[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 18

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik heb net mijn 24 inch samsung 244T opgehaald en wat is het scherm groot.
Ook de kleurenweergave is goed(PVA). Handig van dit scherm is dat hij de pivot functie heeft.
ik had gedacht dat de kwaliteit minder zou zijn op mijn macbook(945GM).
Als ik tijd heb zal ik wat plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
FreeRider schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:52:
Dat hele perfectmotion kan me persoonlijk gestolen worden :D Ik heb het nog nooit bewust aan gehad, elke keer dat ik het probeer vind ik het alleen maar storend (het lijkt net alsof je naar 50 hz kijkt, kan ik niet tegen). De voorkeuze "movie" vind ik eigenlijk beter. Maakt het beeld wat donkerder en kleurvoller. Maar eigenlijk zorgen allebei de opties ervoor dat het beeld donkerder en onscherper wordt. Useless als je het mij vraagt...
Tsja... dan wacht ik nog wel ff met een scherm kopen ;)

Als Philips nou even in hun pc tft's de pixel plus techniek stopt :P met DNM, dan ben ik helemaal blij :)... maarja.. snap niet waarom ze dat nog niet hebben gedaan...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik ben er trouwens uit hoe die irritante toon op de benq FP241WZ klinkt. Vroeger had je wel eens testbeeld op je tv. Die toon je hoorde als er geen radiouitzending was is de toon die ik nu hoor.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

ismael86 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:54:
Ik heb net mijn 24 inch samsung 244T opgehaald en wat is het scherm groot.
Ook de kleurenweergave is goed(PVA). Handig van dit scherm is dat hij de pivot functie heeft.
ik had gedacht dat de kwaliteit minder zou zijn op mijn macbook(945GM).
Als ik tijd heb zal ik wat plaatjes schieten.
Ik zit nog steeds heel erg te twijfelen tussen (S-)IPS en (S-)PVA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
ErikRo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 07:15:
Ik ben er trouwens uit hoe die irritante toon op de benq FP241WZ klinkt. Vroeger had je wel eens testbeeld op je tv. Die toon je hoorde als er geen radiouitzending was is de toon die ik nu hoor.
Ik denk dat je pech hebt met je model. De mijne is geheel gevrijwaard van gepiep en ik heb het ook niet als klacht gehoord op andere fora. Wel klote, want van zo'n duur apparaat hoop je toch dat je er vooral blij van wordt. Heb je al besloten of je 'm gaat terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Meestal is zo'n fluittoon een teken dat er iets van de electronica niet goed is. Terugsturen lijkt mij zeker een goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

obsidian schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:41:
Meestal is zo'n fluittoon een teken dat er iets van de electronica niet goed is. Terugsturen lijkt mij zeker een goed plan!
Ik had dat bij mn vorige scherm... Samsung 730BF, maar alleen op bepaalde combo's van helderheid/contrast... dus speel daar is mee? Bij mij lag het aan de voeding in het scherm (die zat bij dat scherm erin ingebouwd, en die veroorzaakte die pieptoon)... Ik had hem toen wel omgeruild, maar dat kwam ook door andere storingen die die had... die pieptoon zou ik zelf gek van worden...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
obsidian schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:21:
[...]

Om de kwaliteit te vergelijken tussen verschillende schermen zou ik gewoon naar een van de grotere computerzaken gaan die meerdere schermen heeft.
Een foto of dergelijke op een stick zetten en dan vragen of je het op beide schermen mag zien.
Een beetje respectabele computerzaak doet dat wel voor je. Ondanks alle testverslagen die op internet zijn wil ik het eerst altijd zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Blijft het scherm ook over langere tijd fluiten? 19" Xerox scherm wat ik hier heb staan fluit namelijk ook, maar dan alleen op het moment dat het backlight "opwarmt" (bezig is op volle lichtsterkte te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrantic schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:28:
[...]

Ik heb hier ook een tijd aan zitten twijfelen maar ik ben bang voor die resolutie... Voor een tv/pc combi is het misschien een leuk scherm maar denk niet dat door de resolutie (en de specs wellicht) bevredigend beeld te behalen zal zijn.
Ik vind het goed te doen hoor!
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik gebruik hem eigenlijk nauwlijks voor tv (Daar heb ik m`n Toshiba 37WL66Z voor _/-\o_ )

Ik vind het gewoon fijn dat alles net wat groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Dat gezoem en gefluit heeft toch te maken met bepaalde combinaties tussen resolutie en refresh rate? Even kijken of 'ie op andere refresh rates nog steeds zo'n geluid maakt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Wat betreft de pieptoon, wat een van de poster zei klopte. Ik had gisteren middag met de standaard setting gewerkt en s avonds idd de brighness wat terug gedraaid naar 30 ofzo.

Dus toen ik net de brighnees omhoog schroefde werd het steeds minder hoorbaar. 8)7
Boven de 50 a 60 is het al een stuk minder maar pas bij 70 is hij echt onhoorbaar geworden.

Zou dus kunnen dat jullie benq er ook last van hebben als je brighness ooit omlaag brengt. ;)

Misschien dat jullie eens wat kunnen proberen. Of ik ga ruilen weet ik nog niet 100% inpricipe liever wel, maar 3 km lopen met een doos waarvoor je een steekkar nodig hebt is geen pretje. Even afgezien van eventuele verzendkosten op mijn rekening.

Zou kunnen dat benq een eigen service heeft en hem zelf ophaalt en meteen omruilt dat zie je soms wel eens. Zou ik eerst moeten uitzoeken en anders kijken hoeveel service de webshop geeft, in dit geval komplet.nl.
Ik heb juist voor een wat duurdere met betere naam gekozen voor als er gezeik zou zijn. Laten we eens kijken hoe servicegericht ze echt zijn.

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat jullie ontdekken als jullie ook een pieper blijken te hebben heeft ruilen weing zin. Voor hetzelfde geld krijg ik er een met witte pixel terug.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Trouwens wat anders 24inch is groot en dus best wennen.
Gisteren pijn in mn nek van omhoog kijken in portraitmode
.
En in breedbeeld kunnen je ogen maar 1 A1 tegelijk vatten, dus ik kijk op een webpagina echt steeds van links naar rechts :)

Ook haflife 2was wennen want je ziet alleen het middenstuk de buitenkanten zie ik niet zonder mn hoofd te bewegen. Maar de 1 op 1 mode is er ook dus ik kan altijd nog 1280x1024 draaien metzwarte randen bv als mn videokaart het niet trekt. Wel had ik het idee dat het beeld scherper was geworden, de gezochten ronder zeg maar, misshcien door meer driekhoekjes vanwege de hogere resolutie, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

obsidian schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:21:
[...]
De ViewSonic VP2030b valt voor jou dus al definitief af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ismael86 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:16:
[...]

