--MeAngry-- schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:06:
Waarom een TV kopen als je niet ondersteboven bent van het beeld ervan? Philips is nooit echt geweldig geweest, en moet het puur hebben van Ambilight... Persoonlijk trekt met dat niet zo, dus kijk ik liever rond bij andere merken. Maar een impulsaankoop doen is qua TVs gewoon geen goed idee, je kunt beter even goed rondkijken, en zo geweldig veel mis je (zoals je zelf al zei) toch niet aan die acties van de MediaMarkt.
Die actie van Samsung is echter nog geldig tot in juli, dus je hebt nog even tijd om na te denken en te vergelijken.

Nouja het probleem is gewoon (zeker bij een winkelketen als MM) dat je gewoon de helft van de tvs in belabberde staat aantreft.. De ene staat met een Blueray speler van 500 euro aangesloten, terwijl de tv ernaast een analoog signaal met nog 10 andere tvs deelt.. Dus echt lekker vergelijken is het dan niet.. En ze willen je bij MM gewoon niet verder helpen als het om demonstreren gaat.. (Het was zelfs te veel moeite om op te zoeken wat de 46" variant van de samsung 6 serie kosten).. Ik kreeg een reactie in de trent dat ze die toch niet op voorraad hadden en vervolgens liep hij gewoon weg..
Maar even terug op de philips.. Ik denk dat het beeld thuis wel zal bevallen.. Maar ik heb dit liever bevestigd in de winkel.. De prijs speelt natuurlijk ook een grote rol.. 999 voor een 42" 1080p 100hz tv is natuurlijk niet verkeerd

.. Want over het algemeen zit je dan toch al snel boven de 1500 euro.. De vergelijking met de Samsung 6 serie is daarom natuurlijk niet helemaal eerlijk

.. Van die 500 euro kan je leuke dingen doen

..
Maar uit eindelijk had ik er idd geen goed gevoel bij.. Ondanks dat het op papier een zeer leuk scherm is (zeker voor die 999).. Dan zie je maar weer wat een belabberde demonstratie van een tv doet inc met medewerkers die alleen willen verkopen (zonder er ook maar iets moeite voor te willen doen)..
Waar ik nu meer over zit te twijfelen is of ik ook echt die Samsung 6 serie wil.. En welke maat ik zal nemen (dankzij die leuke cashback actie is het verschil lang niet zo groot als normaal)..Op dat moment ga ik toch al een stuk meer geld uitgeven dus dan moet ik het misschien maar in eens echt goed doen

..
Als ik na de 6 serie van samsung kijk dan zit (in een standaard winkel) de prijzen rond de
40" -> 1600 - 100 cashback = 1500
46" -> 2100 - 300 cashback = 1800
52" -> 2900 - 500 cashback = 2400
Heel misschien kan ik nog een leuke extra korting krijgen via het werk van mijn vriendin (probleem is dat ze daar eigenlijk maar 1x in de 3 jaar aanspraak op mag maken, en de oude tv hebben we iets meer dan 2 jaar terug gekocht.. Daarnaast moeten we er dan ongeveer een maand op wachten en allerlei irritante formuliertjes in moet vullen etc).. De prijzen zullen dan op iets van:
40" -> 1250 - 100 = 1150 (in eens wordt die philips nog een stukje minder intressant)
46" -> 1700 - 300 = 1400 voor de 46" na cashback
52" -> 2350 - 500 = 1850 voor de 52" variant (na cashback)..
Kortom een en af twijfel..Als die korting via mijn vriendin door kan gaan lijkt de 46" in eens ook intressant.. of moet ik dan in eens maar voor die 52" gaan als ik toch al geld aan het uitgeven ben?

Ik weet dat ik het zelf moet beslissen, maar ik vind het maar moeilijk..
[
Voor 4% gewijzigd door
Uhmmie op 12-05-2008 21:11
]