Is helemaal nooit te doen, ook niet bij veel licht......Vulcan750 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:07:
[...]
Edit: Oja, voor ik het vergeet: een dSLR heeft een echte ttl zoeker, en geen fake (lcd) ttl zoeker. Voordeel? Veel helderder beeld, en dat merk je vooral heel goed bij minder licht. Handmatig scherpstellen is met zo'n lcdzoeker praktisch niet te doen bij avondlicht of in slecht verlichte zaaltjes bijvoorbeeld.
Ben ondertussen weer thuis, damn wat een rit: 2,5 uur heen, 2,5 uur terug en zeik nat geregend.. zonet de paar eerste foto's gemaakt! Mijn reactie: Woww, dit is vet.. voelt aan als het echte werk! De komende tijd maar de tijd nemen om hem helemaal onder de knie te krijgen.Speedfight schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:19:
heb besloten om voor dSLR te gaan,ben net nog ff bij de mediamarkt in Enschede ngeweest en met een medewerkster gepraat die veel ervaring er mee had.. Volgens haar kon ik het beste voor die prijs de cam in Groningen kopen.. (en of ik er meteen wat kon inkopen voor mediamarkt:p) Stuur dit bericht vanuit de trein onderweg naar Groningen.. Jullie horen nog van mij!
Oja, heb er ook een tas bijgekocht van het merk Unomat, deze was normaal €30 en was nu voor €15, volgens mij ook wel een goede deal!
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Anoniem: 135290
Aardig van die vrouw dat ze gewoon eerlijk is en je aanraadt de camera daar in Groningen te halen, ipv je om te praten om toch maar bij hun zelf wat te kopen. Dat grapje erbij doet het hem dan helemaal.
Er zijn toch nog verkopers met een hart..ipv die graag zo snel mogelijk verkopen en goeie cijfertjes halen
Veel plezier dermee..
Welke is het nou geworden..die Samsung G1-XL GX-1L ook goed..?
Er zijn toch nog verkopers met een hart..ipv die graag zo snel mogelijk verkopen en goeie cijfertjes halen
Veel plezier dermee..
Welke is het nou geworden..die Samsung G1-XL GX-1L ook goed..?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 135290 op 07-03-2007 21:36 ]
Ik heb hem ook gereserveerd, zaterdag ga ik hem halen. Ze hadden het nog over iemand die helemaal uit enschede kwam
.
Ik wil hem toch gaan gebruiken voor macro. Met tussenringen en dioptrie lensen zou die beeldstabalisatie toch wel niet zo goed werken. En na hem vast te hebben gehad lijkt me het beter om die 150 in een goeie macro lens te stoppen.
Ik wil hem toch gaan gebruiken voor macro. Met tussenringen en dioptrie lensen zou die beeldstabalisatie toch wel niet zo goed werken. En na hem vast te hebben gehad lijkt me het beter om die 150 in een goeie macro lens te stoppen.
Gefeliciteerd!Speedfight schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:33:
[...]
Ben ondertussen weer thuis, damn wat een rit: 2,5 uur heen, 2,5 uur terug en zeik nat geregend.. zonet de paar eerste foto's gemaakt! Mijn reactie: Woww, dit is vet.. voelt aan als het echte werk! De komende tijd maar de tijd nemen om hem helemaal onder de knie te krijgen.
Oja, heb er ook een tas bijgekocht van het merk Unomat, deze was normaal €30 en was nu voor €15, volgens mij ook wel een goede deal!
Edit: ja dus, las dit net in het Pentaxtopic...
[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 08-03-2007 00:15 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Hebben die mensen soms opheffingsuitverkoop??? Zoja, heb je nog meer boeiende aanbiedingen gezien??Speedfight schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:33:
[...]
Ben ondertussen weer thuis, damn wat een rit: 2,5 uur heen, 2,5 uur terug en zeik nat geregend.. zonet de paar eerste foto's gemaakt! Mijn reactie: Woww, dit is vet.. voelt aan als het echte werk! De komende tijd maar de tijd nemen om hem helemaal onder de knie te krijgen.
Accesoires zijn allemaal voor de helft van de prijs.. Qua camera's hebben ze volgens mij niet zo heel veel meer staan.. Maar ik zou zeggen bel ze op: 050-3128525thefox154 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 07:22:
[...]
Hebben die mensen soms opheffingsuitverkoop??? Zoja, heb je nog meer boeiende aanbiedingen gezien??
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
hebben we het nu over MM groningen? (ik woon in groningen, alles voor de helft van de prijs?)...Speedfight schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:29:
[...]
Accesoires zijn allemaal voor de helft van de prijs.. Qua camera's hebben ze volgens mij niet zo heel veel meer staan.. Maar ik zou zeggen bel ze op: 050-3128525
tell me more..want dit is wel even een goed moment dan
Volgens mij gaat dit over Objectief in Groningen (bestaat die nog dannomad85 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:03:
[...]
hebben we het nu over MM groningen? (ik woon in groningen, alles voor de helft van de prijs?)...
Gaat over fotozaak Objektief in het centrum, ze gaan er mee stoppen en vandaar de uitverkoop..nomad85 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:03:
[...]
hebben we het nu over MM groningen? (ik woon in groningen, alles voor de helft van de prijs?)...
Anoniem: 135290
Als ze nou leuke objectieven voor Pentax vatting in de uitverkoop hebben.. 
Wat voor macro lens ben je van plan te gaan aanschaffen erbij?k wil hem toch gaan gebruiken voor macro. Met tussenringen en dioptrie lensen zou die beeldstabalisatie toch wel niet zo goed werken. En na hem vast te hebben gehad lijkt me het beter om die 150 in een goeie macro lens te stoppen.
Ze hadden helaas geen leuke zoomlenzen meer..Anoniem: 135290 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:49:
Als ze nou leuke objectieven voor Pentax vatting in de uitverkoop hebben..
[...]
Wat voor macro lens ben je van plan te gaan aanschaffen erbij?
Ik wil toch wel sparen voor een dedicated macro lens..alleen die kost dan meer als m'n body ...:S
Eerst maar wat proberen met tussen ringen, teleconverters, reverse lens en dioptrie lenzen. Ik heb al een teleconverter 2x en een set automatische tussenringen liggen. Helaas geen AF, maar goed.
Eerst maar wat proberen met tussen ringen, teleconverters, reverse lens en dioptrie lenzen. Ik heb al een teleconverter 2x en een set automatische tussenringen liggen. Helaas geen AF, maar goed.
bevalt hij nog steeds goed?? Ik denk dat ik morgen maar een tripje naar groningen ga maken kom bij arnhem vandaan, win het bijna van enschede hahaha. Bel ze zo eerst wel even.Speedfight schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:02:
[...]
Ze hadden helaas geen leuke zoomlenzen meer..
FZ50 van panasonic is duurder en je hebt alles in 1. Hier moet dan tzt een zoomlens bij dat overleef ik wel denk ik, voor natuurplaatjes is de standaard lens wel goed genoeg neem ik aan.
Heb er nu 90 foto's mee geschoten (toen waren meegeleverde batterijen leeg). Heb gisteren op internet 8 stuks 3200mAh batterijen besteld en zijn zonet binnen gekomen, ben deze nu aan het opladen...thefox154 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:19:
[...]
bevalt hij nog steeds goed?? Ik denk dat ik morgen maar een tripje naar groningen ga maken kom bij arnhem vandaan, win het bijna van enschede hahaha. Bel ze zo eerst wel even.
FZ50 van panasonic is duurder en je hebt alles in 1. Hier moet dan tzt een zoomlens bij dat overleef ik wel denk ik, voor natuurplaatjes is de standaard lens wel goed genoeg neem ik aan.
Maar ben er zeer over te spreken, maarja heb ook geen vergelijkingsmateriaal dus van een powershot a510 naar dSLR is altijd een vooruitgang natuurlijk... Vooral de snelheid en beeldkwaliteit en de invloed op de scherptediepte zijn een genot. Ook valt mij het zoombereik van 18-50mm absoluut niet tegen, maar wil in de toekomst nog wel een lens met een groter bereik kopen.
Als je nog specifieke vragen hebt, laat het maar horen!
laatste vraag denk ikSpeedfight schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:01:
[...]
knip
Als je nog specifieke vragen hebt, laat het maar horen!

Dat er geen image stabilizer inzit maakt denk ik niet uit? Uit de hand fotograferen gaat gewoon goed bij een jeugdig
[ Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 09-03-2007 16:37 ]
Ik ben zo vrij...momenteel nog geen dSLR, maar wel 2 analoge SLR's (Pentax ofcourse...thefox154 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:37:
[...]
laatste vraag denk ikMoet je je bij die camera nog ongerust gaan maken over stof op de sensor enzo. Of kun je die dingen zelf weer makkelijk verhelpen enzo?
Dat er geen image stabilizer inzit maakt denk ik niet uit? Uit de hand fotograferen gaat gewoon goed bij een jeugdigiemand neem ik aan? Of heb je af en toe wel een iets bewogen foto ertussen zitten>?
Stof op de sensor of spiegel kan je bij elke SLR krijgen. Ga geen lenzen verwisselen in een stoffige omgeving (loop eventueel naar buiten, of naar binnen..), zorg dat je de andere lens "klaar" heb staan, zodat je heel snel kan wisselen. Zit er toch een stofje op, kan je deze makkelijk wegkrijgen door met een speciaal balgje of een spuitbus lucht even kort te blazen...
