz)

4:5 4-4-4-4 (375mhz)

4:5 5-5-5-5 (375 mhz)

2:3 4-4-4-4 (450mhz)

2:3 5-5-5-5 (450mhz)

1:2 4-4-4-4 (600mhz)

1:2 5-5-5-5 (600mhz)

Als mijn mem de 600 haalt dan he.
Volgens mij zijn de verschillen zo marginaal klein dat we het voordeel van sneller mem bijna kunnen verwaarlozen.....

[ Voor 20% gewijzigd door Extera op 05-03-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Twynn schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:02:
[...]

Probleem is dat je het dan geen oc-contest meer maakt, maar meer een contest: Wie kan het meest besteden aan zijn setup en wint dus?
Door juist de andere hardware-factoren uit te kunnen schakelen kun je er een leuke contest van maken en gaat het puur om die ene processor die iedereen voor hetzelfde geld kan kopen.

Overigens voor iedereen: Als er over bepaalde punten duidelijkheid is (welke proc, welke test, welke datum, wie is de organisatie etc, dan geef het maar aan via een direct message of via een topicreport, dan kan ik in de topicwaarschuwing van dit topic meteen een overzicht geven zodat dit voor iedereen duidelijk is (en raak je dus ook van de discussie af!)
ik persoonlijk denk dat er uit goedkoop geheugen en kennis meer te halen is dan uit duur geheugen en iemand die kijkt wel wattie doet.

om even weer wat aan te halen, het crucial geheugen van syngrow :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

rimpeldinky schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:00:
[...]ik persoonlijk denk dat er uit goedkoop geheugen en kennis meer te halen is dan uit duur geheugen en iemand die kijkt wel wattie doet. om even weer wat aan te halen, het crucial geheugen van syngrow :)
Ik denk dat uit duur geheugen en iets geen kennis meer te halen is, maar dat dit niet gedaan word ;)

Geheugen of chipsetinvloed op de bench moet er eigelijk niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
Nog eventjes over de processor (celeron 360) en het verzenden ervan, mocht deze bij azerty (of eventueel salland) besteld worden, ik werk er echt bijna naast, dus kan deze makkelijk ophalen en ook doorsturen, dat kan weer verzendskosten schelen, waardoor het allemaal iets goedkoper wordt. Mocht er interresse zijn, meld het maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Killed-1 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:13:
Nog eventjes over de processor (celeron 360) en het verzenden ervan, mocht deze bij azerty (of eventueel salland) besteld worden, ik werk er echt bijna naast, dus kan deze makkelijk ophalen en ook doorsturen, dat kan weer verzendskosten schelen, waardoor het allemaal iets goedkoper wordt. Mocht er interresse zijn, meld het maar ;)
Valt allemaal weer mee. Als 1 persoon alle cpu's haalt betaalt hij 8/9euro voor het verzenden vanaf de winkel. De rest van de deelnemers krijgen em voor €6.20 verzenden. Dus 1 iemand betaalt iets meer, of iedereen betaalt €0.10 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ik denk dat redelijk wat mensen hem wel kunnen op halen ik woon ook niet ver van azerty / salland automatisering.

Verder iemand al een idee hoelang het duurt tot het oc-geweld los barst :*)

Ik heb nog nagedacht als we reken maar 20 processors bestellen bij azerty of een ieder andere webshop en die een plaatsje in de TS bieden. Maybe krijgen we wel korting :)

[ Voor 34% gewijzigd door Xcist op 05-03-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
framaster schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:44:
Ik denk dat redelijk wat mensen hem wel kunnen op halen ik woon ook niet ver van azerty / salland automatisering.

Verder iemand al een idee hoelang het duurt tot het oc-geweld los barst :*)
Minstens een maand.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 05-03-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
rimpeldinky schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:00:
[...]

om even weer wat aan te halen, het crucial geheugen van syngrow :)
Dat geheugen is misschien wel goedkoop, maar bevat(te) (toen) nog 'gewoon' D9GMH chips van micron, wat ook op verschillende dure pc6400 geheugenmodules zit...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
De invloed van geheugensnelheid op Spi 1M

