[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 18

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.398 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:08:
TheoVDs, Kun je een kleine review en pics posten? vind dit scherm ook wel een optie. aanbieiding van dell he?
T.net review:
reviews: Dell 2707WFP en E228WFP breedbeeld lcd's getest

Kzal vamiddag pics posten, kben nu @ werk

[ Voor 11% gewijzigd door TheovdS op 09-03-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
obsidian schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:33:
[...]

Ik wil pertinent GEEN breedbeeld. En ik heb er best wat extra geld voor over als ik er dan maar ook extra plezier aan beleef (lees, betere kwaliteit beeld). Maar is de prijs de enige reden of zijn er schermen die beter presteren voor minder geld? Het lijkt mij dat die Dell met dat type scherm een van de beste is toch? Zeker beter dan al die TN schermen die op de goedkopere modellen gebruikt worden.
Ik wou zelf ook geen breedbeeld en zocht een goed beeldscherm voor oa photoshop. Qua niet TN schermen op 1600x1200 is er niet veel te verkrijgen dat echt goedkoper is dan de Dell en ik ben echt erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Je kunt natuurlijk altijd beter, maar ik denk dat het voor de prijs een prima monitor is. Ik raad hem in ieder geval wel aan. :)

Maar waarvoor wil je hem vooral gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:47
TheovdS schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:06:
Kheb mn Dell E228WFP binne, heerlijke scherm!! O+

Maar ik dacht, tis een widescreen, dus ik heb geen (of zeer kleine) balken meer als ik een DVD-tje kijk, maar ik zie toch nog flinke zwarte balken. Doe ik iets fout? Het is toch een widescreen? Tis bij alle DVD's :( (zowel met PowerDVD als wmPlayer)
Ik gebruik altijd mediaplayer clasic voor het kijken van men dvd's. Daar kun je ook zeggen dat je video van "outside" moet touchen. Je video wordt dan in hoogte en beerde vergroot tot dat het beeld de boven en onderkant van je scherm raakt, er valt dan aan de zijkanten wel een klein stukje beeld weg, maar dat is zo weinig dat daar wel mee te leven valt. Ik vind het in iedergeval zeer prettig, en dan heb je wel volledig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In PowerDVD zijn er flink wat instellingen om het beeld aan te passen en vullend te maken (rechtsklikken op het beeld en dan kijken bij Pan&Scan en dergelijke opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
schaduw schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:41:
In PowerDVD zijn er flink wat instellingen om het beeld aan te passen en vullend te maken (rechtsklikken op het beeld en dan kijken bij Pan&Scan en dergelijke opties)
Klopt, maar niet alle instellingen zijn ideaal (vervorming enz); ik moet nog ff kijken wat ik de beste optie vind. (iemand tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Tachyon schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:08:
[...]

Die review is zwaar achterhaald. BeHardware had blijkbaar de beschikking over een pre-productiemodel. Voor meer info zie de FP241W-thread op het HardOCP-forum.
waar blijven de reviews van de Z versie? die is intussen ZELFS in de benelux uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Mastakilla schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:23:
[...]

waar blijven de reviews van de Z versie? die is intussen ZELFS in de benelux uit...
Lijkt mij dat die precies hetzelfde zullen zijn? Om een ander kleurtje ga je geen hele andere review schrijven toch. ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Phrantic schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Lijkt mij dat die precies hetzelfde zullen zijn? Om een ander kleurtje ga je geen hele andere review schrijven toch. ;)
De 'Z' heeft niets met kleur te maken, maar met de aanwezigheid van BFI/AMA of hoe BenQ het ook noemt. De FP241W was de versie zonder, de FP241WZ met de genoemde techniek.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Tachyon schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:35:
[...]

De 'Z' heeft niets met kleur te maken, maar met de aanwezigheid van BFI/AMA of hoe BenQ het ook noemt. De FP241W was de versie zonder, de FP241WZ met de genoemde techniek.
Oh dan haal ik 'm met de 22" versie door de war (of met een heel ander merk) :z

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Iemand hier in het topic die een 20"+ TFT heeft aangeschaft met name voor foto bewerking?

Ik zit erg hard na te denken over een Eizo 21" FlexScan S2111W-BK - iemand enige ervaring met dit scherm? Ik sta ook heel erg open voor goedkopere maar doch goede alternatieven want 779,- is nou niet bepaald katteplas :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:29:
Iemand hier in het topic die een 20"+ TFT heeft aangeschaft met name voor foto bewerking?

Ik zit erg hard na te denken over een Eizo 21" FlexScan S2111W-BK - iemand enige ervaring met dit scherm? Ik sta ook heel erg open voor goedkopere maar doch goede alternatieven want 779,- is nou niet bepaald katteplas :+
Yep :) Ik heb een Philips 200wp7 gekocht. Eizo is wel leuk spul, maar mij echt te duur :P In feite voldoet elk LCD scherm voor fotobewerking, zolang dit scherm maar geen TN paneel bevat. De 200wp7 bevat een MVA paneel. Een andere goede keuze is de Samsung 215TW, deze beschikt over een S-PVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 3 weken de Samsung 226bw, 22" wide screen, wereld ding! 2ms is ook lekker, al is tie wel fel maar er zijn een paar pre-programmed settings en dat werkt ook goed.

Kanniet in de hoogte worden afgesteld, maar dat stoort me totaal niet.
Ik gebruik hem voor Internet, films en games. geen klachten.

HD kijken is cool , dvd resolutie is gewoon niet leuk meer op zo'n scherm(misschien moet ik verder weg gaan zitten)straks de xbox360 erop.
En no dead pixels! klasse, al heb ik ook een jaar lang pixel garantie erbij gedaan, voor de zekerheid.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36
tazzman schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:29:

Hier heb je een review van de voorloper, de S2110W-BK. Hier vind je nog wat ervaringen met de S2111W.

* JJapie heeft en S2411W-BK in bestelling staan, maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat deze wordt uitgeleverd. Om onduidelijke redenen is het scherm in Nederland slecht leverbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
JJapie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:39:
[...]

Hier heb je een review van de voorloper, de S2110W-BK. Hier vind je nog wat ervaringen met de S2111W.

* JJapie heeft en S2411W-BK in bestelling staan, maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat deze wordt uitgeleverd. Om onduidelijke redenen is het scherm in Nederland slecht leverbaar ;(
Als je hem binnenhebt lees ik graag je review! Waar en voor hoe duur heb je hem gekocht trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36
Bij Disc Planet voor 1129. Als ik hem binnen heb zal ik wel iets van een review plaatsen :)

[ Voor 55% gewijzigd door JJapie op 11-03-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb die review gelezen van de BENQ FP241WZ

En die techniek voor vloeiender beeld interesseert me heel erg :). Ik vind namelijk het effect wat Pixel Plus2 (Digital Natural Motion onderdeel) van Philips geeft,erg mooi. Daarom twijfel ik nog erg tussen een nieuwe pc tft of een Philips TFT tv, omdat er nog geen pc tft's zijn met een vergelijkbare techniek... en die BENQ is dus nog niet hetzelfde...

Is er al bekend wanneer Samsung met hun "120hz" tft's gaat komen? dat lijkt me erg mooi :)

En waarom heeft Philips niet een pc tft met die mooie techniek erin :D?

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 11-03-2007 12:27 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een LCD tv als monitor ga halen en wel deze:

Samsung LE23R32B en dan via de VGA aansluiting op 1360*768.

Ik zit nu achter een 17" @1280*1024 en vind de lettertjes te klein, mijn schoonvader heeft een 27"LCD @1360*768 en dan vind ik alles net te grof.

Ik denk dat een 23" @1360*768 een goed compromis is 8)
Ook zat ik aan een 22" @1560*1050 te denken, maar ik denk dat ik de letters dan nog te klein vind :X

Heeft er iemand pictures van een 23" LCD @1360*768 en van een 22" TFT @1560*1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Even een vraagje over die nieuwe 22" rage...Wat is de hoogte van de panelen van die 22 inchers? Zijn ze even hoog als een non-widescreen 20" zoals de 204Ts die ik nu heb?

En, als ik zo'n goedkoop TN paneel neem, zal het beeld dan acceptabel zijn in vergelijking met mijn 204Ts?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:29:
Ik denk dat ik een LCD tv als monitor ga halen en wel deze:

Samsung LE23R32B en dan via de VGA aansluiting op 1360*768.

Ik zit nu achter een 17" @1280*1024 en vind de lettertjes te klein, mijn schoonvader heeft een 27"LCD @1360*768 en dan vind ik alles net te grof.