De IS (Pentax noemt dit SR) is natuurlijk niet noodzakelijk! Ik fotografeer al meer dan 20 jaar zonder. Bij te weinig licht moet je terugvallen op een steuntje (statief, hekje ect.) SR is wel een fijne extra, je kan gewoon langer (2 tot 3 stops) zonder statief. Ik ben dan ook van plan een K100D te gaan kopen.
Anoniem: 184284
ik zal je even helpen dan :-)Anoniem: 70626 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:58:
[...]
omdat de D50 inderdaad moeilijk te vinden is. vandaar had ik hem al uitgesloten.
[...]
ik heb hem op redelijke termijn al nodig, dus veel ruimte om te sparen is er niet meer... helaas.
IIG allemaal bedankt voor de tips en ik zal eens goed zoeken naar een D50. En bij een zaak binnen wandelen om te kijken hoe de grip is van de camera's.
De d50 is nog te krijgen bij Dixons kit €575 kit 2 €695 (18-55+55-200)
je zult wel moeten vragen aan de verkoper ze staan niet meer in de vitrine
Betalen kan in 10 termijnen zonder extra kosten
Vandaag ook m'n eerste fotos met de samsung GX-1L geschoten. Ik moet echt nog wennen. Ik had een fuji s5600 die ik van binnen en buiten kende en dan is de GX-1L wel heel anders weer. Ook het nemen van fotos binnen van bv. mijn aquarium valt tegen. De kit lens gaat van 3.5-5.6 en mijn oude lens van 3.5-3.8 dus moet ik al snel iso400 of zelf hoger schieten. Gelukkig is er nog genoeg te leren en ik heb bv. ook al even twee MF pentax lenzen er op gehad en dat werkt makkelijk en goed. Dus gewoon opzoek naar een 50mm 1.4-1.8 MF en dan is dat probleem ook al weer opgelost.
Ik ga morgen maar eens verder met het besturen van de camera.
Enkele test shot van m'n aquarium (iso400, 55mm, statief)
Niet gecropt, visjes zijn 2-4 cm groot

Ik ga morgen maar eens verder met het besturen van de camera.
Enkele test shot van m'n aquarium (iso400, 55mm, statief)
Niet gecropt, visjes zijn 2-4 cm groot

Volgens mij zijn er meer tweakers naar Groningen geweest, ik heb mijn samsung GX-1L daar eind van de middag gehaald en ik was niet de eerste deze dag. De verkoper had het er inderdaad over dat ergens op een forum stond dat ze de camera daar zo goedkoop verkopen en dat ze al een aantal verwegistan bezoekers gehad hadden. Ik begrijp nu dat die hier vandaan komen :-)
Hij had er nog 4 liggen aan het eind van de middag en hij dacht niet dat ze nog weer kwamen (ze verkopen daar een aantal winkels uit, ze krijgen nog wel wat aangeleverd).
Hij had er nog 4 liggen aan het eind van de middag en hij dacht niet dat ze nog weer kwamen (ze verkopen daar een aantal winkels uit, ze krijgen nog wel wat aangeleverd).
ik heb hem gister (zaterdag ochtend) ok gehaald. Dan was ik vaste degene die je vooor was. Ik had hem al verteld dat er wat gratis reclame op tweakers stond.
Overiegns iedereen nog bedankt voor het advies
zeker speedfight, anders had ik nu met een FX50 rondgelopen. Denk dat ik nu meer camera heb voor het geld. Wel wennen inderdaad, vandaag het bos ingeweest was super mooi weer. eerst plaatjes zijn geschoten
Overiegns iedereen nog bedankt voor het advies
oke ben er nu helemaal flauw van, iedereen komt hier maar naar groningen om spulletjes mee te pikken daaro....waar zit die winkel, ik woon in groningen, maar vind het echt totaal niet, niet in telefoonboek, niet online,....iemand die een straat weet of website?
edit: schreef het automatisch met een "c", dus objectief....eerste 15 pagina's van google gelezen, kon het niet vinden. Maaar thanks Orion
edit2: Klopt orion, ik ga dan niet voor body ofzo, maar eerder voor de 50mm 1.8 of een sigma 70-200 ofzo
edit: schreef het automatisch met een "c", dus objectief....eerste 15 pagina's van google gelezen, kon het niet vinden. Maaar thanks Orion
edit2: Klopt orion, ik ga dan niet voor body ofzo, maar eerder voor de 50mm 1.8 of een sigma 70-200 ofzo
[ Voor 33% gewijzigd door Nomad op 11-03-2007 19:55 ]
Eerste hit op Google: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-anomad85 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:31:
oke ben er nu helemaal flauw van, iedereen komt hier maar naar groningen om spulletjes mee te pikken daaro....waar zit die winkel, ik woon in groningen, maar vind het echt totaal niet, niet in telefoonboek, niet online,....iemand die een straat weet of website?
Tenminste, het ging toch over:
Speedfight schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:20:
In Groningen bij Objektief is momenteel de Samsung Gx-1L oftewel de Pentax IST DL 2 in kitvorm te krijgen voor €397! dit is nog goedkoper dan in het buitenland kopen.. ze hebben er nog een stuk of 10.
[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2007 19:45 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ze hebben geen lenzen meer. Ze hebben eigenlijk heel weinig.nomad85 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:31:
ohh...goed dat je dat zegt dan, want dat was de enige reden voor mij om er heen te gaan.Frank|A schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:58:
[...]
Ze hebben geen lenzen meer. Ze hebben eigenlijk heel weinig.
Thanks voor je post.
zijstraaat van het plein met die toren waarvan in de naam alweer vergeten ben. straat kwam uit naast een expo en er zat een discotheek aan. Weet alleen nog dat ik die toren veel groter verwachte haha. Was super makkelijk te vinden parkeergarage was om de hoek.nomad85 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:17:
[...]
ohh...goed dat je dat zegt dan, want dat was de enige reden voor mij om er heen te gaan.
Thanks voor je post.
Ze hebben inderdaad bijna neits meer. Toen ik er was lag er nog een geloof 200mm lens van een merk dat niet op de samsung paste
Ik ben van plan een Nikon D80 aan te schaffen. De fotoboer waar ik was verkocht ook een Canon 30D. Ik vond ze alletwee wel goed in de hand liggen. Ik ben er alleen nog niet over uit welke ik zal aanschaffen.
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor point en shoot gebruik, misschien soms wat sportfoto's.
Welke is de beste keus?
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor point en shoot gebruik, misschien soms wat sportfoto's.
Welke is de beste keus?
Live young, die hard
ik wil een auto, zou ik een opel astra kopen of een volkswagen golf, ik wil er mee naar mijn werk, welke zou ik kopen?Theboogieman schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:37:
Ik ben van plan een Nikon D80 aan te schaffen. De fotoboer waar ik was verkocht ook een Canon 30D. Ik vond ze alletwee wel goed in de hand liggen. Ik ben er alleen nog niet over uit welke ik zal aanschaffen.
Welke is de beste keus?
Dat is vergelijkbaar met wat jij nu aan info geeft.
Ik kan je wel van alles vertellen, maar lees hier even rustig rond, kijk eens welke vragen anderen stelden en lees daar het antwoord op. Lees je in over lenzen, wat je zou willen hebben, of je later wilt uitbreiden en of je zo'n dure body nodig hebt voor point&shoot werk.
Wanneer je wat meer ingelezen bent, stel dan opnieuw je vraag, maar dit keer met meer informatie, je budget, wat je wilt fotograferen en tussen welke platformen je twijfelt.
precies, dat is de goedkoopste manier om extreem coole foto's te kunnen maken.Frank|A schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:38:
Dus gewoon opzoek naar een 50mm 1.4-1.8 MF en dan is dat probleem ook al weer opgelost.
Zoek een 2e hands 50mm 1.4, lichtmeting gaat als het goed is automatisch op je pentax/samsung, moet je alleen met de hand scherpstellen maar dat zal geen probleem zijn.
Een vriendin van me had al lang een analoge slr (canon met FD mount) dus alles met het handje, maar die ging kapot en die lenzen passen niet (makkelijk) op een dslr. dus heeft ze een 350D gekocht met een 3e hands olympus OM 50mm 1.2 (maar een zeiss, nikkor, leica of pentax mag ook) en een adapterring. Scherpstellen en diafragma doet ze met de hand en de sluitertijd rekent haar camera wel uit. En de foto's die je daarmee kan maken krijg je dus nooit voor elkaar met een prosumer-alles-in-een. (andersom natuurlijk ook niet, want met alleen een 50mm voelen de meeste mensen zich ook nogal beperkt
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
http://www.dpreview.com/r...0%2Ccanon_eos30d&show=allTheboogieman schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:37:
Welke is de beste keus?
veel plezier
voor point en shoot gebruik zou ik de D80 gebruiken want die is 100 gram lichter. Daarnaast gebruik de D80 SD kaartjes die heerlijk goedkoop zijn atm
Verder heeft de D80 natuurlijk 10MP en is wat goedkoper
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Sorry, ik wilde niet al te sullig overkomen, en ik begrijp (nu) dat mijn info wat summier is.
Ik wil er in ieder geval dus sport en macrofoto's meemaken.
Mijn budget is rond de 2000 euro.
Live young, die hard
nou met dat budget moet het lukken =)Theboogieman schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:46:
Sorry, ik wilde niet al te sullig overkomen, en ik begrijp (nu) dat mijn info wat summier is.