Om de kwaliteit te vergelijken tussen verschillende schermen zou ik gewoon naar een van de grotere computerzaken gaan die meerdere schermen heeft.
Een foto of dergelijke op een stick zetten en dan vragen of je het op beide schermen mag zien.
Een beetje respectabele computerzaak doet dat wel voor je. Ondanks alle testverslagen die op internet zijn wil ik het eerst altijd zelf zien.
Noem is een grotere winkel dan, waar ze genoeg vergelijkingsmateriaal hebben staan? Meeste wat ik tegenkom is alleen TN panelen, en dat wil ik niet...

Ik heb dan gekeken bij Mycom, Computerland en Dynabyte (in Haarlem), welke winkels hebben een groter aanbod? En is de Acer AL2613W in een gewone winkel te koop :)? Heb dat liever dan een webinkel voor zo'n duur scherm... (moet zoiezo nog sparen, dus duurt nog wel ff)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ravefiend schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:57:
[...]

De ViewSonic VP2030b valt voor jou dus al definitief af?
Denk het wel, ik zie dat de (S-)PVA wat voordelen heeft boven de (S-)MVA. Dus liever dan een (S-)PVA scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

jeroen84 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:55:
[...]Zover ik heb kunnen lezen, de laatste paar meldingen(een paar topics terug) over de 214T geven juist aan dat ze geen last hebben van de inputlag die eerdere Tweakers doorgaven.
Iemand die dit misschien kan bevestigen? Ik kan me nog wel voorstellen dat dit een probleem was bij de originele versie van de Samsung 214T maar dit euvel is verholpen in een latere revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb een simpel vraagje, wat raden julie mij aan 20" of 22"? De meeste 20" en 22" hebben namelijk dezelfde hoeveelheid pixels, in feite is een 22" scherm dus minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GekkeCoen schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:04:
Ik heb een simpel vraagje, wat raden julie mij aan 20" of 22"? De meeste 20" en 22" hebben namelijk dezelfde hoeveelheid pixels, in feite is een 22" scherm dus minder scherp.
Tis puur wat je zelf wilt. grootte vs. scherpte. Ik ben zelf voor 22" gegaan, maar anderen zullen absoluut niet voor een 22" willen gaan. Persoonlijk vind ik een 22" scherp zat. Maar ik heb dan ook geen 20" materiaal om mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
GekkeCoen schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:04:
Ik zou een 22 inch kopen. Die zijn niet veel duurder maar je hebt mooi wel 2 inch meer en dat is altijd mooi me genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Oke, dan ga ik denk toch voor 22". De Samsung Syncmaster 226BW om percies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuh ja.. als het beide TN schermen zijn wel ja. Maar als je een kleurreproductie belangrijk vind kun je beter een 20" MVA, PVA oid nemen........

Prijsverschil tussen de Samsung 206BW en 226BW is idd te klein en dan zou ik ook de 22" nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Laatst online: 10-09 10:17

Jeromeo

Let's get loud

LG 226 WT-SF staat nu voor 299 te koop bij onze oosterburen.

http://www.galeria-kaufho...93473&page=2&prodid=94749

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Voor degenen die blauwe powerLEDjes irritant vinden (veel Samsung 226bw eigenaren klagen hierover)
met de bijgeleverde Fortemanager kun je van je LG L226 monitor de LED uitschakelen! _/-\o_
(bron: http://www.hardforum.com/...=1030775242&postcount=448)

oh en trouwens, in Duitsland is hij wel iets goedkoper dan 299:
http://www.idealo.de/prei...226wt-lg-electronics.html

Maar met 305 in NL is het ook goed te doen...

[ Voor 36% gewijzigd door schaduw op 16-03-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Maar voor die prijs vanaf vandaag wel maar stiekem toch niet leverbaar...En de kleur is zwart :?
Of is dat de BF. Linkje bij de pricewatch klopt ook niet helemaal. Die gaat van de CF naar de BF

[ Voor 29% gewijzigd door Jeromeo op 16-03-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
schaduw schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:36:
Voor degenen die blauwe powerLEDjes irritant vinden (veel Samsung 226bw eigenaren klagen hierover)
met de bijgeleverde Fortemanager kun je van je LG L226 monitor de LED uitschakelen! _/-\o_
(bron: http://www.hardforum.com/...=1030775242&postcount=448)

Maar met 305 in NL is het ook goed te doen...
Heren, als je de prijzen bij onze oosterburen wilt volgen, gaat er niets boven http://geizhals.at/deutschland/a234472.html.
Geishalz is een perfecte Duitse prijsvergelijkingsite voor oa consumentenelektronica.
De meeste aangeboden L226WT's zijn die met een grijs scherm en een zwarte voet, maar er wordt ook eentje aangeboden met een zwart scherm en een witte voet, ziehttp://www2.hardwareversand.de/7VRyEwBkXYFoO4/1/articledetail.jsp?aid=8792&agid=603

Ik dacht trouwens dat deze variant, alleen bij de L226WA versie beschikbaar was, maar ik vind em wel heel aardig :9~

De keuze wordt er dus ook niet makkelijker op: de L226WT voor ongeveer 270€ bij onze oosterburen of de Samsung 226bw voor ongeveer 325€ hier, zeker aangezien ik de L226WT nog niet live heb gezien, iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Zijn die voetjes later ook los te krijgen in bijv. zwart?

Dus zeg maar dat ik de zwarte L226WT koop met witte voet om er later een zwarte voet onder te monteren.

Ik wil het scherm namelijk helemaal in het zwart, dus incl. voet.

-edit-

Trouwens, die afbeelding klopt niet op die site.

De SF is gewoon de zilveren versie. :/

[ Voor 18% gewijzigd door MelvinB op 17-03-2007 10:39 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
MelvinB schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:37:
Zijn die voetjes later ook los te krijgen in bijv. zwart?

Dus zeg maar dat ik de zwarte L226WT koop met witte voet om er later een zwarte voet onder te monteren.

Ik wil het scherm namelijk helemaal in het zwart, dus incl. voet.

-edit-

Trouwens, die afbeelding klopt niet op die site.

De SF is gewoon de zilveren versie. :/
Als je kijkt op http://geizhals.at/deutschland/a234472.html, zie je dat hardwareversand 2 versies van de SF verkoopt! Dus ik neem aan dat ze dus ook beide bestaan 8)7

En zo ja, misschien heb kun je een Nederlandse shop bellen of ze ook een nieuwe voet leveren?

Heb jij btw de L226WT al een keertje gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Spargo schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:52:
[...]

Als je kijkt op http://geizhals.at/deutschland/a234472.html, zie je dat hardwareversand 2 versies van de SF verkoopt! Dus ik neem aan dat ze dus ook beide bestaan 8)7

En zo ja, misschien heb kun je een Nederlandse shop bellen of ze ook een nieuwe voet leveren?