Ik denk dat een 23" @1360*768 een goed compromis is 8)
Ook zat ik aan een 22" @1560*1050 te denken, maar ik denk dat ik de letters dan nog te klein vind :X

Heeft er iemand pictures van een 23" LCD @1360*768 en van een 22" TFT @1560*1050?
Die letter-grootte kan je toch wel aanpassen in Windows?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Laatst online: 10-09 10:17

Jeromeo

Let's get loud

coptician schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:22:
Even een vraagje over die nieuwe 22" rage...Wat is de hoogte van de panelen van die 22 inchers? Zijn ze even hoog als een non-widescreen 20" zoals de 204Ts die ik nu heb?

En, als ik zo'n goedkoop TN paneel neem, zal het beeld dan acceptabel zijn in vergelijking met mijn 204Ts?
Kijk FF naar de openingspost van dit draadje. Dan zie je dat 22"wide precies tussen de 19"en 20" non-wide in zit.

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:22:

Nee, een Samsung met een T in de naam bevat geloof ik een S-PVA oid. TN heeft hele slechte kleur reproductie.

Ik heb zelf een Philips 200wp7es aangeschaft speciaal voor foto bewerking (MVA paneel). De kleuren zijn echt vele malen beter dan welk TN paneel dan ook. Zijn goede kleuren belangrijk voor je, koop dan geen scherm met een TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Die letter-grootte kan je toch wel aanpassen in Windows?
Ja, dat is wel zo, maar heb na m`n werk meestal wel moeie ogen en dan is het wel fijn als alles net wat groter is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Een vraag.

Zijn de pixels op een 24" scherm met een resolutie van 1920x1200 groter, gelijk of kleiner, dan de pixels op een 17" scherm met een resolutie van 1280x1024?

Met andere woorden; is de grootte van objecten op beide schermen verschillend?

Ik vraag dit omdat ik weet hoe 1280x1024 op een 17" eruit ziet en daarop is de boel mij net wat te klein.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
NitroX infinity schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:33:
Een vraag.

Zijn de pixels op een 24" scherm met een resolutie van 1920x1200 groter, gelijk of kleiner, dan de pixels op een 17" scherm met een resolutie van 1280x1024?

Met andere woorden; is de grootte van objecten op beide schermen verschillend?

Ik vraag dit omdat ik weet hoe 1280x1024 op een 17" eruit ziet en daarop is de boel mij net wat te klein.
Kijk even op prad bij de twee monitoren waar het om gaan en dan bij pixel pitch.
24" heeft heel iets grotere pixels, maar ik vraag me af of je dat echt ziet. Als je echt groter wil hebben kun je beter een 19" kopen (heeft dezelfde resolutie als een 17")
Of misschien een beeldscherm als een 20" samsung 203b.(1400x1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:51:
[...]

Nee, een Samsung met een T in de naam bevat geloof ik een S-PVA oid. TN heeft hele slechte kleur reproductie.

Ik heb zelf een Philips 200wp7es aangeschaft speciaal voor foto bewerking (MVA paneel). De kleuren zijn echt vele malen beter dan welk TN paneel dan ook. Zijn goede kleuren belangrijk voor je, koop dan geen scherm met een TN paneel.
Even de kleurreproductie hierbuitengelaten (Niet mijn grootste zorg) wil ik ook nog graag weten of de hoogte hetzelfde is. Heb je enig idee?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
In duitsland is de L226wt nu al onder de 280€ :9, maar ik zou hem wel graag eerst in het echt willen zien en ook wel graag een uitgebreide vergelijkingstest willen lezen (die niet eerst vanuit het japans/koreaans vertaalt moet worden in een taal die ik wel begrijp) met oa de 226BW, iemand.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Ik vraag me af wat eigenlijk het voordeligste niet-TN scherm is. De Samsung 215TW komt met z'n 445 euro iets boven mijn budget uit, maar alles onder de 400 zou ik echt wel overwegen. Het paneeltype blijkt altijd moeilijk te achterhalen, in ieder geval niet in de Pricewatch, en niet altijd op de website van de fabrikant.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dell heeft nu korting op de 2007WFP en komt incl. BTW en verzending terecht op € 403,65. Is dit een nette prijs? De 2007WFP lijkt me geen TN paneel en dus beter qua kleurechtheid. Mn budget ligt rond de 400e. Wat ik er mee wil : voornamelijk gewoon office werk, gamen en wat photoshop werk. Die Samsung 226BW ziet er ook interessant uit omdat ie 2" groter is, maar weegt dat op tegen de nadelen van een TN paneel? Ik weet t niet :(

(die dell actie geld nog 2 dagen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Phrantic schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:34:
Ik vraag me af wat eigenlijk het voordeligste niet-TN scherm is. De Samsung 215TW komt met z'n 445 euro iets boven mijn budget uit, maar alles onder de 400 zou ik echt wel overwegen. Het paneeltype blijkt altijd moeilijk te achterhalen, in ieder geval niet in de Pricewatch, en niet altijd op de website van de fabrikant.
Deze bijvoorbeeld:
Acer AL2051Ws vanaf €330,- (toen ik hem kocht was die nog 500...)
Die heeft een MVA panel, check de link naar Acer maar... en zo'n kijkhoek is echt niet mogelijk met een TN paneel... Ik ben er meer dan tevreden over, maar vind 20" toch te klein worden ;) (zat vroeger in een kleinere kamer in huis, en kon toen op max afstand van 2 meter zitten... nu is dat verhoogt naar iets van 4,5 meter.. dus wordt het te klein ;))...

Enige nadeel wat er aan dit scherm kan zijn voor sommigen, is de spiegellaag..
Voor mij is dat juist een voordeel, want de kleuren en het contrast zijn daardoor een stuk beter :), zolang je je kamer redelijk kan verduisteren heb je geen last van de reflectie..

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 12-03-2007 02:16 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Dat Acer scherm is er een die ik al een tijdje op het oog heb. Ik ben absoluut weg van die glare laag, wou dat er meer monitoren met zo'n scherm gemaakt werden omdat het imo aanzienlijk scheelt met andere schermen... Echter, ik heb ook een oogje op zijn grotere broer, de AL2251W, maar die is in Nederland nog niet of nauwelijks verkrijgbaar. :( (en daarnaast rond de 500 euro, ha)

[ Voor 4% gewijzigd door Phrantic op 12-03-2007 02:29 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:51:
[...]

Overdrijven is natuurlijk ook een vak he. Met de huidige technologie worden de kleuren prima weergeven op een TN Paneel.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
aex351 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 03:59:
[...]

Overdrijven is natuurlijk ook een vak he. Met de huidige technologie worden de kleuren prima weergeven op een TN Paneel.
Generaliseren is natuurlijk ook een vak he ;)

Blijft staan dat een PVA paneel toch wel beter de kleuren kan weergeven dan een TN paneel dat kan. Dat voor jou en andere een TN paneel wel goed is is uiteraard prima, maar feitelijk gezien zou een PVA altijd beter kleuren moeten kunnen weergeven en er is een doelgroep die de TN panelen niet voldoende vinden qua kleurweegave. En zo is er een doelgroep die nog steeds de ogen verknallen ( :P ) achter een CRT omdat de kleuren daar nog beter op moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

-DG- schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:49:
[...]

Ik wou zelf ook geen breedbeeld en zocht een goed beeldscherm voor oa photoshop. Qua niet TN schermen op 1600x1200 is er niet veel te verkrijgen dat echt goedkoper is dan de Dell en ik ben echt erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Je kunt natuurlijk altijd beter, maar ik denk dat het voor de prijs een prima monitor is. Ik raad hem in ieder geval wel aan. :)

Maar waarvoor wil je hem vooral gebruiken?
Voor spellen :+ Maar als ik geld ga uitgeven voor een scherm, dan wil ik ook wel dat ik het zie zoals het door de bedenker is bedoelt. En daar wil ik best wel wat extra's voor neertellen :) Ik ga geen videokaart van 300+ euro aanschaffen om hem dan aan te sluiten op een scherm waar het allemaal "net niet" is zeg maar...

En wat zou er beter zijn dan die Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 03:59:
[...]