De mogelijkheden van die lens zijn enorm beperkt. Onder bepaalde omstandigheden is dit een prachtlens maar zeker geen vervanging voor een degelijke zoomlens.Ramon de Jesus schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:22:
[...]
Dan pleur je een 50mm 1.8 op je DSLR en dan kan die panasonic daar echt niet aan tippen hoor.
Een kleine illustratie:

Canon 400D + 50mm 1.8

Panasonic FZ7 @308mm
Beide foto's werden gemaakt in gelijkaardige omstandigheden (zelfde object en locatie maar op verschillende dagen). Zo'n 'portretfoto' van die leguaan kon ik gewoon niet maken met een 50mm of een Sigma 17-70mm (beter dan de kitlens) omdat ik er niet dicht genoeg bij kon komen.
Veel mensen beseffen niet wat voor luxe het is om met een zeer lichtsterke, beeldgestabiliseerde zoomlens met een enorm bereik rond te lopen. Ik vind het dan ook jammer dat hier de indruk wordt gegeven dat je met om het even welke DSLR + willekeurige lens prachtige foto's kunt maken terwijl je met een compact/prosumer enkel waardeloze foto's vol ruis kunt maken.
Met een DSLR kun je foto's maken die technisch beter zijn (minder ruis, betere DOF,...) maar enkel met de juiste lenzen. En dat is vaak een probleem als het gaat om budget-DSLR's.
Duidelijk, maar als je een lichtsterke 200 of 300mm prime of zelfs zoom had gehad op de DSLR dan was het al een ander verhaal geweest. Neemt niet weg dat dat klauwen vol geld kost ten opzichte van een prosumer compact.Twister336 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:41:
[...]
De mogelijkheden van die lens zijn enorm beperkt. Onder bepaalde omstandigheden is dit een prachtlens maar zeker geen vervanging voor een degelijke zoomlens.
Een kleine illustratie:
[afbeelding]
Canon 400D + 50mm 1.8
[afbeelding]
Panasonic FZ7 @308mm
Beide foto's werden gemaakt in gelijkaardige omstandigheden (zelfde object en locatie maar op verschillende dagen). Zo'n 'portretfoto' van die leguaan kon ik gewoon niet maken met een 50mm of een Sigma 17-70mm (beter dan de kitlens) omdat ik er niet dicht genoeg bij kon komen.
Dat is natuurlijk absoluut niet waar, zie ook bovenstaande foto. Prosumer compacts hebben meer dan acceptabele kwaliteit tegenwoordig.Veel mensen beseffen niet wat voor luxe het is om met een zeer lichtsterke, beeldgestabiliseerde zoomlens met een enorm bereik rond te lopen. Ik vind het dan ook jammer dat hier de indruk wordt gegeven dat je met om het even welke DSLR + willekeurige lens prachtige foto's kunt maken terwijl je met een compact/prosumer enkel waardeloze foto's vol ruis kunt maken.
Dat is niet het probleem van een budget DSLR (ja, de D40 zonder schroevendraaier hoogstens): in principe passen alle objectieven van een mount op een DSLR, instap of niet. De meeste mensen die een instap DSLR al duur vonden kopen daar echter geen duur lichtsterk glas bij en dan is het ineens lastiger om foto's onder alle omstandigheden te maken.Met een DSLR kun je foto's maken die technisch beter zijn (minder ruis, betere DOF,...) maar enkel met de juiste lenzen. En dat is vaak een probleem als het gaat om budget-DSLR's.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Klinkt als erg zonde geld als je het mij vraagt, klinkt alsof je kennis zo summier is, dat je met een compacte ixus ook al een eind komt.Theboogieman schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:46:
There is no such thing as a free lunch, dat gaat hier ook op. Je zult je in moeten lezen in deze wereld, zorgen dat je basis dingen snapt. Je kennis is wat weinig en je vraag is niet eenduidig voor iedereen hetzelfde te beantwoorden.
Je zegt sport en macro fotografie. Een dslr kan eigenlijk alles, maar het ligt aan de lens die je erop hebt. Min of meer, er zijn wel wat kleine verschillen, maar dat terzijde.
2000 euro is een hoop geld vind ik en ik denk dat het best de moeite waard is om dan wat meer te gaan lezen hier en andere sites, zodat je een beter overwogen keuze kan maken.
edit: begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan, bedoel dit ook niet om te flamen, maar je zult straks de technische kennis (basis kennis) ook nodig hebben bij je fotografie (macro en sport zijn goede voorbeelden waarbij het handig is om wat technische achtergrond kennis te hebben).
edit@hieronder: eens met redxrad, het gaat vooral ook om je wil om te leren, dat wilde ik je ook meegeven, maar redxrad zegt het misschien wat duidelijk inderdaad.
[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 12-03-2007 19:06 ]
Hmm, om iemand die geen technische kennis heeft een ixus aan te raden vind ik erg ver gaan nomad. Toen ik mijn D50 kocht had ik ook enkel nog maar een digitale camera met een vaste 30mm lens gehad, point 'n shoot en enkel programma's, geen S, A, P en zeker geen M. Uiteindelijk met mijn D50 een hoop geleerd en ik durf echt wel te zeggen dat ik het ding nu technisch beheers en ook zeker niet de minste foto's maak. De insteek van Theboogieman is inderdaad wel anders, en afhankelijk van zijn 'wil' om zijn technische kennis uit te breiden zijn er twee adviezen (even snel gezegd, het lijstje kan veel langer natuurlijk, denk aan concurrenten etc.):
1. Bij het daadwerkelijke point 'n shoot gebruik, maar toch hoogwaardige dSLR-foto's: koop een nikon D40x met een 18-200VR, en je bent meer dan klaar. Zolang je je niet druk gaat maken over F/waardes en vervormingen, waar een point 'n shooter zich overwegend niet druk over maakt, heb je daar een práchtige set aan, die je technisch voorlopig ook nog uit kan blijven dagen. Zo'n D80 of opvolger kopen kan altijd nog als blijkt dat je uit deze set groeit.
2.Bij het wél technisch-uitbouwen van je kennis: Ook niet gelijk de volle 2000 euro uit te gaan geven, maar een deel ervan. Koop een Nikon D80 met een 18-70/3.5-4.5 (of een alternatief van een van de concurrenten zoals Canon) en ga daar mee aan het fotograferen. Je merkt dan vanzelf waar voor jou de beperkingen van die lens liggen en waar naartoe je uit wil gaan breiden. Ik kan je nu wel een 17-55/2.8 adviseren, maar als jij motorrijders vanaf de duinen in zandvoort wil gaan fotograferen heb je véél meer aan een 70-300VR of 80-400VR die weliswaar niet lichtsterk zijn maar wél een eng lang bereik hebben én VR zodat pannen een peace of cake wordt.
Bedenk voor je aanschaft dus goed wat je wilt. Een D80 op autostand met een 18-200VR zal écht geen betere platen schieten dan een D40x op autostand, sterker nog, voor een beginner is een D40x zelfs toegankelijker, maar door het missen van de focusmotor is de uitbreidbaarheid beperkter dan de D80.
1. Bij het daadwerkelijke point 'n shoot gebruik, maar toch hoogwaardige dSLR-foto's: koop een nikon D40x met een 18-200VR, en je bent meer dan klaar. Zolang je je niet druk gaat maken over F/waardes en vervormingen, waar een point 'n shooter zich overwegend niet druk over maakt, heb je daar een práchtige set aan, die je technisch voorlopig ook nog uit kan blijven dagen. Zo'n D80 of opvolger kopen kan altijd nog als blijkt dat je uit deze set groeit.
2.Bij het wél technisch-uitbouwen van je kennis: Ook niet gelijk de volle 2000 euro uit te gaan geven, maar een deel ervan. Koop een Nikon D80 met een 18-70/3.5-4.5 (of een alternatief van een van de concurrenten zoals Canon) en ga daar mee aan het fotograferen. Je merkt dan vanzelf waar voor jou de beperkingen van die lens liggen en waar naartoe je uit wil gaan breiden. Ik kan je nu wel een 17-55/2.8 adviseren, maar als jij motorrijders vanaf de duinen in zandvoort wil gaan fotograferen heb je véél meer aan een 70-300VR of 80-400VR die weliswaar niet lichtsterk zijn maar wél een eng lang bereik hebben én VR zodat pannen een peace of cake wordt.
Bedenk voor je aanschaft dus goed wat je wilt. Een D80 op autostand met een 18-200VR zal écht geen betere platen schieten dan een D40x op autostand, sterker nog, voor een beginner is een D40x zelfs toegankelijker, maar door het missen van de focusmotor is de uitbreidbaarheid beperkter dan de D80.
Wat ik al in de korte tijd heb gemerkt.abrakadaver schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:51:
[...]
precies, dat is de goedkoopste manier om extreem coole foto's te kunnen maken.
Zoek een 2e hands 50mm 1.4, lichtmeting gaat als het goed is automatisch op je pentax/samsung, moet je alleen met de hand scherpstellen maar dat zal geen probleem zijn.