Heb jij btw de L226WT al een keertje gezien?
Is het misschien de BF (Black Front)in plaats van de SF (Silver Front)?
http://us.lge.com/product...certified_L226WT-BF.jhtml

Bij LG staat trouwens een reactietijd van 2 ms maar in de meeste advertenties staat 5 ms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
Maar dat zou de witte voet weer niet verklaren!?!
Ik ken deze versie alleen in de WA uitvoering en dat zou de 2ms weer verklaren, maar ja, dat voor deze prijs........ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik moet ook toegeven dat het verwarrend is met die verschillende kleur-varianten en typenummers en kan me dan ook wel voorstellen dat webshops al gauw een verkeerde afbeelding bij de product-specifcaties neerzetten.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzems schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:13:
onderkant van het paneel zit 10.5cm van het buro. De rand van het scherm in het midden 7cm en aan de zijkanten 8cm (rand is aan de onderkant niet recht namelijk). Ik heb het scherm zelf iets gekanteld naar achteren waardoor ie (1.5cm hoger) wordt, anders vind ik het een beetje irritant kijken.
Beetje kantelen is beter ja, maar voor de beeld/maatvorming had ik juist daarom specifiek om het vertikaal stellen gevraagd, anders hangt het af van hoe iemand zijn scherm op dat moment heeft staan en weet je dus nog niets :) 't Is toch wel wat aan de lage kant (heb 'm liefst 2.5-3 cm hoger). Maar da's in ieder geval al geen dik telefoonboek, maar meer een gouden gids :)

Enig idee of hij wel stabiel staat als je er zoiets onder legt, of moet je dan toch echt een andere voet gaan zoeken?
offtopic:
Een houten plank op maat maken kan misschien ook, en is op zich wel goedkoper dan 300 euro extra voor de Dell of 100+ euro voor een goede voet.
ErikRo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:20:
Echter nu het buiten stil is merk ik dat hij een zacht soort zoom of fluittoon maakt. Hebben jullie dat niet? Het is niet hard maar wel heel nadrukkelijk aanwezig. Ik ben bang dat op een gegeven moment het me wel gaat irriteren.
Dat is inderdaad een voedingsissue. Het komt vaker voor, maar hoeft niets ernstigs te betekenen (tenzij het echt heel hard is). Mijn 24" Dell deed dat in het begin heel zachtjes als hij op standby stond (dus monitor aan: probleem weg). Omdat ik hem altijd met een schakelaar/spanningsslof uitzet was dat voor mij geen probleem. Tegenwoordig doet hij het af en toe heel zachtjes als hij aan staat, en eigenlijk niet meer op standby. Als je iets van muziek hebt aanstaan (ook al is het heel zacht) hoor je het er al niet meer bovenuit komen. Die van mij is overigens wel een veel hogere frequentie toon dan een testbeeld-toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ASUS' PG221 gaming monitor rocks the dorm

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/03/asus-pg221-004_440.jpg

the 22-inch LCD features an integrated 2.1 audio system (subwoofer tucked away in the LCD stand), a 1.3 megapixel webcam bunged into the bezel [...] The PG221 brings a 1680 x 1050 resolution, 3x USB hub, 1000:1 contrast, 300cd/m2 brightness, touch-sensitive controls and a range of inputs including DVI, D-Sub, composite, S-Video, component and of course, a microphone jack [...]
van http://www.engadget.com/2...g-monitor-rocks-the-dorm/ (kijk hier voor meer foto's, nog geen prijs / beschikbaarheid bekend)

edit:
Ik zag ook deze nieuwe serie van Acer (America), had ze net niet gepost omdat ik ze niet zo boeiend vond. Maar voor de liefhebber:
Acer's recently carpet bombed the US with no less than five new LCD monitors in its entry-level xSeries lineup, with models ranging from 17- to 24-inches that are rather obliquely said to be designed for "multimedia, gaming and video applications." Since the specs on these two standard and three widescreen displays are average at best, we're not sure that pros in any of the above mentioned fields would really be interested -- but with prices ranging from $180 (17-inch x171s) to just $600 (24-inch widescreen x241Wsd), they could certainly give Dell, Samsung, and friends a run for their money.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/03/1_r.jpg

Specifically, the two square models (the 17-incher and 19-inch x191sd) share the exact same configuration save for maximum viewing angles, with both displays offering up 1,280 x 1,024 resolutions, eight millisecond response times, 700:1 contrast ratios, and 300cd/m² maximum brightness.

The widescreen models do just a little bit better: the 19-inch x191Wsd and 22-inch x221Wsd rock 1,440 x 900 and 1,680 x 1,050 resolutions, respectively, along with five millisecond response times, 800:1 contrast ratios. and the same max brightness as their buddies; meanwhile, the 24-incher steps up the resolution to a pretty standard 1,920 x 1,200, contrast ratio to 1000:1, and brightness to 400cd/m², but retains the five millisecond response time of the other widescreens. Should be in stores now, so go nuts.
http://www.engadget.com/2...-new-xseries-lcd-monitors --> http://www.digitimes.com/displays/a20070316PR200.html
The Acer xSeries displays are available at retailers and Acer-authorized resellers throughout North America. Pricing starts at US$179.99 for the x171s, US$199.99 for the x191sd, US$189.99 for the x191Wsd, US$279.99 for the x221Wsd, and US$599.99 for the x241Wsd.

[ Voor 62% gewijzigd door schaduw op 17-03-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Mooi design van die acer x221 :+ En voor maar $279! Iemand enig idee wanneer die hier in de winkels ligt?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nou ik ben dus bijna zeker dat ik de Acer AL2623W wil... alleen kan ik nergens een gewone winkel vinden die hem heeft :(... Iemand ervaring met bijvoorbeeld 4Launch. Gaat de garantie direct via mij? of moet het via hun? want dat wil ik niet... Dat was bij de Dell schermen toen wel zo...

En hoe gaat Acer om met dode pixels bij dit scherm? Stel ik heb 2 dode pixels, valt dat bij hun binnen de garantie? want om nou pixelgarantie te nemen, zeggen ze nog dat ze garanderen maximaal1 dode te hebben.. nou daar betaal ik dus niet extra voor...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Probeer een andere winkel als 4launch die wel een echte pixelgarantie geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
roelbb schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:26:
[...]

Let wel, de w4 versie heeft maar 1 VGA aansluiting. Ik zou dan liever 20 euro meer uitgeven en de w3 nemen met VGA en DVI. Als ik het goed heb wordt in de overdrive bij veel donkere kleuren de backlight lager ingesteld zodat je het idee krijgt dat zwart nog zwarter is. In de folder staat trouwens een typical van 1000:1 voor het contrast (zal dan wel zonder "overdrive" zijn)
Is bekend wat voor soort scherm daarin zit? (TS / PVA...)

[ Voor 75% gewijzigd door ernst op 18-03-2007 23:43 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

ernst schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:41:
[...]

Is bekend wat voor soort scherm daarin zit? (TS / PVA...)
Volgens prad.de heeft de W3 een TN paneel; ik verwacht dat dit ook voor de W4 geldt, ook gezien de specs.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
Ik heb net de L226wt bij onze oosterburen besteld, zie Hardwareversand.de.
Incl een 4GB takeMS HighSpeed SD card Retail (133x) en verzendkosten voor nog geen 308€. :9~
Gaat nog wel even duren voordat ie er is, maar ik ga volgende week skiën dus haast heb ik toch niet!