Dan doe jij zeker niet aan fotobewerking :) Ik heb bij BCC een aantal TN schermen met foto's gezien, en dat zag er echt niet uit :X

Voor games en video zijn ze goed, maar voor (semi)professionele video en foto bewerking is het gewoon crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met hetzelfde. Wil graag een TFT voor aan mijn MacBook en wil liever geen TN scherm.
Wat is nu dan een lijstje met de goedkoopste schermen >20 inch en MVA of S-PVA?
Het lijkt erop dat er een flink gat zit tussen die twee categorien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:49:
Zit met hetzelfde. Wil graag een TFT voor aan mijn MacBook en wil liever geen TN scherm.
Wat is nu dan een lijstje met de goedkoopste schermen >20 inch en MVA of S-PVA?
Het lijkt erop dat er een flink gat zit tussen die twee categorien...
Dit kan je zelf eigenlijk wel achterhalen door TS te checken en een paar berichten verder om vervolgens Tweakers PriceWatch te gebruiken.
In elk geval voor WS waartussen ik aan het kiezen was: de Dell 2007FWP (S-IPS) en Samsung 215TW (PVA). Die laatste kan je rond de 450 euro wel te pakken krijgen. Zie paar post hierboven voor Dell prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:39:
Dell heeft nu korting op de 2007WFP en komt incl. BTW en verzending terecht op € 403,65. Is dit een nette prijs? De 2007WFP lijkt me geen TN paneel en dus beter qua kleurechtheid. Mn budget ligt rond de 400e. Wat ik er mee wil : voornamelijk gewoon office werk, gamen en wat photoshop werk. Die Samsung 226BW ziet er ook interessant uit omdat ie 2" groter is, maar weegt dat op tegen de nadelen van een TN paneel? Ik weet t niet :(

(die dell actie geld nog 2 dagen...)
Beste voor jou is om naar een zaak te geen (bijv. MyCom) waar een aantal TFT's naast elkaar staan en hier een goede foto met breed kleur en contrast bereik op te laten zetten. Geheid dat je de TN'ers eruit pikt. Die Dell is een S-IPS paneel. Verschil tussen IPS en P/MVA is dat P/MVA iets beter zwart/donker nuances kan weergeven (MVA is zwarter). Maar beiden hebben ze echt 8-bit kleurbereik in tegenstelling tot de 6-bit TN panelen (of fake 8-bit dmv dithering maar dat zeggen ze er natuurlijk niet bij!) Ook de 226 is 6 bit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Spargo schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:51:
In duitsland is de L226wt nu al onder de 280€ :9, maar ik zou hem wel graag eerst in het echt willen zien en ook wel graag een uitgebreide vergelijkingstest willen lezen (die niet eerst vanuit het japans/koreaans vertaalt moet worden in een taal die ik wel begrijp) met oa de 226BW, iemand.........
enkele ervaringen: http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1130522&page=22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Wie kan mij iets vertellen over de Acer AL2017?

Deze 20" 4:3 LCD staat voor ongeveer 200 euro (!) te koop bij diverse winkels in de pricewatch.

Echter met zo'n lage prijs begin ik automatisch aan de kwaliteit te twijfelen. Ik heb even gegoogled maar ik kan alleen userreviews vinden, en die vertrouw ik niet erg (iedereen is altijd zeer tevreden...).

Hmm, ik zie terwijl ik dit typ dat de monitor VGA only is. Dat is voor mij reden genoeg om ervan af te zien, maar misschien vinden anderen deze post nog interessant O-)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@Topicstarter
kan je even de specs aanpassen bij de Acer AL2051Ws, want TN paneel klopt niet... dat gaf Acer in het begin wel aan... maar het is nooit een TN paneel geweest...

Het type is: P-MVA + CrystalBrite

En het ziet er dus naar uit dat de 2251Ws, weer een TN paneel heeft.. dus niet interessant voor mij...

Zijn er al reviews over de Acer AL2623W? Die ziet er ook erg interessant uit...
26" Widescreen LCD, DVI (with HDCP) & analog, Acer GridVista, 1600:1, 178/178, 5ms (g2g), Titanium.

Iemand enig id hoe lang het duurt voor die 120Hz tft's en/of LED-Backlight tft's komen?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
BiG-GuY schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:55:
@Topicstarter
kan je even de specs aanpassen bij de Acer AL2051Ws, want TN paneel klopt niet... dat gaf Acer in het begin wel aan... maar het is nooit een TN paneel geweest...

Het type is: P-MVA + CrystalBrite
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

De 2423Ws is nu nog maar 600 euro bij diverse webwinkels. Het begint nu wel te jeuken :P
Alleen is pixelgarantie weer 90 euro erbij :( Is dat nou nuttig? Of moet ik hem eigenlijk gewoon op gaan halen en kijken of het goed is?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:48:
De 2423Ws is nu nog maar 600 euro bij diverse webwinkels. Het begint nu wel te jeuken :P
Alleen is pixelgarantie weer 90 euro erbij :( Is dat nou nuttig? Of moet ik hem eigenlijk gewoon op gaan halen en kijken of het goed is?
Tja, als je het echt niet kan hebben, neem die verzekering er dan bij. Ik heb het zelf niet gedaan en heb een rode stuck-pixel. Echter, hij valt mij nauwelijks op bij normaal gebruik. Alleen op een witte achtergrond zie ik hem soms ineens verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
marcieking schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:48:
Wet koop op afstand, daar kun je je op beroepen als je pixelfouten hebt. Maar daar is al een boel over geschreven hier op GoT en ook in deze topicreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

RoD schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:53:
[...]

Wet koop op afstand, daar kun je je op beroepen als je pixelfouten hebt. Maar daar is al een boel over geschreven hier op GoT en ook in deze topicreeks.
Van wat ik van vele Tweakers met praktijkervaring heb vernomen, lukt het je echter niet bij elke winkel om d.m.v. de wet koop op afstand je geld terug te krijgen... Bepaalde winkels stellen belachelijke eisen aan zo'n procedure.

Mijn mening: koop gewoon een TFT bij een winkel, of anders bij een webwinkel die geen pixelgarantie verkoopt maar je wel de mogelijkheid biedt om het scherm in te ruilen. Er zijn er hier een aantal van; Mediamarkt, Mycom en Encyshop zijn er enkele.

@Big-guy: Na wat onderzoek ben ik bang dat Acer het verkeerde paneel opgeeft op hun website omdat ik ten sterkste vermoed dat het een TN-paneel is. Alle bronnen die ik heb gelezen, die de informatie niet van de Acer site hadden gehaald, vermeldden dat het om een TN-paneel ging, en ik denk ook niet dat het scherm qua beeldkwaliteit een MVA paneel benadert (wel meer d.m.v. Crystalbrite).

Dit zou ook verklaren waarom de AL2251W een TN-paneel heeft / krijgt; het zou dan gewoon dezelfde zijn als zijn kleinere broertje, met als enig verschil de afmeting. Dat Acer het 20" model een P-MVA meegeeft en het 22" model TN, daar kan ik met mijn hoofd anders niet bij...

[ Voor 50% gewijzigd door Phrantic op 12-03-2007 18:07 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een LCD breedbeeld halen voor me pc, mijn voorkeur gaat uit naar Samsung.
Het moet minimaal 20inch zijn, 21 of 22 mag ook, wat is nu simpelweg de beste keus als prijs niet uitmaakt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht meer schermen op Cebit 2007 te zien (15-21 Maart 2007)

Vandaar uit wil ik mijn scherm samen stellen, wat ik nou wens te hebben op mijn toekomstige 24" (kwa technieken dan voor TFT's)

Het scherm dat het dichts bij komt kwa spec's dat word hem dan. Kennen jullie nog andere grote Electronica shows, die het laaste op het gebied van TFT's presenteert.

Iniedergeval ik kijk al uit naar Cebit 2007 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:09:
Ik wil binnenkort een LCD breedbeeld halen voor me pc, mijn voorkeur gaat uit naar Samsung.
Het moet minimaal 20inch zijn, 21 of 22 mag ook, wat is nu simpelweg de beste keus als prijs niet uitmaakt.?
Als geld niet uitmaakt zou ik lekker een Eizo of Lacie nemen. :+ Iets specifieker dus graag...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:42:
[...]

Als geld niet uitmaakt zou ik lekker een Eizo of Lacie nemen. :+ Iets specifieker dus graag...?
Ok, er wordt hoofdzakelijk op gegamed. :) Ik heb nu een 19inch IIyama, prima scherm, maar ik wil dus breedbeeld LCD. Minimaal 20 inch dus, lage ms (echte ms) en goede helderheid. Laat ik het voor het gemak maar over een budget van zo een 300 tot 600€ hebben.
Het is een beetje lastig om goede info te krijgen op internet, omdat je tegenwoordig echt nog maar enkel wordt doodgegooid met internet shops enzo als je bijv. googled.. :(
Wat is nu in mijn geval simpelweg de beste keus?
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:40:
Ik verwacht meer schermen op Cebit 2007 te zien (15-21 Maart 2007)

Vandaar uit wil ik mijn scherm samen stellen, wat ik nou wens te hebben op mijn toekomstige 24" (kwa technieken dan voor TFT's)

Het scherm dat het dichts bij komt kwa spec's dat word hem dan. Kennen jullie nog andere grote Electronica shows, die het laaste op het gebied van TFT's presenteert.