Een vriendin van me had al lang een analoge slr (canon met FD mount) dus alles met het handje, maar die ging kapot en die lenzen passen niet (makkelijk) op een dslr. dus heeft ze een 350D gekocht met een 3e hands olympus OM 50mm 1.2 (maar een zeiss, nikkor, leica of pentax mag ook) en een adapterring. Scherpstellen en diafragma doet ze met de hand en de sluitertijd rekent haar camera wel uit. En de foto's die je daarmee kan maken krijg je dus nooit voor elkaar met een prosumer-alles-in-een. (andersom natuurlijk ook niet, want met alleen een 50mm voelen de meeste mensen zich ook nogal beperkt)
Eerst de negatiefe dingen: De kitlens is leuk in lichte omgeving, maar f3.5-5.6 is echt niet geschikt binnen zeker niet op 55mm. De macro ratio is zo ongerveer 1:3. Vergelijkbaar met de pentax kitlens (bron). Te weinig voor mij. Daarnaast mis ik toch zoom. Dus conclusie:
1. Ik moet opzoek naar een 50mm 1.7/1.8/2.0 voor binnen en aquarium foto's
2. Ik moet opzoek naar een zoom lens met redelijke macro tegen een redelijk budget (we zitten niet voor niets in het budget topic). Uit deze bron (wel ff op tamaron of sigma clicken
3. Voor echte 1:1 macro moet ik opzoek naar een budget oplossing, want 500 euro is geen optie. Daarom een macro converter van panagor gekocht (10,-) en die zou met m'n nog te kopen 50mm een 1:1 vergroting moeten geven. Wel MF natuurlijk.
Geef me een paar maand en dan maak ik dezelfde fotos als die ik met m'n compact maakte. Ok, onder weinig licht macro fotos maken.. tja dat wordt weer lastig. Mischien ook nog een flitsertje er bij. En daarna groeien dat is m'n doel.....
Het mooie van de spiegelreflex:
1. ruis arme iso400 heeeerlijk...geen stockfotos verplicht bij iso100 (ook hier kan ik straks m'n 50mm voorgebruiken)
2. Snelheid, contrast, 2,5" display, heldere en scherpe zoeker allemaal top
3. Maar het mooiste staat hier eigenlijk al boven. Ik kende mijn oude s5600 volledig en was uitgespeeld. Eigen gemaakte lenzen, alles manueel instellen en veel photoshop om het maximum er uit te slepen. Maar het is op...beter kon niet. Hier begin ik mischien beneden het niveau van m'n s5600, maar het kan alleen maar groeien. Eerst budget mischien, maar wie zegt dat die Sigma 105-mm F2.8 EX DG Macro voor 350,- euro niet komt.. Je kan groeien, uitbreiden..je specialiseren...
Nee ik zie nu al dat ik een goeie koop gedaan heb.
Ps. Wie kan me adviseren over m'n keus in zoom lens.
Alchemist, de 105mm is natuurlijk een fijne macro lens, ik heb hem zelf ook, maar het is een 1:1 lens. Samen met je cropfactor wordt dat 1,5:1, maar het is geen mega macro. Een tele-lens op 300mm met een raynox 250 ervoor geeft al een grotere vergroting dan een dedicated macro lens. Uiteraard heeft de 105 ook voordelen, want het is een prima portret lens met prachtige bokeh en hij is wel ontzettend scherp, bovendien kan je de vergroting ook heel makkelijk 1:3 of 1:4 maken, een 50mm omgekeerd of een raynox 250 op een tele lens geven deze mogelijkheid niet of nauwelijks.
Als je gaat kijken naar macro, dan zou ik ook zeker kijken naar een raynox 250 lensje. Kost 30 euro en is behoorlijk goed om mee te werken en wat minder kwetsbaar dan een 50mm omgekeerd.
De sigma 70-300 apo wordt gezien als de beste budget tele en heeft zelf al leuke macro achtige mogelijkheden voor vlinders e.d. Dat is fijn, want zijn 1:2 macro stand is op een meter afstand tot je onderwerp, erg geschikt voor beestjes die weg springen/vliegen.
Als je gaat kijken naar macro, dan zou ik ook zeker kijken naar een raynox 250 lensje. Kost 30 euro en is behoorlijk goed om mee te werken en wat minder kwetsbaar dan een 50mm omgekeerd.
De sigma 70-300 apo wordt gezien als de beste budget tele en heeft zelf al leuke macro achtige mogelijkheden voor vlinders e.d. Dat is fijn, want zijn 1:2 macro stand is op een meter afstand tot je onderwerp, erg geschikt voor beestjes die weg springen/vliegen.
Er is dan wel weer een huge verschil in optische aspecten met een echte macro... als je het écht voor de beestjes doet zou ik eerder voor een sigma 50/2.8 of 70/2.8 gaan of een nikkor 60/2.8 ipv een 70-300APO.Frank|A schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:33:
Bedankt. Ik denk dat ik ook voor de sigma ga en dan is 30 euro voor zo'n ranox natuurlijk een scheintje. Maar wat is eigenlijk verschil tussen apo en niet apo?
Het verschil apo en non-apo is twee elementen verschil, bij de apo zijn die van apo-glas en dat geeft wat meer scherpte.
De apo is een prima lens trouwens, als telelens en ook zeker goed als macro-lens, maar echt tippen aan een dedicated macro kan hij niet imho.
Niet specifiek voor de macro. Een zoom lens hoort nu eenmaal bij je kamera. Nu zijn er betere zoom lenzen, maar deze staat bekend als een lens met een goeie kwaliteit prijs verhouding. plus dus als bonus macro mogenlijkheden. Echte macro komt nog wel.
Trouwens even een 1.8 50mm (pentacon ofzo) en pentax adapter ring geleent (en waarschijnlijk ga ik ze kopen (10,-)) en het verschil bij aquarium fotos is echt super. Moet ik bij de kit lens op iso400 shieten omdat je bij 55mm minimaal op f5.6 zit, met deze lens kan ik nu heerlijk op f2.8 of f3.6 schieten (50mm, iso200; 1/90). En dan krijg je scherpe noise vrije plaatjes die je kan kroppen:
1.

2.

Nu nog ff kijken hoe ik de beste wit balans krijg
Trouwens even een 1.8 50mm (pentacon ofzo) en pentax adapter ring geleent (en waarschijnlijk ga ik ze kopen (10,-)) en het verschil bij aquarium fotos is echt super. Moet ik bij de kit lens op iso400 shieten omdat je bij 55mm minimaal op f5.6 zit, met deze lens kan ik nu heerlijk op f2.8 of f3.6 schieten (50mm, iso200; 1/90). En dan krijg je scherpe noise vrije plaatjes die je kan kroppen:
1.

2.

Goed bezig! We hebben de camera even lang... geinig om te zien wat ik er mee zou kunnen als ik later wat meer kennis en lenzen hebFrank|A schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:50:
Niet specifiek voor de macro. Een zoom lens hoort nu eenmaal bij je kamera. Nu zijn er betere zoom lenzen, maar deze staat bekend als een lens met een goeie kwaliteit prijs verhouding. plus dus als bonus macro mogenlijkheden. Echte macro komt nog wel.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Heb van het weekend wel een oude lens van mijn schoonvader geleend, een oude 70-200mm zoom en het is echt leuk om zo te experimenteren met de camera! Ik zal straks even wat foto's online zetten..
edit: hier wat foto's van een boswandeling afgelopen weekend: http://www.bomhard.nl/gallery/thumbnails.php?album=102
[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 14-03-2007 15:17 ]
Hoe zit het qua kleur en dynamisch bereik tussen de Nikon D80 en de Canon 30D, welke wint het dan? Is er ergens online een goede vergelijkende test met voorbeeldfotos?
leuke pics. Grappig dat je in montferland wandelde, daar heb ik afgelopen zondag ook rondgelopen met mijn nieuwe camSpeedfight schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:40:
[...]
Goed bezig! We hebben de camera even lang... geinig om te zien wat ik er mee zou kunnen als ik later wat meer kennis en lenzen heb
Heb van het weekend wel een oude lens van mijn schoonvader geleend, een oude 70-200mm zoom en het is echt leuk om zo te experimenteren met de camera! Ik zal straks even wat foto's online zetten..
edit: hier wat foto's van een boswandeling afgelopen weekend: http://www.bomhard.nl/gallery/thumbnails.php?album=102
DPReview schiet met elke camera dezelfde test foto. Daar al 's gekeken?Volumius schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:56:
Hoe zit het qua kleur en dynamisch bereik tussen de Nikon D80 en de Canon 30D, welke wint het dan? Is er ergens online een goede vergelijkende test met voorbeeldfotos?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik zit in Enschede op kamers.. Maar woon eigenlijk in Wehl, ook nog geen 5min rijden dus! Wat een toeval weer zegthefox154 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:12:
[...]
leuke pics. Grappig dat je in montferland wandelde, daar heb ik afgelopen zondag ook rondgelopen met mijn nieuwe cam(woon er 5 min rijden vandaan) Dacht dat je uit enschede kwam?? Kunt daar leuke plaatjes schieten, ben je ook bij het peeske geweest? dat water daar leek wel een spiegeltje werd super mooi vastgegeld alleen beetje jammer dat half nederland had besloten daarheen te gaan
hoe zit het met de olympus E-400 Double kit lens zit een 14 - 42 en een 40 - 150 lens bij is dat een leuke instap?? of is een 400d kit beter?? zit ook te twijfelen om een Fuji s9600 te nemen... is zo moelijk een keus te maken..
1337
Volgens mij heb je aan een Olympus E-400 double kit nu een hele mooie combinatie. De lenzen schijnen van behoorlijke kwaliteit te zijn (zeker ivg met de Canon kit-lens). Het bereik dat je krijgt met de twee lenzen is 28-300 (35mm equiv.), dat is ruim 10x zoom. Bovendien is kost de double-kit Olympus nu niet veel meer als een eos 400D body.