Als ie er is zal ik nog wel een kort review plaatsen, ben zelf vooral benieuwd naar het wit zwarte uiterlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Wel vreemd, die LG's zijn allemaal TCO03, zelfs de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor de mensen die een 215TW van samsung willen hebben. Bij de veiling op mycom.nl kun je nu bieden vanaf 225 euro. De doos is beschadigd maar scherm is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

Whatever you do, koop geen NEC LCD2690WUXi.
Die krengen maken gewoon herrie! Zie ook de thread op hardforum.

Mooi beeld, maar met zulke achterlijke onderdelen in de voeding achterin heb je er weinig aan. Wat een slechte fabrikanten. En wat een beroerde test-approval QC afdeling. En dat voor zo'n prijs. Zou verboden moeten worden. Er zijn nu al tig kopers die 'm terug hebben moeten sturen:
http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1095840&page=32

De mijne is redelijk stil, maar maakt toch vele factoren meer herrie dan ik had gewild. Dat die malloten hun PSU niet in een losse doos hebben gedaan, onbegrijpelijk. Waarom moeten trafo/voedingen er nu ineens weer gewoon IN gebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Vandaag m'n Asus MW201u voor de tweede keer ontvangen (eerste keer terug gegaan voor dode pixel), heb er helaas niet lang van kunnen genieten :'(

Eerste keer aangezet, testen op dode pixels, mooi, geen te ontdekken. FF wat browsen en met software instellingen spelen, komt het OSD menu'tje opeens omhoog, d8 van, naja, zal wel (later nog 2x gehad). Toen ff naar beneden voor wat te drinken, tft uitzetten ik weg, kom na half uurtje weer terug, wil hem aanzetten, gebeurt er niks, nog keer power button indrukken, ook niks...

Naja, nog wat dingetjes geprobeerd, andere power cable, ander stopcontact, met een watt meter ertussen (kijken of hij wel verbruikt (bijna nihil 0~0.4 watt))....

Dus dat wordt beeldscherm voor tweede keer terug sturen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Iemand hier ervaring met de Acer AL2623W eigelijk :P?

Ik zit er dus sterk aan te denken om deze te kopen.. en binnekort heb ik er genoeg geld voor... ik ga hem waarschijnlijk bij OBCS bestellen, zonder pixel garantie... 50 euro meer voor nog altijd niet 100% garantie dode pixel vrij... en hoe vaak gebeurt het nou dat er een dode pixel is bij dit soort schermen?... Bij de tft's die ik de afgelopen jaren heb gekocht, voor bij ons thuis of voor vrienden.. geen dode pixels... waarvan meeste TN panelen 17" en 19" Wide, en mn eigen 20" Wide MVA...

Maar als iemand me een gewone winkel kan aanwijzen waar die te koop is, dan ben ik bereid om even door te sparen...
Heb ook even nagevraagd over garantie... de Garantie bij Acer schermen gaat direct via Acer, dus dat vind ik ok. Aan huis dus...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 20-03-2007 18:27 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
iemand die toevallig een eizo S2411W heeft en zijn ervaringen wilt delen?
S2411W link

[ Voor 7% gewijzigd door rico_fxp op 21-03-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
rico_fxp schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:33:
iemand die toevallig een eizo S2411W heeft en zijn ervaringen wilt delen?
S2411W link
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 12:50
miss is deze ook een goed idee om in de startpost the zetten. 220WS8FS van philips
ik heb deze besteld en ik zou hem normaal gezien 1 april binnenkrijgen en neen dit is geen grap.
een mooi 22" widescreen voor maar 339 in discount 24 deze staat wel nog niet in de startpost.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36

aex351

I am the one

BiG-GuY schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:26:
Iemand hier ervaring met de Acer AL2623W eigelijk :P?

Ik zit er dus sterk aan te denken om deze te kopen.. en binnekort heb ik er genoeg geld voor... ik ga hem waarschijnlijk bij OBCS bestellen, zonder pixel garantie... 50 euro meer voor nog altijd niet 100% garantie dode pixel vrij... en hoe vaak gebeurt het nou dat er een dode pixel is bij dit soort schermen?... Bij de tft's die ik de afgelopen jaren heb gekocht, voor bij ons thuis of voor vrienden.. geen dode pixels... waarvan meeste TN panelen 17" en 19" Wide, en mn eigen 20" Wide MVA...

Maar als iemand me een gewone winkel kan aanwijzen waar die te koop is, dan ben ik bereid om even door te sparen...
Heb ook even nagevraagd over garantie... de Garantie bij Acer schermen gaat direct via Acer, dus dat vind ik ok. Aan huis dus...
Waarom stel je je vraag voor de tweede keer ? Voor een winkel kan je toch (op andere/in de) pricewatch (sites) kijken !

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

aex351 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:37:
[...]

Waarom stel je je vraag voor de tweede keer ? Voor een winkel kan je toch (op andere/in de) pricewatch (sites) kijken !
Ja en dat zijn dus alleen webwinkels (of andere kant van NL, en daar heb ik dan ook niks aan, betaal ik beter de verzendkosten dan de benzinekosten...) Maar in ieder geval bedankt voor de hulp...

Bestaat dit scherm trouwens nog maar pas? want ik kan niet echt een review ervan vinden :(...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

TheovdS schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:47:
Kheb vandaag de Dell E228WFP (22" WS) O+ besteld: Totaal: 347,53 euro.

Iemand ervaringen met de levertijd van Dell?
Had je nog een extra korting code ofzo ? Het scherm is mij namelijk nu ook net pas opgevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 22-03-2007 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 04:26:
[...]

Had je nog een extra korting code ofzo ? Het scherm is mij namelijk nu ook net pas opgevallen.
Let even op dat het een TN scherm is. Geen ramp als je dat niet erg vindt, maar het is dus geen S-IPS zoals de 2007WFP of 2407WFP bijvoorbeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

aex351 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 04:26:
[...]

en een quote van de grote mijzelf ;)
schaduw schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:07:
Leuke aanbieding van Dell, zeker icm deze 5% kortingscode: ?Q7S30HKQRGXVZ
(via dell waardebonnen? (coupons))
Dan heb je hem voor €347,53 in huis...

De aanbieding is geldig tot 27 maart, ik heb dus nog wat bedenktijd :)

linkje naar het scherm: http://accessories.euro.d...s=dhs&cs=nldhs1&sku=88218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:49:
[...]