Iniedergeval ik kijk al uit naar Cebit 2007 :9
Ojee is dat ook bijna weer, mischien beter om te wachten...tenzij er geen grote verbeteringen worden verwacht.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand met de Acer Al2423Ws meten hoe hoog de onderkant van het scherm boven het buro uitkomt (als het scherm zelf precies vertikaal staat). Ik zie hem namelijk wel zitten qua specs, maar als hij niet in hoogte verstelbaar is moet hij wel goed uitkomen.
offtopic:
ga onder zo'n monitor echt geen oud telefoonboek leggen :), en als ik een losse voet bij moet aanschaffen kan ik bijna netzogoed een Dell nemen met wat extra features

@PROT: Wat voor jou de beste keus is moet je toch echt zelf bepalen. Zelfs gamers hebben veel verschillende smaken dus meer dan algemene indrukken en persoonlijke meningen zul je niet krijgen - en die zijn denk ik ook wel genoeg te vinden? Binnen je budget van 600 euro past de Acer 24" ook nog net, zou ik zeker overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Phrantic schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:02:
[...]
@Big-guy: Na wat onderzoek ben ik bang dat Acer het verkeerde paneel opgeeft op hun website omdat ik ten sterkste vermoed dat het een TN-paneel is. Alle bronnen die ik heb gelezen, die de informatie niet van de Acer site hadden gehaald, vermeldden dat het om een TN-paneel ging, en ik denk ook niet dat het scherm qua beeldkwaliteit een MVA paneel benadert (wel meer d.m.v. Crystalbrite).

Dit zou ook verklaren waarom de AL2251W een TN-paneel heeft / krijgt; het zou dan gewoon dezelfde zijn als zijn kleinere broertje, met als enig verschil de afmeting. Dat Acer het 20" model een P-MVA meegeeft en het 22" model TN, daar kan ik met mijn hoofd anders niet bij...
Het kan niet zo zijn dat dit een TN paneel is... het is wel zo dat die glanslaag voor meer contrast zorgt.. maar die zorgt er neit voor dat de kijkhoek net zo groot is als bij MVA/PVA schermen.. dit kan echt neit een TN paneel zijn...
check deze link maar is:
http://www.lesnumeriques....ma2=38&mo2=62&p2=691&ph=8

Links de Acer AL2051Ws, rechts de Acer AL1951
Links dus P-MVA rechts dus TN...

En kijk ook is naar de Gammut waarden, daar kan je zien dat het kleuerenspectrum dat die kan weergeven niet veel afwijkt van sRGB (zoals meerdere MVA schermen hebben) maar TN zit er toch echt vaak naast...
het ziet er overigens naar uit dat alle 22" schermen een TN paneel hebben :? waarom is dat...

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 12-03-2007 22:09 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:44:
[...]

Hoe kan dat nou Full HD zijn? Full HD is volgens mij sowieso 1920*1080?
Dunno de standaard is dat een apparaat o.a 1920*1080 native moet kunnen draaien. Er zijn ook apparaten (vooral tv's) waar een interne scaler inzit die dit signaal aanpast, zodat ze er dus mee overweg kunnen,maar het niet onbewerkt kunnen weergeven.

Check anders de wikipedia ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Wanner is die Acer 22 inch met Glarescherm iegenlijk leverbaar in Nederland, kan er niets over vinden, in Duitsland is ie al leverbaar :P :P

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Phrantic schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:02:
[...]

Van wat ik van vele Tweakers met praktijkervaring heb vernomen, lukt het je echter niet bij elke winkel om d.m.v. de wet koop op afstand je geld terug te krijgen... Bepaalde winkels stellen belachelijke eisen aan zo'n procedure.

Mijn mening: koop gewoon een TFT bij een winkel, of anders bij een webwinkel die geen pixelgarantie verkoopt maar je wel de mogelijkheid biedt om het scherm in te ruilen. Er zijn er hier een aantal van; Mediamarkt, Mycom en Encyshop zijn er enkele.
Klopt, dit is ook al vaak gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

MiskentTalent schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:21:
Wanner is die Acer 22 inch met Glarescherm iegenlijk leverbaar in Nederland, kan er niets over vinden, in Duitsland is ie al leverbaar :P :P
Vraag is of ie ooit in de Benelux commercieel leverbaar is. Voor zover ik weet is er een verkooppunt, maar die koopt het waarschijnlijk op uit Duitsland ofzo.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
BiG-GuY schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:06:
het ziet er overigens naar uit dat alle 22" schermen een TN paneel hebben :? waarom is dat...
Alle 22 inch schermen gebruiken een TN-paneel, dit omdat er enkel 22 inch TN panelen gemaakt worden. Er zijn dus simpelweg geen andere typen panelen die een diameter van 22 inch hebben. Ik denk dat men er vanuit gaat dat een PVA/MVA/IPS scherm door de wat veeleisender gebruikers wordt gebruikt en dat zij niet de lagere dot-pitch van een 22 inch scherm willen tov een 20 inch. Ik verwacht dus ook niet dat er ooit 22 inch schermen met een PVA/MVA of IPS paneel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

RoD schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:22:
[...]

Klopt, dit is ook al vaak gezegd :)
Ik ben ook voorstander van kopen in een gewone winkel... maar welke winkel levert die Acer 24" en/of 26"... want ik vind die 26" er wel erg leuk uitzien, kwa specs...

Bij Mycom is het enige scherm dat ze hebben van 24" eentje van LG, alle andere zijn of 22" en lager. Of het zijn tv's...

Mijn Acer AL2051W, heb ik bij de Dynabyte vandaan.. maar die verkoopt hem nu niet meer.. en van die grotere formaten hebben ze ook niet :(

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
M'n FP241WZ is eindelijk binnen!

Hij's groot. :P Ik kijk er nu nog maar een paar uurtjes tegenaan, dus het is te vroeg om een goed oordeel te vellen. Dat doe ik later nog eens.

The good:
*Hij is zeer helder. 50% brightness is al een kamer vol licht.
*Geen dode pixels. *O*
*Er valt prima op te gamen. 'k Werd nog steeds 1e in een aantal potjes F.E.A.R.
*Nog niet een TFT gezien waarbij de kleur zo stabiel is bij verschillende kijkhoeken.
*BFI, Perfect Motion of AMA -what's in a name- kun je uitzetten.

The bad:
*Er zit één hele vage donkere vlek die alleen te zien is bij egale kleurvlakken; ongeveer een vingerafdruk groot rechts van het midden. Bij normaal computergebruik niet te spotten.
*Het is een TFT en dat blijft toch een lamp met een gekleurde folie ervoor.
*Bij schermvullende vlakken van één enkele kleur is te zien dat het geheel ietwat vlekkerig is (een héél klein beetje).
*De menuutjes zijn zenuwslopend traag met knopjes die je op de tast moet bedienen.
*BFI, Perfect Motion of AMA -what's in a name- is iets wat je liever uit dan aan hebt staan.

NB. Stiekem zat ik te wachten op een beeld als m'n vorige CRT, maar dan iets scherper en deze beeldgrootte en afmetingen. Mja. Toch eerst maar even deze tussenoplossing totdat ze weer eens mooie beeldschermen gaan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Arty_Shock schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 01:27:
M'n FP241WZ is eindelijk binnen!

Hij's groot. :P Ik kijk er nu nog maar een paar uurtjes tegenaan, dus het is te vroeg om een goed oordeel te vellen. Dat doe ik later nog eens.

The good:
*Hij is zeer helder. 50% brightness is al een kamer vol licht.
*Geen dode pixels. *O*
*Er valt prima op te gamen. 'k Werd nog steeds 1e in een aantal potjes F.E.A.R.
*Nog niet een TFT gezien waarbij de kleur zo stabiel is bij verschillende kijkhoeken.
*BFI, Perfect Motion of AMA -what's in a name- kun je uitzetten.

The bad:
*Er zit één hele vage donkere vlek die alleen te zien is bij egale kleurvlakken; ongeveer een vingerafdruk groot rechts van het midden. Bij normaal computergebruik niet te spotten.
*Het is een TFT en dat blijft toch een lamp met een gekleurde folie ervoor.
*Bij schermvullende vlakken van één enkele kleur is te zien dat het geheel ietwat vlekkerig is (een héél klein beetje).
*De menuutjes zijn zenuwslopend traag met knopjes die je op de tast moet bedienen.
*BFI, Perfect Motion of AMA -what's in a name- is iets wat je liever uit dan aan hebt staan.