Over de Fuji weet ik niet veel, maar het lijkt me belangrijk om voor jezelf vast te stellen of je wel voor een dslr wilt gaan. Anders heb je aan die Fuji vast ook een hele mooie camera die waarschijnlijk ook nog goedkoper is.
Over de Fuji weet ik niet veel, maar het lijkt me belangrijk om voor jezelf vast te stellen of je wel voor een dslr wilt gaan. Anders heb je aan die Fuji vast ook een hele mooie camera die waarschijnlijk ook nog goedkoper is.
Anoniem: 176826
Kijk Zandbak, op dit forum is al vele malen gememoreerd dat een prosumer compact en een dslr twee heel verschillende dingen zijn. Met alle twee kan je foto's maken, maar dan houd de vergelijking eigenlijk wel op.
(Oke, deze is wel heel erg zwart wit, maar het gaat even om het idee.)
Ik kan niet voor jou beslissen, wat jouw eisen aan je fototoestel zijn. Ik weet wel wat ik zou kiezen, maar tja.... Kijk maar naar mijn sig, ik ben een dslr persoon.
Om een gedegen advies te geven of je voor de S9600 moet gaan of een dslr, dan zal je eerst moeten weten wat je van je fotografie hobby verwacht. Nu je eigenlijk zelf nog geen keus hebt gemaakt, heb ik sterk de neiging om je de S9600 aan te raden.
De keuze tussen de cannon en de olympus is een heel ander verhaal. Je gaat dan kiezen voor een systeem en je gaat wellicht nog andere lenzen kopen dan de lenzen die je nu hebt.
Hoewel ik volledig overtuigd ben van de lenzen van olympus, zou ik toch de neiging hebben om voor cannon (of nikon) te kiezen, omdat ik dan later een groter lenzen aanbod heb.
Heb je nu echt advies van mij gekregen? Nee, maar wellicht een paar dingen om over na te denken. Heb je geen zin om na te denken, dan heb ik wel een advies: Koop de Fuji
(Oke, deze is wel heel erg zwart wit, maar het gaat even om het idee.)
Ik kan niet voor jou beslissen, wat jouw eisen aan je fototoestel zijn. Ik weet wel wat ik zou kiezen, maar tja.... Kijk maar naar mijn sig, ik ben een dslr persoon.
Om een gedegen advies te geven of je voor de S9600 moet gaan of een dslr, dan zal je eerst moeten weten wat je van je fotografie hobby verwacht. Nu je eigenlijk zelf nog geen keus hebt gemaakt, heb ik sterk de neiging om je de S9600 aan te raden.
De keuze tussen de cannon en de olympus is een heel ander verhaal. Je gaat dan kiezen voor een systeem en je gaat wellicht nog andere lenzen kopen dan de lenzen die je nu hebt.
Hoewel ik volledig overtuigd ben van de lenzen van olympus, zou ik toch de neiging hebben om voor cannon (of nikon) te kiezen, omdat ik dan later een groter lenzen aanbod heb.
Heb je nu echt advies van mij gekregen? Nee, maar wellicht een paar dingen om over na te denken. Heb je geen zin om na te denken, dan heb ik wel een advies: Koop de Fuji
Anoniem: 156750
Het Olympus objectievenaanbod is nog best redelijk te noemen.
Lekker helder vooral ook.
Weinig groothoek, maar dat krijg je met een 2x cropfactor (ja, deze discussie is al vaak gevoerd, en nee, die discussie gaan we niet hier voeren).
http://www.olympus-nederl...oadmap_March_5th_2007.pdf
Ook kun je alle Leica fourthirds objectieven gebruiken.
Lekker helder vooral ook.
Weinig groothoek, maar dat krijg je met een 2x cropfactor (ja, deze discussie is al vaak gevoerd, en nee, die discussie gaan we niet hier voeren).
http://www.olympus-nederl...oadmap_March_5th_2007.pdf
Ook kun je alle Leica fourthirds objectieven gebruiken.
2x cropfactor.. das wel erg veel voor die olympus dus dat valt af wil wel echt groot hoek kunnen nemen
en hij is ook wel erg klein.. Maar de vraag is schiet ik met een nikon D80 18-70 voor het komende jaar en omdan lensen uit te breiden even mooie foto's als met een Canon400D Sony A-100 of een S9600.
En wat vinden jullie van de 400D met 17-85 lens is dat een mooie optie?
en hij is ook wel erg klein.. Maar de vraag is schiet ik met een nikon D80 18-70 voor het komende jaar en omdan lensen uit te breiden even mooie foto's als met een Canon400D Sony A-100 of een S9600.
En wat vinden jullie van de 400D met 17-85 lens is dat een mooie optie?
1337
er zijn ook wel echte groothoek-zoom-lenzen voor die olympus: 11-22mm en 7-14mm (dus omgerekend 22-44 en 14-28)
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ben op zoek naar een dSLR waarmee voornamelijk ge-Point & Shoot gaat worden. Nu lees ik op de vorige pagina dat je daarvoor een kit kan halen maar dat wordt mij eerlijk gezegd te gortig. Weet er weinig van af en wil er ook niet te veel aan kwijtraken. Zo neem ik als voorbeeld de Nikon D40 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6). Ik wil voornamelijk buiten schieten maar binnenshuis ('savonds) zal ook vaak zat plaatsvinden. Zal ik dan met deze kit veel ruis krijgen?
Anoniem: 156750
Die 7-14 is wel mooi, maar een slordige 1500 euro is erg aan de prijs. Wel in het Top-Pro segment van Olympus.abrakadaver schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:50:
er zijn ook wel echte groothoek-zoom-lenzen voor die olympus: 11-22mm en 7-14mm (dus omgerekend 22-44 en 14-28)
@Jikan, koop een S9600 ofzo. Als je wil P&S'en, dan kun je het beste een P&S kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 16-03-2007 17:38 ]
welke lens is kwalitatief beter
Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6
of
Nikor AF-S DX 18-70 mm f/3.5-4.5G IF-ED
Beide goede lenzen en de beste kit set word het denk ik als camera. S9600 valt af want wil later toch nog wel gaan uitbreiden. Groothoek is gewoon heel belangrijk voor me. 400D met grip ligt goed in de hand en het zelfde voor de Nikon D80. Canon is erg comercieel en verkoopt veel is ie daardoor goedkoper?
als ik nu appels en peren vergelijk hoor ik het graag!!
of
Beide goede lenzen en de beste kit set word het denk ik als camera. S9600 valt af want wil later toch nog wel gaan uitbreiden. Groothoek is gewoon heel belangrijk voor me. 400D met grip ligt goed in de hand en het zelfde voor de Nikon D80. Canon is erg comercieel en verkoopt veel is ie daardoor goedkoper?
als ik nu appels en peren vergelijk hoor ik het graag!!
1337
pardon hoor maar de Nikkor 18-70 is geen kut lens hoor
. Deze wordt bijna overal geprezen om onder andere zijn Bokeh...
Lens is erg goed voor een kit lens. Veel beter dan de 18-55 lensjes.
Over de Canon kan ik je niets zeggen. heb zelf namelijk Nikon.
Over de Canon kan ik je niets zeggen. heb zelf namelijk Nikon.
Hoihoi allen
Dagelijks zie ik de prachtigste dingen voorbij komen koeien op straat ossen die karren trekken kinderen die zielig zijn (is dan minder prachtig) maar goed ik woon dus in Delhi in India op dit moment. Ik woon hier nu 2 en halve maand ongeveer en nu gaat over 2 weken een collega voor een trip naar NL toe en hij kan dan voor mij het een en ander meenemen. Nu werk ik met een pentax Optie S5N maar dit is mij veel te weinig ik wil dus heel graag beginnen met een spiegelreflex en ik zat zelf te denken aan de Canon 400D daar deze kwa prijs heel interessant is alleen nu heb ik daar ook objectieven bij nodig... mijn budget staat me echter niet teveel toe 900 tot 1000 euro misschien een heel klein beetje meer uit te geven. Hier heb ik dus alles voor nodig.
Ik heb nu op ebay hong kong zitten zoeken en heb de volgende winkel met camerakits gevonden.
http://cgi.ebay.co.uk/Can...8QQtcZphotoQQcmdZViewItem
En hier de link van de winkel zelf misschien iets voor jullie.
http://stores.ebay.co.uk/DigitalRev-Photography-Shop
De prijzen vallen reuze mee heb ik het idee maar wat moet ik nu doen een kitlens en daarbij een 70-300 of beter die 18-200 nemen of of of kortom ik ben de weg even kwijt in objectievenland.
Deze camera heb ik al besloten daar mijn ouders dezelfde hebben op het moment (in Nederland dan wel maar goed in de toekomst makkelijk obj wisselen) mijn ouders zijn er zeer tevreden over.
Als ik bij deze shop besteld zit er automatisch een fototas bij en extra accu en dergelijke.
Mijn doel wat ik ermee wil doen is dus veel natuur mensen dieren fotograferen en ook gebouwen morgen ga ik bijvoorbeeld naar de Taj Mahal... Hier moet ik het dus helaas met mijn pentax doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taj_Mahal
Ik zal dus van dichtbij en van verweg fotograferen dus een complete range...boven de 300 gaat wel overkill zijn (ook niet mogelijk in het budget)
Kunnen jullie mij enkele tips / adviezen geven omtrend dit probleem.
ook zit ik met filters daar er hier natuurlijk veel zonlicht is de zomer 45 tot 50 graden...