FSB 300Mhz x 9 = 2700mhz

divider, latancy, memspeed, run 1, run 2, run 3

1:1 4-4-4-4 (300mhz) - 18,891 - 18,844 - 18,828

1:1 5-5-5-5 (300mhz) - 18,875 - 18,828 - 18,813

4:5 4-4-4-4 (375mhz) - 18,781 - 18,750 - 18,750

4:5 5-5-5-5 (375 mhz) - 18,797 - 18,765 - 18,766

2:3 4-4-4-4 (450mhz) - 18,672 - 18,656 - 18,656

2:3 5-5-5-5 (450mhz) - 18,703 - 18,672 - 18,672

1:2 4-4-4-4 (600mhz) - 18,625 - 18,593 - 18,578

1:2 5-5-5-5 (600mhz) - 18,766 - 18,594 - 18,593

Het verschil tussen de traagste en de snelste is dus 18,891 - 18,578 = 0,313 seconden... 300mhz 4-4-4-4 vs. 600mhz 4-4-4-4. Dat verschil is dermate marginaal dat wat mij betreft de invloed van het geheugen buiten beschouwing mag blijven.

Toen ik toch bezig was gelijk even mijn PR memclocks verbeterd @ 2,6v
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ddb33e37bacd4f60b284d38f98332c0f/thumb.png
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=174645

//edit, nog 3 runs op 600mhz 4-4-4-4 wees uit dat dit toch net iets snelle was, post aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 06-03-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Kijk, das nou een lekkere bench (en lekkere mem!)
Maakt dus bijna niks uit ... :>

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Heel erg hard rol-co. Heb maar 1 snellere gezien met 965 bord maar dat was met 4003 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Intel Celeron 341 (256KB) @ 3,65Ghz (166x22) Asrock 775Twins-HDTV
Super Pi 1.5 XS mod

Single channel DDR2 300MHz 4-4-4-12
1.03.875

Single channel DDR2 266MHz 4-4-4-12
1.07.621

Single channel DDR2 200MHz 3-3-3-9
1.15.157

Mobo gebruikte niet de on-board video, FSB/Memory unlinked voor nul core afwijking. Zodra je memory bandwith onder de FSB bandwith komt is het gedaan met "fair play" dus. Boven de 5,2 Ghz moeten de DDR gebruikers afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Je heb dus alleen de geheugensnelheid aangepast? Wat dit zijn verschillen waar je eng van word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik denk de FSB dus ook proc? hoop ik anders zou het komen door geringe hoeveelheid cache

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:21

DMN

Ik ben bezig met het maken van een dry ice/LN2 container en ben van plan om hem uit 2 delen te maken die vervolgens aan elkaar gelast worden. Onderstaande tekening laat het onderste deel zien en het bovenste deel is 25cm 60x5 alu buis.

Ik heb als dikte voor de bodem 8mm gekozen, omdat de meeste containers die ik gezien heb. ongeveer deze bodemdikte hebben. Hebben de ervaringsdeskundigen hier nog een tip om het design te verbeteren? Ik heb eigenlijk alleen de beschikking over een draaibank, dus frezen hoort op dit moment niet tot de mogelijkheden. Ik zou in de bodem nog een paar gaten van 3 mm diep kunnen maken om de oppervlakte te vergroten. Is dat een goed idee?

(had deze post misschien beter niet in dit topic kunnen plaatsen, maar de andere topics over dit onderwerp zijn een beetje dood)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/onderkant.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DMN op 06-03-2007 13:27 ]

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Dat klopt, maar daar kan weer leven in gebracht worden he :) bovendien trek je dan misschien ander publiek

[Info] Dry Ice/LN2 Discussie Topic!

Denk om een rand (verdikking) zo'n 6cm boven de basis voor de mounting
Gaten in de base vergroten het contactoppervlak met je koelmiddel (aceton / droogijs) extra contact oppervlakte is nooit weg, ik zou vrij grote gaten maken, 8mm doorsnee ofzo, en dan 4-5mm diep, ik zou dan wel zorgen dat de base wat dikker is, en dat die in het midden op maximale diepte is. (dus de gaten in een driehoekvorm op de base)

[ Voor 39% gewijzigd door Extera op 06-03-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

base eerder 12-15mm voor een alu pot......

23mm hoogte voor het eerste stuk is ook te laag , 60-70 mm is beter omdat je dan daar gelijk je rand voor de mounting hebt.