NB. Stiekem zat ik te wachten op een beeld als m'n vorige CRT, maar dan iets scherper en deze beeldgrootte en afmetingen. Mja. Toch eerst maar even deze tussenoplossing totdat ze weer eens mooie beeldschermen gaan produceren.
Wat was je vorige crt als ik vragen mag...? Want toen ik van CRT naar TFT ging was ik veel blijer met mn TFT... Mn vorige CRT was een Compaq P1220 (een van de topmodellen van vroegah ;)) en vond toch echt het beeld van de tft mooier... enige wat ik mooier vond bij die CRT was dat zwart gewoon zwart was... Maar nu met mn Acer AL2051W komt dat er aardig in de buurt.. je kan eigelijk alleen zien dat zwart niet zwart is, wanneer je in een donkere kamer zit, of wanneer het avond is (dan passen je ogen zich ook aan). De kleuren zijn echter veel mooier dan bij mn oude CRT...

En wat voor mij vooral veel beter is bij tft, het is een stuk rustiger voor de ogen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
BiG-GuY schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 07:49:
Wat was je vorige crt als ik vragen mag...? Want toen ik van CRT naar TFT ging was ik veel blijer met mn TFT... Mn vorige CRT was een Compaq P1220 (een van de topmodellen van vroegah ;)) en vond toch echt het beeld van de tft mooier... enige wat ik mooier vond bij die CRT was dat zwart gewoon zwart was... Maar nu met mn Acer AL2051W komt dat er aardig in de buurt.. je kan eigelijk alleen zien dat zwart niet zwart is, wanneer je in een donkere kamer zit, of wanneer het avond is (dan passen je ogen zich ook aan). De kleuren zijn echter veel mooier dan bij mn oude CRT...

En wat voor mij vooral veel beter is bij tft, het is een stuk rustiger voor de ogen.
M'n vorige monitor was een acht jaar oude Iiyama 17". Typenummer weet ik zo even niet meer. Hij deed 1280 ontzettend stabiel op 85Hz maar raakte het afgelopen jaar toch een beetje z'n scherpte kwijt. Vooral helemaal boven- en onderin werd het beeld waziger. Dat, en ook omdat ontwikkelomgevingen steeds meer beeldruimte opslokken heeft me toch doen besluiten een nieuwe monitor te kopen. Ik heb lang nog rondgeshopt voor een goede 20"/21" CRT als vervanger maar eigenlijk waren de goede en enigszins betaalbare alleen nog tweedehands te krijgen. Nu ik net een beetje het kantoorhok op orde heb ben ik gezwicht om het aftandse beige bultje te vervangen door een gestileerde platte plaat.

Wat de kleuren betreft, die zijn okee, maar het blijft een ietwat fletse indruk in vergelijking met m'n oude CRT. Het beeld is iets minder indringend (oa. door minder contrast dan de CRT) en is daardoor inderdaad rustiger voor tekst. Als je goed naar het beeldscherm kijkt zie je verloop van contrast en dat breekt de illusie dat je naar een strak vlak kijkt. Wat rust voor de ogen betreft: als ik lang naar het beeld kijk, zeker bij witte vlakken, dan "loopt" of "kriebelt" het beeld een beetje.

Ik zie wèl hoeveel beter het scherm is dan de TFT van m'n D820 laptop. Daarmee vergeleken is het werkelijk een superstrak beeld.

Maar goed, ik heb meer bureauruimte, de monitor ziet er gelikter uit, ik draai een hogere resolutie en m'n tekst is weer scherp. Al met al ben ik er op vooruit gegaan. :)

Ik heb alleen de belofte aan mezelf gebroken nóóit een TFT te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

@Arty_Shock: als ik het goed begrijp vind je hem dus tegenvallen?
Ik bedoel, dat hij helder is, geen dode pixels heeft en dat je BFI kunt uitzetten heeft mi weinig met de kwaliteit van het scherm ansich te maken. En dan blijft vooral toch "The Bad" over... ;)

Ik zit zelf ook te denken aan een FP241WZ, maar misschien dan toch maar niet.
Iets teveel hype vrees ik en uiteindelijk valt het tegen...

Het is om moedeloos van te worden; elke keer als ik een 'perfect' scherm gevonden denk te hebben blijkt er toch weer van alles mis mee te zijn.... :'(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
Tachyon schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:31:
@Arty_Shock: als ik het goed begrijp vind je hem dus tegenvallen?
Ik bedoel, dat hij helder is, geen dode pixels heeft en dat je BFI kunt uitzetten heeft mi weinig met de kwaliteit van het scherm ansich te maken. En dan blijft vooral toch "The Bad" over... ;)

Ik zit zelf ook te denken aan een FP241WZ, maar misschien dan toch maar niet.
Iets teveel hype vrees ik en uiteindelijk valt het tegen...

Het is om moedeloos van te worden; elke keer als ik een 'perfect' scherm gevonden denk te hebben blijkt er toch weer van alles mis mee te zijn.... :'(
Objectief bekeken is het een fantastisch scherm. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het in deze prijsklasse het beste 24" scherm is wat je kunt kopen. Oftewel; ik heb nog nooit voor zo'n goede TFT gezeten. Vind je TFT's mooie schermen dan zal deze niet tegenvallen. :)

De reden dat ik niet zo positief ben, is omdat het een TFT is. Maar dat wist ik, dus moet ik niet zeuren. Eigenlijk heb ik maar één klacht aan producenten van beeldschermen: Maak eens iets wat even goed of beter is dan een CRT, maar met de form-factor van een gemiddelde LCD. Dán pas hebben we vooruitgang.

Dus laat je niet door een kritische noot van mij het graf in praten en bekijk het eens zo: Als iemand het voor elkaar kan krijgen een tegenstander van TFT's te overtuigen er toch eentje aan te schaffen, dan is 'ie misschien best goed.

Oftewel: Voor mij is het de beste van de slechten, voor anderen is het de beste van de besten, maar hoe je het ook bekijkt is het de beste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik zit met smart te wachten op de LG L226WA, en dan mede wegens de extra ingangen. Maar zijn er nog meer 20-22 inch monitoren die dit hebben? De Samsung 215TW heeft composiet/S-Video, maar zijn er nog anderen?

Afbeeldingslocatie: http://www.syncsight.com/DataUpload/Products/SpecialFeature/20060309155450/sp_stream_conne_img01.gif

Ik vind het namelijk een zeer nuttige feature, maar ik ben alleen niet zo geduldig meer O-)

edit:

woei!
Deze Mirai DTL-522P201 (ook nog niet verkrijgbaar) is ook zeer interessant:
Het is een 22 inch 1680 x 1050 monitor én LCD teevee!
Geen DVI, maar wel VGA, 2xScart, HDMI, S-Video en composiet
Responstijd in milliseconden 5
Helderheid in cd/m2 300
Contrastverhouding 700:1
Kijkhoek in graden 170

Maar helaas, hij is nog nieuw en niet te koop in NL. En ik hoopte op een lekkere Mirai prijs, maar ik zie in Frankrijk al +/- €500 staan :(

[ Voor 35% gewijzigd door schaduw op 13-03-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:01
Dell 2007WFP heeft ook composiet/S-Video. Alleen is het maar de vraag of de kwaliteit van die ingangen goed genoeg is om echt nuttig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik zat de Eizo S2111W 21" TFT te bekijken en te vergelijken met de Samsung 215TW - vooral omdat die laatste een stuk minder auw doet voor mijn bankrekening...

En volgens TFT central gebruiken beinden een Samsung S-PVA panel:

Samsung 215TW 8ms G2G 21"WS Samsung S-PVA (LTM210M2)

Eizo S2111W 8ms G2G 21"WS Samsung S-PVA

Kan het zijn dat beide monitoren exact hetzelfde panel gebruiken? En moet ik dan alsnog prestatie / kwaliteit verschil verwachten tussen beide? Er zit toch zeker 300,- prijs verschil tussen beide monitoren.. Is de Eizo echt zoveel beter dan de 215TW voor foto bewerking als beide inderdaad hetzelfde panel gebruiken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
tazzman schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:49:
Ik zat de Eizo S2111W 21" TFT te bekijken en te vergelijken met de Samsung 215TW - vooral omdat die laatste een stuk minder auw doet voor mijn bankrekening...

Kan het zijn dat beide monitoren exact hetzelfde panel gebruiken? En moet ik dan alsnog prestatie / kwaliteit verschil verwachten tussen beide? Er zit toch zeker 300,- prijs verschil tussen beide monitoren.. Is de Eizo echt zoveel beter dan de 215TW voor foto bewerking als beide inderdaad hetzelfde panel gebruiken?
Volgens veel sites gebruikt de Eizo S2111W gebruikt een LTM213U6 paneel van Samsung. Maar dat betreft een 1600 x 1200 (4:3 dus geen wide 16:10) paneel en kan dus niet kloppen. Ik denk dat het paneel dat in S2111W zit hetzelfde is, of misschien van een revisie hoger, is, maar veel zal het niet schelen ten opzichte van de 215TW.