Alvast hartstikke bedankt ps sorry als dit niet precies het juist bedoelde topic is hiervoor.
Het internet is hier een stunning 12Kbps dus erg veel zoeken op internet gaat niet
Dagelijks zie ik de prachtigste dingen voorbij komen koeien op straat ossen die karren trekken kinderen die zielig zijn (is dan minder prachtig) maar goed ik woon dus in Delhi in India op dit moment. Ik woon hier nu 2 en halve maand ongeveer en nu gaat over 2 weken een collega voor een trip naar NL toe en hij kan dan voor mij het een en ander meenemen. Nu werk ik met een pentax Optie S5N maar dit is mij veel te weinig ik wil dus heel graag beginnen met een spiegelreflex en ik zat zelf te denken aan de Canon 400D daar deze kwa prijs heel interessant is alleen nu heb ik daar ook objectieven bij nodig... mijn budget staat me echter niet teveel toe 900 tot 1000 euro misschien een heel klein beetje meer uit te geven. Hier heb ik dus alles voor nodig.
Ik heb nu op ebay hong kong zitten zoeken en heb de volgende winkel met camerakits gevonden.
De prijzen vallen reuze mee heb ik het idee maar wat moet ik nu doen een kitlens en daarbij een 70-300 of beter die 18-200 nemen of of of kortom ik ben de weg even kwijt in objectievenland.
Deze camera heb ik al besloten daar mijn ouders dezelfde hebben op het moment (in Nederland dan wel maar goed in de toekomst makkelijk obj wisselen) mijn ouders zijn er zeer tevreden over.
Als ik bij deze shop besteld zit er automatisch een fototas bij en extra accu en dergelijke.
Mijn doel wat ik ermee wil doen is dus veel natuur mensen dieren fotograferen en ook gebouwen morgen ga ik bijvoorbeeld naar de Taj Mahal... Hier moet ik het dus helaas met mijn pentax doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taj_Mahal
Ik zal dus van dichtbij en van verweg fotograferen dus een complete range...boven de 300 gaat wel overkill zijn (ook niet mogelijk in het budget)
Kunnen jullie mij enkele tips / adviezen geven omtrend dit probleem.
ook zit ik met filters daar er hier natuurlijk veel zonlicht is de zomer 45 tot 50 graden...
Alvast hartstikke bedankt ps sorry als dit niet precies het juist bedoelde topic is hiervoor.
Het internet is hier een stunning 12Kbps dus erg veel zoeken op internet gaat niet
Redelijk vergelijkbaar denk ik. Kwalitatief zou de Canon nog net iets beter kunnen zijn en heeft in ieder geval IS. Wel is de Nikkor weer wat lichtsterker (marginaal) en goedkoper.ZandBak schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:52:
welke lens is kwalitatief beter
of
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Kwa vervormingen en vignettering doen ze niet voor elkaar onder, alsmede scherpte in het centrum. Maar daar stopt ook elk vergelijk.
De Canon heeft een véél zwaardere vorm van Chromatische Abberaties, en dan bedoel ik het type dat niet zo makkelijk te fixen is, afstoppen helpt hier niet echt veel in. Ook heeft de canon last van sharpness fall-off naar de hoeken toe.
De bokeh komt trouwens volgens mij aardig overeen.
Tenzij je de IS nodig hebt lijkt de nikon mij dan weer een betere keuze. Maar kijk ook zelf eens rond, er zijn zat reviewsites en sites met voorbeeld foto's. Denk aan www.flickr.com, www.pbase.com en als je van MTF-charts houdt www.photozone.de
Bij photozone moet ik wel opmerken dat ze vaak een lens uit de eerste batch testen, en dat er in latere batches bepaalde soms wel verbeteringen worden doorgevoerd. En dat MTF's lang niet alles zijn. Een lens kan ragscherp zijn, maar wat heb je eraan als je highlights in de bokeh dat ook zijn?
De Canon heeft een véél zwaardere vorm van Chromatische Abberaties, en dan bedoel ik het type dat niet zo makkelijk te fixen is, afstoppen helpt hier niet echt veel in. Ook heeft de canon last van sharpness fall-off naar de hoeken toe.
De bokeh komt trouwens volgens mij aardig overeen.
Tenzij je de IS nodig hebt lijkt de nikon mij dan weer een betere keuze. Maar kijk ook zelf eens rond, er zijn zat reviewsites en sites met voorbeeld foto's. Denk aan www.flickr.com, www.pbase.com en als je van MTF-charts houdt www.photozone.de
Bij photozone moet ik wel opmerken dat ze vaak een lens uit de eerste batch testen, en dat er in latere batches bepaalde soms wel verbeteringen worden doorgevoerd. En dat MTF's lang niet alles zijn. Een lens kan ragscherp zijn, maar wat heb je eraan als je highlights in de bokeh dat ook zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 17-03-2007 00:09 ]
Ik zou persoonlijk nooit cameraspullen kopen (iig geen bodies en lenzen) via ebay uit Hong Kong. Laatst nog artikel gelezen dat bijvoorbeeld geheugenkaartjes gigantisch veel worden vervalst...nwnc schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:23:
Ikkkes, die ebay winkel heeft idd best aantrekkelijke prijzen. Bedankt voor de tip.
Hoewel deze website er wel profi uit ziet
[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 17-03-2007 15:06 ]
En dat laatste kan nu juist zo verradelijk zijn.... (hoeft niet natuurlijk!)sOid schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:06:
[...]
Ik zou persoonlijk nooit cameraspullen kopen (iig geen bodies en lenzen) via ebay uit Hong Kong. Laatst nog artikel gelezen dat bijvoorbeeld geheugenkaartjes gigantisch veel worden vervalst...
Hoewel deze website er wel profi uit ziet
Ziet er op zich wel betrouwbaar uit. Feedback is ook zeer positief. Lijkt me sterk dat al die mensen er geen verstand van hebben, al kan dat wel zo maar even.
sOid, heb je de url van dat artikel (mits het online te vinden is). Ben er wel stukken minder enthousiast over geworden.
sOid, heb je de url van dat artikel (mits het online te vinden is). Ben er wel stukken minder enthousiast over geworden.
Je moet ook rekening houden met invoerbelasting en dergelijke.. dus dan komt er naar ik weet 19% bij op (kan het ook fout hebben..)nwnc schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:03:
Ziet er op zich wel betrouwbaar uit. Feedback is ook zeer positief. Lijkt me sterk dat al die mensen er geen verstand van hebben, al kan dat wel zo maar even.
Heb je gelijk in.Vulcan750 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:04:
[...]
En dat laatste kan nu juist zo verradelijk zijn.... (hoeft niet natuurlijk!)
Heb hem ff voor je opgezocht. Dit voorbeeld is van geheugenkaartjes maar toch... Ben toch een beetje afhoudend voor alles wat uit China komt.nwnc schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:03:
http://www.pocketinfo.nl/...spoelen-gadget-markt.html
Ik dacht dat het meer was. Overigens kan je vragen of ze het als cadeau kunnen verpakken, meestal hoef je dan geen invoerbelasting te betalenSpeedfight schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:18:
[...]
Je moet ook rekening houden met invoerbelasting en dergelijke.. dus dan komt er naar ik weet 19% bij op (kan het ook fout hebben..)
Ik heb trouwens erg goede ervaringen met eBay, slechts één slechte ervaring en dat was met iemand in Nederland. Verder al uit China, VS meerdere malen en in Europa verschillende landen dingen laten komen en allemaal goed gedaan.
Heb ook al een heel tijdje een 2gb Sandisk kaartje uit die regio.. als je goed kijkt is hij ook namaak, maar doet het wel perfectsOid schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:47:
[...]
Heb je gelijk in.
[...]
Heb hem ff voor je opgezocht. Dit voorbeeld is van geheugenkaartjes maar toch... Ben toch een beetje afhoudend voor alles wat uit China komt.
http://www.pocketinfo.nl/...spoelen-gadget-markt.html
[...]
Ik dacht dat het meer was. Overigens kan je vragen of ze het als cadeau kunnen verpakken, meestal hoef je dan geen invoerbelasting te betalen(sommige winkels doen het niet)
Ik heb trouwens erg goede ervaringen met eBay, slechts één slechte ervaring en dat was met iemand in Nederland. Verder al uit China, VS meerdere malen en in Europa verschillende landen dingen laten komen en allemaal goed gedaan.
Tsja, ik vind het vooral voor fotografie belangrijk dat ik gewoon goede kaartjes heb. Vind het vreselijk om foto's te verliezen. Voor m'n telefoon ofzo zou het me niet zo veel uitmaken als ik ineens dataverlies hebSpeedfight schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:43:
[...]
Heb ook al een heel tijdje een 2gb Sandisk kaartje uit die regio.. als je goed kijkt is hij ook namaak, maar doet het wel perfect
Wow.. Ik zit even op die site te kijken:Ikkkes schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:50:
[...]
De prijzen vallen reuze mee
[...]
Nikon D80+18-70mm Lens Kit+2GB 150xSD+7Gift-NO VAT-AA0R
£ 614.99 = € 897.56
NL ........= € 1.079 (Zonder geheugen, tasje, extra accu enz.)
