Zonde, ik zou blij zijn met mijn nieuwe camera, zeker als ik die na bepaalde overwegingen had gekocht.
Maar jij snapt het punt niet helemaal denk ik. Je gaat pas balen op het moment dát je die lens wilt kopen. Het probleem is alleen dat je niet besluit dat je zo'n lens wilt als je net je pentax met 18-55 en 55-200 hebt, maar op het moment dat die lenzen allang vervangen zijn voor een serie lichtsterke zooms, dure tele's en primes. En dan ineens wordt het jammer.
Enniewee, ik had me eigenlijk al voorgenomen om te stoppen met de discussie, wat ik wilde zeggen is gezegd, en dat doe ik dan nu dus ook definitief
Als afsluiter: wat ik hier gepost heb is puur eigen ervaring, ik heb gewoon gemerkt wat ik fijn vind in een body/platform en breng dat, voor mensen die ook een nieuwe camera overwegen, ten gehore. Het is/was geen merkenoorlog, de voor- en nadelen van alle merken worden in de voorgaande discussie alleen wel prachtig toegelicht, en vooral de verschillen, dingen die je in het ene merk niet vindt, en in het andere merk juist wel. Ik snap niet dat dat zo verkeerd is, wat je daar op tegen kán hebben. Imho is het juist een bijdrage aan het hele topic, ook o.a. het voorbeeld van Gerard met de nikon-user die begint met honkbal fotografie en eindigt met die extreme setup is imho erg leerzaam. Het gaat hier namelijk niet áltijd over welke instap-body het beste is, maar ook wat je er later verder nog mee kan. Zo was er een tijdje geleden nog een vraag van iemand die tafeltennissers wilde gaan fotograferen, maar op dat moment nog een beperkt budget had. Ik zou die persoon dan toch nog steeds Canon, of eventueel Nikon aanraden, ook al heeft hij/zij op dát moment net even wat minder spullen voor zijn/haar geld, maar wel de mogelijkheid de hobby veel verder uit te breiden, wat bij die tak van sport (zowel fotografie als de sport zelf) niet geheel onwaarschijnlijk is.
Nou is het niet de bedoeling dat we elke 10 pagina's deze discussie voeren

maar dat het een keer aan de orde is gekomen dat mensen die wat langer met hun platformen schieten hun voors en tegens uitspreken, is imho gewoon constructief in dit topic. Ik heb iig mijn best gedaan om niet de fanboy uit te hangen, maar gewoon aan te geven wat mij tot deze keuze 'dreef'.

Het is imho niet zo gek dat je een keuze, die je zelf een jaar geleden hebt gemaakt, uit probeert te leggen aan iemand en daarbij op dezelfde conclusie komt. Anders zou dat betekenen dat ík op het verkeerde platform zit
En het is absoluut niet de bedoeling geweest om iemand op de zak te trappen, heb ook niet het idee dat ik dat gedaan héb, maar mocht dat wel zo zijn, sorry daarvoor

Ik snap dat mijn keuze niet voor iedereen hoeft te gelden