Let even op dat het een TN scherm is. Geen ramp als je dat niet erg vindt, maar het is dus geen S-IPS zoals de 2007WFP of 2407WFP bijvoorbeeld zijn.
Ja dat had ik al door. Ik heb overigens de 226bw in de bestelling staan alleen deze Dell monitor heeft mij aan het denken gezet alhoewel ik denk ik bij de 226bw blijf mits de Dell niet beter is. Wat ik zo mooi vind aan die Dell monitor is de dunne rand. Nadeel is dat het geen pivot etc heeft net als andere Dell modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb inmiddels de LG L226WA-WN bij Hardwareverand besteld, totaal 375 euro. Nu maar hopen dat hij echt 29 maart leverbaar is.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Er zijn al een aantal mensen geweest met post om de Samsung 931BW toe tevoegen. Maar volgens mij is dit toch een 19" beeldscherm??

zie deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is inderdaad een 19" scherm, hoort dus ook in het 19" topic thuis. Of in \[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206BW / 226BW

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 22-03-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een wallmount gekocht voor de acer 2216w, aangezien er gaatjes achter in de monitor zitten om hem op te hangen dacht ik dat de voet er wel af zou kunnen, echter dit lukt mij niet zonder iets af te breken. Heeft iemand een idee?

P.S. ik ben erg tevreden over het scherm ik gebruik het vooral voor rts games.

Voordelen:
Veel scherm voor weinig geld (300 euro bij de mm)

Nadelen:
veel backlight bleeding
ik heb een dode pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De voet van de Acer AL2216W eraf krijgen is inderdaad vrij lastig. Je moet echt flink kracht zetten om dat ding er af te krijgen. Beetje heen en weer wrikken kan ook helpen. Ik was bang iets te slopen, maar het viel mee. Het is lastig te beschrijven in ieder geval hoe het precies moet :P Probeer het nog eens met wat meer kracht zou ik zeggen.

Mocht je meer informatie willen, kun je me ook een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We blijven elkaar precies tegenkomen hé RoD :)

Heeft iemand ervaring met de Dell E207WFP ?

Ik heb de kans deze om te wisselen met m'n huidige Dell 1905FP, maar aangezien de 20" versie een budgetversie blijkt... Vooral het breedbeeldaspect spreekt me aan. Ik kijk er dus geregeld filmpje op & game sporadisch maar.

Specs 1905:
Screen size 19''
Brightness 250 cd/m²
Contrast ratio 800:1
Dot pitch 0.29mm
Average response time 20ms
Maximum resolution 1280 x 1024
Maximum refresh rate 75Hz
Interface Digital (DVI-D) , VGA (HD-15)
Max Horizontal viewing angle 170°
Max Vertical viewing angle 170°

Specs e207wfp
* Features: HDCP
* Response time: 5 ms
* Max resolution: 1680 x 1050
* Dot pitch: 0.258 mm
* Image brightness 300 cd/m2
* Display (projector) image contrast ratio 800:1
* Max vertical view angle: 160
* Max horizontal view angle 160
* Max sync rate (V x H): 75 Hz x 83 KHz
* Digital video standard :DVI
* Interface: * Analog, DVI-Digital

Ik hoop dat jullie hiermee genoeg hebben om een leek raad te geven, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat tegenwoordig bij notobooks al bijna standaard is, zie je bij gewone tft's nog bijna nergens, althans niet bij de modellen boven de 20", namelijk een glossy of glare scherm.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 22" widescreen monitor met zo'n glare screen. Nu zag ik dat Dixons er zo eentje heeft: de "PACKARD BELL Maestro 220 WDV".
Heeft iemand ervaring met dit scherm? Zijn er nog andere 20"+ tft's met zo'n glanzend scherm? Ze vragen voor die 22" van Packerd Bell 448 euro. Vind ik eigenlijk wat veel voor een TN(?) paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb daarnet mijn Samsung Syncmaster 203B opgehaald van de paradigit, gelijk aangesloten op de DVI en heb er wat problemen mee:

*Verspringt af en toe in windows op 1400*1050
* CS (1.6 !!) trekt ie niet bij 1280*1024 ??
*bovenin zijn de kleuren mooier dan onderin :?

ik heb dan geen snelle pc, maar dit zou ie toch wel aan moeten kunnen?

Duron 1200
512 MB DDR
Geforce 3 Ti-200

ik verdenk de videokaart..wat denken jullie?
en ja, oud systeem..dat weet ik. maar ik ben een arme student die ook andere dingen moet betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:55:
1) Verspringt af en toe in windows op 1400*1050
2) CS (1.6 !!) trekt ie niet bij 1280*1024 ??
3) bovenin zijn de kleuren mooier dan onderin :?
1) Dat is toch de natieve resolutie van de monitor? Waar heb je 'm normaal op draaien dan?
2) Dit kan te wijten zijn aan je videokaart (of een andere bottleneck). Kijk ook even of je in het spel je refreshrate kan aanpassen en probeer wat met combinaties van resoluties en refreshrates.
3) Dit is te wijten aan het TN-paneel. Omdat je de kleuren bovenin vanuit een andere koek bekijkt dan de kleuren onderin, zie je ietwat vervorming (bij de bovenste kleuren doorgaans). Heb je echter reden om te geloven dat dit extreem is, zou ik er mee naar de winkel gaan.
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:45:
Wat tegenwoordig bij notobooks al bijna standaard is, zie je bij gewone tft's nog bijna nergens, althans niet bij de modellen boven de 20", namelijk een glossy of glare scherm.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 22" widescreen monitor met zo'n glare screen. Nu zag ik dat Dixons er zo eentje heeft: de "PACKARD BELL Maestro 220 WDV".
Heeft iemand ervaring met dit scherm? Zijn er nog andere 20"+ tft's met zo'n glanzend scherm? Ze vragen voor die 22" van Packerd Bell 448 euro. Vind ik eigenlijk wat veel voor een TN(?) paneel.
Hier is al meerdere malen over gediscussieerd. Een scherm van Acer, de AL2051Ws, heeft zo'n glare scherm. Zij noemen deze 'technologie' CrystalBrite. De 22" variant, de AL2251W(s), zou hetzelfde laken een pak moeten zijn, alleen is dit scherm niet of nauwelijks leverbaar in Nederland.

Ook zijn er schermen van HP Pavillon die zo'n glare laag hebben. Loop een Mediamarkt binnen en je ziet er een aantal staan. Ook Dixons heeft meen ik zo'n scherm in zijn assortiment.

[ Voor 44% gewijzigd door Phrantic op 22-03-2007 23:12 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Phrantic schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:09:
[...]

1) Dat is toch de natieve resolutie van de monitor? Waar heb je 'm normaal op draaien dan?
2) Dit kan te wijten zijn aan je videokaart (of een andere bottleneck). Kijk ook even of je in het spel je refreshrate kan aanpassen en probeer wat met combinaties van resoluties en refreshrates.
3) Dit is te wijten aan het TN-paneel. Omdat je de kleuren bovenin vanuit een andere koek bekijkt dan de kleuren onderin, zie je ietwat vervorming (bij de bovenste kleuren doorgaans). Heb je echter reden om te geloven dat dit extreem is, zou ik er mee naar de winkel gaan.

[...]

Hier is al meerdere malen over gediscussieerd. Een scherm van Acer, de AL2051Ws, heeft zo'n glare scherm. Zij noemen deze 'technologie' CrystalBrite. De 22" variant, de AL2251W(s), zou hetzelfde laken een pak moeten zijn, alleen is dit scherm niet of nauwelijks leverbaar in Nederland.