Gaten kan maar alleen voordeel met ln2 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

rimpeldinky schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:52:
ik denk de FSB dus ook proc? hoop ik anders zou het komen door geringe hoeveelheid cache
Nee, geen FSB aanpassing gedaan (is niet nodig op dit mobo) constant 166 MHz, alleen mem aangepast. Een gebrek aan geheugenbandbreedte is wat iedere netburst beperkt, en die met lage L2 cache het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cio: ik snap je verhaal niet helemaal maar als je je geheugen langzamer laten lopen dan je FSB is het nogal logisch dat dit de snelheid van zelfs een cpu test beinvloed. Lijkt me dan ook niet echt een relevante test. Door een cpu te nemen met een hoge multiplier maken we de contest zo fair mogelijk maar we kunnen die contest niet zo organiseren dat iedereen op got mee kan doen met de hardware die hij op dit moment in huis heeft. Normaal gesproken zal je DDR2 stick niet de limiterende factor zijn bij dit soort cpu's en anders zet je je timings maar lekker los want die beinvloeden de prestaties nauwelijks zo te zien. Als we ook al rekening moeten gaan houden met 775 in combi met DDR1 zijn we over een jaar nog aan het organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Met hem ^

Ik denk trouwens wel dat een test die heb gedaan, maar dan in combinatie met een celeron nuttig is.
Helaas heb ik geen celeron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

De spi 1m tijden van een Conroe zijn zo enorm goed omdat ze een grote L2 hebben.
Met een Celeron ben je zeer afhankelijk van je FSB en mem ook in 1M, dat komt door de weinig hoeveelheid cache.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Ja, maar jij hebt hier 4MB aan cache op je processor zitten, en dat hebben die Cellies niet. Dat gaat dus niet helemaal op, want die celerons zullen wel het geheugen nodig hebben :)
Dusch :)

Maargoed, daar werd niet op gereageerd, dit moet inderdaad ook nog getest worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

TheZeroorez schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Dusch :)

Maargoed, daar werd niet op gereageerd, dit moet inderdaad ook nog getest worden..
Ik kan je nu al vertellen dat het gaat uitmaken. SuperPi1M gebruikt niet zoveel RAM (kun je uitrekenen) en past bijna in 4MB. Kijk voor de gein naar het verschil in 1M tijden tussen een 2MB en een 4MB Core 2....

Ik blijf bij het standpunt dat een cpu contest niet leuk is zonder mem / mobo mee te tweaken is. Ik weet ook dat als we ook mobo en mem kopen dat het dan ook bijzonder duur wordt etc. Het is een beetje vervelend.... Het moet uiteindelijk een afweging worden

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hem ^

Ik denk trouwens wel dat een test die heb gedaan, maar dan in combinatie met een celeron nuttig is.
Helaas heb ik geen celeron...
IK heb hier wel een celly liggen (336 dacht ik), wil vanavond wel even wat testen icm een commando.

Helaas heb ik mommenteel maar beschikking over 2x512mb ddr2 mem, dus met "grote" hoeveelheden mem kan ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Ik wou met mijn test aangeven, dat geheugen een belangrijke factor is, en dus indien mogelijk vermeden moet worden in de bench. Ik heb momenteel geen tijd (of zin) om die celeron te testen met degelijk DDR2 geheugen (1:2 dual channel bijvoorbeeld) maar weet dat door het gebrek aan cache geheugen een grote invloed heeft. Ook naar boven toe.

We hebben het over een multi van 26 als we praten over een budget van meer dan 50 euro of een multi van 23 als we onder de 50 euro willen blijven. Als we boven de 50 euro gaan zullen weinig mensen extra spullen willen kopen.

Dual channel DDR 400 maakt max 200FSB dus 5,2 GHz. Ik zie een aantal mensen hier wel de 6 GHz of meer halen, DDR is uitgesloten dus.Stel je zit op single channel omdat je mobo dat niet kan/trekt, dan zal DDR2 800 toch ook al snel de grens zijn. Zelfde verhaal als eerder.

Hoewel de multi van 26 de grens ver legt, is die er alsnog. Ik denk dan ook dat we moeten kieze voor een andere benchmark & een multi van 23. 1066FSB boards halen de 6,1+ GHz en je houd wat budget vrij voor mensen die toch extra spullen willen/moeten kopen.