Maar het paneel bepaald slechts voor een deel de kwaliteit van het beeld. Eizo gebruikt veel betere aanstuur elektronica dan Samsung. 14 bits per kleur zorgt voor een veel mooiere kleurweergave omdat banding daardoor absoluut uitgesloten is. Ook is het scherm heel egaal, dit komt omdat Eizo een hele gelijkmatig backlight techniek heeft ontwikkeld, dat is overigens ook de reden dat het scherm zoveel dieper is dan de meeste LCD-schermen. Verder heeft de Eizo een hoger dynamisch contrast, en de overdrive technologie van Eizo is een stuk beter.

Om de hoeveelheid overdrive af te stemmen analyseert de elektronica de beelden die het scherm binnen komen. Eizo heeft aan twee beelden voldoende, Samsung gebruikt 3 beelden per analyse. Dat heeft tot gevolg dat de Eizo een stuk minder lag heeft dan de Samsung. En verder bevat de Eizo nog allemaal voordelen voor de fotograaf en de webdesigner op het gebied van kleurmanagement.

De Samsung is dus meer een scherm voor degene die gewoon behoorlijk goed beeld wil en geen spellen speelt. De Eizo is echt een heel allround scherm die op alle vlakken het onderste uit de kan haalt. Ik heb een tijdje terug achter de S2411W gezeten en het was echt het beste LCD-scherm dat ik ooit had gezien. :)

Meer info over de Eizo:
http://prad.de/board/board.php?boardid=212

[ Voor 4% gewijzigd door SVDT op 13-03-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
tazzman schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:49:

Die Eizo gebruikt welliswaar een Samsung scherm, maar heeft een hogere brightness (450 cd tegen 300 cd voor die samsung), dus ik denk dat het een ander scherm is.
Verder zijn Eizo's over het algemeen iets beter gecalibreerd vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
De bevindingen van Arty_Shock lijken wel wat op die van mij... Ik ben ook overgestapt van CRT naar TFT en dan ga je feitelijk toch achteruit in sommige opzichten qua beeldkwaliteit. Ik was ook niet laaiend enthousiast, maar over het algemeen genomen is het echt wel een vooruitgang.

Een van de problemen is gewoon dat er geen goede (widescreen) CRT's (meer) worden gemaakt. Of ik weet ze gewoon niet te vinden...Als er een 24" of grotere breedbeeld CRT op de markt was geweest dan had ik deze echt serieus overwogen, zelfs als hij even veel had gekost als een FP241WZ.

Ook ik zie dit scherm als een voorlopige beste kandidaat.. Tegen de tijd dat de LCD's weer structureel beter worden ga ik weer kijken voor een andere.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:36:
Kan iemand met de Acer Al2423Ws meten hoe hoog de onderkant van het scherm boven het buro uitkomt (als het scherm zelf precies vertikaal staat). Ik zie hem namelijk wel zitten qua specs, maar als hij niet in hoogte verstelbaar is moet hij wel goed uitkomen.
offtopic:
ga onder zo'n monitor echt geen oud telefoonboek leggen :), en als ik een losse voet bij moet aanschaffen kan ik bijna netzogoed een Dell nemen met wat extra features

@PROT: Wat voor jou de beste keus is moet je toch echt zelf bepalen. Zelfs gamers hebben veel verschillende smaken dus meer dan algemene indrukken en persoonlijke meningen zul je niet krijgen - en die zijn denk ik ook wel genoeg te vinden? Binnen je budget van 600 euro past de Acer 24" ook nog net, zou ik zeker overwegen!
onderkant van het paneel zit 10.5cm van het buro. De rand van het scherm in het midden 7cm en aan de zijkanten 8cm (rand is aan de onderkant niet recht namelijk). Ik heb het scherm zelf iets gekanteld naar achteren waardoor ie (1.5cm hoger) wordt, anders vind ik het een beetje irritant kijken.

Heb het scherm afgelopen zomer gekocht en nog geen moment spijt van gehad. Weinig tot geen last van backlight leakage, kleuren zijn uit de doos prima. Ik heb met een colorprofiler van een vriend nog een kleurprofiel gemaakt waarmee de kleuren "levensecht" zouden moeten zijn, het verschil met de out of the box kleuren instelling is minimaal. Ik gebuik hem redelijk allround. Internetten, office gebruik, films en gamen (race en shooters, maar NIET "(semi)-pro").
Ik heb geen ghosting kunnen ontdekken of andere ergerlijke dingen. Alleen de resolutie is niet lief voor je videokaart met gamen (9800pro :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik zit te wachten op een betaalbare full HD scherm. dus 1900x1080 of 1900x1200. Er is al een LG (750e) en een benq (900e) die beide hdmi hebben, maar dat vindt ik nog een beetje duur. Ook hdmi hebben die, lijkt me handig aangezien ik in de toekomst ook een ps3 ofzo wil kopen. Ik heb verder nog geen nieuws vernomen over toekomstige full hd schermen, weet iemand hier iets van?
Of kan ik beter naar een TV tft scherm kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door mooncat op 13-03-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooncat schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:15:
Ik zit te wachten op een betaalbare full HD scherm. dus 1900x1080 of 1900x1200. Er is al een LG (750e) en een benq (900e) die beide hdmi hebben, maar dat vindt ik nog een beetje duur. Ook hdmi hebben die, lijkt me handig aangezien ik in de toekomst ook een ps3 ofzo wil kopen. Ik heb verder nog geen nieuws vernomen over toekomstige full hd schermen, weet iemand hier iets van?
Of kan ik beter naar een TV tft scherm kijken?
Met die resoluties praat je al snel over een 24" of groter. Nogal een bakbeest als monitor...
Dan liever een aantal kleinere naast elkaar...
Als je er minder dan een meter vanaf zit, dan zit je tijdens werken continue omhoog/laag/links/rechts te kijken met zulke grote dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
FreeRider schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:35:
De bevindingen van Arty_Shock lijken wel wat op die van mij... Ik ben ook overgestapt van CRT naar TFT en dan ga je feitelijk toch achteruit in sommige opzichten qua beeldkwaliteit. Ik was ook niet laaiend enthousiast, maar over het algemeen genomen is het echt wel een vooruitgang.

Een van de problemen is gewoon dat er geen goede (widescreen) CRT's (meer) worden gemaakt. Of ik weet ze gewoon niet te vinden...Als er een 24" of grotere breedbeeld CRT op de markt was geweest dan had ik deze echt serieus overwogen, zelfs als hij even veel had gekost als een FP241WZ.

Ook ik zie dit scherm als een voorlopige beste kandidaat.. Tegen de tijd dat de LCD's weer structureel beter worden ga ik weer kijken voor een andere.
Er is dacht ik een 24" widescreen Sony CRT. :) Zoek maar eens.
Deze Sony gdm-fw900.
Kan een resolutie van 2304x1440 @ 80Hz aan. :9

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 13-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:24:
[...]

Met die resoluties praat je al snel over een 24" of groter. Nogal een bakbeest als monitor...
Dan liever een aantal kleinere naast elkaar...
Als je er minder dan een meter vanaf zit, dan zit je tijdens werken continue omhoog/laag/links/rechts te kijken met zulke grote dingen.
Ehm, als je nou een aantal monitoren naast elkaar zet dan zit je juist nog meer heen en weer te kijken, en nog met randen ertussen. En niet een van die losse monitoren kan de full HD resolutie aan van bijv een PS3 of HD / BR DVD !

Ik zou gewoon een full HD PC scherm kopen als je het betaalbaar vindt. En als je voor een TV gaat dan is het raadzaam om nog eens goed na te denken over de ruimte etc. Want wil je full HD echt benutten / zien dan doe je er verstandig aan minimaal een 40 incher aan te schaffen bij een afstand van 2,5 tot 3 meter. En 40 inch +, dat zijn pas bakbeesten. (genuanceerd : prominent aanwezige lichtbakken :P )
-DG- schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:36:
[...]

Er is dacht ik een 24" widescreen Sony CRT. :) Zoek maar eens.
Deze Sony gdm-fw900.
Kan een resolutie van 2304x1440 @ 80Hz aan. :9
Yup dat scherm ken ik, mijn oom heeft deze ook. Destijds stervensduur en nu nergens meer nieuw te vinden. De ontwikkeling is er helemaal uit helaas, want het beeld van dit scherm (nieuw) vind ik beter dan dat van een TFT, ondanks dat het wat minder scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
De zwakke punten van een TFT (en gelijk ook het zwakste punt van de FP241WZ wat mij betreft)

Volledig zwart beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.itcan.be/BenQFP241WZ/Zwart.jpg

Volledig wit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.itcan.be/BenQFP241WZ/Wit.jpg

Niet helemaal eerlijk natuurlijk, want mijn 4 jaar oude klik-klaar cameraatje knoeit met iso-levels en sluitertijden om gebrek aan licht te compenseren, maar het idee is duidelijk. Ook de FP241WZ heeft redelijk last van ongelijke lichtdistributie afhankelijk van de kijkhoek. Backlight bleeding is aan de randen niet aanwezig. :)

Zo'n groot scherm nodigt wel ontzettend uit tot het selecteren van vergezichtjes als desktop background. Dat had ik voorheen nooit zo. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.itcan.be/BenQFP241WZ/Ploatje_tmb.jpg
(Het moiré-effect is louter iets wat op de foto te zien is. Da's wat de CCD er van maakt. In het echt is het helemaal strak.)