Ook zijn er schermen van HP Pavillon die zo'n glare laag hebben. Loop een Mediamarkt binnen en je ziet er een aantal staan. Ook Dixons heeft meen ik zo'n scherm in zijn assortiment.
Fout... die 22" versie heeft net als alle andere 22" schermen een TN paneel... dat kan je ook zien aan de specs, de 2051ws heeft een grotere kijkhoek en betere kleuren..
Ook de meeste andere schermen uit die serie van Acer hebben een TN paneel...
Check zelf maar

Een 22" scherm met iets anders dan TN zal je dus niet vinden, want die worden niet gemaakt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

BiG-GuY schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:41:
[...]

Fout... die 22" versie heeft net als alle andere 22" schermen een TN paneel... dat kan je ook zien aan de specs, de 2051ws heeft een grotere kijkhoek en betere kleuren..
Ook de meeste andere schermen uit die serie van Acer hebben een TN paneel...
Check zelf maar

Een 22" scherm met iets anders dan TN zal je dus niet vinden, want die worden niet gemaakt...
Waar heb je het over? Het wel of niet hebben van een glare laag staat volledig los van met welk type paneel een scherm is uitgerust. Een glare laag zegt helemaal niets over het type paneel; het komt dan ook op meerdere typen panelen voor.

Overigens wil ik best bestrijden dat de AL2051Ws geen TN paneel heeft... want het heeft er alle schijn van dat-ie er wel een heeft. Hoe dan ook heeft dit scherm de glare laag waar Rudiculius naar vroeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Phrantic op 22-03-2007 23:46 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Fujitsu 22inch in de aanbieding bij de paradigit ;

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10016045.jpg

Beeldresolutie 1680 x 1050 pixels
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m2
Contrast 700:1
Inkijkhoek 170 / 160 graden (hor./vert.)
Interface D-sub VGA
Afmetingen 219x541x481 mm (dxbxh)
Kleur Zilver/Zwart
Garantie 3 jaar pickup & return
Merk Fujitsu
Type L22W-3

Voor 269,- euro, ga ik volgende week even naar kijken..., iemand hier nog een reviewtje van? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flappiewappie op 22-03-2007 23:49 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Ik meen 'm ook te hebben gezien bij de Mediamarkt. Ik zag persoonlijk geen verschil met andere schermen van die prijsklasse. Maar ze hebben dan ook van die extreem fout geinterpoleerde screensavers bij de MM. 8)7

Overigens, voor die prijs is het denk ik het goedkoopste dat je kwijt kan zijn voor een 22".

[ Voor 18% gewijzigd door Phrantic op 23-03-2007 00:54 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:24
Flappiewappie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:48:
Fujitsu 22inch in de aanbieding bij de paradigit ;

[afbeelding]

Beeldresolutie 1680 x 1050 pixels
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m2
Contrast 700:1
Inkijkhoek 170 / 160 graden (hor./vert.)
Interface D-sub VGA
Afmetingen 219x541x481 mm (dxbxh)
Kleur Zilver/Zwart
Garantie 3 jaar pickup & return
Merk Fujitsu
Type L22W-3

Voor 269,- euro, ga ik volgende week even naar kijken..., iemand hier nog een reviewtje van? :)
nog niemand dit ding in handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

nope, maar ik ga vanavond wel ff langs de Paradigit in Eindhoven om te kijken :)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Haha, blijkbaar was ik niet de enige met het idee om op de valreep nog even een bod te plaatsen op de Samsung 215TW op de Mycom veiling (eerder in dit topic gepost). De veiling is op de laatste dag nog even 100 euro in prijs gestegen. 8)7

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
Phrantic schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:02:
Haha, blijkbaar was ik niet de enige met het idee om op de valreep nog even een bod te plaatsen op de Samsung 215TW op de Mycom veiling (eerder in dit topic gepost). De veiling is op de laatste dag nog even 100 euro in prijs gestegen. 8)7
ik vond het ook iets te hoog worden :P

20 minuten voor tijd had ik een bod gedaan, helaas daarna nog 2 andere. 400 euro vind ik echt teveel :P

dan spaar ik nog wel even door en koop een nieuwe, met wel gewoon een jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Phrantic schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:43:
[...]

Waar heb je het over? Het wel of niet hebben van een glare laag staat volledig los van met welk type paneel een scherm is uitgerust. Een glare laag zegt helemaal niets over het type paneel; het komt dan ook op meerdere typen panelen voor.

Overigens wil ik best bestrijden dat de AL2051Ws geen TN paneel heeft... want het heeft er alle schijn van dat-ie er wel een heeft. Hoe dan ook heeft dit scherm de glare laag waar Rudiculius naar vroeg.
Ik ging er meer op in dat je dacht dat elk van die schermen in die serie met glare laag dus (alle uit de ALxx51x serie hebben een glare laag), een TN paneel hebben... wat dus niet klopt.. tenzij Acer wat bijzonders heeft gedaan met TN panelen waardoor
1 de kleuren beter zijn en
2 de kijkhoek vergelijkbaar is met die van een MVA paneel...

Stel dat het dus het bovenstaande is, en dat het dus TN is.. waarom hebben ze dat dan niet gedaan met alle uit die serie? :? Je hebt wel gelijk dat er niet echt duidelijkheid over is.. ene Acer site geeft P-MVA aan, andere TN-Film...
Voor mijn ogen ziet het er iig stuk beter uit dan een gewone TN, en dat kan niet alleen komen door de crystalbrite laag... de kleuren misschien wel, maar de kijkhoek niet...

Tenzij iemand me naar foto's, van het beeld, kan wijzen van de 22" variant?

Maar zoals ik al eerder zei, ben ik van plan voor de Acer AL2623W te gaan, over zn kleinere broertje (AL2434W) lees ik alleen maar goede verhalen qua kleuren en contrast... Hopelijk is het bij die serie wel zo dat de panelen vergelijkbaar zijn per afmeting...

Ik weet zo-goed-als zeker dat ik deze ga bestellen komende week, dus zal dan wel een reviewtje plaatsen op Tweakers :P...

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 24-03-2007 00:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

BiG-GuY schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:00:
[...]

Ik ging er meer op in dat je dacht dat elk van die schermen in die serie met glare laag dus (alle uit de ALxx51x serie hebben een glare laag), een TN paneel hebben... wat dus niet klopt.. tenzij Acer wat bijzonders heeft gedaan met TN panelen waardoor
1 de kleuren beter zijn en
2 de kijkhoek vergelijkbaar is met die van een MVA paneel...

Stel dat het dus het bovenstaande is, en dat het dus TN is.. waarom hebben ze dat dan niet gedaan met alle uit die serie? :? Je hebt wel gelijk dat er niet echt duidelijkheid over is.. ene Acer site geeft P-MVA aan, andere TN-Film...
Voor mijn ogen ziet het er iig stuk beter uit dan een gewone TN, en dat kan niet alleen komen door de crystalbrite laag... de kleuren misschien wel, maar de kijkhoek niet...