De meeste mensen die posten in dit topic, hebben die spullen al. 305x23 is 7 GHz. De belangrijkste vraag is dan: wat halen deze procs met "normale" koeling (chilled water bijvoorbeeld). Ik schat tussen de 6 en 7 GHz

edit: ik ga nu wel ff CPU mark testen om te kijken hoeveel verschil er daar is door mem

[ Voor 3% gewijzigd door Cio op 06-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dit had ik ook al als voorbeeld aan extera gegeven

200 fsb kan bijna iedereen halen en zou met een 360 op 5200 mhz komen en daarbij op 1:2 dus 400mhz geheugen betekenen, wat dus bijna elk ddr2 haalt (zelfs de crappiest samsung mem hier)

stel iemand kan 250 fsb halen x 26 is al 6500 mhz dat op 1:2 is nog pas 500mhz mem , dus het gaat om het verschil tussen 400- en zeg maar 550 mem ..... maar is dan al over de 7ghz.!!

lijkt me niet echt relevant om je over het 150mhz snelheidsverschil van het geheugen druk te maken bij een cpu snelheidsverschil van bijna 2 ghz.....

Het probleem onstaat alleen als iemand op de zelfde cpu speed snellere tijd heeft doordat ie zijn geheugen op een andere divider kan draaien, dit zou je vast 1:1 kunnen houden dan heb je alleen timing verschil en dat is weer nihill

er zijn namelijk ook s775 borden die alleen 4:5 divider hebben ....dus die kunnen het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
DaWaN schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:53:
[...]

Ik kan je nu al vertellen dat het gaat uitmaken. SuperPi1M gebruikt niet zoveel RAM (kun je uitrekenen) en past bijna in 4MB. Kijk voor de gein naar het verschil in 1M tijden tussen een 2MB en een 4MB Core 2....
In 1M is het verschil inderdaad groot. Heb je de 32m tests gezien? 4mb maar 3 seconde sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Intel Celeron 341 @ 3,65Ghz (166x22)

Super Pi
1.03.875

1.07.621

1.15.291

CPUmark 2.1 test 1
1939.2

1939.2

1939.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cio schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:44:
Intel Celeron 341 @ 3,65Ghz (166x22)

Super Pi
1.03.875

1.07.621

1.15.291

CPUmark 2.1 test 1
1939.2

1939.2

1939.2
ik stem voor cpumark :P

maar komt dat grote verschil bij superpi niet door het feit dat ie singlechannel draait? celeron heeft toch een 128bit bus?

BTW das trouwens wel heel traag :P zelfs mijn oude barton doet het rond de 40sec :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Hier beweerd iemand dat hij het world record heeft..

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/8553/celerond33101wo4.jpg

Bron: http://forums.vr-zone.com/showthread.php?p=3341144

en hier nog een Celeron 331 die in de WR lijst op vr-zone staat.( niet up 2 date ofzo? )

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=109772

Ik hoor iedereen zo vrolijk praten over 6ghz maar is dat wel zo makkelijk :P

[ Voor 37% gewijzigd door ikbengoofy op 06-03-2007 19:28 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
aah ik dacht dat het de 331 zou worden :)

Niks gezegt :D.

Edit : een clock van 6608mhz en dan 23 sec super pi 1m . Lache 8)7 _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door ikbengoofy op 06-03-2007 19:34 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Zal wel mooi zijn als iemand een WR neerzet ja :)

offtopic:
Heeft comp-freak nou onderhand al een WR met z'n 6600 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten-NForce op 06-03-2007 19:33 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whahah weet je hoe zielig...

die man heeft zijn tijd, leve, geld en al in die processor gestopt zie je hier een paar nederlandse jongeren .... " die gaat eraan :) " ... zo van stelt niks voor :P

maar gaan we CPU mark nu gebruiken...?
of is Super PI beter/betrouwbaarder ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
DaWaN schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:53:
[...]

Ik blijf bij het standpunt dat een cpu contest niet leuk is zonder mem / mobo mee te tweaken is. Ik weet ook dat als we ook mobo en mem kopen dat het dan ook bijzonder duur wordt etc. Het is een beetje vervelend.... Het moet uiteindelijk een afweging worden
Dat het uit maakt snap ik ook.. Maar.. Hoeveel?

En ja, ik ben van mening dat er wel meer getweaked mag worden. Anders wordt het zo simpel :+
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Dit is zoals bassie_ al aangeeft een discussie topic. Vragen over overklokken horen hier niet thuis!