Nog wat kleurtjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.itcan.be/BenQFP241WZ/Gummy_tmb.jpg

Close-ups:

Afbeeldingslocatie: http://www.itcan.be/BenQFP241WZ/Close1_tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.itcan.be/BenQFP241WZ/Close2_tmb.jpg

Ik heb met Pixperan m'n monitor een beetje doorgelicht en kwam tot een gemiddelde refreshtijd rond de 4,5 ms. Niet slecht dacht ik zo. Ik heb nog getracht plaatjes te schieten van het "I need more socks" autootje, maar m'n camera deed de waargenomen ghosting nou niet bepaald recht. Wat me wel opviel is dat BFI voor mijn beleving ghosting niet echt verhelpt. Het beeld knippert met BFI wel als een stroboscoop. Gewoon niet gebruiken dus.

Later nog maar eens wat meer knoeien met de instellingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb maar een samsung 20inch gehaald, en moet zeggen het bevalt me zeer goed. 1 ding blijft nog beetje jammer bij tft, en dat is de backlight.. onderste helft van het scherm is net iets helderder dan de bovenste helft. Kunnen ze dat nu nog niet oplossen? :S
Maar...het zal de gemiddelde persoon niet eens opvallen dat het niet gelijk verlicht is allemaal, en het is dan ook gewoon beeld om van te :9 imo.

ik baal er gewoon een klein beetje van dat een lcd niet gewoon over het hele beeld gelijk lichtwaardes laat zien, kunnen ze dat niet verder ontwikkelen ipv de 10000 resolutie varianten...Als ik nu bijv naar het zuivere beeld van windows kijk, is het bovenin allemaal net wat donkerder/onderin net wat fletser.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
die met zwart beeld moet je flink onderbelichten (kortere sluitertijd bijvoorbeeld)
en die met wit beeld moet je flink overbelichten

je camera ziet dat zwarte beeld en denkt.....HE dat moet lichter!
en andersom precies hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:20:
Zo ik heb maar een samsung 20inch gehaald, en moet zeggen het bevalt me zeer goed. 1 ding blijft nog beetje jammer bij tft, en dat is de backlight.. onderste helft van het scherm is net iets helderder dan de bovenste helft. Kunnen ze dat nu nog niet oplossen? :S
Maar...het zal de gemiddelde persoon niet eens opvallen dat het niet gelijk verlicht is allemaal, en het is dan ook gewoon beeld om van te :9 imo.

ik baal er gewoon een klein beetje van dat een lcd niet gewoon over het hele beeld gelijk lichtwaardes laat zien, kunnen ze dat niet verder ontwikkelen ipv de 10000 resolutie varianten...Als ik nu bijv naar het zuivere beeld van windows kijk, is het bovenin allemaal net wat donkerder/onderin net wat fletser.
De kwaliteit van de backlight is per merk en model nogal verschillend. Hoe goedkoper hoe beroerder lijkt het. Zoals je in m'n fotootjes ziet in de post hierboven is het ook niet perfect.In de hoeken lijkt de helderheid iets af te nemen. Het is wachten op led-backlights, dan zou de lichtdistributie al beter moeten zijn, al houd je het probleem dat de hoeken ook andere tinten weergeven omdat daar de kijkhoek het grootst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
Keen87 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:25:
die met zwart beeld moet je flink onderbelichten (kortere sluitertijd bijvoorbeeld)
en die met wit beeld moet je flink overbelichten

je camera ziet dat zwarte beeld en denkt.....HE dat moet lichter!
en andersom precies hetzelfde ;)
Ik weet waaraan het ligt, da's verder ook niet zo'n probleem. Ik wilde alleen de lichtdistributie vastleggen bij bijvoorbeeld volledig zwart en wit beeld. Dat de lichtniveau's op de foto niet overeen komen met hoe het oog ze waarneemt is een combinatie van mijn luiheid en het gebrek aan kwaliteit van m'n camera.

Toch vind ik van het volledig zwarte scherm nog een behoorlijk blauwe gloed afkomen. Ik ben benieuwd of ze dat nog eens kunnen verbeteren met pixelgestuurde backlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Arty_Shock schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:48:
[...]

Ik weet waaraan het ligt, da's verder ook niet zo'n probleem. Ik wilde alleen de lichtdistributie vastleggen bij bijvoorbeeld volledig zwart en wit beeld. Dat de lichtniveau's op de foto niet overeen komen met hoe het oog ze waarneemt is een combinatie van mijn luiheid en het gebrek aan kwaliteit van m'n camera.

Toch vind ik van het volledig zwarte scherm nog een behoorlijk blauwe gloed afkomen. Ik ben benieuwd of ze dat nog eens kunnen verbeteren met pixelgestuurde backlights.
Er zijn al OLED's die volgens mij per stuk licht geven. Dan heb je dus geen backlight meer nodig.
En over een poosje krijgen we de SED beeldschermen met als het ware allemaal kleine elektronenkannonnen(zoals in een CRT) wat er nog beter uit moet zien dan alles wat we nu hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Leuk heb ik net die benq besteld krijg ik ineens allemaal nadelen te zien. :(
BFI zou ook zo goed moeten zijn volgens de re en previewers.
Had ik net zo goed voor een veel goedkopere 24 dell kunnen gaan.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb het al eens eerder gevraagd maar ik heb geen antwoord gehad. Zijn er nou nog alternatieven voor de Dell 2007FP? Ik wil dus een 4:3 monitor van ongeveer 20 inch. Liefst toch wel een resolutie van 1600x1200. Ik speel vooral spellen maar ik stel gewoon hoge eisen aan de beeldkwaliteit. Dus geen TN scherm. Budget is erg flexibel. (Wil dus niet zeggen dat ik dan automatisch voor de duurste ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 215TW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

obsidian schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:58:
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar ik heb geen antwoord gehad. Zijn er nou nog alternatieven voor de Dell 2007FP? Ik wil dus een 4:3 monitor van ongeveer 20 inch. Liefst toch wel een resolutie van 1600x1200. Ik speel vooral spellen maar ik stel gewoon hoge eisen aan de beeldkwaliteit. Dus geen TN scherm. Budget is erg flexibel. (Wil dus niet zeggen dat ik dan automatisch voor de duurste ga)
samsung 204b en 214t?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Sorry, daar wou ik nog op reageren.
Misschien de ViewSonic VP2030b of de NEC MultiSync LCD2070NX-BK ?
Maar ik heb dus geen idee welke deze 3 het beste is. Daarvoor moet je wat reviews bekijken.
Ze zitten wel allemaal in dezelfde prijsklasse.

Die Samsung 214T was ik vergeten. Die kan ook nog.
De 204B heeft trouwens een TN scherm, maar schijnt wel redelijk goede beeldkwaliteit te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door -DG- op 14-03-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
ErikRo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 07:37:
Leuk heb ik net die benq besteld krijg ik ineens allemaal nadelen te zien. :(
BFI zou ook zo goed moeten zijn volgens de re en previewers.
Had ik net zo goed voor een veel goedkopere 24 dell kunnen gaan.
De reviews zeggen dat de BenQ beter is dan de Dell. Dat maakt een hogere prijs gerechtvaardigd. Ik lees ook in reviews dat niet iedereen lyrisch is over BFI. Dat laatste kan ik beamen.

Het mooie is, dat de BenQ ook zonder BFI prima films en games weergeeft. Ghosting is beperkt tot een minimum en in actiespellen heb ik er nog geen last van gehad - en ik ben best kritisch.

Welk nadeel had jou doen kiezen voor de Dell dan?

[ Voor 3% gewijzigd door ArtyShock op 14-03-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Exact hetgeen waar ik ook op zoek naar ben maar tot op heden is dit geen gemakkelijke oefening. Net toen ik dacht dat de Samsung 214T datgene is wat ik zoek, blijkt dat deze last heeft van input lag dus dat is niet bepaald bevorderlijk voor het spelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Helaas worden dit soort dingen niet in de TS gezet. Van de meeste schermen in de TS zouden al wel voor- en nadelen bekend moeten zijn, maar ik heb geen zin om daar alle topic voor door te moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Mijn commentaar was niet bedoeld als een flame naar de TS .. :+

Eventueel kunnen deze twee sites wel toegevoegd worden:

http://www.prad.de/en/monitore/monitore.html
http://hardforum.com/showthread.php?t=1039222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ravefiend schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:30:

De mijne ook niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Arty_Shock schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:16:
[...]