Tenzij iemand me naar foto's, van het beeld, kan wijzen van de 22" variant?

Maar zoals ik al eerder zei, ben ik van plan voor de Acer AL2623W te gaan, over zn kleinere broertje (AL2434W) lees ik alleen maar goede verhalen qua kleuren en contrast... Hopelijk is het bij die serie wel zo dat de panelen vergelijkbaar zijn per afmeting...

Ik weet zo-goed-als zeker dat ik deze ga bestellen komende week, dus zal dan wel een reviewtje plaatsen op Tweakers :P...
Als ik Acer mag geloven (en andere bedrijven dit een dergelijke theorie toepassen) helpt een glare laag wel degelijk met het beter doorkomen van kleuren en een grotere kijkhoek... dit is natuurlijk allemaal suggestief, evenals dat P-MVA paneel. Ik denk dat het het een of het ander is, maar als er werkelijk een P-MVA paneel in de AL2051Ws zit, vind ik 'm behoorlijk tegenvallen (als je er vanuit gaat dat de glare laag ook nog eens de kleuren zou moeten versterken). Daarnaast is een 20" diagonaal voor een P-MVA paneel voor zover ik weet ongebruikelijk of onmogelijk, evenals 22".

Dat Acer in een serie ook verschillende soorten panelen gaat gebruiken, vind ik ook vreemd, dus ik geloof liever alle andere bronnen dan Acer zelf. Maar er is niet echt een manier om zwart op wit te testen om welk panel het gaat (tenzij je er een openmaakt ofzo, misschien).

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Ik wil graag een groot breedbeeld scherm (liefst 22") met pivot functie.. Moet dit standaard door het scherm worden ondersteund of kan dit ook gewoon softwarematig gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Dit kan best softwarematig. De nVidia driver heeft bijvoorbeeld een optie om het beeld te draaien (andere drivers zullen dat ook wel hebben). Alleen moet je dan fysiek het scherm nog kunnen draaien. Hiervoor zou je een wall mount met pivot optie kunnen gebruiken.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
fabulaus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:46:
Ik wil graag een groot breedbeeld scherm (liefst 22") met pivot functie.. Moet dit standaard door het scherm worden ondersteund of kan dit ook gewoon softwarematig gedaan worden?
Pivot functie, dan zou ik toch niet voor een TN scherm gaan maar voor een S-IPS of PVA scherm gaan. Anders voldoen de kijkhoeken echt niet denk ik. 22 inch valt dan dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

SVDT schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:52:
[...]
Pivot functie, dan zou ik toch niet voor een TN scherm gaan maar voor een S-IPS of PVA scherm gaan. Anders voldoen de kijkhoeken echt niet denk ik. 22 inch valt dan dus af.
Hoezo zouden de kijkhoeken niet voldoen? Ik zal de pivot functie enkel gebruiken voor Word en Excel documenten, dus wanneer ik geconcentreerd en dus recht voor het scherm zit. Inderdaad wil ik de monitor gaan bevestigen met een wall mount die de pivot functie ondersteund. Wat betreft de drivers voor de video kaart.. ik wil de monitor aan gaan sluiten op een macbook c2d, zal dit voor problemen gaan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Omdat je bij een TN scherm vooral in hoogteverschil normaal gesproken heel erg veel verschil in contrast ziet. Als je hem draait moet je echt perfect ervoor blijven zitten wil je niet last krijgen daarvan.
Ik zou ook niet voor een TN scherm gaan als ik pivot wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Zijn er trouwens andere factoren die een rol spelen bij ghosting? Ik heb een Dell scherm met 16ms gtg waarop ik geen ghosting kan ontdekken (zit er misschien wel in, maar ik merk het zelf niet). Is het dan juist te concluderen dat ik met elk scherm onder de 16ms goed zit of hangt dit nog heel erg af van scherm tot scherm?

Reden is dat ik toch meer neig naar een ander panel, zoals in de Samsuing 215TW. Responsetijd is daarop geloof ik 8ms.

[ Voor 16% gewijzigd door Phrantic op 24-03-2007 18:11 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Phrantic schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:09:
Zijn er trouwens andere factoren die een rol spelen bij ghosting? Ik heb een Dell scherm met 16ms gtg waarbij ik geen ghosting kan ontdekken (zit er misschien wel in, maar ik merk het zelf niet). Is het dan juist te concluderen dat ik met elk scherm onder de 16ms goed zit of hangt dit nog heel erg af van scherm tot scherm?
Jouw Dell heeft (waarschijnlijk) geen TN-paneel, dus de 16ms daarvan valt niet te vergelijken met de 16ms van een scherm die wel een TN-paneel heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Hahn schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:11:
[...]

Jouw Dell heeft (waarschijnlijk) geen TN-paneel, dus de 16ms daarvan valt niet te vergelijken met de 16ms van een scherm die wel een TN-paneel heeft ;)
Denk het wel (E173FPf), geloof niet dat ze een duur scherm bij een budget familie-pc stoppen. :P

Ook al zou het een ander paneel zijn, waarom zou er dan verschil kunnen zijn tussen twee dezelfde responsetijden?

[ Voor 15% gewijzigd door Phrantic op 25-03-2007 00:13 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nou mn AL2623W is besteld :), als alles goed gaat heb ik hem morgen binnen en anders woensdag :)...
Ik kan niet wachten :P.

En heb denk ik ook door waarom mijn huidige scherm geen P-MVA scherm is.

Dit document verteld daarover.
Bekijk dat document is, daar leggen ze dingen uit over de WideViewing techniek, ze hebben dus wel iets speciaals gedaan met de TN panelen... Vandaar TN Film. Grote kans dus dat de 22" variant ook die techniek erin heeft, waardoor die dus superieur is aan alle andere 22" formaat schermen :P..

En dit document verteld over de verbetering van de kleuren/contrast

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb echt moeite met een beslissing.

Waar ik nu naar kijk is een opstelling van een 20" breedbeeld Dell (2007WFP) en daarnaast een 17" Dell (1707FP) omdat ze even hoog zijn. Alleen zijn ze relatief duur vergeleken met bijv. een Samsung BW226 maar zit er dan ook n beter paneel in dan een TN of dat dan weer niet? Uiteindelijk sluit ik ze allebei aan via DVI-D.

Hier op mn werk heb ik 2 van die 17" naast elkaar staan en dat bevalt me uitstekend verder alleen hoe test ik ghosting t makkelijkst? De 20" heeft een 16ms responsetijd ook en vraag me af of dit goed genoeg is voor n 3D shoot em up... :?

editje:
ik vind vooral belangrijk dat ie in hoogte verstelbaar is en dat er een pivot functie opzit. Ik heb er zo'n hekel aan dat ik anders een stapel boeken onder moet leggen om en op goede hoogte te krijgen...

