Het begin |
Sommigen kennen me misschien al van mijn #1 Score bij het DDR2 Overclocken, maar na al het boven-nul overclocken, zit ik er al een tijdje aan te denken om ook subzero te gaan. Ik wou het al wel eerder ,maar hetgene waar ik me zo aan stoor(de), is de prijs die je moet betalen om sub-zero te gaan. Zo kwam ik op het idee om de zogenaamde El-Cheapo container te maken. Om voor een hele aangename prijs toch sub-zero te gaan. En ja, de Waus-Tube is beter, dat snap ik ook wel, maar mij ging het vooral om de prijs, en aan dit aluminium kon ik goedkoop aankomen. Na een tijdje gedacht te hebben, veel containers bestudeerd heb, en Lex mij ook een paar tips gaf, ben ik aan de gang gegaan.
De Ontwerpen |
Na veel containers te bestuderen, ben ik aan het ontwerpen geslagen. Nu, na al het ontwerp, heb ik drie ontwerpen. Namelijk:
• De Alumium Container: 25 - 27 CM, Alu koker, 4 MM Alu Base. Deze presteerd dan ook het slechtste van alledrie, maar dit is dus ook voor de beginners, de prijs hiervan is 10 euro, inclusief isolatie en mounting.
• De Al-CU container, 25 CM Alu Koker, 8 MM Copper Base. Naar verwachting zal deze redelijk goed presteren. De prijs is nog niet helemaal duidelijk, maar zal rond de 22,50 liggen, inclusief isolatie en mounting
• De CU-container, 25 CM CU Buis, 8 MM Copper Base. De prijs wordt waarschijnlijk 30 euro, uiteraard inclusief mounting en isolatie.
De Voortgang |
Hier zet ik de voortgang neer:
#1 De Alu-Containers klaar voor het lassen.
#2 De Alu-Containers terug van het lassen
De Alu-containers klaar voor het lassen:
13 April 07Ik heb de Aluminum kokers voor een zacht prijsje kunnen overkopen, daarom verschillen de lengtes ook. Omdat ik de lengtes toch zo dicht mogelijk bij elkaar wilde hebben, varieren de lengtes ongeveer van 25 tot 27 cm. Er zit een uitschieter bij van 40 cm, maar als ik er hier 2 van maak, wordt het wel erg klein.
Genoeg geschreven, tijd voor wat foto's (klikbaar):

Van links naar rechts: Kokers; Base's, Voor de Mounting, en een totaalshot.
Uitleg foto 3: Deze plaatjes worden op ongeveer 8 cm hoogte vastgelast, hieraan wordt de mounting bevestigd. Het kan eventjes duren eerdat de foto's geladen zijn.
De Alu-Containers terug van de lasboer
17 April 07
De Alu-containers zijn terug van de lasboer
De foto's:

Wat ik nou nog moet doen: De onderkant polijsten, en voor de mounting zorgen.
De updates in de startpost |
Zoals het kopje het al aangeeft, de updates in de startpost. Hier ben ik mee begonnen vanwege verzoek van de link naar de Waustube.
• Link Waus-Tube toegevoegd
• Ontwerpen toegevoegd
• Het Al-Cu ontwerp is na overleg geschrapt.
• Prijzen Alu Container vastgesteld
[ Voor 18% gewijzigd door Maarten-NForce op 19-04-2007 21:34 ]
www.koopeendroom.nl