Canon EOS 400D UK+17-85mm+ 2GB 120x CF+Bat -No VAT-AAZ2
£ 684.99 = € 999.72
NL ........= € 1.183 (Zonder geheugen, tasje, extra accu enz.)
Scheelt enorm als ik het zo bekijk, zeker als je er op let dat je er bij die winkel een tasje, kaartje en extra geheugen bijkrijgt (zie iik iets over het hoofd ofzo?)
Moet je naar het buitenland om dit te bestellen of kan je dat gewoon laten opsturen via Ebay, en is dat dan legaal enzo?
Op hun site staat dat als je de rekening voor de btw faxt of emailt dat het bedrag dan wordt gestort op je rekening.
[ Voor 3% gewijzigd door nwnc op 17-03-2007 20:54 ]
Het is legaal. Het is ook een leverancier van buiten de eu dus je loopt het risico dat je op de aanschafprijs nog 's 8% invoerrechten moet betalen en op dat bedrag en de verzendkosten nog 's 19% btw.
Let op, dit soort grappen lijken altijd leuker dan ze zijn: je betaald nog verzendkosten van >50 pond en de VAT refund wordt alleen aan inwoners van de UK terugbetaald. Dus als het pakket wordt onderschept krijg je dus nog eens >20% erbij. En daar is dus je verschil met NL-se prijzen mee verdampt.Siparti schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:59:
[...]
Wow.. Ik zit even op die site te kijken:
[knip]
Scheelt enorm als ik het zo bekijk, zeker als je er op let dat je er bij die winkel een tasje, kaartje en extra geheugen bijkrijgt (zie iik iets over het hoofd ofzo?)
Moet je naar het buitenland om dit te bestellen of kan je dat gewoon laten opsturen via Ebay, en is dat dan legaal enzo?
Maar op de site staat:
Zijn er misschien andere 'extra kosten' of speekwoordelijke addertjes onder het gras?
Dat betekent toch echt 'geen verzendkosten over zee'...No Sending money overseas (http://stores.ebay.co.uk/...Shop/Payment-Methods.html)
When buying from an international seller, you are very likely to be surprised by the cost of sending payment overseas, or the hidden surcharge most sellers charge for using credit cards. We understand it is annoying to pay extra just for making the payment to your seller. Therefore unlike paying many other sellers on eBay, it does not cost you an extra penny to pay us. We DON'T ask you to wire money overseas.
Zijn er misschien andere 'extra kosten' of speekwoordelijke addertjes onder het gras?
[ Voor 71% gewijzigd door Siparti op 17-03-2007 21:29 . Reden: Extra info gevonden ]
Over het algemeen is het niet voordelig om via ebay iets uit uit het buitenland te kopen tenzij het iets unieks is wat hier niet te koop is.
Extra kosten zitten vaak in Paypal/bank provisie, risico op douane rechten en BTW (buiten de EU). Als je het in NL kan kopen doe dat gewoon, zeker met garantie afwikkelingen.
Extra kosten zitten vaak in Paypal/bank provisie, risico op douane rechten en BTW (buiten de EU). Als je het in NL kan kopen doe dat gewoon, zeker met garantie afwikkelingen.
Voordeliger ben ik het niet helemaal met je eens. Binnen de EU hoef je geen invoerkosten te betalen (zoals je zelf ook al zegt) en kan het een stuk goedkoper zijn dan hier in NL kopen.coorz schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:28:
Over het algemeen is het niet voordelig om via ebay iets uit uit het buitenland te kopen tenzij het iets unieks is wat hier niet te koop is.
Ben het wel met je eens dat het voor garantie veel handiger is om in NL te kopen.
Anoniem: 70626
Net toch maar een Nikon D40 gehaald. voor 499,- incl btw, 18-55 lens en nederlandse handleiding kon ik hem toch niet laten liggen. (mediamarkt eindhoven) Wilde eigenlijk voor de D50 gaan, maar ja... dit is ook wel mooi spul. Zo is effe kijken of we wat platen kunnen schieten.
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Ik heb een klein poosje een D80 gehad maar dat exemplaar specifiek beviel niet ivm het feit dat er razendsnel stof op de sensor en achter het matglas kwam, waarschijnlijk niet goed afgedicht?
Dit vond ik wel jammer want de D80 heeft enorm veel opties en een groot helder scherm etc aan boord.
Nu ben ik aan het kijken naar een Canon EOS 30D. Van dit model hoor ik dat hij nog wel eens front of backfocus problemen kan hebben. Of is die kans nu minder dat je er een treft met focus probs?
Ook heb ik in een winkel een 30D getest en ik vond het LCD scherm nogal donker en als ik door de zoeker keek was het een beetje een korrelig beeld en ook wat donker, alsof je door een zonnebrilglas keek wat heel korrelig was. Is dit normaal of was die 30D gewoon niet goed?
Verder zou ik toch ook wel weer naar een D80 willen. Zijn er dingen bekend over het feit dat die D80 body van binnen vrij snel stof verzamelt?
En verder vind ik goede scherpte en een groot dynamisch bereik belangrijk. Welke van deze 2 cameras is daar beter in?
Ik heb een klein poosje een D80 gehad maar dat exemplaar specifiek beviel niet ivm het feit dat er razendsnel stof op de sensor en achter het matglas kwam, waarschijnlijk niet goed afgedicht?
Dit vond ik wel jammer want de D80 heeft enorm veel opties en een groot helder scherm etc aan boord.
Nu ben ik aan het kijken naar een Canon EOS 30D. Van dit model hoor ik dat hij nog wel eens front of backfocus problemen kan hebben. Of is die kans nu minder dat je er een treft met focus probs?
Ook heb ik in een winkel een 30D getest en ik vond het LCD scherm nogal donker en als ik door de zoeker keek was het een beetje een korrelig beeld en ook wat donker, alsof je door een zonnebrilglas keek wat heel korrelig was. Is dit normaal of was die 30D gewoon niet goed?
Verder zou ik toch ook wel weer naar een D80 willen. Zijn er dingen bekend over het feit dat die D80 body van binnen vrij snel stof verzamelt?
En verder vind ik goede scherpte en een groot dynamisch bereik belangrijk. Welke van deze 2 cameras is daar beter in?
Apart. Misschien iets in de manier waarop je 'm bewaard.Volumius schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:35:
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Zat zeker geen accu in dat showmodel? Zoekers worden dan donkerder en korreliger.Nu ben ik aan het kijken naar een Canon EOS 30D. Van dit model hoor ik dat hij nog wel eens front of backfocus problemen kan hebben. Of is die kans nu minder dat je er een treft met focus probs?
Mij niet maar ga 's lezen/vragen in het D80 topic.Verder zou ik toch ook wel weer naar een D80 willen. Zijn er dingen bekend over het feit dat die D80 body van binnen vrij snel stof verzamelt?
Scherpte is een kwestie van een goede lens erop.En verder vind ik goede scherpte en een groot dynamisch bereik belangrijk. Welke van deze 2 cameras is daar beter in?
Er zat wel een accu in, ik heb er namelijk wat fotos mee gemaakt. En mijn D80 bewaar ik prima, ik laat hem heus niet wagenwijd open met de lensmount naar het plafond op tafel liggen. Iemand nog antwoorden op de rest van mijn vragen ivm dynamisch bereik, front/backfocus bij 30D? Voor en nadelen tussen 30D en D80?
De lens die er op zit heeft ook invloed op het zoekerbeeld.
Binnenkort ga ik ook de D40 halen. De positieve reviews, het prijsverschil tov de D400 en het voorlopig uitblijven van de behoefte aan nieuwe lenzen hebben me overtuigd. Ik zag hierboven al dat iemand deze camera met kitlens had bemachtigd voor 500 euro, da's zeker een mooie prijs.
Agree to disagree... | Sort that one out!
front/back focus is niet een issue, je test het en als je het hebt breng je hem terug voor een ander exemplaar. Ze hebben het niet allemaal en eenmaal goed is goed, dus geen probleem zou ik zeggen.Volumius schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:32:
Er zat wel een accu in, ik heb er namelijk wat fotos mee gemaakt. En mijn D80 bewaar ik prima, ik laat hem heus niet wagenwijd open met de lensmount naar het plafond op tafel liggen. Iemand nog antwoorden op de rest van mijn vragen ivm dynamisch bereik, front/backfocus bij 30D? Voor en nadelen tussen 30D en D80?
dynamisch bereik...tenzij je een fuji body neemt is het ongeveer gelijk en iig niet merkbaar.
fuji camera's maken gebruik van hele andere sensor technieken die een grotere DR hebben, maar dat is slechts 1 van aspecten van een camera en zeker niet de belangrijkste (tenzij je het specifiek nodig hebt ergens voor).
Bedankt over de reacties over men Ebay verhaal jongens ik zat er zelf ook al aan te denken om hem idd gewoon in nl te bestellen of het moet zijn dat ik binnenkort ff naar Hong Kong vlieg dat schijnt ook maar een paar tientjes te zijn en dan haal ik de kosten er wel dik uit!!!
Ik krijg als het goed is morgen een goeie site waar ik mooi goedkoop tickets kan bestellen en dan vanuit delhi india stelt nix voor dus dan haal ik daar gewoon mijn camera...
Ik laat nog wel weten hoe het precies loopt.
Ik krijg als het goed is morgen een goeie site waar ik mooi goedkoop tickets kan bestellen en dan vanuit delhi india stelt nix voor dus dan haal ik daar gewoon mijn camera...