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 26-03-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 10-09 21:24
Zijn er mensen die de aanbieding van Paradigit hebben gezien van de 22" Fujitsu-Siemens?
Er zijn slechts 150 exemplaren in heel Nederland beschikbaar.

de 22LW-3 voor 269.
Men zegt dat het scherm normaal 379 is.......maar goed, dat zal wel een adviesprijs zijn.

Specs zijn vrijwel hetzelfde als een Iiyama

[ Voor 34% gewijzigd door ExTaxi op 26-03-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
@CartMan;
Dell 2007WFP hebben S-IPS panelen, wat qua kleurreproductie de beste panelen zijn. Ook zijn de kijkhoeken het grootst. Is prima dus, zolang je geen die-hard gamer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ExTaxi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:30:
Zijn er mensen die de aanbieding van Paradigit hebben gezien van de 22" Fujitsu-Siemens?
Er zijn slechts 150 exemplaren in heel Nederland beschikbaar.

de 22LW-3 voor 269.
Men zegt dat het scherm normaal 379 is.......maar goed, dat zal wel een adviesprijs zijn.

Specs zijn vrijwel hetzelfde als een Iiyama
alleen D-sub aansluiting? geen dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

nee, geen DVI. meer specs stonden al genoemd: Flappiewappie in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."

edit nav. reactie ExTaxi hieronder: het scherm heeft dus wél DVI
De productpagina van Paradigit noemt alleen D-Sub: http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10016045, maar in de folder staat wel DVI http://www.paradigit.nl/?pageid=163 (voorpagina).

[ Voor 48% gewijzigd door schaduw op 26-03-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02

Apoca

Array Technology Industry

tweak_dude schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:52:
@CartMan;
Dell 2007WFP hebben S-IPS panelen, wat qua kleurreproductie de beste panelen zijn. Ook zijn de kijkhoeken het grootst. Is prima dus, zolang je geen die-hard gamer bent.
Das dus een klein beetje overtrokken he, ik heb 2 van die schermen en speel alle games der op. En speel echt veel FPS games en nooit een probleem gehad met de schermen op het gebied van beeld in games, dan wel op een andere manier.

Die 16ms is meer dan zat voor games in combi met de 2007WFP. Lees ook de reviews der maar op na, geen enkele site zegt dat er ghosting met deze schermen is in games. Daarbuiten zijn de S-IPS panelen gewoon kwalitatief goed en hebben een mooi beeld.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
@ Apoca

Het verschilt nogal per spel en niet iedereen is er even gevoelig voor. Mijn broertje heeft bijvoorbeeld een 8ms MVA scherm. In het algemeen is daar prima op te FPS'en. Maar Quake III (jaja ik speel alleen wat ouder spul) ghost nog steeds zeer duidelijk. Maar ik ben ook redelijk gevoelig voor ghosting denk ik :/

Edit: Maar toch lijkt de Dell 2007WFP mij veel interessanter dan al die TN schermen omdat het een veel beter allround scherm is.

[ Voor 16% gewijzigd door tweak_dude op 26-03-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Kurios schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:41:
[...]

alleen D-sub aansluiting? geen dvi?
hmm dat is dus wel een belangrijk nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

roelbb

knorretje

Een W2 scherm heeft geen DVI, de W3 versie wel. samen met een VGA ingang. Die prijs is wel scherp. In duitsland waar er meer van FS verkocht worden heb ik ze nog niet gezien voor die prijs.

Hoe is eigenlijk de pixelgarantie bij Paradigit?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
[b][message=27739541,noline]roelbb schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:14
Hoe is eigenlijk de pixelgarantie bij Paradigit?
volgens mij een week omruilgarantie. Beter kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02

Apoca

Array Technology Industry

@ tweak_dude

Ja mooi, dacht je ff testen. Dus ff Quake 3 doos uit de kast gepakt, cd pleite... :/

[ Voor 86% gewijzigd door Apoca op 26-03-2007 15:53 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Top, dan bestel ik nu die 17" Dell en als ik mn upgrade van mn pc heb en 2XDVI heb de 20" erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
ExTaxi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:14:
[...]

hmm dat is dus wel een belangrijk nadeel
OK, scherm heeft dus WEL DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wanneer de L226WT-BF of L226WTQ-WF in Nederland te verkrijgen zijn?

Kijk voor pics in deze reactie: schaduw in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:33:
Enig idee wanneer de L226WT-BF of L226WTQ-WF in Nederland te verkrijgen zijn?

Kijk voor pics in deze reactie: schaduw in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."
volgens mij is de L226WT-BF helemaal niet leverbaar in Nederland, kan hem tenminste nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
@CartMan;
Hmm, ok.. Net toch besloten voor 2 x 19" 1907FP van Dell te gaan in de veronderstelling dat dit ook geen TN panelen zijn maar lees nu ergens dat t wel TN paneel is. Slechte keus geweest? Anders cancel ik mn order namelijk nu t nog kan (neem ik aan) en bestel ik toch maar een 20" + een 17"

Slechte keus ivm. een Samsung 226BW die vrijwel hetzelfde kost... zou toch echt zonde zijn zegmaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 27-03-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

@CartMan;
Er zijn meerdere type panelen gebruikt hoor in de 2007WFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ben ook op zoek naar een nieuwe tft,
en na het lezen van dit topic is het er niet makkelijker op geworden...
Hopelijk kan iemand hier nog wat dingen ophelderen.

Belangrijk vind ik de kleurechtheid dus wat ik uit het topic heb begrepen is dat dan een TN panel afvalt

Nu vroeg ik me dan af wat dan de betere panels zijn qua kleurechtheid.
Ik dacht als volgt:
best: (s)IPS
(s)PVA
(p)MVA
slechts: TN

Ik heb nu een setup van een 19inch normale monitor en recht daarvan een 17inch tft
Deze 19inch zou ik graag vervangen voor een iets bredere dus kwam ik uit op een 22inch wide
alleen zijn deze er alleen maar in TN panel vorm (of klopt dit niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

BrokenRules schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 01:15:
Ben ook op zoek naar een nieuwe tft,
en na het lezen van dit topic is het er niet makkelijker op geworden...
Hopelijk kan iemand hier nog wat dingen ophelderen.

Belangrijk vind ik de kleurechtheid dus wat ik uit het topic heb begrepen is dat dan een TN panel afvalt

Nu vroeg ik me dan af wat dan de betere panels zijn qua kleurechtheid.
Ik dacht als volgt:
best: (s)IPS
(s)PVA
(p)MVA
slechts: TN

Ik heb nu een setup van een 19inch normale monitor en recht daarvan een 17inch tft
Deze 19inch zou ik graag vervangen voor een iets bredere dus kwam ik uit op een 22inch wide
alleen zijn deze er alleen maar in TN panel vorm (of klopt dit niet?)
Volgens documenten van Acer, heeft de AL2223W ook een A-PVA paneel :)

pricewatch: Acer AL2223W (22" Wide, 5ms, D-Sub/DVI, Speakers, Zilver)

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.