De reviews zeggen dat de BenQ beter is dan de Dell. Dat maakt een hogere prijs gerechtvaardigd. Ik lees ook in reviews dat niet iedereen lyrisch is over BFI. Dat laatste kan ik beamen.

Het mooie is, dat de BenQ ook zonder BFI prima films en games weergeeft. Ghosting is beperkt tot een minimum en in actiespellen heb ik er nog geen last van gehad - en ik ben best kritisch.

Welk nadeel had jou doen kiezen voor de Dell dan?
Eigenlijk deed oa de BFI me overhalen tot BenQ omdat ghosteing daarmee tot het verlden behoorde. Zo'n zwart frame inserten schijnt een bekende en goede techniek te zijn.

Op zich ben ik er waarschijnlijk niet ontevreden mee maar als de dell 300 euro goedkoper is dan had ik me kunnen afvragen of die benq die 300 extra wel waard was. Aangezien de meesten bfi uitzetten.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
ErikRo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:46:
Eigenlijk deed oa de BFI me overhalen tot BenQ omdat ghosteing daarmee tot het verlden behoorde. Zo'n zwart frame inserten schijnt een bekende en goede techniek te zijn.

Op zich ben ik er waarschijnlijk niet ontevreden mee maar als de dell 300 euro goedkoper is dan had ik me kunnen afvragen of die benq die 300 extra wel waard was. Aangezien de meesten bfi uitzetten.
Of de meesten BFI uitzetten weet ik niet. Ik moet er misschien nog eens wat meer mee tweaken voordat ik het compleet afschiet. Wat wel zo is, is dat mijn ogen behoorlijk gevoelig zijn voor een knipperend scherm. Een CRT op 85Hz is voor mij het absolute minimum om geen hoofdpijn te krijgen. Aangezien BFI overeenkomt met het inschieten van zwarte balken/vlakken zie ik dus de boel weer aan en uit springen.

Een gevolg van BFI is dat de algehele helderheid van het scherm iets terugvalt - logisch met extra zwarte frames. Dit kun je dan weer compenseren door de brightness wat hoger te zetten... Ik zal als ik vanavond tijd heb eens proberen of ik wat fotootjes van BFI kan produceren.

De enige reden waarom ik twee tientjes meer heb uitgegeven aan de FP241WZ ten opzichte van de FP241W is omdat ik zeker wilde weten dat ik de nieuwe firmware had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ravefiend schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:30:

Die prad.de is echt goed, dan kan je tenminste zoeken op zo'n beetje alle eigenschappen van een scherm. Ik wist niet dat er zoveel 20 inch schermen waren die een S-IPS panel gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 14:13
Ravefiend schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:36:
[...]

Exact hetgeen waar ik ook op zoek naar ben maar tot op heden is dit geen gemakkelijke oefening. Net toen ik dacht dat de Samsung 214T datgene is wat ik zoek, blijkt dat deze last heeft van input lag dus dat is niet bepaald bevorderlijk voor het spelplezier.
Zover ik heb kunnen lezen, de laatste paar meldingen(een paar topics terug) over de 214T geven juist aan dat ze geen last hebben van de inputlag die eerdere Tweakers doorgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Binnenkort ben ik toe aan een 22" widescreen, maar wat gebeurt er indien ik er een lagere resolutie heen stuur? Ik las namelijk dat indien je een 4:3 resolutie kiest een widescreen monitor 2 zwarte balken krijgt aan de zijkanten, maar als ik nu een lagere breedbeeld resolutie kies, kan ik dan zwarte randen rondom krijgen?

Ik vraag dit met betrekking tot een LCD TV, dat ik ervoor kan kiezen op beide schermen dezelfde resoltie in kloon modus, maar ook voor oude games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, yes, net m`n nieuwe scherm bij het postkantoor opgehaald _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Een Samsung LE23R32B (LCD TV scherm) en aangesloten via VGA @1360*768 wow, dit is relaxed 8)

Ik heb er geen spijt van dat ik niet voor de BW226 ben gegaan.

Alles is nu net wat groter en dvd`s zijn perfect >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:55:
Yes, yes, net m`n nieuwe scherm bij het postkantoor opgehaald _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Een Samsung LE23R32B (LCD TV scherm) en aangesloten via VGA @1360*768 wow, dit is relaxed 8)

Ik heb er geen spijt van dat ik niet voor de BW226 ben gegaan.

Alles is nu net wat groter en dvd`s zijn perfect >:)
Ik heb hier ook een tijd aan zitten twijfelen maar ik ben bang voor die resolutie... Voor een tv/pc combi is het misschien een leuk scherm maar denk niet dat door de resolutie (en de specs wellicht) bevredigend beeld te behalen zal zijn.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pino64 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:10:
Binnenkort ben ik toe aan een 22" widescreen, maar wat gebeurt er indien ik er een lagere resolutie heen stuur? Ik las namelijk dat indien je een 4:3 resolutie kiest een widescreen monitor 2 zwarte balken krijgt aan de zijkanten, maar als ik nu een lagere breedbeeld resolutie kies, kan ik dan zwarte randen rondom krijgen?

Ik vraag dit met betrekking tot een LCD TV, dat ik ervoor kan kiezen op beide schermen dezelfde resoltie in kloon modus, maar ook voor oude games.
Hangt er vanaf wat voor lagere resolutie. Het ziet er natuurlijk het beste uit in de native resolutie, maar als je een 16:10 resolutie instelt, zal het er sowieso wel vrij goed uitzien. Als je daarentegen een 4:3 resolutie doet, wordt het of lelijk gestretched, of je krijgt balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
RoD schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:32:
[...]

Hangt er vanaf wat voor lagere resolutie. Het ziet er natuurlijk het beste uit in de native resolutie, maar als je een 16:10 resolutie instelt, zal het er sowieso wel vrij goed uitzien. Als je daarentegen een 4:3 resolutie doet, wordt het of lelijk gestretched, of je krijgt balken.
Oh damn, een TV is 16:9, dus dan kan het sowieso niet? (de resolutie van de TV kiezen, met bv. 2 smalle randen boven en onder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Mijn FP241WZ heeft geen kapotte pixels :)

Echter nu het buiten stil is merk ik dat hij een zacht soort zoom of fluittoon maakt. Hebben jullie dat niet? Het is niet hard maar wel heel nadrukkelijk aanwezig. Ik ben bang dat op een gegeven moment het me wel gaat irriteren.

lcd uit is zoomtoon weg, lcd aan toon is er weer. :(

Voor de rest geen nadelen gevonden, menu's zijn ook goed te doen vond het niet te langzaam.
wel heel zitten kutten omdat foto's iets te breed leken kwam ik er na een uur achter dat de res 1920x1080 was ipv 1920x1200, heb heel lang zitten kutten voordat mn vidkaart 1920x1200 uitstuurde maar uiteindelijk lukte het.

Zat geen hdmi kabel bij had voor die prijs wel gemogen net als een papieren handleiding van een scherm leest voor geen meter. Ghosting iest minder dan m'n vorige scherm, nauwelijks zichtbaar maar wel aanwezig.
Portraitmode schakelt niet automatisch om bij kantelbeweging, zelfs niet met de nieuwste pivot 8 .0 software die je gratis op hij site kan halen. Zwak Samsung kan het wel.
Truwens waarom zit pivot 7 nog steeds op de dvd terwijl pivot 8 allang uit is.

Enige wat ik merk aan perfectmotion is dat mijn scherm donkerder wordt, kent 3 standen met elke stand gaat 25% licht af.

maar goed die toon he ik begin langzaamaan koppijn te krijgen.

edit: het is een zeer drukkende en zeer vermoeiend geluid wat dat ding prduceert. Je zou toch zeggend at ze die dingen controleren voo verzending. ik hoop niet dat ik hem op mijn kosten met retoruneren voor een nieuwe. :(

[ Voor 82% gewijzigd door ErikRo op 14-03-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Dat hele perfectmotion kan me persoonlijk gestolen worden :D Ik heb het nog nooit bewust aan gehad, elke keer dat ik het probeer vind ik het alleen maar storend (het lijkt net alsof je naar 50 hz kijkt, kan ik niet tegen). De voorkeuze "movie" vind ik eigenlijk beter. Maakt het beeld wat donkerder en kleurvoller. Maar eigenlijk zorgen allebei de opties ervoor dat het beeld donkerder en onscherper wordt. Useless als je het mij vraagt...

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.