Ik laat nog wel weten hoe het precies loopt.
Die prijzen van die ebay shop zijn trouwens echt scherp:
£ 195 tamron 17-50
£ 55 verzenden
£ 250 of wel 370 euro. (394 euro kost een nederlandse)
Dan is die tamron niet eens een echt dure lens waardoor het totaal bedrag niet veel verschilt, maar bij een duurdere lens kan het zowaar echt de moeite waard worden.
Bijvoorbeeld een minolta 100mm macro, volgens de PW € 749,- van ebay € 589 inclusief verzenden. Dan is het verschil al 160 euro
£ 195 tamron 17-50
£ 55 verzenden
£ 250 of wel 370 euro. (394 euro kost een nederlandse)
Dan is die tamron niet eens een echt dure lens waardoor het totaal bedrag niet veel verschilt, maar bij een duurdere lens kan het zowaar echt de moeite waard worden.
Bijvoorbeeld een minolta 100mm macro, volgens de PW € 749,- van ebay € 589 inclusief verzenden. Dan is het verschil al 160 euro
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Mag ik wat vragen? het verschil tussen D50 en D40..... Die D40 is nieuwer? Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat de D40 beter is? Dat is natuurlijk een redenatie die helemaal krom gaat, maar als je moest kiezen tussen een D40 en D50, even duur, waar zou je dan voor gaan? Kan iemand me helpen? ik denk echt dat ik de D40 ga halen binnenkortAnoniem: 70626 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:26:
Net toch maar een Nikon D40 gehaald. voor 499,- incl btw, 18-55 lens en nederlandse handleiding kon ik hem toch niet laten liggen. (mediamarkt eindhoven) Wilde eigenlijk voor de D50 gaan, maar ja... dit is ook wel mooi spul. Zo is effe kijken of we wat platen kunnen schieten.
Alvast hartstikke bedankt!
Het allergrootste verschil is dat de D40 geen interne focusmotor heeft. En dus alleen AF-S lenzen Autofocus hebben op de D40. Op de D50 hebben ook alle andere AF lenzen autofocus. Daarnaast is de D40 nog een klein tikkie kleiner.Mosselmaniac schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:19:
[...]
Mag ik wat vragen? het verschil tussen D50 en D40..... Die D40 is nieuwer? Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat de D40 beter is? Dat is natuurlijk een redenatie die helemaal krom gaat, maar als je moest kiezen tussen een D40 en D50, even duur, waar zou je dan voor gaan? Kan iemand me helpen? ik denk echt dat ik de D40 ga halen binnenkort
Alvast hartstikke bedankt!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Dat hij kleiner is zie ik als een soort voordeel.ThunderNet schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:20:
[...]
Het allergrootste verschil is dat de D40 geen interne focusmotor heeft. En dus alleen AF-S lenzen Autofocus hebben op de D40. Op de D50 hebben ook alle andere AF lenzen autofocus. Daarnaast is de D40 nog een klein tikkie kleiner.
Geen interne focusmotor, ok.
Wat betekent dat? Dat ik handmatig moet draaien om scherp te stellen? En die standaard lens, die 18/55 die erbij zit, (bij de kit) heeft die dan wel autofocus?
Bedankt!!!
Dat hij nog kleiner is zou ik als groot nadeel nemen, maar ieder zn eisenMosselmaniac schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:23:
[...]
Dat hij kleiner is zie ik als een soort voordeel.
Geen interne focusmotor, ok.![]()
Wat betekent dat? Dat ik handmatig moet draaien om scherp te stellen? En die standaard lens, die 18/55 die erbij zit, (bij de kit) heeft die dan wel autofocus?
Bedankt!!!
Je moet dan idd handmatig draaien op scherp te stellen. de 18-55 is een AF-S lens, en heeft een focusmotor in de lens. Die doet het dus zonder problemen met autofocus op de D40. Goed opletten of de lenzen AF-S hebben dus
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Gaaf! Dat betekent dus dat ik gelijk aan de slag kan.ThunderNet schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:25:
[...]
Dat hij nog kleiner is zou ik als groot nadeel nemen, maar ieder zn eisen
Je moet dan idd handmatig draaien op scherp te stellen. de 18-55 is een AF-S lens, en heeft een focusmotor in de lens. Die doet het dus zonder problemen met autofocus op de D40. Goed opletten of de lenzen AF-S hebben dus
Je zegt dat hij klein is, een groot nadeel is. Ivm kleine knopjes of ivm dat je geen ruk ziet op een LCD scherm of iets dergelijks?
Weet je hoe zoiets zit met opladen van zo'n camera? Zijn die batterijen om de 10 foto's leeg of is het een soort van accu'tje die je via USB oplaad of hoe werkt zoiets?
Waar ik nu dus TE erg van baal is dat die actie in Eindhoven vna mediamartk de 18e verstreken is......
Te klein, ja, het is een smaak denk ik. Ik hou er van om een camera goed vast te houden. De D200 is al een gigantische vooruitgang met de D70s die ik hiervoor had, maar ik vind een F5 en D1 bijvoorbeeld nog fijner vasthouden (E3s niet btw). Maar dit is maar net wat je fijn vind.Mosselmaniac schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:29:
[...]
Gaaf! Dat betekent dus dat ik gelijk aan de slag kan.
Je zegt dat hij klein is, een groot nadeel is. Ivm kleine knopjes of ivm dat je geen ruk ziet op een LCD scherm of iets dergelijks?
Weet je hoe zoiets zit met opladen van zo'n camera? Zijn die batterijen om de 10 foto's leeg of is het een soort van accu'tje die je via USB oplaad of hoe werkt zoiets?![]()
Waar ik nu dus TE erg van baal is dat die actie in Eindhoven vna mediamartk de 18e verstreken is......
Er zit een acculader bij, en bij normaal gebruik gaat een accu zo'n 800-1000 foto's mee
Nice nice. Nu nog een plek waar ik hem kan kopen. Het liefste wil ik die zilvere, iedereen heeft zo'n zwarte.... maar shit, nu baal ik nog harder dat ze 'm nie hebben denk ik meer @ mediamarkt. of ze hebben 'm wel maar willen 'm vast niet meer voor die prijs wegdoen etc. ideeen?ThunderNet schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:33:
[...]
Te klein, ja, het is een smaak denk ik. Ik hou er van om een camera goed vast te houden. De D200 is al een gigantische vooruitgang met de D70s die ik hiervoor had, maar ik vind een F5 en D1 bijvoorbeeld nog fijner vasthouden (E3s niet btw). Maar dit is maar net wat je fijn vind.
Er zit een acculader bij, en bij normaal gebruik gaat een accu zo'n 800-1000 foto's mee
iieewww zilver
(nja ieder z'n smaak)
Maar de D40 zal echt wel in veel winkels te krijgen zijn. Kijk bv. eens in de pricewatch: pricewatch: Nikon D40 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6)
Maar de D40 zal echt wel in veel winkels te krijgen zijn. Kijk bv. eens in de pricewatch: pricewatch: Nikon D40 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6)
ja maar vast niet voor 500 euro zoals @ krantje mediamarkt eindhoven staat en die actie was de 18e afgelopen :-/Wilko schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:36:
iieewww zilver(nja ieder z'n smaak)
Er is een reden dat iedereen een zwarte heeft. Dit omdat de zilveren alleen 'redelijk' eruit ziet als je de kitlens er op hebt.Mosselmaniac schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:34:
[...]
Nice nice. Nu nog een plek waar ik hem kan kopen. Het liefste wil ik die zilvere, iedereen heeft zo'n zwarte.... maar shit, nu baal ik nog harder dat ze 'm nie hebben denk ik meer @ mediamarkt. of ze hebben 'm wel maar willen 'm vast niet meer voor die prijs wegdoen etc. ideeen?
Alle andere lenzen die je zult kopen zijn zwart (uitgezonderd paar witte in het high-end segment) en flitsers e.d. zullen ook zwart zijn.
Heb je al gekeken bij fotokonijnenberg?
€ 539,00 bij fotokonijnenberg.ThunderNet schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:39:
[...]
Er is een reden dat iedereen een zwarte heeft. Dit omdat de zilveren alleen 'redelijk' eruit ziet als je de kitlens er op hebt.
Alle andere lenzen die je zult kopen zijn zwart (uitgezonderd paar witte in het high-end segment) en flitsers e.d. zullen ook zwart zijn.
Heb je al gekeken bij fotokonijnenberg?
Goede tip van dat zwart.... Dan zal ik toch maar zwart doen
Die bestaan hoor
voorbeeldje van de AF-S 80-200/2.8

owjah, en het is écht wit, canon is meer beige, maar het wordt dan vaak weer gespecificeerd als 'grijs'
[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 21-03-2007 11:49 ]
oeh ahhh...haal dat plaatje weg...vies canon ding.....
oh wacht...het is nikon....maar?....nog steeds vies..camera's horen zwart te zijn, lenzen ook
(zolang ik niet in de sahara hoef te fotograferen, heb ik geen witte lenzen nodig, dus hier in nederland wil ik ze niet zien
..)
oh wacht...het is nikon....maar?....nog steeds vies..camera's horen zwart te zijn, lenzen ook
(zolang ik niet in de sahara hoef te fotograferen, heb ik geen witte lenzen nodig, dus hier in nederland wil ik ze niet zien
[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 21-03-2007 12:12 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.